Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 06:43
Aangezien mijn downloadsnelheid best tegenvalt, ben ik wel benieuwd naar downloadsnelheden van anderen. Daarom heb ik een spreadsheet op Google Docs aangemaakt.

Als iedereen 'm ff invult dan kan deze misschien nuttig zijn voor de start post.

https://spreadsheets.goog...ZndjY251Z1pVbkRodmc&hl=nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Voordat ik het verkeerd invul; snelheid is in Mbit/sec?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Nee.
Sabnzbd geeft MB/sec, dus dat is denk ik het handigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Amelandbor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:06:
Aangezien mijn downloadsnelheid best tegenvalt, ben ik wel benieuwd naar downloadsnelheden van anderen. Daarom heb ik een spreadsheet op Google Docs aangemaakt.

Als iedereen 'm ff invult dan kan deze misschien nuttig zijn voor de start post.

https://spreadsheets.goog...ZndjY251Z1pVbkRodmc&hl=nl
Oh het even leuk te vergelijken, misschien provider snelheid er naast vermelden? :p

Edit: Ah, het staat er bij, ingevuld op school(De ds211j met 1mb) de snelheid is heel erg veranderd sinds we via NZBGet de grote(blu ray) bestanden downloaden, SabNZB word nu alleen gebruikt voor series, daarvoor was de snelheid rond de 200kb/s.

[ Voor 18% gewijzigd door Dorest0rm op 03-03-2011 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Maar het is dan toch alleen handig als je de internetsnelheid er ook bij zet?

Ik kan wel 1 MB/sec invoeren, maar als dat ook mijn max snelheid is zegt dat niet zoveel.

Edit: is al toegevoegd zie ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Rhapsody op 03-03-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Dat was idd handiger om er in eerste instantie bij te zetten, maar zie dat iemand anders dat al heeft gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

De DS210j toegevoegd! Zit qua snelheid wel ongeveer waar vanwacht in de lijst tot nu toe.. blijft raar dat ik maar 50% haal van mn volledige speed..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postmen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 15:22
Amelandbor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:27:
maar zie dat iemand anders dat al heeft gedaan :)
Geen dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50

jacobras

Developer

Ingevuld (DS110j icm. traag internet van 5 Mb/s, dus niet zo raar dat ik 100% van mijn snelheid haal :P).

[ Voor 44% gewijzigd door jacobras op 03-03-2011 11:34 . Reden: Iets duidelijker verwoord ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
moet ik de schijf nu echt vervangen of:
Afbeeldingslocatie: http://remcio.hopto.org/pics/1
Afbeeldingslocatie: http://remcio.hopto.org/pics/2
hij draait nog wel, maar in hoe ver is het gevaarlijk, want ik heb nu pas 1 x in me logboek een waarschuwing van een fout gekregen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn DS211 haalt gewoon de max van mijn 25Mbit verbinding :)

edit: oeps ik gebruik NZBget :X (vermelding verwijderd)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik ben ook benieuwd of die write cache een grote invloed heeft op de schrijfsnelheid naar de DS. Ik kreeg dus ook die melding dat ik mijn Samsung F4's moet updaten. Handig, als je alleen een Mac hebt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amelandbor
Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:06:
mijn DS211 haalt gewoon de max van mijn 25Mbit verbinding :)

edit: oeps ik gebruik NZBget :X (vermelding verwijderd)
Wat mij betreft kan je die ook gewoon toevoegen als je er gewoon nzbget achter zet, zo kan iedereen ook zien of je echt veel winst boekt met nzbget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:27
Bij mij haalt NZBget 8MB/s tegenover 3 MB/s met sab. Toch blijf ik sab gebruiken omdat het veeeeeel beter werkt met couchpotato / sickbeard, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:35
remcio schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
hij draait nog wel, maar in hoe ver is het gevaarlijk, want ik heb nu pas 1 x in me logboek een waarschuwing van een fout gekregen
Het valt me op dat een van jouw schijven een paar graden warmer is dan de andere. Dat is bij mijn DS211 precies hetzelfde. Een van de twee is altijd warmer dan de andere. Ik vraag me af of dat bij iedereen zo is. Als dat het geval is vind ik dat toch wel een foutje in het ontwerp. Het moet toch mogelijk zijn om beide schijven even goed te koelen.

Of is dus eigenlijk juist briljant van Synology? Op deze manier zal een van de schijven een zwaarder leven hebben dan de andere en neemt de kans af dat beide schijven op precies hetzelfde moment overlijden. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Gisteren keek ik er nog naar en beide schijven waren 28 graden.

Ik heb eigenlijk nooit een verschil gezien wat dat betreft.

[ Voor 33% gewijzigd door Rhapsody op 03-03-2011 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Voor zowel mijn DS209 als mijn DS411+ wijken de temperaturen af, lijkt mij ook niet zo'n probleem (en bij zo'n kleine behuizing is een afwijking te verklaren door interne warmtebronnen in de vorm van de processor).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De schijven zijn nooit dezelfde temp, bij de ene gaat de lucht er alleen bovenlangs, bij andere boven en onder en sommige alleen onderlangs, mijn temperaturen:
23 Samsung 2TB 5400rpm
23 Samsung 2TB 5400rpm
26 Samsung 2TB 5400rpm
32 WD Raptor 300GB 10K, natuurlijk logisch dat een 10K schijf warmer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://img821.imageshack.us/img821/7424/synohddtemp.png

DS411+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38

CeesKees

I rest my Kees

Sluuz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:19:
Ik ben ook benieuwd of die write cache een grote invloed heeft op de schrijfsnelheid naar de DS. Ik kreeg dus ook die melding dat ik mijn Samsung F4's moet updaten. Handig, als je alleen een Mac hebt.
Hier dus hetzelfde.. Hoe zou je die harddisks moeten updaten als je ze in de NAS wil laten zitten?

Ik heb overigens een 411j

[ Voor 3% gewijzigd door CeesKees op 03-03-2011 16:13 ]

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:35
lier schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 15:09:
Voor zowel mijn DS209 als mijn DS411+ wijken de temperaturen af, lijkt mij ook niet zo'n probleem (en bij zo'n kleine behuizing is een afwijking te verklaren door interne warmtebronnen in de vorm van de processor).
Ik vind het ook geen groot probleem, maar dit had net iets netter gekund. Zeker bij een 2 bay NAS lijkt het me vrij eenvoudig om het ontwerp zo te maken dat het qua warmteontwikkeling ook symetrisch is. Bijvoorbeeld door de CPU even ver van beide schijven te plaatsen. Omdat de schijven naast elkaar staan is er ook geen "boven" en "onder" schijf waardoor stijgende warme lucht geen invloed heeft. Het viel me bij het inbouwen wel al op dat de schijven gezellig "lepeltje lepeltje" liggen. Weliswaar erg romantisch, maar misschien was het qua eerlijke temperatuurontwikkeling beter geweest om ze ruggelings naast elkaar te plaatsen (of juist met de printplaten naar elkaar) :-)

Over mijn eigen schijven maak ik me trouwens geen zorgen, want die wonen gezellig in een koude kelder en komen zelden boven de 30 graden uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
mij vraag was meer wat moet ik met die melding doen, want hij geeft aan abnormaal terwijl doe de smart status alles ok aangeeft. is dit iets wat ik kan negeren, of beter afwachten tot die vaker errors aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal binnenkort nieuwe schijven moeten installeren bij aankoop van mijn DS411+
Ik heb nu de schijven in mijn DS207+ opnieuw geinstalleerd en geformatteerd
met DMS 3.1.
Als ik fdisk -lu uitvoer zie ik dat de eerste partitie start op 63,
terwijl dit voor optimale prestaties 256 zou moeten zijn.
Wat moet ik nu doen met mijn nieuwe schijven om dit resultaat te bekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
CeesKees schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 16:13:
Hier dus hetzelfde.. Hoe zou je die harddisks moeten updaten als je ze in de NAS wil laten zitten?
Niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38

CeesKees

I rest my Kees

top, geweldige reactie... daar kunnen we wat mee!

Maar... hoe kan ik het dan doen zonder dat ik data verlies?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:34

Red Boll

Kick Ass!

EricEric752 schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 14:52:
[...]
Of is dus eigenlijk juist briljant van Synology? Op deze manier zal een van de schijven een zwaarder leven hebben dan de andere en neemt de kans af dat beide schijven op precies hetzelfde moment overlijden. :D
Een "onderzoek" van Google geeft aan dat zeker deze kleine verschillen niet zo veel uitmaken en dat hd's wel tegen wat warmte kunnen.

Mijn disken zijn nu 45-46 graden (DS409)
Best warmpjes, de volgende keer maar wat koelere (groenere) schijven uitzoeken.

Kijk anders ook even op:
http://www.synology-forum...c.php?f=25&t=4061&p=18265

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:27
Ik deed een Git Pull in Couchpotato eergisteren, en sindsdien werkt de config-tab van couchpotato niet meer, en kan ik sickbeard ook niet updaten (unable to find git folder). Dus ik heb gekeken waar git_path naar verwijst; /opt/bin/git

Dus ik ben daar naartoe genavigeerd..., krijg ik dit als ik 'git' in wil...:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3S3l3T1D3h051i2F090P/Schermafbeelding_2011-03-03_om_23.25.53.png
Je ziet dus dat git er wel is (geen idee waarom hij lichtblauw is), maar ik kan er gewoon niet in!

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat? Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit in git...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde updater van zowel Sickbeard als Couchpotato? Werkt prima. Gewoon de .git folder bij beide apps verwijderen.

Vandaag toch naar NZBGet geswitched, en met veel gehobby met het default post processing script doet hij nu wat ik wil. 10MB/s down en alles wordt netjes uitgepakt naar een temp map, en vervolgens verplaatst naar een categoriemap. Mochten er nog mensen zijn met intresse, hier mijn aangepaste stuk code in postprocess.sh (Simpelweg oude code onderin vervangen, en de paden aanpassen natuurlijk :)):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
# Check if destination directory was set in postprocessing parameters
# (for current nzb-file) via web-interface or via command line with 
# "nzbget -E G O DestDir=/new/path <ID>"
# if [ "$NZBPR_DestDir" != "" ]; then
# mkdir $NZBPR_DestDir
    mkdir "/volume1/usenet/$NZBPP_CATEGORY/"
    mv "$NZBPP_DIRECTORY" "/volume1/usenet/$NZBPP_CATEGORY/" 
    rmdir "$NZBPP_DIRECTORY"
# fi

# All OK, requesting cleaning up of download queue
exit $POSTPROCESS_SUCCESS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:37
remcio schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 12:03:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb ook hele hoge waarden (zonder melding) en alles draait perfect. Ik maak me er niet druk om.

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
CeesKees schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:45:
top, geweldige reactie... daar kunnen we wat mee!
Maar... hoe kan ik het dan doen zonder dat ik data verlies?
Aan een pc hangen, updaten en weer terug steken.
Dat is enige manier hoe je de firmware op de schijven kunt patchen.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 04-03-2011 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarpeVentum schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 23:29:
Ik deed een Git Pull in Couchpotato eergisteren, en sindsdien werkt de config-tab van couchpotato niet meer, en kan ik sickbeard ook niet updaten (unable to find git folder). Dus ik heb gekeken waar git_path naar verwijst; /opt/bin/git

Dus ik ben daar naartoe genavigeerd..., krijg ik dit als ik 'git' in wil...:
[afbeelding]
Je ziet dus dat git er wel is (geen idee waarom hij lichtblauw is), maar ik kan er gewoon niet in!

Heeft iemand enig idee wat er fout gaat? Ik denk dat er iets niet helemaal goed zit in git...
lichtblauw geeft een symlink aan (gok ik). ls -la git geeft meer info. Het is geen map, dus cd git zoals je probeert gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
Dorest0rm schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 01:00:
Hoe zit het eigenlijk met de bootstrap, en de (instellingen van)programma's die ik na het bootstrappen heb geinstalleerd als ik upgrade naar 3.1, behoudt ie deze nog?
Iemand? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

ik heb geupdate en alles lijkt nog te werken. Sabnzbd en svn en ipkg getest en alles lijkt te werken.
Wel gaat ie voor al je foto's nieuwe thumbs genereren (zoals eerder gezegd) en mijn backuptaken (waaronder 1 full local backup) gaan allemaal weer helemaal overnieuw.
De offsite backuptaken doet ie wel alleen de changes, maar in mijn netwerk staat ie dus wel weer een X aantal TB overnieuw weg te schrijven. Voor de rest geen probleem hoor.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Bij mij werkte alles nog (Ik laat alles opstarten via .sh scripts in /volume1/startup). De enige issue was dat na de upgrade, SabNZBD par2 niet meer kon vinden, maar dat heb ik toen opgelost met een symlink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
ZaZ schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 09:29:
[...]

ik heb geupdate en alles lijkt nog te werken. Sabnzbd en svn en ipkg getest en alles lijkt te werken.
Wel gaat ie voor al je foto's nieuwe thumbs genereren (zoals eerder gezegd) en mijn backuptaken (waaronder 1 full local backup) gaan allemaal weer helemaal overnieuw.
De offsite backuptaken doet ie wel alleen de changes, maar in mijn netwerk staat ie dus wel weer een X aantal TB overnieuw weg te schrijven. Voor de rest geen probleem hoor.
Ah, thx dan update ik vanmiddag!

Is dat niet gewoon een kwestie van Photostation uitschakelen, dat deed ik toen ik em net had, en toen stopte die ook met het genereren van de thumbs :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Sinds DSM3.1 wordt er dagelijks zeker 2x aan de poort van m'n DS210j gerammeld vanuit IP-adressen uit India:

220.225.215.165
217.32.109.247
116.74.105.2
72.167.141.95 (Amerikaans)

Dit gebeurde voorheen nooit. Hebben meer mensen dit, is het toeval of is er een standaard instelling/functie in DSM3.1 veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
Ik denk dat het toeval is. Hier gebeurt het sowieso al steeds frequenter (nu ong. 1x per week 1 adres geblokkeerd).

Dit terwijl SSL van buitenaf op een ander poortnummer open staat. Worden de standaard Synology DSM poortnummers (web interface) nu ook al standaard in de pakketten aan aanvallen opgenomen? :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -LA-
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:14
ruward schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:34:
Sinds DSM3.1 wordt er dagelijks zeker 2x aan de poort van m'n DS210j gerammeld vanuit IP-adressen uit India:

220.225.215.165
217.32.109.247
116.74.105.2

Dit gebeurde voorheen nooit. Hebben meer mensen dit, is het toeval of is er een standaard instelling/functie in DSM3.1 veranderd?
Nu je dit zei ben ik ook weer eens wezen kijken, 65 ip blocks in een jaar tijd. Maar sinds oktober (sinds ik verhuist ben en een andere provider heb) 0 blocks! :?

MTB Trail Traffic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

JPS schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:50:
[...]

Links op de foto de originele fan; rechts de nieuwe. De schoepen van deze fan zijn wat dunner uitgevoerd.

[afbeelding]
Update n.a.v. mijn omgewisselde ventilator. Vandaag kreeg ik een DS211j binnen die ik bij mijn schoonouders neer ga zetten. In deze 211j zit al standaard een 'Evercool' fan, dezelfde die ik als vervangende door Synology kreeg opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knud
  • Laatst online: 14:32

Knud

Sandvich

-LA- schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:18:
[...]

Nu je dit zei ben ik ook weer eens wezen kijken, 65 ip blocks in een jaar tijd. Maar sinds oktober (sinds ik verhuist ben en een andere provider heb) 0 blocks! :?
Durf het haast niet te vragen, maar als er geen poorten naar buiten hebt open staan, dan gebeurt dit toch niet?

(Ik kan niets vinden in het logboek; DSM3.0 icm DS411j)

AMD 3900X | MSI X570 MEG UNIFY | TridenZ 32GB | EVGA GTX 1080 | Samsung 970 Pro 1TB, 860 1TB & 840 EVO 1TB | LianLi O11 XL | Seasonic Prime PX 1300 | Audio set: RME ADI-2 DAC + SMSL DA-9 + 2x Klipsch B2 bookshelf speakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Knud schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:55:
Durf het haast niet te vragen, maar als er geen poorten naar buiten hebt open staan, dan gebeurt dit toch niet?

(Ik kan niets vinden in het logboek; DSM3.0 icm DS411j)
Het gaat met name (denk ik) om poorten die je geforward hebt naar je NAS (afgezien van eventuele services die voor bijvoorbeeld updates naar buiten een verbinding op bouwen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Slurpgeit schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 00:08:
Waarom gebruik je niet gewoon de ingebouwde updater van zowel Sickbeard als Couchpotato? Werkt prima. Gewoon de .git folder bij beide apps verwijderen.
Nu gaat dat alleen niet echt meer.., aangezien ik nieteens bij de settings van couchpotato kom. De ingebouwde updater van Sickbeard gebruik ik wel; alleen die doet het nu niet omdat hij de git folder niet kan vinden...
Verwijderd schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 08:26:
[...]

lichtblauw geeft een symlink aan (gok ik). ls -la git geeft meer info. Het is geen map, dus cd git zoals je probeert gaat niet werken.
Het bleek inderdaad een link te zijn. Heb je enig idee hoe ik het geheel weer werkend krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

De volgende zaken zijn van buiten te bereiken via een poort forward in m'n router, allen met een paswoord:
Photostation (poort 80)
Nzbgetweb (poort 80)
Webman (poort 5000 en 5001)
Filestation (poort 7000)

Kan dit veiliger dan? En hoe?

Edit: zag net dat ik poort 22 ook nog open had staan richting NAS. (wat gespeeld met SSH), misschien is dat het wel. Nu maar weer dicht gezet

[ Voor 23% gewijzigd door immetjes op 04-03-2011 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Het veiligste is (uiteraard) geen port forwards (sterker nog, geen Internet).

In principe is alles te hacken, ik zou (uitgaande dat webman de management tool is) nooit iets management achtigs beschikbaar stellen aan de buitenwereld.

Zorg in ieder geval ervoor dat het aantal gebruikers beperkt is en dat je van een beetje moeilijke wachtwoorden gebruik maakt.

[ Voor 14% gewijzigd door lier op 04-03-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
CarpeVentum schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:33:
Heb je enig idee hoe ik het geheel weer werkend krijg?
Hallo Julian, jij ook weer hier. ;)

Bij mij gebeurt het ook wel eens. Ik weet niet waar het aan ligt, want git_path staat bij mij gewoon goed. Wat vreemd genoeg wel hielp, was een;

code:
1
ipkg upgrade git

Probeer dat eens?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
het merendeel wat ze bij proberen om te hacken is me ftp, of dat ze zoeken via php protocollen. maar na 5 x verkeerd inloggen kunnen toch niet meer proberen, je kunt zelf aangeven hoe vaak ze foutief kunnen proberen in te loggen via auto blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Laatst online: 11:37
ruward schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 13:40:
Edit: zag net dat ik poort 22 ook nog open had staan richting NAS. (wat gespeeld met SSH), misschien is dat het wel. Nu maar weer dicht gezet
Dit is idd SSH!

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@JanHenk
Haha, ja ik ben er weer :)

Echt een raar probleem. CouchPotato geeft nog steeds een '500 internal server error'.
Ik heb ipkg upgrade git gedaan, maar hij gaf aan: "nothing to be done, succesfully terminated".
En het had dus geen effect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Weet ik. Ik heb alle port forwards naar m'n NAS nu weg gehaald (behalve de poort 80 voor photostation). Als ik remote op m'n NAS wil dan maak ik voortaan met putty een SSH tunnel (login met client-server key) naar m'n router waarna ik de proxy van m'n browser op localhost:8080 zet. Dan ik NAS gewoon op het interne address (192.168.1.2) bereiken. Eens kijken of het gerammel nu ophoudt (5x proberen is trouwens een ip-ban).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

CarpeVentum schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:52:
@JanHenk
Haha, ja ik ben er weer :)

Echt een raar probleem. CouchPotato geeft nog steeds een '500 internal server error'.
Ik heb ipkg upgrade git gedaan, maar hij gaf aan: "nothing to be done, succesfully terminated".
En het had dus geen effect...
En als je doet "ipkg remove git" en dan weer "ipkg install git". Even git verwijderen en dan dus weer installeren.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Gebruik ook niet standaard poorten, scheeld ook een hoop geklop op je NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:00
remcio schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 14:07:
het merendeel wat ze bij proberen om te hacken is me ftp, of dat ze zoeken via php protocollen. maar na 5 x verkeerd inloggen kunnen toch niet meer proberen, je kunt zelf aangeven hoe vaak ze foutief kunnen proberen in te loggen via auto blokkeren.
Waar kan je eigenlijk zien waar ze het proberen? In de log of mail die je krijgt staat het volgens mij niet. Het enige well known protocol dat bij mij vanaf buiten op z'n standaard poortnummer open staat is idd FTP, dat wel.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
wontcachme schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 15:53:
[...]

En als je doet "ipkg remove git" en dan weer "ipkg install git". Even git verwijderen en dan dus weer installeren.
Dat heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik sickbeard weer kan updaten! Couchpotato blijft de server error geven als ik naar de config pagina wil...
Ik moest trouwens wel ipkg update doen, want de eerste keer dat ik git installeerde kreeg ik een error...

[ Voor 12% gewijzigd door CarpeVentum op 04-03-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

CarpeVentum schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Dat heeft er in ieder geval voor gezorgd dat ik sickbeard weer kan updaten! Couchpotato blijft de server error geven als ik naar de config pagina wil...
Ik moest trouwens wel ipkg update doen, want de eerste keer dat ik git installeerde kreeg ik een error...
Wat staat er in de Couchpotato log wanneer je klikt op de config pagina? (de log staat in Couchpotato/logs/)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
NoOptionError: No option 'requiredWords' in section: 'global'
    raise NoOptionError(option, section)
  File "/opt/lib/python2.6/ConfigParser.py", line 321, in get
    value = self.p.get(section, option)
  File "/opt/share/CouchPotato/app/config/configApp.py", line 29, in get
  File "config_index_html", line 88, in render_body
    return lambda *args, **kwargs:callable_(self.context, *args, **kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 278, in <lambda>
  File "_base_html", line 166, in render_body
    callable_(context, *args, **kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 457, in _exec_template
    _exec_template(inherit, lclcontext, args=args, kwargs=kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 434, in _render_context
    _render_context(template, callable_, context, *args, **_kwargs_for_callable(callable_, data))
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 403, in _render
    as_unicode=True)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/template.py", line 198, in render_unicode
    return self.template.render_unicode(**env)
  File "/opt/share/CouchPotato/app/config/render.py", line 14, in __call__
    self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
    response.body = self.handler()
  File "/opt/share/CouchPotato/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
16:45:10 ERROR [04/Mar/2011:16:45:10] HTTP Traceback (most recent call last)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
eymey schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:28:
[...]

Waar kan je eigenlijk zien waar ze het proberen? In de log of mail die je krijgt staat het volgens mij niet. Het enige well known protocol dat bij mij vanaf buiten op z'n standaard poortnummer open staat is idd FTP, dat wel.
in je sys . inf. en dan logboek, en dan verbinding logboek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

FUCK. Zojuist per ongeluk de volume op mijn NAS verwijderd. Hoe kan ik die nou terugrkijgen? Alles stond in RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
CarpeVentum schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:31:
[...]

Mooi dat het probleem met git is opgelost. Bij mij was git updaten genoeg (draaide nog een verouderde versie), maar even opnieuw installeren kan natuurlijk ook.

Dat van CP komt me niet bekend voor, en heeft ook niks met git te maken. Ik ben niet erg goed in het ontrafelen van zo'n log, dus sorry, daar kan ik je niet mee helpen.

Mijn suggestie zou zijn; config file ergens bewaren en CP opnieuw "installeren" (via git dus). Maar misschien is dat wel heel rigoureus en omslachtig...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wontcachme schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 18:28:
FUCK. Zojuist per ongeluk de volume op mijn NAS verwijderd. Hoe kan ik die nou terugrkijgen? Alles stond in RAID5
Ben bang dat ik je niet kan helpen, waarschijnlijk is het duur leergeld. Volume verwijderen betekent in het algemeen dat je Array ook weg is en dat is doorgaans niet recoverable. Ook om deze reden (menselijke fout) zul je altijd een backup moeten maken van je belangrijkste gegevens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

JPS schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:00:
[...]

Ben bang dat ik je niet kan helpen, waarschijnlijk is het duur leergeld. Volume verwijderen betekent in het algemeen dat je Array ook weg is en dat is doorgaans niet recoverable. Ook om deze reden (menselijke fout) zul je altijd een backup moeten maken van je belangrijkste gegevens...
Dat is het ironische. Ik was bezig met een oude DS (207+) aan het instellen om de belangrijke data naar te schrijven als backup. En ipv de volume daar te verwijderen had ik het verkeerde scherm voor en had ik de hoofdnas

;w 5 jaar aan Foto's
;w Alle bestanden van mijn Opleiding (incl Afstudeerproject)
;w Muziek
;w Applicaties
;w Films/Series

Heb een call naar Synology ingeschoten, maar die hebben weekend. Laat de NAS dus met de LAN eruit rustig aanstaan totdat hun wat zeggen

[ Voor 17% gewijzigd door wontcachme op 04-03-2011 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 18:34

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

ruward schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:34:

220.225.215.165
217.32.109.247
116.74.105.2

Ik had dat probleem ook al met 3.0. Met name china IP adressen. Heel eenvoudig opgelost door het hele China en buurlanden IP subnet te blokkeren in mijn Dlink Dir655 :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wontcachme schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:07:
[...]

Dat is het ironische. Ik was bezig met een oude DS (207+) aan het instellen om de belangrijke data naar te schrijven als backup. En ipv de volume daar te verwijderen had ik het verkeerde scherm voor en had ik de hoofdnas

;w 5 jaar aan Foto's
;w Alle bestanden van mijn Opleiding (incl Afstudeerproject)
;w Muziek
;w Applicaties
;w Films/Series

Heb een call naar Synology ingeschoten, maar die hebben weekend. Laat de NAS dus met de LAN eruit rustig aanstaan totdat hun wat zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Aiai, wat zuur. Ik zag je bericht ook al op het synology forum.
Raid recovery is echt specialistenwerk, ik hoop van harte dat het goedkomt. Laar je weten of het al dan niet is gelukt. En indien succesvol hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

JPS schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:39:
Aiai, wat zuur. Ik zag je bericht ook al op het synology forum.
Raid recovery is echt specialistenwerk, ik hoop van harte dat het goedkomt. Laar je weten of het al dan niet is gelukt. En indien succesvol hoe?
Mijn ma heeft er vrede mee dat er foto's missen. Ik ben nu een pakket aan het kopen om op de pc's nog zoveel mogelijk terug te halen (EASEUS data recovery). De schoolbestanden zijn extra zuur omdat ik die nodig heb voor vrijstelling op mijn huidige opleiding. Kijken of ik klasgenoten kan vinden van bepaalde projecten en of die nog verslagen hebben + of de school nog een kopie heeft van mijn afstudeerverslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:12
@wontcachme. heb je het volume binnen de raidset verwijderd of alleen de raidset zelf?
raidset is zo weer aangemaakt. een verwijderd volume is veel lastiger idd. onder linux ben je bij recovery bijvoorbeeld de namen van de originele bestanden kwijt. wordt dus een aardige zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

sl1000 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 00:37:
@wontcachme. heb je het volume binnen de raidset verwijderd of alleen de raidset zelf?
raidset is zo weer aangemaakt. een verwijderd volume is veel lastiger idd. onder linux ben je bij recovery bijvoorbeeld de namen van de originele bestanden kwijt. wordt dus een aardige zoektocht
Ik had bij Storage Manager --> Volume mijn volume verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H!GHGuY
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

H!GHGuY

Try and take over the world...

CarpeVentum schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:44:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
NoOptionError: No option 'requiredWords' in section: 'global'
    raise NoOptionError(option, section)
  File "/opt/lib/python2.6/ConfigParser.py", line 321, in get
    value = self.p.get(section, option)
  File "/opt/share/CouchPotato/app/config/configApp.py", line 29, in get
  File "config_index_html", line 88, in render_body
    return lambda *args, **kwargs:callable_(self.context, *args, **kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 278, in <lambda>
  File "_base_html", line 166, in render_body
    callable_(context, *args, **kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 457, in _exec_template
    _exec_template(inherit, lclcontext, args=args, kwargs=kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 434, in _render_context
    _render_context(template, callable_, context, *args, **_kwargs_for_callable(callable_, data))
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/runtime.py", line 403, in _render
    as_unicode=True)
  File "/opt/share/CouchPotato/library/mako/template.py", line 198, in render_unicode
    return self.template.render_unicode(**env)
  File "/opt/share/CouchPotato/app/config/render.py", line 14, in __call__
    self.body = self.oldhandler(*args, **kwargs)
  File "/opt/share/CouchPotato/cherrypy/lib/encoding.py", line 193, in __call__
    response.body = self.handler()
  File "/opt/share/CouchPotato/cherrypy/_cprequest.py", line 660, in respond
16:45:10 ERROR [04/Mar/2011:16:45:10] HTTP Traceback (most recent call last)
Je configuratie is fout.
Vermoedelijk moet je in de sectie 'global' een 'requiredwords' declaratie zetten.

ASSUME makes an ASS out of U and ME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Zo heb een DS211+ gekocht met 2 x Samsung Ecogreen 2 TB schijven. Bij de installatie gekozen voor raid1 en hij is nu het volume aan het maken. Bij HDD beheer zie ik echter dat 1 schijf bij de SMART status "abnormaal" aangeeft.

Bij de smart info geeft hij aan spin up time : Failing_Now

Betekend dit dat de 2e schijf kaduuk is ???

Laat maar, ik zie dat er meerdere problemen zijn met 2TB Samsung schijven en de Synology drive2. Schijnt ergens een patch te zijn (krijg je van Synology zelf) om de status failing_now te veranderen in failed in the past.

[ Voor 24% gewijzigd door bones op 05-03-2011 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

bones schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 10:41:
Zo heb een DS211+ gekocht met 2 x Samsung Ecogreen 2 TB schijven. Bij de installatie gekozen voor raid1 en hij is nu het volume aan het maken. Bij HDD beheer zie ik echter dat 1 schijf bij de SMART status "abnormaal" aangeeft.

Bij de smart info geeft hij aan spin up time : Failing_Now

Betekend dit dat de 2e schijf kaduuk is ???
Even zoeken hier op het forum en het Synology forum. Dat is een bekend probleem met de Samsung schijven. Daar is een samsung patch en een synology patch voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Na lang wikken en wegen heb ik toch de 2TB Seagate Barracude LP 5900.3 (ST2000DL003) schijven gekocht. Geconfigureerd als basic volume. Installatie en smarttesten zijn goed doorlopen, lange termijn betrouwbaarheid moet zich natuurlijk nog gaan bewijzen. In ieder geval geen LCC issues zoals met de WD's of ander gedonder zoals met de Samsungs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenzelle
  • Laatst online: 16-09 09:28
Ik ben van plan een DS211j te kopen. Weet iemand of ik daar ook een Dymo Labelwriter 450 op aan kan sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Jeroenz18 schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 13:09:
Ik ben van plan een DS211j te kopen. Weet iemand of ik daar ook een Dymo Labelwriter 450 op aan kan sluiten?
Geen idee of het kan, maar oudere types konden wel voorheen in elk geval: http://forum.synology.com...d_Compatible_USB_Printers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes

immetjes

HIER is BERN-E

Microkid schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:18:
[...]

Ik had dat probleem ook al met 3.0. Met name china IP adressen. Heel eenvoudig opgelost door het hele China en buurlanden IP subnet te blokkeren in mijn Dlink Dir655 :)
Het lag duidelijk aan het feit dat ik poort 22 (SSH) op m'n router had geforward naar m'n Synology. Als ik die forward weg laat is er niets aan de hand, en zo gauw ik hem weer open zet wordt er weer gerammeld. Laatst door deze, en die rammelt alleen maar met SSH. Dus het heeft niets te maken met DSM3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
H!GHGuY schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 09:23:
[...]

Je configuratie is fout.
Vermoedelijk moet je in de sectie 'global' een 'requiredwords' declaratie zetten.
Ontzettend bedankt, maar ik heb echt geen idee wat dat betekent...:P Moet ik config.ini editen en iets wijzigen?
Edit:
Ik denk dat ik ongeveer heb gevonden waar het om gaat:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/380n0A3e1B2F0b2J3x11/Schermafbeelding_2011-03-06_om_14.04.57.png
De global sectie in config.ini
Verder naar onderen staat nog mijn password (vandaar dat ik die niet meenam in het screenshot) en de port (5050) en launchbrowser = True.
Ik denk dat daar ergens iets niet goed staat?

[ Voor 35% gewijzigd door CarpeVentum op 06-03-2011 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
Ik wil een DS411j kopen met 2 samsung eco green F4 disken.
Ik heb namelijk nog een F3.

Kan je dat gewoon comibineren ? neem aan van wel?

Daarnaast heb ik op die 2 GB disk ale en hoop data staan. Ik wil eerst dus een raid 5 opbouwen met 2 disken (geen fault taulerance dus) en dan alle data kopieren en dan de derde disk erbij doen.

Kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Dracula schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:09:
Ik wil een DS411j kopen met 2 samsung eco green F4 disken.
Ik heb namelijk nog een F3.

Kan je dat gewoon comibineren ? neem aan van wel?
Waarschijnlijk wel. Alleen wel eerst ff de F4 firmware updaten en daarna de synology DSM patch gebruiken (weet niet of die al in DSM3.1 zit)
Daarnaast heb ik op die 2 GB disk ale en hoop data staan. Ik wil eerst dus een raid 5 opbouwen met 2 disken (geen fault taulerance dus) en dan alle data kopieren en dan de derde disk erbij doen.

Kan dat?
Dat kan niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wontcachme schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:17:
Waarschijnlijk wel. Alleen wel eerst ff de F4 firmware updaten en daarna de synology DSM patch gebruiken (weet niet of die al in DSM3.1 zit)
Firmware patchen bedoel je, en dat is met de huidge nieuwe f4's niet meer nodig.
De synology patch, ja die zit al in 3.1.
Klopt als een bus, maar het is handig dat je ook vertelt waarom niet.
Raid 5 heeft gewoon minimaal 3 schijven nodig. RAID FAQ
Wellicht dat synology hybrid raid een betere keus is voor hem.

[ Voor 32% gewijzigd door job op 06-03-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:47
job schreef op zondag 06 maart 2011 @ 14:44:
[...]

Firmware patchen bedoel je, en dat is met de huidge nieuwe f4's niet meer nodig.
De synology patch, ja die zit al in 3.1.

[...]

Klopt als een bus, maar het is handig dat je ook vertelt waarom niet.
Raid 5 heeft gewoon minimaal 3 schijven nodig. RAID FAQ
Wellicht dat synology hybrid raid een betere keus is voor hem.
Ja ik typte het net in en toen dacht ik al dat slaat echt helemaal nergens op wat ik nu zeg met 2 disk raid 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ik wil eigenlijk ook wel een externe schijf.

reden:
dataopslag voor toekomstige mediaspeler.
dit houdt in:film, mp3 en foto's.

verder heb ik weinig eisen.

hooguit dat de schijf via het netwerk snel te bereiken is.
en op de tweede plaats dat de schijf via internet te bereiken is. up èn download.

opslagcap. max 2 schijven.
zuinig
downloadfunctie niet noodzakelijk.

max kostprijs, excl schijven 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Weet iemand of onderstaande mogelijk is?

Ik heb een 211+ die 24/7 aanstaat en ik heb een 211j die ik enkel gebruik als backup. De 211j staat bij power management zo ingesteld dat hij om 00:00 opstart en om 04:00 weer afsluit. Vanop de 211+ wordt om 00:05 een netwerk backup gestart naar de 211j.

Kan ik ervoor zorgen dat de 211j al afsluit direct na de backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Waking_The_Dead schreef op maandag 07 maart 2011 @ 09:39:Kan ik ervoor zorgen dat de 211j al afsluit direct na de backup?
Ik denk dat je dan via de cli de job voor de backup moet aan passen om een remote shutdown uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@wontcatchme: vreselijk dat alle gegevens weg zijn. Aangezien je de disken niet met nieuwe data hebt beschreven geef ik je een goede kans dat de gegevens gerecovered kunnen worden. Hoe dat moet, weet ik
echter niet. Ikzelf draai JBOD over 5 disken heen en heb ook eens getest of ik 1 van die disken gewoon kon lezen in een externe drive waarbij ik met Ubuntu opstarte. De schijf kon ik niet lezen. Heeft waarschijnlijk te
maken met een bepaalde volume indeling waardoor het niet als een standaard linux disk wordt herkend.
De sleutel van recovery ligt op het linux vlak denk ik. Laten we hopen dat Synology je daarbij verder kan helpen.

Iedereen wordt door schade en schande wijzer. Ikzelf backup alles van mijn JBOD NAS naar een andere JBOD NAS die ook in mijn huis staat. Dat ging allemaal goed totdat ik toen ik op vakantie was hoorde dat er bij mij thuis was ingebroken. En dan ga je denken, zouden ze mijn NASsen ook hebben meegenomen?
Gelukkig stonden de NASsen er nog, maar ik heb nu ook maatregelen genomen om extern buitenshuis te
backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2011 @ 10:23:
@wontcatchme: vreselijk dat alle gegevens weg zijn. Aangezien je de disken niet met nieuwe data hebt beschreven geef ik je een goede kans dat de gegevens gerecovered kunnen worden. Hoe dat moet, weet ik
echter niet. Ikzelf draai JBOD over 5 disken heen en heb ook eens getest of ik 1 van die disken gewoon kon lezen in een externe drive waarbij ik met Ubuntu opstarte. De schijf kon ik niet lezen. Heeft waarschijnlijk te
maken met een bepaalde volume indeling waardoor het niet als een standaard linux disk wordt herkend.
De sleutel van recovery ligt op het linux vlak denk ik. Laten we hopen dat Synology je daarbij verder kan helpen.

Iedereen wordt door schade en schande wijzer. Ikzelf backup alles van mijn JBOD NAS naar een andere JBOD NAS die ook in mijn huis staat. Dat ging allemaal goed totdat ik toen ik op vakantie was hoorde dat er bij mij thuis was ingebroken. En dan ga je denken, zouden ze mijn NASsen ook hebben meegenomen?
Gelukkig stonden de NASsen er nog, maar ik heb nu ook maatregelen genomen om extern buitenshuis te
backuppen.
Synology heeft geantwoord en ze gaan het proberen, maar de kans is niet hoog dat het lukt. Dit omdat het RAID5 is en het Volume1 was die ik verwijderde. Inmiddels heb ik op de andere pc's hier met een applicatie nog 1500 foto's (lang niet alles), alle muziek en alle programma's teruggevonden.

Voortaan doe ik het ook anders. Mijn 2e nas gaat in raid0 of jbod voor een wekelijkse backup en een extra usb schijf die ik maandelijks update leg ik bij mijn oom.

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 07-03-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Microkid schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 23:18:
[...]

Heb je die lijst toevallig beschikbaar? Ik zou dit ook erg graag willen doen!

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:59
Zojuist een Synology DS211 besteld en 2 x Western Digital WD10EARS Caviar Green 1TB.

Ik heb nu een Buffalo 500gb NASje maar die is langzaam en blijft af en toe hangen. Tijd dus voor iets nieuws en beters. Ik ga de NAS in RAID1 draaien zodat mijn data veilig is bij het crashen van een HD. Dat is me in het verleden al eens gebeurd en dat risico ga ik niet nog eens lopen. Verder wil ik er PS3Media server op gaan draaien en Sabnzbd+ .
Ik heb al het e.a. gelezen over de compatibiliteit van de nieuwe WD EARS schijven maar in de nieuwste firmware schijnt het geen problemen meer op te leveren.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Frankster schreef op maandag 07 maart 2011 @ 11:09:
[...]

Heb je die lijst toevallig beschikbaar? Ik zou dit ook erg graag willen doen!
Die kan je downloaden van maxmind.com: http://www.maxmind.com/app/geolitecountry

Ik heb mijn DS website op een hoog poortnummer gezet, dus niet 80 waar altijd op gescand wordt. Mensen krijgen toegang naar de link van mijn DS via een reguliere site die bij een provider wordt gehost. Alleen mensen met een IP adres uit Nederland worden doorgestuurd, anderen krijgen de melding 'alleen voor lokaal verkeer'. Eea werkt met vergelijkbare code als dit:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42

<?php

// Create a database in MySQL called "CountriesIP"
// using columns: "startIP    endIP    num1    num2    countryID    countryName"
// download csv file from: "http://www.maxmind.com/app/geolitecountry"
// from the link that says: "Download the latest GeoLite Country CSV Format" (free)
// edit the csv file with Excel and remove all the countries you don't want to access your site
// save the file as csv again and import it into a database table called 'main'.
// run your index.php based on the code below:

$ip=$_SERVER['REMOTE_ADDR'];
      echo "IP ";
      echo  $ip;

// Connect to the MySQL database
      // Put down: database IP, user, password
      mysql_pconnect("localhost","root","")
         or die("Can't connect to database server!");
      // Put down: database name
      mysql_select_db("CountriesIP")
         or die("Can't select database!");
      // Create and execute the selection query
      // Put down: column names startIP, endIP and table name main
      $query = "SELECT startIP, endIP FROM main
               WHERE INET_ATON('$ip') BETWEEN
               INET_ATON(startIP) AND INET_ATON(endIP)
               ORDER BY startIP DESC, endIP DESC
               LIMIT 1";

$result = mysql_query($query);
      if (mysql_num_rows($result) == 0) {
      // IP address is not in the country
        echo " - no access!";
      }
      else {
         // your login page will be starting here
         echo " - Welcome to the secret site!";
      }

?>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 15:34

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Mijn NAS is al ruim 8 dagen alleen maar het programma convert aan het draaien sinds de 3.1 update. Iemand anders hier ook last van en weet daardoor dit veroorzaakt kan worden?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Erhnam schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:05:
Mijn NAS is al ruim 8 dagen alleen maar het programma convert aan het draaien sinds de 3.1 update. Iemand anders hier ook last van en weet daardoor dit veroorzaakt kan worden?
Dat is volgens mij een process die foto's omdat naar ipad thumbnails. Alleen als je de photostation gebruikt overigens

SYNOLOGY HEEFT AL MIJN DATA TERUG GEKREGEN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* *O* *O*

* wontcachme gaat een vreugdedans doen en nooit meer een ander merk dan Synology kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

wontcachme schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:09:
Top, feli!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
wontcachme schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:09:

* wontcachme gaat een vreugdedans doen en nooit meer een ander merk dan Synology kopen
Wow, dat is nogal eens een service. Tof dat je alles terughebt.
Misschien een tip die ikzelf ook toepas: maak de desktop van je hoofd NAS bijv. groen en die van de backup NAS rood zodat je meteen ziet op welke NAS je aan het werken bent. Zo heb je minder kans op menselijke fouten als 'delete volume' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Das heel mooi!

Ik heb juist vanwege de compatibliteit voor simpele volumes gekozen, geen raid/jbod en dergelijke maar toch blijven de schijven (ext-3) leeg als ik ze in een ubuntu pc hang! Dus het maakt geen drol uit, ik zal altijd een backup op een ntfs schijf moeten maken. Als m'n synology nas de geest geeft heb ik een probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Waking_The_Dead schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:22:
[...]

Wow, dat is nogal eens een service. Tof dat je alles terughebt.
Misschien een tip die ikzelf ook toepas: maak de desktop van je hoofd NAS bijv. groen en die van de backup NAS rood zodat je meteen ziet op welke NAS je aan het werken bent. Zo heb je minder kans op menselijke fouten als 'delete volume' ;)
Dat dacht ik erna ook :P.

Voor de zekerheid nu ook maar een USB schijf erbij gebruiken als extra backup en die bij mijn oom bewaren. Ik wil nooit meer drie dagen zo zitten te stressen als nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietb
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Iemand al geprobeerd met firmware 3.1 zijn SABnzbd (van 0.6 beta2 naar beta3) te updaten met "SABnzbd+ Helper"? Bij mij wil dat niet meer werken.

Edit: al gevonden dat het toch echt een probleem is: http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=116&t=5698

[ Voor 27% gewijzigd door Pietb op 07-03-2011 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Heb sinds vrijdag mn DS211+ binnen :)

Alles werkt perfect, ze hebben bij Synology voor een prachtige interface gezorgd!
Heb nog lang niet alles gezien maar elke dag leer ik wel nieuwe dingen bij.

De NAS staat op mn kamer, en hij geeft buiten het onderstaande probleem geen lawaai. De 3,5" disks gaan mooi in hibernation en de ventilator stopt zelfs met draaien als de NAS het koel genoeg heeft (meestal zo'n 2 min na disk hibernation.. top dus!).

Heb nu enkel onderstaand probleem waar ik niet direct een oplossing voor weet:
Aangezien ik mijn DS211+ vrijdag namiddag rond 16:30u heb geïnstalleerd, heeft mn NAS ook die tijd een IP adres gekregen van mn router via DHCP.
Echter gaat mn router nu 's nachts om 4:30u even communiceren met mn NAS ivm DHCP lease time (12u na installatie tijd). Goed dat ie dat doet natuurlijk, maar minder is dat mn disks dan uit hibernation komen en ik hier wel eens van wakker word... Enige oplossing hiervoor? Via de router (Netgear WNR2000v2) kan ik de lease time niet verlengen.

Ook vraag ik me het volgende af:
Stel dat ik een website host op mn NAS, en iemand surft naar mn site terwijl de HDD's in hibernation staan.. Dan gaat het ff duren vooraleer de site ook effectief verschijnt in de browser. Kan hier iets aan gedaan worden (buiten NAS niet laten slapen)? Dacht om site op USB stick te hosten maar websites worden in het volume van de NAS HDD's geplaatst..

Als iemand me met 1 van bovenstaande zaken kan helpen, graag reactie aub :)

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Het DHCP "probleem" is heel eenvoudig te verhelpen, geef je NAS een statisch IP adres (wel een buiten de DHCP pool van je router en die nog niet voor komt...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 15:34

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Iemand deze al gezien??

Afbeeldingslocatie: http://www.lovingadgets.com/wp-content/uploads/2011/03/wpid-CeBIT-2011-fotografii-produktov-v-pavilone-Synology-13.jpg

Meer info: http://forum.synology.com...ewtopic.php?f=165&t=34407

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
lier schreef op maandag 07 maart 2011 @ 14:50:
Het DHCP "probleem" is heel eenvoudig te verhelpen, geef je NAS een statisch IP adres (wel een buiten de DHCP pool van je router en die nog niet voor komt...).
Zijn hier nadelen aan? Als mn extern IP adres wijzigt, gaat mn Synology dan ook nog steeds bereikbaar zijn of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Nu online

lier

MikroTik nerd

Carreon schreef op maandag 07 maart 2011 @ 15:06:
Zijn hier nadelen aan? Als mn extern IP adres wijzigt, gaat mn Synology dan ook nog steeds bereikbaar zijn of niet?
Eigenlijk kan ik me zo maar een nadeel voor stellen, als je op je interne netwerk een ander netwerk segement in stelt (en dan is het nadeel dat je dat op je NAS ook door moet voeren).

In het algemeen is het vrij gebruikelijk om alle servers van vaste IP adressen te voorzien. Juist voor het aan bieden van services naar buiten is het handig om met een vast IP adres te werken, je weet namelijk dat dat nooit veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
Yup, een vast IP is inderdaad handiger (heb ik nu ook al zo ingesteld), maar mijn ISP geeft mij geen vast extern adres. Als mn extern nu wijzigt, vormt dat geen probleem voor IP's binnen de DHCP. Maar hoe zit dat voor de vaste IP's (dus buiten DHCP) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
Yep. Had het al gezien op de Synology Facebook pagina. Tot 100TB storage :z
Wellicht moet je dan wel een aantal van die juweeltjes aan elkaar schakelen.
Pagina: 1 ... 63 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.