[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

vandaag mijn ss compleet gemaakt, wellicht dat ik er nog een mandje voorop gooi.

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/t1.0-9/10330287_10201259710689662_918688525642572308_n.jpg

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 31-08-2022

jspr

Bianchi Aria

Nieuwe cockpit voor mijn Bianchi pista

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7428/14079817351_5becaf4dd3_c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7439/13896418910_0c10e3d641_c.jpg

Veel beter zo, en de Garmin zit nu tenminste altijd recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277058

jspr schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 09:24:
Nieuwe cockpit voor mijn Bianchi pista

Veel beter zo, en de Garmin zit nu tenminste altijd recht.
Ha mooi. Ik heb toevallig een paar dragen terug ook de 510 package aangeschaft.
Nu verdiepen in de heart rate zones.

Afbeeldingslocatie: http://cl.rbbrt.me/VKQd/Image%202014-05-02%20at%203.37.04%20PM.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Hartslag en kadans zijn goede parameters om mee te trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 17:30

Peter91

<=]

Ik snap niet dat er geen telefoonhoesjes zijn met dat klik systeem!
Want voor m'n nexus 4 is er echt geen degelijk mount systeem..

Voor mijn fiets komt er waarschijnlijk een tijdritstuurtje. Bullhorn voor in de stad, armsteunen voor lange stukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Is dit wat? Ik gebruik het voor woon-werkverkeer en om in de weekenden een beetje te toeren.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/SRKacdz.png
€850, carbon frame door Metta met Miche Primato crank, Miche hub and H+Son wheelset. Het is een M. Wat zou dat in cm zijn?

Ik kan het altijd kopen en dan gewoon het frame doorverkopen voor een leuke duit en dan een ander frame er voor in de plaats kopen...

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Die crank en wielen zijn prima, maar ik zou niet snel op deze fiets gaan rijden in de stad. Is in alles een echte baanfiets; diep stuur, geen dingen voor remmen, miniscule clearance op het voorwiel dus geen ruimte voor een iets dikkere en stevigere band, veel schade- en vooral diefstalgevoeliger dan welk alu of stalen frame dan ook. Voor dit geld kan je een mooie fiets laten bouwen bij een "echte" fixed-gear fietsenmaker zoals MoHo (Rotterdam), Pristine (Amsterdam), Sir-Pete (Groningen) of een ander ergens in de buurt. Deze kopen en alles overbouwen naar een ander frame ga je gegarandeerd verlies op maken.

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ja, dat wist ik eigenlijk wel :/ Maar het is wel vet natuurlijk. Ik was gewoon geblindeerd door het carbon frame.
Maarja, hij staat al 2,5 maand te koop... Misschien wordt de eigenaar desperate en kan hij voor veel minder mee. Al zit ik dan nog met een onpraktische fiets, natuurlijk!

Anyway, de zoektocht naar een mooi frame a la Bianchi Super Pista gaat gewoon door!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533447

Ben ondertussen zeker dat ik het aventonframe mataro low ga aanschaffen, nu staat er dit 68mm Bottom Bracket, English Thread. Goed maar dan kan ik nog kiezen tussen verschillende lengtes.. Wat moet ik nu nemen? Ik zou een omniumcrankset nemen.

Ik kies ook voor het frame zonder voorvork, want die vind ik maar lelijk. Iemand die een mening over de alpina vork heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
De Mataro low staat bij mij ook op het verlanglijstje. Lage prijs en een kek design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Voor €850 is die ook zeker haalbaar, €200 frame + €200 wielen + €100 cranks + €250 stuur, stuurpen, zadel, zadelpen. Dan nog €100 klein spul en misschien wat montagekosten of gereedschap en dan heb je een heel mooi fietsje voor €850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ja, haalbaar is het zeker! Ik zou voor zo'n 500€ klaar zijn aangezien ik nog wat heb liggen hier. Ik weet alleen niet of ik wel zo'n "run of the Mill" frame wil die je op de forums steeds ziet terugkomen. Ik bedoel, ik wil wel dat mijn fiets bijzonder blijft voor mij en niet dat ik iemand anders zie met hetzelfde frame als ik bijvoorbeeld op reddit zit. Het klinkt misschien ijdel, egocentrisch of narcistisch maar zo bedoel ik het niet :p
Nu rijd ik bijvoorbeeld op een Fuji Classic en daar voel ik me goed mee, omdat ik hem niet op iedere straathoek zie staan. 100% mijn fiets :D

Anyway, aan de andere hand is de Aventon gewoon vet en zou ik er 100% tevreden mee zijn en nul spijt van hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jup, denk ik er ook van. Hier in Antwerpen heb ik nog geen Avénton gezien :D Hopelijk ben ik de eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Snap dat wel, ik rijd zelf op oud staal dus hoef me daar geen zorgen om te maken. Heb nog nooit een tweede frame uit de Echter Rijwiel, Onderdelen en BAndenfabriek gezien. :P

Deze is dan trouwens ook het overwegen waard. MoHo in Rotterdam is dealer van Csepel en ik zag bij Pristine ook al een Csepel fietsje langskomen, gave frames en heel prima kwaliteit voor een heel prima prijsje:

http://csepelroyal.hu/product/257

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/D3JG9H5.jpg

Of zoals deze: http://fixa.hu/post/81469...4-a-csepel-kerekpargyarat

[ Voor 53% gewijzigd door TijmenK op 04-05-2014 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die csepel frames.. Ik heb ze met overvloed gezien in Budapest, een jaar geleden, en ik vond ze maar niks. Maar ze komen inderdaad met steeds mooiere frames op de markt.. Toch heb ik nog steeds iets tegen dat logo!! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:38

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Na lang zoeken wikken wegen onderzoek etc heb ik nu een single speed:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/z3nPmFe.jpg
Wel compleet gekocht; Reden was dat zelf bouwen duurder uit kwam (met een goed frame, tenzij je natuurlijk geluk hebt maar alleen al een frame vinden dat ik wilde en dan een balhoofd kopen en persen en tools kopen etc.. nja je kent het wel) dan deze nemen.
Precies wat ik zocht kwa frame maar zadel en stuurtape vervangen en achterrem wat andere dingen weggewerkt, wellicht nog andere trappers.

Ik heb alleen een "vraag" bij de lockring zit er een spacer tussen, hierdoor lijkt hij enorm door te trappen (als je van vooruit naar achteruit gaat, of 'skid') is dit normaal?
Heb nu 'tijdelijk' de spacer weggehaald en nu lijkt alles in orde.. maar zo'n 'fabriek af' montage lijkt mij dan gevaarlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Het mavic elipse wiel wat ik had, moet weer terug..
Nu ben ik dus dringend opzoek naar een ander achterwiel?
Iemand nog tips voor een los achterwiel? Voorwielen heb ik nog zat staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Fucked up. Wat was er mee aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Jammer dat je Ellipse stuke is Peter! Ik zat er aan te denken er ook een te halen, maar de fixiekerel raade het af: als er iets stuk gaat moet ie naar Mavic toe....
Is een Miche Pista RD Wielset niets? 180€ voor een voor- en achterwiel (en dan kun je dat voorwiel verkopen). Kijk anders even hier. Een prima webshop, met een groot anbod!
Of een achterwiel laten spaken? Die H+Son Archetype velgen vind ik zelf erg mooi! met een Miche hub, of (als je meer te besteden hebt) een Victoire Cycles splined hub? Profile schijnt ook wel aardige hubs te hebben, of de heilige graal: Phil Wood's :)

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Het was zo dat volgens de verkoper TNT niet zorgvuldig met de verzending was omgegaan. Ze waren daardoor (ernstig) bekrast.
Na 5 maanden heb ik dan ook m'n geld terug gekregen en niks meer over de wielen gehoord.
Maar kreeg gister bericht dat ze alsnog terug moeten.

Zat idd al te denken om wat te laten spaken. Alleen idd moeilijk welke hub.
Heb al 2 hubs gesloopt door skidden met 48x16 verzet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Als je naven sloopt door te skidden moet je je lockring beter aan draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

of een rem op de fiets monteren ;-)
Beter voor je knieën en je (dure) banden/hubs gaan niet naar de haaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ik zou in jouw geval iets meer uitgeven voor een nieuwe splined hub. Geen gekloot meer met schroefdraden en kettingzwepen... Ik ga sparen voor een victoire hub met H+Son Archetype velg. Lijkt me perfect!
Dat moet ook wel want m'n achterband vandaag was zo duur dat ik er een frame bij kreeg! :P
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/17133550/Parallax%20001.jpg
Helaas was de "maiden voyage" wel in de stromende regen. Morgen maar langer rijden dan...
Dus als iemand interesse heeft in een Leader 725, PM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WAT een vette build! Voor mij een droom (want frame is onbetaalbaar!!!!) Supervet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Dat stuur vind ik maar niks eerlijk gezegd. Er gaat niks boven een normaal stuur zonder fratsen.
Afbeeldingslocatie: http://mashsf.com/wp-content/uploads/2013/08/2T1A3751.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Racestuur in bestelling! Een agent vond m'n fiets zo cool dat ik hem woensdag nogmaals mag laten zien.
maar dan met achterrem. yuk! :r Het ziet er niet uit :p (De parallax heeft achter geen gat voor een rem, dus heb nu een raar ding met klemmen) m'n stuur is nu overvol, hopelijk heb ik straks meer ruimte. gelukkig heb ik een boete ontlopen. Ze schijnen hier erg actief te controleren op fietsers, 5 minuten nadat ik bij de fietsenwinkel was kwam er een binnen op een brakeless fixie. Die was ook door de zelfde agent nogal agressief (hij wou hem aanrijden) staande gehouden. Nu gaan we samen onze remmen showen :9
Het fietst in ieder geval heel anders als de leader: veel stabieler op hoge snelheid, en toch ook veel wendbaarder. Ambidextrous skidden was nog nooit zo makkelijk...

[ Voor 11% gewijzigd door Huig op 08-05-2014 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 21:26
Jij rijdt toch een fixed met een voorrem, Huig? Dat is wettelijk toch genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 13:39
Je hebt wettelijk gezien 2 werkende remmen nodig (1 voor en 1 achter). Al moet ik toegeven dat ik twee jaar brakeless heb gefietst zonder enige problemen maar in een grotere stad toch nodig vond om een voorrem te monteren. Geen problemen tot nu toe gehad wat betreft aanhoudingen/opmerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

In welk land is dat dan, want in NL is één rem voldoende voor de wet. Anders zouden alle opoefietsen, kinderfietsen etc. met alleen een terugtraprem illegaal zijn. Ik weet wel dat bijv in Denemarken twee remmen verplicht zijn en in landen met meer heuvels dan hier snap ik dat wel.

Persoonlijk vind ik het wel echt verwerpelijk om je zonder remmen in het verkeer te begeven. Je brengt jezelf en anderen gewoon in gevaar. Op de piste is het mét rem juist gevaarlijk, dat is logisch. Maar als een skiddende figuur mijn slingerende kind in de stad zou aanrijden, maak ik een bril van zijn fiets :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-07 13:39
Gast, anders zou Huig toch niet aangesproken worden door meneer de politieagent? Zie wetten.nl voor alle wetgevingen omtrent fietsen.

"1. Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende rem. (Lid 1 en 2: visuele controle.)
2. Fietsen met uitsluitend velgremmen moeten zijn voorzien van twee goed werkende afzonderlijke remmen, waarmee twee wielen kunnen worden geremd."
Referentie website

Je kunt discussiëren of het verantwoord is of uitsluitend fixed te rijden, maar al met al is het inderdaad een stuk veiliger in een drukke stad met idioten die plotseling remmen of de verkeersregels aan hun laars lappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29
k5052 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:13:
Gast, anders zou Huig toch niet aangesproken worden door meneer de politieagent? Zie wetten.nl voor alle wetgevingen omtrent fietsen.

"1. Fietsen moeten zijn voorzien van een goed werkende rem. (Lid 1 en 2: visuele controle.)
2. Fietsen met uitsluitend velgremmen moeten zijn voorzien van twee goed werkende afzonderlijke remmen, waarmee twee wielen kunnen worden geremd."
Referentie website

Je kunt discussiëren of het verantwoord is of uitsluitend fixed te rijden, maar al met al is het inderdaad een stuk veiliger in een drukke stad met idioten die plotseling remmen of de verkeersregels aan hun laars lappen.
Of een kind dat even aan de aandacht ontsnapt is of iemand die zonder kwade bedoelingen iets over het hoofd ziet, of iemand die struikelt, slipt of valt, of iemand die een noodstop moet maken om een reden die voor jou niet zichtbaar is, etc... Foutmarges zijn gewoon een stuk kleiner als het druk is. Heeft geen bal te maken met "idioten die remmen of verkeersregels aan hun laars lappen". Zonder remmen neem je dan bewust meer risico. Dat kun je je collega verkeersdeelnemers moeilijk aanrekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
k5052 schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:13:
"2. Fietsen met uitsluitend velgremmen moeten zijn voorzien van twee goed werkende afzonderlijke remmen, waarmee twee wielen kunnen worden geremd."

Ik denk dus ook dat de discussie op zijn plaats is of je je fixed gear op zich als rem mag zien. Een skid op je fixie is niet zoveel anders dan een terugtraprem tot in het blokkeren trappen. Daarbij heb je nog minstens twee andere minder lompe manieren om op je fixie te remmen.

En afgezien daarvan: Eigenlijk strookt de wet (of strikt genomen "het voertuigreglement") in mijn ogen hier niet met de natuurkunde. Met enkel een (behoorlijke) velgrem voor kun je remmen als de beste (alleen schijven doen het in nat weer beter) maar ben je illegaal bezig. Enkel een terugtraprem remt ongeveer tien keer slechter (net als elke rem op een achterwiel) en is wel legaal. Een enkele trommelrem op willekeurig welk wiel remt slechter en is legaal.
Daarbij: Alle remsystemen kunnen kapot: Een remkabel kan breken, zonder ketting doet je terugtraprem het ook niet, met een lekke remleiding gaat je hydraulische schijfrem ook niet werken. In de auto zijn twee remsystemen verplicht, waarom op de fiets alleen voor degenen die al een behoorlijke rem hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik wist dat niet van die velgremmen specifiek, belachelijk idd zoals Bacchus zegt. Eén schijfrem of één trommelrem mag dus wel 8)7 Terugtrapremmen moeten echt teruggetrapt worden naar de middeleeuwen.

@k5052: Huig had toch uit België kunnen komen, mijn vraag/twijfel was niet helemaal uit de lucht gegrepen hoor. Buiten dat zou hij niet de eerste zijn die door een agent wordt staande gehouden voor iets wat volgens de wet helemaal niet verboden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ik woon in Wenen, hier is het verplicht twee remmen te hebben. (ik dacht dat er wettelijk 1 verplicht was).
Het leuke is: de wet schrijft niet voor waar de remhendel moet zitten. Er rijden messengers rond met een achterrem, waarvan de remhendel op de zadelbuis monteert is. De achtterrem heb ik gisteravond er half afgehaald, (remhendel en kabel), het zag er niet uit. Nu dus met achterrem zonder verkabeling. Hopelijk misleid het op het oog :). Ik laat de agent zien dat ik hem heb, haal de boel er na 2 dagen weer af, en mocht ik nog een boete krijgen dan ga ik voor de zadelbuis optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:35

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Omdat ik er inmiddels achter ben dat een fixie/racefiets niks voor mij is, ik singlespeed wel geweldig vind fietsen maar mijn huidige ratbike toch iets teveel bij elkaar geraapte oude troep is:
Afbeeldingslocatie: http://surlybikes.com//uploads/bikes/1x1-14_fm_930x390.jpg
Een roze Surly 1x1 wordt mijn nieuwe project. 26" singlespeed MTB met 2" brede slicks :D Kan ik tenminste weer gewoon op de stoep springen als het fietspad te vol is :P

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Wat een kleur, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik rij sinds een maand of 3 ook op een ss starre mtb met 26"x2,15" Big Apples. Heerlijk! Details staan een eindje terug in dit topic, mocht je inspiratie nodig hebben.

Ik heb me alleen een klein beetje vergist in het verzet, met 26" wielen heb je toch wel een iets zwaarder verzetje nodig dan met grote wielen. Ik rij nu met 42x16, maar ga denk ik een 15t kopen.

Mocht iemand toevallig een 16t surly cog nodig hebben voor een Shimano/Sram cassettebody, laat me weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

TheLemon schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 13:49:
Ik rij sinds een maand of 3 ook op een ss starre mtb met 26"x2,15" Big Apples. Heerlijk! Details staan een eindje terug in dit topic, mocht je inspiratie nodig hebben.

Ik heb me alleen een klein beetje vergist in het verzet, met 26" wielen heb je toch wel een iets zwaarder verzetje nodig dan met grote wielen. Ik rij nu met 42x16, maar ga denk ik een 15t kopen.

Mocht iemand toevallig een 16t surly cog nodig hebben voor een Shimano/Sram cassettebody, laat me weten.
Jouw build zit een beetje tussen mijn huidige (oude meuk met canti's en een U-brake) en de nieuwe in. Van jou heb ik onder andere het type spatborden afgekeken. Ik heb ook nog V-brakes overwogen (want goedkoper en lichter dan schijven) maar ik heb al twee wielsets met schijven liggen en de optie om een keer de cassette van mijn boswielen vervangen door een single kransje en dan op star staal door het bos knallen lijkt me ook niet verkeerd :)

Qua kransje: moet het per seé een Surly zijn? Ik heb nu een Shimano DX in gebruik, die kosten je 5 à 6 euro en zijn van prima kwaliteit.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Pristine gaat dicht! ;w
Geen idee waarom, hopelijk gaan ze verder op een nieuwe locatie :)

[ Voor 14% gewijzigd door Huig op 15-05-2014 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Iemand een slot nodig? Vooralsnog crowdfunding, maar preorders betalen maar 160$ ipv 250$
[Vimeo: http://vimeo.com/95057826]

http://skylock.cc/

[ Voor 5% gewijzigd door Póg mo Thóin op 15-05-2014 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

"maar"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Haha, ja, dat is niet het juiste woord misschien. Kost misschien wel het dubbele van een Kryptonite, maar heeft een waanzinnig hoog gadgetgehalte! ik heb hem maar besteld....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Ik ga op mijn motor wel over naar een RFID contactslot, maar dat is 2 tientjes hardware uit China. Gadget-gehalte is heel gaaf maar mij echt veel te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-07 22:19

muhda

Time & Space traveler

Huig schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:02:
Pristine gaat dicht! ;w
Hmm, jammer. Ik heb dan geen fixie, maar ze waren een van de weinige of misschien zelfs de enige die in deze omgeving die nog aan bepaalde merken en producten konden komen.

Ik wilde nog binnenkort langs gaan om te informeren over ENVE wielen voor mijn mountainbike.
Ik lees net ook dat Keng weg gaat misschien dat dit en de lease van het pand/ruimte parten heeft gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Over Pristine,
Ik reed donderdag even in Amsterdam, toen een ramdom iemand hele verhalen had.
Die wist me te vertellen dat ik me geen zorgen moest maken en dan er wat groters en mooiers aan zat te komen!

Ps.
Morgen ga ik even vreemd. Racefiets te leen, die ik morgen even 130km ga testen.
10km was al raar, remmen hoort met je benen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 09:22
Is hier de Vanhawk al langs gekomen?
Kickstartproject van full carbon fiets met geintergreerde GPS.
Komt in 3 uitvoeringen waaronder een fixie.

Vanhawk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Het zou pas interessant zijn als ze alleen de module met de electronica zouden verkopen. Heel die fiets hoeft mij niet(en ik neem aan andere fietsenthousiasten ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 09:22
@Póg mo Thóin

Die bestaan al, o.a. in het Helios stuur.
Helios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Ja, die ken ik al, maar ik bedoelde meer iets dat niet een bestaand (smaakgevoelig) onderdeel van je fiets vervangt, een los onderdeel dat je op een of andere manier kunt bevestigen in/aan de fiets(?). Maar ja, daar is natuurlijk weinig ruimte voor op een fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerf
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-06 12:36

Blerf

VroomVroom

Huig schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 12:02:
Pristine gaat dicht! ;w
Die gaan wel door in een andere locatie denk ik :) O-)

Heb nog een Philwood H+S achter wiel liggen voor de liefhebber.

iRacing profiel | Twitch | Formerly known as Marty26 || En ja ben nog steeds een deslikt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:27

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Blerf schreef op maandag 19 mei 2014 @ 09:20:
[...]

Die gaan wel door in een andere locatie denk ik :) O-)

Heb nog een Philwood H+S achter wiel liggen voor de liefhebber.
Heb je een foto? PM me anders maar even :)

Nog maar zo'n 7 weken wachten op m'n Dosnoventa :*) Zit een custom order bij, vandaar dat het even duurt ;)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

En weer een bak met geld uitgegeven. Gisteren is m'n gatorskin lekgeraakt ondanks eerdere pogingen hem te lijmen met tyresealant. Bij het oppompen brak de ventielverlenging af, en bij het lostrekken van de band kwam er een kleine scheur van 2cm in de carbon velg. Volgens Corima gaat het ca. 85 euro kosten.
net 140€ afgetikt voor een fulcrum voorwiel, standaard deep-V met 16 spaken... just my luck ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533325

Google eerst eens even wat een fixie is. Daarbij mag je enig vooronderzoek doen voor je je vraag hier op het forum gooit :)

[ Voor 77% gewijzigd door Grrrrrene op 23-05-2014 12:37 . Reden: Vraag over versnellingen in het fixie topic... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

360Km, 3500hm op een fixie -> http://app.strava.com/activities/125300837

De volledige video zijn ze nog mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 533325 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:04:
Hallo,

Weet iemand waar ik een hendel met beugel kan kopen om op mijn bullhorn te monteren. zodat ik het schakel systeem op het frame kan verplaatsen naar mijn bullhorn?
Schakelen, op een fixie? :? Doe eens niet! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
jspr schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 22:41:
[video]
360Km, 3500hm op een fixie -> http://app.strava.com/activities/125300837

De volledige video zijn ze nog mee bezig.
holy f*ck dude, dat moet me een spartaanse tocht zijn geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Behoorlijk, en 100km van de 36Km hebben ze stromende regen gehad. Ze hebben wel 2 volgwagens bij zich voor de veiligheid en voor bevoorrading etc.etc. en natuurlijk foto's en videos ;-)
Bij binnenkomst in Barcelona zijn ze opgewacht door een busje van de Volta de Catalunya organisatie waarna ze een huldiging hebben gehad op het podium van de "echte" Volta de Catalunya. Epic!

Afbeeldingslocatie: http://santacatalinabicicletas.com/wp-content/uploads/2014/04/10153917_368466686624881_254128476_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

De racefiets die ik te leen had, toch maar overgekocht.
Kan ik nog eens naar parijs gaan fietsen ofzo ;D

M'n Leader heeft nu (tijdelijk?) weer bmx pedalen met straps.
Tevens dit stuurtje onderweg:
Afbeeldingslocatie: http://images.cdn.bigcartel.com/bigcartel/product_images/122504151/max_h-1000+max_w-1000/IMGP3559.jpg

En tadaa:
Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/4lrobisur/10306766_638787679538410_1340770777515726205_n.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Peter91 op 28-05-2014 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:53
Ik ben opzoek naar een nieuwe fiets. Nadat ik een beetje op internet heb rondgekeken naar een goedkope, degelijke, zonder poespas fiets werd ik geïnteresseerd in singlespeed fietsen. Mijn vraag is: Hoe is de kwaliteit van de goedkopere kant en klare fixies/single speed bikes? Vaak hebben ze een onbekend merk en is er weinig over te vinden. Deze bijvoorbeeld.

Zelf ben ik niet echt handig en heb ik niet veel tijd om er zelf een te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-07 09:10
Kwaliteit is goed genoeg voor normaal gebruik. Het is natuurlijk niet te vergelijken met fietsen die je hier voorbij ziet komen maar dat valt ook niet te verwachten hehe. Als je niet van plan bent om hem sportief te gaan gebruiken dan maakt het niet zo uit ook allemaal. Ik bedoel, wat heb je nu aan keramische lagers, extreem stijf frame of een hollowtech crankset als je toch niet extreem hard wil gaan :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Laatst online: 03-07 09:17
Maks schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:42:
Kwaliteit is goed genoeg voor normaal gebruik. Het is natuurlijk niet te vergelijken met fietsen die je hier voorbij ziet komen maar dat valt ook niet te verwachten hehe. Als je niet van plan bent om hem sportief te gaan gebruiken dan maakt het niet zo uit ook allemaal. Ik bedoel, wat heb je nu aan keramische lagers, extreem stijf frame of een hollowtech crankset als je toch niet extreem hard wil gaan :p.
Ik ben het deels met je eens, je kunt er prima op fietsen maar dat is dan ook maar voor een beperkte tijd. Afgelopen week zag in een Einzig (ook een goedkope kant en klare fixed) staan en die was behoorlijk verroest. Dit betekend dat bijna alles van blik is en dat je er dus redelijk wat onderhoud aan moet plegen om het mooi te houden. Als je zelf bouwt ben je iets meer kwijt +-450 maar dan heb je in ieder geval betere wielen/cranck etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15:53
JeroendeGroot schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 18:52:
[...]

Ik ben het deels met je eens, je kunt er prima op fietsen maar dat is dan ook maar voor een beperkte tijd. Afgelopen week zag in een Einzig (ook een goedkope kant en klare fixed) staan en die was behoorlijk verroest. Dit betekend dat bijna alles van blik is en dat je er dus redelijk wat onderhoud aan moet plegen om het mooi te houden. Als je zelf bouwt ben je iets meer kwijt +-450 maar dan heb je in ieder geval betere wielen/cranck etc.
Ik wist dat zelfbouw het voordeligste was als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Maar zoals ik al zei heb ik daar geen tijd voor helaas. Weet iemand toevallig een degelijke kant en klare die minder kost dan 500€? Ik verwacht uiteraard geen high end spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:24
Dan zou ik een goede tweedehands zoeken. Voor dat geld heb je wel wat leuks volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Stvn21 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 20:24:
[...]

Ik wist dat zelfbouw het voordeligste was als je kijkt naar prijs/kwaliteit. Maar zoals ik al zei heb ik daar geen tijd voor helaas. Weet iemand toevallig een degelijke kant en klare die minder kost dan 500€? Ik verwacht uiteraard geen high end spul.
Ik heb een sensa pista voor 500 euro gekocht. Dan moet je zelf nog wel even een rem monteren. Deze staan nu voor 550 te koop. Normaal rond de 750 euro. Daarvoor heb je een serieuze fiets, afgemonteerd met Miche onderdelen voor weinig geld.

Edit: zie dat ze nu 575 kosten bij vos.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 29-05-2014 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107703

Ik koop tegenwoordig ook al mijn fixie en single speed parts bij een nieuwe Nederlandse webshop genaamd www.santafixie.nl

Het is van origine een Spaans bedrijf maar zitten sinds enkele weken ook in NL. Warenhuis zit in Spanje maar ze versturen met UPS en Fedex en alles is er binnen 2 werkdagen max. Betalen kan met PayPal, creditcard en binnenkort met iDEAL. Wel een fijn alternatief voor als ik een keer niet naar Pristine in Amsterdam wil of gewoon even niet bestel bij Singlespeedparts omdat de klantenservice daar naar mijn idee niet echt relaxt is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nice, hebben wielen met terugtraprem

http://www.santafixie.nl/...-coaster-brake-wheel.html

maat van me heeft een achternaaf met twee automatische versnellingen en een terugtraprem, vind ik ideaal. Kan helaas niet zonder het wiel opnieuw in te vlechten en dat ga ik niet van hem vragen, want dat is een kutklus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29
418O2 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:24:
nice, hebben wielen met terugtraprem

http://www.santafixie.nl/...-coaster-brake-wheel.html

maat van me heeft een achternaaf met twee automatische versnellingen en een terugtraprem, vind ik ideaal. Kan helaas niet zonder het wiel opnieuw in te vlechten en dat ga ik niet van hem vragen, want dat is een kutklus.
Daar rij ik ook mee: SRAM automatix. Omdat het schakelmoment afhankelijk is van de omwentelingssnelheid van de as (dus je wiel) is de snelheid waarop geschakeld wordt afhankelijk van je wielomtrek. Wil je daarmee spelen dan moet je gaan tweaken, dwz, dat je een extra veertje kunt maken en in de naaf kunt plaatsen, danwel het bestaande veertje vervangen zodat je het schakelmoment aanpast. Helaas is het een kwestie van heeel veeel "trial" en evenveel "error". Ik ben er na talloze pogingen iig niet in geslaagd de juiste verhouding te vinden en heb mijn voorblad maar aangepast zodat ik nog een fatsoenlijke cadans kan trappen met beide verzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

bszz schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 00:14:
[...]

Daar rij ik ook mee: SRAM automatix. Omdat het schakelmoment afhankelijk is van de omwentelingssnelheid van de as (dus je wiel) is de snelheid waarop geschakeld wordt afhankelijk van je wielomtrek. Wil je daarmee spelen dan moet je gaan tweaken, dwz, dat je een extra veertje kunt maken en in de naaf kunt plaatsen, danwel het bestaande veertje vervangen zodat je het schakelmoment aanpast. Helaas is het een kwestie van heeel veeel "trial" en evenveel "error". Ik ben er na talloze pogingen iig niet in geslaagd de juiste verhouding te vinden en heb mijn voorblad maar aangepast zodat ik nog een fatsoenlijke cadans kan trappen met beide verzetten.
Heb er zelf ook een op mijn fiets zitten, echter denk ik dat als ik die post men het niet als een Fixie ziet. :P

Nadeel is wel dat hij in de hoogste versnelling een wat lager rendement heeft geloof ik.
Er zijn er ook die schakelen door een korte kickback te doen, geloof dat dat van die Sturmy archer dingen zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door GoldenSample op 04-06-2014 01:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

De Affinity is verkocht! Inmiddels ook een wielset uitgekozen die onder m'n Dosnoventa komt. 82mm carbon awesomeness.

Nu nog een mooi stuur en stuurpen en hij is klaar om te gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

82mm carbon... success met zijwind als je door de polder stampt 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

jspr schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:08:
82mm carbon... success met zijwind als je door de polder stampt 8) 8)
Stiekem wil ik er nog een set H+Son Archetypes bij. Maar ik heb ook nog een set H+Son Formation Face/SL42 met Miche Primato-naven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Crosspost vanuit het MTB-topic, het is allebei en tegelijk geen van beide:
Afbeeldingslocatie: http://www.emulation.nl/demoniac/mtb/surly1x1_2_small.jpg

Mijn roze Surly 1x1 is opgebouwd :D Afmontage is een combinatie van Ritchey Comp (stuur/stem/headset/seatpost/zadel), Shimano (Deore remmen en BB, Alfine crankset) en een wielset die ik nog in de schuur had liggen :P Ontzettend leuk om op te fietsen, ik heb nu echter nog een kransje en een stapel spacers uit oude cassettes achterop liggen en snelspanners werken ook niet echt optimaal icm horizontale slots. Als het goed is komt er morgen echter een spacerset + single kransje binnen en kan ik mijn wielset ombouwen voor het gebruik van degelijke 10x1 moeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Paar week geleden ook gestart met 'n singlespeed project. Na flink wat avonden schuren, kan eindelijk het opbouwen beginnen. Alle overbodige zaken, zoals oogjes etc, heb ik verwijderd. Tevens heb ik alle onnodige schroefgaten voorzien van schroeven welke ik heb vast gesoldeerd en vervolgens 'afgedremeld' heb :). Zorgvuldig flexen en veilen, zodat ik gelukkig geen plamuur nodig heb gehad.

Een paar aanvullende vragen. Ik ga een nieuwe wielset, crank en bijpassende bottom bracket kopen. Nu begrijp ik dat de samenhang hiervan de kettinglijn bepaald, en met logisch nadenken begrijp ik ook wat invloed op elkaar heeft. Maar fabrikanten geven de specs (breedte naaf, kettinglijn etc.) niet altijd op? Hoe kan ik dan op voorhand berekenen wat goed is? ik heb flink gelezen op m-gineering/sheldonbrown, begrijp het, maar...

Stel ik koop:
Wielset: Gipiemme Pista 030 Silver 100/120 (of een andere klassieke kwalitatief goede set)
Crankset: FSA gimondi 48T of BLB Pista Vera (ik zoek namelijk een retro/classic silver look)
Bottombracket?

Wat wordt mijn kettinglijn en welke bottom-bracket heb ik nodig en hoe weet ik op voorhand dat het past. Ik vind, dat als ik alles nieuw aanschaf, het ook perfect moet passen. Of is het een kwestie van passend maken met spacers?

p.s. mijn frame-bottom is 68 en mijn achteras 126 (met 3mm per kant moet 120 lukken en evt. spacers).

Hieronder alvast wat plaatjes van de WIP.

Donor fiets: Batavus Challenge (60cm frame)
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/06/15/2014-05-2518.10.44.md.jpg

In de primer
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/06/15/2014-06-0921.23.57.md.jpg

Autolak pastel blauw
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/06/15/2014-06-0922.53.48.md.jpg

2k blanke lak
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/06/15/2014-06-1412.56.03.md.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroendeGroot
  • Laatst online: 03-07 09:17
t!mP schreef op zondag 15 juni 2014 @ 17:37:
Paar week geleden ook gestart met 'n singlespeed project. Na flink wat avonden schuren, kan eindelijk het opbouwen beginnen. Alle overbodige zaken, zoals oogjes etc, heb ik verwijderd. Tevens heb ik alle onnodige schroefgaten voorzien van schroeven welke ik heb vast gesoldeerd en vervolgens 'afgedremeld' heb :). Zorgvuldig flexen en veilen, zodat ik gelukkig geen plamuur nodig heb gehad.

Een paar aanvullende vragen. Ik ga een nieuwe wielset, crank en bijpassende bottom bracket kopen. Nu begrijp ik dat de samenhang hiervan de kettinglijn bepaald, en met logisch nadenken begrijp ik ook wat invloed op elkaar heeft. Maar fabrikanten geven de specs (breedte naaf, kettinglijn etc.) niet altijd op? Hoe kan ik dan op voorhand berekenen wat goed is? ik heb flink gelezen op m-gineering/sheldonbrown, begrijp het, maar...

Stel ik koop:
Wielset: Gipiemme Pista 030 Silver 100/120 (of een andere klassieke kwalitatief goede set)
Crankset: FSA gimondi 48T of BLB Pista Vera (ik zoek namelijk een retro/classic silver look)
Bottombracket?

Wat wordt mijn kettinglijn en welke bottom-bracket heb ik nodig en hoe weet ik op voorhand dat het past. Ik vind, dat als ik alles nieuw aanschaf, het ook perfect moet passen. Of is het een kwestie van passend maken met spacers?

p.s. mijn frame-bottom is 68 en mijn achteras 126 (met 3mm per kant moet 120 lukken en evt. spacers).

Hieronder alvast wat plaatjes van de WIP.

Donor fiets: Batavus Challenge (60cm frame)
[afbeelding]

In de primer
[afbeelding]

Autolak pastel blauw
[afbeelding]

2k blanke lak
[afbeelding]
Dat ziet er heel erg netjes uit! Hierbij ook mijn fixed (met voorrem). Eerst was ik nog wat zenuwachtig of mijn oude racefiets frame wel zou werken in verband met de vertical dropouts. Echter heb je ongeveer een halve cm speling op de vertical dropouts (in mijn geval) en dit in combinatie met een half link werkt dit prima :) Voor de toekomst wil ik het frame nog een ander kleurtje geven (vind de stickers niet mooi) en wellicht nog een witte cranck.

Afbeeldingslocatie: http://gwdv.nl/media/img/rsz_1img-20140617-wa0017.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/t1.0-9/10455443_789346457762382_1809196673400553193_n.jpg

3 Dagen geleden naar Dosnoventa gegaan! Erg toffe gasten. Ondanks dat andere mensen soms anders zeiden ;) . Dinsdag nog uitgebreid met ze gelunched. Hebben met Sir Pete natuurlijk ook een goede order geplaatst een tijdje geleden, dus misschien ligt het daar aan :D. Lekker veel merchandising meegenomen naar Groningen ;) Binnenkort zijn de Dosnoventa-frames hier, kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jspr

jspr

Bianchi Aria

Iedereen is je beste vriend als je een order plaatst ;-)

Hun naam was eerder C.R.E.A.M. (cash rules everything around me) dussssssss...... 8)

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/-hjq5ujSDzao/TyGTui_Gd0I/AAAAAAAAAh4/riLa78xrpyQ/s1600/bajos.png

Maar ik zal je verder sparen met verhalen uit Barcelona over 290.

[ Voor 11% gewijzigd door jspr op 19-06-2014 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Is een fixie een beetje leuk voor standaard woon/werk verkeer, km of 6-7 ?

Binnenkort ga ik namelijk een stuk dichter bij huis werken en heb nu een jaar of 15 oude Batavus fiets, en zit wat rond te kijken wat er allemaal te krijgen is en kwam toen oa de Boris tegen van datzelfde merk, wat er wel erg tof uitziet. Zelfbouw wil ik nog even niet aan beginnen, maar volgens mij is er in een prijsklasse tot een 400-500 euro nog best wat ander spul te krijgen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Ziet er wel leuk uit die fiets, maar kan niets vinden over de gebruikte onderdelen..
Voor dat geld zou ik eens op marktplaats kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Qua onderdelen weet ik er ook allemaal niks van, Batavus staat bij mezelf iig wel vrij goed aangeschreven, heb nu al 15+ jaar een fiets die zonder onderhoud het toch nog best goed doet :p

Voordeel (zeker in het begin lijkt me) is dat die fiets ook normale remmen voor en achter heeft en makkelijk op singlespeed te zetten is... al lijken zo'n beetje alle fabrieks-fixies dat te hebben... al lees ik daar in dit topic eigenlijk vrij weinig goeds over :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik doe nu een tijd woon/werk verkeer (9km heen en 9km terug) op mijn singlespeed.
Ben ook begonnen met een budget van 400 euro en heb hier voor een "Foffa" gekocht.

Reden? Omdat het frame van CrMo is en bijna alles onder deze prijsklasse (en zelfs soms hoger) bezit een normaal 'staal' frame wat eigenlijk neerkomt op roest na een paar maanden (je kent ze wel, die prachtige halford-oma-fietsen die naast je in het fietsenrek staan en helemaal rood van de roest zijn na een weekje). Dus kijk hiermee echt uit bij de aanschaf in het 'budget' segment. Als je bijv. de foffa's chinese onderdelen incl frame los zou kopen ben je ook rond de 400 euro kwijt (nieuw). Maw. ga je onder de 400 euro dan wordt er ook geld op het frame bespaard.. ga je hoger >700 dan heb je al een goed frame incl een aantal goede onderdelen.. ga je >1000 dan heb je alles direct A+ (niet perse, ook hier zitten 'oplichters' merken tussen).
Maar als beginner weet je nog helemaal niet wat je precies wilt.. dus zou ik niet direct voor die 700+ euro gaan.. anders zit je straks met een fiets waar je toch erg veel aan wil veranderen en maak je erg vele verlies en/of verlies je de plezier in de hele singlespeed hobby.

Dus: Ondertussen heb ik door te fietsen ervaren wat ik 'anders' zou willen en al aardig wat onderdelen vervangen met betere/andere/specifieke waarde. Maar gespreid geld uitgeven merk je toch minder in de portomonee en is ook "leuk" want elk onderdeel ervaar je ook in de woon.werk ritten als nieuw ;) Zo hou je de hobby/lol er wel in.

Ik ben al zo ver dat ik zelfs al een speciale broek (wieler broekje) heb en onlangs heb ik er een toer van 80km op gedaan (wel met alle aanpassingen zoals tandiwelen, trappers, ketting, zadel..etc..)

En naast de onderdelen moet je ook allerlei gereedschap hebben.. dus dat kan je dan ook gaanderweg aanschaffen / in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ik forens zelf 14 km heen en 14 km terug naar m'n werk op een fixed. Ik vind het heerlijk: Lekker rammen 's ochtends vroeg (ga meestal om 07:00 al weg). Binnen een half uur ben ik op m'n werk, en kan daar gelukkig douchen. Je krijgt er mega benen van (quadzilla ben ik nog niet ;)) en een super conditie: ben begonnen met gemiddelde snelheden van 25 kmh en zit nu op 29-31kmh. Het voordeel is dat er zo weinig onderdelen opzitten dat je nauwelijks onderhoud hebt. Af en toe ketting smeren met WD40 en dat was het wel. Die vlieger gaat bij mij niet helemaal op omdat ik fixed rijd: mijn achterbanden gaan 500km mee (ongeveer een maand :p), maar daar zit voor mij de lol in. (ook om zo de lokale Fixedshop te ondersteunen) Er is voor elk budget wat wils: ik ben goedkoop begonnen met een oud stalen frame en gipiemme wielset, heb voor €350 een Leader 725 met carbon vork gekocht (Ebay) en rijd sinds mei op een Mash parallax. Blijf in ieder geval weg van create, en kijk eens naar BLB: prima frames en wielen. De tweedehands markt is ook erg aan te raden.

Als er mensen interesse hebben in een mooi carbon voorwiel: M'n Corima 4-Spoke (vers van een reparatie bij corima zelf) gaat de verkoop in. Zitten wat Pristine en Mash stickers op, originele Corima stickers zijn verwijderd. Na 60 km was m'n Gatorskin weer lek, Tubulars in de stad zijn niet zo prettig. Een SRAM S80 clincher is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Kettingen smeer je niet met WD-40 :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Vandaag een campagnalo record pista achter naaf gekocht voor 20 euro nieuw uit verpakking.

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WD40 gebruik je beter niet op je fiets.. Trekt vuil en stof aan tijdens het fietsen.. :-/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:46

bonzz.netninja

Niente baffi

Anoniem: 533447 schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:11:
WD40 gebruik je beter niet op je fiets.. Trekt vuil en stof aan tijdens het fietsen.. :-/
wd40 werkt prima om je fiets te restaureren (roest verwijderen van chroom)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bonzz.netninja schreef op dinsdag 01 juli 2014 @ 11:28:
[...]

wd40 werkt prima om je fiets te restaureren (roest verwijderen van chroom)
Wow nice, bedankt! Direct proberen! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Demoniac schreef op maandag 30 juni 2014 @ 21:48:
Kettingen smeer je niet met WD-40 :N
oeps :p
Volgens mij al paar keer gedaan :D
Wat dan wel? (zeker iets wat gewoon 'ketting-spray' heet of iets in die vorm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Kettingvet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
Kettingspray idd, ook wel teflonolie of PTFE. Coursespray is een naam die ik ook weleens gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Zag net bij de Hornbach 2 soorten spray welke geschikt zouden zijn voor kettingen, 1 met PTFE, andere weet ik zo niet, witte.. ? Grap is overigens wel dat ze van WD40 (het merk) zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Ik heb zo'n set van de decathlon, spuitbus om te 'ontvetten' (reinigen) en een spuitbus met (ketting)vet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ik gebruik wd-40 om zn schoonmaak kwaliteiten. Las net pas dat het niet handig is voor je ketting. Frame schoonmaken gaat iig super! zal op zoek gaan naar wat anders, wd-40 heeft namelijk ook ketting sprays :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
Dus, maar busje goede kettingspray gehaald ipv WD40 ...

En een Batavus:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/884252/boris.jpg

Zit klein deukje in buis boven, maar verschil met prijzen in webshops was zo groot dat ik dat maar accepteer. Het is wel weer heel anders dan m'n andere fiets, vond dat al een iel ding, maar dit is nog erger.

Hij staat nu nog op vrijloop, laat hem daar nog even op, merk goed dat ik nog geen conditie heb (understatement) en het is wel fijn als ik toch soms even m'n benen stil kan houden. Fietst verder wel lekker en stiekem ga je er toch nog vrij vlot vrij hard mee.
Gelijk ook maar een slot bijgekocht, mocht het nodig zijn heb ik ook nog een paar simpele fietslampjes liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-07 21:19

t!mP

is inflatie gevoelig

Mijn fiets vordert inmiddels ook aardig! Het wordt een singlespeed, dus er komen nog remmetjes op. De hendels heb ik al, de remklauwen worden besteld :). Ik twijfel nog over het stuurlint, zonder is ook wel gaaf!

Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/07/07/foto836a5.md.jpg

Simpel tooltje, bespaart je flink wat geld en werkt net zo goed.
Afbeeldingslocatie: http://freebits.nl/images/2014/07/07/foto26fa41.md.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Niet online
Toffe fiets en mooi interieur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Als het goed is zijn de frames nu bij Dosnoventa, dat betekent dat ik deze of volgende week kan gaan bouwen! Plaatjes heb ik ff van internet geplukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.dosnoventabikes.com/imgFrames/Houston/1_zoom.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://images.evanscycles.com/product_image/image/066/c24/7af/53440/product_page/mavic-ellipse-2011-wheel-set.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.bikeparts4u.nl/image/cache/STEMS-ARX-STEALTH_PIC2633-500x500.png
+
Afbeeldingslocatie: http://cdn.shopify.com/s/files/1/0286/5998/products/354507-2_608abab6-8239-45ca-99a3-b6594abf7ec0_1024x1024.jpeg
+ 2x
Afbeeldingslocatie: http://www.12gobiking.nl/images/?products/xl/continental_grand_prix_4000s_ii_zwart_2014.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://www.pezcyclingnews.com/photos/features/saddle/corsa-side.jpg
+
Afbeeldingslocatie: http://i.ebayimg.com/t/Sram-Omnium-Fixie-Cranks-Track-Chainset-With-Miche-Chainring-/00/s/MTAwMFg5OTY=/z/iV0AAOxyf~hRyJjK/$T2eC16RHJHEFFm!!1QU!BRyJjKQk1Q~~60_35.JPG

[ Voor 27% gewijzigd door Tjebakka op 15-07-2014 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig

Huig

Merino Fanatic

Ziet er goed uit! Toch geen notorious 90? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Huig schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:30:
Ziet er goed uit! Toch geen notorious 90? :)
Ik ben toch voor laag gegaan inderdaad. Daarnaast weegt een Notorious 90 velg al 850 gram en dan moeten er nog spaken en naven bij, terwijl de Ellipse's compleet 1895 gram wegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjebakka schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 12:33:
[...]

Ik ben toch voor laag gegaan inderdaad. Daarnaast weegt een Notorious 90 velg al 850 gram en dan moeten er nog spaken en naven bij, terwijl de Ellipse's compleet 1895 gram wegen :)
Waar heb je de set gehaald of ga je de set halen?
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste