[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mikey5times schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:21:
[...]

Hou er trouwens rekening mee dat het gewicht nog met 30% kan toenemen naarmate je die HDD opvult :+
En vergeet het spamfilter niet...

Ik had een tut gevonden om de background van windows 7 starter te veranderen, maar die werkt helaas niet.... vanavond nog een keer proberen...
Zit een beetje te twijfelen of ik de upgrade naar de home edition €75 waard vind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Heb sinds een week de ASUS 1215N - zwart

In het kort positief :
  • lekker klein
  • mooi display
  • kleine power adapter
  • aansluitingen : USB 2.0
  • lekker stil
wat minder :
  • ik krijg de extended display niet hoger dan 1680x1050
  • bij multitasking gaat ie nog eens hangen
  • touchpad knoppen zijn moeilijk in te drukken.
  • wanneer ik full HD films afspeel met bsplayer/mediaplayer of MPC krijg ik nog steeds 60% CPU load...ik dacht dat de ION dit oppakte :(
Met betrekking tot de display : ik bedacht dit te verhogen met een DVI-HDMI adapter om zo op de resolutie van mijn 24" wide screen monitor (1920x1200) te komen of iig meer in de buurt. Heeft dit zin :?

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 17-09 11:15
Ik ben ook wel geïnteresseerd in een Asus 1215n

Vraag aan alle 1215n bezitters:
Welk toetsenbord lay-out hebben jullie op je 1215n?
In Europa worden steeds meer laptops verkocht met die crap lay-out met de verticale enter, die wil ik absoluut niet hebben dus.
Welke lay-out heb je bij welke shop gekregen?

Verticale enter + 2x de | \ knop:
Afbeeldingslocatie: http://www.netbooklive.net/wp-content/uploads/2010/07/asus-1215n-2-mic.jpg

Of een horizontale enter (imo de normale US layout):
Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_vwuLjslQGek/TC4YeCVH0CI/AAAAAAAAI70/MH0EA9gcxiY/s800/asus-eee-pc-1215n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Frag1le schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:23:

In Europa worden steeds meer laptops verkocht met die crap lay-out met de verticale enter, die wil ik absoluut niet hebben dus.

[afbeelding]

[afbeelding]
ik heb 'm bij 4launch besteld (eindhoven). Layout moet ik nog ff kijken. Merk wel dat ik vaak de \ key aanraak als ik enter druk. Gewoon kwestie van wennen. Heb 'm nu dus in extended positie op mn bureau staan (best grappig zo'n ieniemienie laptop naast een 24" scherm) met een Performance Mouse MX en een K340 logitech keyboard. Beiden zitten aan 1 unifying receiver . Samen met een zwarte laptop ziet dat er retecool uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:38:
Heb van het weekeind ook m'n 1215N binnengekregen (zwart, via 4launch), prachtig apparaat! Die bijna precies A4 formaat is :) Hij is wel gevoelig voor vlekken, en de "muisbutton" vind ik echt niets, maar hij is erg indrukwekkend in prestaties voor een netbook.
Heb Office10 geuninstalled en wat ander "gratis" meuk, en realplayer en de cccp codec pack geinstalleerd.
Ik vond die office 2010 wel een ripoff : zet het er helemaal op of niet. Niet zo half. Ook live essentials en een hoop andere shit vond ik onnodig. Wel handig dat je de taal mocht kiezen (had ik nog nooit gezien, installatie verliep vlotjes).
1080P films draait hij zonder problemen vloeiend af op de battery, op de standaard "balanced" setting.
Hij vind het zelfs niet erg als ik 1080P afspeel en wat internet tegelijkertijd :)
Goed te weten dat de bij jou de HD films wel goed gingen bij mij ging het niet goed met : BSplayer of MPC in combinatie met laatste k-lite codec pack. Ik zal de CCCP en realplayer eens uitproberen. Wat voor CPU belasting krijg jij ? Volgens de reviews hoort het maar 10% te zijn of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
Spam schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:40:
[...]

Ik vond die office 2010 wel een ripoff : zet het er helemaal op of niet. Niet zo half. Ook live essentials en een hoop andere shit vond ik onnodig. Wel handig dat je de taal mocht kiezen (had ik nog nooit gezien, installatie verliep vlotjes).

[...]

Goed te weten dat de bij jou de HD films wel goed gingen bij mij ging het niet goed met : BSplayer of MPC in combinatie met laatste k-lite codec pack. Ik zal de CCCP en realplayer eens uitproberen. Wat voor CPU belasting krijg jij ? Volgens de reviews hoort het maar 10% te zijn of zo.
Waarom zou je überhaupt codecpacks installeren? Gebruik MPC-HC (of de standalone filters), die doet standaard al DXVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mikey5times schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:09:
[...]

Hoeft geen specifiek filmpje te zijn, als er maar snel bewegende beelden inzitten, dan zie je snel genoeg of het vloeiend loopt, of juist schokkerig. Probeer anders een paar filmtrailers of zo.

Ik zou even kijken wat voor RAM er nu inzit, en dan proberen een zelfde reepje bij te kopen, dan weet je zeker dat je goed zit.
Net effe de trailer van Salt geprobeerd op youtube:
360p gaat goed
420p gaat goed
720p gaat redelijk, maar met snelle scenes wel wat schokkerig
1020p gaat met heel veel schokken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Paling1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 19:12:
Net effe de trailer van Salt geprobeerd op youtube:
360p gaat goed
420p gaat goed
720p gaat redelijk, maar met snelle scenes wel wat schokkerig
1020p gaat met heel veel schokken...
Thanks voor het testen! _/-\o_
Hmm, da's wel jammer van de 720p maar 480p is eigenlijk wel goed genoeg voor zo'n low res scherm. Toch nog even afwachten wat de 1015PN gaat kosten, die zou wel youtube hd goed moeten kunnen mbv nvidia ion 2. Hij is verder identiek aan de 1015PEM, alleen dan met hdmi out.

Die zou eind oktober moeten uitkomen, ook al staat er nu op de frontpage dat ie pas begin 2011 uitkomt. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 12:32

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

De mijne heeft een horizontale enter knop.
Ik heb em gekocht bij vicomputers (prijs is daar 499,- maar ik heb em voor 475,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spam schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:40:

[...]

CPU belasting bij het bekijken van filmpjes is inderdaad laag (10% klopt wel). Merkte wel dat de realplayer en de standaard windows media player veel beter reageerden na het installeren van de CCCP codec pack. Geen idee waarom want het zou niet zo'n verschil mogen maken. De youtube 1080P filmpjes die ik gekeken heb speelde ook perfect, zal vanavond ook even die "salt" trailer proberen.

Voor degene die niet snappen waarom mensen codec pack's installeren, die heb je dus nodig als je bijvoorbeeld veel Japanse anime's kijkt die allemaal andere codec's gebruiken, en je geen ruzie wilt tussen verschillende codec die vaak niet samen kunnen leven :p

Taalinstelling keuze vond ik ook heel fijn, mijne staat dus ook netjes op Engels! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Ik was op zoek naar geheugenuitbreiding voor mijn 1015PEM, maar er is nergens te vinden wat voor geheugen er nou eigenlijk in kan.
Ik heb bij ASUS, Kingston, Corsair en nog een paar andere gekeken, maar ik kan niet vinden of een module geschikt is voor de 1015PEM.

De specs van ASUS vermelden alleen dat er DDR3 geheugen in moet, maar niet hoe snel... En op de site van de geheugenfabrikanten staat de 1015PEM niet in de lijst van apparaten (Als er al eee-pc's in staan).

Ik heb net dus maar even mijn originele 1GB RAM module eruitgehaald om eens te kijken van welk merk die is.
Het is dus een HYNIX en er staat op dat ie PC3-10600 is.
Zou ik nu gewoon een module van een ander merk dat PC3-10600 is erin kunnen zetten?

Overigens kwam ik erachter dat ik bij het un-installen van alle ASUS meuk ook per ongeluk iets had verwijderd dat de FN-knop regelt. Die deed het dus niet meer...
Ik had ergens gevonden dat je dat kan verhelpen om van de asus site het programma KB filter te halen.
En nu doet ie het weer... :+ 8)
Da's heel handig want ik kwam erachter (who needs manuals?) dat er een knop is waarmee je de resolutie van je beeldscherm snel kan switchen... Erg handig, want ik had AutoCAD LT 2011 geinstalleerd, maar die wil niet werken op resoluties lager dan 1024x768...
Tevens kan dit tijdelijk het probleem verhelpen van knoppen en controls die uit beeld vallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Paling1 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:33:
Zou ik nu gewoon een module van een ander merk dat PC3-10600 is erin kunnen zetten?
Volgens mij zou een andere ddr3 module op die snelheid geen problemen moeten geven, gewoon doen dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21
Hier ook een nieuwe eigenaar van een 1215N.

Heb gelijk een format C gedaan en windows ultumate er op gezet. Nu wil ik de drivers van de Nvidia site installeren. MAar op de een of andere manier herkennen de drivers mijn ION kaar niet :S De windows update ziet wel ION drivers, dan knal ik die er maar ff op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Vraag over de 1015PEM:

Is het (redelijk) eenvoudig om de harde schijf te vervangen? Denk dat ik er op termijn graag een SSD in zou stoppen (sneller, zuiniger?)

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

JedaiNait schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:26:
Vraag over de 1015PEM:

Is het (redelijk) eenvoudig om de harde schijf te vervangen? Denk dat ik er op termijn graag een SSD in zou stoppen (sneller, zuiniger?)
Op het forum van EeeUser.com staan een paar topics over het vervangen van de HD bij andere modellen.
Je moet hem in ieder geval uit elkaar halen om overal bij te kunnen.

Hier een paar topics met foto's, zodat je kan zien wat je ongeveer te wachten staat:
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=88251
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=74171

Heeft iemand al de upgrade van starter naar home premium (of een andere versie) gekocht? Krijg je dan de mogelijkheid om een ISO te downloaden van microsoft?
Heb een beetje rond zitten kijken op de site van MS, maar het wordt me niet duidelijk of je bij een anytime upgrade ook die mogelijkheid krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Gister m'n Asus 1215N binnen gekregen van 4launch. Meteen van start gegaan om alle bloatware te verwijderen, en dat was vrij veel! Wel opletten dat je de nuttige dingen met rust laat. Zelf heb ik laten staan:

EEE Splendid, FontResizer, Hotkey service, LiveUpdate, Capshook, OOBERegbackup, Super Hybrid Engine,
Realtek software, Bluetooth software

Wat meteen opviel aan de laptop was dat 1080p playback niet vloeiend ging. Ik had CCCP community codec package geinstalleerd, zoals ik altijd doe. MPC-HC (mediaplayer classic zit daar ook bij) gebruikt om een MKV te openen, maar merkte dat het niet helemaal lekker liep. Met standaard Windows Mplayer ook niet.

Vervolgens wat lopen zoeken, en bleek dat de Nvidia Ion chip niet werd aangesproken om de video te spelen. Nvidia Optimus tooltje gevonden waarme je kan zien of de Ion / Cuda chip aan of uit staat, handig om te testen. GPU bleek dus niet aangesproken te worden.

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/1nz04w.jpg

Verder gezocht en gehoord dat ik CoreAVC codec package nodig zou hebben i.c.m. MPC-HC. $10,- betaald voor CoreAVC 2.0. Eerst CCCP package uninstall gedaan, daarna CoreAVC geinstalleerd. Nog niet goed met MPC-HC! :( Hij zeurde ook over Directx versie. Ik zou de june 2010 distributie moeten installeren. Vreemd dat die niet up-to-date is op een win7 machine die net alle updates heeft geinstalleerd. Daarna nog geen resultaat in MPC-HC, maar wat bleek, Windows Mediaplayer zelf activeert de Ion chip nu wèl :)

Resultaat: Geweldige playback van 1080p, bij een CPU load van ongeveer 25%. Het scherm van de 1215N ben ik niet zo van onder de indruk, maar over de HDMI is het prachtig.

[ Voor 6% gewijzigd door SveNRG op 08-10-2010 10:38 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Ik heb hier een Eee PC 900 HD, een celeron. De LAN en WLAN hebben een uitroepteken in apparaatbehere. Probeer de drivers te installeren maar krijg telkens een melding dat de hardware niet gestart kan worden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

SveNRG schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:31:
Wat meteen opviel aan de laptop was dat 1080p playback niet vloeiend ging. Ik had CCCP community codec package geinstalleerd, zoals ik altijd doe. MPC-HC (mediaplayer classic zit daar ook bij) gebruikt om een MKV te openen, maar merkte dat het niet helemaal lekker liep. Met standaard Windows Mplayer ook niet.
Mijn ervaring op andere laptops is dat die codec packs meestal meer kwaad dan goed doen. MPC HC draait prima zolang er geen codec packs zijn geinstalleerd.

Overigens zou ik ook een clean install doen i.p.v. het verwijderen van bloatware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Philflow schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:52:
[...]

Mijn ervaring op andere laptops is dat die codec packs meestal meer kwaad dan goed doen. MPC HC draait prima zolang er geen codec packs zijn geinstalleerd.

Overigens zou ik ook een clean install doen i.p.v. het verwijderen van bloatware.
Bedoel je dat als ik enkel MPC-HC installeer, zonder codec packs, dat het dan moet werken? Probleem was het aanroepen van de Ion chip he, niet of het bestand wel of niet geopend kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 18:18:
Met betrekking tot de display : ik bedacht dit te verhogen met een DVI-HDMI adapter om zo op de resolutie van mijn 24" wide screen monitor (1920x1200) te komen of iig meer in de buurt. Heeft dit zin :?
Even een schopje van mijn eerdere vraag : kan ik over HDMI een hogere resolutie krijgen op mijn secundaire monitor dan 1680x1050?
Gister m'n Asus 1215N binnen gekregen van 4launch. Meteen van start gegaan om alle bloatware te verwijderen, en dat was vrij veel! Wel opletten dat je de nuttige dingen met rust laat. Zelf heb ik laten staan:

EEE Splendid, FontResizer, Hotkey service, LiveUpdate, Capshook, OOBERegbackup, Super Hybrid Engine,
Realtek software, Bluetooth software

Vervolgens wat lopen zoeken, en bleek dat de Nvidia Ion chip niet werd aangesproken om de video te spelen. Nvidia Optimus tooltje gevonden waarme je kan zien of de Ion / Cuda chip aan of uit staat, handig om te testen. GPU bleek dus niet aangesproken te worden.

[afbeelding]

Verder gezocht en gehoord dat ik CoreAVC codec package nodig zou hebben i.c.m. MPC-HC. $10,- betaald voor CoreAVC 2.0. Eerst CCCP package uninstall gedaan, daarna CoreAVC geinstalleerd. Nog niet goed met MPC-HC! :( Hij zeurde ook over Directx versie. Ik zou de june 2010 distributie moeten installeren. Vreemd dat die niet up-to-date is op een win7 machine die net alle updates heeft geinstalleerd. Daarna nog geen resultaat in MPC-HC, maar wat bleek, Windows Mediaplayer zelf activeert de Ion chip nu wèl :)

Resultaat: Geweldige playback van 1080p, bij een CPU load van ongeveer 25%. Het scherm van de 1215N ben ik niet zo van onder de indruk, maar over de HDMI is het prachtig.
Ik vind het wel enigsinds bizar dat dit niet gewoon werkt out of the box. Iemand anders ook deze problemen ??

Ik ga vanavond ook eens het tooltje proberen. Het schokte bij mij ook...

[ Voor 70% gewijzigd door Spam op 08-10-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SveNRG schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:10:
[...]
Bedoel je dat als ik enkel MPC-HC installeer, zonder codec packs, dat het dan moet werken?
Dat is mijn ervaring op andere laptops. Ik heb geen ervaring met ION.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Hmm ik heb denk ik net iets te snel een nieuwe windows install er op gezet.

Ik kan op de Asus site niet eens de tools vinden voor bijvoorbeeld hotkey service enzo. Dat is toch de tool voor onscreen info als je bijv. met de Fn toets werkt ?

Ook asus live update werkt niet, komt met een foutmelding over AUSUHWIO.dll. Naja dit boeit niet zo.

Het enigste wat ik nu dus werkend wil krijgen zijn mijn Fn toetsen, want ook volume kan ik niet bedienen nu.

Edit 1:
Heb het al gevonden. En wat ik ook gevonden heb is dat er nog heel weinig support is voor 64 bit OS :S Snap niet dat die tools niet compatible zijn voor een 64 bit os als je een 64 cpu er in hebt zitten

Edit 2:
http://www.nvidia.co.uk/o...60.63-beta-driver-uk.html
Deze ION drivers doen het wel :)

edit 3:
Met deze nieuwe drivers gaan in die windows experience index mijn gaming graphics met een hele punt omhoog naar 4.9 De graphics blijft hangen op een 3.2 (was een 3.0) Dus toch wel een goede verbetering :)

[ Voor 38% gewijzigd door Mich op 08-10-2010 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Chibi2k schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:02[/message]:
Heeft iemand hier wat duidelijkheid aan informatie betreft de 1218N netbook van Asus? Sinds Mei is deze laptop nooit meer in het nieuws gekomen en hij zag zo netjes uit , misschien was deze maar een prototype maar dat lijkt mij niet . Althans mocht iemand wat meer weten over deze laptop laat mij weten !
Ik denk dat Duke Nukem Forever eerder uit komt dan de asus 1218...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:19

GerritGekke

Gamechanger

Verwijderd schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 21:03:
[...]

Ik denk dat Duke Nukem Forever eerder uit komt dan de asus 1218...
Ik denk dat Gears of War 3 zelfs nog eerder uit komt :+

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

ik zat gisteren even te klooien met Express Gate op mijn 1015PEM.
Het viel mij op dat er een 3G icoon te zien is in de taakbalk, alleen gebeurt er niets als je er op klikt...
Toen ik even later mijn accu er eens uithaalde om eea te bekijken, zag ik dat er achter de accu nog een SIM kaart slot in de netbook zit. (Er zit alleen een stukje schuimrubber in.)

Ik kan alleen in de specs en de handleiding nergens iets vinden over het installeren van een SIM kaart. Weet iemand daar iets van?
Ik heb nog in de handleiding gekeken, maar daar is weinig nuttigs in te vinden. Er staat wel een tekeningetje in voor het plaatsen van de accu, en daar is het SIM slot ook op te zien, maar hij wordt verder helemaal niet genoemd...

Heeft iemand misschien een link naar een manual waar wat meer technische specs in staan? Ik kan echt weinig nuttigs vinden op de website van Asus. Bijvoorbeeld wat voor geheugen er in kan en hoeveel etc... De specs op de website van Asus zijn vrij sumier...

Ik lees namelijk op het forum van EeeUser dat er een hoop gedoe is met het upgraden van het geheugen in de 1015PEM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-09 11:33
Ik heb de 1015PEM ook thuis... In eerste instantie wel fan van het ding, ziet er erg blits uit en mooi compact. Ook gewoon strakke vormgeving. Installatie allemaal soepeltjes, wel heel veel asus meuk wordt geinstalleerd zeg.

Na tijdje gebruik valt mij op de case op de (afgeronde) hoeken niet netjes aansluit. Voelt scherp aan, niet echt sprake van 'naadloos". Als ik hem bovendien een beetje aan de rechterhoek van toetsenbord oppak, dan kraakt ie. Ook niet fraai. Vanochtend merkte ik dat de harde schijf erg zoemt en bovendien een continue vibratie in het apparaat meegeeft.

Had er al met al wat meer van verwacht, ook in gebruiksgemak. Na een tijdje surfen en rondpielen is 10,1 inch toch wel erg klein (eerste keer dat ik netbook lang in de handen heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Spam schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 18:35:
even een schopje van mijn eerdere vraag : kan ik over HDMI een hogere resolutie krijgen op mijn secundaire monitor dan 1680x1050?
Nog een laatste poging : heeft iemand hier een 1215N en hoe hoog krijg je de resolutie op de VGA uitgang ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le

Even een korte herhaling van mijn vraag, zie hier.
Zou graag nog meer ervaringen horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Frag1le schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Even een korte herhaling van mijn vraag, zie hier.
Zou graag nog meer ervaringen horen.
Voor mij de horizontale, en volgens mij had iemand anders hier ook al hetzelfde op geantwoord (een paar pagina's terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ik heb eens een HD film gestart met BS player en media player (+klite codec pack) en wat schetst mijn verbasing ? Als ik met de ik de Nvidia Optimus GPU state viewer aanzet blijkt de ION chipset niet aangesproken te worden. Heeft dit met een optimus instelling te maken ? Ook als ik naar de advanced settings ga van de display krijg ik keurig netjes de Intel onboard chipset te zien en niet die van nVidia |:(

Ik dacht eerst dat het misschien met mijn power options te maken had maar die staat op full performance..

Nog zoiets het toetsenbord staat ook al niet goed ingesteld. Zoals eerder gepost komen deze laptops in 2 smaken. Laten ze nu net bij ASUS de verkeerde toetsenbord indeling ingesteld hebben....Begin steeds minder een ASUS fan te worden :(

[ Voor 18% gewijzigd door Spam op 16-10-2010 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG

SveNRG

Onderweg

Spam schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 22:16:
Ik heb eens een HD film gestart met BS player en media player (+klite codec pack) en wat schetst mijn verbasing ? Als ik met de ik de Nvidia Optimus GPU state viewer aanzet blijkt de ION chipset niet aangesproken te worden. Heeft dit met een optimus instelling te maken ? Ook als ik naar de advanced settings ga van de display krijg ik keurig netjes de Intel onboard chipset te zien en niet die van nVidia |:(

Ik dacht eerst dat het misschien met mijn power options te maken had maar die staat op full performance..
Zie mijn reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

rare dubbelpost...

[ Voor 99% gewijzigd door Paling1 op 18-10-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Zojuist heb de BIOS van mijn 1015PEM een update gegeven... Ben van plan om binnenkort een geheugenuitbreiding te installeren, en had gelezen dat er een hoop problemen waren met het herkennen van niet originele geheugenmodules...
Dit BIOS schijnt dat op te lossen.

Op de website van ASUS is het overigens een grote chaos als je naar BIOS updates zoekt. Het ligt eraan welke site je bezoekt (Azie, USA, China, Europa). Op elke site vind je weer andere bestanden... Soms zelfs niet eens het BIOS wat standaard op mijn eee stond... Via het update programma werden er ook afhankelijk van de downloadlocatie verschillende BIOSsen gevonden, maar weer niet de nieuwste... Releasedatums zijn soms ook allemaal van oktober...

Uiteindelijk via de website (China) gedownload, en via ASUSUpdate geflashed. Hij doet het nog steeds! :D
Versie is nu 0801 ipv 0607. Vreemd is wel dat de bestandsnaam zegt dat ie voor een 1015PE is maar als die eenmaal geflashed is dan staat er in het BIOS da ie een 1015PEM is.

Binnenkort maar eens een 2GB geheugenmodule regelen, want ik heb het idee dat dat best veel gaat uitmaken...

Verder ben ik nog steeds heel tevreden over mijn netbookje, heb van de week een bluetooth muis van Microsoft gekocht, en die doet het ook fantastisch. Het is er een zonder dongle, want er zit natuurlijk al bluetooth ingebouwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvtK
  • Laatst online: 01-09 11:33
Paling1 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:59:
Verder ben ik nog steeds heel tevreden over mijn netbookje, heb van de week een bluetooth muis van Microsoft gekocht, en die doet het ook fantastisch. Het is er een zonder dongle, want er zit natuurlijk al bluetooth ingebouwd...
toevallig mijn post een paar omhoog gelezen?

jouw die zaken niet opgevallen?

ik heb hem teruggebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Loek Rots schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:39:
[...]

toevallig mijn post een paar omhoog gelezen?

jouw die zaken niet opgevallen?

ik heb hem teruggebracht...
Net gelezen, en ik kan me niet helemaal vinden in jouw conclusie...
Mijn HD zoemt en trilt niet. Je hoort natuurlijk wel eens wat maar dat zijn gewoon normale geluiden. Zeker niet storend.
Naadjes zijn bij mijn gewoon netjes, en inderdaad heb ik ook een kraakje als ik hem oppak, maar dat heb ik ook bij het toetsenbord (microsoft) van mijn PC. Da's niet typisch iets voor netbooks...
Toen ik hem kocht heb ik nog even staan kijken bij een 1215N oid, maar daar vond ik het toetsenbord wel wat gammel aanvoelen. Waarschijnlijk vooral omdat ie iets breder is.
Al met al was ik blij verrast met de bouwkwaliteit, en kunnen een hoop andere, vaak veel duurdere, laptops van gerenommeerde merken daar nog een puntje aan zuigen...
Het beeldscherm vind ik bijv. erg goed. Mooie kleuren en een zeer grote kijkhoek.
Trackpad vind ik ook erg fijn werken met dat multitouch.

[ Voor 8% gewijzigd door Paling1 op 19-10-2010 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik heb een Asus 1215N, en het toetsenbord buigt in het midden wat door.
Niet dat dit een probleem is, want het werkt prima.

Maar ik stoor me er een beetje aan dat het doorbuigt, ik denk erover om het toetsenbord los te maken en te zien of ik het in het midden iets kan opvullen met een stukje rubber ofzo wat ik erop plak zodat het niet meer doorbuigt.

Iemand al een howto gevonden hoe je dat toetsenbord los kan schroeven ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Vrijwel elk laptop toetsenbord is met palletjes aan de bovenkant bij het scherm naar je touchpad gedeelte te drukken, dan wipt ie bij je scherm omhoog kan je hem naar je scherm trekken en eventueel in de buurt van je touchpad gedeelte de kabel er uit halen of gewoon meteen je opvulstukje plaatsen.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Speedy_Gonzalez schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:37:
Ik heb een Asus 1215N, en het toetsenbord buigt in het midden wat door.
Niet dat dit een probleem is, want het werkt prima.

Maar ik stoor me er een beetje aan dat het doorbuigt, ik denk erover om het toetsenbord los te maken en te zien of ik het in het midden iets kan opvullen met een stukje rubber ofzo wat ik erop plak zodat het niet meer doorbuigt.

Iemand al een howto gevonden hoe je dat toetsenbord los kan schroeven ?
Op het forum van eeeuser.com is vast wel een howto te vinden over het uit elkaar halen van een 1215N.
Ik heb er in ieder geval voor een 1005 al een hoop foto's van gezien. Bij die dingen zit het toetsenbord op een aantal plaatsen (behalve met palletjes en schroefjes) ook nog met een paar stukjes dubbelzijdig tape vast. Dat zal ook vast helpen om de boel op zijn plek te houden.

[edit]
klikkerdeklik!!! 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Paling1 op 20-10-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

Ik ben voor een vriendin een Asus 1001HA aan het herstellen.Omdat de recovery manager niet aanwezig is ben ik genoodzaakt om via usb een schone installatie te doen. Ik heb namelijk geen externe dvd\cd speler tot mijn beschikking. In het verleden heb ik dit al is eerder gedaan dus ik dacht dat het installeren via USB enkel wat tijd zou kosten maar geen problemen zou geven.

Na het maken van een bootable USB-stick(FAT, FAT32 en NTFS alle geprobeert) met windows XP wil ik deze in de bios instellen als eerste bootdevice. Dit kan ik enkel doen als ik de stick als eerste HDD instel. Echter na de voorbereidingen die windows doet bij het installeren herkent hij niet de interne HDD als een device om op te kunnen installeren. Als ik de interne HDD als eerste device instel en ik druk tijdens het opstarten op escape kan ik alsnog van USB booten maar dan krijg ik weer hetzelfde probleem tijdens het opstarten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik windows XP (schoon) kan installeren ?

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Emiel1984 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:44:
Ik ben voor een vriendin een Asus 1001HA aan het herstellen.Omdat de recovery manager niet aanwezig is ben ik genoodzaakt om via usb een schone installatie te doen. Ik heb namelijk geen externe dvd\cd speler tot mijn beschikking. In het verleden heb ik dit al is eerder gedaan dus ik dacht dat het installeren via USB enkel wat tijd zou kosten maar geen problemen zou geven.

Na het maken van een bootable USB-stick(FAT, FAT32 en NTFS alle geprobeert) met windows XP wil ik deze in de bios instellen als eerste bootdevice. Dit kan ik enkel doen als ik de stick als eerste HDD instel. Echter na de voorbereidingen die windows doet bij het installeren herkent hij niet de interne HDD als een device om op te kunnen installeren. Als ik de interne HDD als eerste device instel en ik druk tijdens het opstarten op escape kan ik alsnog van USB booten maar dan krijg ik weer hetzelfde probleem tijdens het opstarten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik windows XP (schoon) kan installeren ?
Je wilt er geen Windows 7 op? Dat gaat heel makkelijk tegenwoordig via USB. Ze hebben hiervoor ook hun eigen tool die je hier kan vinden:

http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

Bron: http://windows.microsoft....ng-windows-7-on-a-netbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Emiel1984

Made in NL

souljah1h schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:49:
[...]

Je wilt er geen Windows 7 op? Dat gaat heel makkelijk tegenwoordig via USB. Ze hebben hiervoor ook hun eigen tool die je hier kan vinden:

http://images2.store.micr...Windows7-USB-DVD-tool.exe

Bron: http://windows.microsoft....ng-windows-7-on-a-netbook
Je kan toch niet gratis updaten ? De WinXP licentie heeft ze al en werkt voor haar goed genoeg. Als een update niks extra kost dan vind ze het geen probleem.

Ik heb net via nlite de Intel ICH7M/MDH SATA AHCI Controller driver geïntegreerd bij de WinXP installatiebestanden en ben nu een nieuwe installatie-usb stick aan het creëren. Hopelijk wordt nu de schijf wel herkend tijdens de installatie.

Edit: 8)7 8)7 8)7 Er was geen documentatie meer aanwezig, zie ik net per toeval dat ik met de F9 toets bij het opstarten de notebook kan herstellen naar oorspronkelijke staat, dit ging te snel voorbij om eerder te hebben kunnen lezen. Inmiddels uitgevoert en alles is weer in orde !!

[ Voor 30% gewijzigd door Emiel1984 op 21-10-2010 11:50 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 11:15

(...)
Wordt in MPC-HC wel de goede display renderer gebruikt? Voor zover ik weet gebruiken Windows Vista en Windows 7 standaard Microsoft Media Foundation als pipeline. MPC-HC zou je nog gebruik kunnen laten maken van DXVA (en daarmee, neem ik aan, ION), zie daarvoor deze pagina.

Kan iemand me vertellen of de 1015PN/PEM en 1215N ook 1080p kunnen streamen van een samba share? Of is het afspelen alleen vloeiend als het van de lokale schijf wordt geladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Ja daag, ik ga geen 10 euro betalen voor die CoreAVC. Dit hoort gewoon out of the box te werken Grrr :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Heb je mijn suggestie al geprobeerd, zonder CoreAVC? In MPC-HC moet je tijdens het afspelen onder in de statusbalk zien staan: Playing [DXVA]. Als er alleen Playing staat, wordt er niets met DirectX (hardware) geaccellereerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een 1215 gaan gebruiken als 90% dedicated mediaplayer voor naast mijn tv, om er HD films en series op te kijken (uiteraard is het handig dat ie klein en mobiel is, want ik zal um wel eens mee willen nemen).

Heeft iemand ervaring met XBMC op deze machine? Is de performance hier snel genoeg voor?

Voor wat het afspelen van HD-content betreft: na 2 jaar kloten met MPC/CoreAVC/BS/VLC en wat nog meer en tientallen uren weggegooid te hebben aan configuratie, lezen op internet en het aankrijgen van subtitles heb ik SPLASH player gevonden. Een doodsimpele player met mooie UI die out of the box je GPU herkent en dan ook gebruikt. Ook subtitles is een kwestie van 1 muisklik. De player is lang niet zo configurabel als MPC en VLC etc, maar om eerlijk te zijn, dat wil ik niet!! Ik was het echt zat om codec-combinaties te kiezen met 1 triljoen instellingen.

Een probleempje nog: de huidige versie herkent niet de ION IGP maar de ingebakken Intel chipset, waardoor die HD versnelling niet werkt! Maar dat zullen ze er binnenkort vast wel fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbenp
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 14:24
Ik zag toevallig deze netbook in de pricewatch voorbij komen, pricewatch: Asus Eee PC 1015P-BLK014S
Zijn hier ervaringen mee? Misschien ga ik deze kopen voor het gebruik van internet en een bestandje typen. Kan ik hier ook in dien mogelijk een film op kijken (720p / 1080p, hoeft niet, maar zijn hier ervaringen mee. Graag benieuwd naar)

En is Windows 7 Starter te doen? Want ik gebruik natuurlijk Windows 7 Ultimate, dus dan weet ik niet of er groot verschil in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
gerbenp schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:02:
Ik zag toevallig deze netbook in de pricewatch voorbij komen, pricewatch: Asus Eee PC 1015P-BLK014S
Zijn hier ervaringen mee? Misschien ga ik deze kopen voor het gebruik van internet en een bestandje typen. Kan ik hier ook in dien mogelijk een film op kijken (720p / 1080p, hoeft niet, maar zijn hier ervaringen mee. Graag benieuwd naar)

En is Windows 7 Starter te doen? Want ik gebruik natuurlijk Windows 7 Ultimate, dus dan weet ik niet of er groot verschil in zit..
Pssst, kijk anders eens naar deze: pricewatch: Asus Eee PC 1015PEM (Zwart)

Is hetzelfde, maar met dualcore proc en 250GB hdd, voor maar 25 euro extra. Review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

gerbenp schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 17:02:

Heb zelf de 1015PEM, en da's een erg fijn dingetje...
Ik gebruik hem vooral voor wat office dingen en mailen+internet. Ik heb er ook AutoCAD 2011 op staan, en dat werkt ook goed als je de resolutie eerst even aanpast...
Ik weet niet hoeveel specifieke Win 7 Ultimate features je nu gebruikt, maar Win 7 Starter is heel goed bruikbaar. Nadeel is wel dat je geen andere achtergronden kan instellen en dat aero niet gebruikt kan worden.
Is niet het grootste probleem, maar upgraden naar een andere versie kost vanaf €75,- en dat heb ik er vooralsnog niet voor over...
Voor een handige vergelijking van de verschillende Win 7 versies zie:
http://www.winsupersite.com/win7/win7_skus_compare.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:56
Ik ben een tijdje opzoek naar een tweedehands EEE laptopje om te gebruiken als MP3 machine, maar waar ik bij elke EEE tegenaan loop is dat er een SSD geheugen kaart wordt gebruikt, en dat er heel weinig oude modellen zijn die een sata hdd ondersteunen. Welke kan ik dan het beste nemen, want de nieuwe generatie heeft dit uiteraard ook maar ik wil niet meer dan 150 euro uitgeven.

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letsa
Review van de Asus Eee PC 1015PN. Eindelijk een mat display, maar jammer van de noodzakelijke reboot van 'Optimus' (komt door Windows 7 Starter), en van de 1GB RAM. Wil je deze euvels wegnemen, moet je dieper in de buidel tasten.

[ Voor 78% gewijzigd door letsa op 29-10-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Laatst online: 11-09 12:41
Ben op zoek naar een 10inch of 12inch laptop voor onder de 300euro.

Vooral gebruiken voor:
- internet
- emailen
- avi en divx films/series kijken
- af en toe een 720p film bekijken
- Microsoft office (zet ik er zelf op)

Lees net in de review van de Asus 1015PN dat die rond de $400 gaat kosten. Net als de Dell M101 van €429.
De 1215N van de best buy guide oktober 2010 is ook een prachtig apparaat maar met een prijs van €469euro ook aan de dure kant. Welke Asus zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]davidgilmour schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:32[/message]:
mooie nieuwe 12 inch EEE PC komt er binnenkort aan, Eee PC 1218

volledig alu....

[afbeelding]
Gemiste kans voor Asus, nu is de MacBook Air de mooiste netbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:26:
[...]

Gemiste kans voor Asus, nu is de MacBook Air de mooiste netbook.
Alleen als je het begrip netbook zeer los hanteert ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=,noline]Philflow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 10:30[/message]:
[...]

Alleen als je het begrip netbook zeer los hanteert ;)
Afbeeldingslocatie: Http://www.9to5mac.com/wp-content/uploads/2010/10/steve_bill_mba-1.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmmm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Onlangs ben ik de trotse eigenaar geworden van een 1015pem. Prima apparaat, typt lekker weg. Ik zit echter met een uitdaging, het upgraden van het interne geheugen. Het schijnt dat hij nogal kieskeurig is. Tot zover ben ik er in ieder geval achter gekomen dat er een 2 gb pc3-10600 1333mhz bankje moet komen. Heeft iemand ervaring met het upgraden van het werkgeheugen?

Tot zover werkt deze in ieder geval, maar die is niet leverbaar in Nederland: amazon.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmmmm schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 22:27:
Onlangs ben ik de trotse eigenaar geworden van een 1015pem. Prima apparaat, typt lekker weg. Ik zit echter met een uitdaging, het upgraden van het interne geheugen. Het schijnt dat hij nogal kieskeurig is. Tot zover ben ik er in ieder geval achter gekomen dat er een 2 gb pc3-10600 1333mhz bankje moet komen. Heeft iemand ervaring met het upgraden van het werkgeheugen?

Tot zover werkt deze in ieder geval, maar die is niet leverbaar in Nederland: amazon.com
Ik ben hetzelfde van plan.
Wat ik in ieder geval al wel gedaan heb, is het BIOS updaten naar de nieuwste 0801 versie. Dat schijnt volgens wat ik lees op het EeeUser forum het probleem met de DD3 herkenning op te lossen.
Ik moet nog even tijd vrij maken om bij een winkel langs te gaan om het geheugen eventueel gelijk om te ruilen. Ben ik deze week van plan, maar zit een beetje krap in mijn tijd... Maar ik laat het wel weten als het gelukt is...

Oh en je moet voor het upgraden even de BIOS boost functie (oid) uitzeten in het BIOS. Na het installeren van het DD3 reepje kan je het weer aanzetten. Anders worden nieuwe componenten niet herkend geloof ik...

[ Voor 8% gewijzigd door Paling1 op 01-11-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 12:08

JK

Ik heb al bijna 2 jaar een EeePC900HD en met enige regelmaat een probleem dat ik direct na het inloggen in XP met mijn wachtwoord een vastloper had, waarbij het scherm volledig door elkaar heen stond.
Aangezien ik mijn EeePC heel weinig gebruik (meestal gaat ie alleen mee op vakantie) kwam ik er gister maar weer eens achter toen ik 'm wou updaten. Ik heb nog 11 dagen garantie, dus meteen aangemeld bij Asus. Eerst kreeg ik geen RMA nr omdat ze dachten dat het een software fout zou zijn en ik maar een systeemherstel moest toen. Toen ik belde en een foto stuurde kreeg ik meteen een RMA nr. Ik denk zelf of het systemboard of de kabel naar het LCD scherm. Bij een softwarefout zou het zeer regelmatig terug moeten komen en bovendien neigt dit echt meer naar hardware dan driverprobleem.

Hieronder een brakke foto met mijn prachtige Ipod Touch 4G bij weinig licht... baggerkwaliteit. :+
Zoals je ziet staat bijv. 'Deze computer' bijna midden in het beeld. Hij gooit dus alles door elkaar en de muis zit vast, m.a.w.: 4 sec. powerknop ingedrukt houden en na de reboot werkt XP als een zonnetje. Het probleem is zeer intermittent, dus ik kan het niet naar voren krijgen wanneer ik het zou willen.

Iemand anders hier bekend mee? Mijn broer had geloof ik ook zoiets, hij had zijn EeePC al ter reparatie aangeboden bij Asus en heb 'm daarna niet meer er over gehoord.

Afbeeldingslocatie: http://img185.imageshack.us/img185/2982/asus2r.jpg

@Hari-Bo; kijk eens of je een EeePC 900HD kan vinden voor 150 euro. Deze werden geleverd met 160gb SATA schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmmm
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-12-2024
Paling1 schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:25:
[...]

Ik ben hetzelfde van plan.
Wat ik in ieder geval al wel gedaan heb, is het BIOS updaten naar de nieuwste 0801 versie. Dat schijnt volgens wat ik lees op het EeeUser forum het probleem met de DD3 herkenning op te lossen.
Ik moet nog even tijd vrij maken om bij een winkel langs te gaan om het geheugen eventueel gelijk om te ruilen. Ben ik deze week van plan, maar zit een beetje krap in mijn tijd... Maar ik laat het wel weten als het gelukt is...

Oh en je moet voor het upgraden even de BIOS boost functie (oid) uitzeten in het BIOS. Na het installeren van het DD3 reepje kan je het weer aanzetten. Anders worden nieuwe componenten niet herkend geloof ik...
Ik kom net terug van de winkel. Kingston 2 gb pc3-10600 1333mhz werkt prima, gelijk herkent en knallen maar. De medewerker heeft gelijk het geheugen erin gezet, ik heb dus geen idee wat de naam is om hem te bestellen. In everest zegt hij onder het geheugen: DIMM1: Kingston 99U5428-011.A01LF. Hopelijk kan je hier wat mee, veel succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Hmmmm schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:39:
[...]

Ik kom net terug van de winkel. Kingston 2 gb pc3-10600 1333mhz werkt prima, gelijk herkent en knallen maar. De medewerker heeft gelijk het geheugen erin gezet, ik heb dus geen idee wat de naam is om hem te bestellen. In everest zegt hij onder het geheugen: DIMM1: Kingston 99U5428-011.A01LF. Hopelijk kan je hier wat mee, veel succes :)
Ik heb toevallig net dezelfde gehaald! En inderdaad werkt het!!
Kingston Value RAM KVR1333D3S9/2G, er staat nog een nummer 99U5428-014.A00G op.
Nu eens effe kijken of het een beetje uitmaakt...

[edit]
In de prestatieindex van windows is mijn geheugenscore van 4,5 naar 4,7 gegaan...

[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 02-11-2010 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:29
JK schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:22:
Ik heb al bijna 2 jaar een EeePC900HD en met enige regelmaat een probleem dat ik direct na het inloggen in XP met mijn wachtwoord een vastloper had, waarbij het scherm volledig door elkaar heen stond.
Aangezien ik mijn EeePC heel weinig gebruik (meestal gaat ie alleen mee op vakantie) kwam ik er gister maar weer eens achter toen ik 'm wou updaten. Ik heb nog 11 dagen garantie, dus meteen aangemeld bij Asus. Eerst kreeg ik geen RMA nr omdat ze dachten dat het een software fout zou zijn en ik maar een systeemherstel moest toen. Toen ik belde en een foto stuurde kreeg ik meteen een RMA nr. Ik denk zelf of het systemboard of de kabel naar het LCD scherm. Bij een softwarefout zou het zeer regelmatig terug moeten komen en bovendien neigt dit echt meer naar hardware dan driverprobleem.

Hieronder een brakke foto met mijn prachtige Ipod Touch 4G bij weinig licht... baggerkwaliteit. :+
Zoals je ziet staat bijv. 'Deze computer' bijna midden in het beeld. Hij gooit dus alles door elkaar en de muis zit vast, m.a.w.: 4 sec. powerknop ingedrukt houden en na de reboot werkt XP als een zonnetje. Het probleem is zeer intermittent, dus ik kan het niet naar voren krijgen wanneer ik het zou willen.

Iemand anders hier bekend mee? Mijn broer had geloof ik ook zoiets, hij had zijn EeePC al ter reparatie aangeboden bij Asus en heb 'm daarna niet meer er over gehoord.

[afbeelding]

@Hari-Bo; kijk eens of je een EeePC 900HD kan vinden voor 150 euro. Deze werden geleverd met 160gb SATA schijf.
Dit probleem heb ik ook met regelmaat, soms is het ook maanden weg..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Kassad schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 21:58:
[...]
Dit probleem heb ik ook met regelmaat, soms is het ook maanden weg..
Ik weet niet of jij nog garantie hebt, bij Asus is dat dus 2 jaar op dit apparaat maar dan zou ik er maar aan denken om 'm eventueel als RMA aan te melden. Ik dacht eerst dat het aan het DDR geheugen lag, maar dit probleem was met originele module als met vervangend geheugen.

Zodra de netbook weer terug is, zal ik even laten weten wat ze gedaan hebben, al is het probleem zo 'intermittent', dat het nog wel even kan duren voor ik het probleem eventueel weer terug zie.
Mijn broer had het dus ook met mijn Asus, jij ook.. en daarvoor natuurlijk de verkeerde systemboards die de accu's leeg trokken. Ik weet niet of ik hierna nog een Asus netbook zou kopen, al kan elk merk zijn slechtere modellen hebben.

• sharkdog@GOT
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-01-2022
Hmmmm schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 16:39:
[...]

KVR800D3S8S6/2G werkt ook prima in de 1015PEM! ( pricewatch: Kingston KVR800D3S8S6/2G )

PC1 : AMD Athlon Classic (slot A) 750Mhz., ASUS K7V, 512 Mb, 4*40Gb MAXTOR 7200 U133 op een Promise Supertrak SX6000(128Mb), Plexwriter 16/10/40A, ASUS DVD-rom; PC2 (FTP+toekomstige Webserver) : Compaq deskpro PII400, 384 Mb , 40 Gb Maxtor U133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 12:29
JK schreef op woensdag 03 november 2010 @ 20:07:
[...]

Ik weet niet of jij nog garantie hebt, bij Asus is dat dus 2 jaar op dit apparaat maar dan zou ik er maar aan denken om 'm eventueel als RMA aan te melden. Ik dacht eerst dat het aan het DDR geheugen lag, maar dit probleem was met originele module als met vervangend geheugen.

Zodra de netbook weer terug is, zal ik even laten weten wat ze gedaan hebben, al is het probleem zo 'intermittent', dat het nog wel even kan duren voor ik het probleem eventueel weer terug zie.
Mijn broer had het dus ook met mijn Asus, jij ook.. en daarvoor natuurlijk de verkeerde systemboards die de accu's leeg trokken. Ik weet niet of ik hierna nog een Asus netbook zou kopen, al kan elk merk zijn slechtere modellen hebben.
Garantie kan ik wel vergeten, ik heb er geen originele windows meer op staan en de sticker met de serial is er af gesleten dus win xp home erop zetten wil ook niet meer..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
Hoi, ik heb een 1215n.

Maar nu heb ik 2 toetsen waar een zoette troep overheen is gekomen en die toetsen blijven half hangen.

Kan ik die toetsen er af wippen op een of andere manier? Of moet ik dan mijn halve laptop uit elkaar halen :P

Is daar een filmpje van ergens al ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

@Kassad; Ben je verplicht het originele OS te hebben wat er op staat? Lijkt me sterk, stel je zou upgraden naar W7 ofzo. Bovendien is dit een hardware-storing, geen software-storing. Al zullen ze wel proberen om je opnieuw XP Home te laten installeren. Ze hadden mijn RMA aanvraag ook geweigerd, tot ik ze belde en 2 foto's stuurde, want ik weigerde XP opnieuw te installeren omdat ik wist dat dit geen software probleem was, hooguit een SO-DIMM fout, maar dat had ik al uitgesloten. Dat je serial eraf is gesleten, zou ik Asus de schuld van geven dat ze slechte stickers gebruiken. Bovendien, staat de serial niet in de BIOS?

Overigens is mijn laptop weer gerepareerd, staat alleen nu nog bij Asus om een afspraak te maken om 'm weer te brengen. Ze gebruiken Dynalogic als transporteur en echt petje af voor dat bedrijf! Communicatie verloopt snel (ook per email, chat) en via Google Maps kan je de transporteur volgen.
Dus deze week verwacht ik 'm weer terug. Hopelijk wel goed, want die van m'n broer mag nu voor de 3e keer terug naar Asus. Hopelijk is alleen die 900 serie slecht (hij heeft een SSD-variant), want anders geen Asus laptops/netbooks meer voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Ik heb mijn EeePC net om 17u teruggekregen. Mainboardje vervangen, van Asus moet je kijken of de laptop in goede wordt afgeleverd. Zit netjes in doos, ik even rondom de laptop gekeken. Ziet er netjes uit. Kom ik thuis van m'n werk, zet ik 'm aan nadat hij eenmaal is geacclimatiseerd van de kou van buiten, kom ik er achter dat de rechtermuisknop geen feedback meer geeft. HIj doet het wel, maar geen klikje meer. Dit hebben ze bij het repaircenter gedaan, want ik heb 'm perfect ingeleverd.

Jammergenoeg is de Asus Hotline al gesloten, kan ik morgen mijn klacht indienen en dan kan hij weer minimaal 2 weken weg. :(
Zoiets als dit kan je gewoon voelen, ook al staat de laptop uit, dus de monteur let daar lekker op. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystery1976
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-06 22:18
Hoeveel ram modules zitten nu standaard in de 1215N ?

1x2GB
of
2x1GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Mystery1976 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:23:
Hoeveel ram modules zitten nu standaard in de 1215N ?

1x2GB
of
2x1GB
In mijn 1215N zitten 2 keer 1GB

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 09:48
ik had begrepen dat je 4 gig in de 1215n kan doen, maar is dat dan ook dat met windows 7 64 bits dan ook die 4 gig in zijn geheel te gebruiken is?

intel ligt nogal eens restricties op aan netbooks helaas :(

ben van plan deze netbook te kopen voor me dochter, ik heb gisteren de 1201 gezien bij de mediamarkt de 1215n stond er helaas niet maar de grote is ongeveer hetzelfde.

al stonden er gewone laptop van ong dezelfde prijs ik vind een 12 inch toch wat handiger als je dit ding moet meenemen bvb naar school.

Iseci

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
tntkiller schreef op donderdag 18 november 2010 @ 08:15:
ik had begrepen dat je 4 gig in de 1215n kan doen, maar is dat dan ook dat met windows 7 64 bits dan ook die 4 gig in zijn geheel te gebruiken is?

intel ligt nogal eens restricties op aan netbooks helaas :(

ben van plan deze netbook te kopen voor me dochter, ik heb gisteren de 1201 gezien bij de mediamarkt de 1215n stond er helaas niet maar de grote is ongeveer hetzelfde.

al stonden er gewone laptop van ong dezelfde prijs ik vind een 12 inch toch wat handiger als je dit ding moet meenemen bvb naar school.
Ik geloof dat je die 4gb wel kunt gebruiken, maar geen dual channel. Correct me if I'm wrong ;)

• Mystery1976
  • Laatst online: 01-06 22:18
wimjongil schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:02:
[...]

Ik geloof dat je die 4gb wel kunt gebruiken, maar geen dual channel. Correct me if I'm wrong ;)
Ik heb mijn dikke twijfels of de D525 wel 64bit geheugen kan adresseren ?
Ik verwacht dat er bij 3 GB geinstalleerd ram geheugen einde oefening is. Ook al is het besturingssysteem 64 Bit :?

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Voor mij is het duidelijk.

Mijn persoonlijke mening?

1201N !

Dit is de enige netbook die ik heb, de 1000H gaat denk ik naar mijn zus.

Reden waarom ik nog steeds over de 1201N te spreken ben:

Dual Core Atom
4GB DDR2 800Mhz Kingston (HyperX)
Western Digital Scorpio 500 GB

Windows 7 32Bit Ultimate
Office 2010 32Bit
Microsoft Security Essentionals (AntiViri)

Conclusie:

Voor wat ik er mee doe perfect.

Vergeet dat je meer dan 3.25 GB kan adresseren, dit laat Asus via BIOS niet toe.
Er kan zelfs 8 GB in, maar dat is zonde van je geld.
Ook als je x64 draait zal je geen 4 voledig kunenn gebruiken
Mijn persoonlijke bevindingen is dat de Atom beter omgaat met 32Bit adressering (geen idee of dit een feit is, maar puur gevoelsmatig)

Zet deze zaken op je PC naast eventueel MSN en je bent gewoon klaar!
Inject de moederbord/lan/wifi drivers in de Install.wim van 7, zet die op een bootable USB stick draaiend onder Grub4dos met daarbij Ghost om een backup te maken en je bent helemaal klaar.

Nu kan ik altijd terug naar mijn Backup.gho (staat op de D partitie, schijf heeft 1 C en 1 D partitie)
D gebruik ik voor Mijn Gebruikers - Afbeeldingen - Media etc. C = alleen maar het OS en de programmas.
Met Ghost in dos of windows live zet ik de Image terug als ik opnieuw wil beginnen met een schoon systeem.
Ik gebruik geen Kaspersky meer (mij te duur) de gratis antivirus scanner van Microsoft komt door de meeste testen heen, en ik vind hem prima.

Geef je geld slim uit. Nee je hebt geen 1201 nodig om 4 GB RAM te kunnen gebruiken want Asus laat dat via haar BIOS niet door. Je krijgt dus 0.25 meer ruimte dan dat je er 3 GB in zou zetten als ik het goed heb.

Maar gezien de kosten, ik betaalde geloof ik rond de 490 euro voor deze 1201N en als ik kijk wat de nieuwe modellen bieden voor bijna het zelfde geld krijg je er hooguit ION-2 bij, ander design maar de CPU gaat er niet op vooruit.

HyperX RAM werkt op 1201N zoals je het leest, het is inderdaad Hyper snel. Mits je systeem op orde is en er geen zooi op staat. Houd hem schoon, zet alles in mappen, maak backups. en be happy.

1218N is hooguit iets waar je vanaf 1201N op vooruit zou kunnen gaan al is daar nog niet veel info over.
Laat trouwens het RAM geheugen je niet beperken. 4 GB gaat niet door de BIOS van Asus, ook niet met een 64 Bit OS (Helaas)

Denk aan meer zaken (HDMI) o.a.

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 09:48
Fonk schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:01:
Voor mij is het duidelijk.

Mijn persoonlijke mening?

1201N !

Dit is de enige netbook die ik heb, de 1000H gaat denk ik naar mijn zus.

Reden waarom ik nog steeds over de 1201N te spreken ben:

Dual Core Atom
4GB DDR2 800Mhz Kingston (HyperX)
Western Digital Scorpio 500 GB

Windows 7 32Bit Ultimate
Office 2010 32Bit
Microsoft Security Essentionals (AntiViri)

Conclusie:

Voor wat ik er mee doe perfect.

Vergeet dat je meer dan 3.25 GB kan adresseren, dit laat Asus via BIOS niet toe.
Er kan zelfs 8 GB in, maar dat is zonde van je geld.
Ook als je x64 draait zal je geen 4 voledig kunenn gebruiken
Mijn persoonlijke bevindingen is dat de Atom beter omgaat met 32Bit adressering (geen idee of dit een feit is, maar puur gevoelsmatig)

Zet deze zaken op je PC naast eventueel MSN en je bent gewoon klaar!
Inject de moederbord/lan/wifi drivers in de Install.wim van 7, zet die op een bootable USB stick draaiend onder Grub4dos met daarbij Ghost om een backup te maken en je bent helemaal klaar.

Nu kan ik altijd terug naar mijn Backup.gho (staat op de D partitie, schijf heeft 1 C en 1 D partitie)
D gebruik ik voor Mijn Gebruikers - Afbeeldingen - Media etc. C = alleen maar het OS en de programmas.
Met Ghost in dos of windows live zet ik de Image terug als ik opnieuw wil beginnen met een schoon systeem.
Ik gebruik geen Kaspersky meer (mij te duur) de gratis antivirus scanner van Microsoft komt door de meeste testen heen, en ik vind hem prima.

Geef je geld slim uit. Nee je hebt geen 1201 nodig om 4 GB RAM te kunnen gebruiken want Asus laat dat via haar BIOS niet door. Je krijgt dus 0.25 meer ruimte dan dat je er 3 GB in zou zetten als ik het goed heb.

Maar gezien de kosten, ik betaalde geloof ik rond de 490 euro voor deze 1201N en als ik kijk wat de nieuwe modellen bieden voor bijna het zelfde geld krijg je er hooguit ION-2 bij, ander design maar de CPU gaat er niet op vooruit.

HyperX RAM werkt op 1201N zoals je het leest, het is inderdaad Hyper snel. Mits je systeem op orde is en er geen zooi op staat. Houd hem schoon, zet alles in mappen, maak backups. en be happy.

1218N is hooguit iets waar je vanaf 1201N op vooruit zou kunnen gaan al is daar nog niet veel info over.
Laat trouwens het RAM geheugen je niet beperken. 4 GB gaat niet door de BIOS van Asus, ook niet met een 64 Bit OS (Helaas)

Denk aan meer zaken (HDMI) o.a.
1201N niet meer te krijgen dus geen optie :)

ik heb idd een beetje rond gelezen op andere forums en zo te zien kan je er wel 4 gig in stoppen maar zoals gezegd door restricties in de bios benut hij er maar 3(en je moet ook nog opletten als je meer gig er in stop dat je de goede modules kies de 1215N schijnt nogal kieskeurig te zijn...) ik hoorde wel iets van verbeteringen die misschien in bios patches komen en misschien wel dat hij wel 4 gig kan gebruiken(wie weet hacked iemand wel de bios :P ik heb een HP 311 daar hebben ze het ook mee gedaan de ion LE naar full ion hack :P.)

morgen even langs informatique en de 1215N even aanvoelen, het is naar mijn mening een ideaal ding voor me dochter voor school(15inch zijn te groot vind ik om mee te slepen) en door de 12 inch en ion 2 goed om videos af te spelen en wat educatie spelen enzo(fotosoep, office.)

prijs vind ik eigenlijk net iets te duur het ligt heel dichtbij de prijs van 15 inch laptops maar goed je moet wat over hebben voor je kinderen.

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is een beetje redelijke eee voor oudere games te spelen. En met oudere bedoel ik bijvoorbeel serious sam the second encounter.

Ik wil hier niet als hoofdzaak een netbook voor natuurlijk. Maar zou dit graag wel willen weten.

Mijn budget is max 300 euro hooguit 320.

En had zelf de volgende gevonden

Asus EEE PC 1005PX 1660 MHz DDR2 SDRAM GMA 500

Asus EEE PC 1015PE-BLK057S 1660 MHz DDR2 SDRAM GMA3150

Asus EEE PC 1015PEM 1500 MHz Dualcore? DDR3 SDRAM MEDIA ACC. 950 Als extra Hybryd HD t.o.v. de andere 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dumbledore
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-09 16:38
Ik ben van plan of de Asus EeePC 1005PE te kopen of de Acer Aspire One 532h.

Ik vraag me af of mensen ervaringen kunnen delen met de asus EeePC 1005PE en de ubuntu netbook edition!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

Inmiddels is mijn EeePC900HD weer opgehaald en ligt nu weer bij Dynafix. Vanmorgen nog even wat wezen Googlen en de muisknop is een switch op het moederbord. Aan de externe poorten op de laptop zag ik al wat vuil en lichte stof. Met andere woorden; Dynafix heeft een defect refurbished moederbord in mijn laptop gestopt en de nacontrole heeft niets doorgehad van dit probleem.

Daarbij vraag ik me meteen ook af hoe er met zo'n moederbordje om wordt gegaan, deze is al eens gebruikt. Is de vorige gebruiker een roker geweest? Dit is niet goed voor electronica. Is er voorzichtig omgegaan met de USB poorten, zodat deze niet binnen de kortste keren breekt vanwege grof geweld door vorige eigenaar? Het moederbordje is om een reden gerepareerd, maar zijn ALLE fouten er uit gehaald? Grote kans dat je na de garantieperiode met een probleem van een ander zit. Nu heb je wel 3 maanden garantie op het gerepareerde, maar geef dan liever een nieuw moederbord. Het is net of je met je auto met 10.000km op de klok met een motorprobleem een andere motor er in krijgt die al 130.000km heeft gelopen. Ik ben altijd erg zuinig op m'n spullen, maar van zoiets wordt ik echt niet blij. Waarschijnlijk doe ik dan ook de Asus in de verkoop zodra hij terug is en ik wel 100% zeker weet dat hij goed is, ik wil geen troep verkopen. Wat ik in de toekomst koop zie ik dan wel weer, al bedenk ik me wel 3x voor ik zie dat Dynafix een reparatiecentrum is voor het betreffende merk. Niet dat ik zeur dat ze refurbished spullen gebruiken, want dat doen ze bijna allemaal, maar het feit hoe ze met reparaties omgaan, de laksheid. Zoek voor de grap eens op Google naar 'Dynafix', ik wordt er bang van en snap niet dat zoveel goede merken met ze in zee gaan.

Ik heb er echt spijt van dat ik 'm voor het probleem wat ik had heb ingeleverd, ik had beter met de storing kunnen leven. Even uit en weer aan en doorgaan.

Ik zal nog wel van me laten horen als de laptop weer gerepareerd is. Hopelijk hoeft hij er geen 3e keer heen, zoals de EeePC900SSD van m'n broer.

edít; hmmz, in dit topic alleen al genoeg klachten over Dynafix. Hopelijk lezen ze mijn briefje en ook dat het gevolgschade is en dat dit niet mijn kosten zijn (is nu buiten garantie, op natuurlijk de 3 maanden garantie op moederbord na).

[ Voor 5% gewijzigd door JK op 19-11-2010 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zit er stiekem een klein beetje over te denken om een EeePC 1018p BLK169S te kopen. Dat is dus de versie met dualcore Atom N550. Maar heeft iemand enig idee hoelang de accu meegaat? Liefst t.o.v. z'n singlecore broertje?

Ik heb via Google gevonden dat de BLK107S, met singlecore Atom N475, het 7:35 uur doet. Maar nu de dualcore nog :)

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Heeft iemand hier ervaringen met het aanzetten van de ION chipset op de 1215N ? Ik probeer wat HD films af te spelen maar hij weigert via optimus om de ION chipset in te schakelen. Ik heb inmiddels de optimus checker waar ik dit kan zien. Als ik een HD youtube filmpje open gaat het echter als een tierelier.

Ik schakel super performance mode wel aan maar helpt niets :?

Ben al met al niet zo tevreden over mijn 1215N |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK

JK

EeePC weer retour van Dynafix voor de 2e maal. Nu is het toetsenbord bij één gedeelte krom. Ziet er niet uit. Monteur heeft aan de verkeerde kant het toetsenbord eruit willen wippen gezien de kleine beschadigingen onderaan het toetsenbord.... zucht... :|

Nu moet hij van Asus weer terug en ik doe dat écht niet meer. Klacht naar Asus en ik wil zelf het toetsenbord vervangen. Elke keer gaat er iets stuk daar, ben het zat. Bovendien kost het me gewoon veel tijd en ik heb zelf voor diverse merken hardware repair gedaan en doe het nog steeds af en toe (al ben ik voor 2010 al niet meer gecertificeerd, maar is het nu ook niet meer mijn huidige baan).

• JK

JK

zelfde dag reactie van Asus terug, ik krijg een nieuw toetsenbord, mag 'm zelf erop klikken. Yes!!
Asus treft ook helemaal geen blaam in dit verhaal, maar ik hoop wel dat Dynafix beter gaat worden, want het is een verschrikkelijk bedrijf en dat is niet allleen mijn ervaring, maar die van vele anderen. De EeePC900 van mn broer mag voor de 4e keer terug vanwege BSOD's.. tijd dat hij ook eens een klacht bij Asus neerlegt. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Mijn 1215n ziet opeens de webcam niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem of is er iets kapot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Laatst online: 17-09 19:00
Ik heb een Asus 1005P en degene waarvan ik hem overgekocht had zei dat ik er linux op moest zetten, en inderdaad want Windows Starter is echt shit! veel te langzaam ><. Dus heb ik er Ubuntu netbook edition erop gegooid werkt perfect!!!!

Nu wil ik even gaan expirimenteren met anders Linux besturings systemen zoals Fedora enzo :)

Voor een filmpje in de trein issie perfect, start snel op en binnen 2 minuten ben je film aan het kijken :)
Voor een beetje internetten issie ook wel goed al gaat het soms wat traag

Met downloaden is ie snel :) gelukkig in 1 nacht meteen een paar films en muziekalbums gedownload

Het geluid is ook wel goed en wel een beetje te fel, schel lijkt het wel :P maar het doet het.

Ach ik ben er blij mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:18
Hallo

Ik heb afgelopen week een ASUS Netbookje type 1015PEM ( ATOM N550 Dual core) gekocht voor mijn dochter.
Er zit standaard 1 GB geheugen in maar er kan er max 2 GB in.
Nu had ik graag geweten of het veel nut heeft hier een latje geheugen bij te prikken.
Weet trouwens iemand welk merk,type enz...... ik zou moeten kopen en wat het +- kost.

Thx en Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S87
  • Laatst online: 12-12-2024

S87

Henk007 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:45:
Mijn 1215n ziet opeens de webcam niet meer. Zijn er meer mensen met dit probleem of is er iets kapot ?
misschien in de BIOS aan/uit zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
S87 schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:47:
[...]

misschien in de BIOS aan/uit zetten?
Nee, in de bios zit er geen optie hiervoor. Bovendien werkt de webcam ook niet meer in Express Gate (het mini-linux-OS op de eee netbook)
Mijn vermoeden is dat er gewoon een stekkertje of kabeltje los zit (gaat via scharnier vanuit keyboard-gedeelte naar beeldscherm-deel) . Dit omdat het ding inclusief microfoon volledig uit de device manager van Win7 verdwenen is. Ik durf de netbook niet uit elkaar te halen : erg lastig en verlies van garantie. Dus ik heb twee mogelijkheden: RMA aanvragen, of mijn verlies nemen en zonder webcam verder door het leven gaan. Ik weet het nog niet.
Ik heb even gekeken met Usbdeview:
code:
1
0000.001d.0007.006.000.000.000.000.000  USB Video Device    Video   No  Yes No  No          4-11-2010 11:11:20  N/A 13d3    5702    3.22    0e  03  00          IMC Networks            usbvideo    USB-videoapparaat (WDM) usbvideo.sys    Image   @usbvideo.inf,%msft%;Microsoft      USB Video Device    6.1.7600.16543

Deze device zou het dus moeten zijn

[ Voor 18% gewijzigd door Henk007 op 30-11-2010 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mr Luky schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:46:
Hallo

Ik heb afgelopen week een ASUS Netbookje type 1015PEM ( ATOM N550 Dual core) gekocht voor mijn dochter.
Er zit standaard 1 GB geheugen in maar er kan er max 2 GB in.
Nu had ik graag geweten of het veel nut heeft hier een latje geheugen bij te prikken.
Weet trouwens iemand welk merk,type enz...... ik zou moeten kopen en wat het +- kost.

Thx en Grtz
Geheugen erbij prikken gaat je niet lukken. De 1015PEM heeft maar 1 geheugenslot. Je moet dus het reepje 1GB vervangen door eentje van 2GB.
Dat heb ik bij mijn 1015PEM een paar weken terug ook gedaan. Lees effe een paar posts terug. Ik had daar gepost welk geheugen ik erin had geprikt. Kingston ValuRAM was het. Iemand anders heeft in een post eerder ook een Kingston reepje erin geprikt. Ik was 39 euro kwijt voor een reepje Kingston SODIMM DDR3 1333 2 GB PC3-10600...

Let wel op dat je eerst het BIOS een update geeft.
Standaard BIOS is geloof ik 0607, en die is heel selectief met geheugen... De meeste reepjes worden gewoon niet herkend.
Ik had eerst een update gedaan naar 0801, en daarmee werkt het goed. Inmiddels is BIOS 0901 uit, maar die heb ik nog niet geprobeerd...
Voordat je het geheugen erin prikt moet je in het BIOS ook nog even de quickboot oid uitschakelen... Die kan je weer inschakelen als het geheugen erin zit...

Echt veel snelheidsverbetering zal het niet opleveren denk ik, maar dat hangt ook een beetje af van wat je ermee doet. Ik ben in ieder geval blij dat ik het erin heb gezet...
Ik heb bijv AutoCAD erop staan, en die start iets sneller op met 2GB. Ook de geheugenscore in de prestatieindex van windows ging omhoog. Verder merk ik er niet veel van...

[ Voor 15% gewijzigd door Paling1 op 30-11-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Luky
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11:18
Paling1 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:31:
[...]

Geheugen erbij prikken gaat je niet lukken. De 1015PEM heeft maar 1 geheugenslot. Je moet dus het reepje 1GB vervangen door eentje van 2GB.
Dat heb ik bij mijn 1015PEM een paar weken terug ook gedaan. Lees effe een paar posts terug. Ik had daar gepost welk geheugen ik erin had geprikt. Kingston ValuRAM was het. Iemand anders heeft in een post eerder ook een Kingston reepje erin geprikt. Ik was 39 euro kwijt voor een reepje Kingston SODIMM DDR3 1333 2 GB PC3-10600...

Let wel op dat je eerst het BIOS een update geeft.
Standaard BIOS is geloof ik 0607, en die is heel selectief met geheugen... De meeste reepjes worden gewoon niet herkend.
Ik had eerst een update gedaan naar 0801, en daarmee werkt het goed. Inmiddels is BIOS 0901 uit, maar die heb ik nog niet geprobeerd...
Voordat je het geheugen erin prikt moet je in het BIOS ook nog even de quickboot oid uitschakelen... Die kan je weer inschakelen als het geheugen erin zit...

Echt veel snelheidsverbetering zal het niet opleveren denk ik, maar dat hangt ook een beetje af van wat je ermee doet. Ik ben in ieder geval blij dat ik het erin heb gezet...
Ik heb bijv AutoCAD erop staan, en die start iets sneller op met 2GB. Ook de geheugenscore in de prestatieindex van windows ging omhoog. Verder merk ik er niet veel van...
Thx voor de info

Mijn dochter gebruikt meestal Word en Powerpoint.
Dus eens rondkijken voor zo een latje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Effe een vraagje, is het iemand gelukt om te booten van een USB stick?

Gisteravond heb ik een poging gewaagd om Android op mijn 1015PEM te draaien.
Daarvoor heb ik met het programma Unetbootin een bootalble USB stick gemaakt met een Android ISO erop.
Klik hier voor een Howto:
In het BIOS heb ik de bootvolgorde aangepast, zodat ie eerst van USB, en dan pas van HD gaat booten.
Helaas lukt het me niet om te laten booten van USB. het scherm knippert 1 keer en dan begint windows te laden... Bootbooster heb ik ook uitgeschakeld, maar dat maakt niets uit..

Ik gebruik een Sandisk USB stick met een 2GB microSD-kaatje erin.
Afbeeldingslocatie: http://www.topram.com/product/buy/TRCR10W.jpg
Kan dat misschien uitmaken? Heb ik een echte USB stick nodig? Of moet het hiermee ook lukken?
Ik heb even geen normale SD-kaart bij de hand om het met de ingebouwde cardreader te testen..

Ik heb de ISO overigens gedownload van android-x86.org.
En ik zit net op de website van Intel een filmpje te kijken waar ze van een USBstick met SD-kaart Android booten...
Inmiddels heb ik ook ergens gelezen dat mensen met een 900 serie eee-PC op ESC drukken tijdens het booten, zodat er een keuze scherm komt met bootopties...
Werkt dit ook op de 1015PEM?

Vanavond ga ik nog eens een poging wagen... Vond het wel jammer, want de howto's lijken zo simpel//// 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Paling1 op 01-12-2010 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Op m'n 900 moet ik inderdaad op Esc drukken om zelf een bootdevice uit te zoeken, mocht je daar je USB-stick zien maar er dan niet van op kunnen starten dan ligt het em dus aan de stick.

Je kunt eventueel de stick op je eigen computer testen en kijken of die wel van de stick op kan starten, dan weet je dat het of aan de stick of je EEE ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Wiethoofd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:05:
Op m'n 900 moet ik inderdaad op Esc drukken om zelf een bootdevice uit te zoeken, mocht je daar je USB-stick zien maar er dan niet van op kunnen starten dan ligt het em dus aan de stick.

Je kunt eventueel de stick op je eigen computer testen en kijken of die wel van de stick op kan starten, dan weet je dat het of aan de stick of je EEE ligt
Thanks voor je antwoord!!
Maar als je dus op ESC drukt zie je dus alle aangesloten USB-apparaten? Ongeacht of ze bootable zijn?

Zit nu op mijn werk, daar zal ik dus maar niet gaan kloten met mijn PC.. :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Paling1 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:40:
Maar als je dus op ESC drukt zie je dus alle aangesloten USB-apparaten? Ongeacht of ze bootable zijn?
Ja, alle aangesloten devices waar eventueel vanaf te booten zou zijn staan daar, dus tweede schijven, tig usb-sticks, dvd-spelers en wat je allemaal niet aangesloten hebt staan. Dat er vanaf te booten is is een tweede en wordt na het kiezen van je opstart device wel uitgezocht :)
Zit nu op mijn werk, daar zal ik dus maar niet gaan kloten met mijn PC.. :+ 8)
Volgens mij is die Android distro net als een Linux Live CD, je kunt em draaien zonder te installeren en zonder sporen achter te laten op de pc waarachter je zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Wiethoofd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:01:
[...]

Ja, alle aangesloten devices waar eventueel vanaf te booten zou zijn staan daar, dus tweede schijven, tig usb-sticks, dvd-spelers en wat je allemaal niet aangesloten hebt staan. Dat er vanaf te booten is is een tweede en wordt na het kiezen van je opstart device wel uitgezocht :)

[...]

Volgens mij is die Android distro net als een Linux Live CD, je kunt em draaien zonder te installeren en zonder sporen achter te laten op de pc waarachter je zit.
Thanks ik ga het proberen... Ik vond net nog een Android 2.2 (Froyo) iso speciaal voor eee-pc's, dus een stuk recenter dan 1.6!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Het booten van de USB is gelukt!
Ik moest de bootbooster uitzetten, en vervolgens kan je bij het opstarten door op ESC te drukken in een menu komen waar je kan kiezen van welke (USB) drive je wilt opstarten...

Ik heb voor de grap Android 1.6 en Android 2.2 eens geprobeerd, maar ik krijg helaas bij allebei mijn Wi-Fi niet aan de praat. Dan heeft het verder natuurlijk ook niet zoveel zin.
Bij 1.6 vond ik de resolutie erg laag, en het beeld was ook een beetje uitgerekt. Dat komt denk ik door de resolutie van het beeldscherm.
De 2.2 versie die ik heb geprobeerd zag er in ieder geval een stuk beter uit. Die leek wel geoptimaliseerd op een resolutie van 1024x600.
Bij allebei de versies was er af en toe wat lag in de muiscursor. Mijn bluetooth muis heb ik niet aan de praat kunnen krijgen, en een muis met een draadje heb ik niet geprobeerd. Bij allebei de versies werkte het touchpad zelfs inclusief het scrollen met 2 vingers...
Ik hoop dat ze binnen afzienbare tijd nog een versie uitbrengen waarbij de Wi-Fi het wel doet, want dan kan je het gebruiken als een mooi alternatief voor Expressgate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Op mijn werk hebben we een Asus EEE PC 901 met HSDPA modem ingebouwd.
Nu is deze netbook gecrashed en ben ik hem opnieuw aan het installeren. Ik heb geen usb dvd speler dus moest ik het via een stick doen. Ik heb deze handleiding gebruikt om Windows XP via een usb stick: Rensz in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 4"

Nu ben ik drivers aan het installeren. De videokaart en audiodrivers gaan zonder problemen. De chipset drivers ook. Helaas krijg ik de wireless lan drivers en de Huawei drivers niet geinstalleerd. Ik probleer de drivers die op de website van Asus staan maar helaas het werkt niet. Overigens staan nergens de Huawei drivers op hun site. Iemand enige idee waar ik werkende wirelss lan drivers kan vinden voor de EEE PC 901?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnetie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:34:
Overigens staan nergens de Huawei drivers op hun site. Iemand enige idee waar ik werkende wirelss lan drivers kan vinden voor de EEE PC 901?
Check deze site even uit...

http://www.asustreiber.de/downloads/eeepc/557-treiber

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®icha®d
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Hallo Allemaal,

Ik heb vandaag van stage een EEE 900 gekregen met een gedeeltelijk defect scherm. Dit komt omdat het apparaat is gevallen.
Het linker gedeelte van het scherm doet het nog, het midden heeft allemaal strepen en het rechter deel doet niets.

Als ik hem aansluit op een gewone monitor is het wel goed.

Is er wellicht iemand die nog een scherm heeft liggen dat ik over kan nemen zodat ik het apparaatje nog kan gebruiken?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Grtz,
Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Je zou op DealExtreme kunnen kijken voor een replacement screen, dat scheelt weer het uit elkaar slopen van iemand anders z'n EEE ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®icha®d
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:23
Daar kom ik zo geen schermen tegen waar bij komt dat er misschien ook mensen zijn die andere zaken stuk hebben en een scherm over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:26
®icha®d schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:33:
Daar kom ik zo geen schermen tegen waar bij komt dat er misschien ook mensen zijn die andere zaken stuk hebben en een scherm over hebben.
Of op Ebay.
Pagina: 1 ... 18 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic