Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-09 12:49
Wel apart alle wisselende ervaringen, voor de vorm zal ik mijn ervaring hier ook even posten:

Heb een tijdje nu de DS411j, ofwel de lichtste versie uit de "4-bay" synology diskstations, je hebt namelijk ook nog de DS409/DS410/DS411+ voor degene die er wat minder inzitten ;)

Ik heb eerste NZBget geprobeerd (zonder webinterface), maar kwam op 1 of andere vreemde manier niet boven de 2mb/s uit... eigenlijk nooit echt achtergekomen waarom dat het geval is geweest... en aangezien ik niet genoeg linux kennis heb om er verder in te duiken heb ik het maar opgegeven.

Nu gebruik ik SABnzb en haal +- 2,3-3,5mb/s het wisselt een beetje maar dat komt vooral doordat de DS411j gewoon wat CPU-wise is (1200mhz). Verder heb ik bij het parren/rarren ingesteld dat hij dan het downloaden moet pauzeren toch hij klaar is. Het laatste wat hij heeft uitgepakt is een filmpje van 12gb waar hij 13 minuten over deed.

Ofwel de DS411j is geen power performer en als je een echte harde newsgroup downloader bent tja dan zou ik een zwaarder model kiezen met een wat krachtigere CPU, maar voor de incidentele downloader zoals ik moet het geen barriere opwerken.

Verder als extra info: ik heb 3x2tb 5900 toeren schijven in raid 5 in heb zitten.

(Lijkt wel alsof ik een review aan het schrijven ben xD)

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 19:57
Ikke_Niels schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 13:34:
Nu gebruik ik SABnzb en haal +- 2,3-3,5mb/s het wisselt een beetje maar dat komt vooral doordat de DS411j gewoon wat CPU-wise is (1200mhz). Verder heb ik bij het parren/rarren ingesteld dat hij dan het downloaden moet pauzeren toch hij klaar is. Het laatste wat hij heeft uitgepakt is een filmpje van 12gb waar hij 13 minuten over deed.
Waar heb je ingesteld dat het downloaden gestopt worden tijdens het parren/rarren? Ik heb dit mogelijk over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:23
gewoon in sabnzbd+ onder "Switches" en dan bijna helemaal onderaan--> "Pause Downloading During Post-Processing" aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

rikadoo schreef op maandag 07 februari 2011 @ 22:48:
het is gelukt! Bedankt!

Dit stukje had ik ergens anders vandaan uit een topic op het synology forum. toen waren de foutmeldingen weg!

Ga naar DMS > Configuratiescherm > Webservices en dan het tabblad PHP-instellingen.
Vink PHP open_basedir aanpassen aan en voeg vervolgens vooraan het volgende toe:

/opt/share:/opt/etc:/opt/sbin:

Nu kan ik ook servers enzo instellen via de nzbgetweb server.
Ik heb alles ook in een middagje werkend gekregen, behalve het handmatig toevoegen van nzb bestanden via nzbgetweb wat nog niet werkt. Ik heb het vermoeden dat het iets met rechten te maken heeft. Heb wel alle folders in mijn nzbget map stuk voor stuk 777 toegang gegeven (volgens de handleiding). Iemand hier toevallig ook tegen aan gelopen en een oplossing?

*9/2 opgelost: Voor degenen die dit probleem ook hebben: in de PHP open_basedir van je Synology een verwijzing naar je $MAINDIR/nzb opnemen. Dan is het gelijk opgelost.

[ Voor 8% gewijzigd door XXlerator op 09-02-2011 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Zojuist deze mail naar Synology gestuurd:

It's actually a question:

Is it possible to expand the amount of harddisks through an ESATA connector? And can I add them to a volume or can I make a seperate volume?

I was thinking about this product to add on my DS211+: Fantec MR-35DUS2. Is that possible?

And is this possible through USB as well? I prefer ESATA because of the consistent speed.

Let verder niet te veel op mijn Engels :P, maar iemand hier toevallig antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:34

Red Boll

Kick Ass!

Nickalicious schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 17:02:
Zojuist deze mail naar Synology gestuurd:
Ze gaan zeer waarschijnlijk geen niet Synology apparatuur ondersteunen zoals je wel zult begrijpen.

Hier kun je in ieder geval vinden welke Synology expansion units je op welke Disk Station je kunt gebruiken:
http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=408

Zoals je ziet zitten er bij sommige combinaties wat beperkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:02

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Wist niet eens dat Synology die dingen zelf maakte haha, wel prijzige dingetjes. Maar is het wel mogelijk om te doen wat ik wil? Iemand ervaringen mee? Volume uitbreiden dmv esata port dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:59
Wie kan mij helpen? Ik heb nu al een tijdje een DS211j en vind het een super apparaat. Nou heb ik alleen nog steeds 2 problemen waar ik totaal niet uitkom. Het belangrijkste probleem is het rechten probleem. Ik maak gebruik van de SAMBA share en de FTP server, net als een aantal familieleden van mij. Deze heb wil ik natuurlijk niet alle rechten geven. Ik heb het zo ingedeeld:

Groepen:
Admins
Familie
users

Gebruikers:
admin
download

De users groep is standaard en iedere gebruiker is daar automatisch lid van, bij deze groep zijn dan ook geen rechten ingesteld.
logischerwijs is de admin gebruiker lid van de Admins groep en de download gebruiker lid van de Familie groep

De groep Admins heeft volledige R/W rechten, en de groep Familie beperkte rechten. In het configuratiescherm heb ik bij Gebruiker geen rechten toegepast aangezien deze worden overgenomen door de groep.

Het probleem is als ik een map bijvoorbeeld zo instel:
Afbeeldingslocatie: http://www.kfaro.nl/dropbox/rechten-Nas.jpg

Dan werkt ten eerste het vinkje Toepassen op deze map, submappen en bestanden NIET, waardoor ik elke map in de map Movies alsnog handmatig moet instellen :( (heel irritant). Als ik nou een nieuwe map maak (ingelogd als admin) via bijvoorbeeld de filemanager of windows verkenner, dan geeft hij deze map volledige rechten (777, dus alle vinkjes zijn aan 8)7 ) en als ik SABNZBD een film laat wegschrijven in die map dan krijgt alleen de admin voledige rechten (700, dus alle bovenste vinkjes staan aan). Ik dacht dat ik de logica achter de rechten wel redelijk onder de knie heb maar ik kom hier toch echt niet uit.

2e probleem is niet zo heel vervelend, ik heb Sickbeard op mijn Nas draaien, werkt allemaal prima. Het enige probleem is dat mijn NAS hierdoor niet meer in Hibernation gaat, ik heb de complete Sickbeard map + log files op een USB stick staan en toch wil de Nas niet in Hibernation. Zodra ik Sickbeard afsluit gaat de NAS netjes in Hibernation. Ik hoop dat jullie mij met deze 2 problemen kunnen helpen, alvast bedankt.

Oh ja misschien wel handig om erbij te vermelden, ik heb de Samsung HD204UI schijven erin, en deze heb ik nog niet gepatched aangezien me NAS vol met DATA staat en de schijven voor de rest geen foutmelding geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
Ik heb een heel irritant probleem met mijn ds210J

Ik heb daar nzbget via de tut op geinstalleerd dit werkt perfect maar.... als ik bijv een mp3 binnen haal of een andere bestand met bijv een é of ú of andere diakrieten dan vernaggelt hij het bestand. Sterker nog ik kan hem dan ook niet verwijderen ook niet via de webbrowser. Ik draai dsm3.0

weet iemand een fix en ervaart iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Jeetje, het installeren van nzbget was een stuk simpeler dan ik dacht :p

Het werkte meteen, en hij downloade meteen op volle snelheid(1500kb/s).

Het enige wat ik nog niet voor mekaar krijg is het schema aan te krijgen.

Ik wil namelijk dat s'nachts om 3 uur de downloads aan mogen, en overdag om 12 uur moeten de downloads weer gepauzeerd worden, weet iemand waar ik dit kan instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50

jacobras

Developer

andreict schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:48:
Ik heb een heel irritant probleem met mijn ds210J

Ik heb daar nzbget via de tut op geinstalleerd dit werkt perfect maar.... als ik bijv een mp3 binnen haal of een andere bestand met bijv een é of ú of andere diakrieten dan vernaggelt hij het bestand. Sterker nog ik kan hem dan ook niet verwijderen ook niet via de webbrowser. Ik draai dsm3.0

weet iemand een fix en ervaart iemand hetzelfde?
Ik ervaar hetzelfde, verwijderen vanuit explorer of de NAS webinterface wil niet. Ik los het op door met PuTTy verbinding te maken met de nas, dan het bestand te renamen met een wildcard in de bestandsnaam, bijvoorbeeld:

code:
1
mv 03-song-titl* 03-song-title.mp3

[ Voor 0% gewijzigd door jacobras op 10-02-2011 16:25 . Reden: Typefoutje! ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Een vraag over de IP camera. Kan je ook een camera aansluiten op een andere locatie dan waar je NAS staat? Stel je voor dat ik de NAS thuis heb en ik mijn winkel wil bewaken. Kan ik daar dan 2 IP camera's neerzetten die dan de beelden doorsturen naar mijn NAS?

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wordt lastig denk ik. Kun je op die tweede lokatie niet een goedkope DS110j neerzetten, die backupt naar je NAS thuis?

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Vanochtend is mijn Seagate Barracuda LP ST32000542AS schijf gestorven in mijn 411+. Nu eens kijken hoe en waar ik die bij mycom kan wisselen. De NAS ziet hem zelfs niet meer zitten

EDIT:
Nu maar eerst in de pc gehangen en via DOS de boel aan het testen. Dit gaat wel een flinke tijd duren vrees ik :X

[ Voor 36% gewijzigd door wontcachme op 10-02-2011 11:28 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Chadi
Artcore schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:44:
Wordt lastig denk ik. Kun je op die tweede lokatie niet een goedkope DS110j neerzetten, die backupt naar je NAS thuis?
Lastig vind ik niet zo erg als die mogelijkheid er maar is.

Zijn er mensen die het zo hebben hangen?

Locatie A de camera's en op Locatie B de synology?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Chadi schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Als je genoeg bandbreedte hebt en de juiste poorten staan open kan dit natuurlijk gewoon.

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-08 21:14
jacobras schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:38:
[...]

Ik ervaar hetzelfde, verwijderen vanuit explorer of de NAS webinterface wil niet. Ik los het op door met PuTTy verbinding te maken me de nas, dan het bestand te renamen met een wildcard in de bestandsnaam, bijvoorbeeld:

code:
1
hmmmm oke... niet echt een gebruiksvriendelijke oplossing helaas.. maar bedankt iig.

• Artcore
  • Niet online
jongetje schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:59:
[...]

Als je genoeg bandbreedte hebt en de juiste poorten staan open kan dit natuurlijk gewoon.
Hoe ga je die verbinding leggen dan?

Verwijderd

Geachte Tweakers,

Heb nu al een maand of 2 een ds211 met 2 WD20EARS hardeschijven nu helaas alleen maar gebruik als (dure)netwerkschijf voor mijn pc.

De Nas wil ik gaan gebruiken voor:

Downloaden torrent
downloaden usenet (nieuw voor mij, afgelopen 10 jaar onder een steen gelegen denk ik)
backup van mijn pc en die van mijn ouders(ander adres)
data inzien van uit een 3de lokatie ( bv bij familie even een film van de NAS halen.)

Kunnen jullie mij helpen met het correct instellen van mijn ds 211, voor het gebruik van usenet

Stappen die ik tot nu toe heb gemaakt:

09-02-2011

STAP 1
Open zetten van poorten(volgens de site van synology nodig) (als dit onnodig is, welke poorten kan ik dicht gooien)

9200
45000-45030
9996-9999
5432
20-139
21
443-445
5000-5006
55536-55663
8080

STAP 2
Usenet account aangemaakt via eweka
Zoek account via newzbin.com
(op de pc getest werkt okee met sabnzbd)

STAP 3
Sabnzbd+ geinstaleerd op de nas.

na deze stap gaat het fout, krijg menu pakketbeheer het ip adres van mijn ds211 met poort nummer 9200 te zien, maar als ik hier op klik kan hij de pagina niet openen.

Kunnen jullie mij vertellen wat ik ben vergeten te doen, en hoe ik dit moet doen.

10-02-2011

De nas staat nu al een paar uur de downloaden via download station met ongeveer 10MB/s
Downloads komen tot 100% en dan niks, kan het zijn dat de cpu het te druk heeft met de 20 andere downloads en daarom nog geen downloads kan afsluiten?

Mijn probleem met sabnzb+ blijft bestaan, na de instal op de nas kan ik niet in de pagina van sabnzbd+ komen, kan dus geen account gegevens en taken toevoegen

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-09 13:21
Tik es die regel over in je browser, dan kom je vanzelf op je SABnzb site.

Daarnaast moet je wel ff in sabnzb je download locatie instellen.

Download manager die blijft op 100% dacht ik, dus je download zou al klaar moeten zijn.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Verwijderd schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:52:
STAP 1
Open zetten van poorten(volgens de site van synology nodig) (als dit onnodig is, welke poorten kan ik dicht gooien)
Voor usenet gebruik kunne ze allemaal weer dicht.
Je moet pas poorten openen als je een "server" draait. sabnzbd is een client. Hoef je dus geen poorten voor te openen.
De nas staat nu al een paar uur de downloaden via download station met ongeveer 10MB/s
Downloads komen tot 100% en dan niks, kan het zijn dat de cpu het te druk heeft met de 20 andere downloads en daarom nog geen downloads kan afsluiten?
100%, dus je download is binnen. Je weet dat download station niet kan parren en unrarren?
Bekijk binaries4all eens voor de basics van usenet gebruik. Je zult (als je sabnzbd niet gebruikt) zelf een par check moeten doen en zelf moeten unrarren.
Wil je dat je synology dat allemaal voor je dot? gebruik dan sabnzbd en blijf weg uit het download station, voor wat betreft usenet :)
Mijn probleem met sabnzb+ blijft bestaan, na de instal op de nas kan ik niet in de pagina van sabnzbd+ komen, kan dus geen account gegevens en taken toevoegen
Wat betreft het niet bereikbaar zijn van sabnzbd.
Draait sab wel? (zie package management)
Heb je de sabhelper al doorlopen? (zie de site van merton voor een uitleg)
Heb je al eens in het logbestand gekeken of je rare dingen ziet?
Herstart je synology eens.

[ Voor 11% gewijzigd door job op 10-02-2011 17:48 ]

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:25:
Tik es die regel over in je browser, dan kom je vanzelf op je SABnzb site.

Daarnaast moet je wel ff in sabnzb je download locatie instellen.

Download manager die blijft op 100% dacht ik, dus je download zou al klaar moeten zijn.
job schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 17:34:
[...]
Voor usenet gebruik kunne ze allemaal weer dicht.
Je moet pas poorten openen als je een "server" draait. sabnzbd is een client. Hoef je dus geen poorten voor te openen.

[...]

100%, dus je download is binnen. Je weet dat download station niet kan parren en unrarren?
Bekijk binaries4all eens voor de basics van usenet gebruik. Je zult (als je sabnzbd niet gebruikt) zelf een par check moeten doen en zelf moeten unrarren.
Wil je dat je synology dat allemaal voor je dot? gebruik dan sabnzbd en blijf weg uit het download station, voor wat betreft usenet :)

[...]

Wat betreft het niet bereikbaar zijn van sabnzbd.
Draait sab wel? (zie package management)
Heb je de sabhelper al doorlopen? (zie de site van merton voor een uitleg)
Heb je al eens in het logbestand gekeken of je rare dingen ziet?
Herstart je synology eens.
Jippie na de hele dag proberen en vastlopen is de oplossing er,
wel even beloven niet onder de tafel te gaan lachen:
In he firewall menu van de de nas poort 9200 vrijgegeven.
Toen kon ik verder met de instellingen van sabnzbd

Wat betreft download station, normaal als deze klaar was kreeg ik een mail, en veranderde het icoontje voor de taak. niet dat dat nu nog wat uitmaakt.

Nu nog een vraag met betrekking tot sabnzbd:

Ik heb nu een 20 tal bestanden toegevoegd, maar hij download er maar een tegelijkertijd, is dit normaal of ben ik een instelling vergeten?

blablabla even zoeken op google en vond zelf een antwoord

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2011 23:25 . Reden: aanpassing ]

• wontcachme

wontcachme

Harde schijf check afgelopen en alles was goed. Weer in de nas geplaatst en nu staat hij daar op "initialized". Hoe krijg ik hem nu weer aan de raid5 toegevoegd?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• DyStiC
  • Laatst online: 14:58

DyStiC

'Atta way, baby!

wontcachme schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 18:23:
Harde schijf check afgelopen en alles was goed. Weer in de nas geplaatst en nu staat hij daar op "initialized". Hoe krijg ik hem nu weer aan de raid5 toegevoegd?
Zo. Maar dat stond vast ook in de help functie van je DS.

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik had trouwens iets vaags zojuist met m'n DS410. Ik wilde hem uitschakelen d.m.v. de aan/uit-knop dus drukte die éénmaal kort in waarna er niets gebeurde. Na een minuut druk ik de knop nogmaals kort in en terwijl ik dat doe piept hij eenmaal, waarop ik de knop loslaat. Vervolgens begint de status led oranje te knipperen en begint hij om de 2 seconde te piepen :?
Dus ik log in op de UI om vervolgens te zien dat m'n volume degraded is! en disk 3 op 'Not Initialised' staat!
In het logboek staat 'disk 3 was removed' gevolgd door de melding dat de Volume degraded is, en vervolgens 'disk 3 was inserted'.
Een smart test op disk 3 levert niets op, status Normaal. Nu dus m'n volume maar aan het repareren wat tergend langzaam gaat :X
Iemand anders dit wel eens gehad?

• wontcachme

wontcachme

DyStiC schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 19:56:
[...]

Zo. Maar dat stond vast ook in de help functie van je DS.
:X :X :X :X

Ik heb heel google afgestruind en dan blijkt het in de help te staan :'( . Voor het eerst dat daar iets nuttigs staat (van alles wat hier in huis staat)

* wontcachme durft zich voorlopig hier niet meer te vertonen :P

[ Voor 12% gewijzigd door wontcachme op 10-02-2011 20:12 ]

• SiXke
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11-2024
Ik heb een 1511 en ik heb daarop SaBnzb gezet zonder problemen. Nu wil ik ook torrents gaan dlen en seeden op de NAS. Ik las dat de ingebouwde torrent niet vlot meer dan 10 torrents kan seeden, wat spijtig is.

Zijn er mensen die een andere torrentclient hebben draaien die wel 10+ torrents kan seeden zonder problemen? Ik vind een topic terug van transmission op de forums, maar deze is van 2008, daarom wil ik eens horen hier omdat ik denk dat er hier toch zeker mensen moeten zitten die hun NAS ook gebruiken om te seeden.

Thx

• wontcachme

wontcachme

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?t=14773

Transmission is gewoon te vinden van na 2008

[ Voor 23% gewijzigd door wontcachme op 10-02-2011 20:35 ]

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

SiXke schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 20:33:
Zijn er mensen die een andere torrentclient hebben draaien die wel 10+ torrents kan seeden zonder problemen? Ik vind een topic terug van transmission op de forums, maar deze is van 2008, daarom wil ik eens horen hier omdat ik denk dat er hier toch zeker mensen moeten zitten die hun NAS ook gebruiken om te seeden.

Thx
Ik gebruik zelf de versie van Zebulon, die kun je hier vinden.
Gebruikt zeer weinig resources, seed momenteel bijvoorbeeld 23 torrents, met ca 6% cpu belasting (DS410). Helemaal i.c.m. Transmission remote vanaf m'n windows laptop zeer makkelijk.

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
jacobras schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:38:
[...]

Ik ervaar hetzelfde, verwijderen vanuit explorer of de NAS webinterface wil niet. Ik los het op door met PuTTy verbinding te maken met de nas, dan het bestand te renamen met een wildcard in de bestandsnaam, bijvoorbeeld:

code:
1
Heb dit probleem ook, alleen ik maak even verbinding met ftp, daarmee kan je wel gewoon renamen. Is denk ik wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik ben nu bezig met het wisselen van wat schijven en het omdraaien van kabels, maar heb er nog niet een eenduidig beeld van de oorzaak mee kunnen krijgen.
Wat me wel opviel is dat Samsung HD103SJ schijven zo'n 5 graden warmer worden dan de HD103UJ's.
To be continued.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Videopac schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 07:21:
Ik ben nu bezig met het wisselen van wat schijven en het omdraaien van kabels, maar heb er nog niet een eenduidig beeld van de oorzaak mee kunnen krijgen.
Wat me wel opviel is dat Samsung HD103SJ schijven zo'n 5 graden warmer worden dan de HD103UJ's.
To be continued.
Ik heb bij mijn broertje een samsung erin zitten 1 TB maar dat ding blijft maar razen ondanks dat de hibernation op Force staat en 10 minuten.

Iemand enig idee?

En als dit niet aangepast kan worden. Welke 2 TB schijf wordt dan wel aangeraden door gebruikers?( ervaringsdeskundigen)

[ Voor 10% gewijzigd door Chadi op 11-02-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:52

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens mij ondersteunen die Samsungs van 1TB geen hibernation.
Synology website:
Not recommended 3.5" SATA Hard Drives
Brand Model Size Class Remarks
Samsung HD103SI-F2EG 1TB - •Cannot enter hibernation mode

Samsung HD103UI-F1EG 1TB - •Cannot enter hibernation mode
Op diezelfde pagina staan de hdd's die je kunt gebruiken. Zelf gebruik ik 2x Samsung F4EG HD204UI, 2TB. Ik heb ze wel gepatched (en ook DSM patch geinstalleerd.), maar sindsdien werkt het als een zonnetje.

[ Voor 20% gewijzigd door Rhapsody op 11-02-2011 12:31 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik kan zelf bevestigen dat bij mij die HD103UJ's niet in hibernation gingen, maar de HD103SJ's wel.
Ik heb nu overigens het vermoeden dat een UJ en een SJ gecombineerd voor problemen zorgen, bij mij in ieder geval.
Dit weekend ga ik verder met experimenteren.

Asustor AS6704T (32GB, 4x16TB MG08), OpenWrt (3x GL.iNet Flint 2 MT6000), Lyrion Media Server, Odroid H2/N2+/C4/C2, DS918+ (4x8TB WD RED)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
KiefDelicious schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 12:38:
Wie kan mij helpen? Ik heb nu al een tijdje een DS211j en vind het een super apparaat. Nou heb ik alleen nog steeds 2 problemen waar ik totaal niet uitkom. Het belangrijkste probleem is het rechten probleem. Ik maak gebruik van de SAMBA share en de FTP server, net als een aantal familieleden van mij. Deze heb wil ik natuurlijk niet alle rechten geven. Ik heb het zo ingedeeld:

Groepen:
Admins
Familie
users

Gebruikers:
admin
download

De users groep is standaard en iedere gebruiker is daar automatisch lid van, bij deze groep zijn dan ook geen rechten ingesteld.
logischerwijs is de admin gebruiker lid van de Admins groep en de download gebruiker lid van de Familie groep

De groep Admins heeft volledige R/W rechten, en de groep Familie beperkte rechten. In het configuratiescherm heb ik bij Gebruiker geen rechten toegepast aangezien deze worden overgenomen door de groep.

Het probleem is als ik een map bijvoorbeeld zo instel:
[afbeelding]

Dan werkt ten eerste het vinkje Toepassen op deze map, submappen en bestanden NIET, waardoor ik elke map in de map Movies alsnog handmatig moet instellen :( (heel irritant). Als ik nou een nieuwe map maak (ingelogd als admin) via bijvoorbeeld de filemanager of windows verkenner, dan geeft hij deze map volledige rechten (777, dus alle vinkjes zijn aan 8)7 ) en als ik SABNZBD een film laat wegschrijven in die map dan krijgt alleen de admin voledige rechten (700, dus alle bovenste vinkjes staan aan). Ik dacht dat ik de logica achter de rechten wel redelijk onder de knie heb maar ik kom hier toch echt niet uit.

2e probleem is niet zo heel vervelend, ik heb Sickbeard op mijn Nas draaien, werkt allemaal prima. Het enige probleem is dat mijn NAS hierdoor niet meer in Hibernation gaat, ik heb de complete Sickbeard map + log files op een USB stick staan en toch wil de Nas niet in Hibernation. Zodra ik Sickbeard afsluit gaat de NAS netjes in Hibernation. Ik hoop dat jullie mij met deze 2 problemen kunnen helpen, alvast bedankt.

Oh ja misschien wel handig om erbij te vermelden, ik heb de Samsung HD204UI schijven erin, en deze heb ik nog niet gepatched aangezien me NAS vol met DATA staat en de schijven voor de rest geen foutmelding geven.
In sabnzbd kan je instellen met welke rechten bestanden aangemaakt moeten worden (zie Permissions for completed downloads onder config\folders). Ik heb dit zelf ingesteld op 777.

Ik heb ook het probleem dat mijn DS209 niet meer in hibernation gaat als sickbeard draait. Heb jij al een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Videopac schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:34:
Ik kan zelf bevestigen dat bij mij die HD103UJ's niet in hibernation gingen, maar de HD103SJ's wel.
Ik heb nu overigens het vermoeden dat een UJ en een SJ gecombineerd voor problemen zorgen, bij mij in ieder geval.
Dat kan ik ook bevestigen inmiddels.

Het worden dus de 2 TB schijven van Samsung of WD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Rhapsody schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 12:30:
Volgens mij ondersteunen die Samsungs van 1TB geen hibernation.

[...]

Op diezelfde pagina staan de hdd's die je kunt gebruiken. Zelf gebruik ik 2x Samsung F4EG HD204UI, 2TB. Ik heb ze wel gepatched (en ook DSM patch geinstalleerd.), maar sindsdien werkt het als een zonnetje.
Over welke patch heb je het trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Videopac schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 13:34:
Weet niet of je er iets aan hebt, maar de HD154UI (1,5TB) gaat wel in hibernation in een DS207. Hij zit samen met een 500GB Seagate ST3500630AS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Chadi schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:35:
[...]

Over welke patch heb je het trouwens?
Twee patches
- Patch voor de Samsung F4EG HD204UI
- Patch voor DSM 3.0 afkomstig van Synology voor 'spin-up probleem'.

Heb hier zo even geen linkjes voor je, mocht je die toch willen; laat maar even weten dan zet ik die er vanavond/van het weekend nog even bij.

[ Voor 20% gewijzigd door Rhapsody op 11-02-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen210
  • Laatst online: 17-09 10:05
Ik heb wel de link naar de patch van de 2TB schrijf aangezien ik deze zelf ook heb.
http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

Voor de Synology heb ik geen patch want de Synology moet ik ooit nog eens gaan kopen

[ Voor 29% gewijzigd door jeroen210 op 11-02-2011 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Chadi schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Chadi, ik heb dezelfde vragen als jij hebt...deze ook dus. Heb jij inmiddels duidelijk hoe je een Synology systeembackup maakt, zodat je de configuratie eenvoudig kan overzetten? In jouw geval van de 80GB naar de 2TB. Anyone else?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Rhapsody schreef op vrijdag 11 februari 2011 @ 15:46:
[...]

Twee patches
- Patch voor de Samsung F4EG HD204UI
- Patch voor DSM 3.0 afkomstig van Synology voor 'spin-up probleem'.

Heb hier zo even geen linkjes voor je, mocht je die toch willen; laat maar even weten dan zet ik die er vanavond/van het weekend nog even bij.
Graag zelfs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

Ik had dus 2 UD103UJ's. Daarvan was er 1 "gecrashed". Die heb ik succesvol vervangen door een HD103SJ. Nu probeer ik de andere UJ door een SJ te vervangen: dat lukt niet: hij kan bij opslagbeheer de gegevens niet eens uitlezen en geeft aan: "De verbinding is mislukt. Controleer uw netwerkinstellingen"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Beide links zijn in de laatste 5 pagina's gewoon terug te vinden

een klein beetje inzet is gewaardeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Ik heb transmission op mijn DiskStation geïnstalleerd, maar nu blijft deze verbindingen openhouden, zelfs al zijn de torrents voltooid en verwijderd uit de lijst. 'k heb dit moment een tabel in mijn router met een paar honderd open verbindingen, en dat gaat de router niet blijven volhouden. Weet iemand een oplossing?

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 22:41:
Ik heb transmission op mijn DiskStation geïnstalleerd, maar nu blijft deze verbindingen openhouden, zelfs al zijn de torrents voltooid en verwijderd uit de lijst. 'k heb dit moment een tabel in mijn router met een paar honderd open verbindingen, en dat gaat de router niet blijven volhouden. Weet iemand een oplossing?
DHT uitzetten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
FreshMaker schreef op zaterdag 12 februari 2011 @ 10:53:
[...]

Beide links zijn in de laatste 5 pagina's gewoon terug te vinden

een klein beetje inzet is gewaardeerd
Met de ISo hier gepost wilde het niet werken op 4 computers. Heb daarna een USB disk gemaakt die bootable was en dat ging binnen 60 sec beide disks.

[ Voor 44% gewijzigd door Chadi op 13-02-2011 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Chadi, ik heb ook nog een vraag voor je open staan, zie een aantal posts terug. Graag je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
JPS schreef op zondag 13 februari 2011 @ 10:48:
Chadi, ik heb ook nog een vraag voor je open staan, zie een aantal posts terug. Graag je reactie.
Ik ben e rniet uit gekomen . Had de Twee 2TB schijven liggen dus heb ik dat erin gedaan en nu is hij nog bezig om een volume te maken.

ben dus helemaal opnieuw begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Was inderdaad DHT die aan stond. 'k had het blijkbaar aangepast wanneer transmission aan het draaien was, waardoor het niet bewaard werd. Bedankt :)

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Ik ben nu een volume aan het maken. Krijg deze melding te zien.
Is dit een normale melding of moet ik die schijf om ruilen?

Heb ze trouwens beide eerst gepatched met een nieuwe firmware.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/aemadh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Chadi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 13:51:
Ik ben nu een volume aan het maken. Krijg deze melding te zien.
Is dit een normale melding of moet ik die schijf om ruilen?

Heb ze trouwens beide eerst gepatched met een nieuwe firmware.

[afbeelding]
Daar is een synology patch voor. Veel voorkomende fout bij deze Samsungs

wontcachme in "Het grote Synology topic deel 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
wontcachme schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:02:
[...]

Daar is een synology patch voor. Veel voorkomende fout bij deze Samsungs

wontcachme in "Het grote Synology topic deel 2"
Heb hem gepatched maar nog steeds een melding maar nu in the past. Nu ben ik ene uitgebreide Smart test aan het doen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Chadi schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:48:
[...]

Heb hem gepatched maar nog steeds een melding maar nu in the past. Nu ben ik ene uitgebreide Smart test aan het doen.. :)
Als je hem eenmaal hebt gehad blijft hij. Is wel weg te krijgen, maar hoe weet ik niet meer (heb zelf geen Samsungs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
wontcachme schreef op zondag 13 februari 2011 @ 21:52:
[...]

Als je hem eenmaal hebt gehad blijft hij. Is wel weg te krijgen, maar hoe weet ik niet meer (heb zelf geen Samsungs)
Tempraturen zijn nu wel normaal in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:24
Vraagje: Als ik update naar de DSM 3.1 beta, wordt al mijn geinstalleerde software (Sab, Sickbeard, Couchpotato) dan verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarpeVentum schreef op maandag 14 februari 2011 @ 08:26:
Vraagje: Als ik update naar de DSM 3.1 beta, wordt al mijn geinstalleerde software (Sab, Sickbeard, Couchpotato) dan verwijderd?
Nee, mits het op /volume[x] staat

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-02-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49
Ahw crap :F

[ Voor 96% gewijzigd door Stubby op 14-02-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stubby schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:16:
[...]

Het lijkt me sterk dat er iets gewist wordt van /volume[x] op het moment van een upgrade,,
Dat zeg ik toch |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:49
Ahw crap... :F

[ Voor 91% gewijzigd door Stubby op 14-02-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Wat hij zegt klopt gewoon.

Q: Als ik update naar de DSM 3.1 beta, wordt al mijn geinstalleerde software (Sab, Sickbeard, Couchpotato) dan verwijderd?
A: Nee (er wordt niets gewist), mits het op /volume[x] staat
A: Nee (er wordt niets gewist), als het op /volume[x] staat

Ontopic:
Kijk na de update wel of de opstartscripts er nog zijn. Misschien dat die wel worden verwijderd.

[ Voor 24% gewijzigd door job op 14-02-2011 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stubby schreef op maandag 14 februari 2011 @ 09:29:
[...]

mits = als
tenzij = behalve als :)
Dat weet ik... lees nog eens terug naar de vraag en mijn antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Hm, ja volgens mij staat het wel op /volume1/opt en op /volume1/share e.d.
Leuke discussie verder :), haha! Bedankt in ieder geval!

Oh nog een kleine vraag. Ik had SabNZBD+ geinstalleerd met een speciale synology package; had ik voor mijn Synology op een of andere site gevonden. Hoe kan ik deze nu het beste updaten (hij zegt al te lang dat er een update is)?

De opstartscripts stonden toch in sabstart.sh of iets dergelijks?

[ Voor 8% gewijzigd door CarpeVentum op 14-02-2011 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CarpeVentum schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:00:
Hm, ja volgens mij staat het wel op /volume1/opt en op /volume1/share e.d.
Leuke discussie verder :), haha! Bedankt in ieder geval!

Oh nog een kleine vraag. Ik had SabNZBD+ geinstalleerd met een speciale synology package; had ik voor mijn Synology op een of andere site gevonden. Hoe kan ik deze nu het beste updaten (hij zegt al te lang dat er een update is)?

De opstartscripts stonden toch in sabstart.sh of iets dergelijks?
Als het goed is heb je dan in je DSM menu een SABnzbd+ helper, daar kun je sab updaten met deze download.

De opstartscripts staan op /volume1/@appstore, met verwijzingen daar naartoe. De verwijzingen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb een DS1511+ waar standaard 1GB geheugen in zit en dat is uit te breiden met 1 of 2 GB , wat is het nut daar van wanneer merk je dit als je dit er bij zet ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-09 22:43
Weet iemand of het mogelijk is om bestanden vanuit File Station te ''hotlinken'' naar random mensen? Dus een link van een bestand naar iemand toesturen, waarmee hij/zij dus zonder inloggen meteen het bestand kan downloaden.

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dorest0rm
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19-09 12:44
Goingwrong schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:42:
Weet iemand of het mogelijk is om bestanden vanuit File Station te ''hotlinken'' naar random mensen? Dus een link van een bestand naar iemand toesturen, waarmee hij/zij dus zonder inloggen meteen het bestand kan downloaden.

thanks
Volgens mij moet het bestand dan in de web folder staan, en de read permissions aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Laatst online: 17:04

lier

MikroTik nerd

barrymel schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:14:
Ik heb een DS1511+ waar standaard 1GB geheugen in zit en dat is uit te breiden met 1 of 2 GB , wat is het nut daar van wanneer merk je dit als je dit er bij zet ?
Ik kan me voorstellen dat het op twee zaken helpt:

- caching voor write acties
- verschillende services die gedraaid worden

Eerste stap (voor mij) zou zijn om te controleren wat het huidig gebruikt is, via top (CLI) kan je ook kijken welke processen veel resources (geheugen in jouw geval) gebruiken.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Dorest0rm schreef op maandag 14 februari 2011 @ 10:45:
[...]

Volgens mij moet het bestand dan in de web folder staan, en de read permissions aan staan.
Hmm, ik wil dat domain users vanuit hun eigen home directory kunnen hotlinken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goingwrong schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:33:
[...]

Hmm, ik wil dat domain users vanuit hun eigen home directory kunnen hotlinken..
Enable Personal Website -> http://yoursynology/~user1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stvn21
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 11:45:
[...]

Enable Personal Website -> http://yoursynology/~user1
Bedankt! Niet echt hoe ik het wel, maar ik kan er wel wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymel
  • Laatst online: 07-09 16:25

barrymel

BarryMel

Ik heb mijn Synology aan een APC UPS aangesloten via USB

toen de stroom van de UPS afgehaald en de nas blijft lekker draaien, ff later stroom er weer op en nix aan de hand , UPS werkt dus

ik vind ook in het log terug dat dat gebeurd is.... maar het zou toch wel fijn zijn als de Synology daar een mailtje over gestuurd had.... iemand een idee of dat ingesteld kan worden ?

BarryMel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

Ik heb zelf netwerk back-up ingesteld en op een lokaal netwerk werkte dat super.

Echter, toen ik de tweede NAS bij mijn ouders neerzette en hiervoor de benodigde poorten op de router geforward had, kon ik wel connectie maken (de GUI vertelde mij dat de servers verbonden waren) maar kreeg ik elke keer de melding "[30] Failed to connect".

Door jumbo frames uit te zetten werkt het op eens wel goed (MTU 1500).

Het gaat trouwens om versie DSM 3.0-1372 aan de DS411+ kant en DSM 3.0-1354 aan de DS209 kant.

Wat ik ook jammer vind is dat voor encryptie van de data stroom poort 22 open moet staan. Krijg nu best wel veel (niet-succesvol-inloggen-log) mailtjes van mensen die proberen in te loggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m2dekker
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 14:27
lier schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:01:
Wat ik ook jammer vind is dat voor encryptie van de data stroom poort 22 open moet staan. Krijg nu best wel veel (niet-succesvol-inloggen-log) mailtjes van mensen die proberen in te loggen...
Wat je zou kunnen doen (als je er een beetje verstand van hebt natuurlijk) is gebruik maken van de firewall functionaliteit binnen de DSM of je router/firewall (als je dit hebt)?

Dan laat je op die poort alleen een specifiek IP adres of stuk netwerk toe, waardoor je in ieder geval niet meer die aanmelding van bots krijgt.

Common sense is so rare, it should be classified as a super power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

m2dekker schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 11:17:
Wat je zou kunnen doen (als je er een beetje verstand van hebt natuurlijk) is gebruik maken van de firewall functionaliteit binnen de DSM of je router/firewall (als je dit hebt)?

Dan laat je op die poort alleen een specifiek IP adres of stuk netwerk toe, waardoor je in ieder geval niet meer die aanmelding van bots krijgt.
Thanks voor je reactie, alternatief (bovenstaande is bekend) is om de rsync daemon naar andere poorten te laten luisteren. Dat zou voor mij (vanuit Synology perspectief) een meer logische oplossing zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:35
Tsja, rsync is nou eenmaal idd gewoon afhankelijk van SSH voor versleutelde verbindingen. Maarehm, weet niet of het mogelijk is om in de Synology die de connectie initieert een poortnummer op te geven waar ie naar moet connecten: Je kan ook gewoon op de router een alternatieve poort aan de buitenkant open zetten.

Zo doe ik het ook met m'n SSH daemon. Op de router staat een alternatieve poort open aan de WAN kant en aan de binnenkant is het gewoon lekker poort 22 :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Heb de Beta erop gezet nadat een hardeschijf was kapot gegaan . Ik had een andere schijf erin gedaan . Dacht toen effe DSM opnieuw erop te zetten maar hij bleef vragen om versie 1379 .. en die had ik niet.

Iemand die weet hoe ik dit in de toekomst kan oplossen?? Of dat ik nog terug kan na een install van een hogere versie?

[ Voor 22% gewijzigd door Chadi op 15-02-2011 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken heb ik een Synology 1511+ diskstation gekocht. Hiervoor had ik een 710+ en daar werkte sabnzbd perfect op.

Nu ik de nieuwe nas heb krijg ik steeds dezelfde foutmeldingen:

Reparatie mislukt, te weinig herstelblokken (1800 te weinig)

Dit krijg ik bij alle downloads en bij diverse nieuwsservers. De rechten op de mappen staan juist. Ik merk ook dat voordat de download helemaal binnen is sabnzbd al begint met uitpakken.

Heb hem zowel via de package installer als via ipkg geinstalleerd. Beiden geven hetzelfde probleem.

Weet iemand waar het hier fout gaat? Heb al overal gezocht maar vind geen oplossing......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Ik had het in het overzichts NAS topic ook al gevraagd, maar waarom zou ik WOL willen hebben?
Ik twijfel namelijk tussen de DS211+ en de DS411+, is het alleen het stroomverbruik ('s avonds uit) of mis ik een functie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
DS411j is als het goed is thuis beland :D, ik ga vanavond enthousiast aan de slag :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

3mph schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:36:
Ik had het in het overzichts NAS topic ook al gevraagd, maar waarom zou ik WOL willen hebben?
Ik twijfel namelijk tussen de DS211+ en de DS411+, is het alleen het stroomverbruik ('s avonds uit) of mis ik een functie?
WOL is handig om remote je NAS aan te kunnen zetten (bijvoorbeeld via je router, dd-wrt heeft WOL ondersteuning). Als je denkt nooit je NAS remote aan te willen zetten heb je het dus niet nodig.

Op mijn 411+ werkt het iig prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3mph
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-08-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 16:43:
[...]

WOL is handig om remote je NAS aan te kunnen zetten (bijvoorbeeld via je router, dd-wrt heeft WOL ondersteuning). Als je denkt nooit je NAS remote aan te willen zetten heb je het dus niet nodig.

Op mijn 411+ werkt het iig prima :)
Ja precies.. Anders heb je je NAS dus 24/7 aanstaan, of je zet hem na kantooruren uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een 1511+ en de drives gaan slapen na 30mins ofzo.
Op zich verbruiken ze nog wel en de Nas ook. Dus echt zuinig is dat niet tijdens de nacht? (ik werkt wel zeer veel uren op een dag).

Zetten jullie de NAS uit via WOL of via scheduler?
Irritant is dat ik niet weet of ik nog om 3u snachts werk ja of nee (meestal wel) en hij valt echt uit, ookal ben je op dat moment bezig!

Ik zit op mac, via een airport extreme. Hoe doe ik WOL? Via aparte app of kan osx dat?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

ik gebruik de scheduler.

Doordeweeks gaat mijn 411+ om 23:30 slapen en om 07:00 wordt ie weer wakker. In het weekend heb ik deze tijden iets ruimer ingesteld (02:00 slapen, 10:00 opstaan)

Maar mijn werktijden zijn vast, dus ik heb het nog niet meegemaakt dat de NAS afsloot terwijl ik er op bezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 17:34:
Zetten jullie de NAS uit via WOL of via scheduler?
De mijne staat nooit uit eigenlijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:20:
[...]
De mijne staat nooit uit eigenlijk :X
Hier ook niet. Hooguit slaapstand. Daar heb ik de NAS ook voor. Als hij ook uit moest had ik net zo goed de pc kunnen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Rhapsody schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 19:14:
ik gebruik de scheduler.

Doordeweeks gaat mijn 411+ om 23:30 slapen en om 07:00 wordt ie weer wakker. In het weekend heb ik deze tijden iets ruimer ingesteld (02:00 slapen, 10:00 opstaan)

Maar mijn werktijden zijn vast, dus ik heb het nog niet meegemaakt dat de NAS afsloot terwijl ik er op bezig was.
Ja het zou leuk zijn als hij het NIET zou afsluiten als je hem gebruikt.
Maar hij sluit dus gewoon zonder enige waarschuwing af :)

Ik was net een film aan het kijken. :)

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Videopac
  • Nu online

Videopac

Rommelt wat aan.

In mijn speurtocht naar de oplossing voor mijn Samsung hdd probleem denk ik wat gevonden te hebben. Ik vermoed dat mijn 207+ niet goed overweg kan met SATA3.0Gbps drives. Samsung heeft een patch om de schijf naar SATA1.5Gbps te "downsizen" (reversable). Echter: ik heb geen desktop waarmee ik die patch kan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ik heb geupdate naar 3.1 beta, maar SAB geeft nu een error:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/3H3X1c2W2k0G0G2w2d2D/Schermafbeelding_2011-02-15_om_23.59.19.png

En als ik dan SAB opnieuw wil updaten, zodat alles weer op de goede plek staat krijg ik deze foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/2f01440S1e1x3N0g1d2E/Schermafbeelding_2011-02-15_om_23.59.43.png

Heeft iemand een idee hoe ik dit rechtbrei? Het liefst met behoud van instellingen als dat nog mogelijk is.

EDIT: Sickbeard doet het ook niet meer...

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door CarpeVentum op 16-02-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 18-09 21:37
Net me Ds411j neergezet, 4x1tb harddisks erin laten configureren en daarna ging hij reboote en nu zegt de assistant :

synology assistant bezig met starten van services..
( al 2 uur )
Volgens mij gaat er iets miss ?. ( iemand tips ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Op die beta zit trouwens NZbget al voor geinstalleerd. Ben nu aan het downloaden heb ongeveer 20% gebruik CPU. en de volle snelheid. Straks even kijken of ik instellingen kan aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50

jacobras

Developer

Pff, ik kom er niet helemaal uit.

Situatie:
• Synology DS110j met share /movies
• Linksys E3000 router
• Netgear NTV550 mediaplayer

De mediaplayer haalt slechts 15 Mbps gemiddeld (SMB share) of 19 Mbps gemiddeld (NFS share) vanaf de NAS, bepaalde HD-films gaan daardoor stotteren. Als ik wat deel op mijn laptop (met draad aangesloten op router, net zoals mediaplayer), haalt de mediaplayer 85+ Mbps. Als ik mijn laptop met draad verbind met router (net zoals de mediaplayer is aangesloten) haal ik 50+ Mbps vanaf de NAS (iets kopiëren vanuit verkenner, FTP haal ik zo'n 40 Mbps).

Waarom haalt de mediaplayer zo'n lage snelheid vanaf de NAS? De mediaplayer alleen werkt prima, de NAS ook, maar samenwerken doen ze nog niet echt helaas :P.

NAS draait laatste versie (geen beta). Mediaplayer draait nieuwste beta (voorgaande beta en stabiele versie hadden zelfde probleem). Router draait sinds gisteren ook nieuwste firmware. Heb ook al geprobeerd met andere kabel (CAT6) tussen mediaplayer en router, maar maakte geen verschil.

[ Voor 7% gewijzigd door jacobras op 16-02-2011 22:13 ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Heb sinds een paar dagen Transmission draaien op de NAS. Slechts één vraag. Ik heb een torrent met 50 items. Hoe zeg ik welke van die items wel en welke niet gedownload moeten worden? Als ik select all doe zie ik nergens een menu komen om een actie te selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wontcachme schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 22:49:
Heb sinds een paar dagen Transmission draaien op de NAS. Slechts één vraag. Ik heb een torrent met 50 items. Hoe zeg ik welke van die items wel en welke niet gedownload moeten worden? Als ik select all doe zie ik nergens een menu komen om een actie te selecteren.
https://forum.transmissio...hilit=select+files#p50007
Dat is trouwens geen Synology vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Nee, maar het is een transmission naar synology omgezette versie. Hier komen ook wel eens sickbeard, sab en CP vragen langs dus kan dit ook wel hier

Maar ik heb de torrent alweer verwijderd. 60GB met 1kb/s is mij te langzaam

[ Voor 8% gewijzigd door wontcachme op 16-02-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Nou net is mijn HDD voor de 3e keer in 2 maanden gecrashed:
Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/imieeq.png

Smart zegt nu ABNORMAAL :-s

Schijf 1 - Die nog OK is na 1e crash:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2j5lysg.png
Schijf 1 - Die nog OK is na 3e crash:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2lcwxm1.png

Schijf 2 - Die telkens crashed, na 1e crash:
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/245k3mq.png
Schijf 2 - Die telkens crashed, na 3e crash:
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/5egytz.png

Iemand idee wat nu te doen? Ik kan geen nieuwe smart test meer doen zelfs.

Snap nogsteeds weinig van de waardes maar heb het gevoel dat deze HDD gewoon slecht is en wegens abnormaal nooit meer goed komt

[ Voor 3% gewijzigd door marketeer op 16-02-2011 23:50 ]

• Chadi
Als ik het goed leed dan kan je die beter asap vervangen door een nieuwe. Eruit halen en aan een PC hangen en dan met hiren en disktools controleren voor de zekerheid.

Heb trouwens eindelijk nzbget foutloos draaien :D

• Earzz
  • Laatst online: 12-09 23:23
Chadi schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 21:46:
Op die beta zit trouwens NZbget al voor geinstalleerd. Ben nu aan het downloaden heb ongeveer 20% gebruik CPU. en de volle snelheid. Straks even kijken of ik instellingen kan aanpassen
Wanneer is de de final geplanned, en is NZBget volledig?
Ik wil binnenkort ook overstappen van SAB naar NZBget op mijn 211+ alleen lijkt het me vrij ingewikkeld.
Als de final niet te lang op zich laat wachten wacht ik nog wel even met de installatie van NZBget.

XboxLive: Dave 130R

Verwijderd

@marketeer: zowel schjf 1 als schijf 2 hebben een hoge Raw_Read_Error_Rate en een hoge Hardware_ECC_Recovered. Ik ben geen expert, maar dit lijkt mij niet goed. Wat voor merk schijf heb je er trouwens in. Ikzelf heb WD en Samsung schijven en ik heb in ieder geval voor Spin_up_time een waarde groter dan 0. Het lijkt er dus ook op dat je schijven niet in spin down gaan.

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:50:
@marketeer: zowel schjf 1 als schijf 2 hebben een hoge Raw_Read_Error_Rate en een hoge Hardware_ECC_Recovered. Ik ben geen expert, maar dit lijkt mij niet goed. Wat voor merk schijf heb je er trouwens in. Ikzelf heb WD en Samsung schijven en ik heb in ieder geval voor Spin_up_time een waarde groter dan 0. Het lijkt er dus ook op dat je schijven niet in spin down gaan.
Je moet niet kijken naar de onbewerkte waarden. Volgens mij draait hij Seagate schijven aangezien ik soortgelijke waarden heb bij mijne. Er is voor SMART geen universele implementatie en elke fabrikant mag kiezen hoe ze het erin zetten. Seagate doet dat met vreemde onbewerkte waarden waar WD ze gewoon netjes verwerkt weergeeft.

Pagina: 1 ... 60 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.