[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ...

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-04 17:30

Peter91

<=]

Ik had vorige keer ook een kmc ketting van 11 euro.
Prima dingetje (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 528948

top bedankt voor de snelle reactie,

morgen kan ik eindelijk me frame bij de spuiterij ophalen helemaal ontlakt en gepoedercoat de oven in voor 60 euro dus dat kon niet laten liggen kan niet wachten tot ik allen onderdelen in elkaar zet en me fixie eindelijk af is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Voor dat geld, zou mijn leader 735 ook wel een custom kleurtje mogen krijgen!
Was dat via een kennis ofzo? Of is het bij hun altijd zo goedkoop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-07 10:08

Demo

Probleemschietende Tovenaar

En zijn ze een beetje goed met fietsframes? Dat je zometeen niet al je schroefdraad opnieuw moet (laten) snijden..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-07 13:17

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Demoniac schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:49:
En zijn ze een beetje goed met fietsframes? Dat je zometeen niet al je schroefdraad opnieuw moet (laten) snijden..
Een beetje poedercoater doet van die sponsjes in alle gaten :)

If it aint fixed, it's broken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Tjebakka schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 16:35:
[...]

Een beetje poedercoater doet van die sponsjes in alle gaten :)
Of siliconen doppen, inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peter91 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:39:
Voor dat geld, zou mijn leader 735 ook wel een custom kleurtje mogen krijgen!
Was dat via een kennis ofzo? Of is het bij hun altijd zo goedkoop?
ja http://www.metaalreiniging.nl/ zij doen je gehele fietsframe voor 60 euro zijn goede gozers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57
Anoniem: 528948 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 15:02:
top bedankt voor de snelle reactie,

morgen kan ik eindelijk me frame bij de spuiterij ophalen helemaal ontlakt en gepoedercoat de oven in voor 60 euro dus dat kon niet laten liggen kan niet wachten tot ik allen onderdelen in elkaar zet en me fixie eindelijk af is!
Mooie prijs. Ben benieuwd naar het resultaat.

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Fietsen bouwen is verslavend! :P Nu mijn singlespeed stads-mtb af is, heb ik een antieke (rond 1970) damessportfiets op de kop getikt, een Magneet Sprint. Ding is inmiddels helemaal gestript, frame zit onder de roest (lang buiten gestaan zo te zien) dus ik moet zien of ik de originele metallic-crème paintjob kan behouden en of ik het originele balhoofd/bottom bracket (losse cups en cones) ga gebruiken of er wat moderner spul in duw.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 412727

Heb sinds kort ook een fixie!
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TIWWZE8Q.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-3TLCJ6WZ.jpg

[ Voor 120% gewijzigd door Anoniem: 412727 op 26-07-2013 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik kreeg 't niet voor elkaar toen ik bij een fiets fabrikant zat maar ik zou dat graag nog eens testen...
In hoeverre zwaar verzinkte met blanke lak of gegalvaniseerde frames het houden..

Iemand zoiets al geprobeerd? Zag laatst dat die toko (heb er geen contact meer mee) nu wel een gegalvaniseerd frame heeft verkocht.

-edit-
Gloeiende gloeiende, ze hebben er als proef al minimaal 2 verkocht nu in de tijd dat ik daar werkte, had op mijn ontworpen frame pas mooi geweest :(

[ Voor 19% gewijzigd door GoldenSample op 26-07-2013 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo,

Ik wil een voorrem op mijn fixie zetten maar ik snap iets niet, http://www.santafixie.com...ed-front-fixie-brake.html hier kan ik kiezen uit pear head en barrel head maar wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hier is mn frame terug van de spuiterij kan niet wachten tot ik em morgen in elkaar ga zetten
spijtig genoeg is me achterwiel nog steeds niet binnen stipbike... is niet echt een prettige site

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img560/4502/0mpw.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img827/9696/z9w5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img690/8913/kdqs.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 528948 op 26-07-2013 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Vandaag in Amsterdam geweest, daar zie je echt veel meer fixies dan in Utrecht.. Even bij Pristine binnen gelopen, mooie winkel. Daar had ik zo een heel stuk armer kunnen worden ;) Recycledfixed kan je overslaan, de eigenaar is blijkbaar vertrokken naar het buitenland om daar een winkel op te zetten en heeft het grootste deel van zijn onderdelen meegenomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-07 20:40
Pristine is ook maar mwa mwa. BB dat met campa past, niet dus, shimano all the way... En recyclefixes is ook maar een over the top zaak in amsterdam. Clips met straps voor dertig euro..Wel mooie verzameling had ie op de zolder liggen hoor O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Anoniem: 412727 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:07:
Hallo,

Ik wil een voorrem op mijn fixie zetten maar ik snap iets niet, http://www.santafixie.com...ed-front-fixie-brake.html hier kan ik kiezen uit pear head en barrel head maar wat is dat?
Afbeeldingslocatie: http://hollandbikeshop.com/images/AGU122717.jpg
Een peertje en een tonnetje :) Dat zijn dus de twee mogelijke opties om je remkabel in een remhendel te hangen. Er worden ook universele remkabels verkocht, die hebben de ene aan de ene kant en... de andere aan de andere kant :P Kan je op het moment van monteren zien wat je nodig hebt en de andere er af knippen.
hammy87 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 05:20:
Pristine is ook maar mwa mwa. BB dat met campa past, niet dus, shimano all the way... En recyclefixes is ook maar een over the top zaak in amsterdam. Clips met straps voor dertig euro..Wel mooie verzameling had ie op de zolder liggen hoor O+
Heb je betere adresjes? Die verzameling op zolder die was dus door hem meegenomen naar het buitenland :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Hier in Groningen hebben ze ook bijna niks op voorraad hoor. Iedereen wil toch weer net een ander onderdeeltje bestellen in een andere kleur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maks
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:51
Anoniem: 528948 schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 18:51:
hier is mn frame terug van de spuiterij kan niet wachten tot ik em morgen in elkaar ga zetten
spijtig genoeg is me achterwiel nog steeds niet binnen stipbike... is niet echt een prettige site
Mooie kleur, mijn oude fiets heeft ongeveer dezelfde kleur (RAL7026 uit mijn hoofd) :). Had voor de grap even zwarte wielen er onder (ipv wit), dat zag er echt awesome uit. Ik zie dat je ook zwarte accenten hebt (voorvork) dus dat zal wel een mooie fiets worden :).

Heb vorige week trouwens voor het eerst echt afstanden gereden (van Den Bosch naar Melt!, nabij Dessau, 250km per dag) en moet zeggen dat het best te doen is op een fixie ipv een "echte" trekking fiets. Ik zie best veel fietsen voorbij komen hier, ben wel benieuwd hoe jullie je fiets gebruiken eigenlijk. Meer voor in de stad of ook echt om te touren? Of misschien zelfs trekking (dat is dus echt awesome :+)?

Edit\ Ik zag net een plaatje van je fiets Tjebakka, echt nice! Mij lijkt alleen de slope van je frame extreem aggressief (en je zadel extreem hoog) :p, is dat ook echt hoe ie nu is afgesteld? En fiets dat een beetje lekker?

[ Voor 10% gewijzigd door Maks op 27-07-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Tjebakka schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 10:45:
Hier in Groningen hebben ze ook bijna niks op voorraad hoor. Iedereen wil toch weer net een ander onderdeeltje bestellen in een andere kleur :)
Recycled Fixed *zou* dus een enorme bult met tweedehands spul hebben, maar dat viel dus nogal tegen. Pristine heeft hele regenbogen aan cranks, cogs en zadels liggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
Demoniac schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:21:
[...]
Recycled Fixed *zou* dus een enorme bult met tweedehands spul hebben, maar dat viel dus nogal tegen. Pristine heeft hele regenbogen aan cranks, cogs en zadels liggen :P
In amsterdam rijden ook iets meer fixies dan hier. Ik schat dat er in groningen een man of veertig serieus met hun fixed bezig zijn.

Ik fiets er af en toe op naar werk (1,5km). Deze week naar de stad mee geweest. Daar wou ik iets meer ervaring voor hebben, met al die lijpe chinezen en blinden op de weg hier. Pak vaak ook mijn hybrid nog (focus lost lagoon).

Ik ben er verder ook niet intens mee bezig, vind t een leuk ding en pak hem af en toe als ik zin heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-07 15:11
418O2 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 11:43:
[...]

met al die lijpe chinezen en blinden op de weg hier. Pak vaak ook mijn hybrid nog (focus lost lagoon).

[...]
Dat is een ander Groningen dan ik ken! Als je je nou had beklaagd over schooljeugd en studenten die whatsappend over de fietspaden zwalken dan had ik dat gesnapt. Maar volgens mij is dat geen typisch Gronings probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor het antwoord!!

Maar nu weet ik niet zeker wat voor ik moet nemen, http://www.santafixie.com...e-brake-levers-white.html het gaat in deze hendels en dit zijn de remklauwen http://www.santafixie.com/polo-bike-brake-caliper-white.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:44
bszz schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 14:47:
[...]

Dat is een ander Groningen dan ik ken! Als je je nou had beklaagd over schooljeugd en studenten die whatsappend over de fietspaden zwalken dan had ik dat gesnapt. Maar volgens mij is dat geen typisch Gronings probleem.
in t centrum zijn vooral de voetgangers die blind oversteken vrij irritant mi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Anoniem: 412727 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 15:16:
Bedankt voor het antwoord!!

Maar nu weet ik niet zeker wat voor ik moet nemen, http://www.santafixie.com...e-brake-levers-white.html het gaat in deze hendels en dit zijn de remklauwen http://www.santafixie.com/polo-bike-brake-caliper-white.html
Ze zullen allebei remmen, alleen het 'peertje' zal gedeeltelijk in de hendel verdwijnen, het 'tonnetje' niet. Dus maar net wat je optisch mooier vindt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke haha bedankt ik neem een peertje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r3v0ss schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 19:25:
[...]

Ze zullen allebei remmen, alleen het 'peertje' zal gedeeltelijk in de hendel verdwijnen, het 'tonnetje' niet. Dus maar net wat je optisch mooier vindt. :)
naja dat is niet helemaal waar. ik heb bijvoorbeeld op me fixie een bmx remhendel gezet omdat deze mooi klein zijn. en daar pas alleen een tonnetje in en die verdwijnt ook in de hendel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Anoniem: 528948 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 00:28:
[...]

naja dat is niet helemaal waar. ik heb bijvoorbeeld op me fixie een bmx remhendel gezet omdat deze mooi klein zijn. en daar pas alleen een tonnetje in en die verdwijnt ook in de hendel
Ja, OK. Ik doelde meer op de hendels die hij gekozen heeft. Ik heb ze ook, maar dan in het zilver, en ik kan me niet voorstellen dat het tonnetje daar in kan verdwijnen, vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

r3v0ss schreef op maandag 29 juli 2013 @ 06:59:
[...]

Ja, OK. Ik doelde meer op de hendels die hij gekozen heeft. Ik heb ze ook, maar dan in het zilver, en ik kan me niet voorstellen dat het tonnetje daar in kan verdwijnen, vandaar. :)
excuus had dat over het hoofd gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54936

Zit toch sterk te denken om de Sensa Pista aan te schaffen. Deze wil ik voor de weg gaan gebruiken. Ik rijd nu al veel op mijn canyon roadlite racefiets en wil graag een fixie erbij voor de lol. Vraag mij het volgende nog af.

Voorrem. Het schijnt dat je een voorrem op de vork van de Pista kan monteren. Kan ik kan gewoon een standaard racefietsrem kopen? Welke remhendel zou ik hiervoor moeten hebben?

Bidonhouder. Voor zover ik kan zien ontbreken de montagepunten voor een bidonhouder. Hoe lossen jullie dit op als je een lang eind gaat fietsen?

Verzet. Er zit standaard een 52x16 op, met een trapfrequentie van 95 rijd ik dan 38.8km/h. Een tandwiel met 20 tanden achter lijkt mij logisch. Wat is jullie ervaring met verzetten? Moet ik ook een nieuwe ketting bij een ander verzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Anoniem: 54936 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:10:
Zit toch sterk te denken om de Sensa Pista aan te schaffen. Deze wil ik voor de weg gaan gebruiken. Ik rijd nu al veel op mijn canyon roadlite racefiets en wil graag een fixie erbij voor de lol. Vraag mij het volgende nog af.

Voorrem. Het schijnt dat je een voorrem op de vork van de Pista kan monteren. Kan ik kan gewoon een standaard racefietsrem kopen? Welke remhendel zou ik hiervoor moeten hebben?

Bidonhouder. Voor zover ik kan zien ontbreken de montagepunten voor een bidonhouder. Hoe lossen jullie dit op als je een lang eind gaat fietsen?

Verzet. Er zit standaard een 52x16 op, met een trapfrequentie van 95 rijd ik dan 38.8km/h. Een tandwiel met 20 tanden achter lijkt mij logisch. Wat is jullie ervaring met verzetten? Moet ik ook een nieuwe ketting bij een ander verzet?
Standaard rem inderdaad, hendel wat je zelf fijn vind. Dus dicht bij stuurpen, of op de beugels zelf.

Bidonhouder kan bv aan je zadel (triathlon) of eentje met beugel om de buis

Ik zou dan een 47oid voor pakken, kan ie achter gewoon blijven zitten. En ketting hoeft niet vernieuwd te worden bij ander verzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hammy87 schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 17:26:
[...]

Standaard rem inderdaad, hendel wat je zelf fijn vind. Dus dicht bij stuurpen, of op de beugels zelf.

Bidonhouder kan bv aan je zadel (triathlon) of eentje met beugel om de buis

Ik zou dan een 47oid voor pakken, kan ie achter gewoon blijven zitten. En ketting hoeft niet vernieuwd te worden bij ander verzet.
Dank! Miche levert zelf levert tot 48t en 18t. Met een 48 voor ben ik er helaas nog niet helemaal. Zou dan met een trapfrequentie van 95 steeds 35.8 rijden, dat haal ik helaas niet :). Het lijkt er op dat het best nog lastig is. Alles lijkt op elkaar, behalve Miche is wat ik lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
De 16 origineel achter zou je kunnen laten zitten, en alleen het voorblad verkleinen. Let wel op je skid patches dat je hebt, als je uberhaupt gaat skidden ;)

En het hangt er ook vanaf waar je hem voro gaat gebruiken, puur stad of ook voor erbuiten. Lekker puzzelen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jean-Bob
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:04
Ik heb 52 voor en een Miche 18t achter. Vind het wel een prima verzet, 19 was ideaal geweest. En als er al een pasring van Miche op zet is het heel makkelijk wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ingloriousbas
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 03-03-2022
Zat ik ook aan te denken. Ik wil echter een single speed, is dat (makkelijk) om te bouwen?

Alternatief is een fiets op basis van een Leader 725 of 721 frame. Maar dat wordt weer een stukkie duurder (zag de Sensa Pista voor maar €550). Zo te zien is de Sensa Pista overigens zelf ook op basis van een 725.
Ik begreep ergens dat de Pista velg niet geschikt is voor een velgrem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ingloriousbas schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:39:
[...]

Zat ik ook aan te denken. Ik wil echter een single speed, is dat (makkelijk) om te bouwen?

Alternatief is een fiets op basis van een Leader 725 of 721 frame. Maar dat wordt weer een stukkie duurder (zag de Sensa Pista voor maar €550). Zo te zien is de Sensa Pista overigens zelf ook op basis van een 725.

[...]

Ik begreep ergens dat de Pista velg niet geschikt is voor een velgrem...
Ik heb inderdaad de pista voor 550 euro gekocht. Let even goed op de maat die je moet hebben, mijn maat hadden ze niet meer. Het advies wat ze mij gaven klopte ook niet helemaal, ze zeiden namelijk dat het frame prima was terwijl ze er een hele dikke spacertoren op het stuur hebben gebouwd. Heb dus een maat te klein, dit is voor mijn gebruik trouwens helemaal geen probleem, heeft qua looks ook zijn voordelen.

Naar aanleiding van jouw post ben ik ook even gaan zoeken. Sommigen zeggen inderdaad dat het geanodiseerd is en dat dit gaat piepen. Daar zal ik dan wel achter komen. De velg zelf heeft trouwens wel een remrand. Er zit zelfs een slijtage indicator op .(kleine inkeping waarop je kunt zien hoe ver de velg ingesleten is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik zal wel een rare mountainbiker zijn, zie er nooit wielrenners mee fietsen, maar ik heb altijd 2 liter water op mijn rug, in de Camelbak :)
Ben na mijn singlespeed stads-mtb nu begonnen aan een 'echte' fixie, op basis van een Giant Peloton frame uit 1985. Geïmporteerd door Koga en daarom voorzien van de prachtige tekst 'Quality touched by Koga' op het frame :P Ben nu druk bezig om age-correcte onderdelen te verzamelen van Sakae Ringyo (zadel- en stuurpen, crank) en Shimano (600 of Dura-Ace remhoeven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-06-2020

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Demoniac schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:33:
[...]
Ik zal wel een rare mountainbiker zijn, zie er nooit wielrenners mee fietsen, maar ik heb altijd 2 liter water op mijn rug, in de Camelbak :)
Ben na mijn singlespeed stads-mtb nu begonnen aan een 'echte' fixie, op basis van een Giant Peloton frame uit 1985. Geïmporteerd door Koga en daarom voorzien van de prachtige tekst 'Quality touched by Koga' op het frame :P Ben nu druk bezig om age-correcte onderdelen te verzamelen van Sakae Ringyo (zadel- en stuurpen, crank) en Shimano (600 of Dura-Ace remhoeven).
Er staat een prachtige Sugino Mighty op Marktplaats... Als ik er een fiets voor zou hebben had ik hem gekocht.

http://www.youtube.com/watch?v=CYHGh6lmSbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:33:
[...]
Rare mountainbikers... ;) Vind het zelf trouwens wat te zwaar/irritant, een rugzak. Zo'n singlespeed mountainbike zie je veel te weinig, het zijn vaak gave fietsen.

Een vriend van mij had ook zo'n Giant Peleton, mooi frame! (die van hem scheurde in tweeën, maar dat lag niet aan het frame) Mijn Batavus is ook ongeveer uit die tijd, die is trouwens nog als nieuw met een 600 Arabesque groep. Ontzettend mooi. Toch remt deze fiets niet echt geweldig.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.velospace.org/files/DSC_19504.jpg Afbeeldingslocatie: http://cdn.velospace.org/files/racefietsb1.jpg

Hierbij foto's van mijn nieuwe fiets. Omdat ik eerst geen budget heb voor overspuiten zal ik eens kijken wat ik met stickers kan doen. Je ziet dat er nog een hoge spacertoren boven het stuur zit, deze komt er waarschijnlijk nog af als ik zo geen last van mijn rug krijg.

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-gFdDmQzeau8/Uf03ex7YiwI/AAAAAAAAAxc/e86knAZN42k/w940-h705-no/20130803_185432_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_xwwyGBG46k/Uf03ugFimHI/AAAAAAAAAyE/EMLhgKMXOJ0/w940-h705-no/20130803_084326_1.jpg

Er zitten mooie hoge flensen op deze wielset.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-z9Wl0jgv4GQ/Uf03ldd_1sI/AAAAAAAAAxs/NkXEFO3s2MU/w939-h705-no/20130803_185445_1.jpg

Hier zie je de slijtageindicator voor de remrand, of heb ik dit verkeerd en is deze rand ergens anders voor?
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-onLY939E7kI/Uf03oYDKDMI/AAAAAAAAAx0/UVYaE7FxrmM/w940-h705-no/20130803_185549_1.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 03-08-2013 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Wat een gave fiets die Batavus, met die Arabesque shifters en die blauw omlijnde lugs... De 600's die ik op het oog heb, zijn wel een generatie nieuwer minder oud, vreemd genoeg zijn toen de armpjes van de ene naar de andere kant van de rem verhuisd? :P Waar ze nu nog steeds zitten. Wellicht remmen die wat beter, Dura-Ace's misschien nog iets beter.
Die naad in het wiel van je nieuwe fiets moet haast wel een rem-indicator zijn. Is het sticker wat er overheen zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

heb dit weekend nieuw donor fietsje aangeschafte. een heuse raleigh record sprint reynolds 501 aerospace contour. blijkt in gerestoreerde staat nog geld waard te zijn ook.

een 501 frame met platte buizen. ga er denk ik een single speed van bouwen met moderne wielen. 16spaaks platte zadel pen etc.

Afbeeldingslocatie: http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=81014

Afbeeldingslocatie: http://www.retrobike.co.uk/forum/download/file.php?id=81011

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 23:04:
Wat een gave fiets die Batavus, met die Arabesque shifters en die blauw omlijnde lugs... De 600's die ik op het oog heb, zijn wel een generatie nieuwer minder oud, vreemd genoeg zijn toen de armpjes van de ene naar de andere kant van de rem verhuisd? :P Waar ze nu nog steeds zitten. Wellicht remmen die wat beter, Dura-Ace's misschien nog iets beter.
Die naad in het wiel van je nieuwe fiets moet haast wel een rem-indicator zijn. Is het sticker wat er overheen zat?
Nu je het zegt, de kabel zit inderdaad op de andere kant. Op de fiets van mijn vrouw zit ook shimano 600, deze remt veel beter omdat dit een dual pivot rem is. Nu zijn mijn oude remmen prima voor Nederland, maar ik merkte dat ik in de bergen toch wat te weinig stopping power had.

Er zit inderdaad nog een sticker over de remrand heen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 54936 op 04-08-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 277058

Anoniem: 54936 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:20:
[...]

Hier zie je de slijtageindicator voor de remrand, of heb ik dit verkeerd en is deze rand ergens anders voor?
Ik geloof dat deze Miche Pistard wheelset niet gemaakt zijn voor remmen. Zie overgens wel een hoop gasten met remmetjes op deze set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterjorie
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:48
Anoniem: 54936 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:48:
[...]

Dank! Miche levert zelf levert tot 48t en 18t. Met een 48 voor ben ik er helaas nog niet helemaal. Zou dan met een trapfrequentie van 95 steeds 35.8 rijden, dat haal ik helaas niet :). Het lijkt er op dat het best nog lastig is. Alles lijkt op elkaar, behalve Miche is wat ik lees.
Heb zelf 46t voor, 17t achter en kwam met een trapfrequentie ruim boven de 120 rond de 40 km/uur, echter over de afsluitdijk met volle wind in de rug betekende dit dat ik veel moest remmen, omdat mijn benen het niet meer bij konden houden. Dit was met look klikschoenen, wat zo'n hoge trapfrequentie wel ietsje makkelijker maakt, maar ik had graag een paar tandjes minder achter gehad. Wel de complete fietsvakantie met mijn roeiteam op m'n fixed gear gedaan, was een leuke ervaring, maar volgende keer pak ik toch maar m'n racefiets. 190km op een dag is toch wel veel en je hebt toch redelijk wat momenten dat je zou willen schakelen naar een groter of kleiner blad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 532361

Beste doortrappers / fixie-fans,

Ik ben sinds kort aangestoken met het fixie-virus en heb een racefiets uit 1985 gekocht.
Momenteel ben ik drukdoende met het spuit-klaarmaken van het frame.

Voor de opbouw van mijn fixie ben ik nog op zoek naar wat onderdelen.
Ik ben van plan om een voorrem te monteren omdat ik geregeld in een (vrij drukke) stad zal gaan fietsen.
Nu wil ik een verchroomde remhendel bovenop het stuur - dus niet aan/onder de beugels. (zie foto's)
Afbeeldingslocatie: http://www.juncturemag.com/wp-content/uploads/2011/02/Unik-Bike-levis-fixie-fixed-bike-04.jpg

De meeste remgrepen hebben zwarte klembanden of onderdelen, ik zoek een compleet verchroomde greep.
Heeft iemand van jullie een idee waar deze beschikbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r3v0ss
Zoals deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Top! dat begint er inderdaad op te lijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wow, mooie greep, alleen jammer van die waarschuwings-tekst..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Even een goede tool om het ratio, aantal skidpatches etc etc te berekenen:

http://www.surplace.fr/ffgc/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:54
Ik heb bij de lokale skooter en brommerboer een choke hendeltje gekocht van een vespa. Bij zulke winkels hebben ze kleine remhendels in verschillende soorten en maten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/nlqyz9.jpg

hier is ie dan eindelijk mn fixie alleen nog even mn lockring binnenkrijgen en dan ketting erop en gaan!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 528948 op 08-08-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-04 14:57

Metal up your ass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Charge heeft een opvolger voor de veel verkochte Spoon die ik zelf heb. Upgraden?
http://chargebikes.com/products/scoop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TijmenK

TijmenK

hun ≠ hen ≠ zij

Ik niet, mijn Spoon is na een maandje of twee als een gek gaan kraken. Ben niet echt weg van de vorm, maar dat is persoonlijk. Maar alleen door de slechte kwaliteit zou ik hem al niet aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Dat probleem heb ik dus met m'n fizik.
Kraakt als een gek! En de bekleding is ook van slechte kwaliteit.
Niet echt iets wat je verwacht van dat merk. Maar hij fietst wel weer lekker ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Jullie mogen me een mietje vinden, maar deze remmen zijn toch te mooi om niet op je fiets te zetten? ;)
Afbeeldingslocatie: http://velobase.com/CompImages/Brakes/8F38E44A-63C5-4B01-BB04-CF92D46ADB0F.jpeg

Niet mijn foto, maar die ik heb liggen zijn wel in dezelfde prachtige staat als dit exemplaar. En age-correct voor mijn frame, net als de Sakae Ringyo zadel- en stuurpen die er voor klaar liggen. Nu nog een mooi balhoofd, liefst ook een Dura-Ace, maar dat wordt me waarschijnlijk een iets te duur geintje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Peter91 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 00:06:
Dat probleem heb ik dus met m'n fizik.
Kraakt als een gek! En de bekleding is ook van slechte kwaliteit.
Niet echt iets wat je verwacht van dat merk. Maar hij fietst wel weer lekker ;p
ff wat montagepasta op de rails en beetje smeer op de verbindingspunten (waar de rails het zadel in gaat). Doet meestal de trick :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04 14:15

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Demoniac schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 10:58:
Jullie mogen me een mietje vinden, maar deze remmen zijn toch te mooi om niet op je fiets te zetten? ;)
[afbeelding]

Niet mijn foto, maar die ik heb liggen zijn wel in dezelfde prachtige staat als dit exemplaar. En age-correct voor mijn frame, net als de Sakae Ringyo zadel- en stuurpen die er voor klaar liggen. Nu nog een mooi balhoofd, liefst ook een Dura-Ace, maar dat wordt me waarschijnlijk een iets te duur geintje..
Nice! Die zoek ik ook, schijnen de beste remmen uit die tijd geweest te zijn. Maar ik kan ze lastig vinden voor een schappelijk prijsje. Hoe kom je eraan en wat heb je ervoor betaald?

Heb je toevallig nog een stuurbocht nodig? Ik heb een Cinelli over uit die tijd. Ook nog een SR zadelpen, maar die vind ik zelf lelijk en veel te kort voor mij.
Mijn balhoofd zul je ook wel mooi vinden, maar die krijg je niet ;) :

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-_EKvHUELPYQ/UWGYtyyRErI/AAAAAAAABXo/Jta_UUfjZVk/w438-h657-no/12.balhoofd.jpg

En bijpassende naven:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-6PXQjo4ea2s/UQEpBII55oI/AAAAAAAABUc/Qtq5lAtHJVs/w939-h626-no/9.naven%252Bvelg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

35 euro op Marktplaats :> Balhoofd is inderdaad wat ik zoek, alleen jammer dat het half 600, half Dura-Ace is. Er staat een Dura-Ace 7410 headset op MP, maar die is gemodificeerd voor threadless gebruik :/ En op Ebay vragen ze er allemaal veel te veel geld voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533325

Hallo,

Voor mijn fixie ben ik opzoek naar zilverkleurige hoge Polished wielen. ik weet dat schindelhauwer de wielen verkoopt. Je krijgt er dan wel een fiets bij..

Weet iemand waar ik deze wielen kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Miche Mach 1 Versus
Gipiemme Pista
Dat zijn de twee setjes waar ik tussen twijfel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Miche doen. De Giepiemme via Tonta hebben namelijk lang niet altijd industriële lagers, wat ze daar wel beweren. Als je pech hebt heb je dus een stel wielen die ongeveer net zo goed draaien als een koffiemolen gevuld met bakstenen.

De Miche Primato is gewoon een goede naaf, en ik gok dat de velgen ook meer dan prima zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huig
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-06 10:13

Huig

Merino Fanatic

Bij de Gipiemme moet je inderdaad goed uitkijken! Ik heb dat dus niet gedaan en had een hub met losse kogellagers. Na een strenge winter was de conus (het "dopje, dat de kogeltjes afdekt" verbogen, en kon er vocht en vuil in komen. De Sealed bearing versies hebben dit niet.

Heb de boel laten repareren, en omspaken met een Miche primato naaf. De velgen zijn eigenlijk ook niet je-van-het. De lasnaad is niet erg mooi. H+Son doet dat beter.

Zou lekker de Miche set nemen, of beter nog: de Pista

5D MK II | 24-105L | 35 1.44 Art | 50 1.8 MKII | 100L | 15" RMBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 533447

dames en heren, ben nu ook al een tijdje mee aan het lezen op dit forum en heb al heel wat geleerd. Waarvoor dank. Nu lees ik juist dat gipiemme hier duidelijk niet gewaardeerd wordt.. Zelf heb ik gipiemme naven op mijn koersfiets en ben daar absoluut gelukkig mee. Voor mijn fixed was ik dan ook aan het twijfelen tussen de 2 sets van demoniac. Echter ging ik voor de gipiemme gaan. Zien er ook zoveel stoerder uit. Nu toch weer aan het twijfelen.. :/ pff wat een gedoe.. Demoniac, wat dacht jij dan van de x-press van miche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-07 15:08

jeka

Support your local club.

Het is wel jammer dat die Gipiemme pista in het wit zo mooi zijn... En onder de 150eu

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Er zijn ook zeker wel goede naven van Gipiemme hoor, maar ze zijn niet echt consequent in het gebruik van industriele lagers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stickers van de wielen gehaald, voorrem op de fiets (shimano 105 en tektro cyclecross hendel) en een kleiner voorblad (43t) van Blackspire.
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-K-0Ott_wn4Y/UgZaadQIelI/AAAAAAAAAz0/pBetBtkamdg/w1093-h615-no/20130808_095011_2.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-PM3YZPiMv0s/Ugp4o2FkivI/AAAAAAAAA0U/sSP76faujHg/w409-h615-no/DSC_5383_Snapseed.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-zM9Zg1QtJkk/UgZadLweMLI/AAAAAAAAAzo/17wWFNrGUXQ/s615-no/20130808_094626_1.jpg

Een top tube beschermer gemaakt vandaag met veel hulp van mijn vrouw. Het is een stuk antislip foam met een stuk nylon er omheen genaaid. Door het antislipfoam blijft hij erg goed zitten en omdat je hem kunt oprollen is het ook mogelijk om er een steeksleutel tussen te doen (om de wielen los te draaien bij een lekke band).

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-3tmCmLkGIQI/Ugp4mtu0biI/AAAAAAAAA0I/VYeYV_7nrMI/w409-h615-no/DSC_5386_Snapseed.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-5ftTmnKG80U/Ugp4o_u03qI/AAAAAAAAA0Y/4xtTESFKbis/w925-h615-no/DSC_5384_Snapseed.jpg

Voor als ik onderweg een lekke band krijg. Vond de speciale fixie sleutels te duur/zwaar en een gewone steeksleutel te lang/zwaar voor achter in de trui. Het doormidden zagen ging prima trouwens.
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-c4aqpxgfgwc/Ugz8o400YzI/AAAAAAAAA0w/149dax7aANw/w820-h615-no/20130815_180558.jpg
Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-NghzCvdmvio/Ugz8sSsppDI/AAAAAAAAA04/RfGrlGsyY98/w820-h615-no/20130815_180649.jpg

• Demo

Demo

Jij bent lekker bezig met je huisvlijt! :) Scheelt zo te zien 1/3 van het gewicht van die sleutel. Die bovenbuisbeschermer (3x woordwaarde) is ook een leuke, op de internets vragen ze zo 20 euro voor zo'n ding, terwijl er een euro aan materiaal in zit. En een paar lijntjes rechtdoor stikken op een naaimachine is ook zoveel werk niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[s][s][s][s][s]weet er iemand of een fixed gear ook lukt met kettingspanner? Ik heb nu een singlespeed van m'n mtb maar had graag een fixed.. Dit is de spanner http://www.stipbike.nl/kettingspanner-2/ lukt niet, boe voor mij.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 533447 op 17-08-2013 13:12 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Demoniac schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 22:26:
Jij bent lekker bezig met je huisvlijt! :) Scheelt zo te zien 1/3 van het gewicht van die sleutel. Die bovenbuisbeschermer (3x woordwaarde) is ook een leuke, op de internets vragen ze zo 20 euro voor zo'n ding, terwijl er een euro aan materiaal in zit. En een paar lijntjes rechtdoor stikken op een naaimachine is ook zoveel werk niet..
Dankje! Is ook veel leuker om dingen zelf te maken en aangezien ik de fixie niet zelf heb gemaakt vermaak ik mij hier maar mee. Het naaien van die bovenbuisbeschermer was nog best lastig trouwens door het anti-slip materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AbrahamKuyper
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:29
Beste mannen,

Ik als stadsmens heb het nadeel dat ik in een stad (Rotterdam) woon waar andere mensen graag mijn spullen willen hebben. Mijn voorwiel is al een gejat, lampjes zijn ook niet veilig en bij collega's zijn er ook wel eens zadels en wielen gestolen.
Ik vroeg me af waarmee jullie je fixie, zover je die in de stad gebruikt, mee verankeren. Hebben jullie de snelspanners van zowel voorwiel als achterwiel verwijderd om dat te bemoeilijken of nemen jullie wielen of gehele fiets mee naar binnen ?
Ik heb een dik kettingslot maar het is een nadeel dat die ketting, hoewel hij een hoes heeft, de lak nogal snel beschadigt en voor me voorwiel moet ik nog een apart slot meenemen.

Wat voor mooie oplossingen hebben jullie voor het stallen van je stalen ros in de stad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb een niet-opvallende fiets met een doorsnee voorwiel er in, en gebruik geen snelspanners maar gewoon moeren. Dat scheelt al een berg denk ik.

Ik woon in Delft, wanneer mijn fiets ergens buiten staat doe ik meestal een kort kabelsot door mijn achterwiel, tandwiel, frame en een verkeersbord of hek. Die vier dingen passen er precies doorheen en maken het meenemen van de fiets wel een beetje lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik woon niet in een stad, maar kan mij voorstel dat moeren inderdaad veel schelen. Laatst zag ik dit systeem voorbij komen:http://atomic22.com/benefits-infiniti3d.aspx alla je echt dure onderdelen hebt is dat misschien iets, anders kan je zelf ook aan de slag gaan met torx of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116164

Tjebakka schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 12:26:
[...]

Miche doen. De Giepiemme via Tonta hebben namelijk lang niet altijd industriële lagers, wat ze daar wel beweren. Als je pech hebt heb je dus een stel wielen die ongeveer net zo goed draaien als een koffiemolen gevuld met bakstenen.

De Miche Primato is gewoon een goede naaf, en ik gok dat de velgen ook meer dan prima zijn.
Ik heb gipiemme wielen van tonta, merk wel dat ik het wiel los in de hand niet soepel rond kan draaien en je voelt de lagers echt rollen (ratelen). Heb er nooit aandacht aan besteed maar begin nu toch echt te twijfelen. Is dat te vervangen of moet ik hele nieuwe naven kopen?

http://instagram.com/p/Z2pjvthF-O/

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 116164 op 24-08-2013 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Anoniem: 116164 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 11:17:
[...]

Ik heb gipiemme wielen van tonta, merk wel dat ik het wiel los in de hand niet soepel rond kan draaien en je voelt de lagers echt rollen (ratelen). Heb er nooit aandacht aan besteed maar begin nu toch echt te twijfelen. Is dat te vervangen of moet ik hele nieuwe naven kopen?

http://instagram.com/p/Z2pjvthF-O/
Die lui bij Tonta beweren dat ze altijd industriëel gelagerd zijn. Gewoon garantie claimen of valse voorwendselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91

Peter91

<=]

Iemand nog beetje Red Hook Crit aan het volgen?
En enig idee of er nog een criterium voor fixed in nederland aan komt waar we aan mee kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wâldpyk
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-07 11:23

wâldpyk

kwaliteit uit de friese wouden

Peter91 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:40:
En enig idee of er nog een criterium voor fixed in nederland aan komt waar we aan mee kunnen doen?
Rotje rond volgen op fb die organiseren zo nu en dan wat

[ Voor 10% gewijzigd door wâldpyk op 25-08-2013 00:11 ]

If water polo was easy, it would be called football

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hammy87
Zo, mag me sinds vanavond hier ook weer vertonen. Baanframe opgehaald. Niet de mooiste, ga hem opbouwen met spullen die ik op werk kan vinden. Kijken we als ie bevalt weer verder

Als wielen worden het miche low flange, H+son tb14 grey en dt spaken. Setje voor vele km, als ik iets anders wil kunnen deze gewoon mee.

Plaatje bij het praatje
Afbeeldingslocatie: http://farm4.staticflickr.com/3713/9618280106_b51926ceb8_c.jpg
2013-08-28 21.05.37 by hRohaan, on Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Ik kwam deze toevallig tegen tijdens het struinen over het internet: Koga Full Pro Track Frame 2010 59CM 325 euro. Geen idee of het een goede aanbieding is..

• stijnislike
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 13:27
Peter91 schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:40:
Afgelopen zondag was er een fixed gear criterium in Rotterdam, als onderdeel van de wedstrijden van de Ronde van Katendrecht. De Nederlandse winnaar van Red Hook crit in Barcelona was daar ook. Heb staan kijken, maatje van me reed erin mee. Was leuk om te zien, had zelf ook wel mee willen doen maar heb geen fatsoenlijke fixie, alleen racefiets en mtb.

• TheLemon

TheLemon

Tip voor mensen in Utrecht e.o:
Ik heb net een frame+vork inclusief roest, aluminiumcorrosie, stickers en kleurcoating ingeleverd bij Van Rijn Coating op Lage Weide. Deze is gezandstraald en gepoedercoat voor €70,-. Ziet er erg strak uit nu.

• hammy87
stijnislike schreef op donderdag 05 september 2013 @ 12:16:
[...]

Afgelopen zondag was er een fixed gear criterium in Rotterdam, als onderdeel van de wedstrijden van de Ronde van Katendrecht. De Nederlandse winnaar van Red Hook crit in Barcelona was daar ook. Heb staan kijken, maatje van me reed erin mee. Was leuk om te zien, had zelf ook wel mee willen doen maar heb geen fatsoenlijke fixie, alleen racefiets en mtb.
Fishy Fishy Fish.
Leuke bocht toen..

En samenvatting, altijd leuk om te zien

• ACRNM
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-12-2024
TheLemon schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:10:
Ik heb net een frame+vork inclusief roest, aluminiumcorrosie, stickers en kleurcoating ingeleverd bij Van Rijn Coating op Lage Weide. Deze is gezandstraald en gepoedercoat voor €70,-. Ziet er erg strak uit nu.
Ja top tent inderdaad, behulpzaam, goede prijs en strakke coating!
Probeer al een jaar tijd te vinden om mijn frame langs te brengen :')
Dat is het enige minpunt de openingstijden zijn ''kantoortijden'' en laat ik nou net dan ook werken haha.

• Tjebakka

Tjebakka

http://www.pinkbike.com/video/330632/

Onze Eurobike aftermovie :)

[ Voor 9% gewijzigd door Tjebakka op 05-09-2013 21:52 ]

• Demo

Demo

TheLemon schreef op donderdag 05 september 2013 @ 13:10:
Ben wel benieuwd naar dat project van jou, daar komt dat mooie oude 600/Dura Ace balhoofd toch ook in? Ik begin nu ook te twijfelen om mijn Giant te laten doen.. Hoe kom je er achter welke kleuren ze allemaal kunnen leveren?

Demoniac schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 12:02:
Ik kwam deze toevallig tegen tijdens het struinen over het internet: Koga Full Pro Track Frame 2010 59CM 325 euro. Geen idee of het een goede aanbieding is..
Ik was van plan mijn Koga Miyate '92 om te bouwen naar fixed. Maar deze deal is super. Heb hem gelijk besteld. Afbeeldingslocatie: http://cl.rbbrt.me/RE0Y/Screen%20Shot%202013-09-05%20at%2011.46.14%20PM.png

• TheLemon

TheLemon

Demoniac schreef op donderdag 05 september 2013 @ 21:57:
[...]
Ben wel benieuwd naar dat project van jou, daar komt dat mooie oude 600/Dura Ace balhoofd toch ook in? Ik begin nu ook te twijfelen om mijn Giant te laten doen.. Hoe kom je er achter welke kleuren ze allemaal kunnen leveren?
O maar mijn project is al lang klaar: TheLemon in "[Nostalgie] De Doortrapper / fixie ..."
Inmiddels bijna onzichtbare spatbordje erop (Curana, waren ook toevallig 99% dezelfde kleur als mijn fiets) en smallere en mooiere bandjes eronder vanwege die spatbordjes (had geen ruimte tussen de remmen en de banden).

Het frame wat ik hierboven noem is van een Giant hybride toerfiets die ik in zijn oude glorie aan het herstellen ben en dus zeker niet in dit topic thuishoort :P

Op hun site staat volgens mij iets over RAL-kleuren, maar anders moet je ff bellen.

[ Voor 32% gewijzigd door TheLemon op 05-09-2013 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hetzelfde frame waarmee Fishy de Redhookcrit won trouwens.
Afbeeldingslocatie: http://koga.witindustries.nl/graphics/specifications_beeld.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538517

Super forum dit! Ben nu ook twee fixies aan het maken, frames zijn gestript en gaan binnenkort naar de spuiter.

Nu heb ik als achterwiel een freewheel met 5-cassete van Mavic, en nu wil ik hier één tandwiel van maken. Betekend dat nieuwe naaf kopen of is er een mogelijkheid om er 4 bladen af te halen en deze op te vullen met ringen of iets?

Liefst koop ik een nieuw achterwiel in de toekomst, een echte fixed, maar deze zijn allemaal nogal prijzig. Mensen nog tips of links om deze wat goedkoper op de kop te tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLemon

TheLemon

Ik heb ook een 5-spd freewheel gebruikt. Met een rechte kettinglijn kan ik momenteel kiezen uit 16, 17 en 18T, je kan de kransjes namelijk beperkt van plaats wisselen meestal. Ik had geen zin om ringen te kopen, dus heb gewoon alle vijf de kransjes er nog op zitten, maar dat kan makkelijk hoor, zie je vaker.

Schroef je freewheel eerst van je naaf en dan uit elkaar (met de juiste tools, als het oude meuk is kan dat enorm veel kracht kosten) en dan kun je ff zien wat je opties zijn. Die opvulringen moet je even voor Googlen of naar je lokale fixie-shop denk ik, maar dat is niet spannend volgens mij.

Als je moeite hebt om die freewheel en kransjes eraf te krijgen laat maar weten, ik ken de moeilijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjebakka

Tjebakka

Anoniem: 277058 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:24:
Hetzelfde frame waarmee Fishy de Redhookcrit won trouwens.
[afbeelding]
Klein verschil, die van Fishy is de Full Pro Track Limited Scandium. Ook wat duurder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 538517 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:33:
Super forum dit! Ben nu ook twee fixies aan het maken, frames zijn gestript en gaan binnenkort naar de spuiter.

Nu heb ik als achterwiel een freewheel met 5-cassete van Mavic, en nu wil ik hier één tandwiel van maken. Betekend dat nieuwe naaf kopen of is er een mogelijkheid om er 4 bladen af te halen en deze op te vullen met ringen of iets?

Liefst koop ik een nieuw achterwiel in de toekomst, een echte fixed, maar deze zijn allemaal nogal prijzig. Mensen nog tips of links om deze wat goedkoper op de kop te tikken?
Heb mijn wielen van santafixie.com en zijn goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Krijg de 5-spd kransjes er niet af, maar mis ook een essentieel onderdeel om dit los te maken, vanmiddag maar even naar de fietswinkel. Ringen heb ik nog niet kunnen vinden...

Thanks voor de tip van santafixie.com trouwens, hebben nog meer onderdelen die van pas komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnislike
Anoniem: 538517 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 16:33:

Deep V handgebouwd wiel van singlespeedparts is 125 euro, die heb ik net besteld. Heb alleen voor BLB King Hubs gekozen (145 euro voor het hele achterwiel) ipv de standaard hubs. Als je dat je te veel is kan je ook wel goedkopere achterwielen vinden. Veel goedkope hubs zuigen wel enorm, ik heb een jaar op een gare Chinese hub gereden, viel na een jaar letterlijk uit elkaar tijdens het rijden. :'( Ga liever voor duurkoop dan goedkoop bij dit soort dingen.

Heb ook een Tektro remhoef besteld bij Harris Cyclery (die van Sheldon Brown). Enige manier, volgens mij, om een moderne remhoef te kopen die ook echt in m'n voorvork past (oude wegvork uit de jaren '80). Dure remhoef voor 70 euro zo, beetje jammer. Ben wel benieuwd hoe alles eruit gaat zien.

Jij zegt goedkoop is duurkoop, maar wat zijn dan qua prijs kwaliteit verhouding goede hubs en velgen? Merken als Polo&Bike en No Logo? Of Create?

Vind die Deep V best wel erg prijzig voor een hele wielset, zit al snel aan 300 euro in de kleuren combi die ik wil!

Heeft er trouwens iemand ervaring met velgen spuiten? Is dit goed te doen?

• jeltevm
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-07 12:46
Miche is wel aardig volgens mij:

http://noquarterbikes.co....t&path=103&product_id=296

krijg je er ook nog eens een crankset, kransje, bottom bracket en ketting bij.
(vaag trouwens dat ze een 3/32"ketting bij een 1/8"crankset leveren, foutje?)

• stijnislike
Anoniem: 538517 schreef op woensdag 11 september 2013 @ 12:08:
Jij zegt goedkoop is duurkoop, maar wat zijn dan qua prijs kwaliteit verhouding goede hubs en velgen? Merken als Polo&Bike en No Logo? Of Create?

Vind die Deep V best wel erg prijzig voor een hele wielset, zit al snel aan 300 euro in de kleuren combi die ik wil!

Heeft er trouwens iemand ervaring met velgen spuiten? Is dit goed te doen?
Deep V is ook best prijzig, maar wel goede wielen. No Logo, Polo&Bike en Create zijn sowieso rotzooi. Als je dan toch een goedkoop setje wilt dan kom je uit bij hetgene wat hierboven ook genoemd wordt.
http://singlespeedparts.nl/miche-x-press-baanwielen.html Als je remmen wilt gebruiken. Als je zonder remmen wilt rijden kun je ook deze bestellen http://singlespeedparts.nl/miche-pistard-wielset.html.

• hammy87
Mn Bianchi is gevonden door de politie, vrijdag ophalen.. Ben benieuwd hoe ie eraan toe is.

Wel net twee weken een ander frame gehaald, en wielen onderweg.. Die komen dus mooi in de bianchi, gaat het gele frame weer in de verkoop. Als iemand geïnteresseerd is mag ie pmen
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste