Je bericht is een beetje tegenstrijdig. Als de producent het vroeger niet nodig vond om een lockring erop te kunnen draaien is het toch nooit een fixed wiel geweest? Baanfietsen kunnen ook fietsen met vrijloop zijn (pin me er niet of vast) maar het lijkt me erg onpraktisch. Je zou zelf even naar de naaf moeten kijken, als daar aan de rechterkant twee schroefdraden zitten (een grotere en een wat kleinere) kan je dr gewoon een fixed achterwiel van maken door er een lockring op te zetten. Qua spacing klopt het wel, 120mm achter is redelijk typisch voor baanwielen.Hatsieflatsie schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 17:05:
Ik kan mogelijk een fraaie achterwiel kopen. Het betreft hier een origineel baanwiel uit de jaren tachtig, waarvan het producent het destijds niet nodig vond om een lockring er op te kunnen draaien. Het is een 120mm spacing, wat kenmerkend is voor een baanwiel volgens de verkoper. De verkoper heeft zelf een singlespeed van gemaakt, met een BMX kransje erop, geen versnellingen dus.
Begrijp ik uit z'n uitleg dat het vroeger een fixed gear was, gezien dat het een baanwiel was? Zo ja,valt van dit op een veilige wijze terug te brengen naar een fixed gear?
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP