Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

remy007 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:05:
[...]

Ja als ik download met bijvoorbeeld spotnet, alt-binz e.d. dan gaat het wel goed.
Ik heb dit de eerste keer na installatie ook gehad. De nzb-taken verschenen wel in downloadmanager, maar startten nooit.

Ik heb toen al mijn gegevens bij instellingen verwijderd en downloadmanager afgesloten, PC afgesloten.
Toen alles weer opgestart en wederom ingevuld. En voilá, na enige seconden werden de downloads gestart.

Suc6

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
JeroenV_ schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 10:15:
Dat komt omdat Ps3 media server de file al encode zodat de ps3 hem kan afspelen.

Als je de file rechtstreeks van de nas haalt, moet de ps3 dit gaan doen en dat lukt niet altijd.
Ik heb hetzelfde probleem, en helaas nog geen oplossing gevonden.
Bah daar was ik dus al bang voor, dankje om het te bevestigen.
Daar moet ik dus wat overzinnen.

Verder werkt het als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swinnio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-09 07:50
tboheeren schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:32:
Heeft iemand al ervaring met de laatste nassen (bv 211J) en de Seagate Barracuda Green ST2000DL003?
Een aanrader? Hij heeft een interessant prijsje op pixmania.
Ik heb de 211J icm 2x Seagate Barracuda LP ST32000542AS. 2TB en daar tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Of ik moet de silent data loss nog niet hebben opgemerkt ;)

If the world wouldn't suck, we'd all fall off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik heb mijn NAS eindelijk lopen en hij bevalt me erg goed. Ik heb echter wel een vraag mbt de beveiliging. Is het nu echt niet mogelijk om de admin account uit te zetten en een user admin rechten te geven?

Als iemand het adres van mijn NAS nu heeft is het een kwestie van ww raden...

Zo niet, weet er iemand of hier nog een DSM update voor uit gaat komen die dit wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-09 20:30
Ik wil mijn Synology gaan benaderen vanaf het internet voornamelijk om muziek via Audio Station te gaan streamen. Is het verstandig om dit via een SSL verbinding te doen? En zoja gebruiken jullie een gratis certificaat van bijvoorbeeld StartSSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Ik heb een 1T schijf vervangen door de 2T F4 EcoGreen, maar krijg een smart errror: "spin_uptime" failed in the past en failed now.

Ik heb de schijf er weer uit gehaald en onder ubuntu bekeken en daar staat "Disk was used outside of design parameters in the past".

Ik heb de schijf in gebruik maar echt lekker zit me dit niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:16
Floppie schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:31:
Ik wil mijn Synology gaan benaderen vanaf het internet voornamelijk om muziek via Audio Station te gaan streamen. Is het verstandig om dit via een SSL verbinding te doen? En zoja gebruiken jullie een gratis certificaat van bijvoorbeeld StartSSL?
SSL kun je gebruiken als je niet wilt dat mensen kunnen zien wat voor data je overstuurd. Of je nu een gratis certificaat gebruikt of een van Verisign/Entrust etc. maakt niet uit voor de veiligheid van je verbinding. Deze worden alleen standaard vertrouwd door je browser.

Mijn vraag, ik zie afgelopen tijd een hoop gedoe met 2TB schijven van diversen leveranciers.. Nu willen mijn schoonouders ook een Synology (ook zodat we naar elkaar kunnen backuppen). Alleen met welke 2TB zit ik veilig?

[ Voor 15% gewijzigd door jongetje op 26-02-2011 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TigerMooD
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:06
Sponz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:44:
Ik heb een 1T schijf vervangen door de 2T F4 EcoGreen, maar krijg een smart errror: "spin_uptime" failed in the past en failed now.

Ik heb de schijf er weer uit gehaald en onder ubuntu bekeken en daar staat "Disk was used outside of design parameters in the past".

Dat heb ik ook gehad met exact dezelfde schijven (F4 EcoGreen 2TB), op en een DS211.
De eerste keer dat ik de NAS opstartte gaf hij die fout, maar als je dan naar de waardes (SMART information) gaat kijken, dan is de drempel 025, en de schijf zat bij mij als laagste op 021. Niks om je zorgen over te maken.

Overigens doet de schijf het nu keurig, met een spin_uptime waarde van 044, wat prima is, maar hij blijft wel zeuren dat de schijf abnormaal is omdat ie in het verleden moeilijk deed.

Wat jij zou kunnen proberen is een snelle smarttest doen, eventueel de NAS herstarten en dan kijken wat de waardes dan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Swinnio schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 11:04:
[...]

Ik heb de 211J icm 2x Seagate Barracuda LP ST32000542AS. 2TB en daar tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Of ik moet de silent data loss nog niet hebben opgemerkt ;)
Maar dat is een andere schijf...die green barracuda zou een nieuwere versie zijn. Hij staat tevens ook nog niet in de comptibility list van synology

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mau_Maus schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 00:14:
[...]

Voor de email in sab? Nee niks aan poorten geforward. Alleen om sab zelf extern te benaderen.
Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 17:54:
[...]

Ik heb het net geprobeerd met het volgende mail adress: DS211@sabnzbd.nl
Maar helaas geen mail in de mail box. weet jij of er een vertraging in de mail zit?
Krijg ik toch net een mailtje van mijn pc dat hij een taak heeft gedownload, hopelijk kan ik de instelling ook gebruiken voor mijn ds211 en stuurd deze van af morgen ook mailtjes
Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
Beste Tweakers,

Heb mijn DS211 nu zoals ik wil, koste wat tijd maar dan heb je ook wat.

Ik loop alleen tegen 3 dingen aan waar ik geen oplossing antwoord op weet,

1. mijn download snelheid met sabnzbd icm eweka en UPC 60 MB is maximaal 3MB/s
als ik via mijn computer met sabnzb download is dit max 6.75 MB/s.
Kunnen jullie mij vertellen of deze snelheden overeen stemmen met mijn abbo's

2. ik probeer sabnzbd zo in te stellen dat hij een mail stuurd als een taak klaar is, nu heb ik 2 adressen, hotmail en upc. welke instellingen ik ook gebruik, geen van de mails komt aan. sterker nog als ik de instellingen probeer op te slaan krijg ik een leeg wit scherm.

3. ik heb de film Léon The Professional(1994) gedownload, en gestopt omdat sabnzbd niet meer reageerde.
als ik nu in de download map kijk staat er:
L� The Professional(1994)( het vierkantje is een vraagteken ik een zwarte diamant)
Als ik deze map wil verweideren krijg ik de melding dat de map niet bestaat, (als iets niet bestaat hoe kan ik het dan zien)

Hoor het graag als jullie een idee hebben.
Helaas is het mij nog niet gelukt dit bestand van de nas te verweideren, via sabnzbd helper lukt het niet, en weet niet wat telnet is of hoe het werkt, heb het wel aangezet maar moet mij eerst maar even inlezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:51

wontcachme

You catch me? No you wont

Je hebt putty nodig en op de synology wiki staan veel voorkomende termen. Het beste kan je handmatig naar de file gaan en dan rm <filenaam> meen ik. Maar daar staat er meer over.

Inloggen doe je met "root" en je admin ww

[ Voor 11% gewijzigd door wontcachme op 26-02-2011 21:14 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sponz
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

TigerMooD schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Dat heb ik ook gehad met exact dezelfde schijven (F4 EcoGreen 2TB), op en een DS211.
De eerste keer dat ik de NAS opstartte gaf hij die fout, maar als je dan naar de waardes (SMART information) gaat kijken, dan is de drempel 025, en de schijf zat bij mij als laagste op 021. Niks om je zorgen over te maken.

Overigens doet de schijf het nu keurig, met een spin_uptime waarde van 044, wat prima is, maar hij blijft wel zeuren dat de schijf abnormaal is omdat ie in het verleden moeilijk deed.

Wat jij zou kunnen proberen is een snelle smarttest doen, eventueel de NAS herstarten en dan kijken wat de waardes dan zijn.
ah dus het valt wel mee, bedankt.
Een smarttest + reboot hielp niet om de melding weg te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exxus
  • Laatst online: 12-09 16:48
Ik kan het gewoon nergens terug vinden.
Ik heb SABnzbd op de DS211 geïnstalleerd en de download mappen goed gezet. Als ik nu vanuit SABnzbd een nzb file open werkt alles goed. Echter wil ik ervoor zorgen dat ik direct vanuit Spotnet de download start. Toen ik SABnzbd nog op mijn pc had staan kon ik ervoor kiezen om met de download knop direct SABnzbd op te starten. Nu het programma echter op de NAS staat ziet Spotnet niet dat het programma geïnstalleerd is. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exxus schreef op zondag 27 februari 2011 @ 14:36:
Ik kan het gewoon nergens terug vinden.
Ik heb SABnzbd op de DS211 geïnstalleerd en de download mappen goed gezet. Als ik nu vanuit SABnzbd een nzb file open werkt alles goed. Echter wil ik ervoor zorgen dat ik direct vanuit Spotnet de download start. Toen ik SABnzbd nog op mijn pc had staan kon ik ervoor kiezen om met de download knop direct SABnzbd op te starten. Nu het programma echter op de NAS staat ziet Spotnet niet dat het programma geïnstalleerd is. Hoe doen jullie dit?
Vanaf hier uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 18:03

timovd

Voorsprong door techniek

Ik gebruik gewoon de standaard Download Station en heb daar een RSS-feed in opgeslagen. Nu wil ik daar een aantal bestanden niet van downloaden die een bepaald woord hebben in het bestand. Is het mogelijk om dit uit te sluiten van de download?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wat een geweldig ding is die DS110j toch. Net een simpel desktopprintertje in een netwerkprinter omgetoverd door hem aan de DS te hangen!

* Artcore vindt de prijs-kwaliteitverhouding van de 110j belachelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Kan je toch ver met elke router die usb ondersteunt?

Een 1511+ met 5x 3tb is ook prijskwaliteit zeer goed.
100euro/terra betaal je, all in.

[ Voor 0% gewijzigd door multipasser op 27-02-2011 18:14 . Reden: typo ]

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:30
Tweakers,

ik zit met een probleem: Ik heb al een paar jaar oude Ds-106 staat. Deze heeft tot nog toe steeds prima gedraaid zonder problemen. Nu is onlangs de fan overleden van de synology (kleine 40 mm case fan).
Ik wil er graag een andere koeler op aan sluiten (gestuurd via de mobo, zodat hij niet 24/7 aanstaat).
Ikheb nog een case fan liggen van 80 mm. Deze wil ik graag op de zijkant monteren om zo wat extra koeling te krijgen. De harde schijf wordt nl. erg heet.

Nu zag ik tot mijn verbazing dat er een piepkleine stekker op het fannetje van synology zit, met 3 aansluitingen.

Nu heb ik op verschillende fora gelezen dat ze gewone case fans aansluiten op het mobo-tje.

Bestaan er dan case fans met die kleine stekkertjes die er direct op kunnen?
Bestaan er verloop stekkertjes om van een "grote 3-pins standaard fan aansluiting"naar een "kleinde 3-pins aansluiting?"
Is het formaat stekkertje een aanduiding voor het voltage?
Draait een gewone 12V case fan wel op deze aansluiting?

Heeft iemand een ander idee / oplossing om dit te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Het kan 12 volt zijn, maar ook 5 volt.
Meten met een multimeter en je weet het.
Of kijk wel voltage er op de huidige fan staan.

5volt fans kan je ook gewoon kopen, dus dat moet geen probleem zijn.
Wat betreft het stekkertje, als de fan stuk is kan je natuurlijk ook gewoon de draden doorknippen en aan de draden van je nieuwe fan solderen.

[ Voor 27% gewijzigd door job op 27-02-2011 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:30
Och natuurlijk!
doorknippen en solderen; hieraan had ik nog niet gedacht... (narf..)

Even voor de duidelijkheid: worden er wel fans verkocht met zo'n kleine stekker erop?

boomster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe ik een folder die is aangemaakt via de command line kan laten verschijnen als Shared Folder in DSM (en dus ook kan benaderen via de File Browser)?

Edit:

Ik heb maar gewoon de originele folder hernoemd, een nieuwe aangemaakt, en de inhoud van de oude naar de nieuwe folder gekopiëerd. Als iemand een makkelijkere manier weet dan hoor ik dat graag.

[ Voor 64% gewijzigd door MaZo op 27-02-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark9534
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09 00:29

mark9534

Ondertitel ?

Wie weet wat ik ongeveer kan verwachten kwa lees/schrijfsnelheid via SMB van een 1511+ met 5x 3TB Hitachi schijven in RAID5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk gelukt, mijn dank is groot. Had al wel op google gezocht maar geen juiste oplossing gevonden. Top! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

mark9534 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:17:
Wie weet wat ik ongeveer kan verwachten kwa lees/schrijfsnelheid via SMB van een 1511+ met 5x 3TB Hitachi schijven in RAID5?
70 a 80mb/sec moet geen probleem zijn over lan.
Het kan sneller als je via esata werkt. (197mb/sec max)

Hij is echt zat snel. De bottleneck is eerder uw netwerk dan de synology.

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:26
Ik heb een DS411j waarin 3 schrijven in RAID5 draaien. Het hele netwerk is bekabeld (1 Gbit) en qua leessnelheid komt hij tot 30 MB/s maar bij schrijven komt hij niet verder dan 11 MB/s. Is dit het maximaal haalbare? Ik heb namelijk geen idee waar ik kan vinden wat hij moet kunnen halen in een RAID5 opstelling.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:18

lier

MikroTik nerd

mark9534 schreef op zondag 27 februari 2011 @ 20:17:
Volgens de site van Synology moet je uit kunnen komen op:

"Dankzij Link Aggregation levert de Synology DS1511+ een gemiddelde schrijfsnelheid van 165,91 MB/s in de RAID 5-configuratie in een Windows-omgeving en een leessnelheid van 197,8 MB/s."

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Voor de bezitters van een DS411+:

Toen ik mijn DS411+ net had viel het mij op dat hij niet altijd met de power button wilde starten. De blauwe LED van de powerbutton ging wel branden en de LEDjes van de HD's (4 x Seagate 2TB) lichten even op. Daarna doofde alles en dit gedrag herhaalde zich continu. 1 Op de 5 keer (ongeveer) ging de NAS wel aan.

Hierover heb ik direct contact opgenomen met Synology en zij hebben mij op basis van deze probleem beschrijving een nieuwe power supply toe gestuurd. Goede support dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sponz schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 12:44:

Dit is een bekend probleem van de Samsung F4s. Om het spin-up probleem te voorkomen heeft Synology een DSM patch uitgebracht. Deze dien je te installeren. Je kan ook DSM 3.1 beta installeren, daar zit de patch automatisch al in. Als je F4 een manufacture date heeft later dan 12-2010 dan zit je goed, anders moet je ook nog een firmware patch op de harddisk zelf uitvoeren. Zie ook:

http://forum.synology.com...hp?f=26&t=27905&start=330

Overigens krijg je de bestaande spin-up error niet verwijdert uit de SmartInfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jongetje schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 13:52:
[...]
Mijn vraag, ik zie afgelopen tijd een hoop gedoe met 2TB schijven van diversen leveranciers.. Nu willen mijn schoonouders ook een Synology (ook zodat we naar elkaar kunnen backuppen). Alleen met welke 2TB zit ik veilig?
Inderdaad, alle 2 TB schijven die op de compatibility list van Synology staan hebben problemen. Er is echter een nieuwe 2 TB van Hitachi uit, de 5k3000. Deze staat (nog) niet op de compatibility list van Synology. Ikzelf heb 5 van deze jongens besteld voor mijn Synology. Het blijft een gok, maar Hitachi heeft een goed trackrecord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:06
Bierkameel schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:27:
meuk: SABnzbd 0.6.0 bèta 2
Iemand die al werkend?
Hij wil mij niet upgraden als ik naar de source verwijs, waarschijnlijk door de Python 2.4 die Synology gebruikt?
Ik lees je bericht nu pas, maar ik heb afgelopen week mijn sabnzbd geupgrade naar 0.6.0 beta 2 zonder problemen. Gewoon via de webinterface van merthy. Heb je wel de juiste bestanden, ik had bijna de apple variant gedownload ipv de versie voor linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:55

Lief Adje

Love is in the air

lithoijen schreef op maandag 28 februari 2011 @ 12:56:
[...]

Ik lees je bericht nu pas, maar ik heb afgelopen week mijn sabnzbd geupgrade naar 0.6.0 beta 2 zonder problemen. Gewoon via de webinterface van merthy. Heb je wel de juiste bestanden, ik had bijna de apple variant gedownload ipv de versie voor linux.
Ik heb hetzelfde probleem, ik gebruik zeker de juiste source..

Edit: ik gebruik wel DSM3.1 (Beta)

[ Voor 5% gewijzigd door Lief Adje op 28-02-2011 13:34 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

En werkt Sickbeard/Coucpotato ook nog gewoon erna?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overstap 207+ naar 411+ raid5?
Ik ga mij een DS411+ (en 3x 2GB hd) kopen omdat mijn goede DS207+ te traag geworden is.
Ik vraag mij af of ik verder ga werken met onafhankelijke hd of meteen ga starten met raid5.
- Tot nu heb ik altijd zorgvuldig een kopie van de belangrijke gegevens bijgehouden op externe schijven. Ik vrees dat het me op termijn aan discipline gaat ontbreken als ik me met raid5 beter beschermd weet tegen gegevensverlies.
- Ook heb ik het wat moeilijk met de verhoogde afhankelijkheid die zo'n raid5 systeem meebrengt als je data moet herstellen.
- Als ik een voor mij duur toestel als de DS411+ koop is dit in de eerste plaats om meer transfersnelheid te hebben. Ik wil daar niet al teveel op inleveren voor raid5.
- Tenslotte neem ik aan dat in een raid5 systeem, ik geen individuele schijf meer aan mijn PC zal kunnen hangen om gegevens over te pompen. Met de DS207+ zou het overzetten van zo'n 3 TB vele uren vergen, maar misschien zal dit met de DS411+ nog meevallen?
Graag raad van iemand met praktische ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 14:52:
Mijn raad:

- kopen, super apparaat!
- RAID 5 snelheid voor mij alleen met 4 x 2TB bekend: Gigabit wordt dicht getrokken
- hiervoor een DS209: snelheid is enorm toegenomen (HD maar ook services)
- back-up moet je altijd maken, kost wel wat discipline
- maak zelf back-up naar mijn oude DS209 die nu bij mijn ouders staat (netwerk back-up)
- RAID 5 recoveren is iets meer dan aan je pc hangen, dat klopt
- RAID 5 biedt niet meer bescherming dan RAID 1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19-09 10:45
Beste tweakers,

Ik wil al een tijdje een NAS aankopen en had gedacht aan de Synology 211+ (wel duur, maar wel future-proof denk ik zo).

Nu heb ik wel een vraag:
De NAS zou in de slaapkamer komen te staan, achter de TV voor geen hinder te hebben van de LED's. Is deze NAS stil genoeg voor op de slaapkamer?
's nachts staan de hard drives voor alle duidelijkheid in hibernation aangezien er dan 99% van de tijd geen activiteit is op de NAS. Ik vermoed dat er dus geen lawaai zal zijn? Draait de fan nog als hard drives in hibernation zijn?

Overdag maakt het niet uit dat de NAS een beetje geluid maakt, maar 's nachts moet het dus wel stil zijn :)

(Desnoods kan ik ook scheduling instellen zodat hij 's nachts uitschakelt.)

Kunnen jullie even bovenstaande vragen beantwoorden?

PSN: Carreon_TO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:35
Ik ga mij een DS411+ (en 3x 2GB hd) kopen omdat mijn goede DS207+ te traag geworden is.
Ik vraag mij af of ik verder ga werken met onafhankelijke hd of meteen ga starten met raid5.
- Tot nu heb ik altijd zorgvuldig een kopie van de belangrijke gegevens bijgehouden op externe schijven. Ik vrees dat het me op termijn aan discipline gaat ontbreken als ik me met raid5 beter beschermd weet tegen gegevensverlies.
- Ook heb ik het wat moeilijk met de verhoogde afhankelijkheid die zo'n raid5 systeem meebrengt als je data moet herstellen.
- Als ik een voor mij duur toestel als de DS411+ koop is dit in de eerste plaats om meer transfersnelheid te hebben. Ik wil daar niet al teveel op inleveren voor raid5.
- Tenslotte neem ik aan dat in een raid5 systeem, ik geen individuele schijf meer aan mijn PC zal kunnen hangen om gegevens over te pompen. Met de DS207+ zou het overzetten van zo'n 3 TB vele uren vergen, maar misschien zal dit met de DS411+ nog meevallen?
Zelf heb ik een DS211 en ik heb er bewust voor gekozen om geen Raid te gebruiken. In plaats daarvan heb ik een geschedulde lokale backup van de ene schijf in de DS211 naar de andere. (daarnaast heb ik nog een backup procedure om de belangrijkste data op een andere locatie te bewaren, maar dat doet hierbij even niet terzake)

Op de target schijf heb ik alle schrijfrechten uitgezet. Het is dus vanuit het netwerk niet mogelijk om per ongeluk (of door een virus bijvoorbeeld) de backup te verwijderen. Problemen met een van de schijven kunnen ook nooit het raid image beschadigen omdat er geen raid is. Een derde voordeel voor mij is dat ik niet een hele schijf kwijt ben aan raid. Niet alle gegevens zijn zo belangrijk dat ik ze dubbel wil bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Als scheduling een optie is dan is het evident dat je NAS stil is (waarom zou je hem ook aan laten staan als je hem toch niet gebruikt).

Ik ben niet bekend met jouw model maar de fan is temperatuur afhankelijk en zal dus minimaal geluid maken, zeker als de HD's niet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Laatst online: 22-09 22:53

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Ik heb eindelijk een beetje tijd om mijn aangeschafte DS 1511+ nader te bekijken. Ik heb ook twee Samsung F4EG HD204UI 2TB Harddisken gekocht. Ik heb Synology een mail verstuurd voor de patch, maar nog steeds geen antwoord.

Ik heb hier in dit topic de volgende link gevonden en login gegevens:
ftp.synology.com/on-line/DSM3.0/spinup
Login: on-line
password: online_user

Kan ik hier gewoon inloggen en de patch voor de DS1511+ downloaden en installeren? Ik heb dus nog niets gedaan met mijn DS. Hij zit nog in doos en weet dus niet welke firmware versie ik heb. Maakt dat nog wat uit? Hoe installeer je eigenlijk de patch?

Voor de samsung HD heb ik deze link gevonden:

http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

Kan iemand bevestigen dat dit de correct patch/link is voor de F4EG HD204UI 2TB Harddisken.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Toevallig. Ik heb precies dezelfde overstap gemaakt. Backups kan je gewoon instellen. Ik heb 2 oude schijven in mijn DS207+ geplaatst en die zet ik nu 1x per week aan voor een dag. Die dag backupt de DS411+ de belangrijkste mappen. De snelheid is een stuk hoger van alles is een stuk hoger. Qua schrijven/lezen zit alleen iets te bokken in mijn netwerk wat ik eerst moet uitvinden. Ik kan van de NAS naar pc maar 45 megabyte per seconde schrijven (per pc). Dit moet veel hoger kunnen echter. Schrijven gaat met een goede 75 tot 100 megabyte per seconde vaak. Hij is stiller dan een DS207+ kan ik zeggen. Hij staat ij de woonkamer naast de PC en ik hoor heel weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De samsung link is correkt.Je kan het controleren door op de harddisk zelf naar het modelnummer te kijken. De patch dient alleen geinstalleerd te worden als de manufacture date voor 12-2010 ligt. Alle Samsung harddisks vanaf december hebben de patch al.

De Synology NAS wordt zonder DSM geleverd. DSM wordt namelijk op je harddisk geinstalleerd en niet in ROM. Het makkelijkste is om gewoon de DSM 3.1 beta versie van de synology site te downloaden. Daar zit de patch namelijk al in. Vervolgens installeren met de Setup assistant welke ook te downloaden is van de synology site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Verwijderd schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:34:
De samsung link is correkt.Je kan het controleren door op de harddisk zelf naar het modelnummer te kijken. De patch dient alleen geinstalleerd te worden als de manufacture date voor 12-2010 ligt. Alle Samsung harddisks vanaf december hebben de patch al.

De Synology NAS wordt zonder DSM geleverd. DSM wordt namelijk op je harddisk geinstalleerd en niet in ROM. Het makkelijkste is om gewoon de DSM 3.1 beta versie van de synology site te downloaden. Daar zit de patch namelijk al in. Vervolgens installeren met de Setup assistant welke ook te downloaden is van de synology site.
Ach, bedankt voor je antwoord. Mijn harddisken zijn volgens mij inderdaad van 12/2010. Is de beta 3.1 al een beetje stabiel dan?

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aangenaam verrast met zo vlug meerdere antwoorden.
Het is eigenlijk allemaal goed nieuws ook.
Het ligt in de lijn van mijn overwegingen;
beslissen zal ik natuurlijk zelf moeten doen.
Hartelijk dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorted
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09-07-2024
Ik plan de aanschaf van een 1511+ i.c.m. 5x WD20EARS-00MVWB0 Hdd's. Nu heb ik e.e.a al doorgenomen op de synology website en flink gegoogled voordat ik mijn vraag richt aan jullie.

Ik lees veel over het LCC (Load Cycle Counts) probleem en vraag me af of jullie ook deze problemen ondervinden en hoe jullie dit hebben opgelost. Gaat de WDIDLE3 tool werken met de WD20EARS-00MVWB0 of doe ik er goed aan om naar andere HDD's om te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 13:29
Carreon schreef op maandag 28 februari 2011 @ 15:04:
Beste tweakers,

Ik wil al een tijdje een NAS aankopen en had gedacht aan de Synology 211+ (wel duur, maar wel future-proof denk ik zo).

Nu heb ik wel een vraag:
De NAS zou in de slaapkamer komen te staan, achter de TV voor geen hinder te hebben van de LED's. Is deze NAS stil genoeg voor op de slaapkamer?
's nachts staan de hard drives voor alle duidelijkheid in hibernation aangezien er dan 99% van de tijd geen activiteit is op de NAS. Ik vermoed dat er dus geen lawaai zal zijn? Draait de fan nog als hard drives in hibernation zijn?

Overdag maakt het niet uit dat de NAS een beetje geluid maakt, maar 's nachts moet het dus wel stil zijn :)

(Desnoods kan ik ook scheduling instellen zodat hij 's nachts uitschakelt.)

Kunnen jullie even bovenstaande vragen beantwoorden?
Synology is een hele goede keuze. ik zou hem alleen niet op je slaapkamer neer zetten. De led's zijn behoorlijk fel. Met de lawaai valt het inderdaad mee. Hij is behoorlijk stil en inderdaad met hybernation hoor je de schijven niet. De fan kan op een laag toerental blijven draaien. die hoor je dan bijna niet. je kan ook instellen dat je synology bijvoorbeeld om 22:00 uit gaat en s'ochtends om 08:00 weer opstart.

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
Bedankt voor de info :)

Nog een vraagje: ik vermoed dat Synology jaarlijks nieuwe NAS modellen uitbrengt.. Hoe zit het dan met de ondersteuning van de oudere modellen? Krijgen deze ook de meest recente firmware? Ik vermoed van wel... Maar blijft die ondersteuning dan naar de toekomst toe of is het eerder voor een beperkte tijd (bijvoorbeeld is de firmware na 2 jaar is de firmware dan wel/niet meer compatible met de huidige 211+)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Carreon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 12:39:
Bedankt voor de info :)

Nog een vraagje: ik vermoed dat Synology jaarlijks nieuwe NAS modellen uitbrengt.. Hoe zit het dan met de ondersteuning van de oudere modellen? Krijgen deze ook de meest recente firmware? Ik vermoed van wel... Maar blijft die ondersteuning dan naar de toekomst toe of is het eerder voor een beperkte tijd (bijvoorbeeld is de firmware na 2 jaar is de firmware dan wel/niet meer compatible met de huidige 211+)?
Hierboven werd volgens mij gesteld dat de aankomende DSM 3.1 update de laatste update zou zijn voor apparaten van 4 jaar oud. Dat lijkt mij een hele nette tijd voor dit soort machientjes. Zelf wacht ik nog heel even af wat Synology nu allemaal gaat bekend maken op de Cebit. Mogelijk dat daar nog iets interessants uit gaat komen. Zo niet dan koop ik binnenkort een DS 211!

[ Voor 11% gewijzigd door PaT op 01-03-2011 12:51 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-08 23:43
Ik verwacht deze week, of andere volgende week de nieuwe firmware DSM3.1.
De subdirectory /DSM3.1/ is de afgelopen 2 dagen aangemaakt! :9~

Ondersteuning loopt een aantal jaren door. Zo gaat de nieuwe firmware DSM3.1 de laatste update voor de 7-serie zijn. http://tweakers.net/meuktracker/24879/synology-disk-station-manager-31-build-1553-beta.html

De 207 is begin 2007 geintroduceerd. Dus voor dit geval een volle 4 jaar support.

Dit is een nuttig overzicht mbt support: http://www.synology.com/enu/products/status.php

[ Voor 12% gewijzigd door Bolukan op 01-03-2011 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:32

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Speedfightserv schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 10:32:
[...]

Synology is een hele goede keuze. ik zou hem alleen niet op je slaapkamer neer zetten. De led's zijn behoorlijk fel. Met de lawaai valt het inderdaad mee. Hij is behoorlijk stil en inderdaad met hybernation hoor je de schijven niet. De fan kan op een laag toerental blijven draaien. die hoor je dan bijna niet. je kan ook instellen dat je synology bijvoorbeeld om 22:00 uit gaat en s'ochtends om 08:00 weer opstart.
Hoor jij geen zacht getik van je HDD?

Ik zou daar niet bij kunnen slapen, ik zou het niet eens in mijn woonkamer of werkplek zetten.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Heh, ik heb de Synology op me kamer staan, de ledjes zijn inderdaad erg vel en de harde schijf maakt best wat geluid als ie s'nachts download.

Maar naar een paar nachtjes was dat geluid niet eens zo heel erg meer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
en 3.1 is ondertussen officieel uit: http://www.synology.com/enu/news/2011/03.01_news.php

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Tukk schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:38:
[...]

Hoor jij geen zacht getik van je HDD?

Ik zou daar niet bij kunnen slapen, ik zou het niet eens in mijn woonkamer of werkplek zetten.
M'n synology staat naast m'n pc. iets verderop m'n bed. ik hoor hem niet noemenswaardig hard tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 18:03

timovd

Voorsprong door techniek

Toevallig had ik een paar uur geleden in DSM 3.1 beta nog gecontroleerd op updates. Ik zie nu gelijk een schoonheidsfoutje; als er een update beschikbaar is, valt er wat (belangrijke) tekst weg.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:30

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Ik zie helaas geen Airplay ondersteuning. Wellicht bij 3.2?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carreon
Ik heb vandaag mn Synology 211+ besteld :)

Heel lang getwijfeld omwille van de prijs (totaalprijs 429 EUR (incl. 2x 1TB HDD) is toch niet niks...), maar uiteindelijk toch maar de knoop door gehakt :Y

Hopelijk ben ik er tevreden over en heb ik er veel plezier aan!

Hoop alleen dat ik niet teveel problemen heb met configuratie.. Mn ISP is Telenet en die blokkeren alle poorten onder 1024 dus ga wat moeten uitzoeken met port forwarding etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
Heb 3.1 geïnstalleerd, maar nu is de diskstation al de ganse avond bezig met een 'convert' process en vreet alle resources op. Iemand een idee wat hij aan het doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
ieperlingetje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:17:
Heb 3.1 geïnstalleerd, maar nu is de diskstation al de ganse avond bezig met een 'convert' process en vreet alle resources op. Iemand een idee wat hij aan het doen is?
Dit:...?

After upgrading to DSM 3.1, the system will automatically generate one 1024x768 thumbnail for all photos in “photo” shared folder. This thumbnail is for iPad review usage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:18
Hmm. heb tienduizenden foto's op m'n DS1010+ staan en géén iPad. Kan ik dat ook ergens uitzetten?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
alexbl69 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:30:
Hmm. heb tienduizenden foto's op m'n DS1010+ staan en géén iPad. Kan ik dat ook ergens uitzetten?
Ik hoop het. Laat je het even weten als je gevonden hebt hoe dat moet? Ik heb 3.1 nog niet geïnstalleerd, want de download van de synology site is nogal traag momenteel. Blijkbaar is er veel interesse in 3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
hm leuk, heb een symlink van de gebruikersmap in mijn photo map om de DLNA server te kunnen gebruiken, dat gaan dus een paar duizend thumbnails opleveren van irrelevante afbeeldingen die ik amper bekijk. :/ . En nergens de mogelijkheid te vinden om dat uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
misschien?
/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh stop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 18-09 09:56

Royz

Kleurenblind!!

Lol same here. 100% van de CPU weg... Ook tienduizenden foto's maar geen ipad :P. Je zou er haast een ipad voor kopen!

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Niet online
EricEric752 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:51:
misschien?
/usr/syno/etc/rc.d/S77synomkthumbd.sh stop
Bedankt, heeft geholpen! Wordt dat script nu nog uitgevoerd na heropstarten of moet ik het disablen bij mijn startup items zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-09 10:39
Kan iemand het 3.1 package ff uploaden...de Synology site is echt onbereikbaar atm! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricEric752
ieperlingetje schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:01:
[...]

Bedankt, heeft geholpen! Wordt dat script nu nog uitgevoerd na heropstarten of moet ik het disablen bij mijn startup items zetten?
Bij reboot start de service volgens mij weer. Zie ook http://forum.synology.com...ultimedia_Indexing_Engine

Nadeel is wel dat er volgens mij geen enkele thumbnail gemaakt wordt. Ik zou zelf graag willen kunnen instellen welke formaten wel en welke niet worden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:34

Red Boll

Kick Ass!

alexbl69 schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 20:30:
Da's dan de mindere optie. Mijn vraag is: waar kan aanzetten dat ik die aaiPad *WEL* heb/krijg. :+

Maareh, ik wacht nog even lafjes de update/upgrade bevindingen/ervaringen af.

[ Voor 0% gewijzigd door Red Boll op 01-03-2011 22:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:18
Dat wordt dus even wachten met installeren totdat ze deze onzin-functie hetzij eruit hebben gehaald, hetzij optioneel hebben gemaakt.

Denk dat hier nog wel wat commentaar op komt.

[ Voor 15% gewijzigd door alexbl69 op 01-03-2011 21:31 ]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Waar kan je via DSM of telnet een cron job instellen die niet bij een reboot wordt gewist? Ik zit nu in /etc/crontab te plaatsen, maar na een reboot is elke keer alles weg. Google zegt verschillende dingen, maar nergens echt een duidelijk antwoord waar het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
Hmmm 3.1 geinstalleerd maar het backuppen naar een 2e synology server gaat nog steeds niet goed. Een backup die voor de beta stond ingesteld is het blijven doen, maar de 2e doet het nog steeds niet. Ik zie dat deze door SYSTEM en niet door admin (zoals de 1e) wordt gebackup-ed. Edit: Dit heeft er niets mee te maken.
Iemand ideeen waar ik moet gaan zoeken. Tijdens de beta-periode had ik gelezen dat het met de beta had te maken, maar dat betwijfel ik nu.

OPGELOST:
/etc/synonetbkp.conf aangepast:
bkp_auth_user="admin" aangepast in bkp_auth_user="root"

[ Voor 15% gewijzigd door Bolukan op 02-03-2011 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
wontcachme schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 22:44:
Waar kan je via DSM of telnet een cron job instellen die niet bij een reboot wordt gewist? Ik zit nu in /etc/crontab te plaatsen, maar na een reboot is elke keer alles weg. Google zegt verschillende dingen, maar nergens echt een duidelijk antwoord waar het kan.
Heb je wel alle parameters met uitsluitend een TAB van elkaar gescheiden (dus geen -extra- spaties(s))?
Een reboot schijnt crontab regels te valideren, en te verwijderen indien niet valide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Zojuist geupdate naar 3.1. Krijg ik na reboot de vriendelijke melding dat m'n NAS Samsung HD204 schijven heeft aangetroffen en daarom de write cache heeft uitgezet. Als ik de firmware van de schijven heb geupdate zou ik de write cache handmatig weer aan kunnen zetten.

Nu heb ik de firmware van de disks geupdate, is het helemaal safe om de write cache aan te zetten of heeft het performance-wise toch niet echt impact en kan ik deze net zo goed uit laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:17
Niet echt de moeite waard om te updaten :) .

[ Voor 37% gewijzigd door noodel1988 op 02-03-2011 09:07 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:01
Dat hangt er maar net van af wat je belangrijk vindt. Ik zie genoeg best leuke vernieuwingen staan. Of je er wat mee denkt te gaan doen is een tweede.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
Carreon schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 18:49:
Ik heb vandaag mn Synology 211+ besteld :)

Heel lang getwijfeld omwille van de prijs (totaalprijs 429 EUR (incl. 2x 1TB HDD) is toch niet niks...), maar uiteindelijk toch maar de knoop door gehakt :Y

Hopelijk ben ik er tevreden over en heb ik er veel plezier aan!

Hoop alleen dat ik niet teveel problemen heb met configuratie.. Mn ISP is Telenet en die blokkeren alle poorten onder 1024 dus ga wat moeten uitzoeken met port forwarding etc.
Gefeliciteerd :)
Ik heb net zoals jij ook getwijfeld door de prijs.

Maar geloof me, je ga er echt heel veel plezier van hebben. Je zul er echt geen spijt van krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 21:27
Hier is mijn vers gedownloadde versie van DSM3.1 voor de 211+ te vinden op een iets snellere mirror:

EDIT: oops, link kapot. Even fixen

EDIT2: Hier dan: Zie onderstaande posts

(Wellicht dat hij ook op andere modellen werkt, geen idee :))

Na de upgrade liep ik wel tegen het probleem aan dat Sabnzbd PAR2 niet meer kon vinden. Opgelost door een symlink te maken van /usr/bin/local/par2 naar /opt/bin/par2 :).

[ Voor 66% gewijzigd door Slurpgeit op 02-03-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slurpgeit schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 10:49:
Hier is mijn vers gedownloadde versie van DSM3.1 voor de 211+ te vinden op een iets snellere mirror:

EDIT: oops, link kapot. Even fixen

EDIT2: Hier dan: http://goo.gl/U1SuQ

(Wellicht dat hij ook op andere modellen werkt, geen idee :))

Na de upgrade liep ik wel tegen het probleem aan dat Sabnzbd PAR2 niet meer kon vinden. Opgelost door een symlink te maken van /usr/bin/local/par2 naar /opt/bin/par2 :).
De file op dat linkje is stuk
d:\downloads>e:\rar.exe e "DSM_DS211+_1594.rar"

RAR 3.93   Copyright (c) 1993-2010 Alexander Roshal   15 Mar 2010
Shareware version         Type RAR -? for help

Extracting from DSM_DS211+_1594.rar

Extracting  DSM_DS211+_1594.pat                                       99%
DSM_DS211+_1594.pat  - CRC failed
Unexpected end of archive
Total errors: 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Hmm, hoster was het er niet mee eens. In dat geval:

http://files.slurpgeit.nl/DSM_DS211+_1594.rar

Iets langzamer, maar zou moeten werken (Gehost op de NAS uiteraard :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Slurpgeit op 02-03-2011 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link werkt wel (al is het 10 mbit ipv minimaal 50) :) Dank je!

Off-topic. HAHAHAHA slurpgeit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
Hehe, 't blijft een thuisverbinding he, meer dan 10Mbit up kan ik niet krijgen ;)

Geen idee of dropbox een beetje snel is, maar hier nog een extra mirror: http://dl.dropbox.com/u/7...les/DSM_DS211%2B_1594.rar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Hulde aan Slurpgeit! Wat zijn die mirrors van Synology toch traag op zo'n moment.

Mijn DS-211+ is nu aan het updaten.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Even een ordinaire copy-paste van het persbericht over DSM 3.1

Synology presenteert DiskStation Manager 3.1 (DSM 3.1)

Meer dan een NAS-server OS

Taipei, Taiwan,1 maart 2011 - Synology lanceert vandaag de finale versie van DiskStation Manager 3.1 (DSM 3.1). De in januari gelanceerde bètaversie is in 40 dagen door meer dan 10,000 mensen gedownload. Synology biedt regelmatig gratis upgrades aan voor zijn besturingssysteem voor NAS-servers, waarmee zowel zakelijke gebruikers als consumenten de beschikking krijgen over nieuwe technologieën en mogelijkheden.

DSM 3.1 biedt gebruikers diverse upgrades en nieuwe mogelijkheden:

Efficiënter beheer - Met ondersteuning voor meerdere volumes op een enkel RAID-systeem kunnen gebruikers nu volumes dynamisch uitbreiden. Met DSM 3.1 is het ook mogelijk om de print/fax/scanfunctionaliteit van multifunctionele printers met andere gebruikers te delen. Een vernieuwde File Browser gebruikt een database om bestandsnamen te indexeren, biedt geavanceerde zoekfunctionaliteit en een preview van documenten, afbeeldingen en video, zodat gebruikers sneller kunnen vinden wat ze zoeken.

Beschikbaarheid van gegevens - Synology Hybrid RAID ondersteunt nu fouttolerantie op twee harde schijven. Met de Shared Folder Sync-functie is het mogelijk om automatisch gedeelde folders op verschillende Synology DiskStations in real-time met elkaar te synchroniseren. Gebruikers kunnen naadloos documenten met elkaar delen en in het geval van hardware-falen is er direct een backup DiskStation met alle data beschikbaar. Daarnaast is het mogelijk om bij het maken van een backup van een gedeelde folder meerdere bestemmingen te selecteren, zodat gegevens nog beter worden beschermd. Ondersteuning voor Windows ACL zorgt ervoor dat bij het terugzetten van data ook alle instellingen voor toegangsrechten worden hersteld.

Mobiele apparaten - Er zijn drie native iPad-apps beschikbaar: DS cam, DS photo+ en DS audio, met een nieuwe, intuïtievere interface. Met AirPrint kunnen gebruikers vanaf hun iPhone of iPad draadloos documenten afdrukken op AirPrint-compatibele printers die zijn aangesloten op hun DiskStation. Met de nieuwe DS file-applicatie kunnen iPhone-gebruikers documenten van en naar hun DiskStation downloaden en uploaden.

Multimedia - Download Station ondersteunt niet alleen het zoeken naar bestanden en RSS-feeds, maar maakt het ook mogelijk torrents te previewen. Audio Station is voorzien van een equalizer, een mini-player, persoonlijke playlists en bewerkbare ID3-tags. Met Photo Station kan iedere gebruiker met een eigen account nu zijn of haar eigen fotoalbum of blog publiceren. Een link naar een fotoalbum kan vervolgens direct op Facebook of Twitter worden geplaatst.

Bewaking - Surveillance Station 5 is compatibel met Internet Explorer, Firefox en Chrome. De Smart Search-functie detecteert beweging, verdwenen of nieuwe objecten, bedekking van de camera en onscherpte. De beeldkwaliteit kan worden aangepast om meer detail te zien.

DSM 3.1 biedt nu ook een auto-update optie en ondersteunt duizenden UPS-stroombeveiligingsoplossingen. Kijk voor meer informatie over DSM 3.1 op http://www.synology.com/nld/products/features/index.php

Beschikbaarheid

Synology DSM 3.1 is gratis te downloaden en is geschikt voor gebruikers met een DiskStation x07-series of hoger. De volgende modellen worden ondersteund:

DS1511+, RS411, DS411+, DS411j, DS211+, DS211, DS211j, DS111, DS411slim, DS1010+, RS810+, RS810RP+, DS410, DS410j, DS710+, DS210+, DS210j, DS110+, DS110j, DS509+, RS409+, RS409RP+, RS409, DS409+, DS409, DS209+II, DS209+, DS209, DS209j, DS109+, DS109, DS109j, DS409slim, RS408, RS408-RP, DS508, DS408, DS108j, RS407, CS407, CS407e, DS207+, DS207, DS107+, DS107 en DS107e.

DSM 3.1 is te downloaden van www.synology.com/support/download.php?lang=enu

Er is een live demosite van DSM 3.1, waar de verschillende mogelijkheden veilig uitgeprobeerd kunnen worden. Deze site is te vinden via http://www.synology.com/nld/products/demo/index.php.

@hieronder. Dat had ik best gewild, maar dan had ik moeten linken naar mijn e-mail. Wordt toch lastig ;)

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:32

jacobras

Developer

@ppaddo: leuk dat je het persbericht met ons wil delen, maar plaats liever een link om het topic overzichtelijk te houden :).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag een reply gekregen op mijn mailtje met de log.
Thank you for the feedback.

Sometimes this DS will get a panic after analyzing the log. Please use the Assistant to scan its memory to check if the memory of this DS is fine. Here is an image about how to find this function of Assistant:

ftp://on-line:online_user.../Document/Images/scan.jpg

During scanning the memroy, DS will reboot itself. If the memory is fine and the scanning is passed, DS will reboot it again and back to on-line. Or the Windows of Assistant will show the memory contains error.
Ik kan alleen die link niet openen. Of ligt dat aan mij? Er wordt een wachtwoord en username gevraagd.
Ik weet nu al dat het een domme vraag is, maar toch stel ik hem maar...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mystikal schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:49:
Vandaag een reply gekregen op mijn mailtje met de log.

[...]

Ik kan alleen die link niet openen. Of ligt dat aan mij? Er wordt een wachtwoord en username gevraagd.
Ik weet nu al dat het een domme vraag is, maar toch stel ik hem maar...
Die gegevens zitten verwerkt in de url ;)
user = on-line
pass = online_user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:55:
[...]

Die gegevens zitten verwerkt in de url ;)
user = on-line
pass = online_user
TNX :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Niet online
Slurpgeit schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 11:43:
Hmm, hoster was het er niet mee eens. In dat geval:

http://files.slurpgeit.nl/DSM_DS211+_1594.rar

Iets langzamer, maar zou moeten werken (Gehost op de NAS uiteraard :) )
Thanks! Neem aan dat deze ook op andere modellen werkt..? Ga het gewoon proberen, heb backups.

Update: op de DS110j werkt deze niet: upgrade file incompatible.

[ Voor 8% gewijzigd door Artcore op 02-03-2011 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Artcore schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:14:
[...]

Thanks! Neem aan dat deze ook op andere modellen werkt..?
Nope. Voor elke cpu architectuur moet een andere versie worden gecompileerd.
Daarnaast kan het zijn dat bepaalde functies worden verwijderd bij bepaalde modellen.
De 1-bay modellen bijvoorbeeld hebben niets aan raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 22:29

Rhapsody

In Metal We Trust

catchingfire schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 08:52:
Zojuist geupdate naar 3.1. Krijg ik na reboot de vriendelijke melding dat m'n NAS Samsung HD204 schijven heeft aangetroffen en daarom de write cache heeft uitgezet. Als ik de firmware van de schijven heb geupdate zou ik de write cache handmatig weer aan kunnen zetten.

Nu heb ik de firmware van de disks geupdate, is het helemaal safe om de write cache aan te zetten of heeft het performance-wise toch niet echt impact en kan ik deze net zo goed uit laten staan?
Welke firmware is vereist voor die Samsungs? Ik had mijn schijven pas al eens van nieuwe firmware voorzien nl.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waking_The_Dead
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-07-2024
Voor de mensen die de update downloaden via hun DiskStation: je moet vervolgens de file wel op je PC zetten en vervolgens die locatie opgeven tijdens het updaten. Ik had een aantal keer geprobeerd met o.a. Slurpgeit zijn upload maar ik kreeg "corrupt bestand" fouten krijgen. Vervolgens hetzelfde bestand op mijn PC gezet, nog eens geprobeerd en toen lukte het wel.

Er is inderdaad een .pat file per DiskStation. Ik heb die van de 211+ en de 211j eens binair vergeleken en de inhoud is anders, ondanks dezelfde bestandsgrootte en timestamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:32

jacobras

Developer

Artcore schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:14:
[...]

Update: op de DS110j werkt deze niet: upgrade file incompatible.
Hier een mirror voor de DS110j: http://dl.dropbox.com/u/16890458/DSM_DS110j_1594.pat . Heeft met Dropbox ruim 1,5 uur geduurd om te uploaden, viel best wel tegen :/.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdw
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Canon 7D ★ 200-400 ★ 70-200/2.8 II ★ 17-40 ★ 15-85 ★ 50/1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cuchu
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-07-2019
Ik vond deze mirror: http://mirror.froonix.org/synology/firmware/1594/
Hier staan ze vrijwel allemaal. Ik zou wel even de checksum van synology zelf downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Ik heb begrepen dat als de Samsung schijf HD204ui van 12/2010 of later was dat je hem niet hoefte te flashen. Ik heb toch maar gedaan en hij accepteerde de firmware. De hardesschijf via eSata aangesloten op de laptop en met een boot cd opgestart. De HD werd herkent. Bij flashen wordt er eerst gezegd dat de firmware niet geschikt is, daar begint die toch te schrijven. Vermoedelijk probeert die eerst de interne schijf te flashen en daarna de samsung schijf. Heb 2 HD en bij allebei kreeg ik hetzelfde bericht en succesvol geschreven. Dit zou toch niet moeten als de HD al een nieuwe firmware had. Verder wordt er op het Engelse Synology forum ook opgemerkt dat er rev A en B HD zijn de mijne is rev A. Ik vermoed zelf dat de rev A niet een upgrade hebben gehad en die met rev B wel. Of het rev A of B is staat of de HD zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Laatst online: 19-09 12:44
Hoe zit het eigenlijk met de bootstrap, en de (instellingen van)programma's die ik na het bootstrappen heb geinstalleerd als ik upgrade naar 3.1, behoudt ie deze nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door wontcachme op 03-03-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Rhapsody schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:59:
Welke firmware is vereist voor die Samsungs? Ik had mijn schijven pas al eens van nieuwe firmware voorzien nl.
De versienummer van de gefixte firmware is hetzelfde gebleven, erg handig van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 22:29

Rhapsody

In Metal We Trust

catchingfire schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:39:
[...]

De versienummer van de gefixte firmware is hetzelfde gebleven, erg handig van Samsung.
Ja inderdaad lekker handig, maar moet ik mijn schijven dan nogmaals patchen? Of kan ik gewoon Write Cache weer aanzetten?

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om binnenkort een Synology DS1511+ te gaan kopen.
Nu heb ik een vraag die ik nergens terug kan vinden.

Kan ik de DS1511+ ook rechtstreeks koppelen aan mijn computer via USB, zodat ik net even iets sneller de data kan overzetten van mijn oude DROBO S naar de DS1511+ of moet ik dat altijd via het netwerk doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Rhapsody schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 08:54:
[...]
Ja inderdaad lekker handig, maar moet ik mijn schijven dan nogmaals patchen? Of kan ik gewoon Write Cache weer aanzetten?
Patchen met de nieuwste patch .. Vanaf februari worden ze trouwens geleverd met patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:17

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Verwijderd schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:19:
Ik ben van plan om binnenkort een Synology DS1511+ te gaan kopen.
Nu heb ik een vraag die ik nergens terug kan vinden.

Kan ik de DS1511+ ook rechtstreeks koppelen aan mijn computer via USB, zodat ik net even iets sneller de data kan overzetten van mijn oude DROBO S naar de DS1511+ of moet ik dat altijd via het netwerk doen?
De DS1511+ heeft wel USB, maar alleen geschikt om USB drives aan te hangen, of een toetsenbord :). Niet waar jij hem voor wilt inzetten.

Dat gaat helaas niet lukken, maar mijn ervaring met de DS1511+ is inmiddels, dat de preformance zéér goed is. Zeker als je een gigabit netwerk gebruikt. Ik zelf kopieer binnen luttele seconden enkele 100erden MB's ook van USB -> Netwerk.

Tevens maakt het wat betreft snelheid niet uit, of je nou via USB -> USB of USB -> Netwerk kopieert, gezien je toch met de maximum doorvoer van USB zit.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Chadi schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 09:30:
Patchen met de nieuwste patch .. Vanaf februari worden ze trouwens geleverd met patch.
De vraag is en blijft of je na het patchen die write cache veilig aan kunt zetten en of dat performance-wise daadwerkelijk iets toevoegt?
Pagina: 1 ... 62 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.