Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Webshop levert niet en ook geen geld terug

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 02-11-2019
Hallo,

Ik heb op 1 april een spel besteld bij een webshop. Na 2 weken heb ik het spel nog steeds niet ontvangen.

De webshop heeft hierop PostNL een onderzoek laten starten wat 2 tot 4 weken zou duren. Na herhaaldelijk mailen heb ik dan vandaag eindelijk antwoord gekregen: "PostNL heeft niets kunnen vinden."

Ik word dus afgescheept met een mail van 1 zin?

Ze hebben een telefoonnummer, maar die is niet meer in werking.

Na nog een mail te hebben gestuurd krijg ik dit terug:
"Helaas kunnen wij op dit moment weinig doen. Aangezien het om een standaard briefpost verzending gaat zijn wij/u niet verzekerd bij verlies of vermissing. Indien de verzending via een brievenbuspakketje was gestuurd (wij bieden deze verzendmethode ook aan) hadden wij u kosteloos een nieuw exemplaar op kunnen sturen."

Kan ik hier nog wat tegen doen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: januari 2011
  • Nu online
Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:15:
Hallo,

Ik heb op 1 april een spel besteld bij een webshop. Na 2 weken heb ik het spel nog steeds niet ontvangen.

Het helpt op zich wel als je de naam van de webshop vermeld, zodat we kunnen kijken wat ermee aan de hand is ;)

[Voor 51% gewijzigd door Trackerfire op 12-05-2015 13:17]

Kia Niro Hybrid Platinum Graphite MY20

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 28-09 01:00

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nee hoor, de naam van de webshop is niet relevant.
Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:15:
Kan ik hier nog wat tegen doen?
Nou, de shop is er nog altijd verantwoordelijk voor dat jouw bestelling ook daadwerkelijk bij je aankomt. Je hebt geen eieren met PostNL, zij moeten het maar uitvogelen.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 27-09 00:35

garriej

Ik las ondertieten.

Volgens mij is de webshop verantwoordelijk om het pakket bij jou te krijgen, dat hun er voor kiezen om dat via PostNL te doen, is niet jou probleem. De webshop moet gewoon de producten leveren en het uitvechten met PostNL, maar daar mag jij niet de dupe van worden.

iRacing Profile | Youtube

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
NMe schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:18:
Nee hoor, de naam van de webshop is niet relevant.

[...]

Nou, de shop is er nog altijd verantwoordelijk voor dat jouw bestelling ook daadwerkelijk bij je aankomt. Je hebt geen eieren met PostNL, zij moeten het maar uitvogelen.
Hun gooien het op omdat ik voor onverzekerde brievenbus zending heb gekozen ipv verzekerde (prijsverschil) het dus mijn schuld is en ze niets voor mij kunnen doen :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:06
Wat staat er in hun algemene voorwaarden omtrent het verzenden van producten ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:20:
[...]

Hun gooien het op omdat ik voor onverzekerde brievenbus zending heb gekozen ipv verzekerde (prijsverschil) het dus mijn schuld is en ze niets voor mij kunnen doen :-(
Zo werkt het niet. Verzekeringen op verzendingen zijn bescherming voor de verzender, niet voor de ontvanger. Jij hebt een overeenkomst met die shop, dus zij moeten ook maar zien dat ze die nakomen, verzekerd of niet.
xavento schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:21:
Algemene voorwaarden kunnen geen rechten die de wet je geeft ontnemen.

[Voor 20% gewijzigd door NMe op 12-05-2015 13:22]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenety
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 23-09 17:03
Volgens mij staat in de Nederlandse wet dat de webshop verplicht is om er voor te zorgen dat het pakket bij jou aankomt. Ook al staat dat in hun algemene voorwaarden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xavento
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 11:06
Zenety schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:22:
[...]

Volgens mij staat in de Nederlandse wet dat de webshop verplicht is om er voor te zorgen dat het pakket bij jou aankomt. Ook al staat dat in hun algemene voorwaarden.
Dat snap ik, echter als hun dit daadwerkelijk in hun eigen voorwaarden hebben staan, hebben ze natuurlijk geen poot om op te staan :)

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
12. Verzendmethodes.
Briefpost - Als u kiest voor briefpost zijn de verzendkosten afhankelijk van het gewicht van uw product.
Als u voor de briefpost methode kiest ontvangt u uw product doorgaan binnen 3 werkdagen na verzending, echter kan het voorkomen dat er een vertraging ontstaat vanuit de kant van PostNL.
Dit kan in sommige gevallen oplopen tot 8 werkdagen.
Mocht u na 8 werkdagen na het krijgen van de verzendbevestiging via de mail nog niks hebben ontvangen raden wij u aan contact met ons op te nemen.
Let op! Briefpost is een onverzekerde verzendmethode.
Dit betekent dat u geen track&trace code krijgt via de mail, slechts een verzendbevestiging.
Mocht uw product vermist raken nadat wij deze aan PostNL hebben afgegeven kunnen wij niet voor u nagaan waar het product is, of wanneer het bij u geleverd wordt.
Bij vermissing van brieftpost kan consoleplaza niet verantwoordelijk worden gesteld, en zullen wij onmiddelijk een klacht indienen bij PostNL.

[Voor 0% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2015 17:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br men
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 09:36
geeft de webshop de mogelijkheid voor verzenden via brievenbus post of heb je daar expliciet voor moeten contact op nemen met de winkel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 10:14

BaRF

bijna kerst

De webshop heeft er voor gekozen om brievenbus post aan te bieden op HUN eigen risico :)

edit: Wat heb je trouwens via de brievenbus laten verzenden, een console? :+

[Voor 31% gewijzigd door BaRF op 12-05-2015 13:25]

"The space between what's wrong and right, that's where you'll find me, hiding, waiting for you." Dave Matthews
shizzle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:24:
Bij vermissing van brieftpost kan Consoleplaza niet verantwoordelijk worden gesteld, en zullen wij onmiddelijk een klacht indienen bij PostNL.
^^ niet rechtsgeldig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
br men schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:24:
geeft de webshop de mogelijkheid voor verzenden via brievenbus post of heb je daar expliciet voor moeten contact op nemen met de winkel?
Je kan ervoor kiezen. Ik heb hiervoor gekozen omdat het goedkoper was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenety
Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:24:
[...]

Bij vermissing van brieftpost kan Consoleplaza niet verantwoordelijk worden gesteld, en zullen wij onmiddelijk een klacht indienen bij PostNL.
He, dat is toevallig:

http://tweakers.net/shopreview/permalink/134977/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 10:41
Leuke voorwaarden, maar helemaal niks waard.

Zij zijn gewoon verantwoordelijk om het product bij jou af te leveren. Dat postNL zijn afspraken niet nakomt is het probleem van de webshop. Zij hebben ervoor gekozen om een derde partij de levering te laten doen. Zij zijn er nog steeds verantwoordelijk voor. het geschil moeten ze lekker zelf uitvechten met PostNL, maar de overeenkomst met jou moeten ze ook gewoon nakomen. Oftewel ze moeten gewoon een product leveren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 11:19
Het voordeel van pakketpost is daarom ook alleen maar dat je een T&T-code krijgt.
Welke verzendingsmethode je ook kiest, de verkoper blijft verantwoordelijk voor het feit dat het pakket bij jou aankomt, niet de koper.

Het hebben van een T&T-code maakt het zoeken (indien vermist) wel een stuk eenvoudiger.

PSN: Cappie85 (PS4)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThAZiP
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 11:21
Ze zijn (=Console Plaza) alleen aangesloten bij Thuiswinkelkeurmerk.info.

Zie hier de gedragsregels:
http://www.thuiswinkelkeurmerk.info/pdf/gedragscode.pdf

Volgens mij hebben zij gewoon een leverplicht, ongeacht de door jou gekozen verzendwijze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Direct roepen dat het risico voor de koper is, is natuurlijk een hele mooie manier om op te lichten. Je verzend gewoon niks, dan kan PostNL ook niks vinden, en als koper is het jouw schuld, aldus de winkel. Zat mensen die erin trappen.

En natuurlijk is het risico nooit voor de koper, hoe kun je als koper ervoor zorgen dat de verkoper goed inpakt etc? Simpel: niet.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• br men
  • Laatst online: 09:36
Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:25:
[...]

Je kan ervoor kiezen. Ik heb hiervoor gekozen omdat het goedkoper was.
Dan is het probleem voor de winkel en niet voor jou.

Zie ook een onderbouwing van Arnoud Engelfriet.
https://www.security.nl/p...eraakte+post+vergoeden%3F

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
Ze zijn aangemeld bij thuiswinkelkeurmerk. Ik zou dus daar een klacht indienen.
Tevens hun duidelijk maken dat ze gewoon volgens de wet aansprakkelijk zijn voor het leveren van het pakket.

Jij hebt een overeenkomst met Console Plaza dat hun het pakket leveren bij jouw thuis.
Het is de verplichting van Console Plaza het betaalde product te leveren. Ze kunnen daar niet onderuit. Hun gaan een overeenkomst aan met postNL niet jij.

En als dit probleem opgelost is een shop review schrijven zodat iedereen weet dat deze winkel zich niet aan de wet houd. Ik kan hier altijd boos om worden dat ondernemers denken dat de voorwaarden boven de wet staan :(

[Voor 20% gewijzigd door geforce5_guy op 12-05-2015 13:35]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 22-09 15:51

worldfastest

Life is a b*tch

Ze hebben ook een fysieke winkel. Er langs gaan gaat meestal sneller dan via de email.

Everyone is a genius at least once a year. The real geniuses simply have their bright ideas closer together.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
worldfastest schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:35:
Ze hebben ook een fysieke winkel. Er langs gaan gaat meestal sneller dan via de email.
Ja helaas is die gesloten want ze "verhuizen".

Waarnaartoe? Geen idee niet aangegeven... :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: augustus 2011
  • Niet online
Moet dat wel in de buurt zijn, je gaat echt geen reiskosten terugkrijgen van zo'n toko.

Etcetera: Mijn Tweakblog over Chinese meuk, kartonnen games en misschien wel meer!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vickiieee
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 17-09 21:55

Vickiieee

Kritische lezer.

Jiang153 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:36:
[...]

Ja helaas is die gesloten want ze "verhuizen".

Waarnaartoe? Geen idee niet aangegeven... :(
Net even op de site gekeken, waar nog vrolijk aangegeven staat dat 'Project Cars' op 7 mei gereleased wordt. Ondertussen is het 12 mei (5 dagen later) en staat het er nog net zo. Er is niets mee gedaan/gebeurd..

Trotse winnaar van het 'Captain Obvious lintje' van 07-10-2015!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 28-09 21:45
Nogmaals een mail sturen met een verwijzing naar de wetgeving op dat gebied. Mochten ze geen gehoor geven volgt een gang naar de rechter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 28-09 19:56
geforce5_guy schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:32:
Ze zijn aangemeld bij thuiswinkelkeurmerk. Ik zou dus daar een klacht indienen.
tot zover het 'keurmerk'
Lekker de AV gecontroleerd dan :|

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

Acties:
  • 0Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: december 2001
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:39:
[...]

tot zover het 'keurmerk'
Lekker de AV gecontroleerd dan :|
Regel toevoegen nadat je het keurmerk binnen hebt is zo gedaan...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Waarbij de review door Sanne en Kimberly wel heel erg fake lijken, gezien de aanmaak van accounts en activiteit op T.net. Daarnaast ook nog dezelfde schrijfwijze.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zenety
*knip*, offtopic.

[Voor 110% gewijzigd door Perkouw op 12-05-2015 17:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Nu online
Stuur in ieder geval een e-mail, waarin je ze in gebreken stelt en eist dat je binnen X periode levering (=nakoming overeenkomst) krijgt of 100% geld retour gestort.

Bij verstrijken van dit termijn heb je middelen om iets te doen.

De tekst op de webshop:

Is niet rechtsgeldig voor consumenten en daardoor kan een rechter deze nietig verklaren.

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Onoffon
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 28-09 08:40
We zijn er wel over eens waar de schuld ligt.

Ik ben alleen benieuwd hoeveel tijd/geld je erin wilt stoppen voor een bedrag voor onder de 100,-.

Ik weet niet of dit onder rechtsbijstand valt, maar zo ja, voor rechtsbijstand wordt een eigen risico gevraagd. En als het product (of vergoeding) goedkoper is dan de kosten die de rechtsbijstand zal hebben, dan laten zij de zaak vallen en betaald de rechtsbijstand het product/vergoeding aan jou (dat is althans mijn ervaring).

Valt dit om wat voor reden niet onder rechtsbijstand en je in 1e instantie alles zelf moet betalen, tja, heb je het er voor over? Heel veel tweakers zullen in theorie zeggen: 'ja, uit principe'. (ik ook). Maar als puntje bij paaltje komt denk ik dat 90% zoiets heeft van laat maar zitten...

En dat is nou juist ook het probleem, dat weten zulke bedrijven ook, dat heel veel mensen het er maar bij laten zitten, mocht blijken dat het toch escaleert dan kunnen ze altijd nog een keer het pakket nasturen, maar dan heb jij er alweer een hoop tijd (en geld) in gestoken.

[Voor 15% gewijzigd door Onoffon op 12-05-2015 14:49]

Just a simple thought....

Acties:
  • 0Henk 'm!

• weertenaar
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:40
sypie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:49:
[...]

Waarbij de review door Sanne en Kimberly wel heel erg fake lijken, gezien de aanmaak van accounts en activiteit op T.net. Daarnaast ook nog dezelfde schrijfwijze.
en Just010 en Bencoenen......

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chime
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-08 16:37
En de meest recente review - met super scores is aangemaakt op de dag van de review - sindsdien doet die ook niet veel.

Maar nee, dat is niet verdacht natuurlijk O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:11
Misschien een beetje off-topic; maar er lijken wel héél veel shopreviews over Consoleplaza in dezelfde schrijfstijl en taalgebruik geschreven te zijn..

Gratis Amex Gold met 20.000 Miles en 30XP? Gebruik mijn link :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 11:20
Hoe heb je betaald?

Als dat met CC was kan je het via je CC provider terugvorderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 28-09 22:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bij Consoleplaza.nl kunt u veilig, snel en gemakkelijk betalen met iDeal, Paypal of via bankoverschrijving. De levertijd van het product is afhankelijk van de betaal methode.

Oftewel; de betaling is altijd in het nadeel van de klant want je bent zelf de initiator van de betaling. PayPal kan je mogelijk nog een dispute openen maar de vraag is of PayPal meegaat (of weet heeft) van de lokale wetgeving omtrent onverzekerd verzenden.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ernst033
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 28-09 20:32
Dat Thuiswinkel Keurmerk is een nietszeggend keurmerk wat mensen op de verkeerde been probeert te zetten door te lijken op Thuiswinkel Waarborg, handig voor incompetente ondernemers. Wat een tuig joh, hoaxkeurmerk en algemene voorwaarden die niets rechtsgeldig zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Een paar off-topic posts zijn weg, als iemand in het verkeerde topic post, plaats dan alleen een TR, dan hoeven we minder op te ruimen :)

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 10:21
Duizen maal excuses voor verkeerde post! Heel stom dit.
Kom achter dat er twee forum onderwerpen die ik in tabbladen open heb door elkaar zijn gelopen. Weer iets geleerd. Eerst dubbelchecken voorddat ik op verzenden druk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
General_Snuss schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 18:00:
Hoe heb je betaald?

Als dat met CC was kan je het via je CC provider terugvorderen.
€57,15 via iDeal

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

Hokkie

Hello

Even voor de helderheid.
1. Je hebt een overeenkomst met de webshop, zij zijn verantwoordelijk voor de levering.
2. Bij vermissing van pakketjes/post is het hun verantwoordelijkheid
3. Zij dienen binnen 30 dagen het product geleverd te hebben na betaling.
4. Je hebt het product 14 dagen op zicht, deze gaat in bij ontvangst
5. Ja, je mag een product uitproberen, niet meer dan dat
6. Bij het retourneren van het product ben jij verantwoordelijk voor retourzending (deze kosten krijg je niet terug)
7. Bij retourzending krijg je ook de eerste verzendkosten vergoed (de gehele factuur dus)
8. Binnen 14 dagen moet je het geld op jouw rekening hebben.

Formeel heeft het bedrijf dus 30 dagen de tijd om jou het product te leveren. Daarna kun je de koop ontbinden omdat zij niet voldoen aan de koopovereenkomst. Verder helemaal niets.

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone Xs || Denon X3600h + mono || Dynaudio Evoke || REL T/9i || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:48
Hokkie schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:29:
Even voor de helderheid.
1. Je hebt een overeenkomst met de webshop, zij zijn verantwoordelijk voor de levering.
2. Bij vermissing van pakketjes/post is het hun verantwoordelijkheid
3. Zij dienen binnen 30 dagen het product geleverd te hebben na betaling.
4. Je hebt het product 14 dagen op zicht, deze gaat in bij ontvangst
5. Ja, je mag een product uitproberen, niet meer dan dat
6. Bij het retourneren van het product ben jij verantwoordelijk voor retourzending (deze kosten krijg je niet terug)
7. Bij retourzending krijg je ook de eerste verzendkosten vergoed (de gehele factuur dus)
8. Binnen 14 dagen moet je het geld op jouw rekening hebben.

Formeel heeft het bedrijf dus 30 dagen de tijd om jou het product te leveren. Daarna kun je de koop ontbinden omdat zij niet voldoen aan de koopovereenkomst. Verder helemaal niets.
Mooi samengevat. Maar wat heb je eraan om de koop te kunnen ontbinden als het desbetreffende bedrijf zich überhaupt niet conformeert aan het bovenstaande? Ga je voor <100 euro een rechtzaak beginnen?

NB: Wat betreft die briefpost, zonder track trace etc., ik vind het maar raar dat een bedrijf uberhaupt die optie geeft. Dat geeft een hele rare spagaat:
- als het bedrijf inderdaad verantwoordelijk is voor de aankomst dan nodigt het enorm uit tot fraude. Immers kan een kwaadwillende dan dingen bestellen en vervolgens zeggen dat het nooit is geleverd zonder dat iemand daar het tegendeel van kan bewijzen.
- als het bedrijf niet verantwoordelijk is voor de aankomst dan nodigt het uit tot fraude vanuit een bedrijf, immers kan een kwaadwillend bedrijf zo dingen niet versturen en claimen dat het wel gedaan is, zonder mogelijkheden om het tegendeel te bewijzen.

Spullen van waarde met briefpost versturen is bij voorbaat gewoon een heel slecht plan. Als ontvanger zou ik hier ook niet aan meewerken. En zelfs als ik op marktplaats iets van waarde zou verkopen en iemand geeft aan het op 'eigen risico' te willen ontvangen per briefpost dan zou ik daar nog niet aan meewerken simpelweg omdat het mogelijk gezeik oplevert ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 11:13
chime schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:47:
[...]

En de meest recente review - met super scores is aangemaakt op de dag van de review - sindsdien doet die ook niet veel.

Maar nee, dat is niet verdacht natuurlijk O-)
http://tweakers.net/shopreview/permalink/135622
Alles ging perfect, maar ze heeft toch zowel telefonisch als per mail contact met de klantenservice gehad :?
Mijn mails zijn binnen 24 uur beantwoord en telefonisch stond hun klantenservice goed te woord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 28-09 22:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

sdk16420 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:11:
[...]

http://tweakers.net/shopreview/permalink/135622
Alles ging perfect, maar ze heeft toch zowel telefonisch als per mail contact met de klantenservice gehad :?

[...]
Kan toch? Ik zal wel een uitzondering zijn maar ik heb al meerdere malen dusdanig excellente klantenservice gehad, dat ik zelfs de manager van die persoon heb aangeschreven hoe goed het wel niet was.

Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
Misschien is dit niet de goede plek om deze vraag te stellen, maar is er enige controle over de shop-reviews in de Pricewatch? Het lijkt erg makkelijk om zomaar een goede review neer te zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xantios
  • Laatst online: 01:10
Leetness schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:30:
Misschien is dit niet de goede plek om deze vraag te stellen, maar is er enige controle over de shop-reviews in de Pricewatch? Het lijkt erg makkelijk om zomaar een goede review neer te zetten.
had je enig idee om dit te controleren?
daar zit 'm de moeilijkheid in

wel erg jammer dat mensen op deze manier om dit keurmerk heen joekelen.
heb vorige maand voor een webshop ( ik noem geen namen om *knip* te vermijden :-P ) een paar uur moeten sleutelen om door hun onzinnige checks te komen.

en deze prutsers maken er een potje van.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Leetness
Xantios schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 23:03:
[...]

had je enig idee om dit te controleren?
daar zit 'm de moeilijkheid in
Er zou naar mijn mening een periode moeten zitten tussen registratie van een account en de mogelijkheid om shopreviews te schrijven. Veel van de 5-ster reviews van Consoleplaza zijn geplaatst op dezelfde dag van registratie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 11:20
Zitten trouwens ook een aantal fake positieve shopreviews tussen. Oa Sanne86 en Kimberley lijken fake.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat.

Dit is niet de plaats om de shopreviews te bespreken, daar is [ShR] Meldingen Shopreview - deel 5 voor :) . Let op: ze kijken daar ook actief naar frauderen met reviews, zomaar beschuldigingen roepen is ook daar niet de bedoeling.

[Aanvulling Floppus]
Reviews van nieuwe users wil niet automatisch zeggen fake. Er is geen site die zo uitgebreid controleert op echtheid van reviews als Tweakers. Zal er eens een fake review plaatsvinden? Vast. Kan dat op significante schaal? Niet zonder dat we dat opmerken, waarbij de winkel vermelding in de PW riskeert en eventueel een melding bij de ShR dat er problemen zijn met beinvloeding.

Er is een team constant bezig dit soort zaken te checken. Het is niet fijn te lezen hoe makkelijk mensen blijkbaar zonder enig bewijs roepen dat we hier massaal fake reviews hebben.

[Voor 53% gewijzigd door Floppus op 13-05-2015 09:02]

++?????++ Out of Cheese. Narf! Poit! Egad! Zort! Error. Redo From Start.

• Hokkie

Hokkie

Hello

Valorian schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:48:
[...]
Mooi samengevat. Maar wat heb je eraan om de koop te kunnen ontbinden als het desbetreffende bedrijf zich überhaupt niet conformeert aan het bovenstaande? Ga je voor <100 euro een rechtzaak beginnen?
Nee, dat doe je niet. Als klant ben je de sjaak. Het enig wat je kunt doen is via Twitter/Facebook het bedrijf sommeren om uit te betalen en je verhaal vertellen over de service. Reviews, met name slechte, kost je handel.
Valorian schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:48:
NB: Wat betreft die briefpost, zonder track trace etc., ik vind het maar raar dat een bedrijf uberhaupt die optie geeft.
Zou ik je een geheimpje vertellen? Zelfs aangetekende pakketjes, verzekerd, met track&trace heeft geen enkele veiligheid als webwinkelier en zijn geen rechten aan te ontleden. Als de klant claimt dat er niets ontvangen is, moet je als webwinkelier gewoon weer uitleveren. Handtekening? Is niet van mij zegt de klant.

PostNL zal een onderzoek starten, maar daar hoef je niet aan mee te werken als ontvangende partij of je geeft aan dat je niets ontvangen hebt. Als je als klant hier dan niet op reageert, mag PostNL na 2 weken de status alsnog op ontvangen zetten (wetgeving Postbedrijven). Probleem ligt dus weer bij de webwinkelier. Vervolgens ontbind je als klant de koopovereenkomst omdat er niet aan de koopovereenkomst gehoor is gegeven...

Bovenstaande is veel te veel macht voor de consument en PostNL. Vergis je niet....

[Voor 4% gewijzigd door Hokkie op 13-05-2015 08:28. Reden: autocorrectie]

 MacBook Pro 2017 15inch TouchBar  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone Xs || Denon X3600h + mono || Dynaudio Evoke || REL T/9i || Omega Seamaster || Philips HUE || Synology DS716+

• Floppus
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 04-09 10:48

Floppus

Adviseur

Customer Experience matters

Dat is wel een heel simpele voorstelling van zaken. Van je uitspraken dat aangetekend geen waarde heeft in het recht zie ik graag jurisprudentie. De handtekening kan tegenwoordig gewoon opgevraagd worden als je wil. Als er dan rare dingen lijken te gebeuren kunnen ze altijd de bezorger vragen. Maar de discussie over hoe je allemaal kan frauderen is hier sowieso offtopic.

In dit geval zal winkel gewoon alsnog moeten leveren.

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik reageer op zijn reactie, waarin hij impliceert dat verzendingen met track&trace veilig is en het dus vreemd is dat brievenbuspost nog aangeboden word. Dat is dus niet zo.

Ik zie een track&trace zending alleen als commerciële rechtvaardiging om de prijs van bezorging (vanuit PostNL) enorm op te drijven, zonder dat hier ook maar enig vorm van zekerheid in zit voor welke partij dan ook.

Hiermee weet ik dat ik deels off-topic ga, maar wel degelijk relevant voor TS. Dat bedrijf heeft immers aangegeven dat het zijn keus was om zijn bestelling als brievenbus post te laten verzenden.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Nogmaals, je uit een hoop stellingen, maar als jij zegt dat aangetekend geen enkele veiligheid geeft en alleen maar is om zonder toegevoegde waarde de prijs op te drijven, dan is het toch echt aan jou om met jurisprudentie te komen. Iets roepen is makkelijk, maar wat hebben rechters of wellicht een geschillencommissie of minimaal dan onderzoeksjournalisten er dan over geschreven?

[Voor 102% gewijzigd door Floppus op 13-05-2015 19:43]

Download the most extensive Market Analysis on Customer Communication and Experience available anywhere (free, no sign up needed)

• Hokkie

Hokkie

Hello

• Floppus

Floppus

Adviseur

:/ Je link zegt *helemaal* niets. Man man man. Hoe kan je nu dit soort uitspraken doen en niet weten waar je het over hebt en niet weten waar je je bronnen haalt... Daarnaast is een linkdump geen onderbouwing.

Kijk: zo doe je dat:
http://www.wetrecht.nl/ju...ng-aangetekend-verzenden/

Aangetekend is geen 100% zekerheid dat er geen problemen ontstaan.

Maar waar een winkel simpelweg weinig mogelijkheden heeft bij briefpost, zal deze zich er niet zo makkelijk bij neerleggen bij aantekening en significante waarde. Opvragen van handtekening, bevestiging van gewicht en zelfs navraag bij de bezorger is mogelijk - die zich eerder herinnert iets aangetekend afgeleverd te hebben dan een enveloppe in de bus te hebben gedaan.

Daarmee dekt de winkel zich in om veel meer problemen tegen te kunnen gaan, omdat het risico voor de ontvanger nu ineens is dat hij gesnapt wordt bij het plegen van een strafbaar feit: oplichting.
Iets dat met een standaard envelop gewoon niet eens te beginnen is.

• Hokkie

Hokkie

Hello

Ik weet heel goed waar ik het over heb, helaas te vaak mee te maken gehad. Heb jij wel eens een bezorger aan de lijn gehad ipv alleen de servicemedewerker? Heb jij wel eens een handtekening van de klant geverifieerd, terwijl de klant aangeeft dat deze handtekening niet van hem is? Ik wens je veel succes bij de vervoerder met het gelijk krijgen en laat staan een fatsoenlijke medewerker die snapt wat het probleem is.

tiktaktiktak... precies de tijd loopt door en het geduld raakt op bij deze klant, met een negatieve shopreview tot gevolg, terwijl elke ondernemer in beginsel echt wel bereid is tot een goede afloop.

Ik waardeer altijd je kennis van zaken die je hier deelt, maar sorry dat ik het zeg; Dit is echt bureaupraat, in de werkelijkheid is je gelijk hebben wel even wat anders dan krijgen. Commercieel belang, klantenbinding en tijd spelen hierbij een rol. De aanhouder wint...

• paQ
  • Laatst online: 28-09 19:56
Dat is de afweging die de ondernemer dan maar moet maken om nog überhaupt et postNL zaken te doen. Een aangetekende/verzekerde zending is nog steeds niet hetzelfde als een volgbare zending.

Bij dingen die ik per briefpost verstuur, neem ik het risico dat er zo nu en dan de melding terugkomt: ik heb nog (steeds) niets ontvangen. Dan verzend ik het opnieuw al dan niet traceerbaar (3,40 euro).
Een getraceerd pakket is niet meer inderdaad dan iets kunnen volgen, en dat met handtekeing geeft in elk geval nog een controlemoment; ware het niet dat ik haast nooit een fatsoenlijke handtekening gezet krijg op die scanapparaten :|
Een verzekerde zending bij postNL is ridicuul duur dus daar hebben ze toch echt pech. Ik betaal een meer dan schappelijk tarief bij DPD, inclusief verzekering tot 550 euro, waarmee ik dus alles verzend van enige waarde.

Raakt een normale briefzending kwijt, dan zend ik hem al dan niet volgbaar overnieuw. Risico van het vak, en ligt bij wet ook geheel bij de webwinkel.
Als je (Hokkie) dermate slechte ervaringen hebt met het vergoed zien te krijgen van je zendingen bij postNL (ik deel je ervaring overigens) dan zit er maar 1 oplossing op: stap over naar een andere verzender. :)

op maat gehoorbescherming en In Ear Monitors. www.cinepaq.nl

• Hokkie

Hokkie

Hello

Je hoort mij verder niet klagen, ik verkoop genoeg en de marge dekt het 'verlies'. De andere klanten betalen netjes mee. Jammer, maar dat is niet anders. Mijn nekharen gaan omhoog staan van mooie bronvermeldingen en juridisch geneuzel, terwijl hier in de praktijk gewoon geen actie op te ondernemen is (op een bepaalde hoogte dan). Vervolgens word je hier door een bureauridder neergesabeld dat ik geen verstand van zaken zou hebben, waar is dit dan op gebaseerd? Bronvermelding?

Overall ben ik zeer tevreden over PostNL hoor.

• Floppus

Floppus

Adviseur

Zo, dat mag wel wat minder!

Je wordt erop aangesproken dat je zaken neerzet alsof het geen verschil maakt tussen briefpost en aangetekend, zonder enige bronnen. Vervolgens dump je een link naar postNL die niets zegt.

Je mag vinden wat je wil, maar als je zoiets stelt kom je met voldoende bronnen. En je originele stelling is nog steeds niet waar. Het is niet voor niets dat per gewone post zoveel vaker fout gaat dan aangetekend. Dat je het dan zelf niet door wil zetten als ook dat een keer fout gaat, dan ben je toch ook zelf ondrrdeel van het probleem dat mensen denken dat ze ermee wegkomen en ga je een groei van problemen zien. En zoals al aangehaald; je kan altijd een andere partij kiezen als je denkt dat dat beter is.

De basis is dat je gewoon maar wat roept en je laat niet zien dat je kennis van de materie hebt. Dat je er nu een dergelijke aanval van maakt betekent dat je nog steeds niet door hebt wat er mis is met hoe je het stelt. En laat duidelijk zijn dat een dergelijke respons niet nogmaals getolereerd wordt.

• Jiang153
Nou een reactie krijg ik ook niet meer. Tweakers, wat nu :o

Zie zelfs dat ze alle negatieve reacties op hun FB pagina verwijderen. Gaat goed daar...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• D2FValinor
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 26-09 21:57
Aangifte doen bij de politie.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 11:02
Dagvaarden.

Nonsensical line goes here <---

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: september 2011
  • Nu online
Dreigen met aangifte/posts op het opgelichtopinternet forum, shopreviews die ze niet kunnen verwijderen/rechtsbijstand etc.

https://github.com/Imnotnoa/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vermeulen
  • Registratie: april 2010
  • Niet online
Jiang153 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 23:13:
Nou een reactie krijg ik ook niet meer. Tweakers, wat nu :o

Zie zelfs dat ze alle negatieve reacties op hun FB pagina verwijderen. Gaat goed daar...
Je zou eens bij de gemeente of KvK (weet niet wat het beste is) informatie kunnen inwinnen ove 'de verhuizing'. Zodra je een nieuw vestigingsadres hebt kun je daar eens (netjes en redelijk) verhaal gaan halen.

Wat ik wel vreemd blijf vinden is dat mensen (ondernemers kan ik dit echt niet noemen) op deze manier hun praktijken kunnen voortzetten. Consumenten moeten hier beter tegen beschermd worden!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hackerhater
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 10:09
Mocht het opvragen bij de KVK een eigen KVK login vragen PB me dan even.
Ik heb een KvK nummer en kan (ter betaling) bijna alles opvragen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Floppus

Floppus

Adviseur

Ze zijn aangesloten bij thuiswinkel keurmerk. Daar sowieso ook een klacht indienen
http://www.thuiswinkelkeu...on,com_wrapper/Itemid,83/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 01:16
hackerhater schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:22:
Mocht het opvragen bij de KVK een eigen KVK login vragen PB me dan even.
Ik heb een KvK nummer en kan (ter betaling) bijna alles opvragen.
http://www.kvk.nl/zoeken/...ex=4&site=kvk2014&start=0

@ardana: Ik was mij er niet van bewust dat de link niet van kvk was. Link is nu aangepast naar kvk.nl

[Voor 20% gewijzigd door pacificocean op 15-05-2015 14:20]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 10:45

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

Pacificocean, waarom niet gewoon bij de KVK zelf ipv zo'n vage site die alleen gebruik maakt van de gegeven van KVK en daar nog een slaatje probeert uit te slaan. Het is niet alsof opvragen via deze site ook maar iets toevoegt, in tegendeel zelfs.

Note to self: being good is often more important than being right.

• Jiang153
Floppus schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 09:29:
Ze zijn aangesloten bij thuiswinkel keurmerk. Daar sowieso ook een klacht indienen
http://www.thuiswinkelkeu...on,com_wrapper/Itemid,83/
Dat heb ik zojuist gedaan. Wat er nu gaat gebeuren weet ik niet.

Ik ga denk ik ook maar een topic op opgelichtopinternet.nl, klacht.nl en kassa maken :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jiang153
Tweakers,

Heb bericht gekregen van Consoleplaza. Had ze vanochtend eindelijk aan de lijn gekregen daar de situatie uitgelegd en nu gaan zij het rechtzetten!
Pagina: 1

Apple iPhone SE (2020) Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 4a CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True