Klojum schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 16:52:
[...]
Sorry, maar dat is precies de omgekeerde situatie die ik ken.
Jumbo frames verslechteren eerder de doorvoersnelheid alleen maar, terwijl FTP en NFS de snelste manieren zijn om bestanden heen en weer te gooien.
Dit is mijn ervaring:
Het gaat hier om het kopiëren vanaf de DS411+ (RAID5 4x WD20EARS) van een ganse mappenverzameling (600GB) grote bestanden (meestal 3 a 4 GB) naar een nieuw NTFS-gepartitioneerde en W7 geformatteerde schijf in een krachtige PC (Intel quad i-7 860 met 8 GB DDR3 op een ASUS P7P55D_moederbord). Ideale omstandigheden en toch haalde ik maar zo'n 15 MB/s. Dit ook toen ik de syno direct aan de PC ging en ook toen ik de syno liet schrijven naar mijn ssd schijf.
Dan maar gaan zoeken in de netwerkinstellingen.
Ik heb een (verplichte) Sagem Fast 3464 VDSL moderm-router en een D-Link DGS-1005D Gigabit switch Green Ethernet waar syno en PC met een Realtek PCIe GBE Family Controller (RTL8167) op zitten.
Het bleek dat de switch 9kB MTU jumbo frames ondersteunt, hetgeen ook instelbaar bleek in netwerkinstellingen van de DS411+.
Met deze instellingen heb ik mijn kopieerwerk kunnen uitvoeren met doorgaans zo'n 52 MB/s.
Die instelling liep echter mis toen ik moest streamen naar de Popcorn C-200.
Het is overigens al langer bekend dat die gigabit specificatie van de C-200 niets voorstelt.
Ik heb dit kunnen oplossen door in de PCH C-200 de network share in te stellen op nfs-tcp
en geen gigabit netwerk te kiezen.
Bij het kopiëren van 1 bestand van 1 à 2 GB naar de ds411+ haal ik nu toch in de 80 MB/s
en omgekeerd zo'n 56 MB/s.
Ik heb ook gedacht aan het gebruik van nfs-tcp op de PC, maar die client zit enkel in Windows Ultimate & Enterprise ...
[
Voor 14% gewijzigd door
Verwijderd op 19-03-2011 09:29
]