Zo, dat mag wel iets minder...
Wij hebben er helemaal niets aan als ons platform gesaboteerd wordt. We staan trouwens inderdaad niet aan de kant van de gebruikers - net zo min als dat we aan de kant van de shop staan!
Wij willen een neutraal en eerlijk platform dat zo veel mogelijk informatie biedt zodat mensen een goede beslissing kunnen nemen.
Je relaas over juridisch fout zitten slaat sowieso kant noch was. Als je serieus genomen wil worden in een discussie, roep dan geen dingen waar je geen verstand van hebt.
Er spelen ook verschillende situaties hier: er meldt iemand dat er specifiek service geboden wordt in ruil voor het aanpassen van een review. Dat is verboden.
Waar jij melding van maakt, is een heel andere situatie: dat er in het algemeen iets tegenover het schrijven van reviews staat. We hebben daar een tijdje terug van gezegd dat we gaan kijken hoe dat vorm kan krijgen - het promoten van reviews in het algemeen is naar ons idee goed.
Echter mag het nooit zo zijn dat een review positief moet zijn om de beloning voor de review te krijgen. Daar mag niet om een positieve review gevraagd worden. In je review schrijf je dat er gevraagd worden een 'tevreden' review te schrijven.
In de recentere voorbeelden die we zagen, werd gevraagd om een goede review te plaatsen.
Daar zit al een crux: een goede review is niet per sé een positieve review. Dat is net hoe je het bekijkt.
Wellicht is het je niet bekend, maar als er dat soort zaken spelen, of dat nu naar gebruikers of naar winkels is, dan is het normaal dat je eerst de dialoog aan gaat. Bekijk je de situatie en pleeg je overleg. Bij ons betekent dat dat we het aanhangig maken bij de contactpersoon voor die winkel, de zaak daar uitleggen voor communicatie en dat er dan wederhoor plaatsvindt.
Als daar dan toezeggingen uitkomen, en zaken dan toch weer niet in orde lijken, dan ga je daar wederom achteraan. Zaken kosten nu eenmaal tijd om zorgvuldig te behandelen, en dat doen we alle kanten op. Het zal niet voor het eerst zijn dat er allerlei claims opduiken over fraude door winkels die uiteindelijk gevoed blijken door een concurrent. Ik zeg niet dat dat hier aan de hand is, maar ik zeg wel dat we zorgvuldig te werk willen gaan.
Je slaat alleen al door door bij iedere eendagsvlieg te concluderen dat het foul play is: zoals gezegd mag er om reviews gevraagd worden.
Ofwel, ik ga het met alle liefde nog eens checken intern bij de contactpersoon, maar van je toon en beschuldigingen ben ik geheel niet gediend.
Als dit je enige bijdrage is richting de mensen die volledig neutraal en vrijwillig de ShR bijhouden, dan stel ik voor dat je een beter platform zoekt. Ik heb weinig trek mijn vrijwillige tijd te besteden aan 'mensen' die lekker makkelijk komen schoppen om vervolgens wel de gratis diensten te gebruiken waar ze tegen schoppen.
Toff schreef op maandag 26 oktober 2015 @ 22:36:
[...]
Ik zou er niet teveel op rekenen. Van mij werd ooit een keurige maar negatieve review na maanden alsnog verwijderd. Ik vermoed omdat de betreffende winkel hier ten onrechte bezwaar tegen maakte (het ging om een verkeerde interpretatie van de leveringsvoorwaarden van Windows OEM). Ik stop er geen energie meer in iig, te meer daar en geen hoor en wederhoor wordt toegepast. Natuurlijk is tweakers een commercieel bedrijf en geen democratie, maar ik heb betere dingen te doen met mijn tijd dan tegen windmolens vechten.
Simpelweg niet waar: je hebt op 9 December 2005 19:50 netjes een mail gehad met uitleg. Daar kan je prima op reageren en het standpunt verdedigen.
Dat je teleurgesteld was dat je de OEM versie daar niet mocht kopen is leuk, maar dat viel gewoon onder de policy van Microsoft. Dat andere winkels zich daar niet aan hielden, tsja...
We kijken niet naar welke mening verkondigd wordt in een review, maar als er feitelijk onjuiste informatie gebruikt wordt om een winkel te straffen dan wordt de review inderdaad verwijderd.
[
Voor 25% gewijzigd door
Anoniem: 27535 op 27-10-2015 14:58
]