Ik zie net dat ze ook een sleeve hebben, ziet er ook goed uit.
[ Voor 19% gewijzigd door Kassad op 21-09-2009 09:53 ]
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Ik denk dat het van de accuspecs afhangt of dit een aanrader is tov een 1005Philflow schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:07:
Eee goes ION: Asus 1201N
[afbeelding]
http://www.hexus.net/content/item.php?item=20336
Er zijn wel meer punten waarop die 1201N beter zou zijn dan een 1005 ook al is de accuduur minder lang. Zo kan je dankzij het ION-platform nog een beetje fatsoenlijk gamen, Full HD encoden, en als Asus slim is hangen ze er een HDMI-out op om het zo een zeer aantrekkelijk dingetje te maken.Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 10:53:
Ik denk dat het van de accuspecs afhangt of dit een aanrader is tov een 1005
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Voor 270 heb je al een 1005, terwijl de 1201 minstens 450 gaat kosten, verwacht ik.
Verwijderd
Dat is echt zo irrelevant aan de vraag... het gaat even om de specs en ION.Tsurany schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 11:06:
En vergeet absoluut resolutie en schermformaat niet. Zo zou ik absoluut geen 10" willen omdat ik dat gewoon te klein vind.
Helemaal niet, ik vind jou vraag gewoon niet relevant. Jij vergelijkt een 12" en een 10" en zegt dat het van de accu duur afhangt of de 12" een aanrader is boven de 10". Dat is pas irrelevant. Als ik een 10" netbook wilt dan is een 12" toch absoluut geen alternatief ook al zou hij net zo lang of iets langer met zijn accu doen?Verwijderd schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:52:
[...]
Dat is echt zo irrelevant aan de vraag... het gaat even om de specs en ION.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Heb hierbij ook gelijk een sleeve gekocht.
Mijn oog viel op deze http://www.caselogic.com/...&view=dxlrg&sub_site_ID=0
Er zijn een hoop sleeves die zich voordoen dat ze geschikt zijn voor EEE pc maar dat net niet zijn. Omdat ze bijvoorbeeld de accu niet meetellen. Ik laat jullie morgen weten of het wat is.
Ik zou ook graag willen weten als je een M variant hebt aangeschaft, wat voor sleeve jij erbij zou kopen?
ehm, ik game dus dagelijks op mijn 9" 901, Red Alert 2 bijvoorbeeld draait en speelt perfect. Ik zou heel graag een ion en een 9" scherm hebben. Het formaat van mijn 901 vind ik perfect maar een betere grafische chipset zou ik erg blij van worden. Generals, Company of Heroes en Anno 1701 zou ik graag op mijn netbook spelen.SvMp schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 15:42:
Precies, specs zijn veel minder relevant dan het gebruikersdoel om te vergelijken. Mooi dat een Ion geschikter is voor gamen, maar gamen doe je niet op een 10" dus voldoet een simpele GMA in die hele kleine laptopjes.
Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”
Verwijderd
Jij draait de vergelijking tussen de 12" en 10" versie hier omTsurany schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 16:46:
[...]
Helemaal niet, ik vind jou vraag gewoon niet relevant. Jij vergelijkt een 12" en een 10" en zegt dat het van de accu duur afhangt of de 12" een aanrader is boven de 10". Dat is pas irrelevant. Als ik een 10" netbook wilt dan is een 12" toch absoluut geen alternatief ook al zou hij net zo lang of iets langer met zijn accu doen?
Als de specs niet geweldig zijn qua accuduur en dergelijke, kun je veel beter een laptop nemen met 12" welke in een echte laptop range valt... lijkt me duidelijk. Vaak omdat ze er wel zijn tot 7 uur werktijd !
Verwijderd
misschien een aanvulling op het lijstje van reviews ;-)
na het lezen van deze review viel me op dat de processor nogal erg warm wordt en dit word ook als minpunt aangegeven
(in een notendop wat de review vertelt)
+ Goede prestaties
+ Mooi design
+ Goed beeldscherm
+ Geringe oppervlakte-temperatuur
+ Lange accuduur
+ Stil tijdens gebruik op de accu...
Tegen
- ...relatief luid tijdens piekgebruik op netspanning
- Processor wordt zeer warm
- Slechte luidspreker
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2009 02:04 . Reden: lezen van de review ;-) ]
Iedere processor kan anders zijn. Ik had een NC10 met een hele warme Atom. Ik kreeg ook duidelijk minder accu duur dan anderen.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 01:45:
na het lezen van deze review viel me op dat de processor nogal erg warm wordt en dit word ook als minpunt aangegeven
Dat hun 1005 een warme CPU had hoeft dus niets te zeggen over andere 1005s.
Verwijderd
zou je kunnen zeggen als hij te warm word, dat je een beroep op de garantie gaat doen omdat hij dan minder accu duur dan gemiddeld haalt. Omdat de processor duidelijk niet goed is? een warme / te warme cpu slijt ook harder toch? er werd in die test namelijk zon 80+ graden gemeten. Dit lijkt mij best wel en de testers ook een behoorlijk maximale temperatuur.Philflow schreef op woensdag 23 september 2009 @ 07:52:
[...]
Iedere processor kan anders zijn. Ik had een NC10 met een hele warme Atom. Ik kreeg ook duidelijk minder accu duur dan anderen.
Dat hun 1005 een warme CPU had hoeft dus niets te zeggen over andere 1005s.
Verwijderd
Ik wil eigenlijk de T91 gaan kopen,
maar ik hoorde dat deze nogal wat problemen kan hebben met het afspelen van youtube filmpjes.
Weten jullie of dit probleem er nog steeds is?
Ik hoorde dat het beter werkte met een andere browser zoals firefox, maar ik kan dit natuurlijk niet testen hier.
mvg Rik
80+ graden lijkt me te veel. Of Asus er echter garantie op zal geven weet ik niet.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 09:59:
[...]
er werd in die test namelijk zon 80+ graden gemeten. Dit lijkt mij best wel en de testers ook een behoorlijk maximale temperatuur.
PS. Vandaar dat Notebookcheck ook klaagt over fan geluid.
Zolang er geen fatsoenlijke hardware matige acceleratie is voor Flash Video zal het op elke PC nooit perfect vloeiend afspelen. Zelf de HD-versie niet gebruiken verminderd stotteren van je video, gewoon de normale kwaliteit of de HQ, maar HD raad ik af.Verwijderd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:28:
maar ik hoorde dat deze nogal wat problemen kan hebben met het afspelen van youtube filmpjes. Weten jullie of dit probleem er nog steeds is?
Verwijderd
Oke, bedankt voor je reactie, denk dat ik hem toch maar koop, hoge kwaliteit youtube hoeft toch niet, ik kijk daar bijna alleen voor muziek dus. ;DWiethoofd schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:42:
[...]
Zolang er geen fatsoenlijke hardware matige acceleratie is voor Flash Video zal het op elke PC nooit perfect vloeiend afspelen. Zelf de HD-versie niet gebruiken verminderd stotteren van je video, gewoon de normale kwaliteit of de HQ, maar HD raad ik af.
Verwijderd
van de intel site geplukt voor een atom n270Philflow schreef op woensdag 23 september 2009 @ 19:32:
[...]
80+ graden lijkt me te veel. Of Asus er echter garantie op zal geven weet ik niet.
PS. Vandaar dat Notebookcheck ook klaagt over fan geluid.
Package Specifications
Thermal Specification 90°C
Package Size 22mm x 22mm
Die Size 26 mm2
# of Transistors 47 million
Sockets Supported PBGA437
Dat ie als max 90 graden aan kan betekent niet dat 80 graden een normale temperatuur is. Het ligt eraan wat ze precies deden maar als je Atom 80 graden wordt dan is dat erg heet.Verwijderd schreef op donderdag 24 september 2009 @ 10:23:
[...]
van de intel site geplukt voor een atom n270
Package Specifications
Thermal Specification 90°C
[ Voor 12% gewijzigd door Philflow op 24-09-2009 10:41 ]
Misschien is een vergelijking dan wel leuk?
De maximale accuduur die ik uit mijn 1005HA-H kan persen is ongeveer 13 uur
Wat mij ook opvalt is dat het verschil in energieverbruik tussen de laagste schermverlichting stand en de middelste stand erg klein is. Dan loopt hij ongeveer 12 IPV 13. Als ik het scherm echter op de hoogste stand zet is het verschil veel meer dan 1 uurtje
Ik moet trouwens wel zeggen dat hij bij mij out of the box 14 uur liep, ik vermoed omdat er toen ook geen anti-virus e.d. mee draaide
Out-of-the-box draait natuurlijk wel de powermanagement-software, de ACPI-driver en de Hybridengine, mee. Ik denk dat die vooral verantwoordelijk zijn voor het langer vol kunnen houden.nooberke schreef op donderdag 24 september 2009 @ 21:27:
Ik moet trouwens wel zeggen dat hij bij mij out of the box 14 uur liep, ik vermoed omdat er toen ook geen anti-virus e.d. mee draaide
Out-of-the-box draait er heel veel meuk in het geheugen, bijvoorbeeld die dock. En nog flink wat services, er is nogal wat spul geïnstalleerd, vooral van Microsoft (Office trial, alle Windows Live software en wat extra Microsoft Compontenten) Ik denk dat als je dat er allemaal uitsloopt én een goede virusscanner installeert dat je per saldo minder geheugen en CPU-power gebruikt.
Na aankoop van de EeePC gelijk begonnen met verwijderen van software. Alleen de drivers, Hybrid Engine en Asus Update laten staan. Na installatie virusscanner (AVG) en diverse software (Adobe Reader 9, Firefox, Open Office) én alle Windows updates geheugen gebruik na booten rond de 320 MB.
Vervolgens nlite Windows-install gemaakt. Dit kan heel gemakkelijk omdat de i386-folder in de Windows-folder van de standaard EeePC-installatie staat. Wat services er uitgehaald die ik niet gebruik en alle oudere drivers verwijderd.
Gevolg: Geen grote teruggang in geheugengebruik. Rond de 300 MB na booten, met de geïnstalleerde software en Windows-updates.
Het vanaf de grond aan installeren geeft wel wat inzicht in de oorzaken van dat geheugengebruik: Na installatie kale Windows XP SP3 geheugengebruik ruim 100 MB, na installatie van drivers rond de 200 MB en na alle Windows updates (waren er zo'n 92) geheugengebruik ruim 300 MB.
Vervolgens wat zaken die automatisch laden uitgeschakeld, zoals de quickstarters van Adobe en Java. Geheugengebruik zit op 285 MB na reboot. Toch netjes vind ik zelf, zonder dat ik Windws helemaal kaal heb gemaakt, en ik heb alle software die ik nodig heb.
Wat wel opvalt is de enorme toename in vrije ruimte. Niet heel hard nodig met 160 GB maar toch leuk.
Mijn complete installatie mét software is inclusief 1,5 GB pagefile.sys 5,3 GB groot. Volgens mij nog kleiner dan de standaard Asus-install. Dit bevestigt voor mij wederom dat nlite vooral handig is voor computers met weinig schijfruimte (de oudere EeePC's) en voor mensen die irritante zaken als zip-folders er bij voorbaat al uit willen hebben.
Dit terwijl ik probleemloos met bluetooth verbinding kan maken met mijn mobiele telefoon en kan internetten.
Ik heb dat met zowel de standaard Asus installatie als mijn eigen schone installatie. Ook met zowel de door Asus geleverde 4.x versie van de WIDCOMM Bluetooth Software als de meest recente versie die ik heb draaien (5.5.0.7800).
Ben ik de enige?
Apparaatstatus: Het geselecteerde apparaat werkt niet goed.Ben ik de enige?
Niet dus, mijn HP 6715b heeft trouwens hetzelfde onder Vista

Mijn wireless snelheid blijft ook hangen op 54mb/sec, heb jij dit ook?
[ Voor 8% gewijzigd door nooberke op 25-09-2009 15:10 ]
Dank voor deze informatie, dus zonder NWiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 07:29:
Fonk, de Atom kan wel 64-bits aan, je moet alleen niet de Nx30 hebben die in de netbooks zit, dit is de mobile versie. De versie die op de meeste ION borden gedrukt wordt is de 330 of de 230 (zonder de N dus) en kan gewoon 64-bits instructies aan. Het is ook nog maar de vraag of de ION in de EEE lijn opgenomen wordt.
Dit is bijna perfect, maar wel weer de N en geen 64- bit ondersteuning dus blijkbaar.Philflow schreef op dinsdag 22 september 2009 @ 09:07:
Eee goes ION: Asus 1201N
[afbeelding]
http://www.hexus.net/content/item.php?item=20336
Ik ben tevreden met mijn 1000H, ik wacht zeker op ION maar als de 330 hier in zat had ik hem nu al gekocht denk ik. Al loopt het niet zo'n vaart met 64 bit.
Gelukkig is Windows 7 er gewoon in 32 bit.
Wel een mooie netbook die 1201N
Hang er een externe Samsung monitor aan, toetsenbord en muis en gamen word weer leuk op deze netbook.
Ik denk ook dat de video met minder schokken afspeelt, want ookal ben ik wel tevreden over de video afspeel mogelijkheden van GMA, ondanks je er Xvid op zet heb je soms in snelle scenes nog steeds wat haperingen.
Ik las dat je daar ReClock voor moet gebruiken al zie ik niet zo veel verschil.
Vorige week de film The Legend (2007) van XviD naar RAW uitgepakt.
Van 800 MB krijg je dan na het uitpakken met VirtualDub maar liefst 39,0 GB
Reden? Wilde hem eerst uitpakken en ondertitels er in branden en ook zien of de CPU of GPU (Geen idee welke van de twee het meeste werk doet) dan zonder haperingen snelle scenes wil afspelen.
Groot ja, en idd het loopt wel vloeiender maar nog steeds niet zo mooi als op TV.
Acceptabel dat wel, maar bij mij blijft nog steeds die ene vraag waarom lopen videos niet zo vloeiend als een film van TV bijv als dat alleen ligt aan de GPU tja (geen idee, mijn kennis is niet up2date wat dat betreft)
Als iemand dit leest en zin heeft mij dit uit te leggen zou fijn zijn. Dat internet video streams wel eens haperen snap ik wel eerder vanwege de stream.
Verwijderd
Als ik via de recovery terug ga naar de fabrieksinstellingen (F9) dan wordt de userdir goed geformateerd, maar de homedir blijft maar op 'please wait' staan.
Als ik dit na een lange tijd afbreek (uitzetten en opnieuw opstarten) dan is Xandros en My Documents op de 4G neergezet en ziet Bestandsbeheer en Disk Utility de 16G kaart niet. Ook de schijfcontrole (ook F9) ziet de 16G niet.
Heeft iemand een tip? Format commando? Rammelen met het ding?
De EEE pc is in de zomer terug naar Emmen geweest voor de batterij (loopt leeg als ie uit staat; bekende euvel) en een gammele AC-connectie en die problemen zijn niet verholpen NA een nieuw mobo/batterij/adapter. Maar de 1 jaar garantie is inmiddels wel verlopen.
Je hebt twee jaar garantie hoor, bel anders Asus gewoon en vraag ze (aan de hand van het serienummer) wat ze je aanraden.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:00:
Maar de 1 jaar garantie is inmiddels wel verlopen.
Wat voor wilde plannen heb je met 64-bits dat je dat persé wilt hebben? Met 32-bits kun je nog heel erg lang toe, langer dan de levensduur van die laptop. En gezien de geheugenbeperkingen van de netbook zullen je apps er toch niets aan hebben, want meer dan 2 of 4GB krijg je er niet in.Fonk schreef op zondag 27 september 2009 @ 06:42:
Dit is bijna perfect, maar wel weer de N en geen 64- bit ondersteuning dus blijkbaar.
Ik ben tevreden met mijn 1000H, ik wacht zeker op ION maar als de 330 hier in zat had ik hem nu al gekocht denk ik. Al loopt het niet zo'n vaart met 64 bit.
Probeer VLC eens, en kijk dan eens of je nog steeds haperingen hebt? Xvid moet voor de atom puur door de CPU meer dan goed te doen zijn. Tenzij je misschien nog processen op de achtergrond hebt draaien die ook de CPU claimen (openstaande browser bijvoorbeeld)Ik denk ook dat de video met minder schokken afspeelt, want ookal ben ik wel tevreden over de video afspeel mogelijkheden van GMA, ondanks je er Xvid op zet heb je soms in snelle scenes nog steeds wat haperingen.
Filmpjes die afgespeeld worden door de flash player in je browser zullen trager lopen dan films via een fatsoenlijke player. De reden daarvoor is dat flash zelf het decoderen doet. Zelfs al heb je hardware-ondersteuning voor het versnellen van video decoden, dan negeert flash dat volledig. Leve proprietary software.. heel vervelend als het h264 video betreft en je hebt bijv. een ION chipset die dat in hardware kan decoden (zoals de youtube HD filmpjes). In flash loopt het dan voor geen meter, terwijl hetzelfde filmpje in bijv. VLC perfect zou werken.Acceptabel dat wel, maar bij mij blijft nog steeds die ene vraag waarom lopen videos niet zo vloeiend als een film van TV bijv als dat alleen ligt aan de GPU tja (geen idee, mijn kennis is niet up2date wat dat betreft)
Als iemand dit leest en zin heeft mij dit uit te leggen zou fijn zijn. Dat internet video streams wel eens haperen snap ik wel eerder vanwege de stream.
Als je zelfs met VLC haperingen hebt met het afspelen van xvid (en dus geen h264!): waar komt het filmpje vandaan? Staat het lokaal op de computer, of speel je het van een netwerkshare af (over wifi?). Probeer i.i.ig. om het filmpje lokaal van de harddisk af te spelen.
I mentioned it once, but I think I got away with it.
De 16GB SSD zit als los insteekkaartje in je EEE-PC 900. Aan de onderkant zit een klepje met een schroefje. Losschroeven en klepje verwijderen. Haal de kaartjes die je ziet zitten los, en druk ze weer goed vast (kan zijn dat er ook nog een wifikaartje zit, weet het niet zeker meer). Kijk dan bij het opstarten nog even via F9 of 'ie het kaartje dan wel ziet. Grote kans dat het kaartje gewoon niet goed vast zat.Verwijderd schreef op zondag 27 september 2009 @ 09:00:
Mijn EEE pc 900 (4G + 16G, met Xandros Easy) ziet de 16G SSD kaart niet meer.
...
Heeft iemand een tip? Format commando? Rammelen met het ding?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Verwijderd
Bedankt voor de tip, ik ga morgen zo'n klein schroevendraaiertje erbij halen.Grote kans dat het kaartje gewoon niet goed vast zat.
Doet me denken aan 10 jaar geleden, toen ik mijn desktop mee heb genomen in de stadsbus, omdat de floppy drive niet meer werd gevonden. Toen ik na 30 minuten bij Vobis aankwam was daar niets aan de hand. Vastgerammeld.
Verwijderd
Goed te horen. Had ik hier wel vaker gelezen, maar toen deed ik de aanname dat er vanuit dat Asus 1 jaar biedt en dat hett tweede jaar voortvloeit uit "je mag verwachten dat het apparaat 2 jaar naar behoren functioneert' (en dat je er dus om moet zeuren bij Asus).Je hebt twee jaar garantie hoor
Ervaring waar anderen wellicht iets aan hebben: de EEE pc 900 is half juni/juli 4 weken weggeweest, omdat de batterij niet leverbaar was. Het nieuwe moederbord en de adapter waren wel voorradig.
Kreeg wel een speciale EEE pc laptoptas voor het ongemak.
wanneer ik muziek zit te luisteren en daarnaast aan het surfen ben met firefox dan hapert mijn muziek soms gewoon paar keertje seconde-twee, echt irritant..
op zich zou het niet aan mijn geheugen moeten liggen want ik het 2gb al lang máár, ik heb wel rond de 46 processen draaien zo is in taakbeheer te zien. Zou het hieraan kunnen liggen en hoe kan ik het aantal processen verminderen?
Stream of gewoon vanaf de harde schijf? Welke mediaspeler?S87 schreef op maandag 28 september 2009 @ 19:54:
wanneer ik muziek zit te luisteren en daarnaast aan het surfen ben met firefox dan hapert mijn muziek soms gewoon paar keertje seconde-twee, echt irritant..
Afhankelijk van je besturingssysteem zijn er er een paar services die je uit kunt schakelen, mocht je als enkele gebruiker werken dan kan je 'Secondary Logon' en 'Compatibiliteit voor Snelle gebruikerswisseling' uitschakelen, ook de 'Messenger'-service is uit te schakelen.ik heb wel rond de 46 processen draaien zo is in taakbeheer te zien. Zou het hieraan kunnen liggen en hoe kan ik het aantal processen verminderen?
In XP ga je naar Configuratiescherm > Systeembeheer > Services of je typt in Start > Uitvoeren: services.msc.
Tot paar dagen terug had ik dit probleem totaal niet. Ik gebruik trouwens een 1000H.
Ik zal in ieder geval sommige processen proberen uit te schakelen, kijken of het dan opgelost zal zijn.
Bedankt voor een snelle reactie!
winamp lijkt me geen probleem opzich, want ik gebruik hem ook kaal zonder alle nieuwe toestanden erbij.SvMp schreef op maandag 28 september 2009 @ 22:27:
Hoe is je Winamp geconfigureerd? De nieuwste versie is bloatware. Als je die (bijna) volledig hebt geinstalleerd, kan WinAmp met dingen allerlei bezig zijn zodat de muziek bij het minste of geringste te weinig CPU-tijd krijgt en hapert. Ik heb de nieuwste WinAmp heel kaal, zodat deze bijna gelijk is aan WinAmp 2.x.
Ik heb inmiddels al gemerkt wanneer ik de super hybrid engine zet in high of super performance dat ik dit probleem niet meer heb, maar vooral in power saving en automatic
Dat duidt toch op niet genoeg processorkracht op die momenten. Is er een proces die een de CPU steeds gebruikt?S87 schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 12:31:
[...]
winamp lijkt me geen probleem opzich, want ik gebruik hem ook kaal zonder alle nieuwe toestanden erbij.
Ik heb inmiddels al gemerkt wanneer ik de super hybrid engine zet in high of super performance dat ik dit probleem niet meer heb, maar vooral in power saving en automatic
Het is vooral firefox en Eset smart security wat het meest te zien is dat CPU gebruikt, maar dat dan weer niet zo gek veel gewoon zoals dat standaard was.SvMp schreef op dinsdag 29 september 2009 @ 13:51:
[...]
Dat duidt toch op niet genoeg processorkracht op die momenten. Is er een proces die een de CPU steeds gebruikt?
Maar ja zoals ik a zei bij Power Saving en Auto Power Saving krijg ik dat probleem bij High Performace en Super Performace draait de 1000H super!
De accu gaat na intensief gebruik zo'n 6 uurtjes mee (MSN, word, uitzendinggemist). Nog geen last van loszittende onderdelen en hij is ook lekker snel
De 1101HA zal de NBBG sepcial winnen. Als iemand nog wat ervariongen wil delen over oa de accutijd, bouwkwaliteit etc etc dan waardeer ik dat. Even in bovenstaand topic posten in dat geval.
Iedereen heeft recht op zijn mening natuurlijk maar ik vraag me dan wel af of je die echt in bezit hebt gehad?GENETX schreef op donderdag 01 oktober 2009 @ 15:14:
[NBBG] Special: Netbook oktober 2009
De 1101HA zal de NBBG sepcial winnen.
Ik heb hem 1 dag gehad voor dat ik hem weer terug stuurde. De combinatie van een zwakke backlight en een reflecterend scherm maakt hem ongeschikt voor buiten gebruik of in fel verlichte ruimtes. De fan maakt behoorlijk veel lawaai. Een pluspunt is de overklok functie.
De Acer 751 is vrijwel hetzelfde, is doodstil en heeft een feller scherm. Helaas geen overklok functie. Maar ook die zou ik niet aanraden. Ik zou helemaal niemand in oktober 2009 aanraden om 365 euro neer te leggen voor een Atom Z520 netbook. Ik merk al lags bij het openen van tabjes in Firefox.
Mijn nominatie zou de Asus 1005HA-M zijn. Die heeft tenminste een netbook prijs en kan ook buiten worden gebruikt. Bovendien is ie sneller dan de Z520.
De mensen die een hogere resolutie willen kunnen beter een Acer 1810T nemen. Dan heb je tenminste voldoende power voor multi tasken, 1080p videos en Youtube HD. Voor maar 85 euro meer krijg je een Windows 7 licentie, een veel sterkere CPU, een veel sterkere GPU, een HDMI aansluiting, meer geheugen en een grotere harde schijf.
http://www.notebookcheck....01HA-Netbook.20041.0.html
Daar geeft men ook aan dat hij neit veel lawaai maakt, dus wellicht dat jij net de verpkeerde had, of aan het OC-en was in super mode (wat ik ook las elders).
De brightness kan nog een probleem zijn atm. Volgens mij ondersteund eeectl hem nog niet, net als mijn T91. Echter, in Windows 7 weet ik wel wat het effect is en kan ik hem op de accu ook vol open gooien en dan is er niets aan de hand. Dan is mijn T91 nog beter als mijn Asus F3Sc.
Het geluid is relatief, maar voor een netbook aan de luide kant imo. Hier de meting van Notebookjournal.
Asus 1101HA
Betrieb (Vollast mit Stromanschluss) dB(A) 29,40
Betrieb (Idle) dB(A) 26,40
Betrieb Akku (Energiesparmode) dB(A) 25,70
Acer 751
Geräuschentwicklung
Betrieb (Vollast mit Stromanschluss) dB(A) 23,90
Betrieb (Idle) dB(A) 22,50
Betrieb Akku (Energiesparmode) dB(A) 22,10
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 01-10-2009 18:48 ]
Wat voor impact heeft dat op de display performance van de 1101HA ?
Ik neem aan dat ik de resolutie voor een externe monitor niet kan verhogen tot boven de 1366 x 768 Pixels
Waarschijnlijk kan de 1101HA wel 1920*1080 aansturen maar het lijkt me onverstandig. Ten eerste zal de beeldkwaliteit achteruit gaan omdat het een analoog signaal is, ten tweede is de performance van een Atom Z520 met GMA500 aan de zeer trage kant.FastWallie schreef op vrijdag 02 oktober 2009 @ 13:11:
Ik kan weinig informatie vinden over het koppelen van een externe monitor (bv 24 inch).
Wat voor impact heeft dat op de display performance van de 1101HA ?
Ik neem aan dat ik de resolutie voor een externe monitor niet kan verhogen tot boven de 1366 x 768 Pixels
Als je iets meer geld neerlegt heb je de veel snellere Acer 1810T met HDMI die een digitaal signaal kan geven.
Ter land, ter zee en in de kroeg
[ Voor 3% gewijzigd door Proview op 05-10-2009 19:57 ]
Als je problemen hebt met opstarten in Post (BIOS o.a.) volg dan deze stappen:Christiano007 schreef op zondag 04 oktober 2009 @ 22:51:
Ik probeer mijn EEE PC 1000h net op te starten na een maand ofzo, en hij gaat niet meer naar Windows toe (blijft zwart, wel Bios scherm etc.) en het acculampje blijft knipperen met de accu erin en de stroom erop. Dat zijn dus 2 problemen, nu lijkt de accu defect en misschien wel de hardeschijf alleen ik kan dat niet zo testen. Weet iemand een usb applicatie?
1. Sluit windows helemaal af
2. Haal de stekker uit het stopcontact en verwijder eventueel de accu
3. Houd ongeveer 15 seconden de start / aan uit schakelaar ingedrukt op de netbook
4. Steek de stekker in het stopcontact en daarna de power plug in de netbook
5. druk op power knop
6. druk op F2
7.in de BIOS ga naar Reset factry defaults (YES) check je bootup routine en safe changes and exit now
-
Systeem is nu gereset en zou moeten booten.
Reden kan zijn dat tijdens het afsluiten van windows EeeCTL stond te draaien of een andere overclock hierdoor als je dit niet uitzet voor dat je afsluit kan je pc 'door de war raken'
Succes:)
Ik heb de beta van de normale Ubuntu 9.10 Karmic geinstalleerd op mijn 1000H. Netbook Remix bevalt mij qua lay-out namelijk niet omdat ik ook op mijn desktop de normale ubuntu heb draaien.Proview schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 19:56:
Ik vroeg mij af er al iemand op de 1005HA Ubuntu netbook remix naast XP heeft draaien (dual boot) en hoe dat bevalt en op welke schijf geïnstalleerd etc etc. Had al even gezocht maar kon hier geen topic over vinden.
Qua partities heb ik draaien:
Windows primair 20 gig
Daarna Ubuntu / schijf 8 gig (ext4)
SWAP 2 gig
/home restant (ext4)
Tijdens ubuntu installatie kun je dat wijzigen. Back-up wel al je persoonlijke bestanden!
Ik raad echt 9.10 aan ipv 9.04, 9.10 draait echt een stuk soepeler,ook een stuk fijner dan windows. Maar ik draai dan ook op mijn vaste computer uitsluitend ubuntu. Compiz alles werkt bij mij. Met de live-cd kun je in een computer met CD-drive een USB stick creeren. Als je op Esc. drukt bij het opstarten kun je vanaf USB opstarten en kijken of het werkt.
Ik heb toevallig vorige week die vraag gesteld bij www.replacedirect.com, hun antwoord staat hieronder:Ryan1981 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:04:
Iemand al een leverancier voor de accu's van de 1005HA-H gevonden? Zou wel een 2e accu willen hebben.
"Helaas kunnen wij de batterij pas over enkele weken leveren, de leverancier heeft aangegeven deze binnen een paar weken binnen te verwachten, als de leverancier ze heeft gaan wij ze bestellen.
Helaas is voor ons op dit moment nog onbekend wanneer de batterij precies in ons assortiment komt."
http://shop.ebay.nl/i.htm...kw=1005+battery&_osacat=0Ryan1981 schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 16:04:
Iemand al een leverancier voor de accu's van de 1005HA-H gevonden? Zou wel een 2e accu willen hebben.
Zelfs met een EEE PC 900 is dit mogelijk in XP, dus lijkt me dat het met een 1101HA ook wel werktTimMer schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:23:
Is het mogelijk om met de 1101HA tegelijkertijd het ingebouwde beeldscherm en een extern beeldscherm (TV met vga-input) te gebruiken?
Ok, dat is mooi. Hij is niet voor mijzelf, maar voor een paar ubernoob-gebruikers, dus moet sowieso allemaal zo simpel mogelijk zijn. Maar deze optie moet er sowieso wel opzitten.Wiethoofd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 17:26:
[...]
Zelfs met een EEE PC 900 is dit mogelijk in XP, dus lijkt me dat het met een 1101HA ook wel werkt
Verwijderd
Ik heb onlangs de 1101 HA aangeschaft in het zwart, en vroeg me af of het normaal is dat ik youtube-filmpjes niet of nauwelijks kan afspelen. Ik heb het niet over de HD-kwaliteit, maar zelfs de "normale" kwaliteit kan ie niet eens soepel (lees: zonder haperingen) tonen aan mij. Iemand anders hier ervaring mee? Ik heb de CPU al overgeklokt tot de maximale 30%, maar ook dat mocht niet baten.
Normale kwaliteit zou zeker moeten lukken. Staat ie in High performance?Verwijderd schreef op woensdag 07 oktober 2009 @ 00:19:
Hoi,
Ik heb onlangs de 1101 HA aangeschaft in het zwart, en vroeg me af of het normaal is dat ik youtube-filmpjes niet of nauwelijks kan afspelen. Ik heb het niet over de HD-kwaliteit, maar zelfs de "normale" kwaliteit kan ie niet eens soepel (lees: zonder haperingen) tonen aan mij. Iemand anders hier ervaring mee? Ik heb de CPU al overgeklokt tot de maximale 30%, maar ook dat mocht niet baten.
Anders Flash update en een andere browser proberen.
Bij mijn 1005HA-H is het FN+F8Wiethoofd schreef op dinsdag 06 oktober 2009 @ 21:06:
Fn+F6 is volgens mij het instellen van dualview, clone of puur extern of laptop scherm.
Youtube loopt hier goed, HD trekt hij niet, high quality wel
Nu zag ik in dit topic de 1005H en daar zijn nogal wat verschillen in. Ik wil 't liefste de variant met de hoogste accuduur. Volgens mij is dat bijvoorbeeld deze (prijs is volgens mij wel laag?? /edit: zie al dat het prijs exclusief BTW is dan is 319 aardige prijs maar niet super.) http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=491784. Ze verkopen hier helaas geen witte. Ik geef de voorkeur aan deze shop omdat die bij mij in de buurt een afleverpunt heeft. Het heeft als typenummer "1005HA-BLK037X" Dat is 'de goede' toch? (goede is voor mij bluetooth combinatie met langste accuduur).
Heeft deze nu wel of niet bluetooth? Dat gebruik ik vaak om mobiel via m'n telefoon te internetten.
[ Voor 4% gewijzigd door WTM op 08-10-2009 11:40 ]
Ik heb zelf een BLK037X en dat is MET bluetooth en MET de 63 watt uur accuWTM schreef op donderdag 08 oktober 2009 @ 11:39:
Ikzelf heb een 1000H (N270). Nu is mijn vrouw redelijk weg van deze en vraagt ze 'm steeds vaker te leen... Nouja ik deel graag maar vind 't ook wel lekker om er nog een bij te kopen. Sinds de 1000H zijn er genoeg andere modellen bijgekomen.
Nu zag ik in dit topic de 1005H en daar zijn nogal wat verschillen in. Ik wil 't liefste de variant met de hoogste accuduur. Volgens mij is dat bijvoorbeeld deze (prijs is volgens mij wel laag?? /edit: zie al dat het prijs exclusief BTW is dan is 319 aardige prijs maar niet super.) http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=491784. Ze verkopen hier helaas geen witte. Ik geef de voorkeur aan deze shop omdat die bij mij in de buurt een afleverpunt heeft. Het heeft als typenummer "1005HA-BLK037X" Dat is 'de goede' toch? (goede is voor mij bluetooth combinatie met langste accuduur).
Heeft deze nu wel of niet bluetooth? Dat gebruik ik vaak om mobiel via m'n telefoon te internetten.
Iemand enig idee of er n280 netbooks officieel met windows 7 komen binnen nu en 2 maanden? Of andere nieuwe modellen van Asus. Asus 1201: http://www.portablegear.n...Eee_PC_1201N_duikt_op.htm
?
Als er een 11,6" uitkomt met een een werkbare accuduur van ongeveer 8uur zou ik daarvoor opteren. Al ben ik nogsteeds erg happy met de 1000h.
Het opladen van de batterij is een soort hit-and-miss gebeuren. Op gegeven moment de netbook 48 uur laten laden, lampje op groen, XP meldt 100%, maar zodra de stekker eruit getrokken werd ging de 1005HA uit.
De percentages van de batterij onder XP springen soms ook (ogenschijnlijk) random heen en weer (beetje afhankelijk of de power cord erin is geweest of niet).
Het asus forum laat ook zien dat het een bekend probleem is:
http://vip.asus.com/forum...HA&page=1&SLanguage=en-us
Hab de eerste 1005HA al RMA gestuurd, maar de vervanging die ik gisteren heb ontvangen heeft precies hetzelfde probleem
Had hem graag volgende week meegenomen op vakantie, maar ziet er naar uit dat dat niet gaat lukken.
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Hoe kan ik de batterij het beste gebruiken? Mijn idee was helemaal opladen, gebruiken en als ik wil aansluiten op netvoeding de accu verwijderen. Accu uiteindelijk helemaal laten leeglopen en daarna weer volledig laden. Daarna weer opnieuw beginnen... maar is dat de beste manier?
BIOS 0905 1. Enhance battery performance
De update lost dit batterij probleem overigens niet op.
Specs | Outcast UT clan | You're going to reap what you sow.
Ik heb sinds vandaag die K4, een heerlijke tas, niet te klein maar genoeg ruimte voor alles wat ik mee wil nemen.Kassad schreef op maandag 21 september 2009 @ 09:50:
Voor iedereen die op zoek is naar een goede tas voor de eee, Pakuma heeft een nieuw type speciaal voor 10" laptops, de K4. Ik heb zelf de K1 en ben daar erg tevreden over, het is een goede tas.
Ik zie net dat ze ook een sleeve hebben, ziet er ook goed uit.
Bedankt voor de tip!

Een leverancier heb je niet voor niets, dus zal is kijken wat ze zeggen.
Bij HP heb ik tot 2 maal toe ook een gloednieuwe adapter opgestuurd gekregen
De andere 3 pootjes zitten overigens nog hartstikke vast

Zo bedoel ik het ook niet, het opsturen van een set voetjes lijkt goedkoop maar de verzendkosten moeten ze toch betalenGENETX schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 11:51:
Volgens mij werden verzendkosten niet in rekening gebracht bij de toetsen.
Eerst even me leverancier afwachten, als ze het netjes oplossen krijgen ze een positieve shopreview
Ik overweeg 'm sterk, zeker nu ik 'm in het echt gezien heb. Alleen als die accu ellende structureel is misschien een andere serie overwegen. Juist die 10,5 uur (wat IRL met werken tot ongeveer 7 uur ofzo zal komen, is 't prima).
Overigens: past de adapter van de 1000h ? op een 1005HA-H? Kan ik eentje op m'n werk laten liggen...
vziw wel. Volgens mij leveren ze overal gewoon dezelfde adapter mee. Check dus even de output van de adapter op voltage en amperage. Als hij dan ook nog past dan gaat het goedWTM schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:50:
Overigens: past de adapter van de 1000h ? op een 1005HA-H? Kan ik eentje op m'n werk laten liggen...
Ik heb de mijne nu zo'n 2 maanden en geen enkel probleem.WTM schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 13:50:
Nog meer mensen problemen met de accu van de 1005HA-H ?
Ik overweeg 'm sterk, zeker nu ik 'm in het echt gezien heb. Alleen als die accu ellende structureel is misschien een andere serie overwegen. Juist die 10,5 uur (wat IRL met werken tot ongeveer 7 uur ofzo zal komen, is 't prima).
Ook die van mijn vrouw niet.
Verwijderd
Indien ik het werkend kreeg zal ik ook mijn verhaal hier doen, wish me luck.
Ik werk sinds kort met Tiny Windows 7 Ultimate NL op mijn Gigabyte T1028X en Acer D250.Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 18:39:
Ik sinds enkele dagen een 1101HA, en heb er onmiddellijk een 2Gb reepje ingestoken. Vind heel erg prettig werken, maar ben nu een poging aan het ondernemen om er een Windows 7 op te plakken (stripped met vLite, indien iemand een setup heeft die kleiner als 2Gb gaat zou ik het graag horen). Iemand anders hier al ervaringen mee?
Indien ik het werkend kreeg zal ik ook mijn verhaal hier doen, wish me luck.
Dit is zo'n 700Mb groot en werkt als een zonnetje.
Je moet maar eens zoeken naar "Windows.Tiny7.Rev01.Unattended.Activated.CD-eXPerience"
Dit is de site. http://forum.retestrak.nl/
Verwijderd
Het enige nadeel was dat ik handige features zoals Super Hybrid Engine, LiveUpdate, Eee Storage etcetera kwijt was, maar deze stonden allemaal op de Recovery CD die bij de netbook bijgeleverd was. Deze heb ik in mijn Desktop gestoken en via netwerk gedeeld, en installeren van deze tools lukt perfect. (tools zitten in /Software)
Het schijnt dat de Rev02 beter is, helaas nergens te vinden.sn0w13 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:46:
[...]
Ik werk sinds kort met Tiny Windows 7 Ultimate NL op mijn Gigabyte T1028X en Acer D250.
Je moet maar eens zoeken naar "Windows.Tiny7.Rev01.Unattended.Activated.CD-eXPerience"
Wel een mooie release als ik de bijgevoegde readme mag geloven.
Hmm, raar, die kan ik niet vinden. Vind wel een thread waar de release besproken wordt, met een link naar de release-thread maar daar mag ik niet in..sn0w13 schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 21:46:
[...]
Ik werk sinds kort met Tiny Windows 7 Ultimate NL op mijn Gigabyte T1028X en Acer D250.
heb je een alternatief?
Paar dagen later verschijnt er op de ASUS support site een BIOS update (versie 902). Deze heb ik ook bijgewerkt, maar dit heeft wel de werking van de ACPI driver wel ongedaan gemaakt. Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft?
Een beetje zoeken op de juiste site's geeft aardig wat mogelijkheden tot.....Kassad schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 21:16:
[...]
Hmm, raar, die kan ik niet vinden. Vind wel een thread waar de release besproken wordt, met een link naar de release-thread maar daar mag ik niet in..
heb je een alternatief?
Nu werkt niks meer. Accu was leeg. Deze is ondertussen weer helemaal opgeladen. Na het aanzetten gaan alle statuslampjes branden, echter geen beeld. Geen BIOS, niks nada noppes.
Extern scherm aansluiten werkte ook niet. Accu losgehaald en opgestart zonder accu. Ook niks. Alle statuslampjes blijven branden... Iemand nog een idee?
Touche. Ik verontschuldig mij.
Al gewoon de "normale" manier geprobeerd door de powerknop X aantal sec. ingedrukt te houden en daarna weer gewoon aan doen?trolleystad schreef op woensdag 14 oktober 2009 @ 22:22:
Mijn eee-pc 900 is er vandaag mee gestopt. Ik had 'm uitgeleend aan mijn vriend. Die sloot windows XP af met het gebruikelijke "Start -> Afsluiten" en dergelijke, maar toen sloot hij de monitorklep iets te snel en ging 'ie op stand-by. Nu (2 dagen later) wil ik 'm aanzetten en krijg ik wel 1 seconde het windows login schermpje te zien.
Nu werkt niks meer. Accu was leeg. Deze is ondertussen weer helemaal opgeladen. Na het aanzetten gaan alle statuslampjes branden, echter geen beeld. Geen BIOS, niks nada noppes.
Extern scherm aansluiten werkte ook niet. Accu losgehaald en opgestart zonder accu. Ook niks. Alle statuslampjes blijven branden... Iemand nog een idee?
Mijn 1000h doe ik trouwens weg, gebruik hem amper en het is zonde om hem alleen maar in de kast te hebben . Als iemand interesse heeft V&A aangeboden: Asus Eee PC 1000H Zwart
Ter land, ter zee en in de kroeg
Yep. Zonder het ingedrukt houden gaat 'ie ook niet uit.Christiano007 schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 10:28:
[...]
Al gewoon de "normale" manier geprobeerd door de powerknop X aantal sec. ingedrukt te houden en daarna weer gewoon aan doen?
Op de asus site staan 2 types vermeld, 1 met 6 uur oid aan accu tijd en 1 met 11 uur aan accu tijd. Het verschil zit hem puur en alleen in de accu.
Hoe weet ik welke accu in het type zit welke ik bestel?? is daar een speciale vendorcode oid voor waaruit blijkt dat je de 11h versie hebt?
Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1
Iemand een idee ?
* GENETX is zelf bezig met het opensource Navit wat prima op de resolutie kan.
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
Gebruik verder de search
We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic