[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Mijn 1201N is nu 3 jaar oud.. ik gebruik hem dus wel dagelijks een aantal uren achter elkaar.

Heeft het altijd gedaan maar sinds een maand valt hij steeds uit bij het bekijken van een youtube video.

Asus aan de telefoon gehad en die zeggen me dat het duurder is om te laten repareren dan een nieuw te kopen.

Nu wil ik geen concessies doen en graag de zelfde specs behouden.
Dus 4 GB en Intel en aparte Nvidia.

Ik kom dan dus uit bij 1215N (geen B) Maar N.
Maar het valt niet mee om deze mooie netbook tegenwoordig te vinden.
ze zijn niet meer leverbaar volgens een hoop winkels, en toch staat hij nog steeds op de website van Asus.

Ik heb liever niet de B versie, ik wil echt zoals jullie hebben de N. Dit blijkt in vergelijking met 1201N de beste opvolger te zijn.

Nu vond ik 1 winkel alleen ik ken die winkel dus niet. Deze heeft er nog maar 1! Dus ik moet heel snel zijn.
Even aan jullie vragen wat je zou zoen in mijn situatie.

http://www1.atelco.de/art...o3&agid=842&aid=36988&lb=

Moet er wel bij zeggen dat elke keer als ik mijn 1201N schoonmaak van binnen dat hij het weer een week doet. Volgens Asus is het (termische component?) stuk en duur om te repareren.

Nu heb ik ook gegeken naar andere mogelijkheden maar denk ik vraag jullie even om advies.

Ik vind het moeilijk om die 1201N die ik nu al 3 jaar heb te moeten weggooien maar is niet anders.

Hoop iemand een op of aanmerking kan maken.
Nogmaals ik houd graag 4 GB en dus aparte Nvidia omdat ik soms drivers ontwikkel voor deze kaarten o.a.

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Ik zie dat men niet meer zo actief is in dit topic maar ik wilde toch even iets aparts delen.

Ten eerste mijn 1201N is helemaal dood lol, echt na 10 min op youtube (en niet eens fullscreen) slaat ie vast.
Maar ook als ik zeg 40 gb wil copiëren van USB naar de internet scorpio.

Dus gelukkig kon ik nog een 1215N vinden.

Maar wat ik nu totaal NIET meer begrijp is het volgende:

Ik had nog een 'oude' Asus Eee PC 1000H, en ik had er 2 GB OCZ DDR2 Ram ingezet.
Wat ik nu niet snap is de 1201N (waar ik wel gelukkig mee ben geweest hoor) heeft 4 GB DDR2 Kingston HyperX en Scoprio, maar lijkt nu veel trager.

Om wat duidelijker te zijn: Ik start net mijn 'oude' 1000H op en ik schik gewoon (weer) van de snelheid.
Nee, 1201 en zeker 1215N kun je vast meer mee, zeker games enzo, maar wat ik nu merk is dat alles (zelfs Youtube in hoge res) perfect werkt!

Misschien dat OCZ beter is dan HyperZ (daar heb ik geen verstand van alleen werd dit ram mij geadviseerd toen)

Ik had eigenlijk ook nooit klachten gehad met deze, ik wilde gewoon upgraden naar 1201 vanwege meer video kracht.

Ik heb altijd al gedacht dat 1201N gewoon te heet word, maar volgens mij is mijn temperatuur sensor gewoon stuk (hij is 3 jaar oud precies)

1201 ligt nu ergens in de zon :P op de schoothoop ofzo:P Ja, kom ik was het zo zat ik kon niet eens een backup maken van de drive naar usb.

Maar wat ben ik BLIJ dat ik 1000H NIET op marktplaats heb gezet mensen, damn!

Mocht iemand in de zelfde situatie komen als ik ben geweest: GOOI je oude NIET weg! Zeker de 1000H niet.

Natuurlijk als tweaker wilde ik wel weten wat er nu met 1201 aan de hand is en of er misschien iets zwart is geworden op het moederbord.

Kon dat niet echt vinden, weet nu wel 1 ding wat ik eerst niet wist en dat is dat de CPU en ION redelijk ver van elkaar af staan (de chips dus)

Hoe dan ook, ongeloveijk zo oude, die 1000H is nog ouder dan me 1201N en hij loopt als een trein.
Moet er wel bij zeggen dat ik geen games speel al deed ie dat ook redelijk toen ik er een paar teste.

Ik moet er wel om lachen: 1201N wat de top van de top was van Asus is binnen 3 jaar zo dood als wat (of ik klooi gewoon te veel kan ook :P ) en zijn voorganger die 2 jaar ouder is.. lijkt wel een marathon te kunnen lopen lol.

Anyway, morgen 1215N 8 GB ram in bouwen.. laat wel weten of het werkt.

Groetjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Het mainboard van de 1215n ondersteunt maximaal 4GB
Mijn 1215n loopt de laatste tijd vast als hij van standby in hybernation mode schakelt.
Het blauwe powerledje blijft branden, maar hij is alleen tot leven te wekken door de power button lang ingedrukt te houden, waardoor Windows opstart met een 'onjuist afgesloten/ wilt u veilige modus of normaal?" melding.
In de Windows logboeken alleen een Kernel Power entry

[ Voor 82% gewijzigd door Henk007 op 15-04-2012 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Henk007 schreef op zondag 15 april 2012 @ 20:12:
Het mainboard van de 1215n ondersteunt maximaal 4GB
Mijn 1215n loopt de laatste tijd vast als hij van standby in hybernation mode schakelt.
Het blauwe powerledje blijft branden, maar hij is alleen tot leven te wekken door de power button lang ingedrukt te houden, waardoor Windows opstart met een 'onjuist afgesloten/ wilt u veilige modus of normaal?" melding.
In de Windows logboeken alleen een Kernel Power entry
Ik kan je helaas nog niet hier mee helpen Henk. Mijn 1215N is wel binnen, maar ik wacht nog even tot de rest van me bestellingen ook binnen zijn.
Volgens insiders gaat er wel 8 GB Ram in, alleen heb je een speciale serie en model van Corsair nodig.

Maar ik kan je nu al zeggen dat als hij uit slaap wil komen en je krijgt die melding dat je het kan vergelijken met de stekker uit het stopcontact trekken.

Hier een voorbeeld misschien begrijp je de situatie:

Stel ik installeer GEEN Intel Video Drivers op mijn 1000H netboek, en ik zou op slaap knop drukken en vervolgens trek ik hem ui het stopcontact... dan krijg ik een fout die jij ook hebt bij het opstarten.

Installeer ik de juiste video drivers (check dat alles oke is in app. beheer) dan kan ik hem nu in slaap zetten, adapter er af halen... accu er in.. meenemen en gewoon weer aanzetten.

Na bios post zie ik dan: Windows bezig met laden van sessie (zoiets).

Waarom dit zo is weet ik niet maar.. je video speelt een grote rol bij ACPI.. blijkbaar moet er wat uit het video ram geladen worden in het slaap bestand op C:\

Ik installeer hem sowieso opnieuw en heb er ook meteen een Scorpio black bij.

Laat het wel weten als het zo ver is.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 02-06 09:31
Ik heb ook een 1201N, ook drie jaar oud en heb ook last van uitval bij het bekijken van video's. Volgens mij wordt het in zeer korte tijd (binnen een minuut of 2) zo heet dat hij automatisch afschakelt. Als ik de achterkant van de laptop iets hoger plaats, zodat er 1 cm ruimte onder de laptop komt, dan is de koeling voldoende en valt niet meer uit.

Verder merk ik dat ik ook steeds regelmatiger Wifi verbindingsproblemen heb en dan helemaal geen verbinding krijg met mijn router. Pas na enkele keren opnieuw opstarten (van de laptop, niet de router) is dit verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-02 01:06
Ik heb een asus eee pc 1011px . Ik krijg met geen enkele optie het geluid werkend.

Wat heb ik al geprobeerd?

Windows Xp sp3. UAA HD audio drivers van microsoft. De nieuweste van realtek. In aller lei volgordes.
Sp driver via een omweg geinstalleerd door het register aan te passen.. OOk niet. Windows is volledig up to date. Sp3 nog een keer eroverheen gegooid zonder resultaat.

Windows 7 starter edition:

Alle drivers geinstalleerd die Asus meelevert maar nog steeds niets.

Wie heeft dit probleem ook gehad na een clean install.

Oh Ja BIOS staat geluid gewoon AAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:45

OgWok

U.N.C.L.E.

Frank S schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 14:40:
Ik heb ook een 1201N, ook drie jaar oud en heb ook last van uitval bij het bekijken van video's. Volgens mij wordt het in zeer korte tijd (binnen een minuut of 2) zo heet dat hij automatisch afschakelt. Als ik de achterkant van de laptop iets hoger plaats, zodat er 1 cm ruimte onder de laptop komt, dan is de koeling voldoende en valt niet meer uit.

Verder merk ik dat ik ook steeds regelmatiger Wifi verbindingsproblemen heb en dan helemaal geen verbinding krijg met mijn router. Pas na enkele keren opnieuw opstarten (van de laptop, niet de router) is dit verholpen.
Nieuw WiFi kaartje doet wonderen. Keertje openmaken en goed uitstoffen, blazen is ook niet verkeerd voor de koeling.

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Een vraagje, kun je op een 1215n met ion2 eigenlijk gewoon de standaard Nvidia Forceware drivers installeren? Ik bedoel werkt de automatische omschakeling tussen de intel IGP en de nvidia graphics (GeForce 210) dan nog steeds ?
Ik heb tot nu toe alleen de drivers van de Asus site geïnstalleerd, maar die lopen een paar (honderd) versies achter bij die van Nvidia zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47

jasjenl

Liab A Tymo

Ik heb mijn 1201N nu ruim 2 jaar en ik merk toch steeds vaker dat met name de harddisk de bottleneck vormt voor de snelheid. Nu zijn ssd's tegenwoordig erg betaalbaar geworden, voor zo'n 60 euro heb je nu al een 64gb disk, wat voor mijn gebruik ruim voldoende zou zijn. Echter vraag ik me 2 dingen af:

- zelf dat ding vervangen zie ik niet zitten. Ik heb in filmpjes gezien hoe dat moet bij deze netbooks en daar heb ik echt geen trek in. Zouden er winkels zijn die zoiets voor je willen doen?
- is zo'n 2 jaar oud netbookje het nog wel waard om te upgraden met een ssd? Op zich voldoet hij nog prima voor wat ik er mee doe (voornamelijk tijdens meetings Word documenten bijhouden), de vraag is alleen hoe lang het ding nog mee zal gaan. Ik gebruik 'm niet superveel (eigenlijk alleen op werkdagen en dan nog niet eens elke dag en ook nooit de hele dag) dus in dat opzicht zou je mogen verwachten dat ie het nog wel even uit zou moeten houden.

Wat zouden jullie doen? Elk alternatief (bijv. een nieuw laptopje kopen of zo) zal waarschijnlijk sowieso duurder uitpakken. Tenzij bij het inbouwen van een ssd de hele netbook gebrickt wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen B
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-04-2024
Als je toe bent aan wat snellers, waarom zou je dan niet proberen je netbook een upgrade te geven? Het apparaat kan inderdaad sneuvelen als je niet voorzichtig en handig genoeg bent, maar er zijn goede tutorials. Een andere veiligere optie is natuurlijk het ding verkopen en een laptop kopen, dan weet je meteen zeker dat je er een smak geld bij moet leggen, maar loop je niet het risico van een dode Eee PC. Zelf ga ik komende week mijn 1215N opwaarderen met een SSD en 8GB RAM. Als je een snelle PC van klein formaat wil, die geen 800 euro kost, dan zal je toch zelf wat moeten knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen B
  • Laatst online: 22-04-2024
Henk007 schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 06:39:
Een vraagje, kun je op een 1215n met ion2 eigenlijk gewoon de standaard Nvidia Forceware drivers installeren? Ik bedoel werkt de automatische omschakeling tussen de intel IGP en de nvidia graphics (GeForce 210) dan nog steeds ?
Ik heb tot nu toe alleen de drivers van de Asus site geïnstalleerd, maar die lopen een paar (honderd) versies achter bij die van Nvidia zelf.
Op de site van NVIDIA is de mogelijkheid om handmatig te zoeken naar drivers: http://www.nvidia.co.uk/Download/index.aspx?lang=en-uk

Als je invult dat je zoekt naar drivers voor ION (Notebooks) wordt je doorverwezen naar de Verde R300 driver. http://www.nvidia.co.uk/o...01.42-whql-driver-uk.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik zit er over te denken om voor mijn studie in het buitenland een Asus Eee PC 1225B te kopen. Ik ben een halfjaar in Berlijn en wil er dan gewoon nog een los beeldscherm, toetsenbord, muis en een grotere externe HDD aan hangen voor films e.d.
De laptop gaat natruulijk ook veel mee om in college aantekeningen te maken.

Denken jullie dat dit snel genoeg is als enige computer?

Ik ben niet van plan om voor die periode zwaardere spellen dan een TF2 op te spelen en wil het vooral gebruiken om in contact te blijven met het thuisfront en schoolwerk op te doen in combinatie met een filmpje af en toe. Een Sony Vaio Z is ook aanlokkelijk, maar tenzij ik die deze zomer in de VS voor weinig kan kopen ben je alsnog 3 tot 4 keer zoveel geld kwijt.
Ik heb momenteel nog een Asus EEE PC 1000H die snel genoeg is voor school, maar iets sneller zou fijn zijn. Eventueel upgrade ik de 1225B nog met een SSD en de standaard 4GB ram is wat mij betreft voldoende.

Iemand nog ideeën of opmerkingen?

[ Voor 11% gewijzigd door JaccoW op 12-07-2012 10:47 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
Ik zou niet zo snel een iets snellere netbook kopen als ik er al 1 had, veel schiet je er niet mee op, grafisch is het natuurlijk iets beter, maar veel spelen zul je toch niet kunnen spelen, zeker niet op bijvoorbeeld een fullhd resolutie op je externe scherm. Misschien je huidige verkopen, en een tweedehands vaio op de kop proberen te tikken. Of je blijft je netbook gebruiken en bouwt een klein pctje om te gamen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Bedankt voor je feedback. Dat wordt dus toch kijken naar iets stevigers dan de Asus.
Sony Vaio T13 anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is een ervaringentopic voor de Asus EEE netbooks, niet voor aankoopadvies. Je kunt beter een topic openen in Laptop Aankoopadvies :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Natuurlijk, dat was niet de bedoeling. Zal zelf verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:08

XanderDrake

Build the future!

Er wordt nog steeds gepost hier, wat geinig. :) En dat te bedenken dat ik de Topic poster was 5 jaar geleden.
(ik sta niet eens gecredit in de OP grmbl) }:O

Ik heb recentelijk mijn EEE 900 herontdekt. Het beestje had ik ruim 4 jaar geleden gekocht en doet het nog steeds prima. Goed gebouwd door Asus!

Mijn herontdekking kwam doordat ik een media center system had opgebouwd thuis (mediaportal client op HTPC en TV-server voor het digitaal opnemen en distributeren van analoge tv). Ik wilde ook boven op de slaapkamer mijn digitale TV kijken.
Iedereen is helemaal lyrisch over de Raspberry Pi en ik origineel ook. Meteen bij launch werden er XBMC mediacenter varianten geintroduceerd, en ik dacht dat ik die wel kon gebruiken als mediacenter client. Alleen na het duidelijk werd dat boven op de lage prijs nog flinke verzendkosten moest betalen, plus een SD kaart, een adapter en een casing moest kopen, bekoelde mijn enthousiasme. Maar vooral de lange wachttijden en uiteindelijk slome hardware waar ontwikkelaars allerlei mouwen aan moeten passen maakte het voor mij niet meer intressant.
Daarnaast kan je met de Raspberry/ARM versies van XBMC geen TV kijken!

Waarom zou ik niet hardware gebruiken die ik al had liggen? Aan de slag :Y)

Windows XP vind ik ondertussen te karig en met alle SP's te groot op de 4gb SSD om nog te gebruiken.
Windows 8 (en daarmee Vista en 7) werken niet goed met de EEE PC door een missende GMA 900 drivers, die vallen dus ook af.
Ik koos voor Ubuntu 12.04, omdat alle versies sinds de merge tussen de Netbook versie en Normal versie automatisch werken met alle EEE PC's. En warempel dat klopt: Wireless, audio, video, hotkeys, resolutie, touchpad met gestures, ze werken allemaal out of de box! Touchpad had beter gekund maar daar kan ik overheen kijken.
Ubuntu ondersteund ook XBMC natively. Je kan de normale versie (die echt lekker werkt btw) kan je gratis installeren via de App Store van Ubuntu: Software Center. De PVR versie van XBMC (voor TV te kijken via een ander systeem, zoals Mediaportal's TV server) is wat moelijker te krijgen, maar na een avondje werkt ie helemaal geweldig. De PVR versie kan je via een sh script installeren via deze site (geel gedeelte) http://packages.pulse-eight.net/. Vereist misschien wat Linux ervaring maar ik kan wel helpen :)

Dit geheel werkt zo goed dat het me verbaast :o TV playback is soepel, snel (zelfs op de trage 900mhz Celeron van de EEE 900) en de functionaliteit is vrijwel volledig. Ik heb tot nu toe 1 crash gehad.

Voor de rest werkt de EEE 900 redelijk goed met Ubuntu 12.04. Het OS is eigenlijk nét wat de zwaar, maar hij is wel compleet functioneel, die je kan alles wat je wilt (wat ik niet kon met XP SP2, SP3 paste niet meer).
Silverlight-variant (voor uitzendinggemist.nl) is te zwaar, en sommige flash-videoplayers trekt hij ook niet meer (XP had hier minder moeite mee). Browsen met Firefox is niet heel vloeiend maar werkt wel 100%. Films, fotos en muziek werken uitstekend. Zoals eerder gezegd werkt XBMC wonderbaarlijk goed.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-06 22:28
Ook iedereen die voorgaande topic starts gemaakt hebben en iedereen die (ongemerkt) hun bijdrage hebben geleverd: bedankt!
Wat is daar niet genoeg credit aan? :')

Ik heb ook eenx XBMC op m'n EEE 900 gezet om zo 720p af proberen te spelen, maar dat viel tegen :P Helaas is ook de 16GB flash drive die ik ter vervanging en upgrade gekocht had, en Windows 7 op had gezet, stuk gegaan en helaas staan nergens 'lange' mSATA flashdrives om m'n EEE weer in gebruik te nemen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Wiethoofd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 12:44:
Wat is daar niet genoeg credit aan? :')
OK dan :+
Destijds probeerde ik iedereen wel bij naam te noemen, maar ik ga er nu niet moeilijk over te doen.

Ik heb ook eenx XBMC op m'n EEE 900 gezet om zo 720p af proberen te spelen, maar dat viel tegen :P Helaas is ook de 16GB flash drive die ik ter vervanging en upgrade gekocht had, en Windows 7 op had gezet, stuk gegaan en helaas staan nergens 'lange' mSATA flashdrives om m'n EEE weer in gebruik te nemen.
Was dat XBMC onder linux?

720p heb ik nog niet geprobeerd, maar het is nogal loos op een 600p schermpje :P
Ik ga hem aansluiten op een analoge TV als ik de converter ontvang, die doet 1024*768, dus HD (ready) zal niet vaak voorbij komen.

Volgens mij heeft Intel wél MPEG2 acceleratie geintgreerd in zijn linux drivers, want dat gaat normaal goed.

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
XBMC Live install (dus eigenlijk alleen XBMC als GUI), met een van de vorige releases, of de nieuwe betere support heeft weet ik niet. En het zou dan om sporadisch een HD film tijdens auto-/treinreis te kunnen kijken, maar dat viel dus tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-05 10:21
XanderDrake schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:42:

Windows XP vind ik ondertussen te karig en met alle SP's te groot op de 4gb SSD om nog te gebruiken.
Windows 8 (en daarmee Vista en 7) werken niet goed met de EEE PC door een missende GMA 900 drivers, die vallen dus ook af.
Ik heb overigens een zwaar geknepen (nlite) versie van windows X geïnstalleerd (op mijn eee-701) en dat voldoet prima. Laat die updates en SP's maar zitten (works for me). Zelfs zonder SD kaart heb ik zat ruimte op die 4GB intern (alhoewel als je er films op wilt plaatsen zul je toch minimaal een SD-kaart of USB-stick moeten plaatsen). Alleen het fannetje begint langzamerhand iets meer geluid te maken, maar gezien het gebrek aan koelvermogen dat dat ding sowieso levert kan ik daar waarschijnlijk zelfs wel zonder. (nou ja er is wel meer mis met dat dingetje (spatiebalk, muistoetsen...) maar los daarvan werkt hij nog steeds als een trein (oid).

Maar goed, ubuntu kan ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ah, nog iemand die ook een 'lamme' muistoets heeft :P Links wil bij mij op m;n 900 nog wel eens dienst weigeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Wiethoofd op 19-07-2012 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Mja, had es XP Lite versies gemaakt, maar uiteindelijk niet tevreden. Veel dingen werkten op een gegeven moment niet meer goed omdat ik té veel modules uit de installatie gehaald haha.

En das ook een beetje de kracht van Ubuntu, die installeerde gewoon door, op de 4gb ssd en alles werkte out-of-the-box. Ik heb tegenwoordig minder tijd (werkende mens) en dat spreekt me wel aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brunniepoo
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07
De 1005HA was best een aardig netbookje (heb er drie jaar plezier van gehad) maar nu het toetsenbord het aan het begeven is ga ik zeker over naar een ander merk. Een wat degelijker merk bij voorkeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18:45

Metro2002

Memento mori

Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn 1015PEM, alleen de gameprestaties zijn om te janken maar verder is het een redelijk vlot netbookje die lang op een accu meegaat (opgave van 10 uur, in de praktijk tussen de 6 en 8u maar alsnog ruim voldoende) .Heb er al wel 2GB geheugen in zitten maar vooral het opstarten van programma's duurt mij net even te lang soms en ik vind dat ie redelijk vaak met de HDD bezig is. Ik twijfel of ik hem moet upgraden met een SSD of niet, zou dat veel prestatiewinst geven?

Op mijn vorige netbook (701) draaide ik trouwens gewoon een volledige install van windowsXP SP3 en dat liep prima en snel genoeg. Had er wel 1 GB geheugen inzitten ipv 512MB.
Diablow schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 19:16:
Vind het erg slecht van asus, zeker omdat sommige het dus wel hebben. Sowieso maken ze er bij alle eee pc en beetje een potje van wat betreft processor, usb 2/3, en geheugen...
Klopt, mijn 1015PEM zou ook USB3 moeten hebben, heeft ie echter niet. Beetje vreemd.

[ Voor 21% gewijzigd door Metro2002 op 20-07-2012 09:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
[b][message=38616221,noline]Op mijn vorige netbook (701) draaide ik trouwens gewoon een volledige install van windowsXP SP3 en dat liep prima en snel genoeg. Had er wel 1 GB geheugen inzitten ipv 512MB.
Hee... Ik heb het geheugen van mijn 1015bx geupdate.. dus ik heb een 1GB reepje over.. waarom heb ik er niet aan gedacht dat eens in mijn 701 te proppen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

LosGieros schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 16:38:
Na 2,5j mn accu van de 1000h helemaal dood :(
Zie dat Amazon.co.uk geen AL22-901 6cell wil leveren naar NL. Op ebay staan er ook een paar van Li-ion vrij goedkoop.

Iemand nog een tip voor een replacement?
Beetje late reactie maar ik heb een aantal keer adapters ed besteld via www.replacedirect.nl
Daar hebben ze ook accu's voor jouw netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Metro2002 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 08:58:
Op mijn vorige netbook (701) draaide ik trouwens gewoon een volledige install van windowsXP SP3 en dat liep prima en snel genoeg. Had er wel 1 GB geheugen inzitten ipv 512MB.
Bij mijn EEE 900 had ik met XP SP2 (en misschien chrome en open office word/excel) na een tijdje nog maar 350mb over op de 4gb SSD. SP3 erop krijgen zou een crime worden en ik zou bij elke boot zon beetje "wis temp files" moeten uitvoeren.

Vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XanderDrake schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:39:
[...]

Bij mijn EEE 900 had ik met XP SP2 (en misschien chrome en open office word/excel) na een tijdje nog maar 350mb over op de 4gb SSD. SP3 erop krijgen zou een crime worden en ik zou bij elke boot zon beetje "wis temp files" moeten uitvoeren.

Vreemd
Swapfile uit, hibernate file uit en de map weggooien die windows gebruikt voor de system file protection (kopie van alle DLL's). Scheelt bij elkaar zo ruim een gigabyte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Heb thuis een 1000HE die grotendeels door mijn vrouwtje wordt gebruikt als schootding :)

Ding doet het nog prima, is soms alleen niet echt vooruit te branden maar dat moet je ook niet verwachten van een netbookie van 3 jaar oud met een Windows 7 installatie erop. Hebben alleen problemen gehad met de aansluiting voor de voeding, het pinnetje was verbogen zodat je de oplader niet meer kon aansluiten.

RMA gestuurd en na 2 weken weer terug, netjes opgelost. Zitten verder onderin nog 2 scheurtjes die waarschijnlijk door mijn dochter zijn veroorzaakt, die heeft hem een keer laten keilen toen ze Nijntje zat te kijken. Daarnaast plakt de F toets ook nog een beetje vanwege een kleine Cola lekkage :)

Maar al met al een degelijk ding, heb Asus in ieder geval kwalitatief hoger zitten dan bijvoorbeeld Acer. Misschien als deze op is naar een maatje groter kijken want 10 inch is het ook niet helemaal. Liever een 11,6 met 1366 x 768 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Metro2002 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:57:
[...]

Swapfile uit, hibernate file uit en de map weggooien die windows gebruikt voor de system file protection (kopie van alle DLL's). Scheelt bij elkaar zo ruim een gigabyte.
swap en hibernate stonden al uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-06 14:01

Murk

Is this thing on?

Wiethoofd schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 14:42:
Ah, nog iemand die ook een 'lamme' muistoets heeft :P Links wil bij mij op m;n 900 nog wel eens dienst weigeren.
Zelfde probleem hier bij een 1005P van me Ma ;)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

XanderDrake schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 12:51:
[...]

swap en hibernate stonden al uit.
Dan hoort je installatie niet zó groot te zijn hoor :P

Hebben trouwens meer EEE gebruikers last van een voedingsadapter die bloedheet wordt? Die van mijn 1015 wordt echt bloedheet, hij doet het verder uitstekend maar het lijkt me niet bevordelijk voor de levensduur.

En heb net een SSD besteld dus ben benieuwd wat dat nog doet voor de performance *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Die van mijn 1015(b) valt wel mee, wel gaat het opladen als je tegelijk aan het werk bent langzaam, maar dat komt omdat de adapter een beperkt vermogen heeft. Een beetje warm wordt hij wel, maar dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Diablow schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 13:52:
Die van mijn 1015(b) valt wel mee, wel gaat het opladen als je tegelijk aan het werk bent langzaam, maar dat komt omdat de adapter een beperkt vermogen heeft. Een beetje warm wordt hij wel, maar dat is normaal.
Die van mij wordt denk ik zo'n graad of 45~50. Je kan hem nog wel beetpakken maar je wilt hem niet te lang vasthouden.
De auto adapter die ik ervoor heb wordt net zo warm dus waarschijnlijk trekt ie gewoon veel stroom als ie én aan het opladen is én je bent erop aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Max is 40 watt, stel hij is 80-90% efficient, dan is dat een watt of 6 wat hij bij het omzetten verstookt, als hij dan op een plek ligt waar bijna geen luchtstroming is kan hij wle goed warm worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Zo net een open hart operatie gepleegd op mijn eeepc om een SSD te plaatsen. Wat een vreselijk omslachtige manier zeg. Het hele ding moest uit elkaar.

Enfin, de indrukken zijn helaas niet zo spectaculair als gehoopt maar toch is hij er wel een pak sneller van geworden. Je merkt echter nu wel dat de HDD niet meer de bottleneck is maar wel de processor.
Hij start wel sneller, hij voelt "snappier" en ik maak me nu niet zo druk meer als ik het ding ergens neergooi :P

Alleen wel een klein nadeel dat ik nu een kleinere schijf heb en dus niet ál mijn bestanden erop kwijt kan maarja, heb de oude harddisk in een externe behuizing gedaan dus die gaat gewoon mee in de laptoptas :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-06 12:55
Metro2002 schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 22:37:
Zo net een open hart operatie gepleegd op mijn eeepc om een SSD te plaatsen. Wat een vreselijk omslachtige manier zeg. Het hele ding moest uit elkaar.

Enfin, de indrukken zijn helaas niet zo spectaculair als gehoopt maar toch is hij er wel een pak sneller van geworden. Je merkt echter nu wel dat de HDD niet meer de bottleneck is maar wel de processor.
Hij start wel sneller, hij voelt "snappier" en ik maak me nu niet zo druk meer als ik het ding ergens neergooi :P

Alleen wel een klein nadeel dat ik nu een kleinere schijf heb en dus niet ál mijn bestanden erop kwijt kan maarja, heb de oude harddisk in een externe behuizing gedaan dus die gaat gewoon mee in de laptoptas :P
Hoe groot is de SSD die je erin gezet hebt? Vind het ook nog wel interessant om een kleine cheapo SSD erin te zetten want hij is vooral bij het booten traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Vlassie1980 schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 07:58:
[...]

Hoe groot is de SSD die je erin gezet hebt? Vind het ook nog wel interessant om een kleine cheapo SSD erin te zetten want hij is vooral bij het booten traag.
Ik heb een 64GB erin gezet maar bv een 128GB is niet zóveel duurder en kan ook een optie zijn.
Op die 64GB past in elk geval mijn windows installatie + office zooi en een paar spelletjes en al mijn MP3's dus dat is voor mij voldoende. Voor alle films en álle games heb ik nu de oude hdd in een externe behuizing zodat ik die ook nog ter beschikking heb maar dat is data die niet altijd op de netbook zelf hoeft te staan.

De opstarttijd is trouwens zo ongeveer gehalveerd voor mijn gevoel, ga zo eens wat testen doen :)

Edit: voor de geïnteresseerden een filmpje gemaakt:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=IqIIrGCzqI4&feature=youtube_gdata]

[ Voor 11% gewijzigd door Metro2002 op 22-07-2012 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 16:52

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

XanderDrake schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:42:
Er wordt nog steeds gepost hier, wat geinig. :) En dat te bedenken dat ik de Topic poster was 5 jaar geleden.
(ik sta niet eens gecredit in de OP grmbl) }:O

Ik heb recentelijk mijn EEE 900 herontdekt. Het beestje had ik ruim 4 jaar geleden gekocht en doet het nog steeds prima. Goed gebouwd door Asus!

(...)
Ha, nice, ik gebruik mijn Eee 900 nu bijna precies 4 jaar, wel andere, grotere accu ervoor gekocht, andere SSD, meer RAM en een ander tobo (want koffie vond ie toch niet lekker). Momenteel nog met JoliOS (leuk OS-je, ubuntu-based).

Maar zit er over te denken om toch normale Ubuntu erop te zetten (onder de motorkap is het nu nog steeds 10.10 bij JoliOS geloof ik) en het gebruikt een HTML5 omgeving (heeft veel weg van Chrome OS)

Fijn om te weten dat XBMC er zo goed op draait, ik heb hier Boxee er nog op staan en dat werkt ook erg veel soepeler dan de native en VLC-players. Hoe dat toch vanuit XBMC gefixt wordt, snap ik niet. Maar goed, alleen maar fijn.

Flash blijft een drama, mijn normale desktop heeft er zelfs soms beetje moeite mee (ook Ubuntu). Youtube gaat nog wel, maar Uitzendinggemist... dat is in flash (silverlight hoeven we het helemaal niet over te hebben) heel erg slecht, draait voor geen meter en zelfs lagere (zichtbare) kwaliteit dan Youtube.

Heb ter mogelijke vervanging van dit oude beestje gezocht naar deze: http://www.omgubuntu.co.u...launch-new-ubuntu-netbook in Pantip Plaza (computerwalhalla in Bangkok waar ik deze ook 4 jaar terug kocht) maar vond eigenlijk alleen maar met een processortype ouder...Nou ja, het heeft ook geen haast, hij doet het nog prima!

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 350396

Hier een 1015PN bezitter. De oplader wordt hier ook dusdanig warm dat je het niet langer dan 30 sec kunt vasthouden.

Ik heb echter nog een groter probleem met de hitte. Speedfan geeft aan dat de gpu 80C en de cpu rond 75-80C.
En dit tijdens surfen alleen (bij nagenoeg idle dus). Heb twee keer een vastloper gehad, vermoedelijk hierdoor. Ik heb de netbook 1.5 jaar nu. Dit probleem is echter van een paar weken terug. Daarvoor werd het netbook ook redelijk warm maar niet rond 80C idle.

Ik heb geprobeerd mijn hand op een afstand van 10 mm te houden bij het roostertje vandaan waar de fan de hete lucht uitblaast. Na 20 sec moet de hand letterlijk weg vanwege hitte. Garantie van 1 jaar is inmiddels verlopen.

Iemand ervaring met zulke temperaturen bij een eee pc?

Zijn er ideeen over wat men kan doen in dit geval, voordat de netbook ermee ophoudt?
Open maken en schoonblazen? CPU eraf halen en thermische pasta erop smeren?

Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
  • Laatst online: 01-02 10:37
Help,

Ik heb een asus eee pc 900, de lynux versie met 2 Gb intern geheugen. ik heb hem al een hele tijd (3-4 jaar?) en ik gebruik hem vooral als ik op vacantie ga (rest van het jaar staat hij uit in de kast).

Ik heb indertijd lynux eraf gehgaald om er windows xp op te zetten en dat werke goed.

Dit jaar besloot ik om windows xp opnieuw te instaleren omdat ik dan meteen alle rotzooi van de 4 Gb schijf kon afhalen. (3-3,5 van de 4 Gb stond al vol). na veel zoeken heb ik met nlite een ingekorte versie van windows xp gemaakt (met behulp van de uitleg van "i64X_com - nLite Windows XP Install on Asus Eee PC"). deze heb ik vervolgens geinstalleerd van een USB stick.

Ik heb echter devolgende problemen:
1. de instalatie duurt rond de 8-9 uur. de usb stick is een 8 Gb stick die met FAT 32 geformateerd is. Is het normaal dat een windows instalatie 8-9 uur duurt? (voor de duidelijkheid, het formateren van de SSD gaat goed, het is het stuk wat dan volgt (voor het instalatie 2 deel met windows) wat dus 8-9 uur duurt. en wie weet een manier om dat te versnellen? (zou een cd-rom instalatie sneller gaan?)

2. na deze instalatie is windows (bij vlagen) erg langzaam. explorer openen durt al gauw een seconde (of is niet instantaan).
Het vald me op dat het afspelen van een film geen probleem is. het spelen van een time management game lijkt ook vrijwel goed te gaan.

Ik heb ook wel gehoord dat het aan de SSD zou kunnen liggen. als dat zo is, wie kan mij de weg wijzen naar nieuwe ssd's?

Evertjan van de Kaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ejvandekaa schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:24:
Dit jaar besloot ik om windows xp opnieuw te instaleren omdat ik dan meteen alle rotzooi van de 4 Gb schijf kon afhalen. (3-3,5 van de 4 Gb stond al vol).
Inderdaad, ditzelfde had ik dus (en mensen hier verklaren me voor gek :P ). WinXP slibde na een tijdje de 4gb ssd vol met patches en updates.

Mijn ervaring met nLite is niet zo positief. Destijds deed ik het wel via een cd-r, maar toch.
Misschien is WinFLP. Dit is bij wijze van een officiele 'nlite' editie van XP. Neemt veel minder ruimte in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
Achteraf vermoed ik dat ik de paging? nog op 2-3 Gb had staan dus daar was ook (veel) winst te halen. Maar mijn vragen:

1. is normaal dat je 8 uur nodig hebt om een lite versie te instaleren van een FAT 32 geformateerde 8Gb usb stick?

2. en is het dan normaal dat hij zo nu en dan "hangt" of zo traag is met het opstarten van internet/explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

ejvandekaa schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 10:31:
1. is normaal dat je 8 uur nodig hebt om een lite versie te instaleren van een FAT 32 geformateerde 8Gb usb stick?

2. en is het dan normaal dat hij zo nu en dan "hangt" of zo traag is met het opstarten van internet/explorer
In beide gevallen denk ik "nee". Het probleem is met een nLite versie weten we niet wat er wel of niet goed is gegaan. Je kan belangrijke componenten hebben verwijdert. Of bijvoobeeld: jij gebruikt dingen die de maker van de versie niet gebruikt of anders gebruikt, misschien maakt dat een verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
Aan de ene kant heb je natuurlijk een valide punt. Aan de andere kant heb ik eigelijk hetzelfde gedaan als in "i64X_com - nLite Windows XP Install on Asus Eee PC" which based on the text was done for a assus eee pc met 2 of 4 Gb HD en lynux. mijn 900 versie heeft 4 Gb en lynux dus ik denk dat dat wel zou moeten werken.

Wat ik anders gedaan heb is SP3 integreren en verder sommige dingen niet verwijderen.

Ik denk zelf echter dat het een explorer issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
<kuch> MicroXP/TinyXP </kuch>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

heeft die dan alle veiligheids patches? Of kan die zonder gezeur worden geupdate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-06 16:52

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

ejvandekaa schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 00:24:
Help,

Ik heb een asus eee pc 900, de lynux versie met 2 Gb intern geheugen. ik heb hem al een hele tijd (3-4 jaar?) en ik gebruik hem vooral als ik op vacantie ga (rest van het jaar staat hij uit in de kast).

Ik heb indertijd lynux eraf gehgaald om er windows xp op te zetten en dat werke goed.

(...)
Linux eraf halen toentertijd was slim, want dat was een draak van een Linux-versie van Asus ;) Maar misschien nu toch weer eens kiezen voor een Linux-versie? Is makkelijk installeren, past prima op die 4GB ssd en is op vakantie ook misschien wel weer een stukkie veiliger op al die vreemde wifi-netweken.

Iets als Ubuntu Linux is heel makkelijk te installeren, alleen even zorgen dat je bij het onderdeel partitioneren even zorgt dat /home (een soort van My Documents) op de tweede schijf terecht komt, aan de andere kant, als je er alleen een beetje mee browst...

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
Hij moet als vervanging van mijn thuis computer dienen. dat betekend, films/tv series afspelen, computer spellen spelen en internetten. Het is met name dat tweede (spellen spelen) waarvoor ik windows nodig heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejvandekaa
net met nlite een windows xp lite gemaakt. deze gebrand op een dvd en vanaf een cd speler geinstalleerd. het ging echt vreselijk snel. ik was in denk ik een uur klaar met de gehele instalatie.

Mijn eerste probleem lijkt dus een gevolg van het instaleren van een usb stick (met FAT 32 format).

Verder had ik ook niet het idee dat hij langzamer was (probleem 2) maar dat is natuurlijk voordat ik de drivers en andere tweaks heb uitgevoerd. wordt vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
XanderDrake schreef op vrijdag 03 augustus 2012 @ 13:30:
[...]

heeft die dan alle veiligheids patches? Of kan die zonder gezeur worden geupdate?
Kan niet worden geupdate. (en waarom zou je, de meeste dingen die eventueel een probleem zouden kunnen vormen zijn er uit gesloopt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

wazzup105 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 09:55:
[...]

Kan niet worden geupdate. (en waarom zou je, de meeste dingen die eventueel een probleem zouden kunnen vormen zijn er uit gesloopt)
Niet de exploits en lekken/gaten die ontdekt zijn ná de laatste update. WinXP krijgt nog gewoon security patches, heur.

Dat had ik niet verwacht, een gemis van nLite XP.

(Misschien was dat de reden dat de low-power kassa-naar-mini-server PC die ik had draaien op nLited XP relatief snel gekaapt werd door virussen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
XanderDrake schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 11:54:
[...]

Niet de exploits en lekken/gaten die ontdekt zijn ná de laatste update. WinXP krijgt nog gewoon security patches, heur.

Dat had ik niet verwacht, een gemis van nLite XP.

(Misschien was dat de reden dat de low-power kassa-naar-mini-server PC die ik had draaien op nLited XP relatief snel gekaapt werd door virussen)
Oh als je windows upgrade niet sloopt uit je nlite installatie upgrade hij prima hoor. Ik heb echter in al die jaren tijd nog nooit een virus of ander hack-probleem gehad in mijn niet gepatchte laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
Henk007 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:45:
Mijn 1215n ziet opeens de webcam niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem of is er iets kapot ?
Henk007 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:14:
[...]

Nee, in de bios zit er geen optie hiervoor. Bovendien werkt de webcam ook niet meer in Express Gate (het mini-linux-OS op de eee netbook)
Mijn vermoeden is dat er gewoon een stekkertje of kabeltje los zit (gaat via scharnier vanuit keyboard-gedeelte naar beeldscherm-deel) . Dit omdat het ding inclusief microfoon volledig uit de device manager van Win7 verdwenen is. Ik durf de netbook niet uit elkaar te halen : erg lastig en verlies van garantie. Dus ik heb twee mogelijkheden: RMA aanvragen, of mijn verlies nemen en zonder webcam verder door het leven gaan. Ik weet het nog niet.
Bijna twee jaar later heb ik toch maar eens een gokje gewaagd. Met een oude bankpas de bezel (rand) van het beeldscherm losgewrikt en de webcam-mic unit van dichtbij bekeken. Er zit inderdaad een flatcable stekkertje op, dat.....bleek ietwat los te zitten !!!
Aangedrukt en Windows gestart....tadaaaa, Windows vindt een nieuwe device, installeert de drivers en de webcam werkt weer oOo
Achteraf veel simpeler dan ik verwacht had, maar je bent altijd bang zo'n plastic behuizing te beschadigen. Als het defect aan de andere kant van de kabel had gezeten (op het mainboard) was het een stuk ingewikkelder geweest.
Een webcam is geen eerste levensbehoefte, maar het idee dat er aan je geliefde netbookje iets kapot is is geen fijn gevoel.

[ Voor 15% gewijzigd door Henk007 op 04-10-2012 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DokterZorro
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-12-2020
Heee, net nieuw hier omdat ik zojuist een asus n53sv aangeschaft heb en per toeval dit topic tegenkwam.
Ondanks de ouderdom van het topic lijkt het me wel leuk om mijn ervaringen met de asus 901 te delen.
Ik heb 'm nu 4 jaar in gebruik als DJ tool en surfplank en ik lach me nog steeds rot met dit ding.
Zolang je windows kort houdt qua grootte en met ccleaner af en toe stofzuigt blijft die primaire ssd prima te doen. Het is bijna een uitdaging geworden om zoveel mogelijk van die 3,7gb vrij te houden en tot nu toe lukt dat prima. Wel zit er 2gb kingston ram in, anders is het niet te doen. Op dit moment heb ik 1.1gb vrije ruimte op C: meer dan genoeg om te youtuben,winampen en traktorren tegelijk, de enige beperking is de processor.
Na een seizoen draaien in de meest computeronvriendelijke omgevingen met veel bier, zand en regen schroef ik 'm even uit elkaar, schoonmaken en een nieuw toetsenbordje erin van ebay. Voila: hij doet het nog steeds alsof hij nieuw uit de doos komt. Zo ziet het er niet meer uit trouwens...
Voor het Dj werk gebruik ik een antieke versie (2.6) van traktor dj studio die ik ooit nieuw gekocht heb. In combinatie met een externe usb geluidskaart (N.I. Audio 2) werkt dat zo stabiel dat ik meermalen met alleen m'n eeepc in de tas naar festivals ben vertrokken. Never failed me.
Het enige waar ik nu nog bang voor ben is dat die primaire hdd er binnenkort mee ophoudt vanwege maximale read/write cycles. Als iemand een adres in nederland weet voor een 32gb ssd (50mm, de kleine dus) die er gegarandeerd in kan, hoor ik het graag.
Verder blijft het lachen als mijn dj collega's, bijna allemaal met een moeilijk dure MacPro, er helemaal niks van begrijpen dat dit apparaat voor een goeie 100 euro van mp én sneller opstart als hun Mac én traktor draait alsof het niks is :w
Tot zover mijn lofzang, zo maar eens bezig met m'n nieuwe speelgoed.

Groeten,
DrZ.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

DokterZorro schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:44:
Voor het Dj werk gebruik ik een antieke versie (2.6) van traktor dj studio die ik ooit nieuw gekocht heb. In combinatie met een externe usb geluidskaart (N.I. Audio 2) werkt dat zo stabiel dat ik meermalen met alleen m'n eeepc in de tas naar festivals ben vertrokken. Never failed me.
Verder blijft het lachen als mijn dj collega's, bijna allemaal met een moeilijk dure MacPro, er helemaal niks van begrijpen dat dit apparaat voor een goeie 100 euro van mp én sneller opstart als hun Mac én traktor draait alsof het niks is :w
Dat is wel heel stoer _/-\o_ Je durft wel!

EEE PC DJ!

Ik moet zeggen dat verhalen als dit een testament zijn voor de kwaliteit van Asus zijn kleine laptopjes. Ik heb er ook nog niets op aan te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkifoon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb mijn Asus 1201N geupdate naar Windows 8. Nu werken de hotkeys niet meer, hij geeft dan ook een foutmelding. Als ik Hotkeys verwijder is de melding ook weg...maar zou toch graag weer gebruik maken van deze functies. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Folkifoon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:26:
Ik heb mijn Asus 1201N geupdate naar Windows 8. Nu werken de hotkeys niet meer, hij geeft dan ook een foutmelding. Als ik Hotkeys verwijder is de melding ook weg...maar zou toch graag weer gebruik maken van deze functies. Hoe zou ik dit kunnen oplossen?
Windows 8 eraf gooien en windows 7 terug installeren. Of linux erop knallen, dat werkt wel met de hotkeys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-05 17:14
Gisteren mijn Asus Eee PC 1011PX een upgrade gegeven met een 180gb Intel 330 ssd (aanbieding), 2gb Kingston ddr3 1333mhz ram en een versie installatie van Windows 7 Ultimate 64-bit (omdat het kan)...

Het inbouwen van de ssd ging vrij gemakkelijk aan de hand van deze video en daarna kon ik overgaan tot het installeren van de software.

Alleen de Intel GMA en Realtek HD 64-bit drivers moest ik van de fabrikanten sites afplukken, maar de rest van de drivers / software installeerde vrij gemakkelijk die via de Asus site neer te halen waren. Alleen nog even uitvogelen hoe ik de Asus ExpressGate Cloud OS weer goed werkend krijg en dan ben ik weer een blij man!

Het extra ram geheugen heeft als bijkomend voordeel dat ik nu zonder problemen 720p videobestanden kan kijken en zelfs Youtube HD vids kan kijken met weinig tot geen haperingen. De upgrade van dit netbookje is dus niet tegen gevallen.

Voortaan is dit mijn nieuwe reisgenoot, want nu is het ding krachtig en snel genoeg om de tijd te doden als ik weer eens ergens aan het wachten ben tijdens het reizen.

Toch jammer dat er geen 4gb ram in dit beestje kan, anders was het helemaal ideaal geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wazzup105
DeliciousBrown® schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:39:
Gisteren mijn Asus Eee PC 1011PX een upgrade gegeven met een 180gb Intel 330 ssd (aanbieding), 2gb Kingston ddr3 1333mhz ram en een versie installatie van Windows 7 Ultimate 64-bit (omdat het kan)...

Het inbouwen van de ssd ging vrij gemakkelijk aan de hand van deze video en daarna kon ik overgaan tot het installeren van de software.

Alleen de Intel GMA en Realtek HD 64-bit drivers moest ik van de fabrikanten sites afplukken, maar de rest van de drivers / software installeerde vrij gemakkelijk die via de Asus site neer te halen waren. Alleen nog even uitvogelen hoe ik de Asus ExpressGate Cloud OS weer goed werkend krijg en dan ben ik weer een blij man!

Het extra ram geheugen heeft als bijkomend voordeel dat ik nu zonder problemen 720p videobestanden kan kijken en zelfs Youtube HD vids kan kijken met weinig tot geen haperingen. De upgrade van dit netbookje is dus niet tegen gevallen.

Voortaan is dit mijn nieuwe reisgenoot, want nu is het ding krachtig en snel genoeg om de tijd te doden als ik weer eens ergens aan het wachten ben tijdens het reizen.

Toch jammer dat er geen 4gb ram in dit beestje kan, anders was het helemaal ideaal geweest!
Er kan wel 4GB in toch ? (alleen windows starter ondersteunt het niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hyperschaap
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-04-2022
Ik heb ook een EEE PC901, vanaf het moment dat ie in NL te krijgen was. Waarschijnlijk is hij nu 4+ jaar oud.

In het begin heb ik er XP op gedraaid, maar dat was niet zo'n succes door de kleine langzame SSD(s). Later heb ik hem met verschillende versies van Linux gebruikt, dat werkt heel goed. Ik heb het RAM uitgebreid naar 2GB en de wireless kaart verwisseld met een Intel Ultimate-N 6300 (met 2 antennes aangesloten).

Van de 4+ jaar dat ik hem heb heeft hij waarschijnlijk ongeveer 3 jaar continu aan/stand by gestaan. Zeker met de drivers in moderne Linux distributies is de stabiliteit indrukwekkend.

Ik draai er nu Debian Testing op met OpenBox, zonder taakbalk of wat dan ook continu in beeld, met Chrome als web browser. Omdat ik geen taakbalk heb is het schermformaat van 1024x600 nog net praktisch.

Een tijdje terug heb ik naar een vervanging gezocht, maar doordat er niet veel/geen laptops van dit formaat (meer) zijn lukte dat niet. Niets heeft dat perfect handzame formaat van de 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
wazzup105 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:55:

Had alleen 4gb ddr3 1600 so-dimms voor handen en daar werkte het sowieso niet mee (hoopte op een onderclock van het geheugen), dus dat zal ik later deze week maar eens testen. Heb eigenlijk nog nergens gelezen dat iemand succesvol een Atom n570 heeft draaien met 4gb ddr3 1333...

Vooralsnog werkt het beestje prima met 2gb onder Windows 7 Ultimate 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik zit as we speak op mijn EEE900. Ik zit hem te preppen voor de ski-vakantie. Wat een geweldig dingetje is het ook. Dit typen gaat toch beter dan op mijn android tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mking
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@XanderDrake: welke OS gaat u erop zetten? Ik heb nu zojuist Windows 8 erop gezet voor als test. Maar hij mist dan zeg maar de videokaart driver en nog 'iets'. Weet u misschien wat die 'iets' moet zijn?

Verder draait hij wel lekker. (Ja....nadat ik de SSD heb vervangen door een nieuwe van 32GB wil dat zeggen..;)..)

Ik hoor graag hoe het bij u verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ja voor de lol heb ik Win8 preview ook eens geprobeerd. Werkt wel maar geen videodriver. Ik heb heel internet ondersteboven gekeerd, maar er is er gewoon géén. En das niet leuk, je hebt altijd brak beeld.

Dat geld dus ook voor Vista en Win7.

Toen koos ik Ubuntu 12.04. ik ben nog steeds vrij tevreden, hoewel hij soms trager voelt dan XP. Ik zit nu in de ski-bus met mijn LG O2X op wifi tethering. Draait als een tierelier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeliciousBrown®
wazzup105 schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 09:55:

Blijkbaar zit er een bios beperking met betrekking tot de maximale hoeveelheid geheugen op de Asus Eee Pc 1011PX, want zodra er 4gb ddr3 1333mhz in gestopt wordt, start de netbook niet meer op.

Jammer maar helaas dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

DeliciousBrown® schreef op maandag 07 januari 2013 @ 10:55:
[...]

Blijkbaar zit er een bios beperking met betrekking tot de maximale hoeveelheid geheugen op de Asus Eee Pc 1011PX, want zodra er 4gb ddr3 1333mhz in gestopt wordt, start de netbook niet meer op.

Jammer maar helaas dus...
2Gb is geloof ik het maximum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pe1dnn
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-04 22:19
Folkifoon schreef op zaterdag 03 november 2012 @ 10:26:
Mijn Eee PC 1005PE heb ik geheel onder Windows 8 aan de praat gekregen, inclusief hotkeys, super hybrid engine en zelfs werkende Metro apps. Je moet allereerst geupdate versies zien te vinden van die hotkey en super hybrid engine software. Bij mijn type vind ik die niet bij Asus, maar wel bij 1 van de laatste types (Eee PC 1225B, kies Windows 8 en zie onder Overige) en die werken prima op mijn type.

Voor windows 8:
  • HotkeyService_1_48.zip (Originele heeft foutmelding, dit is de laatste die ik kon vinden)
  • SuperHybridEngine_2_22.zip (versie 21 doet het niet!)
Stap 2 is de scaling mode in 1024x768 want anders werken de metro apps niet. Maar helaas werkt dat niet met de GMA driver van Windows 8, dus ik heb de Windows 7 GMA driver geinstalleerd:
  • Intel_VGA_Pineview_Driver_V814_10_2364_for_W7.zip
Daarna kun je scaling aan zetten, zie http://eeepc.net/boost-yo...tion-with-this-win7-hack/.

Wat je hebt is dan:
  • Werkende hotkeys waarbij je met Fn+F4 van resolutie kunt wisselen
  • Werkende powermanagement
  • Extra 1024x768 mode waarbij ook de Metro apps werken.
Overigens ben ik zelf terug op Windows 7. Hoewel Windows 8 super snel start zijn andere dingen juist langzamer, zoals het explorer venster opbouwen. Ook liepen Youtube filmpjes alleen nog maar goed in IE10 maar niet meer in Firefox en Chorme. Die Metro apps is even leuk maar vind ik niet echt super. Video is sowieso niet zo leuk vanwege de vertekening door 1024x768 mode.

Op Windows 7 gebruik ik ook regelmatig 1024x768, hoewel hij 768 lijnen moet weergeven op 600 fysieke lijnen is het best heel acceptabel; beter dan verwacht eigenlijk.

Dus als je een Eee PC Netbook hebt rondslingeren en je wil Windows 8 proberen, het werkt, gegeven de limitaties en de beperkte performance van Netbooks (in elk geval de mijne) prima met de bovenstaande drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Ook hier aan de slag gegaan met W8 op mijn oude EEE T91
Werkt verbazingwekkend goed eigenlijk. :) (met 2GB)
Ook hier scaling gebruikt met de W7 driver van de MT versie, verdere aanpassingen in reg waren niet nodig.
Ook acpi van de MT gebruikt. Overige devices met standaard W8 drivers.
Batterij lijkt echter zo dood als een pier na 2 jaar in de kast. :'(

Maar mijn eigenlijke vraag is:
Onder het klepje van het geheugen zitten 2 knoppen: 1x reset knop, en een 2-standen schakelaar.
Iemand enig idee waar deze schakelaar voor is?

Ik denk dat de foto hieronder van de MT is, maar de schakelaar zit hier ook, rechts van de dimm:
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_ZKlSQm2j7TI/Sg_JWisjQ9I/AAAAAAAAGcg/kA3CbKXVjiM/s1600/t91dissected3.PNG

Alvast bedankt voor de reacties!

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-06 13:47
Dat is schijnbaar de battery connection switch om het circuit te onderbreken als de accu word vervangen:
http://forum.eeeuser.com/...-build-in-battery-before/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

@mavaee: Briljant! _/-\o_
Die dode batterij blijkt achteraf toch niet zo dood te zijn. Het apparaat is lang weggeweest en kwam terug met een schijnbaar dode batterij. Niet dus; de schakelaar stond inderdaad op 'off'. Nu niet meer!

Het vreemde gedrag wat je met de schakelaar uit krijgt is dat het laden en het uitlezen van de status vanuit Windows (8) prima werkt, maar zodra je de adapter er uit trekt valt het apparaat uit.
Een beetje beschamend is het wel, maar sommige dingen verwacht je niet. :o
(Ik heb de schakelaar zelfs geprobeerd, maar merkte geen verschil in herkende devices, en ging er maar van uit dat het voor een optionele module was o.i.d., de link met de batterij had ik nog niet gelegd...)

Nogmaals dank!

Dave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:21
Ik ben ook in het bezit van zo'n EEEpc 1000h ding. Heeft al ruim 3 jaar dienst gedaan en is echt geweldig om mee te nemen. Dat het ding blijft werken behoedt mij de aankoop van een windows 8 tablet. Alleen de batterijduur waar ik met surfen maximaal 1u 30min weet uit te pompen begint tegen te steken. Zeker als je die stikker met "One day computing, 7hours battery life" nog erop ziet plakken :p

Hoeveel kost zo'n nieuwe batterij eigenlijk?
Er zit nu 2gb Ram in, is tevens ook het maximum denk ik?
Valt die CPU überhoubt te upgraden naar een Dual Core atom?
Is het mogelijk een ander scherm in te bouwen met een wat hogere resolutie?
Heeft een SSD erin steken veel baat?

Zijn eigenlijk interessevragen want ik ben nog niet van plan het ding op pensioen te sturen :p

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
Nieuwe accu zal zo'n 60 euro zijn, heb er destijds naar gegeken toen ik per ongeluk een variant had met een kleinere accu (maar mocht ik destijds gelukkig nog omwisselen). Zit er nu over te twijfelen wat ik er mee ga doen, als ik hem hou gaat er wel een ssd in, content haalt hij dan wel vanuit het netwerk of een externe harde schijf. Scherm vervangen zou ik niet aan beginnen, dat vindt ik nu wel het grootste manko aan het ding.
Misschien dat ik hem als download/media pc ga gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unrealiac
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:21
60Euro voor zo'n accu, met dat geld heb je bijna 2e hans een andere. Dat is het nu ook niet meer waard :p

Here's to you Nicola and Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Als je ze vanuit China besteld ben je veeeel minder geld kwijt, ik denk max 15€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Ik heb een tijd geleden een bestelling gedaan voor de Asus EEE PC 1215N.
Ja, met de USB 3.0 versie.

Handig alleen weer lastig om vanuit DOS mijn XP Mini te booten. Maar misschien weet iemand wel of het mogelijk is USB sticks te booten op USB 3.0 zonder speciale drivers.

Waarom ik elke Windows versie met een SDCARD of USB stick boot?

De reden is omdat ik altijd al fan geweest ben van Symantec Ghost en dit, zelfs met Windows 8, nog steeds perfect werkt om een backup van het systeem te maken en hem terug te zetten.

Het is niet echt een hiren's versie maar meer mijn eigen aangepaste universele versie die gewoon op elke pc werkt. Zo kan ik in het systeem oude bestanden verwijderen voor ik de backup maak. Dit werkt gewoon prima als xp in RAM draait.

Maar zoals ik al schreef, de SDCARD laad dus wel prima met 1215N alleen USB drives die normaal via bios te detecteren zijn voor 2.0) zullen niet worden gedetecteerd tijdens het starten en laden van Windows xp mini versie in ram.
Dus of er zijn bepaalde externe HDD drives die zonder extra 3.0 drivers werken of ik moet op de een of andere manier stuurprogramma's in xp lite zetten zodat na een opstart ze zichtbaar zijn in verkenner.

Verder heb ik ook de 1000H. Voor de meeste die deze hebben al bekend hoe goed dit ding nog steeds is.
Het is werkelijk op 1215N na de beste netbook die ooit is gemaakt door Asus.

Mijn Windows 8 start binnen 12 seconden op en loopt echt als een trein.

Alleen is de accu heel snel leeg, maar dat is denk ik ook wel logisch na zo veel jaren gebruik.

Ik heb voor mijn 1000H de volgende aanpassingen gedaan:

WD Scorpio Blue 500 GB opgesplitst in 2 partities. 1 is het systeem en alle software installaties (C:) en de 2e primaire partitie is D:\

Op D:\ heb ik dus de ghost.gho backup in de root, zodat ik er bij kan met mini xp om de backup terug te zetten binnen 3 minuten.

Op D:\ heb ik ook de map gebruikers en dan alleen de bekende mappen onder mijn naam als - Documenten - Favorieten - Afbeeldingen etc.

Werkt prima!

Ik haal dus altijd C: leeg als ik iets er op heb wat er weer af moet. Kwestie van rebooten met SDCARD of dus USB Stick met deze versie van mini xp.

Mocht iemand, net als ik toen, nog steeds de 1215N (met nvidia) willen hebben.. is het beste om te kijken in de Asus Shop onder refurbisch (als ik dat goed spel)

Maar zeker 10 punten voor 1000H :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 29-05 15:45
XanderDrake schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 08:06:
Als je ze vanuit China besteld ben je veeeel minder geld kwijt, ik denk max 15€
Accu is van een andere kwaliteit, en voldoet meestal niet aan de vermelde vermogens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Hatsieflatsie schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:15:
Accu is van een andere kwaliteit, en voldoet meestal niet aan de vermelde vermogens.
De chinese accu die ik had gekocht voor mijn EEE 900 destijds voldeed volledig aan mijn verwachtingen van accuduur en degelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PurpleBlue
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Hoi,

Ik heb nog een Asus EEE PC 1201HA liggen met windows 7 Home Premium.
Nu is de laptop niet supersnel meer, en zou willen kijken naar de mogelijkheden.

Is het aan te raden er 4GB in te zetten, en er een kleine (60GB) SSD in te plaatsen?

Wordt alleen gebruikt voor een beetje internet, Google earth, en fotoopslag van de camera tijdens vakantie.

Mvg,
Erik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010

CeesKees

I rest my Kees

SSD gaat heel veel schelen natuurlijk.

Nog belangrijker dan je geheugen (denk dat 4GB voldoende is)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
  • Laatst online: 29-05 15:45
XanderDrake schreef op maandag 24 juni 2013 @ 08:51:
[...]

De chinese accu die ik had gekocht voor mijn EEE 900 destijds voldeed volledig aan mijn verwachtingen van accuduur en degelijkheid.
Het is nieuw ja. Maar kwaliteit gaat al drastisch achteruit na een jaar. En heb je überhaupt de vermelde capaciteit gemeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:27
Zijn hier überhaupt mensen met een eee pc 901 die hun opslag vergroot hebben?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Voorheen had ik een Asus 1101HA. Tijd geleden verkocht omdat ik hem nooit gebruikte.
Echter, nu heb ik met regelmaat in een andere kamer de behoefte aan een compacte doch snelle netbook. Ik heb geen behoefte om mijn logge Dell XPS L702 mee te slepen.

De 1101HA had een mooie resolutie, was licht, ging lang op zijn accu mee en werkte prettig.
Enorm nadeel vond ik de trage CPU (Z520) die zelfs op 1,6 GHz te traag was voor 720p.

Mijn nieuwe (ik wil er een tweedehands kopen) netbook moet snel genoeg zijn om HD af te kunnen spelen, enigszins op zijn accu mee kunnen (2 uur is prima, het ding komt vaak aan netstroom te hangen) en een resolutie hebben van 1366x768. Ik kom dan bij de 1215n uit. ION2 om HD af te spelen, mooie resolutie. Bijkomend voordeel is de HDMI uitgang waardoor ik hem in die kamer makkelijk op een TV kan aansluiten.

Ik heb aardig wat gezocht, maar kom maar weinig laptops tegen die een HDMI uitgang, die resolutie en mijn eis om HD af te spelen combineren. Zie ik nog iets over het hoofd of moet ik echt op zoek naar een 1215N?

De Asus beviel me (als merk) destijds prima, moet niets hebben van Acers bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010

CeesKees

I rest my Kees

Asus transformer tablet + toetsenbord is geen optie?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 02:04:
Voorheen had ik een Asus 1101HA. Tijd geleden verkocht omdat ik hem nooit gebruikte.
Echter, nu heb ik met regelmaat in een andere kamer de behoefte aan een compacte doch snelle netbook. Ik heb geen behoefte om mijn logge Dell XPS L702 mee te slepen.

De 1101HA had een mooie resolutie, was licht, ging lang op zijn accu mee en werkte prettig.
Enorm nadeel vond ik de trage CPU (Z520) die zelfs op 1,6 GHz te traag was voor 720p.

Mijn nieuwe (ik wil er een tweedehands kopen) netbook moet snel genoeg zijn om HD af te kunnen spelen, enigszins op zijn accu mee kunnen (2 uur is prima, het ding komt vaak aan netstroom te hangen) en een resolutie hebben van 1366x768. Ik kom dan bij de 1215n uit. ION2 om HD af te spelen, mooie resolutie. Bijkomend voordeel is de HDMI uitgang waardoor ik hem in die kamer makkelijk op een TV kan aansluiten.

Ik heb aardig wat gezocht, maar kom maar weinig laptops tegen die een HDMI uitgang, die resolutie en mijn eis om HD af te spelen combineren. Zie ik nog iets over het hoofd of moet ik echt op zoek naar een 1215N?

De Asus beviel me (als merk) destijds prima, moet niets hebben van Acers bijv.
Zelfs de 1215n heeft moeite met 720p, zeker in fullscreen. Althans, dat maakt ik op uit verschillende reviews die ik enige maanden gelezen heb toen ik zelf op zoek was naar een netbook die HD kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

zacht schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 08:56:
[...]

Zelfs de 1215n heeft moeite met 720p, zeker in fullscreen. Althans, dat maakt ik op uit verschillende reviews die ik enige maanden gelezen heb toen ik zelf op zoek was naar een netbook die HD kan afspelen.
Ik lees dat de ION2, zeker met K-Lite, hier toch geen moeite mee zou moeten hebben?
CeesKees schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 08:11:
Asus transformer tablet + toetsenbord is geen optie?
Neuh, heb het liefst een Windows 7 netbook. Hebben al drie tablets, maar toetsenbord of niet, heb liever een gewone () laptop/netbook.

[ Voor 27% gewijzigd door Exorcist op 13-10-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47

jasjenl

Liab A Tymo

Exorcist schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

Ik lees dat de ION2, zeker met K-Lite, hier toch geen moeite mee zou moeten hebben?

[...]
Dat lukt zelfs mijn 1201N nog wel, dus volgens mij mag de 1215 daar geen moeite mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mooi. Heb de 1215N net gekocht :)

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ding is binnen, lekker rap. Moet nog wel stoeien met de settings, krijg HD nog niet vloeiend en CPU usage is dermate hoog dat ik vermoed dat de ION niet meedoet. Verder had ik nog 2x2GB DDR3 liggen (Kingston), maar deze worden niet geslikt. Jammer, had toch een leuke upgrade geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
Exorcist schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 12:04:
Ding is binnen, lekker rap. Moet nog wel stoeien met de settings, krijg HD nog niet vloeiend en CPU usage is dermate hoog dat ik vermoed dat de ION niet meedoet. Verder had ik nog 2x2GB DDR3 liggen. (Kingston), maar deze worden niet geslikt. Jammer, had toch een leuke upgrade geweest :)
Heb je al CoreAVC geprobeerd voor HD? Ik ben wel benieuwd, ben ook nog zoekende naar een nieuwe netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

zacht schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:10:
[...]

Heb je al CoreAVC geprobeerd voor HD? Ik ben wel benieuwd, ben ook nog zoekende naar een nieuwe netbook.
Ja, daarmee gaan zowel VLC alsmede MPC niet echt beter van lopen. Maar..in Windows Media Player werkt alles vloeiend, alle vormen van HD. Dus ik vind het gezegend zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
En YouTube HD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Vloeiend, maar CPU gebruik (Chrome/IE) van 60 tot 100 procent. Veel. Flash zou door de ION afgehandeld moeten worden, ik zie dat Chrome door de nVidia gebruikt wordt, maar het blijft een hoge load imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik krijg alleen Flash in HD soepel in Chrome op ION als ik PepperFlash uitschakel en gewoon Adobe Flash gebruik, heel stom, maar alleen dan werkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
  • Laatst online: 21:59
Ik heb een probleem met een EEE 1005P.
Van de ene op de andere dag start de laptop niet meer op.
Het blauwe lampje van de voeding knippert en het lampje op de laptop brandt niet, verder komt er een klikkend geluid uit de laptop. Als ik de voeding in het stopcontact doe, maar niet in de laptop brandt het blauwe lampje van de voeding constant. Op de accu wil de laptop niet meer starten.

Iemand ervaringen met dit probleem en een mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

dieselross schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 12:59:
Ik heb een probleem met een EEE 1005P.
Van de ene op de andere dag start de laptop niet meer op.
Het blauwe lampje van de voeding knippert en het lampje op de laptop brandt niet, verder komt er een klikkend geluid uit de laptop. Als ik de voeding in het stopcontact doe, maar niet in de laptop brandt het blauwe lampje van de voeding constant. Op de accu wil de laptop niet meer starten.

Iemand ervaringen met dit probleem en een mogelijke oplossing?
Is dat ook zonder accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
Ja, zonder accu doet de laptop ook niets wanneer de voeding ingestoken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dieselross
dieselross schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 14:05:
[...]

Ja, zonder accu doet de laptop ook niets wanneer de voeding ingestoken is.
Probleem is inmiddels wonderbaarlijk opgelost.
Voeding toch even nagemeten en door speld in connector te doen.
Hierna weer ingestoken en laptop werkt weer.
Pagina: 1 ... 21 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic