[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor mijn vriendin recent een Asus Eee PC 1005HA aangeschaft. Ik heb hier eigenlijk een vraag over die altijd speelt bij apparaten met batterijen:

Is het nou slecht voor de batterij als je de PC constant in de stroom laat zitten? Is het beter om de accu grotendeels leeg te laten lopen om vervolgens weer helemaal vol te laden?

Omdat dit apparaat zo'n ontzettend gave batterijtijd van >10 uur heeft wil ik dit niet verpesten!

Voor zover ik zelf weet is het met de "moderne" Li-Ion batterijen zo dat het niet meer uitmaakt of je hem constant aan de stroom hebt hangen en wordt zo'n batterij niet meer "lui" als je hem niet leeg laat lopen. Maar zeker weten doe ik het niet en je hoort of leest vaak verschillende opvattingen. Vandaar de vraag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-07 13:45

shades

huh ?

Nope, das bios scherm maar ik spraak natuurlijk voor mij beurt en had beter even kunnen googlen. F9 does the trick...
GENETX schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 08:53:
Maar heb je dan een speciaal navigatieprogramma nodig ofzo?

* GENETX is zelf bezig met het opensource Navit wat prima op de resolutie kan.
Nouja, misschien niet speciaal - ik heb legio nav apps er opstaan - en sommige zijn gewoon niet geschikt voor een hoogte van 600pix en hebben toolbars (verticale of horizontale) dan het bruikbare gedeelte voor het kaartmateriaal te krap is (vind ik).

Tis overigens geen nav software maar software om routes/ritten te maken

[ Voor 24% gewijzigd door shades op 16-10-2009 09:52 ]

https://k1600gt.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damm…

Dit gebeurd er dus als je op je netbook (1000H) stapt die naast je bed op de grond ligt…

Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/b3lq1j.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i37.tinypic.com/2h6rlmd.jpg

Bummer… :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ach joh, even een schermpje scoren van ebay en inbouwen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 11:14:
Ach joh, even een schermpje scoren van ebay en inbouwen toch?
Net een origineel scherm besteld bij Replace Direct…(130 Euro)
Zal ongetwijfeld wel ergens goedkoper te koop zijn (een of andere obscure site in Taiwan ofzo)
Inbouwen zal ook wel lukken…
Heb er nu een externe lcd aan hangen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Wow ziet er lekker uit, je ziet de hiel er gewoon in staan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 10:32:
Damm…

Dit gebeurd er dus als je op je netbook (1000H) stapt die naast je bed op de grond ligt…

[afbeelding]

[afbeelding]

Bummer… :(
brrrrrrr mijn maag draait gelijk om...
true horror !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-09 10:48
Heeft iemand hier tips om 720p H264 (1.5Mbit) vloeiend te krijgen op een 1101HA? Ik kom niet verder als 20fps in MPC-HC (met Cyberlink decoder), terwijl die het toch zonder probleem zou moeten kunnen. OS is Windows XP met 2GB geheugen.

Zijn er in zijn algemeenheid nog tips/tweaks/e.d. om de performance wat op te schroeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

shades schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 15:11:
[...]

brrrrrrr mijn maag draait gelijk om...
true horror !
Zijn wel ergere dingen in het leven toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Verwijderd schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 17:38:
[...]
Zijn wel ergere dingen in het leven toch ? :)
Alles is relatief, zeker wel - ik bezit mijn1000HE nu ca 3 maanden en ik ben er afgezien van de wat lage verticale resolute van 600px zeer blij mee en moet er niet aan denken dat er er op zou gaan staan.

Even een technische vraag: gigahetzen zeggen niet alles maat de atom n280 draaitop 1.66GHz en wil dus overgaan naar de 1101HA waar een 1,33Ghz Z520 in zit - performed de 1101HA nu wel beter ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i38.tinypic.com/28krl6q.jpg

En nu maar wachten op een nieuw scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
shades schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 23:36:
Even een technische vraag: gigahetzen zeggen niet alles maat de atom n280 draaitop 1.66GHz en wil dus overgaan naar de 1101HA waar een 1,33Ghz Z520 in zit - performed de 1101HA nu wel beter ??
Het is vooral de chipset en IGP waarmee ze gepaard gaan. Ook ondersteund de Z520 Intel_VT waar de N270 en N280 dit niet kunnen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
AFAIK lever je met de Z520 wel wat performance in. Je kan hem echter 30% overclocken, mits je geen 2GB versie hebt.
Thanx, maar MPC-HC gaat het voorlopig niet worden. Als ik de ingebouwde DXVA-decoder pak, krijg ik een instant BSOD. Met Cyberlink gaat het wel, maar niet 100% soepel. Alleen als ik resizing/scaling uitzet en D3D fullscreen (wat eveneens problemen geeft) gaat het net (niet). Maar het is me te krap en dan gebruik nog een 720p met lage bitrate. En subs hoef ik met MPC-HC niet eens te overwegen.

Mischien dat het met Windows 7 beter zou gaan, aangezien die EVR en DXVA2 gebruikt, maar daarme ben ik weer bang dat de drivers nog niet volwassen genoeg zijn (buiten de prijs, kost me nog eens een halve netbook).

Is er geen commerciele mediaspeler, specifiek voor netbooks e.d., die gebruikt maar van DXVA(2) en goed met de Intel Atom en GMA500 overweg kan?

[ Voor 80% gewijzigd door Klaus_1250 op 19-10-2009 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
Ik zie zojuist dat de T91MT vanaf 22 oktober voor €505 verkrijgbaar zal zijn, volgens deze sites:

http://www.golem.de/0910/70551.html
http://www.slashgear.com/...d-drops-oct-22nd-1960838/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
ik heb ook een 1101ha en heb er win 7 op staan en 720p doet ie met de bijgeleverde wmp (van win 7) na install van core avc als een speer met +/- 40% cpu belasting.
en wat drivers betreft:alles werkt onder win 7 out of the box.
en voor de rc hoef je niets te betalen en je kan hem nog tot maart gebruiken ofzo geloof ik.
pricewatch: Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 32bit)
en voor nog geen 90 euro heb je een originele win 7.
Klaus_1250 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 01:51:
AFAIK lever je met de Z520 wel wat performance in. Je kan hem echter 30% overclocken, mits je geen 2GB versie hebt.

[...]

Thanx, maar MPC-HC gaat het voorlopig niet worden. Als ik de ingebouwde DXVA-decoder pak, krijg ik een instant BSOD. Met Cyberlink gaat het wel, maar niet 100% soepel. Alleen als ik resizing/scaling uitzet en D3D fullscreen (wat eveneens problemen geeft) gaat het net (niet). Maar het is me te krap en dan gebruik nog een 720p met lage bitrate. En subs hoef ik met MPC-HC niet eens te overwegen.

Mischien dat het met Windows 7 beter zou gaan, aangezien die EVR en DXVA2 gebruikt, maar daarme ben ik weer bang dat de drivers nog niet volwassen genoeg zijn (buiten de prijs, kost me nog eens een halve netbook).

Is er geen commerciele mediaspeler, specifiek voor netbooks e.d., die gebruikt maar van DXVA(2) en goed met de Intel Atom en GMA500 overweg kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Dan wacht ik nog eventjes.. Misschien moet/kan ik dan minder voor de 1000HE vragen maar ja, het zij zo.. Wellicht kan mijn vrouwtje dit ding gebruiken om te skypen of voor in de woonkamer om een beetje te inetten,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazonga
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-02 21:31
HellStorm666 schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 00:10:
Ik heb een vraag over de EEE PC 1101 HA.
Op de asus site staan 2 types vermeld, 1 met 6 uur oid aan accu tijd en 1 met 11 uur aan accu tijd. Het verschil zit hem puur en alleen in de accu.
Hoe weet ik welke accu in het type zit welke ik bestel?? is daar een speciale vendorcode oid voor waaruit blijkt dat je de 11h versie hebt?
Goeie vraag, ik zit met dezelfde vraag, ik zoek namelijk een 1101HA met grote accu.

In deze review : http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=4007 staat dat er twee accus mogelijk zijn. Op de website van Asus staat ook dat er twee accus mogelijk zijn: http://www.asus.nl/produc...69&l1=24&l2=164&l3=0&l4=0.

Er lijken dus twee accus te zijn, de ene 4400 mAh/48 Wh/9.5 uur en de andere 5600mAh/63 Wh/11 uur.

Hier (http://de.shopping.com/xP...A-6-Zellen-5600-mAh-weiss) wordt een accu verkocht van 5600mAh die zowel in de 1005HA als in de 1101HA past. Ze lijken dus dezelfde accu te hebben, dus de twee mogelijke accus van de 1101HA zijn kennelijk dezelfde die in de 1005HA-M en de 1005HA-H zitten.

Bij de meeste webshops staat alleen maar '6-cell li-ion', maar dat zijn ze allebei, dus daar schiet ik niets mee op. Toen maar contact opgenomen met Asus NL. Vriendelijk en behulpzaam, dat wel, maar ze zeggen: 'We hebben geen idee wat we verkopen', en ze zeggen ook: 'We hebben geen idee hoe je aan het typenr kan zien wat voor accu er in zit'.

Mooie boel is dat :( Maken ze eindelijk een laptop met 11 uur accuduur, weten ze niet hoe hij heet en hoe je hem kan kopen! |:(

Dus nu mijn vraag: Is er hier iemand die een 1101HA heeft met 5600mAh accu? En zo ja, waar heb je hem gekocht en wat was het artikelnr? Ik wil er ook een!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shades

shades

huh ?

Heeft heeft de 1101HA naast een iets mindere processor dan wel een betere grafische chip dan de 1000HE ? Ik merk dat bij met name zware flashsite de browsers best wel moeite heeft met dat grafische geweld.. Probeer bv maar een routes.tomtom.com of maps.google.nl.

Zijn hier benchmarks van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

shades schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 16:25:
Heeft heeft de 1101HA naast een iets mindere processor dan wel een betere grafische chip dan de 1000HE ?
GMA500 is iets langzamer dan de GMA950. Maar de GMA500 kan 1080p H264 accelereren, dat kan de GMA950 niet.
Ik merk dat bij met name zware flashsite de browsers best wel moeite heeft met dat grafische geweld..
Flash draait 100% op de CPU vooralsnog. Je kunt dat verbeteren door de overklok functie in de bios te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 20-10-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of er nog mensen zijn met een EEE900, die nog op dit forum kijken, maar ik wilde toch nog mededelen hoe Asus mijn RMA heeft afgehandeld. Misschien dat er nog andere mensen zijn, die er over twijfelen hem op te sturen.
Ik heb hem tweedehands van iemand uit België gekocht, maar die had de aankoopbon gelukkig meegegeven. De originele aanschaf was ergens in 2008. Mijn laptop had de bekende kwaal van de 900 serie: een leeglopende accu.
Bij terugkomst stond op het RMA-rapport, dat de oorspronkelijke GP-accu vervangen was door een nieuwe Panasonic-accu. Er stond geen vermelding over andere reparaties, dus blijkbaar zit het probleem niet in het moederbord o.i.d. Het probleem is bij mij nu in ieder geval verholpen: de accu loopt, ook als de laptop helemaal uit staat, niet meer (zo snel) leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Laatst online: 14-09 15:32
Verwijderd schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:08:
Ik weet niet of er nog mensen zijn met een EEE900, die nog op dit forum kijken, maar ik wilde toch nog mededelen hoe Asus mijn RMA heeft afgehandeld. Misschien dat er nog andere mensen zijn, die er over twijfelen hem op te sturen.
Ik heb hem tweedehands van iemand uit België gekocht, maar die had de aankoopbon gelukkig meegegeven. De originele aanschaf was ergens in 2008. Mijn laptop had de bekende kwaal van de 900 serie: een leeglopende accu.
Bij terugkomst stond op het RMA-rapport, dat de oorspronkelijke GP-accu vervangen was door een nieuwe Panasonic-accu. Er stond geen vermelding over andere reparaties, dus blijkbaar zit het probleem niet in het moederbord o.i.d. Het probleem is bij mij nu in ieder geval verholpen: de accu loopt, ook als de laptop helemaal uit staat, niet meer (zo snel) leeg.
Ik heb zelf ook sinds kort een EEE900a maar mijn accu doet het netjes. Ik weet wel dat GP accu's gewoon erg slecht zijn, bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we alleen nog maar de lage capaciteit omdat de hogere versies van heel slechte kwaliteit zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:46:
[...]

Ik heb zelf ook sinds kort een EEE900a maar mijn accu doet het netjes. Ik weet wel dat GP accu's gewoon erg slecht zijn, bij het bedrijf waar ik werk gebruiken we alleen nog maar de lage capaciteit omdat de hogere versies van heel slechte kwaliteit zijn.
Dat is toch gek, want hun oplaadbare AA(A) batterijen zijn van goede kwaliteit. (Maar dat zijn wel vaak NiMh-accu's en geen Li-Ion.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Verwijderd schreef op woensdag 21 oktober 2009 @ 17:44:
[...]

Dat is toch gek, want hun oplaadbare AA(A) batterijen zijn van goede kwaliteit. (Maar dat zijn wel vaak NiMh-accu's en geen Li-Ion.)
Nee, dat valt tegen. Er kan veel mAh in, maar ze lopen ontzettend snel leeg. Als een batterij voor langere tijd gebruikt moet worden (afstandsbediening bv) kun je beter iets van een Enerloop pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Ik drukte gisteravond in eeectl op "stock", ik dacht dat het de knop voor de schermverlichting was. Maar ik liep niet op te letten. Dit was dus de knop van de processorsnelheid.

De 1005 stopte er mee en gaf alleen maar een grijs beeld, apparaat op de harde manier uitgezet en toen wou hij niet meer opstarten. Er gingen wat lampjes branden maar de harddisk ging niet eens draaien. Na een paar minuten zenuwachtig te hebben doorgebracht kwam ik op het idee om zonder accu te booten.

Toen deed hij het ineens weer 8)7

Waarom zou hij ermee kappen als je met die snelheden rommelt? Zou dit komen omdat eeectl eigenlijk niet geschikt is voor de 1005 of iets in die richting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
nooberke schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 09:45:
Ik drukte gisteravond in eeectl op "stock", ik dacht dat het de knop voor de schermverlichting was. Maar ik liep niet op te letten. Dit was dus de knop van de processorsnelheid.

De 1005 stopte er mee en gaf alleen maar een grijs beeld, apparaat op de harde manier uitgezet en toen wou hij niet meer opstarten. Er gingen wat lampjes branden maar de harddisk ging niet eens draaien. Na een paar minuten zenuwachtig te hebben doorgebracht kwam ik op het idee om zonder accu te booten.
Heb hetzelfde destijds gehad... waren ook een paar bange minuten. Sindsdien gebruik ik eeectl maar niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Heb hetzelfde destijds gehad... waren ook een paar bange minuten. Sindsdien gebruik ik eeectl maar niet meer...
Ja inderdaad, op school gebruik ik heel af en toe eeectl om dat schermverlichting hoger te kunnen. Maar als ik dan de verkeerde knop druk heb ik wel echt een probleem. Ik neem me adapter nooit meer naar school :o

Ik was inderdaad behoorlijk geschrokken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het is meer dat je EEE op de accu niet dezelfde snelheden kan draaien als op netstroom, je kunt wel de snelheid naderen, zo kan ik 790MHz op m'n Celeron M draaien op de batterij (900MHz stock op netstroom), maar hoger dan dat resulteert in een BSOD 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
Met eeectl zat hij gewoon aan de lader, hij was bij 98% met opladen vanaf ongeveer 20%

Mijn N280 gaat op de accu ook gewoon net geen 1700Mhz, 1698 of iets in die richting

[ Voor 0% gewijzigd door nooberke op 22-10-2009 12:51 . Reden: Stond 1898^^ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

knakworst

Get more sats!

jeroen.ijmuiden schreef op dinsdag 20 oktober 2009 @ 21:46:
[...]

Ik heb alleen maar goede ervaringen met GP. Zorg wel dat je originele hebt, van de hoge capaciteit GP-batterijen stikt het van de nepperds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Asus EEE Windows 7 Line-up:

http://www.liliputing.com...book-notebook-lineup.html

[ Voor 4% gewijzigd door souljah1h op 22-10-2009 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdedreu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05-2020
:9~ Wanneer zijn ze beschikbaar in Nederland ? :9~ Zie ze al in de pricewatch staan

Wil eigenlijk de 1005 aanschaffen maar om die nou met Xp aan te schaffen nu Windows 7 uit is staat me een beetje tegen.

[ Voor 10% gewijzigd door dennisdedreu op 22-10-2009 21:27 ]

Deadwood, All Swearengen: "The world ends when you're dead. Until then, you got more fucking punishment in store. Stand it like a man....... And give some back”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-09 12:03
Ik heb van de week ook maar de eee 1005 HA-M aangeschaft.
Ben nu nog mobiel internet aan het overwegen, een 2 gigabyte upgrade en eventueel een grotere accu.
Heeft iemand hier tips voor deze 3 dingen? (Of ze het geld waard zijn, en wat ik het beste zou kunnen nemen)

Dealextreme heeft ook accu's voor de eee pc, maar helaas niet voor dit model en de kwaliteit ervan is te betwijfelen...

Heb Final Fantasy 8 voor de pc er ook op geinstalleerd, deze draait goed op de eee. De resolutie is dan wel een beetje opgerekt, maar daar merk je weinig van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De accu's van DealExtreme zijn gewoon goede kwaliteit, die voor m'n 900 bevalt prima.

Voor de geheugenupgrade kan je even een kijkje nemen in de topic start onder 'geheugen upgrades' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
dennisdedreu schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:54:
:9~ Wanneer zijn ze beschikbaar in Nederland ? :9~ Zie ze al in de pricewatch staan

Wil eigenlijk de 1005 aanschaffen maar om die nou met Xp aan te schaffen nu Windows 7 uit is staat me een beetje tegen.
In het verlengde daarop: is het voor netbook bezitters ook mogelijk om tegen gereduceerd tarief Windows 7 aan te schaffen? (zelf in juli een 1005 gekocht met uiteraard XP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorDrakka
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Lang gewacht op Windows 7, nu nog langer wachten op een W7 netbook met Ion(prefferably HP Mini 311).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:58
warcow schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 12:12:
Ik heb van de week ook maar de eee 1005 HA-M aangeschaft.
Ben nu nog mobiel internet aan het overwegen, een 2 gigabyte upgrade en eventueel een grotere accu.
Heeft iemand hier tips voor deze 3 dingen? (Of ze het geld waard zijn, en wat ik het beste zou kunnen nemen)

Dealextreme heeft ook accu's voor de eee pc, maar helaas niet voor dit model en de kwaliteit ervan is te betwijfelen...

Heb Final Fantasy 8 voor de pc er ook op geinstalleerd, deze draait goed op de eee. De resolutie is dan wel een beetje opgerekt, maar daar merk je weinig van.
Ik heb een tip voor alle drie dingen! Twee zelfs! De eerste is dit topic, tenmiste 1 vraag is hier al een paar keer beantwoord (neenee, ik zeg niet welke vraag). De tweede is... drumroll.... Google! (of Bing! als je dat prettiger vindt). Veel succes!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://i35.tinypic.com/m7s2a1.jpg

Pfff…

130 euro armer…

Ervaring rijker (demonteren/monteren nieuw lcd scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Kassad schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:31:
[...]

Ik heb een tip voor alle drie dingen! Twee zelfs! De eerste is dit topic, tenmiste 1 vraag is hier al een paar keer beantwoord (neenee, ik zeg niet welke vraag). De tweede is... drumroll.... Google! (of Bing! als je dat prettiger vindt). Veel succes!
Bedankt voor je bijdrage... Het geheugen had ik in de o/p al gezien, alleen er staan verschillende snelheden voor het geheugen bij, en ik weet dat er dan ook nog eens de latency's bij komen kijken. Ik kan weinig vinden over de ervaringen van mensen met bepaald geheugen. (Bij voorkeur met wat benchmarks erbij..)
Gaat natuurlijk maar om een paar tientjes, maar als ik voor hetzelfde geld sneller spul heb dan graag.

Mobiel internet heb ik al een hele hoop van gevonden, maar als er hier mensen zijn die mobiel internet op hun eee pc hebben is dat wel zo handig. Zit te overwegen het ~17,50 euro/maand abbonement van vodafone te nemen. Daar zit helaas wel een limiet van 400/500 mb bij waarna de snelheid terug valt naar isdn snelheden...

Wat betreft de accu zou ik het liefste iets van dealextreme of een vergelijkbare zaak halen, echter heeft die ze nog niet voor zover ik het kan zien.

@hierboven: Heb zelf laatst ook een lcd vervangen bij een laptop.. best een irritant klusje als je liever niet de omranding of zo'n flatcable afbreekt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Nu online
dennisdedreu schreef op donderdag 22 oktober 2009 @ 20:54:
Ik heb net even gezocht naar de 1201HA in de pricewatch, maar kon hem niet vinden. Ik neem aan dat jij alleen de 1005 - series bedoeld?

Voor zover ik kan vinden is de release datum van de nieuwe Windows 7 modellen vanaf half november. Iemand daar nog meer informatie over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaus_1250
Welke nieuwe modellen doel je op? 1101HA e.d. liggen al in de winkel met Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omabeatle
  • Nu online
Uit de link van souljah1h:

Eee PC 1201HA – 12.1 inch, 1366 x 768 pixel display, 1.3GHz Intel Atom Z520 CPU, 2GB RAM, 250GB HDD

Eee PC 1201N – 12.1 inch, 1366 x 768 pixel display, 1.6GHz Intel Atom 330 dual core CPU, NVIDIA ION graphics, up to 3GB RAM, 320GB HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennisdedreu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-05-2020
Omabeatle schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 15:44:
[...]

Ik heb net even gezocht naar de 1201HA in de pricewatch, maar kon hem niet vinden. Ik neem aan dat jij alleen de 1005 - series bedoeld?

Voor zover ik kan vinden is de release datum van de nieuwe Windows 7 modellen vanaf half november. Iemand daar nog meer informatie over?
Klopt de volgende modellen met Windows 7 zijn opgenomen in de pricewatch:

Asus Eee PC 1005...
Asus Eee PC 1008...
Asus Eee PC 1101...

Echter over de specs lees ik op elke site weer andere berichten
Zo zou de bijvoorbeeld 1005-HAH W7 volgens 4 launch een gespiegeld scherm hebben, 1,4 kg wegen en een 250 gb harde schijf volgens central point zou hij juist geleverd worden met een anti glare scherm, 1270 gram wegen en zonder sleeve geleverd worden. volgens tweakers zou hij een 160 gb schijf hebben. en weer 1,27 kg wegen 8)7 kortom wie het weet mag het zeggen... 8)7

op goed geluk heb ik hem maar besteld. zodra hij binnen is zal ik als het nog steeds niet bekend is een update geven over de specs.

Deadwood, All Swearengen: "The world ends when you're dead. Until then, you got more fucking punishment in store. Stand it like a man....... And give some back”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op vrijdag 23 oktober 2009 @ 19:34:
[afbeelding]

Pfff…

130 euro armer…

Ervaring rijker (demonteren/monteren nieuw lcd scherm).
Goed zo! Dat is de spirit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Kan ik niet gewoon een accu pakken, open ritsen en vullen met wat betere 18650 cellen? (Kosten geen drol op dealextreme..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
Mijn zusje zit momenteel met haar (nieuwe) EEEPC 1000HD in Zuid Afrika voor een half jaar. Nu lijkt het erop dat de batterij al kapot is. Valt uit zodra die van het netstroom is.

Nu biedt Asus geen garantie in Zuid Afrika voor deze laptop. Aangezien mijn zusje een half jaar weg en het een beetje zonde vind om de laptop naar Nederland te sturen ( kost meer dan de laptop zelf). Heb ik even gezocht voor een vervangende batterij/ accu. ( hopelijk ligt het daaraan en niet aan het moederbord ofzoiets).

Weten jullie of deze batterij ook geschikt is voor de eeepc 1000HD: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15973~r.42006771

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:05

knakworst

Get more sats!

Nee volgens mij niet maar moet je bijvoorbeeld zoiets hebben:

http://cgi.ebay.com/Batte...eries?hash=item230347b260

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Nu online
100 watt uur :9~

Dan loopt de EEE meer dan 20 uur :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sendar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 13:13
knakworst schreef op maandag 26 oktober 2009 @ 12:20:
[...]

Nee volgens mij niet maar moet je bijvoorbeeld zoiets hebben:

http://cgi.ebay.com/Batte...eries?hash=item230347b260
Okee bedankt. Dan ga ik even verder kijken omdat die ebay weer niet naar Nederland of ZA verstuurd.

http://www.flickr.com/photos/sendar/ - www.sanderhendriks.eu - www.twomendesign.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Laatst online: 08:06
Ik heb in een review gelezen dat je à la iBook met een Asus eee-pc kunt scrollen met 2 vingers op het touchpad. Nu vind ik die feature érg fijn aan een iBook, maar wordt dat ook ondersteund door Xandros/Eeebuntu? Als ik zo'n apparaatje ga kopen denk ik niet dat ik er Windows op wil namelijk :) .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Het Synaptics touchpad ondersteund inderdaad multitouch, dit werkt in Linux en Windows als de drivers geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat de beste scherminstellingen zijn voor een 1005HA-H? Ik zit al ff te klooien met de resolutie, die was altijd goed maar sinds vorige week zijn de letters amper te lezen... Als ik de resolutie dan iets naar rechts opschuif dan wordt het beter, maar is het erg uitgetrokken. Dan kloppen de verhoudingen niet echt meer...HIj staat nu op 1040x600...
Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
1024*600 is de correcte resolutie voor je 1005, misschien gewoon de nieuwste grafische drivers installeren en rebooten zou ook een oplossing kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt wiethoofd. Mocht niet baten... Nu valt me wel op dat het een Explorer probleem lijkt te zijn. Is alleen met internetpagina's. Heb bij sommige pagina's gewoon ook 1/4 deel scherm 'over' aan de rechterkant. Is dit ook ergens in te stellen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Iemand ervaring met een Asus EEE 900 en Windows 7 ?

Ik wil op m'n EEE 900 misschien Windows 7 gaan zetten, ipv XP.

Maar werkt het een beetje soepel? Er zit nu 1GB RAM in.

Ik had al gelezen ergens op een blog dacht ik dat Windows 7 sowieso op de 2e SSD geinstalleerd moet worden (bij mij is die 16GB) omdat de eerste SSD niet groot genoeg is (die is bij mij 4GB)

Maar hoe zit het met werkbaarheid, snelheid e.d. van Windows 7 ? Want die tweede SSD is wel langzamer namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
ThinkPadd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:41:

Ik had al gelezen ergens op een blog dacht ik dat Windows 7 sowieso op de 2e SSD geinstalleerd moet worden (bij mij is die 16GB) omdat de eerste SSD niet groot genoeg is (die is bij mij 4GB)

Maar hoe zit het met werkbaarheid, snelheid e.d. van Windows 7 ? Want die tweede SSD is wel langzamer namelijk.
Geen ervaring met Windows 7 op de 900 weliswaar, maar 1 GB RAM is in ieder geval geen probleem.

Ik draai Windows 7 nu ruim een maand op m'n 1101HA en hij draait als een tiet, naar mijn idee ook een stuk beter dan XP zelfs. In eerste instantie had ik wel een probleem met Aero, maar dat lag aan slechte Intel-drivers (voor de GMA 500) en is inmiddels ook opgelost. Windows 7 zelf werkt erg snel en soepel, zelfs met Aero aan. Zelf heb ik overigens nog wel wat grafische poespas uitgeschakeld, wat een duidelijk merkbaar resultaat oplevert, maar dat heeft meer te maken met de slechte grafische chip dan met een geheugengebrek natuurlijk.

Hoe dan ook heb ik weinig te klagen over Windows 7 op 1 GB RAM. Zelfs in combinatie met Photoshop CS4 is het nog geen probleem, dat werkt allemaal prima bij mij. (hoewel je er ook weer geen wonderen van moet verwachten natuurlijk)

Overigens overweeg ik wel een upgrade naar 2 GB, een beetje extra boost kan geen kwaad, maar ik moet nog 'ns even uitzoeken welk geheugen er allemaal geschikt is voor de 1101HA. Hoopte daar eigenlijk in dit topic wat meer info over te vinden, maar in de topicstart is de 1101HA nog niet terug te vinden bij de geheugenupgrades helaas. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
BartB. schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 03:11:
Hoopte daar eigenlijk in dit topic wat meer info over te vinden, maar in de topicstart is de 1101HA nog niet terug te vinden bij de geheugenupgrades helaas. :P
Maar er staat wel bij dat als het geheugen in de voorgaande modellen werkt deze ook in de nieuwere modellen zal gaan werken, tenzij anders vermeld 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
Wiethoofd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 03:19:
[...]

Maar er staat wel bij dat als het geheugen in de voorgaande modellen werkt deze ook in de nieuwere modellen zal gaan werken, tenzij anders vermeld 8)
't Probleem is een beetje dat het bij de 1101HA volgens mij nog extra gevoelig ligt, omdat sommige reepjes er voor schijnen te zorgen dat de 1101HA z'n overclock-functionaliteit verliest.

Ik heb 'm nu 30% overgeclockt en heb weinig zin om weer terug te gaan naar maximaal 1,33 Ghz in ruil voor 1 GB extra geheugen. Kiezen tussen 1,33 Ghz met 2 GB geheugen of 1,73 Ghz met 1 GB geheugen is een beetje vervelend. :D

Vandaar dus dat ik op zoek ben naar iemand die z'n 1101HA heeft geüpgrade naar 2 GB én ook nog steeds kan overclocken, dat bleek niet helemaal duidelijk uit m'n vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Laatst online: 23-07 08:32
ThinkPadd schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 00:41:

Ik had een 900HD (dus zonder ssd, maar met 160 Gb HD) en heb daar een tijdje W7 op gedraaid. Dat ging probleemloos en met vergelijkbare snelheid als de originele XP. Installeren was een walk in the park.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Jammer dat de Asus N10J hier nog 508 euro moet kosten terwijl die in frankrijk voor 350 over de toonbank gaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:55
Ik heb een 1005HA-H. Heb er ubuntu unr karmic op draaien...mijn ervaringen en van anderen worden meer in het Het Grote Ubuntu Topic Deel 9 geplaatst dan hier echter...
Wellicht voor degenen die geen windows willen op hun asus een tip om eens te checken??
Hoewel lastig omdat de netboek posts wat wegzinken in het grote geheel aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Hey allemaal,

Ik heb sinds eergisteren ook een Asus EEE PC, de 1005HA-H(Atom N280 (1,66Ghz), 160GB HDD, 1GB Ram) weleenswaar. Deze zou geleverd worden met W7 Starter, maar de mijne had er nog XP op staan..

Via een dvd speler en wat usb kabels heb ik deze aan kunnen sluiten en een originele Windows 7 Enterprise Edition kunnen installeren. Geen enkel probleem. Je geheugen draait standaard alleen al op 48% ~ 53%.

Voor de rest, ben er tot nu toe tevreden mee, alleen die height van 600pix moet ik even aan wennen aangezien je best veel moet scrollen nu.

[ Voor 3% gewijzigd door Zero2Fear op 29-10-2009 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
neeroeter schreef op woensdag 28 oktober 2009 @ 17:54:
Hoewel lastig omdat de netboek posts wat wegzinken in het grote geheel aldaar.
Anders maak je een topic in NOS met als titel: [Ervaringen & Discussie] Ubuntu op je netbook ;)
Zero2Fear schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 16:25:
Ik heb sinds eergisteren ook een Asus EEE PC, de 1005HA-H. Deze zou geleverd worden met W7 Starter, maar de mijne had er nog XP op staan.
Lijkt me dat je gewoon een versie hebt gekregen die op voorraad was, en misschien krijg je nog de Starter licentie via de post opgestuurd als je een van de vouchers in je doos invult, maar dat is afhankelijk van de versie die je besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:55
Anders maak je een topic in NOS met als titel: [Ervaringen & Discussie] Ubuntu op je netbook
Goed plan....zal dat doen wanneer tijd en wanneer ik het dingetje wat riumer onder handen heb genomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zero2Fear
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-09 22:28
Wiethoofd schreef op donderdag 29 oktober 2009 @ 17:01:
[...]

Lijkt me dat je gewoon een versie hebt gekregen die op voorraad was, en misschien krijg je nog de Starter licentie via de post opgestuurd als je een van de vouchers in je doos invult, maar dat is afhankelijk van de versie die je besteld hebt.
Hier heb ik het ook met de verkoper over gehad, maar er zat geen Voucher bij, het was inderdaad nog een oude levering. Geen punt in principe, ik had hier nog gewoon W7 Enterprise liggen dus ik doe daar niet moeilijk over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

? ?

..

[ Voor 98% gewijzigd door ? ? op 25-01-2013 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
Iemand hier in het bezit van een Asus Tablet? En wat zijn de ervaringen?

ps: nog niets extra bekend over de 10" tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordLynx
  • Laatst online: 13-09 14:38
Weet iemand wanneer die T91MT uitkomt? Hij had eigenlijk 22-10 (samen met W7) leverbaar moeten worden, maar ondertussen kan ik hem pas op 1 site terugvinden en daar staat geeneens een levertijd bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Laatst online: 10:38

Pelle

🚴‍♂️

Sinds gisteren heb ik een EEE 1005HA-H. Fijn ding voor z'n geld :)

Het enige waar ik me nu al aan erger, is het scrollen op webpagina's. Ik had verwacht dat hij Apple-like scrollen zou ondersteunen, omdat hij multitouch ondersteunt. Maar helaas. Zou zoiets wel op de een of andere manier aan de praat te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Heb het zelf aan de praat gekregen :Y)

De drivers op de Asus website zijn corrupt, maar op de Synaptics website staan ze ook (nieuwere drivers zelfs) en die bieden de mogelijkheid tot two-finger scrolling. Smooi, problem solved.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21
Ik heb een Eee PC 900 met 1GB geheugen (A Data, zat er standaard in) en heb daar net een 2GB A Data reepje ingedaan.

Echter, in de BIOS wordt dit herkend als een 1GB reepje en daar heb ik dus niks aan.

Het reepje is een:
2GB DDR2 400 Mhz 1Gx8
met daarboven: ADOGC1A08342

Waarom wordt dit in de BIOS herkend als 1GB, en nog beter, wat kan ik ertegen doen?
De bios is de allerlaatste en ik heb al Load Default Values gedaan.

Waarom heeft mijn 2GB reepje een identiteitscrisis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Load Default Values zal niets uithalen, je moet een CMOS reset doen, dit kan door de behuizing open te schroeven en naar een jumper of batterijtje te zoeken, makkelijker is een nieuwere BIOS flashen, dan weet je ook meteen zeker dat de QVL en energiebeheer bijgewerkt zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Wiethoofd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 15:29:
Load Default Values zal niets uithalen, je moet een CMOS reset doen, dit kan door de behuizing open te schroeven en naar een jumper of batterijtje te zoeken, makkelijker is een nieuwere BIOS flashen, dan weet je ook meteen zeker dat de QVL en energiebeheer bijgewerkt zijn ;)
Net de bios geflashed, haalde niks uit. Openschroeven heb ik gister nog gedaan en zag geloof ik wel iets wat op zo'n batterijtje leek maar die zag er niet erg removable uit. Maar als BIOS flash hetzelfde doet zal dat toch niet helpen, want hij ziet nog steeds maar 1GB in de BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Flash je em vanuit windows? Dan kan je volgens mij in die Asus updater ook neerzetten dat ie de CMOS moet clearen, even op zoek naar een werkend geteste 2GB module (zie topicstart) in de buurt en kijken of de bios weer 1GB ipv 2GB aangeeft is een hardware fout van je EEE => garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
Wiethoofd schreef op zaterdag 31 oktober 2009 @ 16:09:
Flash je em vanuit windows? Dan kan je volgens mij in die Asus updater ook neerzetten dat ie de CMOS moet clearen, even op zoek naar een werkend geteste 2GB module (zie topicstart) in de buurt en kijken of de bios weer 1GB ipv 2GB aangeeft is een hardware fout van je EEE => garantie.
Nee vanaf USB stick met het 900.ROM bestandje erop. Is dat gewoon de Asus Updater die op de website verkrijgbaar is? Ben hem nu aan het downloaden.

/edit

Waar precies in die tool zit de mogelijkheid om je CMOS te clearen?

Volgens mij is dit gewoon een 1GB reepje, want het typenummer is precies hetzelfde als het typenummer op m'n 1GB reepje. Daarnaast wordt het "2GB" reepje in 2 precies dezelfde Eee PC's als 1GB gezien, dus ik begin te geloven dat het gewoon een 1GB reepje is. De verkoper maar eens even bellen.

[ Voor 25% gewijzigd door thaan op 31-10-2009 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F e r o x schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 16:35:
Iemand hier in het bezit van een Asus Tablet? En wat zijn de ervaringen?
Ideaal als je er Windows 7 en 2GB in gooit. Alles klopt aan dat ding: Compact, licht, zuinig, geen fans, ssd. Kortom, ideaal. Voor een tablet klopt het ding helemaal, je moet hem er uiteraard wel bij hebben, maar als tablet om bv notities te maken in de collegezaal werkt het echt ideaal. Ik gebruik hem met volle tevredenheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Nog een ervaringspost:

Ik heb de EeePC 1005HA-H nu ca. 1,5 maand. Ik heb er inmiddels wat praktijkervaring mee opgedaan. Tijdens een aantal lange treinreizen er mee gewerkt, voornamelijk internetten en het bouwen van een website (WAMP als lokale devserver).

Belangrijkste ervaringen:
- Ik heb ruim 9 uren kunnen werken. Ik heb geen 3th party tools zoals EeeCTL gebruikt om energie te besparen. Ik heb zelfs het scherm niet op z'n donkerst. Die 9 uur bevat ook enkele uren surfen via bluetooth (telefoon als modem) of WiFi. In reallife dus een uitstkend resultaat!
- De 1005HA-H heeft een glossy scherm, en daar waren wel wat zorgen over. Ook bij mezelf. In de praktijk geen probleem, ongeacht de omgeving, licht en tijdstip van de dag.

Tot nu toe geen enkel minpunt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
GENETX schreef op zondag 01 november 2009 @ 12:20:
[...]

Ideaal als je er Windows 7 en 2GB in gooit. Alles klopt aan dat ding: Compact, licht, zuinig, geen fans, ssd. Kortom, ideaal. Voor een tablet klopt het ding helemaal, je moet hem er uiteraard wel bij hebben, maar als tablet om bv notities te maken in de collegezaal werkt het echt ideaal. Ik gebruik hem met volle tevredenheid :)
Bedank!

Was inderdaad van plan om er 2 GB in te steken, samen met Windows 7. Alleen zit ik nog wat met de schermgrootte in. Zou de 10" nog lang op zich laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, maar die is weer een stukje groter en wss ook zwaarder. Dan ishet Gigabyte model ook een optie, die heeft ook een hogere resolutie. Weet zo niet het modelnummer, maar die kun je vast vinden met good ol google. Die is iig wel 300 gr zwaarder en heeft weer geen ssd en ook minder zuinig.

Imho, de T91 is precies goed. Klein en zeer compact. Zit gewoon in de tas naast zn grote Asus F3Sc broer en ik merk niet eens dat ik een 2e notebook meeneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
De Gigabyte is direct weer een stuk duurder. Wil de prijs toch zo laag mogelijk houden omdat het een 'extra' toestelletje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Pelle schreef op vrijdag 30 oktober 2009 @ 23:32:
Heb het zelf aan de praat gekregen :Y)

De drivers op de Asus website zijn corrupt, maar op de Synaptics website staan ze ook (nieuwere drivers zelfs) en die bieden de mogelijkheid tot two-finger scrolling. Smooi, problem solved.
Toch niet helemaal :/
De Synaptics driver deed vaak crashen, soms zomaar, maar meestal na een hybernate/standby. Ik zal Asus eens mailen, dat ze die corrupte driver moeten fixen. Nu maar even zonder two-finger scrolling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan er iemand een goede sleeve aanbevelen voor de 1101HA die goed past?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blitzkrieg_Bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-09-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 19:52:
Kan er iemand een goede sleeve aanbevelen voor de 1101HA die goed past?
Je zou op DealExtreme kunnen zoeken naar 11" of 12" sleeves, ik heb een 9" sleeve gevonden voor m'n 901 waar ik prima m'n EEE in kwijt kan met een grotere batterij en evt m'n lader als ik alles mee moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Voor de gestresseerde, heb van de week 2 gb in mijn eeepc1000h gestoken... Wauw! wat een prestatie-winst onder Windows 7! :D Heb ook de page-file uitgezet en dit heeft zeker enig sinds geholpen! :P
Voor diegene die van plan zijn up-te-graden, doen! :D
Heb trouwns geen A-data geheugen ingebouwd, maar Kingston 2gb dd2 533. Was gelijk goed zichtbaar in Windows! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Misschien leuk om te vermelden precies welk type geheugen je geüpgrade hebt, dan kan ik dit er bij zetten in de topic start, als dit er al niet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben even in de war..in de openingspost staat dat de 1005ha-h een glossy scherm heeft:

volgens laptopshop: "Bovendien heeft Asus een anti-glare-laag op het scherm aangebracht, zodat u geen last heeft van reflecties en weerspiegelingen."
http://www.laptopshop.nl/...-eee-pc-1005ha-h-wit.html

Hij dus nog wel glossy (heldere kleuren) maar dan met een laagje eroverheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Nee, de info van die shop is fout. Het is gewoon een glossy scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wanneer de Asus EEE 1201N leverbaar zal zijn? (In Nederland?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:03:
Heeft iemand enig idee wanneer de Asus EEE 1201N leverbaar zal zijn? (In Nederland?)
In december in frankrijk! Dus waarschijnlijk hier ook rond die tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee, dank je wel! Toch maar wachten denk ik dan... Zat ook aan de 1101HA te denken. Maar een ION kaart lijkt me niet verkeerd. En heb niet per se haast. Benieuwd wat 'ie gaat kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Verwijderd schreef op woensdag 04 november 2009 @ 23:15:
Okee, dank je wel! Toch maar wachten denk ik dan... Zat ook aan de 1101HA te denken. Maar een ION kaart lijkt me niet verkeerd. En heb niet per se haast. Benieuwd wat 'ie gaat kosten...
Er werd een prijs vermeld van 499 euro! Gaat natuurlijk altijd wat vanaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuckfou157
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 10:06
Nieuw hier&goedemorgen :)

Een korte eenvoudige vraag...

Ik sta op het punt heb een een T91 te bestellen besteld, vooral om te gebruiken als demo machine bij stuursoftware icm het touchscreen, alleen was ik van plan er gelijk een 32Gb SDHC kaartje bij te bestellen.
Nou heb ik wat lopen googlen en zou je zeggen dat, gezien de SDHC compliant van de EEE, het geen probleem zou zijn die erin te steken, maar heeft iemand hier ervaringen met EEE pc's en een 32Gb kaartje?

*Edit* inmiddels besteld dus, ik ga me eerst in dit en de voorgaande delen inlezen voor ik hier eventuele vragen neerplemp ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Yuckfou157 op 06-11-2009 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Windkracht13
  • Laatst online: 04-10-2024

Windkracht13

Hoezzz íe nou?

Sorry, foutje 8)7

[ Voor 104% gewijzigd door Windkracht13 op 06-11-2009 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Laatst online: 15-09 20:19
De T91MT lijkt er dan nu toch aan te komen... De status bij Amazon is dit weekend veranderd van pre-order naar shipping.

http://www.liliputing.com/2009/11/now-or-soon-shipping.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warcow
Net een accu voor mijn 1005ha-m kunnen vinden.
6 cells (helaas verkeerde kleur) voor nog geen 20 euro incl. verzending op ebay. (2ehands)

Waarschijnlijk ga ik daar proberen andere celletjes van dx in te zetten.

edit: Zou ik protected 18650's moeten halen of zit de beveiliging al in de ingebouwde controller van de eee accu? (De unprotected schijnen ook iets kleiner te zijn, dus wellicht past een protected niet eens...)

[ Voor 33% gewijzigd door warcow op 07-11-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een EEE PC 1000HD, heb er een 2GB reepje ingedaan en Windows 7 ultimate op geinstalleerd.
Het draait als een trein! Hij is lekker snel.

Wil alleen nog een betere accu, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 24-08 19:51
Wiethoofd schreef op dinsdag 03 november 2009 @ 20:36:
Misschien leuk om te vermelden precies welk type geheugen je geüpgrade hebt, dan kan ik dit er bij zetten in de topic start, als dit er al niet staat.
Betreft het volgende geheugen:
KVR667D2S5/2G geheugen van Kingston
2GB PC2 - 5300 CL5 200 - pin SODIMM :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
b00ster schreef op maandag 09 november 2009 @ 21:53:
Betreft het volgende geheugen: KVR667D2S5/2G geheugen van Kingston 2GB PC2 - 5300 CL5 200 - pin SODIMM :9
Die stond er idd al in, en is nu bevestigd voor de 1000H naast de 1000HE en de 900 en 900HD ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Laatst online: 00:02
Sinds vandaag kan ik mij eee pc 1005HA-H niet meer opladen.
Stekker erin en hij laad gewoon niet meer op. :(
Iemand hier ook last van (gehad) of wat tips?
Accu is nu helemaal leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M66B
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Traditiegetrouw de bijgewerkte instructies voor het installeren van Ubuntu Karmic Koala op de Asus Eee PC. Er is weer 10 seconden van de opstarttijd afgeknabbeld en de afsluittijd is zelfs gehalveerd!
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic