Bij mij waren het vooral spaties die problemen gaven. Kwam ik pas vannacht achter. Heb me suf gezocht tot ik in de php files zelf ging kijkenEarzz schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 09:53:
[...]
Wanneer is de de final geplanned, en is NZBget volledig?
Ik wil binnenkort ook overstappen van SAB naar NZBget op mijn 211+ alleen lijkt het me vrij ingewikkeld.
Als de final niet te lang op zich laat wachten wacht ik nog wel even met de installatie van NZBget.
Dat klopt, maar de reallocated sector count is een waarde welke je wel rechtstreeks kan interpreteren.wontcachme schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 11:03:
Je moet niet kijken naar de onbewerkte waarden. Volgens mij draait hij Seagate schijven aangezien ik soortgelijke waarden heb bij mijne. Er is voor SMART geen universele implementatie en elke fabrikant mag kiezen hoe ze het erin zetten. Seagate doet dat met vreemde onbewerkte waarden waar WD ze gewoon netjes verwerkt weergeeft.
Schijf 2 kan terug naar de winkel.
[ Voor 65% gewijzigd door job op 17-02-2011 15:30 ]
Verwijderd
Volgens mij moet je juist kijken naar de onbewerkte waarden. Die andere waarden vindt ik onbetrouwbaar. Neem als voorbeeld inderdaad de reallocated sector count:
Schijf 2, na 1e crash
reallocated sector count Waarde=100, slechtst=100, drempel = 036, onbewerkte value=1
Schijf 2, na 3e crash
reallocated sector count Waarde=005, slechtst=005, drempel = 036, onbewerkte value=3911
Hou kan "Waarde" en "slechtst" nu gedaald zijn van 100 naar 005? Deze waardes zijn onbetrouwbaar. Beter is het om te focussen op de onbewerkte waardes, denk ik.
Schijf 2, na 1e crash
reallocated sector count Waarde=100, slechtst=100, drempel = 036, onbewerkte value=1
Schijf 2, na 3e crash
reallocated sector count Waarde=005, slechtst=005, drempel = 036, onbewerkte value=3911
Hou kan "Waarde" en "slechtst" nu gedaald zijn van 100 naar 005? Deze waardes zijn onbetrouwbaar. Beter is het om te focussen op de onbewerkte waardes, denk ik.
Yep zoals Wontcatchme al aangeeft heb ik seagate schijfen: ST32000542ASVerwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:50:
@marketeer: zowel schjf 1 als schijf 2 hebben een hoge Raw_Read_Error_Rate en een hoge Hardware_ECC_Recovered. Ik ben geen expert, maar dit lijkt mij niet goed. Wat voor merk schijf heb je er trouwens in. Ikzelf heb WD en Samsung schijven en ik heb in ieder geval voor Spin_up_time een waarde groter dan 0. Het lijkt er dus ook op dat je schijven niet in spin down gaan.
Hij wil nu al de SMART test niet meer doen

Ik heb een 209 en bevalt prima. Ik twitter ook nog wel eens wat en gebruik voor de getwitterde foto's nu TwitPic. Is het ook mogelijk om de foto's zelf te hosten op je DS? Ik zou het fijn vinden om wat meer controle over mijn foto's te hebben.
Ik wil natuurlijk wel het gebruikersgemak van het twitter programma behouden. Dus een foto maken, deze handmatig uploaden en vervolgens een linkje in je tweet te plakken is te omslachtig. Ik gebruik het programma "Twitter for iPhone" en daar kan je een custom Image service instellen, alleen moet ik dan een "image service API endpoint" invullen
Ik heb geen idee wat dat inhoud.
Ik ben via google wel wat tegengekomen dat iemand een Wordpress pagina speciaal hiervoor heeft ingesteld, maar misschien heeft iemand een simpelere oplossing?
Edit: Als ik dit zo lees dan gaat het mij waarschijnlijk boven de pet. http://shikii.net/blog/cr...e-for-twitter-for-iphone/
Ik wil natuurlijk wel het gebruikersgemak van het twitter programma behouden. Dus een foto maken, deze handmatig uploaden en vervolgens een linkje in je tweet te plakken is te omslachtig. Ik gebruik het programma "Twitter for iPhone" en daar kan je een custom Image service instellen, alleen moet ik dan een "image service API endpoint" invullen
Ik ben via google wel wat tegengekomen dat iemand een Wordpress pagina speciaal hiervoor heeft ingesteld, maar misschien heeft iemand een simpelere oplossing?
Edit: Als ik dit zo lees dan gaat het mij waarschijnlijk boven de pet. http://shikii.net/blog/cr...e-for-twitter-for-iphone/
[ Voor 9% gewijzigd door Roelos op 19-02-2011 09:18 ]
Heeft iemand ervaring met de het aan de praat krijgen van XSnews IPv6 usenet icm met SABnzb of NZBget op de synology? Dit zijn gratis usenetservers, dus ik ben hier erg in geïnteresseerd.
laatst had iemand de vraag of de NAS ook zou afsluiten als je er op bezig was (via scheduler). Het antwoord is ja. Tijdens het kijken van een filmpje gisteravond werd ik er mee geconfronteerd...
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Verwijderd
De vraag was of (en zo ja, hoe) je dat kunt voorkomen.Rhapsody schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 17:15:
laatst had iemand de vraag of de NAS ook zou afsluiten als je er op bezig was (via scheduler). Het antwoord is ja. Tijdens het kijken van een filmpje gisteravond werd ik er mee geconfronteerd...
multipasser in "Het grote Synology topic deel 2"
Ja klopt, ik had toen ook nog gereageerd dat ik het nog niet had meegemaakt. Nou ja; nu wel dus. Nog geen oplossing gevonden helaas.
🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)
Eigenlijk vind ik het vreemd dat dit jullie verbaast. Wat had je dan verwacht?
Ik had niet anders verwacht dan dat een scheduled shutdown gewoon een 'harde' instelling is (er staat ook nergens in een help of manual dat een scheduled shutdown zal checken of er nog openstaande verbindingen zijn).
Ik denk dat dit dan ook gewoon 'by design' is....
Ik had niet anders verwacht dan dat een scheduled shutdown gewoon een 'harde' instelling is (er staat ook nergens in een help of manual dat een scheduled shutdown zal checken of er nog openstaande verbindingen zijn).
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
True, het staat nergens, maar je zou het wel verwachten.
Stel je voor dat je een laatste backup om 1u snachts geplant hebt maar het zijn enorm veel gig's en de backup is nog niet klaar om 2u, en hij valt toch gewoon uit!
Het zou handig zijn als hij enige activiteit (of een film kijken) zou opmerken en de shutdown bv 1u uitstelt.
Stel je voor dat je een laatste backup om 1u snachts geplant hebt maar het zijn enorm veel gig's en de backup is nog niet klaar om 2u, en hij valt toch gewoon uit!
Het zou handig zijn als hij enige activiteit (of een film kijken) zou opmerken en de shutdown bv 1u uitstelt.
Een amiga 500 met 512 kb ram !
By Design? By Laziness denk ik. Het is de meest simpele oplossing, botweg UIT. Dat kan je met een mechanische schakelklok ookeymey schreef op zaterdag 19 februari 2011 @ 23:15:
Eigenlijk vind ik het vreemd dat dit jullie verbaast. Wat had je dan verwacht?
Wat je natuurlijk wilt is een situatie waarbij hij bv overdag een spindown van de schijven doet na bv 20 minuten. En na 23:00 's avonds moet er dan na nog eens 40 minuten een totale shutdown volgen. Als je dus na 23:00 niets meer doet gaat hij uit. De volgende ochtend om 07:00 moet hij weer wakker worden en zijn dagritme weer volgen.
Zit je dan nog eens laat te werken, dan blijft hij actief tot je hem blijkbaar echt met rust laat.
Dat is vast gecompliceerder om te designen, maar dat is wel waar iedereen wat aan heeft en niet alleen mensen die nu al zeker weten dat ze over 7 maanden, 3 weken en 5 dagen 's avonds om 23:00 hun NAS niet benaderen.
Ik laat hem dus ook niet uitgaan omdat ik niet weet wat ik in september aan het doen ben na 23:00.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Tjah, dat zou bij mij bijvoorbeeld al niet werken. Op mijn schijven is continu activiteit omdat er torrents geseed worden. Ik vind het dus prima dat hij op ingestelde tijd x, hoe dan ook, uitgeschakeld wordt.Ortep schreef op zondag 20 februari 2011 @ 05:47:
[...]
Wat je natuurlijk wilt is een situatie waarbij hij bv overdag een spindown van de schijven doet na bv 20 minuten. En na 23:00 's avonds moet er dan na nog eens 40 minuten een totale shutdown volgen. Als je dus na 23:00 niets meer doet gaat hij uit. De volgende ochtend om 07:00 moet hij weer wakker worden en zijn dagritme weer volgen.
Volgens mij verwachten jullie allemaal iets teveel van een functie, die volgens mij gewoon doet wat hij moet doen.
Wat is het probleem om hem gewoon aan te laten? Of wil je graag 10 euro aan energie besparen op jaarbasis?
Ik ga zodadelijk de 211j bestellen samen met 2x WD20EARS schijven (na veel nadenken :-))
Kan iemand me een site geven waar duidelijke instructies staan voor de wdidle3 tool uit te voeren en de load cycle te corrigeren? Op de site van WD zelf vind ik de instructies iets te vaag voor een noob als mezelf.
Alvast bedankt
Kan iemand me een site geven waar duidelijke instructies staan voor de wdidle3 tool uit te voeren en de load cycle te corrigeren? Op de site van WD zelf vind ik de instructies iets te vaag voor een noob als mezelf.
Alvast bedankt
Wat wil je weten over de instructies dan?
veel makkelijker dan dit
Met WDIDLE3 /R lees je de huidige waarde uit (opschrijven/onthouden mocht je ooit weer terug naar default willen)
Met WDIDLE3 /Sxxx (kies zelf een waarde voor xxx) stel je je time-out in.
Met WDIDLE3 /D schakel je de timer helemaal uit.
Kijk op het synology forum wat andere mensen met dezelfde schijf voor waarden instellen en hun ervaringen.
veel makkelijker dan dit
kan het eigenlijk niet.USAGE
WDIDLE3 [/S[<Timer>]] [/D] [/R] [/?]
where:
/S[<Timer>] Set timer, units in seconds. Default=8.0 (8.0 seconds).
Resolution is 0.1 seconds from 8.0 to 12.7 seconds.
Resolution is 30 seconds from 30 seconds to 300 seconds.
Note, times between 12.8 and 30 seconds will be set to 30 seconds.
/D Disable timer.
/R Report current timer.
/? This help info.
Met WDIDLE3 /R lees je de huidige waarde uit (opschrijven/onthouden mocht je ooit weer terug naar default willen)
Kijk op het synology forum wat andere mensen met dezelfde schijf voor waarden instellen en hun ervaringen.
[ Voor 12% gewijzigd door job op 20-02-2011 17:56 ]
Bedankt voor je uitleg.job schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:54:
Wat wil je weten over de instructies dan?
veel makkelijker dan dit
[...]
kan het eigenlijk niet.
Maar ik vroeg me af hoe ik die tool correct opstart en vervolgens de juiste schijf selecteer etc...
hoi heb ook de beta draaien. bedoel je met nzbget de vernieuwde download station?? die heb ik ook draaien, maar bij mij zit cpu gebruik constant rond de 90%(ds410) zag dat cpu gebruik naar beneden ging op het moment dat mijn download snelheid ook wegzakte. download gemiddeld met 9MB/s, toen snelheid terugzakte naar 4MB/s zakte ook cpu gebruik naar 40%. verder kan ik nergens de mogelijkheid vinden om auto rar/par aan te zetten.Chadi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:46:
Op die beta zit trouwens NZbget al voor geinstalleerd. Ben nu aan het downloaden heb ongeveer 20% gebruik CPU. en de volle snelheid. Straks even kijken of ik instellingen kan aanpassen
Het is mij ook niet gelukt. Heb dus handmatig NZBget erop geflikkerd. Werkt perfect hier. De rest van de download station gebruik ik toch niet.
ik ga er morgen maar weer eens mee pielen! morgen eerst schijvies updaten(f4) en dan maar eens goed voor gaan zitten. paar x al erg dichtbij de finish geweest, maar toch elke x iets fout gedaan.Chadi schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:51:
Het is mij ook niet gelukt. Heb dus handmatig NZBget erop geflikkerd. Werkt perfect hier. De rest van de download station gebruik ik toch niet.
Je moet wdidle3 vanuit dos draaien (een dosbox onder windows werkt niet).tboheeren schreef op zondag 20 februari 2011 @ 17:59:
Bedankt voor je uitleg.
Maar ik vroeg me af hoe ik die tool correct opstart en vervolgens de juiste schijf selecteer etc...
Maak een bootable usb stick met dos (hoe vind je wel in google).
wdidle3 op de usb stick zetten en opstarten van de usb stick: even wachten en je zit in dos.
opstarten van de tool: wdidle3 /sxxx (of een andere parameter)
Schijf selecteren kan niet, je moet gewoon 1 WD schijf per keer doen (koppel voor de zekerheid je andere schijven los).
Kom je er niet uit, kijk dan eens op het synology forum (is ook een nl variant van). Je bent de eerste niet met deze vragen.
[ Voor 16% gewijzigd door job op 20-02-2011 22:38 ]
Bedankt! Ik ga zeker op de fora kijken.job schreef op zondag 20 februari 2011 @ 22:29:
[...]
Je moet wdidle3 vanuit dos draaien (een dosbox onder windows werkt niet).
Maak een bootable usb stick met dos (hoe vind je wel in google).
wdidle3 op de usb stick zetten en opstarten van de usb stick: even wachten en je zit in dos.
opstarten van de tool: wdidle3 /sxxx (of een andere parameter)
Schijf selecteren kan niet, je moet gewoon 1 WD schijf per keer doen (koppel voor de zekerheid je andere schijven los).
Kom je er niet uit, kijk dan eens op het synology forum (is ook een nl variant van). Je bent de eerste niet met deze vragen.
grts
Gister toch overstag gegaan, een DS211+ met 2x een WD20EARS en een gigabit switch besteld. Ben benieuwd of het een beetje gaat werken. Doel is een Sickbeard + Couchpotato (en NZBGET, dat is schijnbaar sneller? ) download bak en opslag voor XBMC. En wellicht een klein webservertje voor kleine files.
Nu zag ik een hoop mensen met WD20EARS een tooltje uitvoeren om een timeout uit te schakelen, dus /D is genoeg denk ik? Op de Synology HDD list staat niet dat ik dat bij dit type moet doen. Daarnaast zie ik ook dat ik eerst moet upgraden naar 2.20.nogiets met een 1TB HDD, maar worden die dingen tegenwoordig niet al met DSM3.0 geleverd?
Nu zag ik een hoop mensen met WD20EARS een tooltje uitvoeren om een timeout uit te schakelen, dus /D is genoeg denk ik? Op de Synology HDD list staat niet dat ik dat bij dit type moet doen. Daarnaast zie ik ook dat ik eerst moet upgraden naar 2.20.nogiets met een 1TB HDD, maar worden die dingen tegenwoordig niet al met DSM3.0 geleverd?
Heeft iemand toenvallig dit al geprobeerd?
http://pcloadletter.co.uk.../synology-ssh-tunnelling/
Ik ga hier vanavond eens mee aan de slag en ga ook proberen om miau werkend te krijgen voor m'n IRC Bouncer.
http://pcloadletter.co.uk.../synology-ssh-tunnelling/
Ik ga hier vanavond eens mee aan de slag en ga ook proberen om miau werkend te krijgen voor m'n IRC Bouncer.
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Verwijderd
DSM staat niet op de Synology, maar wordt op je harddisk geinstalleerd door het Synology Setup programma. Dit Synology Setup programma staat op de CDROM die is bijgeleverd. Beter is het om die CDRom niet te gebruiken omdat die veroudert is. Download de installatie bestanden van de Synology Site zelf.
Let vooral op de spaties in de teksten van de tutorial. Daar ging ik ook de boot in de eerste keer. Als je hulp nodig hebt laat het dan weten dan kunnen we misschien helpen.redbullgsxr schreef op zondag 20 februari 2011 @ 19:57:
[...]
ik ga er morgen maar weer eens mee pielen! morgen eerst schijvies updaten(f4) en dan maar eens goed voor gaan zitten. paar x al erg dichtbij de finish geweest, maar toch elke x iets fout gedaan.
Misschien kost het elke dat afsluiten en weer opstarten zelfs nog meer energie!jongetje schreef op zondag 20 februari 2011 @ 10:34:
Wat is het probleem om hem gewoon aan te laten? Of wil je graag 10 euro aan energie besparen op jaarbasis?
Ik heb toch even hulp nodig:
Ik wil een NAS aanschaffen maar zit te twijfelen tussen de DS211 en DS211+.
Ik zal de e-Sata aansluiting en de SD-geheugenkaart ingang nooit gebruiken. Wel zal SABnzb erg actief zijn met het downloaden en uitpakken van bestanden. Daarnaast gaat hij vooral dienst doen als opslag en en als source voor mijn PS3 en mediaspeler.
Kort samengevat:
Zal de 256mb extra geheugen een merkbaar verschil geven voor mijn doeleinden?
Ik zal de e-Sata aansluiting en de SD-geheugenkaart ingang nooit gebruiken. Wel zal SABnzb erg actief zijn met het downloaden en uitpakken van bestanden. Daarnaast gaat hij vooral dienst doen als opslag en en als source voor mijn PS3 en mediaspeler.
Kort samengevat:
meuk: SABnzbd 0.6.0 bèta 2
Iemand die al werkend?
Hij wil mij niet upgraden als ik naar de source verwijs, waarschijnlijk door de Python 2.4 die Synology gebruikt?
Iemand die al werkend?
Hij wil mij niet upgraden als ik naar de source verwijs, waarschijnlijk door de Python 2.4 die Synology gebruikt?
Ik heb het gebruikt van de package van Merty overboord gegooid en maak nu gebruikt van de package van Super Zebulon en bevat standaard python2.6.6 en draait SABnzbd onder een eigen user ipv root.Bierkameel schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:27:
Iemand die al werkend?
Waarschijnlijk krijg je met deze package de beta werkend.
Verder heb draai ik CouchPotato en Sick Beard nu ook onder hun eigen users.
[ Voor 4% gewijzigd door Brickman op 21-02-2011 20:59 ]
Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)
beste mensen ik zit met een redelijk probleem. ik heb vandaag mijn samsung f4 schijven laten updaten en heb deze in mijn ds410 gedaan(1had ik eral en had ook al gedraaid) de dsm heb ik er opnieuw opgezet. omdat ik de beta 3.1 al had geïnstalleerd, moest ik deze nu weer nemen. wat me opviel bij hd beheer was dat 3 van de 4 schijven gezien werden als 1terra schijf. de nieuwe schijven hadden volgens hdbeheer deze grootte. na het opnieuw installeren van de dsm was het nu ineens schijf 4 die wel de normale grote (2terra) had en voor de herinstallatie was dat schijf 1. probleem blijft dat 3schijven gezien worden als 1terra schijf, en er bij raid 5 maar 2.72 aan opslag ruimte overblijft en dat terwijl er dus 4 dezelfde schijven in zitten. Iemand bekend met dit probleem? verder zijn er geen foutmeldingen.
heb de schijven er nu om de beurt in gehad, en nu heeft schijf 3 ineens de juiste grote. is er een mogelijkheid om terug gaan dsm 3.0? ik begreep dat dit niet mogelijk was, maar hopelijk heb ik ongelijk.
heb de schijven er nu om de beurt in gehad, en nu heeft schijf 3 ineens de juiste grote. is er een mogelijkheid om terug gaan dsm 3.0? ik begreep dat dit niet mogelijk was, maar hopelijk heb ik ongelijk.
[ Voor 13% gewijzigd door redbullgsxr op 21-02-2011 21:38 ]
Hoe heb je destijds sabnzbd geinstalleerd?Bierkameel schreef op maandag 21 februari 2011 @ 20:27:
Iemand die al werkend?
Via de package van merty? Volgens mij zit er in de package van merton python2.5. Dus die versie zou recent genoeg moeten zijn.
Wat Brickman zegt is natuurlijk het proberen waard.
[ Voor 56% gewijzigd door job op 21-02-2011 21:21 ]
Ik kan mijn synology nou ook van afstand benaderen. Ik kan ook de nzbget benaderen via HTTP. Echter kan ik nergens security instellingen vinden om het onmogelijk temaken voor anderen om e rniet zomaar bij te kunnen.
Is dit gewoon onmogelijk nog of kan dit geregeld worden??
Hoe bedoel je? Je kan een firewall instellen zodat er alleen iemand met account x en wachtwoord y in kan. Verder is natuurlijk de beveiliging het inloggen zelf.Chadi schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:22:
Ik kan mijn synology nou ook van afstand benaderen. Ik kan ook de nzbget benaderen via HTTP. Echter kan ik nergens security instellingen vinden om het onmogelijk temaken voor anderen om e rniet zomaar bij te kunnen.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Heb je het draaien? EN kan je er van buiten bij? Het draait als een soort webpagina die dus ook bereikbaar is van buitenaf. Ik kan het of helemaal afsluiten of toelaten. Hoe heb jij ene password gekregen op nzbgetweb?wontcachme schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:38:
[...]
Hoe bedoel je? Je kan een firewall instellen zodat er alleen iemand met account x en wachtwoord y in kan. Verder is natuurlijk de beveiliging het inloggen zelf.
NZBget heb ik niet draaien, maar dit is wel wat ik heb ingesteld op mijn backup nas zodat alleen ik erin kan en niemand anders puur voor de Synology kant. NZBget heb ik geen ervaring mee aangezien ik sabnzbd gebruik.Chadi schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:51:
[...]
Heb je het draaien? EN kan je er van buiten bij? Het draait als een soort webpagina die dus ook bereikbaar is van buitenaf. Ik kan het of helemaal afsluiten of toelaten. Hoe heb jij ene password gekregen op nzbgetweb?
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Is het mogelijk om bij photostation te kiezen uit meerdere "partities" ipv alleen photo map?
AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850
Het probleem met NZBgetweb is dat het poort 80 gebruikt om de webinterface te lanceren. Als je poort 80 dichtgooit kan je ook geen websites hosten op je synology. Gebruik maken van rechten helpt niet dan werkt het helemaal niet meer.wontcachme schreef op maandag 21 februari 2011 @ 21:59:
[...]
NZBget heb ik niet draaien, maar dit is wel wat ik heb ingesteld op mijn backup nas zodat alleen ik erin kan en niemand anders puur voor de Synology kant. NZBget heb ik geen ervaring mee aangezien ik sabnzbd gebruik.
Met Nzbgetweb kan je instellingen in de config aanpassen waardoor je dus je hele setting kan verneuken als je kwaad wil.
Tot die tijd zet ik poort 80 uit dus in de hoop dat er een oplossing voor komt. Middels login of dergelijke.
Verwijderd
.htaccessChadi schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:07:
[...]
Het probleem met NZBgetweb is dat het poort 80 gebruikt om de webinterface te lanceren. Als je poort 80 dichtgooit kan je ook geen websites hosten op je synology. Gebruik maken van rechten helpt niet dan werkt het helemaal niet meer.
Met Nzbgetweb kan je instellingen in de config aanpassen waardoor je dus je hele setting kan verneuken als je kwaad wil.
Tot die tijd zet ik poort 80 uit dus in de hoop dat er een oplossing voor komt. Middels login of dergelijke.
Verwijderd
Ik heb sinds een paar dagen een DS211. Ik ben er meteen driftig mee aan de slag gegaan. Heb mijn Seagate 2TB 542AS schijven geüpdate en DSM 3.0 geïnstalleerd. Ik was super blij met mijn nieuwe aanschaf totdat hij ineens "willekeurig" onbereikbaar werd. Soms is ineens de verbinding weg (host unreachable.. ook met ping) terwijl de NAS zelf keurig alle groede ledjes laat zien. Heeft iemand enig idee wat die zou kunnen veroorzaken? Moet ik nog iets speciaals instellen (voor HD bijv) wat ik over het hoofd heb gezien?
PS: ik heb NZBGet en sickbeard al wel handmatig geïnstalleerd.. maar die werken goed (tot aan "crash")
PS: ik heb NZBGet en sickbeard al wel handmatig geïnstalleerd.. maar die werken goed (tot aan "crash")
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2011 09:00 ]
Heb je jumbo frames ingeschakeld? Daar heb ik namelijk veel vreemd gedrag mee gezien (misschien kan je zonder testen als je het nu gebruikt?).
Eerst het probleem, dan de oplossing
In de webinterface van NZBgetweb (Web Interface 1.4 , maar ik dacht ook al voor v1.3) kun je via config / login-screen een WebUsername en WebPassword invullen, welke vervolgens als login voor het NZBgetweb gedeelte werkt.Chadi schreef op maandag 21 februari 2011 @ 23:07:
[...]
Het probleem met NZBgetweb is dat het poort 80 gebruikt om de webinterface te lanceren. Als je poort 80 dichtgooit kan je ook geen websites hosten op je synology. Gebruik maken van rechten helpt niet dan werkt het helemaal niet meer.
Ik heb op mijn DS (dsm3.0) aangegeven HTTPS te gebruiken, en alle HTTP verbindingen automatisch om te leiden naar HTTPS, op mijn router zet ik alleen https (tcp/443) door naar mijn DS111. Poort 80 gebruik ik van buitenaf niet.
Ik kan via https://(mijn dynamische dns naam)/nzbgetweb mijn web interface bereiken.
Daarnaast heb ik in de Firewall op mijn DS aangegeven alleen vanaf bepaalde IP-reeksen (beperkt) verkeer toe te staan
[ Voor 5% gewijzigd door jvnoort op 22-02-2011 11:18 ]
Ik zit met exact dezelfde issue. Mijn NAS moet voornamelijk kunnen downloaden (SABnzb) en dienen als backupstation/netwerkschijf.Exxus schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:16:
Kort samengevat:
Ik twijfel ook tussen de DS211 en de DS211+,
kan hier iemand iets zinnigs zeggen over de performanceverhoudingen tussen de 256 en 512 MB varianten? Met name waar je dat verschil zal gaan merken.
Ik wil graag met een 2-schijfs systeem (2xx) een RAID 0 en 1 maken. Bv met 2 x 2TB schijven, per schijf 0,5TB mirroren zodat mn foto's save zijn, maar de overige 2x 1,5TB stripen, zodat ik dus
500GB gemirrort en 3TB gestript heb. Is dat mogelijk?
Ehm...nee (gaat even zoeken).ArnieNFW schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 13:16:
Ik wil graag met een 2-schijfs systeem (2xx) een RAID 0 en 1 maken. Bv met 2 x 2TB schijven, per schijf 0,5TB mirroren zodat mn foto's save zijn, maar de overige 2x 1,5TB stripen, zodat ik dus
edit:
En (wel) gevonden: Synology forum
[ Voor 13% gewijzigd door lier op 22-02-2011 13:21 ]
Precies wat ik zocht en zelf niet kunnen vinden. Zoeken is ook een vak apart!
Goed, dit zet mijn wens voor een Synology wel op een laag pitje. Ik heb nl begrepen dat een concurent het wel kan.
Ik heb dezelfde vraag en hoop dat iemand er een beetje verstand van heeft en dan ook deze vraag even hier wil beantwoorden!Exxus schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:16:
Kort samengevat:
Ik heb hier de 211+ en ik moet zeggen dat ik uiterst tevreden ben. Geheugen is bij mij nooit boven de 300Mb geweest in gebruikt tijdens een piek. Maar ik gebruik hem niet zo lang . Sabnzb vreet wel veel cpu probeer nzbget wat veel en veel beter werkt.ScarAce1989 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 14:03:
[...]
Ik heb dezelfde vraag en hoop dat iemand er een beetje verstand van heeft en dan ook deze vraag even hier wil beantwoorden!
Ik heb de 211 en ben ook erg tevreden. Geheugen heb ik nog niet tekort gehad eigenlijk. Ik draai naast SABnzb ook Squeezebox Server en Photostation. Wil je meer draaien, dan kan de 211+ wellicht een betere keuze zijn.
Zoals Chadi aangeeft, is SABnzb vooral een cpu-vreter. Zodra ik een keer tijd heb om alles uit te pluizen en in te stellen, stap ik ook over op NZBGet.
Zoals Chadi aangeeft, is SABnzb vooral een cpu-vreter. Zodra ik een keer tijd heb om alles uit te pluizen en in te stellen, stap ik ook over op NZBGet.
Verwijderd
Het leek erop dat je niet op de hoogte bent/was van de mogelijkheden en/of bestaan van .htaccess, dus gaf ik je een keyword om verder op te zoeken. Kan ik ook wel links gaan plaatsen naar tutorials, maar ten eerste weet ik niet precies hoe je precies toegang wilt verkrijgen of juist de rest van de wereld buiten wilt houden en ten tweede kun je zelf met behulp van een zoekmachine een geschikte tutorial opzoeken voor jouw niveau (welke mij onbekend is).
Maar ok, zoeken is blijkbaar al teveel gevraagd:
Algemene .htaccess info
.htaccess generator en .htpasswd generator voor authenticatie
Een andere generator, met mogelijkheden tot het toelaten van bepaalde IP-adressen
Voor iedereen met vragen over Synology, zoeken doe je (ook) op:
wiki: http://forum.synology.com/wiki/index.php/Home
NL forum: http://www.synology-forum.nl/
EN forum: http://forum.synology.com/enu/
Uitleg htaccess: Kijk ook even op de Synology Wiki:
http://forum.synology.com..._web_page_access_controls
[ Voor 29% gewijzigd door waits op 22-02-2011 18:54 ]
handige links!waits schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:48:
[...]
Ik heb even wat screenshots gemaakt van DSM3.0 voor diegenen die vragen naar performance screenshots en of je wel genoeg capaciteit hebt. Ik heb niet precies bijgehouden wat wanneer gebeurde, maar gedurende deze periode heb ik 2 NZBs gedownload van ieder 4 GB, en een kleine 60GB overgezet naar een computer via GBit ethernet.
Al met al duurde het niet zo heel lang, maar pushte dit een DS210j wel richting zijn limieten.

Tijdens dit draaide ook nog de webserver, maar die heeft niet veel te doen.
Al met al duurde het niet zo heel lang, maar pushte dit een DS210j wel richting zijn limieten.

Tijdens dit draaide ook nog de webserver, maar die heeft niet veel te doen.
[ Voor 5% gewijzigd door Bonsaiboom op 22-02-2011 22:12 ]
Dankjewelwaits schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 18:48:
[...]
Dankjewel . Ik was inderdaad niet op de hoogte hiervan. Heb gesnuffeld op het forum daar maar kwam op topics waar het niet kon.Verwijderd schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 17:15:
[...]
Het leek erop dat je niet op de hoogte bent/was van de mogelijkheden en/of bestaan van .htaccess, dus gaf ik je een keyword om verder op te zoeken. Kan ik ook wel links gaan plaatsen naar tutorials, maar ten eerste weet ik niet precies hoe je precies toegang wilt verkrijgen of juist de rest van de wereld buiten wilt houden en ten tweede kun je zelf met behulp van een zoekmachine een geschikte tutorial opzoeken voor jouw niveau (welke mij onbekend is).
Maar ok, zoeken is blijkbaar al teveel gevraagd:
Algemene .htaccess info
.htaccess generator en .htpasswd generator voor authenticatie
Een andere generator, met mogelijkheden tot het toelaten van bepaalde IP-adressen
Verwijderd
Ik heb jumbo frames uit staan. Gisteren nog druk aan het prutsen geweest. Ik laat nu NZBGet en SickBeard (python2.5) niet meer opstarten. Sindsdien heb ik geen "crash" meer gehad. Lijkt dus met 1vd apps te maken te hebben. Wel irritant aangezien het toch redelijk standaard apps zijn. Zal wel 1 of ander conflict zijn oidlier schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 09:08:
Heb je jumbo frames ingeschakeld? Daar heb ik namelijk veel vreemd gedrag mee gezien (misschien kan je zonder testen als je het nu gebruikt?).
BTW: hoe starten jullie custom apps op? Ik heb het nu met een bestandje in /opt/etc/ini.d/ gedaan. Voor de info.. ik draai dus geen SABnzb en start de apps "handmatig" op
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2011 09:23 ]
Ik probeer git op mij ds106e te installeren via ipkg, als ik ipkg list doe zie ik git wel staan maar als ik ipkg install git doe geeft de volgende melding:
ipkg update heb ik al gedaan maar dat maakt niet uit, en kan git ook niet via de browser in het repository of de mirror vinden. iemand enig idee waar dat aan ligt, of een andere manier om git te installeren?
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Installing git (1.7.3.5-1) to /opt/... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/ds101g/cross/stable/git_1.7.3.5-1_powerpc.ipk Nothing to be done An error ocurred, return value: 22. Collected errors: ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 1: `wget --passive-ftp -q -P /opt/ipkg-iuBFn0 http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/ds101g/cross/stable/git_1.7.3.5-1_powerpc.ipk' Failed to download git. Perhaps you need to run 'ipkg update'? |
ipkg update heb ik al gedaan maar dat maakt niet uit, en kan git ook niet via de browser in het repository of de mirror vinden. iemand enig idee waar dat aan ligt, of een andere manier om git te installeren?
Als ik op die http url kijk dan zie ik het opgevraagde pakket inderdaad niet staan... Misschien kan je het juiste pakket handmatig downloaden en dan installeren?Mr_x007 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 09:10:
Ik probeer git op mij ds106e te installeren via ipkg, als ik ipkg list doe zie ik git wel staan maar als ik ipkg install git doe geeft de volgende melding:
code:
1 2 3 4 5 6 7 Installing git (1.7.3.5-1) to /opt/... Downloading http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/ds101g/cross/stable/git_1.7.3.5-1_powerpc.ipk Nothing to be done An error ocurred, return value: 22. Collected errors: ipkg_download: ERROR: Command failed with return value 1: `wget --passive-ftp -q -P /opt/ipkg-iuBFn0 http://ipkg.nslu2-linux.org/feeds/optware/ds101g/cross/stable/git_1.7.3.5-1_powerpc.ipk' Failed to download git. Perhaps you need to run 'ipkg update'?
Dat is juist het probleem, de package kan ik verder nergens vinden.
Is het niet toevallig dit package?Mr_x007 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 10:29:
Dat is juist het probleem, de package kan ik verder nergens vinden.
http://ipkg.nslu2-linux.o...git20090917-1_powerpc.ipk
Nee, dat is het package om een git server te draaien, ik zoek de client
Ah dat was me niet helemaal duidelijk...Mr_x007 schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 11:04:
Nee, dat is het package om een git server te draaien, ik zoek de client
Ik heb de git client wel geïnstalleerd staan, worden die ipk's nog ergens lokaal gecached? Zo ja, dan kan ik die wel even ergens uploaden.
DiskStation> git --version
git version 1.7.4
Editje, kan misschien ook nog verschil maken, dit is wel op een DS209, en niet de 106
Editje2, gaat denk ik niet werken, DS209 haalt de optware uit /cs08q1armel/ en niet uit /ds101g/
DiskStation> git --version
git version 1.7.4
Editje, kan misschien ook nog verschil maken, dit is wel op een DS209, en niet de 106
Editje2, gaat denk ik niet werken, DS209 haalt de optware uit /cs08q1armel/ en niet uit /ds101g/
[ Voor 34% gewijzigd door Nakebod op 24-02-2011 11:55 ]
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Hallo allemaal,
Heeft iemand toevallig ervaring met een digitale fotolijst die de foto's op de photo share kan streamen via UPnP?
Het zou kunnen met de LOOQS Meeframe maar dat apparaat is nogal prijzig
Ik zou graag met een simpel foto lijstje wat WIFI heeft mn foto's die op de NAS staan willen bekijken/afspelen. Ik heb op het synology forum gelezen dat de Kodak Easyshare het in ieder geval niet goed doet. Mogelijk heeft hier iemand deze situatie werkend?
Bedankt voor je antwoord!
Heeft iemand toevallig ervaring met een digitale fotolijst die de foto's op de photo share kan streamen via UPnP?
Het zou kunnen met de LOOQS Meeframe maar dat apparaat is nogal prijzig

Bedankt voor je antwoord!
Aan de hand van deze tutorial heb ik nzbget aan de praat op mijn DS211j. Het unrar gedeelte wil echter niet. Downloaden gaat prima, maar er wordt niets aan postprocessing gedaan hoewel dat een kwestie zou moeten zijn van deze twee regels copy/pasten
en het pad in nzbget.conf aanpassen naar
In de config staat postprocess ook op "yes".
code:
1
2
| cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.sh /opt/sbin/postprocess-example.sh cp /opt/share/doc/nzbget/postprocess-example.conf /opt/etc/postprocess-example.conf |
en het pad in nzbget.conf aanpassen naar
code:
1
| PostProcess=/opt/sbin/postprocess-example.sh |
In de config staat postprocess ook op "yes".
code:
1
2
3
4
| # Perform postprocessing (yes, no). # # Set to "no" to skip postprocessing for this nzb-file. PostProcess=yes |
[ Voor 21% gewijzigd door JBS op 24-02-2011 21:18 ]
git probleem is gefixt, heb hem gebuild van source
Ik heb sinds kort een DS-211j bij mijn ouders neer gezet, en ik heb zelf een DS-211+. Ik heb nu een mooi rsync-script gemaakt, dat elke nacht om 01.00 wordt uitgevoerd. Het synced onder andere back-ups van mijn MacBook en de iMac van m'n ouders over het internet. Ook andere belangrijke documenten die ik niet kwijt wil raken en alleen op de NAS staan worden gesynced.
In DSM zelf kun je dit ook opzetten, alleen werkt het dan niet hoe ik het wil. Zo moet SSH dan altijd over port 22, welke ik liever niet open zet. Ook maakt DSM vind ik een vreemde maparchitectuur aan, en bovendien wil ik bepaalde files kunnen uitsluiten.
Ik draai nu alleen op mijn DS-211+ nog RAID1, maar ik wil eigenlijk naar RAID0. Ik zou alleen niet weten hoe ik dit zonder al teveel werk voor elkaar krijg. Iemand ideeën?
In DSM zelf kun je dit ook opzetten, alleen werkt het dan niet hoe ik het wil. Zo moet SSH dan altijd over port 22, welke ik liever niet open zet. Ook maakt DSM vind ik een vreemde maparchitectuur aan, en bovendien wil ik bepaalde files kunnen uitsluiten.
Ik draai nu alleen op mijn DS-211+ nog RAID1, maar ik wil eigenlijk naar RAID0. Ik zou alleen niet weten hoe ik dit zonder al teveel werk voor elkaar krijg. Iemand ideeën?
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Verwijderd
Beste Tweakers,
Heb mijn DS211 nu zoals ik wil, koste wat tijd maar dan heb je ook wat.
Ik loop alleen tegen 3 dingen aan waar ik geen oplossing antwoord op weet,
1. mijn download snelheid met sabnzbd icm eweka en UPC 60 MB is maximaal 3MB/s
als ik via mijn computer met sabnzb download is dit max 6.75 MB/s.
Kunnen jullie mij vertellen of deze snelheden overeen stemmen met mijn abbo's
2. ik probeer sabnzbd zo in te stellen dat hij een mail stuurd als een taak klaar is, nu heb ik 2 adressen, hotmail en upc. welke instellingen ik ook gebruik, geen van de mails komt aan. sterker nog als ik de instellingen probeer op te slaan krijg ik een leeg wit scherm.
3. ik heb de film Léon The Professional(1994) gedownload, en gestopt omdat sabnzbd niet meer reageerde.
als ik nu in de download map kijk staat er:
L� The Professional(1994)( het vierkantje is een vraagteken ik een zwarte diamant)
Als ik deze map wil verweideren krijg ik de melding dat de map niet bestaat, (als iets niet bestaat hoe kan ik het dan zien)
Hoor het graag als jullie een idee hebben.
2. ik probeer sabnzbd zo in te stellen dat hij een mail stuurd als een taak klaar is, nu heb ik 2 adressen, hotmail en upc. welke instellingen ik ook gebruik, geen van de mails komt aan. sterker nog als ik de instellingen probeer op te slaan krijg ik een leeg wit scherm.
3. ik heb de film Léon The Professional(1994) gedownload, en gestopt omdat sabnzbd niet meer reageerde.
L� The Professional(1994)( het vierkantje is een vraagteken ik een zwarte diamant)
Als ik deze map wil verweideren krijg ik de melding dat de map niet bestaat, (als iets niet bestaat hoe kan ik het dan zien)
Hoor het graag als jullie een idee hebben.
Limiet van Python icm Sabnzbd. NZBget kan hoger halen, maar die mist wat functies vergeleken met sabnzbdVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
Beste Tweakers,
geen idee2. ik probeer sabnzbd zo in te stellen dat hij een mail stuurd als een taak klaar is, nu heb ik 2 adressen, hotmail en upc. welke instellingen ik ook gebruik, geen van de mails komt aan. sterker nog als ik de instellingen probeer op te slaan krijg ik een leeg wit scherm.
Dat is een "verboden" teken. Die map/bestand kan je alleen verwijderen nu via telnet of sabnzbd helper (misschien). Ik had laatst hetzelfde met een bestand en uiteindelijk via telnet verwijderd.3. ik heb de film Léon The Professional(1994) gedownload, en gestopt omdat sabnzbd niet meer reageerde.
Verwijderd
Moest even iets fixen. Het is uiteraard niet zo dat python/sab combo maar tot een bepaalde snelheid kan (en dat bedoelde je vast ook niet), maar wou het wel even verduidelijkenwontcachme schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:36:
[...]
Limiet van Python icm Sabnzbd de processor in de DS211. NZBget is lichter en kan daardoor hoger halen, maar die mist wat functies vergeleken met sabnzbd
Dit werkte voor mij:Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
Beste Tweakers,

Voor mij was het de truc van de juiste poort erin te krijgen...
Ik meende dat het een python icm sab probleem/limiet was, aangezien de krachtigere varianten met atoms ook niet een erg hoge snelheid behalen. Als ik me goed herinner zou het beter worden wanneer python 2.6 gebruikt wordtVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:56:
[...]
Moest even iets fixen. Het is uiteraard niet zo dat python/sab combo maar tot een bepaalde snelheid kan (en dat bedoelde je vast ook niet), maar wou het wel even verduidelijken
Maar ik kan me dus ook vergissen
[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 24-02-2011 23:06 ]
Verwijderd
wontcachme schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:05:
[...]
Ik meende dat het een python icm sab probleem/limiet was, aangezien de krachtigere varianten met atoms ook niet een erg hoge snelheid behalen. Als ik me goed herinner zou het beter worden wanneer python 2.6 gebruikt wordt
Maar ik kan me dus ook vergissen
Ik zelf dacht aan de cpu, aan gezien het benaderen van sabnzbd ongeveer 50 min duurde (kan ook deels worden voorzaakt door 68 blue-ray's die in de wachtlijst staan.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:56:
[...]
Moest even iets fixen. Het is uiteraard niet zo dat python/sab combo maar tot een bepaalde snelheid kan (en dat bedoelde je vast ook niet), maar wou het wel even verduidelijken
Mijn instellingen zijn exact het zelfde, op mailadress wachtwoord en afzender na danMau_Maus schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:04:
[...]
Dit werkte voor mij:
[afbeelding]
Voor mij was het de truc van de juiste poort erin te krijgen...
Maar als ik deze instellingen dan wil opslaan krijg ik het sabnzdb white screen of zoek het zelf even uit.
Heb jij er voor nog poorten moeten forwarden?
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2011 23:32 . Reden: vraagje er bij ]
Daar is je probleem vrees ik. Dat is echt veel voor in één queue. Het is een NAS, geen krachtmonster die een grote en lange queue aan kan. Denk dat zelfs geinstalleerd op een pc sabnzbd er moeilijk mee zou hebben met zon queueVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:22:
[...]
[...]
sabnzbd ongeveer 50 min duurde (kan ook deels worden voorzaakt door 68 blue-ray's die in de wachtlijst staan.
Bedankt voor de info.
Heb toch maar gekozen voor de DS211. Het is mijn eerste NAS dus eerst zo maar even aankijken.
Voor de email in sab? Nee niks aan poorten geforward. Alleen om sab zelf extern te benaderen.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:22:
[...]
Mijn instellingen zijn exact het zelfde, op mailadress wachtwoord en afzender na dan![]()
Maar als ik deze instellingen dan wil opslaan krijg ik het sabnzdb white screen of zoek het zelf even uit.
Heb jij er voor nog poorten moeten forwarden?
Verwijderd
het is waarschijnlijk door oorzaak van het slecht berijkbaar zijn, heb de queue nu op de pc gezet die trekt het lekker.wontcachme schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 23:33:
[...]
Daar is je probleem vrees ik. Dat is echt veel voor in één queue. Het is een NAS, geen krachtmonster die een grote en lange queue aan kan. Denk dat zelfs geinstalleerd op een pc sabnzbd er moeilijk mee zou hebben met zon queue
Hoe zit het nu.... 2TB HDD , wachten op nieuwe dsm software , dan hoef je niet te patchen?
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Verwijderd
Ik heb de crash/unresponsive problemen van mijn DS211 kunnen terugleiden naar NZBget. Ik heb NZBget geïnstalleerd volgens de tutorial. Als ik hem niet auto laat opstarten dan is er niets aan de hand.. echter als ik dit wel doe dan wordt mijn hele DS211 na enige tijd (1-5h??) niet meer benaderbaar. Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)?
Wil mijn DS1511+ inzetten voor downloaden van NZB bestanden. Ik heb een account bij NewsXS, de gegevens ingevoerd, maar de downloads beginnen niet. Terwijl als ik lokaal (via Spot-Net) download op mijn PC dan begint deze wel direct te downloaden.
Gebruikersnaam: remy007@newsxs.nl
Wachtwoord: AHEM???
Connecties: 20
Nieuwsserver: reader2.newsxs.nl (beide poort: 119/563 geprobeerd)
Hebben jullie enig idee waar het fout zou kunnen gaan?
Wachtwoord: AHEM???
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 13:58 ]
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Ik weet niet wat er fout zou kunnen gaan, maar je accountgegevens vond ik wel handigremy007 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:59:
Wil mijn DS1511+ inzetten voor downloaden van NZB bestanden. Ik heb een account bij NewsXS, de gegevens ingevoerd, maar de downloads beginnen niet. Terwijl als ik lokaal (via Spot-Net) download op mijn PC dan begint deze wel direct te downloaden.
Wachtwoord: **********
Verwijderd
haha das niet echt handig hè jochie.. nu kan iedereen er met je account vandoorremy007 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 09:59:
Gebruikersnaam: ***
Wachtwoord: ***
edit je bericht ff!
PS: probeer je username eens zonder @newsxs.nl
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 11:12 ]
Lijkt me niet dat dat zijn echter username en wachtwoord is hoor.Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:57:
[...]
haha das niet echt handig hè jochie.. nu kan iedereen er met je account vandoor
edit je bericht ff!
Deze combo werkt iig niet op newsxs.nl!jongetje schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 11:59:
[...]
Lijkt me niet dat dat zijn echter username en wachtwoord is hoor.
Even on-topic.
Nog 4 weken en dan kan ik mijn Diskstation gaan bestellen. Ik heb wel eens geinformeerd bij Informatique en die stelden dat een j model van de 111 of 211 serie voldoende zou moeten zijn voor mijn behoeften (max 1 stream video naar de PS3, en opslag van bestanden, maar over het algemeen niet echt zware. Daar zou af en toe een torrent bij kunnen komen maar that's it.)
Ik wil echter ook gewoon snel bij mijn bestanden kunnen komen en niet moeten wachten totdat mijn NAS klaar is met overpompen. Qua gebruikerservaring wil ik dat het zoveel als mogelijk bij een normale harde schijf in de buurt komt. Is de 111j of 211j dan nog steeds de juiste keuze of kan ik dan toch beter naar een 111 of een 211 kijken. Ik heb alle tabelletjes op de synology site bekeken maar ik krijg er geen goed beeld bij wat ik irl nu kan verwachten. De schijf gaat overigens benaderd worden via een wifi-n netwerk of via een gigabit lan netwerk naar de PS3 (wordt ook nog een leuke klus).
Daarnaast zag ik dat er iemand al met 3TB Toshiba's aan de slag is gegaan. Hoe gaat dat tot nu toe?
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Preciesppaddo schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 12:44:
[...]
Deze combo werkt iig niet op newsxs.nl!Hij is dus blijkbaar toch slimmer dan jullie dachten
Ook gedaan, krijg nog geen download binnenVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 10:57:
[...]
Heb je wel je juiste xsnews-logingegevens? Mijn loginnaam bij xsnews bestaat uit enkel cijfers?remy007 schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:43:
[...]
Ook gedaan, krijg nog geen download binnen.
[ Voor 8% gewijzigd door jacobras op 25-02-2011 13:50 ]
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Verwijderd
dat dacht ik eerst ook.. ik heb ook xsnewsjacobras schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:50:
[...]
Heb je wel je juiste xsnews-logingegevens? Mijn loginnaam bij xsnews bestaat uit enkel cijfers?
hij heeft newsxs
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2011 14:06 ]
Ja als ik download met bijvoorbeeld spotnet, alt-binz e.d. dan gaat het wel goed.jacobras schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 13:50:
[...]
Heb je wel je juiste xsnews-logingegevens? Mijn loginnaam bij xsnews bestaat uit enkel cijfers?
Oeps, dat heb ik even verkeerd gelezenVerwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:05:
dat dacht ik eerst ook.. ik heb ook xsnews
hij heeft newsxs
Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)
Heeft iemand al ervaring met de laatste nassen (bv 211J) en de Seagate Barracuda Green ST2000DL003?
Een aanrader? Hij heeft een interessant prijsje op pixmania.
Een aanrader? Hij heeft een interessant prijsje op pixmania.
De naam van de afzender die je ingevult hebt is waarschijnlijk geen emailadres. Dit probleem had ik ook, totdat ik een fictief emailadres invulde ipv alleen een naam.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2011 @ 22:16:
hoi niemand die me kan helpen met mijn probleem?
heb 4samsung f4 schijven in een ds410 zitten met dsm3.1beta. hij ziet 1schijf als normaal, en de overige 3 hebben maar de helft van de normale opslag ruimte volgens mijn ds410. als ik de schijven in een pc hang geeft die wel gewoon de grootte aan.
schijfies zijn gepatched, en geen foutmeldingen bij hdd beheer.
heb 4samsung f4 schijven in een ds410 zitten met dsm3.1beta. hij ziet 1schijf als normaal, en de overige 3 hebben maar de helft van de normale opslag ruimte volgens mijn ds410. als ik de schijven in een pc hang geeft die wel gewoon de grootte aan.
schijfies zijn gepatched, en geen foutmeldingen bij hdd beheer.
[ Voor 9% gewijzigd door redbullgsxr op 25-02-2011 17:49 ]
Verwijderd
Ik heb het net geprobeerd met het volgende mail adress: DS211@sabnzbd.nllexi schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 14:59:
[...]
De naam van de afzender die je ingevult hebt is waarschijnlijk geen emailadres. Dit probleem had ik ook, totdat ik een fictief emailadres invulde ipv alleen een naam.
Maar helaas geen mail in de mail box. weet jij of er een vertraging in de mail zit?
Mijn DS209 is vandaag al 4 keer vastgelopen... ik ga het niet eens meer proberen met SABnzbd. Is mooi geweest. Ik ga een andere manier proberen (bijv NZBget)
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Heb hier nooit last mee gehad (heb niet met DSM 3.0 geprobeerd trouwens) en ik heb hem toch echt vaak/zwaar ge/misbruikt.Royz schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 18:22:
Mijn DS209 is vandaag al 4 keer vastgelopen... ik ga het niet eens meer proberen met SABnzbd. Is mooi geweest. Ik ga een andere manier proberen (bijv NZBget)
Heb je toevallig jumbo packets aan staan, dat leverde bij mij zowel met torrents als ook met de back-up service problemen (heb hem terug gezet op standaard gigabit, MTU 1500). Is in ieder geval makkelijk te testen.
Ik heb idd jumbo aan staan, thx voor de tip, ik ga het proberen.lier schreef op vrijdag 25 februari 2011 @ 21:00:
[...]
Heb hier nooit last mee gehad (heb niet met DSM 3.0 geprobeerd trouwens) en ik heb hem toch echt vaak/zwaar ge/misbruikt.
Heb je toevallig jumbo packets aan staan, dat leverde bij mij zowel met torrents als ook met de back-up service problemen (heb hem terug gezet op standaard gigabit, MTU 1500). Is in ieder geval makkelijk te testen.
Als anderen nog tips hebben hoor ik het graag trouwens
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Mijn DS410J begint me langzaam tot waanzin te drijven. Ik ben maar een simpele gebruiker en gebruik hem als centrale opslag.
Maar om de een of andere reden kan ik hem (on) regelmatig niet bereiken via windows verkenner.
Ik kan wel gewoon inloggen via de web interface. Maar in windows verkenner kan ik alleen mijn nas kiezen (bij netwerk en zie ik mijn 3 disks en usb share etc. Echter ga ik een niveau lager, kom ik er niet in.
Probeer ik via de filebrowser precies hetzelfde. Alleen het bovenste niveau, maar niet verder.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten. Wellicht een simpele instelling, maar ik zou niet weten wat.
Enige oplossing die ik heb is stroom eraf halen. Al het andere lijkt niet te werken.
Iemand een suggestie?
Maar om de een of andere reden kan ik hem (on) regelmatig niet bereiken via windows verkenner.
Ik kan wel gewoon inloggen via de web interface. Maar in windows verkenner kan ik alleen mijn nas kiezen (bij netwerk en zie ik mijn 3 disks en usb share etc. Echter ga ik een niveau lager, kom ik er niet in.
Probeer ik via de filebrowser precies hetzelfde. Alleen het bovenste niveau, maar niet verder.
Iemand enig idee waar dit in kan zitten. Wellicht een simpele instelling, maar ik zou niet weten wat.
Enige oplossing die ik heb is stroom eraf halen. Al het andere lijkt niet te werken.
Iemand een suggestie?
Basement Bios ---- Exo-S
Sinds vandaag me Synology DS411j helemaal klaar gemaakt all me files erop gezet, getest en alles kwa muziek en photo's via de ps3 op de tv werkt als een zonnetje, ook alle itunes spullen in huis werken vlekkenloos.
nu wil ik alleen een AVI file afspelen, en dat lukt me dus niet
Komt dat omdat de Ps3 het niet af kan spelen ?, of omdat ik iets fout doe
Standaard zegt de Ps3 "file type not supported".
Maar zodra ik het met Ps3 media server via de PC doe werkt het wel op de ps3, alleen was dat nou juist het geen wat niet meer moest.
Iemand tips ?.
nu wil ik alleen een AVI file afspelen, en dat lukt me dus niet
Komt dat omdat de Ps3 het niet af kan spelen ?, of omdat ik iets fout doe
Standaard zegt de Ps3 "file type not supported".
Maar zodra ik het met Ps3 media server via de PC doe werkt het wel op de ps3, alleen was dat nou juist het geen wat niet meer moest.
Iemand tips ?.
Dat komt omdat Ps3 media server de file al encode zodat de ps3 hem kan afspelen.
Als je de file rechtstreeks van de nas haalt, moet de ps3 dit gaan doen en dat lukt niet altijd.
Ik heb hetzelfde probleem, en helaas nog geen oplossing gevonden.
Als je de file rechtstreeks van de nas haalt, moet de ps3 dit gaan doen en dat lukt niet altijd.
Ik heb hetzelfde probleem, en helaas nog geen oplossing gevonden.
Dit topic is gesloten.