JB schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:57:
[...]
Kun je hier meer uitleg over geven hoe ik dit het beste bewerkstellig, ik heb de gok genomen en de laatste firmware geinstalleerd en moet zeggen dat die NMJ er toch wel gelikt uit ziet. Verder heb ik ook een aantal van die Demonstration Disks en die Short Films van Pixar op de HDD staan en die wil ik niet zien in die Film lijst, kan dit ook (staan nu in aparte mappen maar NMJ pakt ze ook mee in het overzicht)?
edit:
Excluding is inmiddels gelukt
Exclude everything
- Create a file called ".no_all.nmj" and place it on the device, or into a folder which you wanna exclude.
Exclude Video files
- Create a file called ".no_video.nmj" and place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Videofiles.
Exclude Music files
- Create a file called ".no_music.nmj" and place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Musicfiles.
Exclude Images
- Create a file called ".no_photo.nmj" or download the attached exclude.zip, place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Images.
De exclude bestanden zijn heel belangrijk. In de /video staan een .no_music.nmj en .no_photo.nmj, in /music .no_video.nmj en .no_photo.nmj en in /photo uiteraard .no_music.nmj en .no_video.nmj. (eigenlijk staat in mijn /photo een .no_all.nmj, maar dat is omdat die map één grote bende nog is...)
Verder heb ik als opbouw voor video's de volgende structuur:
/video
-/movies
-/tv
-/overig
Die laatste is wederom uitgesloten met een .no_all.nmj
Films staan opgeslagen in een per film eigen map (niet per sé nodig, maar zo hield ik zelf nog een beetje overzicht), die als naam {film titel} ({jaar van IMDB}) heeft, dus bijv. "Inception (2010)". Alle bestanden in die map dragen dezelfde naam, maar met uiteraard hun eigen extensies. Het jaartal is belangrijk om te garanderen dat IMDB de juiste film pakt als er meerdere mogelijkheden zijn.
Mocht dat nog steeds fout gaan, dan heb je mogelijkheid voor een .nfo bestand met het imdb-nummer, maar dat heb ik nooit echt verder uitgezocht, omdat het eigenlijk altijd wel goed ging.
Bij series moet een iets andere opbouw aangehouden worden, namelijk:
/movies/tv/{serienaam} (eerste jaar van uitzenden)/season {nummer}/{serienaam} S{seizoensnummer}E{Afleveringsnummer} - {titel aflevering (optioneel)}
Dus bijv.:
/movies/tv/The Big Bang Theory (2007)/Season 3/The Big Bang Theory S03E03 - The Gothowitz Deviation.avi
Ook hiervoor geldt dat de mappen voor de serie en seizoen optioneel zijn, maar voor de beheerbaarheid aan te raden.
Mocht onverhoopt een film of serie verkeerd herkent worden, kan je vanuit de NMJ ook nog met de hand een serie zoeken (bijv. op basis van het IMDB-nummer).
Maar sinds ik deze opbouw hanteer, gaat het eigenlijk nooit meer fout.
Voor muziek worden de ID3-tags gebruikt, dus als je die goed hebt, gaat alle muziek ook goed.
Ik heb de nieuwe firmware draaien, en hij lijkt wat sneller te zijn in NMJ. Helaas is de muziek-sectie nog altijd even traag, maar video werkt een stuk soepeler. En hij corrigeert eindelijk het beeld weer goed als je een 4:3 tv hebt

Hopelijk (moet ik nog even testen) stuurt hij nu een NTSC-video ook weer als PAL uit (deed hij in het begin namelijk wel, maar sinds de oktober-update ongeveer niet meer...)
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier