[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

er zit inderdaad Micro-FCBGA processor in.

[Schaammodus:]
Nu ik doorlees op wikipedia over Micro-FCBGA zie ik dat deze inderdaad vast zit gesoldeerd, nouja het idee was in ieder geval leuk, de uitvoering alleen wat minder...
[/Schaammodus]

desalnietemin ben ik zeer tevreden over de huidige staat, heb zelf het geheugen naar 2 gb uitgebreid en nu is hij ook wel lekker snel maar een beetje extra is natuurlijk nooit weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Spongerobie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:01:
er zit inderdaad Micro-FCBGA processor in.
[Schaammodus:]
Nu ik doorlees op wikipedia over Micro-FCBGA zie ik dat deze inderdaad vast zit gesoldeerd, nouja het idee was in ieder geval leuk, de uitvoering alleen wat minder...
[/Schaammodus]
desalnietemin ben ik zeer tevreden over de huidige staat, heb zelf het geheugen naar 2 gb uitgebreid en nu is hij ook wel lekker snel maar een beetje extra is natuurlijk nooit weg..
Ik heb ook een 900 met de celeron processor. Ik heb er een recente versie van eeebuntu op. Werkt perfect vind ik, alles wat ik ermee wil doen kan het. Het is een 'vakantie' laptop, en voor simpele schooltaken en internetten. Voor overige dingen heb ik een gewone laptop of een pc beschikbaar.

Enige vervelende is het accu leegloop probleem, maar die kan je gewoon loskoppelen als je hem een tijdje niet gebruikt. En de SSD had nog iets sneller gekund, maar die zou je in de toekomst kunnen vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

ik heb er zelf WinXP opstaan, en hierna gewoon de C drive zo kaal mogelijk houden, de indeling hiervan had wat mij betreft wel anders gekunt, hij staat 4 om 8 bij mij (12GB model) deze loopt bij standaart gebruik erg snel vol, zeker met alle windows updates waarvan hij de uninstallers ook opslaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spongerobie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 16:24:
ik heb er zelf WinXP opstaan, en hierna gewoon de C drive zo kaal mogelijk houden, de indeling hiervan had wat mij betreft wel anders gekunt, hij staat 4 om 8 bij mij (12GB model) deze loopt bij standaart gebruik erg snel vol, zeker met alle windows updates waarvan hij de uninstallers ook opslaat.
@Spongerobie

Je kunt wat ruimte creëren met bijv. AutoCtoD en Eee PC Shrinker!
(is te downloaden onder Utilities)

http://support.asus.com.t.../XP&os=17&SLanguage=en-us

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Verwijderd schreef op donderdag 08 april 2010 @ 18:21:
[...]

@Spongerobie

Je kunt wat ruimte creëren met bijv. AutoCtoD en Eee PC Shrinker!
(is te downloaden onder Utilities)

http://support.asus.com.t.../XP&os=17&SLanguage=en-us

;)
Auto CtoD is nu aan het downloaden met een banging speed van nog geen 5 kb/s hurray to asus' servers...

Met EEE Shrink heb ik er geen ruimte meer op kunnen besparen, heb zelf al in de windows map zitten deleten.. wat staat daar een hoop rotzooi zeg 8)7

Edit:

Auto CtoD is na een half uur binnen, wat een poepsnelheid zeg |:( hiervoor moet ik het Windows Server 2003 Resource kit ook nog installeren, omdat ik nu al 1,5 GB vrij heb denk ik dat ik het hier maar gewoon bij laat, vind het prima zo :)

[ Voor 60% gewijzigd door Spongerobie op 08-04-2010 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Ik zie in de topicstart dat 800Mhz geheugen werkt op de 1005PE. Nou heb ik een EEE901, waar ik ooit 2 Gb 667Mhz geheugen in heb geplaatst. Ik zit erover na te denken die 901 te verkopen met zijn originele 1Gb geheugen en een 1005PE te nemen en daar die 2Gb, die ik uit de 901 haal, in te plaatsen. Gaat dat 667Mhz geheugen dan een bottleneck worden? De N450 processor in de 1005PE loopt toch op 667Mhz FSB? Dan zou het 667Mhz geheugen toch niet een probleem moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren mijn asus eee 1201n zilver binnengekregen super dingetje alleen een die hdd is net zo traag als dikke stront in de winter dus heb hem vervangen door een intel postville 80gb ssd het vervangen ervan viel mij erg mee door een pinpas te gebruiken om de plastic klikjes los te krijgen en wat schroefjes.Wel jammer dat je door het vervangen van je hdd de garantie zegel moet verbreken tjah gokje hopen dat ik geen garantie nodig heb :P
Weet iemand hier of dit laptopje ook ahci ondersteunt ik kan namelijk alleen ide in de bios selecteren en das jammer had wel graag gehad dat trim automatisch ging nu moet het handmatig gebeuren.
Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag.
Hier nog een benchmark van de intel ssd

-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 3.0 (C) 2007-2010 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read : 239.592 MB/s
Sequential Write : 85.119 MB/s
Random Read 512KB : 164.277 MB/s
Random Write 512KB : 86.846 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 16.593 MB/s [ 4051.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 26.075 MB/s [ 6365.9 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 23.751 MB/s [ 5798.5 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 47.347 MB/s [ 11559.3 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 35.3% (26.3/74.5 GB)] (x5)
Date : 2010/04/17 2:05:17
OS : Windows 7 Home Premium Edition [6.1 Build 7600] (x86)

Dit al snelle netbookje is door de ssd een waar snelheids monster geworden voor een netbookje dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Ik zet de vraag even hier, ik denk beter als in eigen topic, dus dan kan dat dicht.

Heb een eeepc 1000h en sinds gisteren krijg ik bij een stel toetsen dubbele tekens (w=uw, u=uw, 8=83, 3=83, enz). Is duidelijk een hw probleem (vooral omdat hij het onder linux ook doet) maar nu wil ik graag weten hoe ik er achterkom of het mijn mobo is of het tobo zelf. Eeen USB-tobo werkt er wel op. Hoe kom ik erachter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Het toetsenbord is los te halen zonder dat je je garantie verliest, eens kijken of die kabel van tobo naar mobo nog wel intact is. Eventueel googlen of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn, dan weet je of je beter garantie kunt claimen of de boel zelf los te halen en te controleren.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:15:
Het toetsenbord is los te halen zonder dat je je garantie verliest, eens kijken of die kabel van tobo naar mobo nog wel intact is. Eventueel googlen of er meer mensen met hetzelfde probleem zijn, dan weet je of je beter garantie kunt claimen of de boel zelf los te halen en te controleren.
Heb gegoogled en dus niet veel gevonden. Vandaar mijn vraag hier.
Garantie is voorbij.
En zoek dus eigenlijk ook een replacement (liever de 1000he tobo)
En nu heb ik wel een of andere kwark via MP, maar dat kost daar 60 euro. En dat lijkt me wat veel, Asus verkocht ze ooit origineel voor 15 dollar. Maar ja, die zijn op.

[ Voor 13% gewijzigd door maartend op 17-04-2010 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 02:08:
Gisteren mijn asus eee 1201n zilver binnengekregen super dingetje alleen een die hdd is net zo traag als dikke stront in de winter dus heb hem vervangen door een intel postville 80gb ssd het vervangen ervan viel mij erg mee door een pinpas te gebruiken om de plastic klikjes los te krijgen en wat schroefjes.Wel jammer dat je door het vervangen van je hdd de garantie zegel moet verbreken tjah gokje hopen dat ik geen garantie nodig heb :P
Weet iemand hier of dit laptopje ook ahci ondersteunt ik kan namelijk alleen ide in de bios selecteren en das jammer had wel graag gehad dat trim automatisch ging nu moet het handmatig gebeuren.
Als iemand hier een oplossing voor weet dan hoor ik dat graag.
Hier nog een benchmark van de intel ssd

CrystalDiskMark 3.0 (C) 2007-2010 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/
* MB/s = 1,000,000 byte/s [SATA/300 = 300,000,000 byte/s]

Sequential Read : 239.592 MB/s
Sequential Write : 85.119 MB/s
Random Read 512KB : 164.277 MB/s
Random Write 512KB : 86.846 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 16.593 MB/s [ 4051.0 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 26.075 MB/s [ 6365.9 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 23.751 MB/s [ 5798.5 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 47.347 MB/s [ 11559.3 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 35.3% (26.3/74.5 GB)] (x5)
Date : 2010/04/17 2:05:17
OS : Windows 7 Home Premium Edition [6.1 Build 7600] (x86)

Dit al snelle netbookje is door de ssd een waar snelheids monster geworden voor een netbookje dan :P
Heb je nog meer benchmarks van je systeem? Als kado voor iemand die binnenkort (hopelijk) afgestudeerd is twijfel ik tussen de 1201N + 64GB SSD of Asus UL20A.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
maartend schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 08:28:
En zoek dus eigenlijk ook een replacement (liever de 1000he tobo)
En nu heb ik wel een of andere kwark via MP, maar dat kost daar 60 euro. En dat lijkt me wat veel, Asus verkocht ze ooit origineel voor 15 dollar. Maar ja, die zijn op.
Even op DealExtreme kijken, die bieden replacements toetsenborden aan en anders eBay afstruinen, daar moeten ze ook staan, heb daar zelfs m'n nieuwe mini-pci-e SSD vandaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wiethoofd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 09:12:
[...]

Even op DealExtreme kijken, die bieden replacements toetsenborden aan en anders eBay afstruinen, daar moeten ze ook staan, heb daar zelfs m'n nieuwe mini-pci-e SSD vandaan.
Had al gezocht op DX maar nog niet kunnen vinden. Nog maar eens, want ik vertrouw die wel.
Ennuh, thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ligt het aan mij of kan ik nergens een linux-image vinden voor een EEE 4G?
Wil namelijk weer even Linuxen, maar heb toentertijd de partitie met Linux weggegooid..
Ik vind ook geen CD'tje meer wat er volgens mij toch wel bij zat.. Maar nu kan ik dus niet verder...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

CLB schreef op zondag 18 april 2010 @ 13:15:
Ligt het aan mij of kan ik nergens een linux-image vinden voor een EEE 4G?
Wil namelijk weer even Linuxen, maar heb toentertijd de partitie met Linux weggegooid..
Ik vind ook geen CD'tje meer wat er volgens mij toch wel bij zat.. Maar nu kan ik dus niet verder...
http://www.eeebuntu.org/

Dan op USB stick zetten, booten, installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De originele Xandros distro zou ik idd niet installeren, gewoon EEEbuntu of de Ubuntu Netbook remix. Ik draai de laatste, bevalt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb mijn 1201N nu toch maar een bios-upgrade gegeven naar versie 325. Internetsnelheid is nog steeds niet om over naar huis te schrijven en haalt het niet bij de snelheid die de Vaio CS110 van mijn vrouw haalt in hetzelfde netwerk en op hetzelfde moment. De Vaio heeft gemiddeld een 3-4x zo snelle downloadsnelheid en bij de upload is het verschil nog groter. Ik heb niet echt een idee waar ik de oplossing moet zoeken. Heb al de TCP/IP settings gelijk gezet, drivers ge-update en nu dus ook een bios update gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is de Asus EEE PC 1005PE een goed ding? beloven 14 uur batterylife, en kan 720p afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 16:51
Verwijderd schreef op zondag 18 april 2010 @ 21:50:
Is de Asus EEE PC 1005PE een goed ding? beloven 14 uur batterylife, en kan 720p afspelen.
720p afspelen kon mijn EEE 901 al probleemloos. Dus dat is niet zo spannend. Zat ook te kijken naar de 1005PE als vervanger voor mijn 901, maar ik wacht nog even op de 1005PE-H. Voor 50 euro meer heb je 2Gb intern ipv 1Gb, Home Premium ipv Home Starter en 320Gb HD ipv 250 Gb. Met name de eerste 2 gaven voor mij de doorslag. Die 1005PE is op het moment ook nergens te krijgen (kijk maar in de pricewatch). Ik vermoed dat ze deze langzaam aan gaan uitfaseren voor de PE-H. En dat terwijl de PE net 2 maanden uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Nou, de soap heeft een volgende stap bereikt.

Customer Service heeft mijn klachtenbrief serieus genomen en biedt mij nu aan de 900 om te ruilen voor een 901. Niet bepaald een 1000 serie die sommigen hier aangeboden kregen, maar een 9" past toch beter in mijn aktetasje ;)

Helaas helaas was de TNT ophaalman te vroeg en heb ik hem haast haast ingepakt en... het RMA nummer op de doos vergeten te schrijven |:(

Let's see waar dit heen gaat...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb vandaag voor het eerst geprobeerd om mijn 1201N op mijn TV aam te sluiten, via HDMI. Dat aansluiten gaat wel... Beeld had ik ook al meteen, maar wat ik ook geprobeerd heb, ik krijg geen geluid over mijn HDMI naar de TV en zodra ik de HDMI kabel inplug, valt ook het geluid over de interne speakers weg. Wat ik geprobeerd heb:
* check of NVIDIA HDMI Output als standaardapparaat staat ingesteld voor geluid.
* download en installeer nieuwste NVIDIA ION drivers van www.nvidia.com.
* herstart.

Maar nog steeds geen geluid. Heeft iemand enig idee wat ik als volgende stap zou kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
De losse HDMI audiodriver die beschikbaar is op de nvidia site ook gedownload? Neem ook even een kijkje in [Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - Deel 4 en de voorgaande delen, staan veel tips in, onderandere mbt hdmi audio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Bedankt voor de tip; ik ik kreeg echter geen losse audiodriver voor mijn W7 systeem, al kon ik het wel kiezen uit het pull-down menu op de nvidia-site. Ook niet als ik ook naar beta-drivers zocht. Heeft iemand een rechtstreekse link naar deze driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hallo,

Aangezien mijn huidige computer 99% van de tijd uit z'n neus staat te eten, maar wel m'n hele bureau in beslag neemt ga ik een laptop/netbook kopen. Mijn oog is gevallen op een 1201N (volg ik al een tijdje) en om die dan een upgrade te geven dmv een 4Gb dual channel setje geheugen en een Intel Postville 80Gb.

Maar ik heb nog wel wat vragen/onzekerheden:
- Is het scherm een beetje redelijk qua kleuren? Ik werk nu nog met een huge CRT-scherm en ik begrijp dat ik er sowieso op achteruit ga (de MBP unibody van m'n broer is al minder dus).
- Is de netbook een responsief qua gebruik? M'n pc bestaat nu uit een Intel Pentium E2180,2Gb DDR2, 160Gb 7200rpm en een X1950XT 256, zou ik er veel op achteruitgaan? Ik denk eigenlijk dat zo'n SSD toch wel een hoop verschil maakt.
- Ik heb gelezen dat de 1201N met veel bloatware geleverd wordt, en aangezien ik toch de HDD wil vervangen; is het mogelijk om met een externe DVD-speler Windows 7 opnieuw te installeren?
- Is het geluid via de line-out om aan te horen? Aangezien ik veel muziek luister wil ik geen enorm lelijk geluid hebben ofzo..

Alvast bedankt voor het beantwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

wimjongil schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:20:
- Is het scherm een beetje redelijk qua kleuren? Ik werk nu nog met een huge CRT-scherm en ik begrijp dat ik er sowieso op achteruit ga (de MBP unibody van m'n broer is al minder dus).
Het scherm van de 1201n is niet geweldig. De brightness is zelfs bedroevend. Als je de MBP al minder vindt, dan is de 1201 veel minder.

Maarja wat wil je, onder de 600 euro kun je eigenlijk geen fatsoenlijk laptop scherm krijgen. Laat staan op een 12".

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 26-04-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:34:
[...]

Het scherm van de 1201n is niet geweldig. De brightness is zelfs bedroevend. Als je de MBP al minder vindt, dan is de 1201 veel minder.

Maarja wat wil je, onder de 600 euro kun je eigenlijk geen fatsoenlijk laptop scherm krijgen. Laat staan op een 12".
Brightness maakt me niet veel uit, ik ga 'm toch alleen binnen gebruiken. Maar vergeleken met andere laptops uit dezelfde prijsklasse, hoe is 'ie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

wimjongil schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:13:
[...]
Brightness maakt me niet veel uit, ik ga 'm toch alleen binnen gebruiken. Maar vergeleken met andere laptops uit dezelfde prijsklasse, hoe is 'ie dan?
Zelfde als de rest. In NBJ taal 1.5 van de 5 sterren. Veel minder dan een MBP 15 (4.5 / 5).

[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 26-04-2010 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zijn er nergens losse 9" of 10" schermen te krijgen met een hogere resolutie die je er zelf in kan knutselen?
Ik bedoel, je kan toch ook touchscreen voorlegschermpjes kopen... dus er wordt wel voor dat maatje ontwikkelt door handige Chinezen...

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Tijgert schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:04:
Zijn er nergens losse 9" of 10" schermen te krijgen met een hogere resolutie die je er zelf in kan knutselen?
Acer verkoopt een 10" netbook met 1280*720. Dell en Sony verkopen 10" met 1366*768.

Het bestaat dus zeker. Wellicht via Ebay te krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 26-04-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:56:
[...]

Zelfde als de rest. In NBJ taal 1.5 van de 5 sterren. Veel minder dan een MBP 15 (4.5 / 5).
Oh ok. Nee want mijn budget is helaas begrensd (anders had ik een MBP of een Vaio Z gekocht, er zijn maar weinig echt goede, compacte én mooie laptops...) maar ik wil geen miskoop doen binnen mijn budget (goh :+).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:34:
[...]

Geldt dat voor alle 1201n's? Ik heb er eentje gekocht begin april en het scherm ziet er prima uit (ook qua helderheid). Het is mijn eerste TFT dus misschien dat ik niks gewend ben. :P Ik gebruik de 1201n wel nooit buiten.
Het typenummer is HSD121PHW1 zie ik hier dus dat zal deze zijn: http://www.hannstar.com/C...px?mid=183&tmid=3&modid=4
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de helderheid als "bedroevend" omschreven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 21:50:
[...]
Geldt dat voor alle 1201n's? Ik heb er eentje gekocht begin april en het scherm ziet er prima uit (ook qua helderheid). Het is mijn eerste TFT dus misschien dat ik niks gewend ben. :P Ik gebruik de 1201n wel nooit buiten.
Het typenummer is HSD121PHW1 zie ik hier dus dat zal deze zijn: http://www.hannstar.com/C...px?mid=183&tmid=3&modid=4
Ik kan me gewoon niet voorstellen dat de helderheid als "bedroevend" omschreven wordt.
Het is mogelijk dat er verschillende schermen worden gebruikt. Maar het lijkt me meer voor de hand liggen dat jij 100 cd/m fel genoeg vind voor binnen gebruik. Dat is zo voor de meeste mensen.

Maar met felle verlichting of bij buiten gebruik is het te weinig. Overigens is het contrast vrij goed voor een goedkope notebook.

Hier nog een review met een gedetailleerd verhaal over het scherm:
http://www.notebookcheck....Ion-Notebook.24361.0.html

PS. bij andere Asus netbooks kan d.m.v. de Eeectl de brightness worden verhoogd. Ik weet niet of dat vooor de 1201n werkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 27-04-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
Na een paar maanden geleden mijn 1201N hebben teruggebracht door een kromme behuizing, en toe heden nog geen nieuwe zijn, of geplanned, zit ik toch te denken om weer een 1201N te halen :+ De N450 uit de 1201PN met Ion2 lijkt me nog langzamer dan de 1201N :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een machtig mooi apparaatje is dit zeg _O_

Speelt 1080p 24mbps raw AVCHD bestanden uit een Panasonic AG-HMC151 direct af en dat had ik van te voren niet verwacht. Zit wel boven de 90% cpu belasting maar ik neem aan dat met CoreAVC daar nog wel wat load vanaf te halen valt.

Verder voelt het allemaal erg degelijk aan (wel wat plastic maar wat wil je voor 400 euro). Niet als een netbook maar eerder als een volwaardige ultra-light laptop. Batterij duur is helaas wat matigjes maar het zal voldoende zijn voor het grootste deel van de situatie waar ik in zit. Wel jammer dat ik zwarte model heb en deze inmiddels 1 dag later al onder de stuf en vingerafdrukken zit ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Laatste ep in de soap:

Dus, mij werd in een brief aangeboden de 900 om te ruilen voor een 901. Ik accpeteerde dat aanbod, maar kreeg vandaag een email dat er geen vervangende netbook voor handen is en dat men mij de 900 wil crediteren.

Leuke is wel dat ik hem van XS4all heb gehad in ruil voor een 2 jarige verlenging, dus ik kan geen bon met bedrag overleggen...

Eerst maar eens horen waarom ze hun aanbod in willen trekken, dan er maar tegen in gaan met dat ik het aanbod reeds had geaccepteerd.

Stay tuned! For next Bat week we'll be back with the next Bat episode :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:30
Bij mijn 1000HE kon ik vroeger de touchpad uitzetten met fn + F3. Maar dat werkt sinds een paar dagen niet meer. Ik kon hem ook niet helemaal uitzetten in de bios.

Iemand een idee.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mhr-zip schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 10:07:
Bij mijn 1000HE kon ik vroeger de touchpad uitzetten met fn + F3. Maar dat werkt sinds een paar dagen niet meer. Ik kon hem ook niet helemaal uitzetten in de bios.

Iemand een idee.
@mhr-zip

FN+F3=Touch pad on/off.
FN+F4=Schakelen tussen de verschillende beeld resoluties.
FN+Spatiebalk=Schakelen tussen de verschillende SHE modi.

Voor dat dit werkt moet je wel de laatste ACPI driver hebben geïnstalleerd!

Oude ACPI driver verwijderen.
Herstarten.
Windows geeft nu een mededeling dat er nieuwe hardware is gevonden, en vraagt om automatisch naar de driver te zoeken.
Druk op ANNULEREN!
Instaleer nu ACPI driver versie V4.00.0010 (of nieuwer)
Herstarten en klaar! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Mijn overige vragen blijven trouwens:
wimjongil schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:20:

- Is de netbook een responsief qua gebruik? M'n pc bestaat nu uit een Intel Pentium E2180,2Gb DDR2, 160Gb 7200rpm en een X1950XT 256, zou ik er veel op achteruitgaan? Ik denk eigenlijk dat zo'n SSD toch wel een hoop verschil maakt.
- Ik heb gelezen dat de 1201N met veel bloatware geleverd wordt, en aangezien ik toch de HDD wil vervangen; is het mogelijk om met een externe DVD-speler Windows 7 opnieuw te installeren?
- Is het geluid via de line-out om aan te horen? Aangezien ik veel muziek luister wil ik geen enorm lelijk geluid hebben ofzo..

Alvast bedankt voor het beantwoorden!
O-)

Trouwens, die EEE1218 is ook mooi zeg! Die vind ik het wachten wel waard eigenlijk (2e helft van 2010 komt de versie met de dual core atom waarschijnlijk?).

[ Voor 9% gewijzigd door wimjongil op 03-05-2010 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 20:30
Is het aan te raden windows 7 te draaien op een asus 1000HE en zo ja, welke versie draait het lichtst? Windows starter, of kan je net zo goed HOME gebruiken?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Vroeg me ook af of win7 alleen beperkingen kent of ook echte optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie nieuwe 12 inch EEE PC komt er binnenkort aan, Eee PC 1218

volledig alu....

Afbeeldingslocatie: http://netbooked.net/images/uploads/articles/1218-02.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Die EeePC's worden steeds groter, luxer, sneller... straks gaan we ze gewoon notebook noemen i.p.v. netbook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:32
Tijgert schreef op zondag 09 mei 2010 @ 20:52:
Die EeePC's worden steeds groter, luxer, sneller... straks gaan we ze gewoon notebook noemen i.p.v. netbook...
EEE staat voor "Easy to learn, Easy to work, Easy to play"

Staat voor leuk, betaalbaar (en draagbaar). Sub 500 euro, 11 a 12 inch met 1280x800 of hogere resolutie, maar wel max 1,5kg en min 5uur werktijd is voor veel mensen idealer dan 9 a 10 inch.

EeePC heeft recentelijk een nieuwe 9 inch uitgebracht en ze komen bijna wekelijks met nieuwe 10 inch versies uit. 7inch is inderdaad dood als netbook, maar komt terug als tablet. We gaan veel meer 3,5 a 4,5 inch telefoons zien en 6 a 9 inch tablets in de komende 12 maanden.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:32:

volledig alu....

[afbeelding]
Hoop dat die Atom N500 Intel VT zal bevatten.
Kan ik eindelijk eens Hyper-V testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 16:32:

volledig alu....

[afbeelding]
OSX erop en je hebt een leuk licht alternatief voor de MacBook Pro :9

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:14:
[...]

OSX erop en je hebt een leuk licht alternatief voor de MacBook Pro :9
Eerder een leuk alternatief voor de veel duurdere MacBook Air. En laat daar nu net geruchten op gang over komen dat er een nieuwe versie aankomt.

Als de batterij van die 1218 in de buurt van de 7 uur komt, kon ik zomaar de Apple droom uit mijn hoofd zetten en de Asus 1218 kopen als opvolger voor mijn Asus W3j.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Laatst online: 17-09 18:38
Ik heb de Asus EEE 900 weer es uit de kast getrokken en met een XP recovery DVD voor dit systeem een schone installatie erop gezet. Vervolgens de drivers en utilities erop gezet : prima.

Nu ben ik alle updates aan het binnenslurpen en installeren maarrrrrr : de onboard 4Gb SSD loopt vol !

Ik heb een 16Gb SSD ernaast, maar als ik daarop het OS installeer, dan is de EEE niet vooruit te branden. Tergend langzaam.

Ik heb al geprobeerd een aantal updates erop te zetten en vervolgens de mappen te deleten, maar uiteindelijk loopt de SSD toch weer vol.

Iemand tips hoe ik toch met het apparaatje kan werken ? En updates uitzetten vind ik geen optie eigenlijk.....

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Updates slipstreamen of de C:\Windows\$NtUninstallKBxxxxxx$ mappen weg en C:\Windows\$hf_mig$ map leeg gooien na succesvolle updates moet je de nodige ruimte weer opleveren. Standaard Windows onderdelen uitschakelen of verwijderen (zoals Outlook Express, Ontspanning > Internet Spellen en de Messenger moeten al helpen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Dat weggooien van die mappen na succesvolle updates deed ik al, maar zal idd eens wat standaard Windows onderdelen weggooien, kijken of dat genoeg helpt :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hibernate en System Restore Points uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Pagefile uitschakelen is ook een goede, helemaal als je al 2GB geheugen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Pagefile uitzetten is niet altijd een geweldig idee (sommige apps vereisen het), maar tot een maximum beperken (of fixed size houden) is zeker zinnig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik had de page file al verplaatst naar de 16Gb schijf. Rest ben ik nu mee bezig.....

Het is toch te weinig.....kan niet eens SP3 binnenhalen/installeren :(

Heb Works, Adobe reader, Outlook express, Live mail enz. er al afgehaald, pagefile naar D: verplaatst, geinstalleerde update-mapjes verwijderd.....nog steeds te weinig ruimte.
4Gb is simpelweg niet toereikend, ik snap alleen niet dat hier meer problemen over zijn gemeld ?

[ Voor 67% gewijzigd door M.v.Veelen op 12-05-2010 08:33 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Ergens zal er toch iets niet helemaal goed staan.Heb dezelfde configuratie en weinig problemen. My documents naar D verplaatst, apps daar ook geinstalleerd. Uninstalls in windows directory verwijdert/verplaatst. Geen pagefile of hybirnate aan.
Asus heeft ook nog wat tools daarvoor, staan ergens in dit draadje vernoemd.
hebbes:Verwijderd in "[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10"

[ Voor 11% gewijzigd door troftnom op 12-05-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
My Documents zojuist ook verplaatst (maar blijft wel een map op C staan die ruim 100Mb in beslag neemt helaas...).
Programma's installeer ik ook op D (hoewel ik NOD32 en WinRAR wel op C heb geinstalleerd).

Verder heb ik nu zo'n 450Mb vrij en heb ik minstens rond de 600Mb nodig voor installatie van SP3.

Edit : heb net de Asus tool "system shrinker" gebruikt en die zag nog ongeveer 1Gb aan tempfiles staan (oa. van SP2), die worden dus elders opgeslagen :| Die verwijderd en ben nu SP3 aan het installeren :*)

[ Voor 39% gewijzigd door M.v.Veelen op 12-05-2010 11:34 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victorio
  • Laatst online: 01-02-2024
Binnenkort wil ik een netbook aanschaffen. Redenen:
  • Vooral voor surfen/e-mail, simpele LAN games (bv. Dune 2000)
  • Handig voor op de bank/weekendje weg
Voor +/- 280,- (mooie prijs voor een 'secundair' systeempje) kan ik onderstaande netbooks bij de V&D/Mycom halen, vind ik persoonlijk wel prettig.
  • Asus Netbook EEE PC White 1005P-250G
  • Acer Aspire One 532H-2Ds (Silver)
Ik wil graag wit/silver omdat je er minder snel vette vingers en krasjes op ziet dan op een piano zwart netbook.

Heeft iemand hier ervaring met beiden? Ik heb voldoende reviews gelezen om te weten dat het qua performance niet veel uitmaakt, en over de hardware kwaliteit zijn de meningen verdeeld (bv m.b.t. het toetsenbord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Victorio schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:40:
Heeft iemand hier ervaring met beiden? Ik heb voldoende reviews gelezen om te weten dat het qua performance niet veel uitmaakt, en over de hardware kwaliteit zijn de meningen verdeeld (bv m.b.t. het toetsenbord).
Zoek reviews, en ga naar de winkel om de toetsenborden etc te testen. Dit is toch met een beetje inzet goed zelf uit te zoeken? Heb ik ook gedaan toen ik een netbook nodig had, gewoon naar de winkel :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:25:
Updates slipstreamen of de C:\Windows\$NtUninstallKBxxxxxx$ mappen weg en C:\Windows\$hf_mig$ map leeg gooien na succesvolle updates moet je de nodige ruimte weer opleveren. Standaard Windows onderdelen uitschakelen of verwijderen (zoals Outlook Express, Ontspanning > Internet Spellen en de Messenger moeten al helpen)
Heb ergens gelezen dat je de map $hf_mig$ beter kan laten staan, heeft te maken met versie checkes van updates (werkt intern samen met DataStore.db)
M.v.Veelen schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 07:37:
Ik had de page file al verplaatst naar de 16Gb schijf. Rest ben ik nu mee bezig.....

Het is toch te weinig.....kan niet eens SP3 binnenhalen/installeren :(

Heb Works, Adobe reader, Outlook express, Live mail enz. er al afgehaald, pagefile naar D: verplaatst, geinstalleerde update-mapjes verwijderd.....nog steeds te weinig ruimte.
4Gb is simpelweg niet toereikend, ik snap alleen niet dat hier meer problemen over zijn gemeld ?
Ik heb jaren lang de 900 gehad, je kan als je slim bent wel degelijk XP onder de 4 GB houden.
Het gaat alleen om de manier waarop je alles er opzet.

Zo heb ik een script met een regel of 100 (batch) dat ik na iedere windows installatie draai.
Gemaakt voor XP, 2003, Vista, Server en ook Server R2.

Wat stappen:

Maak je HD leeg zowel 4GB als 16GB en formateer ze als NTFS.
Update je BIOS tot de laatste versie.
Zet je BIOS op normale waarden, dus HDD1/0 is 4GB en 16 is D:\ 2e HDD (Zoals Asus het bedoelt heeft)

Pak je Windows XP Pro SP3 Integrated CD en installeer op de kleine 4 GB
Geen NLITE! Geen aangemaakte rommel, gewoon de normale.

Zet zodra alles op C:\ staat en aangepast is naar je wensen de NTFS compressie aan.
Dit kan uren duren maar is het wel waard.
Deze Computer -> C:\ (Vakje vinken drive compressie) Je zal zien dat deze Drive straks blauw is.

Ruimte over? Ongeveer 2 GB

Updates totaal ongeveer 900 MB voor XP (alleen noodzakelijke doen, geen extras!)
Tip: zet na het installeren van XP altijd als eerste de automatische updates uit (anders heb je niet genoeg controle)
Tip: weet dat 900 MB aan updates 1800 MB is.
900 MB downloaden naar map SoftwareDistribution, daarna gaat ie installeren en ja hij laat alles helaas staan.

Schoonmaak na elke update:

Hier geef ik je me script;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
@Echo Off
Cls
Cd\

Pause

Echo Let Op Drive Letter!!! Script Gebruikt C:\

Pause

C:

Net Stop Bits
Net Stop Wuauserv
Net Stop Cryptsvc
Net Stop Msdtc

Rename "C:\Windows\System32\Msdtc\Msdtc.Log" Msdtc.Keep
Rename "C:\Windows\System32\Msdtc\Trace\Dtctrace.Log" Dtctrace.Keep

Del /F /S /Q C:\*.Log

Rename "C:\Windows\System32\Msdtc\Msdtc.Keep" Msdtc.Log
Rename "C:\Windows\System32\Msdtc\Trace\Dtctrace.Keep" Dtctrace.Log

Del /F /S /Q C:\*.Old
Del /F /S /Q C:\*.Sav

REM - Remove Hidden and System attributes, recursively
Attrib -S -H Index.dat /S

Del /F /S /Q C:\Index.dat

Rename "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data\Opa12.Bak" Opa12.Keep

Del /F /S /Q C:\*.Bak

Rename "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Office\Data\Opa12.Keep" Opa12.Bak

Del /F /S /Q C:\*.Jrs
Del /F /S /Q C:\*.Chk
Del /F /S /Q C:\*.Evt
Del /F /S /Q C:\*.Evtx
Del /F /S /Q C:\*.Pnf
Del /F /S /Q C:\*.Tmp
Del /F /S /Q C:\*.Gid
Del /F /S /Q C:\*._Mp

Rd /S /Q "C:\Perflogs"
Rd /S /Q "C:\Intel"

Rd /S /Q "C:\Program Files\Atheros"
Rd /S /Q "C:\Program Files\Nvidia Corporation\Downloaded Installations"
Rd /S /Q "C:\Program Files\Intel"
Rd /S /Q "C:\Program Files\Temp"
Rd /S /Q "C:\Program Files\Uninstall Information"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Atheros"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Msdn"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Msdaipp"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft Help"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Lab\Avp8\Report\*.*"
Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Lab\Avp8\Temp\*.*"
Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Lab\Avp9\Report\*.*"
Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Lab\Avp9\Temp\*.*"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Lab\Avp8\Report"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Kaspersky Lab\Avp9\Report"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Messenger Plus!"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Mf"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Network"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Provisioning"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Assistance"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Media Index"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Media Player"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Search\Data\Temp"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Search\Data\Temp"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows\Projects\Systemindex"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows\Wer"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Defender\Scans\History"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Microsoft\Windows Defender\Support"

Del /F    /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Application Data\Nvmodes.*"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Kaspersky Lab\Avp8\Temp\*.*"
Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\All Users\Kaspersky Lab\Avp8\Report\*.*"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft Help"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Credentials"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Feeds"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Feeds Cache"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Forms"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Internet Explorer"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Messenger"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Office"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Ois"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Portable Devices"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Temp\*.*"

Rd /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Temp" & Md "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Temp"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Temporary Internet Files\*.*"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Temporary Internet Files" & Md "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Temporary Internet Files"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\D3D9Caps.Dat"
Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Gdipfontcachev1.Dat"
Del /F    /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\*.Ini"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Adobe"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Installshield"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Macromedia\Flash Player\#Sharedobjects"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Macromedia\Flash Player\Macromedia.Com\Support\Flashplayer\Sys" & Md "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Macromedia\Flash Player\Macromedia.Com\Support\Flashplayer\Sys"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Briefpapier"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\CryptnetUrlCache"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Credentials"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Invoegtoepassingen"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Msn Messenger"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Office\Recent\*.Lnk"
Del /F    /Q "C:\Documents and Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\brndlog.txt"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Ois"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Proof"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Systemcertificates\My\Certificates"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Systemcertificates\My\Crls"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Systemcertificates\My\Ctls"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Systemcertificates\My"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Systemcertificates"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Uproof"

Del /F /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Cookies\*.*"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Tracing"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Userdata"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Windowsupdate"

Rem Media Player Database!!
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Media Player"

Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Defender"
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Local Settings\Application Data\Microsoft\Windows Media"

Cd /D "C:\Documents And Settings\All Users\Documenten\Mijn Muziek\Voorbeelden Van Muziek"
Del /F /Q *.Wma

Cd /D "C:\Documents And Settings\All Users\Documenten\Mijn Video'S"
Del /F /Q *.Wmv

Del /F /Q "C:\Windows\Tasks\Schedlgu.Txt"
Del /F /S /Q "C:\Windows\Prefetch\*.*"

Rd /S /Q "C:\Windows\Tracing"
Rd /S /Q "C:\Windows\Prefetch\*.*"
Rd /S /Q "C:\Windows\Registration\Crmlog"

Del /F /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Download\*.*" 
Del /F    /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Reportingevents.Log"
Del /F    /Q "C:\Windows\Windowsupdate.Log"
Del /F /S /Q "C:\Windows\Temp\*.*"

Rd /S /Q "C:\Windows\Debug\Usermode"
Rd /S /Q "C:\Windows\Debug\Wia"
Rd /S /Q "C:\Windows\Modemlogs"
Rd /S /Q "C:\Windows\Options"

Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Authcabs"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Datastore\Logs"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Download"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Eventcache"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Postrebooteventcache"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Selfupdate"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Wuredir"
Rd /S /Q "C:\Windows\Softwaredistribution\Websetup"

Rd /S /Q "C:\Windows\System32\Config\Systemprofile"
Rd /S /Q "C:\Windows\System32\Logfiles"

Del /F /S /Q "C:\Windows\System32\Catroot2\*.Jrs"
Del /F /S /Q "C:\Windows\System32\Catroot2\*.Log"
Del /F /S /Q "C:\Windows\System32\Catroot2\*.Txt"
Del /F /S /Q "C:\Windows\System32\Config\*.Sav"
Del /F /S /Q "C:\Windows\System32\Wbem\Logs\*.*"

Net Start Wuauserv
Net Start Cryptsvc

Let op!

Verander JOU_NAAM naar je Profiel naam!

Dit script zorgt er ook voor dat OPA van office er op blijft staan, als die bak weg gaat mag je elke keer je key er opnieuw invoeren.

Dit script zorgt er voor dat de log van MSDTC blijft staan, mocht je ooit IIS willen gebruiken en geen log fouten wil hebben.

Hierna zal je zien dat je genoeg ruimte over hebt.

conclusie:

1. Windows op C:\ vergeet NTFS compressie niet aan te zetten op C:\
2. Windows naar wens aanpassen
3. Zo weinig mogelijk drivers installeren (alleen die nodig zijn o.a. Chipset en Wlan. Vergeet touchpad (te groot)
4. Alle noodzakelijke updates (alles)
5. Mijn script draaien
6. Zet je swapfile niet uit, maak hem kleiner 500 MB min 500 MB max grootte

Nu heb je windows met drivers werkend met alle updates.

Mijn laatste en misschien wel belangrijkste tip is:

Installeer zoveel mogelijk prortable software.
Natuurlijk past Adobe Reader niet (kost je 400 MB soms) ga voor de portable versie dat is maar 10 MB
Past heel office niet? Bij mij paste het wel, ook daar kan je zelf word portable van maken met iets als Thinstall.

Suc6 en maak eerst een backup voor je mijn script draait met Ghost op D:\ ( 4GB past makkelijk in een ghost image op D:\ (16 GB) of USB stick.

Download Hirens bootcd of iets anders, log in op miniXP maak een ghost image van C:\ en bewaard die op D:\

Mijn Documenten staan bij mij op D:\Gebruikers\Documenten ook staan daar mijn muziek en favorieten IE mappen.

Let er op dat je EERST een backup maakt van je documenten, maar die moet je sowieso al hebben als je windows er opnieuw opzet.

Mijn script haalt ook kaspersky logs weg en ook Nvidia logs.

Wil je C:\ zo schoon mogelijk hebben draai je dit script (NA EEN BACKUP!) onder mini windows xp van een live cd en je zal zien dat je makkelijk windows + updates + zelfs office 2007 binnen 4 GB kan krijgen.

Loop mijn script altijd na, mag er iets echt niet weg zet er REM voor.

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door maartn op 12-05-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:50:
Heb ergens gelezen dat je de map $hf_mig$ beter kan laten staan, heeft te maken met versie checkes van updates (werkt intern samen met DataStore.db)
Vandaar dat ik zeg 'de inhoud van $hf_mig$ ;)
Let op!

Verander JOU_NAAM naar je Profiel naam!
Zet dan gewoon neer in plaats van Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Ois", die werkt _altijd_
Rd /S /Q "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Ois"

Natuurlijk kan ook:
set /p gebruikersnaam=Geef je gebruikersnaam op: 
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\%gebruikersnaam%\Application Data\Microsoft\Ois"

Zelf had ik een nLited XP install met SP3 geslipstreamed (standaard Xandros), helaas niet het RyanVM Post SP3 update pack, maar als je dat doet moet dat ook al een bult schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:17:
[...]

Vandaar dat ik zeg 'de inhoud van $hf_mig$ ;)

[...]

Zet dan gewoon neer in plaats van Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\JOUW_NAAM\Application Data\Microsoft\Ois", die werkt _altijd_
Rd /S /Q "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Ois"

Natuurlijk kan ook:
set /p gebruikersnaam=Geef je gebruikersnaam op: 
Rd /S /Q "C:\Documents And Settings\%gebruikersnaam%\Application Data\Microsoft\Ois"

Zelf had ik een nLited XP install met SP3 geslipstreamed (standaard Xandros), helaas niet het RyanVM Post SP3 update pack, maar als je dat doet moet dat ook al een bult schelen.
Oh sorry wiethoofd m.b.t. die inhoud van die map las ik te snel overheen, wat jij zegt idd. Map mag niet weg:) Inhoud weet ik niet maar als jij zegt dat het wel weg mag scheelt het weer een aantal MB.

Ik ben geen diehard script schrijver en idd %userprofile% is een beter idee haha maar ja daar kwam ik ook pas later achter. Bedankt voor je tip, volgens mij is %alluserprofiel% het zelfde als /All Users

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:23:
Oh sorry wiethoofd m.b.t. die inhoud van die map las ik te snel overheen, wat jij zegt idd. Map mag niet weg:) Inhoud weet ik niet maar als jij zegt dat het wel weg mag scheelt het weer een aantal MB.
De inhoud kan je gerust weggooien, tenzij je natuurlijk weer de update had willen uninstallen :P
Ik ben geen diehard script schrijver en idd %userprofile% is een beter idee haha maar ja daar kwam ik ook pas later achter. Bedankt voor je tip, volgens mij is %alluserprofiel% het zelfde als /All Users
Als je in de command line 'set' ingeeft geeft ie alle standaard gesette waarden aan die je dus met %naam% op kunt roepen, hieronder de belangrijkste voor je script ;)
C:\> set
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\Guido\Application Data
ProgramFiles=C:\Program Files
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\Wiethoofd\LOCALS~1\Temp
USERNAME=Wiethoofd
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\Wiethoofd
windir=C:\WINDOWS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:17:

Ik weet niet precies welke versie het intern is, maar ik heb hier nog een XP iso Nederlands en er zit SP3 ingebakken, volgens mij is die gewoon een 'normale' van MS zelf.

Mometeel ben ik Server 2008 R2 aan het testen, ook hier lijkt dit OS weer sneller te werken als 7 (maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn hoor) het is iig leuk om te zien hoe vet snel alles draait op de 1201N

En nogsteeds blijven de maker van Hardwareinfo zeggen dat ATOM sloom is :lol:
Sure!

Laatste uitzending hadden ze het over een opstart van 1 minuut, nou mijn systeem is binnen 20 seconden volledig opgestart.

Maar goed ik wil graag Intel VT!
Want zonder dat is het niet mogelijk om 64 bit te installeren onder VMWARE (jammer)

een ding waar ik trouwens nog steeds niet uit ben is waarom er maar 3,25 GB beschikbaar is terwijl ik er toch echt 4 GB |DDR2 HyperX in heb zitten.

De een zegt dit komt omdat de ASUS BIOS een beperking oplegt en niet volledig 4 GB doorgeeft aan het OS.
Kan kloppen want als ik Grub4Dos opstart zie ik idd 3303 ofzo beschikbaar ookal zegt de bios netjes 4096.

een ander zegt weer dat onze ION alle geheugen afsnoept (maar dat is dan wel erg veel vind ik)

Zal wel een beperking van de BIOS zijn OF Atom kan niet meer geheugen registreren dan 32 Bits.

Als dat zo is zou het jammer zijn als mensen er meer dan 4 GB in gaan stoppen, das gewoon zonde voor je geld.

Of 64 Bit's OS in dit geval nog een voordeel heeft als hij toch niet de volledige 4 Gb aanspreekt lijkt ook deels waar te zijn, hij kan meer geheugen tegelijk aanspreken dan bij 32 bit ookal zit er maar 2 GB in

Maar goed ik ben hier nog niet zo in thuis, sommige zweren bij 32Bit nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:27:
[...]

De inhoud kan je gerust weggooien, tenzij je natuurlijk weer de update had willen uninstallen :P

[...]

Als je in de command line 'set' ingeeft geeft ie alle standaard gesette waarden aan die je dus met %naam% op kunt roepen, hieronder de belangrijkste voor je script ;)
C:\> set
ALLUSERSPROFILE=C:\Documents and Settings\All Users
APPDATA=C:\Documents and Settings\Guido\Application Data
ProgramFiles=C:\Program Files
SystemDrive=C:
SystemRoot=C:\WINDOWS
TEMP=C:\DOCUME~1\Wiethoofd\LOCALS~1\Temp
USERNAME=Wiethoofd
USERPROFILE=C:\Documents and Settings\Wiethoofd
windir=C:\WINDOWS
Thanks!! :D leerzaam, ga ik meteen aanpassen, scheelt ook weer wat type werk haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:32:
een ding waar ik trouwens nog steeds niet uit ben is waarom er maar 3,25 GB beschikbaar is terwijl ik er toch echt 4 GB |DDR2 HyperX in heb zitten.
32-bits en het interne video-geheugen wat je 9400M afsnoept ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Wiethoofd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:36:
[...]

32-bits en het interne video-geheugen wat je 9400M afsnoept ;)
Ja maar het OS wat ik nu draai is Server R2 64Bit.
En dan zegt ie

Geinstalleerd geheugen (RAM) : 4 GB (3,25 GB beschikbaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Wow ! Wat een goede tips ineens ! En dat nu ik gistermiddag net klaar was met alle updates binnenhalen enzo.
Nou, goed, voor de volgende keer is dit wel heel handig om te hebben.

Thanx !

* copy / paste......

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een vraag voor de kenners.

De 250GB van de Asus EeePC 1005PE N450, 1GB, 250GB, 10",

blijkt daadwerkelijk slechts 221,9GB te zijn (88%).

Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:02

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:17:
De 250GB van de Asus EeePC 1005PE N450, 1GB, 250GB, 10",

blijkt daadwerkelijk slechts 221,9GB te zijn (88%).
Er zal nog wel ergens een verborgen recovery partitie staan. Bovendien is het normaal dat een harddisk van 250GB in werkelijkheid maar ongeveer 232GB is, want fabrikanten tellen een GB als 1 miljard bytes.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:28:
[...]

Er zal nog wel ergens een verborgen recovery partitie staan. Bovendien is het normaal dat een harddisk van 250GB in werkelijkheid maar ongeveer 232GB is, want fabrikanten tellen een GB als 1 miljard bytes.
Exirion,

Allereerst dank voor de snelle reactie.

"Er zal nog wel ergens een verborgen recovery partitie staan."
Die verborgen recovery partitie is toch niet zo verborgen, dat je die niet kan vinden?
Waar zou die te vinden (kunnen) zijn?

"Bovendien is het normaal dat een harddisk van 250GB in werkelijkheid maar ongeveer 232GB is".
Dat scheelt nog altijd > 10GB met wat er in werkelijk op staat c.q. tot nu toe op te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Kijk eens in diskmanagement (shortcut: diskmgmt.msc), daar kan je zien welke partities erop je schijf staan. 10Gb voor recovery partities is niet zo abnormaal tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Die verborgen recovery partitie is toch niet zo verborgen, dat je die niet kan vinden?
Kun je vinden via Windows Schijfbeheer (onder Systeembeheer > Computerbeheer).

Edit: Ehm, wat hij zei (note to self: voortaan eerst even refreshen)

[ Voor 14% gewijzigd door Arjan P op 13-05-2010 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Mijn Asus 1005HA-H is opgestuurd naar Dynafix :X

Ik kreeg met geen mogelijkheid meer iets op het scherm van het apparaat, als ik een extern scherm aansloot werkte het verder wel naar behoren.

Ben benieuwt of ze het netjes gaan oplossen :+

Eigenlijk hilarisch, hij heeft het hele schooljaar overleeft..... op één dag na :P

Bij mijn 1005HA-H kan/kon ik gewoon bij schijfbeheer zien dat er een recovery partitie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:07:
[...]

Exirion,

Allereerst dank voor de snelle reactie.

"Er zal nog wel ergens een verborgen recovery partitie staan."

"Bovendien is het normaal dat een harddisk van 250GB in werkelijkheid maar ongeveer 232GB is".
Dat scheelt nog altijd > 10GB met wat er in werkelijk op staat c.q. tot nu toe op te vinden is.
Het werkt volgens mij op deze manier:

Lege schijf (HDD)
DVD in de drive (Windows 7)
Selecteer Lokale schijf 0, partitie 0 (of geen ruimte)

Nu gaat hij installeren maar wat hij doet tijdens setup als er nog geen partities waren die actief zijn (C: = Actief = Opstartbaar) dan maakt hij ongeveer 100MB onzichtbare partitie aan die niet zichtbaar is voor het OS.

Dit zal worden gebruikt als bijv windows 7 niet meer normaal kan opstarten.
Vroeger moest je dan de DVD er weer in doen (Recovery voor XP) nu is dat niet meer nodig vanwege deze partitie.

Wat ik ook storend vind aan Windows 7 is dat hij een partitie maakt als log, boot en systemfile (swap)
Dat zou in dit voorbeeld D:\ worden.

Ik doe het altijd volgens deze stappen:

Maak op schijf 0, partitie 0 aan (Actief/Primair/Systeem/NFTS/Formated)
Maak op schijf 0, partitie 1 aan (Niet Actief/Primair/NTFS/Formated)

Resultaat:

Windows 7 zal netjes op partitie 0 ( C: ) gaan installeren en er ook alles neerzetten als swap, systeem bestanden, bootmgr etc. De manier zoals bij XP.

D:\ zal alleen zichtbaar voor je OS zijn als deze geformateerd is.

Nu heb je dus 1 HDD ( schijf 0 ) met 2 partities, waarvan 1 OS en 1 leeg om bijv je docs, muziek, films, software, ghost image etc op te zetten.

Mijn systeem:

C:\ = NTFS = 20 GB (meer dan genoeg voor heel windows 7 of server versies)

D:\= NTFS = 410 GB

Gebruikers -> Mijn Naam -> Afbeeldingen
Documenten
Favorieten
Muziek

Video
Backups

Een voorbeeld:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie nog een 7 inch Asus EEE zoekt, ik zag ze voor 139 euro bij E-Plaza.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Eindresultaat: Heb een 901 terug gekregen voor mijn oude 900... maar de nieuwe 16GB variant i.p.v. de oude 12GB (4 om 8) die ik eerst had...

En de performance is zo erg boven verwachting dat ik geen SSD upgrade meer nodig heb!

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/901.jpg

Oh by the way; wat is de laatste 901 bios die geen grijs scherm geeft als je met eeectl de snelheid aanpast?

[ Voor 102% gewijzigd door Tijgert op 19-05-2010 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Weet iemand al iets meer over de launchdate van de Asus eee 1218? Lijkt me een leuk dingetje voor erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
souljah1h schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:52:
Weet iemand al iets meer over de launchdate van de Asus eee 1218? Lijkt me een leuk dingetje voor erbij!
Q3 2010 heb ik ergens gelezen. Ik wacht er ook op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilaNL
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:39
Meh. Ik wil die 1215 wel. Ik las dat die in juni uitkomt. Hopelijk nog voor de vakantie :(
Echt teleurstellend dat 1201PN geen optimus heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunc
  • Laatst online: 16-07-2024
Ik ben nu al en tijdje bezig een netbook te kiezen en zoals met alles is de zoektocht leuker dan het uiteindelijke product. Maar, aangezien ik nu hoor te leren (tentamenweek) ipv dit. Ga ik jullie maar lastig vallen

Mijn vraag is, heeft de 1005p/e nou een mat of glossy scherm? Ene site heeft hij glossy en andere is het weer mat. En aangezien, ik deze netbook wil voor zijn mobiliteit (buiten zitten) lijkt mij een mat scherm beter. En misschien kan iemand met een 1005p/e zijn ervaring kwijt over het scherm (glossy of mat?).

Hier zeggen ze weer dat het mat is:
http://www.paradigit.nl/info.php?group=15&art=10022519

en hier glossy
http://www.redcoon.nl/ind...us_Eee_PC_1005PE_(Zwart)/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monkeyk2010
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 08:37
Mijn vraag is, heeft de 1005p/e nou een mat of glossy scherm?
100% mat.
Heb zelf de 1005PE met mat scherm alleen de lijst is hoogglans!
Heb de witte variant waarvan de binnenkant rond het scherm zwart is.
deze dus
Afbeeldingslocatie: http://www.buynewlaptops.com/images/ASUS-Eee-PC-Seashell-1005PE-MU17-WT-white.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Monkeyk2010 op 24-05-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06:21

Theo

moederbord

Ik heb sinds kort de 1201HA en ik heb hier eerst 2 GB geheugen ingedaan (dit werkte direct zonder bios upgrade) en Windows 7 geïnstalleerd. Echter heb ik het gevoel dat de netbook wat langzaam is. In Windows geeft de volgende 'rapportcijfers' over de prestaties van de netbook:

Processor: 1.9
Geheugen: 4.2
Grafisch: 2.9
Grafisch voor games: 2.3
Harde schijf: 5.4

Die score van 1.9 vind ik wel heel erg laag. Ik heb daarom SuperPi gedraaid en de netbook had een 1M score van 2:04 minuut. Horen deze scores zo laag te zijn (het is immers wel de Z520 cpu, en deze is niet echt snel te noemen) of moet de bios echt worden geüpgraded?

Relevante specs:
model: 1201HA
Atom Z520 + US15W (GMA500)
mem: 1 x 2 GB

Bios: Core version 0301
EC Firmware Version: EPCC-016

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 20:39
theodouma schreef op maandag 24 mei 2010 @ 21:50:
Ik heb sinds kort de 1201HA en ik heb hier eerst 2 GB geheugen ingedaan (dit werkte direct zonder bios upgrade) en Windows 7 geïnstalleerd. Echter heb ik het gevoel dat de netbook wat langzaam is. In Windows geeft de volgende 'rapportcijfers' over de prestaties van de netbook:

Processor: 1.9
Geheugen: 4.2
Grafisch: 2.9
Grafisch voor games: 2.3
Harde schijf: 5.4

Die score van 1.9 vind ik wel heel erg laag. Ik heb daarom SuperPi gedraaid en de netbook had een 1M score van 2:04 minuut. Horen deze scores zo laag te zijn (het is immers wel de Z520 cpu, en deze is niet echt snel te noemen) of moet de bios echt worden geüpgraded?

Relevante specs:
model: 1201HA
Atom Z520 + US15W (GMA500)
mem: 1 x 2 GB

Bios: Core version 0301
EC Firmware Version: EPCC-016
Alsjeblieft

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Ik heb zelf ook de 1201HA en ik heb ook het gevoel dat de netbook wat langzaam is. Daarom zit ik eraan te denken om hem te overclocken, maar hoe doe je dat? En wat zijn daarvan de voor- en nadelen? Zou de accuduur erg achteruit gaan, of valt dat wel mee?

Edit: Zal de netbook een stuk sneller worden, als ik er Windows XP op zet? :?

[ Voor 64% gewijzigd door syltheboy op 25-05-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Als je 1 GB in de netbook heb zitten dan kun je in de bios de cpu max 30% overkloken

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
theodouma schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:49:
Als je 1 GB in de netbook heb zitten dan kun je in de bios de cpu max 30% overkloken
Oh, ik heb er standaard al 2 GB in zitten. Is dat een probleem? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

Dan kun je niet gebruik maken van de overklok instelling in de bios. Misschien kan je het wel instellen in de bios, echter heeft dit totaal geen effect helaas..

Mocht je willen overklokken dan zal dit vanuit een Windows programma moeten zoals SetFSB, echter heb je daarvoor wel het typenummer van de PLL nodig....

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

syltheboy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:07:
Edit: Zal de netbook een stuk sneller worden, als ik er Windows XP op zet? :?
XP is iets lichter en sneller dan Windows 7. Helemaal als je gaat overklokken met 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
theodouma schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 01:45:
Dan kun je niet gebruik maken van de overklok instelling in de bios. Misschien kan je het wel instellen in de bios, echter heeft dit totaal geen effect helaas..

Mocht je willen overklokken dan zal dit vanuit een Windows programma moeten zoals SetFSB, echter heb je daarvoor wel het typenummer van de PLL nodig....
Philflow schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:39:
[...]

XP is iets lichter en sneller dan Windows 7. Helemaal als je gaat overklokken met 1GB.
Nou ja, dan laat ik het maar zo en da's ook niet zo'n ramp. Ik gebruik hem eigenlijk alleen voor de wat lichtere dingen zoals, internet, youtube, muziek en msn. Af en toe download ik wat, maar dat gaat zo traag als het maar kan. ;)

Binnenkort moet ik hem toch weer gaan verkopen, omdat ik volgend jaar met een andere opleiding (mediavormgever) ga starten waar ik een laptop voor nodig heb. Daar is de netbook waarschijnlijk niet krachtig genoeg voor, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

De netbook is daar echt niet krachtig genoeg voor, of je moet je alleen maar bezig hoeven houden met het maken van Word documenten en het tikken van C code.

Stelt de school geen eisen aan een laptop of adviseren ze niet hierin? Bij mij werd er altijd geadviseerd waar een laptop aan moest voldoen qua processorkracht, scherm en geheugen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
theodouma schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:11:
De netbook is daar echt niet krachtig genoeg voor, of je moet je alleen maar bezig hoeven houden met het maken van Word documenten en het tikken van C code.

Stelt de school geen eisen aan een laptop of adviseren ze niet hierin? Bij mij werd er altijd geadviseerd waar een laptop aan moest voldoen qua processorkracht, scherm en geheugen.
Oké, dat dacht ik al! :P Ik weet niet of de school eisen stelt aan de laptop, maar ik denk het wel. Ik heb binnenkort m'n intake, dus dan krijg ik het waarschijnlijk wel te horen. Zal ik een laptop met een losse videokaart (met eigen geheugen) moeten aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow

Philflow

Die kans is heel groot. Maar vraag het beter aan je school.

@ hieronder: jawel, kijk bijv. eens naar Dell Studio 15.

[ Voor 33% gewijzigd door Philflow op 26-05-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Philflow schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:35:
Die kans is heel groot. Maar vraag het beter aan je school.
Oké, zal ik zeker doen. ;) Voor rond de 600 euro heb je waarschijnlijk wel een laptop die voldoet, toch?

Edit: Ik heb gekeken op de site van Dell en voor rond de 600 euro heb je inderdaad een laptop die voldoet. Neem bijvoorbeeld de versie met een i3-processor en 1 GB dedicated GPU. Het RAM-geheugen is wel wat aan de krappe kant (3 GB DDR3), maar da's voor 40 euro extra (aardig veel) opgelost.

Momenteel komt hij dan uit op 590 euro en da's best een nette prijs. Maar ja, ik moet eerst maar eens m'n netbook zien te verkopen en daarna zien we wel verder.

Is er iemand die toevallig interesse heeft in een Asus Eee Pc 1201HA (gratis belkin-sleeve) van amper 2 maanden oud? Stuur me anders maar een DM.

[ Voor 57% gewijzigd door syltheboy op 29-05-2010 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 07:32
MilaNL schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 13:52:
Meh. Ik wil die 1215 wel. Ik las dat die in juni uitkomt. Hopelijk nog voor de vakantie :(
Echt teleurstellend dat 1201PN geen optimus heeft.
Yep hier ben ik ook op aan het wachten, mijn huidige Asus 15,6 laptop begeeft het bijna. En heb voor school geen laptop nodig dus ben opzoek naar een echt mobiele laptop. En de Asus EEE pc 1215 is percies wat ik zoek. Preformance en toch ook zuinig als het moet.

Helaas is er nog vrij weinig overbekend

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Cyrus The Virus schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 16:09:
[...]

Yep hier ben ik ook op aan het wachten, mijn huidige Asus 15,6 laptop begeeft het bijna. En heb voor school geen laptop nodig dus ben opzoek naar een echt mobiele laptop. En de Asus EEE pc 1215 is percies wat ik zoek. Preformance en toch ook zuinig als het moet.

Helaas is er nog vrij weinig overbekend
De Eee Pc 1201HA is ook heel goed, hoor! Die heb ik te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
syltheboy schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 17:05:
[...]

De Eee Pc 1201HA is ook heel goed, hoor! Die heb ik te koop.
alleen geen optimus :+

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Optimus? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upgraden van Ubuntu versie op een 901 met 4/8GB SSD is lastig...je / is te klein en dat gaat niet werken... wellicht upgraden van DVD ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
ja, die switch naar een dedicated vga als je het echt nodig hebt. en zo niet dan een simpel vgatje die veel minder stroom verbruikt

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic