@Makkelijk
Oh, dat helpt al een hoop

Ik ben niet vies van een beetje sleutelen, maar omdat er nog teveel is waar ik niet echt uit kom vertrouw ik mezelf er (nog) niet echt mee:
- Naast de bandbreedte van 28mm zit je ook met velg maten, rem-maten, spatbord-maten en kabelwerk
- Alle verschillende onderdelen voor een versnelling duizelt een beetje (derailleur, en alles wat erbij komt kijken)
- De verschillende dikte- en lengtematen voor stuur- en zadel pennen.
Maar zo'n Empella frame is iets wat ik in ieder geval mooi als uitgangspunt kan gebruiken in dat geval!
@bacchus:
Ik ben nog niet zo bekend met wat wel/geen goed frame is, maar pispotstaal klinkt in ieder geval niet best, hahah! Maar je hebt wel een punt… sleutelen op zich ben ik niet vies van, maar laswerk (voor de nokjes), en het (her)monteren van de complete versnelling ligt toch wat gevoeliger. Helemaal omdat ik niet de ruimte heb om het project half-af ergens te laten liggen. M'n schuur is 2x3m, en nu vol met de hardtop van m'n auto, 2 andere fietsen en wat opslagrekken
M-gineering had ik wel al gevonden… ik kwam ze tegen toen ik me wilde inlezen over Rohloff versnellingsnaven en bandenmaten. Ik zal me daar in ieder geval nog eens verder op inlezen. Vroeger, toen ik jong was en een simpel crossfietjes had, haalde ik ze zonder problemen uit elkaar… was toen ontzettend leuk om te doen! Maar met de versnellingen en andere kabelwerkjes ben ik nog niet zo zeker van m'n zaak.
Dat m'n fietshouding trouwens anders zal worden dan op een 'normale' fiets (heb nu een Puch Storm uit 2012) weet ik en vind ik prima. Dat zal geen enkel probleem worden, hoewel ik geen bullbar stuur neem maar een rechte om nét even wat rechter te zitten.
[
Voor 8% gewijzigd door
Kapotlood op 05-05-2015 10:44
]