Wildfire schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 10:15:
[...]
Da's pas klantenservice, de klant bestraffen voor iets wat geheel buiten zijn macht ligt. Zeker van een bedrijf als MyCom verwacht je gewoon dat je netjes een officiële C200 hebt, blijk je vervolgens als vroege besteller een grijze import te hebben gekregen waar vanuit Popcorn Hour geen support op wordt verleend.
(de mijne komt trouwens van Azerty, eind september 2009, Azerty komt in zijn geheel niet op deze lijs voor zie ik)
Parallel import is altijd een probleem, zeker bij elektronica. Syabas is nog redelijk coulant door garantie te verstrekken op deze apparaten, alleen niet op basis van de verkoop datum, maar productie datum. Er zijn genoeg bedrijven die helemaal geen garantie/service verlenen op apparaten die via parallel import verkocht zijn (Apple anyone?)
Overigens komt mijn speler via Informatique, die netjes vermeld staat als officieel verkooppunt.
Overigens vind ik persoonlijk de service van Syabas redelijk teleurstellend als het op reparaties aankomt... Ik was mijn speler ruim 3 weken kwijt na een defect moederbord (defect flash-geheugen, een bekend euvel van de 2009-generatie). Toen ik hem terug kreeg stond hij bovendien ingesteld op Tsjechisch.
Ik heb de laatste tijd wat problemen met de NMJ... Ik heb onlangs alle seizoenen van M*A*S*H erop gezet en Mr. Sunshine, en beiden gaan fout bij het scannen. De items worden wel opgenomen in de database, maar aanvullende informatie blijft leeg. Als ik vervolgens handmatig het IMDB-nummer opgeef en hem laat zoeken, verdwijnen de items uit de NMJ... Met een SQL-manager kan ik ze vervolgens wel terug vinden, maar dan is alle info verdwenen (inc. show-type, waardoor hij dus uit de NMJ verdwijnt) en kan ik alleen door direct in de database te werken, de entries herstellen...
Ik kom er alleen nog maar niet achter wat er nou precies fout gaat... Dus of het in de namen van de series zit of dat het de omvang van de database is (16,1MB) die de problemen veroorzaakt...
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier