Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:47

jacobras

Developer

JPS schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:59:
De vraag is eerder gesteld door een ander, maar niet beantwoord. Is het mogelijk om met SABNZBD+ alsnog te laten parren/unrarren als hij eerder is vastgelopen? Alle bestanden zijn gedownload, maar nog niet gecontroleerd en uitgepakt. SABNZBD+ laat na een restart in de history niets meer zien, maar (hoe) kan ik hem wijs maken dat de bestanden verder worden behandeld?
Hier dezelfde vraag, heb ook nog losse bestanden die nog niet verwerkt zijn.

Ik had SABNZBD+ trouwens eerst zo ingesteld dat hij om 9:00 's ochtends moest pauzeren, en om 01:00 weer verder gaan. SAB pauzeerde inderdaad, echter bleef hij wel geheugen in gebruik houden, en dat werd elke dag meer. Heb nu middels een cronjob ingesteld dat SABNZBD moet starten en afsluiten op die tijden, werkt perfect :).

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte Tweakers,

Sinds een maand gebruik ik een Synology DS 211.
Ben hier redelijke tevrede mee, data veilig stellen werkt prima.

Alleen, ben ik nu al 3 dagen aan het kloten om de poorten van de NAS goed door telinken in de router.
Heeft iemand van jullie dit ook moeten doen met een Thomson TWG870U router, zoja hoe is dit gedaan.
Portforward geeft helaas niet de informatie waar ik wat mee kan.

Ook ben ik nog opzoek naar een oplossing voor mijn vorige probleem, namelijk:
als ik via bestandsbrowser een bestand naar mijn nas upload gaat alles goed,
als ik dit zelfde bestand dan via downloaden weer op mijn pc wil zetten dan loopt eerst de C schijf vol.
en daarna schrijft de pc het door naar bijvoorbeeld de E schijf.
Dit is met kleine bestanden geen probleem, maar toen ik 200 GB aan data terug wou zetten op mijn pc gaf mijn ssd al aan dat hij vol was en dus toe stopte de bewerking.
Op de site van Synology ben ik voor dit probleem geen oplossing tegen gekomen.

Dus als er iemand is die ervaring heeft met deze problemen, alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Je tweede probleem heeft niets te maken met de synology, maar alles met het os op je pc.
Desnoods zet je de boel over in delen.

Wat je eerste vraag betreft; op portforward staat een stap voor stap uitleg: http://portforward.com/en...catel/TWG-870/default.htm
Waar loop je dan vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kopieer probleem

ik heb het eerste probleem inderdaat opgelost door in dele te kopieren, kost alleen meer tijd aangezien ik het in plakjes van 10 GB moet doen en wachten tot hij klaar is om de volgende 10 GB de kopieren,
Had verwacht dat dat met windows 7 welk makkelijker moest gaan. snap ook niet waarom hij eerst de C schijf als buffer gebruikt als ik de data op de 1TB E-schijf wil hebben

Poort probleem

Heb via de site de lijst afgewerkt, eerst de router aangeklikt en dan waarvoor je het nodig heb, hierna gaf de site aan dat de router niet voldoende poorten kan door sturen en dat ik het via DMZ??? moet proberen.
Daar heb ik al helemaal geen verstand van.

Maar heb nu een poort door gestuurd, kan alleen nergens zie of de nas nu ook op deze poort data ontvangt.
En weet niet exact welke poort ik op TCP UPd of beide moet zetten

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2011 23:44 . Reden: iets vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
De vraag is eerder gesteld door een ander, maar niet beantwoord. Is het mogelijk om met SABNZBD+ alsnog te laten parren/unrarren als hij eerder is vastgelopen? Alle bestanden zijn gedownload, maar nog niet gecontroleerd en uitgepakt. SABNZBD+ laat na een restart in de history niets meer zien, maar (hoe) kan ik hem wijs maken dat de bestanden verder worden behandeld?
Kan toch ook gewoon via je netwerk met je pc. Hoe je Sabnzbd het opnieuw kan laten doen zou ik niet weten.

[ Voor 5% gewijzigd door redbullgsxr op 18-01-2011 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Voor iedereen die last heeft van een vastlopende SABNZBD op een DSXXXj model, ik had dit ook op mijn DS210j. Bij te grote bestanden gaat het ineens traag, loopt de boel vast, wordt het nonresponsive, etcetera. Daarbij heb ik de conclusie getrokken dat SABNZBD gewoon te zwaar is, en dat komt geloof ik (pin me er niet op vast) omdat SABNZBD op Python draait, en ergens iets knoeit met resources of alloceert wat niet nodig is.

Ik ben als totale linux noob gaan kijken naar andere oplossingen, en voor mij is dit nzbget geworden. Dit programmatje is gewoon een proces dat draait op je linux bakkie, dat een directory in de gaten houdt voor .nzb bestanden, die gaat downloaden als hij ze vindt, en een postprocessing script (lees parnrar) uitvoert naderhand. Bovenop dat programmaatje heeft iemand nzbgetweb geschreven, om een webclient kan te hebben, zoals sabnzbd er ook uit ziet. Al met al heeft het programmaatje minder mogelijkheden dan sabnzbd, maar het heeft bij mij nog nooit vastgelopen, ook niet met 30GB+ downloads. En dat vond ik uiteindelijk toch net een tikkie belangrijker dan meer opties ;)

Hier kan je een tutorial vinden over hoe je nzbget kan installeren:

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goof.
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:21
Euhm, klopt het dat na een format op EXT4 mbt de alignment van mijn 2x 1,5TB WD-EARS de start van een partitie 1 is (ipv 256)? :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
ds> fdisk -l

Disk /dev/sda: 1500.3 GB, 1500301910016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 182401 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot      Start         End      Blocks  Id System
/dev/sda1               1         311     2490240  fd Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary
/dev/sda2             311         572     2097152  fd Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary
/dev/sda3             588      182401  1460417440+ fd Linux raid autodetect

Disk /dev/sdb: 1500.3 GB, 1500301910016 bytes
255 heads, 63 sectors/track, 182401 cylinders
Units = cylinders of 16065 * 512 = 8225280 bytes

Device Boot      Start         End      Blocks  Id System
/dev/sdb1               1         311     2490240  fd Linux raid autodetect
Partition 1 does not end on cylinder boundary
/dev/sdb2             311         572     2097152  fd Linux raid autodetect
Partition 2 does not end on cylinder boundary
/dev/sdb3             588      182401  1460417440+ fd Linux raid autodetect

Assumption is the mother of all fuck-ups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik had laatst ook dat probleem en ik heb gewoon de download opnieuw aangezet (was een download van 40 gb)
Toen op pauze en in sabnzbd alles files uitgevinkt behalve degene waar ie mee bezig was. Dat was dus maar iets van 25 mb ofzo.
Toen alles files naar die temp map moven en download hervatten.
Ging goed!

Zal vast een nettere manier zijn, maar dit werkte bij mij.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Mijn DS411+ is dood :(. Wilde gisteravond alles compleet wissen en heb via telnet de partities verwijderd op de schijven. Daarna 2x vier seconde de reset knop ingedrukt en toen startte de boel opnieuw op (zoals het hoort). Sindsdien niks meer. De power knop blijft knipperen en alleen het lan ledje is aan. Maaakt n iet uit of er harde schijven in zitten, geen harde schijven of een hele andere harde schijf

* wontcachme gaat in een hoekje zitten huilen ;w

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lief Adje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:59

Lief Adje

Love is in the air

wontcachme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:06:
Mijn DS411+ is dood :(. Wilde gisteravond alles compleet wissen en heb via telnet de partities verwijderd op de schijven. Daarna 2x vier seconde de reset knop ingedrukt en toen startte de boel opnieuw op (zoals het hoort). Sindsdien niks meer. De power knop blijft knipperen en alleen het lan ledje is aan. Maaakt n iet uit of er harde schijven in zitten, geen harde schijven of een hele andere harde schijf

Ik neem aan dat je de 'Synology Assistant' al geprobeerd hebt?
Als je alle partities wist moet je natuurlijk een nieuwe DSM installatie doen....

[ Voor 6% gewijzigd door Lief Adje op 18-01-2011 10:14 ]

PV: 2550WP | 520WP | een mens lijdt t meest door het lijden dat hij vreest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Lief Adje schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:13:
[...]

Ik neem aan dat je de 'Synology Assistant' al geprobeerd hebt?
Als je alle partities wist moet je natuurlijk een nieuwe DSM installatie doen....
Jep. Alleen assistant vind de nas niet en voorheen zonder problemen wel.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozziestroker1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:59
wontcachme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:06:

klinkt als een kapot/beschadigd moederbord.
heb ik namelijk ook last van.
je hebt een 411,dus je kan toch nog garantie claimen?
Ik heb het anders opgelost.

het is een work arround:
-power cable aan de achterkant uit je nas halen.
-er weer terug in doen.
-powerknop indrukken,en als je middelste ledje oranje oplicht(kort) gaat je nas opstarten.
-kleurt je led niet oranje als eerste,maar word de onderste groen dan stekker eruit en weer opnieuw proberen.

ik heb dit al diverse keren moeten doen,en na diverse malen(soms meer dan 10x) start hij toch op.
ik heb een 207+,dus ik doe het zolang hij het uithoud en stap dan over naar een nieuw type nas.

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:13
Zou een FTP client op je PC het probleem niet kunnen oplossen? Je gaat dan naar je E: en je doet een get / mget direct van je NAS in de directory waar je je bestanden wil hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:34
Deddiekoel schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:50:
Ik heb een Synology 106e draaien op DSM 3.0.
Hoe kom je aan deze custom firmware als ik vragen mag. De officiële firmware stamt uit 2009 en is geloof ik versie 2.2.

Ik heb ook een 106e (en een 207+ en 710+ :9~ ) en wil ook graag upgraden naar 3.0

Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Von Henkel schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:58:
Heb mijn WD greenschijven gedumpt en vervangen door de Seagate Barracuda 2 TB.(ST32000542AS)
Uiteraard wel bij seagate de firmware aangepast en geupgrade naar CC35
Die schijven heb ik ook en firmware CC34. Wat is er beter aan CC35 i.c.m. een synology NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

SpeedingWilly schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Die schijven heb ik ook en firmware CC34. Wat is er beter aan CC35 i.c.m. een synology NAS?
Het haalt een klikkend geluid weg die sommige van de schijven maken met CC34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
wontcachme schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 12:46:
[...]

Het haalt een klikkend geluid weg die sommige van de schijven maken met CC34
Daar ben ik inmiddels achter (sorry, ben terug van vakantie en moest nog wat inhalen m.b.t. het lezen 8) ).

Maar anders gesteld. Ik heb dus CC34 en de schijven zitten in mijn NAS. Voor de upgrade moet ik ze uit mijn NAS halen en aan een SATA controller in de computer hangen. Daar heb ik niet zo'n zin in. Dus mijn vraag: Is de update echt nodig of is het alleen maar om het klikkend geluid weg te halen. Ik heb er geen last van (de geluiden zijn er wel overigens), want de NAS staat in de meterkast.

Dus de vraag: heeft niet updaten nadelige gevolgen (voor b.v. de levensduur of de betrouwbaarheid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Bonsaiboom schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 08:44:
Voor iedereen die last heeft van een vastlopende SABNZBD op een DSXXXj model, ik had dit ook op mijn DS210j. Bij te grote bestanden gaat het ineens traag, loopt de boel vast, wordt het nonresponsive, etcetera. Daarbij heb ik de conclusie getrokken dat SABNZBD gewoon te zwaar is, en dat komt geloof ik (pin me er niet op vast) omdat SABNZBD op Python draait, en ergens iets knoeit met resources of alloceert wat niet nodig is.

Ik ben als totale linux noob gaan kijken naar andere oplossingen, en voor mij is dit nzbget geworden. Dit programmatje is gewoon een proces dat draait op je linux bakkie, dat een directory in de gaten houdt voor .nzb bestanden, die gaat downloaden als hij ze vindt, en een postprocessing script (lees parnrar) uitvoert naderhand. Bovenop dat programmaatje heeft iemand nzbgetweb geschreven, om een webclient kan te hebben, zoals sabnzbd er ook uit ziet. Al met al heeft het programmaatje minder mogelijkheden dan sabnzbd, maar het heeft bij mij nog nooit vastgelopen, ook niet met 30GB+ downloads. En dat vond ik uiteindelijk toch net een tikkie belangrijker dan meer opties ;)

Hier kan je een tutorial vinden over hoe je nzbget kan installeren:

http://www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628
is er nog iets lager als linux noob, want ik kwam hier helaas niet verder als ipkg en bij de update krijg ik al een foutmelding en kom niet verder! vanavond nog maar eens proberen, sabnzbd loopt hier wel goed(tussen de 4 a 6 MB/s) maar cpu gebruik wel constant rond de 90% geheugengebruik rond de 45% tijdens het downloaden. Wat ik zo gelezen heb doet nzbget hetzelfde maar vergt veel minder van cpu en geheugen, en piekt ie alleen tijdens par/rar.
vanavond nog maar ff pielen, en anders mijn zwager komend weekend maar eens lief aankijken, en met pen en papier het samen met hem doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedingWilly
Sando schreef op maandag 27 december 2010 @ 00:23:
Ze hebben een Philips 9604 met NetTV, DLNA client en dat soort grapjes, maar dat ding kan 'm bijna nooit openen. Soms na een reboot van de router en de Synology 1 keer, maar dan valt ie al snel weer uit.
De combinatie Philips TV (9703) en Synology NAS heb ik ook (en ook een PS3). Met de PS3 nooit problemen.

De keer dat ik een poging deed met mijn Philips TV werkte het niet, en ik durf te beweren (als Philips werknemer :'( ) dat het niet aan de Synology NAS ligt. :o

Voor velen misschien een beetje kort door de bocht, maar het ligt volgens mij gewoon aan de brakke Philips firmware in de TV (zeker van de 9x03 serie, want die is ouder dan de 9x04 serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Sinds zaterdag 15-01 heb ik een 411J+ met 4 * 2 TB Samsung F4. Firmwares op schijven, 411 voorzien van patch, geconfigureerd, etc etc, werkt perfect, erg leuk speelgoed.

Echter, momenteel kopieer ik van mediaspeler (PCH C-200) naar de NAS via mn desktopmachine, normale bestandsoverdracht via de Windows explorer. Dit houd dus in dat de computer aan moet blijven staan en als tussenstation werkt. Maar aangezien zowel de mediaspeler als NAS een redelijke portie intelligentie bevatten moet het toch ook mogelijk zijn om vanuit de NAS of mediaspeler een kopieeractie op te starten zodat de 2 apparaten onderling hun werk doen?

De Synology applicaties zoals file browser of File Station blijken niet de oplossing te zijn. Ik hoopte op een of ander telnet/commandline optie om dit te realiseren, maar het lijkt er op dat dit niet wordt ondersteund op de NAS:
BusyBox v1.16.1 (2010-12-23 01:48:57 CST) built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

NAS>
NAS> help
Built-in commands:
------------------
. : [ [[ alias break cd chdir continue eval exec exit export
false getopts hash help let local printf pwd read readonly return
set shift source test times trap true type ulimit umask unalias
unset wait
Ik ben totaal niet thuis in Linux, dus als iemand een manier heeft hoor ik dit graag _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als Zodiac hierboven.

Ik heb geprobeerd om de HDD van mijn Apple Time Capsule te mounten in mijn DS-211+, om zo zonder tussenkomst van mijn Macbook (draadloos...) de boel te kopieren van de TC naar de Synology. De Synology kent 'mount' wel, maar het wil maar niet lukken.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ozziestroker1 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:41:
[...]

klinkt als een kapot/beschadigd moederbord.
heb ik namelijk ook last van.
je hebt een 411,dus je kan toch nog garantie claimen?
Ik heb het anders opgelost.

het is een work arround:
-power cable aan de achterkant uit je nas halen.
-er weer terug in doen.
-powerknop indrukken,en als je middelste ledje oranje oplicht(kort) gaat je nas opstarten.
-kleurt je led niet oranje als eerste,maar word de onderste groen dan stekker eruit en weer opnieuw proberen.

ik heb dit al diverse keren moeten doen,en na diverse malen(soms meer dan 10x) start hij toch op.
ik heb een 207+,dus ik doe het zolang hij het uithoud en stap dan over naar een nieuw type nas.

suc6
Werkte ook niet. Maar hij staat inmiddels al bij de TNT klaar. Het helpt als je alle dozen nog hebt die erbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-09 15:35
type_o schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:55:
[...]

Hoi,

Van een nonraid systeem of een raid0/1 overstappen naar raid5 kan eigenlijk nooit zonder veel problemen. Als je maar met 1 schijf wilt beginnen is doorgroeien naar een raid5 onmogelijk zonder alsnog de schijf te herconfiguren voor raid 5. Voor de genoemde raid 5 zijn namelijk al 3 schijven nodig als minimum. Hier zou je zonder problemen wel weer een 4e bij kunnen doen. Ik ben namelijk zelf aan het kijken naar een DS1511+ en kwam erop dat dit voor mij voorlopig wel goed zou werken om te beginnen met 3 schijven ipv alle 5 schijven.

Er was trouwens een heel mooi topic over raid configuraties hier op tweakers maar ik kan hem zo snel niet vinden :(
Bedankt, hier was ik al bang voor. Zou het dan eventueel niet zo kunnen zijn dat het wel werkt wanneer ik er nu maar één schijf in stop, en over een tijdje drie (tegelijkertijd). Deze drie dan instellen als RAID5, data van de eerste disk overzetten, en vervolgens disk één toevoegen aan de RAID-setup?
Rhapsody schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:03:
[...]
Ik heb sinds kort een DS411+, met daarin twee schijven. Als RAID-configuratie heb ik gekozen voor SHR. Tot zover ik weet; kan ik straks gewoon schijven toevoegen. Voor RAID5 heb je inderdaad tenminste 3 schijven nodig. Hier en hier kun je meer lezen over de RAID configuraties m.b.t. een Synology.
Bedankt voor deze linkjes. Ik heb dit al doorgelezen, maar vind het nog steeds onduidelijk. Dat zal zeer waarschijnlijk gewoon aan mijn beperkte kennis over RAID-configuraties liggen.

SHR lijkt me dan de beste oplossing voor mij. Dan kan ik het beste een 411j i.c.m. twee HDD's kopen, zodat ik het later nog uit kan breiden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat heb ik inderdaad ook gedaan, en zover als ik begrepen heb (en mijn RAID kennis is ook niet zo geweldig :P) gaat dat straks gewoon goed :)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
JanHenk schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:40:
Ik heb eigenlijk precies hetzelfde als Zodiac hierboven.

Ik heb geprobeerd om de HDD van mijn Apple Time Capsule te mounten in mijn DS-211+, om zo zonder tussenkomst van mijn Macbook (draadloos...) de boel te kopieren van de TC naar de Synology. De Synology kent 'mount' wel, maar het wil maar niet lukken.
Ik ben nu al een paar uurtjes hiermee bezig. Kopiëren via mijn Mac gaat niet werken. Op één of andere manier blijft de filetransfer na een tijdje hangen en gebeurt er bijna niks meer. Dus nu toch maar weer geprobeerd mijn Time Capsule te mounten in de Syno.

Even samengevat. Ik probeer de Time Capsule te mounten middels cifs.

Eerst moet de cifs module worden geladen:
code:
1
/sbin/insmod /lib/modules/cifs.ko

Dit gaat goed.

Vervolgens het mounten zelf:
code:
1
2
3
DiskStation> mount -t cifs -o pass=passwoord //192.168.1.1/"Jan Henk's Time Caps
ule"/Data /mnt/tc
mount: mounting //192.168.1.1/Jan Henk's Time Capsule/Data on /mnt/tc failed: Invalid argument

Hier gaat het dus mis. Ik ken m'n weg een beetje rond linux, maar ik ben niet bepaald een expert. Wat doe ik hier verkeerd? Ik hoop dat iemand met wat meer kennis mij kan helpen...

Edit: Overigens werkt het verbinden met de TC via smbclient wel...

Edit2: Gelukt! username van de TC vergeten... 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 19-01-2011 00:30 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik blijf maar hannessen met m`n Xbox360...
Ik stream probleemloos naar m`n Netgear Eva in de woonkamer, maar naar de Xbox in de speelkamer lukt niet.
Het zou moeten lukken met DNLA/UpnP, maar het enige wat de Xbox ziet zijn wat oude lege oude Video TS files die al lang niet meer op de Syno staan. Hij vindt wel "SynologyDMS", maar alles daarin is leeg.
De Netgear vindt "Diskstation" en haalt daar alles uit.
Ik heb al een reboot en re-index gedaan, maar hij krijgt niets gevonden, dus ook geen foto`s en/of music.
Ik maak gebruik van de "default" files, video, music en photo die de Syno gebruikt voor DNLA protocol.
Waar zou ik nog meer rekening mee moeten houden?
Ik heb in die default files het meeste weer in sub files ondergebracht.
Zoals gezegd, de Netgear slikt alles en werkt feilloos, de Xbox ziet niets....

[ Voor 6% gewijzigd door Tooooony op 19-01-2011 11:54 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zeker weten dat je bij beide apparaten gebruik maakt van dnla?
Die netgear kan ongetwijfeld ook gebruik maken van cifs/smb, dus wellicht dat al een reden is voor het verschil in content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tooooony
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-09-2024
Nee dat weet ik niet zeker, maar als ik de verschillende protocollen allemaal inschakel, pakt die dan niet automatisch de goede?

Ze zouden dan toch gewoon hetzelfde moeten zien?

[ Voor 16% gewijzigd door Tooooony op 19-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35
De DS411 lijkt mij wel. Komt daar binnen afzienbare tijd een nieuwe versie van of kan ik hem kopen zonder binnen 3 maanden te balen omdat er een nieuwe versie van is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

418O2 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:46:
De DS411 lijkt mij wel. Komt daar binnen afzienbare tijd een nieuwe versie van of kan ik hem kopen zonder binnen 3 maanden te balen omdat er een nieuwe versie van is?
De DS411+ bedoel je? Die is nog niet echt lang uit volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

418O2 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:46:
Volgens mij geeft de 11 het jaartal aan, en komt er dus geen nieuwe versie. In ieder geval is de DS411(+) gloednieuw.

[ Voor 44% gewijzigd door Rhapsody op 19-01-2011 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
DS411+: Eerste prijsvermelding dinsdag 13 april 2010 volgens de pricewatch. Nog niet al te oud dus, maar ook niet gloednieuw.

Dit doet me wel twijfelen aan een aanschaf voor een DS411j of een DS411+. Meer geheugen (1 gig), DSM 3.0 is te downloaden, prijs is hetzelfde. Lijkt me een 411+ toch een betere aanschaf...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:49

Sick Nick

Drop the top!

Als ze hetzelfde kosten ben je natuurlijk wel heel erg suf bezig als je een J versie pakt. De naamgeving is bij Synology op zich logisch, de J is de instapper, zonder toevoeging een normale en de + is een wat snellere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
De 2 315€ prijzen in de pricewatch voor de DS411+ zijn fout. Als je erop klikt dan kom je bij de 411J uit. Logisch want ander winkel verkopen hem rond de 500€.

[ Voor 207% gewijzigd door abusimbal op 19-01-2011 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09 08:22
[b][message=35393710,noline]Dit doet me wel twijfelen aan een aanschaf voor een DS411j of een DS411+. Meer geheugen (1 gig), DSM 3.0 is te downloaden, prijs is hetzelfde. Lijkt me een 411+ toch een betere aanschaf...?
DSM3 stond standaard al op mijn 411j. De 128mb geheugen is niet echt ruim, maar met nzbget draait het prima.
Processor is ook wat minder dan de 411+ maargoed daar betaal je ook voor,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 08:10
[b][message=35393710,noline]Dit doet me wel twijfelen aan een aanschaf voor een DS411j of een DS411+. Meer geheugen (1 gig), DSM 3.0 is te downloaden, prijs is hetzelfde. Lijkt me een 411+ toch een betere aanschaf...?
Als je even verder kijkt, dan zie je dat de prijs zeker niet hetzelfde is. In de pricewatch staan vele verkeerde prijzen vermeld bij de 411+. Als je de linkjes aanklikt kom je bij alle uit op de 411j....

Dus de 411+ is significant duurder, maar ook sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
Sorry, ik heb niet verder gekeken dan die prijzen, niet even geklikt of de lijst bekeken. 't Was ook te mooi om waar te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Mr.Myst schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 16:08:
DS411+: Eerste prijsvermelding dinsdag 13 april 2010 volgens de pricewatch. Nog niet al te oud dus, maar ook niet gloednieuw.

Dit doet me wel twijfelen aan een aanschaf voor een DS411j of een DS411+. Meer geheugen (1 gig), DSM 3.0 is te downloaden, prijs is hetzelfde. Lijkt me een 411+ toch een betere aanschaf...?
http://www.synology.com/us/news/2010/07.16_productlaunch.php
Volgens bovenstaande is de DS411+ uitgebracht op 16 juli 2010. En toen was ie nog niet direct beschikbaar in Nederland. Best wel gloednieuw, denk ik.

Ik heb zelf voor een DS411+ gekozen. Heb toen ook eerst gekeken naar een DS411j, maar ik vond het verschil in hardware wel groot. Omdat ik toch een goed product wilde hebben waar ik een paar jaar mee vooruit moet kunnen heb ik toen besloten om er wat meer geld in te steken. Tot nu toe nog zeker geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn DS1010+ loopt als een speer,
Cat 6 bekabeling
dLink green switch EGS1005DE
Jumbo Frames 9000 op nas & netwerkkaart
5 x WD 20EARS (3 platters uitvoering) op S300 ingesteld
Hybrid Raid (om later nog grotere schijven te kunnen plaatsen)

NAS performance tester DS 1010+ Raid 5 ext4
Running warmup...
Running a 400MB file write on drive z: 5 times...
Iteration 1: 110,52 MB/sec
Iteration 2: 114,47 MB/sec
Iteration 3: 111,97 MB/sec
Iteration 4: 114,47 MB/sec
Iteration 5: 112,46 MB/sec
------------------------------
Average (W): 112,78 MB/sec
Running a 400MB file read on drive z: 5 times...
Iteration 1: 116,02 MB/sec
Iteration 2: 122,68 MB/sec
Iteration 3: 122,68 MB/sec
Iteration 4: 122,68 MB/sec
Iteration 5: 122,68 MB/sec
Average (R): 121,35 MB/sec

Zoef......

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• René van Gaalen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2024
Verwijderd schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:45:
Mijn DS1010+ loopt als een speer,
Cat 6 bekabeling
dLink green switch EGS1005DE
Jumbo Frames 9000 op nas & netwerkkaart
5 x WD 20EARS (3 platters uitvoering) op S300 ingesteld
Hybrid Raid (om later nog grotere schijven te kunnen plaatsen)

Running a 400MB file read on drive z: 5 times...
Iteration 1: 121,52 MB/sec
Iteration 2: 122,68 MB/sec
Iteration 3: 122,68 MB/sec
Iteration 4: 122,68 MB/sec
Iteration 5: 122,68 MB/sec
Average (R): 122,45 MB/sec

Zoef......
Hier zelfde ervaring met Samsung HD204Ul EcoGreen F4 2TA die muisstil en lekker koel zijn.
Ben erg tevreden met de 1010+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Zijn er nog mensen van wie hun diskstation verbrand ruikt aan de ventilatoropening? Alles werkt verder perfect.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:20:
Zijn er nog mensen van wie hun diskstation verbrand ruikt aan de ventilatoropening? Alles werkt verder perfect.
Met mijn DS409 nooit last van gehad, mijn Ds1010 is nog te nieuw om er mijn neus aan te hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

MaCk- schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:09:
[...]

DSM3 stond standaard al op mijn 411j. De 128mb geheugen is niet echt ruim, maar met nzbget draait het prima.
Processor is ook wat minder dan de 411+ maargoed daar betaal je ook voor,
Heel irritant, dit gaat regelmatig fout. Ik heb ook al meerdere PW meldingen gedaan maar het blijft gebeuren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Is het eigenlijk mogelijk om slechts één drive op te starten wanneer je alles op die drive zet? Stel je hebt HD1 en HD2 en op HD1 zet je sabnbd en de download map. Wanneer je dan download komt dan alleen HD1 uit slaapstand of beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
wontcachme schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 19:37:
Is het eigenlijk mogelijk om slechts één drive op te starten wanneer je alles op die drive zet? Stel je hebt HD1 en HD2 en op HD1 zet je sabnbd en de download map. Wanneer je dan download komt dan alleen HD1 uit slaapstand of beide?
In ieder geval niet als je raid 1 draait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

witteveder schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 20:52:
[...]

In ieder geval niet als je raid 1 draait :)
Dat dacht ik al. Maar stel je draait raid5 en een losse 4e HD. Op die losse installeer je sabnzbd en de download map. Wanneer je dan iets te downloaden aanbied start dan alleen de losse HD of ook de raid5 schijven? Dan kan ik kiezen of ik een losse HD erin plaats of een raid5 maak met vier schijven als ze toch allemaal starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:22
Als je dan spindown hebt op de array gaat die tijdens het downloaden inderdaad niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:22:
Geachte Tweakers,

Sinds een maand gebruik ik een Synology DS 211.
Ben hier redelijke tevrede mee, data veilig stellen werkt prima.

Alleen, ben ik nu al 3 dagen aan het kloten om de poorten van de NAS goed door telinken in de router.
Heeft iemand van jullie dit ook moeten doen met een Thomson TWG870U router, zoja hoe is dit gedaan.
Portforward geeft helaas niet de informatie waar ik wat mee kan.

Ook ben ik nog opzoek naar een oplossing voor mijn vorige probleem, namelijk:
als ik via bestandsbrowser een bestand naar mijn nas upload gaat alles goed,
als ik dit zelfde bestand dan via downloaden weer op mijn pc wil zetten dan loopt eerst de C schijf vol.
en daarna schrijft de pc het door naar bijvoorbeeld de E schijf.
Dit is met kleine bestanden geen probleem, maar toen ik 200 GB aan data terug wou zetten op mijn pc gaf mijn ssd al aan dat hij vol was en dus toe stopte de bewerking.
Op de site van Synology ben ik voor dit probleem geen oplossing tegen gekomen.

Dus als er iemand is die ervaring heeft met deze problemen, alvast bedankt
Kopieer probleem is opgelost, ben op knopjes gaan drukken in filezilla, en opeens had ik mijn nas tepakken.
Nu is alles er weer af en kan ik weer schoon met de nas beginnen.

Probleem met de poorten bijft, wie weet een programma dat de poorten kan testen, momenteel vind ik alleen programma's die de poorten van de pc kunnen testen maar geen prog voor de nas zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil een NAS gaan aanschaffen en heb mijn keuze al laten vallen op de Synology DS211 of de Synology DS211J (+ 2 maal 1 TB Seagate HD's). Nu heb ik een paar vragen die iemand misschien kan beantwoorden?

Ik wil thuis de NAS vooral gebruiken voor opslag, emule/usenet downloaden en (HD) films en muziek streamen naar m'n PS3 en Iphone's. Eventueel zou ik later een Boxee mediaplayer erbij willen aanschaffen... in eerste instantie wil ik m'n PS3 als mediaplayer gebruiken (het butged hey).

-Is het zinvol om toch de DS211 aan te schaffen ivm een echt betere performance bij de snellere CPU en meer geheugen, of maakt dit bij thuisgebruik niet of nauwelijks uit?
-In hoeverre kunnen beide NAS (is er performance verschil) HD materiaal draadloos streamen naar de PS3 (5 meter afstand alleen houten deur ertussen) of moet dit perse bekabeld?

Dank voor eventueel advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:49:
Probleem met de poorten bijft, wie weet een programma dat de poorten kan testen, momenteel vind ik alleen programma's die de poorten van de pc kunnen testen maar geen prog voor de nas zelf
Je moet niet de poorten van je nas controleren (die staan wel open), maar de poorten van je router.
Dat doe je dus door iets of iemand via internet je poorten te laten proben: https://www.grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2
Of je vraagt iemand te verbinden op jouw ip adres dmv ftp/http (wat je dan ook wilt testen).

[ Voor 15% gewijzigd door job op 20-01-2011 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:49:
Misschien is het handig als je aan geeft wat je precies naar Internet wil aan bieden.
Verder is het ook erg handig als je vertelt welke poorten je geopend/geforward hebt en waarvoor deze (volgens jou) dienen.
Tot slot zal je moeten testen vanaf een ander Internet account, tenzij je router NAT loopback ondersteunt.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 10:20:
Ik wil een NAS gaan aanschaffen en heb mijn keuze al laten vallen op de Synology DS211 of de Synology DS211J (+ 2 maal 1 TB Seagate HD's). Nu heb ik een paar vragen die iemand misschien kan beantwoorden?
HD materiaal zou ik sowieso via een kabel doen. Heb je al eens wireless geprobeerd te streamen vanaf je pc? (weet niet of dat kan vanaf je PS3 hoor)
Ik weet niet of je NAS dan het probleem zou zijn (of de PS3). Ik denk dat WiFi gewoon in de praktijk tekort komt.

Zou je overigens niet beter af zijn bij 2x 2TB HD's? 1 TB is snel vol, zeker als je een nieuw speeltje hebt met meer mogelijkheden.

[ Voor 27% gewijzigd door Rhapsody op 20-01-2011 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

DSM3.1 Beta is uit http://www.synology.com/e.../Synology_DSM3.1_2011.php

*DSM 3.1 can only be applied to DiskStation with DSM 2.1 and onward. Download DSM 2.2-0942 at: Americas, Asia, Europe
*Not all of the features of DSM 3.1 beta are available to all models due to hardware limitation; please see below for more information. If you would like to experience the full potential of DSM 3.1 beta or the future coming release of the DSM operating system, please consider upgrading the DiskStation to a newer model.
*Due to the hardware capability, DSM 3.1 will be the last DSM upgrade available for all x07-series DiskStations. If you would like to experience the full potential of the future coming release of the DSM operating system, please consider upgrading the DiskStation to a newer model.

[ Voor 81% gewijzigd door wontcachme op 20-01-2011 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Interessant, maar dan moet ik daarna zeker wel opnieuw bootstrappen en sabnzbd/sickbeard opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

job schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:00:
Interessant, maar dan moet ik daarna zeker wel opnieuw bootstrappen en sabnzbd/sickbeard opnieuw installeren?
geen idee. Heb ik allemaal niet op mijn tijdelijke nas meer gezet

Via file browser kan je nu video afspelen :o _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 11% gewijzigd door wontcachme op 20-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Even wat positiefs over Synology.

Ik heb vorig jaar augustus een DS210+ gekocht bij databyte.

De NAS deed het geweldig met Samsung schijven erin.

Toen versie 3.0 van de firmware uitkwam heb ik een update gedaan, alles verliep naar wens, mijn configuratie was ook behouden.

Na een paar dagen was de NAS niet meer bereikbaar, ook zonder schijven niet. Ik heb van alles getest, zelfs een andere router ertussen gezet, andere kabels enz. Niets hielp, de lampjes brandden gewoon zoals het moest, ik hoorde geen piepjes van foutmeldingen.

Ik heb de NAS naar Databyte gebracht en het probleem uitgelegd, daarbij wel vermeld dat ik zo stom was geweest om RAID 0 te gebruiken, ik wilde mijn data niet kwijt, backuppen moest ik nog doen :(.

Het duurde een paar weken toen hoorde ik dat mijn NAS naar Synology was gestuurd, Databyte kon het niet oplossen, het was een serieus probleem.

Na wat mailcontact met databyte kreeg ik ineens een mail dat Synology mijn NAS had vervangen voor een DS411+, een model dat dus 2 x zo duur was en dat zonder bijbetaling. Ook was mijn RAID 0 opstelling gemigreerd naar de nieuwe NAS en mijn data was bereikbaar.

Kortom, een grote pluim voor Synology en Databyte, ik ben dus blij dat ik voor Synology heb gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Support van Synology is inderdaad erg goed. Soms duurt het even, maar je hebt dan wel wat goeds. Ik zie eerlijk gezegd het voordeel van RAID0 niet, omdat de beperking het netwerk is en niet de schijven.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wakuwakuhullie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-06 02:53
Klopt, je snelheid wordt bepaald door het traagste component, in dit geval is dat het netwerk.

Maar ik wilde er wat mee experimenteren, eerst heb ik JBOD gebruikt, daarna ISCSI en vervolgens RAID 0. De bedoeling was uiteindelijk naar RAID 1 te gaan maar had nog geen tijd om het te veranderen. Toen was het te laat, ik wilde nog steeds een backup maken op een externe harddisk.

Gelukkig heb ik alles weer terug en de backup is al gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 07:53
Update notes, maar ik weet niet zeker of nu alles voor de beta geldt of ook al voor de eerdere 3.;
* a newer model.

New Features

1. Storage Manager
* New and improved Storage Manager offers the flexibility of creating multiple volumes or on single RAID, which can be a pooled space of one or multiple hard drives. Storage Manager allows you to manage your storage in a more flexible and efficient way across all available hard drives.
* Create and expand the volume size at your wish as your application needs change without disruption.
* Synology Hybrid RAID now offers two disks fault tolerance to ensure your data is always safe with your DiskStation.
* iSNS support provides easy management and access for your iSCSI targets.
2. Shared Folder Sync: Shared Folder Sync allows you easily sync the shared folders from one DiskStation to another. You can schedule the sync task according to needs, and retain the mirror shared folders on the destination DiskStation.
3. File Browser Enhancements:
* You can now directly play the supported video via File Browser from any web browser as long as Internet connection is available.
* You can now directly preview the supported photos via File Browser from any web browser as long as Internet connection is available.
* Advanced search is now available to offer you numerous options for making your searches more precise and getting more useful results.
* The option to enable file indexing function is also available to increase the efficiency to return the search results.
4. Multifunction Printer Support (available for Windows environment): Multifunction printer is now supported to allow the print/fax/scan functions on your multifunction printer to be shared among family members or colleagues over the same network. Please see the special notes below.
5. AirPrint Support: AirPrint is now supported to allow you wirelessly print photos, email, web pages, and documents from your iPad/iPhone to any AirPrint-enabled printer connected to DiskStation. Please see the special notes below.
6. Backup and Restore Enhancements:
* Back up the same share to multiple destinations is now supported to allow you to keep multiple copies of the same share at different locations.
* Windows ACL is now supported to allow you to restore the data alone with its complex privilege settings.
7. Auto DSM Update: Auto DSM update is newly added to automatically check the latest DSM version available for your DiskStation, and allows you always update to the latest operating system upon your approval.
8. Management Enhancements:
* Administrator group is now support to allow multiple administrators help you manage the fast growing storage in your network, as well as the ease of managing different MIS accounts.
* Password strength can now be applied to all user accounts to help protect your data, and personal information to provide a more secure environment.
* Smart System Migration allows you to easily migrate your old hard drives from one DiskStation to another DiskStation with the same model in case of hardware failure.
* Network user interface has been enhanced to provide easy management for multi-LAN.
9. Mail Server: Mail server was included in the previous Mail Station package, but it is now built inside the operating system, DiskStation Manager 3.1, providing POP3/IMAP and SMTP services, you may now manage your emails on your favorite email clients such as Microsoft Outlook or Mac’s Mail.
10. Mail Station 2 Package:
* The brand new Mail Station 2 package provides you the web mail service which allows your email communication to be more intuitive, efficient, and useful.
* Multiple email accounts fetching is now supported to allow you to store all your emails at one central location.
* Multiple SMTP servers are supported to allow you to choose different email account to be sent from in order to protect your privacy.
* Personal contacts are now included to provide you with easy contact management.
11. Download Station 3:
* The new Download Station is redesigned to provide an easy-to-use and intuitive user interface.
* Torrent search is now available with the new Download Station, you may now directly make your searches from your favorite download sources in Download Station and start downloading away.
* eMule download service is now available for non-admin users, and allows multi-users to own their personal download tasks.
* RSS support is newly added to keep track of when your favorite site has been updated with new content and download it automatically.
* A notification will be sent to DSM desktop when a download task has been completed.
12. Audio Station 3:
* The new Audio Station is redesigned to provide an easy-to-use experience.
* Mini player mode is now available with the new Audio Station, it offers only the core playback functions and nothing else. It allows you to manage your files or download tasks and still able to gain control of your Audio Station at the same time.
* The equalizer function is available with the USB mode in Audio Station. With just a few simple clicks, you can use the equalizer in Audio Station to customize your listening experience.
* The personal playlist is now available to your family members and your friends who have access to your Audio Station. They can easily keep their favorite music playlist of their own on your Audio Station without sharing it to anyone else.
* ID3 tag editor is now added to allow you to modify one or more songs’ information at the same time, such as artist, album name, or title of the song.
13. Photo Station Enhancements:
* DiskStation is now open to host multiple Photo Stations. Your family members or closed friends may host their own Photo Station on your DiskStation and share it with their own group of friends.
* Social network is now featured in Photo Station, you can easily share the link of your photo album onto your Facebook, Twitter, or Plurk.
* Now you can manage your videos or photos directly in Photo Station. You can move or remove the photos/videos immediately in Photo Station user interface, and able to preview them right away.
14. Surveillance Station Enhancements:
* 42 more IP camera models from Panasonic, Arecont, ACTi, Vivotek, Linksys, Zavio, Flexwatch, Messoa and Y-cam are newly supported. Please see the special notes below.
* Smart Search now features general motion, foreign object, missing object, camera occlusion, and focus lost to make your video searches more precise and getting more useful results. (Available on Internet Explorer only)
* Image enhancement control is added to the recorded events to adjust various visual elements for more customized viewing experience.
* Surveillance Station is now supported in Internet Explorer, Firefox, and Chrome to provide more interoperability with popular platforms on the market to meet the needs of diverse users. (Available on Internet Explorer only)
* Import and export IP camera configuration is now supported for easy setup migration, as well as simple maintenance.
* HTTPS is now supported to provide a more secure way to live view your IP cameras while you are away. (Available on Internet Explorer only)
* Live view can now be viewed with the original aspect ratio which reduces image distortion and maintains intended quality.
* Customizable landing page location allows all Surveillance Station spectators and managers to choose the default page when they login.
15. iPhone App (Coming soon on Apple® App Store): A new iPhone app, DS file, will soon available on Apple® App Store for free download. DS file allows you who own an iPhone/iPod touch to browse the files on your DiskStation via WebDAV, and download/upload files from/to your DiskStation. You can also manage – copy, move, rename or delete - your files while you are away from your office or home as long as the Internet connection is available, off-line browsing for your favorites is also supported in case of the unstable wireless connection.
16. iPad App (Coming soon on Apple® App Store):
* DS photo+ is now enhanced with HTTPS support and the new and improved user interface has utilized the large screen on iPad to provide a more intuitive hands-on experience.
* DS audio is now enhanced with HTTPS support and the new and improved user interface has utilized the large screen on iPad to provide the 100% iPad user experience.
17. EZ-Internet Router Supporti: More than 40 router models from Netgear, Buffalo, TP-Link, Trendnet, and other brands are now supported. Please see the special notes below.
18. Samba/CIFS Access Log: The access log for Windows file transfer is now added to allow you to monitor the history of file transferring in Samba/CIFS.
19. The NUT package has been upgraded to 2.4.3 to provide more support for UPS. Please see the special notes below.

New Features on Synology Assistant 3.0-1553

1. Background mode is now supported to allow you to easily manage the connection status of your multifunction printer.

(i) Some routers and ISPs may not be supported. Check the supported router list in the Special Notes.

Special Notes

1. Browser Support:
* Chrome 8
* Firefox 3.6
* Safari 4, 5 (Mac)
* Internet Explorer 7, 8
2. The encrypted share is not supported in the shared folder sync function.
3. To enhance your video playing experience in File Browser, it is recommended to install VLC player on your computer and the VLC browser plug-in.
4. After upgrading to DSM 3.1, the system will automatically generate one 1024x768 thumbnail for all photos in “photo” shared folder. This thumbnail is for iPad review usage.
5. The NUT package has been upgraded to 2.4.3, although we have never actually tested these UPS, but they should be supported according to the official NUT site. Please visit here for your reference.
6. We have tested the following printers with AirPrint functions:
* [EPSON] TX800FW, TX610FW, TX550W, T21, CX9300F
For more compatible printers, please refer to the list provided by Gutenprint driver.
7. Surveillance Station 5 newly supports the following IP cameras:
* [ACTi] TCM-1231, TCM-1511, TCM-3001, TCM-3011, TCM-3401, TCM-3411, TCM-3511, TCM-4001, TCM-4201, TCM-5001, TCM-5601, TCM-5611, TCM-7011, TCM-7411, TCM-7811, TCD-2100(NTSC), TCD-2100(PAL), TCD-2500(NTSC), TCD-2500(PAL)
* [Linksys] WVC80N
* [Panasonic] WV-NP502S, WV-NW502S
* [Vivotek] FD8133, FD8134, FD8361L, IP8151, MD7530, MD7560, SD8111, SD8121
* [FlexWATCH] FW1173-DS-B, FW-1170-VO-B
* [Zavio] F210A, P5110
* [Messoa] NCB855, NCR875, NDR890
* [Arecont] AV2805
* [Y-cam] White S, Black S, Knight S, Bullet Black
8. EZ-Internet newly supports the following routers:
* [Belkin] F5D7234-4
* [Belkin] F7D4301
* [Buffalo] WHR-HP-G54
* [D-Link] DI-634M
* [DrayTek] Vigor2920
* [Levelone] WBR-6001
* [Linksys by Cisco] WRT160NL
* [Netgear] WNDR3300
* [SMC] SMCWBR14S-N3
* [SMC] SMCWBR14S-N4
* [SMC] SMCWGBR14S-N
* [TP-LINK] TL-WR1043ND
* [TP-LINK] TL-WR340G
* [TP-LINK] TL-WR541G
* [TRENDnet] TEW-432BRP
* [TRENDnet] TEW-639GR
* [TRENDnet] TEW-652BRP
* [ZyXEL] ZyWALL 2 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
Sweet! Ik zie in ieder geval wel een aantal features die nieuw voor me zijn (draai nu nog de 1354 build).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• well0549
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-08 08:03
Backup maken van DS409Slim naar een DX5(10)...

Ik heb altijd geleerd om een backup te maken ook al staat alles op een NAS.

Nu wil ik dus mijn DS409 uitbreiden met een DX5 (of kan een DX510 ook) en dan periodiek een backup maken. De schijven in de DX5 staan voornamelijk stil dus die zouden theoretisch eeuwig mee moeten gaan.

Maar stel nu dat mijn DS409Slim stuk gaat, dan heb ik ook niets aan die data op de DX5....

Dus ik heb de volgende vragen......

1. Kan ik de DX5 (of de DX510) gewoon in een ander Synology produkt prikken en zie ik dan mijn data.

2. En in geval van een echt worst case scenario... (bijvoorbeeld de kat besloot mijn synology uit te zoeken om deze keer op te kotsen) de DX5 (of de DX510) gewoon aan mijn PC/Laptop hangen hangen ? (uiteraard nadat de kat een plekje in de tuin heeft gehad)....

3. Kan ik op de DS409Slim ook een DX510 gebruiken of zit ik echt vast aan een DX5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
1. Ja als het goed is wel (pak anders handleiding erbij.. die zijn best uitgebreid).
2. goede vraag. Wellicht dat ze daar op het synology forum meer over weten.
3. http://www.synology.com/s...how.php?lang=enu&q_id=408

[ Voor 183% gewijzigd door job op 20-01-2011 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

maartend schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:35:
Update notes, maar ik weet niet zeker of nu alles voor de beta geldt of ook al voor de eerdere 3.;
* a newer model.
Modbreak:Update notes als deze in het vervolg graag niet meer integraal overnemen, maar verwijzen dmv een link. Dit om de leesbaarheid hoog te houden. Thx :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:06
Zijn er hier mensen die zijn overgestapt van QNAP naar een Synology nas?
Zo ja kunnen jullie aangeven waarom jullie zijn over gestapt en wat jullie ervaringen met beide zijn?

Ik ben me momenteel aan het orienteren om een nieuwe nas (Qnap/Synology) aan te schaffen (4 bays) ter vervanging van mijn (trage) Conceptronic CH3SNAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maartend schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:35:
Wat moet ik me voorstellen bij die Mail Station? Een soort Exchange achtige oplossing?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homernt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-06-2024
Als ik op mijn DS111 inlog via safari met mijn ipod touch dan laat hij niks zien. Als ik kies voor link normale weergave dan zie ik een icon mobiel. Als die kies zie ik weer niks. De normale weergave werkt gewoon dus is het geen groot probleem maar ik kan niks vinden in de help of ik iets moet activeren of installeren ofzo. Ik gebruik overigens een aparte app om de downloads te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Kun je NTFS schijven in een ds211j zetten? Heb namelijk 2 schijven vol met data die ik niet kan formatteren maar wel wil gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Laatst online: 22:49

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Billiebier schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 18:54:
Kun je NTFS schijven in een ds211j zetten? Heb namelijk 2 schijven vol met data die ik niet kan formatteren maar wel wil gebruiken
Nee. De Synology DSM software formatteerd de schijven met het EXT bestandsyssteem.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
HELP?!

Net 3 weken mijn NAS DS211j aan het draaien zit ik filmpje te kijken PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP

4 emailjes in mijn mailbox:

Mail 1: System volume (Swap) on DiskStation is in degraded mode. (Total hard drive number: 2; Active hard drive number: 1) Please restart the system, and it will start self-repairing automatically.

Mail 2: Volume 1 on DiskStation is in degraded mode. (Total number of hard disks: 2; Number of active hard disks: 1) Please identify the cause of degradation and take corrective action.

Mail 3: System volume (Root) on DiskStation is in degraded mode. (Total hard drive number: 2; Active hard drive number: 1) Please restart the system, and it will start self-repairing automatically.

Mail 4: Internal disk 2 on DiskStation has crashed; please replace it.

Snel ingelogd:
Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/1z3ywew.png

En daarna afgesloten.

WTF?! Nu al.... en nu?

Leverancier bellen voor nieuwe schijf, deze erin stoppen en zou het dan weer goed moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
HD's gaan of in het begin kapot of na jaren. Ergens tussen in is raarder.

Als ik jou was zou ik de kapotte HD even in je pc hangen en kijken of je met een smarttool een error krijgt.
Zoja? Gevalletje rma en terugsturen.

Nieuwe HD erin en rebuilden maar.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 20-01-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
job schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:12:
HD's gaan of in het begin kapot of na jaren. Ergens tussen in is raarder.

Als ik jou was zou ik de kapotte HD even in je pc hangen en kijken of je met een smarttool een error krijgt.
Zoja? Gevalletje rma en terugsturen.

Nieuwe HD erin en rebuilden maar.
Heb hier alleen maar Mac's staan :-S

Maar ik begrijp dat 1 schijf nog ok is en dan kan ik nog rebuilden.

De schijf is by the way deze: Seagate Barracuda LP ST32000542AS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolukan
  • Laatst online: 23-08 23:43
Wat zijn search.dlm bestanden waar je torrent-sites mee kunt instellen (op de nieuwe firmware). Ik kan via google niets vinden op 'dlm'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Ik zie hier mensen zeggen dat het netwerk de bottleneck is maar dat hoeft toch niet per se zo te zijn?

Mijn opstelling bestaat uit:
  • Synology DS209+II met DSM 3.0-1354
  • 2 x WD10EADS (WD Green, 5400 RPM, 1TB) in RAID 0 en geformateerd met EXT4
  • 2 gigabit routers: D-Link DIR-855 en Netgear WNDR3700 (ingezet als switch en wireless access point)
  • CAT5E bekabeling
  • Intel Postville X25-M 160GB SSD (in mijn MBP)
Als ik iets download van mijn NAS naar mijn MBP via een bekabelde verbinding en AFP haal ik een snelheid van net boven de 60 MB/s. Dat lijkt mij een nette snelheid met de RAID 0 array als bottleneck.

Zou ik normaal een hogere snelheid moeten kunnen halen? Is het trouwens mogelijk om lokaal op de Synology NAS de read- en writesnelheden te testen?

[ Voor 3% gewijzigd door fanatic_david op 22-01-2011 15:34 . Reden: SSD in MBP toegevoegd aan lijstje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
marketeer schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 21:08:
HELP?!

Net 3 weken mijn NAS DS211j aan het draaien zit ik filmpje te kijken PIEP PIEP PIEP PIEP PIEP

4 emailjes in mijn mailbox:

Mail 1: System volume (Swap) on DiskStation is in degraded mode. (Total hard drive number: 2; Active hard drive number: 1) Please restart the system, and it will start self-repairing automatically.

Mail 2: Volume 1 on DiskStation is in degraded mode. (Total number of hard disks: 2; Number of active hard disks: 1) Please identify the cause of degradation and take corrective action.

Mail 3: System volume (Root) on DiskStation is in degraded mode. (Total hard drive number: 2; Active hard drive number: 1) Please restart the system, and it will start self-repairing automatically.

Mail 4: Internal disk 2 on DiskStation has crashed; please replace it.

Snel ingelogd:
[afbeelding]

En daarna afgesloten.

WTF?! Nu al.... en nu?

Leverancier bellen voor nieuwe schijf, deze erin stoppen en zou het dan weer goed moeten gaan?
Welke merk en type harddisk gebruik je? Volgens mij moeten de meeste 2 TB disken gepatched worden. Wat gebeurd er als je de disken omdraaid in je systeem? en post ook eens een screenshot van de smartdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mij HD's aanraden voor een DS211 of DS211j
Ik ga dus voor 2 maal 1 TB en heb Samsung of Seagate op het oog...
Heb natuurlijk zelf ook wat onderzoek gedaan maar de ideeën zijn wisselend, waar moet ik specifiek op letten?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat ze in de HCL van Synology staan.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuadrifoglioVerde
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-07-2024
Als ik iets download van mijn NAS naar mijn MBP via een bekabelde verbinding en AFP haal ik een snelheid van net boven de 60 MB/s. Dat lijkt mij een nette snelheid met de RAID 0 array als bottleneck.
Zeker dat je MBP niet de bottleneck is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
Het lijkt er op dat mijn schijven geen spin down meer uitvoeren op mijn DS211. Heeft er iemand een idee hoe ik kan zien of en waar er processen lopen die dit blokkeren?
HDD: 2X HD204UI gepatched.
firmware: DSM 3.0-1379

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:58
pacificocean schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:06:
Het lijkt er op dat mijn schijven geen spin down meer uitvoeren op mijn DS211. Heeft er iemand een idee hoe ik kan zien of en waar er processen lopen die dit blokkeren?
HDD: 2X HD204UI gepatched.
firmware: DSM 3.0-1379
Ik zou zo niet weten hoe je het kunt zien. Maar mogelijk komt het door gebruik van Mailstation of omdat je de DS als netwerklocatie op een pc hebt aangegeven. Dan gaat de pc namelijk elke keer als je explorer opent de Ds benaderen en zullen de schijven dus moeten opspinnen of actief blijven.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Impressive lijst hoor. Vooral mail station enhancements stonden al lang op de wishlist bij veel eigenaren.

En ik ben benieuwd of ze de iPad app gratis maken, ik heb net File Manager aangeschaft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
fanatic_david schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 02:16:

Zou ik normaal een hogere snelheid moeten kunnen halen? Is het trouwens mogelijk om lokaal op de Synology NAS de read- en writesnelheden te testen?
60MB/sec is toch al aardig snel :) de max van gigabit is 125MB/sec.
Maar de raidberekeningen kosten gewoon aardig wat snelheid. En ook is het de vraag hoe snel je HD's kunnen. Op de buitenzijde van je platter zullen je hd's ongeveer 120MB/sec kunnen halen, maar op de binnenzijde van je platters haal je hooguit zo'n 80MB/sec.

Heb je verder jumbo frames op je synology en netwerkkaart gelijk gesteld aan elkaar? Dat kan je wellicht nog een paar MB's opleveren.

Hier een review van een mede tweaker. Je snelheid lijkt dan wel redelijk te kloppen dus.

[ Voor 19% gewijzigd door job op 21-01-2011 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
pacificocean schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Welke merk en type harddisk gebruik je? Volgens mij moeten de meeste 2 TB disken gepatched worden. Wat gebeurd er als je de disken omdraaid in je systeem? en post ook eens een screenshot van de smartdata.
2 x 2000GB Seagate Barracuda LP ST32000542AS ( SATA II 32MB LP (Low Power))

Ze zijn gepatched met de CC35 firmware

Schijf 2 heeft als status Niet Geinitialiseerd

Hij is nu de uitgebreide smart test aan het doen. Zodra deze klaar is post ik even smart data screenshot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:57
Dag mensen,

Ik ben sinds vandaag een trotse bezitter van de Synlogy DS211J en ik moet zeggen dat ie goed bevalt op de download station na dan.

Momenteel heb ik de NAS draaiend in de meterkast met 2 WD green HDD's van 1TB p/s in RAID1 configuratie. Om te downloaden maak ik gebruik van usenet en dit was dan ook één van de vele redenen om de DS211J aan te schaffen. Helaas is "Download station" van DSM 3.0 erg beperkt qua usenet en zou ik graag daarom SabNZBD op de DS211J willen installeren. Nu mijn vraag is of dit gewoon mogelijk is via SSH en waar ik hierbij op moet letten en of iemand misschien een kleine howto online weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57
En wat zei Google toen je op deze of deze pagina terecht kwam?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Vandaag de DS411j binnen gekregen. Er gaan 4 2TB F4EG Samsungs in, en deze heb ik reeds van nieuwe firmware voorzien. Nou weet ik dat ik ook een patch voor DSM3.0 nodig heb, waardoor ik spinup errors voorkom. Ik heb een link naar de ftp van synology gevonden waarop de patch te downloaden is, maar die ftp laat mij niet toe. Heel jammer, want ik heb dit weekend lekker de tijd om rustig eens te spelen met me nieuwe speeltje. Heeft iemand mischien synology_88f6281_411j.pat die ze kunnen sharen? Ik zou heel graag aan de gang willen, maar kan nu niks zonder dat ik permanente errors in de SMART ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Leech_NL schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:59:
Vandaag de DS411j binnen gekregen. Er gaan 4 2TB F4EG Samsungs in, en deze heb ik reeds van nieuwe firmware voorzien. Nou weet ik dat ik ook een patch voor DSM3.0 nodig heb, waardoor ik spinup errors voorkom. Ik heb een link naar de ftp van synology gevonden waarop de patch te downloaden is, maar die ftp laat mij niet toe. Heel jammer, want ik heb dit weekend lekker de tijd om rustig eens te spelen met me nieuwe speeltje. Heeft iemand mischien synology_88f6281_411j.pat die ze kunnen sharen? Ik zou heel graag aan de gang willen, maar kan nu niks zonder dat ik permanente errors in de SMART ga krijgen.
ftp.synology.com/on-line/DSM3.0/spinup
Login: on-line
password: online_user

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:57
Nakebod schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 20:01:
En wat zei Google toen je op deze of deze pagina terecht kwam?
Ik bedoel een recente versie..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Fjerpje schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:30:
[...]

Ik bedoel een recente versie..?
Je installeert eerst 0.5.4 en vervolgens kan je via sabhelper (wordt bij 0.5.4 geinstalleerd) een gewone sabnzbd file gebruiken om naar 0.5.6 te gaan. Staat overigens ook op de fora/website volgens mij

Staat er nog bij zelfs:
New: Saphelper
Included in the package is a 3rd party tool "sabhelper". With this program, you will be able to up- or downgrade the SABnzbd+ version on your own by uploading the sources file of SABnzbd+. Also, the program will "fix" problems with downloads in wrong directory, filenames or filerights, for all users who don't know how to do this via the commandline and made a mistake configuring SABnzbd+.

[ Voor 38% gewijzigd door wontcachme op 21-01-2011 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Werkt de link bij iemand? Ik krijg continue error in zowel Opera als IE.

(Wel erg bedankt voor de gegevens trouwens!!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Leech_NL schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:39:
Werkt de link bij iemand? Ik krijg continue error in zowel Opera als IE.

(Wel erg bedankt voor de gegevens trouwens!!)
en zo ftp://ftp.synology.com/on-line/DSM3.0/spinup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Nope, nog steeds error. Maar mischien dat ik het tevaak geprobeerd heb, en dat ik even moet wachten. Ik probeer het morgen nog wel een keer. Bedankt in ieder geval voor je hulp! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Leech_NL schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:52:
Nope, nog steeds error. Maar mischien dat ik het tevaak geprobeerd heb, en dat ik even moet wachten. Ik probeer het morgen nog wel een keer. Bedankt in ieder geval voor je hulp! _/-\o_
in FF werkt het hier wel

Zal ff kijken of ik hem ergens kan plaatsen even te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik krijg het niet voor elkaar om vanaf mijn computer de DS109 te mounten als sshfs. Ik heb wel sftp-server geinstalleerd en in sshd_config gezet.

code:
1
2
@ sshfs root@blie:/bloe/bla/ /media/test/
read: Connection reset by peer

Wie geeft mij een tip?

[ Voor 28% gewijzigd door Sando op 22-01-2011 01:44 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
pacificocean schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:23:
[...]

Schijf1 Die nog OK is
Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2j5lysg.png

Schijf2 Die de Error gaf
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/245k3mq.png

Of dit goed is of niet geen idee, snap niet veel van deze waardes to be eerlijk

Na de uitgebreide smart test gaf ie NORMAAL aan en ben ik het volume weer aan het terugzetten in de RAID opstelling. Gaat dus weer uurtje of 6 duren :-s

Nu maar hopen dat alles goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-09 09:13
Leech_NL schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 21:52:
Is het al gelukt? Ben hem nu aan het downloaden en zal hem zo in m'n dropbox zetten.
http://dl.dropbox.com/u/5653370/synology_88f6281_411j.pat

Afgelopen weet ook m'n hdd's gepatcht, maar wat een gedoe met FreeDOS en een SATA DVD. Met de menu opties kreeg je niet de goede prompt maar door in het menu op esc te drukken kwam je er wel in en kon je de hdd zo patchen (wat zo is gebeurt).

Nu draait m'n DS410 weer goed, moest alleen een symlink opnieuw instellen (/usr/bin/python).

[ Voor 4% gewijzigd door Brickman op 22-01-2011 10:43 . Reden: Link toegevoegd ]

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Mijn HD204UI zijn niet gepatched (in ieder geval niet door mij), maar alles gaat nu prima; dus ik twijfel een beetje of ik alsnog zou moeten patchen... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
ik heb ook 2x HD204UI draaien in RAID1, maar ik ga ze (nog) niet patchen. Heb ook dagelijks een backup draaien en als er 1 schijf fouten begint te geven zou het raar zijn dat de andere meteen volgt. Ik ga ze pas patchen als 1 van de 2 problemen geeft.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
Brickman schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:30:
[...]

Is het al gelukt? Ben hem nu aan het downloaden en zal hem zo in m'n dropbox zetten.
http://dl.dropbox.com/u/5653370/synology_88f6281_411j.pat

Afgelopen weet ook m'n hdd's gepatcht, maar wat een gedoe met FreeDOS en een SATA DVD. Met de menu opties kreeg je niet de goede prompt maar door in het menu op esc te drukken kwam je er wel in en kon je de hdd zo patchen (wat zo is gebeurt).

Nu draait m'n DS410 weer goed, moest alleen een symlink opnieuw instellen (/usr/bin/python).
Ja, waarschijnlijk is mijn IP tijdelijk geblacklist omdat ik teveel poging waagde te connecten. Dus heb ik het enige redmiddel dat ik nog had gegrepen :D De HTC Desire :D Via tethering alsnog op de ftp gekomen en de 129MB binnen geslurpt :P

@Marketeer: Mijn 4 F4's zijn alle gepatched, maar bij de smart info staat bij de spinup tijden heel iets anders bij mij. 67/68 en de drempel 25.

[ Voor 7% gewijzigd door Leech_NL op 22-01-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

Ik heb een vraagje over de DS Audio app voor de iPad/iPhone. Ik heb de app geïnstalleerd en maak verbinding met de diskstation ond het admin account. Hij geeft echter de melding: diskstation niet aangesloten. Ik kan verder wel muziek afspelen en zo. Heeft iemand een idee waar die melding vandaan komt en hoe ik die weg krijg?
Pagina: 1 ... 56 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.