[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bacchus schreef op maandag 11 mei 2015 @ 14:44:
Het is allemaal de schuld van de fixies: ;)

[...]

nos.nl

Een beetje krom beeld van een fixie trouwens: Er is geen directe link tussen fixed gear en al dan niet kunnen remmen.
In de video is na elf seconden te zien hoe een man op een zogenaamde 'fixed gear' (een fiets die doortrapt, dus zonder 'freewheel', red.)
Is al weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Op een full suspention MTB of een driewieler had je ook zo debiel het peloton kunnen torpederen... :')

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Demoniac schreef op maandag 11 mei 2015 @ 15:26:
Op een full suspention MTB of een driewieler had je ook zo debiel het peloton kunnen torpederen... :')
Lopend, stilstaand, met een auto (met of zonder remmen!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Soon betere pics(en kleine aanpassingen).
Maar het beestje is rijdbaar :D

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/eu4sn5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Erg mooi en recht frame! Zit dat eigenlijk lekker, als je je "zaakje" moet spreiden als je zo voorover gebogen over dat zadel hangt? :) Ik zie 't wel vaker bij mensen die zo'n fiets als dagelijkse fiets gebruiken, maar mij bekruipt altijd 't gevoel dat dat toch het een en ander afknelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Nice Peter!

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:53
Zijn er onder jullie die met toeclips rijden op hun fixed? Enige tips om met name je tweede (zwakke, in mijn geval linker) voet netjes in de clip te krijgen? Ik rijd met (idd te brede) wandelschoenen en mis toch wel vaak de eerste kans om links in mijn clip te draaien waarna de clip, met het fijne schrapende geluid dat de prutser markeert, de weg raakt op zijn laagste punt, als een gek in het rond draait en alle kans op fatsoenlijk inclippen om zeep helpt.
Kan ik misschien het riempje meer in de breedte forceren ipv in de hoogte ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Mooie Cinelli met dito build (behalve dat spaakwiel dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Bacchus schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:46:
Zijn er onder jullie die met toeclips rijden op hun fixed? Enige tips om met name je tweede (zwakke, in mijn geval linker) voet netjes in de clip te krijgen? Ik rijd met (idd te brede) wandelschoenen en mis toch wel vaak de eerste kans om links in mijn clip te draaien waarna de clip, met het fijne schrapende geluid dat de prutser markeert, de weg raakt op zijn laagste punt, als een gek in het rond draait en alle kans op fatsoenlijk inclippen om zeep helpt.
Kan ik misschien het riempje meer in de breedte forceren ipv in de hoogte ofzo?
Die van mij raken de grond niet, maar je moet gewoon goed kunnen fietsen op enorm lage snelheid, het 'puntje' dat onder achter aan je trapper zit pakken met je de bal van je voet, en dan je voet er in draaien. Met schoenen die er eigenlijk niet in passen is het wat lastiger ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Peter91 schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 19:17:
Soon betere pics(en kleine aanpassingen).
Maar het beestje is rijdbaar :D

[afbeelding]
Holy shit! Ik zat hard te twijfelen om de Parallax in het grijs te nemen, maar kreeg uiteindelijk een goede deal voor een Histogram. Heb je geen detail pics van het frame? De kleur accenten en de paint job op jouw frame zin gewoon out of this world!

Anyway, de mijne staat er nu zo bij :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v9y0NsJ.jpg

Ik heb er simpele Deda drops op gezet en een Deda zadelpen. Het enige wat nu eigenlijk rest is een nieuw zadel. en ik wil ook eigenlijk wel 49/50 tanden uit proberen...

[ Voor 12% gewijzigd door Póg mo Thóin op 21-05-2015 23:26 ]

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Hm, kom ik daar met mijn barrel tussen die superslicke Cinelli's.. Durven jullie serieus zonder rem op straat te rijden? Kun je zoiets überhaupt ergens parkeren zonder hem aan je enkel op slot te zetten?

Mijn huidige status:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dE8gVHil.jpg

Opstappen gaat me nu 90% van de gevallen ineens goed, de tip om hééél langzaam te rijden tot je met beide voeten vastzit, werkt. Tnx, bnbaz.

Gedaan:
Derailleurs, hendels, kabels eraf
Binnenblad eraf
Cyclocomputer eraf
Nieuwe remkabels
Nieuwe remblokken (Koolstops)
Nieuwe wielen (Miche Xpress) en banden (Conti Sportcontact)
Nieuw kettingwieltje en ketting

Nu tijd om er even lekker een paar maanden op rond te tuffen, gevoel te krijgen en na te denken over de hoofdkleur (RAL 6036 en 6028 spreken me wel aan) en of ik de alu delen dan zo houd (naja: oppoets) of zwart maak (vervang, poedercoat, anodiseer?)

[ Voor 55% gewijzigd door Bacchus op 27-05-2015 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik zie de foto niet :(

Wat betreft zonder remmen fietsen: het went snel en ik ben juist veel bewuster gaan fietsen :)

Zaterdag heb ik even gesleuteld!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qfUhVtx.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:46
joramoudenaarde schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:33:
Toch even vloeken in de kerk als het mag ;)

Ik ben gék op de looks van een fixie, maar ik kan er voor geen meter prettig op fietsen. Nu zoek ik me al tijden een ongeluk naar een "fixie" met ±3 versnellingen, waar ik desnoods zelf een paar spatbordjes op kan zetten en met handremmen i.p.v. terugtrap rem.

Zijn hier toevallig mensen die zo'n dergelijke fiets hebben? Of waar je zo'n fiets zou kunnen kopen? Ik kom genoeg Fixie fietswinkels tegen, maar weinig die een leuke fiets hebben die zo'n zelfde frame hebben: een frame waarbij de horizontale balk (bij een mannen fiets) ook écht horizontaal loopt, en waarbij de fiets niet direct 16+ kilo is :)
Ik kwam zojuist langs een fietsenwinkel en zag daar de cortina azero staan. Wellicht iets voor jou...

http://www.cortinaazero.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt CrazyFool, ik had ze ook gezien :)

Maar "kaal" zijn die fietsen al 14+ kilo, en ik vind 't frame toch net niet naar m'n smaak. De bovenste stang loopt niet horizontaal en de banden zijn van "gewone herenfiets"-dikte… nét niet wat ik graag zou willen. 't Zijn verder wel leuke fietsen, maar ik heb zelf nu ook zo'n Nexus3 versnelling, en ik merk goed dat daar veel verlies in zit tijdens het trappen.

Qua frame vind ik die zoals hierboven in de foto's zijn geplaatst erg mooi namelijk… misschien dat ik toch eens moet kijken of ik een fixie kan laten (om)bouwen voor niet al te exorbitante bedragen :) Ik kwam via Google al op een paar sites van bedrijven die dit doen, maar bij de meesten ben je dan al snel €1000,- kwijt. En dat is me iets teveel geld voor "gewoon" een leuk Fixie-achtig fietsje met versnellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:38
Ik heb op mijn 'singlespeed' een SRAM automatix naaf. Die schakelt bij 16km/u automatisch over en heeft een terugtraprem. Is dat geen optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat klinkt interessant Catch22! :)

Ik ben zelf niet zo'n voorstander van een automatische naaf omdat ik soms met mee- of tegenwind e.d. toch zelf wil kunnen schakelen. Maar ik hoor wel goede verhalen over SRAM. Misschien dat 't plaatsen van een achterwiel met "handmatige" SRAM-naaf een betere oplossing is voor me.

Kun je eigenlijk "gewoon" elke versnellingsnaaf op elk achterwiel zetten, of heb je dan echt een specifiek achterwiel nodig wat dat mogelijk maakt? Anders haal ik namelijk een leuk simpel fixie-fietsje, en dan zet ik er een ander achterwiel op en leg ik een kabeltje aan met de versnelling aan het stuur. :) Dan nog een paar spatbordjes en ik ben klaar :)

Er zijn trouwens wel een enórme hoeveelheid SRAM-onderdelen voor versnellingen zeg… bomen-bos verhaal zo!

[ Voor 7% gewijzigd door Kapotlood op 27-05-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het is niet per se ideaal, maar het Is wel erg clean. Ik heb nu geen enkele kabel langs mijn frame en kan toch remmen en licht wegfietsen.

Die as kan op elk wiel met 36 spaakgaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is wel weer zo inderdaad… dat is ook één van de redenen dat ik graag een "fixie-achtige" fiets wil. M'n beach cruiser die ik nu heb weegt bijna 20 kilo met krat e.d. Erg mooie fiets al zeg ik 't zelf, maar hij fietst alles behalve licht. D'r zit ook een Nexus3 versnellingsnaaf op waar ik behoorlijk wat trapverlies bij opmerk.

Maar zelfs met een fixie-model vind ik gemak ook belangrijk. Een paar spatbordjes tegen 't zand, een paar goede handmatige versnellingen en een paar mooie kleine LED-lichtjes, en ik ben helemaal blij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Joram, als ik je eisenlijst in de loop van dit topic zo zie:
* De looks van een fixie (dit lees ik als "een klassiek, dwz niet-sloped, frame")
* Vrijloop
* Drie versnellingen
* Velgremmen
* Licht, hoogstens zo'n 10kg, schat ik
* Opvallende kleuren
* Spatborden (Of minstens optie ervoor)
* Banden tussen de 28mm en 35mm in 700C tbv comfort

Vergeet dan bovenstaande baanfietsen (de Cinelli's) en haal jezelf een tweedehands stalen* racefiets (2x5 met clinchers zou mooi zijn). Die vinkt bijna al je punten af en alles wat die niet heeft, kun je er incrementeel op- of af-klussen.

* Steel is real

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 27-05-2015 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Je kan ook naar een kickshift kijken, dan heb je wel zelf controle, maar geen kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Bacchus;
Ik ben bang dat je gelijk hebt… ik had stilletjes de hoop dat er een fietsenhandelaar cq. website zou zijn waar je zelf een dergelijke fiets kon samenstellen of iets dergelijks. Je raakte me al kwijt toen je het had over "2x5 met clinchers" namelijk, omdat ik (nog) geen idee heb wat al die termen betekenen. Niet in de laatste plaats omdat het zélf samenstellen van zo'n fiets ook verstand vereist over de diverse diktematen van een zadel- of stuurpen, verschillende soorten tandwielen, etc. En niet te vergeten dat je dan ook moet weten of er in zo'n (stalen) racefiets dikkere banden én spatbordjes passen.

Maar ik zal me er toch meer in moeten verdiepen om dat allemaal eens te leren. D'r is als ik 't zo teruglees anders geen doorkomen aan :)

@Catch22;
Daar zal ik me ook gelijk even in verdiepen, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Juist ook omdat je het allemaal niet zo goed kent: Pak iets dat het al doet en geen grote investering is. Gaandeweg kun je er wat aan rommelen en ondertussen kennis opbouwen. De kans dat je iets definitief verknoeit is klein en de financiële impact is ook beperkt.

2x5 slaat op versnellingen, 2 voor en 5 achter.
Clinchers (in NL: Draadbanden) zijn buitenbanden die in je velg haken met binnenbanden los erin, "normaal" zeg maar. Dit itt tubes waar de binnenband in de buitenband is genaaid en je het hele setje op je velg kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt voor de uitleg :)
Ik zat ondertussen een beetje rond te kijken op Stip Bikes
http://www.stipfixedgear.nl/product/stipfixie-fx01/

De omschrijving die ze daar onder de fiets zetten uit het linkje spreekt eigenlijk boekdelen voor me hoeveel kennis ik inderdaad nog mis m.b.t. de termen en zo: head-tube, rear spacing, dual pivot bladiebla. Dat dus ;)

Het zelf gaandeweg sleutelen is inderdaad 't beste idee… zolang ik maar een racefietsje heb waarvan ik weet dat het frame (iets) dikkere banden en spatbordjes ondersteunt kom ik er verder gaandeweg wel uit. Zat vandeweek het damesfietsje van m'n vrouw op te knappen, en 't sleutelen is toch wel érg leuk! En opknappen is makkelijker dan opbouwen merk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
je zou Marktplaats kunnen afstruinen voor een Gazelle Champion Mondial racefiets uit de jaren 80. Deze heeft een horizontale dropout achter, ideaal voor een fixie/singlespeed. Is ook de basis van mijn fiets. Zie ook hier voor wat meer info en termen.

En als je echt wil verzuipen eens op de site van Sheldon Brown koekeloeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die Gazelle Champion Mondial heeft wel een mooi frame zeg! Qua uiterlijk is die gewoon bijna exact waar ik naar op zoek ben, bedankt! Ik weet niet zeker of er ook een stel spatbordjes tussen past, maar dikkere bandjes lijken geen probleem te zijn.

Desnoods zet ik er bij wijze van "eerste eigen fiets" een butt protector op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Een Ass Saver dus :)

http://ass-savers.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Mijn Gazelle heeft nog de oogjes aan het frame zitten voor eventuele spatborden, zoals die van SKS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Catch22;
Haha, die ja :)

@r3v0ss;
Dat is alvast handig om te weten, bedankt! Heb je gewoon de originele bandjes eronder zitten, of heb je ook iets dikkere banden genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
De originele banden waren nog die uit de jaren 80, die heb ik maar vervangen. Uit m'n hoofd weet ik niet wat er op ligt, of 23 of 25 (of 28) mm breed, geloof ik. Vittoria Rubino blauw.

Het enige wat nog origineel is, is het frame, balhoofd en de bottom bracket. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Heb je een fotootje toevallig? Nu maak je me wel nieuwsgierig namelijk! Zijn die balhoofden en bottom brackets van de Gazelle Champion Mondial eigenlijk nog los te koop? Of waren die van jou gewoon in goede/mooie staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Onderdelen zijn nog verkrijgbaar, je moet er alleen opletten dat het wel in het frame past qua maat en techniek.

Recente foto's heb ik niet, merk ik net. Zal kijken of ik vanavond een plaatje kan schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Leuk! :)

Qua maat en techniek kom ik zelf ook het een en ander tekort, dus dat ga ik dan eventueel navragen bij een fietsenwinkel. Daar kom ik wel uit in dat geval.

Eerst m'n auto maar eens laten repareren… gister van achter aangereden door een "lieve dame" die lag te pitten achter het stuur (letterlijk). Als dat allemaal vergoed wordt (als m'n auto niet total loss is) ga ik eens kijken naar zo'n Gazelle… kan wel even een léúk projectje gebruiken na gister :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hehehe 8)

Het verschil is écht groot tussen alu en staal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
crappy geschaalde phone pica:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2a5kh6s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Dat is wel een mooi fietsje zeg… netjes gedaan! :) Heb je dat frame laten poedercoaten? Zo'n fiets (met versnellinkjes), een recht stuur en lager zadel (ik zit graag nét even wat rechterop)… dat lijkt me wel wat! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
joramoudenaarde schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 16:36:
Heb je een fotootje toevallig? Nu maak je me wel nieuwsgierig namelijk! Zijn die balhoofden en bottom brackets van de Gazelle Champion Mondial eigenlijk nog los te koop? Of waren die van jou gewoon in goede/mooie staat?
De kans dat de lagers zelf vervangen moeten* worden, is klein. Waarschijnlijk ben je er al met uitmesten en nieuwe kogels en vet erin maar met name voor de bracket heb je wat specifiek gereedschap nodig.
Ik zou beginnen met nieuwe banden en remblokken, dat is pure veiligheid. Remkabels vervangen geeft ook een veilig gevoel en is een redelijk simpele en betaalbare klus.
De Champion Mondial is ongeveer het go-to-model voor een fixie-conversie maar aangezien jij geen fixed of single-speed wil, heb je veel meer keuze dan de gemiddelde hier. Heel veel jaren-80-racers zullen goed genoeg zijn voor je.

* Willen omdat het kan is een tweede natuurlijk
Póg mo Thóin schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 17:31:
[...]
Hehehe 8)
Het verschil is écht groot tussen alu en staal.
Wat mij betreft: Ja, in positieve zin voor staal. Nu is mijn alu racer echt een fijne fiets maar het is wel mijn laatste alu nu ik behoorlijk staal (toerfiets en fixie) ontdekt heb: mn comfortabeler en duurzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
joramoudenaarde schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:51:
Dat is wel een mooi fietsje zeg… netjes gedaan! :) Heb je dat frame laten poedercoaten? Zo'n fiets (met versnellinkjes), een recht stuur en lager zadel (ik zit graag nét even wat rechterop)… dat lijkt me wel wat! ;)
Is gespoten, RAL 9010.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Ziet er goed uit! Ik twijfel ook om de mijne weer te spuiten of toch overstag te gaan voor een alu frame zoals de Aventon Mataro (Low). Voor nu is het een betrouwbaar staal fietsje geweest waar ik nog dagelijks op rijdt + korte ritten. Toch wellicht weer een andere look voor de zomer.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2nkuefo.jpg
offtopic:
Peugeot afgemonteerd met charge drops, miche pistard wielset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Hoerentyfus, m'n witte Leader is vannacht gejat in Groningen (Oosterstraat).

Aan jullie de vraag om even op te letten als je 'm op Marktplaats ziet :(

Is weer terecht!
Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xft1/v/t1.0-9/10488092_843985389027477_1912088781843124636_n.jpg?oh=06a2f59119e2296de54eda8ecbc0ef18&oe=55F21C89

[ Voor 12% gewijzigd door Tjebakka op 29-05-2015 19:33 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Tjebakka schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 15:46:
Hoerentyfus, m'n witte Leader is vannacht gejat in Groningen (Oosterstraat).

Aan jullie de vraag om even op te letten als je 'm op Marktplaats ziet :(

Is weer terecht!
[afbeelding]
Ik herkende hem van hier toen ik hem op Facebook voorbij zag komen. Blij dat hij weer terecht is! Hoe heb je hem terug gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

MacBreQ schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 00:59:
[...]

Ik herkende hem van hier toen ik hem op Facebook voorbij zag komen. Blij dat hij weer terecht is! Hoe heb je hem terug gekregen?
Bericht flink laten delen op Facebook met m'n nummer erbij. Vrijdagavond werd ik gebeld door iemand die zei: "ik weet waar je fiets is, want die staat aan mijn fiets vast. Ik probeerde ze maar mee te nemen naar mijn huis maar op het Kattendiep werd het me te zwaar, dus daar staan ze nu. Ook met mijn slot er extra omheen."

Ik had met m'n dronken hoofd mijn fiets niet aan die van een vriend van me vastgemaakt, maar aan de fiets van een volstrekt onbekende. 8)7 :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tjebakka schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:05:
[...]

Bericht flink laten delen op Facebook met m'n nummer erbij. Vrijdagavond werd ik gebeld door iemand die zei: "ik weet waar je fiets is, want die staat aan mijn fiets vast. Ik probeerde ze maar mee te nemen naar mijn huis maar op het Kattendiep werd het me te zwaar, dus daar staan ze nu. Ook met mijn slot er extra omheen."

Ik had met m'n dronken hoofd mijn fiets niet aan die van een vriend van me vastgemaakt, maar aan de fiets van een volstrekt onbekende. 8)7 :z
hahaha, mijn god

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Inmiddels mijn Bianchi aan de muur gehangen om ruimte te besparen.

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7771/18033901528_9ed8fc428b.jpg

En afgelopen zondag nog een rondje wezen fietsen met wat vrienden 8)

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/385/18347352066_362a3a4fa3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/1/267/18373753415_e1125eda44.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8785/18375331641_2d1ab0828a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:11:
Vandaag even de achterband van mijn Sensa Pista vervangen. Het lijkt alsof er een scheur in het frame komt. Heb geprobeert om het weg te poetsen, maar dat lukt niet en daarnaast ziet het er ook niet uit als een kras. Wat denken jullie? [afbeelding]

De fiets is van 2013 en heeft hooguit 1000km gereden.Even Stava nagekeken 671km en misschien nog een paar dorps ritjes, hooguit 800km.
Fiets is weer terug! Heb kosteloos een nieuw frame gekregen. Er zijn geen witte frames meer, dus het is een zwart frame geworden. De typografische decals van dit frame zijn wel een stuk beter dan de tribals van mijn witte frame, wel blij dus. Het frame is trouwens ook aangepast bij de zadelpen, deze contructie met inham ziet er een stuk doordachter uit.

Spacertoren is lelijk, had misschien meteen een groter frame moeten komen. Heb in verhouding lange benen en korte armen. Dat samen met rugklachten zorgt voor een minder mooie fiets.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-nRaHmOIdb4Q/VX8M3BHBXAI/AAAAAAAANb8/UV2ocRDG_KY/s720/sensa1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-DQh-eidA6Gg/VX8M2pmy8_I/AAAAAAAANb4/PHKLwnJS7J0/s720/sensa2.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ziet er leuk uit! Wat is de gear ratio?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
Gaaf, ziet er inderdaad leuk uit! Heb dat frame ook net besteld. welke framemaat heb jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb 43x17 of 43x16 hangt er een beetje vanaf hoe fit ik ben. Is een handige rekenapp voor. Kleiner dan 43 was niet te bestellen, past denk ik ook niet op het crankstel. Je kan ook alleen het tandwiel achter veranderen.

Maat is 56cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Hier nog even een lekkere slechte Instagram foto van m'n Parallax :D
Fiets momenteel 50x16 brakeless, misschien toch maar weer 50x17 gaan rijden..

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/V5kJQDV.jpg?1

En m'n witte Leader 735 wordt opgebouwd met random onderdelen.
Mis alleen nog een achterwiel en wat boutjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Peter91 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:27:

[afbeelding]

Nice!! :o
Verwijderd schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 13:01:
Heb 43x17 of 43x16 hangt er een beetje vanaf hoe fit ik ben. Is een handige rekenapp voor. Kleiner dan 43 was niet te bestellen, past denk ik ook niet op het crankstel. Je kan ook alleen het tandwiel achter veranderen.

Maat is 56cm
Wow, da's flink spinnen of niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Peter91 schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 18:27:

[afbeelding]

Dat is een erg gave fiets. Fiets je dan echt steeds rond de 38km/h of heb je een wat lagere cadans?

Over snelle cadans: valt mee. Die is meestal tussen de 95 en 100. Dan fiets je tussen de 30 en 34 afhankelijk van het tandwiel.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2015 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Sjeez wat een mooie fietsjes zeg. Ik wil ook weer iets nieuws om op te racen. Ik heb m'n fixie langzaam een beetje omgebouwd tot een stadsfiets (dikkere banden, spatbordjes) en wil nu graag weer iets om te toeren en wat meer snelheid mee te maken. Ik ben daarom als eerst op zoek naar een nieuw frame. Wat vinden jullie van de 8bar krzberg v5? http://8bar-bikes.com/sho...rack/krzberg-v5-frameset/. Ik vind 'm erg mooi, maar als jullie nog andere suggesties hebben in deze prijsklasse hoor ik t graag :).

edit: Ik vraag me ook af of de geometrie van de Krzberg v5 niet té agressief is voor de toertjes van 2.5+ uur..

[ Voor 10% gewijzigd door Nedra op 17-06-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Zijn er fietser hier die ervaring hebben met plasti dip?
Ik denk dat ik mijn fiets wil plasti dippen.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik denk niet dat dat een goed idee is. Plastidip is nu niet bepaald duurzaam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Plastidip werkt prima op een auto waar je hooguit wat steenslag hebt/krijgt. Maar op een fiets die tegen paaltjes worden geparkeerd, met sloten om het frame, waarmee je met je sleutel, kleding e.d. tegenaan tikt? Een fiets is wat dat betreft veel gevoeliger voor schade.

En of het ook goedkoper is dan poedercoaten weet ik eigenlijk ook niet eens. Poedercoaten kan geloof ik al vanaf grofweg 120 euro… en dan heb je een knalharde coating die wél goed blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Hier toevallig iemand op Reddit die er over gepost heeft vandaag.

Afbeeldingslocatie: http://40.media.tumblr.com/035a24b864d4de6af38f01ffd7f94206/tumblr_nqxhtikNX91sga27vo1_1280.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonde van die groene kleur en die chromen voorvork trouwens, als ik mijn fiets overspuit krijgt hij precies die kleur groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtroost
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 05-08-2024
jeka schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:36:
Zijn er fietser hier die ervaring hebben met plasti dip?
Ik denk dat ik mijn fiets wil plasti dippen.
Wel grappig om uit te proberen. Maar zet je bv. je ass saver op een andere plek, krast er meteen plastidip van je frame af. Zoals anderen ook al vinden: op een fiets heb je veel meer contact met de lak dan met een auto…

https://www.discogs.com/user/jbtroost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Toen ik mijn fietsenmaker vroeg naar een set "enkele" bladboutjes, kreeg ik de opmerking dat ik beter mijn hele (double) crankset kon vervangen vanwege (1) de uitlijning en (2) omdat mijn kettingblad eigenlijk te dun is voor mijn ketting.
Zou ik dat niet direct al moeten merken als daar iets mee mis is? Als ik op het oog zo langs mijn kettingblad afkijk, dan ligt het netjes in lijn met mijn kransje, er loopt niets aan en het enige geluid dat mijn fiets maakt is het kraken van de zadelpen als ik eens lomp ga zitten of over een hobbel rijd. Ik kan wel duidelijk de ketting een halve mm ofzo dwars over mijn kettingblad schuiven, dus op zich heeft hij daar wel een punt.
De kosten zijn het probleem op zich niet: Een crankset kost me een paar tientjes en een evt nieuw (nu 52x18, dan wrs 46x16) kransje nog een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Rij je fixed/freewheel achter (baannaaf), of met een gewoon achterwiel (voor cassette) met één kransje en spacers? Op een hub met spacers kan je je kransje prima uitlijnen met het voorblad, bij een baannaaf staat je kransje natuurlijk op een vaste plek. Als je voorblad toevallig precies in lijn valt op de middelste of buitenste positie dan is het geen probleem. Anders kan je bij een vierkante as nog een paar millimeter schuiven door een bottom bracket met een langere/kortere as te monteren, die mogen ook niet veel meer dan twee tientjes kosten bij de LBS. (de Duitse shops bieden ze aan voor minder dan een tientje) Overigens is de kettinglijn van een single crankset net zo goed afhankelijk van de lengte van je trapas.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik rij een baannaaf met een vast kettingwieltje.
Zo op het blote oog (of moet ik echt eens een liniaal ertegenaan houden?) lijnt mijn buitenblad netjes uit met de ketting, hij loopt ook muisstil, soepel en zonder problemen. Mijn binnenblad hangt er alleen ongebruikt, zielig en ronduit overbodig bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

@bacchus

Gewoon even zorgen dat je voor een achter even dikke bladen hebt(1/8 baan of 3/32 race) en bijpassende ketting.
Als je dat mengt gaat het nog wel eens ratelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Al een lange droom om een fixie te bouwen en kon deze van de buurman overnemen. Nu eens even kijken of ik de huidige naaf ga ombouwen met een converter of een nieuw setje naven ga halen en ga leren spaken.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8tFlkSh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:23
Dat is een grote maat, pas je daar goed op? Zou eerst kijken of de velgen niet voor tubes zijn, anders hoef je ook niks om te spaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Kan ook nog altijd zijn dat je graag tubes plakt, natuurlijk. ;) Mijn MBK had ook tubevelgen, daar heb ik mooi het hele wiel vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
hammy87 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:09:
Dat is een grote maat, pas je daar goed op? Zou eerst kijken of de velgen niet voor tubes zijn, anders hoef je ook niks om te spaken
Is 61 cm ben zelf 185cm (Hart bovenbuis hart trapas, van de fiets, niet van mij ;) ). Vanochtend 10km gefietst, denk dat het goed gaat?
Bacchus schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 10:14:
Kan ook nog altijd zijn dat je graag tubes plakt, natuurlijk. ;) Mijn MBK had ook tubevelgen, daar heb ik mooi het hele wiel vervangen.
Banden/velgen zijn (voor) draadbanden, nu ook al erop zitten!

Vraag; Heb net even de schuifmaat tussen de dropouts gehad, ik meet +/- 122mm. Kan ik ervan uitgaan dat ik hier wel een 120mm naaf voor kan gebruiken ?

[ Voor 68% gewijzigd door DateTime.Now op 21-07-2015 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Tenzij je rare verhoudingen hebt (je bent vrouw bv. ;) ) moeten die maten wel aardig kunnen, lijkt me.

Het is een stalen frame: Daardoor heb je de nodige mms speelruimte, 2mm verschil is precies niks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Bacchus schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 13:57:
Tenzij je rare verhoudingen hebt (je bent vrouw bv. ;) ) moeten die maten wel aardig kunnen, lijkt me.

Het is een stalen frame: Daardoor heb je de nodige mms speelruimte, 2mm verschil is precies niks. :)
Bedankt voor je reactie! erg fijn. Wat zou jij met het voortandwiel doen? is een nagenoeg nieuw blad. Ik denk dat ik het binnenste blad demonteer. Eerste even kijken naar de maat.

Gezien de naaf maat 120mm is er keuze zat. Zijn er nog do's and don'ts qua merk ?

Zal vanavond de fiets even door photoshop gooien om een ontwerpje te maken. Plan is eerst ombouwen naar retro fixie, ergo frame struppen en zo laten en dan fixie te rijden. Lak zit er nog strak op. weloogjes weg vijlen etc. even nachtje over slapen, wielen hebben prio.

Bedankt voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
thomasv93 schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:27:
[...]
Bedankt voor je reactie! erg fijn. Wat zou jij met het voortandwiel doen? is een nagenoeg nieuw blad. Ik denk dat ik het binnenste blad demonteer. Eerste even kijken naar de maat.
Is precies waar ik zelf mee worstel: Ik heb een 18T baanwieltje achter icm een baanketting (1/8"). Op zich werkt alles prima en geruisloos op het originele 52T derailleur-kettingblad (3/32") maar zowel mijn fietsenmaker als verschillende Tweakers hier stellen dat een baan-kettingblad beter zou zijn. Zeker aangezien een frisse nieuwe crankset bij een paar tientjes begint, is het verleidelijk die te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Ik rijd al een paar jaar met de originele crankset van mijn Peugeot in combinatie met een baan tandwiel en baanketting. Geen problemen indien je goed uitlijnt. Natuurlijk niet zoals bedoelt, maar werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DateTime.Now
  • Niet online
Zou een Novatec of Sturmey archer naaf goed zijn met hoge naaf ? En kakn ik deze omspaken met de huidige velg ?

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

vandaag eindelijk mijn fixedgear ''af'' kreeg eindelijk mijn sugino ZEN blad binnen.

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xaf1/v/t1.0-9/11781686_10203772457106752_336293662043166948_n.jpg?oh=93495541285043769869623fe967ee87&oe=56113F8F

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/10309476_10203769503952925_5739714162335455871_n.jpg?oh=acb299bc79a0bbcf232dc5cf068b570b&oe=564BA772

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
wâldpyk schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:59:
vandaag eindelijk mijn fixedgear ''af'' kreeg eindelijk mijn sugino ZEN blad binnen.

[afbeelding]

[afbeelding]
Nice die omniums en de Sugino! Hoeveel tanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-09 11:46

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Póg mo Thóin schreef op maandag 27 juli 2015 @ 20:47:
[...]

Nice die omniums en de Sugino! Hoeveel tanden?
52t -16t achter. had eerst een 48 t in bestelling maar werd verkeerd geleverd. maar is prima te stampen/

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dikke fiets hoor! Mooi frame en hoge wielen. Je kan nog even het zadel en het stuur horizontaal zetten. Zeker het stuur, de rechte onderkant hoort horizontaal of lijkt dit zo op de foto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
wâldpyk schreef op maandag 27 juli 2015 @ 21:36:
[...]

52t -16t achter. had eerst een 48 t in bestelling maar werd verkeerd geleverd. maar is prima te stampen/
Holy shit zeg! Dat is best fucking heftig! Maar goed dat er in Nederland geen heuvels zijn! Remmen is trouwens ook echt heftig met die ratio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Kijk, ik ben ook met de bandwagon meegegaan!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7dq5Kxb.jpg

Afschuwelijk!

Dus ik heb hem maar vervangen wet deze:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/v68I9Rb.jpg

Deze is iets beter. Ik ben niet een fashionista of zo, maar al die kleuren van die donut zag er gewoon debiel uit op mijn zilver/zwarte fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:34
Blijft leuk die Fixies... Binnenkort ook maar eens op zoek naar een fixie naast mijn Canyon..

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
M@cer schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:24:
Blijft leuk die Fixies... Binnenkort ook maar eens op zoek naar een fixie naast mijn Canyon..
Ha, ik ben op zoek naar een (zelfbouw) Canyon naast m'n fixie. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Póg mo Thóin schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 11:44:
Kijk, ik ben ook met de bandwagon meegegaan!
[afbeelding]

Afschuwelijk!

Dus ik heb hem maar vervangen wet deze:
[afbeelding]

Deze is iets beter. Ik ben niet een fashionista of zo, maar al die kleuren van die donut zag er gewoon debiel uit op mijn zilver/zwarte fiets.
Die donut wil ik wel overnemen, maar jij zit in Madrid toch?

• Gh0stw4lk3r
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 19:53
even een kickje in de hoop dat iemand mij kan helpen.

ik heb een singlespeed fiets met terugtraprem overgenomen van iemand, maar heb het probleem dat mijn ketting er steeds afloopt op het achtertandwiel. en met op dit moment alleen een terugtraprem natuurlijk gevaarlijk. (voorrem komt er sowieso nog op)

Tandwielen staan zover ik kan zien netjes in lijn, wel heb ik wat te veel last van een slap/strak ketting elke keer op het zelfde punt op de crank, dit lijk mij niet de bedoeling en zal waarschijnlijk ook de oorzaak zijn van het loslopen van de ketting.
Ik span hem dus op het strakste punt met +/- 1cm speling en heb dan als ik de crank een halve slag draai op het slapste punt bijna 6cm speling.
tandwielen en ketting zijn zo goed als ongebruikt.

Iemand die dit kan verifiëren en misschien een oplossing weet die mij niet de kop gaat kosten?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/1zg5ngg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/i2v86s.jpg

• Bacchus
Om even lekker lomp uit de hoek te komen: Terugtrapnaaf bij het oud vuil zetten (waar hij hoort) en een stel echte remmen (velg of schijf) monteren. ;)
Kun je eens controleren of je niet per ongeluk een Biopace of ander niet-rond voorblad hebt en dat je trapas wel recht is? Zes centimeter speling is echt gestoord veel, dan zou je toch op het oog al een enorme afwijking in de buurt van je crank moeten zien.

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Op het oog kan de ketting recht liggen, maar uit ervaring kan ik je vertellen dat er dan nog minstens 5mm verschill in kan zitten. De reden dat je ketting er af loopt is denk ik een combinatie van de scheve kettinglijn en het feit dat je kettingblad waarschijnlijk niet concentrisch is met je crank.
Kettinglijn: Meet Afstand tussen de drop-outs (inbouwbreedte), delen door 2, Minus de afstand tussen achtertandwiel en rechter drop-out. Meet vervolgens de afstand van je kettingblad naar de buitenzijde van de schuine buis in je frame, Minus de buisdikt schuine buis gedeeld door 2. Nu heb je de kettinglijn gemeten en kan je zien waar het verschil zit en aanpassen waar nodig (spacers op de achternaaf, of ander bottom bracket). Vervolgens kan je de kettingbladboutjes een beetje losschroeven en je kettingblad weer concentrisch met je crankstel leggen volgens deze methode:

http://www.sheldonbrown.com/singlespeed.html#tension

Overigens is het een fabeltje dat biopace-achtige bladen de kettingspanning beinvloeden, je hebt namelijk nog steeds hetzelfde aantal tanden met een gelijk spacing op het blad zitten. Dus kan je ketting ook niet meer of minder strak worden getrokken. De vorm van het blad maakt niet uit want de quadranten zijn gewoon symmetrisch.

• Gh0stw4lk3r
tnx beiden voor de antwoorden, het opmeten ga ik straks meteen doen, moet ik de afstand tussen de dropouts meten met het wiel gemonteerd (ga er vanuit dat je dat bedoelt met inbouwbreedte)?

mijn gevoel zegt dat de kettingblad niet gecentreerd is ( doordat op steeds hetzelfde punt de ketting te strak staat, ongeacht hoe ik hem op het achtertandwiel leg)
Dit is zo'n el cheapo crank waar het voorblad niet los te halen is van de crank, dus als deze niet goed is, zal ik er een andere set op moeten fixen.

ik ga er een voorrem op zetten als ik dit probleem opgelost heb, want dit is sowieso te gevaarlijk, maar wil niet oneindig geld er in pompen zonder dat ik überhaupt kan fietsen ;)

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13
Met het wiel gemonteerd zou mogelijk moeten zijn (schuifmaat is aan te raden)

Wat je nog zou kunnen doen is een ketting voor derailleurversnelling (bijv. 7/8 of 9speed) proberen, mits je tandwiel en kettingblad voor deze breedte geschikt zijn (3/32" ipv 1/8" wat gebruikelijk is voor singlespeeds). Deze kan wat meer speling in de kettinglijn opvangen en lost het probleem misschien op, maar de kettingspanning zul je dan voor lief moeten nemen.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
jeltevm schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 11:56:
Overigens is het een fabeltje dat biopace-achtige bladen de kettingspanning beinvloeden, je hebt namelijk nog steeds hetzelfde aantal tanden met een gelijk spacing op het blad zitten. Dus kan je ketting ook niet meer of minder strak worden getrokken. De vorm van het blad maakt niet uit want de quadranten zijn gewoon symmetrisch.
Dat dacht ik ook, totdat ik een biopace blad op mijn fixie monteerde. Hier moet ik wel bij zeggen dat het een zware ketting is op een schakelblad, maar dat zou iedereen met biopace op zijn fixie moeten hebben lijkt me.

• Bacchus
Biopace zorgt voor een enigszins dynamische kettingspanning op een fixie. Het scheelt, zeker op de grote, vrijwel ronde 46T-50T bladen die je op een fixie zou gebruiken niet de 6cm van Gh0stw4lk3r en is normaal gesproken prima rijdbaar maar het is er wel. De hoeveelheid ketting die op je kettingblad ligt blijft inderdaad precies gelijk. Wat verandert is vooral de lengte van de vrije ketting: Die is iets korter als de grootste lengte van je blad horizontaal ligt en iets langer als die verticaal staat. Zeg maar stelling-van-Pythagoras-werk.

• Gh0stw4lk3r
probleem gevonden denk ik zo.. tandwielen stonden aardig in lijn, zat een mm verschil in, dus dat zal niet de boosdoener zijn geweest.
Het tandwiel voor zit niet helemaal gecentreerd, maar deze kan ik niet stellen omdat het een crank met vast tandwiel is. uiteindelijke verschil in de slag was na goed meten geen 6 cm maar een stuk minder. Ketting raakte het frame nog lang niet niet in ieder geval.
dus ondanks dat het niet helemaal jofel is, ook niet de oorzaak van het er af lopen van de ketting.

toch maar even het tandwiel achter er af gehaald, een 18 tands opsteek tandwiel (want terugtraprem) .
leg ik die even op tafel neer,loopt het tandwiel toch te wiebelen als een gek. tandwiel leek wel dubbelgevouwen zo krom was hij.
Aangezien het allemaal el cheapo chinees spul lijkt te zijn, het tandwiel even in de bankschroef gezet en met beleid en een lange baco het tandwiel recht getrokken.
fiets loop nu weer soepel tijdens het testrondje :)
morgen als eerste een nieuw achtertandwiel halen en daarna een extra rem er op.
Ben blij dat ik niet het bedrag voor die fiets heb betaald wat ze zelf durven te vragen bij die toko.

[ Voor 5% gewijzigd door Gh0stw4lk3r op 20-08-2015 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

M'n oude leader is ook weer opgebouwd.
Komt nog een riserbar en voorrem op, dan is die geschikt voor m'n vriendin ;)

Specs zie: http://www.pedalroom.com/bike/leader-735-2013-23183

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zVtxjJC.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Peter91 op 14-09-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 21:48
Ik heb ook een mooie freewheel fiets laten maken.

Naja, mooi is natuurlijk persoonlijk.

Dit is hem in ieder geval:

Afbeeldingslocatie: http://www.lievensbikes.nl/wp-content/uploads/2015/09/TeunVisserSinglespeed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik had de shifter bosses en het derailleuroog er af geslepen voor het lakken/poedercoaten... verder een strak ding, goeie kleurcombi dat wit/zwart/blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Is orginele lak ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Die matgrijze velgen zien er ook sjiekdefriemel uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
Dank voor de positieve reacties trouwens !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Iemand interesse in het Leader 735 58cm frame van hierboven?
Heb een Planet x op de kop getikt :)

• Beavbusi
Wat vraag je er voor ? Met voorvork?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Uhm ik heb een semi carbon voorvork en een full carbon(keuze aan jou). Met headset uiteraard.
Mag nog een zwarte zadelpen bij en hagelnieuwe miche primato BB voor €300.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JesseAMD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-04 15:52
Ik loop al langer met het idee om een fixie danwel single speed te bouwen. Nu de winter eraan komt lijkt me dit een mooi winterproject. Daarnaast mag ik wel wat aan mijn conditie doen :/ . Ik wil een fixie maken om hier door de duinroutes te kunnen scheuren.

Wat zijn de punten om op te letten bij de aanschaf van een oude wielrenfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Lees vooral Sheldon Brown´s site even door. In het kort: Je wil een stalen frame met horizontale padden. Als je zelf je achternaaf wil vervangen, wil je opletten of de fiets een tubewiel heeft. Ik kan me voorstellen dat je die wil ontwijken.
Verder moet je vooral geluk hebben dat je een verkoper treft die geen idee heeft wat voor fijne fiets dat hij wegdoet zodat je een fijne prijs kan scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

JesseAMD schreef op woensdag 21 oktober 2015 @ 11:44:
Ik loop al langer met het idee om een fixie danwel single speed te bouwen. Nu de winter eraan komt lijkt me dit een mooi winterproject. Daarnaast mag ik wel wat aan mijn conditie doen :/ . Ik wil een fixie maken om hier door de duinroutes te kunnen scheuren.

Wat zijn de punten om op te letten bij de aanschaf van een oude wielrenfiets?
Wil je verharde of onverharde paden gaan rijden? Voor onverhard heb je bredere banden met wat profiel nodig en kan krap worden in een wegframe en met name race-remmen. Verder wil je inderdaad vooral een stalen frame met (semi-) horizontale dropouts.

Afgelopen dagen ben ik in Berlijn geweest... niet normaal hoeveel fixies je daar ziet zeg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exeliser
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16-09-2019

exeliser

Schaatsen & Reizen

Hoi,
Ik zit erover na te denken om een simpele commute fixte te maken. Maar ik ben totaal niet thuis in deze wereld. Ik weet niet waar ik het beste mijn onderdelen vandaan kan halen. Ik dacht zelf om een oud racefiets framepje te kopen op marktplaats en die dan een kleur spuiten en dan een flat of racefiets stuur te kopen. Maar is dit wel een verstandig idee? En waar kan je beste je (het liefst hoge) wielen vandaan halen?

SQ 323 HEAVY Cleared for take off at RWY 36 L

Pagina: 1 ... 20 ... 22 Laatste