Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een FullHD tv hebt dan stel je hem als volgt in om schokvrij beeld te hebben:
Bij beeld uitvoer> 1080p 50Hz
Beeldsnelheid sync: 24p/NTSC

Hierna zal automatisch naar de juiste framerate geschakeld worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjoerdvdvis
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-07-2022
Hee allemaal!

Eindelijk dit apparaat aangeschaft, topper! Toch wel een puntje, de UPnP AV server is niet al te optimaal. Wanneer ik vanaf de iPad een nummer queue om af te spelen, speelt dit af. Maar volgende nummers in de playlist speelt hij niet af! Ik kan ook op de iPad niet zoeken in een nummer en op de TV worden ID3 tags niet correct weer gegeven. Op het internet lees ik al veel dat de ingebouwde UPnP AV server niet al te best presteert en dat Mediatomb geinstalleerd dient te worden. Heb via CSI al i-pkg geinstalleerd alleen mediatomb wil niet werken. Iemand enige ervaring met deze materie? Hoe kan ik op de C-200 muziek afspelen zonder de TV aan te hoeven doen, met iPad dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe je het mute uit het beeld krijgt.Rechts boven staat bij mij constant het mute symbool, maar ik heb wel normaal geluid. Via mij afstandsbediening reageert hij niet op het knopje van mute.Ik heb van alles geprobeerd ,nieuwe firmware er op gezet en een reset maar niks helpt.( is al verholpen)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 23:48 . Reden: Probleem verholpen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

sjoerdvdvis schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:31:
Hee allemaal!

Eindelijk dit apparaat aangeschaft, topper! Toch wel een puntje, de UPnP AV server is niet al te optimaal. Wanneer ik vanaf de iPad een nummer queue om af te spelen, speelt dit af. Maar volgende nummers in de playlist speelt hij niet af! Ik kan ook op de iPad niet zoeken in een nummer en op de TV worden ID3 tags niet correct weer gegeven. Op het internet lees ik al veel dat de ingebouwde UPnP AV server niet al te best presteert en dat Mediatomb geinstalleerd dient te worden. Heb via CSI al i-pkg geinstalleerd alleen mediatomb wil niet werken. Iemand enige ervaring met deze materie? Hoe kan ik op de C-200 muziek afspelen zonder de TV aan te hoeven doen, met iPad dus?
De ingebouwde UPnP-server kan je vergeten. Het enige waar die toe instaat is, is het afspelen van media dat ergens anders opgeslagen is. Je collectie doorzoeken met bijv. een Twonky-client op een mobiel is onmogelijk.

Met mediatomb heb ik nog geen ervaring en ook niet met i-pkg. Zodra ik mijn speler weer terug heb (ik hoop deze week, maar dat zal nog niet...), ga ik hiermee ook weer eens aan de slag. Ik zou m'n speler ook graag via m'n gsm willen kunnen bedienen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Hoe kan ik op de C-200 muziek afspelen zonder de TV aan te hoeven doen, met iPad dus?
DS Audio? Een app in de applestore, gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissileHugger
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-07 14:09

MissileHugger

I wonder...

maartend schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:22:
[...]

DS Audio is een app om muziek vanaf een Synology NAS te streamen. Ik denk niet dat dit is wat hij bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

maartend schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:22:
[...]

NMT Remote. Is betaalde app. (niet zo heel duur) en werkt ook.

Ik heb het momenteel anders opgelost. Tis misschien heel offtopic maar boeie ;)

Ik wilde mijn muziek collectie (welke in iTunes op de iMac staat) afspelen via de PCH op de receiver. Dus ik de map geshared op de iMac. Deze kan ik benaderen via de PCH en nu zogt ik alleen nog een appie voor de iPad/iPhone waarmee ik de PCH kan bedienen. Nou kan dit met de default website die op de PCH zit. Je kan ook NMT remote gebruiken, of zelfs eyecontrol. Sommige werkte niet goed (kan je niet de share mee benaderen) of het ziet er gewoon niet uit ;)

Dus ik heb besloten op de PCH te laten voor waar ik hem primair voor gekocht heb, het afspelen van films. Voor de iPad en iPhone is er het appie REMOTE van Apple zelf. Deze interface ziet er super mooi uit. En hiermee kan je je iTunes bedienen op de computer. Ik heb vervolgens van Belkin de Bluetooth Audio Receiver gekocht (klein kastje welke met rca of jack in de versterker gaat) en ik speel de muziek daarnaartoe of. Werkt helemaal top.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:16
Das inderdaad een mooie oplossing. Maar nog net iets mooier, was geweest als je een Airport Express had gekocht, i.p.v. die Belkin Bluetooth Audio receiver.

Voordelen:
* Hogere kwaliteit (wifi ipv Bluetooth)
* Beter bereik
* Je kan er ook heen streamen vanaf je iPhone en iPad (maar dat moet ook wel weer met dat Bluetooth ding kunnen)
* Perfecte ondersteuning in alle Apple apparaten.

Nadelen:
* Iets duurder (er van uitgaande dat je overal al bluetooth had)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

ChrisM schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:37:
Das inderdaad een mooie oplossing. Maar nog net iets mooier, was geweest als je een Airport Express had gekocht, i.p.v. die Belkin Bluetooth Audio receiver.

Voordelen:
* Hogere kwaliteit (wifi ipv Bluetooth)
* Beter bereik
* Je kan er ook heen streamen vanaf je iPhone en iPad (maar dat moet ook wel weer met dat Bluetooth ding kunnen)
* Perfecte ondersteuning in alle Apple apparaten.

Nadelen:
* Iets duurder (er van uitgaande dat je overal al bluetooth had)
Klopt, die wilde ik eignelijk ook hebben. Maar ik heb al een airport extreme ;) En deze van belkin is heel erg klein. En stukken goedkoper. Er is er ook 1 van Voiis. Ik kan met de belkin ook streamen vanaf de ipad/iphone/ipod ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Maar met die Airport kun je toch niet streamen vanaf Spotify bijvoorbeeld, maar alleen met de ingebouwde muziekspeler?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yvoswillens
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-06-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik hoor alleen ruis als ik mp3 of flac probeer af te spelen. Which sux. Het schijnt een bekend probleem te zijn wat dus nog steeds niet opgelost is...

Mijn C200 is aangesloten op een Marantz SR5005 via HDMI.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Is het eigenlijk mogelijk om zelf web tv-zenders toe te voegen? Bijv. nos.nl of extreme.tv (of hoe die dan ook heet, is een xtreme sports internet tv zender)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
OMX2000 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:13:
Ik hoor alleen ruis als ik mp3 of flac probeer af te spelen. Which sux. Het schijnt een bekend probleem te zijn wat dus nog steeds niet opgelost is...

Mijn C200 is aangesloten op een Marantz SR5005 via HDMI.
Hoezo probleem? Speelt gewoon prima !

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

winwiz schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 13:28:
[...]

Hoezo probleem? Speelt gewoon prima !
Ik moet denk ik wat specifieker zijn. Als ik eerst een film afspeel en dan een mp3/flac (ook internet radio) dan hoor ik alleen veel ruis. Na reboot van de Popcornhour doet hij het weer. Da's een bug die er al heel lang inzit, en denk ik heel simpel op te lossen (opnieuw initialiseren van audio).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

OMX2000 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:28:
[...]

Ik moet denk ik wat specifieker zijn. Als ik eerst een film afspeel en dan een mp3/flac (ook internet radio) dan hoor ik alleen veel ruis. Na reboot van de Popcornhour doet hij het weer. Da's een bug die er al heel lang inzit, en denk ik heel simpel op te lossen (opnieuw initialiseren van audio).
Precies dit had ik maanden geleden ook, misschien wel een jaar geleden inmiddels. Is sinds firmware medio vorig jaar bij mij opgelost. Vreemd dat je er nog steeds last van hebt. Weet je zeker dat je de meest recente firmware gebruikt?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000

OMX2000

Crusader schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:48:
[...]

Precies dit had ik maanden geleden ook, misschien wel een jaar geleden inmiddels. Is sinds firmware medio vorig jaar bij mij opgelost. Vreemd dat je er nog steeds last van hebt. Weet je zeker dat je de meest recente firmware gebruikt?
Ik heb steeds ge-update met de laatste versie. Dus ik zou helemaal bij moeten zijn. Dat geeft het update scherm ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Weet iemand of je door de muziekfolders kan bladeren door de letters te gebruiken die op het nummeriek deel van de AB zit?

Nu kun je alleen nummers invoeren als je de lijst met folders hebt. Ik wil gewoon p kunnen doen (meteen naar p) of d (meteen naar d ipv nummer 4)

Dat zou aardig wat scrollwerk schelen. Ik gebruik niet de NMJ, wellicht moet ik dat wel doen, maar ik vind het handig om niet de tv aan te hoeven zetten (DE reden dat ik voor de c200 gekozen heb).

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Pfff, wat is de reparatiedienst van Popcorn Hour traaaaaaaag
Ik heb nu bijna 4 weken terug (op donderdag 6 januari) mijn C-200 ingeleverd bij Informatique, die hebben hem vervolgens de week daarop naar Popcorn Hour gestuurd voor reparatie.
Nu zit er in een C-200 niet echt veel, een moederbordje en voeding, daar houdt het wel mee op. Je zou dus verwachten dat de reparatie een kwestie is van testen (binnen 10 minuten kan je al concluderen dat in mijn geval het moederbordje defect is), defect onderdeel vervangen of apparaat omruilen, terug sturen, klaar. Het kan aan mij liggen, maar dit moet toch met een week kunnen... Maar nee, de verwachting is dat hij waarschijnlijk volgende week terugkomt... :(
En zit de reparatiedienst misschien in het buitenland, waardoor transport veel tijd kost? Nee, ze zitten nota bene in Nederland...

En ik wil hem terug... Ik zit nu met een oude laptop met lawaaierige line-out muziek af te spelen.... Video's kan ik al helemaal niet afspelen op het moment.

Tot zover m'n frustraties over de reparatietijd.

@basset
Helaas, dat gaat niet. Je kan alleen met de nummers naar posities springen in de folder-view. Ik vind dat nog steeds een groot gemis in de firmware, navigatie in folderview zou slimmer moeten kunnen met beter gebruik van het display. Ik kon het jaren terug ook voor elkaar krijgen met MythTV, een afstandsbediening en een 4x20 lcd (het hele doel van dat schermpje was om de speler te kunnen bedienen zonder tv, en daarmee voor mij ook de reden om een C-200 te kopen), dus op de C-200 moet het ook makkelijk kunnen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Goede avond,

Ik heb sinds gisteren ook een pch 200 :)
Nou stuite ik op 2 problemen, 1ste probleem was dat hij mijn hd niet zag en het 2de probleem
ik krijg mijn wifi niet aan de praat :(

Nou ben ik een leek op dit gebied maar ondanks mijn leekheid 1ste probleem opgelost :)
nu blij ik met het 2de probleem zitten, Ik krijg het wifi maar niet werkend.

Ik heb internet van telfort met een zyxel router. Ik weet niet wat voor instellingen ik moet instellen?
ik krijg maar geen ip adres, bij conectie staat wel wifi conectie actief.
Ik kan ook geen vast ip adres instellen, Ben nu onderhand al 4 uur bezig met dat klote wifi maar ik kom
er niet meer uit. En ja ik heb alles gelezen en gegoogled. Helpppppp please.

Greetz Ronicje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
ronic1 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 02:55:
Goede avond,

Ik heb sinds gisteren ook een pch 200 :)
Nou stuite ik op 2 problemen, 1ste probleem was dat hij mijn hd niet zag en het 2de probleem
ik krijg mijn wifi niet aan de praat :(

Nou ben ik een leek op dit gebied maar ondanks mijn leekheid 1ste probleem opgelost :)
nu blij ik met het 2de probleem zitten, Ik krijg het wifi maar niet werkend.

Ik heb internet van telfort met een zyxel router. Ik weet niet wat voor instellingen ik moet instellen?
ik krijg maar geen ip adres, bij conectie staat wel wifi conectie actief.
Ik kan ook geen vast ip adres instellen, Ben nu onderhand al 4 uur bezig met dat klote wifi maar ik kom
er niet meer uit. En ja ik heb alles gelezen en gegoogled. Helpppppp please.

Greetz Ronicje
Dus je kunt wel een connectie maken maar je krijgt geen IP toegewezen als ik het goed begrijp? En waarom kun je geen handmatig IP invoeren?

Overigens schijnt de beveiliging ook wel eens dwars te liggen. Probeer het eens met de netwerkbeveiliging uit.

[ Voor 5% gewijzigd door MrFl0ppY op 02-02-2011 09:46 ]

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
MrFl0ppY schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 09:46:
[...]

Dus je kunt wel een connectie maken maar je krijgt geen IP toegewezen als ik het goed begrijp? En waarom kun je geen handmatig IP invoeren?

Overigens schijnt de beveiliging ook wel eens dwars te liggen. Probeer het eens met de netwerkbeveiliging uit.
Ik neem aan van wel omdat er wifi conectie actief staat.
En als ik wifi auto op wifi handmatig zet en ik sla hem op dan ga ik naar ip config.
dan kan ik het ip adres niet selecteren. en dan ga ik terug naar het scherm om hem weer op
automatisch te zetten staat hij daar al op terwijl ik hem toch heb opgeslagen als handmatig.

Ik ga vanavond even kijken wat er gebeurt als de netwerkbeveiliging uitstaat.

iiig thnx voor je antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Wel eerst op 'save' drukken voordat je van scherm wisselt hé. Anders worden inderdaad de instellingen niet opgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
MrFl0ppY schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:43:
Wel eerst op 'save' drukken voordat je van scherm wisselt hé. Anders worden inderdaad de instellingen niet opgeslagen.
Dat doe ik ook elke x, vandaar dat ik er niks meer van snap :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
@MrFI0ppY

Ik heb het voorelkaar gekregen :)
Ik moest gewoon de beveiliging even uitzetten :( en daar ben je dan 3 uur over aan het tobben.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
deepbass909 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:51:
Pfff, wat is de reparatiedienst van Popcorn Hour traaaaaaaag
Ik heb nu bijna 4 weken terug (op donderdag 6 januari) mijn C-200 ingeleverd bij Informatique, die hebben hem vervolgens de week daarop naar Popcorn Hour gestuurd voor reparatie.
Nu zit er in een C-200 niet echt veel, een moederbordje en voeding, daar houdt het wel mee op. Je zou dus verwachten dat de reparatie een kwestie is van testen (binnen 10 minuten kan je al concluderen dat in mijn geval het moederbordje defect is), defect onderdeel vervangen of apparaat omruilen, terug sturen, klaar. Het kan aan mij liggen, maar dit moet toch met een week kunnen... Maar nee, de verwachting is dat hij waarschijnlijk volgende week terugkomt... :(
En zit de reparatiedienst misschien in het buitenland, waardoor transport veel tijd kost? Nee, ze zitten nota bene in Nederland...

En ik wil hem terug... Ik zit nu met een oude laptop met lawaaierige line-out muziek af te spelen.... Video's kan ik al helemaal niet afspelen op het moment.

Tot zover m'n frustraties over de reparatietijd.

@basset
Helaas, dat gaat niet. Je kan alleen met de nummers naar posities springen in de folder-view. Ik vind dat nog steeds een groot gemis in de firmware, navigatie in folderview zou slimmer moeten kunnen met beter gebruik van het display. Ik kon het jaren terug ook voor elkaar krijgen met MythTV, een afstandsbediening en een 4x20 lcd (het hele doel van dat schermpje was om de speler te kunnen bedienen zonder tv, en daarmee voor mij ook de reden om een C-200 te kopen), dus op de C-200 moet het ook makkelijk kunnen.
Aaarg!

Misschien eens kijken of niet iemand een "app" kan maken die dit wel kan :(

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een app maken kan wel, je moet dan een schil over de folder-browser maken, wat de NMJ ook doet. In de NMJ zitten op het moment nog wat bugs waardoor het zoeken in een muziek-collectie niet goed gaat (het is mij nog niet gelukt om met wildcards te zoeken bijv.), maar de NMJ zou dit uiteindelijk wel moeten kunnen.
Ik hoop dat ze alleen de database flink aan het optimaliseren zijn op het moment, dat zou heel wat prestatiewinst kunnen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
ronic1 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:23:
@MrFI0ppY

Ik heb het voorelkaar gekregen :)
Ik moest gewoon de beveiliging even uitzetten :( en daar ben je dan 3 uur over aan het tobben.

Thnx
NP, had je toch niet alles gelezen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookie071
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12-09 16:54
Misschien niet helemaal on topic, maar ik wil graag van de kenners weten of zij iets hebben gehoord dat de C-200 'end of life' zou zijn. Heb nl van de week dit apparaat besteld bij 4launch, maar vervolgens een mail gekregen dat dit apparaat 'end of life' zou zijn volgens de fabrikant. En dus ook niet meer leverbaar :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Rookie071 op 04-02-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:50
Mijn ouders hebben een C-200, Blu-Ray spelertje erin en dit werkt goed op één ding na. Zolang er alleen gebrande DVD's in gelegd worden. Zogauw er een legale DVD ingaat en er wordt afgespeelt, dan krijgen we op de TV wisselend witte ruis met een groen scherm. Het lijkt erop dat het De-CSS'en niet (goed) gebeurd en daardoor dus encrypted beeld geeft.

Laatste firmware erop uiteraard, een LG CH10LS20 speler zit erin. Gebrande zut speelt perfect af, dingen via de NAS of interne disk werken ook prima. Heb intern ook al een keer de SATA kabels tussen de HD en de Blu-ray speler omgewisself en ook een Samsung DVD speler getest. Probleem blijft bestaan. Googlen geeft niet veel nuttigs (googlen op White Noise komt elke keer met die klote film op de proppen). DVD regions ook al ingesteld maar als ik er een Region 1 in leg terwijl ik Region 2 geselecteerd heb dan krijg ik ook netjes "bad region disk". Leg ik er dan wel een region 2 disc in, krijg ik weet witte ruis/groen scherm.

Iemand die weet wat hier aan de hand is?

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@gertbeekhuis: Het lijkt me sterk dat de C200 niet meer leverbaar is voordat er ook maar een nieuw product is aangekondigd. Net even gekeken op de Popcorn site, maar daar zie ik nog geen opvolger. Je zou in ieder geval verwachten dat ze een periode beiden leverbaar zijn, zoals destijds ook met de A110. Tenzij Popcorn het best vindt om een tijdje een berg minder inkomsten te hebben...

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
@Warbringer:

Hoe zit het met originele Blu-Ray schijven. M.a.w kan de C-200 uberhaupt wel met originele DVD's overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@gertbeekhuis
Er gaan al een tijdje wat geruchten rond over een mogelijke opvolger voor de C-200 (de A-200 is inmiddels namelijk al vervangen door de A-210), maar op de site van Popcorn Hour staat de C-200 nog steeds al top model en is bestelbaar en ook op het NMT-forum staan er geen berichten over dat de C-200 end-of-life zou zijn.

Daarnaast is bij Informatique is de C-200 gewoon leverbaar uit voorraad.
Dus waar 4launch dat vandaan heeft is mij een raadsel.

Overigens heeft 4launch ook alleen de A-200 in de prijslijsten staan, en niet de A-210. Ergens zou ik ze dus niet geloven hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookie071
@Joepla:
@deepbass909:
Dat dacht ik ook, maar wat kan 4launch dan voor reden hebben om deze mail te sturen. In de loop van 2 februari passen ze de prijs aan naar €242,50. Daardoor bestellen waarschijnlijk een aantal mensen (waaronder ik) het apparaat en op 3 februari om 22.30 uur sturen ze deze mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warbringer
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:50
Athome schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:20:
@Warbringer:

Hoe zit het met originele Blu-Ray schijven. M.a.w kan de C-200 uberhaupt wel met originele DVD's overweg
Alle originele Blu-ray's liggen bij mij thuis. Om verder te testen halen we vanavond de C-200 even naar mij toe om daar te kunnen testen. Voor de zekerheid zal ik meteen even de Blu-ray speler van nieuwe firmware voorzien (1.0.0 -> 1.0.3) maar ik verwacht er niet veel van. Verder zal de Blu-Ray speler in mijn PC inbouwen om hem daar te testen. Mijn ouders hebben alleen een laptop (zonder blu-ray) dus dat valt daar niet te testen.

I want to live forever, so far.. so good.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 16:25
gertbeekhuis schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:29:
@Joepla:
@deepbass909:
Dat dacht ik ook, maar wat kan 4launch dan voor reden hebben om deze mail te sturen. In de loop van 2 februari passen ze de prijs aan naar €242,50. Daardoor bestellen waarschijnlijk een aantal mensen (waaronder ik) het apparaat en op 3 februari om 22.30 uur sturen ze deze mail?
Volgens mij hebben ze daar een vergissing gedaan, ik heb daar ook heel goedkoop een A-200 gekocht, en dat schol hem 50 euro met de normale prijs!

Ik denk dat ze nu hun vergissing aan het rechtzetten zijn.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertbeekhuis schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 13:29:
@Joepla:
@deepbass909:
Zercom leverde eerst ook dit product. Ik heb hem gevraagd waarom hun deze niet meer verkopen. Ik kreeg als reactie dat hun leverancier er niet aan kon komen. Terwijl 4Launch ze verkocht als warme broodjes.

Misschien zijn er leveringsproblemen?

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=49563
RE: C-200 end of life??
No its not, you can see on the PCH website that the C200 is very much the flagship of the PopcornHour range:-
http://www.popcornhour.com/onlinestore/
PCH have only just brought out a HDD caddy and slimline BD player for it in fact.

Remember some stores/salepeople like to push you towards the products that they make the biggest commission/profit from.

Perhaps they were confused with the A-200 which is now I expect to be replaced with the A-210 coming out with its fanless metal case.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2011 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookie071
@Wissertje
Na wat gemaild te hebben voor het weekend met de verkoop van 4lauch, krijg ik zojuist een status bericht van ze. De status van mijn bestelling is nu: "in behandeling". Blijkbaar gaan ze toch leveren :)

[ Voor 7% gewijzigd door Rookie071 op 07-02-2011 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
gertbeekhuis schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:38:
@Wissertje
Na wat gemaild te hebben voor het weekend met de verkoop van 4lauch, krijg ik zojuist een status bericht van ze. De status van mijn bestelling is nu: in "behandeling". Blijkbaar gaan ze toch leveren :)
Ik denk dat ze een foutje hebben gemaakt, er achter kwamen en op deze manier dachten er onderuit te komen. Vervolgens zien ze hier dat er over wordt gesproken, willen geen negatieve kritiek en gaan dus toch maar leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookie071
@maartend
Wat de reden ook geweest is, ze zetten er nu vaart achter want inmiddels nog een status update gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
gertbeekhuis schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:53:
@maartend
Wat de reden ook geweest is, ze zetten er nu vaart achter want inmiddels nog een status update gekregen :)
Lucky you.
En je krijgt hem voor die 242? (vette band trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gertbeekhuis schreef op maandag 07 februari 2011 @ 10:38:
@Wissertje
Na wat gemaild te hebben voor het weekend met de verkoop van 4lauch, krijg ik zojuist een status bericht van ze. De status van mijn bestelling is nu: "in behandeling". Blijkbaar gaan ze toch leveren :)
Hopen voor je dat er alsnog geleverd wordt en dan ook nog eens tegen de huidige prijs. Dan heb je een mooie deal. ;) Tot nu toe nog steeds:
Dit product is niet (meer) beschikbaar in ons assortiment.
Als je kijkt hier pricewatch: Popcorn Hour C-200 zou de levertijd weer binnen 8 dagen zijn. :)

Ik heb zaterdag een email gestuurd aan HD Supplies, gezien hun deze ook leverden. Hun antwoord was ook:
Beste Wissertje,

De Popcorn Hour C-200 is niet end-of-life, enkel de harde schijf tray (voor de 3.5" harde schijf) wordt binnenkort vervangen voor een tray welke naast de ruimte voor een harde schijf ook een uitsparing heeft voor een optioneel slimline Blu-Ray station.

Mocht u nog verdere vragen hebben dan horen wij dit natuurlijk graag.
Met vriendelijke groet,

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rookie071
@maartend
maartend schreef op maandag 07 februari 2011 @ 11:58:
[...]

Lucky you.
En je krijgt hem voor die 242? (vette band trouwens)
Dat was de prijs ten tijde van mijn bestelling :9. Ik had de prijsalert ingesteld op €250,- dus ik kreeg keurig een mailtje toen ie eronder schoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:10:
[...]

Hopen voor je dat er alsnog geleverd wordt en dan ook nog eens tegen de huidige prijs. Dan heb je een mooie deal. ;) Tot nu toe nog steeds:

[...]

Als je kijkt hier pricewatch: Popcorn Hour C-200 zou de levertijd weer binnen 8 dagen zijn. :)

Ik heb zaterdag een email gestuurd aan HD Supplies, gezien hun deze ook leverden. Hun antwoord was ook:

[...]
Ik denk dat ik dan wel snap waar hun "end-of-life" verklaring vandaan kwam. De C-200 wordt standaard geleverd met HDD-tray en waarschijnlijk heeft de importeur het artikelnummer veranderd met het wijzigen van de HDD-tray (de specs zijn immers ook veranderd daarmee). De versie met de oude tray kan dus inderdaad "end-of-life" zijn, zonder dat de C-200 zelf "end-of-life" is geworden. Foutje in de inkoopadministratie van 4launch dus.

Maar €242 is een mooie prijs, ik heb er zelf €299 voor betaald, wat bijna een jaar terug al erg scherp geprijsd was.

Jeej, zojuist bericht gekregen dat m'n Popcorn Hour eindelijk terug is :D na een maand en 2 dagen :( Donderdag dus even naar Bergschenhoek op en neer om hem op te halen.

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 08-02-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Volgende week een 2TB in de popcorn stoppen. :) De 500GB die er nu in zit word een beetje te klein :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex1982
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-06-2011
Weet iemand of ik mijn Popcorn C-200 open kan stellen voor iemand op een andere locatie? dus doormiddels van een url met wachtwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Alex1982 schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:25:
Weet iemand of ik mijn Popcorn C-200 open kan stellen voor iemand op een andere locatie? dus doormiddels van een url met wachtwoord.
En wat moet diegene er dan mee kunnen? Want hij is ftp server. Dus dat kan je gewoon aan iemand doorgeven. Moet je alleen wel even wachtwoord veranderen en natuurlijk de juiste poorten forwarden op je router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Alex1982
Ik weet niet of je een beetje geavanceerde router hebt? Ik heb op mijn router daarmee zitten spelen en het was mogelijk (met een open-source firmware van DD-wrt) om een netwerkschijf te koppelen en deze via ftp naar buiten beschikbaar te maken.
Met de C-200 kan dat ook rechtstreeks, alleen met als (groot) nadeel dat je maar 1 gebruikersnaam en wachtwoord hebt (namelijk gebruiker nmt) en de ftp-server op de C-200 zelf behoorlijk geknepen wordt (maximaal 3 connecties tegelijkertijd en maximaal maar 3 verschillende ip-adressen, met een absurde time-out van 1500 minuten). Dat laatste is wel te veranderen, maar de cpu is simpelweg niet krachtig genoeg om meer ftp-trafic op te kunnen vangen.

Via een website is het niet mogelijk, tenzij je diep in het apparaat duikt en met ipkg alternatieve software gaat installeren (dan is ineens heel veel mogelijk, ben ik sinds dit weekend achter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rag schreef op zondag 16 januari 2011 @ 14:17:
Hallo, als ik een dvd film van de interne hdd afspeel of een blue ray disk vanuit de blue ray speler krijg ik een constant schokkend beeld, de audio loopt normaal door. Ik heb de laatste firmware. Waar kan dat aan liggen?

WBT Bekijk myReact van WBTBekijk de gallery van WBTStuur een bericht naar WBTBerichten: 20
Reg. datum: 14 september 2009
--------------------------------------------------------------------------------
@ Rag; Probeer eens bij Audio/Video in het Setup menu de boel na te lopen en o.a. de framerate sync op PAL/NTSC/24P te zetten.

Bedankt voor je reactie. Ik heb je advies opgevolgd en het lijkt te werken!
Ik ben geen veelvuldig gebruiker van zowel dit forum alswel de popcorn, bedankt voor je reactie!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Het blijft opvallend stil rondom de firmware.... is men eigenlijk nog wel bezig om NMJ te verbeteren?
Ik verwacht toch wel binnenkort een mega update :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Gisteren is er nog een nieuwe RC uitgebracht. Ik verwacht dat het niet lang meer duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag zien dat mkv met header compression goed werken. Sommige is echt brak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik zag vandaag wel een firmware update via mijn popcorn, heeft iemand deze al gedaan? En wat zijn de updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:18:
Ik zag vandaag wel een firmware update via mijn popcorn, heeft iemand deze al gedaan? En wat zijn de updates?
De lijst met updates staat toch als je bij de update naar beneden scrolt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Bakie schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:18:
Laatste firmware is van dec 2010, dus gewoon naar de website gaan www.networkmediatank.com, en het staat op de eerste pagina. Of anders direct http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tc982 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 23:53:
[...]

Laatste firmware is van dec 2010, dus gewoon naar de website gaan www.networkmediatank.com, en het staat op de eerste pagina. Of anders direct http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47510
Nee, er is vandaag ook een firmware gereleased versie: 02-04-110224-21-POP-408-000

Er is alleen nog niks over te vinden.

Edit: Het schijnt de RC3 firmware te zijn. http://www.networkedmedia...8159&pid=455153#pid455153

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Het grootste gemis is voor mij toch wel een selectie filter voor gekeken / niet gekeken films, ik zie dit helaas ook nergens terug in de lijst met updates voor komende firmware :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb de laatste dagen problemen met het afspelen... De afspeelapp lijkt vast te lopen, waardoor ik bij video niet altijd meer beeld krijg, alleen geluid...
Wie kent dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Heb je het apparaat al een helemaal uit gezet en daarna weer opnieuw opgestart?
Ik heb heeeeel soms dat video's niet meer afspelen (bij mij is het overigens omgekeerd) en na een "hard reboot" doet alles het weer als een zonnetje. Met mijn A210's gebeurt het overigens soms ook.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Een harde reboot is het enige wat het oplost. Het gebeurd vooral als muziek aan het afspelen ben via NMJ en dan direct een video start zonder de muziek eerst te stoppen. Voor m'n C-200 in reparatie ging werkte dit gewoon goed, maar nu niet meer... Firmware is gelijk aan de versie voor reparatie (nog steeds de laatste versie uit december), alleen ben ik daarna meer gaan rotzooien in de software via ipkg en draaien de apps niet meer vanaf m'n harddisk maar vanaf een 8GB USB-stick.
Ik ben bang dat dat dus één van de oorzaken kan zijn.

En ik hoop dat de nieuwe firmware (met een nieuwe NMJ) snel komt... Muziek browsen in albumview gaat dan wel beter sinds de laatste update, maar tracklistings opvragen is een ramp sinds die update (duurt soms echt minuten) en hij reageert ook vrij traag op het play-commando...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:38:
Ik heb de laatste dagen problemen met het afspelen... De afspeelapp lijkt vast te lopen, waardoor ik bij video niet altijd meer beeld krijg, alleen geluid...
Wie kent dit?
Dit heb ik ook vaker gehad, na een reboot is het weer opgelost. De laatste tijd heb ik hier geen last meer van. Ik draai NIET de laatste firmware dus daar ligt het iig niet aan.

Ik durf niet meer te updaten omdat ik eindelijk een stabiele C200 heb, met mijn Western Digital Scorpio Blue 5000BEVT. Enige waar ik wel benieuwd naar ben is NMJ, maar zoals ik dat hie rlees is er nog wel wat werk aan de winkel :?

[ Voor 20% gewijzigd door JB op 10-03-2011 08:47 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
JB schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:37:
[...]

Dit heb ik ook vaker gehad, na een reboot is het weer opgelost. De laatste tijd heb ik hier geen last meer van. Ik draai NIET de laatste firmware dus daar ligt het iig niet aan.

Ik durf niet meer te updaten omdat ik eindelijk een stabiele C200 heb, met mijn Western Digital Scorpio Blue 5000BEVT. Enige waar ik wel benieuwd naar ben is NMJ, maar zoals ik dat hie rlees is er nog wel wat werk aan de winkel :?
Ik heb de laatste firmware draaien en ben eigenlijk zeer tevreden van de NMJ, heeft direct een heel andere indrukt. Is wat traag bij het starten, maar voor de rest ideaal. Ik moet wel zeggen, voor mij is het een video speler en geen muziek speler. Daar heb ik andere zaken voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tc982 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 08:58:
[...]

Ik heb de laatste firmware draaien en ben eigenlijk zeer tevreden van de NMJ, heeft direct een heel andere indrukt. Is wat traag bij het starten, maar voor de rest ideaal. Ik moet wel zeggen, voor mij is het een video speler en geen muziek speler. Daar heb ik andere zaken voor.
Het video-gedeelte werkt sinds de laatste update ook verder goed. Nog niet zo snel en soepel als zou kunnen, maar is zeker goed bruikbaar. Ik zou alleen nog graag een goede beheertool willen hebben van Syabas zelf. Er zijn wat 3rd party beheertools die redelijk werken, maar ook niet meer dan dat. Zo lijkt er op het moment een schijnbare willekeur te zitten in video's die geen films zijn (docu's, concert registraties, shorts). Ik heb bijv. de Pixar Shorts collection op de C-200 staan, en de helft van de shorts staan bij de films, de andere helft bij tv-series... Ook docu's komen standaard bij tv-series, terwijl docu's als An Inconvenient Truth, Home of The Age of Stupid (ja, ik heb redelijk wat Global Change docu's staan, mede omdat het m'n werk is) horen imo eerder bij films.
En de update-tool is nog verre van perfect (een update kost enkele uren op mijn C-200)... Maar nu ik door heb hoe je het beste je mappenstructuur kan opbouwen en de bestanden moet noemen, is z'n nauwkeurigheid wel praktisch 100% geworden. Er is bijna geen enkel bestand meer dat hij fout herkent.

De muziekmodule heeft meer manco's. Doorzoeken van mijn collectie gaat eigenlijk alleen in de album categorie en catagory-view. Elke andere smaak levert een veel te lange lijst op die te langzaam geladen wordt. Als je sorteert op artiest, krijg je bij mij enkele duizenden unieke artiesten, die je langs moet lopen om bij de juiste te komen. Als ik dan iets van Massive Attack op wil zetten, die mooi in het midden van die lijst staat, kan ik daar niet rechtstreeks naar toe springen en moet dus een veel te lange lijst doorscrollen.
Details opvragen van een cd gaat ook niet goed en duurt ook veel te lang.

Overigens is de snelheid van NMJ niet een probleem met de cpu, die heeft ruimte over (ik heb een ssh terminal draaien en kan dus zien dat de cpu-belasting bij lange na niet in de buurt komt van de 100% als de NMJ ergens lang over doet). Door oorzaak van de traagheid ligt puur in database ontwerp en flash.

Ik beschouw NMJ ook nog steeds als echte beta-software en Syabas had er wellicht verstandig aangedaan om voor het inbouwen in de firmware, er een stand-alone versie van beschikbaar te stellen buiten de groep beta-testers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000

jbbrans

Kan iemand mij helpen?

Ik ben voor een collega een mediasetje aan het in elkaar zetten en heb daar de volgende onderdelen:
Popcornhour c-200 en een synology 5 bay nas.

Ik heb zelf een a-100 sinds het begin en ben daar zeer tevreden over, dus dacht dat de c-200 met bluray speler een goede speler zou zijn. Hier heb ik geen HDD in geplaatst, maar een 8GB usb stick. Ik heb ergens gelezen dat dat ook mogelijk zou zijn.
De PCH is geupdate naar de laatste firmware (6-12-2010) en NMT applicaties (4-11-2010).
De usb-stick is herkend en door de PCH geformatteerd.

Nu heb ik meerdere problemen en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, de quickstart guide en een gedownloade handleiding hebben niet geholpen.

- Als ik via het samba protocol de nas benader, dan kan ik alleen de directories: muziek, foto en film zien. Andere directories worden niet getoond.
- Als ik via network browser de workgroup en dan de nas benader, geeft de PCH: no content found on server.
- Er moet een mogelijkheid zijn om een film database te maken door de rode knop in te drukken in een opslag volume. Dit lukt mij nog niet. Andere moviejukebox programma's gaan in hun installatie handleiding, van films op de PCH uit.
- video-ts films worden niet afgespeeld. Als ik in de a-100 een usb-stick steek met een directory met video-ts file, dan wordt de film meteen gestart. Op de c-200 gebeurt er niets.

Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp()()n
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-11-2012
Ik wil graag een Popcorn C-200 halen, omdat ik nu problemen heb met grotere bestanden te streamen naar mijn PS3. En ik heb nog een aantal vragen.

Is het mogelijk om de films, meestal .mkv van ongeveer 20 Gb op mijn nas (Qnap TS659 Pro) te zetten en deze dan af te spelen via de Popcorn? De mkv bestanden staan op een samba share en deze wil ik niet streamen naar de popcorn (dus geen twonkymedia of pms). Gaat dit goed over een gigabit netwerk?

Kan iemand me verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Sp()()n schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:01:
Ik wil graag een Popcorn C-200 halen, omdat ik nu problemen heb met grotere bestanden te streamen naar mijn PS3. En ik heb nog een aantal vragen.

Is het mogelijk om de films, meestal .mkv van ongeveer 20 Gb op mijn nas (Qnap TS659 Pro) te zetten en deze dan af te spelen via de Popcorn? De mkv bestanden staan op een samba share en deze wil ik niet streamen naar de popcorn (dus geen twonkymedia of pms). Gaat dit goed over een gigabit netwerk?

Een beetje googlen zal je helpen. Hier wordt zelfonderzoek zeer gewaardeerd, vooral naar dit soort eenvoudige vragen.

Maar wel 1 vraagje, als je niet wilt streamen, hoe wil je ze dan afspelen op je TV?
Streaming media is de verzamelterm voor de technologie om audio en video rechtstreeks via computernetwerken te distribueren.

Er staat iets op je NAS, dat wil je via je C200 naar je TV. Heet toch echt streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
De nieuwe firmware staat online!

Release date : 11 March 2011
Firmware version : 02-04-110308-21-POP-408-000

1. Still same NMT apps 02-04-101104-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed incorrect elapsed time when press PREV/NEXT during
SimpleBD/BD ISO playback
- SimpleBD
- Fixed certain BD ISO playback get stuck at chapter
transition (Bug #5001786)
- reduced time for info grabbing and playback start
- fixed issue with "seek to 0%"
- Fixed regression in CSS DVD playback
- Added "Prompt" option for BD ISO navigation
- Fixed issue where certain SimpleBD playback will get
incorrect scene/chapter/info after seeking.
- Fixed audio out-of-sync after playback Audio CD
(Bug #5001759/#0000452)
3. Video and Audio playback
- Fixed incorrect menu selection displayed on "Subtitle"
menu when color=auto
- Fixed certain APE audio caused system crash (Bug #5001699).
- Fixed certain MP4 playback freeeze when resume from bookmark
- Added audio mono left/right selectable MPEG .dat files
- Fixed subtitle selection persistency issue with certain MKV
- Display forced subtitle track even when subtitle=off
- audio output during FF 2x and SLOW 0.5x
(with known out-of-sync issue with certain high bitrate file)
- Fixed regression in MP3 playlist gapless playback
- Don't allow "SEEK" during pause and FF/FR/SLOW trickmode.
- RAR Playback, file view and extraction
- currently only for single RAR file
- 3D output to HDMI 3D TV for Stereoscopic 3D (side-by-side,
Top-and-bottom) file
- Files must be named with "<filename>.3DSBS.*", "<filename>.3DTAB.*"
accordingly
- Tested with MKV, AVI, TS (MPEG)
- Fixed audio loss for certain high bitrate FLAC files
- Fixed ASF audio pitch issue after fast forward
- Fixed missing right channel in DTS-MA
- Fixed 7.1 channels PCM BD downmix playback passthrough only
output 5.1 channels.
- Fix single TS file can fastforward till 8x and unable to
cycle to repeat from 2x.
- Fix internal PGS subtitle not show correctly in mkv issue
which due to timecode checking for internal PGS.
- Fixed APE files with distorted sound.
- Disable RAR menu prompt over HTTP services.
- Enable cuesheet support: APE, FLAC, WAV
- Fixed playback issue of mkv with multiple menu (Bug #5001881)
- Fixed some PGS subtitle always shown at top left corner.
- Fixed external subtitle not shown while playback BDJ/Non-BDJ
and BDMV when started from NMJ.
- Supported TS file fast forward and fast rewind
- Fixed occasional wrong time information when rewinding.
- MKV chapter name now limited to only 10 characters,
append "..." if the name is longer.
- Fixed blinking exclaimation mark when Slow depressed.
- Fixed ASS subtitles wrong placement under certain condition (Bug #5001944)
- Gapless support for small FLAC files.
- MKV 3D support.
- Support .mk3d extension with StereoMode parameter (side-by-side,
top-and-bottom)
- mkvmerge v4.5.0 onwards includes this support.
4. Networked Media JukeBox (NMJ)
- Fixed "watched" status for TV Series
- Fixed thumbnail generation causing system crash
- metadata_scanner
- set full access permission for nmj_database
- improved "disk full" checking and database size estimation
- improved scanner progress status for unknown music album
- fixed issue where video image cannot be replaced for BD content
- Added timeout when grabbing media info
- Improved scanning speed on m2ts
- Improved checking for database version
- Limit cover art poster to file < 1MB
- Fixed TV Series Season Sorting issue
- Support "Jump to" feature in Wall View
- Added shortcut to add a group of music album to playlist or
queue at Category view
- Added ability to change video type
- Added ability to reorganize video file for incorrect grouping
- Added ability to view episode synopsis
- Added ability to search artist and genre at song info
- Improved NMJ UI browsing speed
- Added Music metadata and progress bar in Now Playing Playlist page
- Added delete feature in Now Playing playlist page
- Fixed occasional unable to access NMJ photo page
- Fixed NMJ load page fail issue when browse song with multibye.
- Added Volume up/down in Now Playing playlist page.
- Added Mute in Now Playing playlist page.
- Fixed non-latin word not shown correctly
- Support 3D indicator in NMJ UI.
- Some fixes to command server APIs:
- insert_vod_queue
- list_vod_queue_info
5. System/Network
- Some translation updated
- Fixed issue when special characters used in proxy server naming
- Fixed netbios name resolution issue
- tvid=0 support
6. UPnP AV
- Fix for certain media servers not showing up on browse
and missing content for DTCP resources
- Fixes for hang-up during browse and adjusted timeout
- Fixed Cardea checksum readback
7. Apps/Apps Market
- minor improvement on key responseness
- Stop flashlite video playback when POWER key depressed
- Fixed RTMPe playback return buffer full upon starting playback
even though it's still prebuffering
- Fixed wrong time info with "live audio only" RTMP
- Fixed short videos (duration of 3~4 seconds) playback issue
- new AppsMarket 1.3.11
- Fixed Shoutcast crash
- Fixed issue with Page Up/Down key assignment in Apps.
Now will be Vol Up/Down when playback, but Page Up/Down otherwise.
(Bug 5001702)
8. Known issues
- The Samba workgroup name set in the options not applied temporary.
It defaults to "WORKGROUP".
- Any new 'excludes' are ignored on a refresh - you have to do a
complete rebuild for .no_all.nmj etc. to actually work.
- Encoding type other than utf-8 may caused nmj page load error

================================================================================​===========

NMT Apps Version : 02-04-101104-21-POP-408

Release Notes :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 02-04-101104-21-POP-408-000
2. Version stepping, practically same as 02-03-100427-21-POP-408

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbbrans

jbbrans

maartend schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 14:12:
[...]

Een beetje googlen zal je helpen. Hier wordt zelfonderzoek zeer gewaardeerd, vooral naar dit soort eenvoudige vragen.

Maar wel 1 vraagje, als je niet wilt streamen, hoe wil je ze dan afspelen op je TV?
Streaming media is de verzamelterm voor de technologie om audio en video rechtstreeks via computernetwerken te distribueren.

Er staat iets op je NAS, dat wil je via je C200 naar je TV. Heet toch echt streamen.
Met streaming wordt bedoeld; de server zijde zet een bestand om naar een beeldformaat wat door de client verwerkt kan worden. De beeldverwerking gebeurt dus op de server.
Wat hier bedoelt wordt is; de client leest een bestand van de server en verwerkt dat zelf. De server hoeft dus alleen maar bestand data over te zetten en verwerkt niets, maar de client verwerkt de ruwe data naar de juiste resolutie en kiest het juiste geluidsspoor.

Dit zal zelfs gaan over een 100 MBit netwerk.
jbbrans schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:20:
Kan iemand mij helpen?

Ik ben voor een collega een mediasetje aan het in elkaar zetten en heb daar de volgende onderdelen:

Ik heb zelf een a-100 sinds het begin en ben daar zeer tevreden over, dus dacht dat de c-200 met bluray speler een goede speler zou zijn. Hier heb ik geen HDD in geplaatst, maar een 8GB usb stick. Ik heb ergens gelezen dat dat ook mogelijk zou zijn.
De PCH is geupdate naar de laatste firmware (6-12-2010) en NMT applicaties (4-11-2010).

Nu heb ik meerdere problemen en hoop dat iemand mij hierbij kan helpen, de quickstart guide en een gedownloade handleiding hebben niet geholpen.

- Als ik via het samba protocol de nas benader, dan kan ik alleen de directories: muziek, foto en film zien. Andere directories worden niet getoond.
- Als ik via network browser de workgroup en dan de nas benader, geeft de PCH: no content found on server.
- Er moet een mogelijkheid zijn om een film database te maken door de rode knop in te drukken in een opslag volume. Dit lukt mij nog niet. Andere moviejukebox programma's gaan in hun installatie handleiding, van films op de PCH uit.
- video-ts films worden niet afgespeeld. Als ik in de a-100 een usb-stick steek met een directory met video-ts file, dan wordt de film meteen gestart. Op de c-200 gebeurt er niets.

Ik heb de oplossing gevonden, voor al mijn problemen, bij de collega's van de A-200/A-210: De share moet vast zijn en niet zomaar via de network browser een directory starten. Ik maak nu wel gebruik van een nfs share.

ps.
Ik vind de C-200 wel langzamer in de menu's, dan mijn oude A-100. Daarentegen kan mijn A-100 niet meer alle bestanden aan en wordt de chip behoorlijk heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ja, dat kan, beperkende factor is of je video-bitrate niet de maximale netwerksnelheid overstijgt. Gigabit werkt trouwens niet goed op de C-200 en levert ook nauwelijks snelheidswinst op. Op Gigabit blijft de teller steken op ongeveer 120Mbit en hebben veel gebruikers (waaronder ik) last van uitvallende verbindingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is er een nieuwe firmware voor de C-200 uitgebracht. Voor de lijst met updates: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=50579

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:15:
Vandaag is er een nieuwe firmware voor de C-200 uitgebracht. Voor de lijst met updates: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=50579
Dat wisten we al, paar posts terug: Dinky01 in "[Mediaplayer] Popcornhour C-200"

Eerste wat ik deed toen ik wou posten dat er een update was, was checken of iemand anders het al gepost had. Kleine moeite, niet? :)

---
- mkvmerge v4.5.0 onwards includes this support.
Zal wel puur over die MKV 3D-support gaan. Ik hoopte eigenlijk dat die header compressie ellende zou zijn gefixed. Niet dat het een ramp is om het even op de PC te fixen, maar toch.

[ Voor 34% gewijzigd door Wildfire op 11-03-2011 17:29 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:17:
[...]

Maar nu ik door heb hoe je het beste je mappenstructuur kan opbouwen en de bestanden moet noemen, is z'n nauwkeurigheid wel praktisch 100% geworden. Er is bijna geen enkel bestand meer dat hij fout herkent.
Kun je hier meer uitleg over geven hoe ik dit het beste bewerkstellig, ik heb de gok genomen en de laatste firmware geinstalleerd en moet zeggen dat die NMJ er toch wel gelikt uit ziet. Verder heb ik ook een aantal van die Demonstration Disks en die Short Films van Pixar op de HDD staan en die wil ik niet zien in die Film lijst, kan dit ook (staan nu in aparte mappen maar NMJ pakt ze ook mee in het overzicht)?

edit:
Excluding is inmiddels gelukt :)

Exclude everything
- Create a file called ".no_all.nmj" and place it on the device, or into a folder which you wanna exclude.

Exclude Video files
- Create a file called ".no_video.nmj" and place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Videofiles.

Exclude Music files
- Create a file called ".no_music.nmj" and place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Musicfiles.

Exclude Images
- Create a file called ".no_photo.nmj" or download the attached exclude.zip, place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Images.

[ Voor 29% gewijzigd door JB op 11-03-2011 23:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wildfire schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 17:22:
[...]

Dat wisten we al, paar posts terug: Dinky01 in "[Mediaplayer] Popcornhour C-200"

Eerste wat ik deed toen ik wou posten dat er een update was, was checken of iemand anders het al gepost had. Kleine moeite, niet? :)
Ben jij zo perfect dan? :X

Normaal check ik het altijd en vandaag toevallig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Is het inmiddels al opgelost dat geluid over hdmi naar tv niet te regelen is qua volume?
Dat heeft vroeger gewerkt, maar ineens bij een of andere firmware upgrade was het over. Is echt bere irritant! Beneden boeit het me niet, kijk ik via receiver en daar regel ik ook het geluid. Op onze slaapkamer staat het volume op de tv fixed ingesteld en regelen we het volume op de Humax 5050 en (vroeger) op de popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe update gedaan, merk geen verschil,dus hij doet waar hij voor bedoeld is, speelt alles af wat ik heb.
Ik hem gebruik zonder NMJ,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Hier ook. Zou alleen willen dat dat hele NMJ verhaal uitschakelbaar was.
(Ja, het is irritant, ik wil het he-le-maal uit, ook geen vragen over wel of niet indexeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

UltraSub schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:31:
Is het inmiddels al opgelost dat geluid over hdmi naar tv niet te regelen is qua volume?
Dat heeft vroeger gewerkt, maar ineens bij een of andere firmware upgrade was het over. Is echt bere irritant! Beneden boeit het me niet, kijk ik via receiver en daar regel ik ook het geluid. Op onze slaapkamer staat het volume op de tv fixed ingesteld en regelen we het volume op de Humax 5050 en (vroeger) op de popcorn.
Zolang het geluid geen Dolby of DTS passtrough betreft, zou het gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17
Mijn PSU is ook overleden :(

Is er in NL geen adresje waar je die kan bestellen? Als ik het via popcornhour.com bestel betaal ik $27 voor de voeding en $30 verzendkosten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

WBT schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Zolang het geluid geen Dolby of DTS passtrough betreft, zou het gewoon moeten werken.
Klopt, bij mij werkt het altijd. Het geluid via HDMI op TV regelen heeft altijd al gewerkt, kan me geen firmware herinneren waarin dat problematisch was. Ja, dan wel met de uitzondering dat als je DD/DTS als passthrough hebt naar de TV dat het dan niet werkt, maar goed mijn TV heeft geen kaas gegeten van DD/DTS :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
WBT schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:41:
[...]

Hier dus niet (meer)... :(

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=50605

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JB schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 18:57:
[...]
Kun je hier meer uitleg over geven hoe ik dit het beste bewerkstellig, ik heb de gok genomen en de laatste firmware geinstalleerd en moet zeggen dat die NMJ er toch wel gelikt uit ziet. Verder heb ik ook een aantal van die Demonstration Disks en die Short Films van Pixar op de HDD staan en die wil ik niet zien in die Film lijst, kan dit ook (staan nu in aparte mappen maar NMJ pakt ze ook mee in het overzicht)?

edit:
Excluding is inmiddels gelukt :)

Exclude everything
- Create a file called ".no_all.nmj" and place it on the device, or into a folder which you wanna exclude.

Exclude Video files
- Create a file called ".no_video.nmj" and place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Videofiles.

Exclude Music files
- Create a file called ".no_music.nmj" and place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Musicfiles.

Exclude Images
- Create a file called ".no_photo.nmj" or download the attached exclude.zip, place it on the device, or into a folder where you wanna exclude Images.

De exclude bestanden zijn heel belangrijk. In de /video staan een .no_music.nmj en .no_photo.nmj, in /music .no_video.nmj en .no_photo.nmj en in /photo uiteraard .no_music.nmj en .no_video.nmj. (eigenlijk staat in mijn /photo een .no_all.nmj, maar dat is omdat die map één grote bende nog is...)

Verder heb ik als opbouw voor video's de volgende structuur:
/video
-/movies
-/tv
-/overig
Die laatste is wederom uitgesloten met een .no_all.nmj

Films staan opgeslagen in een per film eigen map (niet per sé nodig, maar zo hield ik zelf nog een beetje overzicht), die als naam {film titel} ({jaar van IMDB}) heeft, dus bijv. "Inception (2010)". Alle bestanden in die map dragen dezelfde naam, maar met uiteraard hun eigen extensies. Het jaartal is belangrijk om te garanderen dat IMDB de juiste film pakt als er meerdere mogelijkheden zijn.
Mocht dat nog steeds fout gaan, dan heb je mogelijkheid voor een .nfo bestand met het imdb-nummer, maar dat heb ik nooit echt verder uitgezocht, omdat het eigenlijk altijd wel goed ging.

Bij series moet een iets andere opbouw aangehouden worden, namelijk:
/movies/tv/{serienaam} (eerste jaar van uitzenden)/season {nummer}/{serienaam} S{seizoensnummer}E{Afleveringsnummer} - {titel aflevering (optioneel)}

Dus bijv.:
/movies/tv/The Big Bang Theory (2007)/Season 3/The Big Bang Theory S03E03 - The Gothowitz Deviation.avi

Ook hiervoor geldt dat de mappen voor de serie en seizoen optioneel zijn, maar voor de beheerbaarheid aan te raden.

Mocht onverhoopt een film of serie verkeerd herkent worden, kan je vanuit de NMJ ook nog met de hand een serie zoeken (bijv. op basis van het IMDB-nummer).
Maar sinds ik deze opbouw hanteer, gaat het eigenlijk nooit meer fout.

Voor muziek worden de ID3-tags gebruikt, dus als je die goed hebt, gaat alle muziek ook goed.

Ik heb de nieuwe firmware draaien, en hij lijkt wat sneller te zijn in NMJ. Helaas is de muziek-sectie nog altijd even traag, maar video werkt een stuk soepeler. En hij corrigeert eindelijk het beeld weer goed als je een 4:3 tv hebt B) Hopelijk (moet ik nog even testen) stuurt hij nu een NTSC-video ook weer als PAL uit (deed hij in het begin namelijk wel, maar sinds de oktober-update ongeveer niet meer...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:( sinds afgelopen weekend heb ik mij 40" Samsung LCD vervangen door een 50" LG Plasma (50pk350) alleen nu op de hdmi tussen popcorn c-200 en de plasma krijg ik en strepen over het beeld en springt beeld zo nu en dan op zwart.

Dacht mogelijk dat de nieuwe firmware van 11 maart een oplossing ging bieden maar nog steeds dit issue

Iemand hier ook problemen mee of gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aleida
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-01-2023
k had ook problemen met mijn Nas in de Workgroup en heb dit als volgt opgelost: ik had de Mediastreaming niet ingeschakeld bij of het Thuis- of het openbare netwerk. Je moet in Configuratiescherm\Netwerkcentrum\Opties voor mediastreaming de optie Apparaten weergeven in Alle netwerken en dan Alles Toestaan. Prompt verscheen op mijn tv de Workgroup en mijn Diskstation.
Natuurlijk moet de Workgroup of welke naam je netwerk ook heeft overal hetzelfde zijn. Ik heb ook al eens het probleem gehad dat de laptop een verkeerd gespelde netwerknaam had, ook toen had ik problemen met de workgroup in de netwerkbrowser.

Succes ermee.
jbbrans schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 12:20:
Kan iemand mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Ik heb vandaag de laatste update gedaan, maar ik krijg nu de PCH-C200 niet meer bij Netwerk te staan.
IK heb de popcorn al een paar keer opnieuw gestart, maar hij wordt niet gevonden :(

Ik kan de popcorn wel benaderen als ik handmatig naar de map \\pch-c200\share verwijs, dus samba werkt dan wel.

Iemand een idee om hem toch zichtbaar te krijgen?

*UPDATE* Probleem lijkt gefixed. Ik heb mijn router een reset gegeven en nu wordt de popcorn wel gevonden :)

[ Voor 13% gewijzigd door steven2 op 20-03-2011 18:30 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Meer mensen die vaker met de CLI stoeien? Zelf ben ik bezig met WOL voor mijn pc, zodat ik die via de Popcorn aan kan zetten (aangezien deze toch altijd standby staat wil ik dit vanaf internet kunnen doen omdat mijn Netgear dit standaard niet kan en blokkeerd), dit onderdeel heb ik al werkend via busybox. Het volgende is mijn probleem:

Wanneer ik inlog op de CLI via telnet, dan kom ik rechtstreeks in de shell maar ik hoef hiervoor niet in te loggen. Ik wil dat hier om een inlog word gevraagd. Kan dit? Of beinvloed dit de werking van de Popcorn zelf (waar hij voor bedoeld is)? Als dit niet kan gaat het feest niet door want ik wil niet dat je van buitenaf meteen op de prompt komt zonder in te loggen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Niet via telnet, telnet ondersteund geen authenticatie of encryptie. Daarnaast wil je telnet nooit naar buiten open hebben staan, omdat het één van de makkelijkst te hacken ingangen voor een systeem is, zelfs al zou je een wachtwoord gebruiken.

Als je de laatste firmware hebt draaien, kan je wel ssh activeren. Je krijgt dan de beschikking over en encryptie en wachtwoord beveiliging en protocol 2 beveiliging.

Zie mijn laatste post hier over hoe het moet. Je moet wel ipkg hebben draaien, anders kan je de benodigde pakketten niet installeren.

Dit lijkt trouwens een firmware update te overleven (ik heb het geïnstalleerd voor de laatste firmware release, en ssh werkte ook na updaten nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dat is nog beter idd! Allereerst zeer bedankt voor je post :) Zelf ben ik niet zo ervaren met Linux, ik heb alles geinstalleerd maar loop nu vast op stap 4. Stap 3 heb ik gedaan en ziet er zo uit (ik doe alles via Putty (ingelogd met telnet sessie)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
sh-3.00# ssh-keygen -t rsa1 -f /share/Apps/local/etc/ssh_host_key
ssh-keygen: /lib/libcrypto.so.0.9.8: no version information available (required by ssh-keygen)
Generating public/private rsa1 key pair.
Enter passphrase (empty for no passphrase):
Enter same passphrase again:
Your identification has been saved in /share/Apps/local/etc/ssh_host_key.
Your public key has been saved in /share/Apps/local/etc/ssh_host_key.pub.
The key fingerprint is:
fe:cc:f9:38:66:10:a6:2e:85:43:46:99:ea:aa:83:d9 root@Popcorn
The key's randomart image is:
+--[RSA1 2048]----+
|     o           |
|    +            |
|   o             |
|  . o   o        |
| . o . oS.       |
|  . o o..        |
|.+   +  ..       |
|= E . .  ++o     |
|o.   .   o*o.    |
+-----------------+

Vervolgens bij stap 4 weet ik niet hoe je dit gedaan hebt? Doe je dit middels VI en zo ja hoe want VI is een klote editor waar ik nog niet veel van snap.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Je moet stap 3 vervangen voor de stap 3 die ik onder de quote heb geplaatst. rsa1 is namelijk protocol 1 encryptie en die wil je niet (zwak en nog maar slecht ondersteund).

Bij stap 3 moet je "-t rsa1" vervangen door "-t dsa" (dit kan je nu nog steeds doen).

Verder moet je even goed lezen wat ik verder onder de quote heb geplaatst. Daar staan namelijk de verschillen. (laatste post in die discussie)

De config-files aanpassen doe ik met nano (ik ben ook geen vi(m) held :$ ), die je zo met ipkg kan installeren (ipkg install nano). Nano werkt een stuk makkelijker en vriendelijker.

Vergeet ook niet om openssh-server-init-c200 te installeren. Die zorgt ervoor dat bij een reboot ssh weer automatisch gestart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nu ga ik me weer een n00b voelen maar als ik ipkg install nano doe krijg ik

code:
1
2
3
4
5
6
ipkg install nano
Nothing to be done
An error ocurred, return value: 4.
Collected errors:
Cannot find package nano.
Check the spelling or perhaps run 'ipkg update'

Vervolgens een ipkg update maar nog steeds geen nano te installeren omdat deze niet voorkomt in de lijst? Nu zit ik me rot te zoeken naar een losse packages maar dan heb ik niet de zekerheid dat ik de goede heb :X

edit:
Inmiddels gelukt met VI en bereikbaar vanuit een andere locatie :)

Nu nog voor elkaar boxen dat ik de benodige commando's voor ether-wake kan doen want dat mag niet onder guest. Als ik het password van root wijzig, vallen er dan dingen om op de PCH-C200 :?

Hoe heb je het trouwens voor elkaar gekregen om je popcorn via je telefoon te bereiken? Ik heb een HTC met Android maar ik zal ergens dat SSH certificaat moeten installeren, maar die melding krijg ik niet waardoor ik een permission denied krijg met Terminal Emulator.

[ Voor 48% gewijzigd door JB op 29-03-2011 11:17 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn excuses, nano komt niet voor in ipkg voor de c-200. Ik heb dan mc (Midnight commander, een linux versie van het oude Norton Commander) gebruikt. Dat is sowieso een aanrader als je op de commandline gaat werken.

Ik heb overigens zonder problemen mijn root-wachtwoord kunnen wijzigen, zonder dat er zaken omvielen. Dus wat daar dan fout gaat...

Op mijn gsm (een Samsung Galaxy S, dus Android) gebruik ik ConnectBot voor de ssh-terminal sessies. Terminal Emulator kan je gebruiken, maar dan werk je vanuit een lokale commandline op de gsm.
Een andere extreem goede, maar betaalde mogelijkheid is PaderSyncSSH (er is een gratis trail-versie beschikbaar).

[ Voor 50% gewijzigd door deepbass909 op 29-03-2011 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kijk die Connectbot werkt en is zonder reclame! Had al gezocht op telnet en putty maar daar kwam deze niet naar voren in de Market.

Ik heb het root wachtwoord nog niet gewijzigd maar dacht misschien geeft dat problemen met de standaard functionaliteit van de popcorn. Heb jij alle accounts gewijzigd van wachtwoord voordat je hem naar buiten bereikbaar hebt gemaakt?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Nee, ik heb hem namelijk niet bereikbaar gemaakt buiten mijn thuis-netwerk. Die extra beveiliging is voor mij dus niet echt nodig.
Ik gebruik de ssh-terminal alleen om thuis dingetjes lokaal in te stellen en te monitoren wat er gebeurd als hij weer eens vast lijkt te lopen. En natuurlijk om software te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wat ik wil is dat ik een ander account als guest kan gebruiken voor SSH. Nu kan ik niet 123 vinden waar gedefinieerd wordt welke user dit mag gebruiken alleen dat root niet kan inloggen omdat die optie niet enabled staat (en dat is ook prima)

Nu heb ik een nieuwe user aangemaakt en lid gemaakt van de group root maar zodra ik via SSH inlog heb ik geen root rechten terwijl ik dit wel op de shell heb met dit account. Ik krijg dan bijvoorbeeld ook de melding op een ping:

code:
1
2
3
4
[user@Popcorn ~]$ ping 192.168.2.1
PING 192.168.2.1 (192.168.2.1): 56 data bytes
ping: permission denied. (are you root?)
[user@Popcorn ~]$

Waar kan ik dit inregelen, in de config van ssh staat nergens gedefinieerd onder welke rechten je binnenkomt, alleen de optie "PermitRootLogin yes" kan ik aanzetten maar dan heb ik nog niet het gewenste resultaat dat ik als iemand anders die ook lid is van de group root kan inloggen om commando's zoals ether-wake te runnen of is dit niet mogelijk?

edit:
via /etc/passwd de rechten goed gezet en kan nu wel alles, nu heb ik alleen daar voor guest een encrypted password en bij de rest een "x", nu vraag ik me af wat veiliger is? Zo'n hash password kun je laten kraken via software maar een "x" niet, maar word het password wat als "x" in /etc/passwd staat als plain text verzonden, en hoe kan ik dit als hashing instellen?

[ Voor 28% gewijzigd door JB op 30-03-2011 10:38 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vaag pobleem, ik heb een C-200 aangesloten op een LG32LD450 via HDMI en als ik de resolutie op 720p of hoger zet krijg ik storing in de vorm van witte flikkerende puntjes door het beeld heen..

Iemand enig idee>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedBaret
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 16-07-2024
@]j0nathan

Al eens een andere hdmi kabel geprobeerd ? Ik had hetzelfde effect met een slechte hdmi splitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah, ik zat net te lezen over brakke hdmi kabels, thnx
kga er morgen eentje halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja hoor, het was de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biatch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-07 09:53
Heeft er iemand een duidelijke oplossing voor het verdwijnen van de film thumbnails na iedere update van NMJ? Als ik nieuwe bestanden op mijn PCH zet en NMJ gaat opnieuw de boel indexeren/updaten dan verlies ik steeds de helft van mijn filmhoezen. Zo irritant. Heb de NMJ Toolbox gebruikt en overal de juiste imdb nummers gezet en alle hoezen daarin handmatig veranderd. Zonder resultaat.
Heb ook alle jpg hernoemd naar de exacte filmnaam. Deze afbeeldingen heb ik in de thumbnailmap van video's gezet.
Heeft er iemand een oplossing zodat mijn PCH de filmhoezen/thumbnails onthoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JB schreef op dinsdag 29 maart 2011 @ 19:28:
Wat ik wil is dat ik een ander account als guest kan gebruiken voor SSH. Nu kan ik niet 123 vinden waar gedefinieerd wordt welke user dit mag gebruiken alleen dat root niet kan inloggen omdat die optie niet enabled staat (en dat is ook prima)

Nu heb ik een nieuwe user aangemaakt en lid gemaakt van de group root maar zodra ik via SSH inlog heb ik geen root rechten terwijl ik dit wel op de shell heb met dit account. Ik krijg dan bijvoorbeeld ook de melding op een ping:

code:
1
2
3
4
[user@Popcorn ~]$ ping 192.168.2.1
PING 192.168.2.1 (192.168.2.1): 56 data bytes
ping: permission denied. (are you root?)
[user@Popcorn ~]$

Waar kan ik dit inregelen, in de config van ssh staat nergens gedefinieerd onder welke rechten je binnenkomt, alleen de optie "PermitRootLogin yes" kan ik aanzetten maar dan heb ik nog niet het gewenste resultaat dat ik als iemand anders die ook lid is van de group root kan inloggen om commando's zoals ether-wake te runnen of is dit niet mogelijk?

edit:
via /etc/passwd de rechten goed gezet en kan nu wel alles, nu heb ik alleen daar voor guest een encrypted password en bij de rest een "x", nu vraag ik me af wat veiliger is? Zo'n hash password kun je laten kraken via software maar een "x" niet, maar word het password wat als "x" in /etc/passwd staat als plain text verzonden, en hoe kan ik dit als hashing instellen?
Je zit fout in de manier waarom linux werkt met user-accounts. Een gebruiker toevoegen aan de root-groep is over het algemeen niet verstandig en moet je eigenlijk alleen doen als je zeker weet wat je doet. Wat je daarmee mogelijk maakt, is dat deze gebruiker zekere root-rechten standaard krijgt.
De enige veilige manier is een gebruiker zonder enige vorm van root-rechten en dan via "su" en het root-wachtwoord root-rechten krijgen.

Wat je in je /etc/passwd als wachtwoord "x" ziet staan, betekent dat er geen wachtwoord is ingesteld voor deze gebruiker en je dus ook niet in kan loggen als deze gebruiker. Dit is dus volledig veilig.
De wachtwoorden worden ook niet als plain-tekst verstuurd, maar via een (als ik het goed heb) 256 bit encryptie. Dit is dermate zwaar dat jij als gewone gebruiker echt geen zorgen hoeft te maken dat het gekraakt zal worden. Sterker nog, als je een wifi-netwerk hebt, is dat veel sneller te kraken en zou een hacker als nog volledige toegang krijgen.
Daarnaast heb je waarschijnlijk alleen Windows machines draaien (gezien je onervarenheid met linux), en geloof me, zelfs Windows7 is nog altijd slechter beveiligd dan een simpele ssh-terminal ;)
Zodra je ssh hebt draaien en daarover inlogt, zit het echt wel veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Kijk aan dat zit dus wel goed :) Bedankt voor je uitleg en tijd iig! Het volgende is me wel overkomen sinds ik bovenstaande heb ingericht; laatst de Popcorn een keer uitgezet via de powerbutton (inhouden totdat ie begint te knipperen en zich netjes afsluit), ik was alle instellingen kwijt mbt het account wat ik heb aangemaakt, ook de crontab was leeg (hier had ik het etherwake commando ingezet). De SSH draaide wel weer. Ik heb de passwd en crontab gewoon netjes opgeslagen met wq! vanuit VI. Enig idee hoe dit kan? Wordt er vanuit de Popcorn een soort van reborn gedaan bij een reboot?

SU zou ik ook liever gebruiken maar als ik met guest inlog krijg ik meldingen bij een su of crontab
code:
1
2
[guest@Popcorn /]$ su root
su: must be suid to work properly

Dit heeft met rechten te maken lijkt me maar geen idee wat ik hiervoor dien aan te passen, lid maken van een bepaalde groep? Jij gebruikt guest voor monitoring toch? Dat commando kun je wel gewoon runnen idd.

[ Voor 24% gewijzigd door JB op 11-04-2011 13:10 ]

Mijn boefje is liev!

Pagina: 1 ... 30 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.