steven2 schreef op dinsdag 22 november 2011 @ 23:29:
[...]
Ik wist ervan dat er veel combinaties met routers/switchen problemen kunnen geven, maar als alles eerst werkt en je vervangt de PCH voor een andere PCH van dezelfde type en firmware, dan zou er toch, naar mijn weten, geen verschil op moeten treden

De Gbit verbinding is bijzonder onstabiel op de C-200. Dat hij het eerst wel deed is eerder geluk dan standaard. Qua snelheid is er eigenlijk geen verschil te merken, met twee uitzonderingen. Op Gbit komen meer verbindingsfouten voor en de CPU wordt zo zwaar belast dat het hele apparaat traag wordt. Gewoon op 100Mbit zetten, dat werkt echt het beste/meest betrouwbare.
Donstil schreef op donderdag 24 november 2011 @ 01:22:
Beste Forum'ers.
Ik heb met met de zoek opdracht (binnen dit topic) "3D" even ingelezen in de PCH C200 en wat ik lees bevalt me prima. Gister is mijn Samsung TV gesneuveld (5jaar geleden 2000,- voor betaald maar goed kan gebeuren) en daarom stap ik maar gelijk over op een TV die ook 3D kan.
Mijn films en series bekijk ik allemaal via een AppleTV2 en daarom heb ik eigenlijk alleen een C200 nodig voor 3d films.
Ik zag op de site dat Half-SBS MKV wordt ondersteund met een maximale resolutie van 720p. Nu is daarom mijn vraag: Wat doet de PopCornHour met 1080p SBS films. Speelt hij deze wel af maar dan op 720P op weigert hij deze films? Dat de resolutie iets omlaag gaat maakt me niet zo uit maar als hij alles weigert heb ik natuurlijk weinig aan de C200.
Edit: En is het 3D Ondertitel probleem al opgelost? Iedereen klaagt daar wel over maar ik zie nergens een oplossing.
1080 SBS films worden gewoon afgespeeld. Bij SBS heb je namelijk gewoon alle verticale beeldlijnen. Maar de horizontale resolutie is de helft van full HD (960 pixels, ipv 1920). Full HD 3D kan de C-200 niet aan, want de C-200 ondersteund geen bestanden met een hogere resolutie dan 1920x1080 en Full HD 3D is 3840x1080 of 1920x2160.
Op zich is dit geen probleem, het oog is voor de horizontale resolutie minder gevoelig dan de verticale. Een halvering in horizontale pixels valt daardoor minder op dan een halvering in verticale pixels of lijnen (wat bij Top and Bottom gebeurd).
Overigens zijn de meeste MKV3D downloads of 720SBS of 1080SBS en niet full HD 3D. Ik ben pas 1 keer een film tegen gekomen die wel full HD 3D was, maar heb die ook echt op moeten zoeken (was een 3D demo film).
De ondertiteling is nog niet gefixed, dat moet met een firmware update, en die laat al bijna een jaar op zich wachten inmiddels...
A1ex89 schreef op maandag 28 november 2011 @ 11:30:
Vorige week heb ik de c200 aangeschaft en ben er zeer tevreden over. Echter heb ik nog één vraagje:
ik wil graag de NMT applicaties via mijn usb stick uitvoeren i.p.v. een interne harde schijf.
Zodra ik dit via de wizard wil uitvoeren krijg ik de melding ongeldige bron.
Moet de usbstick aan bepaalde eisen voldoen?
De firmware heb ik geupdate naar de nieuwste versie.
Niet alle usbsticks werken, maar wat jij wil is wel mogelijk (ik heb het ook zo draaien). Check de nmt-wiki daarvoor, daar staat een goede handleiding.
buzzbuzz68 schreef op maandag 21 november 2011 @ 11:23:
[...]
Ze zouden dus het moederbord los kunnen verkopen, maar dat is waarschijnlijk totaal niet interessant. Het losse moederbord dat je dan over hebt is bijna niet te verkopen, een volledige C200 wel. Onder de streep ben je dan waarschijnlijk goedkoper uit met een volledige C300.
Heel raar zou het overigens niet zijn. Popcorn Hour had een aantal jaar terug de B-110 baseline, wat niet meer was dan een systeembord, vergelijkbaar met de borden die in een A-200 of C-200 zitten.
Wellicht dat als de vraag hoog genoeg is, dat het nog wel mogelijk wordt, maar ik vrees dat het prijsverschil tussen een los bord en complete C-300 gewoon te klein zal zijn om aantrekkelijk te worden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier