Ik krijg de reactie dat deze discussie meer dan 2 weken oud is.
Mijn Acer netbook is in november 2010 ->2 jaar oud ;-))
Ik heb m'n Acer netbookie zelf gesloopt" en ér een SSD-disk 2.5 inch, 60 Gb ingebouwd. En Windows 7 Premium hierop geïnstalleerd. Een wereld ging voor mij open... Kosten 110 Euri...
Een SSD "krikt" je oude Acer Netbook helemaal op. Een SSD met Windows 7 is rap. Héél erg rap.
Je gaat dan ook de grenzen van je netbook echt verkennen...
Onder Windows Vista was ik bekent met het fenomeen "ready boost." Onder Windows 7 bestaat die optie ook. Ik kreeg bij welke USB-stick dan ook netjes de melding: "Uw computer is snel genoeg."
Nu ruim 1 jaar verder is deze optie (Readyboost) door Microsoft bij SSD uitgeschakeld,
zie:
http://windows.microsoft....to-speed-up-your-computer, citaat:
If your computer has a hard disk that uses solid-state drive (SSD) technology, you might not see an option to speed up your computer with ReadyBoost when you plug in a USB flash drive or flash memory card. You may instead receive the message, "Readyboost is not enabled on this computer because the system disk is fast enough that ReadyBoost is unlikely to provide any additional benefit." This is because some SSD drives are so fast they're unlikely to benefit from ReadyBoost.
Whow!
Ik ben echt én méér dan echt tevreden over m'n SSD Acer netbookie. Ook binnen Windows 7 zie je dat
bekende "kit-balkie" van de knightrider. Bij de zwaardere en snellere systemen gaat ie vaker 10 tot 15 keer
over in de "scanmodus". Bij mij telkens 2 keer, daarna, binnen 10 seconden staat Windows 7 klaar...
Rap=Rap... Dan heb/ken ik freaks die nog aan 't opstarten zijn met de meest zware processors en meest snelle harde schijven.
Als je echt heel snel wil op welke PC dan ook, kan ik alleen maar SSD aanbevelen...
En hou je niet op aan de bekende "ramp-scenarioos" dat je een SSD niet mag defragmenteren.
Nee: een SSD heeft geen schrijf/leeskop....
Maar als je vaak programma's of bestanden installeerd/verwijderd raakt het Windows register "vervuild"
Er onstaan overbodige verwijzingen naar bestanden die niet meer bestaan.
Behandel daarom je SSD gewoon als een normale HardDisk. Defragmenteer en ruim naar hartelust op.
Dit houdt alles gewoon in een acceptabel en snel werk-tempo...
Ik gebruik mijn SSD nu bijna een jaar en heb nog geen enkel snelheidsverlies bemerkt.
Ik, persoonlijk, verwacht dat binnen nu en 5 jaar SSD een normale standaard wordt...
Groetjes, een netbook, Windows 7 en SSD fan,,,