Het is gelukt

Ik heb de firmware van de samsung EVO 840 kunnen updaten en kunnen restoren op een Imac 2011 model zonder superdrive, zonder bootcamp en zonder USB boot mogelijkheid. Keurig gelukt middels een FreeDos Boot.
Details van de imac : OSX 10.10, De originele HDD zit nog op de originele plek, de SSD op de plek van de Superdrive (niet de beste plek qua snelheid). update: de positie SSD maakt niet uit.
in het kort
- Ik heb gebruik gemaakt van een rEFIT / SYSlinux USB bootdisk.
- Aan SYSLINUX partitie op de USB stick heb ik de uit de samsung ISO de file BTDSK.IMG toegevoegd de configuratie file aangepast zodat deze correct verwijst naar de BTDSK.IMG file
- Daarna op ik op mijn originele HDD een tweede partitie (fat32) aangemaakt met de naam BOOTCAMP waarnaar ik de USB SYSLINUX partitie met de terminal heb heen gekopieerd.
- Herstarten, option indrukken, REFIT, boot SYSLINUX van HDD, seashell en hoppa de samsung restoration tool kan worden gestart. Kleine 45 minuten later klaar. NB stap 2 gaat tergend langzaam puntje voor puntje...........
Ik zal later het beter stap voor stap uitschrijven. Het zijn uiteindelijk wat terminal stappen, maar voor iedereen goed te volgen als je maar oplet op bepaalde details.
de bron is hier :
https://fuerstnet.de/en/u...d-firmware-mac-without-cd kijk verder in de replies uiteindelijk vindt je onder SOLVED de extra aanvullende stappen voor de HDD boot variant
Bedankt aan Apple voor de rare beperkingen en Samsung voor de halve support.
[
Voor 34% gewijzigd door
Waltman op 06-11-2014 08:28
]