Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb sinds een week of 2 een popcorn hour c-200 en heb wat problemen in combinatie met mijn samsung 37c5100 tv (met een onkyo tx-sr508 receiver ertussen). Als ik de PH instel op 1080p@60Hz of 1080p@50Hz valt het HDMI signaal regelmatig weg. De TV staat dan een paar seconden op zwart, zoekend naar signaal, en dan springt het beeld weer terug, erg irritant. Zodra ik de PH instel op 720p of een 1080p-modus met een lagere framerate (24Hz bijvoorbeeld) is het probleem verdwenen. Opzich geen ramp om op 1080p@24Hz te kijken, maar het lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Ik heb reeds andere HDMI-kabels geprobeerd, dit lost het probleem niet op.
Iemand een idee wat hier mis kan zijn? Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

JB schreef op maandag 11 april 2011 @ 09:13:
Kijk aan dat zit dus wel goed :) Bedankt voor je uitleg en tijd iig! Het volgende is me wel overkomen sinds ik bovenstaande heb ingericht; laatst de Popcorn een keer uitgezet via de powerbutton (inhouden totdat ie begint te knipperen en zich netjes afsluit), ik was alle instellingen kwijt mbt het account wat ik heb aangemaakt, ook de crontab was leeg (hier had ik het etherwake commando ingezet). De SSH draaide wel weer. Ik heb de passwd en crontab gewoon netjes opgeslagen met wq! vanuit VI. Enig idee hoe dit kan? Wordt er vanuit de Popcorn een soort van reborn gedaan bij een reboot?
passwd en crontab worden "vluchtig" opgeslagen, dus niet in het flash-geheugen maar op een ramdisk die gewist wordt als de C200 uitgeschakeld wordt (hier is een heel goede reden voor overigens). Er zijn wel wat trucs om dit op te vangen, maar daarvoor moet je ook weer vrij diep in het OS duiken en zorgen dat bij afsluiten deze "vluchtige" instellingen op een harddisk of USB-stick worden opgeslagen en bij opstarten weer hersteld worden.
Het ssh-init-script voert bijv. een dergelijke taak uit.
Na een reboot draait de C200 inderdaad weer in een zekere vorm van factory default.

Als je hier dieper in wilt duiken is sowieso het nmt-forum een belangrijke plaats van info, daarnaast helpt het om gewoon wat rond te neuzen op fora van verschillende embedded apparaten die ook op linux draaien (een deel van de ssh-info had ik bijv. vanaf een forum over een Netgear router).
Intrepidity schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:48:
Ik heb sinds een week of 2 een popcorn hour c-200 en heb wat problemen in combinatie met mijn samsung 37c5100 tv (met een onkyo tx-sr508 receiver ertussen). Als ik de PH instel op 1080p@60Hz of 1080p@50Hz valt het HDMI signaal regelmatig weg. De TV staat dan een paar seconden op zwart, zoekend naar signaal, en dan springt het beeld weer terug, erg irritant. Zodra ik de PH instel op 720p of een 1080p-modus met een lagere framerate (24Hz bijvoorbeeld) is het probleem verdwenen. Opzich geen ramp om op 1080p@24Hz te kijken, maar het lijkt me toch niet helemaal de bedoeling. Ik heb reeds andere HDMI-kabels geprobeerd, dit lost het probleem niet op.
Iemand een idee wat hier mis kan zijn? Ik heb de nieuwste firmware geïnstalleerd.
Klinkt als een bandbreedte probleem. Heb je dat probleem ook als de C200 rechtstreeks aan de tv hangt? Ik lees hier (en op het nmt-forum) vaker over problemen met weergave zodra er een receiver tussen hangt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:20:
[...]

passwd en crontab worden "vluchtig" opgeslagen, dus niet in het flash-geheugen maar op een ramdisk die gewist wordt als de C200 uitgeschakeld wordt (hier is een heel goede reden voor overigens). Er zijn wel wat trucs om dit op te vangen, maar daarvoor moet je ook weer vrij diep in het OS duiken en zorgen dat bij afsluiten deze "vluchtige" instellingen op een harddisk of USB-stick worden opgeslagen en bij opstarten weer hersteld worden.
Het ssh-init-script voert bijv. een dergelijke taak uit.
Na een reboot draait de C200 inderdaad weer in een zekere vorm van factory default.

Als je hier dieper in wilt duiken is sowieso het nmt-forum een belangrijke plaats van info, daarnaast helpt het om gewoon wat rond te neuzen op fora van verschillende embedded apparaten die ook op linux draaien (een deel van de ssh-info had ik bijv. vanaf een forum over een Netgear router).
Maar dan heb jij dus ook het probleem dat je het guest account van een nieuw wachtwoord moet voorzien na een reboot? Verder zou ik opzich ook prima kunnen werken met guest mits ik die commando's kan runnen of su kan toepassen wat nu niet lukt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Intrepidity schreef op maandag 11 april 2011 @ 10:48:
Als je je c-200 insteld op 1080p 50Hz, Beeldsnelheidsync NTSC/24p is het probleem dan nog niet weg? De popcorn hour selecteert dan automatisch de framerate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
Iemand ervaring met de 3D weergave. Ik overweeg de aanschaf van deze Popcorn. Ik geloof wel dat deze 3D kan weergeven, maar vraag me af of hij de ondertitels ook goed weergeeft. Via USB van mijn blueray-speler speelt 3D prima af alleen zien de ondertitels er niet uit (wat links hoor t e staan, staat rechts en andersom). Dit is echt essentieel voor mij bij een mediaspeler.
Thx

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

JB schreef op maandag 11 april 2011 @ 13:48:
[...]
Maar dan heb jij dus ook het probleem dat je het guest account van een nieuw wachtwoord moet voorzien na een reboot? Verder zou ik opzich ook prima kunnen werken met guest mits ik die commando's kan runnen of su kan toepassen wat nu niet lukt.
Ik heb maar 2 accounts draaien, namelijk de standaard nmt gebruiker en root gebruiker. Ik weet eerlijk gezegd geeneens meer hoe ik aan de root-gebruiker een wachtwoord heb gekoppeld, maar die is in ieder geval niet vluchtig. Omdat ik ook geen behoefte heb aan een andere gebruikersaccount (hij is toch niet vanaf buiten te benaderen), heb ik me daar nooit in verdiept.

Maar dit soort specifieke dingen zou ik eigenlijk op het nmt-forum vragen. Die jongens zitten veel dieper in de C-200 dan de meesten hier en schrijven ook zelf apps ervoor.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:58

JB

Cédric roelt!

deepbass909 schreef op vrijdag 15 april 2011 @ 00:00:
[...]

Ik heb maar 2 accounts draaien, namelijk de standaard nmt gebruiker en root gebruiker. Ik weet eerlijk gezegd geeneens meer hoe ik aan de root-gebruiker een wachtwoord heb gekoppeld, maar die is in ieder geval niet vluchtig. Omdat ik ook geen behoefte heb aan een andere gebruikersaccount (hij is toch niet vanaf buiten te benaderen), heb ik me daar nooit in verdiept.

Maar dit soort specifieke dingen zou ik eigenlijk op het nmt-forum vragen. Die jongens zitten veel dieper in de C-200 dan de meesten hier en schrijven ook zelf apps ervoor.
Aah oke, ik dacht dat je die SSH ook gebruikte omdat je daar een reactie had gepost. Ik had trouwens wel dat ik na een reboot (commando vanaf de shell) de passwd file nog in orde was, alleen de home dir van het aangemaakte account was wel weer opgeruimd en de crontab ook weer gereset. Ik moet nog testen of het account bij een shutdown nu ook weer opgeruimd word (dit was de vorige keer wel zo).

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
ik ben aan het rondkijken naar een wat luxere mediaspeler, zonder HDD maar wel met de mogelijkheid om deze te kunnen inbouwen. Dit omdat ik recentelijk een eSata 3,5" HDD heb gekocht.
Nu is mijn vraag kan ik dus deze eSata 3,5" HDD inbouwen in een popcorn C-200, eventueel met verloopje.
Ik wil er eigenlijk wel de Blu-Ray speler ook in hebben.
Kan dit ? Of eventueel alleen zonder de blu-ray speler. :? 8)7

dank voor jullie tijd en reacties _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acemath
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-08-2024
oszy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:41:
ik ben aan het rondkijken naar een wat luxere mediaspeler, zonder HDD maar wel met de mogelijkheid om deze te kunnen inbouwen. Dit omdat ik recentelijk een eSata 3,5" HDD heb gekocht.
Nu is mijn vraag kan ik dus deze eSata 3,5" HDD inbouwen in een popcorn C-200, eventueel met verloopje.

Dat kan, je moet maar eens op de website van HDSupplies kijken, daar zie je voorbeelden van wat er allemaal kan ingebouwd worden. Ze installeren het dan ook nog eens helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is er weer een update uitgekomen. http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=51992
Release date : 9 May 2011
Firmware version : 02-04-110422-21-POP-408-000

1. Still same NMT apps 02-04-101104-21-POP-408
2. BD/AVCHD/DVD/CDDA
- Fixed ISO and BD playback fail from USB, when started through certain flash app
3. Video and Audio playback
- Fixed 3D output failure due to incorrect filename parsing (Bug #5002069/#0000541)
- Fixed stuttering 25fps H264 video in MKV (Bug #5001993)
- workaround incorrect PCM/WAV detection (Bug #5001942/#0000161)
- AVI chunk data handling of padding to even boundary (Bug #5002058/#0000531)
- Fixed FLAC playback random crashed due to stack violation (Bug #5002065/#0000539)
- Fixed framerate sync issue with video-only file (Bug #5001539)
- Fixed for small glitches during FLAC gapless (Bug #5001646)
- External SRT subtitle "index.srt" loaded as default subtitle for simpleBD
- Fixed wrong positioning of SSA subtitle text with move tag (Bug #5001944)
- Fix Arabic character shaping issue (Bug #5002053/#0000272)
- Fixed ability to extract Dolby Digital (AC3) core from TrueHD stream,
can bitstream and downmix now.
4. Networked Media JukeBox (NMJ)
- NFO file issue fixed
- Fixed NMJ Scanning hangs occasionally when parsing certain MKV
5. System/Network
- German translation changes
- Fixed crash when click on GPL link in "open source license" screen
- Fixed "moving up/PageUp from webservices with multiple pages generates an error" (Bug #5001534)
- Fixed certain Audio CD ripping failed, due to special character in filename (Bug #5002061)
- Added manual setting of YCbCr colorspace (BT.601 and BT.709). Auto colorspace is under development.

================================================================================​===========

NMT Apps Version : 02-04-101104-21-POP-408

Release Notes :
1. Minimum firmware version to use this NMT App is 02-04-101104-21-POP-408-000
2. Version stepping, practically same as 02-03-100427-21-POP-408

Note: Unzip into the root of your USB thumbdrive. Browse to usbupdate.html to update.
BD Playback without internal HDD

Quote:1.) Format an USB Stick with 2GB or more to ntfs,fat32 or ext3
2.) Plugin the Stick
3.) Now you can playback BD's with BD-J and BD Live

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2011 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Ik geraak er even niet aan uit, misschien dat iemand mij kan helpen hiermee :

Ik heb een C-200 aangesloten op een Epson EH-TW5000. Kan ik hier 3D op zien? En zoja, met welke techniek.

Ik heb al op het nmt forum gelezen, maar wijzer word ik er daar ook niet uit, ook niet avsforums.com. Mijn films komen (soms :) ) van usenet, en ik zie er regelmatig 3D versies van staan. Maar dewelke ik kan proberen, en welke brillen ik daar voor nodig heb, weet ik echt niet.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

tc982 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:30:

Ik heb een C-200 aangesloten op een Epson EH-TW5000. Kan ik hier 3D op zien? En zoja, met welke techniek.

Ik heb al op het nmt forum gelezen, maar wijzer word ik er daar ook niet uit, ook niet avsforums.com. Mijn films komen (soms :) ) van usenet, en ik zie er regelmatig 3D versies van staan. Maar dewelke ik kan proberen, en welke brillen ik daar voor nodig heb, weet ik echt niet.
Helemaal zeker weet ik het niet, maar volgens mij ondersteund de beamer geen 3d, dan blijft er 1 mogelijkheid over om toch 3d te kijken, namelijk ouderwets anaglyph met een brilletje met 2 kleuren glazen (blauw rood of een variant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

In het geval van anaglyph, kan je het beste kiezen voor ColorCode. Hierbij blijven de kleuren van de film beter bewaard (ten opzichte van blauw/rood). Google of binsearch maar eens naar ColorCode en/of QyKaRio, dan vind je de nodige films in ColorCode 3-D :-). Heb zelf ook een aantal films gekeken in ColorCode met een bijbehorend brilletje en het 3-D effect was nog best goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Dat klopt wel, maar ondanks de betere kleurbeleving met ColorCode zul je mij geen films daarin zien kijken. Ofwel het echte 3D (polarisatie of zoals de huidige TV's met synchronisatie), ofwel gewoon 2D.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ik had er al schrik voor. Bedankt voor de uitleg / hulp. Ik denk dat het maar 2D blijft, ben al zowizo geen 3D voorstander, maar het blijft wel leuk als er volk is.

Dan maar 2D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 15:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

tc982 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:30:

Er komen nu adapters op de markt die ook projectoren met 60Hz een 3D output kunnen geven:
http://www.3d-vip.com/#!products/vstc1=theatre-info

Check het topic op HTForum.nl voor meer info.

Dit is erg nieuw en nog in ontwikkeling, er zijn al wel enkele positieve ervaringen te vinden. Beter is natuurlijk een projector die geschikt is 240Hz; maar als je al een projector hebt, zijn dit interessante ontwikkelingen.

/edit:
Thread op AVSForum.
De C-200 is met de nieuwste firmware trouwens al geschikt gemaakt voor 3D.

[ Voor 7% gewijzigd door WackyWindsurfer op 10-05-2011 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
WackyWindsurfer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 15:11:
[...]

Er komen nu adapters op de markt die ook projectoren met 60Hz een 3D output kunnen geven:
http://www.3d-vip.com/#!products/vstc1=theatre-info

Check het topic op HTForum.nl voor meer info.

Dit is erg nieuw en nog in ontwikkeling, er zijn al wel enkele positieve ervaringen te vinden. Beter is natuurlijk een projector die geschikt is 240Hz; maar als je al een projector hebt, zijn dit interessante ontwikkelingen.

/edit:
Thread op AVSForum.
De C-200 is met de nieuwste firmware trouwens al geschikt gemaakt voor 3D.
Dit lijkt me inderdaad een oplossing, maar is toch weer een 500 euro. Ik hou het in het achterhoofd, misschien dat ik het mijn eigen wel cadeau doe op mijn verjaardag ;) Bedankt voor de mucho grande info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 15:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

tc982 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 16:08:
[...]

Dit lijkt me inderdaad een oplossing, maar is toch weer een 500 euro. Ik hou het in het achterhoofd, misschien dat ik het mijn eigen wel cadeau doe op mijn verjaardag ;) Bedankt voor de mucho grande info
Graag gedaan! Zelf heb ik ook een C-200 en TW5000 en hou deze ontwikkelingen ook erg in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Goede morgen,

Als ik .mkv films download met ondertiteling dan geeft hij de ondertiteling niet weer?
en als ik dan op mijn laptop kijkt weer wel. Ik heb al gezocht in dit toppic en met google maar kan er niks over vinden!
Iemand een idee of een tip :)

Thnx Ronic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@Ronic, als de ondertiteling niet zichtbaar wordt kan je op de 'subtitle' knop drukken van de afstandsbediening. Dan kan je de ondertiteling inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Bedankt voor het meedenken :) maar dat lukt niet had ik ook al geprobeerd :-(
ik heb ook in het cd/dvd menu van de c200 ook op nederlands gezet maar dat mocht ook niet baten :'(
WBT schreef op maandag 16 mei 2011 @ 09:39:
@Ronic, als de ondertiteling niet zichtbaar wordt kan je op de 'subtitle' knop drukken van de afstandsbediening. Dan kan je de ondertiteling inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

oszy schreef op maandag 09 mei 2011 @ 12:41:

Een eSATA schijf kan je niet zomaar inbouwen, simpelweg omdat eSATA een andere connector heeft. Daarnaast heeft de C-200 (helaas) geen eSATA aansluiting aan de achterzijde. Maar voor inbouwen is het sowieso veel goedkoper om een normale, "kale" SATA-schijf te gebruiken. De C-200 heeft standaard montagepunten voor een 3,5"-schijf (dankzij de slede).
Voor externe opslag kan je het beste een USB-schijf of NAS gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warwick
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online

warwick

Ik ben van plan een c-200 te gaan bestellen, maar nu las ik net het volgende bericht:
BELANGRIJKE MEDEDELING AANGAANDE GARANTIE

Popcornhour.nl geeft aan zijn dealers 2 jaar garantie. Er is enige verwarring ontstaan wie nou officiële dealers zijn voor Nederland, en wat de verschillen zijn tussen de online verkopers, welke tevens de popcorn hour producten aanbieden en niet op de officiële verkooppunten toebehoren. Wij kunnen na onderzoek stellen dat de volgende bedrijven de C-200 aanbieden welke afkomstig zijn een distributeur van buiten de Europese unie, en welke eind 2009 geproduceerd zijn. Dit model is reeds buiten de fabrieksgarantie en de kopers dienen er van bewust te zijn dat de garantie niet door popcornhour.nl en Pocpcornhour.com geregeld word voor deze bedrijven. Vraag bij aanschaf naar de herkomst van de artikelen. Hieronder treft u de bedrijven waar wij met zekerheid kunnen stellen dat zij de C-200 verkopen waarvan de fabrieksgarantie reeds verlopen is. Tbv de A-200 welke tevens door onderstaande bedrijven worden aangeboden, kunnen wij stellen dat deze van begin 2010 zijn, en de fabrieksgarantie binnen 2-3 maanden zal vervallen.

Uiteraard zullen zij u garantie moeten geven op basis van uw aanschaf datum, en willen alleen benadrukken dat u niet bij ons terecht kunt voor Service en Support. (Wij controleren op serienummers en MAC adres)

Geconstateerde bedrijven welke producten verkopen met oorsprong buiten de Europese unie, en niet door ons en Popcornhour USA erkend worden:

- BAS Distributie
- 4Launch
- MyCom
Iemand hier ervaring mee? En weet iemand wat het verschil is tussen de oude en nieuwe c-200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

warwick schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 09:49:

Ik ben van plan een c-200 te gaan bestellen, maar nu las ik net het volgende bericht:

[...]
Da's pas klantenservice, de klant bestraffen voor iets wat geheel buiten zijn macht ligt. Zeker van een bedrijf als MyCom verwacht je gewoon dat je netjes een officiële C200 hebt, blijk je vervolgens als vroege besteller een grijze import te hebben gekregen waar vanuit Popcorn Hour geen support op wordt verleend.

(de mijne komt trouwens van Azerty, eind september 2009, Azerty komt in zijn geheel niet op deze lijs voor zie ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

ronic1 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 10:57:

Bedankt voor het meedenken :) maar dat lukt niet had ik ook al geprobeerd :-(
ik heb ook in het cd/dvd menu van de c200 ook op nederlands gezet maar dat mocht ook niet baten :'(

[...]
Raar. Ik kijk bijna alleen MKV's op mijn C200, allemaal met ingesloten subs. Nooit problemen mee gehad.

-- Edit: crap. Bovenstaand had een toevoeging op mijn voorgaande post moeten zijn, geen losse post. Sorry.

[ Voor 11% gewijzigd door Wildfire op 19-05-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Mijn C-200 doet sinds vanochtend iets vreemds..

Als ik hem aan zet dan gaat de power knop knipperen (afwisselend oranje en wit).
Ik kan zo 1, 2, 3 er niets zinnigs over vinden. De posts die ik heb gevonden hadden het er over dat het "vanzelf" weer werkte, maar dat is bij mij helaas niet zo :(

Iemand hier die het al dan niet toevallig weet?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Amber/wit knipperen is indicatie dat je psu stuk is gegaan.
Ik ga er wel even van uit dat je c200 verder dan ook niets meer doet.

[ Voor 45% gewijzigd door conodihno1 op 19-05-2011 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Yup... Geen beeld o.i.d. :(
Dat is dan mooi r*k!

Maar eens kijken of ik nog garantie heb of ik dat ik ergens een PSU op de kop kan tikken. <zucht>

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Wirehub

Blaat

rally schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 19:07:
Dat is dan mooi r*k!

Maar eens kijken of ik nog garantie heb of ik dat ik ergens een PSU op de kop kan tikken. <zucht>
http://www.popcornhour.co....php?pluginoption=catalog

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• conodihno1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:52
Ik heb er ook net mee te maken gehad en onder garantie laten vervangen. Betrof een van de eerste units hier in NL. Voelde me wel hopeloos verloren zonder c200 :-) gelukkig nog een A200 achter de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VLAN
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-07-2024
Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung 3D-tv, hierop een c200 aangesloten

Maar... De 3D werkt goed, de ondertiteling helaas niet (The Green Hornet gedownload)
Ipv netjes onderin in het midden gecentreerd, staat de helft van de ondertiteling links onder het scherm en de andere helft rechtsonder. Het zijn halve zinnen en ze zijn ook niet logisch "afgehakt". Om moet naar links en rechts zigzaggen om het te kunnen begrijpen.

Voorbeeld (mooie beweging!):
eweging! [beeld van de film] mooie

Hij is dus niet correct en niet volledig.

Ik heb zelf al met 3d-subtitler geknoiet dit biedt echter geen soelaas..

Kan iemand mij hiermee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
VLAN schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 03:23:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Samsung 3D-tv, hierop een c200 aangesloten

Maar... De 3D werkt goed, de ondertiteling helaas niet (The Green Hornet gedownload)
Ipv netjes onderin in het midden gecentreerd, staat de helft van de ondertiteling links onder het scherm en de andere helft rechtsonder. Het zijn halve zinnen en ze zijn ook niet logisch "afgehakt". Om moet naar links en rechts zigzaggen om het te kunnen begrijpen.

Voorbeeld (mooie beweging!):
eweging! [beeld van de film] mooie

Hij is dus niet correct en niet volledig.

Ik heb zelf al met 3d-subtitler geknoiet dit biedt echter geen soelaas..

Kan iemand mij hiermee helpen?
Links en rechts zijn dus verwisseld.... Misschien een instelling in de tv?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Wildfire schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:15:
[...]

Da's pas klantenservice, de klant bestraffen voor iets wat geheel buiten zijn macht ligt. Zeker van een bedrijf als MyCom verwacht je gewoon dat je netjes een officiële C200 hebt, blijk je vervolgens als vroege besteller een grijze import te hebben gekregen waar vanuit Popcorn Hour geen support op wordt verleend.

(de mijne komt trouwens van Azerty, eind september 2009, Azerty komt in zijn geheel niet op deze lijs voor zie ik)
Parallel import is altijd een probleem, zeker bij elektronica. Syabas is nog redelijk coulant door garantie te verstrekken op deze apparaten, alleen niet op basis van de verkoop datum, maar productie datum. Er zijn genoeg bedrijven die helemaal geen garantie/service verlenen op apparaten die via parallel import verkocht zijn (Apple anyone?)
Overigens komt mijn speler via Informatique, die netjes vermeld staat als officieel verkooppunt.

Overigens vind ik persoonlijk de service van Syabas redelijk teleurstellend als het op reparaties aankomt... Ik was mijn speler ruim 3 weken kwijt na een defect moederbord (defect flash-geheugen, een bekend euvel van de 2009-generatie). Toen ik hem terug kreeg stond hij bovendien ingesteld op Tsjechisch.

Ik heb de laatste tijd wat problemen met de NMJ... Ik heb onlangs alle seizoenen van M*A*S*H erop gezet en Mr. Sunshine, en beiden gaan fout bij het scannen. De items worden wel opgenomen in de database, maar aanvullende informatie blijft leeg. Als ik vervolgens handmatig het IMDB-nummer opgeef en hem laat zoeken, verdwijnen de items uit de NMJ... Met een SQL-manager kan ik ze vervolgens wel terug vinden, maar dan is alle info verdwenen (inc. show-type, waardoor hij dus uit de NMJ verdwijnt) en kan ik alleen door direct in de database te werken, de entries herstellen...

Ik kom er alleen nog maar niet achter wat er nou precies fout gaat... Dus of het in de namen van de series zit of dat het de omvang van de database is (16,1MB) die de problemen veroorzaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
ronic1 schreef op maandag 16 mei 2011 @ 07:18:
Goede morgen,

Als ik .mkv films download met ondertiteling dan geeft hij de ondertiteling niet weer?
en als ik dan op mijn laptop kijkt weer wel. Ik heb al gezocht in dit toppic en met google maar kan er niks over vinden!
Iemand een idee of een tip :)

Thnx Ronic
ik heb hetzelfde probleem, ik heb het wel niet bij alle MKV bestanden. ik heb live met apparte srt-bestanden en daar krijg ik geen ondertitel bij, bij andere films lukt het wel.
Moest iemand een oplossing hebben, ik ben ook benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverback
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02-2024
winwiz schreef op vrijdag 20 mei 2011 @ 11:22:
[...]

Links en rechts zijn dus verwisseld.... Misschien een instelling in de tv?
Heeft niets met een instelling van de TV te maken. Ik heb deze tv ook. Film op de C-200, ondertitels niet goed, zelfde film op een externe Harde schijf via USB via mij Samsung Blue Ray-speler, ondertitels niet goed. Dezelfde Harde schijf ingeprikt in de USB-poort van de TV, ondertitels prima! Een oplossing voor de Popcorn heb ik echter ook nog niet. Op www.networkmediatank.com heeft iemand een ondertitel conversie programma geschreven en dit schijnt te werken, maar nog niet uitgeprobeerd.

UE46C8700, CI+ UPC, Sandisk U3 8GB USB-stick, PopcornHour C200, BD-C6900, Marantz SR7005, Wii, PS/2, Logitech Harmony one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Dat is dan mooi r*k!

Je kunt je C-200 voeding ook repareren. Heb ik ook gedaan, je hebt 4 elco's nodig, 3x 10v 2200μF en een 400v 4.7μF
Das een paar euro bij je lokale onderdelenwinkel.
Zie plaatje hier:

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47506

Let wel op, de 400v 4.7μF staat fout aangegeven op plaatje, het is die dikkere links er naast.

Met een soldeerboutje en een tinzuiger kun je voor 4 euro ofzo weer verder.

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat het installeren van yamj op de c-200 makkelijk of is dit toch wel lastig. En moet je als je bv een film download via de nzb van de popcorn dan ook de filmwall weer met de pc bijwerken of doet de popcorn dit zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@luna2002, Het installeren van YAMJ is goed te doen, maar je moet wel goed de beschikbare documentatie tot je nemen. Als je namelijk direct je verzameling video's gaat indexeren, zonder te controleren of de bestandsnamen etc in orde zijn, verspil je je moeite.

Elke keer als je een nieuwe film (of TV aflevering) toevoegt aan je collectie, dient YAMJ opnieuw geïndexeerd te worden.

Gebruik je daarin tegen de ingebouwde NMJ software van Popcorn Hour zelf, dan kan je rechtstreeks met de Popcorn Hour de Jukebox bijwerken. Ook hierbij geld dat voor iedere toevoeging van nieuwe video's je de Jukebox dient te her indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oké thanks voor het duidelijk antwoord. Ja heb nu een dune en gebruik daarbij yadis en dat vond ik zeer makkelijk. Maar wil er een popcorn c-200 bij kopen en als ik dan naar de yamj installatie kijk tegenover de yadis dan ging het me even duizelen. Maar het is dus te doen en het is dus makkelijker om nmj te installeren want dan heb je dus geen pc meer nodig om te updaten. Maar ziet dat er dan zo gelikt uit als yamj.
En kan je deze twee progammaatje ook naast elkaar gebruiken op de popcorn of bijt dat elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Op dit moment is YAMJ mooier en sneller dan de ingebouwde Jukebox software van Popcorn Hour, naar mijn mening tenminste. Je kan zonder probleem beide Jukeboxen naast elkaar draaien.

In eerste instantie is het inderdaad even schrikken hoe YAMJ werkt. Maar als je het 1 keer hebt gedaan, zal je zien dat het reuze meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De popcorn maakt tijdens het formateren van zijn harde schijf er toch een ntsf schijf van.
En hij kan harde schijven die geformateerd zijn als ntsf gewoon lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 13:26:
De popcorn maakt tijdens het formateren van zijn harde schijf er toch een ntsf schijf van.
En hij kan harde schijven die geformateerd zijn als ntsf gewoon lezen.
tenzij ik iets heb gemist, formatteert hij de schijf ext3. je computer zou hier geen moeite mee moeten hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:25:
[...]

tenzij ik iets heb gemist, formatteert hij de schijf ext3. je computer zou hier geen moeite mee moeten hebben :)
Nou waar ik een beetje mee zit is het volgende. Ik sluit mijn eminent 7180 gewoon via usb host aan op mijn mac en pc en werkt probleemloos.En zet zo films over die ik heb gedownload via spotnet. Nu wilde ik hem bestellen bij de hd shop maar vroeg voor de zekerheid of dit ook werkt met de popcorn c-200. Maar dit blijkt dus niet te kunnen met de popcorn klopt dit inderdaad want ben echt een leek wat betreft netwerken. Mijn 7180 krijg ik wel draadloos op mijn mac en pc want gooi regelmatig films in de ingebouwde nzb module. Mijn Dune b1 die boven staat daar zet ik alles op via een externe schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 14:25:
[...]

De C-200 formateert inderdaad in ext3. Onder windows moet je hiervoor wel een driver installeren (google is your friend), onder Linux en MacOS kan je dit direct lezen.
Verwijderd schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 15:24:
[...]

Nou waar ik een beetje mee zit is het volgende. Ik sluit mijn eminent 7180 gewoon via usb host aan op mijn mac en pc en werkt probleemloos.En zet zo films over die ik heb gedownload via spotnet. Nu wilde ik hem bestellen bij de hd shop maar vroeg voor de zekerheid of dit ook werkt met de popcorn c-200. Maar dit blijkt dus niet te kunnen met de popcorn klopt dit inderdaad want ben echt een leek wat betreft netwerken. Mijn 7180 krijg ik wel draadloos op mijn mac en pc want gooi regelmatig films in de ingebouwde nzb module. Mijn Dune b1 die boven staat daar zet ik alles op via een externe schijf.
Het kan aan mij liggen, maar ik snap bijzonder weinig van je verhaal. Wat wil je nou precies met de Popcorn Hour?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja het is een wat wazig verhaal ben ik met je eens. Maar zal het uitleggen de eminent staat op de slaapkamer de dune staat op zolder en wil voor de woonkamer een popcorn aanschaffen want wil daar ook gelijk een bluray speler hebben. Nu heb ik heel veel films en wil deze makkelijk op de popcorn zetten doormiddel van de pc.
Met de dune en de eminent is dit zo gedaan usb kabel in de pc of mac en overzetten maar.Maar met de popcorn schijn ik hem dus niet aan mijn pc te kunnen hangen en moet dus een netwerk opzetten. Nou ik ben wel technisch maar netwerken snap ik de ballen van en vrees dan ook dat ik die popcorn niet kan vullen met films. Ik ben al blij dat ik draadloos bij mijn eminent kan komen om daar nzbtjes in te zetten. De eminent zit bedraad op een powerlan aangesloten dus ik heb wel verbinding want kan beneden met mijn laptop in de nzbmodule. Maar als ik nu de popcorn er ook aan hang is het dan ook zo makkelijk als met de eminent. Om hetr simpel te houden kan ik de popcorn gewoon met usb aan de pc hangen en vullen met films. of is daar een progamma voor om dat te kunnen. Mijn mac bv leest standaard geen ntsf schijven en dat was door 2 kleine progamma's zo gefixt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Samba en FTP installeert op je interne hd van de c-200 kan je het ook vanuit het netwerk benaderen (name/pass = nmt/1234)

verder is het kopieeren van usb naar interne hd mogelijk, zie de quote. (hou er wel rekening mee dat er alleen normale usb aansluitingen(A) zijn en geen speciale (B ) )

Afbeeldingslocatie: http://www.folcom.cz/img/USB_konektory.gif
Naar je USB device toegaan gaan staan op de file of folder naar keuze, druk op file mode op de afstandsbediening.
Nu ga je naar de interne disk, naar de folder waar je naartoe wil kopieeren. Druk wederom op de file mode op de AB en selecteer Copy listed items here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@knightofn1753, ik denk niet dat luna2002 dat bedoeld. Voor zover ik begrijp uit zijn post wil hij de mediaplayer zelf per USB aansluiten op zijn computer. En dit is precies het geen wat de Popcorn Hour C-200 niet ondersteund.

Al kan je dit probleem wel tackelen door gebruik te maken van een harde schijf docking station, waarin je de harde schijf uit de Popcorn Hour rechtstreeks in plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WBT schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 11:00:
@knightofn1753, ik denk niet dat luna2002 dat bedoeld. Voor zover ik begrijp uit zijn post wil hij de mediaplayer zelf per USB aansluiten op zijn computer. En dit is precies het geen wat de Popcorn Hour C-200 niet ondersteund.

Al kan je dit probleem wel tackelen door gebruik te maken van een harde schijf docking station, waarin je de harde schijf uit de Popcorn Hour rechtstreeks in plaatst.
Hier was ik al bang voor. Jammer wordt het dus geen popcorn.
Ja op mijn mac ben ik niet zo bang en daar heb ik de eminent gewoon draadloos draaien en kan gewoon op de harde schijf, maar op de pc krijg ik het voor geen mogelijkheid aan de praat. En ik kan als het moet de eminent ook nog met usb aansluiten zodat ik altijd op de harde schijf kan. En als ik de popcorn dus niet aan de praat krijg op mijn netwerk dan ga ik dus nooit op die harde schijf komen. Ja een dock kopen is een optie maar waarom zit dat er niet gewoon standaard op.De eminent heeft het de dune heeft het alleen de popcorn niet. Maar zou je als je de dock erbij koopt ook gewoon yamj kunnen installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met dock erbij of een externe hd kan je prima yamj installeren. (of interne hd wat dat betreft)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2011 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartholdy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-04 15:07
Er is een nieuwe firmware uit, hij loopt alleen vast na de crc check. Gelukkig is het nog voor de echte installatie, dus alles werkt nog na een reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50

Wirehub

Blaat

Bartholdy schreef op zondag 05 juni 2011 @ 07:15:
Er is een nieuwe firmware uit, hij loopt alleen vast na de crc check. Gelukkig is het nog voor de echte installatie, dus alles werkt nog na een reset.
dat probleem is gelukkig opgelost ... update hier succesvol

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb hem gisteren geupdate, maar ik ga weer terug naar de vorige versie. Bij eerdere update's bleven al mijn extra app's die ik via ipkg had geïnstalleerd werken, maar nu doet niks het meer. SSH wil niet meer werken vanwegen een kernel mismatch (tenminste, daar lijkt het op, maar heb nog niet in diepte kunnen duiken), ik krijg het niet meer voor elkaar om symbolische links te maken tussen mijn USB-stick en ingebouwde harddisk, etc... (dit zijn slechts de eerste puntjes die mij gisteravond direct opvielen).

[ Voor 7% gewijzigd door deepbass909 op 06-06-2011 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@deepbass909, de nieuwe firmware is een 'stepping stone' downgraden naar een oudere versie is dus ook niet mogelijk. Je kan dus het beste alle apps stap voor stap opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
@deepbass909: Heb je de apps ook geupdate? Dit moet wel! Anders krijg je inderdaad een melding van een mismatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Uiteraard zijn mijn apps geupdate, maar dit gaat om apps die buiten de NMT-apps vallen maar via ipkg zijn geïnstalleerd.
Standaard snapt de C-200 geen SSH, alleen telnet. En hoewel telnet werkt, levert het toch beperkingen op, al was het maar omdat het zo onveilig is als de pest. Andere zaken zijn mediatomb (een vervanger van de brakke upnp-server van de C-200 zelf), symlinken tussen verschillende bronnen (ik wil 1 lijst met alle media en 1 NMJ-database, niet per schijf/share) en wat losse tools. Tot gisteravond werkte dit allemaal perfect, tot dus deze update... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerten
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 00:19
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2011 @ 12:01:
[...]

Hier was ik al bang voor. Jammer wordt het dus geen popcorn.
Ja op mijn mac ben ik niet zo bang en daar heb ik de eminent gewoon draadloos draaien en kan gewoon op de harde schijf, maar op de pc krijg ik het voor geen mogelijkheid aan de praat. En ik kan als het moet de eminent ook nog met usb aansluiten zodat ik altijd op de harde schijf kan. En als ik de popcorn dus niet aan de praat krijg op mijn netwerk dan ga ik dus nooit op die harde schijf komen. Ja een dock kopen is een optie maar waarom zit dat er niet gewoon standaard op.De eminent heeft het de dune heeft het alleen de popcorn niet. Maar zou je als je de dock erbij koopt ook gewoon yamj kunnen installeren?
De C200 is best groot, die ga je niet heen en weer slepen tussen je TV en je PC, maar krijgt een vaste plek tussen je AV-apparaten. Voor het heen en weer slepen kun je dan een externe schijf gebruiken, of een dockable schijf, of je doet alles via het netwerk.
De A200 / A210 zijn veel kleiner, en inderdaad, die kun je wel via USB rechtstreeks aan de PC hangen. En zijn verder vrijwel hetzelfde, behalve de mogelijkheid om een optische drive in te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 12:16
Iemand ervaring met het kijken naar een internet TV-zender zoals bijv. Cultura24? Hierop is momenteel Pinkpop te zien en ik wil dat natuurlijk gewoon via de TV zioen.

Zoja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begin een beetje van mijn C200 te balen....... :(

Zo spontaan doet mijn afstandbediening het niet meer. Batterijen vervangen etc, maar helemaal niks. Afstandbediening gaat wel oplichten, maar daar houdt het mee op. Nu bedien ik dus mijn C200 via mijn iPhone.

Waar ik het meeste van baal is dat hij mijn NAS niet meer vindt. Via Network Browser gaat die zoeken en eergisteren vond die al mijn workgroups en domeinen, maar nu helemaal niks.

Press return......blabla......

Laatste firmware doet ook geen wonderen. Wat is er nou zo moeilijk aan om een mediaplayer te maken die gewoon kan streamen vanaf een NAS.

Iemand enig idee wat ik verkeerd doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:29:

Zo spontaan doet mijn afstandbediening het niet meer. Batterijen vervangen etc, maar helemaal niks. Afstandbediening gaat wel oplichten, maar daar houdt het mee op. Nu bedien ik dus mijn C200 via mijn iPhone.

Waar ik het meeste van baal is dat hij mijn NAS niet meer vindt. Via Network Browser gaat die zoeken en eergisteren vond die al mijn workgroups en domeinen, maar nu helemaal niks.

Press return......blabla......

Laatste firmware doet ook geen wonderen. Wat is er nou zo moeilijk aan om een mediaplayer te maken die gewoon kan streamen vanaf een NAS.

Ik neem aan dat je NAS bij andere apparaten wel doet? Heb je hem verder al een keer opnieuw opgestart?

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sallin schreef op maandag 13 juni 2011 @ 19:25:
[...]

Ik neem aan dat je NAS bij andere apparaten wel doet? Heb je hem verder al een keer opnieuw opgestart?
Ik kon mijn NAS dus wel benaderen, maar nu niet meer, dit terwijl hij inderdaad wel op mijn PC, laptop, iPad, etc benaderbaar is.

Ik heb de PCH meerdere keren gereboot, maar geen succes . . .

Schiet mij maar lek, kan ook weinig op hun forum vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:56:
[...]

Ik kon mijn NAS dus wel benaderen, maar nu niet meer, dit terwijl hij inderdaad wel op mijn PC, laptop, iPad, etc benaderbaar is.

Stel even het ip-adres in als zijnde niet automatisch. heb dat gelazer ook eens gehad en dat hielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 23:56:
[...]

Met de laatste update heb ik ook wat netwerk-problemen, zo werkt Samba niet meer :( Ik heb dit eerder gehad en de enige mogelijk was toen om de nmt-apps volledig opnieuw te installeren (een factory install). Nadeel, alle data op de schijf gaat verloren (inc je media)!!! Ik heb daarom een 8GB USB-stick gepakt waarop alleen de NMT-apps staan, en de media op een aparte 1TB schijf. Zodoende kan ik zonder risico alles eraf gooien en opnieuw installeren. Alleen lukt het niet zomaar vanuit het settings-menu, maar moet de USB-stick eerst volledig leeggemaakt worden. Doe je dat niet, blijft de C-200 namelijk melden dat er geen updates meer zijn, en wil hij dus niks installeren. Lastig, maar de enige mogelijkheid.

Ik ben momenteel aan het kijken naar een media speler voor mijn gehandicapte broer, en dit zijn juist de dingen die mij weghouden om een A210 bij hem neer te zetten, hoewel het risico op deze problemen bij hem wel minimaal zal zijn (de speler staat daar stand-alone zonder netwerk en alleen media op een ingebouwde harddisk).

[...]
Het kan zijn dat je AB opnieuw gekoppeld moet worden. In de handleiding staat wel hoe of wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@deepbass909, als je de 'NMT Apps Offline package' download (beschikbaar op het officiële NMT forum), is het wel mogelijk om de apps opnieuw te installeren zonder her-installatie van de schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

WBT schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 15:27:
@deepbass909, als je de 'NMT Apps Offline package' download (beschikbaar op het officiële NMT forum), is het wel mogelijk om de apps opnieuw te installeren zonder her-installatie van de schijf.
Klopt, maar ik wil een maagdelijke installatie hebben en niet na hoeven denken ;) Zoals ik het nu heb, trek ik de harddisk eruit en staat alle media gelijk 100% veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Laatst online: 01-03-2024

Ik weet dat er problemen met de voeding kunnen ontstaan bij de eerste C200 spelers die uitgeleverd zijn. Dit is de oorzaak van slechte condensatoren die in de voeding zijn gebruikt. Bij de latere spelers zouden deze condensatoren zijn vervangen door een ander type of een andere voeding.

Heb laatst ergens op het NMT forum gelezen dat als de voeding het aan het begeven is dit o.a. te merken valt aan een slecht werkende afstandsbediening (heb de thread even gezocht maar kon deze zo 123 niet meer vinden. Zou mij niets verbazen als dit de oorzaak van jouw probleem is. Weet niet of je wat verstand van elektronica hebt maar je zou eens kunnen kijken of er condensators op de voeding bol staan.

In de thread, waarvan de link hier onder staat, staan foto's zodat je kan zien om welke condensators het gaat.

Repair C200 dead PSU:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47506&highlight=psu

Aangezien mijn C200 van de eerste levering aan Nederland is ga ik de condensators binnenkort vervangen om mogelijke problemen te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ben overgestapt van Windows naar een iMac en nu had ik altijd Yanfoe in gebruik icm YAMJ. Helaas kan ik voor die eerste geen vervanger meer vinden. Men heeft het over Ember MM gehad maar kan daar niets meer van terug vinden.

Vraag aan de Mac users hier.. met welk programma scrapen jullie de movie info?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Die ken ik maar dat is toch niets meer dan een Gui settings schil voor YAMJ?

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Dat is dan mooi r*k!

Heb nu precies hetzelfde.
Maar eens kijken of ik via popcornhour een nieuwe psu kan krijgen....
Hoe heb jij het opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT

WBT

@Tranzy, dat klopt. TOMY maakt het scrapen van movie info i.s.m. YAMJ erg gemakkelijk, wat mij betreft een must voor elke NMT en OSX bezitter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
kun je in principe elke slimline blu-ray speler SATA in de c-200 inbouwen?
ik weet dat de sony 5640H in te bouwen is.
En ik verwacht ook de sony BC5500 & BC5600.
Maar volgens mij zijn er niet zo heel veel meer slimlines tegen een aantrekkelijke prijs te krijgen, maar zouden andere dus ook kunnen?
dank voor jullie reacties _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door oszy op 30-06-2011 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Laatst online: 12-09 13:37
Kijk gewoon op de site voor hardware compabiliteit.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
heb al iets gevonden, alleen jammer genoeg niet (helemaal) utd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Heb de laatste tijd dat bluerays niet willen afspelen :(

Maar in het setup menu kan je instellen dat hij prompt wat hij moet doen als je een blueray herkent. Dan kies is hd movie en doet hij het wel. top optie ;)

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Dinky01 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 02:18:
[...]
Repair C200 dead PSU:
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47506&highlight=psu

Aangezien mijn C200 van de eerste levering aan Nederland is ga ik de condensators binnenkort vervangen om mogelijke problemen te voorkomen.
Vandaag de voeding van mijn C200 maar eens bekeken. 3 condensators stonden inderdaad bol...
Heb in totaal 6 condensators vervangen. Was daar in totaal 3.05 Euro voor kwijt).

Het valt op dat de afstandsbediening nu weer veel beter werkt. Dacht dat de batterijen ver leeg waren omdat hij vaak niet goed reageerde maar dat lag dus aan de voeding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Weet je of de PCH's die momenteel geleverd worden dit probleem ook nog hebben :?
Of worden er inmiddels betere condensatros gebruikt :?

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
Help!!!! schreef op zondag 17 juli 2011 @ 12:08:
^
Weet je of de PCH's die momenteel geleverd worden dit probleem ook nog hebben :?
Of worden er inmiddels betere condensatros gebruikt :?
Het probleem met de voeding bestaat alleen bij de eerste batches C200's die uitgeleverd zijn. Inmiddels zit er een andere voeding in, van een ander merk, met betere condensatoren.

Een nieuwe PSU is overigens ook los te bestellen op de Popcornhour website:
http://www.popcornhour.co...ion=catalog&mainItemId=12

[ Voor 18% gewijzigd door Dinky01 op 17-07-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Oh ok thx. Goed om te weten ! :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Leuke prijs voor dat ding bij Ibood vandaag. 270 euro

klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 12:13
Nette prijs idd, dan nog eens 'n euro-tje of 60 voor een HDD en dan nog een blue-ray speler .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Voor degene die het huidige aanbod van HTML skins zat zijn... Een tijdje geleden heb ik (zover ik weet) de eerste flash-skin voor YAMJ ontdekt - Eversion (Of deze link voor een complete installatie, incl. YAMJ, MediaInfo en studiovlaggetjes).

Werkt een stuk beter dan de flash-jukebox van PCH zelf, ziet er goed uit en is een mooi alternatief voor de All-in-One HTML skin. Let wel, de skin is nog in beta, enkele zaken hebben nog verbetering nodig:
- Kwaliteit van afbeeldingen
- SDK player (Geen verwijt van de skin, zit in de firmware van de PCH, is gelukkig te omzeilen in de configuratie)
- Kleine bugs

Gelukkig wordt er om de week een nieuwe versie uitgebracht en tot nu toe heb ik geen problemen gehad met het gebruik van Eversion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Laatst online: 00:00
Ik heb sinds zaterdag de Popcorn Hour C-200 thuis staan. I

n eerste instantie werd de interne harde schijf (Western Digital 2,5" SATA 1TB) niet gevonden. Nadat ik de schijf even aan een Windows 7 laptop heb gehangen en quick formaat heb gedaan, kon ik daarna zonder problemen in de PCH de schijf en NMT applicaties installeren.

Ik heb echter wel twee punten die ik niet opgelost krijg zonder hulp:

(1)
Ik heb de youtube app versie 1.6.5 geinstalleerd, maar 720p en 1080p video's afspelen is onmogelijk. Video's haperen ongeveer elke seconde, waiting logo is zichtbaar en apparaat lijkt te bufferen.
Is mijn internetverbinding hiervoor te langzaam?. Ik heb thuis Ziggo Alles-In-Een plus, theoretisch 40mbit. Via NZBGet haal ik op de popcorn hour strak met 3,8 MB per seconde de bestanden binnen.

(2)
De PCH is via een netgear GS605 v3 switch aangesloten op een Linksys WRT610N router en vervolgens Ziggo UBee modem. Aan de switch hangt ook een Humax 5050C via 100mbit.

Zoals verwacht werkt te Gigabit verbinding niet, PCH verliest direct na het instellen van automatische snelheid zijn IP-adres. Zowel de switch als de router zijn volgens de lijst incompatible met de PCH.

Via FTP kan ik van laptop naar PCH bestanden oversturen met ongeveer 10 MB per seconde. Als ik toch gebruik te maken van gigabit verbinding: Moet ik dan zowel de switch als de router vervangen of hoef ik enkel de direct aangesloten switch te vervangen door bijvoorbeeld een Zyxel switch? Een doorvoersnelheid van 20 MB zou met de Zyxel switch mogelijk zijn, kleine investering voro dubbele snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
Voor punt 2. Ik raad je aan om niks te veranderen. Die dubbele snelheid ga je niet halen want de PCH kan simpelweg niet meer aan. Die gigabit verbinding is eigenlijk een wassen neus.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MrFl0ppY schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:06:
Voor punt 2. Ik raad je aan om niks te veranderen. Die dubbele snelheid ga je niet halen want de PCH kan simpelweg niet meer aan.
Het maximale wat ik via bestandsoverdracht haal is ± 17MB/s. Dit schijnt ongeveer de max te zijn wat de C-200 aankan. Echter heb ik het netwerk terug op 10/100 gezet omdat bij afspelen vaneen bluray het beeld schokt als de ziekte. Nu heb ik er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
Ik wil ene BluRay speler in mijn C-200 bouwen, maar voor welke kan ik het beste gaan?

Ik heb deze op het oog: Samsung SH-B123L (12x, SATA-150, dual-layer, Zwart, Retail)

Of kan ik beter voor een andere gaan?

Wie heeft reeds ee BluRay speler geplaatst en heeft daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Heeft niemand input?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Voor mij, en misschien vele andere is het zo, dat een Optisch Medium niet meer echt gebruikt word. Bijgevolg heb ik in mijn C-200 / A-200 enkel een HD en geen DVD/BluRay. Ik zal ook nooit een BluRay Kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
tc982 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:48:
[...]

Voor mij, en misschien vele andere is het zo, dat een Optisch Medium niet meer echt gebruikt word. Bijgevolg heb ik in mijn C-200 / A-200 enkel een HD en geen DVD/BluRay. Ik zal ook nooit een BluRay Kopen.
En anderen, zoals ik, nemen een stand-alome BD-speler om van het gezeik met rechten af te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Hier ook geen goede ervaring. Originele Blurays heb ik weinig problemen mee maar DVD's is dan weer een ramp. 50% van de originele speelt niet en alle zelf gebrande DVD's werken niet. Tsja...

Maar goed, 99% speel ik vanaf de HD/Netwerk en dat gaat echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
MrFl0ppY schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 13:35:
Hier ook geen goede ervaring. Originele Blurays heb ik weinig problemen mee maar DVD's is dan weer een ramp. 50% van de originele speelt niet en alle zelf gebrande DVD's werken niet. Tsja...

Maar goed, 99% speel ik vanaf de HD/Netwerk en dat gaat echt super.
Bedankt voor je reactie!

Welke merk/type BluRay speler heb je er inzitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Asus BR-04B2T 4xBD-Rom/8xDVD, Zwart, Retail

Toen gekocht na redelijke goede ervaringen van anderen en omdat ie toentertijd het beste paste bij het uiterlijk van de PCH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Heb ineens regelmatig een raar ding met mijn C200.
Als ik terugkeer uit een video, blijft het beeld zwart, en zegt de TV (Philips 47PFL9703) dat er geen videosignaal is. Af en toe flikkert het beeld alsof de TV iets oppikt, maar het blijft uiteindelijk zwart. Navigeer ik via het schermpje naar een andere video, dan krijg ik weer beeld. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Ik heb vandaag de Upgrade Kit dan maar gekocht voor de A-200. Ik word zot van de FAN's... Ik hoop dat het nu beter gaat. Mijn C-200 op zolder heb ik geen klagen over, en als de fan geen lawaai maakt op de A-200 is dat een fantastische speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraSub schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:37:
Als ik terugkeer uit een video, blijft het beeld zwart, en zegt de TV (Philips 47PFL9703) dat er geen videosignaal is. Af en toe flikkert het beeld alsof de TV iets oppikt, maar het blijft uiteindelijk zwart. Navigeer ik via het schermpje naar een andere video, dan krijg ik weer beeld. Iemand?
Heb ik ook met een Philips tv. Ik verander een keer het beeld uitvoer en dan werkt het weer een tijdje (zet natuurlijk wel de oude setting terug). ik heb het vermoeden dat het een handshake probleem heeft. Hier staat Philips bekend om. Soms zie ik ook "geen ondersteunde videoformaat". 8)7

Edit: ik las niet helemaal goed, want als ik op stop druk kom ik terug in het menu van de C-200.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

UltraSub schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:37:
Hier een iets ander probleem, mijn TV (Panasonic P50G20) geeft wel altijd beeld van de C200, maar als ik in 1 vd menu's sta, verspringt het beeld af en toe. Soort sync probleem lijkt het wel. Ook zie je vrijwel continu wat witte ruis in beeld, op vaste plaatsen (2 verticale lijnen). Bij bv. het starten van de YouTube app. is dit ook het geval, maar bij het kijken van films is dit nooit een probleem. Beeld is dan superstrak, absoluut geen sync issues of ruis.

Uit het laatste blijkt eigenlijk al dat het geen HDMI kabel probleem kan zijn, maar voor alle zekerheid toch maar eens vervangen. Zonder resultaat, zoals verwacht.
Andere bronnen (zoals sat. ontvanger) hebben dit soort problemen niet.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan nergens een oplossing vinden voor dit probleem dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb dus de C-200 en ik gebruik hem om via NZB bestanden te downloaden. Toen ik hem net had downloadde hij gewoon netjes met 5,5 MB/sec maar nu blijft hij steken op een kleine 500 kB/s. Het vage is dat hij heel sporadisch ineens 1500 kB/sec doet....

Hij hangt bedraad aan een router en op m'n laptop haalt hij gewoon de maximale snelheid (ook aan dezelfde UTP kabel als de popcorn). Er is geen download snelheidslimiet ingesteld op de Popcorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
tc982 schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:45:
Ik heb vandaag de Upgrade Kit dan maar gekocht voor de A-200. Ik word zot van de FAN's... Ik hoop dat het nu beter gaat. Mijn C-200 op zolder heb ik geen klagen over, en als de fan geen lawaai maakt op de A-200 is dat een fantastische speler.
En hij is binnen, de upgrade kit is gemakkelijk en goed, geen lawaai meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik moet zeggen dat het behoorlijk stil is rond popcornhour qua nieuwe modellen. Ik hoop dat ze met 'n barebone komen waar je XBMC op kan draaien. Dus zodra Sigma dat samen met de XBMC jongens weet uit te vogelen. Zou mooi zijn als die barebone popcorn wel DTS-HD ondersteund.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
OMX2000 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:14:
Ik moet zeggen dat het behoorlijk stil is rond popcornhour qua nieuwe modellen. Ik hoop dat ze met 'n barebone komen waar je XBMC op kan draaien. Dus zodra Sigma dat samen met de XBMC jongens weet uit te vogelen. Zou mooi zijn als die barebone popcorn wel DTS-HD ondersteund.
Allereerst moet ik zeggen dat ik volgens mij geen probleem heb met DTS-HD.
En er is sprake van een nieuwe aankondiging op de IFA in September, maar er wordt niets verklapt. Ik ben ook zeer benieuwd wat het gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

buzzbuzz68 schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 08:22:
[...]

Allereerst moet ik zeggen dat ik volgens mij geen probleem heb met DTS-HD.
En er is sprake van een nieuwe aankondiging op de IFA in September, maar er wordt niets verklapt. Ik ben ook zeer benieuwd wat het gaat worden.
Ik bedoel dus XBMC met DTS-HD. We kunnen nu wel concluderen dat Syabas qua GUI niet de concurrentie met XBMC aan kan.

Maar cool september is om de hoek.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Pagina: 1 ... 31 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.