[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

• GerritGekke
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 14:40

GerritGekke

Gamechanger

Stel er zitten twee reepjes in van 1Gb dan haal je er toch 1 uit en die vervang je dan voor 2Gb. Heb je meer geheugen, en er wordt toch alleen maar 32 bit geleverd bij die dingen. Dus dan moet je ook weer opnieuw een OS installeren die de 4Gb volledig ondersteunt.

 Karma

• Sjekster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-09 11:31
GerritGekke schreef op donderdag 16 september 2010 @ 20:07:
Stel er zitten twee reepjes in van 1Gb dan haal je er toch 1 uit en die vervang je dan voor 2Gb. Heb je meer geheugen, en er wordt toch alleen maar 32 bit geleverd bij die dingen. Dus dan moet je ook weer opnieuw een OS installeren die de 4Gb volledig ondersteunt.
Dan is het wel bye bye dual channel effect, ervanuitgaande dat die krengen dat überhaupt ondersteunen, haha.

Flickr | Olympus E-M1 + E-M10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Dat dan wel weer inderdaad

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 18:42
Zoals te lezen bij de gegevens van intel heeft deze CPU maar 1 geheugen channel.
Dual channel zul je dus niet missen, 3gig is dus een prima optie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
CILLER schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:07:
Zoals te lezen bij de gegevens van intel heeft deze CPU maar 1 geheugen channel.
Dual channel zul je dus niet missen, 3gig is dus een prima optie...
Kijk, daar heb ik wat aan :). Heb sowieso besloten eerst even te kijken hoe het allemaal draait met de geleverde 2gb. Kan dan altijd nog bijprikken. Wordt toch geleverd met een 32bit windows, dus 4gb zal hij toch niet optimaal benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 22:19
Kan iemand mij vertellen als de Asus Eee PC 1215N beschikt over een USB 3.0? Volgens tweakers specificaties geeft die aan dat er 2x USB 2.0 zijn en 1x USB 3.0. Echter bij de online shop winkels zeggen ze 3x USB 2.0.

En zal de 1218N een USB 3.0 hebben?

Edit: Heb de laatste 60 post gelezen, weet mijn antwoord zo'n beetje al :P

[ Voor 13% gewijzigd door ragnaroks op 21-09-2010 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22-06 22:42
ragnaroks schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 00:37:
En zal de 1218N een USB 3.0 hebben?
Nu de alu 1018 er is zal de 1218 hopelijk niet lang op zich laten wachten.

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Mwaa ik twijfel nog steeds over de prijs van de 1218. Voor mij moet die onder de €500, vind het niet zo erg dat de USB 2.0 z'on 10x langzamer gaat (laptop is alleen voor school en HD films af en toe op tv te kijken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Zoals te lezen op de website van asus is de 3.0 optioneel. Dus voor diegene die net wat meer willen uitgeven! (beter neem je dan de lambo uitvoering)

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
ragnaroks schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:04:
Mwaa ik twijfel nog steeds over de prijs van de 1218. Voor mij moet die onder de €500, vind het niet zo erg dat de USB 2.0 z'on 10x langzamer gaat (laptop is alleen voor school en HD films af en toe op tv te kijken)
Onder de 500?? de 1215 is net aan onder die prijs, dus de 1218, wat volgens mij minimaal een 1215 gaat worden qua specs, maar dan in een dunne, unibody behuizing, zal echt wel dik over de 500€ gaan denk ik.

• Speeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-08 15:22

Speeder

42 ;)

Hi,

Misschien een kleine opmerking over de startpost, zou de T101H niet vervangen moeten worden door de T101MT?

'I refuse to prove that I exist' says God 'for prove denies faith, and without faith I am nothing' - Douglas Adams - (The Hitchhiker's Guide To The Galaxy)

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Ik krijg binnenkort (deze week hoop ik) de 1215N binnen. Heeft iemand hier al ervaringen ? Ik twijfel nog steeds of ik niet voor dezelfde prijs (460) een grotere laptop (15") moet kopen met een CULV..

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• ragnaroks
Spam schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:42:
Ik krijg binnenkort (deze week hoop ik) de 1215N binnen. Heeft iemand hier al ervaringen ? Ik twijfel nog steeds of ik niet voor dezelfde prijs (460) een grotere laptop (15") moet kopen met een CULV..
Ik zie weinig 15"laptops met een CULV onder de 500 euro... Welke bedoel je precies?

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Spam schreef op woensdag 22 september 2010 @ 10:42:
Ik krijg binnenkort (deze week hoop ik) de 1215N binnen.
Heb je een toko die em volgende week kan leveren dan ?
Wie mag dat dan zijn, ik heb ook best interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-03-2023
Ben met name in de 1215N geinteresseerd omdat deze klein is met goede prestaties en excl. BTW onder de 450 euro blijft (ik zoek nog een leuke aftrekpost en wil niet afschrijven), hopelijk ook met USB3.

Ik ben op zoek naar een manier om mijn aan te schaffen 1215N nog verder te pimpen. Met name om batterijduur en prestaties verder te pimpen. Ik las dat bij de 1201N het upgraden van geheugen niet zoveel uitmaakte. Ik ben nu dus aan het kijken naar een SSD en lees goede recensies over de OZC Vertex 2. 120 GB lijkt me genoeg. Iemand enig idee of het laten inbouwen van een dergelijke SSD (ik hoor dat het zelf doen nogal lastig gaat) een merkbare verbetering zal opleveren? Of zijn er nog andere manieren?

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Auf Lager.
Hij is te koop bij onze oosterburen, op Amazon.de staat de 1215N voor 512,22 euro`s te koop.
Asus EeePC 1215PN 30.7 cm (12.1 Zoll) Netbook (Intel Atom D525, 1,8GHz, 2GB RAM, 250GB HDD, nVidia ION2, Win 7 HP) schwarz
Zweiter Kritikpunkt: Diese Version verfügt unverständlicherweise NICHT über USB 3.0 Anschlüsse. Erst Ende Oktober - Mitte November kommt nach Informationen von Asus (USA) eine weitere Version des Asus 1215N ->MIT<- USB 3.0. Also Augen auf beim Netbook-kauf.

Dus kopen kopen kopen!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
niekope niekope voor mij. Zie USB3 toch als een van de onderscheidende factoren, samen met Optimus

Patrick Stewart:"So you are not married, you don't have a girlfriend AND you've never seen Star Trek?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ik vind de usb 3.0 ook wel cool, maar weet niet of ik de meerprijs er voor over heb. Beter koop je dan de lambo model, heb je ook nog meteen een "excl." modelletje!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
GerritGekke schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 17:58:
Ik vind de usb 3.0 ook wel cool, maar weet niet of ik de meerprijs er voor over heb. Beter koop je dan de lambo model, heb je ook nog meteen een "excl." modelletje!
Ik wacht ook liever op 3.0 versie. De grobe frage is echter of je hier een duitse versie van het OS krijgt. Lijkt me zwaar irritant. Anyhoo, binnen nederland is de levering weer vertraagd |:( ze kunnen niet zeggen wanneer het geleverd gaat worden. ASUS lijkt het niet aan te kunnen of zo.. :'(

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Hmm, jammer :(. Zag net een aantal webshops die levertijd hadden aangepast tot binnen paar dagen, dus ik was hoopvol. Ach, zal het volgende week toch wel ergens bestellen, dan heb ik dat maar vast gehad. Zolang het maar voor begin november hier binnen is ben ik blij.

Ga ook niet wachten op een usb3 versie, zal vast duurder zijn en ik heb het gewoonweg niet nodig. Op m'n desktop misschien ooit, maar is absoluut niet belangrijk voor mij. Heb geen enkel apparaat die het ondersteunt trouwens. Zal wel leuk zijn voor een snellere externe schijf natuurlijk, maar ik heb ook weer niet zo'n haast dat de usb2.0 snelheid me gaat irriteren.

[ Voor 12% gewijzigd door Sjekster op 24-09-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
Ieder zijn ding natuurlijk, maar zou USB3 wel erg prettig vinden, zeker omdat ik er een (kleinere) SSD in wil laten zetten en dus wat vaker bestanden van een externe drive zal gebruiken.

Vind het wel jammer dat Nederland achteraan de rij moet aansluiten qua levering en wij het apparaat, wat in mei is aangekondigd, pas meer dan 5 maanden later kunnen krijgen. En om dan maar te zwijgen over de 1218 die volgens mij helemaal gecancelled is. Daar is al sinds juni niks meer van vernomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Tja, er is al vaker gespeculeerd dat de 1218 meer een proof of concept was dan een daadwerkelijk product. Zou wel tof zijn als die alsnog op de markt komt, het is fantastisch apparaat om te zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizer
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-12-2024
xoun schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 11:04:
...Iemand enig idee of het laten inbouwen van een dergelijke SSD (ik hoor dat het zelf doen nogal lastig gaat) een merkbare verbetering zal opleveren? Of zijn er nog andere manieren?
Ik heb zelf de 1201n en heb hier een ssd ingebouwd (ocz onyx 64gb). Het inbouwen is (in ieder geval bij de 1201n) best eenvoudig. Op youtube zijn een aantal duidelijke fimpjes te vinden. Je moet vooral goed opletten dat je de kabel van moederbord naar toetsenbord niet kapot trekt en de kabel naar het trackpad is ook vrij kwetsbaar.

De prestaties verbeteren behoorlijk. Opstarten gaat veel sneller en vooral het openen van programma's gaat lekker vlot. Ik denk dat een ssd een veel betere upgrade is dan extra ram.

Bij een groothandel waar ik een bijbaantje heb zie ik de 1215n trouwens steeds meer. Twee weken geleden zelfs nog een pallet vol, dus neem aan dat ze wel beter leverbaar moeten worden.

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Spam schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 18:31:
[...]

Ik wacht ook liever op 3.0 versie. De grobe frage is echter of je hier een duitse versie van het OS krijgt. Lijkt me zwaar irritant. Anyhoo, binnen nederland is de levering weer vertraagd |:( ze kunnen niet zeggen wanneer het geleverd gaat worden. ASUS lijkt het niet aan te kunnen of zo.. :'(
De kans is ook erg groot dat je een QWERTZ toetsenbord voor je neus hebt bij een Duits model. :-(

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Duits OS is geen probleem, kun je zo vervangen door NL of engels.

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
woekele schreef op zondag 28 maart 2010 @ 15:07:
Heb een Eee PC 901 wat geupgrade. In plaats van 1GB heeft hij nu 2GB werkgeheugen. En de langzame 8GB ssd heb ik vervangen voor een snelle 32GB ssd. Echt mooi om te zien hoe soepel zo'n apparaat windows 7 kan runnen. De ssd laat hem veel directer reageren (en opstarten, dat doet hij in 30-40 seconden) dan met een normale harde schijf.
Ook mijn 8GB SD vervangen door deze: http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...RK:MEWNX:IT#ht_1052wt_909

Wat wel grappig is: hij ziet er niet uit zoals op het plaatje, maar er zit een breekrand in om hem in te korten van 7 cm naar 5 cm. Deze SSD kun je dus zowel voor de primaire als de secundaire SSD van de 901 gebruiken.

Ik heb alleen een probleem met het installeren van Windows XP: weet iemand welke windows versie oorspronkelijk op de eee 901 geinstalleerd stond? Ik krijg de product key niet werkend met een Engelse Home, en niet met een NL professional XP. Wat is de juiste XP versie voor de 901?

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Nadeel van ssd's zijn alleen de beperkte aantal gb's wil het ook betaalbaar blijven.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
l3art schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 21:15:
Nadeel van ssd's zijn alleen de beperkte aantal gb's wil het ook betaalbaar blijven.
Nou, ik kan je vertellen dat mijn Postville 80Gb elke cent waard is geweest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 23:21
Hoi, ondanks dat de 1215 voorlopig niet met USB 3 wordt geleverd. Kan je dan alsnog via USB 2 je apparaten opladen zonder dat je laptop aanstaat? Of is dit alleen een future van USB 3 ?

Ik las ergens dat het afhankelijk kan zijn van je land of er wel of niet USB 3 in komt. Iemand een idee hoel ang het wachten wordt tot USB 3 in Nederland komt. Ik zag ergens op een webshop in NL dat hij binnen 5 dagen leverbaar is. Dus als het maanden gaat duren dan ga ik hem mooi nu bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Er staat bij sommige webwinkels al weken dat het bijv 5 tot 10 dagen kan duren voor het geleverd kan worden. Heb het idee dat ze het zelf ook niet weten ;). NL zal volgens mij wel eentje met USB 3.0 krijgen, het staat iig netjes bij de specificaties op de Nederlandse site van Asus.Voor mij is het iig het wachten (en waarschijnlijk de meerprijs) niet waard. Huidige prijs vind ik eigenlijk al meer dan genoeg voor een klein laptoppie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je voor €500 - €550 een netbook zou kopen. De beperkte omvang is werkelijk het enige argument dat ik mij kan bedenken, aangezien je voor dit bedrag ook een zeer aardig 15" laptop kunt krijgen met aanzienlijk meer processing power. Want hoe je het ook bekijkt, die Atom CPU tjes blijven natuurlijik maar beperkte krachtbronnen, ondanks ION foefjes om op de (eigenlijke te) kleine beeldschermpjes een HD filmpje te gaan bekijken.

[ Voor 0% gewijzigd door Edgarz op 26-09-2010 11:27 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 12:22

13art

Moderator Mobile
Nou ja de tijd dat je er mee kan werken is ook wel van belang. Voor mij ten minste.
Hoef niet iets krachtigs. Wil gewoon iets kleins wat ook nog lang kan doen op 1 accu. Gewoon alleen voor wat internetten op de bank en wat youtube filmpjes kijken enz.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Edgarz schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:26:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je voor €500 - €550 een netbook zou kopen. De beperkte omvang is werkelijk het enige argument dat ik mij kan bedenken, aangezien je voor dit bedrag ook een zeer aardig 15" laptop kunt krijgen met aanzienlijk meer processing power. Want hoe je het ook bekijkt, die Atom CPU tjes blijven natuurlijik maar beperkte krachtbronnen, ondanks ION foefjes om op de (eigenlijke te) kleine beeldschermpjes een HD filmpje te gaan bekijken.
Hangt af wat iemand wil. Snellere processors betekent minder accuduur, tenzij het de nieuwste i7 is met de turboboost technologie ofzo.

Als jij zo zeker ben, geef mij een laptop van 14/15 inch met deze criteria's die rond de €500 zijn:
- Accu minimaal 5 uur
- Dual core
- 2kg of minder gewicht
- Voor school en HD films gebruik, hardcore gaming of dergelijke doe ik wel op mijn desktop

Als je een laptop voor mij kan vinden onder deze criteria's koop ik em direct :)

[ Voor 4% gewijzigd door ragnaroks op 26-09-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

Edgarz schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:26:
Wat ik mij eigenlijk afvraag is waarom je voor €500 - €550 een netbook zou kopen. De beperkte omvang is werkelijk het enige argument dat ik mij kan bedenken
Laat dit nou precies een argument zijn dat voor veel mensen zwaar weegt, samen met de accuduur.
aangezien je voor dit bedrag ook een zeer aardig 15" laptop kunt krijgen met aanzienlijk meer processing power.
Niet boeiend voor de meeste mensen.
Want hoe je het ook bekijkt, die Atom CPU tjes blijven natuurlijik maar beperkte krachtbronnen,
Ze doen voor het gros van de mensen wat ze ermee willen doen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Je neemt inderdaad deze 1215n voor het lange accu gebruik zonder tussentijds op te laden. Wat die laptop haalt doe je niet met een 15" voor die prijs.

Nadeel van deze eee pc is dat er geen dvd driver in zit. Voor het installeren van apps vind ik het soms wel gemakkelijk. Dus aan de andere kant neem ik misschien wel de 3.0 usb om zo de data sneller op externe hdd te kunnen plaatsen en lezen.

Een SSD erin lijkt mij ook wel supercool, alleen wordt de laptop dan wel een beetje aan de prijzige kant. Maar wat zou een betere SSD zijn onder de 100 euro. (Vergelijking SSD`s)
En als je er een SSD in hebt is de laptop dan ook zuiniger?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElisabethM
  • Niet online
Dijkhuis schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 18:34:
[...]
Ik heb alleen een probleem met het installeren van Windows XP: weet iemand welke windows versie oorspronkelijk op de eee 901 geinstalleerd stond? Ik krijg de product key niet werkend met een Engelse Home, en niet met een NL professional XP. Wat is de juiste XP versie voor de 901?
XP Home NL?
Tenminste, dat staat op mijn 901.
Heb je de bijgeleverde cd-rom dan niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35

Exirion

Gadgetfetisjist

XP Home SP3 idd. Ik heb er echter al heel lang OSX op draaien ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ragnaroks schreef op zondag 26 september 2010 @ 14:09:
[...]
Als jij zo zeker ben, geef mij een laptop van 14/15 inch met deze criteria's die rond de €500 zijn:
- Accu minimaal 5 uur
- Dual core
- 2kg of minder gewicht
- Voor school en HD films gebruik, hardcore gaming of dergelijke doe ik wel op mijn desktop

Als je een laptop voor mij kan vinden onder deze criteria's koop ik em direct :)

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 26-09-2010 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Die specs kunnen niet op tegen de 1215, en ik denk dat de accu`s in de praktijk ook niet zo lang mee zullen gaan.

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

GerritGekke schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:55:
Die specs kunnen niet op tegen de 1215, en ik denk dat de accu`s in de praktijk ook niet zo lang mee zullen gaan.
De SU4100 trekt gaten in een Atom D525 ;) Daarnaast ook nog meer geheugen en een dvd drive. De Acer 4810 gaat langer dan 6 uur op de accu. Het enige wat de 1215n beter kan is gamen, maar dat wilt ie niet, zegt ie.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 26-09-2010 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
GerritGekke schreef op zondag 26 september 2010 @ 18:55:
Mijn Acer 4810TZG draait rondjes om die 1215 en de accu gaat als je voor maximale energiebesparing gaat wel zo'n 7-8 uur mee.
Alleen het design en de prijs van de 1215 zijn dan beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Bliksem heb het even opgezocht, maar dat had ik nooit verwacht van die 4810TZG. Maar dat is ook geen 15" maar een 14". En het voordeel van de 1215 is wel is ie lekker compact is. (lees, ik ga `m gebruiken op school, moet zo in de tas passen en niet al te veel wegen!)

En die 1,3Ghz processor die in die acer zit heeft ook nog een best lekkere bench. had ik niet verwacht. Maar je hebt dan wel een acer en geen asus :P

Ik moet zeggen dat die bech. van die D525 mij wel een beetje tegenvallen voor een 1.8Ghz processor.

[ Voor 11% gewijzigd door GerritGekke op 26-09-2010 22:08 ]

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusher123
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-11-2024
Volgens Asus Benelux, zou Asus geen plannen hebben om de 1015N en 1015PN in Nederland uit te brengen:
De #EeePC 1015N verschilt van de #EeePC 1015PN, maar voor beide modellen zijn momenteel geen plannen ze in NL uit te brengen
Bron: http://twitter.com/ASUS_BENELUX/status/25289163212

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Hij is in ieder geval te krijgen,

Ik heb er eentje liggen bij databyte (duur) die voor me achtergehouden wordt en comcom zegt er morgen eentje voor mij binnen te krijgen.
Databyte heeft het usb2.0 model, bij comcom weet ik niet welk model het betreft maar ik neem aan dat het ook om usb 2.0 gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

GerritGekke schreef op zondag 26 september 2010 @ 22:06:
Bliksem heb het even opgezocht, maar dat had ik nooit verwacht van die 4810TZG. Maar dat is ook geen 15" maar een 14". En het voordeel van de 1215 is wel is ie lekker compact is. (lees, ik ga `m gebruiken op school, moet zo in de tas passen en niet al te veel wegen!)

En die 1,3Ghz processor die in die acer zit heeft ook nog een best lekkere bench. had ik niet verwacht. Maar je hebt dan wel een acer en geen asus :P

Ik moet zeggen dat die bech. van die D525 mij wel een beetje tegenvallen voor een 1.8Ghz processor.
Nou ja, gezien de 14" is de compactheid ook niet echt ver te zoeken ;)
(hoe maak je van een ogenschijnlijk nadeel een voordeel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb mijn 1215n binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het apparaatje,
Snelheid heb ik nog niet heel erg kunnen testen omdat het apparaatje natuurlijk vol staat met meuk van ASUS. Er staat weer heel veel op. Het uiterlijk van het apparaatje (zwart) is erg stijlvol. De nieuwe grote touchpad werkt lekker. Het mat zwart ziet er er mooi uit maar is wel erg vingergevoelig. Verder voelt het apparaatje erg stevig aan, Het flexen van het toetsebord waar veel revieuwers over klagen is in mijn ogen niet storend. neemt niet weg dat die inderdaat redelijk flext.
Al met al ben ik erg tevreden met de eerste indruk van het apparaatje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoun
De eerste batch van 1215N komt allemaal met USB2. Later zal er waarschijnlijk ook een versie met USB3 uitkomen. Ik wacht nog wel even....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Weet iemand waarom de 1015PEM niet in de pricewatch voorkomt?

Vrijwel even duur als de 1015PE (€350), maar wel een stukkie beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Jobbie schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 15:13:
Weet iemand waarom de 1015PEM niet in de pricewatch voorkomt?
Omdat jij hem nog niet aangemeld hebt ;)

Wel op HWI: http://nl.hardware.info/#search:1015pem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

CILLER schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 07:22:
Ik heb mijn 1215n binnen gekregen en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben van het apparaatje,
Snelheid heb ik nog niet heel erg kunnen testen omdat het apparaatje natuurlijk vol staat met meuk van ASUS. Er staat weer heel veel op. Het uiterlijk van het apparaatje (zwart) is erg stijlvol. De nieuwe grote touchpad werkt lekker. Het mat zwart ziet er er mooi uit maar is wel erg vingergevoelig. Verder voelt het apparaatje erg stevig aan, Het flexen van het toetsebord waar veel revieuwers over klagen is in mijn ogen niet storend. neemt niet weg dat die inderdaat redelijk flext.
Al met al ben ik erg tevreden met de eerste indruk van het apparaatje. :)
Heb je de accu al helemaal opgeladen en weer leeg laten lopen ?
Of ben ik nu iets te enhousiast? :)

Hoelang gaat de accu bij jou mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb hem alleen nog opgeladen, ik zal even laten weten hoe lang de accu meegaat, naar alle waarschijnlijkheid weet ik dat morgen eind van de dag want dan moet die al de hele dag met mij mee.
Is dus inderdaad iets te enthousiast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjekster
Waar heb je hem besteld? Ik zie dat Komplett volgens de site 50 stuks of meer op voorraad heeft. Kost wel ietsje meer dan andere shops, maar die lijken het allemaal nog niet te hebben..

• Vliango
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik zie op de meeste shops dat ze 21 oktober hun voorraadje 1215n's krijgen. Wat betreft 3.0 USB, daar heb je toch vrij weinig aan in het begin? Ik las dat die versie zo'n 200 dollar meer moet gaan kosten. Mijn randapperatuur is allemaal nog usb 2.0 dus voor mij is het niet zinvol om daar ook nog eens op te gaan wachten en er 150-200 euro meer voor te betalen.

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:02
Voor geinteresseerden: Ik heb de mijne gisteren bij Komplett besteld. 50 stuks op voorraad (volgens de website) en vandaag hopelijk in huis, als ik Track & Trace mag geloven.

• CILLER
Ik heb de mijne gekocht bij comcom.nl Had hem al een tijd geleden besteld, heb hem voor €459,- mogen kopen. Inmiddels is die daar €469,-

Edit: 1 veranderd in een 4...

[ Voor 12% gewijzigd door CILLER op 29-09-2010 12:30 ]

• SqueakyClean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09 20:37

SqueakyClean

SuperSqueakyClean

Hey, nooit geweten dat ik dat ook kan doen... bij deze aangevraagd toegevoegd.

[ Voor 13% gewijzigd door SqueakyClean op 29-09-2010 12:11 ]

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-09 17:42
CILLER schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:29:
Ik heb de mijne gekocht bij comcom.nl Had hem al een tijd geleden besteld, heb hem voor €159,- mogen kopen. Inmiddels is die daar €169,-
Moet die 1 eigenlijk een 4 zijn of zo, anders laat maar komen? ;)

Verwijderd

Kan het nou vloeiend 1080p afspelen met THX of DTS 5.1 surround? :)

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
ElisabethM schreef op zondag 26 september 2010 @ 16:11:
[...]

XP Home NL?
Tenminste, dat staat op mijn 901.
Heb je de bijgeleverde cd-rom dan niet meer?
Gevonden! XP home NL inderdaad. Helaas willen mijn progjes die een bootable USB maken niet met deze dvd aan de slag... Phhh wat een gepiel altijd dat installeren via USB

• Vliango
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb mijn asus 1215n net binnen, bij paradigit in Leiden gehaald. Het was de laatste die ze hadden. Maar nou heb ik een vraagje. In de handleiding staat dat het batterij lichtje als de netbook uitstaat oranje knippert op laag batterijvermogen, oranje brandt op gemiddeld batterijvermogen en groen op volle sterkte. However mijn lampje brandt continu rood.. Heeft iemand hier ervaring mee? moet ik me hierover zorgen maken of niet? Alvast bedankt

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Is het echt zo dat wanneer de laptop uit staat het accu-lampje blijft branden :?

Edit:
Ik las laatst dat de lambo uitvoering ook nog B&O speakers erin heeft zitten O+
Lamborghini Asus VX6 include up to 4GB of DDR3 RAM, Windows 7 and two USB 3.0 ports. If that’s not enough to convince you, what about Bang and Olufsen ICEpower speakers, HDMI socket, bluetooth 3.0 and 802.11n Wi-Fi, as well as a 7.5-hour battery life?

[ Voor 81% gewijzigd door GerritGekke op 29-09-2010 17:10 ]

 Karma

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Vliango schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:40:
Ik heb mijn asus 1215n net binnen, bij paradigit in Leiden gehaald. Het was de laatste die ze hadden. Maar nou heb ik een vraagje. In de handleiding staat dat het batterij lichtje als de netbook uitstaat oranje knippert op laag batterijvermogen, oranje brandt op gemiddeld batterijvermogen en groen op volle sterkte. However mijn lampje brandt continu rood.. Heeft iemand hier ervaring mee? moet ik me hierover zorgen maken of niet? Alvast bedankt
Hij is rood tijdens het opladen tot aan 90%, iig dat is bij mijn 1005 ;)

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08 10:10
Heb m'n 1215 binnen (geen nood, ik type nog meer ;)), de zwarte, ben hem nu aan het opladen. Dat zou 8 uur moeten duren maar hij staat inmiddels na 2 uurtjes al op groen en dus op 95-100% acculading... Zal ik hem nou toch nog 6 uur eraan laten hangen of zal ik hem over +- een uurtje als 100% kunnen beschouwen ?
Kan er nog even weinig over zeggen behalve dat hij mooi oogt, snel vlekt en toch wel erg lekker compact is :)
Later meer. 8)

[ Voor 3% gewijzigd door mercapto op 30-09-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb mijn 1215n zwart nu 2 dagen meegehad op pad en met de trein.
De performance ben ik erg over te speken, ik heb voor de 1215n gekozen omdat ik een compact apparaatjezocht dat middelmatig presteerde maar waar ik wel af en toe een beetje op kan photoshoppen of 3d moddeleren.
De render performance is zoals verwacht niet goed, echter het moddeleren gaat prima. De ION2 biedt voldoende performance om lekker mee te werken. Vreemd is trouwens wel dat cinema4d niet gedetecteerd wordt door de optimus technologie. Zelf starten met de andere chip en een proefieltje aanmaken bijd e nVidia settings lost dit probleempje op. Hetzelfde geldt voor photoshop echter die heb ik nog niet heel uitgebreid getest.

Verder heb ik wat video tests gedaan.
Er zijn nog niet zo heel veel codecs die hardware acceleratie aanbieden. Ik heb standaard ffdshow geinstalleerd en een 1080p mkv van 300 gedraait van 10gb. Grootste wat ik zo op mijn pc heb staan.
En tot mijn verbazing speelde die in media player soepel af zonder hardware acceleratie. Dit heb ik kunnen testen met optimustools32. Sommige codecs die al in windows zitten schakelen de optimus wel in.
Verder heb ik een 1080p filmpje op youtube getest. Hiervoor springt de ION wel meteen in actie. Deze loopt soepel maar maar net. Ben je andere dingen tegelijk aan het doen dan zal die haperen. 720p loopt wel altijd soepel.
Verder de accu. Ik heb het niet gemeten maar bij redelijk zwaar gebruik haal ik toch wel 5 uur. Zeer schappelijk in mijn opinie.

Het apparaatje ziet er tot slot leuk uit maar is extreem vingergevoelig waardoor die altijd viezig lijkt. Touchpad reageerd wel goed alleen het scrollen loopt niet altijd helemaal soepel.

Tot zo ver mijn bevindingen met de 1215n
Nu nog een vraagje.
Weet iemand een goede codec pack met hardware acceleratie voor oa mkv ed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ciller, heb jij em 8 uur aan de lader laten liggen zonder de netbook op te starten ?
Of heb je em gewoon aangezet toen de accu vol aan gaf ?

Heb em net 5 minuten in huis en hangt aan de lader, kan niet wachten om te beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CILLER
Ik heb hem gewoon meteen aangezet maar wel aan de lader. Het is van belang dat je hem lang oplaad zodat die zeker helemaal vol zit. Het is daarbij echter niet van brelang of die aanstaat of niet. Zo lang die maar oplaad.
Tenminste dat is mijn idee erbij en zo heb ik hem dan ook gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet geschikt voor mid-resource gebruikende spellen(zoals WoW) Best snel met Windows 7 en IE 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_Gonzalez
  • Nu online

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Ik kom er net achter dat in mijn 1215N twee geheugenmodules van 1GB zitten, ipv 1 module van 2 GB.
Iemand dit al opgemerkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziona
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:29
Dat er twee modules van 1GB in zitten komt overeen met de aanduiding op de sticker. Ik heb overigens een zilveren versie die er meer uit ziet als geborsteld aluminium. Ik heb nog geen vingerafdruk kunnen ontdekken. Bovendien zou ik ((behalve Haali Splitter) geen andere codecs installeren. HD films doen het nu goed: don't fix what ain't broken.

WP: WH-MDC05J3E5,WH-MDC07J3E5, WPB: Atlantic Explore v4, PV: Solaredge (6,8kW) en SMA (4,3kW), 2 x Heishamon OT v3.1, Rpi v5, Rpi v4, 2 x Rpi v3, ESP32, Domoticz, EV: Nissan Leaf, ESS: Deye, Luyuan, 32kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Aziona schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:30:
Dat er twee modules van 1GB in zitten komt overeen met de aanduiding op de sticker. Ik heb overigens een zilveren versie die er meer uit ziet als geborsteld aluminium. Ik heb nog geen vingerafdruk kunnen ontdekken.
Is dat het zelfde zilvere materiaal als op de 1201HA? Zou je eens wat foto's kunnen maken?

Edit: never mind, foto's genoeg hier: http://www.tomshardware.c...charts/benchmarks,53.html

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 02-10-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Ik vraag me af, veel mensen zeggen dan SU4100 beter is dan de 1215N's Atom D525.

Volgens een paar statistieken heeft de D525 meer threads (4) en ook meer kloksnelheid, tenkoste van ietsje meer TDP. Hoe kan het dat de SU4100 betere benchmark krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

ragnaroks schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 03:21:
Ik vraag me af, veel mensen zeggen dan SU4100 beter is dan de 1215N's Atom D525.

Volgens een paar statistieken heeft de D525 meer threads (4) en ook meer kloksnelheid, tenkoste van ietsje meer TDP. Hoe kan het dat de SU4100 betere benchmark krijgt?
Compleet andere core. Die kun je dus niet vergelijken op kloksnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Atom D525
SU4100
Misschien dat het met de L2 Cach te maken heeft en de voltage? Dat dat toch nog het verschil maakt, ik had toch ook verwacht omdat de Atom net wat meer Ghz heeft dat die toch wel meer power in zich zou hebben.

En de Atom heeft inderdaad 4 Threads tegenover 2 bij de SU4100!

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
GerritGekke schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:09:
Atom D525
SU4100
Misschien dat het met de L2 Cach te maken heeft en de voltage? Dat dat toch nog het verschil maakt, ik had toch ook verwacht omdat de Atom net wat meer Ghz heeft dat die toch wel meer power in zich zou hebben.

De SU4100 heeft juist een lager voltage :P. Maar die is wel met een ander procedé gefabriceerd, waardoor 'ie sneller is. Vraag me het fijne er niet van, het is gewoon zo. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Compleet andere architectuur. Een Atom lijkt meer op een Pentium M qua prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

GerritGekke schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:09:
Atom D525
SU4100

Het is gewoon een compleet ander design.

Een pentium 4 van 1,3Ghz (volgens mij beginnen ze bij 1,4Ghz?) is ook veel trager dan de nieuwste core processors op 1,3Ghz (als je ze daarop klokt), of trager dan deze SU4100.

Een atom is gewoon helemaal ontworpen op laag verbruik, ten koste van performance. Ze slopen gewoon allerlei onderdelen uit de proc, of verminderen deze drastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ragnaroks
Idd, ik zie juist dat de Atom geen cache/FSB bus speed hebben maar wel meer klolksnelheid en threads. Volgens mij was juist de cache goed foor multitasking als ik me niet vergeet.

Ik was eigenlijk van plan een 1215N te halen maar ik heb toch een lenovo U350 13'3 gehaald tegen €399, toen een notebook expert zei dat de SU4100 veel beter is dan D525 vooral bij multitasken (ga toch niet gamen met zo'n klein laptop). SU4100 / 3GB RAM / 8-cell accu (10 uur)

[ Voor 9% gewijzigd door ragnaroks op 03-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb van het weekeind ook m'n 1215N binnengekregen (zwart, via 4launch), prachtig apparaat! Die bijna precies A4 formaat is :) Hij is wel gevoelig voor vlekken, en de "muisbutton" vind ik echt niets, maar hij is erg indrukwekkend in prestaties voor een netbook.
Heb Office10 geuninstalled en wat ander "gratis" meuk, en realplayer en de cccp codec pack geinstalleerd.
1080P films draait hij zonder problemen vloeiend af op de battery, op de standaard "balanced" setting.
Hij vind het zelfs niet erg als ik 1080P afspeel en wat internet tegelijkertijd :)

Heb nog geen spellen geprobeerd, maar las op de amerikaanse sites al dat mid-range spellen als WOW geen probleem waren en dat ze zelfs Starcraft II op 30frames kunnen spelen. Schijnbaar zijn de video drivers voor de ION2 nog niet helemaal up to date, aangezien ze dus met de beta versie een verdubbeling van de frames kregen. Ben dus beniuwd naar de nieuwe drivers en of die ook het batterij leven verlengen.
Heb de batterij nog niet echt kunnen testen, maar ben al meer dan 4uur bezig geweest met data overpompen, en wat 1080P films afspelen, en hij zegt dat hij nog 1,5 uur kan :) me happy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Weet iemand de juiste TJMAX van de Atom 330?

Hwmonitor geeft aan CPU_0_TJMAX=105.0

Intel geeft aan een max van 85,2 graden

En Open Hardware monitor (geen idee)

Ik zal niet een nieuwe post openen want die heb ik al open maar het slaat wel op 1201N dus ik geef het hier even kort aan.

Mijn systeem gaat uit tijdens het kijken van een HD film in youtube (Flash 10.x)

Het probleem ben ik nu achter, temps raken boven de 90 graden!

Nu zoek ik de juiste sensor stats.

Dit is wat Hwmonitor tijdens idle laat zien, let vooral op die hoge waardes

Afbeeldingslocatie: http://img413.imageshack.us/img413/7530/statsko.jpg

Ik ben nu Open Hardware Monitor aan het testen en die geeft aan
voor core 1

57,0 Graden

core 2

56,0 Graden

Wat moet ik nu geloven iemand enige idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Fonk

Tijdens het downloaden van een 100MB file…

Deze waardes…(simultaan OHM/CPUID)

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/345hd9w.jpg

Persoonlijk vind ik CPUID realistischer…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Vanmiddag heb ik bij de mediamarkt een Asus 1015PEM gekocht. Zoals eerder gemeld in dit topic zou die vanaf week 40 verkrijgbaar zijn bij de MM. Klopt dus >:)

Het is mijn eerste netbook, en het valt me tot nu toe niet tegen!
Het toetsenbord is echt super vergeleken met een hoop laptops, en qua snelheid valt het tot nu toe zeker niet tegen...

Ben nu bezig om de meeste meuk die voorgeinstalleerd is, eraf te halen... Als ik binnenkort eens wat meer tijd heb dan zal ik hem eens helemaal schoon installeren, dat zal vast nog wat uitmaken...
Ik ga hem gebruiken om een beetje te internetten, mailen en office dingetjes te doen, dus dat zal wel goedkomen.

Als er nog iemand vragen heeft over features of evt benchmarks, dan zal kan ik eens kijken... :)

Om de eerste vraag over USB3 voor te zijn.. Dat zit er niet op. 8)

[ Voor 12% gewijzigd door Paling1 op 04-10-2010 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

ragnaroks schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:16:
Ik was eigenlijk van plan een 1215N te halen maar ik heb toch een lenovo U350 13'3 gehaald tegen €399, toen een notebook expert zei dat de SU4100 veel beter is dan D525 vooral bij multitasken (ga toch niet gamen met zo'n klein laptop). SU4100 / 3GB RAM / 8-cell accu (10 uur)
Waar heb jij de U350 voor 400 euro gehaald? (of lees ik het verkeerd?) Want ik kan in de pricewatch alleen een U350 vinden v.a. ruim 600 euro?

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-09 21:01
Paling1 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:06:
Vanmiddag heb ik bij de mediamarkt een Asus 1015PEM gekocht. Zoals eerder gemeld in dit topic zou die vanaf week 40 verkrijgbaar zijn bij de MM. Klopt dus >:)
Heb deze ook op mijn wensenlijstje staan, mag ik vragen wat je bij de MM hebt betaald??

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Napalm schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:47:
[...]

Heb deze ook op mijn wensenlijstje staan, mag ik vragen wat je bij de MM hebt betaald??
€349
Ik had hem bij een aantal webwinkels voor mnder zien staan, maar die hadden allemaal geen voorraad.
Hij is trouwens bij de MM ook via de website te bestellen...Alleen heb je dan weer een levertijd van een paar dagen.

[ Voor 6% gewijzigd door Paling1 op 04-10-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGekke

GerritGekke

Gamechanger

Ben ook wel benieuwd naar de prijs van deze 1015PEM, wat ik zie op de website van asus is dat er meerdere accu`s voor te krijgen zijn:
6-cell Li-ion Battery Pack (6cells, 63W/h) / 13hrs
6-cell Li-ion Battery Pack (6cells,56W/h)/11hrs
6-cell Li-ion Battery Pack (6cells,48W/h)/10hrs
Bron

 Karma

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Volgens de verpakking heb ik een 1015PEM-BLK010S, en zit er een 6-cell Li-ion accu in, hij doet nu volgens de accumonitor nog 4 uur en 40 minuten met de accu die op 91% staat. Ik heb de instellingen NIET op energiebesparing staan.
Het zal dus wel de kleinste accu uit het rijtje zijn...
Verder heeft ie een 250Gig HD en 1Gig RAM en bluetooth 3.

Eerste nadeeltje gevonden: Door de lage verticale resolutie krijg je bij veel instalatieschermen het probleem dat de knoppen uit het beeld vallen... Sommige websites verwachten ook 768 pixels... Jammer, maar dat is natuurlijk gewoon een probleem van alle 10" netbooks...

[ Voor 36% gewijzigd door Paling1 op 04-10-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 14:38

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Heeft iemand hier wat duidelijkheid aan informatie betreft de 1218N netbook van Asus? Sinds Mei is deze laptop nooit meer in het nieuws gekomen en hij zag zo netjes uit , misschien was deze maar een prototype maar dat lijkt mij niet . Althans mocht iemand wat meer weten over deze laptop laat mij weten !

Radical Birds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

GerritGekke schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:53:
Ben ook wel benieuwd naar de prijs van deze 1015PEM, wat ik zie op de website van asus is dat er meerdere accu`s voor te krijgen zijn:

[...]

Bron
Effe mijn accu eruit gehaald:
4400mAh, 47Wh staat erop, dus geen van de genoemde accu's zit erin... })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Paling1 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:58:
..

Eerste nadeeltje gevonden: Door de lage verticale resolutie krijg je bij veel instalatieschermen het probleem dat de knoppen uit het beeld vallen... Sommige websites verwachten ook 768 pixels... Jammer, maar dat is natuurlijk gewoon een probleem van alle 10" netbooks...
Dat is inderdaad vervelend. Met Chrome als browser hou je verticaal iig de meeste ruimte over en zet ook de icoontjes in de taakbalk op klein. Alle klein beetjes helpen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Genoil op 04-10-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GerritGekke schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:09:
[...]
Waar heb jij de U350 voor 400 euro gehaald? (of lees ik het verkeerd?) Want ik kan in de pricewatch alleen een U350 vinden v.a. ruim 600 euro?
Ik denk hier http://www.cyberport.de/?...tton.x=0&searchbutton.y=0
Zit je wel met het tobo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Paling1 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:06:

Het is mijn eerste netbook, en het valt me tot nu toe niet tegen!
Het toetsenbord is echt super vergeleken met een hoop laptops, en qua snelheid valt het tot nu toe zeker niet tegen...

Ben nu bezig om de meeste meuk die voorgeinstalleerd is, eraf te halen... Als ik binnenkort eens wat meer tijd heb dan zal ik hem eens helemaal schoon installeren, dat zal vast nog wat uitmaken...
Ik ga hem gebruiken om een beetje te internetten, mailen en office dingetjes te doen, dus dat zal wel goedkomen.

Als er nog iemand vragen heeft over features of evt benchmarks, dan zal kan ik eens kijken... :)

Om de eerste vraag over USB3 voor te zijn.. Dat zit er niet op. 8)
Ik heb wel een vraag voor je: zou je eens willen testen of youtube op 720p vloeiend loopt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mikey5times schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:13:
[...]

Ik heb wel een vraag voor je: zou je eens willen testen of youtube op 720p vloeiend loopt? :)
Ik zal vanavond eens kijken... Nog een specifiek filmpje in gedachten?

Ik wil overigens nog 1Gig RAM erbij kopen, maakt het nog uit wel merk/type? of is elke DDR3 SoDimm goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Paling1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:46:
[...]

Ik zal vanavond eens kijken... Nog een specifiek filmpje in gedachten?

Ik wil overigens nog 1Gig RAM erbij kopen, maakt het nog uit wel merk/type? of is elke DDR3 SoDimm goed genoeg?
Hoeft geen specifiek filmpje te zijn, als er maar snel bewegende beelden inzitten, dan zie je snel genoeg of het vloeiend loopt, of juist schokkerig. Probeer anders een paar filmtrailers of zo.

Ik zou even kijken wat voor RAM er nu inzit, en dan proberen een zelfde reepje bij te kopen, dan weet je zeker dat je goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

Mikey5times schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:09:
[...]
Ik zou even kijken wat voor RAM er nu inzit, en dan proberen een zelfde reepje bij te kopen, dan weet je zeker dat je goed zit.
Dan moet ik eerst dat vakje open zien te krijgen.... (zonder de boel te slopen.. :Y) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:11
Dan moet ik eerst dat vakje open zien te krijgen.... (zonder de boel te slopen.. :Y) )
Moet je ook wel uit kunnen lezen met bijvoorbeeld CPU-z ;)

Ben eigenlijk best benieuwt hoeveel sneller die Atom uit de PEM is dan een normale Atom, en of je in de praktijk nou veel verschil zult merken....

Want naar mijn idee is niet alleen de Atom de beperking bij de netbooks, maar ook zeker het intern geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disheaver
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Paling1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 11:19:
[...]

Als je er ram bij wilt hebben, zul je hem toch ooit open moeten doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

disheaver schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:21:
[...]

Als je er ram bij wilt hebben, zul je hem toch ooit open moeten doen :)
Het is gelukt hoor... Eerst een dopje eraf wippen en daarna met een kleine kruiskop schroevendraaier het klepje losschoeven.... Valt best mee :z

Alleen lijkt het wel alsof er maar 1 slot zit voor geheugen... Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Paling1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:51:
[...]
Alleen lijkt het wel alsof er maar 1 slot zit voor geheugen... Kan dat?
Kan, heeft mijn Asus 905HA ook. Dus om uit te breiden naar 2GB, moest de standaard 1GB vervangen worden door een 2 GB module.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paling1
  • Niet online

Paling1

R 8.5

ajhaverkamp schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:58:
[...]

Kan, heeft mijn Asus 905HA ook. Dus om uit te breiden naar 2GB, moest de standaard 1GB vervangen worden door een 2 GB module.
Dat zal het dan wel zijn... Ik meende alleen ergens (op de doos?) gelezen te hebben dat er maximaal 2 x 1Gig in kan...
Ik kan in ieder geval nergens vinden hoe ik het spul kan vervangen, en of er merken types aangeraden worden door asus...

Net effe op de weegschaal gezet... 1245gram... (met een bijna lege HD :9 )

[ Voor 20% gewijzigd door Paling1 op 05-10-2010 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikey5times
  • Niet online
Paling1 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:23:
[...]

Dat zal het dan wel zijn... Ik meende alleen ergens (op de doos?) gelezen te hebben dat er maximaal 2 x 1Gig in kan...
Ik kan in ieder geval nergens vinden hoe ik het spul kan vervangen, en of er merken types aangeraden worden door asus...

Net effe op de weegschaal gezet... 1245gram... (met een bijna lege HD :9 )
Tja, op de website van Asus staat dat er maximaal 2GB in kan, niks over het aantal modules. Gelukkig valt de meerprijs van een 2GB module tov een 1GB wel mee (10-15 euro). Misschien kan je die originele 1GB module dan nog voor een tientje aan iemand verpatsen of zo.

Hou er trouwens rekening mee dat het gewicht nog met 30% kan toenemen naarmate je die HDD opvult :+
Pagina: 1 ... 17 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic