[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Philflow schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:56:
Op zich wel leuk hoor zo'n lijstje met geheugen dat werkt. Maar volgens mij werkt al het standaard geheugen gewoon. Misschien is het handiger om te vermelden welk geheugen niet werkt.
Zolang Asus 1) geen globale QVL uitbrengt voor de hele EEE-lijn moet het maar zo, 2) Asus niet eens zo achterlijk veel versies per type met weer verschillende specs deed was het lijstje ook niet nodig geweest.

Verder staat er nu geheugen dat werkt en 1 die niet werkt (die Kingston met dat andere typenummer), ik zie dus geen problemen, maar mocht je een superduidelijk idee/voorstel hebben dan sta je vrij dit via DM met me te bespreken.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Na al een aantal malen alle topics over de Asus eee doorgelezen te hebben besloot ik mij toch te registreren.
Ik zou graag de Asus 1005HA willen kopen,nu heb ik hier gelezen dat er verschillende types zijn de H versie en de M versie.
Nu woon ik als nederlander in Belgie en kreeg net de reclame folder door de deur waar ze een 1005HA aanbieden dus zonder M of H.
Volgens de tekst die erbij staat heeft deze een intel atom N270,1.3mp camera,Bluetooth 2.1 en 10 uur batterijlevensduur.
Ik vraag mij dus af welke versie dit nu is.
Ik was van plan om de 1005HA-H in Eindhoven te gaan halen maar nu ik deze zag twijfel ik omdat er hier ook 2 jaar garantie gegeven word (wat in Eindhoven maar 1 is)
Is er echt een groot verschil tussen de 1005HA-H en deze versie?
Ik zou graag willen weten wat jullie aanraden,en zou tevens willen weten of het op de belgische versie mogelijk is windows 7 erop te zetten en geheugen uit te breiden naar 2gb.
Ik wacht jullie reactie af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:48:
Na al een aantal malen alle topics over de Asus eee doorgelezen te hebben besloot ik mij toch te registreren.
Ik zou graag de Asus 1005HA willen kopen,nu heb ik hier gelezen dat er verschillende types zijn de H versie en de M versie.
Dan heb je de start post van dit topic nog niet helemaal goed doorgenomen, daar staan de 1005HA-versies alledrie in met hun verschillen keurig naast elkaar.
Ik zou tevens willen weten of het op de belgische versie mogelijk is windows 7 erop te zetten en geheugen uit te breiden naar 2gb.
Ja, dit moet beide gewoon kunnen, wederom in de start post kijken voor welk geheugen werkend getest is in een 1005HA(-H/-M) of zelf even op zoek gaan. En als je W7 wilt installeren heb je een 4GB USB-stick nodig die je bootable maakt of een externe dvd-lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Verwijderd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:48:
Volgens de tekst die erbij staat heeft deze een intel atom N270,1.3mp camera,Bluetooth 2.1 en 10 uur batterijlevensduur.
Als je kijkt een startpost van dit topic kun je zien dat het geen -H is en geen -M. Maar ook geen 1005HA. :)
Wiethoofd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:46:
[...]
Verder staat er nu geheugen dat werkt en 1 die niet werkt (die Kingston met dat andere typenummer),
Als er inderdaad geheugen bestaat dat niet werkt is zo'n lijst wel handig.

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 25-08-2009 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:48

Stoney3K

Flatsehats!

GENETX schreef op maandag 24 augustus 2009 @ 15:25:
Multitouch en dergelijke komen nog in de T91A, het is dan ook de price you pay mijn inziens.
Dat weet ik zo net nog niet. Ik denk dat de -A alleen duurder is omdat je daar een Windows 7 licentie bij krijgt, en de drivers voor het touchscreen zijn gedeblokkeerd zodat ze multitouch doorgeven.

Een compleet nieuwe hardware-lijn opzetten voor een model wat 99,9% identiek is is voor ASUS te duur. Waarschijnlijk zit dezelfde controller voor het touchscreen (en het glas) in de T91A en T91, maar is de multitouch feature in de firnware van de controller uitgezet. Nieuwe productieprocessen voor dezelfde model-lijn opzetten is immers veel duurder dan features uitzetten in software.

Probeer maar eens met twee vingers tegelijk op een écht single-touch scherm iets te doen (b.v. een oude Palm) en die reageert heel anders. De Ideacom controller geeft het gemiddelde van twee vingerposities door als je een pinch-gebaar maakt, volgens mij herkent de controller dus wel dat je met 2 vingers bezig bent maar er in de firmware een enkele touch van maakt. Goed kans dat een creatieve hacker over een paar weken/maanden (na de release van de T91A) een patch maakt zodat T91 gebruikers onder Windows 7 ook multitouch kunnen gebruiken.

Overigens weet ik niet hoeveel meerwaarde een multitouch-scherm gaat bieden. Die gebaartjes zijn allemaal leuk en aardig, maar je bent vaak met de pen aan de slag en een nauwkeuriger penfunctie met druk-ondersteuning zou veel meer extra waarde hebben IMO. Als ze het resistieve mulititouch-screen gebruiken wat een half jaar terug op de CES gedemonstreerd is (wat nauwkeuriger is dan een capacitief panel) dan moet dat kunnen.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwoah, browsen wil wel aardig met de vinger hoor. Maar je kan wel eens gelijk hebben. Mijn touchpad van de Asus F3Sc pakt ook het midden van 2 vingers en daar is later idd een driver voor gekomen met multitouch. Het is even afwachten.

Ik heb mijn launchpad applicatie ook bijna af overigens. Nog een paar bugjes die ik er nog even uit wil zien te halen. Misschien dat ik dat vanmiddag doe. Echte configuratie is er nog niet (invoer direct in de settingsfile :P ), maar werkt in zoverre wel mooi vingervriendelijk. Een stuk beter als in het startmenu moeten zoeken of je taakbalk volzetten met pinned apps. App maakt mooie 64x64px buttons aan en plakt er de icon automagisch op. Verder always on top en werkt net als het inoutpanel met een floating dock aan de zijkant dat uitschuift. Op de T91 kun je 48 iconen kwijt :)

[ Voor 14% gewijzigd door GENETX op 25-08-2009 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@GENETX

Aangezien het mijn doel is om deze T91 te gaan gebruiken tijdens hoorcolleges, en ik merk dat er nog andere mensen in dit topic benieuwd zijn naar het werkelijke "schrijven" op het apparaat, vroeg ik mij af of het mogelijk was om een keer wat dingen te noteren, en daar een filmpje van te maken of iets dergelijks, zodat we een duidelijk idee krijgen van de vlotheid en exactheid van het schrijven op dit apparaatje. Toen ik op een andere resistieve touchscreen werkte, moest ik echt hard drukken met het pennetje, en dat schrijf helemaal niet makkelijk. Ervaar je dit ook?

Verder ben ik ook benieuwd naar hoe deze notities er dan uitzien op een 1024x600 schermpje in one-note, zou je daar een screenshot van kunnen maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb niet de mogelijkheid om een filmpje te maken in ieder geval. Wel kan ik zeggen dat je niet hard hoeft te drukken om te schrijven. Wel is het zo dat de herkenning niet super is. Persoonlijk ga ik dan ook eerder typen in de les in onenote via het onscreen tobo. Ik ben bang dat ik anders delen mis of verkeerd krijg. Sowieso is de herkenning in OneNote nog niet optimaal en vernielt daarbij ook nog eens mijn formule's.

OneNote kun je verder gewoon fullscreen draaien. In dat geval heb je niet veel meer dan enkel je papier. Dat is op 600x1024 zeker te doen. Heb nu weinig tijd voor screenshots ed, maar zal later deze week even wat spul maken. De T91 is sowieso vlot genoeg en ook is deze behoorlijk direct met het oppakken. Schrijven in het inputpanel wil ook prima hoor.

De reden waarom ik voorlopig iig niet in de les ga schrijven is omdat hij nog niet helemaal ingeschreven is. In die zin is mn T91 nog niet ver genoeg om ook daadwerkelijk betrouwbaar te zijn bij het maken van geschreven notities. Browsen op het web ed gaat wel prima omdat daar dan geen haast bij is itt in de les/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:54:
[...]

Dan heb je de start post van dit topic nog niet helemaal goed doorgenomen, daar staan de 1005HA-versies alledrie in met hun verschillen keurig naast elkaar.

[...]

Ja, dit moet beide gewoon kunnen, wederom in de start post kijken voor welk geheugen werkend getest is in een 1005HA(-H/-M) of zelf even op zoek gaan. En als je W7 wilt installeren heb je een 4GB USB-stick nodig die je bootable maakt of een externe dvd-lezer.
Dat is juist het probleem..Ik heb die versies daar alle drie zien staan maar bij de 1005HA staat beschreven een batterijduur van ongeveer 4 ,5uur terwijl die advertentie zegt 10 uur.
anyway..ik haal hem maar gewoon in Eindhoven,weet ik tenminste zeker dat ik de goeie heb :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joep_k
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 12:14

joep_k

......

@flashmaker

Mijn t91 is wel ingeschreven in het engels. Sinds kort heb ik onenote erop en 1x geprobreerd. Met de input panel werkt dat erg fijn. Erg hard hoef je niet te drukken. Als je te zacht drukt, zodat je een halve letter mist, dan komt het woord er toch vaak goed uit.
Ik heb nog niet geprobeerd aantekeningen te maken zoals je bij hoorcollege zou doen, maar ik heb meer vertrouwen in schrijven dan onscreen toetsenbord.
Ik kan misschien een filmpje maken met de webcam van m'n eee900 8)

@Genetx
Ben erg benieuwd naar je launchpad :)

hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

EeeLaunchPad Beta 1

En daar was hij dan *O* De eerste versie van mijn Launchpad :)
Download
Klik hier!
Afbeeldingslocatie: http://www.gerwinhoogsteen.nl/elp.jpg

Known bug:
Launchpad blijft in het midden van het scherm staan na rotatie. Er overheengaan met de muis opent het launchpad echter niet en zet hem terug op de postie waar die hoort. Iemand die weet hoe dit te fixen is mag het doorgeven of uiteraard zelf doen :+
Werking
Rar downloaden. In de map "ELP EXE" staat alles wat je nodig hebt. Deze map gewoon in je Program Files, of waar dan ook neerzetten. Maak dan een snelkoppeling van de exe (bv op het bureaublad) en kopieer de snelkoppeling. Zet deze in je "Opstarten"-map in menu start. Nu start EeeLaunchPad mooi op bij een reboot :) . Uiteraard start je de applicatie door op de exe te drukken :P , maar dat weten de meesten hier wel 8)7

Afsluiten? Waarom zou je. Ik heb er geen close button op gegooid. Afsluiten doe je gewoon middels ctrl+alt+del en dan zie je daar wel EeeKLaunchPad staan. De checkbox "Weergeven in taakbalk" zorgt ervoor dat het launchpad na het drukken van de sluiten knop ipv naar de zijkant in je taakbalk komt. Dit is oa nodig als je een film fullscreen gaat kijken, aangezien de normale variant always on top is.

Openen van het launchpad gaat net zoals bij het inputpanel. Houd je muis op het kleine, uitchuifbare balkje aan de linkerknat van het scherm. Met de vinger is dit het makkelijkste te doen met een nagel terwijl je vinger op de rand van het scherm leunt. Na het uitschuiven klikken of nogmaals aanraken met de vinger. Een applicatie start je gewoon door op de knop te drukken.
Sourcecode
De Sourcecode staat in de andere map "EeeLaunchPad". Het is geschreven in Visual Basic .net 2008. Alles is daar, inclusief de map Art waar nog wat spul staat voor wie dat ook wil aanpassen :P (die raket is lelijk... :P ). Zoals gebruikelijk type ik geen commentaar... Daarbij is de code wellicht voor experts niet geweldig, maargoed, zoveel heb ik nog niet met .net gewerkt.
Configuratie
Aangezien ik het, nog, niet aan tijd heb gehad om met de configuratie aan de slag te gaan (er is wel een deel in de source terug te vinden tho). Daarom zijn er 2 config files: settings.txt en data.txt. Ik heb mijn config meegeleverd zodat je niet alles hoeft op te zoeken. Wellicht kom je nog een interessant programma tegen :P. Na het wijzigen van de config EeeLaunchPad opnieuw starten na het eerst te beëindigen via taakbeheer....

settings.txt
1e regel: Hoogte van het launchpanel aan de zijkant. Je kunt bepalen op welke hoogte het uitschuivende deel wordt gepositioneerd
2e regel: Aantal knoppen op de x-as
3e regel: Aantal knoppen op de y-as
4e regel: Of het hoofdscherm (met de knoppen) moet sluiten na starten van een app. 1=sluiten, 0=openhouden. Default: 1. (heb dit overigens niet getest bedenk ik me net..)

Default config
code:
1
2
3
4
200
4
5
1

Het aantal knoppen kan op maximaal 8 (x-as) en 6 (y-as) bij de T91 om alle knoppen in beide standen te kunnen zien.

data.txt
Hier plaats je per regel een applicatie door gewoon de locatie van de exe aan te geven. Deze vind je dus vaak via eigenschappen. Pas wel op dat je dingen als %windir% moet veranderen. Als je een knop ongebruikt wilt laten kun je een witregel invoegen.

Mijn settings:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
C:\Users\Me\AppData\Local\Google\Chrome\Application\chrome.exe
C:\Program Files\Windows Live\Messenger\msnmsgr.exe
C:\Windows\Explorer.exe
C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Program Files\Windows Media Player\wmplayer.exe
C:\Windows\ehome\ehshell.exe
C:\Program Files\GRETECH\GomPlayer\GOM.exe
C:\Program Files\MediaPlayerClassic\mplayer.exe
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\ONENOTE.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\EXCEL.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\Office12\POWERPNT.EXE
C:\Program Files\Photoshop CS4\PhotoshopPortable\PhotoshopPortable.exe
C:\Program Files\FileZilla FTP Client\filezilla.exe
C:\Program Files\uTorrent\uTorrent.exe

C:\Windows\System32\mblctr.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Ink\TabTip.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Ink\mip.exe
C:\Program Files\AVG\AVG8\avgui.exe

Veel plezier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:02

Zenyatta

Tsjakka!

Maar voor welke Eee heb je dit nu gemaakt? En zou ie op andere Eee's ook moeten werken?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In principe is dit in beginsel voor de Tablet Eee PC's gemaakt om op deze manier makkelijk applicaties te starten met de vinger. Het werkt ook op alle andere computers aangezien het gewoon een stukje software is. Maar ik vraag me af in hoeverre het daar echt nut heeft. Maar wie wil mag het uiteraard gebruiken en modificeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Misschien een idee om gebruik te maken van meuk: Nullsoft Scriptable Install System 2.45 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooit als ie final is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Anders gewoon een simpel batch-scripje schrijven wat de boel naar %ProgramFiles%\EeeLaunchPad wegschrijft en vervolgens in %UserProfile%\Menu Start\Programma's\Opstarten een snelkoppelingetje plaatst O-)

• DakuGosuto
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10-2024
Merk & Type: A-Data AD2800002GOS-128X8RT
Aantal GB's & Snelheid: 2GB @ 800MHz CL4
EEE PC-type: 1000H

Staat al in het lijstje maar de 1000H werkt het dus ook in. Al moest ik wel m'n bios updaten naar de laatste versie alvorens Windows 7 het zag, maar dat had ook te maken met het niet willen posten van m'n eee denk ik. Anyway het werkt nu.

• Wiethoofd
HardwareZone - Asus EEE PC T91, korte en bondige review

@DakuGosuto, Lijstje bijgewerkt: 1000HE naar 1000H(E) veranderd

• ibrowse
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb een T91 waar toch echt 667 geheugen in zit!
ibrowse schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 17:04:
Ik heb een T91 waar toch echt 667 geheugen in zit!
En? Je FSB is toch maar 533MHz. Daarbij maakt het toch weinig uit, heb er nu 2GB DDR2 800MHz in zitten.

Verwijderd

Wat me opvalt is dat deze persoon de batterijduur op ongeveer 3.5 uur schat, terwijl ik op diverse plaatsen al +- 5uur heb gelezen.
Ik kom zelf idd eerder op 4,5 uur. Maargoed, hangt er ook vanaf of je enkel internet op weinig brithness, of je lamp vol open hebt en ondertussen ook nog muziek ofzo draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:03

Smarron

The bend

Wiethoofd schreef op dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:46:
[...]

Zolang Asus 1) geen globale QVL uitbrengt voor de hele EEE-lijn moet het maar zo, 2) Asus niet eens zo achterlijk veel versies per type met weer verschillende specs deed was het lijstje ook niet nodig geweest.

Verder staat er nu geheugen dat werkt en 1 die niet werkt (die Kingston met dat andere typenummer), ik zie dus geen problemen, maar mocht je een superduidelijk idee/voorstel hebben dan sta je vrij dit via DM met me te bespreken.
Nou, ik heb vandaag een 2GB reepje Kingston KVR800D2S5 gekocht, maar ik krijg geen beeld. Dit icm een 1000HE. Zou toch moeten werken ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Smarron schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 17:57:
Nou, ik heb vandaag een 2GB reepje Kingston KVR800D2S5 gekocht, maar ik krijg geen beeld. Dit icm een 1000HE. Zou toch moeten werken ??
Er is eerder genoemd dat het na een BIOS-update wel zou werken, dat eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Wiethoofd schreef op zaterdag 29 augustus 2009 @ 18:31:
[...]

Er is eerder genoemd dat het na een BIOS-update wel zou werken, dat eens proberen?
Ik meen dat ik de laatste bios erop had staan, maar ik ga wel even zoeken. Zou het vreemd vinden, want ik heb juist vanwege het compatible geheugen uit de TS dit reepje gekocht.

Shame shame :$ ... geheugen zat er niet goed ingeprikt! 8)7
Het werkt al.

[ Voor 9% gewijzigd door Smarron op 29-08-2009 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op donderdag 27 augustus 2009 @ 23:46:
Ik kom zelf idd eerder op 4,5 uur. Maargoed, hangt er ook vanaf of je enkel internet op weinig brithness, of je lamp vol open hebt en ondertussen ook nog muziek ofzo draait.
Afstand wireless maakt denk ik ook nog uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-12-2024
Hallo,

Sinds een week in bezit van een asus 1005ha h, bevalt goed. Alleen had ik vandaag het idee dat hij vrij veel begon te blazen tijdens het kijken van een simpel filmpje online. Daarnaast zag ik via eeectl dat de temperatuur van mn processor snel naar de 72 sprong en in 'rust' rond de 58-60 C blijft hangen. Zijn dit normale temperaturen of is dit toch erg warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En wat was je CPU belasting dan? Een "simpel" filmpje kan voor een Atom al zwaar zat zijn iig. 70 graden kan zo'n CPU wel makkelijk hebben, maar dat zou die niet moeten worden bij wat simpele dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
Ik zie dat de CPU load toch al snel rond de 90% gaat hangen, zal ook wel komen doordat op de achtergrond er ook nog wat gedownload wordt. Maar als je zegt dat 70C geen probleem zou moeten zijn voor deze processoren dan ben ik weer gerustgesteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik sta op het punt een Asus t91 tablet te gaan aanschaffen, maar ik ben benieuwd of er nog geduchte concurrenten zijn (of binnenkort gereleased worden) in deze klasse van lichtgewicht tablets voor een budget van +/-500 euro. Een belangrijke andere kandidaat was voor mij de gigabyte t1028x, die wat voor- en nadelen heeft t.o.v. de T91, o.a. hogere resolutie, beter toetsenbord, langere accuduur. De nadelen, zoals prijs, gewicht en de uitstekende accu overheersen voor mij echter mede ingegeven door het feit dat ik al een samsung nc10 netbook heb en het gebruik wat ik er mee voor ogen heb. Dat komt namelijk neer op wat surfen (GOT ;) ), msn, mail checken, licht office werkzaamheden en af en toe een filmpje.

Zijn er binnen nu en enkele maanden nog bekende releases die mogelijk een geduchte concurrenten zijn, bijvoorbeeld een tablet met een ion chip, multitouch, langere accuduur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Asus T91A met Windows 7 en Multitouch, maar mogelijk heeft de T91 dit ook al. Verder de grotere broer, vergelijkbaar met de Gigabyte: T101. MSI en HP komen begin 2010 met een tablet netbook.

Zelf ben ik voor de T91 gegaan vanwege het gewicht, het goede scharnier en de omvang. De Gigabyte leek me toch iets te lomp, daar mijn T91 vaak met de Asus F3Sc notebook in de schooltas gaat. Verder heeft de SSD ook zijn voordelen. Een hdd, en zeker in een tablet, blijft kwetsbaar.

Iets anders voor de T91 beziters, en ook andere netbooks met voornamelijk sd kaarten voor de opslag) is deze guide:
http://blog.shengton.co.c...a-flash-drive-local-disk/
Werkt voor XP, Vista en Win7

Wat het doet? Je kan een SD kaart als HDD in windows laten werken. Op zich niet zo wereldschokkend en het voordeel is ook niet heel groot. Waarom ik het toch deel? Omdat ik http://mesh.live.com gebruik om mijn bestanden direct te backuppen en te synchroniseren met mn PC en laptop. Dat programma is dan wel aan te bevelen :) . Hij miepte echter dat hij niet kon syncen met removable devices, maar nu heb ik hem het zwijgen opgelegd. Een aanrader voor iedereen die graag zn bestanden wil backuppen en gelijk wil doorwerken aan een andere PC zonder de T91 weer aan te moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
GENETX schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 19:37:
De Asus T91A met Windows 7 en Multitouch, maar mogelijk heeft de T91 dit ook al. Verder de grotere broer, vergelijkbaar met de Gigabyte: T101. MSI en HP komen begin 2010 met een tablet netbook.

Zelf ben ik voor de T91 gegaan vanwege het gewicht, het goede scharnier en de omvang. De Gigabyte leek me toch iets te lomp, daar mijn T91 vaak met de Asus F3Sc notebook in de schooltas gaat. Verder heeft de SSD ook zijn voordelen. Een hdd, en zeker in een tablet, blijft kwetsbaar.

Iets anders voor de T91 beziters, en ook andere netbooks met voornamelijk sd kaarten voor de opslag) is deze guide:
http://blog.shengton.co.c...a-flash-drive-local-disk/
Werkt voor XP, Vista en Win7

Wat het doet? Je kan een SD kaart als HDD in windows laten werken. Op zich niet zo wereldschokkend en het voordeel is ook niet heel groot. Waarom ik het toch deel? Omdat ik http://mesh.live.com gebruik om mijn bestanden direct te backuppen en te synchroniseren met mn PC en laptop. Dat programma is dan wel aan te bevelen :) . Hij miepte echter dat hij niet kon syncen met removable devices, maar nu heb ik hem het zwijgen opgelegd. Een aanrader voor iedereen die graag zn bestanden wil backuppen en gelijk wil doorwerken aan een andere PC zonder de T91 weer aan te moeten zetten.
Heeft de Asus T101 straks een resolutie van 1366x768? En heb je op je T91 een zoombar in je browser om snel uit en in te kunnen zoomen op een webpagina? Heb je er windows 7 opdraaien?

PS: Is er geen search functie op je website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasj schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:14:
[...]

Heeft de Asus T101 straks een resolutie van 1366x768? En heb je op je T91 een zoombar in je browser om snel uit en in te kunnen zoomen op een webpagina? Heb je er windows 7 opdraaien?
Nee, de T101 zal ook 1024x600 voor zover ik weet. De zoom functie zit in IE op Windows XP, maargoed, ik heb er Windows 7 op draaien inderdaad, en daar zit dat niet in. Ik mis het ook niet overigens. Wellicht zijn er wel plugins voor firefox.
PS: Is er geen search functie op je website?
Aan de zijkant, zoeken ;) . Maargoed, ik ben nog niet over de 100 postings dus al het nieuws staat ook in de nieuws sectie zo te zien. Ik denk dat er een paar relevante nieuwsberichten zijn:
http://notebookspot.nl/ni...de-netbook-revolutie.html
http://notebookspot.nl/ni...n-multimediaapparaat.html

Ik heb nog geen tijd gehad om een betere search te fabriceren. Het hele systeem heb ik ook zelf geschreven dus alles neemt zo zijn tijd met bijbehordende prioriteit. Search staat dus nog niet echt hoog op de planning daar we die van google al hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Ah verrek, sorry, overheen gekeken. Bedankt voor je extra info m.b.t. de T91. Keuzes..keuzes... Het blijft lastig tussen de gigabyte t1028x en de t91. Misschien moet ik er nog een nachtje over slapen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds kort een 1005HA-H en er staat gigantisch veel EEE software op. Welke daarvan zijn essentieel en welke ervan kan ik verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:30:
Ik heb sinds kort een 1005HA-H en er staat gigantisch veel EEE software op. Welke daarvan zijn essentieel en welke ervan kan ik verwijderen?
Ik heb alles verwijderd en toen Windows 7 geinstalleerd. Het enige waarvan ik denk dat ik nog terug moet zetten is de software voor de knoppen bovenaan mijn toetsenbord (1000HE) om de resolutie snel aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 22:34:
[...]
Ik heb alles verwijderd en toen Windows 7 geinstalleerd. Het enige waarvan ik denk dat ik nog terug moet zetten is de software voor de knoppen bovenaan mijn toetsenbord (1000HE) om de resolutie snel aan te passen.
Dan ga ik ook even wat dingen eraf gooien die mij niet bevallen. Ik vind het wel fijn dat er een trial-editie van office opstaat. Dan kan ik even kijken of ik daarbij blijf of dat ik overstap naar openoffice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:52
Zijn er ook mensen die eeebuntu op de 1005HA geinstalleerd hebben? is dat veel sneller dan windows? werkt alles zoals wifi, bluetooth dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil777 schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 14:00:
Zijn er ook mensen die eeebuntu op de 1005HA geinstalleerd hebben? is dat veel sneller dan windows? werkt alles zoals wifi, bluetooth dan?
Als je zoekt op de termen 'eeebuntu' en '1005HA' dan zie je dat het geen prettige samenwerking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 31 augustus 2009 @ 16:36:
[...]

Als je zoekt op de termen 'eeebuntu' en '1005HA' dan zie je dat het geen prettige samenwerking is.
Ach Ubuntu zelf ondersteunt alles prima... je hebt de Remix voor de Dash als je deze hebben wil... eeebuntu is stervende... er zit alleen wat extra docu bij welke bij Ubuntu zelf ook meer dan in orde is !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartB.
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 23:08
Het valt me op dat in dit hele topic eigenlijk door niemand gesproken wordt over de 1008HA; is deze niet zo populair? ;)

Voor tijdens colleges en onderweg overweeg ik de aanschaf van een EEE, en ik heb me nu zo'n beetje beperkt tot de 1005HA-H en de 1008HA. (complimenten voor de OP trouwens; een dergelijk overzicht van alle modellen ben ik nergens anders tegengekomen)

Ik heb op dit moment een lichte voorkeur voor de 1008, maar het baart me een beetje zorgen dat deze hier nauwelijks besproken wordt. Zijn er hier überhaupt mensen met een 1008, of mensen die er op z'n minst ervaring mee hebben? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BartB. schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:02:
Het valt me op dat in dit hele topic eigenlijk door niemand gesproken wordt over de 1008HA; is deze niet zo populair? ;)

Voor tijdens colleges en onderweg overweeg ik de aanschaf van een EEE, en ik heb me nu zo'n beetje beperkt tot de 1005HA-H en de 1008HA. (complimenten voor de OP trouwens; een dergelijk overzicht van alle modellen ben ik nergens anders tegengekomen)

Ik heb op dit moment een lichte voorkeur voor de 1008, maar het baart me een beetje zorgen dat deze hier nauwelijks besproken wordt. Zijn er hier überhaupt mensen met een 1008, of mensen die er op z'n minst ervaring mee hebben? :)
Geen verwijderbare accu, geheugen lastig of niet up te graden, mindere batterij duur, vervelende klepjes voor de poorten. Lees gewoon een paar reviews en kijk wat jij belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

BartB. schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 00:02:
De nadelen worden hier boven genoemd. De voordelen: Dunner, lichter en mooier.

Ik vind 360 euro wel erg veel geld voor een netbook. Voor 270 heb je een 1005HA-M die hetzelfde doet en er ook nog eens veel op lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, ben mijn T91 aan het benchen. In de reader's test met 40% brightness en zonder wlan haalde ik de 5 uur. Nu staat hij op 100% te blazen, full brightness, wlan, aero en lijkt de accutijd op 4 uur af te gaan. 4,5 uur bij normaal gebruik. Impressive *O*

edit:
Hmmz, blijkt tegen te vallen, gaat nu richting 3-3,5 uur, maar dat is nog steeds veel.

[ Voor 16% gewijzigd door GENETX op 01-09-2009 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Asus R50A UMPC hoort eigenlijk niet hier, maar wel een geinig ding:
http://www.notebookcheck....us-R50A-UMPC.19664.0.html

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 01-09-2009 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mogelijk wordt de naam tot T91MT omgedoopt, mijn artikel geeft iig wat meer info, ook over de T101P: http://notebookspot.nl/ni...-updates-vanuit-asus.html

Maar gok maar op begin november/eind oktober met de Windows 7 lancering. Eerder dan de 22e van oktober komt hij toch niet.

Mijn T91 heeft het net 177 minuten op full performance met maximale brightness en 100% belasting uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xburchartz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 20:19
GENETX schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 15:49:
[...]

Mogelijk wordt de naam tot T91MT omgedoopt, mijn artikel geeft iig wat meer info, ook over de T101P: http://notebookspot.nl/ni...-updates-vanuit-asus.html

Maar gok maar op begin november/eind oktober met de Windows 7 lancering. Eerder dan de 22e van oktober komt hij toch niet.

Mijn T91 heeft het net 177 minuten op full performance met maximale brightness en 100% belasting uitgehouden.
Is er ook iets gezegd over de 3G en GPS functionaliteit? Komt er nog een losse GO of zit dat in die MT opgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niks over gelezen, evenmin over de T91GO zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xburchartz schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 17:39:
[...]

Is er ook iets gezegd over de 3G en GPS functionaliteit? Komt er nog een losse GO of zit dat in die MT opgenomen?
Bluetooth telefoon ?

Ik vind UMTS op mijn telli zo handig dat ik daar zelfs mails op krijg.... scheelt je weer een abbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
GENETX schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 12:59:
Zo, ben mijn T91 aan het benchen. In de reader's test met 40% brightness en zonder wlan haalde ik de 5 uur. Nu staat hij op 100% te blazen, full brightness, wlan, aero en lijkt de accutijd op 4 uur af te gaan. 4,5 uur bij normaal gebruik. Impressive *O*

edit:
Hmmz, blijkt tegen te vallen, gaat nu richting 3-3,5 uur, maar dat is nog steeds veel.
Goed nieuws! Ik heb namelijk toch een T91 in bestelling staan (toch maar afgezien van de gigabyte t1028x). Ben benieuwd, hoop dat ie snel binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ben ik dus een nieuw met gadgets maar de 1005HA heeft dus bluetooth, net als mijn telefoon, kan ik die met elkaar verbinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de T91 en de T1028X.

Uiteindelijk heb ik de T1028X gekocht en ik heb er geen moment spijt van.
Ik vond dat er meer voordelen waren aan de T1028X dan aan de T91.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
sn0w13 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:15:
Ik heb ook lang getwijfeld tussen de T91 en de T1028X.

Uiteindelijk heb ik de T1028X gekocht en ik heb er geen moment spijt van.
Ik vond dat er meer voordelen waren aan de T1028X dan aan de T91.
Mja, het zal een beetje afhangen van het gebruik dat je ermee voor ogen hebt. Ik ga het alleen gebruiken om aantekeningen op te maken, voor het lichte surfwerk en misschien eens een filmpje. Uiteindelijk gaf de formfactor dus bij mij de doorslag. Met name de uitstekende batterij op de t1028x leek me storend. De t91 is toch ook zo'n 400 gram lichter. Ook het advies van GENETX m.b.t. de SSD schijf heb ik er harte genomen. Kortom ik ben voor mobiliteit gegaan (en het strakke design :)). De t1028x lijkt me nog steeds ook een machtig mooi tabletje voor de prijs, fijne resolutie, goeie accuduur en uitstekende touchscreen functionaliteit.

Sowieso mijn eerst tablet, dus eerst maar eens wennen aan het concept :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een zwarte en vroeg me af of het te doen is deze om te bouwen naar een witte.... het lijken alleen de top-panels te zijn van beide decks.

De vraag is ook of je deze los makkelijk kunt krijgen.

Ruilen is natuurlijk ook een optie... dan maar net iemand met een witte vinden die zwart mooier vindt :+

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn0w13
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-09 13:06
Ik vind de uitstekende batterij van de T1028X juist een groot voordeel.
Als ik hem in tabletmodus gebruik hou ik hem vast aan de batterij.
Hij zal zeker niet uit mijn handen glippen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sn0w13 schreef op dinsdag 01 september 2009 @ 21:51:
Ik vind de uitstekende batterij van de T1028X juist een groot voordeel.
Als ik hem in tabletmodus gebruik hou ik hem vast aan de batterij.
Hij zal zeker niet uit mijn handen glippen :*)
Welke uitstekende accu dan ? Meeste plaatjes laten dat niet zien ?

OK, ik heb het gezien, ik moet zeggen... ding is wel wat groot/zwaar... T91 is echt goed voor zijn doel !

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2009 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:27

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Kan iemand mij uitleggen hoe de Softstylus software op de T91 werkt?

Ik ben al een uurtje aan het spelevaren maar krijg er geen leesbare tekst uit, zowel op het tooltje zelf maar ook in Word :D

Verwijderd

op het werk hebben wij nog een eeepc 1000HD liggen, die ik mischien voor een leuke prijs mee kan nemen. ik kan er alleen geen goede review van vinden. is er iemand met een 1000HD? en is het een fijn ding?

het is ook niet duidelijk of er nou wel of geen bluetooth op zit. de ene site zegt van wel de ander zegt weer dat het optioneel is. op de site van asus kan ik zien dat er een Intel® Celeron M 353 werkt dit een beetje?

Alvast bedankt,

Greets Aeromaxx.

• Smarron

Smarron

The bend

http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=3458
http://www.product-review...ew-of-asus-1000hd-eee-pc/
http://www.associatedcont...eee_pc_1000hd_review.html

Niet echt grote reviews, maar opzich wel duidelijke conclusies. Zie ook de TS, het is gewoon een grote uitvoering van de 900.

Kun je niet even testen of er Bluetooth opzit ?

• Wiethoofd
1000HD heeft geen bluetooth, zoals Smarron al zegt is het een grote versie van de 900, en die heeft ook geen bluetooth. De Celeron M die er in zit is een 900MHz en werkt prima in de 900, het is alleen afhankelijk wat je met je EEE van plan bent of je beter uit bent met een Celeron M of een Atom of een laptop met een volwaardige dualcore.

[ Voor 4% gewijzigd door Wiethoofd op 03-09-2009 13:13 ]

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42
Wiethoofd schreef op donderdag 03 september 2009 @ 12:30:
1000HD heeft geen wi-fi, zoals Smarron al zegt is het een grote versie van de 900, en die heeft ook geen wi-fi. De Celeron M die er in zit is een 900MHz en werkt prima in de 900, het is alleen afhankelijk wat je met je EEE van plan bent of je beter uit bent met een Celeron M of een Atom of een laptop met een volwaardige dualcore.
En met Wifi bedoel je Bluetooth lijkt me :)
Uit een van de reviews:
Vanbinnen is het verschil groter; de 1000HD heeft een Celeron-processor en b/g wlan aan boord. Bluetooth hebben ze allebei. Wij testen de XP-versie met 1 GB geheugen, maar ze zijn ook leverbaar met Linux met 2 GB geheugen. De prestaties verschillen nauwelijks, en zijn ruim voldoende voor het beoogde gebruik.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Wiethoofd
Kassad schreef op donderdag 03 september 2009 @ 13:09:
En met Wifi bedoel je Bluetooth lijkt me :)
Ik kwam net uit m'n bed rollen, idd, bluetooth bedoel ik daar, even aangepast.

Verwijderd

Ik heb nu toch iets VREEMDS meegemaakt met mijn 1101HA.....

Ik heb vandaag voor het eerst een koptelefoon op deze netbook aangesloten (Sennheiser CX300, tweede versie) en daarbij kwam slechts uit 1 van de twee dopjes, geluid. Ik dacht dat er misschien iets verkeerd zat. Thuis heb ik andere koptelefoons uitgetest en die deden het wel allemaal prima!

Wat bleek: het stekkertje van de CX300 is ietsje langer dan de stekkertjes van de andere koptelefoons. Als ik het stekkertje van de CX300 niet helemaal doorduw in de koptelefoon aansluiting, dan werken ook gewoon beide dopjes. Duw ik het stekkertje helemaal naar binnen, dan doet slechts 1 van beide dopjes het.

Is dit normaal? En hebben andere mensen wel eens iets dergelijks meegemaakt?

• Devil777
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:52
ok mischien is eeebuntu niet meer van deze tijd, maar mischien heeft iemand dan de normale ubuntu (netbook versie) geinstalleerd op de 1005HA. Ik heb gezien dat met wat moeite je alles toch wel aan de praat kan krijgen, maar hoe snel start ie op met ubuntu? iemand een idee?

• Donatelloo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:54
Hallo allemaal. Ik heb een mini-laptop nodig voor school (die 2,8 kilo van mijn huidige laptop is toch net iets teveel) en mijn oog is gevallen op de EEE-pc's. Ik heb ze allemaal eens doorgenomen en ik twijfel nu tussen 3 modellen. Enerzijds de 1101 HA, anderzijds de 1005 HA-M (Of H)..

Als ik kijk naar de verschillen(mijn eigen lijstje met belangrijke dingen) tussen de 1101 en de 1005 dan wil ik eigenlijk sowieso voor de 1005 gaan.

1101 - 1005
1,33 ghz - 1,6 ghz
370 euro - 280 euro
1,4 kg - 1,1 kg

Het enige waar ik over inzit is de grootte van het scherm. Nu is lichter (1,1 kg) wel fijner, maar is de 10" niet té klein? Als ik internetpagina's en Word 2007 open, moet ik dan niet téveel scrollen in vergelijken met een 11,6" schermpje?

Verder twijfel ik nog een beetje tussen de 1005-M en 1005-H. Voordeel van de M vind ik het matte scherm (is toch beter zichtbaar als er licht van buiten opschijnt?). Het voordeel van 0,06 ghz meer zie ik niet echt en verder zijn er niet veel voordelen toch? En om daar dan 40 euro extra voor neer te tellen?

Iemand die me kan helpen in mijn keuze?

• Philflow

Philflow

De 1005HA-M is 1.3kg volgens Notebookjournal.de. De 1005HA-H is iets zwaarder verwacht ik.
maar is de 10" niet té klein? Als ik internetpagina's en Word 2007 open, moet ik dan niet téveel scrollen in vergelijken met een 11,6" schermpje?
Inderdaad met 1024*600 moet je veel scollen. Het went maar het is niet ideaal.
Voordeel van de M vind ik het matte scherm (is toch beter zichtbaar als er licht van buiten opschijnt?).
Inderdaad.
Het voordeel van 0,06 ghz meer zie ik niet echt
Goed gezien.
en verder zijn er niet veel voordelen toch?
Grotere accu, bluetooth dacht ik. Zie startpost.

Ik weet niet in hoeverre je vast zit aan het merk Asus, maar Acer heeft een 10" netbook met hoge resolutie.

@ Wiethoofd, misschien wil je dat ook in de startpost updaten: gewicht 1005HA-M 1305 gram bron. De 1005HA-H is ongetwijfeld zwaarder maar ik weet niet hoeveel.

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 21:03 ]

• Donatelloo
Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:58:
[...]

De 1005HA-M is 1.3kg volgens Notebookjournal.de. De 1005HA-H is iets zwaarder verwacht ik.

[...]

Inderdaad met 1024*600 moet je veel scollen. Het went maar het is niet ideaal.

[...]

Inderdaad.

[...]

Goed gezien.

[...]

Grotere accu, bluetooth dacht ik. Zie startpost.

Ik weet niet in hoeverre je vast zit aan het merk Asus, maar Acer heeft een 10" netbook met hoge resolutie.

@ Wiethoofd, misschien wil je dat ook in de startpost updaten: gewicht 1005HA-M 1305 gram bron. De 1005HA-H is ongetwijfeld zwaarder maar ik weet niet hoeveel.
Tnx voor je snelle antwoord ;)

De andere voordelen van de H boeien mij ook niet echt. Bluetooth is niet noodzakelijk en een uurtje extra batterij hoeft ook niet bij een accu die al zo lang mee gaat (vind ik dan).

Nu twijfel ik dan alleen nog over dat scrollen, in hoeverre dat irritant gaat worden voor mij. Dat weet je denk ik ook pas als je hem een tijdje hebt.

Ik zit niet persee vast aan het merk asus, maar wel aan de prijs (zo rond de 300 euro). Het kiezen voor een mini heeft bij mij echt vooral te maken met het makkelijker meenemen naar mijn studie (qua gewicht en grootte). Mijn huidige Acer laptop is verder prima maar gewoon te zwaar om steeds meer weer mee te sjouwen.

• Wiethoofd
Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 20:58:
De HA-M bijgewerkt, als er een bron is met het gewicht van de HA-H zal ik die ook even aanpassen.

• Philflow

Philflow

Donatelloo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:06:
[...]
Ik zit niet persee vast aan het merk asus, maar wel aan de prijs (zo rond de 300 euro).
De Acer One met HD scherm is zo'n € 350. Misschien is het wat om eens in een winkel te gaan kijken hoe 10" 1024*600 je bevalt.

• Kasj
GENETX schreef op zondag 30 augustus 2009 @ 20:45:
[...]

Nee, de T101 zal ook 1024x600 voor zover ik weet. De zoom functie zit in IE op Windows XP, maargoed, ik heb er Windows 7 op draaien inderdaad, en daar zit dat niet in. Ik mis het ook niet overigens. Wellicht zijn er wel plugins voor firefox.

[...]
Ietwat off-topic, maar GENETX heb jij nog adviezen voor touchvriendelijke software voor de T91? Bijvoorbeeld een snelle browser waarin je snel met je vingers kunt scrollen?

En wat is het beste programma om snel memo's te schrijven, al dan niet met handschriftherkenning?

Moet nog erg wennen aan mijn touchscreen :P

Edit1: Windows 7 geinstalleerd, maar ik kan de resolutie niet aanpassen naar 1024x600. Kan ook geen drivers vinden voor de GMA500 onder W7?
Edit2: De touchscreen lijkt minder nauwkeurig gecalibreerd in W7. Is er een calibratiemethode?

[ Voor 14% gewijzigd door Kasj op 03-09-2009 23:35 ]

• Donatelloo
Philflow schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:26:
[...]

De Acer One met HD scherm is zo'n € 350. Misschien is het wat om eens in een winkel te gaan kijken hoe 10" 1024*600 je bevalt.
Ik ga eens kijken of ik de 1005 kan spotten ergens om even te proberen.

Is trouwens de Acer One die jij aangeeft qua scherm dan zoveel verschil dan alles niet meer zoveel hoeft te scrollen? (Word, internet). Die Acer One is 1280 x 720.. de 1005 1024 x 600.

(Overigens vergelijk ik de Acer One dan ook weer even met de 1101. Die was 366 euro nieuw. Nadeel van de 1101 alleen is dat die maar 1,33 ghz heeft, voor zover dat scheelt met 1,66)

[ Voor 13% gewijzigd door Donatelloo op 03-09-2009 22:06 ]

• Philflow

Philflow

Donatelloo schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:50:
[...]
(Overigens vergelijk ik de Acer One dan ook weer even met de 1101. Die was 366 euro nieuw. Nadeel van de 1101 alleen is dat die maar 1,33 ghz heeft, voor zover dat scheelt met 1,66)
20% minder ;) (maar je krijgt wel kleinere letters)

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-09-2009 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kasj schreef op donderdag 03 september 2009 @ 21:41:
[...]

Ietwat off-topic, maar GENETX heb jij nog adviezen voor touchvriendelijke software voor de T91? Bijvoorbeeld een snelle browser waarin je snel met je vingers kunt scrollen?
Gewoon W7 flicks met Google Chrome. Niet optimaal tho, maar Chrome is zo lekker licht en het is best te doen.
En wat is het beste programma om snel memo's te schrijven, al dan niet met handschriftherkenning?
Paint FTW :P, nee, ik gebruik gewoon OneNote. Die zet het om wanneer jij wilt en heb ik standaard aan. Anders misschien sticky notes. Er zijn wel meer programma's zoals Microsoft Journal, maar ik gooi zelf alles in OneNote, ik houd neit van te veel programma's nml.
Moet nog erg wennen aan mijn touchscreen :P

Edit1: Windows 7 geinstalleerd, maar ik kan de resolutie niet aanpassen naar 1024x600. Kan ook geen drivers vinden voor de GMA500 onder W7?
Prutser :+ Je gaat mij niet wijsmaken dat je geen Windows 7 drivers kan vinden. Ik heb meerdere geprobeerd nml. Gewoon googelen op "GMA 500 Windows 7" en je vindt echt meer dan genoeg links. Oa drivers van MSI en Dell. Daarbij, ook de Vista drivers werken. Overigens, die heb je ook nodig bij gebrek aan Windows 7 drivers. Zorg echter wel dat je de drivers in Vista compability installeert, anders weigert hij dienst :)
Edit2: De touchscreen lijkt minder nauwkeurig gecalibreerd in W7. Is er een calibratiemethode?
Eigenschappen van deze Computer ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GENETX op 04-09-2009 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Heb vandaag de asus 1005 gezien bij de mediamarkt. Ziet er toch ook fijn uit, alleen is het touchscreen wel wat vreemd.

Verder gaf die verkoper daar aan dat de Samsung mini's beter zijn. (bijvoorbeeld de N110). Probleem is alleen wel dat ik die voor 350 zie staan, 70 euro meer dan de Asus 1005. (Overigens had die man wel verstand van zaken, wist uit zijn hoofd hoeveel alles woog, ghz etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Donatelloo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:11:
Heb vandaag de asus 1005 gezien bij de mediamarkt. Ziet er toch ook fijn uit, alleen is het touchscreen wel wat vreemd.
* confused, geen enkele 1005 heeft een touch screen...
(Overigens had die man wel verstand van zaken, wist uit zijn hoofd hoeveel alles woog, ghz etc.)
Die heeft gewoon mijn topic start doorgenomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 19:48
Donatelloo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:11:
Verder gaf die verkoper daar aan dat de Samsung mini's beter zijn. (bijvoorbeeld de N110). Probleem is alleen wel dat ik die voor 350 zie staan, 70 euro meer dan de Asus 1005.
Vergeet niet dat verkopers bij het woord 'beter' soms niet 'beter voor jou' bedoelen, maar 'beter voor de winkelmarge', wat gezien de hogere prijs van de Samsung heel goed zou kunnen.

En je bedoelt met touch screen ws touch pad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Wiethoofd schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 18:23:
[...]

* confused, geen enkele 1005 heeft een touch screen...

[...]

Die heeft gewoon mijn topic start doorgenomen 8)
Mijn excuses, ik bedoel touchpad.

Ik zie echter zelf niet echt voordelen aan die Samsung. Enige waarom ik die in mijn hoofd heb is omdat de MM medewerker zei daar nog nooit klachten over gehoord te hebben. En wat langere garantie en bluetooth dus. Iemand hier ervaringen ermee in vergelijking met de 1005 van Asus? Want die Samsung is wel weer ff 70 euro duurder. Daar heb ik ook een laptoptasje en extra accu voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Samsung NC10 is inderdaad erg goed, zie ook de review op Notebookcheck.com waar de Samsung een van de allerhoogste scores krijgt (90%).

De Asus 1005HA-M is bijna net zo goed, maar veel goedkoper. Qua prijs/prestatie dus iets beter dan de Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donatelloo
Dan wordt het denk ik toch de 1005.. denk dat ik voor de witte M variant ga, met mat scherm dus ;) Klopt het trouwens dat de 1005 een zoomfunctie heeft op het touchpad? Als je met 2 vingers uit elkaar of bij elkaar gaat dat hij in en uitzoomt (zou het zelfde zijn als bij een Iphone).

http://www.youtube.com/watch?v=OhekX9p6LF0 Zegt die gast hier op 0.59 ongeveer. Maar hij heeft het over de algemene 1005 HA, en niet over de 1005 HA-M..

(Het is toch wel wat zeg, al die typenummers..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Donatelloo schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 19:34:
Klopt het trouwens dat de 1005 een zoomfunctie heeft op het touchpad? Als je met 2 vingers uit elkaar of bij elkaar gaat dat hij in en uitzoomt (zou het zelfde zijn als bij een Iphone).
Vrijwel alle EEE PC's hebben multi-touch touch pads en in de Elantech driver vallen die pinch-features in en uit te schakelen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
GENETX schreef op vrijdag 04 september 2009 @ 10:41:
[...]

Gewoon W7 flicks met Google Chrome. Niet optimaal tho, maar Chrome is zo lekker licht en het is best te doen.

[...]

Paint FTW :P, nee, ik gebruik gewoon OneNote. Die zet het om wanneer jij wilt en heb ik standaard aan. Anders misschien sticky notes. Er zijn wel meer programma's zoals Microsoft Journal, maar ik gooi zelf alles in OneNote, ik houd neit van te veel programma's nml.

[...]

Prutser :+ Je gaat mij niet wijsmaken dat je geen Windows 7 drivers kan vinden. Ik heb meerdere geprobeerd nml. Gewoon googelen op "GMA 500 Windows 7" en je vindt echt meer dan genoeg links. Oa drivers van MSI en Dell. Daarbij, ook de Vista drivers werken. Overigens, die heb je ook nodig bij gebrek aan Windows 7 drivers. Zorg echter wel dat je de drivers in Vista compability installeert, anders weigert hij dienst :)

[...]

Eigenschappen van deze Computer ;)
Thanx voor je hulp, en je hebt gelijk hoor, ik geef het eerlijk toe, ik ben ook een prutser :+ . Had inmiddels de compatibility mode ontdekt, zodat ik allerlei drivers van de asus cd kon installeren, Heb het op een of andere manier toen ook voor elkaar gekregen (waarschijnlijk met installeren van xp drivers voor touchpanel) dat W7 het touchpanel niet meer herkent. Dus dat moet ik nou weer zien te fixen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Complimenten weer voor je mooie en vooral leerzame startpost Wiethoofd (Y):)

En wat lees ik in de gelekte roadmap van Asus?

Asus 1201N <---------- ION Nvidia !

Ja, daar zat ik dus op te wachten.. eindelijk.

Voordelen spreken voorzich natuurlijk, nu ben ik tevreden met me GMA voor waarvoor ik hem gebruik.

Maar vergeet vooral de volgende voordelen niet:

Hoe vaak zie je intel zijn GMA drivers updaten? Bijna niet.
Hoe vaak zijn we bekend met de updates vaan Nvidia's grote video kaarten ? Vaak dus!

Met andere woorden, als ION een suc6 gaat worden.. zou het me niets verbazen dan er over een tijd echt mensen zijn die het voor elkaar krijgen om 'wat complexere' games te kunnen draaien op een eee pc die goedkoper is dan de normale desktop versie.

Waar ik in ieder geval achter ben is dat klein niets meer zegt. En dat ook verhalen over hoe sloom een N 270 is ik gewoon over heen lees.
Soms, heel soms denk ik wel eens dat ze dit moeten zeggen van intel want stel je voor straks verkoopt intel zijn duure cpu's niet meer.

Feiten:

Je hebt geen multicore nodig om games te spelen, heb je ze wel prima als de games er gebruik van maken maar dat is minimaal.

Je hebt geen 4 GB nodig om normaal met windows te kunnen werken, laat staan windows 7 die notabenen beter draait dan alle voorgaander versies.

Natuurlijk mag je een atom niet vergelijken met een dual core (logisch) Maar in de praktijk hoe vaak lees je niet dit soort uitspraken:

'Ik ben best verbaast over de snelheid, ik snap er niets van.. die netbook is bijna sneller dan mijn eigen pc die op papier 2 keer zo duur is..'

Juist! Ik denk ook dat als er geen games meer gemaakt zouden worden dat de verkoop op duure CPUS zou stoppen.

Mensen kopen een Nvidia kaart voor rond de 500 euro, kunnen dan idd een zwaar spel spelen ja. Maar voor het zelfde geld koop je een netbook die op vakantie niet na 1 uur leeg is en nog es 3 kilo weegt.

mensen die zeggen: Je moet minimaal een zwarte nvidia kaart hebben om spelen te spelen zijn helemaal verblind door wat het effect van marketing verkoop is.

Of hoe je dat ook in normaal NL moet schrijven ; P

Cijfers zeggen veel, maar dan alleen in de praktijk!

Atom kan geen full HD afspelen? Mag ik dan weten waar op men dat basseert?
Omdat het technisch niet kan? Omdat de verkoop wereld jou wil laten geloven dat het niet kan omdat ze anders inkomsten mis lopen? (lees dat eens goed beste vrienden van Hardware info TV, want jullie negatieve houding over onze eee pctjes gaat me te veel opvallen ') Intel?

Ik ben geen complot denker maar als dit ooit uitkomt verbaast het me dus niets.

Als ik bij Intel voor de afdeling verkoop zou werken zou ik iedereen wijs maken dat je voor zelfs het starten van XP 2 cores 'nodig' hebt! Als ik daar door meer verdien.

Natuurlijk zit ik niet zo in elkaar, is maar een metafoor natuurlijk.

Conclusie: Koop wat je nodig hebt, test het dan eerst ZELF eens voor dat je afgaat op verkoop praat of mensen op forums die alleen maar kijken naar nummers en zeggen dat 1700 MHz te sloom is en dat je minimaal 2.1 'nodig' hebt.

Ja zware spellen, maar daar is onze netbook niet voor gemaakt! Het is een leuke extra om mensen te laten verbazen dat je voor nog geen 500 euro een spel kan spelen waar hun dan het dubbele voor betalen. Dit verhaal gaat al sowieso op voor de accu tijd, die gaat gewoon langer mee dan zeg een dell normale laptop.

Klein is leuk, een gatget freak ben ik sowieso dus misschien speelt dat een rol.
Natuurlijk hoor je me niet zeggen dat een quad core minder is dan een atom, natuurlijk niet! die kan veel meer tegelijk of het nodig is? is de vraag.

1 ding wat wel te zeggen valt. Een andere CPU anders dan de Atom kan 64 Bits aan. Kijk, dan pas heb je dus een punt :)

Atom kan geen 64 bit aan, dit heeft dus niets te maken met dat je het nodig hebt omdat er nog steeds 32 bits is en prima werkt, maar omdat je nu echt kan zeggen dat Atom die deel van de ondersteuning in de CPU mist dan heb je dus een punt, ipv het gelul dat hij altijd te sloom is wat veeeeeeel te afhankelijk is van wat je doet en of je pc een rommel is of op orde :)

Hoe dan ook, Ja, ION is een vooruitgang zeker weten.
Nodig? Wel nee
Leuk? Ja! zeker als ze de kosten laag houden en er straks mensen die drivers gaan tweaken om dingen met een netbook te gaan doen die op papier onmogelijk zijn. Dat is gewoon leuk knutselwerk hehe

Greetz:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk, de Atom kan wel 64-bits aan, je moet alleen niet de Nx30 hebben die in de netbooks zit, dit is de mobile versie. De versie die op de meeste ION borden gedrukt wordt is de 330 of de 230 (zonder de N dus) en kan gewoon 64-bits instructies aan. Het is ook nog maar de vraag of de ION in de EEE lijn opgenomen wordt.

Verder zijn er al de nodige topics over het ION-platform gestart: Nvidia Ion - Nieuws & Discussie Topic deel 2 en in jou geval zeer interessant: [Ervaringen] Netbooks met de Nvidia ION chipset & [Ervaringen] Samsung N510

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik ben op zoek naar manieren om mijn ASUS eee oc sneller te laten starten en xp kleiner te maken. Ik heb de windows map al tot 1,45GB kunnen verkleinen (was eerst 2,6GB, dus dat is redelijk nu). Nu wil ik hem ook sneller laten opstarten en afsluiten. Momenteel zit ik aan 53 seconden voordat je op internet kan met firefox, en 20 seconden om af te sluiten. Iemand tips om de tijd te verkorten? (vooral de opstarttijd)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
ieperlingetje schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 18:35:
Ik ben op zoek naar manieren om mijn ASUS eee oc sneller te laten starten en xp kleiner te maken. Ik heb de windows map al tot 1,45GB kunnen verkleinen (was eerst 2,6GB, dus dat is redelijk nu). Nu wil ik hem ook sneller laten opstarten en afsluiten. Momenteel zit ik aan 53 seconden voordat je op internet kan met firefox, en 20 seconden om af te sluiten. Iemand tips om de tijd te verkorten? (vooral de opstarttijd)
Opstart-items uitschakelen, Prefetching op alleen boot zetten met registry tweak. Register defragmenteren met NTRegOpt, Bootvis draaien voor betere verwerking van je opstart-items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eergisteren een 1005HA-H besteld, omdat ik graag mobiel wil zijn.
Ik heb ook nog een zepto znote 6615 wd..Power genoeg maar de batterij kon nog niet eens een kwartier mee :o

Maar goed, k heb deze netbook gekozen omdat ik de komende tijd nogal vaak op reis ben...En dan lijkt me een netbook ideaal om af en toe te mailen, surfen etc..

Aangeschaft voor 350 euro incl 2gig pc6400 :)

In die tijd dat ik hem nog in bezit heb, ga ik mn tijd verdoen om de voorgaande threads te doorspitte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op zaterdag 05 september 2009 @ 21:06:
Aangeschaft voor 350 euro incl 2gig pc6400 :)
Care to share welk geheugen, dan kan ik dat bijwerken in de topic start ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
iemand een idee hoe ik bluetooth aan de gang krijg voor een eee t91 in windows 7?
bedankt alvast voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
ik wil binnenkort voor school ook een netbook hebben. Na wat research te hebben gedaan, heb ik er voor gekozen om een ASUS EEE PC te nemen, omdat deze volgens mij de beste bouwkwaliteit hebben, en toch redelijk betaalbaar.

Ik heb nu 2 EEE PC's waar ik niet uit kan kiezen. De Asus EEE PC 1000H en de Asus EEE PC 1000HD. Ze hebben allebei Windows XP, en een harde schrijf van 160GB. De 1000H heeft ook ondersteuning voor bluetooth, en een langere accu duur. De accu duur is een belangrijk punt, omdat ik heb ook in de auto, of in de trein lang wil kunnen gebruiken. Maar wat ik nog belangrijker vindt, is de uitbreidbaarheid. Ik wil graag er een 2GB RAM strookje in stoppen, in plaats van de standaard 2GB. Nu weet ik alleen niet, welke netbook dit het beste aan kan, en of de accu duur niet meteen een stuk lager wordt.

Kan iemand mij hierbij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

@ tom.keim, 2GB gaat je accu duur niet significant verlagen. Verder is de 1000H al vrij oud, inmiddels is er de 1005HA-M die lichter is en volgens de pricewatch ook nog eens goedkoper is.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 06-09-2009 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Philflow schreef op zondag 06 september 2009 @ 12:16:
@ tom.keim, 2GB gaat je accu duur niet significant verlagen. Verder is de 1000H al vrij oud, inmiddels is er de 1005HA-M die lichter is en volgens de pricewatch ook nog eens goedkoper is.
ok, bedankt kwa accu duur is het een stuk beter, en hij is goedkoper.

Nu las ik net dat wanneer je je eeepc open maakt om het ram te vervangen, je je garantie verliest. Zijn er ook erkende bedrijven die dit voor je willen doen tegen een eerlijke prijs, waardoor je je garantie niet verliest?

[ Voor 3% gewijzigd door devhouse op 06-09-2009 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Lijkt me sterk dat je je garantie verliest, want er zit geen verzegeling op de bodemklep. Het oude geheugen kan er dus zo weer in, en niemand die kan bewijzen dat de boel open is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Bij de EEE PC 70x/Surf's was het zo dat je je garantie verloor zodra je de boel openschroefde (hadden maar 512MB geheugen) maar nav vele klachten heeft Asus die regeling aangepast en kan je naar eigen wens van geheugen wisselen.

Bij bepaalde EEE typen van de nieuwere versie zou je bij het vervangen van je geheugen wel een overclock optie in de BIOS verliezen, niet echt dodelijk, maar wel lullig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Wiethoofd schreef op zondag 06 september 2009 @ 16:35:
Bij de EEE PC 70x/Surf's was het zo dat je je garantie verloor zodra je de boel openschroefde (hadden maar 512MB geheugen) maar nav vele klachten heeft Asus die regeling aangepast en kan je naar eigen wens van geheugen wisselen.

Bij bepaalde EEE typen van de nieuwere versie zou je bij het vervangen van je geheugen wel een overclock optie in de BIOS verliezen, niet echt dodelijk, maar wel lullig.
ok, en deze overlock functie houdt in dat je je processor minder snel wordt, is er ook een lijst met welke serie(s) dit is/zijn?.

Ik zie dat de 1005HA-M onder aan een klepje hebt, waar je de ram kan vervangen, dit moet dus te doen zijn(heb het nog nooit bij een laptop vervangen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Die overclockfunctie kan je idd gebruiken om je processor harder dan die 1,6GHz te laten draaien (in het geval van een N270) of dan de 1,33GHz (in het geval van een Z520).

Geheugen vervangen is klepje openschroeven, geheugen loshalen door 2 metalen clipjes aan de kant te drukken en geheugen omhoog wippen, nieuw geheugen er goed indrukken en aandrukken, klepje dicht en klaar is /me tom.keim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devhouse
Wiethoofd schreef op zondag 06 september 2009 @ 20:23:
Die overclockfunctie kan je idd gebruiken om je processor harder dan die 1,6GHz te laten draaien (in het geval van een N270) of dan de 1,33GHz (in het geval van een Z520).

Geheugen vervangen is klepje openschroeven, geheugen loshalen door 2 metalen clipjes aan de kant te drukken en geheugen omhoog wippen, nieuw geheugen er goed indrukken en aandrukken, klepje dicht en klaar is /me tom.keim
ok bedankt, dat lukt me wel. en die overclock funvtie zal ik toch niet nodig heben:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 1005HA-H en de mijne zoemt als die op de adapter werkt. Hebben andere mensen hier ook last van? Kan dit kwaad? Zodra ik het stekkertje eruit trek en hij werkt op de accu is de zoem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BDmartijn
Mijn 1005ha h zoemt over het algemeen niet, ook niet op de adapter. Komt het zoomen van de fan?
Ik heb er namelijk wel eens last van gehad, maar toen was de processor ook redelijk warm en moest er dus wel flink gekoeld worden. Dus als het zoemen aanhoudt bij lage belasting lijkt het me niet juist te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
Zoemt de Eee PC of de adapter? Van de adapter zou het n.l. goed kunnen, dat komt vaker voor.
Pagina: 1 2 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic