Reveller schreef op woensdag 14 juli 2010 @ 22:31:
Ook ik ben nu de trotse eigenaar van een Eee PC (1001PX; gebruikt om dit bericht te tikken). Het kleinere toetsenbord is nog wel even wennen, maar verder bevalt alles prima. BEHALVE alle (trial) meuk die erop voorgeinstalleerd is!
Nu ben ik begonnen om via control panel Add / Remove programs deze te verwijderen, en ben nu de overbodige services aan het uitzetten. Wat alleen irritant is, is dat van een aantal programma's die ik verwijderd heb, de c:/program files/ bestanden doodleuk blijven staan. Ik kan deze dan wel deleten, maar houd dan ws. nog een zooi aan overbodige registersleutels over. Ook daar kan ik dan weer een programma (suggesties?) voor downloaden, maar ik vroeg mij af: heeft iemand inmiddels niet een "maak-mijn-eee-pc-schoon-van-overbodige-meuk" programma geschreven?
Hmm weet je wat je kan doen? Mijn script gebruiken of met de hand een backup maken van je sleutel in windows en dan gewoon die versie downloaden, zeer legaal zelfs.
Ik zat namelijk met het zelfde probleem.
Wilde een schone installatie, maar ook meer omdat ik werkelijk soms versteld sta hoe OEM's het weer voor elkaar krijgen er zo veel zooi op te gooien (wat allemaal al lang in Windows 7 zit) om hun rommel te promoten. Geen wonder dat sommige site schrijven dat EEE PC's sloom zijn :lol:
Natuurlijk zijn ze sloom met al die zooi, trouwens ASUS is de minst erge. ACER staat in de top 4. die spannen echt de kroon met onnodige meuk. zo zonde, zit een zakenman al helemaal niet op te wachten.
Kan elke keer bij mensen die me hulp vragen weer alles gaan formateren en dan 1 windows 2 office 3 virusscanner er op en klaar.
Ik heb overigens nooit begrepen waarom Microsoft geen eisen stelt aan wat OEMS er bij mogen leveren. Zonde van de mooie hardware die maar voor 10% benut word op deze manier.
Maar goed, maak een backup. en check mijn script om een backup van jou sleutel, tokens etc te maken.
Ik wilde namelijk zelf een manier hebben dat mocht ik weer alles moeten installeren en geen zin heb om Microsoft te bellen ik gewoon een script had die na het installeren me sleutel terug zet en meteen actief is:)
Dit script staat bij mij in deze map:
[edited]
Niet dat dit allemaal nodig is, je kan hem ook gewoon op C:\Temp\(hierin) zetten
Dus de map store met die 2 cmd's
Maak een map aan met de naam: Store
en plaats deze CMD's er in.
In Store maak je de map 1201 en eventueel X64
......lingen\Microsoft\Microsoft Activering\Windows 7\Starter\Systeem\1201\Store\1201\X64
zie?
p.s. Waarom er starter staat is omdat dit de versie was die er op stond, ik heb Ultimate gekocht dus ik heb ook daar een map voor. Het script blijft hoe dan ook het zelfde.enige verschil is x64 heeft SysWOW64 nodig:)
Sorry van me spelling, mijn scripten is beter wat dat betreft. ben ook niet 100% NL maar meer engels:P
Maar goed suc6!
Onder de map store de volgende dus:
De eerste noem ik: Backup.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| @Echo Off
Echo.
Echo Backup Activated Status!
Echo.
Pause
CD /D "%~dp0Store"
Cd /d "C:\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\"
Copy pkeyconfig.xrm-ms "%~dp0Store\1201"
Cd /d "C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\"
Copy tokens.dat "%~dp0Store\1201"
Cd /d "C:\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\"
Copy pkeyconfig.xrm-ms "%~dp0Store\1201\X64"
Echo Backup Klaar!
Pause |
p.s. let niet op de fouten bij SysWOW64, dit is alleen voor als je een x64 systeem hebt, want dan heb je ook die files nodig:)
volgende heet:
Activate.cmd
Let op! Vul je eigen sleutel in bij XXXX in dit script.
Dit is extreem belangrijk, want maak je 1 fout zal je OS zeggen dat ie niet legaal is;)
Dus, je vult je sleutel daar in en draait Activate na het installeren van windows:)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
| @Echo Off
Echo.
Echo Activated Status!
Echo.
Pause
net stop sppsvc
Cd /d "C:\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\"
takeown /f pkeyconfig.xrm-ms
icacls pkeyconfig.xrm-ms /grant administrators:F
Del pkeyconfig.xrm-ms
Cd /d "C:\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\"
takeown /f pkeyconfig.xrm-ms
icacls pkeyconfig.xrm-ms /grant administrators:F
Del pkeyconfig.xrm-ms
Cd /d "C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\"
takeown /f tokens.dat
icacls tokens.dat /grant administrators:F
Del tokens.dat
CD\
CD /D "%~dp0Store\1201"
Copy pkeyconfig.xrm-ms "C:\Windows\System32\spp\tokens\pkeyconfig\"
Copy tokens.dat "C:\Windows\ServiceProfiles\NetworkService\AppData\Roaming\Microsoft\SoftwareProtectionPlatform\"
CD /D "%~dp0Store\1201\X64"
Copy pkeyconfig.xrm-ms "C:\Windows\SysWOW64\spp\tokens\pkeyconfig\"
net start sppsvc
cscript %windir%\system32\slmgr.vbs -ipk XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
Pause |
Ben er trots op al zeg ik het zelf:p Zo gek dat MS niet dit gewoon in het OS kan bouwen, maar ja daar zijn wij weer voor;)
Edit:
Die CMD's moeten er onder, niet er in zoals ik ergens schreef. Dus zo:
Store
|______1201
|
____ X64
Activate.cmd
Backup
----------