Heb sinds vrijdag mn DS211+ binnen
Alles werkt perfect, ze hebben bij Synology voor een prachtige interface gezorgd!
Heb nog lang niet alles gezien maar elke dag leer ik wel nieuwe dingen bij.
De NAS staat op mn kamer, en hij geeft buiten het onderstaande probleem geen lawaai. De 3,5" disks gaan mooi in hibernation en de ventilator stopt zelfs met draaien als de NAS het koel genoeg heeft (meestal zo'n 2 min na disk hibernation.. top dus!).
Heb nu enkel onderstaand probleem waar ik niet direct een oplossing voor weet:
Aangezien ik mijn DS211+ vrijdag namiddag rond 16:30u heb geïnstalleerd, heeft mn NAS ook die tijd een IP adres gekregen van mn router via DHCP.
Echter gaat mn router nu 's nachts om 4:30u even communiceren met mn NAS ivm DHCP lease time (12u na installatie tijd). Goed dat ie dat doet natuurlijk, maar minder is dat mn disks dan uit hibernation komen en ik hier wel eens van wakker word... Enige oplossing hiervoor? Via de router (Netgear WNR2000v2) kan ik de lease time niet verlengen.
Ook vraag ik me het volgende af:
Stel dat ik een website host op mn NAS, en iemand surft naar mn site terwijl de HDD's in hibernation staan.. Dan gaat het ff duren vooraleer de site ook effectief verschijnt in de browser. Kan hier iets aan gedaan worden (buiten NAS niet laten slapen)? Dacht om site op USB stick te hosten maar websites worden in het volume van de NAS HDD's geplaatst..
Als iemand me met 1 van bovenstaande zaken kan helpen, graag reactie aub