[NBBG] Special: Netbook oktober 2009

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:04

[NBBG] Special: Netbook oktober 2009

Modbreak:Wil je een netbook kopen, lees dan: *LET OP* - Wat moet ik kopen . Dit hoort niet hier thuis

En toen was het weer eens tijd om een nieuwe NBBG samen te stellen. Deze keer aan mij om een paar geschikte netbooks in de special aan te raden.

Waar ik zelf aan zit te denken is om een aantal aparte jongens mee te nemen. Denk aan een ion netbook, een tablet netbook (zoals de Asus T91 bijvoorbeeld). Dus ook echt wat leuke, niet zo standaard, jongens er uit te pikken. Op zich is er geen budget, wel moet het binnen de perken blijven uiteraard.
Voorselectie
ION
pricewatch: Point of View Mobii ION Mini notebook Zwart
Leuke, betaalbare, ION netbook met hdmi aansluiting

pricewatch: Samsung N510-KA02NL Zwart
De bekende ION notebook, maar behoorlijk duurder...

Tablet
pricewatch: Asus Eee PC T91 Zwart
Betaalbare netbook met ssd, klein, handzaam, licht, ideaal. Heb hem zelf ook :P

pricewatch: Gigabyte Touch Note T1028X Bruin
Zelfde idee, maar dan met harde schijf... Hetere chipset, zwaarder... Er is een reden waarom ik de T91 heb gekozen iig. Om eerlijk te zijn, de T91 is gewoon ideaal voor zijn taak en meer niet. De Gigabyte valt tussen wal en schip in mijn ogen.

AMD
pricewatch: Packard Bell dot m/a.NL/202 Rood
Met AMD procje en 2GB, maar niet zo speciaal.

el cheapo (<300 euro)
Simpele jongens met enkel de standaard specs

pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M Zwart
pricewatch: Acer Aspire One D250-Bk Zwart

US15W chipset, zuinig en ook HD capable
pricewatch: Acer Aspire One D751h-Bk Zwart
pricewatch: Asus Eee PC 1101HA Zwart

Welke gelijk ook een highres hebben!

verdict

Ik zit nu te denken aan de volgende netbooks:

- pricewatch: Asus Eee PC 1101HA Zwart
Lange accuduur, hoge resolutie, full hd capabele gma 500

- pricewatch: Asus Eee PC T91 Zwart
De perfecte tablet van dit moment. Period.

- pricewatch: Point of View Mobii ION Mini notebook Zwart
ION netbook, hollandse glorie en itt de Samsung wel betaalbaar ;)

- pricewatch: Acer Aspire One D250-Bk Zwart
Netbook zoals het hoort. Goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
ik zou de N510 niet zo gauw uitvlakken. Hij is wel 70 euro duurder dan de Point of View, maar deze laatste is nog niet zo lang actief op de notebook/netbook-markt. Ik heb er nog geen ervaring mee in ieder geval. Ook de keuze voor de N230 is vreemd, de resolutie is met 1024x600 standaard, slechts 2x usb, geen wifi-n enzovoorts.

De Samsung heeft een grotere accu, toont meer pixels, heeft een multitouch-touchpad. Ook hebben de Samsungs altijd een fijn toetsenbord.

Een tablet is leuk maar misschien nog even wachten tot multitouch arriveert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zit wat in met die Samsung.

Tablets komen straks met Windows 7 wel meer. De T91MT zal waarschijnlijk niet afwijken van de T91 in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:20
Is het niet een idee om ook een netbook met ingebouwde 3G module mee te nemen? Dat geknoei met stroomvretende USB sticks schiet niet op en internet wherever you are is toch een belangrijke feature voor netbooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

En misschien ook handig te definieren wat een netbook is en wat niet, zie ook de discussie De vervaging tussen netbooks en notebooks... :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Klein (<13"), licht, dun en een cpu zonder ster, zie http://notebookspot.nl/charts/cpu/. Aka klein en niet krachtig.

@Zeef: Goed punt.

[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 28-09-2009 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Uiteindelijk zal de 1101HA winnen. Een netbook met 3G is te duur. Ook de HP 5101 was nog een optie (welke interne 3G heeft, maar was te duur en heeft een te kleine accu). Een IOn netobok is ook aan de dure kant en in hoeverre is full HD nou vereist...

De 1011HA is allereerst betaalbaar, maar kan ook lang op de accu. Hij is tevens zeer compleet en kent een silverthorne CPU. En ja, de GMA500 kan net als ION full HD aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danjel
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:03
Nadeel van de 1011HA is dat ie tov de ION netbookjes geen HDMI heeft, enkel vga. Voor een aantal geen probleem. Maar misschien wel het overwegen waard.
Zo zou ik graag een netbookje willen hebben die alles full HD kan afspelen en tevens HDMI uit heeft om hem bijvoorbeeld aan te sluiten op een tv. Soort van portable mediacenternetbookje. ;)

They who buy the dip, deserves the rip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
True, maar ik vind de ION netbook (zeker de samsung) net iets te duur. Voor die prijs is een culv notebook veel interessanter namelijk, die kan hetzelfde maar is een stuk krachtiger en runt als Win Vista + 7 upgrade.

Gebrek van HDMI zal ik in ieder geval wel noemen als nadeel bij de Eee PC. Echter, ik zie de netbook toch iets meer voor onderweg en om op te werken. Vandaar dat de 100 euro goedkopere Eee PC de betere keuze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 15:56
over de batterij tijd,zoals gevraagd in het Eee pc topic.

ik heb een 1101ha (zie mijn review in de price watch) en haalde onder winxp gemiddeld 7 a 8 uur op 1 batterij lading.

ik heb er nu windows 7 op staan en het is nu ongeveer 6 a 7 uur.

verschil zit erin dat de tooltjes van asus voor powermanagement(zijn specifiek voor win xp) onder win 7 niet goed werken en ik deze dus niet geinstalleerd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Thx, daar is inderdaad het wachten op, op betere drivers. Zelf heb ik de T91 welke hetzelfde intel platform heeft. Met Windows 7 haal ik overigens daarmee de geclaimde 5h alsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
3G is idd nog best duur en en totdat netbooks de batterijduur van mobiele telefoons van nu evenaren niet optimaal in gebruik. Zijn smartbooks toch ook gewoon netbooks alleen met een nieuwe marketing naam (vanwege ARM)?
http://bits.blogs.nytimes...e-to-meet-the-smartbooks/

Nvidia zal wel denk groot worden met tegra gebaseerde systemen. HD en lange batterijduur^^ ultieme netbooks.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresjertje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-03-2013
Na lang wikken en wegen en twijfelen tussen een zeer luxe MP3/MP4 speler of een netbook, heb ik uiteindelijk toch voor een netbook gekozen vanwege de meer universele aard van die dingen. Daaropvolgend de topics die er toe doen op dit forum doorgelezen en nu weet ik nog niet welk netbook een verstandige keuze is.
Het gaat dus voornamelijk om multimedia afspelen, foto's opslaan en weergeven onderweg, beetje internetten en af en toe een officetoepassing kunnen draaien en dit alles voor een redelijke prijs.

Ik twijfel na al het leeswerk tussen een.
EEE 1005 (vanwege accuduur)
EEE 1101 (vanwege testresultaat hier)
Toshiba NB200 (vanwege look and feel)

Wie helpt mij een verstandige keuze te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14:31

Valor

yummie spam

3g is een keuze die denk ik vooral afhankelijk is van of je het systeem als een mobiel platform wil gebruiken en niet wil kloten met een dongle(wat in mijn ogen toch onhandig is).

Ik ben ondertussen nog druk met mijn zoektocht bezig naar een netbook wat aansluit bij wat ik wil.
- SSD
- minimaal 1,6 ghz,
- 3g intern
- minimaal 5 uur op een batterij lading
- minimaal 1366 x 768

Tot dusver in mijn zoektocht merk ik dat het wellicht een lastige wens is en wellicht nog wat meer geduld moet opbrengen. De Gigabyte T1028G Windows 7 komt in de buurt van de specs en de Sony Vaio VPC-X11S1E/B sluit hier bij aan maar is zo schoftering duur.

Daarnaast heb je ook nog de Dell Inspiron Mini 9 die alleen aan de resolutie voldoet.

Al met al een relatief beperkte keuze. Wellicht dat er mensen zijn met ervaringen met systemen die +/- aan de beschrijven specs voldoen dan hoor ik het graag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:29

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica