Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grotere tekens in tekst/pdf bestanden?

Misschien weet iemand een tip om de weergave van tekens van tekst/pdf bestanden op het scherm te vergroten. Ik gebruik standaard 1080 en wellicht is het daarmee dat de tekens zo heel klein uitvallen.
Ook valt het op dat de schermweergave geen eind lijn/nieuwe lijn respecteert, maar daar zal wel niet veel aan te doen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:08
Kun je niet gewoon inzoomen?

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan wel inzoomen, maar de tekst wordt niet aangepast aan het scherm, zodat stukken verloren gaan.
Lijkt geen oplossing, toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
UltraSub schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 08:37:
Heb ineens regelmatig een raar ding met mijn C200.
Als ik terugkeer uit een video, blijft het beeld zwart, en zegt de TV (Philips 47PFL9703) dat er geen videosignaal is. Af en toe flikkert het beeld alsof de TV iets oppikt, maar het blijft uiteindelijk zwart. Navigeer ik via het schermpje naar een andere video, dan krijg ik weer beeld. Iemand?
Knettergek wordt ik er van.. Het lijkt een handshake probleem inderdaad. Kan het niet verklaren, maar het treed steeds vaker op. Nooit last van gehad, ding staat al vanaf release hier. Daarna ook nooit meer firmware geupgrade op de TV, wel op de PCH. En nu dus steeds vaker. Paar dagen terug firmware van TV geupgrade, mocht niet baten. Verschil is er wel, soms krijg ik beeld na een tijdje flikkeren. Ook steeds vaker dat er helemaal geen beeld meer is, op de PCH auto instellen, en daarna weer 1080p/50Hz en het werkt weer een tijdje. Lijkt ook specifiek voor DVD iso's. Mkv's ed zie ik het nooit. PCH C200 op mijn slaapkamer met een 37PFL7603 heeft nooit problemen.

Ik zelf neig naar een bug of hardware fout in de PCH, in combinatie met mijn TV. Omdat ik op de PCH wel iedere keer netjes heb geupgrade, en de TV niks is veranderd. (Naja, tot paar dagen terug, en is nog steeds niet opgelost). Of zou het een rotte kabel/defecte PCH zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Een kabel is toch zo verwisseld?

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Dat zie je fout :)
Kan wel, liever niet. Zal vanavond eens de kabel van de X360 en de PCH eens omwisselen. Dat is wel zo gebeurd inderdaad. Alhoewel ik me daar niets bij voor kan stellen als oorzaak eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

UltraSub schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 06:57:
Kan wel, liever niet. Zal vanavond eens de kabel van de X360 en de PCH eens omwisselen. Dat is wel zo gebeurd inderdaad. Alhoewel ik me daar niets bij voor kan stellen als oorzaak eigenlijk.
Toch kan dat best, heb dat hier ook gehad met een sat. ontvanger. Regelmatig sync problemen, erg irritant dus. HDMI kabel gewisseld, geen verbetering. Wel ontdekt dat als je aan de kabel rommelde, het invloed had op het beeld.

Bij toeval later weer een andere kabel geprobeerd, probleem opgelost!
Bleek dat de connector van de sat. ontvanger nogal kieskeurig is welke HDMI (kabel-) connector erin gaat.

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wavedancer748
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 24-10-2024
Hallo

Ik heb een probleem met mijn popcornhour C200.
Mijn popcornhour gaat uit onder het afspelen van een film of muziek.
Na een moment schakeld het systeem weer aan vanzelf.
Meerde keren in een paar dagen.
Waneer het systeem uit is, is de schakelaar led (wit/rood) ook uitgeschakeld.
Of is het de voeding, warmte, firmware.
Heeft iemand ervaring met deze storing.

Wat kan ik doen,
Kweet het ff niet meer 8)7 .

Greeting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 14:22
Voor de liefhebber, 4Launch heeft demo apparatuur in de opruiming, waaronder 2 x een C200. Eén voor €199,- en één voor €159,-. Zie link.

[ Voor 15% gewijzigd door buzzbuzz68 op 23-08-2011 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 12:31
buzzbuzz68 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 17:03:
Voor de liefhebber, 4Launch heeft demo apparatuur in de opruiming, waaronder 2 x een C200. Eén voor €199,- en één voor €159,-. Zie link.
Balen, net te laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Same :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-09 10:46
maartend schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 11:58:
[...]

En anderen, zoals ik, nemen een stand-alome BD-speler om van het gezeik met rechten af te zijn.
Mijn persoonlijke mening; Als je gewend bent aan het afspelen van HDD, wil je niet eens meer afspelen vanaf een schijfje. Ik heb een Blu-Ray speler maar erger me al aan de lange laadtijd van het schijfje. Ook de verplichte nummertjes op een schijfje ergeren me. Alles wat ik op HDD heb staan kent dit niet.

• Count_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09 15:14
Is het mogelijk om externe ondertitels toe te voegen bij een complete gedownloade Blu-Ray disk?

Ook heb ik al een paar keer het probleem gehad dat de ondertitels na ongeveer een half uur niet meer leesbaar zijn. Als ik dan de PCH een reboot geeft gaat het weer een half uur goed waarna het vervolgens weer niet leesbaar is. Is dit een bekende bug?

[ Voor 57% gewijzigd door Count_B op 25-08-2011 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solomo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

solomo

.....huh?

Ik heb momenteel helaas mn C-200 stil staan, de voeding laat de zekeringen klappen sinds een onweer dus die moet maar eens vervangen worden. Weet iemand waar de C-200 voeding te koop is behalve bij popcorn hour zelf waar je hem kan kopen voor $27 + $30 verzendkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mabili
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 11:54
Ik moet zeggen dat het rond de C200 de laatste tijd stil aan het worden is..
Echter merk ik wel dat na de laatste firmware update vreemde problemen naar boven komen.

Als ik een film kijk (DVD, BD) dan valt regelmatig het geluid even een paar seconden weg.
Dit is niet continu maar wel een probleem wat ik niet met een nieuwe HDMI kabel heb kunnen oplossen.

Iemand anders ook met een soort gelijke probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Mabili schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 23:42:
Ik moet zeggen dat het rond de C200 de laatste tijd stil aan het worden is..
Echter merk ik wel dat na de laatste firmware update vreemde problemen naar boven komen.

Als ik een film kijk (DVD, BD) dan valt regelmatig het geluid even een paar seconden weg.
Dit is niet continu maar wel een probleem wat ik niet met een nieuwe HDMI kabel heb kunnen oplossen.

Iemand anders ook met een soort gelijke probleem?
Hoewel ik geen problemen heb met het geluid, heb ik wel een probleempje wat ook pas sinds de nieuwe firmware speelt: Mijn beeld knippert soms. Het beeld gaat dan maximaal een halve seconden op zwart en komt vervolgens weer normaal terug. Vaak volstaat het compleet opnieuw opstarten van m'n C200. Het lijkt een probleem tussen m'n TV en de popcorn, want ik heb het ook in menu's, maar had hier 'vroeger' nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
sinds laatste firmware gaat me hd uit onder het copieren via netwerk naar de c-200. Is er een manier om de power manegement aan te passen dat die hd niet in idle gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
UltraSub schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 06:57:
Dat zie je fout :)
Kabel gewisseld,problem solved. Ligt dus of aan de hdmi poort, of aan de kabel.

Begin overigens langzaam te kijken naar een Mac Mini met Plex. Kweenie, heb niet de indruk dat er nog hard wordt gewerkt aan de C200. En luisteren naar user input heb ik ook niet de indruk dat gebeurd. Stel eens een vraag in het forum, standaard antwoord; is er niet, en gaat ook niet komen.
Begrijp me niet verkeerd, ben erg tevreden over de 200, maar begint heel langzaam iets te knagen en ik weet niet wat het is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:14
Wellicht ben ik hier niet aan het goede adres, maar probeer het toch maar.

Betreft een Popcorn Houd C-200 i.c.m met een Logitech Harmony One.

Probleem:

Ik heb het ook zo gedaan en mijn popcorn Hour C-200 gaat nu ook daadwerkelijk uit en niet meer in de stand-by modus. Bedankt voor deze uitleg/tip! :D

Als ik met mijn Harmony One van activiteit wissel van bijvoorbeeld ''Popcorn Hour'' naar ''TV Kijken'' dan gaat de popcorn hour niet in de Deep Stand-By stand, maar gaat die weer in de normale stand-by modus.

Mijn vraag is dan ook hoe zorg ik er voor dat als ik van activiteit wissel dat de Popcorn hour ook daadwerkelijk in de deep stand-by stand gaat?

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:25
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:24:

Probleem:

Ik heb het ook zo gedaan en mijn popcorn Hour C-200 gaat nu ook daadwerkelijk uit en niet meer in de stand-by modus. Bedankt voor deze uitleg/tip! :D

Als ik met mijn Harmony One van activiteit wissel van bijvoorbeeld ''Popcorn Hour'' naar ''TV Kijken'' dan gaat de popcorn hour niet in de Deep Stand-By stand, maar gaat die weer in de normale stand-by modus.

Mijn vraag is dan ook hoe zorg ik er voor dat als ik van activiteit wissel dat de Popcorn hour ook daadwerkelijk in de deep stand-by stand gaat?

Je zal een press and hold voor 2 seconden ofzo moeten programeren. Als dat kan...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:24:

Probleem:

Je moet een key-sequence programmeren in de Harmony, namelijk "power"; "delete". Als die 2 binnen een paar seconden worden ontvangen door de C-200, schakelt hij uit. Als het goed is kan je dit vervolgens opnemen als knop en bij het instellen van de activiteit die knop selecteren voor het uitschakelen.

Dit is een grote "als het goed is", want het is al weer een tijdje geleden dat ik met de Harmony-software heb gestoeid (en het nodig weer moet gaan doen, want de One ligt al ruim een maand werkeloos te zijn omdat er nog wat kleine timing-foutjes in zitten...)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik ga het proberen, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-04-2021
Ik download met de c-200 torrents. Nu loopt vaak tijdens het downloaden de hele c-200 vast. Weet iemand hier een oplossing voor? Het valt mij wel op dat het vastlopen vaker gebeurd als je meerdere torrents download.

• Vjenne-ICT
deepbass909 schreef op maandag 05 september 2011 @ 17:12:
[...]

Je moet een key-sequence programmeren in de Harmony, namelijk "power"; "delete". Als die 2 binnen een paar seconden worden ontvangen door de C-200, schakelt hij uit. Als het goed is kan je dit vervolgens opnemen als knop en bij het instellen van de activiteit die knop selecteren voor het uitschakelen.

Dit is een grote "als het goed is", want het is al weer een tijdje geleden dat ik met de Harmony-software heb gestoeid (en het nodig weer moet gaan doen, want de One ligt al ruim een maand werkeloos te zijn omdat er nog wat kleine timing-foutjes in zitten...)
Kun je mij uitleggen hoe ik de twee commando's "power" & "delete" onder een knop programmeer?
Alvast bedankt!

• Masterrikkie
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 29-01 08:52
Mijn c200 doet het niet meer, besteld in amerika zo'n 2 jaar geleden. Het display blijft uit, en heb geen beeld wel krijg ik een groen lampje wat gaat branden op het mobo en de aan/uit knop gaat van rood naar wit.

Iemand enig idee wat ik kan doen of wie hem voor me kan maken?

Heb al de bluray en hdd losgegooid maar probleem blijft.

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Klinkt een beetje als een kapotting voeding. Je kan een nieuwe bestellen op de popcorn site.
Maar dan moet je wel zeker weten dat het de voeding is. Als je nog ergens een losse atx heb liggen kan je het testen...

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Met Gremen: Kapotte voeding. Dat heb ik ook gehad, gelukig *net* binnen de garantie welke echt keurig is opgelost door Divxplayer.eu.

Het is overigens eenvoudig zelf op te lossen als je een beetje handig bent (of iemand kent die handig is):
http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47506

http://www.deyterra.com

• Masterrikkie
hadden jullie dezelfde sympthonen? dus geen video en frontdisplay maar wel gewoon wit lampje rond het knopje en een groen mobo lampje?

Heb volgens mij half jaar geleden al een atx voeding aangesloten, daarna heb ik het zaakje even laten liggen ivm verhuizen.

deze jongen heeft hetzelfde gehad en een andere voeding mocht ook niet baten; http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=48206

als jullie sympthonen hetzelfde waren dan regel ik weer een atx voeding en probeer ik het nogmaals.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Exact dezelfde problemen.

Ik wilde eerste de condensatoren bestellen maar toen kwam ik er achter dat ik nog net garantie had en dat was voor mijn een betere oplossing.

Overigens SUPERSNEL en netjes opgelost. Maandag opgestuurd, donderdag had ik hem weer in huis.

Condesatoren zijn zo'n 5-9 Euro incl. verzendkosten.

• Masterrikkie
Oke geweldig, je hebt hem dus naar de US opgestuurt? en daar is dan de voeding vervangen neem ik aan. Hoelang garantie had jij dan?

Anders ga ik de condensatoren maar even bestellen.

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nee... ik had hem naar Divxplayer.eu gestuurd (daar had ik hem ook gekocht).

Dusssss... ik denk dat je condensatoren moet gaan bestellen :(

• Masterrikkie
heb nu de 3 2200 condensatoren vervangen, ff bij locaal zaakie hier opgehaald hij had alleen 2200 uf 16 volt, deze heb ik erin gezet maar sympthonen blijven hetzelfde.

Anders ga ik ook nog even de andere condensator tansistor vervangen, ik snap alleen niet welke/wat power diodes id moet vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Masterrikkie schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:05:
heb nu de 3 2200 condensatoren vervangen, ff bij locaal zaakie hier opgehaald hij had alleen 2200 uf 16 volt, deze heb ik erin gezet maar sympthonen blijven hetzelfde.

Anders ga ik ook nog even de andere condensator tansistor vervangen, ik snap alleen niet welke/wat power diodes id moet vervangen.
Bij mijn voeding stond de 4.7UF 400V ook bol. Heb je deze al bekeken?

Volgens de foto van de voeding welke hier te zien is:
http://www.networkedmedia...p?tid=47506&highlight=psu

bedoelen ze met de power diodes de 3 componenten waar een * bij staat (bevestigd op het koellichaam naast de condensators die jij vervangen hebt).

[ Voor 34% gewijzigd door Dinky01 op 16-09-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masterrikkie
ik zal er zo nog even naar kijken, waar had jij die transistor en power diodes besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky01
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01-03-2024
Masterrikkie schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 17:50:
ik zal er zo nog even naar kijken, waar had jij die transistor en power diodes besteld?
Ik heb bij mij alleen de condensators vervangen. De transistor en diodes waren nog goed.
Bij Conrad zullen ze vast te bestellen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirrukje
  • Laatst online: 12-09 22:06
Heb sinds paar maanden de c200 thuis en ben zeer tevreden over de afspeelmogelijkheden. Speelt werkelijk waar alles af toe nu toe en bekijk uitsluitend HD materiaal.

Daar gaat niet de vraag over. Ik loop thuis nu al een tijdje aan te hikken tegen traag internet en netwerksnelheden.. Er is eigenlijk geen duidelijk patroon te herkennen, soms is er niks aan de hand en dan is het weer zo traag als dikke stront door een trechter..

Ik begin langzamerhand de indruk te krijgen dat het misschien aan de c200 kan liggen die op 1 of andere manier mijn router het moeilijk maakt.

Heeft iemand hier ooit last van gehad of zijn er bepaalde situaties bekend bij c200 waar dit zou kunnen gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolf3D
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-08 12:03
Dirrukje schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:24:
Heb sinds paar maanden de c200 thuis en ben zeer tevreden over de afspeelmogelijkheden. Speelt werkelijk waar alles af toe nu toe en bekijk uitsluitend HD materiaal.

Daar gaat niet de vraag over. Ik loop thuis nu al een tijdje aan te hikken tegen traag internet en netwerksnelheden.. Er is eigenlijk geen duidelijk patroon te herkennen, soms is er niks aan de hand en dan is het weer zo traag als dikke stront door een trechter..

Ik begin langzamerhand de indruk te krijgen dat het misschien aan de c200 kan liggen die op 1 of andere manier mijn router het moeilijk maakt.

Heeft iemand hier ooit last van gehad of zijn er bepaalde situaties bekend bij c200 waar dit zou kunnen gebeuren?
Zelf heb ik geen problemen met traag internet, maar wel met het verbreken van de verbinding van m'n ADSL-modem. Dit lijkt echter vooral te gebeuren als ik torrents aan het downloaden ben via Transmission op m'n popcorn C200. Vooral als hij met flinke snelheden begint te downloaden lijkt m'n verbinding er iedere keer uit te vliegen.
Dit zou natuurlijk ook gewoon aan m'n ADSL-router kunnen liggen....

Verwijderd

Dit zal ook met een desktop computer gebeuren als je je aantal uitgaande verbindingen van het torrentprogramma niet limiteert. 100 voor alle torrents is bij mij genoeg, maar het is afhankelijk per modem.

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Dirrukje schreef op maandag 26 september 2011 @ 19:24:

Voor de hand liggende vraag - doet dit probleem zich ook voor wanneer je de C200 niet aangesloten hebt op je netwerk?
Wolf3D schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 18:56:
Dit lijkt echter vooral te gebeuren als ik torrents aan het downloaden ben via Transmission op m'n popcorn C200. Vooral als hij met flinke snelheden begint te downloaden lijkt m'n verbinding er iedere keer uit te vliegen.
Dit zou natuurlijk ook gewoon aan m'n ADSL-router kunnen liggen....
De meeste ISPs leveren goedkope prullen uit als router - deze ondingen hebben zeer beperkte specs en hebben gewoon niet de rekenkracht om 50+ connecties te onderhouden. Probeer eens het aantal connecties per torrent te limiteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronic1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-02 16:34
Goede morgen tweakers,

Ik heb een probleempje met mijn draadloze verbinding.
Eergisteren had ik al last van hele lage download snelheid(100kbps) en sinds gisteren
kan er geen ssid lijst meer worden gededecteerd.
Nou heb ik wel geprobeerd om hem te updaten via wifi maar hij liep toen vast, heel logisch als je geen
verbinding hebt.

Ik heb ook al gegoogeld maar niks erover kunnen vinden :'(

Mvg Ron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien aangekondigd is dat de A-300 uitkomt kun je inmiddels je stem uitbrengen of je de UI ook op de 200 series wilt. Ik vind het er super uitzien. Voor de geïnteresseerden kun je hier meer screens vinden: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55384

Afbeeldingslocatie: http://www.networkedmediatank.com/images/A300/Home.jpg

Je stem uitbrengen kan hier: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55398

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2011 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:46:
Gezien aangekondigd is dat de A-300 uitkomt kun je inmiddels je stem uitbrengen of je de UI ook op de 200 series wilt. Ik vind het er super uitzien. Voor de geïnteresseerden kun je hier meer screens vinden: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55384

[afbeelding]

Je stem uitbrengen kan hier: http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=55398
Ik vind dat zo een stomme vraag van hen, we wllt er nu geen "mooiere" ui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Ik denk dat je dan maar eens de uitleg moet lezen. Ze geven duidelijk aan dat de nieuwe interface betekend dat de HTML skins e.d. niet meer bruikbaar zijn. YAMJ + Aeon bijvoorbeeld is dan niet meer te gebruiken. Verschillende programmatjes zijn niet meer te gebruiken en de skin is op de 200 serie ook langzamer dan wat je hier ziet op A300. Dus eigenlijk is het heel logisch en ook heel netjes om deze vraag te stellen, veel mensen hebben namelijk veel tijd en moeite gestoken in die apps. Dus eigenlijk vind ik het stomme stelling van jou om te doen alsof het alleen over UI gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lifelogger
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 23:23
Heb zelf gisteren ook al voor gestemd. Doe geen speciale dingen met de popcorn in de zin van andere skins, apps, etc. Dus van mij mag de nieuwe ui wel komen.

De nieuwe ui is ook sneller dan de huidige versie op de 200 modellen. Dat is dus alleen maar een pluspunt, ook al zal het niet zo snel zijn als de 300 series. Maar iedere snelheid verbetering is welkom in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik had gehoopt dat Syabas met een media doosje kwam die XBMC/Plex ondersteund. Als ze die aanbieden voor tussen de 100 en 125 euro hebben ze gegarandeerd een succes in handen.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
OMX2000 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:46:
Ik had gehoopt dat Syabas met een media doosje kwam die XBMC/Plex ondersteund. Als ze die aanbieden voor tussen de 100 en 125 euro hebben ze gegarandeerd een succes in handen.
Ik denk dat dit nog redelijk zal tegenvallen. Er zijn veel tweakers die zo een setup willen, maar de meeste gebruikers willen gewoon een mediaspeler. En dan zijn de popcorn hour toch één van de beter van de klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Lifelogger schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:34:
De nieuwe ui is ook sneller dan de huidige versie op de 200 modellen. Dat is dus alleen maar een pluspunt, ook al zal het niet zo snel zijn als de 300 series. Maar iedere snelheid verbetering is welkom in mijn ogen.
Volgens mij zal de nieuwe GUI sneller zijn dan de NMJ interface, maar of hij ook sneller is dan de huidige HTML interface is twijfelachtig.
Maar ook ik heb voor gestemd. Ook ik gebruik 'm puur als mediaplayer, en dan is zo'n mooiere en vooral functionelere GUI wel prettig.
Tevens verwacht ik dat als ze helemaal over kunnen naar deze nieuwe interface, de ontwikkeling vlotter zal zijn dan wanneer ze 2 aparte interfaces moeten onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
Eens, de nieuwe interface zal een betere ondersteuning krijgen omdat die ook voor de A300 gebruikt zal worden. Je krijgt dan niet de hele tijd nieuwe UI vs oude UI discussies. Nu kunnen ze alle resources op 1 UI zetten. Bovendien is de NMJ niet alleen maar slecht. Voor films is ie bijvoorbeeld prima, ik heb alleen echt problemen met het browsen van muziek, het openen van een album is echt veel te langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Beste Tweakers,

Na mijn verhuizing heb ik ineens een zeer slome overdracht naar mijn PCH c-200
Na wat gekloot met mijn netwerkkaart van mijn pc (op mijn moederbord, kreeg geen verbinding), heb ik een nieuwe netwerkkaart gekocht (intel gigabit ct desktop adapter).

Voorheen was mijn overdracht altijd rond de 18 MB/s, nu haal ik slechts 1 MB/s (via FTP).
Ik heb al geprobeerd de netwerksnelheid op mijn pch aan te passen naar 10/100 maar dit helpt niks.

Kan het zijn dat door mijn nieuwe netwerkkaart ik ineens een slome overdracht heb? (hij staat op automatisch onderhandelen bij verbindingssnelheid, veranderen naar een andere waarde levert niks op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 04-09 23:02
sinds vandaag zijn wij trotse eigenaars van een sony NX710F. Dit toestel ondersteund 3D en ik heb wat liggen spelen maar krijg het niet werkend. Normaal ondersteund de popcornhour ook 3D via een update, ik gebruik de laatste updates en vind niet echt iets terug in de instellingen. Ik heb avatar 3D gedownload om eens te testen (een versie van 20 gb) maar ik krijg 2 fimbeelden (identiek) naast elkaar. Ik denk dat dit komt door de popcornhour, heef iemand hier misschien ervaring met 3D films? Heb ik misschien de verkeerde film of ligt het ergens aan een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
chundo schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 14:39:
sinds vandaag zijn wij trotse eigenaars van een sony NX710F. Dit toestel ondersteund 3D en ik heb wat liggen spelen maar krijg het niet werkend. Normaal ondersteund de popcornhour ook 3D via een update, ik gebruik de laatste updates en vind niet echt iets terug in de instellingen. Ik heb avatar 3D gedownload om eens te testen (een versie van 20 gb) maar ik krijg 2 fimbeelden (identiek) naast elkaar. Ik denk dat dit komt door de popcornhour, heef iemand hier misschien ervaring met 3D films? Heb ik misschien de verkeerde film of ligt het ergens aan een instelling?
Heb je op de TV geen 3D instelling waar je kunt kiezen uit: boven/onder, side/side en nog een paar?

De PCH C-200 is HDMI 1,3a en ondersteunt in principe niet het automatisch omschakelen naar 3D, zul je dus handmatig moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Idd, de TV moet even omgezet worden.

Chundo: je krijgt niet twee identieke beelden naast elkaar, de ene is wat verschoven t.o.v. de andere. Zo neem je als mens ook diepte waar: je ene oog neemt een beeld waar wat enigszins verschoven is t.o.v. het beeld wat je andere oog waarneemt. Je hersenen voegen het samen en maken er op die manier 3D van.

Je TV doet hetzelfde: als je 3D inschakelt, voegt de TV de twee beelden samen om er 3D van te maken. Veel films die op internet rondzwerven zijn in dit formaat en het wordt meestal Half-SBS genoemd (SBS = Side by side en Half omdat je horizontale resolutie door deze techniek dus gehalveerd is, maar ik moet zeggen dat dat niet bewust opvalt bij het kijken).

[ Voor 57% gewijzigd door Wildfire op 22-10-2011 15:48 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
klopt, ik moest de instellingen van de tv wijzigen! de 3d knop was ingesteld om van een 2D beeld een 3D beeld te maken. De kwaliteit van het 3D gebeuren is trouwens zeer goed voor een niet echt 3D apparaat.
Bedankt voor de tip, ik kan weer verder! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Nu dat de 3D goed werkt zit ik met een ondertitel probleem. ik zet de film om in 3D modus (SBS) waardoor hij de 2 beelden over elkaar legt. de ondertitel (.srt) wordt daarmee ook over elkaar gelegd en niet meer leesbaar. Ik heb gegoogled en kom bij omvormers uit (enkel de srt van 2D naar 3D) maar die programma's houden daar geen rekening mee. Wat die eigenlijk doen is er een 3D ondertitel van maken maar dan wordt die nog eens in SBS gezet door de tv en heb ik hetzelfde probleem. Hoe kan ik de popcornhour dat goed laten afspelen? Ik zou de ondertitel in een soort SBS formaat moeten kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Wanneer ik mijn films op een USB externe HD zet, kan ik deze dan snel naar mijn interne HD van mijn PCH c-200 kopiëren? Ik heb geprobeerd om de USB schijf via Windows te benaderen, de map daar te kopiëren naar de interne HD van mijn PCH maar dit gaat echt super langzaam! Hoe kan dit beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb nu een manier gevonden om mijn ondertitels SBS te zetten, ik maak dan 3 bestanden aan (.sub; .idx; .xml). Op de pc zie ik mooi de sub in SBS staan bij de film, op de popcornhour speelt hij ze helaas niet af, ik zie enkel de .sub en ik kan track 1/1 ook aanzetten in het ondertitelmenu maar ik krijg ze niet op het beeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Ik heb nu helaas het dode PSU probleem :'(
De PSU is helaas niet meer te bestellen via de pch site.
Weet iemand waar hij nog wel te bestellen is?

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/zmbgbs.jpg

Dat gele is gewoon om die condensatoren en draden op hun plek te houden toch?

[ Voor 12% gewijzigd door Pusherman_ op 23-10-2011 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepla
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:56

Joepla

Geavanceerde micro-elektronica

@Pusherman_: Ja dat is een soort kit inderdaad. Is meestal wel goed weg te halen met een schroevendraaier en een klein tangetje/pincet.

Een paar condensatoren hebben een bol hoedje zo te zien, zoveelste gevalletje lekker goedkope condensatoren waarschijnlijk :(

Wikipedia: Capacitor plague

Live solarinfo op PVoutput [5500 Wp]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chundo schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 11:24:
Ik heb nu een manier gevonden om mijn ondertitels SBS te zetten, ik maak dan 3 bestanden aan (.sub; .idx; .xml). Op de pc zie ik mooi de sub in SBS staan bij de film, op de popcornhour speelt hij ze helaas niet af, ik zie enkel de .sub en ik kan track 1/1 ook aanzetten in het ondertitelmenu maar ik krijg ze niet op het beeld...
Als je hier een kijkje neemt http://84.27.10.123/3DSubtitler/ daar heeft iemand een tool gemaakt voor 3D ondertitels. Misschien heb je er iets aan? Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je helaas niet verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Joepla schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 20:32:
@Pusherman_: Ja dat is een soort kit inderdaad. Is meestal wel goed weg te halen met een schroevendraaier en een klein tangetje/pincet.

Een paar condensatoren hebben een bol hoedje zo te zien, zoveelste gevalletje lekker goedkope condensatoren waarschijnlijk :(

Wikipedia: Capacitor plague
ja het is dus inderdaad een bekend probleem..

http://www.networkedmediatank.com/showthread.php?tid=47506

jammer dat die voedingen niet meer los te koop zijn..
Een handige vriend van m'n broer kan ze wellicht wel vervangen.. hebben jullie nog tips, of dingen waar ik op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
kan ik bestanden op een USB HDD ook zien via de NMJ interface? Als hij scant voor films pakt mijn C-200 alleen de interne schijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Verwijderd schreef op zondag 23 oktober 2011 @ 23:38:
[...]

Als je hier een kijkje neemt http://84.27.10.123/3DSubtitler/ daar heeft iemand een tool gemaakt voor 3D ondertitels. Misschien heb je er iets aan? Ik heb er zelf geen ervaring mee, dus kan je helaas niet verder helpen.
Ik gebruik dat programma en het werkt zeer goed, enkel kan ik de bestanden niet afspelen op de popconrhour, ik zie enkel het .sub bestand staan maar ik zie geen ondertitels bij het afspelen van de film (terwijl die wel aanstaat) via BSplayer krijg ik ze mooi SBS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:07

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Bunnikside schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 15:29:
[...]

Heb je op de TV geen 3D instelling waar je kunt kiezen uit: boven/onder, side/side en nog een paar?

De PCH C-200 is HDMI 1,3a en ondersteunt in principe niet het automatisch omschakelen naar 3D, zul je dus handmatig moeten doen.
Dat doet de C-200 wel, mits je ".3DSBS" ergens in de bestandsnaam zet. Als de PCH dit ziet, schakelt mijn (LG) tv automatisch om naar 3D stand.
Volgens mij is de PCH C-200 de enige mediaplayer die deze trigger mee kan sturen naar de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
WackyWindsurfer schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:59:
[...]

Dat doet de C-200 wel, mits je ".3DSBS" ergens in de bestandsnaam zet. Als de PCH dit ziet, schakelt mijn (LG) tv automatisch om naar 3D stand.
Volgens mij is de PCH C-200 de enige mediaplayer die deze trigger mee kan sturen naar de tv.
En de nieuwste mkv standaard ondersteund deze info in de mkv. Bij het maken van een mkv kun je aangeven welk formaat het is. Dit wordt dan dus in de mkv opgeslagen en de PCH gebruikt dit om de TV het juiste signaal te sturen. Dan hoef je dus het formaat niet meer in de bestandsnaam te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pensacola
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:22
Ik heb verleden week een PCH C-200 gekocht bij 4launch.
Hij deed het eerst perfect, maar na twee firmware updates (de automatische via het menu) krijg ik geen geluid meer door via HDMI.
Op een forum had ik al gevonden dat ik dan reset to factory settings moest doen maar dat deed niet veel.
Kunnen jullie me verder helpen?
Edit: ik ben al enkele uren aan het klooien maar krijg het niet voor mekaar.
Als ik op Source klik krijg ik in plaats van het mooie cyclen met de icoontjes enkel een switch tussen apps en aangesloten media.
Is er een manier om een basic fabrieksimage terug te zetten?

[ Voor 29% gewijzigd door Pensacola op 31-10-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
Af en toe hapert bij mij het geluid, als ik een geripte dvd afspeel.
Ik dacht eerst dat het een netwerk probleem was, maar nu heb ik een HDD ingebouwt en krijg af en toe het zelfde probleem. Het probleem doet zich dus niet altijd voor.
Het is wel makkelijk te verhelpen, helemaal uitzetten en daarna opnieuw opstarten.
Maar blijft wel iri.
Heb tot nu toe het probleem alleen bij DVD's die ik ge-dl heb voor mijn zoon.
Dus niet bij Avi's op blu-ray rips.
Kent iemand het probleem en nog belangrijker, weet iemand een goede oplossing (behalve aan en uit zetten)
bedankt voor jullie tijd. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb dat probleem een hele tijd geleden gehad, maar dit was na een firmware update verholpen.
Heb je wel de laatste FW er op staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oszy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-12-2024
rally schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 10:10:
Ik heb dat probleem een hele tijd geleden gehad, maar dit was na een firmware update verholpen.
Heb je wel de laatste FW er op staan?
yep, maar ik hoop dat er binnenkort een nieuwe komt.
Ik zag dat er gisteren één voor de 100 (?) was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, er is op het moment alleen een nieuwe firmware voor de A-300. Al verwacht ik dat het niet lang meer zal duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:24
Sinds vandaag doet mijn RF-afstandsbediening het niet meer met de pch-c200.

Ik heb al batterijen vervangen en opnieuw proberen te pairen, maar geen verandering.
Andere voeding geprobeerd, maar ook geen verandering.
Via een usbpen een andere firmware op gezet via recovery-methode, ook geen verandering.
Weet iemand hoe je de settings terug kan zetten naar factory default zonder ab?

Iemand nog een idee om te proberen voor dat hij voor rma gaat :?

[ Voor 12% gewijzigd door steven2 op 03-11-2011 19:30 ]

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Vandaag weer getest en nu werkte de afstandsbediening het wel even ca 45min, maar na de batterij wissel wou hij weer niet pairen :(
Terugebracht naar de winkel en is als defect bevonden en verstuurd naar de leveancier en kan 4 weken duren dat ik hem weer terug heb. Na 4 weken kan ik dan weer contact opnemen als ik niets ervan gehoord heb.

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vastelaovend89
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 13:31
Zelf heb ik interesse om de Popcorn hour c-200 aan te schaffen.
Deze wil ik vervolgens wireless aan mijn router koppelen.

Ik lees dat er 2 mogelijkheden zijn:
Popcorn Hour Mini MII PCI (MN-200) of
Popcorn Hour WN-150 USB Wi-Fi Dongle

Welke kan ik beste volgens jullie aanschaffen? Persoonlijk ga ik voor de dongle omdat deze
de goedkoopste :+ is, maar het is voor mij onduidelijk wat de verschillen zijn.

Eng en streng

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 21:43
Ik heb al ruim een jaar twee popcorns naar volle tevredenheid. Nu heb ik sinds vandaag een wifi (Mini MII PCI (MN-200)) module in de popcorn welke op de slaapkamer staat. Maar hiermee lukt het niet om vloeiend blue-ray images vanaf mijn centrale server af te spelen. Met kabel nog nooit een probleem gehad. Maar nu hapert het, loopt het beeld vast, geen geluid etc. Ik heb een goede Dlink wifi-n router en verschillende instellingen geprobeerd op de router, maar niks helpt. mijn wifi netwerk zet de popcorn op 70/100 signaalsterkte en de linkquality is 100/100, dus dat lijkt voldoende?

DVD images werken wel prima...

De popcorn staat op hemelsbreed slechts minder dan 5 meter van de router. Wel één verdieping hoger.
Iemand tips, of word thet toch maar terug naar de kabel?

• UltraSub
Als het vast staat, bekabelen. Wifi is in mijn ogen bedoeld voor portable devices. ;)
Maar heb je al eens een laptop er naast gezet? Start dan eens een ftp sessie en kijk eens wat je bandbreedte is. Kan best te laag zijn. Ik ben nog niet veel streamers tegen gekomen die wifi werkend hebben. Het is gewoon te instabiel en variabel qua bandbreedte.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

Het display van m'n c-200 heeft het begeven. Blijft zwart. Gelukkig werkt het apparaat verder nog prima. Mis er niks aan, gebruikte dat display toch nooit.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• MrFl0ppY
Lol staat bij mij ook altijd op zwart. Kunt er toch niks op lezen en leidt alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

MrFl0ppY schreef op donderdag 10 november 2011 @ 14:07:
Lol staat bij mij ook altijd op zwart. Kunt er toch niks op lezen en leidt alleen maar af.
Ik kan mijn display geeneens zien :P Hij staat achter een klep in m'n meubel. Toen ik hem kocht dacht ik het display te gebruiken voor navigatie, maar ik vind de indeling maar onhandig... Daarbij laat hij niet zien wat ik wil zien als ik muziek of video afspeel...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steven2
Die van mij zit ook achter een klep, dat is ook de reden dat ik een c200 gekocht heb voor de RF-ab :D

*offtopic*
Ik hoop dat ik mijn C200 weer snel terug heb. Je mist hem snel, vooral omdat ik veel series kijk.

[ Voor 36% gewijzigd door steven2 op 11-11-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• audi-80
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-08 08:53

audi-80

Voorsprong door techniek

Ik vind het display wel handig, ik gebruik het meestal om muziek aan te zetten, dan hoef ik de tv niet aan te zetten.
Maar er had wel wat meer info op gemogen en had ik liever een VFD-display of een beter kwaliteit LCD gezien.

Soms is het beter iets moois te verliezen dan het nooit gehad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Als ik mijn Popcorn Hour C200 aanzet dan start niet meteen op het scherm van de interne HDD (zit ene 2.5 inch HDD in), dus het scherm waar links bovenin staat //sata_disk

Doe ik wat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
  • Laatst online: 06-09 10:54
Hallo beste popcorn Hour C-200 bezitters, ik sta op het punt er 1 te kopen maar daar wacht ik nog maar even mee, zat laatst bij een dealer die die dingen in elkaar zet en levert en toen vertelde en liet hij me zien dat er nieuwe modellen aankomen, ja ook een nieuwe c-200.

Het stond op zijn schrijven van de importeur.

Ga er niet nu 1 aanschaffen als er binnenkort ene nieuwe versie komt.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Niemand?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Le_Freak ! schreef op zondag 13 november 2011 @ 15:36:
Hallo beste popcorn Hour C-200 bezitters, ik sta op het punt er 1 te kopen maar daar wacht ik nog maar even mee, zat laatst bij een dealer die die dingen in elkaar zet en levert en toen vertelde en liet hij me zien dat er nieuwe modellen aankomen, ja ook een nieuwe c-200.

Het stond op zijn schrijven van de importeur.

Ga er niet nu 1 aanschaffen als er binnenkort ene nieuwe versie komt.
Bedoeld men niet de Popcorn A-300?

Ik heb nog niks gelezen of gehoord over een opvolger van de C-200!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Dat zeg ik dus hierboven, ik las het bij een dealer, die had een schrijven van Popcorn Hour waarin dat stond.

Zou graag willen weten of er hier iemand dicht bij het vuur zit en meer inside information kan geven hierover.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Le_Freak ! schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 22:37:
Dat zeg ik dus hierboven, ik las het bij een dealer, die had een schrijven van Popcorn Hour waarin dat stond.

Zou graag willen weten of er hier iemand dicht bij het vuur zit en meer inside information kan geven hierover.
Ik zou niet weten waarom je zou wachten?

Kijk eens wat je tot op heden wilt, en wat je eisen zijn. Past het, dan koop je het. Anders wacht je tot wanneer er een speler met die eisen voorbij komt. Vergeet niet dat in deze wereld de media spelers elkaar rapper opvolgen dan de pc's processor's krijgen. Elke week lanceert er een merk wel een nieuwe media speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
tc982 schreef op woensdag 16 november 2011 @ 09:38:
[...]

Ik zou niet weten waarom je zou wachten?

Kijk eens wat je tot op heden wilt, en wat je eisen zijn. Past het, dan koop je het. Anders wacht je tot wanneer er een speler met die eisen voorbij komt. Vergeet niet dat in deze wereld de media spelers elkaar rapper opvolgen dan de pc's processor's krijgen. Elke week lanceert er een merk wel een nieuwe media speler.
Tja kijk, ik sta momenteel op het punt dat ik er 1 wil aanschaffen en aangezien je met Popcorn Hour de meest veelzijdige in huis haalt en het meeste afspeelt is die de beste keus denk ik.
Maar ja dan hoor ik dat en denk ik, misschien nog even wachten.

Heb zoiets van, ik koop 1 keer een hele dikke mediaspeler en dan ben ik klaar, dus met HD en Blu-ray speler etc.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
De A300 heeft geen mogelijkheid om een Blu-Ray speler in te bouwen dus dan is de keuze makkelijk denk ik. Is die eis niet zo belangrijk zou ik zeker wachten op de A300. Die is sneller, betere interface en krijgt nu nog de langste ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Le_Freak ! schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:23:
Heb zoiets van, ik koop 1 keer een hele dikke mediaspeler en dan ben ik klaar, dus met HD en Blu-ray speler etc.
Dus?

Dan koop je de C200. 8)

Net zoals ik gedaan heb, met precies dezelfde wensen als jij... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Laatst online: 18:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Le_Freak ! schreef op woensdag 16 november 2011 @ 13:23:
[...]

Tja kijk, ik sta momenteel op het punt dat ik er 1 wil aanschaffen en aangezien je met Popcorn Hour de meest veelzijdige in huis haalt en het meeste afspeelt is die de beste keus denk ik.
Maar ja dan hoor ik dat en denk ik, misschien nog even wachten.

Daarom heb ik de Dune HD Max gekocht. Speelt alles GOED af (inclusief alle blueray menu's, waar de popcorn c-200 wel problemen mee had) en heeft een ingebouwde bluray speler.

Beste upgrade ever (popcorn naar dune).

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Tylen schreef op woensdag 16 november 2011 @ 14:53:
[...]

Daarom heb ik de Dune HD Max gekocht. Speelt alles GOED af (inclusief alle blueray menu's, waar de popcorn c-200 wel problemen mee had) en heeft een ingebouwde bluray speler.

Beste upgrade ever (popcorn naar dune).
Kijk nu wordt het interessant, wat bedoel je met speelt GOED af en blu ray menu's? en waarom de beste upgrade ever ?

Ik zal even toelichten waarom ik denk dat de Pocorn hour de beste keus is.

Het afspelen van films in welk formaat dan ook, dus ook (blu-ray, 3D) iso's, dvd5, dvd9 etc. met ondertitels.
Daarbij zoek ik natuurlijk wel de meest complete mediaspeler, dus met blu-ray speler en dat kan bij de Pocorn Hour ook en HD, wel zo handig.

Ik weet wel dat de Pocorn Hour geen Full hd kan afspelen, dus 1080 en 720p afspeelt als hoogste kwaliteit.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Le_Freak ! schreef op woensdag 16 november 2011 @ 15:20:
[...]

Kijk nu wordt het interessant, wat bedoel je met speelt GOED af en blu ray menu's? en waarom de beste upgrade ever ?

Ik zal even toelichten waarom ik denk dat de Pocorn hour de beste keus is.

Het afspelen van films in welk formaat dan ook, dus ook (blu-ray, 3D) iso's, dvd5, dvd9 etc. met ondertitels.
Daarbij zoek ik natuurlijk wel de meest complete mediaspeler, dus met blu-ray speler en dat kan bij de Pocorn Hour ook en HD, wel zo handig.

Ik weet wel dat de Pocorn Hour geen Full hd kan afspelen, dus 1080 en 720p afspeelt als hoogste kwaliteit.
Waar heb je dat gelezen? Ik speel alles in 1080p 24 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Mijn inziens is full hdd gewoon 1080 (p of i) en dat speelt de pch probleemloos af hoor.

De Dune heeft ook een hdd erin (ook swappable als in de pch).

MAAR.

Als ik een native bluray download, dus inclusief menu. Dan speelt de pch deze maar heel soms af en moet ik rechtstreeks de stream files openen. De dune doet dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Vreemd, nu lees ik weer dat ook de Dune max in 2012 met een nieuwe speler komt i.v.m. oa. 3D

zie onderstaande reactie van iemand daar.

"Heeft toch meteen een achterstand op de opkomende 3D-markt, n.l. het ontbreken van 3D (hdmi1.4)
Dus toch maar even wachten tot 2012 waarin de nieuwe MAX 2 zal uitkomen met SMP89XX "

Tja wat moet ik nou doen, neig nu erg naar de Dune max toe (maar dan de nieuwe versie in 2012)

En over full hd, De Popcorn Hour speelt wel 1080 full hd af maar maakt er dan 720p van en speelt dus geen full HD af. (maar dat heb ik gehoord van een dealer)

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Hmmm... ik heb al wel de nodige Blu-rays afgespeeld en nog nooit problemen met menu's gehad.
En dat de PCH downscaled naar 720p is onzin. Weer een verkoper die de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt. Het huidige menu is in 720p, maar media wordt in z'n eigen resolutie weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Nou... ik heb een C-200 en hoewel hij de meeste media vlekkenloos afspeelt heeft hij wel moeite met 1080p-60 bestanden van onze videocamera. Het beeld en geluid haperen dan enigzins.

De bestanden worden overigens gestreamt via mijn netwerk (Gigabit backbone), maar een Mede8er 450X2 die ik heb speelt dezelfde bestanden zonder een enkel stottertje af.

Overigens ben ik ook aan het kijken naar een wat betere/snellere mediaspeler en de A300 is één van mijn opties. Eigenlijk wilde ik het liefste een Yuixx zodat er meteen een DVB-C decoder/recorder in zit, maar dat apparaat gaat er volgens mij nooit komen :(

Ik blijf dus even afwachten op de nieuwe modellen in 2012 voor nu (de Mede8er gebruik ik nl. voor op reis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je je netwerkverbinding instellingen op je C-200 wel op 100 Mbit gezet? Dat zou stotterringen moeten verhelpen. De gigabit instellingen op de C-200 zijn namelijk niet altijd stabiel en haalt toch niet veel meer dan de 100Mbit snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

De PCH speelt zonder problemen 1080p content af. Die downscaled absoluut niet. Ga maar gauw naar een andere verkopende partij.

Daarintegen deed heel lang bijvoorbeeld het menu van avatar het niet. Daarna heb ik die nooit mee geprobeerd, maar als ik de nieuwste blurays probeerde dan deden het er altijd wel een paar niet. (ik heb het niet over echte blurays, maar over iso's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op woensdag 16 november 2011 @ 16:31:
Heb je je netwerkverbinding instellingen op je C-200 wel op 100 Mbit gezet? Dat zou stotterringen moeten verhelpen. De gigabit instellingen op de C-200 zijn namelijk niet altijd stabiel en haalt toch niet veel meer dan de 100Mbit snelheid.
Yup... staat op 100MBit, maar ik had ook de switchpoort "hard" op 100MBit gezet (zit een managed switch achter nl.)
Overige 1080p content gaat trouwens wel goed...

Zal nog wel eens de instellingen nalopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Freak !
Oke, en wat over de volgende opmerking dan ?

"Heeft toch meteen een achterstand op de opkomende 3D-markt, n.l. het ontbreken van 3D (hdmi1.4)
Dus toch maar even wachten tot 2012 waarin de nieuwe MAX 2 zal uitkomen met SMP89XX "

dat is een reactie van iemand die gereageerd heeft op de review die hardwareinfo gemaakt heeft over de Dune max, zie hier: http://nl.hardware.info/r...review-conclusie#comments

Dacht altijd dat de Popcorn hour het neusje van de zalm was, meest compleet, speelt het meest af, meeste mogelijkheden.etc.

Maar nu heb ik het idee dat ik op die nieuwe Dune max moet wachten vanwege hetgeen hierboven tussen haakjes staat.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is op het moment nog geen chip voor Full 3D volgens de maker. Kan zomaar zijn dat er wel 1 zal zijn tegen de tijd dat er een opvolger voor de C-200 komt.

http://www.networkedmedia...5384&pid=511453#pid511453

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2011 22:17 ]

Pagina: 1 ... 32 ... 36 Laatste

Let op:
Dit topic is enkel voor discussies over het apparaat zelf. Levertijden, prijzen, bestellingen en dat soort randzaken, horen hier niet thuis.