[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 10 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 145 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:02
Mijn broertje heeft een T60 van IBM, en die trekt 720p makkelijk! Heb daar Windows 7 Enterprise op geinstalleerd vorig jaar en alle grafische settings werken prima!
Er draait nog een verouderde XP home installatie op, daarom gaf ik ook aan
Dus ik denk dat de achterliggende drivers/codecs e.d. ook wel erg belangrijk zullen zijn.
Aangezien ik persoonlijk zou verwachten dat de IBM het stukken beter zou moeten doen dan de HP vanwege de dedicated videokaart met Avivo ;)

Maar we gaan beetje offtopic, het gaat over EEE's hè >:)

Zal binnenkort is naar die IBM kijken O-)

De bouwkwaliteit van mijn 1005HA-H verwonderd mij juist, ik smijt dat ding elke schooldag in me tas met als beschering alleen de standaard Asus sleeve en hij vertoont eigenlijk totaal geen gebruikssporen _/-\o_

Ik was er persoonlijk juist bang voor dat de kwaliteit van de EEE dermate slecht zou zijn dat hij het na een paar maanden al zou begeven met mijn gebruik, dus ik ben wel tevreden. Voor de EEE had ik een HP/Compaq zakelijk model, die trok dat ook allemaal wel. Maar voor die HP heb ik ongeveer een kwartaal lang een Cheap-ass Asus 15" laptop gehad, de bodemplaat viel daar na 2 maanden al onderuit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 06:49
richeh schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 16:27:

Ik begin me af te vragen of ik/wij nou gewoon heel veel pech hebben, of dat het een goedkoop gefabriceerde netbook is.. 8)7

Iemand :?
Goedkoop gefabriceerd waarschijnlijk... Van mij ging na aantal dagen terug. De behuizing was beetje krom en wiebelde daardoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik heb net mijn netbook ontvangen van de aanbieding i.c.m het marie-claire tijdschrift.
De EEE532h voor 105 euro.. geen oplichters dus gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:21
haagseblowin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:58:
Ik heb net mijn netbook ontvangen van de aanbieding i.c.m het marie-claire tijdschrift.
Eee 532h? Je hebt toch echt een acer en geen asus gekregen :P
De acer one aspire is het (ik heb die vandaag ook gekregen overigens)

Dat topic is overigens hier te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door Tonkey op 17-02-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

deadinspace

The what goes where now?

haagseblowin schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 13:58:
Of wel oplichters, er bestaat namelijk geen EEE532h :P

(ugh, laat)

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 07:35
devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:14:
Maar op Pricewatch bij alle shops is hij gewoon niet in voorraad. Das echt shit, is het zo'n success dat dat ding gewoon als een tierelier verkoopt of is het iets anders? Enige indicatie hier welke shop ze nu als eerste weer binnen zal krijgen? Knap waardeloos ook dat geen enkele winkel in Groningen ze heeft. Saturn wist niet eens van het bestaan....zucht. En bij Mediamarkt stond ie wel in het assortiment volgens de verkoper, maar niet op voorraad en hij zei er ook nog bij dat ie dacht dat ie nog niet uit was...right.
Informatique heeft de komende 2 weken de 1201N voor 419 euro (zwart) te koop. Voorlopig in voorraad schijnt. Heb er net eentje besteld.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:09

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik ben nog hevig aan het twijfelen over een netbook. Ik twijfel heel erg tussen de 1201N en de 1201HA ik vraag me af hoe de batterij van de 1201N is. Ik ga waarschijnlijk alleen maar surfen, beetje tekstverwerken en DIVX kijken. 4 uur batterij lijkt me dan een beetje weinig. Hoe zijn jullie ervaringen ?

Serve The Humanity , Be Server

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:15
Weet iemand hoe ik met Windows 7 op mijn Asus EEE PC 1000HE weer alle functies met de FN knoppen aan de praat kan krijgen? Ik heb alle drivers en tools voor Windows 7 al via de Asus Site gedownload en getest maar krijg het niet aan de praat.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Prutzer80 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 11:57:
Weet iemand hoe ik met Windows 7 op mijn Asus EEE PC 1000HE weer alle functies met de FN knoppen aan de praat kan krijgen? Ik heb alle drivers en tools voor Windows 7 al via de Asus Site gedownload en getest maar krijg het niet aan de praat.
http://www.asus.nl/product.aspx?P_ID=Ues16Gw2OcqSjUNt
hij heet ATK
Hotkey Service Utility for Win 7 OS
die moet je hebben.

• arnovr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:18
Beste,

heb dit topic even doorgelopen en zie allerlij lovende woorden over de 1201N, echter vind ik deze te groot. Als alternatief heb ik de 1005PE gevonden. Belangrijk voor mij is namelijk bluetooth, ivm met mijn muis.

Ik vroeg me alleen af of het mogelijk was om op dit aparaatje ook dvds te kijken? of trekt deze dit bij lange na niet.

O ja, en ik zou de prijs tot 300 euro willen houden.

Mvg,
Arno

[ Voor 7% gewijzigd door arnovr op 25-02-2010 14:37 ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22
arnovr schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:33:
Ik vroeg me alleen af of het mogelijk was om op dit aparaatje ook dvds te kijken? of trekt deze dit bij lange na niet.
Vrijwel elke EEE kan DVD's en DVDrips (XviD/DivX etc.) afspelen - zolang er een extern optisch station of gemounte iso aanwezig is.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Hm heb meer een "wat moet ik kopen" vraag, maar daarvoor heb ik juist de ervaringen van anderen nodig :)

Ik ben geïnteresseerd in de 1101HA vanwege zijn prijs, batterijduur en goede scherm. Maar ik heb veel gelezen dat in de praktijk het dingetje een beetje traag is in simpele taken als browsen en tekstverwerk taken. Wat is hiervan waar, en hoe merk je die traagheid? En is er misschien een beter alternatief voor onder de 400 euro? Wat betreft batterijduur is een uur of 4/5 al zat, het enige wat ik (nouja hij is voor mijn ouders) er mee wil is tekstverwerken en browsen, en een beetje vlotjes. Bvd :)

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• arnovr
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 09:18
Wiethoofd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:41:
[...]

Vrijwel elke EEE kan DVD's en DVDrips (XviD/DivX etc.) afspelen - zolang er een extern optisch station of gemounte iso aanwezig is.
Vriendelijk bedankt, dan weet ik genoeg!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Murk schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 14:54:
Hm heb meer een "wat moet ik kopen" vraag, maar daarvoor heb ik juist de ervaringen van anderen nodig :)

Ik ben geïnteresseerd in de 1101HA vanwege zijn prijs, batterijduur en goede scherm. Maar ik heb veel gelezen dat in de praktijk het dingetje een beetje traag is in simpele taken als browsen en tekstverwerk taken. Wat is hiervan waar, en hoe merk je die traagheid? En is er misschien een beter alternatief voor onder de 400 euro? Wat betreft batterijduur is een uur of 4/5 al zat, het enige wat ik (nouja hij is voor mijn ouders) er mee wil is tekstverwerken en browsen, en een beetje vlotjes. Bvd :)
Aaaand it's gone. Ouders willen 300 euro betalen en geen stuiver meer. En ze willen het per se bij een winkel in het dorp kunnen halen. Is mijn oog nu op de volgende gevallen:
http://www.mycom.nl/Produ...HAM%20%20N270/247265.aspx

En gezien diverse reviews lijkt het me een prima dingetje. Maar kan er een 2e geheugenreep bij en verbetert dit de gebruikerservaring significant? (8>

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

• Wiethoofd
1005HA-M heeft maar ruimte voor 1 DIMM, dus 1x2GB of een hele dure 1x4GB DIMM moet je er dan dus in stoppen.

Uit ervaring: 2GB werkt net wat lekkerder dan 1GB, pagefile kan uitgeschakeld worden etc.

• Murk

Murk

Is this thing on?

Het feestje ging niet door, 1005HA-M is (by mycom althans) nergens meer te krijgen. De 1005P was volgens de verkoper de opvolger, maar die is pas 5 maart leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Ik kan de 1005P nog wel bij azerty bestellen zie ik. Maar deze dateert 'alweer' van december 2009, en in netbooktermen is dit alweer verouderd zo heb ik begrepen... Wat zijn de nieuwe dingen van Asus die uitkomen binnenkort, is daar al iets over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

Hm okay dus dat is op zijn vroegst eind maart, zoniet later. Dan toch maar de 1005p/pe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En binnenkort is de mooiste EEE PC te koop...

Afbeeldingslocatie: http://techtickerblog.com/wp-content/uploads/2010/02/asus-1018p.jpg

Volledig alu chassis, 18mm dik, 10 uur batterij, USB 3.0.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Verwijderd schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 23:18:
Nu hopen dat de specs ook om te pruimen zijn en het geen glossy scherm heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Laatst online: 09:21

[afbeelding]

Ziet er heel mooi uit, behalve die vingerafdruk scanner! Dat ze dat ook erop stoppen snap ik niet...
Maar de specs moeten inderdaad wel wat beter zijn dan de huidige 1000h of iets dergelijks ;) Een dual core atom, zou toch geen overbodige zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Murk schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:14:
Ik kan de 1005P nog wel bij azerty bestellen zie ik. Maar deze dateert 'alweer' van december 2009, en in netbooktermen is dit alweer verouderd zo heb ik begrepen... Wat zijn de nieuwe dingen van Asus die uitkomen binnenkort, is daar al iets over bekend?
1005P is ook kuch bij BCC te halen. Vorige week hadden zer nog plenty op voorraad.

Die nieuwe modellen zijn qua hardware volgens mij niet zo spannend. Nog steeds een N450 CPU, misschien betere LCDs, bij Asus heb ik nog geen Broadcom H264 chip kunnen ontdekken.

1005P is prima machientje. Qua video is er nog wel wat te doen als je bv. CoreAVC installeert.

Oh btw... is er iemand die Gigabit ethernet aan de gang krijgt ? Ik kom niet verder dan 100 Mbps. Zelfs met de nieuwste Artheros drivers. Ik heb me laten vertellen dat ondanks dat Asus Gigabit opvoert in de specs, in de praktijk dit gewoon 10/100 Mbps is.

[ Voor 22% gewijzigd door loekf2 op 27-02-2010 14:22 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48

[afbeelding]

Qua uiterlijk helemaal mee eens dat ie mooi is :)
Maar hij overtreft nog steeds de 1201N niet met 330 dual core en 4 GB DDR2.

Check de CPU maar, die nieuwe versie is een singelcore en vast ook geen 64 bits.

Maar hoe die er uit ziet .. zeker mooi. Las dat de 1201NB een mat scherm heeft maar weer geen onboard Bluetooth.

Nog steeds zoek ik een sleeve van de zelfde kwaliteit als die bij de asus 900 werd geleverd, dus dat zachte. Weet iemand hier waar ik een mooie sleeve kan kopen, zachte :P buitenkant! hehe

Ik heb mijn 900 verkocht maar herinner me wel hoe super die sleeve was, met zo'n klepje.

Ik zoek me rot maar ik vind ze nergens. de 1000H heeft ook een sleeve die oke is, maar de 900 sleeve was de meest luxe.

Iemand tips? graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:09:
Qua uiterlijk helemaal mee eens dat ie mooi is :)
Maar hij overtreft nog steeds de 1201N niet met 330 dual core en 4 GB DDR2.

Check de CPU maar, die nieuwe versie is een singelcore en vast ook geen 64 bits.
Netbook Atom's zijn per definitie x86 only. De Atom 330 is een "desktop" Atom en ondersteund dus ook nog x64 ;)
Maar hoe die er uit ziet .. zeker mooi. Las dat de 1201NB een mat scherm heeft maar weer geen onboard Bluetooth.
Dat valt volgens mij te verhelpen door er een 'multi-functionele' netwerkkaart in te zetten, met daarop bluetooth, het gaat mij er om dat het scherm mat is.
Nog steeds zoek ik een sleeve van de zelfde kwaliteit als die bij de asus 900 werd geleverd, dus dat zachte. Weet iemand hier waar ik een mooie sleeve kan kopen, zachte :P buitenkant! hehe

Ik heb mijn 900 verkocht maar herinner me wel hoe super die sleeve was, met zo'n klepje.
Ik heb 2 extra sleeves voor m'n EEE 900, een zwarte & oranje. De standaard grijze 900 sleeve vind ik niet bij m'n zwarte EEE passen, dus gebruik ik de zwarte van DealExtreme. Hier kan ik trouwens wel m'n grotere batterij én de volledige adapter in kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

loekf2 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:19:
[...]

1005P is ook kuch bij BCC te halen. Vorige week hadden zer nog plenty op voorraad.

Die nieuwe modellen zijn qua hardware volgens mij niet zo spannend. Nog steeds een N450 CPU, misschien betere LCDs, bij Asus heb ik nog geen Broadcom H264 chip kunnen ontdekken.

1005P is prima machientje. Qua video is er nog wel wat te doen als je bv. CoreAVC installeert.
Hartelijk dank voor je bericht, ik stuur me luitjes maandag gelijk naar de BCC :)

edit: blijkbaar zijn ze morgen al open :P

[ Voor 3% gewijzigd door Murk op 27-02-2010 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartn
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 10:48
Wiethoofd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:15:
[...]

Netbook Atom's zijn per definitie x86 only. De Atom 330 is een "desktop" Atom en ondersteund dus ook nog x64 ;)

[...]

Dat valt volgens mij te verhelpen door er een 'multi-functionele' netwerkkaart in te zetten, met daarop bluetooth, het gaat mij er om dat het scherm mat is.

Ja, over dat het scherm mat is las ik pas vandaag terwijl ik de 1201N al heb, maar zit toch niet in de zon te werken. Geen idee of de 1201NB verder identiek is aan de 'normale' hoor.

[...]

Ik heb 2 extra sleeves voor m'n EEE 900, een zwarte & oranje. De standaard grijze 900 sleeve vind ik niet bij m'n zwarte EEE passen, dus gebruik ik de zwarte van DealExtreme. Hier kan ik trouwens wel m'n grotere batterij én de volledige adapter in kwijt.
Thnx was even kijken maar die is niet van het zelfde spul gemaakt als de normale denk ik. Ik had een zwarte sleeve er bij, bij de zwarte 900.
Hoe omschrijf ik dat hmm als je het ziet is het net een mapje wat voelt als zacht leer / suede.

Na deel bij online shops is dat ik het niet kan zien. Maar wie weet past de 1201 in die sleeve van de 1000H moet ik nog eens proberen.

Blijf het stom van Asus vinden waarom ze op hun nieuwste netbook op de sleeve moeten bezuinigen.
Elke zakenman die hem ook koopt wil toch meteen een sleeve, mijn pa zoekt er ook al een dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Fonk schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:39:
Thnx was even kijken maar die is niet van het zelfde spul gemaakt als de normale denk ik. Ik had een zwarte sleeve er bij, bij de zwarte 900.
Hoe omschrijf ik dat hmm als je het ziet is het net een mapje wat voelt als zacht leer / suede.
Ik weet wat je bedoelt, ik heb em hier nog liggen in het grijs ;)

Die van Deal Extreme zijn inderdaad van een ander materiaal gemaakt, maar beschermen meer dan prima, en voor die 2 euro (inclusief gratis verzendkosten 8)) hoef je het niet te laten om te kijken of het überhaupt iets is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 03-09 12:19

Karasu

.,;:!'"'!:;,.

Ik heb dit nog van niemand anders gehoord.. maar hebben jullie ook het volgende probleem? (EEE PC 1201 N)

Als ik langdurig mijn pc niets laat doen, valt ie soms volledig uit. Nadien op de power knop drukken presenteert eventuele boot in safe mode en recovery van enkele programma's na het opstarten. Dit gebeurt mét en zonder netstroom. Volgens mij is het een soort fout die optreed als de pc lang in sleep staat. Is er iets tegen te doen?
Ik heb de standaard installatie maar nog niet de nieuwste bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik heb dit vaker gelezen over de 1201N, heb je op de Asus forums gekeken ?

Schijnt (nadruk op SCHIJNT) op te lossen te zijn door in de Device Manager bij USB
peripherals (bv. muis) -> driver -> power management -> allow this device to wake up
the computer uit te vinken.

(klopt niet helemaal, maar kan even niet helemaal herinneren waar die opties zitten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richeh
  • Laatst online: 04-11-2023
Dit is mij ook opgevallen. Tijdens het avondeten de 1201N aan laten staan op de keuken tafel. (zonder netstroom) Terug gekomen in de keuken stond het apparaat volledig uit (Niet op standby zoals je zou verwachten.) en na herstart stond deze met het advies om veilig op te starten.

Nog niet nagedacht over of naar een oplossing gezocht omdat hij op dit moment retour is bij Asus voor reparatie.
Karasu schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:52:
Ik heb dit nog van niemand anders gehoord.. maar hebben jullie ook het volgende probleem? (EEE PC 1201 N)

Als ik langdurig mijn pc niets laat doen, valt ie soms volledig uit. Nadien op de power knop drukken presenteert eventuele boot in safe mode en recovery van enkele programma's na het opstarten. Dit gebeurt mét en zonder netstroom. Volgens mij is het een soort fout die optreed als de pc lang in sleep staat. Is er iets tegen te doen?
Ik heb de standaard installatie maar nog niet de nieuwste bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-09 23:49

LGU

Wiethoofd schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 23:50:
[...]

Die van Deal Extreme zijn inderdaad van een ander materiaal gemaakt, maar beschermen meer dan prima, en voor die 2 euro (inclusief gratis verzendkosten 8)) hoef je het niet te laten om te kijken of het überhaupt iets is ;)
Heb je hier misschien een link van? Ik kan op D-E geen sleeves á 2 euro vinden... :|
richeh schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:16:
Dit is mij ook opgevallen. Tijdens het avondeten de 1201N aan laten staan op de keuken tafel. (zonder netstroom) Terug gekomen in de keuken stond het apparaat volledig uit (Niet op standby zoals je zou verwachten.) en na herstart stond deze met het advies om veilig op te starten.

Nog niet nagedacht over of naar een oplossing gezocht omdat hij op dit moment retour is bij Asus voor reparatie.

[...]
Ook bij mij is dit het geval. Dacht al dat het aan mij lag maar dus toch niet. Overigens komt het niet altijd voor want hij is ook wel een wél op de juiste wijze standby gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sinners schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:30:
Heb je hier misschien een link van? Ik kan op D-E geen sleeves á 2 euro vinden... :|
Gewoon de links uit m'n eerdere post volgen ;)

Met betrekking tot de 1201N, al eens een BIOS-update gedaan, of in de bios gekeken hoe de S1 of S3 standby ingesteld staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Wiethoofd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:53:
[...]

Met betrekking tot de 1201N, al eens een BIOS-update gedaan, of in de bios gekeken hoe de S1 of S3 standby ingesteld staat?
Die had ik inderdaad al gezien maar dit zijn sleeves voor 7'', toch? Ik ben opzoek naar een sleeve voor mijn 1201N die zal hier dus vermoedelijk niet in passen ;)

Ik heb nog een bios-update gedaan. Zal straks eens kijken en mijn ervaringen posten. Probleem is alleen zoals eerder aangegeven dat het niet altijd voorkomt en ik heb nog geen idee wanneer het wel of niet voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:41
- meeste vragen staan bij nader inzien ook wel in dit topic

Het ging mij vooral om de batterijduur. Is die van de 1201HA echt veel langer dan de 1201N? En HD is wel mogelijk op de 1201HA met de juiste software? Ik wil niet al mijn 1080P encoden naar 720P ;)

[ Voor 85% gewijzigd door maarud op 28-02-2010 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:25

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Even tussendoor: Ik heb mijn fonkelnieuwe 900 voor dat leegloop probleem laten ophalen. Hoe lang duurt het voordat ze daar wat mee gedaan hebben? Moet je ze nog achter de vodden aan zitten of niet?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu

Karasu

Wiethoofd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:53:
[...]

Heeft iemand hier de laatste bios (BIOS 0318 : 2009/12/30) en ook het uitval-probleem? Ik zou niet direct willen upgraden tenzij het echt noodzakelijk is. xD
Naar het schijnt is de beste manier op te upgraden de bios files op je schijf te zetten en tijdens boot op F4 ofzo te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
maarud schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:31:
- meeste vragen staan bij nader inzien ook wel in dit topic

Het ging mij vooral om de batterijduur. Is die van de 1201HA echt veel langer dan de 1201N? En HD is wel mogelijk op de 1201HA met de juiste software? Ik wil niet al mijn 1080P encoden naar 720P ;)
Volgens mij heeft een 1201HA een zwakkere processor dan een bv. de 1005P/PE. De 1201HA heeft een Z520 wat een 1.3 GHz CPU is vs. een 1.6 GHz N450 in een 1005P/PE. De 1201N heeft een dual core D330 (2 x 1.6 GHz) en een ION.

Ik heb zelf een 1005P en ik heb een H.264 720p filmpje geprobeerd (Level 4.1, 3 reference frames, 6.5 Mbps) met DTS audio track. H.264 decode via CoreAVC, DTS via ffdshow. Viel mij niet tegen. Zo op het oog hier en daar wat frame drops, maar niet hinderlijk. Denk als je AC3 of MP3 als audio en een iets lager bit rate pakt het wat vloeiender speelt. Had geen zin om te re-encoden.

1080p kun je schudden denk ik, tenzij je bv. Divx6 gebruikt (MPEG4 @ HD). H.264 op 1080p is veel te zwaar voor een single core Atom. 1201N is een ander verhaal. Die moet dat kunnen.

[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 01-03-2010 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Karasu schreef op maandag 01 maart 2010 @ 01:31:
[...]

Heeft iemand hier de laatste bios (BIOS 0318 : 2009/12/30) en ook het uitval-probleem? Ik zou niet direct willen upgraden tenzij het echt noodzakelijk is. xD
Naar het schijnt is de beste manier op te upgraden de bios files op je schijf te zetten en tijdens boot op F4 ofzo te drukken.
Laatste BIOS is 0321 btw, maar eerst wel dan weer niet te downloaden bij Asus. Op een 1201N die ik vorige week binnen kreeg zat 0321. Ik heb de thermische/uitval issues nog niet gezien. Op de Asus forums is men er niet over een of het te maken heeft met 1) oververhitting, 2) USB wake-up uit suspend, 3) BIOS/laptop op de verkeerde momenten denkt dat de batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
nieuws: Cebit: Asus toont Eee PC met Ion 2-gpu De 1201PN dus, maar nog wel steeds een glare/glimmend scherm :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:41
loekf2 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 02:04:
[...]

1080p kun je schudden denk ik, tenzij je bv. Divx6 gebruikt (MPEG4 @ HD). H.264 op 1080p is veel te zwaar voor een single core Atom. 1201N is een ander verhaal. Die moet dat kunnen.
Hmm, bedankt voor je info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm... ik kreeg vandaag een berichtjes dat mijn Eee 900 'klaar is'.
Dat is dus geen bericht dat hij wordt vervangen door een ander model...

Nu las ik dat mensen soms hun 'gerepareerde' 900 voor een tweede keer terug moesten sturen alvorens ze een 'aanbieding' kregen om te vervangen... Maar ik heb eigenlijk nog niet gelezen dat de 900 zo waar gerepareerd werd... Wat is hier de ervaring?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Wiethoofd schreef op maandag 01 maart 2010 @ 18:25:
nieuws: Cebit: Asus toont Eee PC met Ion 2-gpu De 1201PN dus, maar nog wel steeds een glare/glimmend scherm :X
Meer/betere info op Engadget en Anandtech.

Technisch gezien zijn er toch nog wat vragen. De ION2 hangt aan de NM10 chipset via een 1x PCIe link. Hoe pomp je daar bv. 1080p resolutie overheen richting de frame buffer die nog steeds door de CPU beheert schijnt te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karasu

Karasu

loekf2 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Laatste BIOS is 0321 btw, maar eerst wel dan weer niet te downloaden bij Asus. Op een 1201N die ik vorige week binnen kreeg zat 0321. Ik heb de thermische/uitval issues nog niet gezien. Op de Asus forums is men er niet over een of het te maken heeft met 1) oververhitting, 2) USB wake-up uit suspend, 3) BIOS/laptop op de verkeerde momenten denkt dat de batterij leeg is.
Nu je het zegt.. Ik had eerder al de 321 klaarliggen op m'n schijf. Kan je me een link geven van de discussie? Ik vind het toch redelijk zwaar. De laatste tijd lukt het soms niet eens om in sleep modus te gaan (terwijl er niets is veranderd naar mijn weten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:35

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Is er ergens een "normale" download-site van Asus?

Als ik Windos 7 drivers ed. wil downloaden van de Asus site moet ik een dowloadmanager installeren, daar heb ik helemaal geen zin in!

Edit: hmm, lekker duidelijk weer, eerste optie is DLM, 2de Bittorrent en de 3de doet het "normaal".

[ Voor 21% gewijzigd door i2Paq op 02-03-2010 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RavonsDaro
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-09 14:11

RavonsDaro

Mens-erger-je-nietje

Weet iemand toevallig hoeveel reepjes geheugen er nou in een 1001HA? Tot zover ik gezien heb maar één maar misschien zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Johnson
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik zit er over te denken om een Asus Eee PC 1005P te kopen, maar de specificaties lopen nogal uiteen op de verschillende sites. Zit er nu wel of geen bluetooth in en wel of niet WLAN 802.11n. Ook de batterij capaciteit loopt uiteen. Heeft iemand de juiste specs, of zijn er verschillende versies op de mark? Waar hebben jullie hem gekocht met welke specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Harry Johnson schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 00:53:
Ik zit er over te denken om een Asus Eee PC 1005P te kopen, maar de specificaties lopen nogal uiteen op de verschillende sites. Zit er nu wel of geen bluetooth in en wel of niet WLAN 802.11n. Ook de batterij capaciteit loopt uiteen. Heeft iemand de juiste specs, of zijn er verschillende versies op de mark? Waar hebben jullie hem gekocht met welke specs?
In de 1005P die ik bij BCC gehaald heb zit zeker geen Bluetooth. Volgens mij zijn de verschillen tussen de 1005P en 1005PE dat de PE Bluetooth heeft en een 250 GB vs. 160 GB harddisk.

Is idd een beetje verwarrend. Als je bij de downloads voor de 1005P op de Asus site kijkt zie je daar gewoon een BT driver tussen staan.

802.11n zit er zeker wel in. Verder zit er gewoon een 6-cell battery in, zelfde als de PE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
loekf2, dat staat ook letterlijk in dit nieuwsbericht: nieuws: MSI en Asus introduceren nieuwe Atom-netbooks

Ik zal deze week eens tijd vrijmaken voor een EEE PC topic deel 11, met daarin meteen de 1005, 1005PE, de 1201PN en de 1015P, 1016P en 1018P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
In een zoektochtje naar een nettop voor zeg max 350 euro, ben ik toch tegen wat onduidelijkheden aangelopen.
De meeste van deze " krachtpatsertjes" hebben de N270/280 of N450 chipset. Qua snelheid zit er weinig verschil in als ik zo rondkijk, het is vooral het energieverbruik (11W vs 7W ofzo).
Maar ik zie toch niet helemaal wat er verder qua verschillen zit tussen die kleine laptop's.
Wat ik zoek is een 10inch, met 2gb geheugen (mag best zijn dat ik hem er zelf in moet zetten, zo moeilijk kan dat niet zijn :) ) en gewone hdd (160gb ofzo). Is 2gb trouwens wel nodig, of wil het met 1gb ook prima?

Waar zit nu nog de verschillen tussen de laptops waar ik op moet letten, want ze lijken allemaal identieke specs te hebben?

de 1005P van asus is waar ik nu een beetje op uit kom, maar zonder duidelijke argumenten.

(heb de OP door gelezen, got search gebruikt, wat reviews gelezen van nettops (waar ook zelden verschillen uitgelegd worden, die lijken er gewoon weinig te zijn?, en via google vind ik ook maar weinig verschillen)

edit:
De mooie nettop vind ik deze asus: 1008HA, maar die heeft wat minder batterij capacity, maar is dat het enige verschil?...want hij is wel mooi :)

[ Voor 10% gewijzigd door Nomad op 04-03-2010 21:35 ]

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Ik ben ook opzoek naar een mini dus ik houd dit topic even goed in de gaten:)

Voor de poster boven mij : http://www.engadget.com/2...sus-eee-pc-1005pe-review/

en heb ook deze gevonden: medion, 233 euro
http://www.computerland.n...en=NS00713621&cn=10021842

[ Voor 26% gewijzigd door giedo555 op 05-03-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
met de aankondiging van de 1016p en 1018p kan ik mezelf niet meer overhalen om een 1005p te kopen eigenlijk.
De nieuwe serie is zoveel mooier, dat ik daar gewoon voor val. Simpel as that :p.
Maar is er iets van een gok wat voor levertijd erop zit? Is asus een bedrijf dat in het verleden bewezen heeft om snel te leveren, of is het zoiets als met auto's, eerst plaatjes laten zien en 6 maanden later in de showroom?
en qua prijs, gaat deze laptops boven de 400 euro uitkomen? Prijzen ze zichzelf dan niet uit de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Nomad schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 21:23:
edit:
De mooie nettop vind ik deze asus: 1008HA, maar die heeft wat minder batterij capacity, maar is dat het enige verschil?...want hij is wel mooi :)
Ziet er niet uit als een nettop.

Wikipedia: Nettop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Nu online

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

(jarig!)
Ik bedoelde een netbook, stom van me. Gegrijpelijk dat ik je in de war gebracht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Om een lang verhaal kort te maken, ik ga dus toch voor een Asus Eee PC 1201N, heb er onlangs twee besteld (voor mij en pa) bij 4launch.nl. Er werd me verteld dat ze vandaag (eigen gisteren moet ik nu zeggen,lol) zouden komen. Nu is het ineens pas volgende week donderdag dat ie verwacht word...geen enkele zekerheid dus.

Ik ga kijken of ik de bestelling (die al betaald is zoals dat online gaat) kan annuleren, geld terug en dan bestellen bij een bedrijf die ze op vooraad heeft, en dat is Laptopshop.nl heb ik gezien. Tenzij het niet geannuleerd kan worden, dan houd het op helaas op...maar ik hou gewoon niet van onzekerheid.

Dit hoort in Beschikbaarheid en levertijden Netbooks + accessoires ;)

[ Voor 7% gewijzigd door DaMarcus op 06-03-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik had zo'n 8 maanden geleden 2x een 1005HA-H besteld voor mijn vrouw en mij.
Die van mij gebruik ik dagelijks en die van mijn vrouw..., is nog nooit gebruikt. Ja, alleen om hem te configureren voor gebruik.
Ik heb deze nu maar te koop gezet want om hem maar in de doos te laten staan to Sint Jutemus is ook zonde.
Mijn eigen 1005HA-H gaat na de zomervakantie naar mijn zoon en dan koop ik zelf een nieuwe.

Ik ben zeer te spreken over de batterij, nu na ruim 8 maanden (bijna) elk dag gebruik haal ik er nog bijna 7uur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Hallo,

Ik heb een asus eeepc 900a,
ik wil er 2gb geheugen inzetten... in de start post zie ik niet welke er geschikt is voor de 900a kan iemand mij de prijs en een link geven?

alvast bedankt
Maarten-Jan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
fotografie999 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 21:55:
Ik heb een asus eeepc 900a,
ik wil er 2gb geheugen inzetten... in de start post zie ik niet welke er geschikt is voor de 900a
Er staat bij in de topic start: De verschillende typen geheugen die hierboven werkend getest staan zullen in 99,9% van de gevallen ook in de andere EEE PC typen werken, mocht je hierover zekerheid willen hebben dan kan je dat natuurlijk altijd vragen in dit topic

Dus alles wat er staat zal waarschijnlijk zonder problemen in je 900a werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotografie999
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Wiethoofd schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 22:00:
[...]

Er staat bij in de topic start: De verschillende typen geheugen die hierboven werkend getest staan zullen in 99,9% van de gevallen ook in de andere EEE PC typen werken, mocht je hierover zekerheid willen hebben dan kan je dat natuurlijk altijd vragen in dit topic

Dus alles wat er staat zal waarschijnlijk zonder problemen in je 900a werken.
En ik wou graag zekerheid hebben dus daarom stelde ik de vraag in dit topic
Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hitmixer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-09 23:35
Ik volg het forum al een poosje en wil een 1005P aanschaffen (Bluetooth is wat mij betreft niet nodig).
Ik zie dat KVR800D2S5/2G werkt als uitbreiding op de 1005PE, kan iemand bevestigen dat dit ook geen probleem is op de 1005P versie? Lijkt me wel kunnen (in feite zelfde machine natuurlijk), maar even voor de zekerheid dus. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PClop
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

PClop

Geen

Vraagje, overal lees ik dat de 1005P een N450 singelcore heeft.
Maar toch zie ik in die van mij. als ik kijk in apparatenbeheer en taakbeheer/prestaties,
dat er 2 proc's worden weergegeven.

( of is dit hypertraiding of zo ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
PClop schreef op zondag 07 maart 2010 @ 09:26:
( of is dit hypertraiding of zo ? )
Wikipedia: List of Intel Atom microprocessors
"Pineview" (45 nm) (N450/N470)
* All models support: MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, Intel 64,Enhanced Intel SpeedStep Technology (EIST), XD bit (an NX bit implementation), Hyper-Threading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is die 1018p nu officieel aangekondigd op de Cebit? Hij stond er wel maar volgens mij hebben ze prijs en releasedatum nog niet vrijgegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LGU

LGU

Heeft hier iemand ervaring met het vervangen van de HDD in een 1201N? Ik kan via een vriend een 'oude' SSD overnemen en ben benieuwd of dit kan.

Tevens overweeg ik de standaard 2GB te vervangen voor 4GB. Kan dit want dit vind ik niet terug in de openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Sinners schreef op zondag 07 maart 2010 @ 16:50:
Tevens overweeg ik de standaard 2GB te vervangen voor 4GB. Kan dit want dit vind ik niet terug in de openingspost.
Ja dit kan, door 2x2GB, maar nog niemand heeft een upgrade doorgegeven voor de 1201N ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-09 19:00
Zijn er hier ook mensen die Windows7 op hun oude EEEpc hebben draaien? Heb zelf een samsung n110 maar omdat het samsung topic niet zo heel erg leeft dacht ik laat ik het hier eens vragen want de hardware is toch nagenoeg hetzelfde. Voor de duidelijkheid, het gaat dus om de modellen met de oude 1.6Ghz cpu ;)

Ik heb vandaag win7 geinstalleerd en ik vind het eigenlijk niet heel erg super lopen. Nou was dat misschien wel enigzins te verwachten maar tot mijn verbazing zag ik dat samsung tegenwoordig de n110 met win7 starter verkoopt dus je zou verwachten dat de boel dan toch tenminste behoorlijk moet kunnen draaien. Het mooie is wel dat alles gewoon meteen werkt. Je hoeft eigenlijk geeneens een extra driver te installeren behalve die voor het touchpad.

Zal het upgraden naar 2gb ram een groot verschil kunnen maken? Zit nu nog met 1gb maar zelfs in XP merk ik wel dat ik af en toe toch wel ff moet wachten. Vooral het opstarten van firefox, zelfs voor bv de 2e of 3e keer kan zo 5 seconden duren.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
Afgelopen week kwam m'n nieuwe mini pci-e SSD binnen, daar heb ik Windows 7 op gezet, en dat op m'n 900MHz Celeron M :> Draait prima, wel de nodige dingen uitgeschakeld of er af gegooid.

Upgrade naar 2GB met Windows 7 is zeker de investering waard.

Op ModMyEEE staan ook een heleboel handige tips, en zelfs gestripte windows/linux installs om een soepel draaiend systeem te krijgen.

Mocht je een SSD/Flashgeheugen hebben dan kan ik je zeker aanraden op zoek te gaan naar: SSDTweaker (ook voor de normale harde schijf prima te gebruiken om de nodige services uit te schakelen voor een performance boost)

Linken naar warez is nog altijd niet toegestaan op GoT.

[ Voor 8% gewijzigd door DaMarcus op 09-03-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Maakt het nog uit wat voor geheugen je in je eeepc stopt wat betreft latencies? Anders haal ik gewoon deze: http://www.mycom.nl/Produ...%20DDR2,6672G/144021.aspx Zo'n beetje de goedkoopste die er is geloof ik.

Alleen wat ik me afvroeg is draait een N270 Atom ook 677Mhz geheugen? standaard is natuurlijk 533Mhz maar volgens de specs van intel ondersteund de 945GSE chipset ook 677Mhz. http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=35553

[ Voor 5% gewijzigd door t_o_c op 08-03-2010 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb hem nu, de Asus Eee PC 1201N Zilver.

Het viel me op hoeveel dingen er al opstaan, dus ik ga een hoop weggooien straks, want ik heb veel ervan totaal niet nodig. Ik heb gelijk de nieuwste beta van Flash player gedownload op aanraden van iemand, en ook de K-lite mega codec pack. In IE kreeg ik 720p trailers op Youtube niet soepel draaiend, toen ik Firefox erop zette en het probeerde draaide het echter wel soepel, kan geen toeval zijn lijkt me. Toch tijdens trailers (720p of hoger) kraakt het geluid soms nogal, waar kan dit aan liggen?

Ik was een Core 2 duo @ 2ghz gewend, het is nu een Intel Atom 330 @ 1,60GHZ. En ik moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk merk, ik vind bepaalde handelingen traagjes verlopen, zoals als ik bijvoorbeeld naar control panel ga om iets te uninstallen, de boel laad wat sloom in. Ook als ik op Gametrailers.com bijvoorbeeld een trailer bezichtig en middenin de trailer weer een pagina terug wil duurt dat nogal lang. Moet ik nog bepaalde dingen installeren die het sneller maken? Ik moet nog wel de nieuwste Nvidia drivers downloaden en installeren, tenzij de nieuwste er al opstaan. Maar ik kan niet echt gemakkelijk terugvinden welke drivers ik nou erop heb staan. Ik zal CPU-Z wel even downloaden om dat te checken, maar normaal kon dat altijd in Windows.

Kortom....

HD videos (youtube,gametrailers) draaien goed op 720p,maar krakend geluid. 720P MKV videos draaien geweldig in MP classic. Ik zou alleen de snelheid van bepaalde handelingen wat sneller zien...in Windows zelf vooral. Maar misschien komt dat puur door de cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk

Murk

Is this thing on?

loekf2 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 00:41:
[...]

In de 1005P die ik bij BCC gehaald heb zit zeker geen Bluetooth. Volgens mij zijn de verschillen tussen de 1005P en 1005PE dat de PE Bluetooth heeft en een 250 GB vs. 160 GB harddisk.

Is idd een beetje verwarrend. Als je bij de downloads voor de 1005P op de Asus site kijkt zie je daar gewoon een BT driver tussen staan.

802.11n zit er zeker wel in. Verder zit er gewoon een 6-cell battery in, zelfde als de PE.
Hey loekf2, ik heb de 1005p voor mijn ouders vandaag binnengekregen (ze wilden niet naar bcc vorige week maandag, ivm slechte ervaringen oid, dus toen besteld bij azerty en nu binnen), en hij bevalt ze goed qua looks en dergelijke (mij ook wel :) ).

Alleen vraag ik me af, wat voor drivers heb jij er op geïnstalleerd nadat je hem in gebruik nam? Ik merk dat als ik bijvoorbeeld een venster verplaats dat het dan niet echt vloeiend is en dat de cpu vooral veel werk te doen heeft. Hoort dit omdat hij slechts een IGMA heeft? En valt het aan te raden om er een nieuwere bios versie op te zetten?

Verder staat er vrij veel troep op standaard (waaronder een compleet japanse bookreader, erg praktisch :9 ), ook wat met windows opstart en dus de boel lekker vertraagt (niet dat hij traag opstartte hoor). Heb al 1 en ander eraf gegooid of uitgeschakeld voor opstarten, ouders gebruiken al die dingen toch niet. Maar over het algemeen een puik laptopje, prestaties zijn me niet echt tegengevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:58:
Ik heb hem nu, de Asus Eee PC 1201N Zilver.

Het viel me op hoeveel dingen er al opstaan, dus ik ga een hoop weggooien straks, want ik heb veel ervan totaal niet nodig. Ik heb gelijk de nieuwste beta van Flash player gedownload op aanraden van iemand, en ook de K-lite mega codec pack. In IE kreeg ik 720p trailers op Youtube niet soepel draaiend, toen ik Firefox erop zette en het probeerde draaide het echter wel soepel, kan geen toeval zijn lijkt me. Toch tijdens trailers (720p of hoger) kraakt het geluid soms nogal, waar kan dit aan liggen?

Ik was een Core 2 duo @ 2ghz gewend, het is nu een Intel Atom 330 @ 1,60GHZ. En ik moet wel zeggen dat ik dat behoorlijk merk, ik vind bepaalde handelingen traagjes verlopen, zoals als ik bijvoorbeeld naar control panel ga om iets te uninstallen, de boel laad wat sloom in. Ook als ik op Gametrailers.com bijvoorbeeld een trailer bezichtig en middenin de trailer weer een pagina terug wil duurt dat nogal lang. Moet ik nog bepaalde dingen installeren die het sneller maken? Ik moet nog wel de nieuwste Nvidia drivers downloaden en installeren, tenzij de nieuwste er al opstaan. Maar ik kan niet echt gemakkelijk terugvinden welke drivers ik nou erop heb staan. Ik zal CPU-Z wel even downloaden om dat te checken, maar normaal kon dat altijd in Windows.

Kortom....

HD videos (youtube,gametrailers) draaien goed op 720p,maar krakend geluid. 720P MKV videos draaien geweldig in MP classic. Ik zou alleen de snelheid van bepaalde handelingen wat sneller zien...in Windows zelf vooral. Maar misschien komt dat puur door de cpu.
Kijk eens naar je DPC load. Ik had flinke DPC spikes op mijn 1201n. Na het installeren van de laatste flash + vooral de laatste nvidia drivers werden de spikes een stuk minder en is het kraken weg.
(Al is het nog niet ideaal... want vind het nog steeds iets aan de hoge kant. Nog maar even wachten op nieuwe drivers...)
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:39:
[...]

Kijk eens naar je DPC load. Ik had flinke DPC spikes op mijn 1201n. Na het installeren van de laatste flash + vooral de laatste nvidia drivers werden de spikes een stuk minder en is het kraken weg.
(Al is het nog niet ideaal... want vind het nog steeds iets aan de hoge kant. Nog maar even wachten op nieuwe drivers...)
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
Thanks, ik ga dat programma zeker weten even checken dan. Ik moet ook eigenlijk alleen nog de nieuwste Nvidia drivers hebben , want ik heb de nieuwste flash al. Maar ik ga denk ik deze week Windows 7 zelf op de Netbook zetten, zonder dat al die onnodige shit erbij op komt. Ik begrijp niet waarom...maar wanneer ik bijvoorbeeld een super simpel stom spel als Chicken Invader (stond al geinstalleeerd) eraf wil gooien via programs, dan duurt het echt wel een paar minuten voordat ie echt begint met uninstallen, en dit geld voor vrijwel alles wat ik uninstall, duurt echt veel te lang, tot grote ergernis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

devilsnight schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:56:
[...]

Thanks, ik ga dat programma zeker weten even checken dan. Ik moet ook eigenlijk alleen nog de nieuwste Nvidia drivers hebben , want ik heb de nieuwste flash al. Maar ik ga denk ik deze week Windows 7 zelf op de Netbook zetten, zonder dat al die onnodige shit erbij op komt. Ik begrijp niet waarom...maar wanneer ik bijvoorbeeld een super simpel stom spel als Chicken Invader (stond al geinstalleeerd) eraf wil gooien via programs, dan duurt het echt wel een paar minuten voordat ie echt begint met uninstallen, en dit geld voor vrijwel alles wat ik uninstall, duurt echt veel te lang, tot grote ergernis.
Goed plan. De eerste dag had ik Windows 7 64bit al vers geinstalleerd. Standaard installatie is inderdaad vol met veel bloatware en ook merkbaar trager dan een verse installatie, beetje jammer. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 21:18:
[...]

Goed plan. De eerste dag had ik Windows 7 64bit al vers geinstalleerd. Standaard installatie is inderdaad vol met veel bloatware en ook merkbaar trager dan een verse installatie, beetje jammer. Succes!
Ik dacht dat ik W7 erbij had,maar de dvd is puur een support dvd als ik het goed bekijk. (kan het niet checken omdat ik geen dvd drive heb en in mijn andere laptop werkt ie niet) . Dus moet ik even bekijken hoe ik aan W7 kom, de key heb ik wel, die zit onderop de netbook.

[ Voor 52% gewijzigd door devilsnight op 09-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-07 08:32
Ik heb mijn 1201N (zilver) vandaag opgehaald. Het is mijn vierde Eee (begonnen met een 8G op linux, daarna een 900HD op XP, toen een 1005HAB op XP). Na enkele uren testen moet ik zeggen dat dit toch wel een uitstekend model is. Qua portabiliteit zit het wel aan de bovengrens, maar de schermafmetingen en resolutie zijn een genot, prima toetsenbord, grafisch erg snel (HD films zijn echt geen enkel probleem) en de accuduur valt me niet tegen (maar mijn 1005 was dan ook slechts voorzien van een 3-cel accu, dus dan is al snel beter).

Ik heb niet veel veranderd in de W7 setup. Alleen Chrome geïnstalleerd, Panda Cloud antivirus en de beta Flash player 10.1. Loopt als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giedo555
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 18-01 23:35
Misschien een stomme vraag maar kan in de asus 1005P ook een 4gb ram geheugen? Ik snap dat 2 gb t.o.v. 1 gb een goede keuze is, maar waarom dan niet gelijk 4gb?

En als ik voor geheugen ga kijken moet ik zeker in de gaten houden of het 200 of 240 pins is?

EDIT: volgens mij bestaat er geen 4 gb in 1 reepje :P

[ Voor 10% gewijzigd door giedo555 op 09-03-2010 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_o_c
Nee niet als laptop geheugen iig geloof ik. Maar waarschijnlijk ondersteund de chipset ook niet meer dan 2gb. Geen idee van wanneer die 1005P is maar als er een i945 inzit dan word er sowieso max 2gb ondersteund.

Heeft iemand trouwens misschien nog een antwoord op mijn eerdere vraag?
t_o_c schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:32:
Maakt het nog uit wat voor geheugen je in je eeepc stopt wat betreft latencies? Anders haal ik gewoon deze: http://www.mycom.nl/Produ...%20DDR2,6672G/144021.aspx Zo'n beetje de goedkoopste die er is geloof ik.

Alleen wat ik me afvroeg is draait een N270 Atom ook 677Mhz geheugen? standaard is natuurlijk 533Mhz maar volgens de specs van intel ondersteund de 945GSE chipset ook 677Mhz. http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=35553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hetnet
  • Laatst online: 03-12-2021
t_o_c schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 10:44:
Nee niet als laptop geheugen iig geloof ik. Maar waarschijnlijk ondersteund de chipset ook niet meer dan 2gb. Geen idee van wanneer die 1005P is maar als er een i945 inzit dan word er sowieso max 2gb ondersteund.

Heeft iemand trouwens misschien nog een antwoord op mijn eerdere vraag?

[...]
keb zelf een 1005h nogwat en daar zit ook 667 in maar geeft aan dat er 533 is zit.
dus maakt niet uit hij klokt um zelf terug.
gewoon de goedkoopste 2GB SoDimm zoeken.

http://ark.intel.com/chipset.aspx?familyID=35553
Klopt :) dat 2GB verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Frank S schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 22:58:
Ik heb mijn 1201N (zilver) vandaag opgehaald. Het is mijn vierde Eee (begonnen met een 8G op linux, daarna een 900HD op XP, toen een 1005HAB op XP). Na enkele uren testen moet ik zeggen dat dit toch wel een uitstekend model is. Qua portabiliteit zit het wel aan de bovengrens, maar de schermafmetingen en resolutie zijn een genot, prima toetsenbord, grafisch erg snel (HD films zijn echt geen enkel probleem) en de accuduur valt me niet tegen (maar mijn 1005 was dan ook slechts voorzien van een 3-cel accu, dus dan is al snel beter).

Ik heb niet veel veranderd in de W7 setup. Alleen Chrome geïnstalleerd, Panda Cloud antivirus en de beta Flash player 10.1. Loopt als een zonnetje!
1080p trailers op youtube geven hier nog een lichte schok zo nu en dan...maar verder behoorlijk soepel. Echter vind ik het in windows en op internet gewoon niet heel vlotjes gaan, ik denk zelf dat het komt omdat ik 2ghz gewend ben, logisch ga je dan verschil zien als je lager gaat. Ook dat het uninstallen van supersimpele dingetjes krankzinnig lang duurt...ik hou het er maar op dat het komt door al die troep die al geinstalleerd staat. Morgen ga ik W7 er zelf opzetten en zorg ik ervoor dat al die meuk weg blijft.

Als ik gewoon qua veiligheid voor Windows , alleen AVG Free erop zet, dat moet toch voldoende zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb een tijdje met AVG Free gewerkt, maar vond het toch teveel vertragen. Toen ik het inruilde voor Avira was het al een stuk sneller, maar er gaat qua internet-snelheid op een netbook toch niets boven de combinatie Chrome en Panda Cloud! Supersnel, zowel op XP als W7.

Dat je 1080p youtubes wat vertragen zou alleen vanwege het terugsschalen naar de native resolutie van je LCD scherm kunnen komen; die kan immers "maar" 1366x768 aan. Zodra je via HDMI aan een extern HD scherm koppelt en je LCD uitschakelt, zal deze vertraging verdwenen zijn. Ik kijk op Youtube ook alleen naar 720p, dat verschil zie je op je reguliere LCD niet met een 1080p en loopt gesmeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Frank S schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 20:53:
Ik heb een tijdje met AVG Free gewerkt, maar vond het toch teveel vertragen. Toen ik het inruilde voor Avira was het al een stuk sneller, maar er gaat qua internet-snelheid op een netbook toch niets boven de combinatie Chrome en Panda Cloud! Supersnel, zowel op XP als W7.

Dat je 1080p youtubes wat vertragen zou alleen vanwege het terugsschalen naar de native resolutie van je LCD scherm kunnen komen; die kan immers "maar" 1366x768 aan. Zodra je via HDMI aan een extern HD scherm koppelt en je LCD uitschakelt, zal deze vertraging verdwenen zijn. Ik kijk op Youtube ook alleen naar 720p, dat verschil zie je op je reguliere LCD niet met een 1080p en loopt gesmeerd.
Chrome dus? Hmmm, want ik ben Firefox gewend, Crhome zal soepeler draaien? En wat houd Panda precies in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik heb Firefox de laatste 2 jaar niet gebruikt, maar uit berichten van gebruikers maak ik op dat Chrome ook sneller is dan Firefox. Tot voor kort had Firefox het voordeel boven Chrome dat gebruik gemaakt kon worden van plug-ins, maar tegenwoordig kan dat ook met Chrome.

Panda Cloud Antivirus is een gratis antivirus en anti-malware pakket. Hoewel, pakket is een verkeerde naam, want het bestaat uit een kleine client op je systeem, terwijl de (grote) database met virussen, malware, rootkits, etc. online staat en niet lokaal op je systeem. De client scant potentieel verdachte/besmetbare bestanden en laat die online scannen. Er hoeft dus niet periodiek een nieuwe virus-definitie bestand gedownload te worden, want je maakt altijd gebruik van de meest up-to-date online database. Het werkt dus ook alleen zolang je toegang hebt tot internet! Werk je dus veel offline, waarbij je ook vreemde bestanden binnehaalt, bijvoorbeeld via USB sticks of geheugenkaarten, dan werk je op dat moment onbeschermd.

Het controleren van de verdachte bestanden vindt niet op je lokale systeem plaats, maar in de z.g. online "cloud", waardoor een flink lagere systeembelasting is en de software die op je systeem geïnstalleerd wordt minimaal is. Het is relatief nieuw en pas sinds eind vorig jaar uit de beta-fase gekomen. Zie ook deze online test uit december 2009 in PC Magazine: http://pcmagazine.zdnet.n...tivirus-free-edition-1-0/

[ Voor 10% gewijzigd door Frank S op 11-03-2010 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 12:25
devilsnight schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 03:17:
[...]

Chrome dus? Hmmm, want ik ben Firefox gewend, Crhome zal soepeler draaien? En wat houd Panda precies in?
Voor het bewijs en wat verdieping omtrent browsers, Tom heeft ze getest. Ik zweer bij Chrome op mijn EEE901. Ik gebruik als antivirus overigens Microsoft Security Essentials, draait ook lekker licht en krijgt uitstekende reviews.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
Ik heb dus op een bepaalde site een Windows 7 lite version gevonden en op USB stick gezet, toen W7 geinstalleerd en toen ik uiteindelijk de product key moest invoeren kwam ik van een koude kermis thuis. De key werkte gewoon niet die onderop mijn Netbook stond, wellicht omdat ik een Engelse W7 had geinstalleerd en de key is dan voor de NL versie...een andere reden zou ik niet weten.

Ik heb toen de W7 dvd erbij gepakt die ik bij de Netbook kreeg , en de Netbook geboot met die dvd, in de hoop dat ik al die onzinnige meuk gewoon kon uitvinken voordat ie W7 ging installeren....nee dus. Na de W7 install begon ie via AsusinstALL al die bullshit te installen...maar na een tijdje tijdens dat installeren verscheen de W7 desktop en toen besloot ik te ctrl-alt-deleten en dat hele AsusinStall ding te stoppen. En dat lukte. Waardoor ik 'verplichte' install van al die games en onnodige dingen heb stopgezet. De troep die er dan toch nog opgekomen is, kon ik vrij snel uninstallen. Hoppa.

Hoe dan ook, je word dus gewoon eigenlijk gedwongen om die rommel te installeren.....had echt liever een normaal W7 exemplaar erbij gekregen dan. Een andere optie zou nog zijn om een NL W7 zien te vinden ergens en dan deze key te gebruiken. Maar ik denk dat ik het eerst hierbij laat. Ik ga Chrome proberen en hopen dat ik ook al die popup blockers kan verkrijgen ervoor en dan vooral die voor de website Gametrailers.com. ;)

Afgezien van de nieuwste Nvidia drivers hoef ik niet veel dingen te installen toch? Ik neem aan deze toch?

http://www.nvidia.co.uk/o..._win7_195.62_whql_uk.html

Ondanks dat dit geen notebook is maar een netbook....moet ik gewoon deze drivers hebben he?

[ Voor 9% gewijzigd door devilsnight op 11-03-2010 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

De lader van mijn 1000H is kapot. De blauwe LED doet het niet meer, laptop laad niet op. Jammer, hij zit nog op 25% lading, maar ik besloot mijn EEE PC af te sluiten.

Kan ik nog iets doen om te kickstarten ofzo?

Zou het ook kunnen dat de accu kapot was en die de oplader kapot heeft gemaakt? Als ik een nieuwe oplader koop en die doet het ook niet, ben ik mooi de klos.

Voor de rest deed Windows 7 het gewoon normaal, inclusief netwerk.

Ik zie dat je hier voor 30 euro een oplader kan kopen, maar ook 1 voor 44 euro. Wat is wijs?

[ Voor 8% gewijzigd door jmk op 11-03-2010 21:42 ]

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jmk schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 21:40:
De lader van mijn 1000H is kapot. De blauwe LED doet het niet meer, laptop laad niet op. Jammer, hij zit nog op 25% lading, maar ik besloot mijn EEE PC af te sluiten.

Kan ik nog iets doen om te kickstarten ofzo?

Zou het ook kunnen dat de accu kapot was en die de oplader kapot heeft gemaakt? Als ik een nieuwe oplader koop en die doet het ook niet, ben ik mooi de klos.

Voor de rest deed Windows 7 het gewoon normaal, inclusief netwerk.

Ik zie dat je hier voor 30 euro een oplader kan kopen, maar ook 1 voor 44 euro. Wat is wijs?
Die van 30 euro is 19V 2,1A en is bedoeld voor de nieuwere netbooks vanaf 1005HA met een smallere aansluiting. Die van 45 euro is 12V 3A en is bedoeld voor de oudere netbooks als de 1000H.

Je kan lokaal goedkopere vinden. Paradigit verkoopt een kloon lader http://paradigit.com/info.php?group=15&art=10022144 voor €17,99 12V 3A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmk
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:17

jmk

Bedankt voor je reactie!

Je gelooft het niet, maar vandaag doet de lader het gewoon. As we speak is de laptop nu aan het laden.
Hopen dat het zo blijft. :)

Ik dacht trouwens een maand of 2 geleden ook dat ik een nieuwe moest kopen. Mijn 1000H was gevallen, met het scherm open, en hij viel op de achterkant van het scherm. Toen zaten er allerlei vertikale strepen in het scherm, over het beeld heen zeg maar. Die trokken heel langzaam naar boven weg. Na 2 weken waren alle strepen opgelost. Voordeel van LCD scherm denk ik dan! :)

Yippie kayak, other buckets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Vande week de T91MT voor mijn vader binnen gekregen, direct geinstalleerd natuurlijk. leuk apparaat met dat kantelbare scherm, hoog gadget gehalte ook :P.

Wat me direct opviel is dat hij ontzettend traag is :( veel trager dan ik verwacht had.... ok ik wist de specs natuurlijk, maar had iig gedacht dat de SSD wel wat goed zou maken. Eigenlijk is het apparaat gewoon te traag om zonder ergernis mee te werken..... en dat had ik iig niet verwacht.

Nu ben ik nog niet zo thuis in Win7, maar zijn er tweaks die de moeite waard zijn?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Laatst online: 12:25
Chaoss schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 08:59:
Vande week de T91MT voor mijn vader binnen gekregen, direct geinstalleerd natuurlijk. leuk apparaat met dat kantelbare scherm, hoog gadget gehalte ook :P.

Wat me direct opviel is dat hij ontzettend traag is :( veel trager dan ik verwacht had.... ok ik wist de specs natuurlijk, maar had iig gedacht dat de SSD wel wat goed zou maken. Eigenlijk is het apparaat gewoon te traag om zonder ergernis mee te werken..... en dat had ik iig niet verwacht.

Nu ben ik nog niet zo thuis in Win7, maar zijn er tweaks die de moeite waard zijn?
Absoluut, hier kan je erg veel vinden. Succes!

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Hmm... krijg net mijn 'gerepareerde' 900 terug... helaas dus geen aanbieding voor vervanging. Ze hebben het mobo en accu vervangen... gewoon nieuw apparaat dus.

Zijn er idd gevallen dat ze gewoon gerepareerd werden? Ik dacht dat het een constructie fout was die niet zomaar recht te zetten zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een 1101 met windows 7, maar heb het volgende probleem
het scherm begint uit het niets 10-30 seconden heel erg te flikkeren, en blijft daarna zwart. ik heb vanmiddag wel ms office en norton kunnen installeren, maar daarna begon dit dus opeens.
ik heb de laatste driver voor de grafische kaart, en ook een biosupdate geprobeerd, maar allebei zonder resultaat.
heeft iemand hier ervaring mee? of een idee om er vanaf te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Als er iets je video-driver blokkeert, dan zou je eerst een systeemherstel kunnen proberen, en anders een herinstallatie. Heb je deze problemen ook met een extern beeldscherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee op een extern scherm werkt het wel goed
ik ga nog wel systeem herstel proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik zit te kijken naar de EEE 1201N, als ik de verhalen zo lees redt hij het iets meer dan 3uur.
Dat is vergeleken met mijn 1005HA-H minder dan de helft van de tijd.

Kan iemand die hem heeft hier iets meer over zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank S
Ik haal op mijn 1201N vrij probleemloos 4 uur en dan zit de accu nog ongeveer op 22%. Heb alleen bluetooth uitgeschakeld en de brightness staat 1 tikje onder het midden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:38

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Heb die glass look van win 7 uitgezet en de indexing scheelt een hoop win7 reageert nu tenminste normaal.

Een groot pluspunt van de T91mt is iig de accuduur, 5,5 uur haaltie probleemloos.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 21:13:
nee op een extern scherm werkt het wel goed
ik ga nog wel systeem herstel proberen
systeem herstel heeft niet geholpen:( begin toch bang te worden dat er iets qua hardware kapot is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat een prusters daar bij Dynafix zeg... dus helegaar niks gefixed, die gaat weer retour... idiots...

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Let op:
Inhoudelijke discussies over de netbooks

Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts

Gebruik verder de search

We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.

Voor levertijden: Levertijden topic