[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
PcDealer schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:47:
[...]

Dat zegt ook niet alles. Sommige zijn zo doorzichtig advertorials met woorden die alleen een marketingmedewerker uitpoept.
Dat bedoelde ik ook aan te geven met de reviews over Naxu hierboven. Lees deze maar eens door

http://tweakers.net/shopreview/permalink/122422/

:r

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ricepuppet schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 14:51:
[...]

Dat bedoelde ik ook aan te geven met de reviews over Naxu hierboven. Lees deze maar eens door

http://tweakers.net/shopreview/permalink/122422/

:r
O... M... G...
Tussen alleen maar uitgebreide met data en tijden vermelde negatieve reviews. Maar goed dubbeltje en eerste rang betaald zich hier wel goed uit.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:32

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

gambieter schreef op maandag 16 juni 2014 @ 14:16:
Zo maar een luchtballonetje: een optie om aan te klikken dat je alleen de score van "actieve" gebruikers ziet? Dwz account gebruikt voor >5 of 10 posts, actief voor >3 maanden voor de review etc?
Ik zat hier nog eens aan te denken, maar zou Karma dan geen betere optie zijn? Dat is voor reviews, posts en reacties op de frontpage.

Andere optie zou 'was this review useful' principe zijn, beetje zoals het moderatie-systeem van de FP voor de betere (positief danwel negatief) een 'plusje' geven dan die one-day reactie mensen.

Niet iedereen weet dat je ze even door moeten klikken om te kijken of zo'n persoon wel 'capabel' is voor een nette review.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
Heel veel reviews over Salland Computers B.V. kloppen volgens mij niet... Geen enkel positieve review heeft ooit eens gepost en toevallig zijn ze allemaal 'trainee'
De meeste accounts zijn op dezelfde dag geregistreerd en alleen maar om een positieve review te schrijven.
Verder hebben die accounts geen enkele post op GoT,FP of + feedbacks in de V&A gedeelte.

http://tweakers.net/shopr...ers-b-punt-v/shopreviews/
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

Het lijkt mij een beetje te gek dat alle die users een account op Tweakers.net hebben gemaakt alleen maar om een positieve shop review achter te laten en verder geen bijdrage aan deze website hebben geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TrendyComputers heeft mij ook de 20 euro annuleringskosten laten betalen, terwijl zij een beschadigd product leverden dat heel slecht verpakt was. Ook voor de beide keren verzendkosten laten ze je opdraaien. Kortom je bent totaal €37,- kwijt bij het retourneren van je bestelling. De klantenservice is bizar asociaal, zo iets heb ik nog nooit meegemaakt. Toevallig heb ik consumentenrecht gehad en ben ik dus op de hoogte. Annuleringskosten mogen helemaal niet gevraagd worden, consumenten hebben 14 dagen gratis retourrecht bij kopen op afstand. Dat recht is dwingend, dus mag er door geen enkele verkoper van afgeweken worden. Ze zullen je wijzen op hun algemene voorwaarden. Maar los van het feit dat die voorwaarden al in strijd zijn met de wet, hebben ze die voorwaarden helemaal niet specifiek vermeld bij de bestelling. Iets wat wel een vereiste is voor de rechtsgeldigheid, een verwijzing naar de website is niet voldoende. Tevens kunnen de algemene voorwaarden niet worden opgeslagen als PDF, wat ze ongeldig maakt. Maar goed TrendyComputers zal weten dat vrijwel niemand een rechtszaak zal aanspannen voor die 20 tot 40 euro en blijven dus doorgaan met hun illegale praktijken. Ik zeg brand ze in alle reviews af en doe aangifte bij de politie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricepuppet
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 12:54
Essox Lucius schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:01:
Heel veel reviews over Salland Computers B.V. kloppen volgens mij niet... Geen enkel positieve review heeft ooit eens gepost en toevallig zijn ze allemaal 'trainee'
De meeste accounts zijn op dezelfde dag geregistreerd en alleen maar om een positieve review te schrijven.
Verder hebben die accounts geen enkele post op GoT,FP of + feedbacks in de V&A gedeelte.

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

Het lijkt mij een beetje te gek dat alle die users een account op Tweakers.net hebben gemaakt alleen maar om een positieve shop review achter te laten en verder geen bijdrage aan deze website hebben geleverd.
>>
SinergyX schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Ik zat hier nog eens aan te denken, maar zou Karma dan geen betere optie zijn? Dat is voor reviews, posts en reacties op de frontpage.

Andere optie zou 'was this review useful' principe zijn, beetje zoals het moderatie-systeem van de FP voor de betere (positief danwel negatief) een 'plusje' geven dan die one-day reactie mensen.

Niet iedereen weet dat je ze even door moeten klikken om te kijken of zo'n persoon wel 'capabel' is voor een nette review.
Dit idee van SinergyX.

Zelfde systeem als op de frontpage. Zou stukken beter werken, dan worden de echte en goede reviews gefilterd, komen bovenaan te staan en weet je als potentiele klant waar je mee te maken hebt. Nu moet je flink spitten door neppe en echte reviews.

🇳🇱 A Youtube channel about gaming: customizing consoles, mini documentaries and tech videos | www.fistbumpbros.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik23
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-09 20:57
Een paar aparte reviews voor Phone Village. Meerdere users op een dag die allemaal nieuw zijn. Zegt nu natuurlijk weinig maar misschien iets om in de gaten te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

SinergyX schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 15:31:
[...]

Ik vrees dat dat modereren net zo 'goed' gaat werken als bij nieuwsberichten. Lees: iemand met een slechte ervaring gaat alle positieve reviews omlaag modereren en andersom. Want het kan toch niet dat iemand anders een andere ervaring heeft dan jij? En dan kost het weer talloze manuren om dat allemaal in de gaten te houden en te corrigeren.

Ik ben het wel met je eens dat het mooi zou zijn als we op een of andere manier iets van een betrouwbaarheidswaarde aan reviews zouden kunnen hangen, maar ik heb het gouden idee hoe dat te doen nog niet langs zien komen.

Hoe dan ook, zou ik willen vragen om dergelijke discussies en feature requests even in een apart topic aan te snijden, zodat we het hier puur bij het melden van verdachte reviews kunnen houden. Want anders verliezen wij een beetje het overzicht in de meldingen.
Essox Lucius schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 12:01:

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

Gaan we even naar kijken. Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd: er zijn talloze mensen die Tweakers zonder account bezoeken. Het verzoek van een shop om een review in te vullen kan dan best de druppel zijn dat ze alsnog een account aanmaken.
erik23 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 08:53:
Een paar aparte reviews voor Phone Village. Meerdere users op een dag die allemaal nieuw zijn. Zegt nu natuurlijk weinig maar misschien iets om in de gaten te houden.
Gaan we ook even mee aan de slag.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:52
Vreemde review van Jimmy188 over Trendy Computers. Heeft nog nooit iets anders gepost en komt "toevallig" na een aantal slechte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roland83
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:14
Het blijft gezellig bij Trendy Computers:

http://tweakers.net/shopreview/permalink/124844

En maar liefst drie dezelfde opvallend positieve reviews van jojo651:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/124845
http://tweakers.net/shopreview/permalink/124846
http://tweakers.net/shopreview/permalink/124847

Het valt zoals eerder gezegd wel erg op dat deze winkel in de schijnwerpers c.q. verdomhoek gezet wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38

InFamous

excommunicado

Driemaal is inderdaad teveel.

De andere reviews worden bekeken.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Veel dubbelen de laatste tijd en lijkt niet op een werkelijke aankoop...
http://tweakers.net/shopreview/permalink/124966
http://tweakers.net/shopreview/permalink/124965

[ Voor 59% gewijzigd door PcDealer op 04-08-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Dat er veel dubbele geplaatst zijn/worden de laatste weken/maanden is me ook al opgevallen en daar heb ik ook al een topic over geopend, maar er is helaas nog geen reactie op geweest.
De oudste van de 2 heb ik in ieder geval verwijderd, de nieuwste aangepast aangezien er geen aftersales is geweest.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien toeval, maar bij Alternate ben ik toch ook enkele verdachte positieve reviews tegengekomen, van users die dezelfde dag zijn geregistreerd of net 2 dagen ervoor en enkel een shopreview hebben geplaatst, maar verder klaarblijkelijk geen activiteit hebben op Tweakers.net.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:58
Ik ben ook het slachtoffer van Trendy: telefoon gekocht, geretourneerd, 20 euro administratiekosten. Ik heb ze gewezen op hun algemene voorwaarden - waar ze zelf aan refereren - waar dit niet vermeld wordt en het feit dat dit niet mag volgens de wet KoA. Enige reactie na 1,5 week: wij gaan er niet meer op in.

Ik heb daarom een maximaal slechte review geplaatst

Verder valt het mij op dat Trendy Computers een afbeelding van de score op hun website heeft staan die niet overeenkomt met de werkelijke score. Heeft Tweakers mogelijkheid om daar iets tegen doen? (=vraag)

Op 12-8 is weer een superpositieve reactie geplaatst door een account die op 12-8 is aangemaakt.
gallery: Heaven2014
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 18:10:
TrendyComputers heeft mij ook de 20 euro annuleringskosten laten betalen, terwijl zij een beschadigd product leverden dat heel slecht verpakt was. Ook voor de beide keren verzendkosten laten ze je opdraaien. Kortom je bent totaal €37,- kwijt bij het retourneren van je bestelling. De klantenservice is bizar asociaal, zo iets heb ik nog nooit meegemaakt. Toevallig heb ik consumentenrecht gehad en ben ik dus op de hoogte. Annuleringskosten mogen helemaal niet gevraagd worden, consumenten hebben 14 dagen gratis retourrecht bij kopen op afstand. Dat recht is dwingend, dus mag er door geen enkele verkoper van afgeweken worden. Ze zullen je wijzen op hun algemene voorwaarden. Maar los van het feit dat die voorwaarden al in strijd zijn met de wet, hebben ze die voorwaarden helemaal niet specifiek vermeld bij de bestelling. Iets wat wel een vereiste is voor de rechtsgeldigheid, een verwijzing naar de website is niet voldoende. Tevens kunnen de algemene voorwaarden niet worden opgeslagen als PDF, wat ze ongeldig maakt. Maar goed TrendyComputers zal weten dat vrijwel niemand een rechtszaak zal aanspannen voor die 20 tot 40 euro en blijven dus doorgaan met hun illegale praktijken. Ik zeg brand ze in alle reviews af en doe aangifte bij de politie!
Stomme vraag, maar zou een rechtsbijstandverzekering hier iets mee doen? Het gaat om maar 20 euro natuurlijk, maar ze blijven dit blijkbaar al maanden doen. En inderdaad staat nergens op hun site of in de algemene voorwaarden vermeldt dat bij retouren 20 euro kosten in rekening worden gebracht.
Dit staat wel vermeld onder de kop "annuleren" maar daar is geen sprake van bij retouren onder KoA.

Of kun je hier aangifte van doen?

Daarnaast is de klantservice bijzonder slecht, bijna onbeleefde mensen aan de lijn en leggen ze dit "kosten"-euvel gewoon naast zich neer.

Niet alleen tegen de wet, maar ze refereren aan hun algemene voorwaarden, die hier geen melding van maken (en al deden ze dat, dan is dat niet rechtsgeldig).

edit: is het toegestaan hier een topic over te maken?

[ Voor 58% gewijzigd door Stefke op 14-08-2014 12:58 ]

• marnix11
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 15:50

marnix11

AFCA ★★★

Laatst viel mij iets op bij het lezen van de shop reviews van YourMacStore (http://tweakers.net/shopr...yourmacstore/shopreviews/). Deze shop reviews zijn allemaal geschreven door nieuwe gebruikers, die op de registratiedatum hun reviews schrijven, en vervolgens geen enkele andere activiteit op de site ondernemen. Als voorbeeld, de shop review van gebruiker Kesss: registratiedatum 6 augustus, datum review 6 augustus, en geen enkele andere activiteit (zover zichtbaar) op de site. Dit kan niet legit zijn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

stefijn schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 12:53:
Ik ben ook het slachtoffer van Trendy: telefoon gekocht, geretourneerd, 20 euro administratiekosten. Ik heb ze gewezen op hun algemene voorwaarden - waar ze zelf aan refereren - waar dit niet vermeld wordt en het feit dat dit niet mag volgens de wet KoA. Enige reactie na 1,5 week: wij gaan er niet meer op in.
Dan moet je er werk van maken. Particulier of zakelijk gekocht? Maar een probleem: ze zijn (tijdelijk) niet meer lid van ICT Waarborg.
Verder valt het mij op dat Trendy Computers een afbeelding van de score op hun website heeft staan die niet overeenkomt met de werkelijke score. Heeft Tweakers mogelijkheid om daar iets tegen doen? (=vraag)
https://static.webshopapp...les/013797198/scorfin.png Vier sterren is niet conform de werkelijkheid van de laatste drie maanden of overall: http://tweakers.net/shopr...endy-computers/overzicht/
Die 8,1 bij Kieskeurig klopt kennelijk wel: http://www.kieskeurig.nl/...0000000000000000001264607
Katjaschrijver bij jou bekend?

Verdere beoordelingen (ook inzake restockingkosten:
http://www.computerwinkel...y-computers/beoordelingen
http://www.computerwinkel...y-computers/beoordelingen
Ik ben zo vrij geweest melding te maken van misbruik van hun logo.
Op 12-8 is weer een superpositieve reactie geplaatst door een account die op 12-8 is aangemaakt.
gallery: Heaven2014
Ook op andere websites, maar al die 10-en achter elkaar geloof ik gewoon niet.
[...]

Stomme vraag, maar zou een rechtsbijstandverzekering hier iets mee doen? Het gaat om maar 20 euro natuurlijk, maar ze blijven dit blijkbaar al maanden doen. En inderdaad staat nergens op hun site of in de algemene voorwaarden vermeldt dat bij retouren 20 euro kosten in rekening worden gebracht.
Dit staat wel vermeld onder de kop "annuleren" maar daar is geen sprake van bij retouren onder KoA.
Ligt aan het minimale schadebedrag, de drempel voordat ze actie ondernemen. Meestal EUR 150,00. Misschien keren ze wel die EUR 20,00 en doen ze er verder niets mee. Vraag het dus je verzekeraar.
Of kun je hier aangifte van doen?
Bel de politie of ga naar hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Alleen maar tienen...en soms onderbroken door 1-en. Daar klopt geen hout van.

KatjaSchrijver?

Ik heb gisteren contact gehad met Kieskeurig over het feit dat deze webwinkel op Kieskeurig omschreven wordt als "houdt zich aan de wetten inzake bla bla". Kieskeurig gaf aan dat de door mij omschreven wijze van handelen door Trendy Computers wettelijk verboden is en neemt n.a.v. het gesprek en "bewijsmateriaal" van mij (mailverkeer m.b.t. retour, factuur, bon retourzendkosten en afschrift retourontvangst) contact op met TC.
http://www.kieskeurig.nl/...0000000000000000001264607

Daarnaast heb ik ze gisteren nog 2x gebeld: eerste keer 's ochtends. Toen werd aangegeven dat dhr. A. over de retouren gaat en vanaf 14u aanwezig zou zijn. Dhr A. (naar eigen zeggen shopmanager) heb ik 's middags gebeld en ik ging meteen vol in de aanval (niet in de voorwaarden, tegen de wet, vele klanten op internet met klachten). Vervolgens kreeg ik te horen dat dhr. S. over deze zaken gaat en dat ik deze vandaag kan bellen.
Ergens heb ik het gevoel dat ik een beetje aan het lijntje gehouden wordt, maar dat gaan we zien.

(Kieskeurg helpt mij specifiek niet aan mijn 20 euro, maar het gaat me ook niet om dat geld. Het gaat om het principe, deze schooiers denken dat ze hier blijkbaar ongestraft en ongemerkt mee weg blijven komen. Medewerker A. wist zelfs nog in te brengen dat ze het al jaren doen zo....ja DUS!? |:( )

Ik kijk eerst hoe het telefoongesprek vanmiddag loopt, daarna ga ik naar mijn verzekering (die zal ws. niet veel willen doen gezien het bedrag en die gaan natuurlijk niet over "het principe") en de politie, alsook een aantal klachtinstanties.

Overigens had ik gisteren twee op zich beleefde zij het niet erg klantvriendelijke medewerkers aan de lijn. Ik verwacht dat ik vanmiddag dan wel de onbeschofte tegenspraak zal krijgen die ik her en der in reviews tegenkom (zo van "het interesseert me niks wat jij als klant vind")

[ Voor 29% gewijzigd door Stefke op 15-08-2014 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Haha, die is mooi! Ergens had ik dit al verwacht: gisterenochtend sprak ik een - op zich beleefde - medewerker. Die gaf aan dat ik ene Azimi moest hebben, die zou er 's middags zijn.

Azimi had ik dus 's middags aan de telefoon. Ik heb 3x om bevestiging gevraagd of ik dhr. Azimi aan de lijn had (lijn was slecht/veel geluid). Deze had héél weinig in te brengen tegen mijn verwijten en heeft me - shopmanager zijnde - uiteindelijk verwezen naar (de eigenaar?) dhr. Salar...

ook dat werd 2x bevestigd dhr Salar, S A L A R

inderdaad... 8)7 Ik had dus meneer de directeur al aan de lijn.

Ik heb een vermoeden dat ik vanmiddag niemand meer aan de telefoon krijg... :X

NB. hij probeerde mij er toe te bewegen om nogmaals op de mail te reageren "wij doen hier verder niets meer mee", dat weigerde ik.

antwoord van Kieskeurig:
Ik heb Trendy Computers gemaild, dat hun herroepingsrecht niet voldoet aan de nieuwe wetgeving. Tevens heb ik hen medegedeeld dat een consument bij herroeping binnen 14 dagen altijd het volledige factuurbedrag teruggestort moet krijgen.
Wij hebben de informatie ook aangepast op onze website.
"Deze winkel voldoet niet aan de wettelijke eisen met betrekking tot het herroepingsrecht."

Het zal weinig gebruikers opvallen, maar het is iig iets.

[ Voor 41% gewijzigd door Stefke op 15-08-2014 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Gek trouwens dat dit soort lieden gewoon een kasteel in Zeeland kunnen kopen. Hoewel, als je je niet aan de wet houdt, hou je meer geld over...

Ook lekker professioneel:
Geachte heer of mevrouw,

Tot maandag 18 augustus ben ik niet aanwezig. Ik kan daarom pas later op uw bericht reageren. Voor dringende zaken: info@ictwaarborg.nl.

Met vriendelijke groet,

[naam] | juridisch redacteur / adviseur
Doorgestuurd.

[ Voor 27% gewijzigd door PcDealer op 15-08-2014 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Niet handig, maar och, maandag is toch prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dank voor uw melding. Wij zullen actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 08:30
Zou je deze beoordelingen ergens kunnen inkopen? Zoals twitter volgers.

Dixons:

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
ArjoK
[Verwijderde gebruiker]
abbeljan
PSJasper

80% nieuw geregistreerden met verder geen activiteit. Alleen een nietszeggende beoordeling in de trant van 'goede site, snelle levering' zonder iets te noemen van het product of wat dan ook.Alles natuurlijk goede beoordeling.

Yourmacstore 100% van dit soort reacties, geen enkele van een echte tweaker.

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
Orion84 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:34:
[...]

Ik vrees dat dat modereren net zo 'goed' gaat werken als bij nieuwsberichten. Lees: iemand met een slechte ervaring gaat alle positieve reviews omlaag modereren en andersom. Want het kan toch niet dat iemand anders een andere ervaring heeft dan jij? En dan kost het weer talloze manuren om dat allemaal in de gaten te houden en te corrigeren.

Ik ben het wel met je eens dat het mooi zou zijn als we op een of andere manier iets van een betrouwbaarheidswaarde aan reviews zouden kunnen hangen, maar ik heb het gouden idee hoe dat te doen nog niet langs zien komen.

Hoe dan ook, zou ik willen vragen om dergelijke discussies en feature requests even in een apart topic aan te snijden, zodat we het hier puur bij het melden van verdachte reviews kunnen houden. Want anders verliezen wij een beetje het overzicht in de meldingen.

[...]

Gaan we even naar kijken. Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd: er zijn talloze mensen die Tweakers zonder account bezoeken. Het verzoek van een shop om een review in te vullen kan dan best de druppel zijn dat ze alsnog een account aanmaken.

[...]

Gaan we ook even mee aan de slag.
Is het niet mogelijk om karma te betrekken bij het berekenen van de shopreviews. Ik kan me voorstellen dat je veel meer waarde hecht aan een gebruiker die veel bijdraagt aan tweakers, dan aan een net geregistreerde gebruiker.

Dus een gebruiker met 10K Karma plaatst een review met 2 sterren.
Gebruiker met 1k karma plaatst een review met 5 sterren.

Bovenstaande verhouding is dus 10:1.
10 x 2 sterren = 20 + 1x 5 sterren = 25.

25 / 11 = 2,27 sterren gemiddeld. Dus het is niet meer mogelijk om mits een twijfelachtige review het gemiddelde omhoog te halen.

In de huidige situatie zou er nu een gemiddelde zijn van (2+5) / 2 = 3.5 ster, toch aanzienlijk positiever.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Maar weer eens herhalen:
Orion84 schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 09:34:
Het verzoek van een shop om een review in te vullen kan dan best de druppel zijn dat ze alsnog een account aanmaken.
Is van toepassing op:
mystie schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 09:03:
Misschien toeval, maar bij Alternate ben ik toch ook enkele verdachte positieve reviews tegengekomen, van users die dezelfde dag zijn geregistreerd of net 2 dagen ervoor en enkel een shopreview hebben geplaatst, maar verder klaarblijkelijk geen activiteit hebben op Tweakers.net.
marnix11 schreef op donderdag 14 augustus 2014 @ 20:05:
Laatst viel mij iets op bij het lezen van de shop reviews van YourMacStore (http://tweakers.net/shopr...yourmacstore/shopreviews/). Deze shop reviews zijn allemaal geschreven door nieuwe gebruikers, die op de registratiedatum hun reviews schrijven, en vervolgens geen enkele andere activiteit op de site ondernemen. Als voorbeeld, de shop review van gebruiker Kesss: registratiedatum 6 augustus, datum review 6 augustus, en geen enkele andere activiteit (zover zichtbaar) op de site. Dit kan niet legit zijn toch?
lothar schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 13:04:
Zou je deze beoordelingen ergens kunnen inkopen? Zoals twitter volgers.

Dixons:

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
ArjoK
[Verwijderde gebruiker]
abbeljan
PSJasper

80% nieuw geregistreerden met verder geen activiteit. Alleen een nietszeggende beoordeling in de trant van 'goede site, snelle levering' zonder iets te noemen van het product of wat dan ook.Alles natuurlijk goede beoordeling.
www.dixons.nl/tweakers, net zoals mycom hebben ze die actie
Yourmacstore 100% van dit soort reacties, geen enkele van een echte tweaker.

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
En ook hier is weer de reactie van Orion84 voor van toepassing.

Allemaal gecontroleerd en niets vreemds te vinden. Is het nu zo moeilijk te geloven dat mensen zich alleen registreren om een positieve ervaring te plaatsen? Over mensen die zich speciaal registreren voor een negatieve ervaring horen we dan weer niets.
Je quote nu Orion84 met een vetgedrukt stuk dat deze discussie in een apart topic hoort.

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-09 10:18
FlipFluitketel schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:12:
Maar weer eens herhalen:

[...]

Is van toepassing op:

[...]

[...]

[...]

www.dixons.nl/tweakers, net zoals mycom hebben ze die actie

[...]

Allemaal gecontroleerd en niets vreemds te vinden. Is het nu zo moeilijk te geloven dat mensen zich alleen registreren om een positieve ervaring te plaatsen? Over mensen die zich speciaal registreren voor een negatieve ervaring horen we dan weer niets.

[...]

Je quote nu Orion84 met een vetgedrukt stuk dat deze discussie in een apart topic hoort.
Excuus, je hebt gelijk :). Zal een nieuw topic openen :)

Edit: Topic aangemaakt, hoop op de goede plek: [ShR] Verbeteren shopreviews

[ Voor 6% gewijzigd door Erkel op 19-08-2014 14:50 ]

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans1990
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
FlipFluitketel schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:12:

Ik wil de discussie eigenlijk nog niet verder uitlokken, maar persoonlijk gaat dat bij mij er moeilijk in ja.

Als ik bvb bij TrendyComputers alle reviews op de eerste 3 pagina's doorkijk kan ik het aantal gebruikers met 3+ sterren review en langer dan >1 week lid op 1 hand tellen. Het aantal gebruikers die zeer negatief zijn en 1 dag lid zijn er relatief weinig - niet zo raar dat je er weinig over hoort.

Daarin tegen heb je een hele grote groep die enorm positief zijn op <1 week oude accounts en daarna (ook een half jaar later) niet meer op tweakers.net te bekennen zijn. De tweede grote groep zijn oudere tweakers.net met >0,5 jaar accounts met zeer negatieve uitlatingen en lange verhalen.

Ik merk ook overduidelijk een patroon op in de schrijfstijl over reviews. Ik snap dat een webwinkel een verzoek kan doen om een review achter te laten op een site zoals de pricewatch (zelfs ziekenhuizen doen dat al tegenwoordig als je van de dokter een nieuwe knie cadeau hebt gekregen, waar je niet altijd blij mee hoeft te zijn..), maar veel van die reviews zijn wel de inhoudloze jip-janneke verhaaltjes over 24 uur leveringen, hoe geweldig men aan de telefoon te woord wordt gestaan en dat de algemene indruk goed was. Af en toe wordt zo'n vlaggenschip product zoals Galaxy S5 of PS4 genoemd, en daar houd het op.

Tegelijkertijd een voorbeeld van verdere bedenkingen: ik vind een vijftal reviews op de eerste 3 pagina's die een paragraaf onderbreking op dezelfde manier aanduiden met drie streepjes. Die aanduiding is vrij ongebruikelijk en zie ik enkel terugkomen bij de (verdachte) positieve reviews - dan zou er bij mij een belletje gaan rinkelen. Het zou nog wel eens kunnen dat die door dezelfde persoon geschreven zijn.

Alternatief voorbeeld dan; deze gebruiker profiel kwam ook voorbij in de positieve gebruikers van TrendyComputers:
svenwildschut

Opzich een overtuigend profiel met een eigen site link, opleiding, woonplaats en profiel foto aangevuld. Maar.. alle profiel informatie daar aanwezig kan recht van die man zijn eigen site afgehaald zijn. De profielfoto is gewoon een uitgeknipte versie die op zijn site staat. Alle andere profiel info is copy-paste geweest.

Die kan best het slachtoffer zijn van social engineering. Wellicht eens de moeite om een mailtje te sturen en te vragen of hij bekend is met de site tweakers, de pricewatch en/of trendycomputers..

Bovendien over de shop (eigenaren) zelf:
http://www.quotenet.nl/Ni...n-Quote-500-Junior-116171
Ik moet toegeven dat ik bij quotenet.nl een beetje dezelfde kriebels krijg ala Prive/RTL Boulevard.. beetje stunt nieuws van BN'ers

"Q: Maar uw grootste vermogen komt uit Trendy Telecom & Computers?
‘Jazeker! Vorig jaar een kwart miljoen winst en afgelopen maand – ’t gaat hard – een half miljoen omzet! Verder hebben we beleggingen in Perzië, een betonfabriek in Iran en een kippenboerderij. We hebben ook een wagenpark, maar niks spectaculairs: een Lamborghini, Porsche Cayenne, Ducati-motor en limousine."

In vergelijking:
http://www.quotenet.nl/Ni...zensprong-in-omzet-103049
"Hun online webwinkel Coolblue zag de omzet stijgen van €168 miljoen in 2012 naar €248 miljoen in 2013."
"De winst, in 2012 €4,2 miljoen, houdt u van ons tegoed"

Of bol.com:
Wikipedia: Bol.com
Omzet 2008 224 mln
Omzet 2012 405 mln
In 2008 werd een winst van 10,8 miljoen euro geboekt.

Dat beweren ze dan met een winkel met discutabele reputatie en die vrij jong en veel kleinschaliger is; met een IMO vrij hoge winstmarge.. Het lijkt mij eigenlijk een broodje aap verhaal - detailhandel heeft een zeer uitgeknepen winstmarge, met name met de heftige concurrentie van het internet en pricewatches zoals t.net, kieskeurig, enz

Dan is het niet gek om af te vragen:
- Zijn ze aan het patsen met willekeurige bedrijfscijfers omdat ze aan tafel zitten bij quotenet.nl
- Die lui zijn gewoon niet te vertrouwen

IMO al zou je bij vraag 1 "Ja" beantwoorden; dan vult vraag 2 zich automatisch in. Immers zijn dat gewoon leugens over bedrijfsresultaten. Meestal wordt dat bij investeerders, aandeelhouders, e.d. niet in dank afgenomen.

Ik hoop ook dat t.net wederom een heroverweging kan maken of ze deze site eens goed onder de loep kunnen nemen - ik ben niet de enige met een wantrouw uitspraak over deze shop (sorry voor het te lange betoog :+ excuses).

[ Voor 3% gewijzigd door Hans1990 op 20-08-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Als je je retouren terugbetaald min EUR 19,99 is de marge spectaclulair i.v.m. gelijkwaardige winkels. Zie ook het artikel over dat ze een kasteel hebben gekocht in Zeeland.

Logo ICT Waarborg staat er nog altijd op de site terwijl ze verwittigd zouden zijn maandag. Ik zal er nogmaals een mailtje aan wagen...

[ Voor 28% gewijzigd door PcDealer op 20-08-2014 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

http://tweakers.net/shopreview/permalink/125939 duidelijke klacht over de verzending, maar toch het maximale geven?
PcDealer schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 21:39:
Logo ICT Waarborg staat er nog altijd op de site terwijl ze verwittigd zouden zijn maandag. Ik zal er nogmaals een mailtje aan wagen...
Staat nog steeds op de website en ICT Waarborg zou er echt mee bezig zijn deelde ze mij mede op Twitter afgelopen maandag (2x).

[ Voor 62% gewijzigd door PcDealer op 31-08-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:59
PcDealer schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 23:05:
[...]
Staat nog steeds op de website en ICT Waarborg zou er echt mee bezig zijn deelde ze mij mede op Twitter afgelopen maandag (2x).
Ben het in het verleden al bij diverse shops tegengekomen .. en ook wel eens een tweakerslogo met een hoog aantal sterren waarbij dat duidelijk niet de afspiegeling van het aantal sterren van dat moment uit de shopreviews was.
Voor mij hebben die logo's dan ook generlij waarde meer, je ontkomt er niet meer aan om de volledige achtergrond er van te checken bij de logo verstrekker ..

Bij die waarborg logo's is dat dan ook nog eens vrij vaag "ja we zitten in het traject voor aanmelding" of "ja ze zijn nog maar halftalf lid vanwege de klachten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van ons uit is inmiddels gemaild met verwijzing naar een aantal voorwaarden en een vraag over logo keurmerk. We willen zo veel mogelijk zelfregulering waarin review en prijs voor balans zorgen, maar er zijn uiteraard grenzen.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

http://tweakers.net/shopreview/permalink/126816
Ik had dus problemen tijdens de verzending die top werden opgelost door CoolBlue.
Ik zie hier geen aftersales in. Ze hebben immers alleen gezegd "wacht maar gewoon af."

Edit: inmiddels gewijzigd.

[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 04-10-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

http://tweakers.net/shopreview/permalink/127112, driemaal dezelfde tekst vol spelfouten en verkeerde c/p's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
It's gone :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

Waarom is het zo lastig gemaakt om vanuit de frontpage een shopreview te plaatsen?
Ik heb serieus moeten googlen naar "site:tweakers.net shopreview" om de pagina te kunnen ophalen.
Dat moet beter kunnen toch?

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Op de homepage van de Pricewatch staat het. Maar ik ben het met je eens dat het wat verstopt is. Ik zou liever een aparte homepage zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:32

rdejongjr

Gnome

Onvolledig/onwaarheden http://tweakers.net/shopreview/permalink/127202

Uitleg consumentenbond

[ Voor 18% gewijzigd door rdejongjr op 07-10-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Het staat inderdaad in de voorwaarden van afuture, dus in die zin "onwaar", echter blijft het uiteraard bijzonder slordig dat dit dan pas op dag 4 bekend wordt (einde opgegeven leveringstermijn). Als je nou kort na het bestellen een mailtje krijgt met die mededeling en het voorstel + mogelijkheid tot ontbinden. Dan kun je het nog gelijk ergens anders bestellen en het alsnog snel in huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImaPseudonym
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-08 20:51
tweakers.net/shopreview/permalink/126881/

Review lijkt bij verkeerde shop geplaatst (wordt gesproken over 4launch, maar geplaatst bij Megekko).

[ Voor 15% gewijzigd door ImaPseudonym op 10-10-2014 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:38

InFamous

excommunicado

ImaPseudonym schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:11:
tweakers.net/shopreview/permalink/126881/

Review lijkt bij verkeerde shop geplaatst (wordt gesproken over 4launch, maar geplaatst bij Megekko).
Die inderdaad maar even verwijderd, lijkt mij niet helemaal goed gaan.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Ik wilde even melding maken van het feit dat ik van Trendy computers het restantbedrag van 19,99 (de annuleringskosten die ze in rekening brengen bij retouren) terug ontvangen heb na ongeveer 3 weken na de eerste retourboeking (met aftrek van kosten). Zie zie het nu pas omdat ik de administratie aan het bijwerken ben.

Zie hier (vorige pagina) een aantal posts van mij over contact met Trendy en oa Kieskeurig.
[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5

Ik heb na deze posts eigenlijk geen actie meer ondernomen, geen zin meer. Wel voor het principe maar niet voor 20 euro.
Wel viel me op dat de eigenaar van Trendy mijn linkedin pagina op een gegeven moment bezocht. Mogelijk had hij de berichten van Kieskeurig.nl (n.a.v. mijn klachten) en eventuele berichten via andere organisaties gekoppeld aan mijn telefoongesprekken en dan toch maar eieren voor zijn geld gekozen :? Bang dat ik misschien nog meer actie ging ondernemen. Dat was ik oorspronkelijk ook van plan, alleen ging ik een maand door Scandinavie reizen.

Of misschien dicht ik mijzelf teveel overredingskracht toe ;)

Meer mensen die geld retour hebben ontvangen?

[ Voor 3% gewijzigd door Stefke op 11-10-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
Goh, Trendycomputers heeft heel toevallig weer een stel positieve reviews binnen een korte tijd na een stel slechte. Wat een farce is die toko toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

Is dat niet die keten van twee broers uit Iran die ergens in Zeeland een kasteel hebben gekocht en zelfs powned nieuws over de vloer hebben gekregen omdat ze zo een goed voorbeeld zijn voor integrerende buitenlanders?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Kain_niaK schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 09:27:
Is dat niet die keten van twee broers uit Iran die ergens in Zeeland een kasteel hebben gekocht en zelfs powned nieuws over de vloer hebben gekregen omdat ze zo een goed voorbeeld zijn voor integrerende buitenlanders?
Jup!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
Oplichters dat zijn het. Misschien Powned even inlichten dat ze daar nog eens een reportage over maken, ik denk dat dat wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Dit is geen review: http://tweakers.net/shopreview/permalink/127573
Prachtig: http://tweakers.net/shopreview/permalink/127537 ondanks dat de verkoper wettelijk verantwoordelijk is voor verzenden bij een consumentenaankoop tot bij aflevering, vind Trendy dat zij het anders moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De nep-reviews bij http://tweakers.net/shopr...dy-computers/shopreviews/ stromen weer hard binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Sorry, maar als ze niet opnemen, dan doen ze iets fout:
Bij vragen staan ze je altijd te woord. Ze zijn op meerdere manieren te bereiken dus als ze niet op nemen kun je altijd een mail sturen!
Lachwekkend al die berichten met precies dezelfde strekking en bewoordingen. Jammer dat de crew nog niet contreet een aantal heeft kunnen betrappen op foul play. Voor zover ik kan zien. Hier ligt het er wel dik bovenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
stefijn schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:19:
Ik wilde even melding maken van het feit dat ik van Trendy computers het restantbedrag van 19,99 (de annuleringskosten die ze in rekening brengen bij retouren) terug ontvangen heb na ongeveer 3 weken na de eerste retourboeking (met aftrek van kosten). Zie zie het nu pas omdat ik de administratie aan het bijwerken ben.

Zie hier (vorige pagina) een aantal posts van mij over contact met Trendy en oa Kieskeurig.
[ShR] Meldingen Shopreview - deel 5

Ik heb na deze posts eigenlijk geen actie meer ondernomen, geen zin meer. Wel voor het principe maar niet voor 20 euro.
Wel viel me op dat de eigenaar van Trendy mijn linkedin pagina op een gegeven moment bezocht. Mogelijk had hij de berichten van Kieskeurig.nl (n.a.v. mijn klachten) en eventuele berichten via andere organisaties gekoppeld aan mijn telefoongesprekken en dan toch maar eieren voor zijn geld gekozen :? Bang dat ik misschien nog meer actie ging ondernemen. Dat was ik oorspronkelijk ook van plan, alleen ging ik een maand door Scandinavie reizen.

Of misschien dicht ik mijzelf teveel overredingskracht toe ;)

Meer mensen die geld retour hebben ontvangen?
Zoals ook te zien is in mijn shopreview heb ik in één keer het hele bedrag terug gekregen. Ik gok dat het een kwestie is van toevallig net de juiste (wel vriendelijke) medewerker aan de lijn krijgen. Verder helemaal eens met de slechte reviews hoor, maar je volledige geld terug krijgen kán dus wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan_
  • Laatst online: 03-09 11:31
Hardware.nl wederom een rits met goede beoordelingen op heel korte tijd, in dezelfde schrijfstijl en accounts die puur daarvoor zijn aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 11:37
Rataplan_ schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:37:
Hardware.nl wederom een rits met goede beoordelingen op heel korte tijd, in dezelfde schrijfstijl en accounts die puur daarvoor zijn aangemaakt.
Tja ..Blijkbaar werkt het zo tegenwoordig!
Ik zie ook een hoop + feedbacks op de shop reviews van Salland Computers B.V..
Gedaan door "Tweakers" met zelfde aanmelding datum als de shop review.Beetje doorzichtig als je mij vraagt.
En verder geen enkele post op GoT,FP geen V&A feedbacks of wat dan ook!

[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]
[Verwijderde gebruiker]

Dit lijk mij niet de bedoeling van de shopreviews..of wel?

Salland Computers B.V. heeft eigen profiel op Tweakers en de status ervan...grootmeester !

Geen enkele post,review of wat dan ook,ik vraag mij af op welke manier heeft deze profiel 25.781 karma gescoord?!

[ Voor 12% gewijzigd door Essox Lucius op 27-10-2014 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Veel ingelogd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

http://tweakers.net/shopr...dy-computers/shopreviews/

Weer een hele rits positieve reviews zonder veel inhoud van nieuwe accounts voor Trendy. Blijf er nare gevoelens bij krijgen. Zeker na de meerdere meldingen van Tweakers (met enige reputatie) over het inhouden van 20 euro bij retourneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Foritain schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 15:22:
Zeker na de meerdere meldingen van Tweakers (met enige reputatie) over het inhouden van 20 euro bij retourneren.
Het staat all over the internet. En ook het onterecht geplaatst houden van een keurmerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13-09 18:51

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

En productsubmits tellen ook mee geloof ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Orion84 schreef op dinsdag 28 oktober 2014 @ 18:52:
[...]

En productsubmits tellen ook mee geloof ik.
Daar zal die user wel veel van doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Ik heb zelf voor het eerst wat besteld bij de officiële Creative store (wacht nog op levering) dus ik zat even door de reviews te bladeren van deze store.

Hoort deze review nu review bij de Paradigit shop of niet? Want het produkt is bij hun aangeschaft maar het after sales verhaal en het overgrote deel van de review gaat echter over Creative zelf. Beetje twijfelgeval? Ik vond 'm lastig te plaatsen want op zich vind ik het geen oninteressante info mbt die after sales van Creative :)

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 9800X3D, 32GB @ 6000, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
SI Computers heeft in de shopreviews 3,5 sterren, maar beweren op hun website er 4,5 (in de banner bovenaan) en 5 (in het menu links) te hebben.
http://tweakers.net/shopreview/8300/sicomputers/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Dat komt wellicht omdat ze vroegâh beter waren dan tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
Pathogen schreef op maandag 03 november 2014 @ 10:14:
Dat komt wellicht omdat ze vroegâh beter waren dan tegenwoordig.
Geen idee wat de voorwaarden zijn van tweakers voor het gebruik van haar beeldmerk, maar ik mag hopen dat er iets in staat a la:
- Of geen indicatie van sterren of enige ander niveau van waardering
- Of sterren/ een waardering die minimaal iedere dag wordt aangepast aan de reële waardering op tweakers.. en dan eigenlijk ook minimaal de korte termijn waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Buu
  • Laatst online: 23:56

Kid Buu

Huh, Pietje?

Ik wilde een melding maken van de reviews van Phone Village maar ik zie dat dat inmiddels al gedaan is. Veel reviews door users zonder enige activiteit.

http://tweakers.net/shopr...ne-village/shopreviews/1/

Ik zag vandaag dat ze als 1 van de goedkoopste stonden voor de iPhone 6 64 GB goud. Inmiddels staan ze niet meer in de pricewatch voor de iPhone zie ik nu.

Ik heb vandaag gemailed en ze beweren hem gewoon op voorraad te hebben en binnen 24 uur te leveren. Ik vertrouw dit echter voor geen cent.

"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen sprake van aftersales:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128532
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128533
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128486
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128485
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128387

Klopt geen bal van die reviews bij Trendy Computer. Ik ga ze niet allemaal tegen het licht houden maar dat zouden jullie wel moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Het kopje "Aftersales" klopt sinds de laatste update niet meer (geen idee waarom dat niet gelijk gefixed was). Het is tegenwoordig "Klantenservice" en volgens de interpretatie van kantoor valt daar ook het contact voor en tijdens de bestelling onder.

En zoals al vaker gezegd, shops die opvallen worden heus wel in de gaten gehouden maar zolang we niks vreemds kunnen ontdekken kunnen we er ook niets mee. Verdere discussie hierover hoort ook niet in dit topic maar in een eigen topic. Dit topic is voor meldingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-09 14:41
Ik heb mijn shopreview bij AMMS electronics is 2 keer geplaats 8)7 . Ik zag niet zo snel de mogelijkheid om er eentje weg te halen.
http://tweakers.net/shopr...-electronics/shopreviews/
Ik kreeg eerst een melding dat de CSRF token ongeldig was en dat het formulier opnieuw verzonden moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Een van beide heb ik verwijderd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MB54
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:54

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128851/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/127693/
Erg typisch, bijna een maand tussenpoos, exact dezelfde gebruiker, exact dezelfde tekst, alleen in iets andere volgorde. Het zou me niks verbazen als ze dit geintje vaker uitgehaald hebben, maar heb geen zin om alle reviews door te bladeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

TommyboyNL schreef op zondag 16 november 2014 @ 20:28:
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128851/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/127693/
Erg typisch, bijna een maand tussenpoos, exact dezelfde gebruiker, exact dezelfde tekst, alleen in iets andere volgorde. Het zou me niks verbazen als ze dit geintje vaker uitgehaald hebben, maar heb geen zin om alle reviews door te bladeren.
@ crew: zijn hier dezelfde bestelnummers gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyboyNL
  • Niet online
Inmiddels heeft trendy alle berichten, reacties en reviews van hun facebook pagina verwijderd, en ook deze mogelijkheid uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik geloof er geen bal van. Zoveel onzin reviews bij Trendy :N.
http://tweakers.net/shopreview/permalink/129247

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
http://tweakers.net/shopr...bile-punt-nl/shopreviews/

Laatste review van Raisy lijkt me een review van de shopeigenaar zelf.Account speciaal geregistreerd om die review te plaatsen en hetzelfde gebrekkige nederlands als ik op de website en in andere communicatie tegenkwam...

[ Voor 3% gewijzigd door Torrentus op 13-12-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CopyCatz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:31
Ik zou graag willen adviseren om all4games uit de lijst te halen. Ik heb er helaas zonder al te veel vooronderzoek een controller besteld afgaande op het aantal groene sterretjes achter de shop. Meteen na bestellen van het product (dat op voorraad was) ging de levertijd naar 1 a 2 weken en er wordt niet gereageerd op contactpogingen. Als ik de reviews nalees is dit de gebruikelijke gang van zaken. Producten die niet op voorraad blijken te zijn en soms helemaal niet geleverd worden en garantieafhandeling hoef je ook niet voor aan te kloppen. Er staan dubieuze reviews bij om de rating weer op te krikken zoals de meest recente van pvangemert (http://tweakers.net/shopreview/8228/all4games/shopreviews/) die pas sinds zaterdag is aangemeld op het forum. Dit lijkt me een shop op weg naar faillissement die nog wat geld probeert binnen te harken, lijkt me niet in de pricewatch thuishoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
http://tweakers.net/shopr...airphoneshop/shopreviews/

Ik vertrouw de volgende reviews niet (lijken allemaal nieuwe users te zijn, met als enige doel een positieve review over deze winkel plaatsen, username ook allemaal in zelfde format):

http://tweakers.net/shopreview/permalink/132223
http://tweakers.net/shopreview/permalink/132010
http://tweakers.net/shopreview/permalink/131973

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je hebt gelijk!
@crew: zijn de ordernummers ongeveer hetzelfde?

Verder weinig feedback vanuit de crew.

[ Voor 86% gewijzigd door PcDealer op 11-02-2015 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:54
All4games lijkt er inderdaad op

http://tweakers.net/shopreview/8228/all4games/shopreviews/

Idem eigenlijk.
De later reviews lijken nep accounts om positieve reviews te geven. Daarbij krijg je met je pakje (heb van mijn bestelling van 4 Amiibos er maar eentje gekregen ondertussen) een briefje om een positieve review te plaatsen bij onderandere tweakers om kans te maken op iets.

Mijn bestelling zoals velen van de afgelopen maand en een half, zijn iig nog niet binnen gekomen.

Telefonisch wordt er niet opgenomen, klik tuut tuut tuut en dan daarna een tijd in gesprek.

Ik krijg het gevoel dat het bedrijf niet lang meer zal bestaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Arunia op 02-03-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Arunia schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:40:
[...]Daarbij krijg je met je pakje (heb van mijn bestelling van 4 Amiibos er maar eentje gekregen ondertussen) een briefje om een positieve review te plaatsen bij onderandere tweakers om kans te maken op iets.
[...]
Kan je van dit briefje een scan of foto maken en deze doorsturen naar pricewatch@tweakers.net? Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Glaanie schreef op maandag 02 maart 2015 @ 15:49:
[...]

Kan je van dit briefje een scan of foto maken en deze doorsturen naar pricewatch@tweakers.net? Thanks :)
Geen probleem, zal het vanavond even mailen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Arunia schreef op maandag 02 maart 2015 @ 16:02:
[...]

Geen probleem, zal het vanavond even mailen. :)
Thanks!

In dit geval blijkt er gelukkig niets aan de hand. Wij stimuleren shops om een briefje oid bij te voegen bij hun bestelling, om zo het aantal shopreviews op te hogen. Het is echter ten strengste verboden om alleen naar positieve reviews te vragen, helemaal als er een actie om je aankoopbedrag terug te winnen aan hangt. Zoals All4games het dus doet, kan dus prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Glaanie schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 09:24:
[...]

Thanks!

In dit geval blijkt er gelukkig niets aan de hand. Wij stimuleren shops om een briefje oid bij te voegen bij hun bestelling, om zo het aantal shopreviews op te hogen. Het is echter ten strengste verboden om alleen naar positieve reviews te vragen, helemaal als er een actie om je aankoopbedrag terug te winnen aan hangt. Zoals All4games het dus doet, kan dus prima :)
Ok, helder. Zat al te twijfelen namelijk.

Voorlopig zullen ze iig niet zo heel veel positieve reviews ontvangen. Mede door ziekte en het 5 jarig bestaan met de korting. Werk zal opgestapeld liggen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:08

Vuvuzela

My spire is forming

Zie nu dat het al eens eerder genoemd is in dit topic. Maar ik kom bijna alleen maar reviews van lege accounts tegen bij Phone VIllage.
http://tweakers.net/shopr...hone-village/shopreviews/

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Webshop Klein neppe reviews
friggler schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:26:
Vandaag zijn er ineens een stuk of 15 uiterst positieve reviews geplaatst over Klein. Heel toevallig ook allemaal nieuwe registraties.
http://tweakers.net/shopreview/2956/klein/shopreviews/

En ik kan zo al zien dat dit inderdaad niet erg kosjer is...

[ Voor 78% gewijzigd door gambieter op 25-03-2015 17:30 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
http://tweakers.net/shopreview/2956/klein/overzicht/

Volgens mij is deze shop zijn slechte recenties aan het proberen weg te spoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie

Glaanie

Het was ons ook opgevallen, mijn collega is ermee bezig geweest. Ik zie ze nog staan, ik ga er vanuit dat hij morgen actie onderneemt, mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
mocht het nodig zijn.
Lijkt me duidelijk een gevalletje van fake-reviews, dus de melding "mocht het nodig zijn" lijkt me hier niet van toepassing ;)

[ Voor 8% gewijzigd door friggler op 26-03-2015 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik heb niet echt de indruk dat er iets met de opmerkingen gebeurt. Heeft het überhaupt zin dat er melding gemaakt wordt van verdachte/nep reviews, of wordt er achter de schermen wel iets mee gedaan en blijft de feedback gewoon achter? :)

[ Voor 23% gewijzigd door spone op 26-03-2015 22:26 ]

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Er wordt wel zeker wat mee gedaan maar in dit soort gevallen wordt het door kantoor afgehandeld en dat kan wel eens een dagje langer duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johannes77
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 26-08 09:33
Ik heb het gevoel dat hier iemand probeert om "The Phone Store" een oor probeert aan te naaien. Meneer zegt als groothandel bij een retailer geen enorm grote bestelling te kunnen plaatsen. Zou belachelijk lage prijzen hanteren zodat het wel moet stinken.

Ze leveren de Xperia Z2 5 Euro goedkoper dan de eerst volgende, account is nu een dag oud!

EDIT, Het is de zelfde etter als de laatste review bij Phone Village, kijken wat het IPadres is van die InkoopGordon, zodat zijn IPadres geblokkeeerd kan worden

[ Voor 14% gewijzigd door Johannes77 op 29-03-2015 13:55 ]

https://www.youtube.com/watch?v=nn2FB1P_Mn8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fake review gevonden bij smitshop.nl

http://tweakers.net/shopr...-nl-zakelijk/shopreviews/

User RBIT: [Verwijderde gebruiker] plaats een positieve review, in zijn profiel staat de link naar rolandberger.nl

De eigenaar van smit shop, Alex Smit is daar ook werkzaam, zie https://www.linkedin.com/in/smitict
Is dus een vriend/collega van de site eigenaar.Waarschijnlijk geplaatst vanwege de echte reviews die een stuk minder positief waren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand nog gekeken naar bovenstaande post van mij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 18:32
Naar mijn mening heeft Consoleplaza een aantal neppe reviews. Allemaal 5-ster reviews met hetzelfde woord- en taalgebruik. Vrijwel alle 5-ster reviews zijn geplaatst op dezelfde dag als accountregistratie en daarna is er nooit meer iets met het account gedaan.

http://tweakers.net/shopreview/permalink/135622/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/129906/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/130057/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128931/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/128747/
http://tweakers.net/shopreview/permalink/127849/

(zie ook topic op shopping forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Gelet op bovenstaande melding (h3nk13) heb ik niet veel hoop dat hier erg actief gehandeld wordt, toch waag ik een poging de onderstaande shopreviews aan te melden voor een check.

Ze komen niet echt geloofwaardig over, gelet op een aantal punten:

1. De usernames vertonen gelijkenissen,
2. beide geregistreerd op exact dezelfde datum als de plaatsing van de review.
3. Daarnaast is het merkwaardig te noemen dat sanne86 drie bestellingen plaatst en alles op tijd geleverd krijgt, maar toch nog noodzaak vindt in zowel contact te zoeken met de mail helpdesk alsmede de telefonische klantenservice. Komt over alsof het totaalplaatje van de review even moet doen geloven dat niet alleen de levertijd goed is, maar de klantenservice ook uitstekend meewerkt.

De drie punten samengevoegd maakt dat ik deze reviews niet als geloofwaardig zie. Misschien dat er aan de achterkant van de profielen meer te zien is dit vermoeden kan bevestigen.

Bron waarin de reviews in twijfel werden getrokken: Webshop levert niet en ook geen geld terug

Review door Kimberly94

Review door sanne86

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonic
  • Laatst online: 23:58
Royeboi schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:33:
Gelet op bovenstaande melding (h3nk13) heb ik niet veel hoop dat hier erg actief gehandeld wordt, toch waag ik een poging de onderstaande shopreviews aan te melden voor een check.

Ze komen niet echt geloofwaardig over, gelet op een aantal punten:

1. De usernames vertonen gelijkenissen,
2. beide geregistreerd op exact dezelfde datum als de plaatsing van de review.
3. Daarnaast is het merkwaardig te noemen dat sanne86 drie bestellingen plaatst en alles op tijd geleverd krijgt, maar toch nog noodzaak vindt in zowel contact te zoeken met de mail helpdesk alsmede de telefonische klantenservice. Komt over alsof het totaalplaatje van de review even moet doen geloven dat niet alleen de levertijd goed is, maar de klantenservice ook uitstekend meewerkt.

De drie punten samengevoegd maakt dat ik deze reviews niet als geloofwaardig zie. Misschien dat er aan de achterkant van de profielen meer te zien is dit vermoeden kan bevestigen.

Bron waarin de reviews in twijfel werden getrokken: Webshop levert niet en ook geen geld terug

Review door Kimberly94

Review door sanne86
Jup waarom zou je gaan mailen en bellen met de klantenservice als alles goed is aangekomen... ik vind dat ze hier eens wat strenger moeten gaan optreden want dit is zo uitermate fake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFluitketel

FlipFluitketel

Frontpage Admin
De melding van h3nk13 heb ik even doorgegeven en bij Consoleplaza kan ik zo niks raars vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus... Het verzoek voortaan eerst te checken voor ergens massaal "fake" te roepen svp. Dat een winkel een foute voorwaarde hanteert wil niet zeggen dat ze in het algemeen geen goede ervaringen hebben.

We doen dit al even. Ongelofelijk hoe mensen zonder enig bewijs op basis van alleen de tekst durven een harde beschuldiging te eisen *en* te stellen dat er harder opgetreden moet worden. Doe eens even normaal...
Als er mensen een slechte ervaring hebben, kunnen anderen onmogelijk een goede hebben?

Als je als winkel wil frauderen en dat is zo makkelijk, waarom dan niet op een schaal die je score daadwerkelijk zeer positief maakt en de slechte reviews in de massa laat verdwijnen?

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2015 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leetness
Wacht even, dus als ik het goed begrijp is er bij de shop-reviews van Consoleplaza niks aan de hand?
Alle recensies in mijn post zijn gemaakt op datum van accountregistratie en vertonen overeenkomsten in schijfstijl, taalgebruik en usernames (en het zou me niet verbazen als er hetzelfde IP-adres achterzit). Ook is er sinds het plaatsen van de reviews geen activiteit meer geweest op het account.
Wat komt in jullie ogen (de mods) dan wél in aanmerking als foute recensies als ik vragen mag? (geen sarcasme, ik ben oprecht geïnteresseerd.)

[ Voor 8% gewijzigd door Leetness op 13-05-2015 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Verwijderd schreef op woensdag 13 mei 2015 @ 09:07:
Als je als winkel wil frauderen en dat is zo makkelijk, waarom dan niet op een schaal die je score daadwerkelijk zeer positief maakt en de slechte reviews in de massa laat verdwijnen?
Ik neem aan dat dit een retorische vraag betreft? Zo niet; Omdat dit teveel opvalt. Daarnaast 'beschuldig' ik niemand ergens van, maar maak ik slechts melding van wat ik denk dat een mógelijk verdachte advertentie is, zie ook de gebruikte term 'vermoeden'.

Ik heb de betreffende shopreviews slechts aangemeld voor een check, omdat ik (en met mij een aantal anderen) de reviews aan de hand van een aantal factoren verdacht vond. Daarbij gaf ik aan dat jullie aan de achterkant misschien meer konden zien. Maargoed, als een vrijwillige bijdrage waarvan ik dacht dat dit in dit betreffende topic thuis hoort leidt tot zulke heftige reacties vanuit de moderatie / advies kant, dan houdt het natuurlijk snel op. Ik beschuldig niet, en mijn intenties zijn goed. Ik vroeg enkel of er naar gekeken kon worden, merendeel ook omdat het betreffende webshop topic vol dreeg te lopen met klachten van shopreviews.

[ Voor 13% gewijzigd door Royeboi op 13-05-2015 11:41 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Let op:
Shopreviews melden kan vanaf nu via de rapporteer functie

Dit topic is uitsluitend bedoeld voor ShopReviews - beoordelingen over winkels.

Dus NIET voor User Reviews, foute prijzen in de PriceWatch, ProductReviews of wat dan ook anders dan ShopReviews.