Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
wontcachme schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:41:
[...]

Dan ga je maximaal 12.5MB/s (100mbit is maximaal 12.5MB/s) krijgen. Dat is onder perfecte omstandigheden zonder verliezen in kabels etc....Hierbij is de switch + bekabeling de limiterende factor. Wil je sneller dan moet je een gigabit switch nemen en cat5e of cat6 bekabeling.
Dus mijn switch vormt hier de grootste bottleneck, samen met de bekabeling. Ik neem aan dat de kans groot is dat mijn router ook slechts 100/100M zal ondersteunen.

Dus zal ik maw eerst deze 3 zaken moeten vervangen eer ik een aanzienlijke snelheidsverbetering zie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Nu online

wontcachme

You catch me? No you wont

SanderH_ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:45:
[...]

Dus mijn switch vormt hier de grootste bottleneck, samen met de bekabeling. Ik neem aan dat de kans groot is dat mijn router ook slechts 100/100M zal ondersteunen.

Dus zal ik maw eerst deze 3 zaken moeten vervangen eer ik een aanzienlijke snelheidsverbetering zie...
Ja. En je router kan gigabit zijn, maar de meeste providers hier in NL doen dat al niet op hun routers. En aangezien België wat achterloopt op internet gebied (sorry) denk ik dat jouw router dat nog niet zal hebben).

Maar je router zal geen probleem zijn als al je netwerk apparaten aan de switch hangen. Dus verbind je aan je router een gigabit switch en vervang je de bekabeling naar de switch door cat5e of cat6 dan ben je er al.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
wontcachme schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:50:
[...]

Ja. En je router kan gigabit zijn, maar de meeste providers hier in NL doen dat al niet op hun routers. En aangezien België wat achterloopt op internet gebied (sorry) denk ik dat jouw router dat nog niet zal hebben).

Maar je router zal geen probleem zijn als al je netwerk apparaten aan de switch hangen. Dus verbind je aan je router een gigabit switch en vervang je de bekabeling naar de switch door cat5e of cat6 dan ben je er al.
Net eens even nagekeken en hier ligt dus blijkbaar toch CAT5-bekabeling. Dus ik moet enkel de switch vervangen. Met dit soort apparaten kan je waarschijnlijk niet direct een foute aankoop doen denk ik. Dus gewoon zorgen dat hij Gigabit ondersteunt.

In de pricewatch kwam deze naar voren: pricewatch: Netgear GS608 8-port Gigabit Ethernet Switch, maar die ga ik hier in België niet zo makkelijk vinden denk ik. Zolang ik bij Netgear / Linksys / D-Link blijf moet hij wel voldoen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

SanderH_ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:28:
[...]

Net eens even nagekeken en hier ligt dus blijkbaar toch CAT5-bekabeling. Dus ik moet enkel de switch vervangen. Met dit soort apparaten kan je waarschijnlijk niet direct een foute aankoop doen denk ik. Dus gewoon zorgen dat hij Gigabit ondersteunt.

In de pricewatch kwam deze naar voren: pricewatch: Netgear GS608 8-port Gigabit Ethernet Switch, maar die ga ik hier in België niet zo makkelijk vinden denk ik. Zolang ik bij Netgear / Linksys / D-Link blijf moet hij wel voldoen denk ik.
Er is cat5 en cat5e. Alleen cat5e is geschikt voor Gigabit.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
wontcachme schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:31:
[...]

CAT5E dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al een DS409, die 411+ heeft dan wel betere hardware, maar die ziet er net als de 411 niet uit, met zijn verouderde vormgeving, niet echt een upgrade waardig. Dus 2 x dezelfde kast in huis zie ik niet zitten. En 4 schijven is te beperkt.

5 schijven is een must voor de toekomst, kan dan zelfs e.v.t naar 5 x 3TB gaan (of groter als je ziet hoe vlug de HD groeien)
Dat scheelt direct nogal wat, 5 x 2TB Raid 5 = 8TB opslag / 5x 3TB Raid 5 = 12 TB opslag
Ook kan je de 1010 nog uitbreiden met een DX510, wat een mooie upgrade kan worden later.

Snelheid zat in de 1010 voor mijn gebruik, heb dus de nieuwe 1511+ niet nodig, wat vooral telt is opslagruimte en mogelijkheden voor later.

Ik heb een laatste 1010+ kunnen kopen die bij mijn leverancier op voorraad is, dewelke ze nu vervangen door de 1515+ voor 669 €. De 1515+ zal daar ongeveer 730 € kosten.

Ik wacht de levering nu af, kunnen we dan weer aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Duidelijk verhaal. :)
€669 is een nette prijs voor een 1010+. Dan zijn die paar mhz extra van de 1511+ voor het prijsverschil wat minder interessant. Dat ze de 411+ zo lelijke voorkant hebben gegeven verbaast mij nog altijd. Maarja, aan de andere kant; hoe vaak kijk je tegen zo'n ding aan.

[ Voor 31% gewijzigd door job op 10-01-2011 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wontcachme schreef op zondag 09 januari 2011 @ 23:31:
[...]
en dat is een "gegarandeerde" snelheid
Kans is echter groot (95%) dat zijn originele kabel gewoon goed is.
Ik zou het eerst proberen, en pas bij problemen vervangen

De bekabeling die ik hier heb liggen is 'standaard', en ligt er al een jaar of 10.
Nooit een probleem gehad met de snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Ik zelf heb de DS1511+ besteld bij 4launch afgelopen vrijdag, met 3 2TB schijven van Seagate. Ben benieuwd hoe de prestaties gaan zijn :)

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
Blijkbaar spelen jumbo frames ook in belangrijke rol als het op snelheid aankomt dus ben ik wat aan het zoeken om deze juist te configureren. In Windows 7 is dit blijkbaar makkelijk terug te vinden (niet mijn screenshot):

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1255660/jumboframe_win7.bmp

Maar als ik op mijn systeem, die XP draait, ga zoeken vind ik nergens een instelling die expliciet "jumbo frame" vermeldt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1255660/jumboframe.bmp

Of moet ik bij Maximale framegrootte handmatig een waarde instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens het afzetten van de codering is de stroom uitgevallen, en nu zit ik met een aantal onleesbare mappen (benaming ECRYPTFS_FNEK_ENCRYPTED.FWZElNgB1CYfC-Y5e1hsKqGokWD7wVOhk8Y...). Ik weet wel wat de gebruikte key is...is het mogelijk deze mappen te herstellen?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Heb hier ook nog een Windows XP Pro in het netwerk hangen, maar daat staat netjes Jumbo Frames tussen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al eens de XP driver bijgewerkt voor je netwerkkaart,
http://www.atheros.cz/atheros-network-drivers.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Heb een DDNS account aangemaakt bij changeip.com. Heb nu een mooie URL die naar mijn ip adres poort 5000 wijst. Deze heb ik open gezet in mijn router (Airport Extreme) en dit werkt prima.

Vraag: moet ik nu ook de firewall van de NAS aanzetten? Hoeveel gevaar loop ik? Je moet eerst inloggen voordat je iets kunt doen, maar toch...

Vraag 2: als ik via mijn telefoon (3G) probeer in te loggen kom ik op het inlog scherm. Als ik daar mijn gegevens invoer zie ik dat het goed gaat, maar word ik weer teruggestuurd naar deze inlogpagina ipv dat ik in de DSM kom. Iemand een idee? Over WiFi gaat het wel goed.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Sluuz schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:58:
Heb een DDNS account aangemaakt bij changeip.com. Heb nu een mooie URL die naar mijn ip adres poort 5000 wijst. Deze heb ik open gezet in mijn router (Airport Extreme) en dit werkt prima.

Vraag: moet ik nu ook de firewall van de NAS aanzetten? Hoeveel gevaar loop ik? Je moet eerst inloggen voordat je iets kunt doen, maar toch...
Je kunt in ieder geval 'Auto.blokkeren' aanzetten, dan beperk je het aantal inlog pogingen per x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb op dit moment een CH3SNAS van conceptronic en draai Debian vanaf USB-stick erop voor sabnzbd, sickbeard, couchpotato en wat rsync werk. Dit soort taken geven de NAS een continue load van 4 of hoger. Eigenlijk trekt hij het dus gewoon niet. Dit is ook merkbaar door aanmerkelijk lagere performance in bijvoorbeeld file transfers (en schokkende beelden bij streamen).

Ik ben me dus nu aan het oriënteren op wat anders, waarbij een synology ook tot de mogelijkheden behoort. In principe heb ik genoeg aan een 2-disk variant waar dan de disks van mijn CH3SNAS in overgezet kunnen worden (met of zonder dataverlies).

Vraag me alleen af of ik bij de goedkopere synology modellen zoals de 211j niet ook weer tegen dit soort beperkingen aan ga lopen? Downloaden en parren/rarren hoeft niet met topsnelheid, maar wil wel graag dat de NAS bruikbaar blijft tijdens het uitvoeren van dat soort bewerkingen. En dan bedoel ik dus: Gewoon nog steeds 720p of 1080p streamen, terwijl hij bezig is met andere taken.

Wat zijn hierin jullie ervaringen? Mijn 2e optie is een (aangepast) systeem zoals in de BBG van November/December is besproken als home-server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier draait een DS210j & een DS109 met bijna dezelfde programma's ( alleen geen CouchPotatoe )
geen rare hikken of sprongen, en de systemen blijven gewoon bereikbaar voor meerdere gebruikers tegelijkertijd

Ik vermoed dat de 211(j ) het ook wel aan zal kunnen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:54
Kan iemand mij trouwens wat meer vertellen over de combinatie van een NAS en camera's? Is dit goed te doen en zijn de camera's betaalbaar (onder de €100) die compatibel zijn. En zijn een of meerdere camera's op je NAS goed te doen zonder dat de NAS (te) traag wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Foscam levert IP camera's die op de Synology werken. Ik heb zelf een FI8908W op mijn 710+ aangesloten. Kan die remote bedienen en heeft IR sensor voor nachtopnamen. Wil je sepcifiek iets voor 's nachts dan zijn er betere types van Foscam met meer IR sensoren. Werkt prima! Ding kost ongeveer 95EUR.

NAS merkt er trouwens niets van qua snelheid.

specs | 3360wP met SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 19:04
Ik ga denk ik voor de 411J. Ik ga hem alleen gebruiken als data opslag en streamen naar XBMC ( niks downloaden etc.)

Denk dat ik dan aan een 411J genoeg heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sluuz schreef op maandag 10 januari 2011 @ 20:58:

Vraag 2: als ik via mijn telefoon (3G) probeer in te loggen kom ik op het inlog scherm. Als ik daar mijn gegevens invoer zie ik dat het goed gaat, maar word ik weer teruggestuurd naar deze inlogpagina ipv dat ik in de DSM kom. Iemand een idee? Over WiFi gaat het wel goed.
Ik heb die ook gedaan maar iets anders. ik gebruik sowieso de SSL pagina (poort 5001) en ik heb in mijn router poort 443 naar 5001 geforward (geen idee of dit kan met een airport extreme). Dus dan kan je gewoon naar https://joudomainnaam gaan en je zit er veilig en wel op. En ik kan overigens gewoon inloggen met mijn HTC Legend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiLMORE80
  • Laatst online: 13:30
Al enige tijd heb ik een DS210+ (DSM3.0-1337) met 2TB (Samsung;F3EG) schijf. De schijf is geformatteerd met het ext-3 filesystem. Nu wil ik een extra 2TB (Samsung;F4EG) schijf toevoegen voor configuratie in RAID1. Ivm performance wil ik dat beide schijven een ext-4 filesystem krijgen. Hoe krijg ik dit het beste voor elkaar?

Aanname: het is niet mogelijk een nieuwe schijf toe te voegen, en deze gelijk als ext-4 filesystem aan te maken, wanneer een bestaande ext-3 schijf aanwezig is.

Ik had het volgende stappenplan:
1. Oude 2TB eruit, nieuwe erin; laatste DSM3.0 installeren, zorgen dat ext-4 wordt gebruikt op deze schijf
2. Volledig inrichten DSM3.0 op nieuwe 2TB-schijf (kan ik de settings en apps (sabnzbd, squeezebox server) meenemen van de oude schijf?)
3. Met externe behuizing (USB/eSATA), de data kopiëren naar de nieuwe 2TB-schijf
4. Formatteren oude 2TB-schijf (in DS of andere PC?), naast nieuwe 2TB hangen en mirroren (automatisch ext-4)

Is bovenstaande optimaal, of kan er nog ergens snelheidswinst worden behaald? Misschien sla ik de plank wel volkomen mis 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skipper_NH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:07
Ik heb sinds kort een DS 211+ draaien met daarin 2 Seagate Barracuda's LP van 2 TB in Raid 1. Nu heb ik Time Machine geactiveerd en een back-up map gemaakt daarvoor. Ik zou graag die back-up map beperken qua grootte, zodat ik ruimte overhoud voor het andere gebeuren. Onder Windows zou ik een aparte partitie aangemaakt hebben, maar helaas kan dat niet in een Raid 1 opstelling naar ik begrepen heb.
Is het dus mogelijk om voor back-up's of andere applicaties een maximum ruimte (map grootte) te reserveren of toch een aparte partitie in een Raid 1 opstelling. En ja 2TB is best veel, maar soms loopt ook dat snel vol ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zal niet lukken, de schijven moet je uit je Nas halen en met diskpart leegmaken, back-up noodzakelijk dus.
Je plaats dan je lege schijven in je Nas, je doet eerst de firmware update, en dan vervolgens de schijven in de door jou gekozen configuratie instellen (Raid.....), en je laat de Synology schijfbeheer software zijn werk doen.

Als je de schijven niet met diskpart leegmaakt zal terug op ext3 blijven zitten.

Ext4 is inderdaad sneller, dat heb ik de voorbije weken ondervonden.
Oude settings zijn mogelijk niet te bewaren, mocht iemand hier meer over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Heeft iemand al informatie over een eventuele DS111j gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Heb nzbget op mijn ds207+ draaien.
Gaat op zich prima. Echter als ik veel (ong. 5 HD films) in de nzb directory gooi, loopt hij na op een gegeven moment vast. Heb de download al teruggezet naar 2000 kb(normaal rond 3200kb) Hij lijkt wel alles gedownload te hebben, heeft echter moeite met upacken e.d.
Met de knop voor op de DS krijg ik 'm niet uit. Moet echt de stekker eruit halen.

Als ik 'm vervolgens weer opstart, krijg ik bij nzbget een fout melding. Kan wel een nwe nzb downloaden/unpacken, maar de films (rar files) die in de dst dir. staan doet hij niks mee.

Hoe kan ik 'm die films alsnog laten unrarren/unpacken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Hebben er mensen ervaring met het omzetten van ext3 naar ext4?
Gaat dat zo gemakkelijk en snel als Fat32 omzetten naar NTFS?
Van het weekend ben ik namelijk van plan dit te gaan doen en dan is mijn DS409 ook meteen weer up-to-date ;)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Sluuz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:
Ik denk dat dat mounten van de mediaplayer op de NAS vrij traag gaat ja. De mediaplayer is sowieso geen kei in alles behalve video afspelen.
Bedankt voor de tip, ik ga de USB methode uitproberen. De schijf in de mediaplayer is EXT3 geformatteerd, dus ik hoop dat de NAS dat kan lezen.
Und toevallig al geprobeerd? :) Mijn DS211 is inmiddels ook opgetuigd en wil dit weekend m'n HDX drive unloaden op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

Skipper_NH schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:00:
Ik heb sinds kort een DS 211+ draaien met daarin 2 Seagate Barracuda's LP van 2 TB in Raid 1. Nu heb ik Time Machine geactiveerd en een back-up map gemaakt daarvoor. Ik zou graag die back-up map beperken qua grootte, zodat ik ruimte overhoud voor het andere gebeuren. Onder Windows zou ik een aparte partitie aangemaakt hebben, maar helaas kan dat niet in een Raid 1 opstelling naar ik begrepen heb.
Is het dus mogelijk om voor back-up's of andere applicaties een maximum ruimte (map grootte) te reserveren of toch een aparte partitie in een Raid 1 opstelling. En ja 2TB is best veel, maar soms loopt ook dat snel vol ;)
Ik heb in DSM een user aangemaakt die ik enkel gebruik voor Time Machine. Vervolgens heb ik voor die user een quota ingesteld (200 GB) wat ervoor zorgt dat Time Machine nooit meer dan 200 GB in beslag kan nemen.

Ik heb wel nog niet aan de lijve kunnen ondervinden dat het inderdaad werkt (gebruik door Time Machine is op dit ogenblik net geen 50 GB) maar het zou in ieder geval moeten werken. Het is alleszins eenvoudig in te stellen en eventueel ook makkelijk te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:57
Weet iemand al meer of en wanneer de package Squeezebox server beschikbaar komt voor de Synology non intel based systemen zoals mijn 410j?

Dit ivm officiele ondersteuning van Spotify:)

Trakt | Last.fm | discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overzetten naar ext4:
http://www.synology-forum...p=21974&hilit=ext4#p21974

http://www.synology-forum...p=20948&hilit=ext4#p20948

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2011 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Weet iemand toevallig of de HD204UI fw problemen al zijn opgelost ?( dat de fix er al automatisch in zit )

Ik wil namelijk schijven gaan bestellen voor mijn 411J maar heb liever een HD die meteen goed werkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:25:
Oude settings zijn mogelijk niet te bewaren, mocht iemand hier meer over weten.
Welke settings bedoel je precies?
Je hebt toch in het menu de optie 'Backup maken en terugz."? daar kun je gewoon je settings exporteren, onder het tabje 'Configuratie backup' (o.a. gebruikers/groepen en gedeelde map instellingen).
Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Skipper_NH schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:00:
Ik heb sinds kort een DS 211+ draaien met daarin 2 Seagate Barracuda's LP van 2 TB in Raid 1. Nu heb ik Time Machine geactiveerd en een back-up map gemaakt daarvoor. Ik zou graag die back-up map beperken qua grootte, zodat ik ruimte overhoud voor het andere gebeuren.
Je kunt toch gewoon op je client de limiet voor de Time Machine backup instellen?

/edit: oeps, 2x achter elkaar

[ Voor 3% gewijzigd door DyStiC op 12-01-2011 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-09 21:51

jacobras

Developer

Ik heb sinds een paar dagen een DS110j, bevalt perfect! Heb er een Samsung HD204UI (2TB harde schijf) in geplaatst.
Henkske schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 19:56:
Weet iemand toevallig of de HD204UI fw problemen al zijn opgelost ?( dat de fix er al automatisch in zit )
Ik ging naar de winkel voor de 1TB Spinpoint, maar verkoper had voor ietsje duurder de 2TB versie (had 'ie die dag net binnengekregen). Dus die gekocht, en toen thuis las ik pas over die bug. Ik heb voor de zekerheid het tooltje gedraait (middels een bootable DOS-usb stick en de mediacenter van m'n neef 8)7). De fix bleek er nog NIET op te staan, dus dat is wel iets om op te letten. Ook handig dat Samsung het firmwarenummer hetzelfde laat als vóór de update, dus onmogelijk te controleren.

[ Voor 1% gewijzigd door jacobras op 12-01-2011 21:58 . Reden: Dubbele tekst weggehaald ]

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Ik wil namelijk schijven gaan bestellen voor mijn 411J maar heb liever een HD die meteen goed werkt:)
De HD204UI's werken niet out-of-the-box als je dat bedoelt nee. Maar ook als Synology de DSM 3.0-1379 release voor iedereen vrijgeeft dan moet je waarschijnlijk nog steeds patchen. Overigens is het echt simpel hoor om ze aan de praat te krijgen. Flashen van je HDDs kost 2 min per stuk (inclusief aan- en afkoppelen) en Synology geeft je binnen 2 dagen een link naar hun ftp site als je een ticket submit. Ik heb ze zelf ook en ze werken bij mij tot nu toe uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

XXlerator schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 21:29:
[...]

De HD204UI's werken niet out-of-the-box als je dat bedoelt nee. Maar ook als Synology de DSM 3.0-1379 release voor iedereen vrijgeeft dan moet je waarschijnlijk nog steeds patchen. Overigens is het echt simpel hoor om ze aan de praat te krijgen. Flashen van je HDDs kost 2 min per stuk (inclusief aan- en afkoppelen) en Synology geeft je binnen 2 dagen een link naar hun ftp site als je een ticket submit. Ik heb ze zelf ook en ze werken bij mij tot nu toe uitstekend.
Hoe bedoel je dat de schijven niet out-of-the-box werken? Ik had de schijf in mijn NAS geplaatst en de boel geïnstalleerd, pas de dag erna de patch uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sl1000
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:22
alle 204ui schijven vanaf productiedatum januari zijn voorzien van de noodzakelijk patch. Die hoef je dus niet meer apart te patchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen, ik zal me even voorstellen.
MIjn naam is Ivo ik kom uit het zuiden van limburg en heb sinds kort een ds211+ in huis.

Ik ben niet de allergrootste held met netwerk apparatuur, er zit tot nu toe een 1 tb hd in die al gecontroleerd is en al.

Ik ben via google chrome ingelogd op het kastje en bestanden op deze schijf aan het zetten.

Maar is het niet mogelijk deze schijf gewoon in deze computer te kunnen zien staan?

Mvg Ivo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 23:39:
Beste mensen, ik zal me even voorstellen.
MIjn naam is Ivo ik kom uit het zuiden van limburg en heb sinds kort een ds211+ in huis.

Ik ben niet de allergrootste held met netwerk apparatuur, er zit tot nu toe een 1 tb hd in die al gecontroleerd is en al.

Ik ben via google chrome ingelogd op het kastje en bestanden op deze schijf aan het zetten.

Maar is het niet mogelijk deze schijf gewoon in deze computer te kunnen zien staan?

Mvg Ivo
tis al gelukt :) staat gewoon tussen netwerk, man man wat voel ik me dom hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

Inmiddels (gisteren) ook mijn DS1511+ binnen.

Door omstandigheden kon ik er pas vandaag pas echt mee beginnen.

Momenteel is de DS1511+ bezig met de pariteitsconsistentie te controleren van de 3x2TB (RAID 5) schijven van Seagate. Op moment van schrijven is deze ongeveer op 30% (rond 21:00u aangezet).

Uiteindelijk gaan de 2 1,5TB Seagates van mijn huidige nas ook over naar de DS, deze zullen de user data gaan verzorgen :).

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik heb een vreemd probleem met mijn DS211J: als ik via de webadmin naar de filebrowser ga, dan zie ik alle mappen en bestanden op mijn pc. Betekent dit nou dat ik mijn complete PC gedeeld heb staan, of heeft dit een andere reden?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
toch maar in een ander topique

[ Voor 101% gewijzigd door 418O2 op 13-01-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:50
Uitpakken moet goed te doen zijn :)
Het eea is wel afhankelijk van overige taken die op dat moment lopen. Ik download met SABnzbd, en als hij aan het uitpakken is terwijl er nog een download loopt doet hij er wel een stuk langer over. Zelfde met reparatie, als je dat door de Synology laat doen, duurt sowiezo al langer dan een PC, en al helemaal als je ondertussen nog wat meer download en/of par-check doet. Gelukkig heeft SABnzbd tegenwoordig een CRC check, waardoor PAR niet altijd nodig is.

Globaal overzichtje van tijden: productreview: Synology Disk Station DS209 review door Nakebod

En wat recente downloads:
1.13 GB uitgepakt in 1m56s
6.34 GB uitgepakt in 24m55s (Andere downloads liepen nog)
1.81 GB uitgepakt in 2m52s (Andere downloads liepen nog)

Globaal zou ik zeggen, zodra er andere jobs lopen, duurt het uitpakken ongeveer 50 tot 100% langer.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:27
Frankster schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:02:
Ik heb een vreemd probleem met mijn DS211J: als ik via de webadmin naar de filebrowser ga, dan zie ik alle mappen en bestanden op mijn pc. Betekent dit nou dat ik mijn complete PC gedeeld heb staan, of heeft dit een andere reden?
Dan heb je inderdaad aan java toestemming gegeven om je complete pc te delen met die java-applicatie. Je zit wel veilig hoor, want andere java applicaties vragen weer apart toestemming.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Nakebod schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:17:
Uitpakken moet goed te doen zijn :)
Het eea is wel afhankelijk van overige taken die op dat moment lopen. Ik download met SABnzbd, en als hij aan het uitpakken is terwijl er nog een download loopt doet hij er wel een stuk langer over. Zelfde met reparatie, als je dat door de Synology laat doen, duurt sowiezo al langer dan een PC, en al helemaal als je ondertussen nog wat meer download en/of par-check doet. Gelukkig heeft SABnzbd tegenwoordig een CRC check, waardoor PAR niet altijd nodig is.

Globaal overzichtje van tijden: productreview: Synology Disk Station DS209 review door Nakebod

En wat recente downloads:
1.13 GB uitgepakt in 1m56s
6.34 GB uitgepakt in 24m55s (Andere downloads liepen nog)
1.81 GB uitgepakt in 2m52s (Andere downloads liepen nog)

Globaal zou ik zeggen, zodra er andere jobs lopen, duurt het uitpakken ongeveer 50 tot 100% langer.
Hmm oke.. Het hoeft ook niet in 10 minuten, maar binnen een uurtje zou wel prettig zijn.

Ik denk dat ik toch voor een servertje ga. Met Bluray downloaden en dan parren en rarren gaat te lang duren denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
De tijd die het duurt om te unrarren van usenet is natuurlijk afhankelijk van de grootte van het bestand dat je wil unrarren. Ik heb hier een DS210j staan - die kostte inclusief 2 1.5TB HDDs 300 euro - en dat is op zich een vrij lichte versie van de NAS (800Mhz), en daar duurt het uitpakken wel eventjes, maar niet storend lang. Ik moet wel zeggen dat ik geen 1080p HD spul download, omdat mijn wireless netwerk dat niet goed trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Naar aanleiding van het (voorlopig) ontbreken van een DS111j heb ik gekeken wat er verder beschikbaar is. Aangezien deze aankoop moet gaan communiceren met een DS211j en omdat ik DSM3.0 erg prettig vind, wil ik toch graag weer een Synology NAS.

Ik ben hierbij de pricewatch: Synology USB Station 2 tegen gekomen, en ik moet zeggen dat de specificaties er goed uit zien. Heeft iemand hier ervaring mee? De lage(re) snelheid is niet zo'n probleem voor mij.

Hierbij wil ik mijn externe (ntfs) schijven hier dagelijks in kunnen steken/uithalen. Kan iemand een reden bedenken waarom dit niet zou werken?

[ Voor 7% gewijzigd door diffx op 13-01-2011 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Nu online

wontcachme

diffx schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 12:35:
Naar aanleiding van het (voorlopig) ontbreken van een DS111j heb ik gekeken wat er verder beschikbaar is. Aangezien deze aankoop moet gaan communiceren met een DS211j en omdat ik DSM3.0 erg prettig vind, wil ik toch graag weer een Synology NAS.

Ik ben hierbij de pricewatch: Synology USB Station 2 tegen gekomen, en ik moet zeggen dat de specificaties er goed uit zien. Heeft iemand hier ervaring mee? De lage(re) snelheid is niet zo'n probleem voor mij.

Hierbij wil ik mijn externe (ntfs) schijven hier dagelijks in kunnen steken/uithalen. Kan iemand een reden bedenken waarom dit niet zou werken?
Alleen dat NTFS niet snel lezen/schrijven is via dit apparaat (http://www.synology.com/e...cts/usbstation2_perf.php'

Maar waarom geen 110j anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankRicard schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:39:
[...]

Bedankt, maar het is al niet meer nodig, ik zag net dat 4launch de F3 weer op voorraad heeft, dus ik heb die gewoon besteld. Die zit er al 1 in mijn 210j en dat is tenminste een schijf waar ik geen updates voor nodig heb en zo.
Ik had 4x F3 schijven besteld maar ook 4Launch kan deze schijven niet meer leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diffx
  • Niet online
Om eerlijk te zijn twijfel ik nog. Het USB Station is iets goedkoper, zeker als je de harde schijf meetelt (externe schijf heb ik al). Aan de andere kant is een 110j iets handiger, vooral omdat deze natuurlijk ook kan backuppen als de externe schijven niet aanwezig zijn. Ik twijfel nog even verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Zijn er trouwens op GoT meerdere mensen die het probleem kennen met SABnzb op een Synology die niet zijn volledige snelheid haalt bij DL?
Ik lees op het Synology forum daar wat meer 'klachten' over, maar op GoT zie ik ze (over het hoofd?) niet.

Ik heb een DS710+ en die is best vlot. DL via SABnzb+ stokt echter rond de 4,5MB/sec terwijl mijn PC 14,5MB/sec haalt op een 120mbit. Uiteraard zit de NAS ook via gigabit aan mijn switch verbonden en zijn de filecopy's van PC naar NAS en andersom prima.
De DS710+ heeft een 1,67Ghz Atom CPU. Ik weet dat zoiets in schril contrast staat met een i7/920, maar toch....voor DL via een 120mbit is toch geen zwaardere CPU nodig dan die Atom?

Komt dit probleem jullie ook voor op je NAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Dit is een bekend probleem hier, ik heb het al vaker vernomen. Ik haal gelukkig met mn DS409+ mn volledige snelheid (30mbit / 2.7MB/s), maar zal dalijk niet meer mn volledige snelheid halen als ik ook overga naar 120mbit. Heb je een SSL Usenet server? Dit zou ook nog wat CPU cycles kunnen schelen.

Check ook eens je CPU verbruik in de NAS tijdens het download, en check op Python

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59

Op dit moment werkt het goed in combinatie met een DS207. Wel eerst de hd patch van samsung uitvoeren en een nieuwe dsm aan synology vragen om spin up problemen met de tweede (of misschien derde) schijf te voorkomen.

Gebruik is wel op eigen risico omdat de schijf naar mijn weten (nog) niet op de hardwarelijst staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Kensei schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:14:
Zijn er trouwens op GoT meerdere mensen die het probleem kennen met SABnzb op een Synology die niet zijn volledige snelheid haalt bij DL?
Ik lees op het Synology forum daar wat meer 'klachten' over, maar op GoT zie ik ze (over het hoofd?) niet.

Ik heb een DS710+ en die is best vlot. DL via SABnzb+ stokt echter rond de 4,5MB/sec terwijl mijn PC 14,5MB/sec haalt op een 120mbit. Uiteraard zit de NAS ook via gigabit aan mijn switch verbonden en zijn de filecopy's van PC naar NAS en andersom prima.
De DS710+ heeft een 1,67Ghz Atom CPU. Ik weet dat zoiets in schril contrast staat met een i7/920, maar toch....voor DL via een 120mbit is toch geen zwaardere CPU nodig dan die Atom?

Komt dit probleem jullie ook voor op je NAS?
een paar pagina's terug heb ik erook iets over geschreven. hier kom ik ook niet veel verder dan 4,5MB/s en processor en geheugen gebruik is ook flink tegen de max aan met mijn ds410. oplossing schijnt nzbget te zijn, waarmee naar het schijnt hogere downloadsnelheden worden gehaald en lichter in gebruik is. ben er al even mee aan het stoeien geweest, maar tot op heden nog geen geluk! het gaat bij mis vanaf het punt dat ik ipkg wil updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

CPU verbruik is erg laag tijdens DL en dat was ook wat mij triggerde. Als de CPU nu steeds tegen de max aan stond dan is te begrijpen wat de bottleneck is.
Het verschil tussen SSL en non-SSL is afwezig, ik blijf outmaxen op 4,5MB/sec.

Ik kan NZBGET eens proberen. Het voordeel van SABNZB+ is dat deze ook meteen, na het repairen en uitpakken de files kan verplaatsen. Ik vermoed, als ik het zo lees, dat NZBGet da ook zou moeten kunnen, maar 100% zeker ben ik er nog niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Kensei schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 14:41:
CPU verbruik is erg laag tijdens DL en dat was ook wat mij triggerde. Als de CPU nu steeds tegen de max aan stond dan is te begrijpen wat de bottleneck is.
Het verschil tussen SSL en non-SSL is afwezig, ik blijf outmaxen op 4,5MB/sec.

Ik kan NZBGET eens proberen. Het voordeel van SABNZB+ is dat deze ook meteen, na het repairen en uitpakken de files kan verplaatsen. Ik vermoed, als ik het zo lees, dat NZBGet da ook zou moeten kunnen, maar 100% zeker ben ik er nog niet van.
dat kan met nzbget ook alleen is die stuk lastiger aan de praat te krijgen! we blijven proberen hier.
[url]/www.synology-forum.nl/viewtopic.php?f=41&t=4628&sid=6625bd4fcb70a43a410fb925716726d9#p19473[/url]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 14:27
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:28:
[...]

Ik had 4x F3 schijven besteld maar ook 4Launch kan deze schijven niet meer leveren!
Ja, ik kreeg vandaag ook een mailtje. Mooi klote, nu weet ik nog steeds niet welke schijf ik erbij ga schroeven, want er is er nog steeds geen waarbij je er gewoon vanuit kan gaan dat het allemaal goed werkt zonder gedoe. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk hoor, mijn zondag bestelde DS1010+ is nog steeds niet geleverd, na wat zoekwerk ontdekte ik dat de transport firma GLS, mijn aankoop naar Denemarken heeft verstuurd ???

Heb dus gebeld met GLS, men wist nog van niets ???
Hele tijd aan de lijn gebleven, en ja het werd uiteindelijk bevestigd dat ze een grote blunder hebben begaan.

Nu zit dat ding een heel eind van hier, en moet dat nog terug naar Vlaanderen, en met het weekend voor de deur is levering deze week in twijfel te trekken.

Nou, u kunt begrijpen dat ik over de gang van zaken aardig boos ben, en verdere leveringen door deze firma volledig uitsluit.

Mocht er de komende dagen niet geleverd worden, denk ik toch om met inspraak van mijn advocaat alles te annuleren, en ook nog eens aan te sturen op een schadevergoeding.

I'm pissed off

Modbreak:Ik begrijp dat je gefrustreerd bent, maar dit is niet de plaats om hem te uiten. Daarvoor hebben wij andere plaatsen op Tweakers.net zoals het Shopping forum of de shopreviews. Daarnaast betwijfel ik dat je enig schade hebt geleden om deze te claimen. Ik neem aan dat jij nooit een fout maakt? :)

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 13-01-2011 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankRicard schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 16:21:
[...]

Ja, ik kreeg vandaag ook een mailtje. Mooi klote, nu weet ik nog steeds niet welke schijf ik erbij ga schroeven, want er is er nog steeds geen waarbij je er gewoon vanuit kan gaan dat het allemaal goed werkt zonder gedoe. :(
Het is afwachten tot de F4 schijven met productie datum januari 2011 leverbaar zijn (die schijnen al gepatched te zijn). Hopelijk gaan de online shops die productiedatum ook op hun websites vermelden. Maar dan nog moet je een firmware upgrade bij Synology aanvragen. Ik snap niet waarom het allemaal zo lang moet duren voordat e.e.a. is opgelost. Voor de verkoop van Synology NAS systemen en Samsung 2TB schijven lijkt mij de hele toestand vrij dramatisch omdat een grote groep niet al te handige consumenten (waaronder ik zelf) afwacht met aanschaf tot de problemen definitief zijn opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:05
Conrad heeft de Samsung F3 2T hdd's nog op voorraad. Daar heb ik ze ook vandaan.
Had maar 1 dag levertijd.

Ik heb ook voor de F3's gekozen omwille van compatibiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 18:53:
[...]

Het is afwachten tot de F4 schijven met productie datum januari 2011 leverbaar zijn (die schijnen al gepatched te zijn). Hopelijk gaan de online shops die productiedatum ook op hun websites vermelden. Maar dan nog moet je een firmware upgrade bij Synology aanvragen.
Waarvoor moet je die firmware upgrade aanvragen dan? Ik gebruik hier een DS110j in combinatie met een gepatchte F4-schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
jacobras schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 21:48:
[...]

Waarvoor moet je die firmware upgrade aanvragen dan? Ik gebruik hier een DS110j in combinatie met een gepatchte F4-schijf.
Lees de volgende thread:http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=31364&sid=8f76d467b4309263b9288ba2877cb442&start=105

En als je een update wilt ga naar: ftp://ftp.synology.com/on-line/DSM3.0/spinup/
Of...vraag een update bij synology
Of...wacht een officiële update af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mech-Warrior schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 20:51:
Conrad heeft de Samsung F3 2T hdd's nog op voorraad. Daar heb ik ze ook vandaan.
Had maar 1 dag levertijd.

Ik heb ook voor de F3's gekozen omwille van compatibiliteit.
Bij Conrad zijn ze inmiddels ook uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

tw_eek schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 22:54:
[...]

Lees de volgende thread:http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=31364&sid=8f76d467b4309263b9288ba2877cb442&start=105
Bedankt! Als ik het goed begrijp is het probleem alleen dat het kan voorkomen dat de SMART-informatie van de F4 schijven niet kan kloppen (met patched schijven), dus het installeren van de update is enkel zodat de SMART-informatie weer correct werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:07:
[...]

Bij Conrad zijn ze inmiddels ook uitverkocht!
Yep, wou er nog 1 bestellen maar helaas. Heb nu 4 HD203WI's in RAID5 in mijn DS1010+ wou er een 5de toevoegen, maar helaas :(

Mixen van F3 met F4 2TB HDD's is niet aan te raden zeker :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
jacobras schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:32:
[...]

Bedankt! Als ik het goed begrijp is het probleem alleen dat het kan voorkomen dat de SMART-informatie van de F4 schijven niet kan kloppen (met patched schijven), dus het installeren van de update is enkel zodat de SMART-informatie weer correct werkt?
Het probleem is ook dat de smart informatie op de harde schijf wordt opgeslagen. Eenmaal een foutieve spin up en het staat ergens in de harde schijf. De smart informatie geeft alleen de informatie aan die op de harde schijf te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Ben je, na het patchen van je schijf, alle data kwijt?

Ik heb ook twee HD204UI schijven. Maar, ik weet niet of ze gepatched zijn, alles gaat eigenlijk goed nu. Ik twijfel dus een beetje...

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Rhapsody schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:35:
Ben je, na het patchen van je schijf, alle data kwijt?

Ik heb ook twee HD204UI schijven. Maar, ik weet niet of ze gepatched zijn, alles gaat eigenlijk goed nu. Ik twijfel dus een beetje...
Bij mij bleef de data gewoon staan na patchen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-09 18:25
Aangezien ze in NW niet meteen reageren hier maar eens de vraag aangezien ik vermoed dat het aan de Syno ligt: [netwerk] Netwerkproblemen bij meerdere connecties

Iemand dit al voorgehad of dit kan repliceren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 14:12
Ik wil graag op een 2e locatie (automatisch elke nacht) een incrementele backup draaien. Hoe werkt dit precies? Worden alle gewijzigde bestanden dan erheen gekopieerd?

En weet iemand een goedkope NAS met RSYNC, dat ding hoeft alleen maar die backup op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

jongetje schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:01:
Ik wil graag op een 2e locatie (automatisch elke nacht) een incrementele backup draaien. Hoe werkt dit precies? Worden alle gewijzigde bestanden dan erheen gekopieerd?

En weet iemand een goedkope NAS met RSYNC, dat ding hoeft alleen maar die backup op te slaan.
Heb je al in de documentatie van de Synologies gekeken? Kwam je er niet uit?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Tukk schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:10:
[...]

Heb je al in de documentatie van de Synologies gekeken? Kwam je er niet uit?
Ik kwam alleen dit tegen: http://www.synology.com/e...eatures/backup_server.php

Maar wat er dan precies over de lijn gaat is met niet duidelijk. Mijn internet verbinding is namelijk lang niet in staat om elke dag alle data over te kopiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Laatst online: 18-09 13:44

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

jongetje schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:20:
[...]

Ik kwam alleen dit tegen: http://www.synology.com/e...eatures/backup_server.php

Maar wat er dan precies over de lijn gaat is met niet duidelijk. Mijn internet verbinding is namelijk lang niet in staat om elke dag alle data over te kopiëren.
Ik heb geen ervaring met de backup van Synology, maar Rsync staat gewoon in het bovenste plaatje en
Server backup includes three alternatives: Network Backup, Local Backup, and Amazon® S3 backup. You can backup data in shared folders or sub-folders and choose between incremental backup options or other flexible scheduling choices.
geeft bij mij aan dat hij niet elke keer alle data gaat overpompen, toch?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
Zo de schijven zijn gepatched.

Weet iemand of het "mogelijk" is om een 411J in een gesloten tvkastje te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Henkske schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:15:

Weet iemand of het "mogelijk" is om een 411J in een gesloten tvkastje te zetten?
Interessante vraag, ik heb mijn NAS ook in een dichte kast geplaatst. Was het makkelijkste omdat er al een netwerkkabel lag en de printer ernaast staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drijfhout
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 31-05 03:25
jacobras schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:19:
[...]

Interessante vraag, ik heb mijn NAS ook in een dichte kast geplaatst. Was het makkelijkste omdat er al een netwerkkabel lag en de printer ernaast staat.
Je kan in diskstation manager gewoon kijken hoe hoog de temperaturen worden.
Zolang je schijven niet boven de 55 graden komen als ze vol bezig zijn is het in principe nog veilig, hoewel ik zelf liever onder de 50 blijf zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosselmaniac
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:08
Ik ben weer lekker bezig |:( |:( |:(

Eergisteren kwam ik niet meer op mijn NAS (Synology D209+), via geen enkele client. Kon hem enkel pingen. Dus ik wil hem resetten, maar ook dat werkte niet (fysieke knop lang ingedrukt houden). Anyway, toen heb ik gewoon de stroom eraf gerost. Dom.

Er zitten 2 schijven in, 500 GIG per stuk. Ik gok dat ze in RAID 1 draaien.

Waar het op neer komt is dat bestanden corrupt zijn geraakt. Niet eens de bestanden die ik (recent) open had staan, maar ook echt data die al 2 weken oud was ofzo. Gewoon verrot!

Ik zie elk bestand staan wat ik ooit heb aangemaakt, maar enkele zijn maar een paar KB, als ik ze in notepad open, zie ik een paar loze character bytes staan, etc. Alles van voor 15/12/2010 lijkt er nog wel te staan, maar van daarna is zeker de helft verrot. Iemand een gouden idee? :(

Ik heb al een recovery tool geprobeerd, maar ja, die dingen die fixen spul dat je verwijderd hebt, en die bestanden staan er nog gewoon. Verder ben ik benieuwd wat er op die andere schijf staat, maar no clue hoe ik daarbij moet komen. Volgens mij mirrort-ie dat gewoon, dus ook daar zal wel corrupted data opstaan. Ik ben het gewoon kwijt.... #FML.

[ Voor 5% gewijzigd door Mosselmaniac op 15-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Henkske schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 21:15:

Bij mij staat ie echt opgesloten in een tv kastje, geen ventilatie gaten oid (ja kleintje voor de kabels), temps zijn +/- 30 a 40 graden.

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Laatst online: 18-09 07:14
Nogmaals een vraag van mij, ik heb hem al eerder gesteld, in een iets andere vorm, maar tot nog toe zonder antwoord. Mijn kennis van RAID reikt ook niet zover (aanschaf eerste NAS), en op het Synology-forum vond ik geen duidelijk antwoord, maar dat kan ook aan mij liggen...

Ik wil een DS411j aanschaffen, maar nog niet meteen met 4 schijven. Dat wordt me qua aanschaf een beetje te prijzig, en ik heb niet alle ruimte direct nodig. In plaats daarvan zit ik te denken aan één of twee HDD's om mee te beginnen. Hoe zit het met het uitbreiden van de RAID-configuratie, i.c.m. data-loss? Uiteindelijk wil ik in RAID5 draaien (RAID5 of SHR), maar betekent het dat ik mijn data kwijt raak als ik het aantal schijven uiteindelijk uit wil gaan breiden?
Dan zou ik in principe dus verplicht zijn om alleen maar losse volumes te creëren, wil ik data-loss tegengaan toch?
Alvast bedankt, dit is het enige waardoor ik nog twijfel aan een aanschaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Vage dingen hier. SABnzbd werkte niet meer. Host niet bereikbaar. Voor de rest werkte alles nog goed.
Nouja dan maar SABnzbd maar eens opnieuw installeren. Maar nu werkt het nog steeds niet.

Blijkbaar zit er iets niet goed in de routering of een andere instelling op de modem van KPN.
Heeeel toevallig iemand anders met een KPN modem en een SABnzbd die opeens problemen gaf?

Edit: routering en alles opnieuw ingesteld. Toen kon ik er nog steeds niet bij.. Maar via de iPad wel. Daar SABnzbd opnieuw ingesteld en nu kan ik er via de laptop ook weer bij. :/ |:(

[ Voor 20% gewijzigd door Beta op 15-01-2011 19:16 ]

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
GSlayer schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 13:57:
[...]

Bij mij staat ie echt opgesloten in een tv kastje, geen ventilatie gaten oid (ja kleintje voor de kabels), temps zijn +/- 30 a 40 graden.
THX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Hier ook in afgesloten kast. Momenteel is 'ie ergens mee bezig (ben nog aan 't uitzoeken wat :+) en is de schijf (HD204UI) zo'n 33 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik draai al een behoorlijke tijd naar volle tevredenheid Transmission op m'n DiskStation. Nu zag ik echter met telnet via 'ps' om te kijken welke actieve processen er draaiden, dat er meerdere transmission-daemon instanties draaien.
code:
1
2
3
4
8698 transmis 29488 S /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /
8701 transmis 29488 S /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /
8703 transmis 29488 S /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /
8704 transmis 29488 S /usr/local/transmission/bin/transmission-daemon -g /

Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

Is er een mogelijkheid te zien wát er precies door de NAS verstuurd wordt? Bij Broncontrole - Netwerkgebruik zie ik dat de NAS al een dag lang continue data aan het verzenden is, maar ik zou niet weten naar welke laptop hier thuis het gaat.

Update: Denk dat het mijn eigen laptop is, in Taakbeheer is de netwerkverbinding nogal actief. Zal eens verder zoeken.

Update 2: Ik zie bij Broncontrole op mijn laptop (vanuit Taakbeheer) dat het proces System een verbinding heeft met de NAS die behoorlijk wordt gebruikt. Ik zie trouwens dat elke map van mijn NAS in Windows Verkenner een vinkje heeft bij 'Archief'.

Update 3: Ik heb overigens wel gisteren een linkfolder aangemaakt:

code:
1
cd C:\links; mklink /d backups \\192.168.1.121\homes\Jacob\backups

zodat mijn backup software (CrashPlan) naar de NAS kan backuppen. Misschien probeert Windows de map offline beschikbaar te maken?

Update 4: mijn vrije schijfruimte begint langzaam te slinken, denk dat er toch wat gecached/offline beschikbaar gemaakt wordt.

[ Voor 84% gewijzigd door jacobras op 16-01-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, zijn gewoon meerdere threads van hetzelfde proces :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC

DyStiC

'Atta way, baby!

Exirion schreef op zondag 16 januari 2011 @ 13:34:
Ja, zijn gewoon meerdere threads van hetzelfde proces :)
Thanx. Wilde het even zeker weten, aangezien ik de laatste tijd via 'Pakketbeheer' Transmission update, was ik even bang dat er misschien toch nog oude processen draaiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Mr.Myst schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:59:
Nogmaals een vraag van mij, ik heb hem al eerder gesteld, in een iets andere vorm, maar tot nog toe zonder antwoord. Mijn kennis van RAID reikt ook niet zover (aanschaf eerste NAS), en op het Synology-forum vond ik geen duidelijk antwoord, maar dat kan ook aan mij liggen...

Ik wil een DS411j aanschaffen, maar nog niet meteen met 4 schijven. Dat wordt me qua aanschaf een beetje te prijzig, en ik heb niet alle ruimte direct nodig. In plaats daarvan zit ik te denken aan één of twee HDD's om mee te beginnen. Hoe zit het met het uitbreiden van de RAID-configuratie, i.c.m. data-loss? Uiteindelijk wil ik in RAID5 draaien (RAID5 of SHR), maar betekent het dat ik mijn data kwijt raak als ik het aantal schijven uiteindelijk uit wil gaan breiden?
Dan zou ik in principe dus verplicht zijn om alleen maar losse volumes te creëren, wil ik data-loss tegengaan toch?
Hoi,

Van een nonraid systeem of een raid0/1 overstappen naar raid5 kan eigenlijk nooit zonder veel problemen. Als je maar met 1 schijf wilt beginnen is doorgroeien naar een raid5 onmogelijk zonder alsnog de schijf te herconfiguren voor raid 5. Voor de genoemde raid 5 zijn namelijk al 3 schijven nodig als minimum. Hier zou je zonder problemen wel weer een 4e bij kunnen doen. Ik ben namelijk zelf aan het kijken naar een DS1511+ en kwam erop dat dit voor mij voorlopig wel goed zou werken om te beginnen met 3 schijven ipv alle 5 schijven.

Er was trouwens een heel mooi topic over raid configuraties hier op tweakers maar ik kan hem zo snel niet vinden :(

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Mr.Myst schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 17:59:

Ik heb sinds kort een DS411+, met daarin twee schijven. Als RAID-configuratie heb ik gekozen voor SHR. Tot zover ik weet; kan ik straks gewoon schijven toevoegen. Voor RAID5 heb je inderdaad tenminste 3 schijven nodig. Hier en hier kun je meer lezen over de RAID configuraties m.b.t. een Synology.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Ik zit met een probleem waar ik nu inmiddels geen raad meer mee weet. Heb hier in het topic gezocht en zag anderen met dezelfde verschijnselen maar nog niet echt een oplossing. Google kan mij inmiddels ook niet verder helpen.

Ik heb nu reeds een maand of twee een DS411j draaiend met 4x 1,5TB in RAID 5. Daarbij heb ik Sabnzbd+, Couchpotato en Sick Beard draaiend. Sick Beard en Couchpotato draaien perfect, koppelen prima met alles wat ik opgeef, geen klachten.

Sabnzbd+ echter heb ik constant problemen mee. Wanneer er kleine films/series in de queue staan gaat het lang goed. Wanneer ik grote films (de ervaring tot nu toe zegt 15GB en groter) in de queue gooi gaat het even goed, op een gegeven moment is Sabnzbd gewoon niet meer bereikbaar maar staat die NAS wel voluit te stampen.

Ik zie dit aan knipperende disk-ledjes en aan het Python process wat bijna constant bovenin hangt. De enige manier om Sabnzbd af te sluiten is om een kill -9 mee te geven of door een reboot van de NAS. De shares en Audio Station enzo zijn allemaal bereikbaar, dus hij gaat niet over z'n nek qua resources.

Heb al van alles geprobeerd:
- Sabnzbd op Python 2.5 laten draaien, ook 2.6
- Https uitschakelen (tip via google)
- Cache van Sabnzbd op meerdere waardes gehad
- Opnieuw geinstallerd en tig keer opnieuw geconfigureerd
- Aantal serverconnecties verlaagd/verhoogd
- Downloadsnelheid geknepen

Toen ik dit ding kocht hoopte ik zonder zorgen en omkijken te downloaden maar nu zit ik iedere dag weer te checken om te kijken of dat ding nog leeft en z'n queue wel netjes afwerkt. Dat het systeem traag is geen punt, ook traagheid haalt de finish een keer. Maar dat vastlopen begint me te frustreren eigenlijk...

Mocht er iemand een tip hebben, of een lotgenoot zijn :p
Ik hoor graag van je!

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Misschien een domme vraag, maar weet iemand of je de synology ook met iets als Ziggo online backup werkend kunt krijgen? Dan ben je voor 5 euro in de maand klaar voor onbeperkt backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 21:52
jongetje schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:52:
Misschien een domme vraag, maar weet iemand of je de synology ook met iets als Ziggo online backup werkend kunt krijgen? Dan ben je voor 5 euro in de maand klaar voor onbeperkt backuppen.
Ziggo backup staat niet toe dat er vanaf netwerk schijven worden gebackupped! KPN online Backup helaas ook niet. Heb wel Netdrive geprobeerd om een Netwerkschijve als vaste te laten zien maar helaas loopt KPN Online Backup dan vast.

[ Voor 16% gewijzigd door jjbstolk op 17-01-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
M-Opensource schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:54:
Sabnzbd+ echter heb ik constant problemen mee. Wanneer er kleine films/series in de queue staan gaat het lang goed. Wanneer ik grote films (de ervaring tot nu toe zegt 15GB en groter) in de queue gooi gaat het even goed, op een gegeven moment is Sabnzbd gewoon niet meer bereikbaar maar staat die NAS wel voluit te stampen.
Met mijn DS210j ben ik lotgenoot. Precies dezelfde ervaring. Ik werk daar omheen. Voor grote films (komt bij mij niet echt vaak voor) gebruik ik mijn PC. Dat werkt wel goed met SABNZBD+. Ook ik heb geen echte oplossing gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:40

Sick Nick

Drop the top!

Dat soort grote downloads gaan hier op m'n DS211 (DSM 3.0-1354) wel gewoon goed met sabnzbd+ 0.5.4. Grootste verschil zit hem in het geheugen, de 210J en 411J hebben beide 128 MB terwijl de 211 2 keer zoveel heeft met 256 MB. Ook wat CPU verschil, 800, 1200 en 1600 Mhz maar dat zou niet uit mogen maken behalve dat het parren/rarren sneller zou moeten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras

jacobras

Developer

jjbstolk schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:55:
[...]

Ziggo backup staat niet toe dat er vanaf netwerk schijven worden gebackupped! KPN online Backup helaas ook niet. Heb wel Netdrive geprobeerd om een Netwerkschijve als vaste te laten zien maar helaas loopt KPN Online Backup dan vast.
Mijn backup software ondersteund ook niet het backuppen naar NAS, dat heb ik zo opgelost:

code:
1
cd C:\links; mklink /d backups \\192.168.1.121\homes\Jacob\backups

Misschien kun je hetzelfde truukje gebruiken om vanáf de NAS te backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M-Opensource schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:54:
Ik zit met een probleem ..................
Ik heb de 411J sinds 3 weken en direct sabnzbd er op gezet, werkte goed en toevallig vandaag hetzelfde probleem met een BD van 28Gig. Kijk er straks naar, zit nu op 't werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

De vraag is eerder gesteld door een ander, maar niet beantwoord. Is het mogelijk om met SABNZBD+ alsnog te laten parren/unrarren als hij eerder is vastgelopen? Alle bestanden zijn gedownload, maar nog niet gecontroleerd en uitgepakt. SABNZBD+ laat na een restart in de history niets meer zien, maar (hoe) kan ik hem wijs maken dat de bestanden verder worden behandeld?
Pagina: 1 ... 55 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.