[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11-2023
Tijgert schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 00:22:
Wat een prusters daar bij Dynafix zeg... dus helegaar niks gefixed, die gaat weer retour... idiots...
Mijn 1201N is deze week terug gekomen van reparatie via Asus @ Dynafix. (De netbook is net een maand oud.) Mijn klachten waren;
  • Opening tussen de schermcover en de schermomlijsting aan de rechterkant. Had vermeld dat deze aan te duwen is maar bij het geringste gebruik weer openstaat.
  • De linker shift toets maakte een irritant klik geluid bij "normaal" gebruik.
  • De accu had speling met de netbook waardoor deze behoorlijk rammelde.
Na 2 weken kwam de 1201N retour. Overigens in de door mij ingezonde verpakking die inmiddels behoorlijk gehavend was. (Voor zover het verhaal wij vernietigen alle door de gebruiker ingestuurde verpakkingen.) Het enige wat uitgevoerd was is vervanging van het keyboard wat het klik probleem omgezet heeft in een serie rammelende toetsen door teveel speling onder het toetsenbord. Het scherm was gewoon simpelweg dichtgeklikt. (Met alle vette vingerafdrukken van de reparateur achterlatende op het nog nieuwe scherm. |:()
En de accu is hetzelfde en rammelt vrolijk door!

Na opstarten van de 1201N bleek het administrator account van Windows 7 ingeschakeld te zijn met de gebruikerssessie van Dynafix nog open. (Hier trof ik de door hun gebruikte inmiddels complete run van Winstress Professional aan, welke nog openstond.) Hierna heb ik zelf maar het administrator account weer uitgeschakeld via CMD en de netbook maar weer opnieuw aangemeld voor reparatie. Volgens Asus support zou er een communicatiefout in het systeem zijn geweest. (Ware het niet dat ik op hun eigen advies een briefje met complete klachten tussen het scherm had geplaatst welke ik retour kreeg in de doos. 8)7)

Heb zo mn twijfels bij de manier van omgaan met klachten, repareren en de manier van doen bij Dynafix. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Tijgert schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:09:
Zijn er idd gevallen dat ze gewoon gerepareerd werden? Ik dacht dat het een constructie fout was die niet zomaar recht te zetten zou zijn.
Dat hebben ze toen bij mij ook gedaan, was wel een zwaardere accu die er toen bij zat. Heb het er maar bij gelaten, gebruik(te) hem toch al niet veel meer.

Gelukkig wel een goede ervaring met Dynafix voor mijn 1000H, die was helemaal leeg gelopen op de accu en wilde niet meer booten. Moederbord vervangen en nu werkt hij weer als een zonnetje. Vorige week vrijdag opgehaald en afgelopen donderdag weer afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Frank S schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:50:
Ik haal op mijn 1201N vrij probleemloos 4 uur en dan zit de accu nog ongeveer op 22%. Heb alleen bluetooth uitgeschakeld en de brightness staat 1 tikje onder het midden.
Hmm, 4uur. Moet op zich wel voldoende zijn.

Ik kijk voornamelijk naar die 1201N voor de snelheid.

Klopt het dat dit model "uitloopt" omdat ik overal zie staan "op = op"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb nog niet gehoord dat het een uitloopmodel is. 4Launch heeft net weer een batch binnen gekregen, maar volgens mij verkopen die snel uit. Ze worden mondjesmaat gedistribueerd en wat binnenkomt is al snel weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Heb sinds een week een tweedehands 1001HA. Had ooit een EEE900 gehad, en had nog niet weer zo'n mooie gezien, want die lelijke inhame bij de scharnieren van de 901 en 1000-reeks was ik niet van gecharmeerd.

Echter weer een beetje hetzelfde probleem: Prestaties soms wat traag, en ook die verschrikkelijk lage 1024 * 600. Ook accuduur niet geweldig lang, maar dat blijf je toch houden heb ik het idee.

Nu ook een Akoya E1315 binnen. Deze heeft een wat hogere resolutie (1366x768 (WXGA Wide) en dit vind ik veel beter. Echter heeft deze ook een lage accuduur, maar wel bluetooth en 3G. Zit dus een beetje te twijfelen welke ik houd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ligt dit nou aan de netbook of Windows 7? Het is nu al 2x gebeurd dat om geen enkele reden de netbook ineens uitgaat, gewoon uitzichzelf. Geen sleepmode(die staat voor zowel met als zonder stroomkabel op 5 uur) en toen ik weer reboote moest ik chkdsk draaien. Hebben meer mensen last van? Dit heb ik echt nog nooit gehad.
Ook was de netbook niet heet van onderen of wat dan ook....maar echt gewoon ineens uit.

Had ik laatst ook, was een serie aan het kijken...ik loop even weg en kom terug en ineens is de netbook volledig uit.

En echt net toen ik dit bericht had geplaatst....viel ie gewoon weer uit.

[ Voor 6% gewijzigd door devilsnight op 14-03-2010 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb het 1x gehad en dacht dat het kwam doordat in het power-schedule stond dat na 30 minuten de slaapstand geactiveerd werd, ook als de laptop aan de lader hangt. Ik heb dat nu aangepast en sindsdien (5 dagen inmiddels) geen last meer van gehad, terwijl ik mijn laptop wel vrijwel continu aan heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Sinds gisteravond een trotse bezitter van een nieuwe Asus 1005P. De eerste indruk is zeer goed. Qua uiterlijk is het een mooi apparaat.

Toen ik voor het eerst mee ging werken vond ik de netbook nogal traag. Na al enige aanpassingen is de netbook alweer een stukje sneller.

Wat is tot nu toe heb gedaan is: Het programma PC Decrapifier onzinnige vooraf geinstalleerde programma's laten verwijderen. Bij visuele prestaties een aantal vinkjes weggehaald. Opstartprogramma's weggehaald en services uitgeschakeld. Ook heb ik IE8 eruit gegooid en google Chrome daarvoor in de plaats genomen als internet browser. Wat ik iedereen met een netbook kan aanraden want het scheelt echt!

Verder zal ik binnenkort even het geheugen uitbreiden naar 2 Gb.

Ook hoor ik dat het veel scheelt om bij Windows 7 de 'glass' functie uit te zetten. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand enig idee?

Al met al wilde ik dit even met jullie delen en is mijn eerste indruk van het apparaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

giedo555 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 12:49:
Ook hoor ik dat het veel scheelt om bij Windows 7 de 'glass' functie uit te zetten. Die heb ik nog niet kunnen vinden. Iemand enig idee?
Kijk eens: Hier.

[ Voor 40% gewijzigd door i2Paq op 14-03-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 12:19

Karasu

.,;:!'"'!:;,.

devilsnight schreef op zondag 14 maart 2010 @ 00:01:
Ligt dit nou aan de netbook of Windows 7? Het is nu al 2x gebeurd dat om geen enkele reden de netbook ineens uitgaat, gewoon uitzichzelf. Geen sleepmode(die staat voor zowel met als zonder stroomkabel op 5 uur) en toen ik weer reboote moest ik chkdsk draaien. Hebben meer mensen last van? Dit heb ik echt nog nooit gehad. ....
Ik heb het hier continu. Meestal wanneer hij in slaapstand staat. Zoals ik al eerder heb gevraagd blijkt dat het op alle 1201N's voorkomt. Beide modellen die hier liggen hebben er last van. Iemand had een thread gevonden op asus waar ze het hebben vermeld. Ik ga vlug dat thread eens zoeken.

EDIT: gevonden: [Problem]1201n random shutdown?
De "laatste" post in het topic gaf een tech mail van ASUS waar ze naar de BIOS versie 324 (10/3/2010) verwijzen. Vreemd genoeg raden ze bios update met USB aan.. Ik dacht dat F4 (van harde schijf) de betrouwbaarste methode was?

EDIT2: Je moet de bios update als bestand "1201N.ROM" op een FAT (niet FAT32) usb disk zetten in je linker USB poort. Tijdens het opstarten wordt er snel overgegaan naar de windows startup - dus moet je alt+f2 snel indrukken. Ik ga nu eens testen.. op hoop van zegen

EDIT3: Nadat de ROM ingeladen was stond er heel de tijd "Start Programming ... " met een traag roterend "- \ | / -"je. Dit duurde een kwartiertje tot de pc opnieuw opstartte en je vraagt de BIOS settings te controleren. Alles zou in orde moeten zijn nu. Ik ga m'n power settings terug op de standaard zetten en kijken of ik deze week nog problemen ondervind.

[ Voor 35% gewijzigd door Karasu op 14-03-2010 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb 324 gewoon gedownload naar HD en vervolgens m.b.v. AsusUpdate geflashed naar BIOS. Werkt probleemloos, tot dusverre dan.

Edit: het systeem lijkt goed te draaien, maar lijkt nu niet meer te laden. De power-indicator in het systeem-vak geeft aan: "98% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen". Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe dit op te lossen is?

[ Voor 50% gewijzigd door Frank S op 14-03-2010 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu

Karasu

Frank S schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:16:
Ik heb 324 gewoon gedownload naar HD en vervolgens m.b.v. AsusUpdate geflashed naar BIOS. Werkt probleemloos, tot dusverre dan.

Edit: het systeem lijkt goed te draaien, maar lijkt nu niet meer te laden. De power-indicator in het systeem-vak geeft aan: "98% beschikbaar (aan netstroom, accu wordt niet opgeladen". Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt en hoe dit op te lossen is?
Als je enige controle over je batterij hebt dan is het goed mogelijk dat hij de laatste procent niet meer laad - tis beter voor je batterij ofzo. Pas als hij niet meer wil laden aan 75 procent ofzo zou ik me wel zorgen maken. De eerste keer dat ik startte na de bios upgrade zag ik een rood kruis staan op het batterij icoontje. Na een vreemde crash lijkt alles volledig in orde.

Ik merkte wel net dat m'n charger zoemt.. Ik ga eens vergelijken met een andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Frank S schreef op zondag 14 maart 2010 @ 15:16:

Volgens mij wordt de batterij niet opgeladen indien de accu meer als 95% vol is. Indien je de volle 100% wilt bereiken moet je de laptop even van de netstroom afhalen en het batterijniveau onder de 95% laten zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Na opstarten van de 1201N bleek het administrator account van Windows 7 ingeschakeld te zijn met de gebruikerssessie van Dynafix nog open.
Hier hetzelfde. XP Home op z'n Nederlands stond er op terwijl ik er Engels op had staan. Ze hadden de user ook maar even Asus genoemd waardoor een recover noodzakelijk is... zodra ik weet hoe...
Ook hadden ze een inbelaccount aktief wat continue on-line wou gaan om wat te doen en stond ook het stress rapport nog op de desktop.

Volgens de papieren hebben ze het mobo en accu vervangen maar nu loopt de batterij zowaar NOG sneller leeg, 20% in 28 uur, al moet ik wel opmerken dat het lijkt of die 900 het in stappen van 10 procent aan geeft.

Zo nette brief schrijven en hoppa, aanmelden bij Asus met duidelijk ongenoegen over Dynafix. De langste adem gaat winnen :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb de accu ontladen tot 93%, toen weer aan de lader. Nu laadt hij inderdaad op tot de volle 100%. Volgens mij is dat echter pas sinds ik bios v324 er op heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb net een volledig schone W7 install gedaan, niks van die bloatware dus, en dat maakt een groot verschil. Ik vind de netbook veel fijner werken nu. Ik heb de drivers voor de geluidskaart,grafische kaart en WLAN al geinstalleerd maar bij apparaatbeheer blijf ik een uitroepteken zien bij 'overige apparaten>coprocessor' . Wat is dit precies? Naast deze driver (wat hetdan ook is) hoef ik toch nog maar weinig te installeren qua drivers? Moet Direct x tegenwoordig nog of hoeft dat al niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
Heb je de ACPI drivers van de Asus site al geïnstalleerd? DirectX installeren is niet meer nodig, wordt standaard wel geïnstalleerd, mocht je problemen gaan krijgen, dan pas updaten.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Mijn internetverbinding is sinds de bios-update een stuk instabieler en trager. Volgens speedtest.net haal ik nu amper 14 Mb/s up en 3 Mb/s down, met een ping van 13 ms. De Sony Vaio van mijn vrouw die er naast staat (ook met W7) haalt tegelijkertijd, op dezelfde server, 70 Mb/s up en 38 Mb/s down, met een ping van 5 ms. Allebei draadloos.

Kan ik gewoon de oude versie van het bios downloaden van de Asus-site en opnieuw flashen? Met het AsusUpdate-utility kan ik alleen nieuwere versies installeren, geen oudere.

Edit: ik heb v318 gedownload en op een USB-stick gezet, die FAT-geformatteerd is. Via Alt-F2 tijdens opstart werd wel de flash-utility gestart, maar deze herkende vervolgens de USB stick niet, die in de linker-USB is gestoken. Bleef in een loop zitten waarin getracht werd een USB device te detecteren.

[ Voor 22% gewijzigd door Frank S op 15-03-2010 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu

Karasu

Frank S schreef op maandag 15 maart 2010 @ 11:10:
Edit: ik heb v318 gedownload en op een USB-stick gezet, die FAT-geformatteerd is. Via Alt-F2 tijdens opstart werd wel de flash-utility gestart, maar deze herkende vervolgens de USB stick niet, die in de linker-USB is gestoken. Bleef in een loop zitten waarin getracht werd een USB device te detecteren.
Hoe heb je je .ROM bestand genoemd? Zou moeten 1201N.ROM zijn.

Oh, en dat een BIOS update verschil maakt op je netwerk verbinding is wel zeeer eigenaardig.

[ Voor 9% gewijzigd door Karasu op 15-03-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb de bestandsnaam niet veranderd. Deze is door Asus "1201N-ASUS-318.rom" genoemd.

Voordat ik bios 324 geflashed had, was mijn internet-verbinding erg stabiel en ruim 3x zo snel als nu. Ik vind het ook onwaarschijnlijk, maar ik heb het nu al diverse keren gecontroleerd en mijn verbinding komt nu niet boven de 17 Mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Wiethoofd schreef op maandag 15 maart 2010 @ 07:45:
Heb je de ACPI drivers van de Asus site al geïnstalleerd? DirectX installeren is niet meer nodig, wordt standaard wel geïnstalleerd, mocht je problemen gaan krijgen, dan pas updaten.
Nee,deze kan ik mij niet herinneren, dat zal ik dan even gaan doen. Ik baal wel van iets nu zeg, heb ik eindelijk een goed werkende W7 zonder al doe bloatwar bagger, word mijn productkey niet gevonden. Terwijl die toch echr 100% legitiem is of wat dan ook...heb ik em eindelijk goed draaiende krijg ik die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
De verbinding wordt nu steeds trager en onstabieler. Up max 4 en down max 0.5 Mb/s nu. Verbinding valt elke paar minuten weg. Ik vrees dat ik toch met een schone lei moet gaan beginnen en een herinstallatie moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Sinds die laatste keer heb ik er helemaal geen last meer van gehad, dit blijft iets raars. Ik ga de bios ook maar niet updaten want dadelijk krijg ik ook dat gedonder wat Frank S heeft, dus nah. Eerst maar eens kijken hoe ik dit Windows probleem kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 02:23

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

ik had het probleem met mijn 1201 n dat hij geregeld als het ware bevroor, muis en toetsenbord werkten niet meer restte allleen de aan en uit knop even indrukken en opnieuw opstarten.
Ik heb vanalles geprobeerd dus ook de bios een paar keer geflasht van 0321 naar 0318 en weer terug.
het laatste wat ik gedaan heb is het geheugen wat ik op 4gb had gebracht, terug brengen naar 3 gb en sindsdien heb ik geen problemen meer en werkt de eee perfect en is zeer snel naar mijn idee.
en ik gebruik bios versie 0318, was bij levering twee wekwn terug 0321 en naar wat ik hierboven lees wacht ik ook maar even met een update naar de nieuwste versie.

[ Voor 14% gewijzigd door janesh op 15-03-2010 13:52 ]

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb m.b.v. F9 het systeem opnieuw geïnstalleerd, maar blijf dezelfde problemen houden. Lijkt steeds erger te worden, elke 2 minuten valt de verbinding weg en is anders erg traag. Lijkt wel alsof ik met een ouderwets 33K6 modem inbel, i.p.v. een 100 Mb glasvezel-verbinding... Ga nogmaals proberen om terug te flashen naar 318, lukt dat niet dan gaat deze 1201N (1 week oud) terug naar de leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Welke versie van Windows 7 raden jullie aan te gebruiken op de Asus 1005P? Gewoon de starter versie? Of maakt dit niet veel uit?

Geef de netbook toch een schone installatie op de hoop dat hij dan iets sneller wordt.

[ Voor 26% gewijzigd door giedo555 op 15-03-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb nu contact met Asus support over mijn onstabiele en trage internetverbinding op mijn 1201N. Eerste advies was om drivers voor NE107 of NE785 te updaten. Dat heeft echter niet geholpen. Ik heb nog getest wat de snelheid was als ik via ethernet naar de router ga; 95 Mb/s up en 47 Mb/s down. Redelijk snel dus, al zou up en down ongeveer gelijk moeten zijn. Draadloos haal ik amper 3 Mb/s up en 0.5 Mb/s down. Met andere laptops in het netwerk haal ik draadloos probleemloos >>50 Mb/s up. Ik vermoed zelf dat de draadloze NIC een hardware-probleem heeft en daardoor een krakkemikkige verbinding, zonder echt te failen. Zou daarmee ook los staan van de update naar bios v324. Echter, totdat ik daar zekerheid over heb raad ik de 1201N bezitters nog even te wachten met updaten van hun bios naar v324.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
giedo555 schreef op maandag 15 maart 2010 @ 23:30:
Welke versie van Windows 7 raden jullie aan te gebruiken op de Asus 1005P? Gewoon de starter versie? Of maakt dit niet veel uit?

Geef de netbook toch een schone installatie op de hoop dat hij dan iets sneller wordt.
Ik heb op mijn 1000HE Win 7 Enterprise van de zaak draaien en dat draait redelijk. Heb er wel maar 1gb aan geheugen in zitten dus het zal met 2gb ongetwijfeld beter gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Prutzer80 schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 14:45:
[...]

Ik heb op mijn 1000HE Win 7 Enterprise van de zaak draaien en dat draait redelijk. Heb er wel maar 1gb aan geheugen in zitten dus het zal met 2gb ongetwijfeld beter gaan.
Ja heb er nu ook nog maar 1 gb in zitten. Binnenkort even verhogen naar 2 gb. Ik heb nu weer starter erop geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb inmiddels allerlei system restores, driver-updates, settings, etc. uitgeprobeerd om de internetsnelheid terug op niveau te krijgen, met de volgende conclusies:
  • Op 802.11g (54 Mb/s) heb ik een up & downloadsnelheid van ca. 21 Mb/s
  • Op 802.11n (150 Mb/s) is de up & down variërend van 0.5 tot 3 Mb/s
  • Met een ethernetverbinding rechtstreeks aan mijn router heb ik een up & down van 94 Mb/s
  • Bios 324 kan niet terug gezet worden naar een lagere versie
Uiteindelijk heeft Asus Support me vanochtend gebeld met het advies om een DOA aan te vragen bij Komplett, hetgeen ik zojuist gedaan heb.

[ Voor 10% gewijzigd door Frank S op 17-03-2010 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:37
Als ik mijn 1005HA-H op Wireless N 150mbit zet is de verbinding ook enorm brak, zeker met wat minder goede signaalsterkte. Daar lijkt het te komen omdat de snelheid "vast" staat. Als je via N met max 150mbit verbind blijft hij 150mbit aanhouden hoe slap het signaal ook is. Over G doet hij dat precies hetzelfde, blijft altijd 54mbit

Dat terwijl normaliter de verbindingssnelheid bij een slappe signaal sterkte mee zou moeten zakken

Is dat ook bij jouw? Zelfs met signaal sterkte zeer laag nog 150 of 54 mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ja, bij mij blijft de verbindingssnelheid ook vast staan op het maximum van het protocol, terwijl andere laptops die ik gebruik (Dell, Fujitsu-Siemens en Sony) in hetzelfde netwerk wel terugschakelen, indien nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Deed hij dat altijd al? Ook toen het internet wel vlot was?

Zoals ik het zelf nou heb:
Channel Width van me router (D-link 655) van Automatic 20/40Mhz naar 20Mhz gezet, dan staat de snelheid "vast" op 65mbit en heb ik het idee dat hij het best presteert.

Maarja, ik heb ook geen FttH :9~

Toch is het inderdaad raar, heb het verder ook nog nooit gehad met een ander Wireless apparaat dat deze zijn snelheid niet terugschroeft.

Welke wireless chip zit er in de 1201N? Ben benieuwt of de chip uit de 1005HA-H dan ook hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
In mijn 1201N zit een REALTEK RTL 8191SE wireless NIC. Deze heeft vanaf het begin de verbindingssnelheid vast gezet, dus ook toen ik nog wel met ca. 55 Mb/s kon downloaden. Hoger ben ik wireless nooit uitgekomen; met Ethernet rechtstreeks op mijn (eveneens D-Link DIR-655) router haalde ik ruim 94 Mb/s down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Atheros AR9285 staat er bij "eigenschappen"

En onder de batterij "Wireless Module: AW-NE785H"

Dat lijkt mij dus toch een andere?

Ik heb in het begin behoorlijk gekloot om het WLAN op variabele snelheid te krijgen, ook met drivers van Atheros zelf IPV van Asus en ook dat hielp niet |:(

Als ik in de beschrijving op de site van Atheros kijk zie ik toch echt het volgende staan:
Afbeeldingslocatie: http://img155.imageshack.us/img155/1161/eeei.png
(bron: http://www.atheros.com/pt/bulletins/AR9285Bulletin.pdf)

Erg raar dat beide apparaten dat hebben als de Wireless kaart verschillend is?

Toch lijkt het dus los te staan van jouw Wireless probleem want eerst haalde je wel de 55mb 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haal op firmware 0324 zo'n 3 tot 3.3 MB/s (dat is dus ongeveer zo'n 30Mbit in de praktijk volgens mij) op mijn G WIFI netwerk (Fritzbox 7170).
De status staat wel altijd op 54Mbit en signal quality max... Het lijkt nooit minder te worden. Beetje vreemd allemaal.

Overigens tot nu toe geen random shutdowns meer gehad op de 0324 firmware!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
Tijgert schreef op zondag 14 maart 2010 @ 19:23:
[...]

Hier hetzelfde. XP Home op z'n Nederlands stond er op terwijl ik er Engels op had staan. Ze hadden de user ook maar even Asus genoemd waardoor een recover noodzakelijk is... zodra ik weet hoe...
Ook hadden ze een inbelaccount aktief wat continue on-line wou gaan om wat te doen en stond ook het stress rapport nog op de desktop.
Hier stond ook het testrapport op het desktop van mijn user account. Na je reparatie sessie met Asus krijg je een mailtje met klanttevredenheidsonderzoek. Deze heb ik toch maar even ingevuld. Enige dagen later werd ik door de customersupport van Asus gebeld. Zij waren benieuwd wat er mis gegaan was bij de reparatie waardoor mijn ervaring als slecht ingevoerd was. Na het complete verhaal uitgelegd te hebben kreeg ik begrip voor mijn klachten en excuses. De netbook was inmiddels alweer aangemeld voor retour en zij wilden graag het RMA nummer weten, om de reparatie deze keer te volgen om problemen te voorkomen. Hopen dat het opgelost is bij deze tweede poging! Zo niet dan ga ik kijken wat de klantenservice verder voor me kan betekenen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

CrystalMark 2004R3 Test op een eee 1005P met Summit 128 Gb ssd ingebouwd ( W7 Starter ed )
( boot in 30 sec / reboot in 45 sec )

Smullen maar....

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
CrystalMark 2004R3 [0.9.126.452] (C) 2001-2008 hiyohiyo
Crystal Dew World [http://crystalmark.info/]
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

------------------------------------------------------------------------------
CrystalMark Result
Display Mode : 1024 x 600 32bit (ClearType)

CrystalMark : 44127

[ ALU ] 5307
Fibonacci : 1581
Napierian : 905
Eratosthenes : 1151
QuickSort : 1648
[ FPU ] 3738
MikoFPU : 201
RandMeanSS : 1585
FFT : 1143
Mandelbrot : 787
[ MEM ] 5986
Read : 1951.12 MB/s ( 1951)
Write : 1384.03 MB/s ( 1384)
Read/Write : 1392.80 MB/s ( 1392)
Cache : 12374.88 MB/s ( 1237)
[ HDD ] 25540
Read : 190.65 MB/s ( 5813)
Write : 135.42 MB/s ( 4708)
RandomRead512K : 157.61 MB/s ( 5152)
RandomWrite512K : 113.27 MB/s ( 4265)
RandomRead 64K : 83.95 MB/s ( 3358)
RandomWrite 64K : 56.11 MB/s ( 2244)
[ GDI ] 1954
Text : 919
Square : 150
Circle : 394
BitBlt : 491
[ D2D ] 1130
Sprite 10 : 426.42 FPS ( 42)
Sprite 100 : 153.24 FPS ( 153)
Sprite 500 : 40.24 FPS ( 201)
Sprite 1000 : 21.24 FPS ( 212)
Sprite 5000 : 5.15 FPS ( 257)
Sprite 10000 : 2.65 FPS ( 265)
[ OGL ] 472
Scene 1 Score : 289
Lines (x1000) : ( 18378)
Scene 1 CPUs : ( 4)
Scene 2 Score : 183
Polygons(x1000) : ( 3890)
Scene 2 CPUs : ( 4)

System Information
Display Mode : 1024 x 600 32bit 60Hz
Memory : 2039 MB
DirectX : 10.0
CPU
CPU Name : Intel Atom
Vendor String : GenuineIntel
Name String : Intel(R) Atom(TM) CPU N450 @ 1.66GHz
CPU Type : Original OEM processor
Number(Logical) : 2
Family : 6
Model : C
Stepping : A
Feature : MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 XD Intel 64
Clock : 1710.23 MHz
Data Rate : QDR

L1 I-Cache : 32 KB
Device
ChipSet : Intel Unknown
North : Intel Unknown
South : Intel Unknown
IDE Controller :
Graphics
Video : Intel Unknown
Video Product :
Video Vendor :
Video Chip :
Video RAM :
Driver Version :
Driver Date :
HDD
Type Size Model ( Buffer Mode )
BIOS
Vendor :
Caption :
Version :
Date :
SM BIOS Caption :
SM BIOS Version :
Mother
Vendor :
Product :
Version :
Computer System
Vendor :
Product :

8)7 8)7 8)7 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

Nog een paar test's

----------------------------------------------------------------
CrystalCPUID 4.15.5.452 (C) 2002-2009 hiyohiyo
Crystal Dew World : http://crystalmark.info/

Date : 2010/03/18 22:49:39

CPU Name : Intel Atom
Vendor String : GenuineIntel
Name String : Intel(R) Atom(TM) CPU N450 @ 1.66GHz
Architecture : x86
Process Rule : 45 nm
Platform : [2]
CPU Type : Original OEM processor [0]
Number (Total) : 2
Physical Core : 1
Family : 6h
Ext. Family : 6h
Model : Ch
Ext. Model : 1Ch
Stepping : Ah
Ext. Stepping : Ah
Microcode ID : 107h
Feature : MMX SSE SSE2 SSE3 SSSE3 XD Intel 64
PowerManagement : SpeedStep

Clock : 1709.07 MHz
Data Rate : QDR

L1 I-Cache : 32 KB
Memory : 2039 MB

CPUID : EAX EBX ECX EDX
----------------------------------------------
00000000 : 0000000A 756E6547 6C65746E 49656E69
00000001 : 000106CA 00020800 0040E39D BFE9FBFF
00000002 : 4FBA5901 0E3080C0 00000000 00000000
00000003 : 00000000 00000000 00000000 00000000
00000004 : 00004121 0140003F 0000003F 00000001
00000005 : 00000040 00000040 00000003 00020220
00000006 : 00000001 00000002 00000001 00000000
00000007 : 00000000 00000000 00000000 00000000
00000008 : 00000000 00000000 00000000 00000000
00000009 : 00000000 00000000 00000000 00000000
0000000A : 07280203 00000000 00000000 00000503
80000000 : 80000008 00000000 00000000 00000000
80000001 : 00000000 00000000 00000001 20100000
80000002 : 20202020 20202020 746E4920 52286C65
80000003 : 74412029 54286D6F 4320294D 4E205550
80000004 : 20303534 20402020 36362E31 007A4847
80000005 : 00000000 00000000 00000000 00000000
80000006 : 00000000 00000000 02006040 00000000
80000007 : 00000000 00000000 00000000 00000000
80000008 : 00003020 00000000 00000000 00000000

MSR : EAX1 EDX1 EAX2 EDX2
: 42880000 00000000 9024CA20 00080000
QPF : 1.627470 MHz

Chipset Information
Chipset : Intel Unknown
North Bridge : [8086:A010.00] Intel Unknown
South Bridge : [8086:27BC.02] Intel Unknown
Video Chip : [8086:A011.00] Intel Unknown

BIOS Information by WMI (Windows Management Interface)
BIOS Vendor : American Megatrends Inc.
BIOS Caption : BIOS Date: 01/04/10 15:54:41 Ver: 08.00.12
BIOS Version : _ASUS_ - 1001004
BIOS Date :
SM BIOS Caption : 0706
SM BIOS Version : 2.6
Mother Vendor : ASUSTeK Computer INC.
Mother Product : 1005P
Mother Version : x.xx
System Vendor : ASUSTeK Computer INC.
System Model : 1005P

System Information by DMI (Desktop Management Interface)
SM BIOS Version : 2.6
BIOS Vendor : American Megatrends Inc.
BIOS Version : 0706
BIOS Date : 01/04/2010
BIOS ROM Size : 512 KB
Mother Vendor : ASUSTeK Computer INC.
Mother Product : 1005P
Mother Version : x.xx
CPU Socket : CPU 1
CPU Vendor : Intel
CPU Version : Intel(R) Atom(TM) CPU N450 @ 1.66GHz
Current Clock : 1666 MHz
External Clock : 167 MHz
Max Clock : 1750 MHz

PCI Device Information
No Bus Dev Fnc VendorDeviceRev Class DeviceType
0 0 0 0 8086h:A010h.00h 060000h Host Bridge
1 0 2 0 8086h:A011h.00h 030000h VGA Compatible Controller
2 0 2 1 8086h:A012h.00h 038000h Other Display Controller
3 0 27 0 8086h:27D8h.02h 040300h High-Definition Audio Device
4 0 28 0 8086h:27D0h.02h 060400h PCI to PCI Bridge
5 0 28 1 8086h:27D2h.02h 060400h PCI to PCI Bridge
6 0 28 3 8086h:27D6h.02h 060400h PCI to PCI Bridge
7 0 29 0 8086h:27C8h.02h 0C0300h UHCI USB Controller
8 0 29 1 8086h:27C9h.02h 0C0300h UHCI USB Controller
9 0 29 2 8086h:27CAh.02h 0C0300h UHCI USB Controller
10 0 29 3 8086h:27CBh.02h 0C0300h UHCI USB Controller
11 0 29 7 8086h:27CCh.02h 0C0320h EHCI USB Controller
12 0 30 0 8086h:2448h.E2h 060401h PCI to PCI Bridge (SSD)
13 0 31 0 8086h:27BCh.02h 060100h ISA Bridge
14 0 31 2 8086h:27C1h.02h 010601h Serial ATA Controller
15 0 31 3 8086h:27DAh.02h 0C0500h SMBus Contoller
16 1 0 0 1969h:1062h.C0h 020000h Ethernet Controller
17 2 0 0 168Ch:002Ch.01h 028000h Other Network Controller

No DeviceName
0 Intel Unknown
1 Intel Unknown
2 Intel Unknown
3 Intel 82801G (ICH7 Family) High Definition Audio Controller
4 Intel 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 1
5 Intel 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 2
6 Intel 82801G (ICH7 Family) PCI Express Port 4
7 Intel 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #1
8 Intel 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #2
9 Intel 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #3
10 Intel 82801G (ICH7 Family) USB UHCI Controller #4
11 Intel 82801G (ICH7 Family) USB2 EHCI Controller
12 Intel 82801 Mobile PCI Bridge
13 Intel Unknown
14 Intel 82801GR/GH (ICH7 Family) SATA AHCI Controller
15 Intel 82801G (ICH7 Family) SMBus Controller
16 Unknown Unknown
17 Unknown Unknown

-----------------------------------------------------------------------
CrystalDiskMark 3.0 (C) 2007-2010 hiyohiyo
-----------------------------------------------------------------------
* MB/s = 1,000,000 bytes/sec [SATA/300 = 300,000,000 bytes/sec]

Sequential Read : 201.166 MB/s
Sequential Write : 141.680 MB/s
Random Read 512KB : 164.218 MB/s
Random Write 512KB : 86.602 MB/s
Random Read 4KB (QD=1) : 16.583 MB/s [ 4048.6 IOPS]
Random Write 4KB (QD=1) : 5.454 MB/s [ 1331.6 IOPS]
Random Read 4KB (QD=32) : 29.927 MB/s [ 7306.3 IOPS]
Random Write 4KB (QD=32) : 5.956 MB/s [ 1454.0 IOPS]

Test : 1000 MB [C: 11.2% (13.4/119.2 GB)] (x5)
Date : 2010/03/18 23:05:09

_/-\o_ _/-\o_ |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
Volgens mij scheelt het heel veel snelheid wanneer je een ssd harde schijf in je netbook stopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Niet online

PClop

Geen

giedo555 schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 23:16:
Volgens mij scheelt het heel veel snelheid wanneer je een ssd harde schijf in je netbook stopt?
Ja, maar begin er alleen aan als je voldoende skils hebt mbt fijnmechanica ( zo als ik zei de gek )

Maar het resultaat is dan ook 8)7 enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotr1993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2022
Hallo,

Ik weet niet of dit forum hiervoor bedoeld is maar,
Ik heb een probleem met mijn laptop (asus x52j serie). Ik heb deze laptop een maand.
Als ik een liedje opzet krijg ik op een gegeven moment een soort vaslopend geluid.
Ik heb al alles geprobeerd om dit op te lossen. Van virusscanners tot m'n c-schijf defragmenteren.
Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen? en beschadigen mijn boksen hierdoor?

groetjes pjotr1993

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• troftnom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:42
Herken het model niet als een EEE PC netbook, dus je zit hoogst waarschijnlijk inderdaad in een verkeerd topic.
Slecht voor je boksen zal het in ieder geval niet zijn, misschien wel voor je boxen (speakers). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Een vriend van mij heeft vorige week een 1101HA gekocht voor z'n vriendin. Na 3 dagen struikelt ze over de voeding en trekt ze dus de netbook mee, die valt op de grond en scherm gebroken. Nu heb ik hem aangeraden op eBay voor $108 een vervangend schermpje te kopen, "dan zet ik m er wel in". Nu ben ik op zich wel handig en ook niet bang, zeker niet met andermans spullen, maar is dat een beetje te doen? Iemand een linkje naar een tutorial? ;)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Hier een mooie voor het inbouwen van een Touchscreen. Deze is voor het vervangen van het normale scherm ook te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb afgelopen woensdagochtend het advies gekregen van Asus om mijn 1201N aan te melden als DOA bij Komplett. Woensdagmidag kreeg ik daar al de goedkeuring van, donderdagochtend heb ik 'm zelf afgeleverd in Tilburg (moest toch in de buurt zijn). Vanochtend kreeg ik al een nieuwe 1201N thuis bezorgd. Deze lijkt nu prima in orde; heeft weliswaar bios 318, maar ik ga 'm toch maar even niet updaten naar 324.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:41

SeatRider

Hips don't lie

Wiethoofd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 11:18:
Hier een mooie voor het inbouwen van een Touchscreen. Deze is voor het vervangen van het normale scherm ook te gebruiken.
Thanks, dat was handig. Wat me alleen niet duidelijk is, moet ik voor het vervangen van het scherm ook de onderkant en het toetsenbord verwijderen, of is het dan voldoende de bezel rond het scherm los te maken?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een 1005PE. Als ik die opberg, klap ik het deksel dicht. De computer gaat dan in de slaapstand volgens de instellingen in Windows 7. Volgens mijn buurman moet je de computer helemaal uitzetten, omdat in de slaapstand de harddisk niet uitschakelt. Een actieve harddisk kan beschadigd raken als je er mee gaat lopen. Eigenlijk ben ik alleen Apple computers gewend en daar is het kwestie van deksel dichtdoen en verder niet nadenken. Klopt het verhaal van mijn buurman? Of kan ik gewoon net zoals mijn Apple het deksel dichtklappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
SeatRider schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:49:
[...]

Thanks, dat was handig. Wat me alleen niet duidelijk is, moet ik voor het vervangen van het scherm ook de onderkant en het toetsenbord verwijderen, of is het dan voldoende de bezel rond het scherm los te maken?
Volgen mij zit de stekker aan mobo kant, dus zul je tobo er ook uit moeten halen.
En als je toch je nieuwe TFT erbij heb, kun je het zien toch ? Zit er flat-kabel aan moet tobo eruit, zoniet hoeft hij er niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:04:
Ik heb sinds een paar dagen een 1005PE. Als ik die opberg, klap ik het deksel dicht. De computer gaat dan in de slaapstand volgens de instellingen in Windows 7. Volgens mijn buurman moet je de computer helemaal uitzetten, omdat in de slaapstand de harddisk niet uitschakelt. Een actieve harddisk kan beschadigd raken als je er mee gaat lopen. Eigenlijk ben ik alleen Apple computers gewend en daar is het kwestie van deksel dichtdoen en verder niet nadenken. Klopt het verhaal van mijn buurman? Of kan ik gewoon net zoals mijn Apple het deksel dichtklappen?
In W7 slaapstand blijft het Intern geheugen onder stroom staan, de harddisk niet zo ver ik weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenyatta
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06:57

Zenyatta

Tsjakka!

Verwijderd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 11:04:
Bij mijn weten kan zelfs een draaiende hardeschijf een hoop G's hebben voordat hij kapot gaat. Toegegeven, je kan het beste maar voorzichtig zijn, maar in standby kan je hem gewoon meenemen o.i.d. naar mijn weten. Of Windows 7 de hardeschijf uitschakelt weet ik niet, maar dat lijkt me wel. Is het niet zo dat Windows het RAM wegschrijft naar de HDD en dan bijna de hele PC uitzet zodat je snel weer verder kan werken als je hem uit standby haalt?

The answer is 42.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proto
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-09 12:10

Proto

¬.¬

Indien slaapstand als in Hibernate, dan schakelt 'ie gewoon de HDD uit, geen probleem. Al ga je met 't ding jongleren (OK, misschien niet 't meest heldere idee...), 't kan geen kwaad. 't Zou ook nogal je accu leegzuipen als je HDD actief blijft...

*Disclaimer, ik heb dan wel geen EEE PC, maar hibernate is hibernate...

BTW @ boven, stand-by = geheugen krijgt nog stroom, de rest uit, hibernate = geheugen wordt naar harddisk weggeschreven en PC gaat volledig uit.

[ Voor 18% gewijzigd door Proto op 21-03-2010 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Tijdens hibernate kan je inderdaad gewoon de batterij uit je EEE halen, dit moet je dus niet doen tijdens stand-by :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nooberke schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:10:
[...]

In W7 slaapstand blijft het Intern geheugen onder stroom staan, de harddisk niet zo ver ik weet ;)
Dat zou dan betekenen dat ik het gewoon kan gebruiken zoals die Apple :)
Christijn schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:13:
[...]

Bij mijn weten kan zelfs een draaiende hardeschijf een hoop G's hebben voordat hij kapot gaat. Toegegeven, je kan het beste maar voorzichtig zijn, maar in standby kan je hem gewoon meenemen o.i.d. naar mijn weten. Of Windows 7 de hardeschijf uitschakelt weet ik niet, maar dat lijkt me wel. Is het niet zo dat Windows het RAM wegschrijft naar de HDD en dan bijna de hele PC uitzet zodat je snel weer verder kan werken als je hem uit standby haalt?
Ik wilde dus juist graag zeker weten wat er met de harddisk gebeurt. Niet wat jou lijkt, want zelf heb ik ook wel aannames. Verder zijn er volgens mij twee standen: naar RAM wegschrijven (computer blijft dan een klein beetje aan, maar is ook in een paar tellen gebruiksklaar) en wegschrijven naar harddisk (computer gaat volledig uit, maar gebruiksklaar worden duurt langer). Ik heb een grote voorkeur voor wegschrijven naar RAM, maar dan wel als de harddisk uitgaat. Ook al heb jij theorieën dat een draaiende harddisk een hoop G's aankan. Bij die Apple wordt er pas naar de harddisk weggeschreven als de accu bijna leeg is.
Proto schreef op zondag 21 maart 2010 @ 12:17:
Indien slaapstand als in Hibernate, dan schakelt 'ie gewoon de HDD uit, geen probleem. Al ga je met 't ding jongleren (OK, misschien niet 't meest heldere idee...), 't kan geen kwaad. 't Zou ook nogal je accu leegzuipen als je HDD actief blijft...

*Disclaimer, ik heb dan wel geen EEE PC, maar hibernate is hibernate...

BTW @ boven, stand-by = geheugen krijgt nog stroom, de rest uit, hibernate = geheugen wordt naar harddisk weggeschreven en PC gaat volledig uit.
Ja, lastig die taalversies. Ik heb een Nederlandse Windows en die heeft dus een slaapstand en een sluimerstand. De sluimerstand zou dan hibernate zijn en stand-by de slaapstand. Dan blijf ik die voorlopig gebruiken, want alleen geheugen actief is prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Voor de geinteresseerde: voor een tweede keer mijn crappy Eee900 laten ophalen met een ditmaal iets serieuzere brief er bij over dat ik 'onlangs' heb vernomen dat dit probleem breed uit bij Kassa aan bod kwam en dat ik een adequate opplossing verwachtte... maar toch beleefd.

Eens zien of men nu wat ernstiger met dit probleem om gaat.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Standby = slaapstand = alles in je geheugen blijft bewaard, dus er blijft stroom op geheugen staan. Nadeel = als je stroom weg gaat (accu verwijderd), dan ben je alles kwijt. Voordeel is dat je snel naar sleep kunt en snel weer ontwaakt.

Hibernate = sluimerstand = je geheugen wordt gekopieerd naar je hard disk. Voordeel = geen stroom meer nodig, alles gaat uit. Nadeel = duurt langer om naar hybernate te gaan en ontwaken duurt langer.

Hybrid sleep = hybride slaapstand = geheugen wordt zowel gekopieerd naar harde schijf en er blijft stroom op gegeugen. Hybrid sleep duurt daarom langer om in te komen dan gewone sleep (ongeveer net zo lang als naar hibernate gaan), maar je komt er wel net zo snel als een sleep weer uit. Voordeel is dat als je stroom wegvalt, je verder kunt alsof het een hybernate was.

Overigens hoort een laptop automatisch van sleep naar hibernate te gaan als je accu bijna leeg is. Maar als deze er ineens uitgehaald wordt, gaat dat uiteraard niet meer.

[ Voor 10% gewijzigd door woekele op 21-03-2010 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Wissel je net de boel om :P

Stand-by is sluimerstand, hij staat namelijk stand-by en is snel weer bij kennis om verder te kunnen werken, stroom staat inderdaad nog op het geheugen.

Hybernate is slaapstand, (dieren hybernaten = winterslaap), dump van geheugen op harde schijf, stroom gaat overal vanaf, je kunt verder waar je gebleven was, maar moet in veel gevallen wel gewoon opnieuw POST'en.

Hybrid sleep gebruik ik niet, ken ik verder ook niet, dus geloof ik je daar op je woord ;)

En je laptop/netbook gaat dus van stand-by naar hybernate/sleep zodra je accu leeg is en/of dit zo ingesteld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Wiethoofd schreef op zondag 21 maart 2010 @ 19:41:
Wissel je net de boel om :P

Stand-by is sluimerstand, hij staat namelijk stand-by en is snel weer bij kennis om verder te kunnen werken, stroom staat inderdaad nog op het geheugen.

Hybernate is slaapstand, (dieren hybernaten = winterslaap), dump van geheugen op harde schijf, stroom gaat overal vanaf, je kunt verder waar je gebleven was, maar moet in veel gevallen wel gewoon opnieuw POST'en.

Hybrid sleep gebruik ik niet, ken ik verder ook niet, dus geloof ik je daar op je woord ;)

En je laptop/netbook gaat dus van stand-by naar hybernate/sleep zodra je accu leeg is en/of dit zo ingesteld is.
Stand-by/sleep/suspend (S3) is in windows vertaald naar slaapstand, maar sluimerstand zou inderdaad logischer zijn :P

Hibernate/Suspend-to-disk (S4) is vertaald als sluimerstand, maar winterslaap zou inderdaad logischer zijn :P

In Vista en Windows 7 is het dus echter onlogisch.

Zie ook Wikipedia: Slaapstand :
In Windows Vista is de naam Slaapstand veranderd in 'Sluimerstand', de stand-by heet in Vista echter 'Slaapstand', dit levert vaak verwarring op.
Mjaw, nogal logisch dat dat verwarring oproept |:( Laten we maar gewoon van S3 en S4 of stand-by en hibernate spreken. Die Nederlandse vertalingen zijn werkelijk crap.

En hybrid sleep is dan een soort van mix tussen S3 en S4 :) Op Wikipedia: Stand-by staat een leuk overzicht van S1-S5.

In XP: S4 = hibernate (en) = slaapstand (nl), S3 = sleep (en) = stand-by (nl)
In Vista/7: S4 = hibernate (en) = sluimerstand (nl), S3 = sleep (en) = slaapstand (nl)

[ Voor 43% gewijzigd door woekele op 21-03-2010 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Als je het letterlijk gaat vertalen heb ik wel weer gelijk :P Dat de vertaling in Windows anders is is alleen maar verwarrend, zie je Wiki-quote.

Duidelijker is dus:
S3 = stroom op geheugen, snel weer verder kunnen waar je gebleven was
S4 = stroom overal vanaf, geheugendump op harde schijf om verder te kunnen waar je was, duurt iets langer om bij kennis te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan P
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 22:33
Maar de originele vraag is (of in ieder geval voor mij dan) nog niet beantwoord. Moet je, voordat je de Eee in je tas stopt en op pad gaat, nu naar S3 of S4? Oftewel, gaat de HD in S3 ook naar 'park' o.i.d. en spanning eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

In S3 blijft er spanning staan op je geheugen, je hdd gaat uit. Maar hij verbruikt dus nog wel een beetje stroom. En wordt dus ook een beetje warm. Of het dan verstandig is hem lang in je tas te doen, ik vind van niet. Maar het kan wel. Ik zou echter lekker kiezen voor S4.

Edit: systemen willen ook nog wel eens uit de S3/S4 komen als er een toets wordt ingedrukt op het toetsenbord/touchpad. Kan soms best voorkomen bij een laptop als de klep te dicht op de toetsen zit oid, of je een doekje er tussen hebt. Wel even op letten dus,

[ Voor 32% gewijzigd door woekele op 21-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu

Karasu

Ik kan veilig het volgende zeggen:

Sinds ik de BIOS naar 324 heb ge-update heb ik geen last meer van een volledige shutdown tijdens slaapstand. Ik ben niet volledig zeker of het probleem is opgelost, maar ik klap het scherm heel de week al gewoon toe en de 1201N is niet meer uitgevallen in die periode.

Waar ik wel nog héél veel last van heb (en ik ben niet de enige, een vriend met een nieuwe laptop+W7 heeft dit ook) is dat mijn accenten het gros van de tijd niet meer werken. Ik moet tiental keer drukken om een accent cirumflex ( ^ ) te krijgen en anderen zoals de accent acute en accent grave werken helemaal niet! Als het dan wel werkt wordt gewoon het teken geplaatst in plaats van op de klinker of letter. Dit is zeer onhandig tijdens het typen van latex etc. Mijn toetsenbord staat momenteel op Belgish (Punt). Vreemd genoeg vind ik dit probleem nergens op het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Is het ook beter voor je HDD om hem door energie beheer uit te laten zetten na zeg 40 minuten?
Gaat hij dan bijv langer mee of is dat een misvatting en kan ie beter 24/7 blijven draaien?

Ik heb mijn 1000H dus nu in de meterkast hangen en stream 2 mappen, server staat 24/7 aan zodat ik via Asus OPlay DVD en muziek kan ontvangen, vroeg me dus alleen af.. moet ie hdd uit, is dat beter?

Volgens mij heb je dan ook ACPI drivers nodig maar dat weet ik ook niet eens haha :P

En mocht iemand dan weten of als je een media HD player weer aan zet in de woonkamer en je hdd is (uit) (dus niet het systeem op slaap) of die dan weer opstart.

Dat het kosten scheelt /. stroom is me duidelijk maar of de levensduur langer word vind ik fijner om te weten:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Theoretisch gezien lijkt het me inderdaad beter de hd zo min mogelijk uren te laten maken. Maar telkens downspinnen/upspinnen is misschien ook weer niet goed. Maw: waarschijnlijk maakt het geen zak uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
woekele schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:23:
Theoretisch gezien lijkt het me inderdaad beter de hd zo min mogelijk uren te laten maken. Maar telkens downspinnen/upspinnen is misschien ook weer niet goed. Maw: waarschijnlijk maakt het geen zak uit :P
Hm ja, ik hoop het maar. Ga wel even een een nieuwe backup maken voor de zekerheid
Zelfs Western Digital zelf is er ook niet echt duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb mijn vervanger-1201N nu een paar dagen, nadat de eerst binnen een week steeds trager (draadloos) internet kreeg en uiteindelijk DOA terug is gegaan naar Komplett. Ik heb het bios maar even niet meer geupdate naar 324 (draai nu 318, zonder problemen en ook geen spontane herstarts o.i.d.). Mijn TCP/IP settings heb ik wat gefinetuned en haal nu draadloos 65 Mb/s down en 22 Mb/s up, gemeten via speedtest.net. Wel vreemd dat daar zo'n groot verschil in zit, maar ik kan er mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryvos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 08:18
ik heb de 1201N een paar dagen in mijn bezit, echter krijg ik maar geen fatsoenlijk geluid als ik bv. naar trailers kijken op youtube.
Het geluid kraakt vooral bij trailer in HD soms valt ook half het filmpje het geluid weg.

Nu heb ik alle nieuwe drivers geïnstalleerd maar niks helpt, iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen ??

[ Voor 7% gewijzigd door harryvos op 25-03-2010 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Heb een Eee PC 901 wat geupgrade. In plaats van 1GB heeft hij nu 2GB werkgeheugen. En de langzame 8GB ssd heb ik vervangen voor een snelle 32GB ssd. Echt mooi om te zien hoe soepel zo'n apparaat windows 7 kan runnen. De ssd laat hem veel directer reageren (en opstarten, dat doet hij in 30-40 seconden) dan met een normale harde schijf.

Nieuw verkopen ze netbooks met windows 7 nog vaak met 1GB geheugen en tegen een best hoge prijs. En die hebben dan een standaard harde schijf. (wel wat meer GB's uiteraard, maar ook veel langzamer en gevoeliger voor schokken). Op deze manier kan je best voordelig een vlotte netbook maken. Batterij gaat nog >6 uur mee.

Maar goed, blijkbaar is er weinig vraag naar. Heb hem te koop gezet, maar er reageren weinig mensen. Terwijl je ze wel in de winkel voor veel meer geld langzamere versies ziet kopen. Maarja, dat is dan wel nieuw (geen gebruikssporen) en met garantie. Heeft ook wat meerwaarde natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-09 12:59
Welke SSD heb je erin gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

32GB Kingspec mini-pci-e:

--------------------------------------------------
CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo

Sequential Read : 80.068 MB/s
Sequential Write : 41.865 MB/s
Random Read 512KB : 75.573 MB/s
Random Write 512KB : 36.869 MB/s
Random Read 4KB : 10.621 MB/s
Random Write 4KB : 1.755 MB/s

Test Size : 100 MB
Date : 2010/03/17 12:17:59

Standaard harde schijf (4GB ssd) doet:

CrystalDiskMark 2.2 (C) 2007-2008 hiyohiyo

Sequential Read : 33.614 MB/s
Sequential Write : 23.577 MB/s
Random Read 512KB : 33.442 MB/s
Random Write 512KB : 6.451 MB/s
Random Read 4KB : 7.277 MB/s
Random Write 4KB : 0.059 MB/s

Test Size : 100 MB
Date : 2010/03/17 16:43:29

Vooral de random writes zijn met de nieuwe ssd dus echt vele malen hoger. (en de reads ook dubbel zo hoog bijna altijd)

[ Voor 38% gewijzigd door woekele op 28-03-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Ik heb een 16GB KingSpec SSD in m'n 900 gezet, W7 geïnstalleerd en de nodige meuk uitgeschakeld, maar heerlijk snel. Enige minpuntje is dat Firefox niet zo snel opstart met 450MHz op m'n Celeron met toch een redelijk snelle SSD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Nou, ik heb mijn EeePC weer eens terug. Voor een tweede keer 'gerepareerd'.

Ze hebben weer eens het moederbord en accu vervangen, maar ik vroeg me zo af... die 4GB SSD zit toch op het moederbord gesoldeerd? En het OS staat toch gedeeltelijk op die 4GB SSD? Hoe kan dan exact hetzelfde OS erop zitten met mijn wlan wachtwoord en al???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Tijgert schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 16:35:
Nou, ik heb mijn EeePC weer eens terug. Voor een tweede keer 'gerepareerd'.

Ze hebben weer eens het moederbord en accu vervangen, maar ik vroeg me zo af... die 4GB SSD zit toch op het moederbord gesoldeerd? En het OS staat toch gedeeltelijk op die 4GB SSD? Hoe kan dan exact hetzelfde OS erop zitten met mijn wlan wachtwoord en al???
Restore O-)

Maar de vraag is: werkt hij weer zoals het hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Restore... je bedoelt dat de restore data op die 4GB staan? Hoe kom ik daar bij dan?

Hij hing vandaag aan het stroom en stata nu uit te wachten vanaf 4 uur vanmiddag. Ik laat hem even een dag of twee drie staan en voila... dan moet het goed zijn of er komt een derde retourbeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:05

MsG

Forumzwerver

Frank S schreef op woensdag 24 maart 2010 @ 10:24:
Ik heb mijn vervanger-1201N nu een paar dagen, nadat de eerst binnen een week steeds trager (draadloos) internet kreeg en uiteindelijk DOA terug is gegaan naar Komplett. Ik heb het bios maar even niet meer geupdate naar 324 (draai nu 318, zonder problemen en ook geen spontane herstarts o.i.d.). Mijn TCP/IP settings heb ik wat gefinetuned en haal nu draadloos 65 Mb/s down en 22 Mb/s up, gemeten via speedtest.net. Wel vreemd dat daar zo'n groot verschil in zit, maar ik kan er mee leven.
Komt dat niet doordat de router sterker kan zenden dan dat de laptop terug kan zenden? Volgens mij is het verschil wel normaal.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
MsG schreef op dinsdag 30 maart 2010 @ 21:04:
[...]

Komt dat niet doordat de router sterker kan zenden dan dat de laptop terug kan zenden? Volgens mij is het verschil wel normaal.
Dat zou kunnen, want mijn DIR 655 router staat op vol vermogen en ik geloof niet dat het WLAN kaartje in de 1201N zo sterk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fazertje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:00
Ik heb een 901, en heb er vandaag een RunCore Pro 70mm PCI-e SATA II Solid State Drive SSD
geplaatst.
En natuurlijk wat testen gedaan, nu blijkt dat als ik de 901 via het asus tooltje op super perform laat draaien de de benchmark waardes veel lager zijn dan in de power saving mode.
In de laatste gaat ie zomaar naar 129MB/s en hangt zo rond de 122 gemiddeld en bij Super perform is dit nog maar 95 MB/s en 90 gemid. je zou verwachten dat het net omgekeerd is.
Alles getest met een verse XP pro install met de laatste drivers en bios.

kan iemand dit verklaren ??

Afbeeldingslocatie: http://www.castaert.eu/images/test%20hoog.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.castaert.eu/images/test%20laag.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door fazertje op 31-03-2010 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Niet online

woekele

woekele

Welk programma gebruik je om te testen? Wellicht eens met een andere proberen? Misschien dat je benchmarktool de timing verneukt met een andere fsb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 13:49
Weet iemand of de 1005P een mat of een glanzend scherm heeft? 1005PE is mat, maar bij 4launch staat in de beschrijving van eerstgenoemde "antiglare" en bij 1005PE "glare". Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 17:48

CeesKees

I rest my Kees

Mijn 1005p heeft een mat scherm. Behuizing is wel glanzend (en je ziet er alles op)

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanleen
  • Laatst online: 15-09 13:49
Heeft iemand een idee wanneer de 1005PE-H in Nederland verschijnt? Nu alleen bij fnac.fr, kijk daar voor de specs. De eerste netbook met HP7 en 2GB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Go Asus! d:)b

Net even mijn voor de tweede keer 'gerepareerde' eee900 aangezet na een paar dagen en ja hoor... accu weer tientallen procenten leeg na totaal een minuut ofzo aangestaan te hebben }:| .

Heeft er iemand hier een mail adres of een telefoonnummer waar je rants hierover kwijt kan? Of een ander tipje waarmee ik eindelijk eens wat effect kan sorteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, mailen naar Asus of ze al een oplossing voor het probleem van de 900 hebben. Heb dit gedaan, kreeg toen een antwoord dat dat er niet was. Ze zouden m komen ophalen, en dan kreeg ik een nieuwe.

Uiteindelijk zo gedaan en heb er een 1000HG voor terug gekregen, dus nog dik op vooruit gegaan ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tja, maar ik heb hem al twee keer laten repareren waarbij de laatste keer een duidelijke brief zat over dat ik had uitgevonden hoe de 900 een ontwerp probleem had en dat het zelfs op TV aan bod is geweest etc. etc.

Geen interesse, zogenaamd mobo vervangen en weer retour...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
Tijgert schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:16:
Tja, maar ik heb hem al twee keer laten repareren waarbij de laatste keer een duidelijke brief zat over dat ik had uitgevonden hoe de 900 een ontwerp probleem had en dat het zelfs op TV aan bod is geweest etc. etc.

Geen interesse, zogenaamd mobo vervangen en weer retour...
Zoals ik eerder al zei, vul die beoordeling in die ze je sturen naar aanleiding van je laatste reparatie. Daarna zullen ze je terug bellen wat er precies mis was! Niet dat dan alles opgelost wordt bij de volgende reparatie. Bij mij zijn 2 van de 3 klachten nog steeds na 2 reparaties aanwezig. |:(

Iemand trouwens de nieuwe 325 bios al uitgeprobeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door richeh op 04-04-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:22:
Ja, mailen naar Asus of ze al een oplossing voor het probleem van de 900 hebben. Heb dit gedaan, kreeg toen een antwoord dat dat er niet was. Ze zouden m komen ophalen, en dan kreeg ik een nieuwe.

Uiteindelijk zo gedaan en heb er een 1000HG voor terug gekregen, dus nog dik op vooruit gegaan ook. :)
Ohhh, dat is dan weer interressant.

Mijn eerste EEE PC was een 701 4G, en ook met het welbekende battery-drain syndroom. Ik ga ook maar eens Asus een mailtje sturen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Samson_1990
  • Laatst online: 06-05 22:04
Heb sinds een 6-weken een asus Eeepc 1201N. Prachtige netbook maar toch zijn er wat problemen.

- Zo is de fan (links; ik vermoed van de gpu) continu aan het blazen, ook als er de laptop gewoon aanstaat zonder enige programma's. Heb al de nieuwste drivers van nvidia geinstalleerd maar dat hielp niks.

- Ook is het onmogelijk om 1080p mvk films af te spelen zonder hakkelen. Aangezien de dual-core processor en de ION-gpu zou dit toch geen probleem mogen zijn?

Is er iemand met dezelfde problemen? Hoe is dit op te lossen?
Heb al geprobeerd om de BIOS te updaten maar hij wilt niet.

Alle hulp is welkom

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb ook een 1201N. Geen problemen met de fans. 1080p afspelen zou wel probleemloos via HDMI op een extern scherm moeten kunnen, maar niet op het eigen lcd. Heeft ook geen zin, want meer dan 768 pixels heb je toch niet.

Ik heb vorige keer (mijn eerste 1201N had een DOA) ook veel problemen gehad met bios-update, dus heb het met deze nog maar niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Voor meer info over het ION-platform en hoe full hd video's soepel af te kunnen spelen kun je beter de ION-topics doornemen: nieuwste deel en de gehele reeks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Zoals ik eerder al zei, vul die beoordeling in die ze je sturen naar aanleiding van je laatste reparatie. Daarna zullen ze je terug bellen wat er precies mis was!
Helaas geen sjoege... heb naar Asus NL b.v. een brief gestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
Tijgert schreef op zondag 04 april 2010 @ 17:49:
[...]

Helaas geen sjoege... heb naar Asus NL b.v. een brief gestuurd...
Je kunt ze ook zelf ff bellen:

Asus Netherlands
+31-(0)591-570290 (09:00-17:00, Mon. ~ Fri.)

Dan krijg je dezelfde support die mij zelf gebeld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 12:25
Wiethoofd schreef op zondag 04 april 2010 @ 15:16:
Voor meer info over het ION-platform en hoe full hd video's soepel af te kunnen spelen kun je beter de ION-topics doornemen: nieuwste deel en de gehele reeks
Sorry voor de OffTopic maar hoe heb je de topicreeks gevonden? Das wel een handige feature bij de grote topics met meerdere delen nml.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Ik zit er nu toch zwaar aan te twijfelen om in mijn 1000HE een 2gb geheugenmodule te prikken, dat ding is soms zo verschrikkelijk traag. Ik draai Windows 7.

Gaat het plaatsen van 2gb geheugen een groot verschil brengen? Zo'n module kost toch wel rond de veertig euro dus ik wil wel zeker weten dat het een goede boost in de performance oplevert.

[ Voor 5% gewijzigd door Vlassie1980 op 06-04-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Laatst online: 17:48

CeesKees

I rest my Kees

2Gb aan geheugen scheelt meer dan aanzienlijk.

Van 2 naar 4 is het verschil minder groot, maar nog steeds goed waarneembaar.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Kassad schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 08:47:
Sorry voor de OffTopic maar hoe heb je de topicreeks gevonden? Das wel een handige feature bij de grote topics met meerdere delen nml.
Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/templates/tweakers/images/icons/topicrange_current.png << die rechts van de titel aanklikken levert je het overzicht van de topicreeks op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Laatst online: 11-09 13:40

Greyfox

MSX rulez

Prutzer80 schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 10:59:
Ik zit er nu toch zwaar aan te twijfelen om in mijn 1000HE een 2gb geheugenmodule te prikken, dat ding is soms zo verschrikkelijk traag. Komt ook wel omdat ik Windows 7 erop heb gezet denk ik.

Gaat het plaatsen van 2gb geheugen een groot verschil brengen? Zo'n module kost toch wel rond de veertig euro dus ik wil wel zeker weten dat het een goede boost in de performance oplevert.
Ik heb er destijds direct 2Gb ingezet, maar ik heb de 1000HE weer verkocht. Dat ding is was mijn mening niet vooruit te branden (standaard met Windows XP gedraaid).
Ook de resolutie is maar zo zo.
Ben nu op zoek naar iets beters, maar niet veel groter.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
Greyfox schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:45:
[...]

Ik heb er destijds direct 2Gb ingezet, maar ik heb de 1000HE weer verkocht. Dat ding is was mijn mening niet vooruit te branden (standaard met Windows XP gedraaid).
Ook de resolutie is maar zo zo.
Ben nu op zoek naar iets beters, maar niet veel groter.
Hij is ook eigenlijk niet van mij maar meer voor mijn vrouwtje voor op de bank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 12:25
Wiethoofd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 11:42:
[...]

[afbeelding] << die rechts van de titel aanklikken levert je het overzicht van de topicreeks op ;)
Thanks!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spongerobie
  • Laatst online: 16-09 09:03

Spongerobie

Keizacht de sponsigste!!

Hallo,

Ik zit er aan te denken om mijn EEE PC 900 een upgrade te geven qua processorkracht, het gaat hier om een EEE PC 900.

Momenteel zit er een Celeron M 353 in http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7F7, mocht ik ergens tegen een knappe prijs een ander kunnen vinden http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7EL deze dus.

Passen zal dit vast wel, de sockets zijn hetzelfde, alleen heb ik mijn twijfels over de TDP en de VID Voltage range.

TDP is hoeveel watt zo'n ding verstookt de Pentium M 755 verstookt 21W en de huidige snelleron verstookt 5W dus ik beniewd of dit uberhaupt wel kan.

En van die VID Voltage range dat is mij niet helemaal duidelijk wat dit allemaal doet.

Als er iemand is die mij eventueel hier wat meer over kan vertellen of dit gaat lukken of niet dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Spongerobie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 15:23:
Hallo,

Ik zit er aan te denken om mijn EEE PC 900 een upgrade te geven qua processorkracht, het gaat hier om een EEE PC 900.

Momenteel zit er een Celeron M 353 in http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7F7, mocht ik ergens tegen een knappe prijs een ander kunnen vinden http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SL7EL deze dus.

Passen zal dit vast wel, de sockets zijn hetzelfde, alleen heb ik mijn twijfels over de TDP en de VID Voltage range.

TDP is hoeveel watt zo'n ding verstookt de Pentium M 755 verstookt 21W en de huidige snelleron verstookt 5W dus ik beniewd of dit uberhaupt wel kan.

En van die VID Voltage range dat is mij niet helemaal duidelijk wat dit allemaal doet.

Als er iemand is die mij eventueel hier wat meer over kan vertellen of dit gaat lukken of niet dan hoor ik dat graag.
Volgens mij zit er gewoon een bga processor in de 900, dwz dat hij vastgesoldeerd is aan het moederbord. Vervangen gaat dus niet.

Weet ik niet 100% zeker, maar 95% zeker. Zou me verbazen als het niet zo is ;)
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic