[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-05 15:15
Jaren geleden heb ik een Asus 1000H netbook gekocht. Heb het ding veel en intensief gebruikt en ik was er erg tevreden over.

Op een gegeven ogenblik deed de FN+F2 toets het niet meer (Wlan aan/uit) en enkele andere toetsen in combinatie met de FN-toets deden het niet meer (o.a. schermdisplay). Ook de backspacetoets werkt niet (was erg lastig bij tikken).

Er van uit gaande dat het toetsenbord defect was, heb ik toen eens een ander toetsenbordje besteld en geinstalleerd. Probleem was daarmee echter niet opgelost. Toen is het ding de kast ingegaan en heeft daar een hele tijd onaangeroerd gelegen. Tot vandaag.

Heb natuurlijk gezocht op internet. FN+F2 toetsproblemen schijnen vaker voor te komen bij Asus laptops.

Ik heb XP opnieuw op dit systeempje gezet. Ik heb er de nieuwste drivers en meest recente BIOS opgezet. Hier en daar lees ik iets over een ATKPackage waarmee het probleem opgelost zou kunnen worden. Heb ook de ACPCI software/drivers geinstalleerd.

Allemaal zonder resultaat. FN+F2 en de overige toetsen werken nog steeds niet. En dat is lastig omdat o.a. WLAN nu niet ingeschakeld kan worden.

Is er toevallig nog iemand die dit probleem bij de 1000H herkent en weet hoe het op te lossen is? Zo, ja, dan houd ik mij aanbevolen voor tips die tot de oplossing leiden.

Overigens houd ik er ook wel een klein beetje rekening mee dat het wellicht toch een hardware probleem (moederbord) is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Voor degene die het ook willen proberen:

Mijn Eee PC 1005PE heb ik geheel onder Windows 8.1 aan de praat, inclusief hotkeys, super hybrid engine en zelfs werkende Metro apps. Je moet allereerst geupdate versies zien te vinden van die hotkey en super hybrid engine software. Bij mijn type vind ik die niet bij Asus, maar wel bij 1 van de latere types (Eee PC 1225B, kies Windows 8 en zie onder Overige) en die werken prima op mijn type, ook voor Windows 8.1.

Voor windows 8.1:
  • HotkeyService_1_48.zip (Originele heeft foutmelding, dit is de laatste die ik kon vinden)
  • SuperHybridEngine_2_22.zip (versie 21 doet het niet!)
Stap 2 is de scaling mode in 1024x768 want anders werken de metro apps niet. Maar helaas werkt dat niet met de GMA driver van Windows 8.1, dus ik heb de Windows 7 GMA driver geinstalleerd:
  • Intel_VGA_Pineview_Driver_V814_10_2364_for_W7.zip
Het is een downgrade maar werkt prima onder Windwos 8.1 en is echt nodig voor scaling.

Daarna kun je scaling aan zetten, zie http://eeepc.net/boost-yo...tion-with-this-win7-hack/.

Wat je hebt is dan:
  • Werkende hotkeys waarbij je met Fn+F4 van resolutie kunt wisselen
  • Werkende powermanagement
  • Extra 1024x768 mode waarbij ook de Metro apps werken.
Ik gebruik regelmatig 1024x768, ook op de desktop, hoewel hij 768 lijnen moet weergeven op 600 fysieke lijnen is het best heel acceptabel; beter dan verwacht eigenlijk. En je kan met de hotkey fn+F4 snel omschakelen.

Dus als je een Eee PC Netbook hebt rondslingeren en je wil Windows 8. proberen, het werkt, gegeven de limitaties en de beperkte performance van Netbooks (in elk geval de mijne) prima met de bovenstaande drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 11:26
Mijn 1000HE heb ik voorzien van een samsung 830 ssd 256Gb, geheugen 2 gb, windows 8.1 lite, welke unentended in 20 minuten geinstalleerd was, verder office 2013 en het beste van alles: total commander!
Geen tegels dus, maar direct naar de desktop met het programma start8

Drivers voor super hybrid engine, eeectl voor meer licht buiten en fan wat stiller, alles werkt dus, ook de Fn toetsen. Een iets hogere resolutie hoef ik niet, ik houd me wel bij mijn eigen wc tegels. Gevolg: deze windows 8.1 lite gaat als een windhoos!

Wel zou ik graag eeectl en super hybrid automatisch willen starten op een ingestelde waarde. Maar dat is nog niet gelukt.
Zo zou ik het willen:
eeectl: Fan 30% en light bright
super hybrid: super performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-06 23:17
Heeft eeectl niet een .ini die je aan kunt passen voor de default waardes waarmee opgestart moet worden? Bij mij startte hij iig altijd op met de laatst gebruikte setting (lichte overklok op netstroom naar wakker worden uit standby op batterij was altijd feest :D)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yamaka
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-04 11:26
In windows 8 krijg ik het niet voor elkaar om eeectl automatisch op te laten starten (vanuit startmenu - opstarten), maar ja het is eigenlijk ook niet erg om dit vanuit het buroblad te doen. Eeectl heeft inderdaad een ini bestand, daar ga ik me in verdiepen als hij automisch mee start met windows. Ik denk zelf dat het komt omdat dit proggie niet echt compatable is voor windows 8. Ik moest hem via de compatibiliteitsmode instellen waarna hij zo start.
Super hybrid doe ik ook naderhand ff instellen. Dit weekend ga ik weer even er tussen uit en de 1000HE gaat weer mee :)

[ Voor 29% gewijzigd door Yamaka op 10-04-2014 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Op het gevaar af tegen een dood paard te trappen:
Hij gaat nog steeds lekker met de eeepc's. Ik heb er ondertussen 2: een 901 die ondertussen een nieuw mobo gekregen heeft met 1 grote 16gb ssd, de zeldzame 901go. DIe draait ondertussen op win7 pro en dat gaat uitstekend met 2gb ram erin. Het lastigste was nog om de scrolling 1024x768 mode werkend te krijgen maar na wat gerommel met drivers lukt dat ook wel. Mijn ervaring is dat hij soepeler draait in die scroll mode als in compressed. Door de extra compressieslag draaien films enzo niet vloeiend meer terwijl dat met de scrollmode wel goed gaat. Bij widescreenfilms is het juist handig, als je het beeld in het midden "scrollt" vallen precies de zwarte balkjes eraf.
Nieuwe aanwinst is een dedicated dj-eeepc1000h van marktplaats. Voorzien van een 256gb sandisk ssd, 2gb 667 kingston ram en een wit toetsenbordje voor de leesbaarheid in het semi-donker.
Hierop is win XP pro geinstalleerd voor de beste compatibility met mijn oude traktorversie en audiokaart..
Het ding is echt een genot om mee te werken, blindmakend snel en snappy, ook als het om grote libraries muziek gaat. Zoeken = instant.

Rockin' the EeePc, bigtime!
Afbeeldingslocatie: http://i780.photobucket.com/albums/yy84/doctorzorro/e8b6b2ae-41ec-41c9-add5-ee549f0ed4af.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i780.photobucket.com/albums/yy84/doctorzorro/99ae91d2-c86b-4501-9375-4f1183424ee0.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DokterZorro op 22-07-2014 15:19 . Reden: photobucketcrap ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:24

XanderDrake

Build the future!

^Humor maar je plaatjes doen het niet :)

Ik betaal mee via Kickstarter aan het volgende project: Console OS https://www.kickstarter.c...oid-remastered-for-the-pc

Daarmee wil ik high-end Android op low-end x86 apparaten installeren waaronder mijn EEE 900. Lijkt me prachtig ondanks het gebrek aan een touchscreen.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Ah, ok dan. Beetje kleiner maken ja.Stomstomstom. Naja angepast, enjoy!
Android op (oudere) laptopjes gaat volgens de laatste berichten heel erg goed. Kijk ernaar uit om dat eens dual boot op een eeepc te proberen. Touchscreenmods zijn er zeker voor eeepc volop, moet dan toch ook wel werkend te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:04
XanderDrake schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 14:44:
Daarmee wil ik high-end Android op low-end x86 apparaten installeren waaronder mijn EEE 900. Lijkt me prachtig ondanks het gebrek aan een touchscreen.
Ik sta op het punt m'n EEE 900 inclusief accessoires (1GB extra RAM, extra grotere accu, autolader, touch screen, sleeve) de vuilnisbak in te gooien...

Het touch screen heb ik nooit ingebouwd en zit zelfs nog in de doos van hoe ik hem ooit ontving (Ebay).

Mag voor niets weg (mits ik een manier vind om <15 minuten de data eraf te gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik vind het nog steeds jammer dat mijn 16GB mSATA/mini PCIe 'SSD' ooit stukgegaan is. Deze verving het 16GB losse 'flash' wat standaard in m'n EEE 900 zat en was lekker vlot met een semi-gestripte Windows 7 installatie, een leuke upgrade.

Touch screen had ik er ook op zitten, ging helaas stuk na iets te enthousiast het scherm dicht te klappen, en de nauwkeurigheid liet ook te wensen over, na elke reboot kalibreren gaat ook vervelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-06 16:52
Hi allemaal

Ik kwam mijn EEE 900 (celeron 900) tegen in de kast die ik ooit bij een abonement bij Xs4all heb gekregen. De superkwaliteit van het beeldscherm blijft me verbazen. Altijd een hoop plezier een beleeft, maar vangt al weer een poosje stof. Ik heb hem up2patch gebracht en heb me voorgenomen een upgrade uit te voeren. Ik heb al een 2GB geheugenmodule besteld maar wil ook de erug traaage 16GB SSD vervangen door een groter en snel exemplaar, Helaas heb ik geen info kunnen vinden van de modellen die passen. Wel dat met de nieuwste (1006) bios versie ook PCI-I SSD's gebruikt kunnen worden. ik denk aan de prettig geprijste Adata Premier Pro SP310 128GB of zijn kleine broertje van 64 GB. Mijn vraag is of deze werkt in de 900? zo niet welke past wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Rukapul schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:25:
[...]

Ik sta op het punt m'n EEE 900 inclusief accessoires (1GB extra RAM, extra grotere accu, autolader, touch screen, sleeve) de vuilnisbak in te gooien...

Het touch screen heb ik nooit ingebouwd en zit zelfs nog in de doos van hoe ik hem ooit ontving (Ebay).

Mag voor niets weg (mits ik een manier vind om <15 minuten de data eraf te gooien).
dus, je wilt alles voor gratis weg doen? klinkt wel goed, woon alleen niet in de buurt en heb de meeste onderdelen zelf. die touch overlay is wel mooi, usb based?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 10:09:
Hi allemaal

Ik kwam mijn EEE 900 (celeron 900) tegen in de kast die ik ooit bij een abonement bij Xs4all heb gekregen. De superkwaliteit van het beeldscherm blijft me verbazen. Altijd een hoop plezier een beleeft, maar vangt al weer een poosje stof. Ik heb hem up2patch gebracht en heb me voorgenomen een upgrade uit te voeren. Ik heb al een 2GB geheugenmodule besteld maar wil ook de erug traaage 16GB SSD vervangen door een groter en snel exemplaar, Helaas heb ik geen info kunnen vinden van de modellen die passen. Wel dat met de nieuwste (1006) bios versie ook PCI-I SSD's gebruikt kunnen worden. ik denk aan de prettig geprijste Adata Premier Pro SP310 128GB of zijn kleine broertje van 64 GB. Mijn vraag is of deze werkt in de 900? zo niet welke past wel?
Ben wat aan het zoeken geweest, en om het zekere voor het onzekere te nemen, deze besteld op ebay:

http://www.ebay.com/itm/N...rives&hash=item19e8f22ffe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
pandit schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 02:03:
[...]

Ben wat aan het zoeken geweest, en om het zekere voor het onzekere te nemen, deze besteld op ebay:

http://www.ebay.com/itm/N...rives&hash=item19e8f22ffe
Zowel deze 64gb ssd als een 2gb memorymodule heb ik inmiddels ontvangen en de EEE900 accepteerde de nieuwe hardware zonder morren. Mijn pogingen om Windows7 op deze machine installeren strandde al snel op missende drivers, zelfs voor de INTEL chipset en GPU kon ik geen drivers vinden. Uiteindelijk toch maar XP (via een rufus bootstick) geïnstalleerd met de nodige extra maatregelen zoals:

(1) Security essentials versie 4.4.304 er op gezet (te downloaden bij Filehipo.
(http://www.filehippo.com/download_security_essentials_xp).
Nieuwere versies van SE werken niet meer wegens het out op support raken van XP

(2) Een regfile gemaakt als hieronder:

------------------------------------------------------------
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]
"Installed"=dword:00000001
en dubbelklik hierop. Je blijft dan nog de komende jaren updates ontvangen van de embedded versie van XP die 5 jaar langer wordt ondersteund door Microsoft.

(3) Surun geïnstalleerd, dit is een sudo alternatief voor Windows (http://kay-bruns.de/wp/software/surun/). Je werkt dan als standaard user maar kan admintaken uitvoeren door commando's te laten starten door surun <commando> of rechtsklikken op een executable en kiezen voor "start als administrator"

(4) firefox geïnstalleerd

Het apparaat werkt met de verse hardware en Windows installatie verbluffend soepel en snel, en kan weer een paar jaar mee, (Maar is ondertussen geconfisqueerd door mijn 4 jarige dochter )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Nu online

TommieW

Numa numa.

pandit schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:32:
[...]
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\WPA\PosReady]
"Installed"=dword:00000001
en dubbelklik hierop. Je blijft dan nog de komende jaren updates ontvangen van de embedded versie van XP die 5 jaar langer wordt ondersteund door Microsoft.
Ho, stop! Er is een reden dat dit twee verschillende versies zijn! Het mag nu wel werken, maar er komt een keer dat je een update binnen krijgt die alles om zeep helpt. Je moet gewoon geen Windows XP embedded updates op een normale Windows XP installatie installeren. Microsoft heeft een tijdje geleden hier ook een artikel over geschreven.

Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar een simpele Linux distributie.

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:21

OgWok

U.N.C.L.E.

TommieW schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:41:
[...]

Ho, stop! Er is een reden dat dit twee verschillende versies zijn! Het mag nu wel werken, maar er komt een keer dat je een update binnen krijgt die alles om zeep helpt. Je moet gewoon geen Windows XP embedded updates op een normale Windows XP installatie installeren. Microsoft heeft een tijdje geleden hier ook een artikel over geschreven.

Ik denk dat je beter kan gaan kijken naar een simpele Linux distributie.
Interessante info! Wat zou die update dan om zeep gaan helpen?

Gebruik nog een EeeBox B202 en die draait met Win7 als een oude zeepkist. Zelfs met een recente Samsung 840 EVO ssd. Fabrieksinstallatie (XP) van Asus teruggezet (4 min.) en hij draait als een speer SP3 met 2GB mem.

Heb het idee dat Win7 de cpu in de EeeBox slecht/niet ondersteunt; ook al staat er in apparaatbeheer geen enkel probleem.

[ Voor 21% gewijzigd door OgWok op 31-08-2014 09:10 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Het meest frustreerde aan de Eee 900 is dat het is gebaseerd op de G915 chipset met de GMA900 gpu. Dat gooit veel roet in het eten, voor veel OSen. ik baal er ook van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Dag mede-EEE gebruikers. Ik hoop dat hier nog eens iemand voorbij komt in het forum... ;)

Bij het opruimen kwam ik hier weer mijn ouwe trouwe T91 tegen, in op zich nog prima werkende staat.
Als experiment er nog eens W10 opgezet, en hoewel dat prima werkt ga ik dat hier nuttig gebruiken.

Ik wil eens proberen om het ding nog eens in te zetten als webbrowser-only. Natuurlijk kan dat op basis van Windows, waarbij ik de shell dan vervang door een browser, maar natuurlijk moet dat ook met Linux-varianten kunnen.

Helaas zie ik door mijn gebrek aan Linux kennis door de bomen het bos niet meer. :(

Iemand een goede suggestie voor welke Linux geschikt is voor de T91 als webbrowser only device?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:49
eee T91+linux
Met google hier op zoeken.

Ook geef de hardware lijst van je T91.

Met linux zoek voor je installeert of je videokaart ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mijn Eee 900 doet het ook nog steeds. Windows heb ik opgegeven. Ik heb er Lubuntu 15.10 op gezet en er een webbased jukebox van gemaakt met Google music voor mijn stereo in de huiskamer. En ook handig voor ext geformatteerde schijven te checken voor inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-07 10:38
Ik heb mijn Eee 1005HA ook weer eens uit de kast getrokken.
Nu had ik er in het verleden Ubuntu op gezet.

Ik ben vandaag eens bezig geweest met een USB bootdisk om Windows XP er weer op te zetten, maar tot nu te nog zonder succes.

Iemand een tip om dat voor elkaar te krijgen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je 1005HA zou gewoon Windows 7 aan moeten kunnen, probeer dat in plaats van XP?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hey tweakers. Op de Verge kwam ik dit artikel tegen over het OLPC programma. Goed geschreven artikel over de revolutie die goedkope én compacte systemen zoals de EEE ontketende. Ondanks dat het geen succes is geworden, zowel de netbook als de OLPC niet. (tegenwoordig hebben we de GPD Win 2 8) )

Toen moest ik aan dit topic denken dat ik tien jaar geleden onderhield. Nostalgia d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Interessant artikel...maar om eerlijk te zijn (en dat mis ik een beetje in dit verhaal), heb ik het idee dat de $100 laptop in de bedoelde landen uiteindelijk voornamelijk is verdreven door de $40 smartphone, en dat gaat inmiddels zelfs naar $30. In het Westen is er een grote shift van laptops naar telefoons, en de rest van de wereld slaat dat gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Dreamvoid schreef op dinsdag 17 april 2018 @ 09:35:
Interessant artikel...maar om eerlijk te zijn (en dat mis ik een beetje in dit verhaal), heb ik het idee dat de $100 laptop in de bedoelde landen uiteindelijk voornamelijk is verdreven door de $40 smartphone, en dat gaat inmiddels zelfs naar $30. In het Westen is er een grote shift van laptops naar telefoons, en de rest van de wereld slaat dat gewoon over.
Toen (2005-2007) zat dat er nog helemaal niet aan te komen. Tablets en Android bestonden nog niet, mensen hadden nog niet het idee dat Smartphones een betaalbare manier van computing ging worden.

Het klopt dat Smartphones in ontwikkelingslanden inderdaad dé manier van computerwerk/communicatie/administratie is geworden, met China voorop. Maar mbt educatie lijkt dat wel mee te vallen, naast natuurlijk communicatie mbt school.
EEE PCs waren ook ontwikkelt met educatie in gedachten. Zie ook de eerste E in hun banner :) :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DXEnuWTfXf07nzfN7KQKTer1/full.jpg

Daarnaast worden programmeertalen en software design niet geleerd via een Smartphone, iets de OLPC/EEE wel kan.

[ Voor 4% gewijzigd door XanderDrake op 17-04-2018 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:10

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb de mijne nog steeds en draait op Windows 7.

Helaas raakt hij na een tijdje uitstaan zijn datum/tijd kwijt dus die moet dan eerst via de Bios gezet worden.

Zal een batterij-issue zijn maar ik gebruik hem zo weinig dat ik niet de moeite neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Ik heb ook nog steeds een Asus eee PC 1215n met Windows 7 die inmiddels een paar maanden niet meer in gebruik is. Ik overweeg om eventueel de hdd te vervangen door een goedkope ssd en er dan een ander OS op te installeren. Misschien Linux, misschien Android X86, maar met die laatste heb ik nog geen ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Wie o wie heeft er nog een originele Asus Eee PC met Linux liggen die de redactie een dagje kan gebruiken bij een nieuwe videoserie. Het gaat dus om een werkende Eee PC 701 4G of 8G met Xandros. De oudste modellen die Asus Benelux zelf nog heeft liggen zijn 900-modellen.

Als bedankje voor het lenen stuur ik een mooi Tweakers-goodiepakket. :)

Edit: troftnom heeft een dm :)

[ Voor 4% gewijzigd door Olaf op 31-05-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:53
Het was even zoeken, maar heb de mijne gevonden. Zwarte EEE PC 701 4G uit januari 2008, UK versie, destijds gekocht bij Komplett. Net een Xandros iso gevonden (build 1.0.6.6) en erop geïnstalleerd, ziet er uit zoals in jullie review destijds. Batterij is zeer matig, maar dat is niet verwonderlijk na 10 jaar.

Laat maar weten of je hem wilt lenen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0knggJ7FpMB3Kpf9wvJ8BGUF/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Olaf schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:38:
Wie o wie heeft er nog een originele Asus Eee PC met Linux liggen die de redactie een dagje kan gebruiken bij een nieuwe videoserie. Het gaat dus om een werkende Eee PC 701 4G of 8G met Xandros. De oudste modellen die Asus Benelux zelf nog heeft liggen zijn 900-modellen.

Ik heb eventueel dezelfde liggen, 8G geloof ik maar betere batterij EN met mooi zacht stoffen hoes.
Enkel geen Xandros, maar dat kunnen jullie vast zelf. Ik niet want ben Linux analfabeet.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OgWok
  • Laatst online: 08:21

OgWok

U.N.C.L.E.

Olaf schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 14:38:

Vertel eens: wat voor videoserie?

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pandit
Ik heb hier een eeepc 1008HA van een buurmeisje. Spiksplinter nieuw. Heeft 6 jaar in een doos gelegen en was zo dood als een dodo. Uit de spelonken van het internet een Windows7 starter editie kunnen vinden en met de code op het apparaat kunnen activeren. Met wsusoffline up2patch gebracht en met iobit driverooster de laatste drivers erop gezet, heeft ze nog 14 maanden plezier van totdat de ondersteuning van Windows7 afloopt.

De accu doet helemaal niets meer. logisch na 6 jaar in een doos. Is er nog een manier om deze wakker te maken? Verder heb ik nog een 1GB DDR2 (SODIMM) liggen die ik erbij wil prikken, maar dat is een complete operatie van het apparaat. Kan iemand me vertellen of er 1 of 2 SODIM slots in zitten. want volgens de specs kan er 2GB in. Ik heb echter geen 2GB SODIM liggen.. met 2GB zal dit beestje net ff beter lopen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
pandit schreef op maandag 26 november 2018 @ 15:42:
Ik heb hier een eeepc 1008HA van een buurmeisje.
@pandit Ik heb er nog eentje liggen met kapot keyboard, maar wel werkende accu, je mag 'm hebben voor de onderdelen. Stuur me maar een priveberichtje. Volgens mij kan er maar 1 SODIMM in, maar als je deze video kijkt zal het wel langskomen: https://liliputing.com/20...-eee-pc-1008ha-video.html

Was een mooi ding, die 1008HA, de fraaiste netbook van allemaal vind ik.

[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 26-11-2018 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:51

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Mijn oude Asus 7" netbook is nog steeds 100% operationeel en super handig voor de Vagcom! :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:46
Lang geleden hebben we een Asus T101MT gekocht. Het model met 2GB aan ram en Windows 7 Home Premium.
Afgezien van de trage software van Asus zelf is het ding verder prima. Alleen gewoon langzaam.
Nu twijfel ik om er Windows 10 op te zetten en een upgrade van de HDD te doen naar een SSD. Is er iemand met een bovenstaande die dit gedaan heeft en of het voor deze laptop een groot verschil maakt?
Nu heb ik nog een SSD liggen voor iemand, dus zou het wel kunnen testen, maar om het ding nu open te maken helemaal en weer dicht, is ook weer zoiets.
Zelf werk ik al even met SSD's en verwacht dat het wel degelijk een verschil gaat zijn en wellicht dat hij weer dienst kan doen als laptopje om foto's mee te backuppen of een klein filmpje te draaien of noem maar wat. De 2GB ram is verder denk ik wel prima. Geen hoogvlieger, maar het zou fijn zijn dat het weer soepeler reageert. Ga in iedergeval een schone Windows installeren. Of dit weer 7 is of 10 wordt, dat kan ik dan wel bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiekikowokan
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 30-10-2023
Weet iemand wat de max GB RAM is voor de EEE PC 900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12:36
hiekikowokan schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 17:12:
Weet iemand wat de max GB RAM is voor de EEE PC 900?
Volgens deze site kun je er maximaal 2GB in kwijt.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic