Bedankt voor je uitgebreide post. Dit overtuigt mij nog maar eens van het feit dat een DS411j voor mij de juiste keuze is. Het is fijn om te lezen dat alles makkelijk instelbaar is, dit gaat mijn eerste NAS worden, en hoewel ik mezelf niet als IT-leek beschouw, ben ik toch zeker ook geen kenner, vooral niet op dit gebied.
Het gaat mij er uiteindelijk vooral om dat ik met deze NAS goed kan downloaden (op dit moment 20mbit, dus dat moet geen probleem geven), repairen en unpacken moet ook op de NAS gaan gebeuren. Wat dan wel fijn zou zijn, is dat er tegelijkertijd probleemloos gestreamd kan worden naar een mediaplayer. Dat het unpacken/repairen dan wat langer duurt, maakt mij niks uit.
Ook wil ik mijn printer (via de USB-poorten van de NAS) delen in het netwerk. Mijn type printer staat nog niet in de lijst met ondersteunde printers, maar in de unofficiële lijst op de Synology-site staan ook een aantal printers van hetzelfde merk, waarschijnlijk moet dit wel gaan werken.
Ik ben me gaan verdiepen in de keuze voor de HDD's, waar ik nog niet uit ben. Ik neig naar de Samsung F4's, maar met WD heb ik ook goede ervaringen. Ik ben ervan op de hoogte dat bij beide HDD's een patch uitgevoerd zou moeten worden, hier ben ik wel een beetje huiverig voor.
Hoe ging dat uitvoeren van de patch bij jou in werking? Moet ik de standaard HDD in mijn pc ontkoppelen (ik heb wel de beschikking over een externe e-Sata aansluiting), omdat anders het patchen van de nieuwe HDD mis zou kunnen gaan?
Zijn je LCC-waarden na uitvoering van de patch verbeterd? Als in: Lopen de waarden nu niet snel op?
Mijn bedoeling is, om de NAS aan te schaffen met één of twee HDD's, en dan langzaam uit te breiden naar 4 HDD's, in RAID5. Dat is toch geen probleem lijkt me, ook al zou ik met één HDD beginnen?
Verder ben ik er (mede door je bericht) van overtuigd dat deze NAS voor mij perfect is, nogmaals bedankt!
[
Voor 2% gewijzigd door
Mr.Myst op 06-01-2011 20:24
. Reden: Vraag over LCC-waarden verduidelijkt ]