Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!
Verwijderd
Ehhh zoiets?Wiethoofd schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:30:
of zijn er mogelijkheden om een glossy naar een mat scherm om te toveren zonder met schuurpapier aan de slag te hoeven
HandyFolie AntiReflex Screenprotector.
Beschermt tegen lichtreflectie / ontspiegeld.
http://www.smartfolie.com/
Waarom XP ?Don3k schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 10:40:
Ik heb de 1201N binnen. Installeer nu XP 32-bit op. Alhoewel ik afvraag misschien ik beter aandoe de 64-bit versie te gebruiken (ivm 4gb). Maar uit aantal benches online scoort de 32-bit hoger bij "normale" applicaties... moeilijk
Keb net 1005HA binnen en daar staat win7 op, heb wel geheugen bijgeplaats. Maar draaid lekker met 2gb geheugen.
Van de week ff gewone versie win7 proberen, moet zeggen ben onder de indruk van de starter versie.
Moet alleen nog ff snel usb-tje kopen, snap alleen nog niet welke ik moet hebben..... ? i.v.m bootabel.
Persoonlijk mooier
De 1201N is nu mijn dagelijkse computer
Mijn N330 met een FSB van 165:

Voor het nog verder OC'en word 667 mem aangeraden ipv 800. Wat raden jullie mij aan?
[ Voor 40% gewijzigd door Don3k op 31-01-2010 12:42 ]
Ik had enkele weken geleden een interessante post gelezen waar duidelijk op uitegelegd stond welke aanpassingen er gedaan kunnen worden om de kleur iets correcter in te stellen. Na het topic doorzocht te hebben vind ik het niet of lees ik er blijkbaar over. Kan iemand helpen?
Daarnaast heb ik ook problemen met de verschillende formaten videotjes in VLC. De hele discussie in dit topic heeft me een beetje verward (voornamelijk omdat iedereen andere programma's aanprijst) en ik zou graag gewoon alles vlot in éénzelfde progje willen afspelen.
Het HD filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-zvCUmeoHpw speelt voor mij héél schokkend af met de laatste flash player (niet de beta release). Die zal ik straks eens uitproberen nadat ik m'n backup heb afgewerkt.
De windows 7 score voor mijn processor is 3.3 en opmerkelijk lager dan de rest. Is dit een normale verwachting voor mijn 1201N?
(ot:) Het is ook mijn eerste persoonlijke ervaring met windows 7. Enkele tweaks heb ik al uitgevoerd, maar ik kan niet vinden hoe ik de "auto arrange" van de desktopicoontjes kan uitzetten. Ik wil mijn icoontjes wel vastpinnen op grid maar ook kunnen verplaatsen. De context menu geeft dit niet weer =(
-- All science is either physics or stamp collecting
Windows 7 met CoreAVC, ffdshow en 'gewoon' Windows Media Player 12 moet je alles af kunnen spelen. Eventueel een dualboot met XBMC overwegen.Karasu schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:32:
(ivm 1201N)
Daarnaast heb ik ook problemen met de verschillende formaten videotjes in VLC. De hele discussie in dit topic heeft me een beetje verward (voornamelijk omdat iedereen andere programma's aanprijst) en ik zou graag gewoon alles vlot in éénzelfde progje willen afspelen.
GPU-acceleratie is er alleen met de 10.1 beta en de nieuwste Nvidia drivers.Het HD filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-zvCUmeoHpw speelt voor mij héél schokkend af met de laatste flash player (niet de beta release). Die zal ik straks eens uitproberen nadat ik m'n backup heb afgewerkt.
Dit is de normale verwachting voor de Atom processor en een netbook, dat het toch nog een 3.3 is is mooi want je hebt tenslotte 4 threads en x64-ondersteuning.De Windows 7 score voor mijn processor is 3.3 en opmerkelijk lager dan de rest. Is dit een normale verwachting voor mijn 1201N?
Automatisch schikken uitschakelen, rechter muisknop op bureaublad, 'Beeld' > Pictogrammen automatisch schikken, daar het vinkje weghalen(ot:) Het is ook mijn eerste persoonlijke ervaring met windows 7. Enkele tweaks heb ik al uitgevoerd, maar ik kan niet vinden hoe ik de "auto arrange" van de desktopicoontjes kan uitzetten. Ik wil mijn icoontjes wel vastpinnen op grid maar ook kunnen verplaatsen. De context menu geeft dit niet weer =(
Gewoon een koelblok er op houden, maar deze passief laten moet wel kunnen met een lichte tocht. Helemaal 'naakt' zou ik de boel niet laten, dan gaat het vanzelf throttlen en zit je dus met slechtere performanceJasper91 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 17:53:
Vraagje; Ik wil een EEE pc slopen om hem vervolgens als media center aan de muur te hangen. Ik wil het moederbord echter het scherm zetten en dit samen in een mooie kastje doen, maar ik vroeg mij af of de CPU en de chiptsets kunnen draaien zonder koelblok. Ze verbruiken nauwelijks iets, maar toch ff voor de zekerheid vragen voordat ze straks opeens overlijden tijdens het film kijken
Verwijderd
Kleuren:Karasu schreef op zondag 31 januari 2010 @ 14:32:
(ivm 1201N)
Ik had enkele weken geleden een interessante post gelezen waar duidelijk op uitegelegd stond welke aanpassingen er gedaan kunnen worden om de kleur iets correcter in te stellen. Na het topic doorzocht te hebben vind ik het niet of lees ik er blijkbaar over. Kan iemand helpen?
Het HD filmpje http://www.youtube.com/watch?v=-zvCUmeoHpw speelt voor mij héél schokkend af met de laatste flash player (niet de beta release). Die zal ik straks eens uitproberen nadat ik m'n backup heb afgewerkt.
De windows 7 score voor mijn processor is 3.3 en opmerkelijk lager dan de rest. Is dit een normale verwachting voor mijn 1201N?
(ot:) Het is ook mijn eerste persoonlijke ervaring met windows 7. Enkele tweaks heb ik al uitgevoerd, maar ik kan niet vinden hoe ik de "auto arrange" van de desktopicoontjes kan uitzetten. Ik wil mijn icoontjes wel vastpinnen op grid maar ook kunnen verplaatsen. De context menu geeft dit niet weer =(
"De uiteindelijke instellingen van mijn scherm zijn nu als volgt (nvidia configuratie paneel)
Volgorde: brightness, contrast, gamma
Rood: 40%, 85%, 0.90
Groen: 45%, 85%, 0.94
Blauw: 40%, 85%, 0.90
Digital vibrance: 55%
Hue: 0 graden"
Uit deze goede review van een medetweaker: productreview: Asus Eee PC 1201N Zwart review door wootah
Programma voor video af te spelen:
Ik gebruik MPCHC, dit omdat deze HD versnelling van de GPU zou gebruiken. Het werkt goed in ieder geval. Ik gebruikte eerst ook altijd VLC. Hoe het daar zit met de HD versnelling weet ik niet zeker maar voor zover ik begreep had deze dat niet.
Youtube HD:
Flashplayer 10.1 beta is echt een must. Enorm verschil en 1080p gaat daar mee vloeiend.
Processor score:
Hier ook 3.3 bij de1201N. Lijkt dus normaal.
Icoontjes:
Daar weet ik niet zo direct de oplossing voor maar misschien kun je wel met het programma 'Fences' jouw instellingen bereiken. Ik gebruik het ook en werkt fijn.
http://www.stardock.com/products/fences/
Verwijderd
De 1000hg bevalt veel beter, toetsenbord is iets groter wat fijner typt, hdd ipv ssd scheelt veel in snelheid en opslagcapaciteit, en de accu gaat 2x zo lang mee.
Nu zit er in de 1000hg ook bluetooth en 3g. Ik heb gelijk een nieuwe installatie van windows xp gedaan, alle drivers weer geinstalleerd, behalve die voor bluetooth en 3g.
De 3g driver doet helemaal niks als ik die wil installeren, en de bluetooth driver roept een dos scherm op, wat na een paar seconden weer weggaat waarna er niks gebeurd:(
De 1000hg is het zelfde als de 1000h, op de 3g na dan. Vandaar dat ik denk dat mensen met de EEE 1000H misschien wel weten hoe het met de bluetooth zit.
Erg bedankt voor de link - ik was vergeten dat ik het in die review heb gelezen. Ik ben bezig met de installatie van de nvidia drivers en zal ze meteen vergelijken qua resultaat.
En van de auto-arrange was ik even verward. In WinXP(R)(C)(TM)($) staat de "sort by" optie in de context menu onder "views" ofzo. Ik had enkel de optie sort by gezien. Er zijn nog heel wat dingen waar ik nog aan wil tweaken. Ps: Fences ziet er tof uit ^^
Verwijderd
Op mijn 1000H (XP) gebruik ik voor bluetooth dit programma…werkt perfect.Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:47:
Vandaar dat ik denk dat mensen met de EEE 1000H misschien wel weten hoe het met de bluetooth zit.
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php
Of check de Asus site voor drivers.
http://support.asus.com.t...0HG&os=17&SLanguage=en-us
[ Voor 17% gewijzigd door Don3k op 01-02-2010 10:22 ]
Ben net aan het testen.. Alle hoeken gepord en ik merk geen significante wiebeling. Is er niets zichtbaar onderaan? Het zou moeten steunen op twee kussentjes van de casing en twee van je batterij. Als er een op de / diagonaal groter is of op de \ diagonaal kleiner, dan gaat het inderdaad wiebelen. Fabrieksfoutje? =( Geen idee of ze zoiets zullen terugsturen. Je kan het altijd zelf eenvoudig fixen.Don3k schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:21:
Hebben jullie ook last dat de 1201N beetje wiebelt als je op de hoek rechtsonder drukt? Zit misschien een kwart mm speling tot de oppervlakteAls ik daar 4 notitieblaadjes onder zet is het weg.
Ja door middel van de optie per telefoon activeren. Eerst gebeld met (31) (20) 713 9240, daar mijn productcode opgegeven, daarna krijg je een code die wel werkt. Per sms ontvangen, das top.NLMarcel194 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:23:
@Folkifoon
en is het al gelukt met de key ? maar mooi om te horen dat het je nog gelukt is met het installen van win 7
Verwijderd
Dankje, die broadcom maar even proberen binnenkort, op de Asus driver site had ik uiteraard al gekeken. De driver van Asus werkt niet op mijn 1000HGVerwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 00:22:
[...]
Op mijn 1000H (XP) gebruik ik voor bluetooth dit programma…werkt perfect.![]()
http://www.broadcom.com/support/bluetooth/update.php
Of check de Asus site voor drivers.![]()
http://support.asus.com.t...0HG&os=17&SLanguage=en-us

Edit: Net even geprobeerd, paar keer opnieuw geinstalleerd, paar keer interne bluetooth aan en uit gezet, maar niks helpt. Meldt dat de interne bluetooth niet gevonden kan worden
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2010 13:46 ]
Verwijderd
Vreemd….check met Systeeminfo of er wel een bleutooth device aanwezig is…[b]Jurjenvandijk schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:20:[/b
Edit: Net even geprobeerd, paar keer opnieuw geinstalleerd, paar keer interne bluetooth aan en uit gezet, maar niks helpt. Meldt dat de interne bluetooth niet gevonden kan worden
Of met SIW…(freeware)
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Of Everest…(freeware)
http://www.softpedia.com/...verest-Home-Edition.shtml
In het BIOS bij onboard devices staat Bluetooth ook ingeschakeld?Verwijderd schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:20:
Met welke versie Windows werdt hij geleverd ? deedt 3g en bluethooth het daarmee wel ?Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:47:
2 weken geleden heb ik de 1000hg gekregen van Asus, in ruil voor mijn EEE 900, die last had van het accuprobleem.
De 1000hg bevalt veel beter, toetsenbord is iets groter wat fijner typt, hdd ipv ssd scheelt veel in snelheid en opslagcapaciteit, en de accu gaat 2x zo lang mee.
Nu zit er in de 1000hg ook bluetooth en 3g. Ik heb gelijk een nieuwe installatie van windows xp gedaan, alle drivers weer geinstalleerd, behalve die voor bluetooth en 3g.
De 3g driver doet helemaal niks als ik die wil installeren, en de bluetooth driver roept een dos scherm op, wat na een paar seconden weer weggaat waarna er niks gebeurd:(
De 1000hg is het zelfde als de 1000h, op de 3g na dan. Vandaar dat ik denk dat mensen met de EEE 1000H misschien wel weten hoe het met de bluetooth zit.
En heb je harde-schijf gewisseld voor een ssd ?
Zomaar ff wat brainstorm vraagjes.
Verwijderd
Bluetooth device is aanwezig, met de standaard crappy installatie heeft het gewerkt. Zal morgen nog even met die programma's testen.Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:34:
[...]
Vreemd….check met Systeeminfo of er wel een bleutooth device aanwezig is…
Of met SIW…(freeware)
http://www.gtopala.com/siw-download.html
Of Everest…(freeware)
http://www.softpedia.com/...verest-Home-Edition.shtml
Ja, ook een aantal keren opnieuw aangezet, mag niet baten.Wiethoofd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 17:39:
[...]
In het BIOS bij onboard devices staat Bluetooth ook ingeschakeld?
Werd met xp geleverd, staat nu ook weer xp op. Bluetooth heb ik gebruikt (headset en telefoon), 3g heb ik niet gebruikt, maar modem werd wel herkend, dat is nu niet.hetnet schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:49:
[...]
Met welke versie Windows werdt hij geleverd ? deedt 3g en bluethooth het daarmee wel ?
Zomaar ff wat brainstorm vraagjes.
Bedankt voor al jullie antwoorden, ik blijf ondertussen proberen!
En heb je harde-schijf gewisseld voor een ssd ?Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 22:37:
[...]
Werd met xp geleverd, staat nu ook weer xp op. Bluetooth heb ik gebruikt (headset en telefoon), 3g heb ik niet gebruikt, maar modem werd wel herkend, dat is nu niet.
Bedankt voor al jullie antwoorden, ik blijf ondertussen proberen!
Die vraag heb je niet beantwoord
Denk toch dat ik hem morgenochtend even terug breng. Begint nu wel beetje te irriteren. Ik heb het niet op alle oppervlaktes. Niet alle oppervlaktes heb ik er last van. Maar juist op mijn eigen bureau wel. Als ze hem niet retour nemen, gaat hij de verkoop inKarasu schreef op maandag 01 februari 2010 @ 17:15:
[...]
Ben net aan het testen.. Alle hoeken gepord en ik merk geen significante wiebeling. Is er niets zichtbaar onderaan? Het zou moeten steunen op twee kussentjes van de casing en twee van je batterij. Als er een op de / diagonaal groter is of op de \ diagonaal kleiner, dan gaat het inderdaad wiebelen. Fabrieksfoutje? =( Geen idee of ze zoiets zullen terugsturen. Je kan het altijd zelf eenvoudig fixen.
[ Voor 12% gewijzigd door Don3k op 03-02-2010 09:18 ]
Nog eens overal in huis geprobeerd. Glas, verschillende soorten hout en oppervlaktes, tot zelfs de bovenkant van de wasmachine, hij wiebelt nu overalArjan P schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:32:
Koop een ander bureau met een vlak blad, want het ligt dus niet aan je 1201. Of je andere testoppervlaktes zijn allen precies goed scheef en je bureau is vlak. M.a.w. voer een goede test uit op een echt vlak oppervlak.

Verwijderd
Heel raar, blue soleil geinstalleerd en bluetooth werktWiethoofd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 23:01:
Misschien een stomme suggestie, maar installeer eens Blue Soleil, het Bluetooth progsel wat bij mij altijd werkt, kijken of de boel daarmee wel aan de gang blijft.
Nee, niks met de HDD gedaan. Met het verschil tussen HDD en SSD duidde ik op het verschil tussen de 1000HG en de 900.hetnet schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 08:18:
[...]
Die vraag heb je niet beantwoord
Ik heb een oude versie, 5.0 ofzo als full version ooit bij een bluetooth dongle gekregen en heb die nu op een usb-stick gezet en installeer ik overal waar ik em nodig heb, de nieuwste versie is te bloated vind ik.Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:46:
Klopt het dat je je gratis kan registreren en dat je dan het programma goed kan gebruiken? Heb nu een versie van een andere website gedownload, en die meldt dat de bestandsoverdrachtlimiet 2mb is. Ik ga vanmiddag de Widcomm software verwijderen, is kijken of bluesoleil het dan nog steeds doet.
echter heb ik daar een 12v/auto adapter bij nodig, weet iemand of zoiets gaat werken: http://www.sandberg.it/product.aspx?id=135-62 ?
volgens de specs: "Laptop requiring 15, 16, 18, 19, 20, 22 or 24 volts" maar ik akn nergens terugvinden hoeveel volt de T91MT is... zou wel handig zijn om te weten of die adapter gaat werken voordat ik er 60 euro aan uitgeef.
PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer
Volgens de adapter van de mijn T91MT (Chaoss schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:49:
ik overweeg een Asus T91MT aan te schaffen.
echter heb ik daar een 12v/auto adapter bij nodig, weet iemand of zoiets gaat werken: http://www.sandberg.it/product.aspx?id=135-62 ?
volgens de specs: "Laptop requiring 15, 16, 18, 19, 20, 22 or 24 volts" maar ik akn nergens terugvinden hoeveel volt de T91MT is... zou wel handig zijn om te weten of die adapter gaat werken voordat ik er 60 euro aan uitgeef.
Wat is dit een geweldig apparaat. Echter wel 1 vraagje aan eventuele andere bezitters van de T91MT: Zat er bij jullie een zwart stoffen beschermhoesje bij? Ik heb de oude nog, van de 900, maar bij de nieuwe zat die er niet bij, integenstelling tot wat ik zie in diverse unboxing-youtube video's.
Hoi trouwens
Weet iemand of er auto adapters bestaan voor de T91MT?
Google zegt van wel :-)Chaoss schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 10:39:
Dan gaat bovenstaande adapter dus niet werken... als de adapter van de T91M 12 volt is.
Weet iemand of er auto adapters bestaan voor de T91MT?
Maar waarom heb je een caradapter nodig voor een accu die like 5 uur meegaat?
Hoi trouwens
Heb je standaard geen accu die 8-9 uur lang mee gaat? Ik verkies juist de 1201HA over de N versie omdat de batterij langer mee gaat, omdat ik toch geen games erop ga spelen (alleen 720p filmpjes/internet/office) en HDMI wel leuk is, maar ik daar al andere apparaten voor heb aangesloten op mijn LCD. Maar als blijkt dat de accuduur helemaal niet zo goed is, kan ik net zo goed de 1201N halen die 'maar' 5 uur meegaat.
omdat hij een werkdag van 10 uur mee moet kunnen gaan zonder "normale" stroom.Webhawkjuh schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 12:49:
[...]
Google zegt van wel :-)
Maar waarom heb je een caradapter nodig voor een accu die like 5 uur meegaat?
korte situatie: de T19MT komt in een auto, draait een applicatie op waardoor de chauffeur elke aflevering direct via een applicatie aan kantoor doorgeeft. Hij moet dus minimaal 8-10 of zelfs langer aanstaan in een auto.
Dus als je wat gevonden hebt post ff een link dan
[ Voor 5% gewijzigd door Chaoss op 05-02-2010 16:37 ]
Alstu:Chaoss schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:35:
[...]
Dus als je wat gevonden hebt post ff een link dan
http://cgi.ebay.com/Car-C...ain_0?hash=item2eaa6bfda3
Geen dank
edit: En volgens mij is dit dezelfde:
http://cgi.ebay.com/Black...ain_0?hash=item35a6d34ed3
Nogmaals geen dank
[ Voor 23% gewijzigd door knakworst op 05-02-2010 16:46 ]
Off-topic: Beetje schandelijk om een refund aan te vragen om er vervolgens illegaal windows 7 op te knallen. Verdiep je dan eens in een linux-distributie.NLMarcel194 schreef op vrijdag 29 januari 2010 @ 00:23:
@Folkifoon
en is het al gelukt met de key ? maar mooi om te horen dat het je nog gelukt is met het installen van win 7
ik wou me 1201n nog hebben voor woensdag maar dat is me niet gelukt was niet meer op voorraad jammer genoeg:P maar ja staat nu in bestellen ze moesten nog meer binnen krijgen ik heb hem denk in de 2de week van februari en dan zal ik er win7 Ultimate 64bit er op knallen
en daarna nog een refund aan vragen had asus al gebeld was geen probleem
is maar rond de 40 a 50 euro maar toch ken je altijd weer iets extra`s voor kopen
nou als je denkt dat er een illegaal windows er op gaat moet jij weten maar hou het dan gewoon voor je zelf want zo duur is die nou ook weer niet want voor 170 euro heb je er 1 kijk dat ik nou Microsoft Windows 7 Ultimate er op wil en geen Microsoft Windows 7 Home Premium wil is het dan toch niet raar dat ik daar geld voor terug wil toch lijkt mijn wel een goede zaak denk ik waarom zou ik een Licentie kopen wat ik niet wil maar wat ik er wel bij krijg ik vind dat je gewoon een keuze moet krijgen wat je wil en niet zo maar wat op zetten
dat blijft koppel verkoop wat zoiezo niet mag
maar als ik zeg dat je het ergens van kan downloaden hoef nooit te zeggen dat je het illegaal gaat gebruiken want ik vind nog al heel vaag dat je bijna bij alle pc zaken en fabrikant dat je het maar moet doen met een eigen gemaakte backup waar alle troep er op staat daar word ik beetje moe van wat kost nou een schoone dvdtje waar je windows op staat
hier nog een leuk topic voor je ken je zien hoeveel andere het ook doen
[Ervaringen] Nieuwe PC, OS/Software weigeren voor refund
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| Product: Laptop battery Status: Discharging Percentage charge: 50.7% Vendor: ASUS Technology: Lithium Ion Serial number: Model: 901 Discharge time: 1 hour 34 minutes Capacity: 66.4% (Poor) Current charge: 18.6 Wh Last full charge: 36.7 Wh Design charge: 55.3 Wh Charge rate: 11.8 W |
Als ik op ebay kijk, zie ik heel wat accu's voorbij komen, maar ik ben vooral benieuwd of er ervaringen zijn met accu's die je in ieder geval NIET moet hebben.
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
is het met deze laptop moeilijk om het geheugen te upgraden van 2GB naar 4GB?
Is het mogelijk om met de product key die erbij zit, windows 7 home premium 64bit te instaleren, ipv 32bit?
ik begrijp uit dit topic dat HD films gewoon allemaal goed afspelen, icm met MPCHC??
en is er mischien iemand die me wat meer kan vertellen over de accuduur bij alleen internetten en office werk??
alvast bedankt.
Overigens valt me op dat Backupservice.exe heel veel processortijd verbruikt. Maar ik kan nergens vinden waar ik deze kan afzetten.....
Hij is uitgerust met Win 7.
[ Voor 17% gewijzigd door Aristos op 07-02-2010 17:54 ]
Verwijderd
Was alleen benieuwd naar de levertijd van deze in Nederland, las dat al een paar mensen hem in dit topic binnen hadden, waar hebben jullie deze vandaan?
De meeste winkels in de pricewatch hebben hem nog niet op voorraad....
Verwijderd
Mijn 1005PE komt uit Nederland en heeft toch echt een 5600mAH accu. Ik haal de 11-12 uur als ik op power saving modus sta en gewoon browse en email en eventueel wat in Word zet. Met actief gebruik in High Performance modus kom ik zo rond de 8-9 uur uit meestal.KarlMarX schreef op maandag 08 februari 2010 @ 10:02:
Wat voor accutijd heeft de in Nederland geleverde 1005PE nu? Volgens Amerikaanse reviews gaat de 1005PE wel tot 12 uur mee, maar dat is gebaseerd op een 5600 mAh accu. In Nederland worden ze volgens de winkeliers geleverd met een 4400 mAh accu. Daarmee zou je dan toch een beduidend kortere accuduur moeten hebben. Ik wil dus graag weten wat nu klopt.
http://www.youtube.com/watch?v=Xilb68awVko
Ik ken het spel niet, heb dus ook geen gevoel bij het beeld wat ik zie. Het lijkt erop alsof het redelijk vlot loopt.Recon24 schreef op maandag 08 februari 2010 @ 11:43:
Ik heb een filmpje gemaakt gisteravond, waarin ik Mass Effect 2 speel op de Asus Eee PC 1201N. Ik speel hem normaal op mijn pc, maar ik dacht gister van, goh..laat ik het eens op mijn netbook installeren.
Ik heb zelf Call of Duty 2 geprobeerd, dit spel is al een aatal jaar oud. Ik vind de fps hier wat tegen vallen....in actie rondom de 30, terwijl ik alle settings op laag heb staan, en DX7 gebruik.
Misschien dat ik ergens nog betere drivers kan vinden voor de videochip, of heeft iemand andere tips?
Hm, verdiep jij zelf eens in Microsoft en activatie, als je dan wil bashen doe het dan goed ok?!knakworst schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 17:16:
[...]
Off-topic: Beetje schandelijk om een refund aan te vragen om er vervolgens illegaal windows 7 op te knallen. Verdiep je dan eens in een linux-distributie.
Feiten:
1. Als men een ISO download, al is dat een van TPB maar zijn EIGEN code in geeft = dat 100% legaal.
2. Als men een ISO van een ander heeft bijv TPB Clean zonder cra*ks en ooit die versie heeft gekocht MET een licentie! dan mag je alle dagen Microsoft Activatie centrum bellen en krijg je 100% een NIEUWE LEGALE sleutel!
En niet anders
Linux heeft totaal geen zin voor de meeste gebruikers, veel te veel type commando werk voor de huis thuin en keuken piet of klaas.
Waarom moeten die linux mensen altijd zo hun gratis OS promoten? En MS afkraken?
Ach, nevermind haha
Enige wat geweldig aan Linux is (of er mee gemaakt is eigenlijk) is QEMU!
En verder voor techneuten misschien, maar houd eens een keer op met doen alsof MS zo slecht OS is. Het is het beste wat er is anders had 99% van de wereld wel Linux draaien.
XP sneller op de 1201? Hm geen idee, nog niet getest. Wel is mijn 1000H met XP erg stabiel.
Trouwens, mocht iemand enig idee hebben wat voor soort materiaal gebruikt is voor de sleeve van de Asus EEE PC 900 dan lees ik dat zeer graag terug.
Ik had ooit de 900, en was erg blij met die kleine sleeve, die voelde heel zacht aan en leek wel gemaakt van suede?
Ik zie overal als ik google Neoprene sleeves. Is dat het zelde als die zachte van de 900?
Mocht iemand een Asus 900 hebben en weten wat voor sleeve er bij zat (de zwarte) en dan vooral hoe dat materiaal heet.. heel graag
Ik zoek die maar dan voor 12" 1201N
anyway, met laagste settings draait cod2 op <30 fps, dus ja, niet echt speelbaar..
Ik kan je wel vertellen dat je de hardware-acceleratie voor video's wel moet missen en dus _geen_ full HD video's af kunt spelen, 720p moet met mazzel net kunnen, maar in Vista, W7 of Ubuntu (XBMC+VDPAU) moet dit wel kunnen.Fonk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 03:20
XP sneller op de 1201? Hm geen idee, nog niet getest. Wel is mijn 1000H met XP erg stabiel.
[ Voor 11% gewijzigd door Wiethoofd op 09-02-2010 03:49 ]
Kom op zeg, feiten dienen nog altijd onderbouwd te worden. Duidelijk dat jij nog nooit een UNR of iets dergelijks op je netbook hebt gezet...Jij bent dan wel 1 van die mensen die nooit iets anders dan Windows mag gaan gebruiken wat mij betreft.Fonk schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 03:20:
[...]
Hm, verdiep jij zelf eens in Microsoft en activatie, als je dan wil bashen doe het dan goed ok?!
Feiten:
*knip*
Coolste Netbook OS dat ik tot nu toe tegen ben gekomen: Moblin 2.1
Helaaaaas werkt 1 heel belangrijk ding niet goed genoeg: Bluetooth connectie maken via mobiele tel. naar internet. Android op netbooks ken ik niet, maar Ubuntu Netbook Remix ziet er ook erg fijn uit (nadat je de standaard bruine kleuren hebt aangepast wel te verstaan) en met de tegenwoordige invulling van het Ubuntu Software Center is het binnenhalen van software ook iets te makkelijk geworden
(dit dan in reactie op coole linux distro's voor op de netbook he)
Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie
Radical Birds
Wat is Windows 7 verrot btw. Ik heb nooit de Vista overstap gemaakt, dit is best wel irritant werken =p. Wat ziet een 720p filmpje er mooi uit op een 12 inch scherm, ondanks ik altijd 22" en 37" gewent ben.
Ik heb zelf: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.10337BoyzNDaHood schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 21:56:
Asus 1201HA gehaald, ziet er echt mooi uit zo'n 12" netbookje. Iemand tips voor goed(koop?) sleeve die past voor de 1201?? Als ik online kijk, weet ik nou niet zeker goed erin inpassen.
Heeft wel iets ruimte over met de 1201n.
i386SX/16MHz, Trident 9400 1MB Vesa Local Bus, 4MB fpage, 40 MB hdd, Soundblaster 2.0
Nu had ik zelf de 1201n besteld (had me ook blind gestaartPhilflow schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 23:38:
[...]
Dat kan de Intel 4500 ook. De zwaarste versie van Bird scene Planet Earth of Youtube 1080p spelen vloeiend af.
Vandaar mijn conclusie: 1201n is voornamelijk interessant als je wil gamen, anders ben je beter af met een CULV.
[...]
Weleens naar de Acer 1810tz gekeken? 425 euro, veel krachtigere dual core CPU en 8 uur op de accu.
HP DM1: krachtigere CPU, 6:30 accuduur, 399 euro.
Zo nu jullie weer
Me order ging overigens niet door! want alle zilveren 1201n's waren alweer weg en ik was 10minuten te laat met me order!
Die dingen vliegen eruit.. maar toen las ik onderhand ook deze (zie quote) post.
Ik kan alleen NERGENS deze notebooks vinden voor de bedragen die jij noemt, ik zou namelijk graag die acer willen, die lijkt me trouwens ook net zo snel (en net zo duur) als de 1201n met games, maar veel beter als het op development aankomt (wat er ook on the road op moet gebeuren) bij atom's hou ik daar toch nog me twijfels over.
De pricewatch laat alleen VEEL hogere bedragen zien (80~100euro meer). Waar basseer jij deze bedragen op? Want het lijken me waardige alternatieven. (Waar ik verder niet op in wil gaan, want dit blijft een asus netbook topic)
Oude prijzen. Het is een post van 6 januari. Inmiddels zijn de prijzen weer hoger.
Overigens is de 1201n wel degelijk sneller met 3d spellen.
[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 10-02-2010 17:57 ]
Klopt..kijk maar. Dit filmpje heb ik een paar dagen geleden gemaakt:Philflow schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:56:
[...]
Oude prijzen. Het is een post van 6 januari. Inmiddels zijn de prijzen weer hoger.
De Packard Bell is nog te krijgen voor 375 en is vrijwel gelijk aan de acer aspire timeline:CT schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:28:
[...]
De pricewatch laat alleen VEEL hogere bedragen zien (80~100euro meer). Waar basseer jij deze bedragen op? Want het lijken me waardige alternatieven. (Waar ik verder niet op in wil gaan, want dit blijft een asus netbook topic)
pricewatch: Packard Bell dot m/u.NL/325
Ik wil de laptop wel, maar niet twee weken wachten op een reparatie. Ik geloofde dat er iets was dat je binnen zoveel dagen recht had op een nieuw deugdelijk product? Kan er iig niks over vinden.
[ Voor 18% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-02-2010 19:58 ]
Rechten ?? als je hem in een rugtas heb vervoerd, zul je bij je verzekering moeten zijn.Wiethoofd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:04:
Je moet eerst contact opnemen en zien hoe het gaat, werken ze tegen, dan pas op zoek gaan naar je rechten, is makkelijker en sneller
en niet bij de winkel ...... die kan daar niets aan doen.
BoyzNDaHood schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 23:07:
Die zijn dus weer te groot. Ik wil graag een 12 inch sleeve waarin alleen de netbook past. Oplader enzo kan los in mijn rugtas o.i.d. Probleem is dat ik online lees dat sommige sleeves strak zitten voor 12 inch e.d. Vandaar mijn vraag.
Over rechten e.d.: ik verwacht eigenlijk al dat ze zeggen dat ik een RMA'tje moet doen. En dat is juist wat ik niet wil, dus kijk ik of er een alternatief is om niet 2 weken lang te wachten op een netbook die gelijk kapot is na aanschaf. Ik kwam er vandaag toevallig tegen omdat het blauwe lampje gewoon helemaal zichtbaar was door de scheur heen en mij verblinde.
[ Voor 35% gewijzigd door BoyzNDaHood op 12-02-2010 21:20 ]
Na 4 dagen breuk ondekken ? en daarom omruilen ? denk niet dat het gaat lukken.BoyzNDaHood schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 21:17:
Ik heb de netbook deze paar dagen nog niet naar buiten mee genomen. Enige wat ik heb gedaan is windows 7 finetunen voor mezelf en programma's instaleren, wat internet en wat series gekeken allemaal op mijn kamer en in de woonkamer. En nee, onderweg naar beneden heb ik hem niet laten pleuren. Verder bijna constant op tafel gelegen.
Over rechten e.d.: ik verwacht eigenlijk al dat ze zeggen dat ik een RMA'tje moet doen. En dat is juist wat ik niet wil, dus kijk ik of er een alternatief is om niet 2 weken lang te wachten op een netbook die gelijk kapot is na aanschaf. Ik kwam er vandaag toevallig tegen omdat het blauwe lampje gewoon helemaal zichtbaar was door de scheur heen en mij verblinde.
Garantie is wat overblijft en opsturen.
Maar als ik je verhaal zo lees, paar dagen gebruikt. en nu verblind hij je. dus de eerste dagen was het er niet. Er moet iets gebeurd zijn. of er moeten op internet meer netbooks te vinden zijn met zelfde probleem.
Als je dat zou vinden, heb je wel een omruil argument te pakken.
Suc6
- Scherm werkt niet meer
- Speakertjes zijn stuk
- Rechterkant van toetsenbord werkt niet meer, dus heb ik nu een USB keyboard eraan hangen.
Kortom...het word tijd voor een andere, want ik heb ook geen garantie. Mijn broer raad mij aan alle kanten een Apple Macbook pro aan, maar ik ben sterk aan het twijfelen, aangezien het een hele grote aanslag op mijn portemonnee is. Ook omdat ik geen werk heb en gewoon verstandig moet blijven...een laptop halen voor 1000 is dan niet echt verstandig te noemen , eentje voor 400 of 500 wel. Helemaal als ik kijk naar waar ik het voor zal gebruiken.
- Internet
- Series/films bekijken via het programma Playstation media server op PS3 of Xbox 360
- HD trailers streamen op internet
Eigenlijk kan ik gewoon niet eens een MBP kopen...kan wel,maar dan sta ik echt ongelooflijk rood, en is dat verstandig? nope. En alleen omdat ik dat prachtige design wil, stabielere OS en die features die hij heeft? Als ik het geld had, geen twijfels .dan had ik die gehaald...maar ik moet realistisch blijven, ik kan die echt nog LANG niet aanschaffen. Een ASUS Netbook lijkt me dan best een goeie keus...zolang ik die dingen maar kan blijven doen die ik nu doe. Games boeien me niet, en stel HD films streamen niet soepel genoeg met Playstation media server , kan ik later altijd nog een WD TV Live kopen bijv.
Heeft iemand suggesties nog voor mij of juist advies?
Een Macbook Pro is een hele goede notebook, daar heeft je broer gelijk in. Voor jouw situatie is het echter niet nodig. Daar komt bij dat het een slecht moment is om nu een Macbook Pro te kopen omdat updates met nieuwe CPUs binnen afzienbare tijd verwacht worden: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Prodevilsnight schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:27:
Mijn broer raad mij aan alle kanten een Apple Macbook pro aan, maar ik ben sterk aan het twijfelen, aangezien het een hele grote aanslag op mijn portemonnee is....
Heeft iemand suggesties nog voor mij of juist advies?
De Asus 1201N zou een goede optie voor jouw gebruik kunnen zijn. De andere Eee's kunnen het niet aan.
Als alternatief kun je kijken naar Acer 1810tz. (Wellicht dat de DM3 die ik in mij signature staat ook iets voor je is.)
[ Voor 24% gewijzigd door devilsnight op 13-02-2010 20:20 ]
Ik weet niet waar ik moet kijken. Ik heb google geraadpleegd en die gaf aan dat ik bij de Audio Manager moest zijn. Dat is de tool die Realtek levert. Daarin vind ik niets wat met SRS te maken heeft.
Ik wil er van af want het verpest mijn geluidservaring. Niets klinkt zoals het hoort te klinken.
Droogkloot.
Dat er geen HD in past is dan jammer maar een grotere SSD kost meer dan de hele netbook me gekost heeft... (ok, een pak melk kost me al meer maar je begrijpt wat ik bedoel... oud ding en zo) en toen pas viel me op hoe tenenkrommend traag die SSD is... Komt dat door de 900MHz Celeron-M die er in zit? Of is het echt de SSD die waardeloos is?
Hier een leuke screenshot:

Ik bedoel, my lord!! 46 KILObyte write??
Is dit echt normaal?
[ Voor 7% gewijzigd door Tijgert op 14-02-2010 02:13 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Verwijderd
Check dit proggie effe uit…
http://flashfire.org/forum/index.php
Of het echt werkt weet ik niet (geen ssd).
Enkele gebruikers ervaringen…
http://forum.eeeuser.com/viewtopic.php?id=76259
Wat voor SSD's heeft jouw 900? Die van mij heeft 1x4GB en 1x16GB. De 4GB is redelijk snel, de 16GB is rampzalig traag. De 16GB kan je wel uitwisselen (zit in een insteekkaartje) bij mijn model.Tijgert schreef op zondag 14 februari 2010 @ 02:09:
Ik heb net een gratis EeePC 900 ontvangen van XS4all (dankjewel) en was wat aan het kijken wat er zo aan te knutselen/verbeteren valt.
Dat er geen HD in past is dan jammer maar een grotere SSD kost meer dan de hele netbook me gekost heeft... (ok, een pak melk kost me al meer maar je begrijpt wat ik bedoel... oud ding en zo) en toen pas viel me op hoe tenenkrommend traag die SSD is... Komt dat door de 900MHz Celeron-M die er in zit? Of is het echt de SSD die waardeloos is?
Hier een leuke screenshot:
[afbeelding]
Ik bedoel, my lord!! 46 KILObyte write??![]()
Is dit echt normaal?
I mentioned it once, but I think I got away with it.
Ik heb de XP versie, dus 4GB onboard en 12GB op een stokje.Wat voor SSD's heeft jouw 900?
Daar het systeem de twee soorten samen brengt in 1 schijf kan ik dus niet los checken wat de benches van dat stokje zijn.
Vervangings SSD's zijn wel te vinden op eBay en zo, maar hoe weet ik of het een betere/snellere is of weer zo'n slakkending (maar dan groter)? (de specs daar lig ik ook niet wakker van trouwens, 32GB doet het op 40MB read en 15MB write Een beetje deftige 96MB read and 53MB write kost iets van 90 euro. Valt te doen...
Ik ben nu Flashpoint aan het testen en de eerste test met de 'speciale eee versie' resulteerde al in een continuous BSOD. Hij is nu aan het 'proberen' in veilige modus op te starten, maar daar zittie al een tijdje in... I smell a re-install...
Edit: Great, ziet er naar uit dat ik hem geborked heb... hij is nu al ruim een uur 'bezig' met de safe mode startup (blinkende cursor en HD lampje aan). Eh.. hoe recover je een Eee zonder CD?
[ Voor 38% gewijzigd door Tijgert op 14-02-2010 14:14 ]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
USB stickje.Tijgert schreef op zondag 14 februari 2010 @ 12:05:
[...]
Edit: Great, ziet er naar uit dat ik hem geborked heb... hij is nu al drie kwartier 'bezig' met de safe mode startup (blinkende cursor en HD lampje aan). Eh.. hoe recover je een Eee zonder CD?
Edit: Voor de goede orde, ik ga het zelf natuurlijk ook nog eens onderzoeken waarom het toen niet lukte, maar enige hulp is welkom.
[ Voor 18% gewijzigd door Tijgert op 14-02-2010 14:23 ]
deze heb ik gebruikt met instaleren van windows 7 pro via usb.Tijgert schreef op zondag 14 februari 2010 @ 14:16:
Ehm.. ja, dat heb ik een tijdje terug geprobeerd in te stellen, was niet bepaald succesvol toen. Om nou niet direct weer het wiel opnieuw te hoeven uitvinden, en gezien de mensen hier vast ruim die ervaring en kennis bezitten, hoe doen jullie het? (met welk XP-op-een-USB-stick-installeer-hulpje)
Edit: Voor de goede orde, ik ga het zelf natuurlijk ook nog eens onderzoeken waarom het toen niet lukte, maar enige hulp is welkom.
http://www.blogsdna.com/2...out-windows-7-iso-dvd.htm
XP zal niet veel anders zijn .... tis ook windows
heb je een pc of laptop met cd/dvd beschikbaar ? zoja lees volgende.
http://store.microsoft.com/Help/ISO-Tool
douwload daar de tool.
de manier te werk ben gegaan:
plaats originele W7 dvd, open UltraIso of ander iso programa, (Maak cd/dvd image) open 'Windows 7 USB/DVD Download Tool' en laadt imagebestand, wanneer gevraagd, plaats usb-stick(zorg dat ie evt. NTFS geformatteerd is).
en volg daarna de rest van de stappen in de wizard,
Het zal voor XP niet veel anders zijn. misschien usb drivers erbij plakken
[ Voor 25% gewijzigd door hetnet op 14-02-2010 15:46 . Reden: even aanvullende info erbij ]
Nee, thank god voor de aardige mensen in de winkel dat ik een nieuwe heb gekregen. Ik merk op dat de showroom model en mijn nieuwe versie ook wat speling heeft waar de netbook een scheur heeft. Maar zoals eerder gezegd, de breuk was er waarschijnlijk al vanaf het begin, maar ik keek nooit op de hoogte van de led lampjes (wie zou dat wel doen) aangezien het altijd op een tafel heeft gelegen. Tot dat ik hem optilde en in mijn oog scheen. Maar goed, just for the records voor diegene die misschien dit zelfde probleem zou krijgen.hetnet schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 11:41:
[...]
Na 4 dagen breuk ondekken ? en daarom omruilen ? denk niet dat het gaat lukken.
Garantie is wat overblijft en opsturen.
Maar als ik je verhaal zo lees, paar dagen gebruikt. en nu verblind hij je. dus de eerste dagen was het er niet. Er moet iets gebeurd zijn. of er moeten op internet meer netbooks te vinden zijn met zelfde probleem.
Als je dat zou vinden, heb je wel een omruil argument te pakken.
Suc6
Mazel-Pik ben je !!! En ook erug netjes van de winkelBoyzNDaHood schreef op zondag 14 februari 2010 @ 17:10:
[...]
Nee, thank god voor de aardige mensen in de winkel dat ik een nieuwe heb gekregen. Ik merk op dat de showroom model en mijn nieuwe versie ook wat speling heeft waar de netbook een scheur heeft. Maar zoals eerder gezegd, de breuk was er waarschijnlijk al vanaf het begin, maar ik keek nooit op de hoogte van de led lampjes (wie zou dat wel doen) aangezien het altijd op een tafel heeft gelegen. Tot dat ik hem optilde en in mijn oog scheen. Maar goed, just for the records voor diegene die misschien dit zelfde probleem zou krijgen.
Ik heb nu een 16GB SSD als vervanging bestelt voor in m'n EEE PC 900 (20G) omdat ik met geen mogelijkheid een linux distro geïnstalleerd krijg op de huidige maar zal dan ook wel eens testen hoe W7 draait op die nieuwe en snellere SSD.Tijgert schreef op zondag 14 februari 2010 @ 16:12:
Ik ga toch maar gewoon voor XP Pro denk ik, W7 is vast een brug te ver voor die arme Celeron op 990MHz (hogere fsb dan 110 wilt ie niet). Ik ga wel vogelen of ik dat met Xp werkende kan krijgen...
Kostte me maar 53 euro inclusief verzendkosten op eBay, valt dus nog wel mee, deze SSD dus
Philflow schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 18:51:
[...]
Een Macbook Pro is een hele goede notebook, daar heeft je broer gelijk in. Voor jouw situatie is het echter niet nodig. Daar komt bij dat het een slecht moment is om nu een Macbook Pro te kopen omdat updates met nieuwe CPUs binnen afzienbare tijd verwacht worden: http://buyersguide.macrumors.com/#MacBook_Pro
De Asus 1201N zou een goede optie voor jouw gebruik kunnen zijn. De andere Eee's kunnen het niet aan.
Als alternatief kun je kijken naar Acer 1810tz. (Wellicht dat de DM3 die ik in mij signature staat ook iets voor je is.)
Ik ben me nog aan 't verdiepen in het hele netbook-verhaal, maar is het qua performance echt zo erg? FullHD afspelen kan mij ouwe laptop (P3 800MHz) ook niet, maar 720p kan ie toch wel aan (weliswaar maar net, maar het is te kijken). Is bv de 1000-serie echt zo traag? Want in dat geval koop ik liever een goedkoop laptoptje dan een netbook...
Nomen nescio
Ja die zag ik dus ook. De Supertalent heeft op zich mijn voorkeur, maar dat is meer vanwege het merkje (en een paar MB/s meer). Ik twijfel tussen een 16G vervanging of meteen KNAL 32 gig erbij rossen.Kostte me maar 53 euro inclusief verzendkosten op eBay, valt dus nog wel mee
Maar... ik heb een 'nieuwe' (lees: lag maanden te verstoffen in het pakhuis van XS4all) 900, dus ik moet eerst maar eens zien of ik last heb van die leeglopende batterij... zo ja dan gaan wij effies Asus contacteren voor een oplossing... Als dat een Atom variant wordt of eentje met een HD dan heb ik geen SSD meer nodig... (ga er voor het gemak er even van uit dat Asus zelf geen perfecte 900's meer op voorraad heeft.. gezien de vervangingsverhalen...)
Asus Eee PC 1201N
Maar op Pricewatch bij alle shops is hij gewoon niet in voorraad. Das echt shit, is het zo'n success dat dat ding gewoon als een tierelier verkoopt of is het iets anders? Enige indicatie hier welke shop ze nu als eerste weer binnen zal krijgen? Knap waardeloos ook dat geen enkele winkel in Groningen ze heeft. Saturn wist niet eens van het bestaan....zucht. En bij Mediamarkt stond ie wel in het assortiment volgens de verkoper, maar niet op voorraad en hij zei er ook nog bij dat ie dacht dat ie nog niet uit was...right.
Ik ga Asus maar eens bellen...
Ik heb de 1201N al sinds januari in bestelling, de webshop waar ik hem besteld heb zegt dat ie aan het einde van deze week binnenkomtdevilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 18:14:
Maar op Pricewatch bij alle shops is hij gewoon niet in voorraad. Das echt shit, is het zo'n success dat dat ding gewoon als een tierelier verkoopt of is het iets anders? Enige indicatie hier welke shop ze nu als eerste weer binnen zal krijgen?
Ik denk inderdaad dat de eerste lading gewoon als warme broodjes over de toonbank is gegaan.
(Waar ik nog benieuwd naar ben is de kwaliteit van de toetsenbord, kan iemand daar wat meer over vertellen?)
[ Voor 7% gewijzigd door muhda op 15-02-2010 22:29 ]
Dat is niet best zeg...dus stel hij was helemaal vol gisteren, en na 27 uur zet je em aan en de accu is gewoon leger geraakt?Vaag zeg.Tijgert schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:09:
Holy guacamole! In 27 uur tijd verliest hij 20% van zijn lading... terwijl hij uit staat1
Ik ga Asus maar eens bellen...
Waarom kreeg je geen GNU/Linux geinstalleerd op je huidige SSD? Het is een 4G+16G versie neem ik aan?Wiethoofd schreef op maandag 15 februari 2010 @ 13:44:
Ik heb nu een 16GB SSD als vervanging bestelt voor in m'n EEE PC 900 (20G) omdat ik met geen mogelijkheid een linux distro geïnstalleerd krijg op de huidige maar zal dan ook wel eens testen hoe W7 draait op die nieuwe en snellere SSD.
Tijgert schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:09:
Holy guacamole! In 27 uur tijd verliest hij 20% van zijn lading... terwijl hij uit staat1
Dat hebben alle (oude revisies van?) 900s.devilsnight schreef op maandag 15 februari 2010 @ 22:28:Dat is niet best zeg...dus stel hij was helemaal vol gisteren, en na 27 uur zet je em aan en de accu is gewoon leger geraakt?Vaag zeg.
[ Voor 31% gewijzigd door deadinspace op 16-02-2010 00:12 . Reden: ook maar even andere quote toegevoegd ]
Hij wilde HD trailers op het internet afspelen, dat is Flash en dat is zwaar voor alle Atoms. Echte 720p van bijv. Geenstijl.tv is al teveel voor een Atom afaik.Brabo-Joossie schreef op maandag 15 februari 2010 @ 14:32:
[...]
Ik ben me nog aan 't verdiepen in het hele netbook-verhaal, maar is het qua performance echt zo erg?
De 1201n heeft een dual core atom en krijgt hulp van de ION, vandaar mijn advies.
Op Laptopmag wordt ook altijd de streaming performance beschreven van de meeste netbooks.
Het is nog niet 100% zeker, maar de kans is toch wel groot dat ik toch voor een Macbook ga. En dan niet een Macbook pro maar gewoon de normale. Ik doe zo investering toch ook voor de toekomst, dan maar gelijk echt goed doen ook vind ik. Qua specs zou ik er alleen maar op achteruit gaan en dat is natuurlijk niet de bedoelingPhilflow schreef op maandag 15 februari 2010 @ 23:48:
[...]
Hij wilde HD trailers op het internet afspelen, dat is Flash en dat is zwaar voor alle Atoms. Echte 720p van bijv. Geenstijl.tv is al teveel voor een Atom afaik.
De 1201n heeft een dual core atom en krijgt hulp van de ION, vandaar mijn advies.
Op Laptopmag wordt ook altijd de streaming performance beschreven van de meeste netbooks.
Ik heb idd ook al gemerkt dat een .mkv kijken op een 900 (Celereon M) prima lukt terwijl mijn vriendinnetje met haar nieuwe 1005HA (Atom) het absluut niet voor elkaar krijgt (zonder bergen schokken).Hij wilde HD trailers op het internet afspelen, dat is Flash en dat is zwaar voor alle Atoms. Echte 720p van bijv. Geenstijl.tv is al teveel voor een Atom afaik.
Ik mag hopen dat Asus een beetje een goede oplossing heeft hiervoor... ik heb denk ik liever een Celeron dan een Atom als ik het zo zie...
Edit: Hebben mensen hier ook problemen om met een Atom 720p .mkv bestanden vloeiend af te spelen?
[ Voor 8% gewijzigd door Tijgert op 16-02-2010 09:17 ]
Hm apart dat ze duurder worden, maar ik zie het inderdaad voor alle notebook prjzen, afgelopen weken zijn die allemaal iets in de lucht gegaan.Philflow schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 17:56:
[...]
Maar ik heb nu in plaats van de 1201N de Wind U230 besteld, bijna net zo duur, maar krachtiger.
Want mijn ervaringen met de Atom cpu (te traag om eigenlijk serieus mee te werken) uit het verleden (had toen ook al een N270, niet veel afwijkend van de N330 zo te zien) en de benchmarks van de duo CULV met Atom (die verpletterd wordt) waren toch doorslaggevend.
Hoewel de Athlon duo core ook iets langzamer is dan de duo CULV, maar niet 4x zo traag als de Atom.
En de 3200HD is vergelijkbaar met de ION, helaas zijn er geen benchmarks te vinden van de ION met de HD3200 in een 1.6ghz systeem, maar bij 1.3GHZ scheelt het maar 100 3d-mark punten.
Ik denk dat toch veel mensen zich blind staren op de Atom (zoals ik deed) en vervolgens enthousiast worden door ION, terwijl er veel meer is.
Opzich niet dom van asus, want die 1201N verkoopt echt heel goed volgens mij
Bij een netbook op Atom nivo zou je toch eerder in de prijsklasse 150~300 moeten blijven.
het verschil tussen de N270 en N330 is een factor 2. De N330 is immers twee N270 kernen.CT schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 12:17:
[...]
(had toen ook al een N270, niet veel afwijkend van de N330 zo te zien)
Heb is gekeken, mijn 1005HA-H met Atom N280 doet het een beetje twijfelachtig. Sommige stukken gaan gewoon vloeiend, daarna weer stukken met drops en flippende pixels.Tijgert schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 09:16:
Hebben mensen hier ook problemen om met een Atom 720p .mkv bestanden vloeiend af te spelen?
Weet verder niet hoeveel dat zegt, maar de IBM T60 die we hier hebben met Intel Dual-Core en Ati X1400 trekt ook geen VLC 720p vloeiend, maar mijn HP 6715b met AMD Dual-Core en on-board vga weer wel.
Dit allemaal in VLC trouwens
Dus ik denk dat de achterliggende drivers/codecs e.d. ook wel erg belangrijk zullen zijn.
Mijn broertje heeft een T60 van IBM, en die trekt 720p makkelijk! Heb daar Windows 7 Enterprise op geinstalleerd vorig jaar en alle grafische settings werken prima!nooberke schreef op dinsdag 16 februari 2010 @ 13:20:
[...]
Heb is gekeken, mijn 1005HA-H met Atom N280 doet het een beetje twijfelachtig. Sommige stukken gaan gewoon vloeiend, daarna weer stukken met drops en flippende pixels.
Weet verder niet hoeveel dat zegt, maar de IBM T60 die we hier hebben met Intel Dual-Core en Ati X1400 trekt ook geen VLC 720p vloeiend, maar mijn HP 6715b met AMD Dual-Core en on-board vga weer wel.
Dit allemaal in VLC trouwens![]()
Dus ik denk dat de achterliggende drivers/codecs e.d. ook wel erg belangrijk zullen zijn.
Ik liep tegen de volgende euvels aan:
- Opening tussen de schermomlijsting en de schermcover aan de rechterkant. (sluit met een klik maar staat na een dag weer open.)
- Rammelende batterij. (Er is speling tussen de batterij en de netbook waardoor deze rammelt.)
- Klikkende SHIFT toets. (Als je de linkershift normaal induwt maakt deze een klik alsof hij ergens langs klikt.)
- Cambeeld flikkert zwart bij beweging scherm. (Wanneer de cam actief is en het scherm wordt naar voren of achteren bewogen geeft deze zwart/zwart flikkerend beeld.)

Iemand
Inhoudelijke discussies over de netbooks
Wat we niet willen is geklets over:
- Levertijden
- "Yes, ik heb hem binnen"-posts
Gebruik verder de search
We zullen dit topic vanaf nu streng modereren. Posts die niet aan deze simpele eisen voldoen zullen worden getrashed en de betreffende user kan minimaal een note verwachten.
Voor levertijden: Levertijden topic