Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:43

lier

MikroTik nerd

Carreon schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:18:
Yup, een vast IP is inderdaad handiger (heb ik nu ook al zo ingesteld), maar mijn ISP geeft mij geen vast extern adres. Als mn extern nu wijzigt, vormt dat geen probleem voor IP's binnen de DHCP. Maar hoe zit dat voor de vaste IP's (dus buiten DHCP) ?
Ik snap je vraag niet helemaal !?

Als jij van buitenaf op je netwerk wil, heb je alleen je publieke (dynamische) IP adres nodig. Tegen je router zeg je "al het verkeer van buiten op deze poort moet naar...de NAS".

Voor je interne netwerk maakt het niets uit, je NAS hoeft alleen te weten waar de gateway is (gat naar de buitenwereld).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
lier schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:22:
[...]

Ik snap je vraag niet helemaal !?

Als jij van buitenaf op je netwerk wil, heb je alleen je publieke (dynamische) IP adres nodig. Tegen je router zeg je "al het verkeer van buiten op deze poort moet naar...de NAS".

Voor je interne netwerk maakt het niets uit, je NAS hoeft alleen te weten waar de gateway is (gat naar de buitenwereld).
Ok, dan snap ik het :)

Was wat in de war omdat ik wat opzoek werk had gedaan ivm DHCP. Had gelezen dat interne adressen buiten DHCP voor problemen konden zorgen bij dynamische externe IP's. Maar blijkbaar klopt dat dus niet...

Bedankt :)

[edit]
Nog een vraag:
Als je de NAS van buitenaf wilt benaderen, vermoed ik dat aangeraden is om via https in te loggen ipv de standaard http? Of is dat eigenlijk niet nodig (https verbinding is iets trager waarschijnlijk?)? Zorgt het ingebouwde certificaat voor een goede beveiliging? Loggen jullie in via http of https?

[ Voor 19% gewijzigd door Carreon op 07-03-2011 17:26 ]

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onedayflyer682
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-09 10:34
wontcachme schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:09:
[...]

SYNOLOGY HEEFT AL MIJN DATA TERUG GEKREGEN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O* *O*

* wontcachme gaat een vreugdedans doen en nooit meer een ander merk dan Synology kopen
Gefeliciteerd, goede service! Hoe hebben ze dat overigens gedaan? Met een of andere tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Onedayflyer682 schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:13:
[...]

Gefeliciteerd, goede service! Hoe hebben ze dat overigens gedaan? Met een of andere tool?
Via telnet/SSH. Meer weet ik niet

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wontcachme: gefeliciteerd. Geweldig goede support van synology ook. Jammer dat je niet weet wat er precies gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:24
Wow inderdaad! Super relaxed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

wontcachme schreef op maandag 07 maart 2011 @ 18:17:
[...]

Via telnet/SSH. Meer weet ik niet
Moet een opluchting zijn. Koste het ze veel tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

JPS schreef op maandag 07 maart 2011 @ 22:43:
[...]

Moet een opluchting zijn. Koste het ze veel tijd?
Ik geloof 20 tot 30 minuten. Had het niet eens door totdat de NAS opeens piepte en uitging. Daarna deed de boel het weer. Alleen de rechten op de shares moesten terug gezet worden nog.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben mij nu aan het voorbereiden op de aanschaf van de DS211.(nog 2 weken!) Ik volg al een tijdje dit topic en weet dus dat er 'problemen' kunnen zijn met bepaalde schijven. Nu zit ik er aan te denken om de Seagate Barracuda 5900.12 2TB (ST32000542AS) aan te schaffen. Een lekkere groene schijf die toch nog aardig presteert. Op de site van Synology staat echter het volgende:

Voor u deze harde schijf op DS107, DS107e, DS108j of DS109j installeert, moet u DSM bijwerken naar versie 2.2-0942 en hoger met een vaste schijf met een capaciteit van 1TB of kleine

Met deze kreet heb ik toch niets te maken? Ten eerste heb ik dan een ander typenummer en daarnaast mag ik toch aannemen dat DSM 3.1 hier geen last meer van heeft?

Klopt mijn aanname dat het in mijn geval een kwestie is van schijf installeren en verder aan de slag met de installatie? Ik heb geen zin in patches en fixes installeren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

@ppaddo:
DSM bijwerken naar versie 2.2-0942 en hoger
DSM3.1 is hoger...

Er zijn een hoop mensen te vinden hier in dit topic die de firmware van de disk hebben bijgewerkt naar de laatste versie (volgens mij ivm tikkend geluid), je zou aan je leverancier kunnen vragen of zij het kunnen doen (ook al is dat niet echt heel lastig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ppaddo schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 07:36:
Klopt mijn aanname dat het in mijn geval een kwestie is van schijf installeren en verder aan de slag met de installatie? Ik heb geen zin in patches en fixes installeren.
Dat kan gewoon, maar er is wel een firmware patch voor (via seagate) de HD's. Anders maken ze een soort "klung" geluid als ik diverse sites moet geloven.\

[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 08-03-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Sinds kort ben ik in het bezit van een Synology ds409slim. Daar ben ik erg blij mee en inmiddels heb ik de bekende tools erop draaien. Nu zit ik met het volgende. Regelmatig heb ik dat de Synology na twee a drie dagen ineens niet meer via de webbrowser te bereiken is. Wel kan ik hem via SSH bereiken.

Nu heb ik zojuist het 'reboot' commando gegeven via SSH en inmiddels is de Synology opnieuw gestart en kan ik met SSH weer verbinden. Via de webinterface kan ik er alleen nog steeds met geen mogelijkheid bij komen. Vorige keer heb ik de Synology fysiek gereset en toen kwam hij uiteindelijk weer up. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen? Kan ik via SSH een commando gegeven om DSM 3.0 weer te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:00
Skating_vince schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:38:
Sinds kort ben ik in het bezit van een Synology ds409slim. Daar ben ik erg blij mee en inmiddels heb ik de bekende tools erop draaien. Nu zit ik met het volgende. Regelmatig heb ik dat de Synology na twee a drie dagen ineens niet meer via de webbrowser te bereiken is. Wel kan ik hem via SSH bereiken.

Nu heb ik zojuist het 'reboot' commando gegeven via SSH en inmiddels is de Synology opnieuw gestart en kan ik met SSH weer verbinden. Via de webinterface kan ik er alleen nog steeds met geen mogelijkheid bij komen. Vorige keer heb ik de Synology fysiek gereset en toen kwam hij uiteindelijk weer up. Heeft iemand enig idee hoe dit komt en hoe ik het op kan lossen? Kan ik via SSH een commando gegeven om DSM 3.0 weer te starten?
Ik denk dat het ligt aan het IP adres. Kijk eens of je in je router je DS een vast IP kunt geven.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Skating_vince schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:38:

Je kan altijd je logs eens onderzoeken.
Ik had iets vergelijkbaars voor toen ik mijn UPS aan het testen was. Mijn DS211+ stond ingesteld om onmiddelijk af te sluiten bij een stroomonderbreking. Dus bij wijze van test haal ik de UPS uit het stopcontact; batterij treedt mooi in werking en ik zie allerlei lichtjes flikkeren op mijn DS. Echter na een minuut of zo was hij nog niet afgesloten dus ik dacht: ik heb iets verkeerd gedaan. UPS terug in het stopcontact en vervolgens naar de webinterface.... maar die deed het dus niet meer. Toen heb ik de DS fysiek gereboot en in de log was te zien dat hij een signaal van de UPS had ontvangen en alle services had afgesloten; alleen stond de DS zelf nog niet volledig uit.... Beetje lullig dus; als bij een stroomonderbreking de stroom te vroeg terug komt, is je NAS onbereikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

wontcachme schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:31:
[...]

Dat kan gewoon, maar er is wel een firmware patch voor (via seagate) de HD's. Anders maken ze een soort "klung" geluid als ik diverse sites moet geloven.\
Het gaat mij er niet om dat ik het niet zou kunnen. Ik ben wat dat betreft gewoon gemakzuchtig en zoek dus een schijf die ik er 'gewoon' in kan schuiven en klaar. Ondertussen zie ik door de schijven de bits niet meer! Samsung schijven moet je na een bepaalde datum hebben (F4 2TB ecogreen van na december 2010 toch?), WD's hebben iets met datacorruptie zonder patches en deze Seagates maken er een one-disk band van dus.

Welke schijf is dan wel direct gebruiksklaar(behalve dan de F4's van na december 2010)? Deze laatste zou namelijk bij mijn leverancier besteld moeten worden. Heb ik dan altijd een nieuwere versie of heeft Samsung ook nog oudere modellen op de plank liggen?

[ Voor 20% gewijzigd door PaT op 08-03-2011 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skating_vince
  • Niet online
Crahsystor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:45:
[...]

Ik denk dat het ligt aan het IP adres. Kijk eens of je in je router je DS een vast IP kunt geven.
Waking_The_Dead schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:52:
[...]

Je kan altijd je logs eens onderzoeken.
....
Bedankt voor de tips. Het was een heel stom probleem (schaam schaam). Ik zit op mijn werk en was na het rebooten vergeten om de proxy te veranderen. De standaardproxy blokkeert alles behalve poort 80. Toch hartelijk bedankt voor het meedenken!

Wel heb ik nu de volgende vraag. In het sabstart.sh script van sabNZB laat ik SickBeard en CouchPotato opstarten. Nu is het zo dat CouchPotato soms niet tot leven komt. Als ik dan in de log kijk zie ik de volgende melding:

ChannelFailures: IOError("Port 5050 not free on '0.0.0.0'",)

Toen heb ik de poort veranderd naar 5051 en dan werkt het weer. Nu heb ik de NAS echter weer moeten rebooten en nu krijg ik dezelfde foutmelding op poort 5051. Om nu de poort weer te veranderen vind ik niet handig, want dan blijf ik port forwards in mijn router instellen ;).
Weet iemand een manier om het (blijkbaar nog draaiende) python2.6 proces die poort 5050 en 5051 nu bezet houdt te stoppen? Het liefst via een .sh script, zodat ik het kan opnemen in de sabstart.sh.

[ Voor 69% gewijzigd door Skating_vince op 08-03-2011 11:08 . Reden: Nieuwe vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:18
Ik heb mijn DS 408 2 jaar feilloos gedraaid gehad, tot ik een upgrade naar DSM 3.1 deed.
Na 45 minuten kopieren stort de performance in elkaar.
Na een dag is de NAS moeilijk bereikbaar (inc web interface).
Synology weet er van, kan het nog niet oplossen en biedt geen support om te downgraden en beantwoord geen posts op zijn eigen forum, waar steen en been wordt geklaagd.
Via het Synology forum gevonden hoe je de downgrade kan doen, wel met verlies van data, maar die heb ik toch dubbel.
Nu met de DSM 2.0 firmware van 2 jaar geleden weer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
HyperTrophy schreef op maandag 07 maart 2011 @ 08:52:
ik wil eigenlijk ook wel een externe schijf.

reden:
dataopslag voor toekomstige mediaspeler.
dit houdt in:film, mp3 en foto's.

verder heb ik weinig eisen.

hooguit dat de schijf via het netwerk snel te bereiken is.
en op de tweede plaats dat de schijf via internet te bereiken is. up èn download.

opslagcap. max 2 schijven.
zuinig
downloadfunctie niet noodzakelijk.

max kostprijs, excl schijven 200 euro.
Iemand enig idee of een nas handig is voor
mij, of kan ik beter een netwerk of usb schijf halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:36

timovd

Voorsprong door techniek

Ja, erg handig.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sponz schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:24:

Ik heb juist vanwege de compatibliteit voor simpele volumes gekozen, geen raid/jbod en dergelijke maar toch blijven de schijven (ext-3) leeg als ik ze in een ubuntu pc hang! Dus het maakt geen drol uit, ik zal altijd een backup op een ntfs schijf moeten maken. Als m'n synology nas de geest geeft heb ik een probleem!
Ik gebruikte een ext4 geformatteerde USB schijf om backups te maken. Toch niet handig met verder alleen maar Windows machines in huis dacht ik.
Dus besloot ik de USB schijf te formatteren naar NTFS en de bestanden terug te kopieëren. Maar wat gaat dat traag zeg......... bijna 1TB vol schrijven van mijn DS209 naar de NTFS USB schijf levert een 100% CPU belasting op en hij is na ruim 5 uur nog lang niet op de helft.
Gelukkig hoeft dat maar 1x en daarna is het een zaak van bijhouden (syncen) elke maand. Dat zal sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
remcio schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:58:
[...]

in je sys . inf. en dan logboek, en dan verbinding logboek.
Nu ik kijk zie ik veel geblokte FTP verzoeken van 74.86.142.154

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 22:14
HyperTrophy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:58:
[...]

DS211J voldoet aan al je eisen (en nog veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 13:20:
[...]
Gelukkig hoeft dat maar 1x en daarna is het een zaak van bijhouden (syncen) elke maand. Dat zal sneller gaan.
Bij mij synced ie een paar keer (2 of 3 keer) en dan doet ie opeens weer een volledige back-up. Ik weet niet waar dat aan ligt. Maar dan is ie wel 10u bezig met 600GB naar EXT3 1TB USB-drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozzmozz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
*slotje*

[ Voor 98% gewijzigd door Kozzmozz op 08-03-2011 21:52 ]

|| AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | INNO3D RTX 4090 iCHILL X3 | Fractal Design Meshify 2 | 2x LG Ergo 32UN880 | Thermalright Peerless Assasin 120 SE | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 | BE QUIET! Pure Power 12 M 850W | WD Black SN850X 2TB ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Volgens mij heb jij niet helemaal door wat slotje betekent :o
HyperTrophy schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:58:
Het grote nadeel van een usb schijf is dat je pc aan moet staan wil je het ding kunnen bereiken.
Een nas heeft zijn eigen netwerkpoort en werkt dus ook onafhankelijk van je pc's in je netwerk.

Met 200 euro met 2 schijven is de ds210j de enige synology die haalbaar is.
Maar er zijn natuurlijk nog tig andere merken: [NAS] Het grote NAS Overzicht Topic

[ Voor 13% gewijzigd door job op 08-03-2011 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Laatst online: 01-11-2021
Ook ik ben van plan op korte termijn een Synology i.c.m. met een Popcorn Hour aan te schaffen. Ik zit wel met een paar kleine vraagjes te worstelen.

Laat ik als eerste even mijn doel benoemen;
- Opslag foto's, video, muziek
- Streamen van video naar de TV in de woonkamer
- Bestanden overal toegankelijk
- Simpel webservertje voor hosten van kleine website voor o.a. familiefoto's

Wat ik op dit moment in mijn gedachten heb is de volgende configuratie:
- Synology DS211j
- 2 x Western Digital 2000GB WD20EARS GP
- Popcorn Hour A-210

Waar ik even mee zit is het volgende;

- Mijn internetaansluiting komt binnen in de meterkast, waar ik ook mijn router heb geplaatst. In heel mijn huis maak ik op dit moment gebruik van een draadloos netwerk. Ik vraag mij of het draadloos streamen van bijvoorbeeld HD films van de NAS naar de mediaplayer haalbaar zal zijn ? (afstand meterkast - TV = +/- 5 meter)

- Als het draadloos streamen een slecht idee zal zijn, wat zou dan een logische andere oplossing zijn. Ik zit hierbij te denken aan 2 opties:
* installeren van nog een harddisk in de mediaplayer. Als ik dan bijvoorbeeld een film wil kijken, dan kopieer ik deze wel eerst van de NAS naar de mediaplayer. Of;
* aanschaf van zo'n 'internet-over-stroom' plug. Deze kan ik dan in het stopcontact vlakbij de televisie stoppen, en bedraad op de mediaplayer aansluiten.

(een kabel trekken van de meterkast naar de woonkamer is voor mij niet haalbaar)

Iemand ervaringen/tips o.i.d. ? thnx..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

kattapult schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:04:
Ook ik ben van plan op korte termijn een Synology i.c.m. met een Popcorn Hour aan te schaffen. Ik zit wel met een paar kleine vraagjes te worstelen.

- Synology DS211j
- Popcorn Hour A-210

- Mijn internetaansluiting komt binnen in de meterkast, waar ik ook mijn router heb geplaatst. In heel mijn huis maak ik op dit moment gebruik van een draadloos netwerk. Ik vraag mij of het draadloos streamen van bijvoorbeeld HD films van de NAS naar de mediaplayer haalbaar zal zijn ? (afstand meterkast - TV = +/- 5 meter)

- Als het draadloos streamen een slecht idee zal zijn, wat zou dan een logische andere oplossing zijn. Ik zit hierbij te denken aan 2 opties:
* installeren van nog een harddisk in de mediaplayer. Als ik dan bijvoorbeeld een film wil kijken, dan kopieer ik deze wel eerst van de NAS naar de mediaplayer. Of;
* aanschaf van zo'n 'internet-over-stroom' plug. Deze kan ik dan in het stopcontact vlakbij de televisie stoppen, en bedraad op de mediaplayer aansluiten.

(een kabel trekken van de meterkast naar de woonkamer is voor mij niet haalbaar)

Zo'n internet over het stopcontact (ook wel PowerLan) haalt doorgaans max 200 Mbit en dit zijn dan de duurdere varianten. Dit is theoretisch langzamer dan Wifi-N (300 Mbits). Daarnaast kan het per huishouden verschillen hoe goed dat werkt. Ik heb zelf een 'slimme' energiemeter en dan werkt het dus voor geen meter (2 'modems' op 1 netwerk idee)! Heb je een 3-fasen aansluiting, vergeet het dan ook maar.

Als een kabel trekken geen optie is, dan is Wifi-N met een beetje geluk de beste optie. Zelf heb ik over Wifi-G (54 Mbit/s) nog prima (sd) materiaal lopen streamen naar mijn PS3. Mogelijk dat (Full)HD materiaal wat kritischer wordt, maar dat is een kwestie van proberen. Enige probleem dat ik daarbij had is dat als ik de magnetron aan zette, mijn zoon even niet kon genieten van zijn filmpjes! (zelfde frequentie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:35
Ik heb anders toch echt andere ervaringen m.b.t. powerline. Met Wifi-N heb ik (zelfs onder de meest ideale omstandigheden) nooit meer dan zo'n 70 mbps gehaald. En ondanks dat WIFI tegenwoordig best stabiel kan zijn gebeurt het toch nog te vaak dat de verbinding dropped.

Hier thuis en bij m'n ouders in hun nieuwe huis (waar een slimme meter zit) echt totaal geen probleem met powerline. Zou ook wel raar zijn: Die slimme meter zet hoogstens 'naar buiten toe' een powerline verbinding op, als het al via die techniek gaat.

En 3 fasen, tsja.... wie heeft dat? zelfs in m'n Almeerse huis (met elektrisch koken vanwege stadsverwarming) is alles gewoon 1 fase.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21-09 15:43
ppaddo schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:12:
[...]

Zo'n internet over het stopcontact (ook wel PowerLan) haalt doorgaans max 200 Mbit en dit zijn dan de duurdere varianten. Dit is theoretisch langzamer dan Wifi-N (300 Mbits). Daarnaast kan het per huishouden verschillen hoe goed dat werkt. Ik heb zelf een 'slimme' energiemeter en dan werkt het dus voor geen meter (2 'modems' op 1 netwerk idee)! Heb je een 3-fasen aansluiting, vergeet het dan ook maar.

Als een kabel trekken geen optie is, dan is Wifi-N met een beetje geluk de beste optie. Zelf heb ik over Wifi-G (54 Mbit/s) nog prima (sd) materiaal lopen streamen naar mijn PS3. Mogelijk dat (Full)HD materiaal wat kritischer wordt, maar dat is een kwestie van proberen. Enige probleem dat ik daarbij had is dat als ik de magnetron aan zette, mijn zoon even niet kon genieten van zijn filmpjes! (zelfde frequentie).
Ik gebruik ook PowerLAN om te streamen vanaf m'n Synology naar een ACRyan en vindt het perfect werken,De verbinding is hartstikke stabiel en nog nooit problemen gehad met streamen. Natuurlijk wordt die 200 MBit nooit gehaald, ik geloof er iets van 38 overblijft, maar dan wel zonder drops en dus voldoende om ook HD te streamen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Ook hier een positief verhaal met powerLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:27
Kleine tip voor mensen die via nzbgetweb de nzbget server niet kunnen starten en stoppen, zet php safe mode uit. Duurde bij mij een paar uur voor ik daar achter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:57
Heb nu een probleem waar ik even niet uit kom.
Op mijn DS209 met DSM 3.1-1594, en waarschijnlijk ook pas sinds deze versie, heb ik regelmatig dat de Synology kortstondig de verbinding kwijt is ofzo.
Ik had voorheen wel eens tijdens het streamen naar XBMC dat hij af en toe begon te bufferen, maar volgens mij was dat altijd SABnzbd die wat aan het doen was.

Problemen die ik momenteel ondervind:
- (PHP) Files editen op een netwerkshare met Notepad++: regelmatig dat Notepad++ zegt te hangen. Zowel tijdens het opslaan als typen. Even wachten en het werk weer, maar het was gister gewoon per (maximaal) 5 minuten.
- Netwerkshares kortstondig onbenaderbaar, vooral merkbaar tijdens het bladeren tussen mappen.
- Streamen naar XBMC buffert om de paar minuten voor een paar seconden (Zelfs SD content)
- Pingen naar de Synology geeft vaker een timeout dan pingen vanaf de Synology
- Verbonden via SSH, regelmatig dat er niets op je scherm verschijnt.

Ik heb het probleem op minimaal 2 PC's.
Heb al wat zitten spelen met jumboframes, op dit moment zowel mijn PC als Synology op 4000, al had ik die hiervoor niet aanstaan. Probleem lijkt wel iets minder met deze instelling, maar nog steeds aanwezig. Netwerksnelheid is an sich niet super, maar ook weer niet bijzonder slecht. Meestal tegen de 20-25 MB/s.
Tijdens de problemen zie ik ook geen vreemde dingen in de resource monitor, CPU gebruik komt normaal niet veel hoger dan 5%, tenzij er even een cronjob of SABnzbd download loopt. Geheugen is met 46% ook nog lang niet vol, en netwerk doet ook niets. (No pun intended...)

En op le interwebz kom ik veel tegen, maar dit niet. Iemand die het herkend, danwel tips/oplossingen heeft?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44

De DS211j heeft een erg langzame processor/weinig geheugen, voor het streamen van media is ie ruim voldoende, maar als je photo station aanzet(wat nodig is om je fotos op het internet te zetten) gaat hij alle fotos converteren naar een thumbnail, wat met erg veel fotos ontzettend lang gaat duren.

Die van mij deed ongeveer een week om 38GB aan fotos te converteren en in die tijd staat de processor constant op 100%

[ Voor 40% gewijzigd door Dorest0rm op 09-03-2011 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dorest0rm schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:45:
[...]

De DS211j heeft een erg langzame processor/weinig geheugen, voor het streamen van media is ie ruim voldoende, maar als je photo station aanzet(wat nodig is om je fotos op het internet te zetten) gaat hij alle fotos converteren naar een thumbnail, wat met erg veel fotos ontzettend lang gaat duren.

Die van mij deed ongeveer een week om 38GB aan fotos te converteren en in die tijd staat de processor constant op 100%
Ik zou een machine toch niet af- of aanraden op basis van een eenmalige (per foto) actie. Ik neem toch niet aan dat hij 24/7 foto's erop gaat plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Laatst online: 01-11-2021
Dorest0rm schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:45:
[...]

Ik neem aan dat ik niet verplicht ben Photostation te gebruiken maar dat ik ook zelf een (php/mysql) site kan hosten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Laatst online: 19-09 12:44
kattapult schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:51:
[...]

Ik neem aan dat ik niet verplicht ben Photostation te gebruiken maar dat ik ook zelf een (php/mysql) site kan hosten ?
Uhm ja, dat is natuurlijk gewoon mogelijk, ik dacht daar zelf eigenlijk niet aan. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

[off-topic]Mocht je toch interesse hebben, ik heb nog wel een setje PowerLAN van Net-X liggen voor een paar tientjes. De 200Mbit variant.)

Toch aardig om te zien dat er zulke verschillende resultaten zijn met die dingen. Bij ons in de straat is echt niemand blij met die gevallen, terwijl een maatje van mij nu een van mijn setjes gebruikt en ook helemaal heppie de peppie is!

Overigens moet een DS 211J prima aan jouw wensen kunnen voldoen.

[ Voor 1% gewijzigd door PaT op 09-03-2011 11:47 . Reden: type even toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Mijn internetaansluiting komt binnen in de meterkast, waar ik ook mijn router heb geplaatst. In heel mijn huis maak ik op dit moment gebruik van een draadloos netwerk. Ik vraag mij of het draadloos streamen van bijvoorbeeld HD films van de NAS naar de mediaplayer haalbaar zal zijn ? (afstand meterkast - TV = +/- 5 meter)
Ik heb zelf een Airport Extreme, en die ondersteund dual-band (2,4 GHz/5 Ghz) Wifi. Ik kan zonder problemen elk 1080p MKV'tje streamen over de 5 GHz band met WiFi-N. De afstand tussen mijn router en MacBook is ook ongeveer een meter of 5, en beide apparaten staan in dezelfde kamer.

Kortom, het is haalbaar, maar ik weet niet of dat voor jouw situatie ook geldt. Wat voor router heb je?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-09 22:14

- Synology DS211j
- Popcorn Hour A-210

Ik zou het gewoon even uitproberen voordat je die NAS koopt. De bottleneck wordt namelijk niet die NAS, maar de wireless connectie (of eventueel je netwerk-over-stroom plug)

Hang een computer tijdelijk met een kabel aan je router en stream vanaf die computer wireless een HD film naar een andere computer die staat op de plaats waar je je mediaplayer wilt neerzetten. Dat geeft je waarschijnlijk een redelijke indicatie van de performance die je straks kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

eymey schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 08:34:
En 3 fasen, tsja.... wie heeft dat? zelfs in m'n Almeerse huis (met elektrisch koken vanwege stadsverwarming) is alles gewoon 1 fase.
Dat kom vrij vaak voor hoor Alle stopkontakten zijn ieder voor zich wel één fase, maar ze zitten niet allemaal op dezelfde fase. En zolang je dus binnen 'dezelfde' fase blijft werkt het prima en kan je bv vanuit de kelder tot op de zolder een prima verbinding krijgen. Maar als je binnen één enkele kamer toevallig twee stopkontakten neemt die ieder op een andere fase zitten gaat het in een keer veel slechter of helemaal niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_stage
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Ronald_stage

wat kan je hier nog zeggen

op mijn DS107+ kreeg ik Sickbeard maar niet aan de praat.

uit eindelijk heb ik het gevonden, Sickbeard werkt niet samen met de Merty Package installatie van SABnzbd voor de 107+ op een 207+ werkte het wel.

via IPKG sabnzbdplus (en python etc) gedownload en werkt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:35
Hier in Almere ben ik tot nu toe alleen maar 1-fase aansluitingen tegen gekomen (staat ook gewoon netjes op de electriciteitsmeter).... Er zijn hier ook talloze mensen door KPN op glasvezel aangesloten met powerline netwerkjes (met devolo's) voor de IPTV (mensen die bv. geen UTP kabel naar de tv-hoek wilden).

Wil verder ook niet beweren dat, omdat het hier zo is, het elders niet zo is. Maar je hoeft mij het verschil niet uit te leggen tussen een fase en een stopcontact ;).

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 09-03-2011 15:10 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
maartend schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 10:16:
Ook hier een positief verhaal met powerLAN.
Hier een négatief verhaal over Powerline adapters.
Afgelopen weekend men DS211j gekocht met voor men ouders in de living een WDTV Live. Op de plaats waar de TV staat is het Wireless (g) signaal maar +- 8Mbit/s. Dat gaat om Divx e.d. zonder haperingen te kunnen streamen, maar je moet wel ff wachten op je buffer in het begin of tijdens het doorspoelen. Als er dan nog iemand wireless zit te surfen op zijn laptop, blijft er van die 8Mbit niet veel meer over....

Er ligt geen ethernet naar de TV, dus dacht ik aan Powerline adapters. Setje van Belkin gekocht.
"200mbit/s" staat op de doos. Bullshit natuurlijk want de ethernet port van dat ding is maar 100Mbit, en in praktijk is 100Mbit over een ethernet kabel toch maar +-80Mbit. Rekening houdend met storingen op de lijn hoopte ik toch op +-40Mbit/s........ Raad eens hoeveel ik haal met die adapters? ............... 8Mbit/s :@:@

Ik haal 35Mbit/s in het BESTE geval (zelfde kamer, rechtstreeks op de stopcontacten). Steek je ze op verlengkabels+contactdoos, en in een andere kamer, en je mag jezelf gelukkig prijzen als je nog signaal hebt..... Je mag het al helemáál vergeten achter een stopcontact met overspanningsbeveiliging......

Later dus toch eens cat5e leggen naar de TV.....

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-06-2022
Buzz_Fuzz schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 17:05:
[...]

Hier een négatief verhaal over Powerline adapters.
Afgelopen weekend men DS211j gekocht met voor men ouders in de living een WDTV Live. Op de plaats waar de TV staat is het Wireless (g) signaal maar +- 8Mbit/s. Dat gaat om Divx e.d. zonder haperingen te kunnen streamen, maar je moet wel ff wachten op je buffer in het begin of tijdens het doorspoelen. Als er dan nog iemand wireless zit te surfen op zijn laptop, blijft er van die 8Mbit niet veel meer over....

Er ligt geen ethernet naar de TV, dus dacht ik aan Powerline adapters. Setje van Belkin gekocht.
"200mbit/s" staat op de doos. Bullshit natuurlijk want de ethernet port van dat ding is maar 100Mbit, en in praktijk is 100Mbit over een ethernet kabel toch maar +-80Mbit. Rekening houdend met storingen op de lijn hoopte ik toch op +-40Mbit/s........ Raad eens hoeveel ik haal met die adapters? ............... 8Mbit/s :@:@

Ik haal 35Mbit/s in het BESTE geval (zelfde kamer, rechtstreeks op de stopcontacten). Steek je ze op verlengkabels+contactdoos, en in een andere kamer, en je mag jezelf gelukkig prijzen als je nog signaal hebt..... Je mag het al helemáál vergeten achter een stopcontact met overspanningsbeveiliging......

Later dus toch eens cat5e leggen naar de TV.....
Is de netwerkkaart waar je dat ding op aansluit wel een GBIt netwerkkaart dan? Ik heb zelf ook weleens met een Belkin powerline adaptertje geklooit en die gaf met GBit keurig 200MBit aan. Haal je niet natuurlijk, daarniet van, maar toch.

Ik heb zelf een Synology aan een Linksys N routertje hangen (met een zooitje switches en 2 verdiepingen ertussen), dit performt perfect met mn 2 CFullHDMA mediaplayers, eentje via GBit aangesloten en dan gaat 1080 prima. Met wireless werkt ie nog net met 720 materiaal. 1080 is dan toch teveel van het goede..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Heeft iemand een beetje verstand van Linux? Er zit namelijk waarschijnlijk een fout in mijn config-file van CouchPotato (een applicatie die ik op m'n synology draai). Als ik nu naar het config-tabblad ga in CouchPotato krijg ik een 500 internal server error.

Het log van CouchPotato geeft het volgende aan:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/1H263u1i3x3I1E3K1H2R/Schermafbeelding_2011-03-10_om_11.31.22.png

Dat doet me er aan denken dat er iets niet goed zit in de 'global' sectie van de config-file. Alleen ik ben redelijk noob, dus ik heb echt geen idee wat er fout zit... De global sectie van de config file ziet er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2D1Z0F3l0c1R2U2j2B2d/Schermafbeelding_2011-03-10_om_11.41.33.png

Heeft iemand enig idee? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt erop dat je requiredWords moet defineren?

Disclaimer: ik heb geen ervaring met CouchPotato :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, de foutmelding zegt dat de variable requiredWords niet gedefnieerd is in het Global gedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Julian, probeer eens een line in te voegen onder ignorewords met
code:
1
requiredwords =

Zonder parameter erachter moet het wel werken.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ik meld me hier maar is!

Voor een zacht prijsje een Synology DS408 met 4x1TB kunnen overnemen van een bekende.
Deze heb ik sinds maandag in bezit. Maandagavond een nieuwe raid config gebouwd van 4x1TB in raid5. Hiermee is de NAS zo'n 6 uur bezig geweest om deze te builden. Valt ansich wel mee denk ik zo.

Sinds dinsdag bezig met data kopieren. Al mijn foto's/muziek en films komen erop te staan. Films en foto's staan erop, ben nu nog bezig met mijn muziek collectie uit te pluizen.

Kan voor de rest nog niet heel veel over de nas zeggen behalve dat het me al wel goed bevalt voor wat ik er tot nu toe mee heb gedaan. Kwa snelheid zit het wel goed, zo'n 35 mb/s max met het wegschrijven van bestanden. Full HD film streamen naar m'n PS3 gaat ook zonder problemen, hier komt nog wel een mediaspeler voor in de plaats. Hardeschijven zijn zo'n 30 tot 34 graden.

De nieuwste DSM 3.1 software draait erop. Zag iets terug in dit topic dat iemand met deze config problemen ondervond?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@JanHenk
Het is weer eens gelukt met je hulp! Ontzettend bedankt! Ik heb nu git de deur uit gedaan en gebruik de ingebouwde updater :-), werkt ook wat makkelijker.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Ik heb inmiddels mn NAS (de DS211) binnen en werkt naar behoren.

Nu ben ik echter bezig om PS3Mediaserver erop te krijgen maar dat gaat niet zo makkelijk als ik dacht. Ik ben al een heel eind maar zit nu vast. De laatste log is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
DiskStation> ./PMS.sh
Toolkit error: Cannot load AWT toolkit: gnu.java.awt.peer.gtk.GtkToolkit
GUI environment no available
Switching to console mode
[main] TRACE 22:22:06.424 Starting Java PS3 Media Server v1.20.412
[main] TRACE 22:22:06.429 by shagrath / 2008-2010
[main] TRACE 22:22:06.431 http://ps3mediaserver.blogspot.com
[main] TRACE 22:22:06.432 http://code.google.com/p/ps3mediaserver
[main] TRACE 22:22:06.432
[main] TRACE 22:22:06.433 Java 1.5.0-GNU Classpath
[main] TRACE 22:22:06.434 OS Linux arm 2.6.32.12
[main] TRACE 22:22:06.435 Encoding: UTF-8
[main] TRACE 22:22:06.497 Temp folder: /tmp/javaps3media
[main] TRACE 22:22:06.541 Error in MediaInfo Library loading: com/sun/jna/Native
[main] TRACE 22:22:06.543 Make sure you have libmediainfo and libzen installed
[main] TRACE 22:22:06.544 The server will now use the less accurate ffmpeg parsing method
[main] TRACE 22:22:06.638 Loading configuration file: Kuro.conf
[main] TRACE 22:22:06.679 Loading configuration file: Philips.conf
[main] TRACE 22:22:06.712 Loading configuration file: PS3.conf
[main] TRACE 22:22:06.753 Loading configuration file: FreeboxHD.conf
[main] TRACE 22:22:06.785 Loading configuration file: Realtek.conf
[main] TRACE 22:22:06.809 Loading configuration file: XBOX360.conf
[main] TRACE 22:22:07.187 Loading configuration file: XBMC.conf
[main] TRACE 22:22:07.219 Loading configuration file: WDTVLive.conf
[main] TRACE 22:22:07.237 Loading configuration file: Samsung.conf
[main] TRACE 22:22:07.254 Loading configuration file: PopcornHour.conf
[main] TRACE 22:22:07.270 Loading configuration file: Bravia5500.conf
[main] TRACE 22:22:07.295 Loading configuration file: Bravia4500.conf
[main] TRACE 22:22:07.388 Loading configuration file: FreecomMusicPal.conf
[main] TRACE 22:22:07.411 Loading configuration file: Streamium.conf
[main] TRACE 22:22:07.459 Loading configuration file: BraviaEX.conf
[main] TRACE 22:22:07.490 Checking font cache... launching simple instance of MPlayer... You may have to wait 60 s                econds !
[main] TRACE 22:22:08.511 [-6] Cannot launch MPlayer / Check the presence of /usr/pms/mplayer ...
[main] TRACE 22:22:09.627 [-6] Cannot launch MPlayer / Check the presence of /usr/pms/mplayer ...
[main] TRACE 22:22:09.628 Done!
[main] TRACE 22:22:09.734 Registering transcoding engine FFmpeg Audio
[main] TRACE 22:22:09.751 Registering transcoding engine MEncoder
[main] TRACE 22:22:09.755 Registering transcoding engine MPlayer Audio
[main] TRACE 22:22:09.758 Registering transcoding engine MEncoder Web
[main] TRACE 22:22:09.761 Registering transcoding engine MPlayer Video Dump
[main] TRACE 22:22:09.763 Registering transcoding engine MPlayer Web
[main] TRACE 22:22:09.768 Registering transcoding engine TsMuxer
[main] TRACE 22:22:09.770 Registering transcoding engine Audio High Fidelity
[main] TRACE 22:22:09.774 Registering transcoding engine VideoLan Audio Streaming
[main] TRACE 22:22:09.775 Registering transcoding engine VideoLan Video Streaming
[main] TRACE 22:22:09.777 Registering transcoding engine Raws Thumbnailer
[main] TRACE 22:22:10.933 Scanning network interface lo / lo
[main] TRACE 22:22:10.935 Scanning network interface eth0 / eth0
[main] TRACE 22:22:10.937 Using address /10.0.0.9 found on network interface: name: eth0 (eth0) addresses: /10.0.0                .9; /fe80:0:0:0:211:32ff:fe0a:51ec;
[main] TRACE 22:22:10.939 Created socket: /10.0.0.9:5001
[main] TRACE 22:22:13.049 Switching to random UUID cause there's an error in getting UUID from MAC address: getHar                dwareAddress
[main] TRACE 22:22:13.073 Using following UUID: a1a5b3d2-2e82-3bd6-b878-d26feacc2c7d
[main] TRACE 22:22:17.554 It's ready! You should see the server appears on XMB
Maar er is dus niets te zien op de PS3. Iemand een verdere clou?

Ander probleem wat dus te zien is dat hij Mplayer niet kan vinden. Of dat de oorzaak is dat de server niet zichtbaar is kan ik niet zeggen. Ik kan echt nergens vinden hoe ik Mplayer package op de synology geïnstalleerd krijg. Ik heb al gekeken of ik het kan compilen maar er zitten geen compile packages op deze linux editie dus dat lukte ook niet.

Ik hoop dat er mensen zijn die me een duw in de goede richting kunnen geven.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:27
Nog zo'n handige tip voor NZBGet met snelle verbindingen: Zet "Direct Write" aan. Waarom?

Van:
code:
1
average download rate:  8592 KB/s

Naar:
code:
1
average download rate:  10120 KB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@ChiLLeR
Was het wel mogelijk om PS3 media server erop te krijgen? Omdat het Java based is... Of boeit dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
CarpeVentum schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:00:
@ChiLLeR
Was het wel mogelijk om PS3 media server erop te krijgen? Omdat het Java based is... Of boeit dat niet?
Ja dat lukt wel, daar zie je ook mijn log output van. Je installeerd gewoon een java, op de DS211 heb ik jamvm gebruikt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopiëren naar DS411+ hapert; normaal?

Ik zet de bestanden van mijn ex DS207+ (schijf in PC gestopt+Ext2VolumeManager) over naar mijn DS-411+ (Raid5).
Vooral bij mappen met heel veel kleine bestanden valt het mij op dat het kopiëren vaak voor lange tijd stopt om dan weer te hernemen.
Dit kopiëren gaat overigens slechts maar met ongeveer 200KB/s, terwijl ik met grote bestanden toch tot 60 MB/s haal. Zo heeft een map van 468MB met 4 folders en 6000 bestanden 49' gevergd.
Bij het broncontrole overzicht zie je duidelijk pieken van 200 tot 500 KB/s met tussenpauzen van ongeveer een minuut.
Is dit normaal?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2011 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Mijn DiskStation begint steeds trager te worden, eerst is er het convert process dat ik al 2 weken handmatig moet killen als ik wil dat hij bereikbaar blijft. Nu blijkt de AFP service ook al alles van het systeem te vragen, samen met het hulp process 'cnid_dbd' die voor de indexering van AFP zorgt. Al die vertraging zorgt ervoor dat volumes niet automatisch gemount worden wanneer ik op een pc inlog, en dus mag ik ze manueel gaan mounten. Dit doet een serieuze afbreuk aan de gebruikservaring en hopelijk fixen ze dit in een volgende update.

Nog mensen van wie na de 3.1 update hun DiskStation merkbaar trager is geworden?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

Ik heb op dit moment een DS409+ draaien met 3 schijven in Jbod.

Mocht ik de schijven er nu uithalen en daarna op dezelfde plek er weer in doen (is niet aan geweest in tussentijd) heeft hij dat dan in de gaten en gaat hij een dan een langdurige data integrity check doen of heeft hij niks in de gaten en alles is als gewoon.

De reden dat ik dit vraag is omdat ik binnenkort zelf een casemod of eigenlijk een compleet nieuwe kast er om heen wil bouwen.

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Op 2 maart, dus 10 dagen geleden heb ik DSM 3.1 geïnstalleerd. Meteen daarop is het proces "Convert" begonnen. Deze schijnt thumbnails te maken voor de iPad (heb ik niet). Doordat de CPU steeds op 100% staat kan ik geen 13GB mkv+DTS films meer streamen van m'n DS210J zonder stotteren.

Ik heb geprobeerd het proces met "kill" in een SSH sessie te beëindigen, maar dat werkte niet.

Ik heb ~6000 foto's van in totaal 13 GB. M'n DS210J staat 24/7 aan.

Iemand enig idee of dit normaal is en of ik er iets aan kan doen?

Edit: Vandaag 13/03/2011 was ie eindelijk klaar. 3min per foto gemiddeld.

[ Voor 10% gewijzigd door immetjes op 13-03-2011 12:38 . Reden: Geen 1.5TB aan foto's maar ietsjes minder. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik heb ook 3.1 beta, maar heb eigenlijk nergens last van; alles lijkt nog hetzelfde. Geen idee welke processen er draaien en hoeveel cpu ze gebruiken, maar ik kan gewoon nog downloaden, streamen, kopieren, uploaden, alles...Maar ik heb er dan ook geen foto's op staan. Louter muziek en films. Foto's komen er dus voorlopig ook niet op, thanks voor de onbedoelde tip :/
En ik heb ook een DS210J die 24/7 draait...

[ Voor 21% gewijzigd door CarpeVentum op 12-03-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ruward schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:08:
Iemand enig idee of dit normaal is en of ik er iets aan kan doen?
Dat is normaal, en hoe je het kan stoppen is hier al besproken.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 12-03-2011 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

job schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:21:
[...]

Dit is al een paar keer besproken hier in het topic.
Ik heb veel hierover gelezen en dit topic doorzocht. Blijkbaar kan "Convert" niet ge-killed worden. Oplossing is om alles te verplaatsen naar een PC en via de manager weer terug te zetten. Het stopt vanzelf.

Dat is allemaal wel leuk, maar het helpt me niets als ik NU een film (13GB mkv + DTS) wil zien. Ik denk ik vraag het toch even. Misschien dat een Linux-pro toch iets weet om "Convert" even te pauzeren.

[ Voor 9% gewijzigd door immetjes op 12-03-2011 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

CarpeVentum schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:17:[...], thanks voor de onbedoelde tip :/
You're welcome!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
ruward schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 23:26:
Ik heb veel hierover gelezen en dit topic doorzocht. Blijkbaar kan "Convert" niet ge-killed worden. Oplossing is om alles te verplaatsen naar een PC en via de manager weer terug te zetten. Het stopt vanzelf.

Dat is allemaal wel leuk, maar het helpt me niets als ik NU een film (13GB mkv + DTS) wil zien. Ik denk ik vraag het toch even. Misschien dat een Linux-pro toch iets weet om "Convert" even te pauzeren.
Dan heb je toch niet goed genoeg gezocht:
EricEric752 in "Het grote Synology topic deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Idd, dank u: /usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh stop

een "/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh start" met een restart start de convert functie.

[ Voor 14% gewijzigd door immetjes op 13-03-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb zopas een ds211j aangeschaft en 2x2TB hd's

beide HD's geinstalleerd als aparte volumes,
(wil geen raid of jbod gebruiken)

in 1kamer heb ik popcornhour die media van NAS moet afspelen, dit werkt met mediaserver vanaf 1 volume maar niet van beide wat bedoeling was

heb hierna met config file editor sharebind gemaakt
mount --bind /volume2/ARCHIEF/VIDEO /volume1/video

nu zie ik bestanden die ik op volume 2 plaats wel in volume1 alsook op popcornhour maar deze speelt dit niet af(uitroepteken achter bestand)

wat kan het probleem zijn?
en is er ook de mogelijk om yamj te gebruiken

---------------------------------------------------------------------
2de situtatie is xbmc op pc installed, (nog niet aan begonnen)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2011 01:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx
  • Laatst online: 09:32

spanx

_Sp[A]nX_

Ik heb sinds kort een 211j en ik heb nog een conceptronic ch3snas.

Met de ch3snas had ik de mogelijkheid om een raid mirror opstelling te maken van xx gb en de overige ruimte als jbod in te Stellen.......

Is dit ook mogelijk met de synology?

Damn it's good 2b a Tweaker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

spanx schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:27:

Met de ch3snas had ik de mogelijkheid om een raid mirror opstelling te maken van xx gb en de overige ruimte als jbod in te Stellen.......

Volgens mij wel. Weet het niet zeker. Moet je even een handleiding downloaden van de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

spanx schreef op zondag 13 maart 2011 @ 08:27:

Alleen als je het via de cli doet, anders niet.
offtopic:
Deze vraag heb ik hier eerder al een keer voorbij zien komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Cli?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

command line interface. Dus via Telnet of SSH. Ik dacht dat het ook via DSM kon tegenwoordig (sinds DSM3.1), maar dat zal in de handleiding staan

[ Voor 24% gewijzigd door wontcachme op 13-03-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spanx

spanx

_Sp[A]nX_

Ik ga de handleiding nogmaals bekijken , bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-09 15:48
Mensen, ik heb problemen met mijn Diskstation 110j (versie 3.1, laatste versue dus) in combinatie met een Iomega Screenplay. De screenplay ziet namelijk de diskstation niet als netwerk-schijf. Ik heb enkele shares aangemaakt die vanzelf zichtbaar zouden moeten worden op de Iomega Screenplay en dit gebeurt niet. IP-adressen e.d. zijn goed, alle apparaten krijgen netjes van de router een eigen IP-adres.

Ik weet zeker dat het aan de diskstation ligt, aangezien de Screenplay wél de shares op mijn Ubuntu server ziet.. wat zou ik kunnen doen om de combinatie screenplay + diskstation goed te laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Smeerbartje: Control Panel -> Win/Mac/NFS -> Enable NFS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopiëren van DS411+ naar PC van 15 naar 52 MB/s en meer?

Het gaat hier om het kopiëren vanaf de DS411+ (RAID5 4x WD20EARS) van een ganse mappenverzameling (600GB) grote bestanden (meestal 3 a 4 GB) naar een nieuw NTFS-gepartitioneerde en W7 geformatteerde schijf in een krachtige PC (Intel quad i-7 860 met 8 GB DDR3 op een ASUS P7P55D_moederbord). Ideale omstandigheden en toch haalde ik maar zo'n 15 MB/s. Dit ook toen ik de syno direct aan de PC ging en ook toen ik de syno liet schrijven naar mijn ssd schijf.
Dan maar gaan zoeken in de netwerkinstellingen.
Ik heb een (verplichte) Sagem Fast 3464 VDSL moderm-router en een D-Link DGS-1005D Gigabit switch Green Ethernet waar syno en PC met een Realtek PCIe GBE Family Controller (RTL8167) op zitten.
Het bleek dat de switch 9kB MTU jumbo frames ondersteunt, hetgeen ook instelbaar bleek in netwerkinstellingen van de DS411+.
Met deze instellingen heb ik mijn kopieerwerk kunnen uitvoeren met doorgaans zo'n 52 MB/s.
Omdat ik hiermee nog ver onder de performantie zit die Synology en sommige reviews aangeven, vraag ik mij af of er nog zo'n zaken zijn waarmee ik mijn prestaties zou kunnen verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de DS411+ link aggregatie ondersteunt zou je dat nog kunnen proberen. Moet je switch het natuurlijk
ook ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:31:
Misschien kan je eens een test doen (bijvoorbeeld met atto) om te zien welke disk snelheid je met je pc bereikt, mijn ervaring (weliswaar met Seagates) is dat de NAS het netwerk volledig dicht trekt.
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:02:
Als de DS411+ link aggregatie ondersteunt zou je dat nog kunnen proberen. Moet je switch het natuurlijk
ook ondersteunen.
Voor dit heb je minimaal twee netwerk aansluitingen nodig... ;)

[ Voor 29% gewijzigd door lier op 13-03-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Van mijn ds411+ naar de pc haal ik ongeveer 70MB/s. Het wordt langzamer naarmate mijn pc HD voller wordt. Het schrijven gaat ook rond die snelheid meen ik. Weet die cijfers niet meer uit mijn hoofd. Dit allemaal zonder Jumbo Frames. Als ik die aanzet haal ik langzamere snelheden :z

Ik test de snelheid door één file te nemen van +- 5GB en dit via cmd te FTPen van en naar de NAS.

[ Voor 15% gewijzigd door wontcachme op 13-03-2011 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik zit een klein beetje met een luxe probleem. Ik heb 5 x HD203WI disken in mijn DIY NAS. Wil toch graag naar een DS1511+ overstappen. Nu wil ik dit doen met 100% databehoud. Wat is de meest handige manier om te werk te gaan?

Moet ik alsnog 5 x 2TB drives EXTRA gaan kopen? En dan simpelweg de data kopieren van DIY NAS --> DS1511+ ? Dan heb ik dus 2 x een set van RAID 5 (16Tb effectief) ipv een grote RAID 5 set (hoewel RAID 6 dan geen overbodige luxe is)

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klojum
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22-09 21:32
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:31:
...
Met deze instellingen heb ik mijn kopieerwerk kunnen uitvoeren met doorgaans zo'n 52 MB/s.
Omdat ik hiermee nog ver onder de performantie zit die Synology en sommige reviews aangeven, vraag ik mij af of er nog zo'n zaken zijn waarmee ik mijn prestaties zou kunnen verbeteren?
Ik heb hier de ervaring dat jumboframes de boel alleen maar verstoren. Teveel hickups en kennelijk andere obstakels doen de transfersnelheid alleen maar inkakken. Geen idee welk onderdeel de boel verstiert: de diskstation, de switch, de pc-nic... Ik heb alles gewoon weer teruggezet naar de default settings, dat werkt het beste.

De snelste transfers gaan bij mij via FTP, tussen de 60 en 80 MB/s, via SMB is het hooguit 40MB/s. Ondertussen wat langzamer, de disks raken wat vol. Ook heb ik, just in case, kortere CAT-6 STP-kabels geplaatst. Alle kleine beetjes helpen, zeg maar.

[ Voor 5% gewijzigd door Klojum op 14-03-2011 13:24 . Reden: tiepvautjes... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ibidem schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:07:
Ik zit een klein beetje met een luxe probleem. Ik heb 5 x HD203WI disken in mijn DIY NAS. Wil toch graag naar een DS1511+ overstappen. Nu wil ik dit doen met 100% databehoud. Wat is de meest handige manier om te werk te gaan?

Moet ik alsnog 5 x 2TB drives EXTRA gaan kopen? En dan simpelweg de data kopieren van DIY NAS --> DS1511+ ? Dan heb ik dus 2 x een set van RAID 5 (16Tb effectief) ipv een grote RAID 5 set (hoewel RAID 6 dan geen overbodige luxe is)
Hoeveel ruimte heb je in totaal in gebruik. Je kan namelijk ook gebruik maken van online expansion (RAID set van meer disks voorzien). Dan zou je bij het data over zetten initieel van minder disks uit kunnen gaan en deze dan aanvullen met de HD203WI tot vijf disks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op zondag 13 maart 2011 @ 21:04:
[...]

Misschien kan je eens een test doen (bijvoorbeeld met atto) om te zien welke disk snelheid je met je pc bereikt, mijn ervaring (weliswaar met Seagates) is dat de NAS het netwerk volledig dicht trekt.
Mijn test met atto: ik geraak maximaal net boven de 100 MB/s.

In verband met disksnelheid heb ik ook getest met het schrijven van DS411+ naar ssd schijf (OCZ Vertex 2_120GB): dit levert een winst op van 5 MB/s naar 57 MB/s.

Moet ik uit de atto test onthouden dat ik maximaal 100 MB/s kan bereiken of leer jij daar iets meer uit?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
lier schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:37:
[...]

Hoeveel ruimte heb je in totaal in gebruik. Je kan namelijk ook gebruik maken van online expansion (RAID set van meer disks voorzien). Dan zou je bij het data over zetten initieel van minder disks uit kunnen gaan en deze dan aanvullen met de HD203WI tot vijf disks.
Heb van de 8Tb momenteel zo'n 5Tb in gebruik.

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:54:
Mijn test met atto: ik geraak maximaal net boven de 100 MB/s.

In verband met disksnelheid heb ik ook getest met het schrijven van DS411+ naar ssd schijf (OCZ Vertex 2_120GB): dit levert een winst op van 5 MB/s naar 57 MB/s.

Moet ik uit de atto test onthouden dat ik maximaal 100 MB/s kan bereiken of leer jij daar iets meer uit?
De atto test was bedoeld om eventueel je disk uit te sluiten.

Ik vind namelijk de waarden nogal laag...is je NAS misschien nog enorm aan het indexeren of zoiets?
Vindt er voordat je gaat kopiëren veel disk I/O plaats?
Ibidem schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:56:
Heb van de 8Tb momenteel zo'n 5Tb in gebruik.
Voor 5 TB heb je in ieder geval vier disks nodig, zou dus met 1 disk minder kunnen...

[ Voor 15% gewijzigd door lier op 14-03-2011 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klojum schreef op maandag 14 maart 2011 @ 13:22:
[...]
De snelste transfers gaan bij mij via FTP, tussen de 60 en 80 MB/s, via SMB is het hooguit 40MB/s. Ondertussen wat langzamer, de disks raken wat vol. Ook heb ik, just in case, kortere CAT-6 STP-kabels geplaatst. Alle kleine beetjes helpen, zeg maar.
Ik heb getest met een bestand van 3.5 GB (3798663168 bytes) met FTP cmd
get = 68728 Kbytes/sec = 67.1 MB/s (55.27 sec)
put = 71116 = 69.4 MB/s (53.41 sec)
get opnieuw = 69932 = 68.3 MB/s (54.32 sec)

Ik kom dus in uw omgeving.
Met een test met een transfer van slechts 1 groot bestand vrees ik echter de invloed van de cache (PC heeft 8 GB, DS411+ heeft 1 GB, cache op de schijven... ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
Ik heb hier de ervaring dat jumboframes de boel alleen maar verstoren. Teveel hickups en kennelijk andere obstakels doen de transfersnelheid alleen maar inkakken. Geen idee welk onderdeel de boel verstiert: de diskstation, de switch, de pc-nic... Ik heb alles gewoon weer teruggezet naar de default settings, dat werkt het beste.
Informatie uit helpfunctie van DS411+:
"Jumbo Frames zijn Ethernet frames met meer dan 1500 bytes Maximum Transmission Unit (MTU), wat het versturen van grote bestanden over Ethernet veel efficiënter maakt.
Het kan alleen worden ingeschakeld in een gigabit netwerkomgeving.
Om ervoor te zorgen dat Jumbo Frames correct werken, moeten alle computers en apparaten die via het netwerk met uw DiskStation zijn verbonden het ondersteunen en dezelfde MTU-waarde gebruiken."

Bij mij liep het mis toen ik moest streamen naar de Popcorn C-200.
Het is overigens al langer bekend dat die gigabit specificatie van de C-200 niets voorstelt.
Dan maar de Jumbo frames MTU 9000 uitgezet op de DS411+ maar aan gelaten op de Realtek van de PC.
Gelukkig leverde dit geen snelheidsverlies op.

Ik geloof al lang niet meer in de uitzonderlijke testresultaten van producenten en veel reviews vertaald naar de dagdagelijkse realiteit, maar graag krijg ik suggesties of tips om de prestaties van mijn DS411+ te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:35
Ik heb nog een "oude" Ds-106e met DSM 2.3 en wil hier 3.0 draaien (vanwege SABNZB). Maar kan geen guide vinden hoe dit te doen?

(en ja ik weet dat het niet de "normale" wegen zal gaan)

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Waarom zou je 3.0 nodig hebben voor sabnzbd?
Bootstrappen, en je zou sabnzbd moeten kunnen installeren (inclusief benodigdheden).

Dat is een makkelijkere manier dan een hack naar 3.0.

[ Voor 86% gewijzigd door job op 14-03-2011 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Hier was net spontaan mijn NAS niet meer benaderbaar! Via de browser niet, via de interface niet en ook niet via ftp.
Dus ik denk ik druk de powerknop even in zodat de NAS uitgaat maar dit is inmiddels al een uur geleden en het powerlampje knippert nog steeds.

De NAS is nog wel te pingen.
Kan ik stroomstekker er zo uit trekken of ik moet toch wachten totdat de NAS zichzelf heeft afgesloten?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lier schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:04:
[...]

De atto test was bedoeld om eventueel je disk uit te sluiten.

Ik vind namelijk de waarden nogal laag...is je NAS misschien nog enorm aan het indexeren of zoiets?
Vindt er voordat je gaat kopiëren veel disk I/O plaats?
Broncontrole geeft 9% geheugengebruik en CPU blijft praktisch 0 (om eventjes tot 7% te pieken).

Ik heb niets van indexeren aangezet en ik gebruik ook geen photostation e.d., gewoon streamen naar mediaplayer met nfs en als fileserver voor mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

quote:
[...]
[/quote]
Verwijderd schreef op maandag 14 maart 2011 @ 14:26:
[...]

Informatie uit helpfunctie van DS411+:
"Jumbo Frames zijn Ethernet frames met meer dan 1500 bytes Maximum Transmission Unit (MTU), wat het versturen van grote bestanden over Ethernet veel efficiënter maakt.
Het kan alleen worden ingeschakeld in een gigabit netwerkomgeving.
Om ervoor te zorgen dat Jumbo Frames correct werken, moeten alle computers en apparaten die via het netwerk met uw DiskStation zijn verbonden het ondersteunen en dezelfde MTU-waarde gebruiken."

Bij mij liep het mis toen ik moest streamen naar de Popcorn C-200.
Het is overigens al langer bekend dat die gigabit specificatie van de C-200 niets voorstelt.
Dan maar de Jumbo frames MTU 9000 uitgezet op de DS411+ maar aan gelaten op de Realtek van de PC.
Gelukkig leverde dit geen snelheidsverlies op.

Ik geloof al lang niet meer in de uitzonderlijke testresultaten van producenten en veel reviews vertaald naar de dagdagelijkse realiteit, maar graag krijg ik suggesties of tips om de prestaties van mijn DS411+ te verbeteren.
Ik heb nog wat opgezocht en dit gevonden:
"Jumbo frames is a legacy hack added for more payload when using NFS, which was a UDP based protocol.
Now you should use NFS over TCP, and with TCP windows, you end up with more data on the wire than UDP with jumbo frames, without all the incompatibilities and hassles that includes."

Ik wil dit wel eens proberen, maar misschien kan een kenner mij de moeite besparen.

Ik gebruik enkel jumbo frames omdat ik anders maar 15 MB/s kan schrijven van de syno 411+ naar mijn W7 PC.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

ik heb gisteren een DS211J Synology NAS besteld met 2x 2TB Samsung HD204UI schijven. Nu lees ik op de site van Synology dat als deze schijven van dit merk en dit type ouder zijn dan ergens in 2010 (weet de maand zo niet uit mijn hoofd) dat ik de firmware van de schijven moet upgraden.

Allemaal heel leuk, maar ik heb alleen maar een laptop en op de site van samsung staat dat je hem moet aansluiten op primary master :( hoe ga ik dit doen?

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

jos_zwa schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:32:
ik heb gisteren een DS211J Synology NAS besteld met 2x 2TB Samsung HD204UI schijven. Nu lees ik op de site van Synology dat als deze schijven van dit merk en dit type ouder zijn dan ergens in 2010 (weet de maand zo niet uit mijn hoofd) dat ik de firmware van de schijven moet upgraden.

Allemaal heel leuk, maar ik heb alleen maar een laptop en op de site van samsung staat dat je hem moet aansluiten op primary master :( hoe ga ik dit doen?
Je leverancier vragen of ze dit voor je willen doen..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jos_zwa schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:32:

Primary master? Met een SATA schijf?

En verder... Heeee buurman, lang niet gezien O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laptop met eSata aansluiting. Harddisk in externe behuizing met eStata aansluiting. eSata kabel tussen laptop en externe behuizing. DOS bootable USB stick klaarmaken. Samsung patch ook op de USB stick zetten. Opstarten vanaf USB stick. Patch draaien. Klaar! Hoe makkelijk kan het zijn, als je de spullen hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

hmm.. net even leverancier gebeld (redcoon) en die konden mij vertellen dat het eerder idd een bekend probleem was, maar dat dit probleem niet meer van toepassing was. Dus of ze updaten de firmware zelf van die schijven, of de schijven zijn idd nieuwer dan de datum wat op de synology site staat, of misschien zelfs een update van de NAS zelf die ze doorvoeren. ben benieuwd als ik het in huis heb morgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

jos_zwa schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:15:
hmm.. net even leverancier gebeld (redcoon) en die konden mij vertellen dat het eerder idd een bekend probleem was, maar dat dit probleem niet meer van toepassing was. Dus of ze updaten de firmware zelf van die schijven, of de schijven zijn idd nieuwer dan de datum wat op de synology site staat, of misschien zelfs een update van de NAS zelf die ze doorvoeren. ben benieuwd als ik het in huis heb morgen.
Redcoon is een dozenschuiver, die gaat toch echt geen firmware updaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

JPS schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:26:
[...]

Redcoon is een dozenschuiver, die gaat toch echt geen firmware updaten...
misschien dat hun leverancier van HD's dat dan gedaan heeft :) weet ik veel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hostje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22-09 23:19
jos_zwa schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 14:38:
[...]
misschien dat hun leverancier van HD's dat dan gedaan heeft :) weet ik veel :)
Als je schijven een productiedatum hebben van 12-2010 of later zouden ze al gepatcht moeten zijn. Je kan het ook zien aan het serienummer v.d. schijven volgens de Synology website. Ik had hetzelfde probleem als jij (alleen een laptop en geen esata connectie). Ik heb vorige week dezelfde schijf bij Alternate gehaald en deze had een productiedatum van 01-2011. Niet gepatcht en voorlopig geen spin_down errors gezien. Mochten die er wel komen, kan ik hem altijd nog patchen (data op de HD wordt niet gewist door de patch) maar ik verwacht niet dat dat nodig zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa

jos_zwa

Flying Dutchman

oke thnx voor de info, want wat er dan niet zo werken was me niet helemaal duidelijk. hij zou dus spindowns doen?

Pagina: 1 ... 64 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.