f-mobile.nl: webshop opeens offline, geen contact meer

Pagina: 1
Acties:

• Torrentus
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:17
Beste Tweakers,

Een week geleden ongeveer heb ik via de pricewatch een Galaxy S5 bij F-mobile.nl besteld. Terwijl ik aan het wachten was op levering zag ik tot mijn schrik F-mobile uit de lijst verdwijnen terwijl de artikelen nog wel gewoon verkocht worden. Inmiddels is F-mobile uit de pricewatch verdwenen.

Heeft F-mobile zich misdragen en is dat de reden van verwijdering of is F-mobile gewoon zelf gestopt?
Ik heb vandaag wel de bestelde producten gekregen, maar ze zijn niet geseald (doorgescheurde verzegeling waar nieuwe verzegeling overheen geplakt is).

Inmiddels is de website offline en zijn ze telefonisch onbereikbaar.

Alvast bedankt,
Torrentus

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Heel vreemd dit. Het gebeurt wel vaker dat f-mobile.nl om de een of andere reden de feed bij ons uitzet, om een paar dagen later weer aan te zetten. Maar dat de site ineens niet bereikbaar is, is weer een ander verhaal, iets wat mijn collega van Sales Support gaat uitzoeken. Bedankt voor de melding!

• Torrentus
Ik hoop dat de collega van Sales Support ter zijner tijd de bevindingen ook hier wil plaatsen of ze met me wil delen? :) Alvast bedankt!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Je zult begrijpen dat we niet alles kunnen delen ;) Desalniettemin, als er wat te melden is wat voor de community belangrijk is, zal dat zeker gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 08:44

henry_boy

Salessupport Tweakers
Bij deze het topic verplaatst naar het Shopping Forum.

Er is ook bij ons geen reden bekend van het stopzetten/offline halen van de webshop.
Wij proberen ook contact te krijgen met deze webshop, maar tot op heden helaas zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Is deze shop gelinkt aan f-mobile.be? Daar heb ik in november nog een telefoon besteld en had ik zeer goed (en snel) contact met de klantenservice. Tijdens mijn bestelling heb ik de shop ook een keer uit de pricewatch zien verdwijnen overigens.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henry_boy
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 08:44

henry_boy

Salessupport Tweakers
Nee, voor zover wij weten is er geen connectie tussen f-mobile.nl en f-mobile.be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Ik vrees dat ik dan toch maar aangifte moet gaan doen. Heb nog contact gehad met de webdeveloper die de webshop heeft gebouwd. Die heeft een aantal dagen geleden de opdracht gekregen om hem 'tijdelijk offline' te halen zonder opgave van reden. Ze spraken over de eigenaar als een 'eerlijk, vriendelijk' man, maar een 'eerlijk, vriendelijk' persoon doet dit soort dingen niet volgens mij.

Ik zag op facebook nog een andere gedupeerde, hier verder geen mensen een aankoop gedaan hebben bij F-mobile.nl?

Edit:
Torrentus schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 14:07:
http://tweakers.net/shopr...bile-punt-nl/shopreviews/

Laatste review van Raisy lijkt me een review van de shopeigenaar zelf.Account speciaal geregistreerd om die review te plaatsen en hetzelfde gebrekkige nederlands als ik op de website en in andere communicatie tegenkwam...

[ Voor 33% gewijzigd door Torrentus op 14-12-2014 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik heb de topictitel aangepast. We gebruiken de [ervaringen] tag meer voor een gewone discussie over games of gadgets, en in SF doen we niet aan ervaringentopics over shops. Dit gaat echter niet om een gewone ervaring, maar een shop waar wat mis lijkt te zijn.

Mocht de TS of iemand anders een betere suggestie hebben voor een topictitel, plaats dan even een TR :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torrentus
Ik heb na aangifte bij de politie plots weer contact met de eigenaar van F-Mobile. Na een flinke mailconversatie lijkt mijn probleem opgelost te worden. Zodra het probleem ook daadwerkelijk opgelost is zal ik mijn shopreview updaten.

Edit: shopreview geupdate. Mijn probleem is uiteindelijk toch nog per mail door F-Mobile opgelost.

[ Voor 18% gewijzigd door Torrentus op 13-12-2014 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Goede heads-up voor de rest dus!

Dank voor het delen. Hier moeten we in elk geval niet meer bestellen. het lijkt me dat deze dubieuze shop ook niet meer terug komt in de PW? Dagenlang onbereikbaar zijn + geopende telefoondoosjes is op z'n zachtst gezegd merkwaardig.

Trek de aangifte trouwens pas in op het moment dat je daadwerkelijk hebt wat je wilde hebben en communiceer dit ook helder naar de eigenaar van de shop. Geen telefoontjes, maar op papier hetzij digitaal anders heb je al helemaal geen poot om op te staan.

[ Voor 199% gewijzigd door Royeboi op 14-12-2014 02:43 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksmith200
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14-09 15:43
Ik heb een week geleden bij f-mobile.be een telefoon besteld, was gedurende het bestelproces op voorraad, zou de volgende dag bezorgd worden. 24 uur later kreeg ik een mail dat de telefoon toch niet op voorraad was. Ik heb sindsdien 3x een mail gestuurd, telkens geen reactie gekregen. Vandaag probeer ik ze te bellen, maar de verbinding wordt tijdens het wachtmuziekje telkens na +/- 20 seconden verbroken. Ik heb geprobeerd de bestelling te annuleren via de website, maar ik heb er niet zoveel vertrouwen in dat ik mijn geld zonder problemen terugkrijg....

Update: uiteindelijk toch gelukt om telefonisch contact te krijgen, het bedrag wordt teruggestort. Dit zou normaal 1 tot 2 weken duren maar er is afgesproken om het direct terug te storten, we gaan het zien...
f-mobile.nl is trouwens offline.

[ Voor 18% gewijzigd door eriksmith200 op 20-01-2015 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiltjes
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06-12-2024

Jiltjes

Boeh! Schrok je?

Hmm. Ik heb vorig jaar bij deze firma een tweetal iPhones 5S besteld en opgehaald. Bedrijfje aan huis. Keurige mensen, de kleur die ik bestelde was er per ongeluk niet, dus gratis hoesje erbij.

Nu, een jaar en een maand na dato blijkt dat mijn telefoon kapot is. Kan de beste firma ook niks aan doen, video processor is waarschijnlijk doorgebrand.
Onder consumenten recht zou je dan een deel van je geld kunnen terug vragen, echter de site is offline bij f-mobile en op mail wordt niet gereageerd.

Bon erbij gepakt, staat KvK nummer op: 59061987.
Site KvK:
GSM-PROHoofdvestiging
KVK 59061987Vestigingsnr. 000028382072Westmaaspad 552729KGZoetermeer
59061987 0000 000028382072 GSM-PRO. GSM-PRO. Detailhandel via postorder en internet in consumentenelektronica. www.F-mobile.nl. ...
Deze hoofdvestiging is uitgeschreven uit het Handelsregister

:| |:( :-(

Mijn opa zei vroeger altijd, "Cheap no good, good no cheap".
Had ik maar naar hem geluisterd.....

i5 4590 | 16GB | GTX960 | Win10 | T300RS Alcantara edition | T3PA | TH8A | GTOmega EVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:46
True, maar met een iPhone heb je nog het geluk dat je heel gemakkelijk bij een Apple winkel langs kunt gaan. Die helpen je volgens mij gewoon ongeacht waar je dat toetstel gekocht hebt, mits er een aankoopbewijs is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 18:43
Nilsepils schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:07:
True, maar met een iPhone heb je nog het geluk dat je heel gemakkelijk bij een Apple winkel langs kunt gaan. Die helpen je volgens mij gewoon ongeacht waar je dat toetstel gekocht hebt, mits er een aankoopbewijs is.
Apple geeft maar 1 jaar fabrieksgarantie(op toestellen die niet bij Apple gekocht zijn)! Val je daarbuiten dan krijg je gewoon een factuur van Apple. Binnen het eerste jaar kun je dus wel gewoon bij Apple aankloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oei. Dit is niet goed. M'n daar bestelde S4 is defect.
Even bij Samsung zelf aankloppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-09 18:20

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Kan je proberen, maar volgens mij zijn die reparatie-shops die er altijd zo louche uit zien ook gewoon goed genoeg, en, als je geen garantie krijgt, een stuk goedkoper.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan trouwens de rechtsvorm niet 1-2-3 terugvinden. Als het een BV was is dat meestal toch wel duidelijk terug te vinden. Als het een eenmanszaak was, dan is de eigenaar gewoon nog aansprakelijk voor afhandeling.

Het uitschrijven uit het handelsregister staat los van rechten en plichten. Als een rechtspersoon ophoudt te bestaan, zoals bij een BV, dan houdt het op. Maar de eigenaar van een eenmanszaak is gewoon hoofdelijk aansprakelijk.
Pagina: 1