AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Net op mn werk door de systeembeheerder is ie uit elkaar gehaald. Blijkt? Zodra toetsenbord los is werkt ie nog prima. Dus al mn data van de ssd afgehaald dmv extern toetsenbord, de netbook blijft gewoon werken. Toetsenbord zelf weer aangesloten. Geen reactie meer. Zucht... Nou goed nieuwe netbook onderweg kan deze weg... Best jammer, was leuk ding

Helaas True Image 2011 geprobeerd om de 250Gb WD van de Eee box EB1501P te clonen, echter geeft die na een tijdje een error. Lukte dus niet. Heb freeware HDClone ook geprobeerd, lukte ook niet. Probleem is dat ik ook maar 1 externe 2.5 behuizing heb voor een 2.5 harddisk.Danny666 schreef op dinsdag 12 april 2011 @ 10:33:
Mbt tot vervangen EB1501P WD harddisk door OCZ vertex2 ssd 60GB...
[...]
Was het niet handiger als je een 1 op 1 kopie had gemaakt met een cloning tool.
Later heb ik de originele harddisk terug geplaatst en een backup gemaakt via de Asus bios F9 toets naar een usb 3.5 harddisk. Heb toen de OCZ ssd in de EB1501P gezet en probeerde te restoren van de usb harddisk, echter ziet die deze harddisk niet. Dacht dat het aan de usb poort lag, ook de poorten achter de box geprobeerd...no luck.
Ik zie dat in de AIRRECOVERY partitie .wim images aanwezig zijn. Ik moet nu maar een winpe 3.0 usb stick/dvd maken en met imagex de 3 .wim images restoren naar de OCZ ssd. Ben nog aan het uitzoeken hoe die winpe 3.0 te maken. Snap gewoon niet waarom ze niet een paar dvd's meeleveren die de image bevatten om te restoren...grr..altijd die rommel op een hidden partitie, wat heb ik eraan?
Edit: Vandaag me geheugen stickie ontvangen die ik besteld had bij amazon.de. Dezelfde Hynix stickie die al in mijn eeebox zat. Hij draait nu perfect met 4Gb en de OCZ vertex 2. Super!
[ Voor 15% gewijzigd door LaptopRookie op 16-04-2011 19:40 ]
Misschien kun je iets met deze jongens:[b][message=35874743,noline]Geen zin in gedoe met ander/nieuw toetsenbord en gedoe met extern toetsenbord is het idee van een netbook ook gelijk weg
http://verkopers.marktplaats.nl/2788667
LET OP: misschien was de schade niet beperkt tot het toetsenbord.
Ik heb hetzelfde gehad met Vifit. Nadat ik de accou eruit heb gerukt ben ik naar het toilet rerend en heb het ding grondig gespoeld en 2 dagen laten drogen. Helaas zat er nog een klein beetje Vifit in het geheugen, wat later is gaan rotten en de kontaktjes heeft meegenomen.
Je kunt ze altijd nog de stukjes verkopen

Anoniem: 373662
Dit is een hele mooie review over de asus 1015B met C50. Deze zou ik heel graag willen. Jammer genoeg staat nu alleen nog de C30 in de pricewatch. Heeft een van jullie enig idee hoe lang deze met C50 nog op zich laat wachten? En wat vinden jullie ervan? Of weten jullie een betere voor mij met 10,1" scherm?
Thnx, kan het proberen. Bij mij is het alleen het toetsenbord. Als ik namelijk die eruit trek werkt de netbook prima. Zelf al andere gekocht. Maar voor een verkoop is dit een optie.Strike_2 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 18:44:
[...]
Misschien kun je iets met deze jongens:
http://verkopers.marktplaats.nl/2788667
LET OP: misschien was de schade niet beperkt tot het toetsenbord.
Ik heb hetzelfde gehad met Vifit. Nadat ik de accou eruit heb gerukt ben ik naar het toilet rerend en heb het ding grondig gespoeld en 2 dagen laten drogen. Helaas zat er nog een klein beetje Vifit in het geheugen, wat later is gaan rotten en de kontaktjes heeft meegenomen.
Je kunt ze altijd nog de stukjes verkopen
Asus eee PC 1215n; sinds kb2541014 update had ik erg vaak last van een bsod (Bad Pool Header, stop code 0000019)
Deze update verwijderd en geen last meer (knock on wood). Hebben anderen ook dit probleem of ben ik de enige ?
(Gewoon de meegeleverde Windows 7 home premium 32 bit)
[ Voor 8% gewijzigd door Henk007 op 29-05-2011 09:24 ]
Geen probleem, gaat wel overigens hier om schone installatie (geen recovery)Henk007 schreef op zondag 29 mei 2011 @ 00:24:
Niet specifiek eee gerelateerd misschien, maar ik wil het toch even melden hier.
Asus eee PC 1215n; sinds kb2541014 update had ik erg vaak last van een bsod (Bad Pool Header, stop code 0000019)
Deze update verwijderd en geen last meer (knock on wood). Hebben anderen ook dit probleem of ben ik de enige ?
(Gewoon de meegeleverde Windows 7 home premium 32 bit)
Anoniem: 408543
Ik heb zelf een 1201N, prima laptop alleen doet zich het volgende probleem voor:
het gebruik van het fysiek geheugen is na het opstarten 80% tot 95%. Dit blijft ook zo gedurende de tijd dat de laptop aan staat.
Ik heb al diverse pogingen gedaan om dit te verminderen, maar ik kom er zelf niet meer uit.
Heeft iemand van jullie tips of ervaring hiermee om dit te verminderen en de computer normaal te laten lopen?
Thnx alvast
Je moet je wel wat realiseren: leeg geheugen doet niks en niet gebruiken is eigenlijk zonde. Windows Vista en Windows 7 zullen een soort 'profiel' opbouwen van dingen die je vaak gebruikt en opstart, zodat je minder lang hoeft te wachten als je deze dingen wilt gaan gebruiken.Anoniem: 408543 schreef op maandag 30 mei 2011 @ 11:35:
Jongens,
Ik heb zelf een 1201N, prima laptop alleen doet zich het volgende probleem voor:
het gebruik van het fysiek geheugen is na het opstarten 80% tot 95%. Dit blijft ook zo gedurende de tijd dat de laptop aan staat.
Ik heb al diverse pogingen gedaan om dit te verminderen, maar ik kom er zelf niet meer uit.
Heeft iemand van jullie tips of ervaring hiermee om dit te verminderen en de computer normaal te laten lopen?
Thnx alvast
Gevoelsmatig lijkt het inderdaad niet goed als je geheugen na het opstarten zo vol is, maar het is eigenlijk alleen maar positief. Op het moment dat je een zwaar programma opstart zal het geheugen vrij gegeven worden ten behoeve voor dat programma. Deze techniek heet de 'superfetcher'. Deze kan je eventueel bij services uitschakelen. Maar zoek eerst eens op internet naar deze techniek. Meestal wordt de snelheid juist lager als je de superfetcher uitzet.
Is je laptop echt langzaam? Of krijg je dat gevoel doordat je een hoog geheugengebruik ziet?
AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3
Anoniem: 408543
Hij is ook echt langzaam, maar heb ccleaner er al overheen gegooid, programma's uitgeschakeld bij het opstarten, overbodige programma's weggegooid...
@Frank s, heb het gecontroleerd dmv memory controle. Via de short code 'windows teken pause' krijg ik het overzicht van de specificaties. hierin geeft hij aan dat er 2 gb geinstalleerd is en maar 767mb beschikbaar ??
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 408543 op 30-05-2011 11:44 ]
en wat een heerlijk apparaat is dat zeg.
Zal even snel de voor en nadelen op een rijtje zetten:
- Dualcore processor dus niet erg traag
- Scherm is prima af te lezen en hij is MAT!
- Accuduur is uitstekend. 6 uur op zijn sloffen en bij rustig werken is 7 of 8 uur ook geen probleem (ook al claimt de sticker 10 uur, dat redt je niet als je hem daadwerkelijk gebruikt)
- Geen last van een snel zelf ontladende accu zoals ik bij de EEE701 wel had als het ding uitstaat.
- toetsenbordje tikt heerlijk
- 10 inch is echt een perfecte schermmaat voor een netbook.
- Licht (doch zwaarder dan de 701)
- opstarten windows7 gaat lekker vlot (< 30 seconden) na een schone installatie.
Nadelen kent hij natuurlijk ook:
- Intel GMA 3150.. Tja wat zal ik zeggen. gamen op dit apparaat kan maar dan moet je wel in je retro pc games duiken. Speel er zelf voornamelijk emulators op en games als Ut2003, Need for speed hot pursuit 2 en GTA 3, vice city en san andreas , dat draait allemaal redelijk goed maar nieuwer trekt die echt niet.
- harddisk is niet al te vlot, overweeg om er een snellere in te doen.
- openklappen van het scherm is onhandig door het ontwerp
- vingerafdrukken op glimmende delen
- GTA4 doet het niet
Maar zonder gekheid, ik had de keuze tussen accuduur of betere grafische prestaties (1015PN ION chipset) en ik heb gekozen voor de accuduur en die stelt me zeker niet teleur
Ik Gebruik deze netbook intussen meer dan mijn desktop pc
Heb wel het geheugen uitgebreid naar 2 GB , dat werkt wel wat fijner met W7. Moest wel het bios updaten voor de geheugenmodule herkend werd!
[ Voor 3% gewijzigd door Metro2002 op 31-05-2011 14:20 ]
Edit: Er was voor linux iig een oplossing icm VNC. Dat hield in dat je je pc bestuurd via een VNC verbinding met zichzelf, waarbij de VNC server een desktop in een grotere resolutie aanbiedt, en die wordt vervolgens in de viewer naar het beeldformaat geschaald. Dan past er dus meer op, maar wordt alles wel kleiner en lastiger leesbaar.
Blijven toch beperkte apparaten.
Heb in mn eigen eee 901 de SSD's (4 en 8 GB) vervangen door een 1,8" HDD. Eerste batch 901's had nog een ZIF-aansluiting, de mijne helaas niet, dus moest er een vervangend pcbtje op de plek van de 4 GB SSD, waar dan de flatcable in kon. Jammer genoeg moest de SSD van 8 GB er ook uit, anders werd de HDD niet herkend.. Maar hij is nu nog wel steeds in gebruik. Lange tijd als servertje dienst gedaan, maar nu wordt ie door mn vriendin gebruikt (en is ie weer voorzien van Windows 7 ipv Ubuntu).
[ Voor 46% gewijzigd door MaximusTG op 16-08-2011 11:14 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Aangezien de accu van dit ding ingebouwd is, kan ik hem zelf niet vervangen... Op hun site bieden ze geen nieuwe accus aan aangezien je ze zelf niet in kan/mag bouwen. Asus vraagt 75 euro + kosten van de accu zelf voor het vervangen. Heeft iemand enig idee hoeveel dit in totaal ongeveer gaat worden? Asus wil er niets over kwijt.
Ook meteen de laatste keer dat ik een laptop met onvervangbare accu koop...
Anoniem: 263439
Volgens dit draadje kost die accu/batterij zo rond de 55 euries...Masxmasx schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 12:06:
Na anderhalf jaar is de accu van m'n eee pc T91 dan volledig dood. Het OS herkent de accu niet meer, en de machine houdt het net 5 minuten vol zonder aan netstroom te hangen.
Aangezien de accu van dit ding ingebouwd is, kan ik hem zelf niet vervangen... Op hun site bieden ze geen nieuwe accus aan aangezien je ze zelf niet in kan/mag bouwen. Asus vraagt 75 euro + kosten van de accu zelf voor het vervangen. Heeft iemand enig idee hoeveel dit in totaal ongeveer gaat worden? Asus wil er niets over kwijt.
Ook meteen de laatste keer dat ik een laptop met onvervangbare accu koop...
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=94987
Als je handig met een soldeerbout ben, is dat wel te doen...
Filmpjes...
YouTube: Asus Eee PC T91 gets Runcore Pro IV Light mini-SATA SSD - YouTube
YouTube: How-to: 3g modem to Asus Eee PC T91 - YouTube
Is niet specifiek om de accu te verwisselen, maar dan kun je zien hoe je hem open moet maken...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 263439 op 21-08-2011 15:55 ]
Ik heb sinds kort ook een asus eee pc een 1001px. Ik heb hierop nu windows 7 starter maar ik kan mijn eigen windows niet installeren via een USB stick. Hij geeft aan dat hij drivers nodig heeft (maar geeft niet aan welke). Ik heb bij asus alle drivers voor deze notebook gedownload maar nog steeds geen resultaat.
Heeft iemand een tip?
Zit namelijk te denken om een 800Mhz van dit type te kopen voor mijn 701, maar zou die 1000Mhz ook voor de 701 werken?DakuGosuto schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 12:23:
Merk & Type: A-Data AD2800002GOS-128X8RT
Aantal GB's & Snelheid: 2GB @ 800MHz CL4
EEE PC-type: 1000H
Staat al in het lijstje maar de 1000H werkt het dus ook in. Al moest ik wel m'n bios updaten naar de laatste versie alvorens Windows 7 het zag, maar dat had ook te maken met het niet willen posten van m'n eee denk ik. Anyway het werkt nu.
[ Voor 11% gewijzigd door Djerique op 28-08-2011 13:27 ]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1XqRo-4EFzc]
Alleen ben ik benieuwd of jullie misschien ervaring hebben met werkende SDXC kaartjes op de 701.
Ik vind het maximale geheugen van 32Gb op een SDHC namelijk te weinig.
Ben er zojuist achtergekomen dat dit niet mogelijk is...Djerique schreef op zondag 28 augustus 2011 @ 13:37:
In dit zeer heldere filmpje wordt uitgelegd over de mogelijkheid van dualboot via een portable ubuntu op een Sd kaart.
[video]
Alleen ben ik benieuwd of jullie misschien ervaring hebben met werkende SDXC kaartjes op de 701.
Ik vind het maximale geheugen van 32Gb op een SDHC namelijk te weinig.
Heb op een EEE PC een nieuwe windows installatie gezet (WinXP 32bit), maar nu krijg ik met geen mogelijkheid de drivers voor de WLAN & Ethernet geinstalleerd?
Het betreft een EEE PC 1001HA
Volgens: http://en.wikipedia.org/wiki/Asus_Eee_PC#Specifications
De sticker aan de onderkant is weg helaas.
Iemand een idee?
Ondertussen internet en wlan aan de praat gekregen!
[ Voor 8% gewijzigd door Sijhtam op 13-09-2011 12:28 ]
Anoniem: 296662
P.S. Ik heb zelf al gezocht, maar vond alleen maar programma's die OF de brighness juist verhogen (ipv verlagen) OF alleen geschikt zijn voor de 901 serie OF een donkere overlay over het schem leggen (maar waarbij de brightness niet wordt verlaagd). Ik hoop dat iemand een tip heeft!
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 296662 op 16-09-2011 07:13 ]
Ik gebruik BIOS versie 1202, dat is de laatste voor dit model Eee PC. Oorspronkelijk was de BIOS versie 1003 maar die heb ik al snel moeten vernieuwen omdat de Linux versie die Acronis True Image gebruikt anders niet werkt. Met BIOS 1103 had ik dit Boot Booster probleem al.
Ik heb het idee dat Boot Booster niet meer werkt sinds de BIOS update maar met de originele BIOS heb ik er nooit goed op gelet want die heb ik maar heel kort gebruikt. Her-initialiseren lukt blijkbaar niet (hoewel dat volgens de instructies toch echt moet kunnen na het opnieuw aanmaken en schonen van de EFI partitie). Ik heb het idee dat Windows 7 een soort status bijhoudt waardoor Boot Booster een wijziging ziet en de gecashte informatie nooit gebruikt. Technische informatie wat Boot Booster exact doet heb ik niet kunnen vinden, alleen globale informatie over wat het zou moeten doen.
Is er iemand met Windows 7 starter waarbij Boot Booster wel werkt? Op zich is het natuurlijk geen ernstig probleem, maar het zit in de BIOS en ik vraag me al lange tijd af waarom dat feature niet werken wil.
De EFI partitie is bij mij c.a. 17 MB, dat was de oorspronkelijke grote bij uitlevering en ik heb de partities noot in grote gewijzigd (dus system recovery, Express Gate enz werken nog allemaal). Ben benieuwd naar eventuele reacties.
De accu is verder OK, maar de machine krijgt op een of andere manier geen stroom meer.
Is dit een bekend iets? En zijn er spare-parts te krijgen, of is dat meteen einde verhaal?
Transformator? De oplader? Mediamarkt heeft zulke spullen (met verschillende voltages en plugjes)ExTaxi schreef op donderdag 22 september 2011 @ 00:12:
Mijn ASUS EEE 4G is kapot. Navraag leert dat vermoedelijk de transformator is die stuk is.
De accu is verder OK, maar de machine krijgt op een of andere manier geen stroom meer.
Is dit een bekend iets? En zijn er spare-parts te krijgen, of is dat meteen einde verhaal?
Anyway, probleem is dat het beeldscherm aansluiting stuk is. De laptop zelf doet t nog, scherm ook maar op het moment dat ik m open zet, schiet bij op wit. Beetje bewegen helpt voor een aantal seconden, daarna niet meer.
Nu zal het voor mij geen probleem zijn, aangezien hij toch uit de garantie is, om hem zelf even open te schroeven en na te kijken. Iemand er al ervaring mee, dingen waar ik op moet letten?
Thanks!
Kijk bv in dit filmpje, rond 4:20. Dan zie je de flat cable.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=3SSOtQhRb0o&feature=related]
Als je slim bent laat je het door die kennis doen. Die zou toch moeten weten hoe het moet
[ Voor 10% gewijzigd door MaximusTG op 23-09-2011 10:51 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ah kijk, bedankt voor je snelle antwoord. Hier heb ik veel aan!MaximusTG schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 10:51:
Probleem zit bijna zeker in de flat cable/ribbon cable die van je moederbord naar je scherm gaat. Je kan de laptop openschroeven en kijken of die misschien los zit. Als er echt wat kapot is aan de ribbon cable kan je die misschien vervangen. Zul je op ebay moeten kijken of iets dergelijks.
Kijk bv in dit filmpje, rond 4:20. Dan zie je de flat cable.
[video]
Als je slim bent laat je het door die kennis doen. Die zou toch moeten weten hoe het moet.
Mijn kennis woont vlak bij Asus (Emmen) ik woon onderhand in België (Tilburg).. Even op en neer rijden, lijkt mij geen leuk idee
Nee ik bedoel een intern onderdeel wat voor de stroomvoorziening zorg. Dus niet de oplader of accu, maar een condensator of transformator. Lijkt me dat dit een bekend defect moet zijn van de Asus EEE.Dazsur schreef op donderdag 22 september 2011 @ 02:18:
[...]
Transformator? De oplader? Mediamarkt heeft zulke spullen (met verschillende voltages en plugjes)
Mijn 1101ha werkt niet meer op de accu sinds deze door de security scan op schiphol is geweest. De avond voor vertrek heb ik hem nog gebruikt en in de vliegtuig werkte hij al niet. Eenmaal aangekomen en aangesloten op de netvoeding werkte hij wel weer. Waarbij het batterij icoontje aangaf dat de batterij voor 45% opgeladen is. Deze bleef echter ook op 45%...zelfs na 2 uur opladen + batterij eruit halen etc.
Ik had de accu niet uit mijn laptop gehaald voordat deze door de security scan ging, maar hij stond wel uit...
iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Een nieuwe accu is erg duur.
Voor zover ik het kan vinden heeft hij dezelfde specs als de Asus Eee PC 1015PX-BLK139S en ziet hij er hetzelfde uit.
Het enige verschil is de prijs en het type nummer.
Wat mis ik hier?
Voor zover lijkt is heeft het te maken met het aantal USB aansluitingen. De eerste heeft er 2 en de andere 3. Hoewel het prijsverschil voor een USB ingang groot is vind ik!Tours schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:19:
Ik zit er over te denken om deze Asus te halen: Asus Eee PC X101H-BLACK046S
Voor zover ik het kan vinden heeft hij dezelfde specs als de Asus Eee PC 1015PX-BLK139S en ziet hij er hetzelfde uit.
Wat mis ik hier?
Of ik heb het fout, maar lijkt me niet.
De 1015PX is al heel lang zo duur, de 101h, is nieuw, en scherper geprijst. Ik weet niet wat voor accu er bij beide zit, dit is afhankelijk van het type nummer er achter, by de 1015px zit iig niet een erg grote accu, 2800mah of zoiets..Tours schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:19:
Wat mis ik hier?
Overigens is de windows prestatie-index van mijn x101h (met n570) :
cpu : 3,3
mem : 4,5
gfx : 3,0
gfx spellen : 3,0
hdd : 5,9
[ Voor 62% gewijzigd door WVL_KsZeN op 01-11-2011 21:05 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
dat is netjes, draai je standaard 7 starter of andere editie?WVL_KsZeN schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 17:02:
De x101h is kleiner en dunner dan de 1015.
Overigens is de windows prestatie-index van mijn x101h (met n570) :
cpu : 3,3
mem : 4,5
gfx : 3,0
gfx spellen : 3,0
hdd : 5,9
proc: 2,8
memory: 4,6 (vreemd dat het net iets hoger is..
grafics/game : 4,2/5,5
hd: 5,9 (zal dezelfde zijn)
win 7 starter. Ik heb overigens het geheugen uitgebreid naar 2gig (corsair). De harde schijf is trouwens een 7mm hoog model van seagate. Je bent dus erg beperkt als je iets wil veranderen!! Ik vind de netwerkpoort ook echt schattig, het is er zo eentje die eigenlijk niet past en je dus moet uitklappen.S87 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 12:43:
[...]
dat is netjes, draai je standaard 7 starter of andere editie?
Mem is trouwens 4,6 na het upgraden van het geheugen....
[ Voor 35% gewijzigd door WVL_KsZeN op 04-11-2011 21:24 ]
/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..
denk dat je deze hebt gemist pricewatch: Acer Aspire One 522-C6DkkTours schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 22:19:
Wat mis ik hier?
zelfde prijs
iets minder in cpu
veel meer in gpu
hoger resolutie
verschil bij normaal gebruik is dat zodra er iets grafisch op de scherm getoverd moet worden, de atom het laat afweten en de C60 redelijk mee kan komen.
vergelijking tussen C50 en N550.
YouTube: AMD C-50 vs Atom N550 1080p YouTube Playback Power Consumption Test
De C60 is een C50 met turbo van 1Ghz naar 1,33Ghz en de N570 is een N550 met 166Mhz hogere clocks.
Anoniem: 25087
Ik heb alweer een tijd de 1201N. (Intel Atom dualcore 1.66GHz, Nvidia ION chipset)
Half jaar geleden een memory upgrade naar 4GB gedaan (effectief maar 3,25Gb), draai nog op Win 7 Ultimate 32bits.
Nu vind ik de performance niet zo brilant, en wordt de cpu vrij warm (fan en heatsink zijn stofvrij).
Heeft er iemand ervaring met een SSD of Hybrid harde schijf hierin?
Ik wil ik graag de sprong naar Hybrid of SSD gaan wagen, maar wil ik wel weten of de performance echt een behoorlijke boost krijgt.
Het is geen game netbook, maar een gewone surf netbook, echter merk ik dat de accuduur behoorlijk afneemt doordat de fan regelmatig vol aan de bak moet.
Nu draai ik wel SHE op super zodat ik de snelheid nog iets kan boosten.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 25087 op 21-11-2011 15:31 ]
Ik heb er een SSD vertex2 ingezet en de performance verbetering is geweldig, op youtube staan goede handleidingen om dat ding open te krijgen. Accugebruik is niet significant afgenomen.Anoniem: 25087 schreef op maandag 21 november 2011 @ 15:30:
Allen,
Ik heb alweer een tijd de 1201N. (Intel Atom dualcore 1.66GHz, Nvidia ION chipset)
Half jaar geleden een memory upgrade naar 4GB gedaan (effectief maar 3,25Gb), draai nog op Win 7 Ultimate 32bits.
Nu vind ik de performance niet zo brilant, en wordt de cpu vrij warm (fan en heatsink zijn stofvrij).
Heeft er iemand ervaring met een SSD of Hybrid harde schijf hierin?
Ik wil ik graag de sprong naar Hybrid of SSD gaan wagen, maar wil ik wel weten of de performance echt een behoorlijke boost krijgt.
Het is geen game netbook, maar een gewone surf netbook, echter merk ik dat de accuduur behoorlijk afneemt doordat de fan regelmatig vol aan de bak moet.
Nu draai ik wel SHE op super zodat ik de snelheid nog iets kan boosten.
Anoniem: 81131
Hij is niet bedoeld om te gamen, maar uit nieuwsgierigheid heb ik GTA San Andreas er opgezet... Op 800x600x32, low settings en minimale view distance (wat je niet eens zo heel erg merkt) is het behoorlijk goed speelbaar. Mame draait ook goed, alle Neo Geo dingen en oudere SEGA games doen het perfect, zelfs een aantal Metal Slugs geprobeerd en die hadden op het eerste gezicht geen last van slow downs.
Kortom tot nu toe een topding, zeker voor het geld!
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 81131 op 16-12-2011 14:30 ]
Ik heb hier een 1001PXD die de melding geeft BOOTMGR is missing. Nu dacht ik een herinstallatie of repair te gaan uitvoeren door op F9 te drukken. Dat start op maar dan krijg ik een taalkeuze menu waarin ik Engels kan kiezen of een aantal andere talen maar geen Nederlands. Terwijl er volgens de eigenaar een NL versie van W7 op staat. Iemand een idee of ik later nog NL kan instellen en of ik ook een repair (bijv om de Bootmgr te kunnen terugzetten) kan uitvoeren? Het 'lastige' is nu dat hij alleen nog maar opstart in de herstel functie...
Komt iemand dit bekent voor of heeft ervaring...?
Ik wil echter Linux gaan draaien, de EeePC is de enige machine waar nog Windows op draait. Helaas is het apparaat niet erg snel. Ik heb een aantal distro's geprobeerd, de beste balans tussen gebruikersvriendelijkheid en snelheid is naar mijn mening Ubuntu 10.04 LTS. Het is echter niet erg snel, Windows XP werkt vlotter.
Daarom eem modernere.
Ik heb deze op het oog: http://azerty.nl/1-876-46...-pc-1011px-atom-n570.html
Volgens benchmarks is de N570 stukken sneller dan de N280. Bovendien kost 2 GB DDR3-geheugen bijna niets (<20 Euro). Nu heb ik nog 1GB, verdubbeling van het geheugen zal ook helpen.
Wie heeft ervaring met de 1011px? Ik lees er weinig over.
Wat ik mij afvraag: Haal je daar ook de 10 uren accuduur mee? De Atom N570 verbruikt veel meer energie dan de N280. Maar volgens mij bespaar je dat weer bij de chipset (mede doordat de videocontroller in de CPU zit). Klopt die veronderstelling?
Accuduur is voor mij ontzettend belangrijk.
Er wordt Windows 7 bijgeleverd. Windows 7 wil ik sowieso niet draaien. Het zou mooi zijn als er een refund mogelijk is, maar ik vrees dat dit een lange procedure zal worden.
Pak de website van Asus er eens bij, daar staat meestal wel het een en ander over accu en batterijduur. Wat ik me ervan kan herinneren is dat ook de dualcore Atom CPU's nog behoorlijk zuinig waren...
Wat betreft het idee om je oude netbook te vervangen; lijkt mij de moeite wel waard. de N280 is van de allereerste generatie dus zul je zeker merken dat alles vlotter gaat. Wat je je wel moet realiseren is dat er op grafisch gebied helaas weinig verbeterd is door de jaren heen, zo is HDMI op die modellen niet standaard (bij Intel). Als je ook op terrein vooruit wilt gaan moet je eens kijken naar de AMD Brazos modellen, bijvoorbeeld de EEE PC 1015B.
Probeer Arch Linux er eens op te zetten. Dat was voor mij een wereld van verschil. De boottijd van 30 seconden ging terug naar 8 seconden, en mijn desktop-omgeving is gebruiksklaar binnen twee seconden. Ik gebruik overigens LXDE.SvMp schreef op zondag 05 februari 2012 @ 16:50:
Ik heb al enkele jaren een EeePC 1005HA. Erg tevreden. Ik draai op Windows XP.
Ik wil echter Linux gaan draaien, de EeePC is de enige machine waar nog Windows op draait. Helaas is het apparaat niet erg snel. Ik heb een aantal distro's geprobeerd, de beste balans tussen gebruikersvriendelijkheid en snelheid is naar mijn mening Ubuntu 10.04 LTS. Het is echter niet erg snel, Windows XP werkt vlotter.
Bovendien heeft Arch ontzettend goede documentatie voor EEEPC-modellen. Ten slotte is er een speciale kernel voor EEEPCs, en een goed onderhouden set ACPI-scripts.
Entropy isn't what it used to be
Die website is niet altijd even overzichtelijk, sommige modellen hebben afhankelijk van de uitvoering namelijk verschillende accu's. De 1015PX heeft in amerika bijvoorbeeld bijna altijd een 6-cells accu, maar degene die ik had had maar een 3-cells accu, mer bijna de halve capaciteit. Dat is de reden dat ik voor de 1015BX ben gegaan, dis had wel een 6-cells accu en was destijds even duur. Ik heb er een half jaartje plezier van gehad, hij is inmiddels terug naar asus. Opstarten deed hij soms niet meer, een hd tune gaf ook fouten, slechte clusters, aan. Nu dus waarschijnlijk een paar weken zonder pc. Gelukkig kan ik af en toe op de laptop van mijn vriendin.MuFFIN 007 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:33:
Pak de website van Asus er eens bij, daar staat meestal wel het een en ander over accu en batterijduur. Wat ik me ervan kan herinneren is dat ook de dualcore Atom CPU's nog behoorlijk zuinig waren...
Doet Asus dat nu nog steeds?!?Diablow schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:27:
[...]
Die website is niet altijd even overzichtelijk, sommige modellen hebben afhankelijk van de uitvoering namelijk verschillende accu's. De 1015PX heeft in amerika bijvoorbeeld bijna altijd een 6-cells accu, maar degene die ik had had maar een 3-cells accu, mer bijna de halve capaciteit.
Daar was in 2008 al het een en ander om te doen. Mijn EEE900 had een lullige 4400mAh accu, terwijl in de rest van Europa 6600 de standaard was. Uiteindelijk heb ik een aftermarket accu besteld in de UK voor een paar tientjes, en daar heb ik jaren later nog steeds veel plezier van.
Entropy isn't what it used to be
Overginds is de accu niet het enige wat variabel is, de grote van de harde schijf en voor sommige modellen zelfs of er wel of geen usb3 op zit. Als de info van de eventuele webshop dan maar zou kloppen, maar ook dat is niet altijd het geval. Ik heb hem gelukkig kunnen ruilen en was er erg tevreden mee, jammer van de harde schijf alleen. Als hij terugkomt verkoop ik hem waarschijnlijk omdat ik van het werk binnenkort een laptop krijg.
Echter staat er bij de specs van tweakers dat deze beschikt over een usb 3.0 aansluiting terwijl er bij alle webshops hier niks over wordt vermeld.
Dit is voor mij een belangrijke optie, mocht deze netbook het dus niet bezitten dan ga ik voor msi wind u270.
Zou iemand hier wat zekerheid over kunnen geven? De usb 3.0 netbooks met een beetje processor zijn niet in overvloed aanwezig namelijk.
Anoniem: 427194
4. Verzenden van goederen Als het defecte EEE pc is ontvangen via de door ASUS ingehuurde vervoerder, zal ASUS ervoor zorgen dat het binnen een redelijke periode wordt gerepareerd en teruggeleverd aan de Klant (normaal gesproken 14 kalenderdagen), als de benodigde reserveonderdelen beschikbaar zijn. ASUS behoudt zich het recht voor gerepareerde goederen in partijen te verzenden en verzenddata te wijzigen zonder bericht vooraf. Deze garantie aangaande de tijdsperiode is niet van toepassing reparaties die buiten de garantie vallen.
Dus als het benodigde onderdeel niet op voorraad is, of de reparatie buiten de garantie is, dan geld geen maximum...
Maar heb momenteel een 10inch netbook van packard bell (dot se) met een intel atom n550 meen ik, maar vinden jullie niet dat de resolutie van 1024x600 net te laag is?
een van de upgrade redenen is dan ook het kleine scherm met voor mij een mindere resolutie, uiteraard naast de gpu die geen hd films kan afspelen.
het mooiste zou overigens een netbook zijn met verlichte knoppen, buig momenteel mijn scherm constant naar benenden als ik moet typen.
Doe wat je wil maar ik zal EPC 1201N blijven adviseren tot Asus met iets komt wat beter is
wat heb je aan DDR3 geheugen als de max 2 GB is?
wat heb je aan USB 3 als je niet steeds met al je externe drives wil slepen? Kan je niet 5 min langer wachten?
1201N all the way.
Ik doe er de volgende zaken mee (schik niet)
Hele bedrijfs administratie
Muziek Producties in Cubase
Windows en Office
Foto bewerking
Internet
Games
ALLES dus.
Misschien heb ik niet zulje hoge eisen als jullie.. want ik speel geen zware games.. ik kan je wel zeggen de enige main pc die ik gebruik is asus 1201N!
HDMI uitgang naar een externe monitor van Samsung
USB zit een reciever in voor muis en TB van logitech
alles doet het.. er is alleen sinds een een tijdje 1 ding.. hij gaat soms zo blazen.. die fan dus
Heb hem een keer moeten schoonmaken van binnen.. en soms denk ik dat ik de koelpasta er af heb gehaald... weet alleen niet zeker of dat er normaal op zit?
Hij doet het en valt niet uit.. maar het valt me op als ik hem schoonmaak dat hij een week stil is en dan weer gaat zoemen..
de winkel in Apeldoorn wilde hem wel checken voor 40 euro.. maar ik heb geen zin al mijn data aan hun toe te vertouwen.. dus moet ik eerst me hele hdd wissen.. na de backup...of ben ik nu gek
Ja je weet nooit.. staan nogal wat bedrijfs geheimen op.. maar goed.. misschien heb iemand hier er wel koelpasta in gedaan.. zo ja let me know dan ga ik dat ok eens proberen.
Buiten dat.. ik zeg ASUS 1201N all the way. En hij is nu ook betaalbaar:)
Zet er meteen 4 GB DDR2 ram in van Kingston oh en een Scorpio van WD
Koop windows 7
maak partitie C en D
maak D de grote voor je documenten
maak een backup van belangrijke data die er door asus is op gezet
installeer windows op C opnieuw
alle updates
virusscanner via windows update
office eventueel
alle updates
wijs D:\documenten als de locatie aan voor alle docs/muziek/films/foto's
Ghost drive C naar D als Backup.gho
Klaar:)
[ Voor 10% gewijzigd door maartn op 17-02-2012 03:20 ]
10+ likeFonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 03:10:
Iedereen die nog steeds er niet uit is welke 12 inch ie moet nemen...
Doe wat je wil maar ik zal EPC 1201N blijven adviseren tot Asus met iets komt wat beter is
Ja jammer dat deze al bijna 1,5 jaar niet meer leverbaar is....Fonk schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 03:10:
Iedereen die nog steeds er niet uit is welke 12 inch ie moet nemen...

Daarnaast is deze netbook t.o.v. een 1215B natuurlijk al flink verouderd. Het is natuurlijk leuk dat jij er zo tevreden mee bent maar sommige willen gewoon meer.
[ Voor 22% gewijzigd door Electromonkey op 17-02-2012 10:28 ]
Wat is daar 'beter' aan volgens jou?
Beter is iets wat niet bestaat... voor de een is Intel beter en de ander AMD..
Mijn ging het wat je krijgt voor je geld.. maar idd ik houd niet alle nieuwe modellen die uitkomen bij.. ik zeg idd alleen dat ik tevreden ben.. want het ging over 12 inch remember;)
Mocht iemand weten of dit mogelijk is bij elke ASUS EEE PC, dan hoor ik dat natuurlijk graag
is dat niet bij jou model ook via F9 in de bios terug te zetten?Diablow schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:57:
Iemand een idee hoe ik de back-up van mijn c-schijf terug kan zetten? Heb geprobeerd een system repair disk te maken met virtual cd v10, maar die blijkt niet goed te zijn. Als ik hem probeer over te zetten maakt hij leesfouten. Heb al van alles proeren te zoeken, maar bijna altijd geven ze aan hoe je naar de fabrieksinstellingen terug gaat. Maar dat wil ik niet, ik wil mijn pc terug, zoals hij was.
Anoniem: 17896

Ken niet veel van notebooks, maar hoe moet je hier eigenlijk een geheugenbalkje insteken? Zie niet hoe...
Kan iemand me wegwijs maken?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 17896 op 01-03-2012 18:58 ]
http://www.netbooknews.co...-soldered-to-motherboard/
En dan te bedenken dat ze daar klagen omdat ze hun 2 GB model niet kunnen upgraden, en de mijne slechts 1 GB aan boord heeft... Hij gaat terug naar de winkel - vind het echt te weinig om vlot mee te werken.
Laat het dan alleszins maar een waarschuwing zijn voor wie er ook aan denkt eentje te kopen met een geheugenuitbreiding in het achterhoofd - de kans is groot dat het eenvoudigweg onmogelijk is er extra geheugen bij te prikken ! 1 Gb is echt te weinig...
Misschien doet Mediamarkt minder moeilijk als je hem daar omruilt voor iets anders. Ik zou het zeker proberen!
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Je kan natuurlijk zelf proberen de chipjes los te solderen en er van dubbele capaciteit voor terug te zetten
Ik weet niet precies wat je rechten zijn, het product voldoet duidelijk niet aan je verwachtingen, en zeker in dit geval (waarbij het bij hetzelfde model meestal wel mogelijk is om er 2 Gb in te zetten) vindt ik dat je minstens recht op ruilen hebt.
Met enkel solderen kom je er niet aangezien je ook nog enkele moet 'programmeren'. Zonder de benodigde (professionele) apparatuur kan dit niet.Diablow schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 11:02:
Je kan natuurlijk zelf proberen de chipjes los te solderen en er van dubbele capaciteit voor terug te zetten.
Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.
Als iemand een idee heeft om dit op te lossen dan graag.
Afgezien daarvan nog steeds erg blij met dat ding. Als is het uiteraard wel jammer dat ik maar 2 van de 4 GB RAM kan gebruiken dankzij Windows 7 starter, maar goed is niet echt een probleem en een re-install zal er ooit wel eens van komen.
@eddymerckx, lol, dat is volgens mij de CPU, je zit nl. het uiteinde van de heatsink lopen. Blijkbaar hanteert Asus voor bepaalde modellen een andere lay-out onder de motorkap, normaal zit het geheugen nl. wel precies onder zo'n formaat klepje. Ik vrees dat als je je geheugen wilt upgraden je of een ander klepje moet vinden of het hele ding open moet maken...
Wat betreft de huidige line-up vind ik dat Asus dat helemaal niet zo onoverzichtelijk doet, er zijn nog steeds twee hoofdseries, te weten een 10-inch en 12-inch serie. Dit is terug te zien in de naamgeving, 1215B wijst op 12-inch door de '2' erin. Voor beide schermgroottes zijn Intel en AMD chips te krijgen, bij 10 inch zijn er ook nog steeds oude modellen te koop met vorige generatie Atoms, te herkennen aan ontbreken HDMI. Hoe oud of uit welke serie zo'n model dan komt is makkelijk te vinden op de Asus site of via de Pricewatch. De huidige modellen hebben ofwel een Cedar Trail van Intel (te herkennen aan viercijferige CPU namen, bijv. 2800) of een Brazos platform van AMD (te herkennen aan namen met C of E, bijv. C60 / E450). De B in de naamgeving duidt meestal op een AMD platform. Het derde cijfer duidt de datering van de serie, zo is de 1225B nieuwer dan de 1215B, terwijl het beiden 12 inch AMD modellen zijn. Zo zijn er nog een aantal regelmatigheden, maar hiermee kom je een eind
Bovendien is dit meestal land gebonden, zeker bij merken als Asus en MSI die overal en nergens leveren. HP heeft wel voor elke variant een naam, alleen dan heb je ook geen overzicht omdat HP aangeeft dat model x, y en z in Nederland te koop zijn terwijl webshop a ineens (itt tot de meeste winkels) ook model w levert (wat dan bijv. eigenlijk Duits of Engels is)... gevolg > veel verwarring alom, lees het NBBG Netbooks april 2012 maar eens...
Moeilijk is het niet (zou zelfs met "windows upgrade anytime" kunnen geloof ik), maar ik heb nog even geen geen zin om geld uit te geven aan W7 en ook niet om illegaal te gaan draaien. Verdere upgrades verwacht ik niet te gaan doen (nou ja misschien een SSD als de huidige schijf het ooit begeeft)MuFFIN 007 schreef op maandag 12 maart 2012 @ 18:12:
Zo moeilijk is het toch niet om gelijk in het begin Win 7 Home Premium erop te zetten ipv Starter? Ben je gelijk van die geheugenlimiet af en kan je rustig kijken wat je in de toekomst wilt upgraden.
Anoniem: 391571
Ikzelf heb de 1215N al een tijdje, maar op gegeven moment wou ik deze opgraden naar Windows 7 Ultimate X64, gewoon om te kijken hoe groot het verschil zou zijn. Dit ging goed, totdat ik de drivers wou installeren. De meeste installeren wel, maar doen niet veel en de drivers voor de ION2 chip van Nvidia worden zelfs helemaal niet geinstalleerd. Ik heb dit aangegeven bij Asus en kreeg het volgende bericht van ze:
"Do notice that we do not provide support for an own installation of Windows.
We only provide support for the original operating system and because of this we cannot help you with solve this problem.
In your case we can only suggest you set the notebook back to factory settings as we only provide support for this."
Op zich begrijpelijk, alleen ben ik helaas zo stom geweest om helemaal geen recovery image te maken of back-up bestanden te maken en zelfs de recovery partitie heb ik verwijderd van het origineel...
Iemand die misschien weet hoe ik toch mijn 1215N terug op fabrieksinstellingen kan krijgen? Zou dit kunnen met een recovery-image van iemand anders z'n 1215N?
Iemand die dat misschien voor me heeft? XDwoekele schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 06:44:
clone maken van een 1215n-disk in fabriekstoestand ja.
De fabrikant moet toch een mogelijkheid beschikbaar stellen dat iemand langer kan genieten van het apparaat?
Gewoon zeggen tegen Asus dat je een nieuwe HDD hebt gezet ter vervanging van de oude en dat je nu windows wil gaan installeren.
[ Voor 26% gewijzigd door Dazsur op 29-03-2012 20:35 ]
Toppie! Ik ga het proberen.Dazsur schreef op donderdag 29 maart 2012 @ 20:34:
Hoe werkt t als de HDD van de 1215n kapot is buiten de garantieperiode?
De fabrikant moet toch een mogelijkheid beschikbaar stellen dat iemand langer kan genieten van het apparaat?
Gewoon zeggen tegen Asus dat je een nieuwe HDD hebt gezet ter vervanging van de oude en dat je nu windows wil gaan installeren.
Zie dat Amazon.co.uk geen AL22-901 6cell wil leveren naar NL. Op ebay staan er ook een paar van Li-ion vrij goedkoop.
Iemand nog een tip voor een replacement?
Rapapa...
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
Gebruik verder de search
We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic