Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maclu
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-05-2023
Dag allen

Iemand ervaring met de synology remote ?? http://www.synology.com/enu/products/remote/spec.php

Het lijkt me een fijne, goedkope , doch basic oplossing om je muziek, radio te streamen.

Ik plan de aankoop van een DS211J maar zoek nog naar een betaalbaar systeem om muziek vanaf de DS211J op meerdere plaatsen te streamen, en dit zonder mediaplayer.

Iemand hier ervaring mee?? Ik vind deze nog niet te koop in NL of BE of weet iemand meer hierover ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-09 10:30
Ik heb onlangs een 2e hands 107+ (128MB)aangeschaft.
Alles werkt perfect, heb nzbget erop geinstalleerd en het beestje download het netjes.

Nu heb ik een vraagje.

Tijdens het downloaden/unpacken is een film (DVD 4,3gb) kijken via mijn pch A-110 eigenlijk niet mogelijk. Hij staat om de 20 sec. te bufferen.
Ik heb mijn gehele netwerk bedraad dmv een Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR.
Mijn internet is 50mb up en down. Hij download met gem. 2800kb/s.

Ik had gelezen van iemand die een 107+ had dat hij gewoon films kon kijken tijdens het downloaden/unpacken.

Ligt het nu aan mijn netwerk/router, aan bepaalde instellingen of kan de 107+ dit gewoon niet aan?
Hoe kan ik de transfer snelheden zien/meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:26

wontcachme

You catch me? No you wont

sattertje schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:19:
Ik heb onlangs een 2e hands 107+ (128MB)aangeschaft.
Alles werkt perfect, heb nzbget erop geinstalleerd en het beestje download het netjes.

Nu heb ik een vraagje.

Tijdens het downloaden/unpacken is een film (DVD 4,3gb) kijken via mijn pch A-110 eigenlijk niet mogelijk. Hij staat om de 20 sec. te bufferen.
Ik heb mijn gehele netwerk bedraad dmv een Sitecom WL-306 Wireless Gigabit Router 300N-XR.
Mijn internet is 50mb up en down. Hij download met gem. 2800kb/s.

Ik had gelezen van iemand die een 107+ had dat hij gewoon films kon kijken tijdens het downloaden/unpacken.

Ligt het nu aan mijn netwerk/router, aan bepaalde instellingen of kan de 107+ dit gewoon niet aan?
Hoe kan ik de transfer snelheden zien/meten?
Je kan via de interface bij bron controle kijken voor netwerk/geheugen/cpu gebruik. En de 107+ is een oud beestje inmiddels. Zeker unrarren + streamen tegelijk vraagt veel cpu gebruik/hd gebruik. En downloaden op hoge snelheid is zeker niet aangeraden op een oude en langzamere nas.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Bananenspin schreef op maandag 03 januari 2011 @ 14:51:
[...]

Heb jij toevallig ook de instructies van hier ergens gebruikt om NZBget om je DS210j draaiend te krijgen? Heb dezelfde maar kreeg hem met geen mogelijkheid werkend, wil hem ook liever gebruiken omdat ie minder resources gebruikt dan SABnzb+
Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Handleiding NZBget op DS210j / DS211j iemand? _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

DyStiC

'Atta way, baby!

Hier is DSM 3.0-1374 te downloaden. Hierin is de shutdown schedule bug verholpen (zie dit topic).

Vorig weekend geïnstalleerd en hij werkt prima. Het power schema is nu zonder problemen uit te schakelen (zonder alle regels te hoeven verwijderen) en is gelijk van kracht (dus niet meer rebooten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vndk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-09 14:42
op de vraag waarom mijn DS110+ zo traag opstart (10 - 20 minuten....... )
kreeg ik dit als antwoord;

'' Thank you for the feedback.

It seems the filesystem is not clean, which is often caused by the sudden power failure.

Please enable the telnet function in DS110+, then telnet to your DS110+ with the user root and the admin's password, then run the following commands to repair the filesystem. Before you do this, we will recommend you make backup for your important data first:

> syno_poweroff_task
> umount /volume1

> fsck.ext3 -pvf -C 0 /dev/sda3

If -pvf can't work, please use -yvf instead. ''

Hoe groot is de kans dat mijn data verwijderd wordt met dit commando?
Wat houdt dit commando eigenlijk in, ofwel wat doet het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

marketeer schreef op maandag 03 januari 2011 @ 19:48:
[...]

Hier ben ik ook wel benieuwd naar! Handleiding NZBget op DS210j / DS211j iemand? _/-\o_ _/-\o_
Ik heb nu deze gevolgd en heb het werkend met nog een paar errors daar gelaten..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
wontcachme schreef op maandag 03 januari 2011 @ 17:47:
[...]

Je kan via de interface bij bron controle kijken voor netwerk/geheugen/cpu gebruik. En de 107+ is een oud beestje inmiddels. Zeker unrarren + streamen tegelijk vraagt veel cpu gebruik/hd gebruik. En downloaden op hoge snelheid is zeker niet aangeraden op een oude en langzamere nas.
Bedoel je dat je in het algemeen beter niet kan downloaden op hoge snelheid (zo ja waarom?)
Of bedoel je dat het wellicht kan helpen om te downloaden op lagere snelheid om zo ook te kunnen streamen?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

sattertje schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:42:
[...]

Bedoel je dat je in het algemeen beter niet kan downloaden op hoge snelheid (zo ja waarom?)
Of bedoel je dat het wellicht kan helpen om te downloaden op lagere snelheid om zo ook te kunnen streamen?

Thanks
Beide. De recentere nasen zijn veel krachtiger qua cpu, geheugen, netwerk doorvoer en HD lezen/schrijven. Bij oudere versies gaat snel downloaden als snel te veel vragen van de cpu/HD doorvoer/Netwerk doorvoer waardoor streamen in de problemen komt. En downloaden met een lagere snelheid zou kunnen helpen met streamen. Dan is er minder aanslag op de cpu/HD/netwerk en kun je misschien wel goed streamen. Maar dat is dus ff testen door een stream aan te zetten en de download op zijn laagst. Vervolgens de download steeds wat te verhogen tot je haperingen krijgt.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• immetjes
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:36

immetjes

HIER is BERN-E

Bananenspin schreef op maandag 03 januari 2011 @ 23:12:
[...]

Ik heb nu deze gevolgd en heb het werkend met nog een paar errors daar gelaten..
Met deze heb ik het inderdaad NZBget perfect werkend gekregen. Lees eerst even het hele topic want er staan achterin nog wel wat tips om het perfect aan de gang te krijgen. Bij mij werkt in ieder geval alles perfect! (mijn alias is immetjes by the way)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Nu een kleine week later nog zeer tevreden met mijn ds411+. Heb slechts een paar kleine "probleempjes" namelijk:
- Het geluid van de luchtstroming intern geeft redelijk wat geluid lijkt het. Nog nader onderzoeken (misschien wat vulling aanbrengen en de ventilatoren eens testen)
- En het schrijven/lezen van een naar de nas wisselt erg qua snelheid. Dan weer 85MB/s, dan weer 45MB/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
USB station ondersteunt nu het scannen en faxen over netwerk: http://www.synology.com/enu/news/2010/12.27_firmware.php

'k hoop dat ze die functie nu ook doorvoeren naar hun andere modellen.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Ik heb mijn iTunes content allemaal op m'n DS210J gezet en ben tot nog toe erg tevreden. Ik heb een Applescript die automatisch verbinding maakt met mijn 'music' volume bij het opstarten van m'n Mac.
Ik heb echter wel een vraag... Als ik buiten de deur ben (met of zonder wifi) kan ik iTunes niet opstarten omdat hij mijn Syno toch niet vindt. Kan ik vanaf buiten de deur ook (in de Finder) verbinding maken met het volume 'music', zodat ik iTunes ook buiten de deur kan gebruiken?

Want volgens mij wordt iTunes niet zo blij wanneer de NAS niet gevonden kan worden. Nu valt dit nog wel mee, want m'n bibliotheek staat nog lokaal op m'n Mac, maar alleen de content staat op de synology; hij zal alleen het pad naar de muziek dus niet kunnen koppelen aan de muziek zelf...

Iemand een idee hoe ik dus in de Finder (of in de Windows verkenner; voor de Windows gebruikers) verbinding kan maken met de Synology; via AFP of SMB...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DyStiC schreef op maandag 03 januari 2011 @ 20:03:
Hier is DSM 3.0-1374 te downloaden. Hierin is de shutdown schedule bug verholpen (zie dit topic).
Ik baal al heel lang van die bug en ben blij verrast dat er een patch (853x, 15-11-2010) is. Alleen staat bij je link niet de 209 ondersteund.
De 209 staat wel bij de 628x patch van 11-11-2010. Denk je dat die bug daaarmee voor mijn 209 ook verholpen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
@Mezelf
Het is een aardig ingewikkelde kwestie, dus ik maak er later vandaag een topic over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:32

Ankh

|true

Verwijderd schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 23:25:
[...]

Ik baal al heel lang van die bug en ben blij verrast dat er een patch (853x, 15-11-2010) is. Alleen staat bij je link niet de 209 ondersteund.
De 209 staat wel bij de 628x patch van 11-11-2010. Denk je dat die bug daaarmee voor mijn 209 ook verholpen is?
Ik zou het even navragen bij Synology zelf, ze zijn erg snel met support vragen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ieperlingetje schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 14:22:
USB station ondersteunt nu het scannen en faxen over netwerk: http://www.synology.com/enu/news/2010/12.27_firmware.php

'k hoop dat ze die functie nu ook doorvoeren naar hun andere modellen.
Wordt hiermee het printerdriver probleem ook opgelost?
Want daardoor kan ik niet printen als ik mijn printer (multifunctional HP Officejet G55) aan de NAS hang.
Dat komt omdat de windows-drivers voor het printen een bestand naar de printer sturen (setup, maar ik ben de echte naam even kwijt) en de NAS dat niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
Waar ik al een tijdje naar opzoek ben is een data synchronisatie tool op mijn synology naar een andere netwerk hardeschijf via SMB (of FTP). Deze externe netwerkschijf ondersteund geen rsync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Gisteren mijn DS211+ binnengekregen. Prachtig machientje, DSM ziet er echt gelikt uit en de NAS zelf is fluisterstil, hoor hem echt niet. Alleen het ding is zo te zien pas net op de markt en heeft een CPU die nog niet door alle 3rd party app ontwikkelaars wordt ondersteund :P Ik wacht nog op een geschikte Transmission client. De ingebouwde rtorrent client werkt kwa downloads perfect maar hij seed niks op bepaalde private trackers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:30

DyStiC

'Atta way, baby!

kazuka schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 15:44:
Gisteren mijn DS211+ binnengekregen. Prachtig machientje, DSM ziet er echt gelikt uit en de NAS zelf is fluisterstil, hoor hem echt niet. Alleen het ding is zo te zien pas net op de markt en heeft een CPU die nog niet door alle 3rd party app ontwikkelaars wordt ondersteund :P Ik wacht nog op een geschikte Transmission client. De ingebouwde rtorrent client werkt kwa downloads perfect maar hij seed niks op bepaalde private trackers.
Werkt deze ook niet?
“This spk supports the latest version of NAS by Synology, those based on a Marvell 88f6282″

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ankh schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 10:49:
[...]

Ik zou het even navragen bij Synology zelf, ze zijn erg snel met support vragen.
Bedankt voor de tip.
Ik heb een Support Form ingevuld en ik wacht het antwoord af...... Wordt vervolgd.

edit:
Zaterdag antwoord gekregen van Synology met een link naar een firmware patch (DSM 3.0-1379).
Het power schema werkt eindelijk weer zoals het hoort.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2011 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Thanks! Blijkbaar niet goed gezocht, op het forum vond ik alleen recente builds van 2.15 voor de 88f6281, deze werkt perfect op mijn DS211+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 07:14
Vorige week waren er een aantal mensen die een 411j binnen kregen en niet konden wachten hun ervaringen te posten. Inmiddels niet meer gezien. Jammer, ik was wel benieuwd, want naast die ene userreview en een karig aantal reviews via google, heb ik er nog weinig over gelezen. Was wel benieuwd naar de ervaringen (vooral i.c.m. de HDD's) hier op het forum.

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Myst op 05-01-2011 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-07-2021
Ook ondertussen mijn ds410 binnen gekregen, helaas momenteel nog met 1schijf, maar als het goed is kan ik het eind van de maand de overige 3 schijven(Samsung Spinpoint F4EG HD204UI) plaatsen.
kan een nas ook op een te koude plek staan? hij staat nu in de meterkast, en de temp van de harde schijf is nog niet boven de 22graden uitgekomen.
En weet iemand of Sabnzbd nog steeds problemen geeft(qua snelheid) met 120 Mbit/s van ziggo. wat ik las op diverse fora was dat niet de volledige download snelheid wordt benut. heb nu nog tele 2 maar stap komende vrijdag over naar ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

redbullgsxr schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:50:
En weet iemand of Sabnzbd nog steeds problemen geeft(qua snelheid) met 120 Mbit/s van ziggo. wat ik las op diverse fora was dat niet de volledige download snelheid wordt benut. heb nu nog tele 2 maar stap komende vrijdag over naar ziggo.
Ik zit maar op 25 Mbit/s en trek die niet eens vol met Sabnzb.. een paar post terug heb ik een link gepost over een tut om nzbget op je Nas werkend te krijgen, raad je aan deze ook te gaan gebruiken!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
Bananenspin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:25:
[...]

Ik zit maar op 25 Mbit/s en trek die niet eens vol met Sabnzb.. een paar post terug heb ik een link gepost over een tut om nzbget op je Nas werkend te krijgen, raad je aan deze ook te gaan gebruiken!
oke bedankt voor de tip! repareert en pakt nzb get ook uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

redbullgsxr schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 09:06:
[...]

oke bedankt voor de tip! repareert en pakt nzb get ook uit?
Dit moet je zelf ff instellen via linux commands (kind kan de was doen) maar ja

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Bananenspin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 00:25:
[...]

Ja, maar jij hebt een DS210j. Deze heeft mindere specs dan een DS410. Maar ik betwijfel overigens of er wel een nas is die 120mbit download aan kan.

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 06-01-2011 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

wontcachme schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 11:14:
[...]

Ja, maar jij hebt een DS210j. Deze heeft mindere specs dan een DS410. Maar ik betwijfel overigens of er wel een nas is die 120mbit download aan kan.
Dat is waar! Maar getnzb trekt wel mijn "volle" internet snelheid dus ga ik ervan uit dat ook bij hem getnzb meer snelheid gaat kunnen halen dan sabnzb! (Ook al vind ik sabnzb prettiger ogen en werken)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:27
Mr.Myst schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 21:09:
Vorige week waren er een aantal mensen die een 411j binnen kregen en niet konden wachten hun ervaringen te posten. Inmiddels niet meer gezien. Jammer, ik was wel benieuwd, want naast die ene userreview en een karig aantal reviews via google, heb ik er nog weinig over gelezen. Was wel benieuwd naar de ervaringen (vooral i.c.m. de HDD's) hier op het forum.
Wat wil je juist weten er over?

Ik heb hem nu maandje draaien met 4x WD20EARS er in (met LCC tweak uitgevoerd).
DSM geinstalleerd zoals je systeem bijna automatisch zal doen en al de rest is makkelijk via de webinterface in te stellen.
Ik gebruik hem in combinatie met pc , laptop en een Xtreamer. Alle drie kunnen er perfect en makkelijk gebruik van maken en met de ingebouwde Audio Server kan ik zelf over wifi op mijn Iphone muziek streamen .

De snelheid van de Hdds kan ik je weinig over zeggen aangezien ik 100Mbit en Wifi gebruik en dus nooit aan zijn maxima zal geraken.

Ik maak ook gebruik van het download center van DSM zelf waarmee je torrents en nzb kan inzetten om te downloaden. Dit is makkelijk visueel instelbaar en laat toe om minder IT gerichte mensen ook te laten downoloaden via de NAS.

Mijn Nas ds411j trekt de 30mbit verbinding vlotjes vol via het standaard meegeleverde download programma.

Het enige wat ik atm mis is het streamen van xvid over het internet maar ik vrees dat de cpu daarvoor tekort zal schieten.

Uitpakken van rars gaat ook nog vrij snel , repairen doe ik over het netwerk en dat gaat vrij goed.

All by All tot nu toe nog geen enkel nadeel van de NAS ondervonden , integendeel enorm gemakkelijk in gebruik en indien goed ingesteld een pracht ding.

Ik hoop je hiermee wat geholpen te hebben en heb je nog vragen , shoot! :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
Bedankt voor je uitgebreide post. Dit overtuigt mij nog maar eens van het feit dat een DS411j voor mij de juiste keuze is. Het is fijn om te lezen dat alles makkelijk instelbaar is, dit gaat mijn eerste NAS worden, en hoewel ik mezelf niet als IT-leek beschouw, ben ik toch zeker ook geen kenner, vooral niet op dit gebied.

Het gaat mij er uiteindelijk vooral om dat ik met deze NAS goed kan downloaden (op dit moment 20mbit, dus dat moet geen probleem geven), repairen en unpacken moet ook op de NAS gaan gebeuren. Wat dan wel fijn zou zijn, is dat er tegelijkertijd probleemloos gestreamd kan worden naar een mediaplayer. Dat het unpacken/repairen dan wat langer duurt, maakt mij niks uit.
Ook wil ik mijn printer (via de USB-poorten van de NAS) delen in het netwerk. Mijn type printer staat nog niet in de lijst met ondersteunde printers, maar in de unofficiële lijst op de Synology-site staan ook een aantal printers van hetzelfde merk, waarschijnlijk moet dit wel gaan werken.

Ik ben me gaan verdiepen in de keuze voor de HDD's, waar ik nog niet uit ben. Ik neig naar de Samsung F4's, maar met WD heb ik ook goede ervaringen. Ik ben ervan op de hoogte dat bij beide HDD's een patch uitgevoerd zou moeten worden, hier ben ik wel een beetje huiverig voor.

Hoe ging dat uitvoeren van de patch bij jou in werking? Moet ik de standaard HDD in mijn pc ontkoppelen (ik heb wel de beschikking over een externe e-Sata aansluiting), omdat anders het patchen van de nieuwe HDD mis zou kunnen gaan?
Zijn je LCC-waarden na uitvoering van de patch verbeterd? Als in: Lopen de waarden nu niet snel op?

Mijn bedoeling is, om de NAS aan te schaffen met één of twee HDD's, en dan langzaam uit te breiden naar 4 HDD's, in RAID5. Dat is toch geen probleem lijkt me, ook al zou ik met één HDD beginnen?

Verder ben ik er (mede door je bericht) van overtuigd dat deze NAS voor mij perfect is, nogmaals bedankt!

[ Voor 2% gewijzigd door Mr.Myst op 06-01-2011 20:24 . Reden: Vraag over LCC-waarden verduidelijkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-11-2020

GSlayer

PSN ID: Sc0rpi0n-4707

Ikzelf heb ook een tijdje de 411j icm 2x Samsung Spinpoint F4EG HD204UI.

Ikzelf heb trouwens geen patch (?) uitgevoerd op de schijven, heb ze gewoon erin gebouwd en ben hem langzaam maar zeker aan het vullen met films en muziek.

de NAS wordt gebruikt met een:
-Desktop
-2x Laptop
-2x Smartphone
-2 Mediaspelers (de WD Live Hub en de Popcornhour c-200)

Dit alles via SAMBA + NFS.

Werkt vlekkeloos.

Ik heb SABNZB met succes eropgekregen, alleen vielen mij de download snelheden erg tegen + het repareren / uitpakken was enorm traag.

Dus gebruik ik het alleen incidenteel voor wanneer tijd geen issue is.

Heb tenslotte niet voor niets een 120 Mbit lijntje liggen, toch zonde als een NAS alle downloadwerk overneemt op hele langzame snelheid.

Maar dat maakt niet uit, bedoel het is de "j" versie en niet de "+" versie, had alleen een leuke extra bonus geweest, ik heb de NAS puur om data centraal in huis te hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo01
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 09:54
Van mij ook een vraagje aan de 411j bezitters:

Zelf zit ik ook te denken aan de 411j en dan in raid5 voor het volgende:
- download met torrents en nzb's, eventueel met repair en uitpak erbij
- streamen van media oa 1080p
- centrale opslag van data en een extra externe usb-hdd voor backup

Als ik het goed begrijp is de 411j er prima geschikt ervoor, enkel de combinatie van par+rar kan lang duren omdat de 411j niet genoeg geheugen & "slome" processor heeft. En qua hdd's kan ik dus eventueel de samsung f4, western digital green of de seagate barracuda's gebruiken (welke van de drie zouden jullie mij aanraden?). Heb ik het allemaal goed begrepen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb recent een DS211 gekocht en wil deze van buitenaf benaderbaar maken. Hiervoor moet ik, voor zover ik weet, poorten forwarden vanuit mijn Linksys E2000. Als ik dit automatisch wil doen via DSM3.0 staat deze router er niet tussen. Een andere Linksys kiezen ga ik echter niet zomaar op de gok doen. Handmatig instellen lijkt dus mijn enige optie, maar ik ben niet bedreven genoeg op het gebied van netwerken/beheer om dit te doen. Is er iemand die me hiermee zou kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
op http://portforward.com/en...Linksys/E2000/default.htm kan je een stap voor stap handleiding vinden.
Het enige wat jij moet weten is welke poorten je moet doorverwijzen. Waarschijnlijk is poort 5000 doorverwijzen voldoende. Wil je https dan moet je poort 5001 doorverwijzen.

[ Voor 56% gewijzigd door job op 06-01-2011 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

pipo01 schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 19:13:
Van mij ook een vraagje aan de 411j bezitters:

Zelf zit ik ook te denken aan de 411j en dan in raid5 voor het volgende:
- download met torrents en nzb's, eventueel met repair en uitpak erbij
- streamen van media oa 1080p
- centrale opslag van data en een extra externe usb-hdd voor backup
1. Dat lukt, alleen zoals je zelf al zei, gaat dit nogal traag, mede omdat er weinig geheugen / 'trage' processor in zit.
2. Lukt PRIMA, zowel mijn pa als ik kunnen beide een 1080p film bekijken.
3. Wat ik erover gelezen heb moet dit ook lukken. (moet iemand anders maar even bevestigen, ik gebruik geen externe HDD)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sattertje
Verbaas me nu wel erg

Heb een ds107+, heb verder niks draaien, cpu bijna 0, geheugen rond 40mb.

DVD kijken gaat prima (netwerk rond 1 a 1,5 mb), maar bij een MKV rond 12GB vliegt het bij de netwerk stat net boven de 2mb en krijg ik constant haperingen.

Heb een NFS share richting mijn PCH.

Kan dit beestje het niet aan of ligt het aan mijn netwerk, heb een WL-306 router.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Probeer het eens met smb ipv nfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PenguinPower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:18

PenguinPower

May the SOURCE be with you

nfs-tcp schijnt te helpen bij haperingen op de pch... de pch heeft denk ik flow control problemen met udp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11:56

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik krijg het maar niet voor elkaar om remote te verbinden met mijn Synology. Ik heb de poorten 21, 80 en 5000 geforward in mijn Fritz!box, maar werken ho maar.

Op het Synology-forum vond ik wel wat, maar volgens mij zie ik nog wat over het hoofd. Heeft iemand een idee? Ik ga thuis nog wel even verder klooien (aangezien ik nu niet thuis ben en er dus niet bij kan... )

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Hoe test je de boel? vanuit het netwerk waar de synology zich ook bevind?
Zoja, dan loop je waarschijnlijk tegen het probleem aan dat veel adsl modems geen nat loopback doen.

Testen of de boel werkt doe je dan ook vanuit een andere internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Nee, ik test het vanaf mijn werk, terwijl de nas bij mij thuis staat.

Thuis heb ik het wel geprobeerd te testen via mijn telefoon. Gisteren leek het goed te gaan via mijn telefoon met DSAudio en dan als server mijn externe ip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 12:35

timovd

Voorsprong door techniek

Bij mij op het werk wordt poort 5000 geblokkeerd. Sindsdien heb ik een andere poort geforward naar poort 5000. Kun je poort 5000 wel vanuit thuis benaderen als je het externe IP gebruikt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
Rhapsody schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 08:02:
Ik krijg het maar niet voor elkaar om remote te verbinden met mijn Synology. Ik heb de poorten 21, 80 en 5000 geforward in mijn Fritz!box, maar werken ho maar.

Op het Synology-forum vond ik wel wat, maar volgens mij zie ik nog wat over het hoofd. Heeft iemand een idee? Ik ga thuis nog wel even verder klooien (aangezien ik nu niet thuis ben en er dus niet bij kan... )
Als je forwarding correct hebt ingesteld, zou web access (poort 80) moeten werken (gesteld dat je de webserver hebt geactiveerd).
DSM access loopt standaard over poort 5000. Die is misschien dichtgezet op je werk.
Je geeft toch wel in: http://WAN-IPadres:5000, en niet http://LAN-IPadres:5000 ?
Als dat niet werkt: Even testen bij buren / familie, of het daar wel werkt (testen vanaf jouw PC / router heeft geen zin: dan hoeft poort 5000 niet eens open te staan). Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan het dichtzetten van poort 5000.

[ Voor 15% gewijzigd door waits op 07-01-2011 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

waits schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 09:47:
[...]

Als je forwarding correct hebt ingesteld, zou web access (poort 80) moeten werken (gesteld dat je de webserver hebt geactiveerd).
DSM access loopt standaard over poort 5000. Die is misschien dichtgezet op je werk.
Je geeft toch wel in: http://WAN-IPadres:5000, en niet http://LAN-IPadres:5000 ?
Als dat niet werkt: Even testen bij buren / familie, of het daar wel werkt (testen vanaf jouw PC / router heeft geen zin: dan hoeft poort 5000 niet eens open te staan). Zo ja, dan ligt het waarschijnlijk aan het dichtzetten van poort 5000.
Ja, ik heb wel het WAN-IP adres gebruikt :P Lokaal/Wifi gebruik ik nl. de systeemnaam. Daarom testte ik het ook via mijn telefoonnetwerk, dat moet een ander netwerk zijn.
Maar vanmiddag/vanavond ga ik wel even testen met mijn broertje. Dat is inderdaad makkelijker.

Edit: wellicht heb ik last van nieuws: KPN en Xs4all hebben last van storing internetverkeer

[ Voor 10% gewijzigd door Rhapsody op 07-01-2011 11:26 . Reden: xs4all storing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Mr.Myst schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 18:30:
Bedankt voor je uitgebreide post. Dit overtuigt mij nog maar eens van het feit dat een DS411j voor mij de juiste keuze is. Het is fijn om te lezen dat alles makkelijk instelbaar is, dit gaat mijn eerste NAS worden, en hoewel ik mezelf niet als IT-leek beschouw, ben ik toch zeker ook geen kenner, vooral niet op dit gebied.

Het gaat mij er uiteindelijk vooral om dat ik met deze NAS goed kan downloaden (op dit moment 20mbit, dus dat moet geen probleem geven), repairen en unpacken moet ook op de NAS gaan gebeuren. Wat dan wel fijn zou zijn, is dat er tegelijkertijd probleemloos gestreamd kan worden naar een mediaplayer. Dat het unpacken/repairen dan wat langer duurt, maakt mij niks uit.
Ook wil ik mijn printer (via de USB-poorten van de NAS) delen in het netwerk. Mijn type printer staat nog niet in de lijst met ondersteunde printers, maar in de unofficiële lijst op de Synology-site staan ook een aantal printers van hetzelfde merk, waarschijnlijk moet dit wel gaan werken.

Ik ben me gaan verdiepen in de keuze voor de HDD's, waar ik nog niet uit ben. Ik neig naar de Samsung F4's, maar met WD heb ik ook goede ervaringen. Ik ben ervan op de hoogte dat bij beide HDD's een patch uitgevoerd zou moeten worden, hier ben ik wel een beetje huiverig voor.

Hoe ging dat uitvoeren van de patch bij jou in werking? Moet ik de standaard HDD in mijn pc ontkoppelen (ik heb wel de beschikking over een externe e-Sata aansluiting), omdat anders het patchen van de nieuwe HDD mis zou kunnen gaan?
Zijn je LCC-waarden na uitvoering van de patch verbeterd? Als in: Lopen de waarden nu niet snel op?

Mijn bedoeling is, om de NAS aan te schaffen met één of twee HDD's, en dan langzaam uit te breiden naar 4 HDD's, in RAID5. Dat is toch geen probleem lijkt me, ook al zou ik met één HDD beginnen?

Verder ben ik er (mede door je bericht) van overtuigd dat deze NAS voor mij perfect is, nogmaals bedankt!
Uitpakken kan perfect maar repairen , nee dat raad ik af. Als je gbit netwerk of 100mbit liggen hebt kan je trouwens perfect repairen over netwerk , wat heeeeeeeeeel wat tijd bespaart!

Over printers en andere usb devices heb ik geen flauw idee aangezien ik die niet gebruik 8 TB lijkt me genoeg en printen hoeft niet :)

Patchen van LCC was heel simpel , al meermaals correct besproken in dit topic. USB boot diskje maken , wdidle3 uitvoeren en de correcte instellingen erop gooien. Klaar is kees! Men LCC is perfect volgens smart (200 ish na 1 maand en kan probleemloos tot 200k dacht ik .... )

Disk per disk er bij gooien voor raid 5 gaat wel problemen opleveren gok ik aangezien raid 5 weer al je disks moet formatteren. Kan iemand dit ff bevestigen of tegenspreken want ik wil geen foute informatie voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:30
Vjenne-ICT schreef op donderdag 30 december 2010 @ 11:14:
Zijn hier nog mensen geïnteresseerd in om PMS werkend te krijgen op een Synology?

Ik ben gisteren de hele dag bezig geweest om dit werkend te krijgen!

Betreft dus deze tool: http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Als er genoeg animo is dan zal ik een handleiding schrijven. Het is heel veel werk, dus ik moet wel genoeg volgers hebben om dit te fine tuning.
Ik ben echt niet ongeduldig maar :+

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Gisteren een 411j aangeschaft samen met twee keer een Samsung F4EG HD204UI.

Harde schijven laten updaten bij de webshop waar ik het kocht en gisteren ingebouwd. Ding werkt prima, maar moet me er nog goed in gaan verdiepen.

Vraag aan jullie: ik heb nu een Popcornhour A110 staan (eigenlijk een HDX1000, is hetzelfde) en daarin zit een 2TB WD 20EARS schijf. Hierop staan allerlei films en series. Ik wil die WD schijf eigenlijk ook in de NAS stoppen, echter moet ik dan wel eerst alle data eraf halen omdat ik anders alles kwijt ben.

De twee Samsung schijven draaien nu als basic volumes, omdat ik van daaruit de meeste mogelijkheden heb mbt RAID configuraties.

Ik ben begonnen met het kopiëren van de films van de mediaspeler naar de NAS (allebei bekabeld aangesloten, gigabit netwerk). Dit deed ik via mijn Mac en hij gaf aan dat het 94 uur zou duren. Vond ik wat teveel ;)! Ik bedenk me nu: omdat ik die kopieeropdracht heb gegeven op mijn Mac, verloopt alle data dan ook via mijn Mac? In dat geval snap ik dat het traag gaat.

Hoe kan ik het beste dus al die zooi overzetten?

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
sleepwalkerbe schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 10:26:
[...]

Uitpakken kan perfect maar repairen , nee dat raad ik af. Als je gbit netwerk of 100mbit liggen hebt kan je trouwens perfect repairen over netwerk , wat heeeeeeeeeel wat tijd bespaart!

Over printers en andere usb devices heb ik geen flauw idee aangezien ik die niet gebruik 8 TB lijkt me genoeg en printen hoeft niet :)

Patchen van LCC was heel simpel , al meermaals correct besproken in dit topic. USB boot diskje maken , wdidle3 uitvoeren en de correcte instellingen erop gooien. Klaar is kees! Men LCC is perfect volgens smart (200 ish na 1 maand en kan probleemloos tot 200k dacht ik .... )

Disk per disk er bij gooien voor raid 5 gaat wel problemen opleveren gok ik aangezien raid 5 weer al je disks moet formatteren. Kan iemand dit ff bevestigen of tegenspreken want ik wil geen foute informatie voorzien!
Dat repairen vind ik geen probleem, op het moment dat ik via mijn computer de NAS benader, en het repairen start, gebruikt hij de processorkracht van de PC hiervoor?

Ik ben erachter gekomen dat ik gisteren de verkeerde zoektermen heb gebruikt voor het patchen van LCC, het is me nu een stuk duidelijker geworden, het lijkt niet ingewikkeld te zijn. Het lijkt me dus ook niet zo te zijn dat ik mijn eigen HDD hoef te ontkoppelen (dit is een seagate), wanneer ik de patch uit wil voeren (nogmaals, ik heb een externe eSATA aansluiting op de front van mijn PC).

Ik was ook bang voor data-verlies als ik uit zou breiden. Dat is natuurlijk iets wat ik koste wat het kost wil voorkomen. Is het niet zo, dat wanneer ik de Synology Hybrid Raid-functie gebruik, data-verlies kan voorkomen i.c.m. het disk-voor-disk uitbreiden? Als iemand daar een antwoord op heeft, graag.
Natuurlijk ga ik zelf ook nog op zoek, op de Synology-site staat een uitleg, maar het is mij niet altijd even duidelijk...

Nogmaals bedankt voor je heldere antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 02:13
Sluuz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:38:
Gisteren een 411j aangeschaft samen met twee keer een Samsung F4EG HD204UI.

Harde schijven laten updaten bij de webshop waar ik het kocht en gisteren ingebouwd. Ding werkt prima, maar moet me er nog goed in gaan verdiepen.
...
Welke shop was dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:59

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik gok streambox.nl ;) Heb daar zelf een qnap gekocht.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Sluuz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:38:
Hoe kan ik het beste dus al die zooi overzetten?
De smb share van je mediaplayer mounten op je nas.
En dan vervolgens via webmanagement de boel overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

job schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:47:
[...]

Volgens mij gaat dat nog steeds redelijk traag (4-5 MB/s) gezien de beperking van de mediaplayer. Wellicht via USB aansluiten op je NAS en dan overpompen? Dat gaat van en naar pc ook het snelste, dus lijkt me voor een NAS ook goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Mr.Myst schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 12:41:
[...]

Dat repairen vind ik geen probleem, op het moment dat ik via mijn computer de NAS benader, en het repairen start, gebruikt hij de processorkracht van de PC hiervoor?

Ik ben erachter gekomen dat ik gisteren de verkeerde zoektermen heb gebruikt voor het patchen van LCC, het is me nu een stuk duidelijker geworden, het lijkt niet ingewikkeld te zijn. Het lijkt me dus ook niet zo te zijn dat ik mijn eigen HDD hoef te ontkoppelen (dit is een seagate), wanneer ik de patch uit wil voeren (nogmaals, ik heb een externe eSATA aansluiting op de front van mijn PC).

Ik was ook bang voor data-verlies als ik uit zou breiden. Dat is natuurlijk iets wat ik koste wat het kost wil voorkomen. Is het niet zo, dat wanneer ik de Synology Hybrid Raid-functie gebruik, data-verlies kan voorkomen i.c.m. het disk-voor-disk uitbreiden? Als iemand daar een antwoord op heeft, graag.
Natuurlijk ga ik zelf ook nog op zoek, op de Synology-site staat een uitleg, maar het is mij niet altijd even duidelijk...

Nogmaals bedankt voor je heldere antwoord!
Zoals jij het zegt , met je pc via de samba/nfs share die repair doen gebeurt idd via de CPU van jouw pc (kijk maar naar je network usage) en gaat vrij vlug , dacht kwartiertje voor 9 gig over 100mbit

[ Voor 30% gewijzigd door sleepwalkerbe op 07-01-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 14:21
Exirion schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:03:
[...]

Ik gok streambox.nl ;) Heb daar zelf een qnap gekocht.
Nope, dat is www.sww.nl. Zit in Zoetermeer. Ook te vinden in de pricewatch.
job schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:47:
[...]

XXlerator schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:57:
[...]

Volgens mij gaat dat nog steeds redelijk traag (4-5 MB/s) gezien de beperking van de mediaplayer. Wellicht via USB aansluiten op je NAS en dan overpompen? Dat gaat van en naar pc ook het snelste, dus lijkt me voor een NAS ook goed te doen.
Ik denk dat dat mounten van de mediaplayer op de NAS vrij traag gaat ja. De mediaplayer is sowieso geen kei in alles behalve video afspelen.
Bedankt voor de tip, ik ga de USB methode uitproberen. De schijf in de mediaplayer is EXT3 geformatteerd, dus ik hoop dat de NAS dat kan lezen.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankRicard
  • Laatst online: 02:13
Sluuz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:
Nope, dat is www.sww.nl. Zit in Zoetermeer. Ook te vinden in de pricewatch.
Bedankt, maar het is al niet meer nodig, ik zag net dat 4launch de F3 weer op voorraad heeft, dus ik heb die gewoon besteld. Die zit er al 1 in mijn 210j en dat is tenminste een schijf waar ik geen updates voor nodig heb en zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A_to_the_S
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 09:45
Ik zit er erg over na te denken om de Synology DS110j aan te schaffen met de Samsung EcoGreen F4EG, 2TB. Dan heb ik voor ongeveer 200 euro een leuke nas.

Ik heb nog wel een vragen, waar ik het antwoord niet op heb kunnen vinden.
De DS110j heeft slechts 1 bay voor een HDD. Is het mogelijk om later nog een RAID opstelling te maken door een externe HDD aan te sluiten op de USB-port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik heb het probleem met het verbinden via internet weten te localiseren:
Mijn Fritz!box staat goed ingesteld en dat werkt prima zo.

Maar...
Het blijkt dat mijn NAS na een tijdje in slaap valt en niet meer wakker wordt zonder de powerknop te gebruiken om opnieuw op te starten.
Ik heb op dit moment 2 Samsung F4EG 2TB schijven in het systeem zitten. De hibernation staat standaard op 20 minuten.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Dat zal niet werken, je kan enkel raids maken met de volumes die intern zitten maar 100% zeker weten doe ik dat niet :)

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:05
Ik heb nu iets meer dan een week een 1511+ samen met 4x Samsung 2TB HDD Sata 3,5" HD203WI in Raid 5 +hot spare.

Gaat lekker. Via gigabit (Linksys E3000 met DD-WRT) aangesloten. Nu nog een instelbare switch zodat 802.3ab (Link Aggregation) gebruikt kan worden.

Torrents gaan goed, net als NZB.

Gemiddelde data overdracht via WiFi (g) is ongeveer 2.5MB/s (iStat), bedraad rond de 30MB/s.

Ik denk dat de hdd (500GB, 5400rpm) in mijn MBP 2.16 de beperkende factor is.

Een 1511+ is een beetje overkill voor mijn huidige situatie, voornamelijk TimeMachine en data-opslag met toegang via internet. Ik heb ook mijn iTunes bibliotheek verplaats naar de nas, werkt ook goed. Gewoon itunes laten weten dat de bibliotheek ergens anders staat. Al mijn muziekjes staan er trouwens in apple AAC op.

Maar ik wilde voorbereid voor mijn toekomst plannen >:) om dan films/series etc te kunnen streamen via "iets (liefst een mac Mini)" naar mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RAID via usb werkt niet, eventueel via de e-sata aansluiting kan je poging wagen, maar de kans is klein dat dat lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Sluuz schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:
Ik denk dat dat mounten van de mediaplayer op de NAS vrij traag gaat ja. De mediaplayer is sowieso geen kei in alles behalve video afspelen.
Bedankt voor de tip, ik ga de USB methode uitproberen. De schijf in de mediaplayer is EXT3 geformatteerd, dus ik hoop dat de NAS dat kan lezen.
Ben benieuwd of het lukt, dan kan ik het binnenkort zelf ook op die manier doen met m'n HDX1000 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
Kan je met de Synology DS110J ook rechtstreeks (HD)films naar je TV streamen, of moet er nog een apparaat tussen? En wat voor kabel moet er dan tussen de TV en de NAS, of gaat dit draadloos? Kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

maurice22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 10:44:
Kan je met de Synology DS110J ook rechtstreeks (HD)films naar je TV streamen,
Nee. Alleen wanneer je tv een mediaspeler ingebouwd heeft of DLNA ondersteunt kan dit rechtstreeks.
of moet er nog een apparaat tussen?
Media speler zoals een popcornhour wanneer de TV geen DLNA heeft
En wat voor kabel moet er dan tussen de TV en de NAS, of gaat dit draadloos?
Als je tv DLNA ondersteunt zit er tussen de TV en NAS een netwerkkabel of draadloos (mits de tv dit ondersteunt).

Heeft de TV geen DLNA dan gaat het met netwerkkabel bedraad/draadloos van de NAS naar een mediaspeler en de media speler zit met HDMI aan de TV
[/quote]

Overigens moet je dan opletten of je TV naast DLNA ook bestandformaten (avi, vob, mkv......) ondersteunt.

[ Voor 9% gewijzigd door wontcachme op 08-01-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
Bananenspin schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 10:46:
[...]

Dit moet je zelf ff instellen via linux commands (kind kan de was doen) maar ja
ga er vanavond maar eens rustig voor zitten om nzb get hier ook draaiend te krijgen. Sabnzbd komt niet verder dan 4MBs op de 120mbitlijn van ziggo hier.
Heb ff kort de tutorial bekeken maar kind kan de was doen :/ ziet er vrij ingewikkeld uit, maar wel een uitdaging. alleen kan dat me nachtrust voor komende nacht nog wel eens in gevaar brengen, want meestal kan ik pas stoppen als het goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
redbullgsxr schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:58:
[...]

ga er vanavond maar eens rustig voor zitten om nzb get hier ook draaiend te krijgen. Sabnzbd komt niet verder dan 4MBs op de 120mbitlijn van ziggo hier.
Heb ff kort de tutorial bekeken maar kind kan de was doen :/ ziet er vrij ingewikkeld uit, maar wel een uitdaging. alleen kan dat me nachtrust voor komende nacht nog wel eens in gevaar brengen, want meestal kan ik pas stoppen als het goed werkt.
Ok, als het lukt zou het geweldig zijn als je een handleiding hiervoor kan maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maurice22
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-08 12:14
wontcachme schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:30:
[...]

Nee. Alleen wanneer je tv een mediaspeler ingebouwd heeft of DLNA ondersteunt kan dit rechtstreeks.

[...]

Media speler zoals een popcornhour wanneer de TV geen DLNA heeft

[...]

Als je tv DLNA ondersteunt zit er tussen de TV en NAS een netwerkkabel of draadloos (mits de tv dit ondersteunt).

Heeft de TV geen DLNA dan gaat het met netwerkkabel bedraad/draadloos van de NAS naar een mediaspeler en de media speler zit met HDMI aan de TV
[/quote]

Overigens moet je dan opletten of je TV naast DLNA ook bestandformaten (avi, vob, mkv......) ondersteunt.
Ik was ook aan het kijken naar een nieuwe TV, de Samsung LE40C630. Deze heeft DLNA en er staat bij dat hij via USB rechtstreeks alle belangrijkste bestandsformaten, zoals AVI, WMV, MPEG, MP4, VOB kan afspelen (dus ik neem ook aan via DLNA).

De bedoeling was hoofdzakelijk dat ik media naar de tv kan streamen. Maar het leek mij ook wel handig dat ik het kan gebruiken om te downloaden en als webserver kan gebruiken. Raad je mij aan om dan alsnog voor een mediaspeler te gaan, of zal deze NAS in mijn situatie voldoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daftz
  • Nu online
redbullgsxr schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 11:58:
[...]

Bij mij is sabnzbd ook "traag" sinds een maandje of 2. Ik zit ook bij Ziggo (120mbit), en vraag me af of het aan sabnzbd ligt... zie mijn reactie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

maurice22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:18:
[...]

Ik was ook aan het kijken naar een nieuwe TV, de Samsung LE40C630. Deze heeft DLNA en er staat bij dat hij via USB rechtstreeks alle belangrijkste bestandsformaten, zoals AVI, WMV, MPEG, MP4, VOB kan afspelen (dus ik neem ook aan via DLNA).

De bedoeling was hoofdzakelijk dat ik media naar de tv kan streamen. Maar het leek mij ook wel handig dat ik het kan gebruiken om te downloaden en als webserver kan gebruiken. Raad je mij aan om dan alsnog voor een mediaspeler te gaan, of zal deze NAS in mijn situatie voldoen?
Ik denk dat je dan even goed moet kijken naar welke formaten ondersteund worden en welke jij af wilt kunnen spelen. MKV is bijvoorbeeld ook populair, maar meer in het illegale circuit. Tv's zullen dat dan wellicht niet ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

maurice22 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:18:
[...]

Als je downloaden + webserver + opslag wilt zou ik voor een NAS gaan. Je zou kunnen proberen wat de tv ondersteunt vervolgens door simpelweg te testen wat werkt (mkv zie ik er niet bij staan en dat is zeer populair voor HD tv rips/HD films). Ik zie ook geen ondersteuning voor Blu-ray rips (AVCHD) dus dat zou je mogelijk ook missen.

Je kan dan later nog een mediaspeler nemen mochten er dingen die je gebruikt niet ondersteunt worden (door de tv). Kwestie van de LAN kabel in de media speler doen ipv de TV en een HDMI kabel eraan hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn Synology DS 211 NAS met 2 harde Samsung schijven (EcoGreen F4EG. 2TB | HD204UI).
Schijf 2 geeft een foutmelding bij HDD beheer: smart status abnormaal. Kijk ik bij Smart informatie dan zie ik bij 3 Spin up time: in the past.

Wat veroorzaakt deze fout en hoe verhelp ik het ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 14:30:
Ik heb een probleem met mijn Synology DS 211 NAS met 2 harde Samsung schijven (EcoGreen F4EG. 2TB | HD204UI).
Schijf 2 geeft een foutmelding bij HDD beheer: smart status abnormaal. Kijk ik bij Smart informatie dan zie ik bij 3 Spin up time: in the past.

Wat veroorzaakt deze fout en hoe verhelp ik het ?
Hier je probleem met een fix als ik me niet vergist http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=19&t=31364

[ Voor 3% gewijzigd door wontcachme op 08-01-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullgsxr
Daftz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:21:
[...]

Bij mij is sabnzbd ook "traag" sinds een maandje of 2. Ik zit ook bij Ziggo (120mbit), en vraag me af of het aan sabnzbd ligt... zie mijn reactie hier
schijnt idd aan sabnzbd te liggen. via google ben ik verschillende klachten tegen gekomen waarbij duidelijk blijkt dat het downloaden met sabnzbd niet op full speed gebeurt. Maar helaas geen oplossingen, want buiten het feit dat downloaden niet op max snelheid gaat werkt het verder prima.
vanavond maar even proberen met nzb get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Rhapsody schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 13:55:
[...]
Ik denk dat je dan even goed moet kijken naar welke formaten ondersteund worden en welke jij af wilt kunnen spelen. MKV is bijvoorbeeld ook populair, maar meer in het illegale circuit. Tv's zullen dat dan wellicht niet ondersteunen.
Moderne samsung tv's spelen gewoon mkv's af. Daar kan je hier: [LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14 meer over vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 08-01-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m4yall
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:28
Na enige tijd dit topic te hebben gevolgd een paar maanden geleden een DS210j gekocht met 1 schijf van 1TB. toch een 210 gekocht zodat er later nog een schijf bij in kan :)

Tot gisteren geen enkel probleem gehad. Gisteren was ineens alle firmware verdwenen. De NAS was niet te vinden in het netwerk en ik moest via de Synology Assistant de firmware opnieuw installeren. Zo gezegd, zo gedaan hij werkt weer.

Is dit een bekend 'probleem'? Als hij het nu gewoon blijft doen, is het best maar als het vaker voorkomt lijkt het me niet helemaal goed te zitten..

Alleen de PS3 heeft nu nog wat troubles met de mediaserver, maar dat is hopelijk met een indexatie ook opgelost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSlayer

GSlayer

Weet niet zeker of dit hier thuishoort,

Ik heb dus sinds kort een DS-411j icm 2x Samsung F4EG 2TB.
Heb de HDD's gelijk in de NAS gestopt, raid-0 aangemaakt en begonnen met volproppen met data.

Nu lees ik dat er een nogal belangrijke patch beschikbaar is voor de harde schijven.

Heb daarover 2 vraagjes.
1. Die patch, kan ik die toepassen mét behoud van alle data ?

De schijven moeten aan mijn desktop worden gehangen, om vervolgens in DOS de patch toe te passen.

2. De HDD's draaien in Raid-0 op de NAS, kan ik de NAS gewoon afsluiten, de HHD's eruit halen, om ze vervolgens 1 voor 1 aan mijn desktop te hangen om te patchen, of verklooi ik hiermee de data ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witteveder
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-08 20:12
GSlayer schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:47:
Weet niet zeker of dit hier thuishoort,

Ik heb dus sinds kort een DS-411j icm 2x Samsung F4EG 2TB.
Heb de HDD's gelijk in de NAS gestopt, raid-0 aangemaakt en begonnen met volproppen met data.

Nu lees ik dat er een nogal belangrijke patch beschikbaar is voor de harde schijven.

Heb daarover 2 vraagjes.
1. Die patch, kan ik die toepassen mét behoud van alle data ?

De schijven moeten aan mijn desktop worden gehangen, om vervolgens in DOS de patch toe te passen.

2. De HDD's draaien in Raid-0 op de NAS, kan ik de NAS gewoon afsluiten, de HHD's eruit halen, om ze vervolgens 1 voor 1 aan mijn desktop te hangen om te patchen, of verklooi ik hiermee de data ?
Dat was toch alleen voor WD schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

witteveder schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 18:14:
[...]

Dat was toch alleen voor WD schijven?
Nope. Die hebben een LLC probleem (en dos firmware update). De Samsung's hebben een firmware patch klaarstaan en een synology patch voor het opstartprobleem bij schijf 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Weet iemand een methode om het 'checken' van torrents in de Download Manager uit te schakelen? Dat duurt meestal langer dan het downloaden zélf. 8)7 Het gebeurt niet altijd, maar ook nu is er weer een bestand van 500MB al een uur of 4 aan het checken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 16:30
Sinds vandaag heb ik een DS211j met 2 Samsung HD154UI schijven draaien. Het werkt tot nu toe allemaal goed echter bij SABnzbd+ kom ik er niet helemaal uit.

Ik wil middels de categorieën de voltooide downloads automatisch in de (door DSM aangemaakte) /music en /videos folders plaatsen.
De categorieën zijn gebaseerd op de 'map voor verwerkte downloads'. Deze staat ingesteld op /volume1/.
Bij de categorieën geef ik dan als mappen /music en /videos in. Je zou toch verwachten dat de downloads in /volume1/music/ terechtkomen? Toch worden ze in /music en /videos geplaatst.
Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Msniekers schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:44:
Sinds vandaag heb ik een DS211j met 2 Samsung HD154UI schijven draaien. Het werkt tot nu toe allemaal goed echter bij SABnzbd+ kom ik er niet helemaal uit.

Ik wil middels de categorieën de voltooide downloads automatisch in de (door DSM aangemaakte) /music en /videos folders plaatsen.
De categorieën zijn gebaseerd op de 'map voor verwerkte downloads'. Deze staat ingesteld op /volume1/.
Bij de categorieën geef ik dan als mappen /music en /videos in. Je zou toch verwachten dat de downloads in /volume1/music/ terechtkomen? Toch worden ze in /music en /videos geplaatst.
Wat doe ik fout?
En als je doet /volume1/music/ voor muziek en /volume1/video voor video invullen bij categorien?

Op jouw manier zonder de /volume1/ telkens te doen moet je de / weglaten voor music en video. Dus alleen de naam.

[ Voor 6% gewijzigd door wontcachme op 08-01-2011 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

Sm0keZ

Ja, wie anders...

Daftz schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 12:21:
[...]

Ik ben bang dat je gelijk hebt. 120MBit Ziggo op 120MBit i-telligent usenet. Op m'n PC haalt newleecher de 14MB/sec. Downloadcenter van m'n DS211 gaat tot zo'n 8MB/sec. Vervolgens SABNZBD erop gegooid, maar de snelheid ging er niet bepaald uit vooruit. 4,5MB/sec max :')

Downloaden doe ik dus wel weer met de PC als ik 'even snel' een film wil downloaden :)

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0keZ
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 14:20

Sm0keZ

Ja, wie anders...

De transfersnelheid tussen m'n pc en DS211 is niet wat ik er van verwacht had.

M'n PC (E6600, 4GB, OCZ VertexII SSD) heeft lees en schrijfsnelheden van boven de 250MB/s. Vervolgens staat deze via een TP-Link gigabitrouter (met de juiste bekabeling) gekoppeld aan de DS211, waar een WD 2TB schijfje (staat op de compatibility-list) in zit. Filesharing gebeurt gewoon via SMB.

Het kopieren van NAS naar PC haalt zo'n 64MB/sec.
Het kopieren van PC naar NAS komt niet verder dan 45MB/sec.

Hoewel behoorlijk wat sneller is dan ik ben gewend, had ik eigenlijk verwacht dat dit tussen de 85-90MB/sec zou liggen.

Had ik te hoge verwachtingen of doe ik gewoon iets fout? :)

There are 11 different people; those who can read binary and those who can't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Sm0keZ schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:02:

M'n PC (E6600, 4GB, OCZ VertexII SSD) heeft lees en schrijfsnelheden van boven de 250MB/s. Vervolgens staat deze via een TP-Link gigabitrouter (met de juiste bekabeling) gekoppeld aan de DS211, waar een WD 2TB schijfje (staat op de compatibility-list) in zit. Filesharing gebeurt gewoon via SMB.

Hoewel behoorlijk wat sneller is dan ik ben gewend, had ik eigenlijk verwacht dat dit tussen de 85-90MB/sec zou liggen.

Misschien de performance specs ff lezen: http://www.synology.com/enu/products/2bay_perf.php :+ De upload is gewoon goed alleen de download zou nog wat sneller moeten kunnen zo te zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-09 16:30
wontcachme schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 21:06:
[...]

En als je doet /volume1/music/ voor muziek en /volume1/video voor video invullen bij categorien?

Op jouw manier zonder de /volume1/ telkens te doen moet je de / weglaten voor music en video. Dus alleen de naam.
Ik moest inderdaad de / weglaten bij de categorieën :)
En goed opletten met hoofd- en kleine letters, als je folder music heet en je vult Music in dan werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
@Sm0keZ

Jumbo Frames op 9000 op de pc en nas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-08 13:37

Murk

Is this thing on?

Sm0keZ schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 22:02:

Heb ook dergelijke problemen met mijn DS110j, al dan niet op een iets andere schaal. Mijn router gaat nog maar tot 100Mbit dus ik verwacht ook niet meer dan 10 MB/s transfer van nas naar pc. Maar zowel vanuit filestation als de GUI kan ik maximaal met 3 MB/s bestanden overzetten van nas naar pc (mbv firefox). En zodra ik ook maar enigszins gebruik maak van mijn NAS tijdens het downloaden, zakt het terug naar 1-2.

"There are two hard things in computer science: cache invalidation, naming things, and off-by-one errors."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de DS1010+ besteld (is op vooraad), heb hier 4 WDEARS 2TB liggen, deze met wdidle3 alvast op 300 sec gezet, en met diskpart leeggemaakt, dus zo zouden ze klaar moeten zijn voor inbouw in de nieuwe Nas die eraan komt.

Nu heb ik hier ook nog een WDEARS 1TB liggen, ik overweeg om die er ook in te plaatsen, maar voor welke Raid zal ik dan kiezen, of is Synology Hybrid RAID de enige oplossing met deze keuze van 5 schijven waarvan er dan eentje verschillend is van grootte .

En hoeveel opslagruimte zal ik dan ter beschikking krijgen.

Andere aanbevelingen zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

Als je die 1TB schijf wilt gebruik is SHR een vereiste anders dan gaat de raid zich aanpassen aan de maximale grote van de 1TB schijf (wat in jou geval resulteert in heel veel ongebruikte schijfruimte :))

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w.l
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 31-05 23:40

w.l

Is het niet makkelijker om de 4 WDEARS 2TB in RAID te draaien en die WDEARS 1TB gewoon als aparte schijf in je DS1010+? Dan kan je nog zien wat je ermee doet (download disk, extra back-up, ...)

Overigens zou je volgens het onderstaande plaatje met SHR 4 TB + 3 TB = 7 TB storage krijgen.

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2hd6vqu.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een goed idee, overigens zou Synology Hybrid RAID als ik diverse forums bezoek trager zijn dan RAID 5.
Nu laat ik die 1010+ wel graag zijn power tonen, je betaalt er toch nogal wat voor, om hem dan meteen een stok in de wielen te steken.

Dus
4x 2TB in Raid 5 = 6TB
4x 2TB + 1TB in Raid Hybrid = 7TB

Anders nog een 2TB bijkopen

Dat zou dan

5x 2TB in Raid 5 = 8TB zijn

Correct me if wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C@SP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 15:01

C@SP

Biertje ??

Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:25:
Ik heb vandaag de DS1010+ besteld (is op vooraad), heb hier 4 WDEARS 2TB liggen, deze met wdidle3 alvast op 300 sec gezet, en met diskpart leeggemaakt, dus zo zouden ze klaar moeten zijn voor inbouw in de nieuwe Nas die eraan komt.

Nu heb ik hier ook nog een WDEARS 1TB liggen, ik overweeg om die er ook in te plaatsen, maar voor welke Raid zal ik dan kiezen, of is Synology Hybrid RAID de enige oplossing met deze keuze van 5 schijven waarvan er dan eentje verschillend is van grootte .

En hoeveel opslagruimte zal ik dan ter beschikking krijgen.

Andere aanbevelingen zijn welkom.
Heb je bewust de 1010+ genomen en niet de 1511+?

"If you can't convince people with arguments, dazzle them with bullshit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, de 1010+ heb ik bewust genomen, is nu eigenlijk al overkill voor hier, maar denk wel dat ik er een flinke poos mee weg kan.

Heb voornamelijk veel opslagruimte vandoen voor video opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 13:57
Ik had graag eens geweten welke snelheden ik zou kunnen halen met mijn toekomstige NAS.

Als ik het goed heb verstaan zijn volgende factoren hierin bepalend:
- R/W-snelheid NAS zelf (DS211j in dit geval)
- R/W harde schijf van host
- Capaciteit lokaal netwerk (router)

Aangezien ik in België woon heb ik momenteel nog een standaard router die door mijn ISP (Belgacom, voor de belgische tweakers) werd geleverd. Van dit toestel vind ik niet meteen specificaties dus weet ik niet of ik over een 10/100 of 100/1000-netwerk beschik. Tussen mijn router en hosts staat er ook nog een D-Link switch, dus deze zal ook wel rol spelen denk ik.

Enige manier waarop ik deze zaken kan terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

SanderH_ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:19:
Ik had graag eens geweten welke snelheden ik zou kunnen halen met mijn toekomstige NAS.

Als ik het goed heb verstaan zijn volgende factoren hierin bepalend:
- R/W-snelheid NAS zelf (DS211j in dit geval)
- R/W harde schijf van host
- Capaciteit lokaal netwerk (router)

Aangezien ik in België woon heb ik momenteel nog een standaard router die door mijn ISP (Belgacom, voor de belgische tweakers) werd geleverd. Van dit toestel vind ik niet meteen specificaties dus weet ik niet of ik over een 10/100 of 100/1000-netwerk beschik. Tussen mijn router en hosts staat er ook nog een D-Link switch, dus deze zal ook wel rol spelen denk ik.

Enige manier waarop ik deze zaken kan terugvinden?
Je modem zal geen rol spelen wanneer je de pc's en NAS op de switch aansluit. Die regelt dan de communicatie tussen de clients die eraan zitten. De snelheid onder optimale omstandigheden kun je vinden op de synology site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
wontcachme schreef op zondag 09 januari 2011 @ 21:31:
[...]

Je modem zal geen rol spelen wanneer je de pc's en NAS op de switch aansluit. Die regelt dan de communicatie tussen de clients die eraan zitten. De snelheid onder optimale omstandigheden kun je vinden op de synology site.
De snelheid onder optimale omstandigheden zegt me eerlijk gezegd niets. Ik zou graag een realistische voorspelling hebben van de snelheden die ik hier zal kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

SanderH_ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:20:
[...]

De snelheid onder optimale omstandigheden zeggen me eerlijk gezegd niets. Ik zou graag een realistische voorspelling hebben van de snelheden die ik hier zal kunnen halen.
Dat ligt aan de pc, HD's pc, netwerkkaart, bekabeling, gebruikte HD's in de NAS, switch, instellingen, jumbo frames gebruik enz...... Zonder meer specs is daar niks zinnigs over te zeggen.

[ Voor 30% gewijzigd door wontcachme op 09-01-2011 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
wontcachme schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:21:
[...]

Dat ligt aan de pc, HD's pc, netwerkkaart, bekabeling, gebruikte HD's in de NAS, switch, instellingen, jumbo frames gebruik enz...... Zonder meer specs is daar niks zinnigs over te zeggen.
  • Gebruikte HD's in NAS (RAID 1): Samsung F2 1.5TB
  • Gebruikte HD in desktop: Samsung F3 500GB
  • Netwerkkaart desktop: Atheros AR8121/AR8113/AR8114 PCI-E Ethernet Controller (onboard maw)
  • Bekabeling: standaard UTP-kabel
  • Switch: 8-port 10/100M Nway switch hub
  • Router: Geleverd door ISP, specificiaties vind ik niet terug

[ Voor 11% gewijzigd door SanderH_ op 09-01-2011 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 19:45:
Ja, de 1010+ heb ik bewust genomen, is nu eigenlijk al overkill voor hier, maar denk wel dat ik er een flinke poos mee weg kan.
Waarom heb je niet gekozen voor de 411+ (stuk goedkoper, 1 schijf minder) of de 1511+ (20 euro duurder, iets snellere cpu)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

SanderH_ schreef op zondag 09 januari 2011 @ 22:36:
[...]
  • Gebruikte HD's in NAS (RAID 1): Samsung F2 1.5TB
  • Gebruikte HD in desktop: Samsung F3 500GB
  • Bekabeling: standaard UTP-kabel
  • Switch: 8-port 10/100M Nway switch hub
  • Router: Geleverd door ISP, specificiaties vind ik niet terug
Dan ga je maximaal 12.5MB/s (100mbit is maximaal 12.5MB/s) krijgen. Dat is onder perfecte omstandigheden zonder verliezen in kabels etc....Hierbij is de switch + bekabeling de limiterende factor. Wil je sneller dan moet je een gigabit switch nemen en cat5e of cat6 bekabeling.

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 09-01-2011 22:42 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.