[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07-09 13:18
Donatelloo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:34:
Dan wordt het denk ik toch de 1005.. denk dat ik voor de witte M variant ga, met mat scherm dus ;) Klopt het trouwens dat de 1005 een zoomfunctie heeft op het touchpad? Als je met 2 vingers uit elkaar of bij elkaar gaat dat hij in en uitzoomt (zou het zelfde zijn als bij een Iphone).
Je kunt ook de 1000He overwegen ,ook een goede accu duur,en een mat scherm, ik dacht dat de 1000ha een glimmend scherm had, ik kan niets vinden over een M variant met mat scherm,ook niet in de startpost.
Ik heb net een 1000he , windows 7 erop ,draait heel fijn.
test
test
lijst met reviews

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

linp schreef op maandag 07 september 2009 @ 17:39:
[...]
ik kan niets vinden over een M variant met mat scherm,ook niet in de startpost.
1005HA-M staat er toch echt in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:19:
[...]

Care to share welk geheugen, dan kan ik dat bijwerken in de topic start ;)
Het gaat hier om een Crucial DDR2 SO-DIMM PC6400 2GB CL6 set.
Bij komplett gekocht voor 25 euro.

Zo, ben ik blij dat ik nu een netbook heb zeg..De netbook kwam binnen waarbij de accu op 35% stond...en ik kon gerust nog 3h verder dingetjes gaan doen :)

Ik moet wel zeggen dat het pinnetje van de lader er best fragiel uitziet...
Maar ja, voorzichtigheid is dan geboden he ;)

Voorlopig laat ik er tevens xp op staan..
-lees- m'n 2 keys voor msdn zijn al gebruikt voor m'n desktop en laptop
..of kan ik die 7 x86 2 keer gebruiken? :|

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2009 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
@dgen, even bevestigen of het deze is: pricewatch: Crucial CT25664AC800 maar volgens mij wel :Y)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Philflow schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:12:
[...]

1005HA-M staat er toch echt in.
Inderdaad ,ik heb de post niet goed gelezen ;ik las 1000HA-M ipv. 1005HA-M :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

Laatst met een 1005HA-H kunnen spelen en ben erg te spreken over de algemene kwaliteit, dislay en accuduur, maar ik mis toch wat zaken en hoop dat Asus binnenkort nog met upgrades komt.
De VGA aansluiting is leuk, maar HDMI is compacter en heb je tegenwoordig veel meer aan, daarnaast zou de max helderheid van het scherm iets omhoog kunnen en het liefst een upgrade van de GPU zodat gameperformance en videoperfomance een redelijke boost krijgen zoals je bij de ION chipset ook ziet.

De behuizing is trouwens erg strak met het glossy zwart, maar o zo snel vies...
Overigens zie ik enkel overal versies met XP Home. Zonde als je dat niet gebruikt, omdat de prijs toch omhoog gaat vanwege de licentie.

[ Voor 17% gewijzigd door n00bs op 07-09-2009 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

n00bs schreef op maandag 07 september 2009 @ 21:00:
daarnaast zou de max helderheid van het scherm iets omhoog kunnen
Dat kan gelukkig al d.m.v. het gratis tooltje Eeectl.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 07-09-2009 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op maandag 07 september 2009 @ 18:59:
@dgen, even bevestigen of het deze is: pricewatch: Crucial CT25664AC800 maar volgens mij wel :Y)
exactomundo!!
quake live werkt trouwens wel perfect op low :p
...dus binnenkort als ik naar dubai vertrek..eventjes ql op het vliegveld xD

Ik zat trouwens te lezen hoe je w7 op dit machientje kan zetten..hm..omslachtig te werk gaan is het...al valt het op zich nog wel mee heur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decalies
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-09 16:48
Ik heb net een 1005-HAH aangeschaft, met gelijk een reepje Corsair 2 Gb, CL5.0 PC6400 (VS2GSDS800D2). Dit geheugen werkt prima.

PS Vast al vaker genoemd, maar voor de zekerheid: als je het geheugen hebt uitgebreid, moet je de eerste de eerste keer dat je opstart de 'boot booster' op disabled zetten in het BIOS. Anders ziet Windows slechts 1 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Geheugens toegevoegd aan de TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een uurtje ofzo geleden erachter gekomen dat ik msdn 2 nederlandse edities voor w7 heeft toegevoegd :D
Zometeen denk ik al overstappen op 7 denk ik

Of is dat nu niet zo een goeie keuze ivm drivers voor camere, touchpad e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• linp
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 22:38:
Een uurtje ofzo geleden erachter gekomen dat ik msdn 2 nederlandse edities voor w7 heeft toegevoegd :D
Zometeen denk ik al overstappen op 7 denk ik

Of is dat nu niet zo een goeie keuze ivm drivers voor camere, touchpad e.d.?
Drivers zijn geen probleem op dit forum is een aparte sectie over win 7 op een eeepc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16-09 16:54
Ik ben heel er aan het twijfelen tussen de 1005HA-M en de 1005HA-H.

De reden dat ik een mini-laptop wil kopen is vanwege het lichtere gewicht en de langere accuduur dan mijn huidige grote laptop.

De H gaat qua accu zo'n 2 uur langer mee, dus dat is al een voordeel. Ook heeft hij bluetooth. De H variant is echter wel zo'n 45 euro duurder dan de M variant. Een groot voordeel van de M variant vind ik het matte scherm. Ik wil de laptop soms ook buiten en in de trein gebruiken en op de H variant zie je dan toch bijna niks? Ook al ga je dat EEEctl gebruiken, dan gebruik je toch ook meer accu en komt deze uiteindelijk hetzelfde neer als de M variant? (waarbij je zonder die EEEctl ook in de trein en buiten kunt werken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Donatelloo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:02:
Ook al ga je dat EEEctl gebruiken, dan gebruik je toch ook meer accu en komt deze uiteindelijk hetzelfde neer als de M variant? (waarbij je zonder die EEEctl ook in de trein en buiten kunt werken).
Dat klopt in principe, met een glimmend scherm zul je een fellere backlight nodig hebben. Nou heb je in de trein niet zo'n heel felle backlight nodig, en zal het verschil meevallen. Buiten is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
In de trein toch ook wel lijkt me, vooral als je aan de kant van de zon zit en je jezelf ziet?

Ik weet niet hoeveel energie die EEEctl kost? Want in principe is het batterijverschil dan verwaarloosbaar tussen de M en H variant. In ieder geval niet 45 euro waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

In die setting ben je sowieso beter af met een mat scherm imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

linp schreef op maandag 07 september 2009 @ 23:07:
[...]

Drivers zijn geen probleem op dit forum is een aparte sectie over win 7 op een eeepc.
bedankt he :)
Ik ben er dus deze middag in geslaagd om w7 pro NL te dumpen op de 1005HA-H :)
Alle drivers die ik nodig had zijn geinstalled en het werkt als een tierelier ;)

Die batterij status icon in 7 gaf me bij 100% trouwens 6h50 weer..Moet ik daar serieus rekening mee houden?
Of valt dat gewoon lekker op een korreltje zout te nemen ;)

In ieder geval, ik denk er aan om deze laptop aan te smeren bij mn ouders (ze kopen dan een nieuwe ofc)
Ideaal om in huis mee rond te lopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Philflow schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 11:47:
In die setting ben je sowieso beter af met een mat scherm imo.
Ja daar dacht ik ook aan, alhoewel sommigen zeggen dat een glossy scherm heel erg meevalt?

Overigens zie ik op de site van 4-launch staan(hier wil ik hem bestellen) dat de laptop M een 'Glare' scherm heeft. Is het dan niet juist spiegelend?

https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-075731

Sorry voor al die vragen, twijfel nogal over de keuze :$

[ Voor 7% gewijzigd door Donatelloo op 08-09-2009 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Donatelloo schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 17:25:
[...]
Ja daar dacht ik ook aan, alhoewel sommigen zeggen dat een glossy scherm heel erg meevalt?
Ik vind van wel. Ik kijk altijd dwars door de reflecties heen. Maar ik ben er dan ook getrained in want mijn desktop monitor is zelfs glossy. Maar veel mensen hebben een hekel aan de reflecties.
Overigens zie ik op de site van 4-launch staan(hier wil ik hem bestellen) dat de laptop M een 'Glare' scherm heeft. Is het dan niet juist spiegelend?
Dat lijkt me een fout.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 08-09-2009 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Ik heb de 1005-HA-M bestelt daar ;) De witte. In de veronderstelling uiteraard dat hij een mat scherm heeft. (Anders is het ook geen 1005-HA-M natuurlijk en kan dat ook niet op de doos staan.) Dus als het toch de verkeerde is breng ik hem weer terug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Hoi,

Ik heb hier eens gelezen en ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 1005HA H en 1005HA M.
Mijn budget speelt in dit geval geen rol. Ook bluetooth en de webcam interesseren me niet heel veel.

Nu wil ik de laptop vooral in de trein gebruiken. Dat betekent zonder netstroom, waar de H dus de voorkeur krijgt, maar af en toe wel in de zon, waar de M dus de voorkeur krijgt als ik het hier zo lees.

Klopt het dat bij de H het scherm gewoon heel erg spiegelt en er zo'n harde laag overheen zit als het ware? Is dat dan bij de M niet zo?

Wat zouden jullie doen in mijn geval?

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

cv1987 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:17:
De M. Biedt meer waar voor z'n geld imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
cv1987 schreef op dinsdag 08 september 2009 @ 22:17:
Hoi,

Ik heb hier eens gelezen en ik zit nog steeds te twijfelen tussen de 1005HA H en 1005HA M.
Mijn budget speelt in dit geval geen rol. Ook bluetooth en de webcam interesseren me niet heel veel.

Nu wil ik de laptop vooral in de trein gebruiken. Dat betekent zonder netstroom, waar de H dus de voorkeur krijgt, maar af en toe wel in de zon, waar de M dus de voorkeur krijgt als ik het hier zo lees.

Klopt het dat bij de H het scherm gewoon heel erg spiegelt en er zo'n harde laag overheen zit als het ware? Is dat dan bij de M niet zo?

Groetjes
Zoals je hierboven leest ben ik voor de M gegaan ;) Als die net zo Mat is als mijn huidige laptop dan is dat prima. Ik zie mijzelf nooit in de laptop. Als ik bij groepsgenoten kijk, die gebruiken hun laptop soms ook gewoon als spiegel haha.

Als je van plan bent de laptop ook veel in de trein/buiten te gebruiken dan zou ik voor de M variant gaan. Mij interesseerden bluetooth en de webcam ook niet. Enige waar ik een beetje over twijfelde was de accu. Die van de H gaat zo'n 2 uur langer mee. Maargoed, als ik de 8,5 (blijft denk ik 6 van over) vergelijk van de M variant met mijn huidige laptop, dan is dat nog heel veel.

(En dan heb ik voor de witte gekozen, aangezien die niet zoals de zwarte het zonlicht aantrekt en bovendien erg stylish is :P)

[ Voor 10% gewijzigd door Donatelloo op 08-09-2009 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Ik heb zojuist mijn bestelling bij 4launch toch maar geannuleerd. Kreeg deze mail terug. Vind het wel zeer vreemd?

Beste,

In navolging van uw opmerking hebben wij navraag gedaan bij onze afdeling Productmanagement.

U gaf aan: “In de advertentie op de webpagina staat bij dit model dat hij een 'glare' scherm heeft. Glare betekent normaal gesproken een spiegelend scherm. De 1005HA-M laptop heeft echter altijd een Mat scherm (dus niet spiegelend) op andere websites die informatie geven over deze laptop. De 1005HA-H heeft wél een spiegelend scherm. Ik heb de M dus gekocht in de veronderstelling dat hij een Mat scherm heeft.
Wellicht dat jullie dit ook kunnen aanpassen op jullie webpagina? Voor andere klanten.”

Onze afdeling productmanagement geeft aan dat het hier om een glanzend (glare) scherm gaat. Wij leveren dus níet de matte variant.

Wenst u, dit wetende, de bestelling door te laten gaan?

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cv1987
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09-2024
Dat zou betekenen dat ze de H aan het verkopen zijn voor de prijs van de M....
Geen slechte deal voor iedereen die wel een glanzend scherm wil lijkt me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
cv1987 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:06:
Wel slechte deal, want er is ook een 1005HA Seashell in omloop... Die heeft een glanzend scherm, maar een N270 processor en een accu die maar 6 uur meegaat. (in beste omstandigheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Heb nog maar een mail gestuurd met de vraag of ze het niet even goed kunnen nakijken. En anders neem ik aan dat ik mijn geld wel terugkrijg. Dan bestel ik hem hier:

http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00680498

Alhoewel het vreemd is dat daar ook Seashell bijstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Donatelloo schreef op woensdag 09 september 2009 @ 09:31:
Alhoewel het vreemd is dat daar ook Seashell bijstaat.
Het model is dan ook hetzelfde voor alle types 1005, seashell, ofwel het taps toelopen van voor naar achter wanneer hij gesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Donatelloo schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:03:
Ik heb zojuist mijn bestelling bij 4launch toch maar geannuleerd. Kreeg deze mail terug. Vind het wel zeer vreemd?
Bij Notebookshop.nl is ie goedkoper (incl. verzenden), lekker daar bestellen.
cv1987 schreef op woensdag 09 september 2009 @ 00:06:
Volgens mij is het gewoon een fout. Ze kunnen de doos echter niet open maken om het te controleren.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 09-09-2009 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Philflow schreef op woensdag 09 september 2009 @ 11:05:
[...]

Bij Notebookshop.nl is ie goedkoper (incl. verzenden), lekker daar bestellen.

[...]

Volgens mij is het gewoon een fout. Ze kunnen de doos echter niet open maken om het te controleren.
Heb Dunnet gemaild en het betreft daar gewoon de M versie met mat scherm. Daar is hij inclusief verzenden goedkoper dan bij Notebookshop overigens (Dunnet is 283 euro).

Moet even afwachten op 4launch wat zij zeggen. Ze vragen het nog een keer na, en als zij niet met een mat scherm hebben dan bestel ik hem maar bij Dunnet. Alhoewel het denk ik inderdaad een mat scherm is maar ze mogen hem inderdaad niet open maken. (Overigens haal ik hem bij 4launch zelf op, dus dan zou de witte mij 276 kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Donatelloo schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:22:
[...]
Daar is hij inclusief verzenden goedkoper dan bij Notebookshop overigens (Dunnet is 283 euro).
Notebookshop € 281 incl. verzenden. Komplett nog goedkoper.
pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M Zwart

[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 09-09-2009 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al ervaringen met het touchscreen onder linux op een T91 ? Lijkt me interessant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Philflow schreef op woensdag 09 september 2009 @ 12:26:
[...]

Notebookshop € 281 incl. verzenden. Komplett nog goedkoper.
pricewatch: Asus Eee PC 1005HA-M Zwart
Heb net 4launch gebeld (krijg je toch sneller antwoord). Nieuwste informatie zegt dat het toch om een Mat scherm gaat. Hij komt vandaag of morgen al binnen bij 4launch dus als ik vrijdag in eindhoven ben kan ik hem waarschijnlijk halen. En dat dan voor 276 euro :) Mocht hij toch glanzend zijn dan kan ik hem gewoon weer inleveren. Ben benieuwd ;)

EDIT: Wat kan ik hem beste doen met de laptop om de accu niet naar de vernieling te helpen?
- Laptop gelijk opstarten en helemaal leeg laten lopen tot hij uitvalt. Dan weer opladen
- Laptop gelijk opstarten en leeg laten lopen tot zo'n 5%. Dan weer opladen voor hij uitvalt.
- Laptop eerst volledig opladen, dan helemaal leeg laten lopen tot hij uitvalt. Dan weer opladen
- Laptop eerst volledig opladen, dan leeg laten lopen tot zo'n 5%. Dan weer opladen voor hij uitvalt.

en om daarna de accu het beste te houden, laptop leeg laten lopen tot zo'n 5 % of helemaal leeg laten lopen? Of maar 1x in de 3 maanden leeg laten lopen?

EDIT 2: Heb nu ook mail:

Beste,

U heeft gelijk, deze is anti-glare. Dus mat te leveren. Dit is inmiddels op de site ook zo aangepast.
Hopende u hierbij voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

En ook op de site is het dus aangepast nu ;) https://www.4launch.nl/shop/get/p-18#p-4-productid-075731

[ Voor 43% gewijzigd door Donatelloo op 09-09-2009 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n netbook kwam binnen met 35%..
Meteen aangezet en door laten lopen tot hij in standby mode ging.
Toen nog eens aangezet (hij viel uit met nog 20' te gaan)

Gisteren had ik hem op 100%...en gisteren laten lopen tot iets minder als 10%
11% met nog 1h in idle over

• Moumentai
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18-07 09:54
Zelf zit ik te twijfelen tussen de volgende 2 netbooks.

1. Asus EEE 1005HA-H
2. Acer Aspire One D250-Btk

Kan iemand mij aanraden welke het beste is? Het enige wat ik zal doen met de netbook is simpel gebruik, zoals muziek afspelen, filmpjes afspelen, YouTube, E-mail, Internet, Trillian. Dat soort zaken :).

Alvast bedankt!

• Philflow

Philflow

Moumentai schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:28:
Kan iemand mij aanraden welke het beste is? Het enige wat ik zal doen met de netbook is simpel gebruik, zoals muziek afspelen, filmpjes afspelen, YouTube, E-mail, Internet, Trillian. Dat soort zaken :).
Ik ga je vraag niet beantwoorden, maar als je de reviews naleest (notebookjournal.de) wordt je vraag vanzelf beantwoord :)

Ook is er een Acer versie met een 1280*720 scherm, maar die staat afaik niet in de Pricetwatch, wel op hardware.info.

• Moumentai
Philflow schreef op donderdag 10 september 2009 @ 13:32:
[...]

Ik ga je vraag niet beantwoorden, maar als je de reviews naleest (notebookjournal.de) wordt je vraag vanzelf beantwoord :)

Ook is er een Acer versie met een 1280*720 scherm, maar die staat afaik niet in de Pricetwatch, wel op hardware.info.
Die vraag wordt mij alleen beantwoord indien je goed bent in Duits, wat ik dus niet kan :).

• Donatelloo
Kreeg zojuist de mail dat mijn 1005HA-M binnen is vanuit de leverancier bij 4launch. Ga hem morgenmiddag ophalen ;)

Wel geinig overigens dat de laptop waar ik 276,50 voor heb betaald, nu voor 283 op de webshop staat.

[ Voor 36% gewijzigd door Donatelloo op 10-09-2009 15:15 ]

• Philflow

Philflow

Moumentai schreef op donderdag 10 september 2009 @ 15:08:
[...]
Die vraag wordt mij alleen beantwoord indien je goed bent in Duits, wat ik dus niet kan :).
Wel eens gehoord van de website Google? :) Die kunnen voor je vertalen.

• Appo
  • Laatst online: 07-09 11:13
Ik heb sinds vandaag de 1005ha-h versie, alles werkt goed behalve de draadloze verbinding. Het valt continue uit, en als die verbonden is, kan ik niet internetten. Heb al hersteld, router gereset, heeft niets kunnen doen. Verbinding geeft continu aan dat de verbinding uitstekend is.

Als dit bekende probleem bij iemand is, alle advies is welkom.

Voor de rest is het een hele leuke netbook!

[ Voor 8% gewijzigd door Appo op 10-09-2009 16:49 ]

• Donatelloo
Krijg nu van iemand anders weer een mail dat mijn 1005HA-M een glanzend scherm heeft :')

Ik ga hem morgen ophalen en dan zie ik het wel. Maak daar gelijk de doos open en als hij een glanzend scherm heeft lever ik hem gelijk weer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Heb gisteren windows 7 geinstalleerd en dat werkt goed, ook de internet.

De reden dat gisteren internet het niet meer deed (xp), was omdat ik de programma privoxy had verwijderd. Om internet weer werkend te krijgen, moest je ook de programma parent control verwijderen.

Heb de info hier gevonden:

http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=71975

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 14:40

n00bs

Het is weer Zomer!

zunshine schreef op donderdag 10 september 2009 @ 16:12:
Ik heb sinds vandaag de 1005ha-h versie, alles werkt goed behalve de draadloze verbinding. Het valt continue uit, en als die verbonden is, kan ik niet internetten. Heb al hersteld, router gereset, heeft niets kunnen doen. Verbinding geeft continu aan dat de verbinding uitstekend is.

Ik zou beginnen met een herinstallatie met de laatste drivers en BIOS.
Vervolgens alles handmatig configgen en naast jouw router gaan zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik was heel blij met een dergelijke adapter als deze:

http://www.erconline.nl/u...in-1-usb-90-w-p-5090.html

Alleen sinds vandaag werkt mijn EEEpc er niet meer op.

Max. output is 3,75A wat voldoende zou moeten zijn op 12V maar het accu lampje blijft maar zeer onregelmatig rood knipperen, dus er is denk ik te weinig vermogen. Ook een omgeruilde versie geeft dit probleem.

Aan de scope varieert deze geschakelde voeding tussen de 10 en de 11,75V wat heel snel gaat, onder belasting heb ik het nog niet gemeten want dan moet ik een verloopje maken.

wat denkt men hier van ? Accu niet OK ofzo ? moet even de originele lader weer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Lekker dingetje hoor die 1005HA-M, ben vooral heel erg blij met het matte scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had ik gisteren wat meegemaakt zeg :p

Ik merkte op dat er een sim card slot aanwezig is als je de batterij wegdoet..
Ik natuurlijk proberen om een sim kaartje van me erin te krijgen...
Valt dat ding gewoon door die slot ...

Dus ik helemaal in paniek...Die 1005 begon al te rammelen...
De oplossing is trouwens heel simpel...al zat ik hem wel ff te knijpen..

Gewoon het geheugen slotje eruit halen..en je kan bij je kaartje komen...mits je een beetje aan het tilten slaat

Dus alles weer gefixed!!

Even nog vermelden dat mn broer gisteren ook nog een 1005ah h had besteld...en deze heeft ontvangen om 12h vandaag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-09 19:10
Ik ben sinds vandaag in bezit van de 1005HA. Ik heb er gelijk een geheugenbankje van 2Gb ingezet. Echt een prachtig speeltje, maar nou valt het me op dat een video'tje op youtube kijken nogal af en toe wat schokkerig draait (al helemaal in HD kwaliteit, maar goed daar is ie niet voor gemaakt denk ik). Heb al de nieuwste BIOS geinstalleerd en de nodige drivers geupdate. Iemand anders een idee hoe ik de grafische performance kan verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Streaming flash video's zijn een ramp, ongeacht de processor!

Heb je er nog exotisch geheugen in gestopt of staat hij al in het lijstje in de topic start, maar nog niet met het 1005HA(-H/M) er achter in het rijtje met werkende typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-06-2021
Ik zit al een tijdje te kijken naar de 1000HE netbook van Asus.
Kwam heel goed uit de tests, vooral door z'n accuduur van bijna 10 uur en het fijne toetsenbord.
Wat me opvalt, is dat bij steeds meer (web)shops deze editie niet meer leverbaar is.
(sallandautomatisering bijvoorbeeld, staat nog wel in de pricewatch, maar heeft hem niet meer)
Is deze netbook vervangen door een nieuwe editie met ongeveer dezelfde eigenschappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
Wiethoofd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:26:

Heb je er nog exotisch geheugen in gestopt of staat hij al in het lijstje in de topic start, maar nog niet met het 1005HA(-H/M) er achter in het rijtje met werkende typen?
Ik heb een reepje Kingston gebruikt, maar die staat idd al vermeld in het lijstje voor gerbuik met de 1005-HA, dat lijstje bleek erg nuttig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Fawn schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:32:
Ik zit al een tijdje te kijken naar de 1000HE netbook van Asus.
Kwam heel goed uit de tests, vooral door z'n accuduur van bijna 10 uur en het fijne toetsenbord.
Wat me opvalt, is dat bij steeds meer (web)shops deze editie niet meer leverbaar is.
(sallandautomatisering bijvoorbeeld, staat nog wel in de pricewatch, maar heeft hem niet meer)
Is deze netbook vervangen door een nieuwe editie met ongeveer dezelfde eigenschappen?
Ik denk dat de 1005HA-H wel een goed alternatief is. Accu gaat ruim 10 uur mee.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
Smarron schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:45:
[...]
Ik denk dat de 1005HA-H wel een goed alternatief is. Accu gaat ruim 10 uur mee.
Bedankt. Ik snapte het systeem van de nummering/typering nauwelijks.
De 1005HA-H is goed beschikbaar op het eerste gezicht, en zit ook in dezelfde prijsklasse.

• Philflow

Philflow

Fawn schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:49:
[...]
Bedankt. Ik snapte het systeem van de nummering/typering nauwelijks.
De 1005HA-H is goed beschikbaar op het eerste gezicht, en zit ook in dezelfde prijsklasse.
In de start post staat het allemaal mooi uitgelegd, met dan aan Wiethoofd.
Wiethoofd schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:26:
Zolang je het over Atom hebt inderdaad. Met overklokken gaat het al beter. Met een SU3500 nog veel beter.
Fawn schreef op vrijdag 11 september 2009 @ 23:32:
De 1000H(E) is vervangen door de 1005HA-M en -H.

[ Voor 54% gewijzigd door Philflow op 12-09-2009 01:33 ]

• Wiethoofd
Philflow schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 01:29:
Zolang je het over Atom hebt inderdaad. Met overklokken gaat het al beter. Met een SU3500 nog veel beter.
Zelfs op een Core2Duo of een X2 kan je haperingen hebben als je toevallig net je CPU aan het belasten bent, het is gewoon niet lekker afspelen via je browser met flash wat een te hoge CPU-load heeft.

• Philflow

Philflow

Wiethoofd schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 07:56:
[...]
Zelfs op een Core2Duo of een X2 kan je haperingen hebben als je toevallig net je CPU aan het belasten bent, het is gewoon niet lekker afspelen via je browser met flash wat een te hoge CPU-load heeft.
Ok maar dat geldt voor ook voor alle 1080p video. Als je net je CPU aan het belasten bent gaat het niet lekker.

Probleem van de Atom is dat HD Flash een no go is, zelfs als je niets anders doet met je CPU.

• Wiethoofd
Philflow schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 08:50:
Probleem van de Atom is dat HD Flash een no go is, zelfs als je niets anders doet met je CPU.
Mijn Dual Core Atom 330 (de destkop versie) heeft anders geen probleem met HD Flash van YouTube, dit waarschijnlijk omdat 4 threads en dual channel geheugen een hoop goedmaken 8)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik wil het liefst een 1005 met een mat scherm, de 1005HA-M. Hierboven schrijft een aantal tweakers dat ook. Maar als ik het goed heb heeft die 1005HA-M veel mindere specs t.o.v. de glanzend scherm 1005HA-H, metname als het gaat om de batterijduur en het ontbreken van bluetooth. Ik vind het nogal vreemd dat Asus een glanzendscherm verbindt aan betere specs.

Nog een vraag over de garantie: De meeste winkels bieden 1 jaar garantie, sommige 2 jaar. Hoe kan dat? Er zit toch gewoon een fabrieksgarantie van een x aantal jaren op?

Laatste vraag: Mag ik de geheugenmodule vervangen door een grotere zonder dat dit invloed op de garantie heeft?

[ Voor 10% gewijzigd door SvMp op 12-09-2009 12:48 ]

• Wiethoofd
SvMp schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:37:
Laatste vraag: Mag ik de geheugenmodule vervangen door een grotere zonder dat dit invloed op de garantie heeft?
Ja dat mag, het is alleen zo dat bij een paar nieuwe modellen de overklok-optie uit je BIOS verdwijnt, maar of je hier echt wat aan hebt op de al trage atom....

• Donatelloo
SvMp schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 12:37:
Ik wil het liefst een 1005 met een mat scherm, de 1005HA-M. Hierboven schrijft een aantal tweakers dat ook. Maar als ik het goed heb heeft die 1005HA-M veel mindere specs t.o.v. de glanzend scherm 1005HA-H, metname als het gaat om de batterijduur en het ontbreken van bluetooth. Ik vind het nogal vreemd dat Asus een glanzendscherm verbindt aan betere specs.

Nog een vraag over de garantie: De meeste winkels bieden 1 jaar garantie, sommige 2 jaar. Hoe kan dat? Er zit toch gewoon een fabrieksgarantie van een x aantal jaren op?
- Ik heb zoals ik al zei ook de 1005HA-M sinds gisteren, vanwege het matte scherm (gebruik hem ook in de trein op weg naar school). Ik ben hier heel erg blij mee. Binnen heb je aan de een-na-lichtste stand genoeg om prima te kunnen werken en buiten kun je ook werken zonder dat programma EEEctl(van wat ik gehoord heb, heb je die bij een glanzend scherm wel nodig als je buiten werkt).
Ook als de zon schijnt (alhoewel je niet de zon echt rechtstreeks op je scherm moet laten vallen want dan zie je de ronde zon in je scherm), maar als je je laptop 5 graden draait (en dus niet de zon precies in je rug hebt) kun je prima zien.

Verder, wat versta je onder betere specs? De accu zal inderdaad wat langer meegaan (denk zo'n uur of 1,5 uur). Mijn accu heb ik nu 2x opgeladen. Bij de eerste keer haalde ik zo'n 6 uur (in die 6 uur deed ik downloaden, msn, internet en had ik het scherm op een van de lichtste standen). Nu na de tweede keer opladen heb ik nog 44% over, terwijl de laptop al sinds 10 uur aanstaat. In vind de accu van deze dus ook meer als genoeg ;) Bovendien is de 1005HA-H 0,06 Ghz sneller (niet de moeite waard dus) en heeft hij inderdaad bluetooth (die gebruik ik toch nooit) en een betere webcam (1,3 ipv 0,3), maar die gebruik ik ook alleen maar voor msn. 't Is maar net de vraag of die dingen 40 euro meer waard zijn? En dan heb je ook nog eens een glanzend scherm.

- De garantie van Asus is geloof ik maar 1 jaar (terwijl dit voorheen 2 was?). Bij de media markt had ik ook maar 1 jaar garantie gekregen als ik hem daar had gehaald.

• SvMp
  • Niet online
@Donatelloo: Onder betere specs versta ik inderdaad langere accuduur en bluetooth. 6 uur is me net te weinig, in principe zou die laptop het tijdens een treinretour Groningen - Maastricht moeten volhouden volgens mijn eigen maatstaven. Bluetooth gebruik ik zoveel, dat ik niet wil klooien met een aparte module.

Zojuist even telefonisch contact gehad met Informatique. De medewerker die ik sprak kon geen uitspraken doen over die garantie. Als er 24 maanden op de bon staat, heb je daar als klant recht op, ongeacht of deze door Asus wordt gedekt. 1 jaar garantie vind ik echt schandalig, aangezien op vrijwel alle losse componenten 2 - 3 jaar wodt aangeboden.

[ Voor 9% gewijzigd door SvMp op 12-09-2009 13:36 ]

• Donatelloo
SvMp schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:34:
@Donatelloo: Onder betere specs versta ik inderdaad langere accuduur en bluetooth. 6 uur is me net te weinig, in principe zou die laptop het tijdens een treinretour Groningen - Maastricht moeten volhouden volgens mijn eigen maatstaven. Bluetooth gebruik ik zoveel, dat ik niet wil klooien met een aparte module.

Zojuist even telefonisch contact gehad met Informatique. De medewerker die ik sprak kon geen uitspraken doen over die garantie. Als er 24 maanden op de bon staat, heb je daar als klant recht op, ongeacht of deze door Asus wordt gedekt. 1 jaar garantie vind ik echt schandalig, aangezien op vrijwel alle losse componenten 2 - 3 jaar wodt aangeboden.
Als je persee bluetooth wilt en een langere accu dan 6 uur dan zul je toch voor het glanzende scherm van de 1005 moeten gaan inderdaad. En anders is de 1101 ook nog mogelijk, die heeft een langere accu, alleen wel een slechtere processor.

• Philflow

Philflow

SvMp schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 13:34:
De 1000HE voldoet wel aan je eisen. En heeft volgens mij ook nog 2 jaar garantie.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-09-2009 14:09 ]

• berend_
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 21 augustus 2009 @ 10:21:
[...]

Zover ik weet is er in NL geen 901 meer te krijgen... vandaar heb ik marktplaats maar geraadpleegd...
http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=375690

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:55
Verwijderd schreef op maandag 07 september 2009 @ 11:27:
Ik heb een 1005HA-H en de mijne zoemt als die op de adapter werkt. Hebben andere mensen hier ook last van? Kan dit kwaad? Zodra ik het stekkertje eruit trek en hij werkt op de accu is de zoem weg.
Mijn 1005HA-H doet dit alleen de eerste paar minuten dat hij de accu oplaad, dit is weg na een paar minuten.

Problemen met het WLAN heb ik hier niet echt, alleen is het erg raar dat hij bij elke signaalsterke op 54mb/sec blijft staan :X

Controleer is of hij wel een IP krijgt toegewezen?

Iemand had mij gevraagd of ik een filmpje van het opstarten en van slaapstand wou maken, weet niet of iemand hier daar ook geïnteresseerd in is. Het is met 1GB ram :+

Koude start:
http://www.youtube.com/watch?v=kw_hgU1Al0A

Slaapstand:
http://www.youtube.com/watch?v=NIVzrtwExtE

Je kan ook wel zien dat als het apparaat uit staat het een goeie spiegel is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
nooberke schreef op zaterdag 12 september 2009 @ 17:15:
[...]

Problemen met het WLAN heb ik hier niet echt, alleen is het erg raar dat hij bij elke signaalsterke op 54mb/sec blijft staan :X

Controleer is of hij wel een IP krijgt toegewezen?
Probleem is al opgelost, had het programma privoxy (staat standaard op je eepc) verwijderd, waardoor internet het niet meer deed, oplossing was om ook het programma parent control te verwijderen, dat heeft bij mij geholpen.

Ik heb jammer genoeg een nieuw probleem, zat te spelen met partities en er is iets goed misgegaan.

Partities zoals windows 7 laat zien:

C= xp
D= windows 7
E= PE ? (ik denk iets met recovery ?)
F= 50 mb ? (idem)
G= 80 gb

Windows xp start bij niet meer op, veilige modus ook niet, geen flauw idee waarom. Windows 7 doet het wel.

Ik dacht om effe de ingebouwde recovery te gebruiken, maar als ik start en op F9 druk, gebeurt er helemaal niets?

Weet iemand hoe ik de recovery kan gebruiken met de 1005ha-h?

Voor de rest is dit toch heerlijk netbook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Laatst online: 21:55
zo staan de schijven bij mij:

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/5794/schijfeee.jpg

Die Efi partitie is van EEE fast-boot dacht ik
C=Windows
D=Normaal
PE=Recovery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-09 13:39
Ik zit sterk te twijfelen tussen de 1005HA-M en de 1005HA-H, vooral of de betere accu het prijsverschil rechtvaardigt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
nooberke schreef op zondag 13 september 2009 @ 09:35:
zo staan de schijven bij mij:

[afbeelding]

Die Efi partitie is van EEE fast-boot dacht ik
C=Windows
D=Normaal
PE=Recovery
Zo zit de mijne er uit.

http://img19.imageshack.us/i/capturegz.jpg/

[ Voor 78% gewijzigd door Appo op 13-09-2009 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rammstein
[b][message=32568075,noline]
Weet iemand hoe ik de recovery kan gebruiken met de 1005ha-h?
Raar gisteren nog via F9 gedaan. Vervolgens werdt dat recover ding gestart met ghost en ging hij de boel recoveren. Zou het misschien te maken hebben met dat je Windows 7 geïnstalleerd hebt + dual boot? Heb er vanmorgen ook Windows 7 opgezet, dus zal eens kijken.

Edit: Hmm F9 werkt gewoon. Wel even zorgen dat je vanuit de postscreen F9 drukt. Normaal heb ik zo'n modus dat ie gelijk windows opstart en de BIOS overslaat, quickboot ofzoiets.. Dan werkt F9 ook niet bij mij.

[ Voor 22% gewijzigd door Rammstein op 13-09-2009 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
P.C.Simonis schreef op zondag 13 september 2009 @ 19:51:
[...]

Raar gisteren nog via F9 gedaan. Vervolgens werdt dat recover ding gestart met ghost en ging hij de boel recoveren. Zou het misschien te maken hebben met dat je Windows 7 geïnstalleerd hebt + dual boot? Heb er vanmorgen ook Windows 7 opgezet, dus zal eens kijken.

Edit: Hmm F9 werkt gewoon. Wel even zorgen dat je vanuit de postscreen F9 drukt. Normaal heb ik zo'n modus dat ie gelijk windows opstart en de BIOS overslaat, quickboot ofzoiets.. Dan werkt F9 ook niet bij mij.
Heb de quite boot ook uitgezet, heeft niet kunnen baten.

In windows 7 zie ik de volgende partities, vaag dat ik dus de verborgen partitie ook zie...
http://img19.imageshack.us/i/capturegz.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Zodra je de partities veranderd hebt werkt F9 niet meer.
Dat is omdat de MBR aangepast is.

Het enige dat je kan doen is een windows XP cd of op USBstick nemen en je serial gebruiken of aan iemand vragen met dezelfde netbook om zijn schijf te Ghosten of recovery cd's aan te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fawn
XBOXCenturion schreef op zondag 13 september 2009 @ 17:45:
Ik zit sterk te twijfelen tussen de 1005HA-M en de 1005HA-H, vooral of de betere accu het prijsverschil rechtvaardigt.
Het maakt misschien niet extreem veel verschil, maar er zit volgens mij ook een net iets andere processor in de 1005HA-H dan in de 1005HA-M, een Atom 280 ipv een Atom 270, deze is net iets sneller.
Verder heb je een iets betere webcam, 1,3 megapixel ipv 0,3 megapixel, dus het is niet alleen de accuduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

+ Bluetooth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
sn0w13 schreef op zondag 13 september 2009 @ 20:30:
Zodra je de partities veranderd hebt werkt F9 niet meer.
Dat is omdat de MBR aangepast is.

Het enige dat je kan doen is een windows XP cd of op USBstick nemen en je serial gebruiken of aan iemand vragen met dezelfde netbook om zijn schijf te Ghosten of recovery cd's aan te maken.
Oh, dat is balen,dus die mbr kan helemaal niet meer aangepast worden.. Mijn zusje heeft dezelfde netbook als de mijne, welke programma raad je me aan om te ghosten?

Ps. het viel me op dat in de bios, bootbooster bij mij niet zichtbaar was en bij haar wel en ook deed haar f9 het.

[ Voor 9% gewijzigd door Appo op 14-09-2009 07:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
zunshine schreef op zondag 13 september 2009 @ 23:53:
[...]

Oh, dat is balen,dus die mbr kan helemaal niet meer aangepast worden.. Mijn zusje heeft dezelfde netbook als de mijne, welke programma raad je me aan om te ghosten?

Ps. het viel me op dat in de bios, bootbooster bij mij niet zichtbaar was en bij haar wel en ook deed haar f9 het.
Het simpelste is een usb DVD-schrijver aan te sluiten op de netbook van je zus en een recovery cd te maken.
Daarna zet je de recovery terug op jouw netbook.
Vergeet niet achteraf het serienummer van Vista te veranderen met je eigen nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Sinds afgelopen weekend heb ik de Asus EEE 1005HA-M gekocht en ik ben er DIK tevreden over. Apparaat is snel, werkt goed, is stil, gaat ongeveer 6 uur lang mee op normaal gebruik, Super Preformance Mode. Beeldscherm is fantastisch ook dankzij het matte scherm. Dat glimmende is nogal storend, had ik ook op een vorige laptop en is gewoon niet meer te werken in de zon.

Wel wil ik graag upgraden naar 2 GB RAM geheugen.

Weten jullie of dit geheugen ook past in de 1005HA-M? Aangezien in de tabel alleen de 1005HA-H staat vermeld. Link: http://www.informatique.n...so-dimm-2gb-pc2-6400.html.

En wat vinden jullie beter? Kingston of Corsair.

Bedankt voor de reacties alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Moumentai schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:05:
Wel wil ik graag upgraden naar 2 GB RAM geheugen.

Weten jullie of dit geheugen ook past in de 1005HA-M? Aangezien in de tabel alleen de 1005HA-H staat vermeld. Link: http://www.informatique.n...so-dimm-2gb-pc2-6400.html.
quote: Geheugen upgrades
De verschillende typen geheugen die hierboven werkend getest staan zullen in 99,9% van de gevallen ook in de andere EEE PC typen werken, mocht je hierover zekerheid willen hebben dan kan je dat natuurlijk altijd vragen in dit topic waarna het hier bijgewerkt kan worden.
Aangezien de HA-M en de HA-H nauwelijks van elkaar verschillen (iig qua moederbord en BIOS) lijkt me dat dit prima gaat werken en heb ik het tekstje er in de TS niet voor niets bijgezet :Y)
En wat vinden jullie beter? Kingston of Corsair.
Als rasecht Nederlander ga je natuurlijk voor de goedkoopste 8) Pas als je gaat overclocken of echt de laagste latencies wilt moet je naar de onderlinge verschillen gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Wiethoofd schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:32:
[...]

[...]

Aangezien de HA-M en de HA-H nauwelijks van elkaar verschillen (iig qua moederbord en BIOS) lijkt me dat dit prima gaat werken en heb ik het tekstje er in de TS niet voor niets bijgezet :Y)

[...]

Als rasecht Nederlander ga je natuurlijk voor de goedkoopste 8) Pas als je gaat overclocken of echt de laagste latencies wilt moet je naar de onderlinge verschillen gaan kijken.
Bedankt voor je reactie! Dan ga ik deze binnenkort maar is even aanschaffen ;).

Hahaha ik ben met computers toch niet zo snel van het goedkoopste spul ;). Ik spendeer liever wat euro's meer aan goed en snel geheugen, dan daar op bezuinigen en minder geheugen ervoor terug krijgen. De netbooks zijn al niet super snel, dus goed geheugen is wel van belang om de prestaties een beetje op te krikken :).
Toch blijft het lastig kiezen tussen Corsair en Kingston. Misschien maar even in verdiepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Moumentai schreef op maandag 14 september 2009 @ 12:57:
[...]
Toch blijft het lastig kiezen tussen Corsair en Kingston. Misschien maar even in verdiepen.
Maakt echt geen moer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Oke :). Dan koop ik die van Corsair. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Laatst online: 00:02
Ik zit ook te twijfelen tussen de 1005HA-H en de 1005HA-M
Is het nou echt een nadeel zo'n glans scherm? (wil hem gaan gebruiken voor school, trein, buiten?)
Want veel duurdere notebooks (Macbook Pro??) Zie je met zon scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
jongeroel schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:32:
Is het nou echt een nadeel zo'n glans scherm? (wil hem gaan gebruiken voor school, trein, buiten?)
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Dat glansscherm ziet er niet uit.
Zie: http://www.youtube.com/watch?v=XSC11L3xKNI

Van de andere kant: Er is volgens mij geen enkele netbook met dezelfde specs (build-in bluetooth, de enorm lange batterijduur). Er is m.i. dus geen alternatief.

Ik kan Asus echt niet volgen. Maken ze eindelijk een netbook die ECHT portable is. Dus met bluetooth en enorm lange accuduur. En vervolgens komen ze met een scherm waarmee je in de zon moeilijker kunt werken dan met een mat scherm.
Hebben ze een 1005HA-M, overal lekker werken, doen ze er een accu in die het veel minder lang doet en geen bluetooth.

Asus, extreme portabiliteit is de enige reden om naar zo'n 10 inch schermpje te staren. Als ik schaduw, stroom en een netwerk voorhanden heb, dan werk ik wel op mijn veel comfortabeler ThinkPad. Zodra er op een of andere manier afbreuk aan portabiliteit wordt gedaan, wordt zo'n EeePC m.i. waardeloos.

[ Voor 34% gewijzigd door SvMp op 14-09-2009 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Garantie..ik snap het niet meer 8)7

Gemaild met Azery over hun jaar garantie. Antwoord: Het 2e jaar moet je bij Asus claimen. Ik vraag of ze zeker weten dat je 2 jaar bij Asus hebt. Antwoord: Heb je volgens de wet recht op.

Ik bellen met Asus om te vragen hoe het zit met de 1000HA-H EeePC's. Antwoord: Er zijn zowel exemplaren met 1 jaar als met 2e jaar garantie in omloop. Op die manier wordt het echt onduidelijk. Maar ik vertik het om geld bij te leggen voor een extra jaar garantie. Die dik betaalde dode pixel garantie vind ik al erg genoeg.

NB: Kan dit? http://www.azerty.nl/1-12...c-1005ha-m-atom-n270.html
Een 1005ha-m met bluetooth. Dat zit er volgens mij niet in.

[ Voor 11% gewijzigd door SvMp op 14-09-2009 17:07 . Reden: foutje er uit gehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom betaal je dan ook dode pixel garantie? Je mag elk product dat je online koopt binnen 7 dagen zonder reden terug sturen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Tsurany schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:07:
Waarom betaal je dan ook dode pixel garantie? Je mag elk product dat je online koopt binnen 7 dagen zonder reden terug sturen.
Bij dode pixel moet ik dus kosten maken voor terugsturen en verzendkosten voor een ander exemplaar. Als de 2e ook manke pixels heeft, dan wordt het al met al erg duur. Kan ik net zo goed voor 29 euro die garantie afsluiten, voor een klein beetje meer ben ik wel van het gedoe af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

jongeroel schreef op maandag 14 september 2009 @ 16:32:
Een glanzend scherm heeft ook voordelen voor contrast en kleuren. Ik kan er ook prima mee buiten werken.

Het is een kwestie van persoonlijke voorkeur. Op de Macbook Pro 15" & 17" kun je ook kiezen voor een mat scherm.
SvMp schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:09:
[...]
Kan ik net zo goed voor 29 euro die garantie afsluiten, voor een klein beetje meer ben ik wel van het gedoe af.
De kans dat je een dode pixel krijgt is, schat ik, minder dan 1 op 10. 29 euro is dus veel te duur voor zo'n verzekering.

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 14-09-2009 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:48
SvMp schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:00:
Gemaild met Azery over hun jaar garantie. Antwoord: Het 2e jaar moet je bij Asus claimen. Ik vraag of ze zeker weten dat je 2 jaar bij Asus hebt. Antwoord: Heb je volgens de wet recht op.
Azerty doet aan afschuiven, zoals veel (web)winkels je naar de fabrikant verwijzen - en soms ook uit onwetendheid trouwens. Jij hebt als consument een overeenkomst met de leverancier, n.l. dat hij een goed werkend produkt levert, dat een redelijk te achten tijd functioneert. En ja, dat kan ook heel goed meer zijn dan de termijn die vermeld wordt. Als hij dat wil doorclaimen naar de fabrikant mag 'ie dat lekker zelf doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

SvMp schreef op maandag 14 september 2009 @ 17:00:
Garantie..ik snap het niet meer 8)7

Het "2de" jaar garantie is voor verantwoording van de verkoper, was er niet laatst een stuk hier op Tweakers waar diverse webshops beterschap beloofde en dan met name vwb. dit soort zaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
Zover ik altijd heb kunnen ervaren met matte schermen en met glanzende schermen, is dat de matte schermen vaak ook "matte" kleuren hebben. Persoonlijk vind ik de glanzende schermen een veel mooiere kleuren weergaven hebben. De kleuren komen meer tot z'n recht in een glanzend scherm, maar goed, dat is een persoonlijke view :).

Zelf heb ik wel alsnog voor de 1005HA-M gekozen, aangezien ik het onzin vind om dik 50 euro meer te betalen voor Bluetooth (gebruik ik zelden), IETS langere batterij duur van 2 uur, IETSJES snellere processor (moet wel zeggen dat de FSB 100 Mhz sneller is als de M versie, dus snelheid van de H netbook zou best nog wel is beter zijn) en dan nog is het glanzend scherm. Glanzend scherm is niet handig voor onderweg. Werkt veels te storend naar mijn mening.

Dus tjah... Waar liggen je prioriteiten zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Moumentai schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 08:51:
Zover ik altijd heb kunnen ervaren met matte schermen en met glanzende schermen, is dat de matte schermen vaak ook "matte" kleuren hebben. Persoonlijk vind ik de glanzende schermen een veel mooiere kleuren weergaven hebben. De kleuren komen meer tot z'n recht in een glanzend scherm, maar goed, dat is een persoonlijke view :).

Zelf heb ik wel alsnog voor de 1005HA-M gekozen, aangezien ik het onzin vind om dik 50 euro meer te betalen voor Bluetooth (gebruik ik zelden), IETS langere batterij duur van 2 uur, IETSJES snellere processor (moet wel zeggen dat de FSB 100 Mhz sneller is als de M versie, dus snelheid van de H netbook zou best nog wel is beter zijn) en dan nog is het glanzend scherm. Glanzend scherm is niet handig voor onderweg. Werkt veels te storend naar mijn mening.

Dus tjah... Waar liggen je prioriteiten zou ik zeggen :).
Eens met je bevindingen. Echter een EeePC is toch per definitie voor onderweg?
Een piepklein laptopje en een glansscherm vind ik een mismatch. Want in principe gebruik je zo'n klein ding uitsluitend onderweg.

Wat die snelheden betreft: Benchmarks in de reviews laten zien dat het verschil marginaal is.

[ Voor 3% gewijzigd door SvMp op 15-09-2009 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

SvMp schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:30:
[...]
60% van de netbooks schijnt het huis nooit te verlaten:
http://blog.laptopmag.com/are-you-a-netbook-hermit

(Ik kan overigens prima werken met een glimmend scherm buiten, zolang de backlight maar fel genoeg is)

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 15-09-2009 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
SvMp schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 12:30:
[...]

Een piepklein laptopje en een glansscherm vind ik een mismatch. Want in principe gebruik je zo'n klein ding uitsluitend onderweg.

Wat die snelheden betreft: Benchmarks in de reviews laten zien dat het verschil marginaal is.
In principe wel. Maar ik gebruik mijn netbook weer veel vaker binnen huis als buiten huis. Dus voor mij zou het glanzend scherm nog wel een optie zijn geweest haha. Maar goed, 50 euro is toch weer 50 euro. Nederlander heh ;). En tja, ik wou het risico ook niet nemen om continue uit de zon te gaan zitten met het glanzend scherm, indien ik toch veel buiten ga zitten. Foto's en videos bekijken doe ik wel op mijn echte laptop als het gaat om de mooiere kleuren weergave ;).

Ja zoiets had ik ook al gelezen. Het verschil is haast niet noemenswaardig. Maar toch, wil je net even dat beetje extra uit je netbook halen, dan is de 1005HA-H een goede keuze.

[ Voor 3% gewijzigd door Moumentai op 15-09-2009 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Als je er meer uit wil halen kun je beter gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongeroel
  • Laatst online: 00:02
Okee ik heb nu de 1005HA-H besteld, omdat en de batterij langer meegaat en deze bluetooth heeft ingebouwd.
En als extra dan nog de betere webcam voor hoe vaak ik deze ook gebruiken zal.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!

edit: Christijn heeft gelijk, domme fout.

[ Voor 10% gewijzigd door jongeroel op 15-09-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:02

Zenyatta

Tsjakka!

jongeroel schreef op dinsdag 15 september 2009 @ 17:40:
Okee ik heb nu de 5001HA-H besteld, omdat en de batterij langer meegaat en deze bluetooth heeft ingebouwd.
En als extra dan nog de betere webcam voor hoe vaak ik deze ook gebruiken zal.
In ieder geval bedankt voor jullie hulp!
De 1005HA-H bedoel je? :P

The answer is 42.

• SvMp
  • Niet online
Ik wil graag wat meer weten over de ervaringen van de geheugen-upgraders met accuduur.
Maakt het voor de accuduur wat uit of je er zelf een 2 GB module inzet?
Zit er standaard zeer zuinig geheugen in de EeePC waardoor die upgrade meer stroom verbruikt, of maakt het niks uit?

Ook ben ik benieuwd naar sleeves. Bij een aantal EeePC's waaronder de 1005HA-M wordt geen sleeve geleverd. Ze zijn wel te koop maar voor veel 10" sleeves is een 10" EeePC net te groot. 11" sleeves zijn er amper, dus dan wordt het 12". Is dat niet te groot. Ik ben dus benieuwd naar meningen over bij gekochte sleeves (geen tassen).

[ Voor 41% gewijzigd door SvMp op 17-09-2009 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moumentai
SvMp schreef op donderdag 17 september 2009 @ 14:33:
Ik wil graag wat meer weten over de ervaringen van de geheugen-upgraders met accuduur.
Maakt het voor de accuduur wat uit of je er zelf een 2 GB module inzet?
Zit er standaard zeer zuinig geheugen in de EeePC waardoor die upgrade meer stroom verbruikt, of maakt het niks uit?

Ook ben ik benieuwd naar sleeves. Bij een aantal EeePC's waaronder de 1005HA-M wordt geen sleeve geleverd. Ze zijn wel te koop maar voor veel 10" sleeves is een 10" EeePC net te groot. 11" sleeves zijn er amper, dus dan wordt het 12". Is dat niet te groot. Ik ben dus benieuwd naar meningen over bij gekochte sleeves (geen tassen).
Bij deze twee vragen sluit ik me even aan. Ook hier ben ik wel nieuwsgierig naar!

En naar mijn weten zou een 2 GB module aan RAM geheugen niet extra energie moeten slurpen. Of in ieder geval een minimaal. Zeker als je hetzelfde type koopt dan wat er nu al in de 1005HA-M zit, alleen dan 2 GB ipv 1 GB. Maar goed, dit weet ik niet zeker, dus ik hoop dat iemand dit kan beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-09 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik haal tussem de 8 en 9,5 uur uit mijn 1005HA-H met 2Gb geheugen.
De mijne heeft weinig HD actie, ik surf er voornamelijk mee en lees mijn mail.

Kijk goed uit als je zo maar een sleeve of tas koopt. Alhoewel de meeste adverteren dat er bv. een 1002HA of een 1005HA in past heb ik gemerkt dat dit meestal niet klopt.

[ Voor 37% gewijzigd door i2Paq op 18-09-2009 23:48 ]

• SvMp
  • Niet online
Gisteren de 1005HA-H gekocht. Hieronder mijn eerste ervaringen.

Lastig punt in de overweging om deze te kopen was het glossy scherm. Ik ga er namelijk vooral buitenshuis mee werken. Ik heb wat glossy laptops bekeken waaronder een 1008 die ook glossy is. Het viel mij mee, en toch deze gekocht. De pluspunten t.o.v. van de 1005HA-M gaven de doorslag. Eerste indruk: Het valt mij alleszins mee. Ik ben nog steeds geen fan van glossy maar ik heb er achter het bureau amper last van en onder een lamp en in de auto is het prima werkbaar.

Opvallende punten:
- Behoorlijk snel dingetje, mooi design, erg compact
- Maar liefst 3 dvd's in de doos, een Engels-, Nederlands- en Franstalige
- De harddisk is naar mijn idee erg goed hoorbaar, meer dan mijn ThinkPad doet. Wellicht dat dit komt doordat de ThinkPad zoals veel gewone laptops een hoorbare fan heeft die veel luider is dan de harddisk.
- Bloatware. De standaard installatie staat vol met meuk, zoals een trial van Office, het complete Windows Live pakket + dependencies en veel Asus tools. Niet iedereen heeft alles nodig, dus een afslankkuur is in het begin gewenst. Gelukkig hebben ze Norton niet geïnstalleerd, maar bieden ze de mogelijkheid om het zelf te doen (of te verwijderen ;) ).
- Pluspunt is het feit dat een sleeve meegeleverd wordt. Minpunt is dat de sleeve aan de buitenkant van materiaal is gemaakt waar veel vuil aan blijft hangen. Ook bij netjes gebruik. De 901 had een meegeleverde sleeve van hetzelfde materiaal die regelmatig de wasmachine in moest.

Conclusie: Een aanrader. Wie twijfelt vanwege het glossy scherm raad ik aan om het wel te doen.

Nog even over de software: 2 minpunten van de standaard software is alle meuk (en wat nog eventueel blijft hangen na de-installatie) en op den duur erg verouderde versies van wat je wel wilt houden. Je kunt natuurlijk alles verwijderen wat je niet wilt en de rest updaten, maar installatie van een schone XP vind ik een betere optie.

Bij de oudere EeePC's met een kleine SDD was dit al bijna noodzakelijk, maar de huidige EeePC's hebben grote harddisks. Toch wil ik ook hier met nLite aan de slag. Helaas heeft de meegeleverde DVD geen i386-instalaltie map, er wordt met een Ghost-image gewerkt. Dus dan moet ik een XP Home CD gebruiken, geen probleem die heb ik. Maar ik wil het bij voorkeur legaal houden, ik heb immers een licentie. Die OEM-codes werken echter meestal niet.
Bij mijn Thinkpad had ik hetzelfde probleem. Ook Lenovo/IBM levert geen kale Windows-installatie CD's bij de laptops maar restore-partities vol met rommel. Daar heb ik mijn nLite-windows install kunnen legaliseren door een paar bestandjes van de standaard installatie bij de installatie-bestanden te doen, zodat de Windows wordt herkend als Oem-versie voor die machine. Dat waren OEMBIOS.*
Deze bestanden staan ook op de EeePC samen met OEMINFO.INI en OEMLOGO.BMP. Ik ga hiermee nog experimenteren, misschien zijn er al ervaringen. De nLite-guide die in de topic-start wordt genoemd, gaat uit van een XP-installatieCD en key, ik wil dus weer een OEM-versie voor mijn EeePC maken maar dan kaal.
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic