http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo
Anoniem: 533447
Want ik wil nog steeds 47t of 49t gaan rijden. 48x16 heeft niet zo'n gustige skidpatch verhouding..

En een "neppe prolly hype" vind ik het niet:
Hij heeft altijd wel originele producten in zn webshop (als ie überhaupt iets heeft
Goed, Factory five kan er ook wat van:
5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP
Wat lelijk.Huig schreef op donderdag 12 december 2013 @ 12:11:
Hier eentje in het paars:
[afbeelding]
En een "neppe prolly hype" vind ik het niet:
Hij heeft altijd wel originele producten in zn webshop (als ie überhaupt iets heeft). Ik vind het wel een tof ding. (die designer erachter maakt wel meer leuke spullen naar mijn smaak) Het schijnt een van de stilste chainrings te zijn op de markt.
Goed, Factory five kan er ook wat van:
[afbeelding]

Dan ben ik toch wel weer heel blij met mijn Sugino 75's:

Project is nu bijna klaar, zal binnenkort mooie foto's maken. Teaser.
Het duurde wel even (1+ maand), maar het resultaat is wel goed!
Als je dit op de openbare weg gebruikt heb je binnen de kortste keren een prent te pakken in elk geval.JeroendeGroot schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:51:
Heeft iemand dit al in zijn wiel hangen? http://www.monkeylectric....d=4&var_id=7&pagina_id=89 Ziet er namelijk wel heel erg gaaf uit en de 232 is nog betaalbaar
frustratie.. Maar het is gelukt, en de 3/32 past netjes. Al doende leert men!
Peter91 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 22:56:
Doe mij deze combi maar op m'n omniums!
[afbeelding]

Als de lente weer begint bestel ik een 52 Sugino Zen blad voor op m'n Omniums
If it aint fixed, it's broken.
Maar zet 'm wel even met 5 boutjes vast, niet 4 zoals op de foto ;D
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Om dit te vieren heb ik vandaag een upgrade gekocht (50T):

Ik wil enkel mijn drop bars nog wisselen voor Ritchey Classic road bars.
[ Voor 0% gewijzigd door jspr op 30-12-2013 12:28 . Reden: 50T toegevoegd ]
Ik heb een Sugino 44t 3/32 blad liggen, voor een 110 steek. Kan je voor een zacht prijsje van me overnemen.Anoniem: 533447 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:25:
Heren, nu heb ik een 3/32 singlespeed ketting en ben ik op zoek naar een 3/32 kettingblad van ongeveer 45 tanden. (sprocket is 16 tanden en de huidige 50 tanden vooraan maken skidden nogal moeilijk) Maar wat lastig om dat te vinden..! Iemand een idee? Dacht om een blad uit een groep te nemen, maar mss weet iemand iets beter? Bedankt alvast!
Hmm een 44t is net wat ik niet kan gebruikenTijmenK schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:36:
[...]
Ik heb een Sugino 44t 3/32 blad liggen, voor een 110 steek. Kan je voor een zacht prijsje van me overnemen.

Als je een sprocket van 15 17 of 19 neemt heb je ineens weer veel meer patchesAnoniem: 533447 schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 17:11:
[...]
Hmm een 44t is net wat ik niet kan gebruikenDan heb ik een skid patch van 4..
ja.. klopt helemaal. Maar heb dus een 16t dura ace sprocketje kunnen vinden en dat vond ik zo vet dat ik daar maar voor gegaan ben..Tjebakka schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 18:13:
[...]
Als je een sprocket van 15 17 of 19 neemt heb je ineens weer veel meer patchesDat zijn de kosten ook niet.

Gewoon als je band begint te slijten even je ketting een paar tandjes verleggen..
Nog niet zo'n slecht idee inderdaad! BedanktPeter91 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 09:08:
Ik rijdt sinds m'n omniums met 48-16 skid patches = 1.
Gewoon als je band begint te slijten even je ketting een paar tandjes verleggen..
Maar ben begonnen met 44 toen 46 en daarna 48, dus dan went het langzaam wel.
Verder fiets ik met klik pedalen, dat is misschien ook iets makkelijker skidden?

De politie agenten die ik sprak vonden 'm awesome. Ze hebben liever dat je verlicht bent dan niet. Overigens: pas als eht een plaag wordt dan zijn de regenboog kleurtjes een probleem. De kleine versie (die alleen een strep langs je velg verlicht) vinden ze een goed plan mits het wit voor en rood achter is. Ik heb er dus 2 op mijn Achielle, regenboogjes voro en achter.mark-k schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:38:
[...]
Als je dit op de openbare weg gebruikt heb je binnen de kortste keren een prent te pakken in elk geval.
Anyhoe. Ik ben 203cm lang waarvan 150cm been. Wat voor fiets/fixie is op mijn maat? De relatief standaar dingen die ik in Leiden en Haarlem tegen kom hebben allemaal een te klein frame. Ik hou wel van stevig doordouwen. Op mijn huidige gewone Achielle haal ik 25 km/u ook zonder versnellingen.
[ Voor 17% gewijzigd door ROFLASTC op 11-01-2014 09:39 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Maar die 150 cm kan ik me niet voorstellen, 106 op 180 is al heel veel.
[ Voor 62% gewijzigd door TijmenK op 11-01-2014 09:40 ]
Ok ,mooi. ThanxTijmenK schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 09:38:
http://www.competitivecyc...log/fitCalculatorBike.jsp
Maar die 150 cm kan ik me niet voorstellen, 106 op 180 is al heel veel.
And it goes BRAAAAAPP!

Dit is toch mooier moet ik zeggen :-)

[ Voor 82% gewijzigd door jspr op 15-01-2014 11:01 ]
Is dat werkbaar in de praktijk of kan ik beter een setje spacers van verschillende diktes kopen? Ik wil aan de voorkant een 42t middenblad van een triple crankstel gebruiken, ipv het buitenblad ga ik namelijk nog een ring (rondgevijld 52t kettingblad) plaatsen die mijn broek schoon moet houden.
Als je een bestaande wielset wil gebruiken, spacers en een singlespeed (BMX) kransje er op. Fixie-wielen zijn vaak zgn flipflop-hubs. dwz dat je aan beide kanten schroefdraad hebt, aan de ene kant kan je een tandwiel helemaal vast zetten (zonder vrijloop) en aan de andere kant past een tandwiel met ingebouwde vrijloop. (dat zijn verschillende soorten schroefdraad)gilligan schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:31:
Hallo. Ik heb ook het plan opgevat om een singlespeed te maken. Ik vraag me alleen af hoe je dat het best kan doen met een achterwiel? Ik zag wel de mogelijkheid van een freewheel, maar hoe werkt dat? Of is het gebruikelijker om een tandwiel en spacers op je body te zetten?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik zat gisteren te denken dat ik net zo goed bij de metaalboer een alu buis op de juiste dikte en diameter kan kopen, dan kan ik die perfect op maat zagen toch?
Ik bedoelde eigenlijk, ik heb zo'n setje spacers van 2/5/10 mm heb gekocht en mijn kransje achter bijna een centimeter uit het midden van de body heb moeten zetten voor een nette kettinglijn.TheLemon schreef op maandag 20 januari 2014 @ 09:07:
Ok, maar dan loopt dan niet heel mooi toch? Op mijn vorige (gejatte) ss kreeg ik lelijke bijgeluiden als ik de (8-speed) ketting ook maar één kransje uit het midden legde.
Ik zat gisteren te denken dat ik net zo goed bij de metaalboer een alu buis op de juiste dikte en diameter kan kopen, dan kan ik die perfect op maat zagen toch?
Een stuk alu buis zou uiteraard ook kunnen, maar als je die zelf (met de hand) op maat zaagt dan ga je dat nooit perfect recht krijgen. Daarnaast zal het een beetje liefdadigheid van de metaalboer moeten zijn, anders wordt het al gauw duurder dan een stel spacers. En er moet toevallig een stuk buis zijn met de juiste binnendiameter (buis wordt doorgaans op buitendiameter verkocht) anders moet het op maat gedraaid worden en gaat het je meteen een vermogen kosten.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
Maar kan je een normaal racewiel dus alleen met spacers en een enkel tandwiel singlespeed-proof maken? Ik ben maar een leek, maar ik dacht dat als je de cassette en 'body' eraf zou halen je zo'n freewheel op dat schroefdraad kan schroeven?
Mijn fiets heeft twee bladen voor, waarvan ik het binnenblad (45t) wil blijven gebruiken. Als ik zo'n BMX-tandwiel erop leg, kan ik dan mijn huidige ketting blijven gebruiken? Of kan ik ook gewoon een tandwiel van de huidige cassette gebruiken?
Bestaande tandwieltjes zou je kunnen gebruiken, maar houd er rekening mee dat die ontworpen zijn om de ketting soepel naar links en naar rechts te laten lopen en dat de ketting normaal door de derailleurs op z'n plek gehouden wordt.
Ik gebruik de rollers enkel wegens tijdgebrek, en ik probeer dagelijks minimaal 20 min. te doen om zo een beetje ritme te houden.
40Km/u met 48/15 is 100Rpm. Netjes, hoe lang hou je dat vol?Anoniem: 277058 schreef op donderdag 23 januari 2014 @ 17:31:
Ik rij op Tacx rollers 48/15, probeer meestal rond de 40 average te fietsen
Dit is 35min., 20Km, 34,5Km/u gem., hartslag 134 gem. (50/17).

48/15 = 86,4 vs. 50/17 = 79,4, dus 48/15 is iets zwaarder.
[ Voor 6% gewijzigd door jspr op 23-01-2014 19:57 ]

Anoniem: 277058
Dit is trouwens waar ik op fiets, inmiddels geupgrade met omniums en spd

En mijn conversion commuter voor in de stad

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 277058 op 25-01-2014 17:20 ]
Deep-v wielen zijn mooi inderdaad. Ik heb een chromen Velocity Deep-V velg met 36 spaken laten spaken aan een BLB King track naaf. Het hele wiel is chrome, supervet. Kost per wiel ongeveer 190 euro. Superstijf wiel en enorm goede kwaliteit maar voor de verdere performance is het onzin. Het is vrij zwaar en de vorm van de velg is in aerodynamisch opzicht waardeloos. Snelle aerodynamische wielen zijn van carbon en hebben een wat bolle velg. Qua pimppoints score je wel hard met een velocity deep-v.gilligan schreef op maandag 20 januari 2014 @ 12:00:
Ik heb wel gekeken naar van die Deep V wielen (met flipflop-hubs) maar die zijn voorlopig nog een stap te ver. Voor die wielen moet je al snel bestellen van over zee, en ik ben een beetje huiverig voor de kwaliteit, ik vind dat nogal een gok. Het ziet er in ieder geval wel super vet uit. Voorlopig ben ik nog even van plan het zo low-budget mogelijk te houden in ieder geval.
Maar kan je een normaal racewiel dus alleen met spacers en een enkel tandwiel singlespeed-proof maken? Ik ben maar een leek, maar ik dacht dat als je de cassette en 'body' eraf zou halen je zo'n freewheel op dat schroefdraad kan schroeven?
Mijn fiets heeft twee bladen voor, waarvan ik het binnenblad (45t) wil blijven gebruiken. Als ik zo'n BMX-tandwiel erop leg, kan ik dan mijn huidige ketting blijven gebruiken? Of kan ik ook gewoon een tandwiel van de huidige cassette gebruiken?
Nice, ik zie dat je van flat pedals en straps houd, wat voor pedals en straps zijn dat? Ik wil zelf iets anders omdat m'n metalen pedalen en toe-clips, alhoewel erg mooi, m'n schoenen een beetje slopen.Anoniem: 277058 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:16:
@jspr Meestal rond de 40 minuten. Ik zoek een Tour de France stage op youtube. Spoel door naar 40-50 km voor de finish en dan ga ik lekker 'mee' fietsen tot de finish.
[afbeelding]
En mijn conversion commuter voor in de stad
[afbeelding]
Cool, SPD is veel beter dan straps, en het ziet er beter uit als je het mij vraagt.Anoniem: 277058 schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 17:16:
@jspr Meestal rond de 40 minuten. Ik zoek een Tour de France stage op youtube. Spoel door naar 40-50 km voor de finish en dan ga ik lekker 'mee' fietsen tot de finish.
Straps zijn killers omdat je er niet snel genoeg uit kan.

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 533447 op 28-01-2014 21:41 ]
Cranktrekker kopen, die dingen zitten zo ontzettend vast dat je ze met de hand niet los gaat krijgen. Tenzij je ongepast geweld gebruikt (schroevendraaier er tussen of met een hamer) maar dan sloop je de boel.Anoniem: 533447 schreef op dinsdag 28 januari 2014 @ 21:39:
Weet iemand hoe ik de crank verwijder van een bracket met threaded ends? Heb de moeren los gekregen maar moet ik nu gewoon hard trekken of toch een crankpuller aanschaffen? En weet iemand waarom een koersfiets geen derailleuroog zou hebben? Mijn dropouts zijn gewoon kaal..Alvast bedankt
Wat voor frame heb je? Zou het kunnen dat er een losse derailleurhanger aan gezeten heeft? (bij MTB's is dat heel gebruikelijk) Als het een koersframe is, zouden er toch schroefgaatjes moeten zitten of tekenen dat er ooit een oog gezeten heeft. (slijpsporen)
Maar beter koop je inderdaad een cranktrekker, een paar euro's en je gaat het vaker dan 1 keer nodig hebben.
Ik kwam er een keer tijdens het touren achter dat ik mijn linker crankbout kwijt was.. doordat mijn crank er af donderdejeltevm schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 10:56:
Wat je zou kunnen doen (voorzichtig geformuleerd, op eigen risico): met losse schroeven (dus wel ingedraaid maar niet vast) een stukje fietsen en een paar keer goed op de pedalen gaan staan. Zo heb ik een crank met dolgedraaid draad (dus geen cranktrekker mogelijkheid) een keer los kunnen krijgen.
Maar beter koop je inderdaad een cranktrekker, een paar euro's en je gaat het vaker dan 1 keer nodig hebben.

Als het geen haast heeft: wacht tot de Lidl weer fietsgereedschap in de aanbieding heeft. Kost je 3 tientjes en dan heb je bijna alles wat je nodig hebt om zelf de fiets te onderhouden. De kwaliteit is niet denderend, maar op één of twee gereedschappen na goed genoeg voor die enkele keer dat je het gebruikt.
Hmm dan koop ik er wel eentje.. Ja het is zeker een koersframe, en zie geen slijpsporen.. Daarom dat ik het niet begrijp.. Er hangt momenteel een derailleurhanger aan, maar vond het toch gek.. Het frame is een bianchi van 73' (campione del mondo) dus had ik echt wel een oog verwacht..Demoniac schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 09:27:
[...]
Cranktrekker kopen, die dingen zitten zo ontzettend vast dat je ze met de hand niet los gaat krijgen. Tenzij je ongepast geweld gebruikt (schroevendraaier er tussen of met een hamer) maar dan sloop je de boel.
Wat voor frame heb je? Zou het kunnen dat er een losse derailleurhanger aan gezeten heeft? (bij MTB's is dat heel gebruikelijk) Als het een koersframe is, zouden er toch schroefgaatjes moeten zitten of tekenen dat er ooit een oog gezeten heeft. (slijpsporen)
Geloof me, die set van de Lidl is prima. Zeker met die cranktrekker kun je honderden cranks losmaken zonder problemen en verder zit er veel specifiek gereedschap in dat je soms maar één keer in je leven nodig hebt en waar je los 20,- voor betaalt. Ik sleutel echt veel aan diverse fietsen en dat koffertje heeft me nog nooit in de steek gelaten, alleen de heel brede steeksleutel (oude balhoofden en bracketlagercups) is een klein beetje ingedeukt omdat ik er eens een heeeeel erg strakke cup mee moest losdraaien.stijnislike schreef op woensdag 29 januari 2014 @ 17:39:
Geef dan gewoon ietsje meer uit aan fatsoenlijk gereedschap. Niet-specifiek gereedschap en veel fiets-specifiek gereedschap gebruik je echt wel meer dan 1 a 2 keer. Zelfs toen een student was met geen budget kocht ik cranktrekkers gewoon in goede kwaliteit, is z'n geld altijd waard, doe je leven lang mee als je er fatsoenlijk mee omgaat.
Nog even een afrader: koop niet de binnenbandjes van Tonta Cycles, ik had er één die al lek was toen ik hem de eerste keer op de velg gelegd had (kan ook mijn eigen fout geweest zijn natuurlijk) na plakken van het lek alsnog binnen een dag slap stond en toen ik hem zojuist op lekken wilde controleren in een emmer water, plofte het ding bij 1,5 bar

Oef, ik zweer al tijden bij de binnenbandjes van Vredestein. Mijn club koopt ze in bulk dus ik kan ze voor €2,67 kopen en heb niks te klagen.Demoniac schreef op donderdag 30 januari 2014 @ 16:33:
Zo, vanochtend mijn Jan Janssen-frame afgegeven bij Van Rijn in Utrecht. (nog bedankt voor de tip, TheLemon) Volgende week eens kijken hoe dat roestige ding er uit ziet in RAL5025 parelmoerblauw en dan de gepolijste Shimano 600-groep er op monteren
Nog even een afrader: koop niet de binnenbandjes van Tonta Cycles, ik had er één die al lek was toen ik hem de eerste keer op de velg gelegd had (kan ook mijn eigen fout geweest zijn natuurlijk) na plakken van het lek alsnog binnen een dag slap stond en toen ik hem zojuist op lekken wilde controleren in een emmer water, plofte het ding bij 1,5 barMooi dat ik die andere binnenband ook van de velg af trek, ik rijd liever niet op explosieven rond.
Moet veel basisuren maken en ben dus begonnen met films kijken op de rolelrs, vind het reuze mee vallen en had ook na drie uur niet echt last van verveling. Komt bij dat ik dan eindelijk alle zooi die ik via Sickbeard heb binnengehaald eindelijk eens ga bekijken.
Anoniem: 577017
Echt heel mooi om te zien, zou 'm zo ruilen tegen m'n Leader 735.
Prijs is wel scherp, verder geen idee over kwaliteit ofzo..

Jan Janssen is gepoedercoat!
Anoniem: 54936
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 22-02-2014 16:25 ]
RAL5025 heet 'parelmoerblauw', er zit dus inderdaad een lichte glinstering in maar metallic zou ik het niet willen noemen.Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 22 februari 2014 @ 16:25:
Mooie kleur! Is dat metallic poedercoat? Wist niet dat dit mogelijk was.
Vandaag het zadel en een tijdelijk stel pedalen gemonteerd en de eerste meters fixed gefietst. Wat is dat wennen zeg!
Anoniem: 54936
M'n Leader 729TRK ga ik ombouwen tot racer. Andere voorvork komt erin, ander balhoofd, andere stuurpen + dropbar, frame + velgen worden gepoedercoat. Evt. andere crank. Daarna verkopen
Affinity Lo Pro gaat ook de deur uit, met uitzondering van de SRAM Omnium crank, die ik hierop ga zetten:
Dosnoventa Houston

Idee is om er een dikke vette racer van te bouwen, Notorious 90 achter en Notorious 05 voor. Over de rest ga ik nog nadenken, maar het worden allemaal zwarte onderdelen op een hot pink frame.
[ Voor 3% gewijzigd door Tjebakka op 06-03-2014 11:37 ]
Ik ben er een paar keer geweest, maar ik wil niks met die gasten te maken hebben... not my cup of tea.
[ Voor 9% gewijzigd door jspr op 06-03-2014 11:50 ]
Dat ze arrogant zijn had ik gehoord maar dat klopt dus niet, maakt me verder niet uit. Vind het frame gewoon heel gaafjspr schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 11:47:
Ze maken best leuke frames, maar ze voelen zich oh zo belangrijk die gasten van 290.
Ik ben er een paar keer geweest, maar ik wil niks met die gasten te maken hebben... not my cup of tea.
[ Voor 4% gewijzigd door Tjebakka op 19-06-2014 14:41 ]
Op de een of andere manier blijft het bij mij ook kriebelen:
Een Parallax blijft wel supervet. Of toch een Mielec low kopie:
Poolse framebouwer die een custom alu frame naar jouw wensen bouwt voor nog geen 300€.

Of toch voor Steel is Real gaan: een Lo Pro of een Breakbrak 17 transfer....
Wachten op vakantiegeld
Je mag mijn Affinity Lo Pro wel overkopenHuig schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 15:01:
Dosnoventa, Nice!
Op de een of andere manier blijft het bij mij ook kriebelen:
Een Parallax blijft wel supervet. Of toch een Mielec low kopie:
Poolse framebouwer die een custom alu frame naar jouw wensen bouwt voor nog geen 300€.
[afbeelding]
Of toch voor Steel is Real gaan: een Lo Pro of een Breakbrak 17 transfer....
Wachten op vakantiegeld
Zelf weinig verstand van, maar vader gaf aan dat het eventueel door mijn wiel zelf komt. Iemand misschien mogelijk een idee? Zal van de week wel even met mijn wiel richting Pristine gaan.
Genoeg geluld, hier vast een (bijna) eindresultaat (stuurpen moet nog ff mooier):

Naast bovengenoemd uitgangspunt wilde ik ook op budget letten, dus hier en daar lelijke gebruikte onderdelen, zoals de crank en pedalen. Totaal komt het op zo'n €430,-
En hier de making of: https://www.facebook.com/...25546&type=1&l=6157af4dda
Ziet er wel netjes uit, zijn wel aardige spatbordjes die Curana.
Vond die gekleurde remkabels ook erg vet, het is dat ik op mijn fiets een terugtrap rem heb, anders had ik zoiets in t oranje gekocht.
Prachtig apparaat! In een CX frame had je 28" wielen kwijt gekund, maar niet van die lekkere dikke Big Apple's.. Is die ketting een KMC Rustbuster? En vwb de aluminium delen: een oplossing van natriumhydroxide maken en het er een tijdje in zetten, dan veeg je die zwarte laag er zo af met een schuursponsjeTheLemon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:55:
Na het gejat worden van mijn vorige zelfbouw singlespeed, is project 2 klaar. Ik heb meteen een aantal dingen anders gedaan op basis van de ervaringen met mijn vorige fiets. Aangezien het een woon-werk en all-weather fiets moest worden, heb ik als basis een MTB frame gepakt en daaronder dikke ballonbanden gelegd (comfort en grip) en degelijke v-brakes gemonteerd. Ook een flatbar ipv racebocht, stuurt veel zekerder en het remt als een duivel, maar toch doseerbaar. Eigenlijk wilde ik liever een cyclocross frame gebruiken vanwege de grotere wielen, maar daar is heel moeilijk aan te komen met horizontale dropouts.
Genoeg geluld, hier vast een (bijna) eindresultaat (stuurpen moet nog ff mooier):
[afbeelding]
Naast bovengenoemd uitgangspunt wilde ik ook op budget letten, dus hier en daar lelijke gebruikte onderdelen, zoals de crank en pedalen. Totaal komt het op zo'n €430,-
Mooi hoor, erg netjes! 1 klein dingetje, je handvatten zitten met de onderkant naar vorenTheLemon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:55:
Na het gejat worden van mijn vorige zelfbouw singlespeed, is project 2 klaar. Ik heb meteen een aantal dingen anders gedaan op basis van de ervaringen met mijn vorige fiets. Aangezien het een woon-werk en all-weather fiets moest worden, heb ik als basis een MTB frame gepakt en daaronder dikke ballonbanden gelegd (comfort en grip) en degelijke v-brakes gemonteerd. Ook een flatbar ipv racebocht, stuurt veel zekerder en het remt als een duivel, maar toch doseerbaar. Eigenlijk wilde ik liever een cyclocross frame gebruiken vanwege de grotere wielen, maar daar is heel moeilijk aan te komen met horizontale dropouts.
[afbeelding]
@Demoniac: wat voor stuurpen is dat (maten)? Ik zoek eigenlijk een 1" A-head, maar daar is lastig aan te komen. En bedankt voor de tip over dat NaHO (ofzo
Wat je kan proberen is een shim tussen je headset en de vorkbuis te doen die het 1/8 gedeelte opvultTheLemon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:14:
Weet ik, dat is bewust vanwege grip. Ik vond ze vrij glad anders. Die handvatten waren helemaal niet duur, €20,- bij Republic Dutch en echt leer. Het duurste was het poedercoaten, €65,- en daarna de wielen voor €50,-.
@Demoniac: wat voor stuurpen is dat (maten)? Ik zoek eigenlijk een 1" A-head, maar daar is lastig aan te komen. En bedankt voor de tip over dat NaHO (ofzo). Waar koop je dat? Ketting is een Wippermann (volgens mij eigenlijk een submerk, made by), maar wel met anti-roest behandeling idd.
Nice! Ziet er anders uit dan de traditionele fixie maar ik vind het wel wat hebben!TheLemon schreef op maandag 10 maart 2014 @ 23:55:
Ik had in eerste instantie een 1" quill naar 1 1/8" a-head adapter met daarop dus een Ritchey WCS stem van 10 cm (die ik ook gebleekt heb in de NaOHTheLemon schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 09:14:
@Demoniac: wat voor stuurpen is dat (maten)? Ik zoek eigenlijk een 1" A-head, maar daar is lastig aan te komen. En bedankt voor de tip over dat NaHO (ofzo). Waar koop je dat? Ketting is een Wippermann (volgens mij eigenlijk een submerk, made by), maar wel met anti-roest behandeling idd.

Hij is er weer klaar voor

Met vers Mavic Ellipse achterwiel
[ Voor 29% gewijzigd door Peter91 op 16-03-2014 21:21 ]
Frame / crankset / achterwiel zijn allemaal waardevoller
Als ze 'm willen meenemen doen ze dat toch wel.
Beetje vertrouwen in de mens haha ;p
Dus ik was een tijdje een 6cm pen aan het proberen. En uhh, het lijkt iets beter.
Is een 58cm frame en ik ben 193 lang..
Ondertussen staat mijn Affinity Lo Pro met lightskin zadelpen, cane creek headset, BLB stuurpen en BLB pursuit bar, te koop (pm voor details).
Anoniem: 533325
Mijn bike is bijna af. Voor de zekerheid wil ik in het begin nog wel een voorrem er op plaatsen. Ik heb er een besteld bij http://www.chainreactionc...lever-chrome/rp-prod63256 . Helaas was die alleen in zwart leverbaar.
Weet iemand waar ik een klein (BMX) chrome rem kan bestellen?
Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Cheers Gerben
Heb goede ervaringen met singlespeed.nl. Verder heb je ook nog een heleboel andere shops als Wiggle, Futurumshop, bike2build waar ze zoiets ook wel hebbenAnoniem: 533325 schreef op zondag 27 april 2014 @ 10:25:
Hallo,
Mijn bike is bijna af. Voor de zekerheid wil ik in het begin nog wel een voorrem er op plaatsen. Ik heb er een besteld bij http://www.chainreactionc...lever-chrome/rp-prod63256 . Helaas was die alleen in zwart leverbaar.
Weet iemand waar ik een klein (BMX) chrome rem kan bestellen?
Ben benieuwd naar jullie ervaring.
Cheers Gerben
Ik heb witte velgranden en wil singlespeed ipv fixed gaan rijden met een achterrem. Maar reguliere pads verneuken mijn velgranden.
Ga er maar vanuit dat transparante je velgen ook verneuken. Beetje zand op de remschoen en het schuurt alsnog als een gek de lak van je velg. Enige juiste oplossing is een velg met remrand.418O2 schreef op zondag 27 april 2014 @ 12:00:
Iemand tips voor een vbrake set met transparante pads?
Ik heb witte velgranden en wil singlespeed ipv fixed gaan rijden met een achterrem. Maar reguliere pads verneuken mijn velgranden.
Volgens mij (pin me er niet op vast) is Avénton vergelijkbaar met Leader bikes. Gewoon prima/goed.Anoniem: 533447 schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:43:
Een avénton frame ( http://aventonbikes.com/track/ ) heeft iemand daar een mening over? Ben zelf gek van de Dosnoventa houston, zeker die gele, maar kost 4 keer zoveel als deze aventon.. Als er dan nog wielen etc opmoeten.. Voor zo een aventon zou ik dus nog wel willen betalen, als ik geen miskoop doe??
En je bedoelt denk ik de Dosnoventa Detroit 2 ipv de Houston.
Maar BLB is er nogal lovend over, dus zou het ook in het hokje Leader gooien
Dat hoekige frame is aardig sexy!