Fonk schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:01:
Voor mij is het duidelijk.
Mijn persoonlijke mening?
1201N !
Dit is de enige netbook die ik heb, de 1000H gaat denk ik naar mijn zus.
Reden waarom ik nog steeds over de 1201N te spreken ben:
Dual Core Atom
4GB DDR2 800Mhz Kingston (HyperX)
Western Digital Scorpio 500 GB
Windows 7 32Bit Ultimate
Office 2010 32Bit
Microsoft Security Essentionals (AntiViri)
Conclusie:
Voor wat ik er mee doe perfect.
Vergeet dat je meer dan 3.25 GB kan adresseren, dit laat Asus via BIOS niet toe.
Er kan zelfs 8 GB in, maar dat is zonde van je geld.
Ook als je x64 draait zal je geen 4 voledig kunenn gebruiken
Mijn persoonlijke bevindingen is dat de Atom beter omgaat met 32Bit adressering (geen idee of dit een feit is, maar puur gevoelsmatig)
Zet deze zaken op je PC naast eventueel MSN en je bent gewoon klaar!
Inject de moederbord/lan/wifi drivers in de Install.wim van 7, zet die op een bootable USB stick draaiend onder Grub4dos met daarbij Ghost om een backup te maken en je bent helemaal klaar.
Nu kan ik altijd terug naar mijn Backup.gho (staat op de D partitie, schijf heeft 1 C en 1 D partitie)
D gebruik ik voor Mijn Gebruikers - Afbeeldingen - Media etc. C = alleen maar het OS en de programmas.
Met Ghost in dos of windows live zet ik de Image terug als ik opnieuw wil beginnen met een schoon systeem.
Ik gebruik geen Kaspersky meer (mij te duur) de gratis antivirus scanner van Microsoft komt door de meeste testen heen, en ik vind hem prima.
Geef je geld slim uit. Nee je hebt geen 1201 nodig om 4 GB RAM te kunnen gebruiken want Asus laat dat via haar BIOS niet door. Je krijgt dus 0.25 meer ruimte dan dat je er 3 GB in zou zetten als ik het goed heb.
Maar gezien de kosten, ik betaalde geloof ik rond de 490 euro voor deze 1201N en als ik kijk wat de nieuwe modellen bieden voor bijna het zelfde geld krijg je er hooguit ION-2 bij, ander design maar de CPU gaat er niet op vooruit.
HyperX RAM werkt op 1201N zoals je het leest, het is inderdaad Hyper snel. Mits je systeem op orde is en er geen zooi op staat. Houd hem schoon, zet alles in mappen, maak backups. en be happy.
1218N is hooguit iets waar je vanaf 1201N op vooruit zou kunnen gaan al is daar nog niet veel info over.
Laat trouwens het RAM geheugen je niet beperken. 4 GB gaat niet door de BIOS van Asus, ook niet met een 64 Bit OS (Helaas)
Denk aan meer zaken (HDMI) o.a.