[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukzke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 07:22
Vanuit mijn werkgever heb ik de mogelijkheid gekregen om een 'van Moof' fiets of ebike te kopen met fikse korting.
Nu hoor een lees ik wisselende ervaringen over de kwaliteit en de geschiktheid voor langere afstanden, hierdoor vraag ik me af of ik hem wel moet aanschaffen.
Ik moet er dagelijks ongeveer 25 km afleggen voor woon/werkverkeer, raden jullie mij deze (e-bike) dan aan of moet ik deze aanbieding aan me voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Lukzke
Waarschijnlijk via het Nationale Fietsenplan? Dan kan je die korting bij bijna elke fietsenmaker krijgen. VanMoof's zijn prima, maar zou zelf liever een iets serieuzer fiets willen voor dagelijks zo'n afstand. Ligt een beetje aan waar je fietst (stad / weiland) en hoe je fietst (sportief / rustig) welke fiets dan handig is.

@nils
Ook troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Lukzke schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 09:08:
Vanuit mijn werkgever heb ik de mogelijkheid gekregen om een 'van Moof' fiets of ebike te kopen met fikse korting.
Nu hoor een lees ik wisselende ervaringen over de kwaliteit en de geschiktheid voor langere afstanden, hierdoor vraag ik me af of ik hem wel moet aanschaffen.
Ik moet er dagelijks ongeveer 25 km afleggen voor woon/werkverkeer, raden jullie mij deze (e-bike) dan aan of moet ik deze aanbieding aan me voorbij laten gaan.
Mja t kan wel, alleen vind ik vanMoof een beetje te duur voor de kwaliteit van onderdelen die je krijgt.

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Iedereen zijn ding natuurlijk, maar ik heb een tijdje een van moof gehad en kon er niet langer dan 5 km op rijden. Mede door de het stuur en de korte bovenbuis zit je heel raar voorover gebogen op je fiets.

Over de sloten: ik heb zelf een hiplock, ideaal mee te nemen en dikke geharde schakels, dus veilig. Maar wil je puur op safe spelen, dan is een beugelslot wel het sterkste. Zelf vind ik abus het beste merk. Axa=troep.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Probleem met een beugelslot is dat het wat minder makkelijk om een lantaarnpaal of een hekje te krijgen is. Mijn roze monster is een tijdje terug gejat, één keer vergeten om het dikke kettingslot van mijn vriendin door het frame te leggen en alleen mijn eigen kabelslot gebruikt :( Vanaf nu alleen nog maar dikke kettingen om mijn fietsen.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:28
Ik ben aan het rondkijken naar een leuk frame. Nu rol ik rond op een oud racefiets frame maar ik raak geregeld met m'n trappers de grond als ik door een bocht ga. Ik heb hier en daar wat gezocht en met de maten van dat bijvoorbeeld een Origin8 frame zou ik zo 2 centimeter meer ruimte tot de grond hebben, wat dus meer ruimte bij overhellen geeft.
Waar kopen jullie een frame en wat raden jullie aan voor een beetje fatsoenlijke prijs/kwaliteit verhouding?

Origin8 en Csepel hebben een frame-set voor 100/150 euro. Is dit wat?

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Al kortere cranks geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Regul schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:45:
Ik ben aan het rondkijken naar een leuk frame. Nu rol ik rond op een oud racefiets frame maar ik raak geregeld met m'n trappers de grond als ik door een bocht ga. Ik heb hier en daar wat gezocht en met de maten van dat bijvoorbeeld een Origin8 frame zou ik zo 2 centimeter meer ruimte tot de grond hebben, wat dus meer ruimte bij overhellen geeft.
Waar kopen jullie een frame en wat raden jullie aan voor een beetje fatsoenlijke prijs/kwaliteit verhouding?

Origin8 en Csepel hebben een frame-set voor 100/150 euro. Is dit wat?
Nou is ongeveer les 1 bij fietsen: bocht insturen → lage zijde trapper hoog... dat geldt onverkort voor elke 'rechtop' fiets (voor iemand hier over ligfietsen begint ;) ).

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Ramzzz schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 00:31:
[...]

Nou is ongeveer les 1 bij fietsen: bocht insturen → lage zijde trapper hoog... dat geldt onverkort voor elke 'rechtop' fiets (voor iemand hier over ligfietsen begint ;) ).
Voor een fixie geldt dat ook niet. En laat daar nou net dit topic over gaan ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

dreamscape schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 07:33:
[...]

Voor een fixie geldt dat ook niet. En laat daar nou net dit topic over gaan ;)
:+

Wie 'mooi' wil zijn moet pijn lijden...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Gisteren weer even lopen rammen met mijn Bianchi http://app.strava.com/activities/199319399

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regul
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:28
M'n cranks zijn 165mm, dus die zijn al wat korter dan normaal. Dit is m'n eerste fixie om mee te testen, nu maakt het me ook niets uit. Maar als ik een mooier ding in elkaar ga zetten ben ik op zoek naar een fatsoenlijk baan frame waar het hopelijk een stuk minder mee is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-01-2024
Mijn Planet X is zo goed als af! :D
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/38qwnMBl.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

ziet er snel uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Ik zag hem op r/fgb al voorbij komen! Mooie helm en toffe drops! Welke drops zijn het?

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Póg mo Thóin schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 01:16:
Ik zag hem op r/fgb al voorbij komen! Mooie helm en toffe drops! Welke drops zijn het?
De helm is (helaas) van een vriend, wie ook de foto voor mij gemaakt heeft. Vonden we er wel mooi bij passen. :P Het zijn Deda Pista drops. Hoewel ze er vet uit zien, ga ik denk ik naar iets á la FSA Compact overstappen want mijn polsen vinden dit niet fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Die Giro's zijn flink aan de prijs inderdaad :(

Ik heb een Cinelli Mash Bolt op het oog, trouwens. Ik moet even de financiën op een rijtje zetten om te kijken of het allemaal wel uitkomt. Maar dan ben ik wel klaar met mijn fiets! Ik heb namelijk al H+Son Archetypes voor en achter, Miche Advanced crankset, Nitto RB18 plus dan Cinelli frame/vork/stem/seatpost. Happy camper!

Ik zag gisteren trouwens een blauw/witte Vigorelli rijden :9~

[ Voor 22% gewijzigd door Póg mo Thóin op 06-10-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MacBreQ schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 10:24:
[...]

De helm is (helaas) van een vriend, wie ook de foto voor mij gemaakt heeft. Vonden we er wel mooi bij passen. :P Het zijn Deda Pista drops. Hoewel ze er vet uit zien, ga ik denk ik naar iets á la FSA Compact overstappen want mijn polsen vinden dit niet fijn.
Ik rol ook met FSA Omega Compact. In de drops hang je heerlijk. Ik mis aan de bovenzijde wel een plat stuk, misschien maar is een extra tape erover voor meer comfort ook een idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-08 22:09
Weet iemand of het ook mogelijk is om fixie velgen te bestellen? Zonder spaken, zonder as, alleen de metalen hoepel? Ik wil namelijk mijn eigen fixie bouwen en dus ook de wielen zelf spaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
WitchHunter schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 13:43:
Weet iemand of het ook mogelijk is om fixie velgen te bestellen? Zonder spaken, zonder as, alleen de metalen hoepel? Ik wil namelijk mijn eigen fixie bouwen en dus ook de wielen zelf spaken.
Alleen de velg? Ja, hoor. Kijk, om te beginnen, hier of hier eens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Oké mijn plannen zijn gewijzigd, ik heb gekozen om een goedkoop setje (NOLOGO) wielen van ebay te bestellen, die te monteren op een tweedehands racefiets en om dan te bekijken wat er voor de rest nodig is.

Ik ben geïnteresseerd in deze fiets: http://imgur.com/a/NxOIe
Het frame heeft een horizontal dropout en is van het merk Pegasus. Is dit een goede basis voor een fixie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze nog staan.

http://m.marktplaats.nl/a...ikt-fixie-fixed-baan.html

kijk maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Ik heb echter geen auto, en de advertentie die ik had doorgestuurd is lekker dichtbij Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PeAD0GE.jpg
Klik voor groter

Mijn fixie is zo goed als af. Frame en contactpunten komen van een Pegasus San Remo racefiets, wielenset is van NOLOGO met nog een oude 23mm voorband, 28 paste niet in mijn voorvork. Ketting en crankset heb ik er zelf opgezet alleen de uitlijning klopt voor geen hol. Ik rijd nu 46/18 maar ik denk dat 46/17 mij iets beter ligt, stuur is het eerste wat ik ga aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

vandaag nieuw wiel + buitenbanden + zadel op gehaald bij sir-pete. let niet op de zadel stand / stuurstand.

blb not 90 wiel er achter in.
hed 3 voorwiel
san marco zadeltje

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/970690_10202299832892067_5725886664422556393_n.jpg?oh=4eda7d8faea09bff8b35bf43ffdb2499&oe=54EE32F8&__gda__=1424759616_401b2298e54813751327a9367bc3e933

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

zal lekker zitten zo met dat zadel naar achteren en dropbars...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:21

vhal

ಠ_ಠ

Schijnbaar heb ik bij mijn ouders nog een oude Peugeot racefietsframe liggen, maar eens kijken wat we hier mee kunnen doen. Al zal het niet zo worden als bovenstaande fiets die letterlijk "look at me attention plx" schreeuwt. Wel een bijzonder ding overigens...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ik heb dezelfde zadel, maar dan in het zwart. Verder hebben onze fietsen weinig in gemeen! je zal wel veel bekijks hebben! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Heb vandaag toch ook maar zo een witte Giro Air Attack Shield voor mijzelf gehaald, zoals in m'n vorige foto te zien was. Zit lekker! Voor mensen die ook interesse in zo een helm hebben: bij Math Salden (ligt in Limbricht, bij Sittard, maar de webshop verzendt hem ook gratis) hebben ze hem voor €125,- inclusief het vizier met magneetjes! http://www.salden.nl/nl/k...ro-air-attack-shield.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee waar ik een zwarte 40mm kwaliteits wielenset kan krijgen met flip flop naaf ?

Groet,

Nils

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haal dinsdag miche xpress wielen op bij sir pete .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:21:
Dat zijn leuke wielen voor die prijs. Als je iets meer te besteden hebt en toch graag een kant-en-klare wielset wilt kopen, kijk dan eens naar een setje Miche Pistard. Zijn ongeveer 200 euro op alle plekken, maar hebben geen remrand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 22:21:
Volgens mij zitten er nu Pistards bij ipv de xpress wielen :D Verkeerd geleverd maar wel voor een lage prijs dus!

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Wie komt zaterdag trouwens naar Nijmegen voor de Sintercat?

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12:15

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

voor de liefhebber heb ik hier nog een setje wielen liggen miche pista naven met halo earotrack + 16t tandwiel er bij. Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-lhr.xx.fbcdn.net/hphotos-xpf1/v/t1.0-9/10552597_10201793888483773_1483458274527865823_n.jpg?oh=1a4b95b0b56a5ab7d9551cd66672d9e7&oe=55453575

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
De 30 jaar oude (of nog ouder) afgesleten, uitgedroogde remblokjes in mijn Shimano 600 voorrem deden gisteren in de regen nagenoeg niets meer. Hoog tijd om ze te vervangen dus.

Mijn setje heeft een max. reikwijdte van 50 a 51 millimeter, dat is minder dan de meeste remmen. Zijn er hier mensen met ervaring over een remschoen+remblok combinatie of gewoon remblokjes die hier goed in passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dit krijg je als je in de regen fietst....

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7540/16001840196_aa70f46443.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8594/16025675981_408153a983.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7490/15405361814_4bf5e08351.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7531/16026928462_0f29c664fd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 21:41

Huig

Merino Fanatic

Dat valt toch wel mee? ;) Natte voeten gekregen? ik heb ze ook, maar had er meer van verwacht als het regent. Hoe is je zoektocht naar nieuwe wielen eigenlijk geeindigd?

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik heb de wielen van mijn stadsfiets nog in de verkoop staan. Wanneer die verkocht zijn dan zet ik de Pistards van mijn Bianchi naar de stadsfiets en koop ik eventueel een nieuwe set Pistards voor de Bianchi.

Het is het niet echt waard om 500-600 uit te geven aan een set wielen voor een fiets die ik aanzienlijk minder gebruik dan mijn Canyon racefiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:00
het is ook maar net wat je wil investeren in je doortrapper/fixie.
ZOu zoiets ooit ook nog wel willen bouwen maar dan puur als hobby project om te kijken hoever je kunt komen. Marktplaats etc afstruinen naar onderdelen die je wilt gebruiken.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Jongens, het was vandaag eindelijk weer eens 'lekker' weer. Wie is lekker gaan fietsen op de baanfiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Ik had andere verplichtingen dit weekend maar ik heb wel foto's gemaakt van mijn fietsen waaronder mijn Bianchi. Ik heb een nieuw setje Pistard gekocht en mijn oude Pistards naar mijn woon/werk fiets gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8659/16563973830_6e7ff64a55_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CM-Centurion
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-01-2020
Iemand bekend met Shroom Deep Section Wielset?? Ben op zoek naar een chromen wielset, ik zie dit als een mooie combinatie met een zwart frame alleen totaal niet bekend met het merk Shroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Deze krijgt deze wielset
http://webshop.vlechtserv...2-fixie-sram-automaat-2v/

Mijn knieën trekken fixed niet en remmen vind ik lelijk. Dus hij wordt niet eens singlespeed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
jspr schreef op maandag 09 maart 2015 @ 09:28:
Ik had andere verplichtingen dit weekend maar ik heb wel foto's gemaakt van mijn fietsen waaronder mijn Bianchi. Ik heb een nieuw setje Pistard gekocht en mijn oude Pistards naar mijn woon/werk fiets gedaan.

[afbeelding]
Welke handlebars zijn dat eigenlijk? Heel mooi!

Ik heb dit weekend een 2014 histogram en omniums gekocht!! Yay!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Póg mo Thóin schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 23:27:
[...]

Welke handlebars zijn dat eigenlijk? Heel mooi!
Ritchey classic road handlebars 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
jspr schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Ritchey classic road handlebars 8)
Very nice! Ik zit er aan te denken om even een paar weken met de drops weer uit te proberen. Ik heb nu bullhorns, maar ik heb toch het gevoel dat de drops fijner zouden zijn bij periodes van keihard mashen.

Verder zijn mijn Omniums binnen!! Nu nog wachten op het frame, deze zou er in de loop van volgende week moeten zijn.

Dus dan heb ik ik Omniums op een 2014 Histogram met Archetypes op Gran Compe hubs, San Marco Concor Super Corsa en een Nitto RB18 *O* oOo

Dus ik moet alleen nog een nieuwe stem en seatpost kopen. Ik zit er aan te denken een Thomson Elite te kopen, al is dat alleen maar omdat ik hem zo vaak voorbij zie komen. En voor de stem iets van 3T...

Nog suggesties hier voor?

Mijn andere fiets is dan een Fuji Classic, Miche Advanced, no name wielen+stuur. Ik moet alleen bedenken wat ik daar dan mee ga doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Bullbars vind ik persoonlijk afbreuk doen aan de looks van een fiets, en met drops/roadbars kun je zeker wel hard rijden/sprinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
jspr schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:47:
Bullbars vind ik persoonlijk afbreuk doen aan de looks van een fiets, en met drops/roadbars kun je zeker wel hard rijden/sprinten.
Daar ben ik het over het algemeen wel mee eens. Het profiel van de fiets lijdt eronder, vooral als je een langere stem hebt.

Ik zit trouwens wel echt te twijfelen wat ik met mijn ouwe fiets ga doen. Het liefst zou ik hem vervangen voor een tweedehands (goedkope) racefiets. Iets wat ik kan gebruiken als ik weet dat de fiets langere tijd onbewaakt achterblijft.

Aan de andere hand was het misschien slimmer geweest om al het geld in een goede racefiets te investeren en de fixed juist goedkoop te doen. :X

Maar ja, als ik de racefiets heb dan heb ik wel een trifecta van fietsen: fixed, mtb en race.

Ik ga de Segundamano maar eens afstruinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WitchHunter
Weten jullie waar je in NL track nuts met ingebouwde washers kunt halen?
http://www.ebay.co.uk/itm...&var=&hash=item2c900087f5

Ik heb nu het probleem dat de moeren m'n achterwiel niet stevig genoeg vastzetten zodat mijn kettingspanning steeds zwakker wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 11:03
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lS603FK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/BN6zAhK.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/5u5Dari.jpg
Zo is hij met de SRAM automatix. Aanrader voor als je toch een rem wil en of slechte knieën hebt waardoor uit stilstand weg fietsen lastig is.

[ Voor 23% gewijzigd door 418O2 op 15-03-2015 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hier nog een foto van mijn Gazelle Tour de l'Avenir woon/werk fiets

[url=https://flic.kr/p/qzgCYo]Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8705/16129057854_4bdb5fc7a2_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
jspr schreef op maandag 16 maart 2015 @ 16:49:
Hier nog een foto van mijn Gazelle Tour de l'Avenir woon/werk fiets

[url=https://flic.kr/p/qzgCYo][afbeelding]
erg nice. single speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Nedra schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:09:
[...]

erg nice. single speed?
Fixed, 48/19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rRvFZ7i.jpg

De Omniums en Histogram onderweg naar de LBS om de bb te installeren! Vanavond ook even de wielen en handlebars droppen zodat ze ook oven de steerer tube kunnen bijzagen.

En dan kan ik morgenmiddag al genieten van de fiets! Yay!

al heb ik wel een beetje buyers remorse... ik zag net namelijk een Black is Black Vigorelli rijden en was toch wel heel jaloers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
Waarom op deze fiets 2 remmen en op je tour/race fixie maar één?

Ben zelf m'n fixie iets meer aan het instellen op de stad. Er zitten nu 700x28c banden op, wat verdomd lekker rijd. Aangezien dat dus geen echt snelheidsmonster meer is ben ik langzaamaan ook aan het kijken om wat leuks voor de langere tochten te bouwen. Stiekem wil ik ook een chromen Bianchi :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Nedra schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:12:
Met woon- en werkverkeer zijn remmen toch wel verdomd handig! >:)
Ben zelf m'n fixie iets meer aan het instellen op de stad. Er zitten nu 700x28c banden op, wat verdomd lekker rijd. Aangezien dat dus geen echt snelheidsmonster meer is ben ik langzaamaan ook aan het kijken om wat leuks voor de langere tochten te bouwen. Stiekem wil ik ook een chromen Bianchi :Y
Bianchi Pista's zijn echt heel mooi! Ik zie ze helaas niet veel te koop hier en nieuw zijn ze volgens mij ook best moeilijk te verkrijgen voor een beetje gangbare prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Nedra schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 18:12:
[...]

In de stad heb ik gewoon remmen nodig omdat ik tussen auto's door ga en veel 90o bochten heb in mijn route woon/werk.
De Bianchi gebruik ik op een heel andere manier en de rem is enkel nodig om bij te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Mijn fiets staat bij de LBS! Alleen de steerer tube moet worden bijgezaagd en hij is klaar!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/A73Gc3y.jpg
Wat rest er nog? De tijdelijke stem en seatpost vervangen met iets anders en de pedalen vervangen door de SPDs die thuis liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
jspr schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 09:58:
[...]

In de stad heb ik gewoon remmen nodig omdat ik tussen auto's door ga en veel 90o bochten heb in mijn route woon/werk.
De Bianchi gebruik ik op een heel andere manier en de rem is enkel nodig om bij te remmen.
Duidelijk. Trap je niet gewoon door de achterrem heen of helpt dat toch aanzienlijk?

@Póg mo Thóin: NIce! Ook geen slecht frame wat je daar hebt. Ziet er uit alsof je er erg veel plezier van gaat hebben!

Die Bianchi frames zijn inderdaad super lastig te krijgen. Je ziet soms wat op ebay maar dat moet allemaal uit de VS komen. Ik zag wel dat er weer wat nieuws uitkomt: http://www.superbbicycle....super-pista-2015-release/

Overigens heb ik nu 700x28c op m'n stadsfixie gezet. Aangezien ik elke dag door de binnenstad van A'dam moet rij ik over relatief veel hobbelige paden. De wat dikkere banden voelen daarbij echt wel lekker aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Nedra schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 20:21:

Die Bianchi frames zijn inderdaad super lastig te krijgen. Je ziet soms wat op ebay maar dat moet allemaal uit de VS komen. Ik zag wel dat er weer wat nieuws uitkomt: http://www.superbbicycle....super-pista-2015-release/
Die nieuwe blauwe kleur is echt mooi! Alleen de frames zijn gewoon te duur om naar de EU te halen via de VS :(

Net even snel een ritje gedaan op het nieuwe frame! Het voelt zo anders aan dan mijn oude Fuji! Bijna 2kg lichter en heel directe handling. Heel lekker!!
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uqmMkoE.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

[...]

Duidelijk. Trap je niet gewoon door de achterrem heen of helpt dat toch aanzienlijk?
Als ik beide remmen samen gebruik heb je daar geen last van, knijp ik enkel flink de achterrem in krijg ik de skid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag die cinelli nog op reddit fgb sub,
Mooi fietsje man
Póg mo Thóin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:20:
Mijn fiets staat bij de LBS! Alleen de steerer tube moet worden bijgezaagd en hij is klaar!
[afbeelding]
Wat rest er nog? De tijdelijke stem en seatpost vervangen met iets anders en de pedalen vervangen door de SPDs die thuis liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

[...]

Je moet wel stoppen met trappen natuurlijk als je probeert te remmen :P
Overigens heb ik nu 700x28c op m'n stadsfixie gezet. Aangezien ik elke dag door de binnenstad van A'dam moet rij ik over relatief veel hobbelige paden. De wat dikkere banden voelen daarbij echt wel lekker aan!
Ik rol op 60x559, dan voel je de hobbels niet eens meer :D

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Welkom in de "Cinelli Club" ;)
Past deze er niet goed bij?
Afbeeldingslocatie: http://theradavist.com/wp-content/uploads/2015/03/IMG_0081scaled.jpg
Ik heb hem in het zwart, en ben zwaar aan het overleggen of ik hem niet toch koop.
By the way: De Corima is nog steeds te koop :Y
Afbeeldingslocatie: http://cache1.willhaben.apa.net/mmo/2/116/186/512_-2071135995.jpg
DM voor info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaot
  • Laatst online: 08:58
Póg mo Thóin schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 16:20:
Vergis ik mij nu, of is dat La Universal? (Noviciado)? If so dan hebben we dezelfde LBS :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Chaot schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:11:
[...]

Vergis ik mij nu, of is dat La Universal? (Noviciado)? If so dan hebben we dezelfde LBS :D
Ja! Haha, wat grappig! Ja man, ik kom daar nu al een paar jaar! Goede zaak, altijd behulpzaam en echt geïnteresseerd in fixed gear. Bovendien op 10 minuten lopen van mijn huis en mijn werk :)

Wat een kutweer in Madrid nu, he? :'(
Huig schreef op maandag 23 maart 2015 @ 14:01:
Welkom in de "Cinelli Club" ;)
Thanks! O+
Past deze er niet goed bij?
[afbeelding]
Ik heb hem in het zwart, en ben zwaar aan het overleggen of ik hem niet toch koop.
Ik kijk het even aan met mijn huidige chainring...ik heb hem nog niets 5 dagen in gebruik :X

Al wil ik wel beetje bij beetje lichtere componenten gebruiken. Ik zit nu op 7.6 kg, maar daar kan met een nieuwe stem en seat post nog veel van af. Misschien nog andere, lichtere pedalen. Een ander stuur en zadel? I dunno!

[ Voor 63% gewijzigd door Póg mo Thóin op 23-03-2015 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/20zto3m.jpg

Zo staat mijn beestje er op het moment bij, straps want heb even geen stadsfiets verder.

Maar zoek toch nog iets meer high end frame, iets comfortabeler mag ook wel. Maar misschien moet ik gewoon eens een juiste lengte stem aanmeten(zere schouders/nek).

Die ritte 8055 is wel mooi zeg :9~
Afbeeldingslocatie: http://static1.squarespace.com/static/5141432ae4b0f4e2c523f134/t/54de8852e4b0ef0a3e369d2b/1423870068196/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Mooi! Ik heb even gezocht en met meer dan 1000E toch best aan de prijs :S
http://cyclism.jp/collections/ritte-collection/products/8055

Hoe bevallen die handlebars jouw eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Staat voor 850euro te koop bij Sir Pete, dus wel te realiseren.
De bars vallen me enigszins tegen, het "aero" gedeelte houdt niet zo lekker vast als ik had gehoopt.
Binnenkort waarschijnlijk gewoon weer drops erop zetten, maar eerst nog even testen met de kortere stem die ik heb liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Nog steeds wel een bak geld, maar wel voor iets unieks.
Wat betreft drops ben ik het ook wel eens. Op de langere afstanden gewoon fijner.

Morgen ga ik maar weer eens een lekker toertje doen, want het is weer eindelijk mooi weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de stevigheid van het frame van de Bombtrack Needle? behoorlijk aan de prijs vind ik persoonlijk, maar ik heb nog een tegoedbon van The Fixed Gear Shop dus heb wat meer budget dan normaal ;)

Zit te twijfelen tussen de Needle of een nieuw Aventon frame en daar alles op monteren.. Wat zeggen jullie? Thanks! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Gezien die met Olaf Wit samen gemaakt is, vertrouw ik er op dat het geen troep is!
Maar persoonlijk vind ik die Aventon wel mooier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Wie was er gisteren bij de eerste Vast Verzet Bokaal-wedstrijd? Ik heb het in ieder geval, ondanks een heel slecht resultaat, erg naar mijn zin gehad!

[ Voor 15% gewijzigd door MacBreQ op 13-04-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBreQ
Peter91 schreef op dinsdag 07 april 2015 @ 19:08:
Gezien die met Olaf Wit samen gemaakt is, vertrouw ik er op dat het geen troep is!
Maar persoonlijk vind ik die Aventon wel mooier :D
Diezelfde Bombtrack Needle van Olaf Wit kwam er gisteren jammer genoeg slechter ervan af, vanwege iemand anders zijn crash... :( https://www.flickr.com/photos/junyo/16944767448/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ik heb zojuist maar een Miche Pista RD wielset besteld. Heb na 2 jaar de schroefdraad van m'n Miche hub verrot gefietst....
Ik wou eigenlijk een Paul, Victoire splined of Phil Wood aanschaffen, en het wiel weer zelf inspaken, maar kan dat op dit moment niet rechtvaardigen. (heb naast de Parallax ook een BMC CX en een Surly fabtike die om upgrades smeekt :+)

PS: als iemand noch een SRAM S80 of een Corima 4 Spoke voorwiel wil: PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:22
Na enige tijd hier lurken, is nu mijn project ook begonnen. Als basis heb ik een ontzettend stoffige maar verder bijzonder mooi uitziende MBK (idd Motobecane, Frans en dus op sommig gebied een uitdaging). De fiets rijdt eigenlijk nog best goed, de tubes hielden nog een klein rondje lang 7 bar aan lucht vast, hij schakelt goed en de wielen met 130mm-as en 700x32 banden van mijn toerfiets gingen eigenlijk best soepel nog het frame in, ter test.

De donor:
MBK Course (excuus van de foto van de verkeerde kant)

Eerste stap (na een grondige poets en smeer-beurt natuurlijk) gaat uiteraard een fixed wielset worden. Weet nog niet of het op de cheap een DP18 of iets duurder (dus beter?) Miche X-Press gaat worden. Wordt zeker wel iets met veel (32) spaken maar als iemand nog leuke suggesties heeft, hoor ik die ook graag.
Origineel dacht ik uiteindelijk qua kleur aan iets groens (RAL 6036 bv) te laten poedercoaten maar ik weet nu niet zeker of ik dit frame dat wil aandoen..

(Mocht iemand trouwens nog dezelfde fiets in een grote maat, 63cm als ik goed gemeten heb, willen, ik weet waar..)

[ Voor 17% gewijzigd door Bacchus op 28-04-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Na heeeeel lang twijfelen toch een ander frame in de bestelling!
Sir-Pete gaat mij voorzien van een 2015 Parallax als het goed is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Nice! is dat de zwarte? of de witte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Ik heb een paar voor de ervaren (Miche) flip-flop-rijders bijna triviale vragen:

Een (Xpress) flip-flop-wiel heeft aan één kant toch een vrijloop ingebouwd? Dus de kettingwieltjes links en rechts zijn identiek? Wat heb ik precies aan onderdelen en gereedschap nodig als ik flip-flop wil monteren? Ben ik met het volgende compleet?
* Wiel (Miche Xpress)
* Een tweetal kettingwieltjes: Ik heb voorbladen 42 en 52, dus 42:16 ligt voor de hand, 52:20 zou marginaal efficienter moeten zijn maar die 20 heeft Miche niet.
* Een lockring: Bij het wiel komt er een mee maar ik heb er ook een aan de vrijloopkant nodig, toch? Heb ik iets extra nodig aan de fixed-kant om te voorkomen dat ik hem los trap?

Dan nog uiteraard een paar velglinten, biba's en buba's (Conti Sportcontact 2 700x28).

Voor demontage verwacht ik sowieso wel een sluitringgereedschap nodig te hebben maar heb ik dat ook voor montage nodig? Is dat dezelfde als voor de sluitring van een ouderwetse bracket? Enige aanraders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Een flip-flop heeft niks "ingebouwd". Het biedt de mogelijkheid om aan 1 kant een lockring(sluitring) te monteren.
Dus je kan of 2 kanten singlespeed, of 1 kant single en een kant fixed(slechts 1 tandwiel monteren kan ook).

Voor singlespeed(vrije loop) heb je geen lockring nodig, bij fixed uiteraard wel! Deze zet je vast met een lockring tool(hamer en schroevendraaier afgeraden, chainwhip aangeraden). Met die tool haal je ook de lockring weer los, mocht je een ander tandwiel(cog) willen monteren.
Voor een singlespeed(freewheel) heb je enkel gereedschap nodig voor het loshalen van het tandkransje!

Daarnaast worden sommige wielen met velglint geleverd, geen idee of Miche dat doet..
En mij lijkt 42:16 en 52:20 vrij licht, maar dat is heel persoonlijk.

@Huig
Dat is de donkere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Nice Peter!
Zo staat de mijne er op het moment bij:
http://www.pedalroom.com/...arallax-17743#photo178097

Als advies voor Bacchus: 42x16 is ietsje zwaarder dan 52x20, en geeft je meer skid patches (plekken op je band die slijten). Je band gaat daarbij dus langer/evenrediger mee.
Dit is ook te tweaken: zo heb ik er in theorie 18 (of zelfs 36 als ik het met beide benen afwisselend kan) skid patches met 49x18. Meer info op bikecalc.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-09 07:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Huig schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:01:
Nice Peter!

Als advies voor Bacchus: 42x16 is ietsje zwaarder dan 52x20, en geeft je meer skid patches (plekken op je band die slijten). Je band gaat daarbij dus langer/evenrediger mee.
Dit is ook te tweaken: zo heb ik er in theorie 18 (of zelfs 36 als ik het met beide benen afwisselend kan) skid patches met 49x18. Meer info op bikecalc.com
Doe dan 48x19 ofzo, dat is een veel logischer verzet. En heeft een ratio van 2.53 ten opzichte van 2.5 bij 52x20. Nagenoeg hetzelfde dus. De meeste cranks zijn ook leverbaar met een 48t blad en anders is daar wel makkelijk aan te komen lijkt me. 19 tandjes achter betekent ook 19 skidpatches, in plaats van 8 bij een 16t sprocket.

Hier kun je gemakkelijk ratios, skidpatches en alles vergelijken:
https://www.surplace.fr/ffgc/

[ Voor 8% gewijzigd door Tjebakka op 30-04-2015 09:44 ]

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Als ik de aanschaf van nieuwe kettingbladen even uit kan stellen, dan zou dat mooi zijn.
Skid-patches zijn in eerste instantie niet zo relevant voor mij: Ik ga absoluut remmen installeren, in eerste instantie de originele Weinmann, later eventueel nieuwe Tektro's.
Ik denk dat ik eens met een 18-kransje tegenover mijn 52-blad begin. Als dat te zwaar blijkt, het wordt een stadsfiets met 28mm-banden per slot van rekening, dan probeer ik een 16T met mijn 42-blad.
Bandjes zijn al onderweg, wielen ga ik vandaag eens voor rondbellen. In de tussentijd ga ik eens mijn best doen om bracket en balhoofd uit te mesten: Die voelen alsof het lagervet door zand vervangen is. Gaat echter een eerste worden voor mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Huig schreef op woensdag 29 april 2015 @ 23:01:
Nice Peter!

2 gelijke wielen zou mooier staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-09 13:17
Toch even vloeken in de kerk als het mag ;)

Ik ben gék op de looks van een fixie, maar ik kan er voor geen meter prettig op fietsen. Nu zoek ik me al tijden een ongeluk naar een "fixie" met ±3 versnellingen, waar ik desnoods zelf een paar spatbordjes op kan zetten en met handremmen i.p.v. terugtrap rem.

Zijn hier toevallig mensen die zo'n dergelijke fiets hebben? Of waar je zo'n fiets zou kunnen kopen? Ik kom genoeg Fixie fietswinkels tegen, maar weinig die een leuke fiets hebben die zo'n zelfde frame hebben: een frame waarbij de horizontale balk (bij een mannen fiets) ook écht horizontaal loopt, en waarbij de fiets niet direct 16+ kilo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

joramoudenaarde schreef op maandag 04 mei 2015 @ 22:33:

Ik ben gék op de looks van een fixie, maar ik kan er voor geen meter prettig op fietsen. Nu zoek ik me al tijden een ongeluk naar een "fixie" met ±3 versnellingen, waar ik desnoods zelf een paar spatbordjes op kan zetten en met handremmen i.p.v. terugtrap rem.

Zijn hier toevallig mensen die zo'n dergelijke fiets hebben? Of waar je zo'n fiets zou kunnen kopen? Ik kom genoeg Fixie fietswinkels tegen, maar weinig die een leuke fiets hebben die zo'n zelfde frame hebben: een frame waarbij de horizontale balk (bij een mannen fiets) ook écht horizontaal loopt, en waarbij de fiets niet direct 16+ kilo is :)
Gewoon een achterwiel (laten) opbouwen met een versnellingsnaaf, die kabels kun je op elke fiets er langs trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:54

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

In principe kun je vrijwel iedere single speed fiets voorzien van een achterwiel met een Shimano Nexus 3 versnellingsnaaf (of Sram i-3). Er moet dan wel een kabel langs het frame en een shifter op het stuur zetten. Een comptenete fietsenmaker kan het in een bestaande velg inspaken als het er hetzelfde uit moet zien. (bijpassend voorwiel is misschien goedkoper, zeker als je de originele wielset verkoopt).

Als je geen shifter en kabel wil kun je ook een wiel met een Sram Automatix-naaf nemen, die heeft twee versnellingen en schakelt automatisch afhankelijk van je snelheid.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus

Wat versta je precies onder "de looks van een fixie"? Mijn basisidee van een fixie is een oude stalen koersfiets met een baannaaf in het achterwiel en zonder derailleurs. Als je de wegnaaf met cassette en derailleur achter laat zitten heb je zo'n beetje een "fixie met versnellingen en vrijloop" toch?

Al het andere dat je hier in het topic langs ziet komen, kun je op eigenlijk elke willekeurige fiets toepassen. (Uitsluitend) terugtraprem is sowieso dodelijk, dat zal niemand hier aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Goh, daar had ik niet eens aan gedacht… gewoon een leuke fixie kopen en daar een achterwiel in (laten) zetten met een versnelling er in. Geen verkeerd idee :) Ik kon die Sram i-3 ook niet eens: op Google kom je ook sterk wisselende prijzen tegen van die Sram i-3, dus daar zou ik eens in moeten duiken.

@Bacchus
Een fixie heeft bij de mannen-versie vaak een frame wat heel recht loopt, zoals de foto hieronder. De horizontale balk van het frame (tussen je zadel en het stuur) loopt écht horizontaal, met verder zo min mogelijk tierenlantijntjes op de fiets. Dat is, voor mij althans, hoe een fixie eruit hoort te zien. En dan het liefst met "kekke" kleur bandjes en frame uiteraard.
Afbeeldingslocatie: http://i304.photobucket.com/albums/nn182/joramoudenaarde/fixed_gear_blauw_.jpg

Ik gebruik m'n fiets alleen nét te vaak om er geen spatborden onder te zetten en vind een paar versnellingen net even te lekker fietsen. Vandaar dat ik de "fixie" look wil maar met het gemak van een gewone fiets. Banden van minimaal 28mm voor wat extra "vering" op de wat mindere wegen in Delft, strakke spatbordjes tegen de modder, en een paar versnellingen voor de heuveltjes en wind. :)

Ik ben er ook niet op tegen om een racefietsje te kopen via Marktplaats, deze te poedercoaten en daar wat dikkere banden onder te zetten, maar daar heb ik net te weinig kaas van gegeten. Veel racefietsjes kunnen namelijk geen bredere banden én spatbordjes hebben vanwege de beperkte ruimte in de voor- en achtervork.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Veel racefietsen van voor 1990 kunnen 28 millimeter banden hebben. Ik gebruik als stadsfiets een oude Empella met 28mm Continental GP 4 seasons banden en flat pedals. Mensen zeggen dan tegenwoordig 'mooie fixie' omdat ze niet beter weten. Ik zou er een fixie van kunnen maken maar doe het lekker met de originele 2x7 versnellingen. De voorderailleur heeft het wel enigzins moeilijk dus ik overweeg dat ding er af te halen en er een enkele chainring met bashguard op te zetten als broekbescherming. Mijn voornaamste reden om hier op te rijden is dat ik graag dropbars heb.

[ Voor 14% gewijzigd door Makkelijk op 05-05-2015 10:01 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
@joramoudenaarde
Precies wat ik even wilde weten. Wat je beschrijft is in de basis namelijk vooral een klassiek stalen raceframe: De horizontale bovenbuis, ruimte voor 28mm banden en nokjes voor spatborden.
Dit soort fietsen vindt je voor een paar tientjes op Marktplaats maar dan moet je zelf inderdaad nog wat regelen.
Let ook op dat de Bohemian uit de foto een Chinees baanframe van pispotstaal heeft en spatbord-nokjes mist. Een Marktplaats-tientjes-racefiets heeft waarschijnlijk een beter frame maar lees je even in (M-gineering en Sheldon Brown) waarom dat zo is.
Je noemt het gemak van een gewone fiets maar heb je er ook al aan gedacht dat je houding op een race-gebaseerde fiets anders gaat zijn?
Als je je niet lekker voelt bij het demonteren van een fiets voor poedercoaten, dan moet je nog eens goed nadenken of je wel nokjes voor versnellingskabels aan een fixed-frame durft te lassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
@Makkelijk
Oh, dat helpt al een hoop :) Ik ben niet vies van een beetje sleutelen, maar omdat er nog teveel is waar ik niet echt uit kom vertrouw ik mezelf er (nog) niet echt mee:
- Naast de bandbreedte van 28mm zit je ook met velg maten, rem-maten, spatbord-maten en kabelwerk
- Alle verschillende onderdelen voor een versnelling duizelt een beetje (derailleur, en alles wat erbij komt kijken)
- De verschillende dikte- en lengtematen voor stuur- en zadel pennen.

Maar zo'n Empella frame is iets wat ik in ieder geval mooi als uitgangspunt kan gebruiken in dat geval! :)

@bacchus:
Ik ben nog niet zo bekend met wat wel/geen goed frame is, maar pispotstaal klinkt in ieder geval niet best, hahah! Maar je hebt wel een punt… sleutelen op zich ben ik niet vies van, maar laswerk (voor de nokjes), en het (her)monteren van de complete versnelling ligt toch wat gevoeliger. Helemaal omdat ik niet de ruimte heb om het project half-af ergens te laten liggen. M'n schuur is 2x3m, en nu vol met de hardtop van m'n auto, 2 andere fietsen en wat opslagrekken :P

M-gineering had ik wel al gevonden… ik kwam ze tegen toen ik me wilde inlezen over Rohloff versnellingsnaven en bandenmaten. Ik zal me daar in ieder geval nog eens verder op inlezen. Vroeger, toen ik jong was en een simpel crossfietjes had, haalde ik ze zonder problemen uit elkaar… was toen ontzettend leuk om te doen! Maar met de versnellingen en andere kabelwerkjes ben ik nog niet zo zeker van m'n zaak.

Dat m'n fietshouding trouwens anders zal worden dan op een 'normale' fiets (heb nu een Puch Storm uit 2012) weet ik en vind ik prima. Dat zal geen enkel probleem worden, hoewel ik geen bullbar stuur neem maar een rechte om nét even wat rechter te zitten. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Kapotlood op 05-05-2015 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even de achterband van mijn Sensa Pista vervangen. Het lijkt alsof er een scheur in het frame komt. Heb geprobeert om het weg te poetsen, maar dat lukt niet en daarnaast ziet het er ook niet uit als een kras. Wat denken jullie? Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-xIfvk9x9WlA/VU9zl6dNbQI/AAAAAAAANII/ZqSb2xG9bFk/s720/scheur-frame-pista.jpg

De fiets is van 2013 en heeft hooguit 1000km gereden.Even Stava nagekeken 671km en misschien nog een paar dorps ritjes, hooguit 800km.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2015 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Zuur, ziet er waarschijnlijk wel uit als een beginnend scheurtje in je frame. Heb je je zadelpen ooit te hoog gezet? Dit zorgt wat extra kracht op het frame en kan een oorzaak zijn van het scheurtje.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Giant raceframe. Die is uiteindelijk maar richting de sloop gebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k5052 schreef op zondag 10 mei 2015 @ 17:57:
Zuur, ziet er waarschijnlijk wel uit als een beginnend scheurtje in je frame. Heb je je zadelpen ooit te hoog gezet? Dit zorgt wat extra kracht op het frame en kan een oorzaak zijn van het scheurtje.

Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een Giant raceframe. Die is uiteindelijk maar richting de sloop gebracht..
Niet te hoog gezet, ben van binnen gaan voelen of ik het scheurtje van vinden, maar ik kon niet bij de binnenkant van de zitbuis. Het frame heeft een wat vreemde constructie van binnen. De zadelpen zit ook veel verder het frame in dan waar deze scheur zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:11

Minkie

Groazers Unite.

Ik weet niet of het mag, dus ik probeer het maar op goed geluk.
Ik heb nog een Trek District staan uit 2010 die ik weinig heb gebruikt (maximaal 1000KM).
Aangezien ik zelf geen plannen heb om er nog wat mee te gaan doen mag die wel weg.
Misschien kan/wil iemand er een fixie van maken?
Eventuele reacties mogen wel via de DM.

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-H6AVMZP8-D.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-T6OFQ3QU-D.jpg

Eventuele bijzonderheden:

Carbon voorvork en een tandriem ipv een ketting

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Het is allemaal de schuld van de fixies: ;)
In de video is na elf seconden te zien hoe een man op een zogenaamde 'fixed gear' (een fiets die niet kan remmen, red.) van de stoep de weg op rijdt, waarschijnlijk in een grappig bedoelde poging om een stukje mee te fietsen met het peloton, dat op dat moment in volle vaart in voorbereiding was op de massasprint.
nos.nl

Een beetje krom beeld van een fixie trouwens: Er is geen directe link tussen fixed gear en al dan niet kunnen remmen.
Pagina: 1 ... 19 ... 22 Laatste