Grote zwarte vlekken op het beelscherm - Asus Netbook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 11:13
Sinds 3 weken eigenaar van de Asus 1005ha-h Netbook, is op en top. Had er helemaal geen probleem, totdat ik gisteren de netbook aandeed, waarop ik grote zwarte vlekken zag op het beelscherm. Ik schrok me rot toen ik dat zag, ik behandel mijn spullen zeer zorgvuldig, dus begrijp ik eerlijk gezegd niet hoe dat komt. Ging googlen, blijkt dus iets intern aan het scherm te liggen.

Ben vandaag maar naar de media markt gegaan (ding is net 3 weken oud), wordt er direct gezegd, na 5 sec. bekeken te hebben, dat de schade is veroorzaakt door externe factoren aka ik. Wat dus helemaal niet het geval is. Het viel me op dat ze je snel proberen af te wimpelen... Ze hadden nog gezegd, dat ze het zelf kunnen versturen naar de fabrikant, wat zeker 3 weken kan duren of ik kan zelf contact opnemen met de fabrikant, via de pick up service, wat een week duurt... Weet dus eerlijk gezegd niet wat ik het beste kan doen.

Netbook speciaal gekocht voor school en nu dus dit, alle tips zijn welkom! :)

Als je goed de foto's bekijkt, dan zie je dat achter de zwarte vlekken, nog een beetje blauw zichtbaar is van de taakbalk

Ik heb de foto's toegevoegd:

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/74/dsc02524q.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/391/img0036vh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img515.imageshack.us/img515/9765/img0037w.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Toevallig het scherm dichtgeklapt en de laptop aan laten staan? Het kan zijn dat door de hitte de boel stuk is gegaan.

Mocht je garantie willen claimen dan is zelf opsturen naar Asus (eerst contact opnemen met ze!) sneller dan via de MediaMarkt.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
De verkoper (de winkel waar je hem haalt) is verantwoordelijk voor de garantie. De leverancier van de laptop heeft er niks mee te maken.

Nu ben ik geen expert in beeldschermschade en ik neem aan dat je de waarheid spreekt en dat de schade dus niet door jou doen is. Wanneer de verkoper weigert zijn ze fout bezig en zou je er met juridish gezeur je gelijk kunnen krijgen.

Overigens proberen ze je bij de mediamarkt altijd af te wimpelen. Ga nog eens langs met (indien je zelf nog jong bent) een ouder persoon, en eis (beetje brutaal zijn kan geen kwaad) gewoon de reparatie.

succes ermee!

I don't hate you, I nothing you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Gewoon direct contact opnemen met Asus. Zoals de MM al zegt is dat veel sneller en ze hebben gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06:44
Met bovenstaande heren. Overigens heb je gelijk ipazza mbt de wettelijke verantwoordelijke van de garantie. Dat wil echter niet zeggen dat het niet gelijk via Asus kan. Ik heb nooit de service van MM geprobeerd, maar die van Asus is mij goed bevallen. Niet een of ander extreem groot ofzo. Bel ze even op en je krijgt snel iemand (direct?!) aan de lijn. Je kunt het hen daar iig even uitleggen. Zie ook http://rma.asus.de/pick_eu/nl/

• Appo
Iedereen bedankt voor de info, ga het via asus regelen, kijken hoe dat gaat lopen. Ik zal jullie zeker op de hoogte houden.

Ps. rma aanvraag kan blijkbaar alleen via de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Heb de netbook onlangs terug gekregen, de scherm is kosteloos vervangen..

Laatste keer dat ik iets bij de media markt koop, pluim voor Asus _/-\o_ .

[ Voor 12% gewijzigd door Appo op 25-10-2009 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 21:03
Hoe lang ben je de netbook nou kwijt geweest?

MediaMarkt is altijd gezeik met garantie/reparatie. Ook altijd veel te druk bij die service punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07:49

Compizfox

Bait for wenchmarks

Mmm, een keer kapotte mp3-speler gehad, die namen ze gewoon aan en een paar weken later kon ik een nieuwe ophalen :p (wat total-loss blijkbaar)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appo
Ongeveer 3 weken. (verzending t/m aankomst)

Media Markt moet nodig iets doen om klanten te binden voor langere termijn, service viel vies tegen.

Nu nog win7 installeren :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 06:46
zunshine schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:39:
Ongeveer 3 weken. (verzending t/m aankomst)

Media Markt moet nodig iets doen om klanten te binden voor langere termijn, service viel vies tegen.

Nu nog win7 installeren :9
3 weken, netjes.
Mediamarkt staat ook niet echt bekend om nette service, zolang ze de centjes maar binnen hebben dan is het wel weer even klaar met de service.
Mooi dat je laptop weer gerepareerd is zonder poespas. ;)
Pagina: 1