S87 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 13:48:
Ik vroeg me af..heb al bijna 2 jaar een 1000H waar ik tevreden over ben maar deze gaat naar m'n broertje zeer waarschijnlijk.
Nou was ik van plan om een Eee pc van 12 inch aan te schaffen, nou kom ik er een aantal tegen waar de prijzen nogal ruim uit elkaar liggen..iemand ervaring met deze 12 inch netbooks en is de duurste nou ook de beste?
Iets wat het 'beste' is , is een relatief begrip.
Voor mij is het wel 100% duidelijk, de 1215 was er nog niet toen ik mijn 1201H kocht.
Het is heel simpel wil je het 'beste?' 12x serie.
De netbook die buiten de 3,25 RAM grens alles kan en het meest in de buurt komt van een volwaardige laptop is bij mij weten nog steeds de 1201N
Heb je dan 4 GB ram nodig? wel nee

kijk gewoon naar wat je er aan uit wil geven.
Voor mezelf: Ik blijf bij de 1201N totdat 1218N er is en bepaalbaar is.
1000H (goedkoper!) is ook nog steeds een top systeem.
Maar alles begint bij het op orde brengen van je systeem, je kan dure hardware kopen maar als je software niet lekker zit en op orde is heb je uiteindelijk niets aan die dure hardware.
Wat ik bij elke pc/netbook of laptop doe is:
Format - 2 Partities maken C en D, waarvan C alleen het systeem is en D Mijn docs etc -
Dan windows op C - Dan Office - DAN pas alles updaten - Dan Microsoft Security Essentials en eventueel voor het contact houden met leuke vrouwen MSN hehe.
Das alles!
Schoonmaken in CMD met dit:
CleanMgr /SageSet:1
Overal vinkjes
CleanMgr /SageRUN:1
Tadaaaaa en daarna zet je er pas op wat je echt nodig hebt.
Ik installeer zo weinig mogelijk, meeste software maak ik zelf portable en bijv Utorrent is ookal te starten vanuit een directory.
Ben ik happy dan draai ik een live cd xp versie met ghost en maak ik na het schoonmaken een backup.gho van C: en bewaar hem op D:
Zo kan er nooit wat fout gaan, en hoef je nooit meer zaken te deinstalleren je zet gewoon de ghost image terug.
Thats all:)
Mijn 1201N met Ultimate 4 GB RAM HyperX start in 15-20 seconden op.
Er zit wel een nieuwe harddisk in natuurlijk (WDC Scorpio)