[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Vandaag een complete Create Bikes fixie gekocht bij de bijenkorf voor 329.

Eens kijken of dat wat is om mee te beginnen. Eigenlijk wil ik er ook nog eentje zelf bouwen,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage1.s3.amazonaws.com/49f781ea72c511e180d51231380fcd7e_7.jpg

Die met een razor bar? :')

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Haha, denk het ;D
http://www.debijenkorf.nl...urquoise-59-cm-7301030215

Het is gewoon een fiets voor naar werk(10km), ik was al hard opzoek naar een oldskool race fietsje voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
Leuk dat ik dit topic eens tegen kom. Mijn dagelijkse fiets momenteel:

Afbeeldingslocatie: http://f.cl.ly/items/2V21241g1S1v0n160Y3v/Gazellethumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
@Peter91: Hmm, niet zo'n goede koop om eerlijk te zijn. Zwaar en slecht, als je zelf wat tijd en evenveel geld in een oud racefiets frame steekt heb je iets veel leukers :)

@petrr: Mooi ding, wel erg wit voor iets waar je elke dag op rijdt... :p

Dit is mijn fietsje nu:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/16093684/2012-04-01%2009.08.33.jpg

Kort lijstje specs:
- Viner Reynolds frame (voorvork komt uit de Raleigh)
- Cees boer stuurpen
- Shimano 600 crank/blad/voorrem, rood remdempertje van een stadsfiets :+
- Miche trappers (die ik weleens mag reviseren :X)
- Gloednieuwe trapas
- Slechte zwarte lak die in de zomer wel een keer over gaat
- Beun fix achterwiel (DP18 met omafiets spaken en shunfeng naaf van marktplaats, gaat ooit vervangen worden)
- kettingspannertjes omdat ik m'n wiel naar voren bleef trappen

Nu ik er naar kijk vind ik het zadel toch wel wat lomp. Ik denk dat ik er een dun no-name ding op zet dat nog thuis ligt. Minder klassiek dan deze, maar dit is meer van het formaat 'dameszadel'.

[ Voor 5% gewijzigd door TheZeroorez op 01-04-2012 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petrr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09-2024
@ TheZeroorez

Een fiets is er om gefiets te worden he, een beetje vuil is zo weer weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

petrr schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:58:

[afbeelding]
Nice! Superclean :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ petrr

Wauw, wat een geweldige bike!

Wat betreft het frame waar ik het over had, latjes in gestopt, met een hamer op geslagen, ook geprobeerd van boven erop te slaan (hij moet nog dieper kunnen) maar hij zit echt vast, met geen mogelijkheid los te krijgen

en toen een maat van me het ging proberen sloeg hij ff een deuk in het frame, dag dag geweldig strak frame, moet ik weer op zoek naar een andere die ik kan laten powdercoaten....

ach, was toch gratis, wie zin heeft mag hem komen halen en mag het zelf proberen (rotterdam noord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:03:
@ petrr

Wauw, wat een geweldige bike!

Wat betreft het frame waar ik het over had, latjes in gestopt, met een hamer op geslagen, ook geprobeerd van boven erop te slaan (hij moet nog dieper kunnen) maar hij zit echt vast, met geen mogelijkheid los te krijgen

en toen een maat van me het ging proberen sloeg hij ff een deuk in het frame, dag dag geweldig strak frame, moet ik weer op zoek naar een andere die ik kan laten powdercoaten....

ach, was toch gratis, wie zin heeft mag hem komen halen en mag het zelf proberen (rotterdam noord)
Wat je nog zou kunnen proberen... Laat het weken in Cola (al weet ik niet hoe je het ondergedompeld zou moeten houden). Dat lost roest op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm, ga ik ff proberen, ff de bovenkant dichtstoppen en cola erin gieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:14:
hmmm, ga ik ff proberen, ff de bovenkant dichtstoppen en cola erin gieten
Zou het ongeveer een dag laten weken/intrekken. Dat heb ik ooit eens met een fietsketting gedaan, en werkte prima. Tastte het staal wel ietwat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:42
Over de Dorie:
Eind jaren zeventig reden er in mijn wijk in Zaandam ook een aantal rond.
Het waren opoe-fietsen met een damesframe, want meestal zaten die knapen niet op het zadel, maar ze bleven met één voet op een trapper staan, en wipten zo op en neer de straten en schoolpleinen over. Dat kan alleen maar met een damesframe, anders zouden je noten kraken op de stang.
Ik wilde ook wel zo stoer zijn en heb toen met ijzerdraadjes m'n tandwiel aan m'n spaken vastgewikkeld. Na twee blokjes om het huis knapte de hele boel en ging ik onderuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met één voet op de trapper staan gaat ook prima op een herenfiets hoor, is alleen wel iets makkelijker op een damesfiets als je heen en weer wilt

stuur staat in de cola (lolwut?)

ben benieuwd of het helpt, laatste kans voor het frame in dit huis :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:13:
met één voet op de trapper staan gaat ook prima op een herenfiets hoor, is alleen wel iets makkelijker op een damesfiets als je heen en weer wilt

stuur staat in de cola (lolwut?)

ben benieuwd of het helpt, laatste kans voor het frame in dit huis :D
Enen? Heeft de cola geholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, niet geholpen helaas, echt helemaal vast

Heb gisteren de trapas eruit gehaald en aan een maat van me gegeven voor zijn nieuwe fiets. Binnenkort even stuur doorslijpen, dan kan er een nieuwe voorvork in met een ander stuur mocht ik hem nog willen gebruiken. Denk dat ik hem verkoop/weggeef aangezien er een deukje in zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-10-2024
Mooi dat hier zo enthousiast wordt gesproken over zoiets prachtigs minimalistisch als de fixed gear fiets. Ben zelf al wat weken aan de slag om er een te bouwen. Had in eerste instantie een Raleigh racefiets gekocht voor €40,- , echter fietste deze te lekker om gedemonteerd te worden. Nu een Batavus frame gekocht als basis voor dit project.

Ben van plan bij Wiggle.com een lijst onderdelen te kopen, tot 12 april krijg je 20% korting op je order. Wordt in ieder geval een Halo aerotrack achterwiel. Omdat ik werkelijk ieder moertje los moet kopen wordt het geheel al snel duur. Maar het geeft ook veel plezier. Een vraagje: vorige week een 44t crankset van THUN gekocht voor €12. Vergeleken met de gemiddelde prijzen voor cranks is dit natuurlijk belachelijk goedkoop, tegen welke problemen kan ik aanlopen ? Het kreng is wel zwaar, dus ik hoop op Duitse degelijkheid.

Zal van de week een fotootje posten.

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Voor €12 kun je zo'n beetje verwachten dat 'ie krom is na een minuut fietsen. Het gaat er om dat zo'n ding stijf is, niet zwaar.

Ze verkopen die THUN cranks ook hiero: http://www.internet-bikes.com/index.php?p=357

En daar zou ik dus never nooit iets kopen. Die lui verkopen volgens mij heel veel nep Shimano, Sugino etc. Ook wel echt, maar dan nog heb ik er geen vertrouwen in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Zo m'n create bike is binnen.
Hij is idd wat zwaar en de kwaliteit is niet 10 van 10. Maar hij heeft een mooi kleurtje en fiets stukken beter dan de kroegen fiets waar ik op rond reed.

Alleen hebben jullie een losse standaard om 'm te bergen in de schuur oid?
Of leunt die altijd tegen de muur?

Ik dacht aan zoiets: http://images.bikesnparts...ietsstandaard-800x600.jpg

Maar of dat zo perfect is voor zulke fietsen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
Tjebakka schreef op zondag 08 april 2012 @ 10:09:
Voor €12 kun je zo'n beetje verwachten dat 'ie krom is na een minuut fietsen. Het gaat er om dat zo'n ding stijf is, niet zwaar.

Ze verkopen die THUN cranks ook hiero: http://www.internet-bikes.com/index.php?p=357

En daar zou ik dus never nooit iets kopen. Die lui verkopen volgens mij heel veel nep Shimano, Sugino etc. Ook wel echt, maar dan nog heb ik er geen vertrouwen in :P
Daar heb ik dus ook de onderdelen besteld. Vertrouwde het niet helemaal, logischerwijs, maar het Token stuurtje+ stem zaten in originele verpakking. Denk dat het gewoon oude, uit productie of wellicht zelfs refurbished producten zijn.

Zal jullie op de hoogte houden vanaf m'n crank, ben benieuwd!

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Peter91 schreef op zondag 08 april 2012 @ 12:47:
Zo m'n create bike is binnen.
Hij is idd wat zwaar en de kwaliteit is niet 10 van 10. Maar hij heeft een mooi kleurtje en fiets stukken beter dan de kroegen fiets waar ik op rond reed.

Alleen hebben jullie een losse standaard om 'm te bergen in de schuur oid?
Of leunt die altijd tegen de muur?

Ik dacht aan zoiets: http://images.bikesnparts...ietsstandaard-800x600.jpg

Maar of dat zo perfect is voor zulke fietsen..
Gewoon tegen de muur ermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Zadel tegen de vensterbank hier op m'n kamer. Als hij bij m'n ouders staat (wanneer ik de motor bij mijn kamer heb) staat hij in de garage tegen de muur.

Standaard. Tssk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
The Answer schreef op zondag 08 april 2012 @ 15:12:
[...]

Daar heb ik dus ook de onderdelen besteld. Vertrouwde het niet helemaal, logischerwijs, maar het Token stuurtje+ stem zaten in originele verpakking. Denk dat het gewoon oude, uit productie of wellicht zelfs refurbished producten zijn.

Zal jullie op de hoogte houden vanaf m'n crank, ben benieuwd!
Ik zou 't niet vertrouwen! Het wil mij nog wel eens gebeuren dat m'n crank het asfalt raakt als ik erg fanatiek de bocht door ga. In mijn geval is dat vaak een halve lancering van je zadel. In jouw geval zal het je crank in 3 stukken zijn, gok ik zo! (weet ik natuurlijk nooit zeker, maar iets met goedkoop en duurkoop ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdp12
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-08-2022
Nou, eindelijk toch maar mijn eerste post bij Tweakers. Veel mee gelezen in de fix thread, en kom tot de conclusie dat ik toch een beetje hulp nodig begin te hebben.

In het kort.
Robin, 21, super Peugeot racefietsje gekocht voor 35eu. Volledig zonder roest en fietste als een zonnetje.

Het nodige stripwerk gedaan en een leuke riserbar er op geplaatst ondertussen. Maaaaar dan komt het probleem, ik heb een tijdje single speed gereden maar wil voordat ik ga verven toch wat oefenen met het fixed rijden. Echter heb ik van het achterwiel het minst verstand en nu het een en ander verprutst, na het proberen te demonteren van de cassette. Er vielen wat kogellagers en de het schroefdraad in het midden is een end verplaatst waardoor de kransen nu tegen het frame aan komt en het wiel niet meer draait :+ .

Ik denk dat ik dus sowieso een nieuw 'fixed' achter wiel moet hebben. Alleen heb er zelf niet enorm veel verstand van. Dit achterwiel kwam ik tegen, inclusief velglint en tandwieltje.
Is dit wat? Of is het veelte veel geld? Heeft iemand van jullie ervaring met de site, of kan ik beter langs gaan.

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen en dat ik binnenkort weer lekker kan genieten van het heerlijke peugeotje! :)

Groeten,
Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Die wielen zien er wel prima uit maar zou er niet veel van verwachten. Ken het merk niet, maar lijken me replica's van baanwielen. Zelf een oud wiel omtoveren tot fixed gear zou ik overigens nooit proberen. Er moet een compleet nieuwe hub in en het verwijderen van de cassette doet niet zoveel (dan beweegt het nog)

Overigens een goed artikel van Pristine: http://www.pristinefixedg...ng-a-bike-on-marktplaats/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvdp12
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 01-08-2022
Leuk artikel, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg252/scaled.php?tn=0&server=252&filename=dg3x.jpg&xsize=640&ysize=640

Wat vinden jullie van mijn projectje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:59:
[afbeelding]

Wat vinden jullie van mijn projectje?
Simple but mad! Doet me denken aan mijn eerste fixie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaisie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-03 07:50
Nieuw op dit topic, en nieuw op dit onderwerp.

Ik zit er aan te denken aan oude fiets van me op te knappen, zie :

Afbeeldingslocatie: http://distilleryimage7.s3.amazonaws.com/16378c8080a611e1b9f1123138140926_7.jpg

Zitten alleen aardig wat uitstekende elementen op deze herenfiets die ik weg moet slijpen, plamuren (aluminium frame) en daarna fixable maken met nieuwe onderdelen..

Ik denk wel wat werk, maar wel haalbaar toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
thaisie schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 11:52:
Nieuw op dit topic, en nieuw op dit onderwerp.

Ik zit er aan te denken aan oude fiets van me op te knappen, zie :

Zitten alleen aardig wat uitstekende elementen op deze herenfiets die ik weg moet slijpen, plamuren (aluminium frame) en daarna fixable maken met nieuwe onderdelen..

Ik denk wel wat werk, maar wel haalbaar toch?
Op het plaatje kan ik het niet heel goed zien, maar volgens mij heeft dit frame vrijwel verticale dropouts. Het wordt heel moeilijk om de ketting te spannen omdat je geen kettingspanner kunt gebruiken op een fixie. Zie ook hier, Sheldon Brown legt het goed uit.

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Projectje waar ik vorig jaar mee begonnen ben is inmiddels ook zo goed als "klaar".
Doel was om een soort stealth look mee te geven met onderstaand resultaat.
Kan ik komende zomer lekker buiten spinnen! Zoeft heerlijk over de weg.
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/854765/Trackbike.jpg
- CNC Aluminium frame + voorvork (op ebay, net over de grens bij onze oosterburen gevonden), mat zwart afgelakt. Heerlijk licht en superstijf frame.
- Bottom bracket Miche primato 107mm
- Cane Creek headset
- Handlebar Nitto RB021 Bullhorn
- Strong V Grips
- RaceFace stuurpen
- Zadelpen had ik nog liggen van een gestript ander project
- San Marco zadel
- Aerospoke voor (nieuw), achter (2nd hand ebay)
Wellicht dat er achter nog een nieuwe op komt zonder brake surface..
- BLB Track Cranks mat zwart 46T
- Euro Asia Imports Superstar 17T
- HKK Vertex ketting
- Powergrip pedals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Shiverzz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:35:
Projectje waar ik vorig jaar mee begonnen ben is inmiddels ook zo goed als "klaar".
[afbeelding]
- CNC Aluminium frame + voorvork (op ebay, net over de grens bij onze oosterburen gevonden), mat zwart afgelakt. Heerlijk licht en superstijf frame.
- Cane Creek headset
- Strong V Grips
- RaceFace stuurpen
- San Marco zadel
- HKK Vertex ketting
- Powergrip pedals
Nice! Heel erg nice! Ben wel benieuwd naar de duurzaamheid van het achterwiel. Hoor wel eens dat de naaf niet supersterk is, maar heb nog nooit van kapotte Aerospokes gehoord.

En nog even Omnium Cranks (€299) erop doen ;) Dat past beter bij de rest van je uitgaven volgens mij :P
Afbeeldingslocatie: http://fixie-factory.com/shop/655-2310-large/pedalier-omnium-de-sram.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Tjebakka schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 20:31:
En nog even Omnium Cranks (€299) erop doen ;) Dat past beter bij de rest van je uitgaven volgens mij :P
[afbeelding]
hehe, misschien voor een volgend project. Begint nu alweer te kriebelen weer wat anders te gaan bouwen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Shiverzz schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:35:
[afbeelding]
- Cane Creek headset
- Strong V Grips
- RaceFace stuurpen
- San Marco zadel
- HKK Vertex ketting
- Powergrip pedals
Holy shit dude! Je hebt een soort Darth Vader fiets gemaakt! Heel mooi! Maardaar is de prijs dan denk ik ook wel naar, of niet?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Ach, als je de kosten over 2 jaar uitsmeert doet 't niet zo'n pijn. En ik weet zeker dat ik 'm straks met winst weer kan doorverkopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
True that!

Ik loop al een jaartje met het idee rond om aan een fixie te beginnen, aar nooit aan toegekomen. Ik denk dat ik dit weekend de stap ga zetten en gewoon een tweedehands fietsje van iemand koop om te zien hoe ik het vind. Vervolgens, mocht ik het leuk vinden, de nodige upgrades uit te voeren.
Nu staat er eentje te koop http://www.segundamano.es/vi/32134851.htm en ik vroeg me afo f er iets speciaals is waar ik op moet letten? Uiteraard of alles wel soepel loopt en de algehele conditie van de fiets, maar misschien zijn er nog andere tips? Punten waarop ik met zekerheid de prijs (die sowieso omlaag moet) naar beneden kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Answer
Póg mo Thóin schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 11:17:
True that!

Ik loop al een jaartje met het idee rond om aan een fixie te beginnen, aar nooit aan toegekomen. Ik denk dat ik dit weekend de stap ga zetten en gewoon een tweedehands fietsje van iemand koop om te zien hoe ik het vind. Vervolgens, mocht ik het leuk vinden, de nodige upgrades uit te voeren.
Nu staat er eentje te koop http://www.segundamano.es/vi/32134851.htm en ik vroeg me afo f er iets speciaals is waar ik op moet letten? Uiteraard of alles wel soepel loopt en de algehele conditie van de fiets, maar misschien zijn er nog andere tips? Punten waarop ik met zekerheid de prijs (die sowieso omlaag moet) naar beneden kan krijgen?
Zoals als Tjebakka al schreef:
Kijk dus naar de individuele onderdelen van de fiets. De hub waar het wiel om is gebouwd, de crankset, zadel, etc. De fiets ziet er, naar mijn mening, erg goedkoop uit. Er staat ook geen lijstje van specificaties bij oid. Ook valt me op dat de fiets een achterrem heeft, maar geen voorrem. Dat duidt op amateurisme, je kunt immers tegentrappen of skidden. Een voorrem is vele malen effectiever op een fixed gear.

De site van Sheldon Brown is een goed begin.

XPS 9500 | Sony A7RIII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
The Answer schreef op zaterdag 14 april 2012 @ 12:00:
[...]

Zoals als Tjebakka al schreef:

[...]

Kijk dus naar de individuele onderdelen van de fiets. De hub waar het wiel om is gebouwd, de crankset, zadel, etc. De fiets ziet er, naar mijn mening, erg goedkoop uit. Er staat ook geen lijstje van specificaties bij oid. Ook valt me op dat de fiets een achterrem heeft, maar geen voorrem. Dat duidt op amateurisme, je kunt immers tegentrappen of skidden. Een voorrem is vele malen effectiever op een fixed gear.

De site van Sheldon Brown is een goed begin.
Inderdaad, dat was me ook opgevallen. Heel vreemd! Nou, ik ga gewoon kijken rustig aan. En belis later wel of het wat is. Sowieso wil ik eigenlijk maar 100/150€ neerleggen voor dat ding en voor zo weinig kan ik niet klagen en is het een goede start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

@Shiverzz wat heb die 2de hands aerospoke gekost ;p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Ik heb een mooie Kogo op de kop getikt. De bedoeling is om hier ook een mooie fixie van te maken.
Ik wil eerst er eerst een recht stuur op zetten.
Kan ik hier gewoon mee naar de fietsmaker en daar onderdelen bestellen. Of is het best wel specialistisch spul?
(best wel fiets noob maar wel handig)
Afbeeldingslocatie: http://i763.photobucket.com/albums/xx279/Pepperana/IMAG0317.jpg

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi dingetje is dat hoor, denk dat ik ook zo iets ga maken voor mijn vriendin, leuke singlespeed.

http://fietsen-brommers.m...zwart-pista-gipiemme.html

Is dit trouwens een goede set? Ik hoef geen top line maar troep moet ik al helemaal niet.

En wat voor banden hebben jullie erop liggen, de fietsenmaker op de hoek (racefietswinkel) vertelde mij dat ik heb beste de goedkope kon nemen omdat die het hardste rubber waren maar binnen een maand is hij weer aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Pepperana schreef op maandag 16 april 2012 @ 12:32:
Ik heb een mooie Kogo op de kop getikt. De bedoeling is om hier ook een mooie fixie van te maken.
Ik wil eerst er eerst een recht stuur op zetten.
Kan ik hier gewoon mee naar de fietsmaker en daar onderdelen bestellen. Of is het best wel specialistisch spul?
(best wel fiets noob maar wel handig)
[afbeelding]
Mooie, zo te zien is het al een single speed? zal dus niet veel werk kosten om 'm fixed te maken :). Hier moeten de meeste rechte stuurtjes wel op kunnen, zo te zien is het een conversie van een jaren '80 racer dus er is meer dan genoeg spul wat past.

@wagori - die wielen zien er goed uit, maar heb er geen ervaring mee! Qua banden zou ik lekker voor kwaliteit gaan hoor, gewoon 'goede' bandjes met een anti-puncture laag. Ik rij zelf met de panaracer paselas (wit) omdat ze mooi bij m'n fietsje passen :D

Dan had ik nog een vraagje, ik zit zelf een tijdje in Frankrijk, kent iemand nog mooie merken franse fietsen die ik hier evt. op de kop zou kunnen tikken? het enige wat in me opkomt is peugeot..

[ Voor 8% gewijzigd door Nedra op 16-04-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

petrr schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:58:

[afbeelding]
Wat kost zoiets nou in NL?
Ik zag hier zoiets maar dan met een recht (mountain bike) stuur voor £280, dat vond ik best goedkoop eigenlijk..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nedra: thanks, ik zal deze maand er eens een andere band op gooien om te vergelijken.

Nog even kijken hoe het met geld zit, nieuwe wielen haal ik als ik een andere trapas heb maar gaat denk niet tegelijk lukken dus dan kan ik deze maand mooi een nieuwe trapas en crank erop zetten (en mijn huidige voorwiel laten repareren, nooit leuk als er een spaak uiknalt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Wagori, ik heb de Gipiemme Pista A40 fixed wielset in het zwart (die was €170). Het zijn mooie wielen, maar houd de spanning van de spaken in de gaten. Ik heb er nog niet zo veel mee gereden (minder dan 50 km), maar toen ik onderweg stopte bij de fietsenmaker om mn banden wat op te pompen voelde die even en zij dat ik langs moet komen om de boel aan te spannen. Er komen behoorlijk wat krachten op te staan bij het fietsen en skidden (ik ben zelf ook niet bepaald een lichtgewicht met 95kg). Overigens had ik die ook bij Tonta besteld. Kijk anders ook even op tontacylces.com.

Ik heb vandaag lekker het niet-fietsen-doktersadvies genegeerd en ben lekker op de fiets wezen knallen in de regen. Ik heb pas drie keer op de fiets gezeten ivm raar elleboog verhaal een paar pagina's terug. In de regen met niet optimale bandenspanning 53kmh volgens cyclemeter. Skidden gaat helaas nog wel gepaard met flinke pijnscheuten in m'n elleboog, dus lekker remmen met de voorrem en met kracht de pedalen stil proberen te krijgen. De riserbar gaat dus weg en ik ga nu opzoek naar een bullhorn in de hoop dat de pijn tijdens het skieden minder wordt. Zal ook wel comfortabeler fietsen.
Ook ben ik op zoek naar nieuwe banden: Er zitten rare vormen in en als ik ze te hard oppomp krijg ik eivorming in de buurt van de ventielen. Zo erg zelfs dat de draad in de wang op de velg gaat staan. Zijn Rubena banden van €15... Wie rijd er met Continental's of Schwalbe's rond? Ervaringen of adviezen? Rol nu op 700x28C

Edit: Zie net dat er ook vouwbare banden zijn. Iemand die deze erom heeft liggen?

Oh enne: Fendor Bendors zijn Awesome!
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7239/7084534573_a335e00681_z.jpg
by Oo0cH, on Flickr

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-06 13:25
Dan had ik nog een vraagje, ik zit zelf een tijdje in Frankrijk, kent iemand nog mooie merken franse fietsen die ik hier evt. op de kop zou kunnen tikken? het enige wat in me opkomt is peugeot..
Mercier, Gitane?

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn hele mooie wielen Huig. Vind dikke velgen zo cool maar ik moet helaas mijn budget in de gaten houden. Ach, die niewe wielenset zie ik volgende maand wel weer, eerst ff trapasje en crank (zelfde crank als jij hebt had ik in gedachten, is dat een 46T?)

En een mooie ketting, zat nog te twijfelen of ik een zwarte of gele ketting nam maar nu ik het zo op jou bike zie ga ik voor een gele ketting die mooi bij het frame past.

Vouwbandjes zijn als ik het goed heb wat zachter, zit geen metaal en kunnen opgevouwen worden (daarom vouwband). Ik heb het verschil nog niet mogen ervaren maar het moet een wat rustigere rit opleveren al pomp ik mijn banden altijd dusdanig op dat je iedere hobbel voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Huig schreef op maandag 16 april 2012 @ 19:34:
Ik heb vandaag lekker het niet-fietsen-doktersadvies genegeerd en ben lekker op de fiets wezen knallen in de regen. Ik heb pas drie keer op de fiets gezeten ivm raar elleboog verhaal een paar pagina's terug. In de regen met niet optimale bandenspanning 53kmh volgens cyclemeter. Skidden gaat helaas nog wel gepaard met flinke pijnscheuten in m'n elleboog, dus lekker remmen met de voorrem en met kracht de pedalen stil proberen te krijgen. De riserbar gaat dus weg en ik ga nu opzoek naar een bullhorn in de hoop dat de pijn tijdens het skieden minder wordt. Zal ook wel comfortabeler fietsen.
Ook ben ik op zoek naar nieuwe banden: Er zitten rare vormen in en als ik ze te hard oppomp krijg ik eivorming in de buurt van de ventielen. Zo erg zelfs dat de draad in de wang op de velg gaat staan. Zijn Rubena banden van €15... Wie rijd er met Continental's of Schwalbe's rond? Ervaringen of adviezen? Rol nu op 700x28C

Edit: Zie net dat er ook vouwbare banden zijn. Iemand die deze erom heeft liggen?

Oh enne: Fendor Bendors zijn Awesome!
[afbeelding]
by Oo0cH, on Flickr
Die rare vormen bij hard oppompen komt bijna zeker doordat de binnenbanden niet goed in de buitenbanden zitten. Zo zet je ze er goed op:

1: Leg de buitenband met 1 draad/kant op de velg. (uiteraard met logo's bij ventielgat ;) )
2: Pomp de binnenband een beetje op dat deze vorm heeft
3: Doe de binnenband in de buitenband en zorg dat dit goed in elkaar zit (met ventiel door de velg, maar deze hoeft er nog niet uit de velg te steken)
4: leg het wiel op schoot met de ventielkant naar je toe en de kant van de band die nog niet in de velg zit naar boven
5: Vanaf het ventiel werk je nu weer naar binnen toe. Zorg ervoor dat je binnenband nergens knelt. Als het goed is krijg je nu nergens rare bobbels :)

Als je goede buitenbanden wilt kan ik de Continental GP4000s aanraden. Zijn heel lekbestendig (en vouwbanden) en voor m'n gevoel rijdt 70% van wielrennend Nederland erop rond, waaronder ikzelf. Een beetje band moet toch minstens tot 8 bar aankunnen lijkt me.

[ Voor 5% gewijzigd door Tjebakka op 16-04-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn pa heeft het me vroeger op exact die manier uitgelegd en het werkt tot op de dag van vandaag perfect :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Mijn vader ook, maar toch werkt het niet. misschien heb ik te grote binnenband? ik zal eens kijken naar vouwbanden, voor mn gevoel is er te weinig ruimte tussen buitenband en velg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Heb je toevallig een tube gekocht? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
Ik had een tijd geleden ook een tegenstribbelende binnen/buitenband combinatie. Het was een nieuwe vittoria binnenband die door een uitstulping de buitenband van de velg leek af te duwen . Ik heb gewoon een paar nieuwe pogingen gedaan en harder gevloekt en toen zat ie zoals het hoorde.

Moraal van het verhaal: godslaster werkt

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Hellup!

M'n fixie/single speed is bijna klaar. Heb een ander frame moeten kopen (mooi stalen Jan Janssen frame nu) dus duurde wat langer.
Maar... M'n chainline klopt niet :/ Ongeveer 6mm verschil tussen crankset en cog, waarbij de crankset te ver naar buiten staat.

Iemand suggesties voor 'n oplossing?

Zit er aan te denken om een kortere bottom bracket te nemen, maar is nu al 107mm. Veel kleiner kan dus niet.

Edit:
Het gaat overigens om een crankset van BLB, een enkele dus. Ze adviseerden het gebruik van een 107mm BB.

[ Voor 12% gewijzigd door sOid op 19-04-2012 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

sOid schreef op donderdag 19 april 2012 @ 12:09:
Hellup!

M'n fixie/single speed is bijna klaar. Heb een ander frame moeten kopen (mooi stalen Jan Janssen frame nu) dus duurde wat langer.
Maar... M'n chainline klopt niet :/ Ongeveer 6mm verschil tussen crankset en cog, waarbij de crankset te ver naar buiten staat.

Iemand suggesties voor 'n oplossing?

Zit er aan te denken om een kortere bottom bracket te nemen, maar is nu al 107mm. Veel kleiner kan dus niet.

Edit:
Het gaat overigens om een crankset van BLB, een enkele dus. Ze adviseerden het gebruik van een 107mm BB.
Weet je zeker dat je bb 107mm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tjebakka schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:04:
[...]

Weet je zeker dat je bb 107mm is?
Dat staat wel op de cartridge ja, maar heb het niet nagemeten. Kan ik wel doen, maar moet ik eerst alles er weer afschroeven.

Wat is de minimumruimte die je nodig hebt tussen chainring en frame? Heb het even opgemeten, en is nu ongeveer 8mm. Dus zou ongeveer een mm speling hebben als ik 'm 6mm dichter bij het frame kan krijgen. Lijkt me wat krap.

Nog even nagemeten: chainline voorkant is ongeveer 48,5mm en aan de achterkant zo'n 42mm (wat dus gewenst is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Tegenhanger van de Fendor Bendor: Ass Savers :P http://ass-savers.com/ best geinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

sOid schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:09:
[...]

Dat staat wel op de cartridge ja, maar heb het niet nagemeten. Kan ik wel doen, maar moet ik eerst alles er weer afschroeven.

Wat is de minimumruimte die je nodig hebt tussen chainring en frame? Heb het even opgemeten, en is nu ongeveer 8mm. Dus zou ongeveer een mm speling hebben als ik 'm 6mm dichter bij het frame kan krijgen. Lijkt me wat krap.

Nog even nagemeten: chainline voorkant is ongeveer 48,5mm en aan de achterkant zo'n 42mm (wat dus gewenst is).
Kun je eens een foto maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Vandread schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:16:
Tegenhanger van de Fendor Bendor: Ass Savers :P http://ass-savers.com/ best geinig.
Deze heb je ook nog: http://www.full-windsor.com/flash.html
Tjebakka schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:22:
[...]

Kun je eens een foto maken?
Van de chainring/crankset? Ja, zal ik zo ff doen. Zal deze post editten.

Edit:
Foto's (klik voor groter).

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1686351/GoT/fixie_01.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1686351/GoT/fixie_02.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1686351/GoT/fixie_03.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1686351/GoT/crankset.jpg

[ Voor 34% gewijzigd door sOid op 19-04-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Die Ass Savers zijn ook wel grappig ;p
Maar ik heb vandaag een Fendor Bendor besteld, zag er net ff iets beter uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:15

F.West98

Alweer 16 jaar hier

offtopic:
Ik vraag me af. Is het niet doodeng om zonder remmen te rijden? :P

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

sOid schreef op donderdag 19 april 2012 @ 13:38:
[...]

Deze heb je ook nog: http://www.full-windsor.com/flash.html

[...]

Van de chainring/crankset? Ja, zal ik zo ff doen. Zal deze post editten.

Edit:
Foto's (klik voor groter).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Maar je hebt nog nieteens een wiel erin dus? Dan zeg ik: Het zal allemaal goedkomen. Ram dat wiel erin, ketting erom en hij loopt perfect :)
F.West98 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:06:
offtopic:
Nee is niet eng. Juist leuk :D Je leert er ontzettend van anticiperen :)
En het niet hebben van remmen betekent natuurlijk niet dat je kunt afremmen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 19-04-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
F.West98 schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:06:
offtopic:
Doodeng? Misschien. Maar wel zo modieus.

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Tjebakka schreef op donderdag 19 april 2012 @ 23:38:
[...]

Maar je hebt nog nieteens een wiel erin dus? Dan zeg ik: Het zal allemaal goedkomen. Ram dat wiel erin, ketting erom en hij loopt perfect :)
Jawel joh :) Wiel erin gehad in gemeten; daar 6mm verschil ongeveer. Maar heb ketting er ook om gelegd, en gisteren een paar honderd meter mee gefietst en hij rijdt op zich prima.

Heb er toch remmen op zitten, dus niet super gevaarlijk als de ketting er af zou gaan. Ga het gewoon proberen.
Misschien dat ik er nog een 103mm BB in schroef, scheelt me 2mm (toch?).

Zal een fotootje posten als ik een nieuw zadel heb. Zo is 'ie namelijk fugly :p Oud, dik gelzadel gebruikt die ik nog had liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
Wist niet dat er een fixie topic gaande was op GoT! Bij deze mijn speeltje:

Afbeeldingslocatie: http://s13.postimage.org/4aacf6dnp/a6333b9088b711e1b9f1123138140926_7.jpg

Een oud racefiets frame omgebouwd tot een singlespeed. Pas nog een nieuw stuurtje/zadel erop geknald en ik ben nu aan het kijken naar een nieuw wheel-set (liefst met een flipflop achternaaf) en eventueel een nieuw stuurpen (met een lichte drop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Mooie fiets!

Ik weet niet precies waar je woont en wat je budget is voor een nieuwe wielset, maar ik zag vorige week bij een fietsenhandel in Utrecht die een beetje singlespeed erbij hobbied een mooie, beetje retro, wielset hangen met flipflopnaaf voor 150 euro (te verkrijgen in zwart en kaal alu)

Mijn Flickr; Sony A7iii

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

sOid schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 10:38:
[...]

Jawel joh :) Wiel erin gehad in gemeten; daar 6mm verschil ongeveer. Maar heb ketting er ook om gelegd, en gisteren een paar honderd meter mee gefietst en hij rijdt op zich prima.

Heb er toch remmen op zitten, dus niet super gevaarlijk als de ketting er af zou gaan. Ga het gewoon proberen.
Misschien dat ik er nog een 103mm BB in schroef, scheelt me 2mm (toch?).

Zal een fotootje posten als ik een nieuw zadel heb. Zo is 'ie namelijk fugly :p Oud, dik gelzadel gebruikt die ik nog had liggen.
Maak eens een foto van je fiets met wiel erin en ketting erom dan? Want zo kan ik niet zien hoe je kettinglijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADMK
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2022
ikmattie schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 13:57:
Mooie fiets!

Ik weet niet precies waar je woont en wat je budget is voor een nieuwe wielset, maar ik zag vorige week bij een fietsenhandel in Utrecht die een beetje singlespeed erbij hobbied een mooie, beetje retro, wielset hangen met flipflopnaaf voor 150 euro (te verkrijgen in zwart en kaal alu)
Dat is op zich wel een nette prijs, heb je een adres/website? Ik zat ook te kijken naar http://www.tontacycles.com/ die ook wheelsets hebben van rond de 150.. iemand ervaring met Tonta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Tonta is goede shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Iemand nog een idee waar ik alleen een mooi voorwiel kan bestellen? M'n achterwiel is eigenlijk niets mis mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Nedra schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 16:14:
Iemand nog een idee waar ik alleen een mooi voorwiel kan bestellen? M'n achterwiel is eigenlijk niets mis mee :)
Ik weet niet of je met een rem rijd, maar de H+Son SL42 die ik heb zijn niet aan te bevelen. De verf/lak komt na nog geen 60km fietsen nu al van het remoppervlak af. De Eero of formation face zijn wel mooie dingen. De eero is triple walled, net als de Velocity B43, De formation Face is dubbel walled. Als je interesse hebt heb ik nog wel een zwart radiaal geslaakt Gipiemme Pista voorwiel voor je :) Nog niet mee gereden, ligt alleen maar te verstoffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Huig, wil je zeggen dat het je verbaast dat de verf van je remoppervlak af komt als je met een rem rijd?

Weet trouwens iemand wat het verschil is tussen
http://www.tontacycles.co.../gipiemme-pista-a40-black
en
http://www.planet-x-bikes...piemme_pista_a40_wheelset

Lijkt zelfde wielset en als dat zo is is de keus snel gemaakt

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2012 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Huig schreef op vrijdag 20 april 2012 @ 22:52:
[...]

Ik weet niet of je met een rem rijd, maar de H+Son SL42 die ik heb zijn niet aan te bevelen. De verf/lak komt na nog geen 60km fietsen nu al van het remoppervlak af. De Eero of formation face zijn wel mooie dingen. De eero is triple walled, net als de Velocity B43, De formation Face is dubbel walled. Als je interesse hebt heb ik nog wel een zwart radiaal geslaakt Gipiemme Pista voorwiel voor je :) Nog niet mee gereden, ligt alleen maar te verstoffen
je moet ook geen rem op een velg zetten die geen machined side wall heeft. Dan is het vragen om dat soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Er is een misverstandje geloof ik, misschien leg ik het niet goed uit ;). De sl-42 heeft een machined sidewall die dezelfde kleur heeft als de velg. Dat vond ik wel mooi staan, de meeste andere velgen met machined sidewall hebben daar een zilveren rand waar de remklauwen op grijpen (zoals bij de eighthinch Julian). Ik verbaas me er dus over dat de verf van de machined sidewall afbladert. Het achterwiel dat ik heb heeft geen machined sidewall (de gipiemme a40 die nu wel hel vaak voorbij komt :)). Daar zit; en zet ik dus géén rem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe zelf industrieel product ontwerpen als studie en ik kan je vertellen dat er geen manier is om te zorgen dat het er niet zal afbladeren met gewone verf (daar valt powdercoating ook onder)

De enige manier die ik atm kan bedenken dat het er niet af gaat is anodiseren, dat kan bij aluminium en geeft een hele goede krasvaste (tot op een limiet natuurlijk) laag erop. de buitenste laag kan er echter gewoon afslijten. In aluminium zitten gaten en met anodiseren worden die gaten opgevuld, op den duur slijt je daar doorheen.

Ik denk alleen niet dat het geanodiseerd is (zou er wel bij staan en daarmee kun je niet echt hele diepe kleuren krijgen, metaal "look" hou je altijd (omdat het IN het metaal gaat en niet erop). Ik denk dus dat het gewoon geverfd is, misschien powdercoating maar dat gaat sowieso slijten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mn nieuwe buitenband (Continental anti-puncture belt) niet om mijn Velocity Deep V achterwiel.
De fietsenmaker wou er niet eens aan beginnen en zei dat dit altijd een probleem is met dit soort wielen, omdat er geen groef in het wiel zit waar je de band in kan trekken/duwen terwijl je 'm er aan de andere kant omheen legt.
De truc met het afwasmiddel heb ik al geprobeerd..

Heeft iemand een tip hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:08:
Ik krijg mn nieuwe buitenband (Continental anti-puncture belt) niet om mijn Velocity Deep V achterwiel.
De fietsenmaker wou er niet eens aan beginnen en zei dat dit altijd een probleem is met dit soort wielen, omdat er geen groef in het wiel zit waar je de band in kan trekken/duwen terwijl je 'm er aan de andere kant omheen legt.
De truc met het afwasmiddel heb ik al geprobeerd..

Leuke fietsenmaker heb je dan, wat een #&%#@. Heb je de stappen die ik een paar pagina's terug (1 of 2) heb opgeschreven al geprobeerd? En dat met die 'groef' snap ik al helemaal niet :P Als 1 kant van de band erom ligt doe je daat de binnenband in en werk je vanaf het ventiel aan beide kanten weer naar binnen toe en dan tadaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Ik wou net zeggen! Ik heb onderhand ook al geleerd dat fietsenmakers een eigenwijs ras zijn, en een goede fietsenmaker je niet dat soort bs verkoopt! Maar waar zit het probleem? krijg je 1 kant van de band er wel op of helemaal niet? De eerste keer dat ik een nieuwe band op m'n velg probeerde te krijgen kostte het me ook een hele hoop gevloek (godslastering helpt inderdaad) maar uiteindelijk wel gelukt. Wiel op schoot en de band met de palm van m'n hand er opgewerkt.

Overigens, over die Gipiemme Pista's van planet-x, ik weet nog steeds niet of ze 'legit' zijn of niet, maar deze post geeft me niet heel veel vertrouwen: http://fixedgearbikes.blo...g-gipiemme-pista-a40.html. De prijs is ook wel een hoop goedkoper dan op elke andere plek.. als het te goed is om waar te zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu weet ik dus dat ik sowieso niet bij planet-x ga bestellen, dan maar wat meer betalen (of goedkopere wielset) en zeker weten dat het goed zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Het zijn gewoon oudere modellen van hetzelfde type. Crijnn heeft ze ook geloof ik, die rollen prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
is dat waarom ze meer dan 100 euro goedkoper zijn dan alle andere spots? overigens hebben ze ook een sealed bearing versie; http://www.planet-x-bikes...0_sealed_bearing_wheelset , die van tonta zijn ook sealed bearings, dan is het prijsverschil al een stuk kleiner :).

[ Voor 17% gewijzigd door Nedra op 22-04-2012 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
Verwijderd schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 18:08:

Misschien een stomme vraag maar is het toevallig geen Velocity Pro Elite velg (Deep V voor tubes) ipv een Deep V? Daar zit namelijk geen groef op.
Dwarsdoorsnede

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee het is zeker geen tube velg.
Met de hand erom leggen heb ik alle manieren geprobeerd; zelfs met 3 gasten tegelijk eraan hangen heeft niet geholpen.
Maandag maar een andere fietsenmaker zoeken misschien... en anders een minder stugge band. Ik hou jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb moeite met het uitvinden wat voor trapas ik heb, dit staat erop:

Japan SI 35x1p TANGE

Ik heb het idee dat ik dankzij mijn franse fiets weer gezeik heb hiermee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
@Wagori

Mijn interpretatie:
'Tange' is de Japanse fabrikant van je trapas met Franse (of Zwitserse) 35mm x 1mm schroefdraad.

Franse threading is bij mijn weten niet erg compatibel dus gezeik kan zich voordoen ja.

[ Voor 4% gewijzigd door Pennu op 22-04-2012 16:21 ]

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik niet gewoon alleen de as vervangen dan? dat ik de cups gewoon hetzelfde hou

Edit: ik zie op wikipedia dat de breedte ook nog verschillend is per type. Dinsdag ofzo ff dat ding openen en kijken hoe het precies zit en wss hard zoeken naar een goede trapas >_>

Edit: en ik zie nu weer dat het wss wel uit te wisselen is, zolang ik de cups hetzelfde houd moet het lukken, net ff een trapas uit een oud frame bevrijd, plastic cups die niet meer opengingen, een kant opengemaakt door de hele cup af te breken en de trapas eruit geslagen. Dinsdag ff cranktrekker halen en proberen

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
^
30 euro voor een lap katoen met een prentje van een stuk fietsframe op vind ik nogal decadent. Misschien omdat ik al kleding heb.

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperana
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17-09-2024

Pepperana

Brabander in hart .....

Het is wel Airtrade textiel! Milieuvriendelijke zeefdruk.
Verklaard de prijs natuurlijk ;) .

I know what I know, I'll sing what I said, We come and we go, That's a thing that I keep In the back of my head

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ohhh, wat een mooie fiets! Die tri-spoke wielen zijn heel cool, maar helaas ook altijd heel duur, of niet?

http://velospace.org/node/7362

[ Voor 13% gewijzigd door Póg mo Thóin op 24-04-2012 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben erachter hoor, ik ben er 90% zeker van dat ik een swiss BB heb, lekker klote dus. Om problemen en miskopen uit de weg te gaan ben ik van plan deze te halen
http://store.velo-orange....less-bottom-brackets.html
Ik heb wat reviews gelezen en hij word goed aangeprezen, wel jammer dat het dan weer 60 dollar kost maar hiermee moet ik een prima trapas hebben.
Ik vraag me alleen wel af, wat voor tool heb je nodig om deze erop/eraf te halen en wat voor tool heb ik nodig om de lockring op mijn huidige trapas eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pennu
@Wagori
Heb ooit een '70/'80's Peugeot van zijn bottom bracket ontdaan. De lockring had ik losgemaakt met een grote tang die daar eigenlijk niet voor diende. Maar het was in zo'n opwelling van "ach, fuck it" en ik had geen zin om een echte tool te halen.

Na afloop was de lockring vervormd, maar er af was ie! :Y)

Bij nieuw materiaal, waar het nauw komt en wat geld gekost heeft, zou ik het eerder niet zo doen en even investeren in een lockring tool. (Lockring tool voor een lockring bij de sprocket op het achterwiel paste bij mij indertijd niet op de trapas, even rekening mee houden dat je de goede kiest)

[ Voor 33% gewijzigd door Pennu op 25-04-2012 09:48 ]

Ripped and sweet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik gewoon een goede tool ga halen aangezien ik die nieuwe ook moet monteren. Maar dat word nog een maandje wachten dan.

Deze maand nieuwe crank (48th), nieuwe cog (17th) en een half link chain

Echt waar, volgende frame die ik koop zorg ik dat het standaard is en dat ik niet met dat franse gezeik zit, naja, weer wat geleerd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Laatst online: 12-09 17:54
Pennu schreef op woensdag 25 april 2012 @ 09:35:
@Wagori
Heb ooit een '70/'80's Peugeot van zijn bottom bracket ontdaan. De lockring had ik losgemaakt met een grote tang die daar eigenlijk niet voor diende. Maar het was in zo'n opwelling van "ach, fuck it" en ik had geen zin om een echte tool te halen.

Na afloop was de lockring vervormd, maar er af was ie! :Y)

Bij nieuw materiaal, waar het nauw komt en wat geld gekost heeft, zou ik het eerder niet zo doen en even investeren in een lockring tool. (Lockring tool voor een lockring bij de sprocket op het achterwiel paste bij mij indertijd niet op de trapas, even rekening mee houden dat je de goede kiest)
Heb op eBay een lock-ring tool met geintegreerde chain whip gekocht voor bijna niets. Als je een fixie hebt dan is dat wel een goede investering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Weet iemand nog een niet te dure gifgroene wielset te koop, voorzien van flipflopnaaf? Ik had een 'Tessa' wielset van EighthInch op het oog voor €129, maar die was opeens uitverkocht bij zo'n Amerikaanse webshop. Ik kan nu geen goed alternatief vinden. Ik vind alleen maar wielsets in een veel hogere prijsklasse. Dat lijkt me niet echt nodig voor mijn beoogde stadsgebruik.

Tips?

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bernd
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-08-2022
Ik fiets nu al wat meer in de stad rond op m'n oude racefiets en het jeukt wel heel erg om em te converten naar een singlespeed of een fixie en nu zit ik wat rond te koekeloeren op het internet omtrent het hoe en wat. Waar ik nu vooral eigenlijk een beetje tegenaan loopt is de hoeveelheid specialistisch gereedschap die je nodig hebt, vooral voor het vervangen van je bottom bracket en cranks enzo. Ik zou het natuurlijk bij Pristine ofzo kunnen laten doen maar het lijkt me veel leuker om zelf een beetje te klussen alleen zit je dan dus met nog een smak geld aan tools.

o ja, het beoogde slachtoffer is een Gitane, frans dus, wat blijkbaar ook weer voor complicaties zorgt?

Overigens nog een semi-related vraag, heeft er iemand tips om een zeer hardnekkig vastzittende zadelpen los te krijgen?

[ Voor 7% gewijzigd door Bernd op 27-04-2012 17:38 ]

Frogstar#2151

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt veel specialistisch gereedschap heb je niet nodig, met een goede doppenset en wat imbussleutels kom je een heel eind. Ik vind het zelf fijn om bijvoorbeeld een ketting pons te hebben.

Wat wel echt aan te raden is is een cranktrekker, ongeveer 7 euro. Bottom bracket kun je vervangen met een waterpomptang, een schroevendraaier en een hamer maar ik zou een grote moersleutel halen (van de fietsenmaker, werkt vaak ook op balhoofdstel, zal er wel een foto van maken morgen) en een lockring removal tool (geen idee hoe het heet)

Het kost een paar centen als je gereedschap speciaal voor een fiets wil maar meet als 50 euro totaal hoeft het niet te kosten en dan heb je specialistisch gereedschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mijn nieuwe onderdelen binnen gekregen, even de nieuwe crank erop gezet, kan nog 2 cm naar binnen toe dus nu weet ik welk formaat trapas ik moet bestellen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snars
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hier een pic van mijn laatste project: een Chris Jeuken-fiets uit de jaren 70 (?) weer in rijdbare staat krijgen voor zo min mogelijk geld.

Nieuwe bracketas, 6-speed wielset van een ander project, kortere stuurpen en een mooi smal stuurtje erop, nieuwe kabels, naven schoonmaken en afstellen, meuk van de derailleurs afkrabben, beetje poetsen.....en hij kan weer een hele tijd vooruit! In totaal ongeveer 60 euro geïnvesteerd.

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/382/20120422192908.jpg

Echt een goed gevoel om zo'n oud barrel van de sloop te redden :*) Fietst erg lekker!

Oja om toch een fixed-draai aan deze post te geven: m'n vriendin heeft de freewheel van haar Koga kapotgetrapt (die dingen zijn ook niet gemaakt voor de winter, zoveel is duidelijk) en nu maken we d'r maar een fixed van. :+

[ Voor 16% gewijzigd door snars op 30-04-2012 00:18 ]

I reject your reality, and substitute my own.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikmattie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:00
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7098/7128013775_01f1025cdb_z.jpg
Untitled by ikmattie, on Flickr
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7278/7128016655_0e3d611d26_z.jpg
Untitled by ikmattie, on Flickr

Nieuwe velg voor en nieuwe banden erop, nu nog een fatsoenlijk stuur en een andere tandwielverhouding en hij is klaar.

Mijn Flickr; Sony A7iii

Pagina: 1 ... 6 ... 22 Laatste