Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:23

Rhapsody

In Metal We Trust

Leech_NL schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:45:
[...]@Marketeer: Mijn 4 F4's zijn alle gepatched, maar bij de smart info staat bij de spinup tijden heel iets anders bij mij. 67/68 en de drempel 25.
Die waardes heb ik ook bij mijn disks:

Spin_up_time:
Disk 1: 67 - 67 - 25 - OK - 10087
Disk 2: 67 - 66 - 25 - OK - 10156
ieperlingetje schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:21:
ik heb ook 2x HD204UI draaien in RAID1, maar ik ga ze (nog) niet patchen. Heb ook dagelijks een backup draaien en als er 1 schijf fouten begint te geven zou het raar zijn dat de andere meteen volgt. Ik ga ze pas patchen als 1 van de 2 problemen geeft.
Wat voor firmware versies hebben jouw schijven?
De mijne hebben beide: 1AQ10001

[ Voor 36% gewijzigd door Rhapsody op 22-01-2011 13:56 . Reden: Vraagje over de firmware ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
firmware versies van beide schijven is ook 1AQ10001. Ik heb ze begin december via ebay gekocht.

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

QuadrifoglioVerde schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 12:11:
[...]

Zeker dat je MBP niet de bottleneck is?
Dat zou eventueel kunnen, al heb ik in mijn MBP een Intel Postville X25-M 160GB SSD steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-09 15:13
Bij mijn gepatchte F4's:

Spin_up_time:
Disk 1: 68 - 67 - 25 - OK - 9930
Disk 2: 68 - 67 - 25 - OK - 9903

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Leech_NL schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 11:45:
[...]
@Marketeer: Mijn 4 F4's zijn alle gepatched, maar bij de smart info staat bij de spinup tijden heel iets anders bij mij. 67/68 en de drempel 25.
Ik heb geen F4's maar de Seagate 2TB ST32000542AS CC35

Ben beetje bang dat er toch iets gek mee is, is SMART de enige check die je kan doen om te checken of de HDD goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:50

wontcachme

You catch me? No you wont

marketeer schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 16:14:
[...]

Ik heb geen F4's maar de Seagate 2TB ST32000542AS CC35

Ben beetje bang dat er toch iets gek mee is, is SMART de enige check die je kan doen om te checken of de HDD goed is?
Die rare waarden bij de Seagate schijven horen zo. Ik heb er ook drie van. Je moet alleen kijken naar de "bewerkte" waarden. En checken alleen met SMART of seagate tools. Je kan hem moeilijk openschroeven en met een loop gaan kijken :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:05
marketeer schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 10:09:
[...]

Schijf1 Die nog OK is
[afbeelding]

Schijf2 Die de Error gaf
[afbeelding]

Of dit goed is of niet geen idee, snap niet veel van deze waardes to be eerlijk

Na de uitgebreide smart test gaf ie NORMAAL aan en ben ik het volume weer aan het terugzetten in de RAID opstelling. Gaat dus weer uurtje of 6 duren :-s

Nu maar hopen dat alles goed gaat.
Het enige wat mijn opvalt is het relatief grote verschil in power_cycle_count van de 2 schijven. Is de ene schijf 15 keer vaker opgestart? En het andere wat opvalt is reallocated_sector_count van 1. Waarschijnlijk heeft deze schijf 1 bad sector. Even in de gaten houden zou ik zeggen.

Of het toeval is weet ik niet maar de spin_up problemen van de HD204UI schijven vindt ook altijd plaats in bay2. Zou er toch niet iets goed zitten bij aansluiting 2 van de Synologies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 22-01-2011 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
pacificocean schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:18:
[...]

Het enige wat mijn opvalt is het relatief grote verschil in power_cycle_count van de 2 schijven. Is de ene schijf 15 keer vaker opgestart? En het andere wat opvalt is reallocated_sector_count van 1. Waarschijnlijk heeft deze schijf 1 bad sector. Even in de gaten houden zou ik zeggen.

Of het toeval is weet ik niet maar de spin_up problemen van de HD204UI schijven vindt ook altijd plaats in bay2. Zou er toch niet iets goed zitten bij aansluiting 2 van de Synologies?
De 2 schijven zijn op exact dezelfde momenten in de Synology gestopt. Dus het zou heel vreemd zijn als de een 2x zo vaak is opgestart als de ander, zou niet moeten kunnen lijkt me.

Zal de sector count in de gaten houden.

Wat me opvalt is dat ze verschillende connectoren hebben op drive 1 en 2 in de Synology. Niet qua type maar wel qua plastic ding waar ik de HDD in stop :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

pacificocean schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:18:
[...]

Die is gewoon goed volgens mij. Maar de bij het opspinnen moeten de schijven binnen bepaalde periode reageren. De update die er is van synology maakt die tijd langer volgens mij

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
marketeer schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 17:48:
[...]

De 2 schijven zijn op exact dezelfde momenten in de Synology gestopt. Dus het zou heel vreemd zijn als de een 2x zo vaak is opgestart als de ander, zou niet moeten kunnen lijkt me.

Zal de sector count in de gaten houden.

Wat me opvalt is dat ze verschillende connectoren hebben op drive 1 en 2 in de Synology. Niet qua type maar wel qua plastic ding waar ik de HDD in stop :-)
De power on hours zit ook 40 uur verschil in. Ik zou de verschillen tussen power waarden van de schijven ook in gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand hier al eens gehad dat bij het indrukken van de aanknop de NAS heel even aangaat, en direct weer uitvliegt? Het lampje op de voeding dimt even...

Zonder schijven start ie perfect. Stop ik de schijven daarna weer terug, werkt t wel. Ik dacht eerst dat ze er niet goed inzaten oid, maar dat is niet het geval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
Heb net NZBget op mijn Synology DS211j geïnstalleerd.
Was even een klusje maar het loopt qua resources een stuk beter dan Sabnzdb!!!

Nu heb ik nog 2 dingetjes die niet werken wellicht dat hier nog iemand suggesties heeft

- Uploaden van NZB bestand via webGUI geeft een error:

Error: Check the path and the permissions for the upload directory (option NzbDir)

- Aanpassen van bijvoorbeeld DestDir (Ik wil bestanden die klaar zijn verplaatsen naar een andere share) als ik op Save Changes klik krijg ik een grijze pagina

Iemand suggesties?

Update:
Heb het aanpassen van de DestDir nu via webgui gedaan maar daavoor moest ik nzbget.conf aanpassen naar 777 ipv 644 is dit wel de juiste handelswijze qua veiligheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 22:57
Ik heb SABnzbd werkend op m'n DS211J, echter heeft de ontwikkelaar van het script totaal onnodig die sabnzbd helper geschreven, tenminste voor DSM 3.0 dan.

De bouwer van het SABnzbd pakket voor Synlogy nassies verteld in z'n install howto dat er op de één of andere manier er een fout optreedt als je SABnzbd installeert, waarna het pakket zal pointen naar een niet bestaande map. Terwijl hij in z'n howto wel verteld dat je eerst door de config moet doorlopen. Dit betekend dat SABnzbd wel degelijk goed geïnstalleerd staat alleen point het pakket naar de interne install mappen en niet naar de shares.

Om dit eenvoudig op te lossen ga je, na het installeren van SABnzbd op de Synlogy NAS, naar de URL "http://hetIPvandeNas:9200" en vervolgens naar "Instellen" > "Mappen". Vervolgens kopieer je onder "Download map" heel simpel "../../../../../volume1/jouwDownloadMap". Het werkt omdat alle Synlogy nassies natuurlijk Linux bakkies zijn. Dit kan eventueel ook voor de andere mappen zoals de "Cache map". SABnzbd staat daarom wel degelijk geinstalleerd onder "/var/packages/sab2/target/sab" deze verwijzing kan je immers zien in "Mappen" in SABnzbd en benaderen via SSH. Dus voor DSM 3.0 ben je die SABnzbd helper totaal niet nodig.

Simpel maar't werkt:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:06
A) dan heb je niet goed genoeg gelezen, want het is geen fout maar basisfunctionaliteit die veel gebruikers anders willen zien
b) de helper kan nog veel meer, o.a. de bestanden van SABnzbd updaten, iets wat normaal een stuk lastiger is voor de gemiddelde gebruiker.

Iets wat jij niet gebruikt, hoeft niet meteen nutteloos te zijn.

En btw, ipv "../../../../../volume1/jouwDownloadMap", kun je gewoon "/volume1/jouwDownloadMap" gebruiken. Om met je eigen woorden te spreken: "Het werkt omdat alle Synlogy nassies natuurlijk Linux bakkies zijn."

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Juist

[ Voor 111% gewijzigd door Fjerpje op 23-01-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:21

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Antwoord op mijn verzoek om Airplay toe te voegen:

Thank you for contacting Synology. Regarding your question, Airplay support for both video and audio on the DiskStation has been added to our to do list for future feature plan. We value your feedback or suggestions, they are very important to us during the product developments process. We will continually make better products to fit our customer's need for tomorrow.

Zeer goed nieuws om te horen! Ben benieuwd.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
Groentenboer schreef op zondag 23 januari 2011 @ 08:04:
A) dan heb je niet goed genoeg gelezen, want het is geen fout maar basisfunctionaliteit die veel gebruikers anders willen zien
b) de helper kan nog veel meer, o.a. de bestanden van SABnzbd updaten, iets wat normaal een stuk lastiger is voor de gemiddelde gebruiker.

Iets wat jij niet gebruikt, hoeft niet meteen nutteloos te zijn.

En btw, ipv "../../../../../volume1/jouwDownloadMap", kun je gewoon "/volume1/jouwDownloadMap" gebruiken. Om met je eigen woorden te spreken: "Het werkt omdat alle Synlogy nassies natuurlijk Linux bakkies zijn."
Echter verwijzen de downloads bij mij nog steeds naar iets verkeerds. Ik heb het strict volgens het blog uitgevoerd en volgens mijn eigen manier alleen krijg gewoon de download niet geopend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:13

Nicap

Tsssk....

hmm, ik wilde graag WebDAV inschakelen op mijn 110j, maar hij geeft een error. Ik heb eens zitten kijken bij andere services, maar ook daar krijg ik errors.

Zo geeft het inschakelen van WebDAV: De bewerking is mislukt (899)
Het uitschakelen van Media Server geeft: De bewerking is mislukt (512)
SNMP inschakelen geeft: De bewerking is mislukt (152)

En ga zo maar door.
Hij geeft bij de Mediaserver wel aan dat hij bezig is met indexeren van bestanden. Dat heeft er volgens mij altijd al gestaan.
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
Ik zou iever zien dat ze TV Station zouden maken dan Airplay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 10:16

Edmin

Crew Council

get on my horse!

De afgelopen week heb ik wat zitten spelen met mijn 210j en hem ingesteld als iSCSI target. Werkt prima en het leek me een wat handigere oplossing dan gewoon een netwerkfolder aanmaken, omdat je meer vrijheid hebt met rechtensets. Helaas voorzie ik toch problemen in het benaderen vanuit meerdere initiators, dus ik ga weer terug naar de oude vertrouwde netwerkmap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Ik heb een 1511+ besteld met 15tb (5x3tb 7k3000 hitachi's). Ik ben benieuwd hoe hij presteert.
Gebruikt iemand de dual gigalan functionaliteit?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Edmin schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:35:
De afgelopen week heb ik wat zitten spelen met mijn 210j en hem ingesteld als iSCSI target. Werkt prima en het leek me een wat handigere oplossing dan gewoon een netwerkfolder aanmaken, omdat je meer vrijheid hebt met rechtensets. Helaas voorzie ik toch problemen in het benaderen vanuit meerdere initiators, dus ik ga weer terug naar de oude vertrouwde netwerkmap.
Ja, dat is volgens mij juist één van de eigenschappen van iSCSI en daarmee ook één van de nadelen. Alleen de initiator kan de map benaderen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Meerdere kunnen de map ook benaderen maar dan moet het filesystem het ondersteunen.
iSCSI is alleen jammer genoeg niet echt heel bruikbaar op de Syno omdat er geen lekkere backupmogelijkheid is en omdat ie niet echt compatible is met bijv ESX.
Dan ligt je hele NAS op zijn gat.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-09 15:48

remy007

Broodje Bakpao Helmond

multipasser schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:40:
Ik heb een 1511+ besteld met 15tb (5x3tb 7k3000 hitachi's). Ik ben benieuwd hoe hij presteert.
Ik gebruik de functionaliteit idd. Handig voor LAN1 op het interne netwerk, en LAN2 op de 'backbone'. Directe portforwarding naar de NAS via de router. Helaas is alleen de switch die daar nu achter zit 10/100MBIT, maar voldoende internet gaat toch niet sneller dan 1Mbit up.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:52
IndoBoy schreef op maandag 24 januari 2011 @ 01:10:
[...]

Ja, dat is volgens mij juist één van de eigenschappen van iSCSI en daarmee ook één van de nadelen. Alleen de initiator kan de map benaderen.
Niet per se. Meerdere initiators kan best, maar dan moet je ook een filesystem gebruiken dat hiervoor geschikt is.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
theMob schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:23:
Ik zou iever zien dat ze TV Station zouden maken dan Airplay :(
Tsja, toch zitten aan zo'n implementatie nog steeds best wat haken en ogen. Zoals "Hoe ver ga je?". Ga je ook regelmatig XMLTV updates versprijden voor EPG functionaliteit.Of moet de user daar toch zelf weer mee gaan vogelen, etc. etc.

Bovendien werkt ook nog steeds lang niet iedere tv-stick out of the box op Linux.

Overigens, zelf heb ik het inmiddels voor elkaar om "tvheadend" op m'n Synology DS209+II te draaien in combinatie met een http://www.sundtek.de tv-stickje. Het is nog niet 100% stabiel en het compilen en runnen moet vanwege een te oude Synology PowerPC-toolchain voorlopig nog onder een Debian-chroot (met een Debian die voor de E500V2 cpu is gebouwd) maar het werkt al aardig mooi :).

Als ik e.e.a. nog wat uitgekristaliseerd krijg maak ik er mss nog wel eens een howto voor. Maar om nou te zeggen dat TV eenvoudig en universeel te implementeren is.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
eymey schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:37:
[...]

Tsja, toch zitten aan zo'n implementatie nog steeds best wat haken en ogen. Zoals "Hoe ver ga je?". Ga je ook regelmatig XMLTV updates versprijden voor EPG functionaliteit.Of moet de user daar toch zelf weer mee gaan vogelen, etc. etc.

Bovendien werkt ook nog steeds lang niet iedere tv-stick out of the box op Linux.

Overigens, zelf heb ik het inmiddels voor elkaar om "tvheadend" op m'n Synology DS209+II te draaien in combinatie met een http://www.sundtek.de tv-stickje. Het is nog niet 100% stabiel en het compilen en runnen moet vanwege een te oude Synology PowerPC-toolchain voorlopig nog onder een Debian-chroot (met een Debian die voor de E500V2 cpu is gebouwd) maar het werkt al aardig mooi :).

Als ik e.e.a. nog wat uitgekristaliseerd krijg maak ik er mss nog wel eens een howto voor. Maar om nou te zeggen dat TV eenvoudig en universeel te implementeren is.....
Als dat ook op mijn DS109+ of DS508 gaat werken zou ik heel graag die howto zien :o

Maar Synology moet best in staat zijn een eigen DVB-T en een eigen DVB-S USB stick te maken die gegarandeerd werkt met de DiskStations. Desnoods een deal sluiten met TerraTec ofzo. Het is gewoon een hele logische functie voor een DiskStation, dat gaat verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Zijn er meer mensen die last hebben dat de HD204UI schijven niet meer hibernaten (spin-down) na de HDD patch en de DSM3.0-1379 patch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
theMob schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:02:
[...]

Als dat ook op mijn DS109+ of DS508 gaat werken zou ik heel graag die howto zien :o

Maar Synology moet best in staat zijn een eigen DVB-T en een eigen DVB-S USB stick te maken die gegarandeerd werkt met de DiskStations. Desnoods een deal sluiten met TerraTec ofzo. Het is gewoon een hele logische functie voor een DiskStation, dat gaat verkopen.
Mja logisch valt nog wel mee (tenzij ze de diskstation echt als een "anything-homeserver" willen gaan positioneren). Maar je blijft nog altijd zitten met dingen zoals conditional access die je op veel TV netwerken hebt, etc.

Bovendien, op het gebied van bestaande functionaliteit zijn er ook nog steeds veel verbeterpunten te noemen (ookal wordt het steeds beter).

edit: BTW, jouw 109+ en 509 hebben (helaas) ook de Freescale PPC cpu's. Dus dat wordt net zo'n hassle. Grote kans dat je het met andere modellen, die ARM of Intel X86 gebruiken, veel makkelijker voor elkaar krijgt omdat daar een nieuwe GCC cross-compiler bij zit.

Anyway, ik weet niet hoe handig je bent in Linux, maar anders kan ik je op z'n minst eens van de link voorzien naar de Debian CHROOT image die speciaal voor dat PPC platform gebouwd is. De driver installeren (als je sundtek gebruikt) is iig een nobrainer :).

[ Voor 23% gewijzigd door eymey op 24-01-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
multipasser schreef op maandag 24 januari 2011 @ 00:40:
Jij durft! Volgens mij staan de schijven nog niet in de compatibility lijst van Synology.
Ik wil al maanden een 411+ bestellen maar weet echt niet met welke (2TB) schijven. Ik ben erg benieuwd hoe deze 3TB hitachi's het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcio
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-08 13:48
ik weet niet of het iemand is gelukt, maar is het mogelijk om bijv monitor software zoals zabbix the instaleren op een synology ds 209 ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 08:10
pacificocean schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:09:
Zijn er meer mensen die last hebben dat de HD204UI schijven niet meer hibernaten (spin-down) na de HDD patch en de DSM3.0-1379 patch?
Geen probleem hier. Heb je mischien iets geinstalleerd staan dat continue een logfile bijhoudt ofzo? Ik heb de logfunctie van Sabnzbd en SickBeard beiden verwezen naar een usb stickie zodat de disk kunnen downspinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brammel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:35
Vraagje, ik ben van plan een ds211j aan te schaffen waarin in 1 of 2 schijven ga zetten.Als ik m'n foto's (raw bestanden van 10-15 mb) alleen op de NAS zet, hou zou dan de performance in bijvoorbeeld lightroom zijn? Veel trager dan wanneer ze op een harde schijf in m'n PC staan? Doet iemand dit zo, of gebruikt iedereen altijd een lokale kopie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

Op mijn 209+ haal ik ruim 90 MB/s read. Dat is nog sneller dan de schijf die in de computer zelf zit (70MB/s)
Misschien dat je met een j variant iets minder hebt, maar bestanden van 10 tot 15 MB mag echt geen probleem zijn.
Wel op gigabit netwerk natuurlijk, anders haal je ongeveer max 10MB/s denk ik, dus dan zou je voor een grote foto 2 seconden laadtijd hebben (alleen de diskaccess dus)

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:53

lier

MikroTik nerd

Brammel schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:34:
Vraagje, ik ben van plan een ds211j aan te schaffen waarin in 1 of 2 schijven ga zetten.Als ik m'n foto's (raw bestanden van 10-15 mb) alleen op de NAS zet, hou zou dan de performance in bijvoorbeeld lightroom zijn? Veel trager dan wanneer ze op een harde schijf in m'n PC staan? Doet iemand dit zo, of gebruikt iedereen altijd een lokale kopie?
De performance van de NAS kan je hier vinden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw_eek
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-08 22:59
pacificocean schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:09:
No problemo op de 207.
Het geluid van de hd204ui spin-up is zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe. Bij mijn 1,5 TB samsung schijven ook. Eerst hoor je een soort "jank" geluidje.... en daarna hoor je ze langzaamaan opspinnen (het gaat iig veeeel slomer dan bij een paar WD schijven die ik erin heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 23:53

Exirion

Gadgetfetisjist

tw_eek schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 13:57:
Het geluid van de hd204ui spin-up is zo leuk.
Mjah, ik dacht in het begin dat er iets niet goed was, maar blijkbaar hoort het zo ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
Mijn vriendin schrok zich rot en belde mij op dat ze een heel eng jankgeluidje hoorde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
De 411 slim is gisteren uit gekomen. Prestaties zijn niet beter dan de 410. Dan vraag ik me af hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Iemand hier een idee waarom bepaalde foto's in de photo 4 gallery als zwart worden weergegeven? Ze zijn allemaal geexporteerd vanuit light room en toen gekopieerd naar de CS407 met DSM3.0. Allemaal zijn het jpeg's met een max resolutie van 1900*1200. Is de photostation is een resolutie aangegeven van max 800. De vraag is nu waarom de meeste foto's wel gewoon worden weergegeven en sommige niet? Iemand hier ervaringen mee?

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Laatst online: 22-09 13:21
Argh ik wilde mijn DS110j vervangen met een DS411j met behoud van data, maar kom dus erachter dat ik mijn data niet kan blijven behouden omdat migration van 1-disk naar 4-disk niet kan volgens Synology:(

Mijn oorspronkelijke plan was:

- 2TB schijf uit de ds110j halen
- DS110j verkopen
- DS411j kopen
- 2TB schijf weer erin stoppen en dan weer ff DSM installen en Synology Hybrid Raid instellen.
- Settings van DSM weer restoren met behulp van backup die ik op laptop heb staan.
- Later dan meer 2TB schijven erin stoppen

Hierdoor zou ik dus mijn kosten redelijk kunnen spreiden ipv 4bay nas kopen inc paar 2tb schijven.

Wie heeft een oplossing voor mij?

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:40

timovd

Voorsprong door techniek

Waarom koop je niet een tweede 2TB; stop je die in de 411j, installeer je DSM en zet je de data over vanaf de "oude" 2TB.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nerdwebber schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:27:
[...]

Jij durft! Volgens mij staan de schijven nog niet in de compatibility lijst van Synology.
Ik wil al maanden een 411+ bestellen maar weet echt niet met welke (2TB) schijven. Ik ben erg benieuwd hoe deze 3TB hitachi's het doen.
Ja ik moet het nog betalen. Op het forum is er ook iemand die hetzelfde gekocht heeft en hij zou vandaag posten of het ok of niet ok is :-)

Als ik het goed heb kan je op zich ook 3x 3tb kopen en later bijsteken, de raid bouwt zich gewoon verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb hier een Synology DS509+ met 5 Samsung HD204UI 2 TB schijven.
Ik moet de Samsung patch nog gaan uitvoeren.
Ik heb de 5 harddisken in JBOD mode draaien en ik vraag mij af of ik ook
de Synology patch moet gaan draaien ivm spin-up problemen.
Weet iemand of dit in mijn geval nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
Leech_NL schreef op maandag 24 januari 2011 @ 23:23:
[...]

Geen probleem hier. Heb je mischien iets geinstalleerd staan dat continue een logfile bijhoudt ofzo? Ik heb de logfunctie van Sabnzbd en SickBeard beiden verwezen naar een usb stickie zodat de disk kunnen downspinnen.
Thanks Logboek van bestandsbrowser inschakelen was het probleem. Als ze dat er nu gewoon ff bijzetten dat je hdd dan niet meer hibernaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 21:33:
Hallo,

Ik heb hier een Synology DS509+ met 5 Samsung HD204UI 2 TB schijven.
Ik moet de Samsung patch nog gaan uitvoeren.
Ik heb de 5 harddisken in JBOD mode draaien en ik vraag mij af of ik ook
de Synology patch moet gaan draaien ivm spin-up problemen.
Weet iemand of dit in mijn geval nodig is?
Volgens mij is het zo dat áls je je HDD's gaat patchen, dat je dan óók de Synology patch moet draaien. Wellicht kan iemand dat nog even bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leech_NL
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 08:10
Het zijn 2 verschillende soorten patches. De Samsung patch is om de firmware te patchen zodat je geen data kwijt raakt als je ACHI gebruikt. De Synology patch is om te zorgen dat je geen smart spin up error krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Leech_NL schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:00:
Het zijn 2 verschillende soorten patches. De Samsung patch is om de firmware te patchen zodat je geen data kwijt raakt als je ACHI gebruikt. De Synology patch is om te zorgen dat je geen smart spin up error krijgt.
Ik wacht wel even tot DSM 3.1 uit is en de 2TB F4 schijven van productiedatum januari 2011 op de markt zijn. Van wat ik zo op dit forum lees zouden dan alle problemen zijn opgelost en hoef je niets meer te patchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
eymey schreef op maandag 24 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Mja logisch valt nog wel mee (tenzij ze de diskstation echt als een "anything-homeserver" willen gaan positioneren). Maar je blijft nog altijd zitten met dingen zoals conditional access die je op veel TV netwerken hebt, etc.

Bovendien, op het gebied van bestaande functionaliteit zijn er ook nog steeds veel verbeterpunten te noemen (ookal wordt het steeds beter).

edit: BTW, jouw 109+ en 509 hebben (helaas) ook de Freescale PPC cpu's. Dus dat wordt net zo'n hassle. Grote kans dat je het met andere modellen, die ARM of Intel X86 gebruiken, veel makkelijker voor elkaar krijgt omdat daar een nieuwe GCC cross-compiler bij zit.

Anyway, ik weet niet hoe handig je bent in Linux, maar anders kan ik je op z'n minst eens van de link voorzien naar de Debian CHROOT image die speciaal voor dat PPC platform gebouwd is. De driver installeren (als je sundtek gebruikt) is iig een nobrainer :).
Die link is nooit weg al ben ik een behoorlijke Linux noob en gebruik ik beide DS-en voor mijn bedrijfje. Dat werkt nu als een zonnetje dus ik ben een beetje huiverig om te gaan experimenteren met een andere image. Daarentegen draait op de 508 eigenlijk alleen MySQL en data opslag, dat zou ik ook (tijdelijk) naar een andere computer kunnen verhuizen. Dus ja, wel geïnteresseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Alle meest gewilde schijfen hebben iets, dus Seagate, Samsung en WD. Echter WD 2TB schijven zijn wel de enige waarvoor Synology een workaround geeft op de website. De beschrijving is compleet met link naar Dos bootable usb instructie. Dat zet me wel aan het twijfelen.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

IndoBoy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:41:
Alle meest gewilde schijfen hebben iets, dus Seagate, Samsung en WD. Echter WD 2TB schijven zijn wel de enige waarvoor Synology een workaround geeft op de website.
Voor de Samsung HD204UI is ook gewoon een fix hoor. Niet van Synology maar van Samsung zelf, en met die fix is de schijf probleemloos. Ik vond Samsung een paar weken terug de veiligste optie en die schijven bevallen prima :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy

IndoBoy

Exirion schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 14:51:
[...]

Voor de Samsung HD204UI is ook gewoon een fix hoor. Niet van Synology maar van Samsung zelf, en met die fix is de schijf probleemloos. Ik vond Samsung een paar weken terug de veiligste optie en die schijven bevallen prima :)
Het verschil is echter wel dat de schijven van WD als ondersteund staan bij Synology zelf. Verder is de fix voor WD ook door Synology zelf gegeven. Die Samsung is een fix door ons tweakers zelf en wordt niet formeel genoemd op de site van Synology en ook niet formeel ondersteund. Ik zal zelf ook waarschijnlijk voor de Samsung schijf gaan, maar het zet me wel aan het denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Zelf heb ik de Samsung F4s (HDUI) schijven met een 411J gekocht. Het patchen klinkt als een heel gedoe, maar in de praktijk was ik er nog geen 10 minuten aan kwijt:

1. USB sticky met DOS bootomgeving en HDUI firmware in PC
2. Overige schijven in machine uitschakelen
3. F4 in een externe eSATA behuizing (zonder behuizing en schroeven, alleen interface)
4. Opstarten, schijf patchen, maal 4
5. 1 Schijf in NAS, DSM installeren, DSM patch installeren, afsluiten, overige disks erin, aanzetten
6. Klaar is <username>

De meeste tijd ben je kwijt aan het configureren van je Diskstation en, indien van toepassing, RAID parity check

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
IndoBoy schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:02:
Het verschil is echter wel dat de schijven van WD als ondersteund staan bij Synology zelf.
Ze komen er vanzelf op te staan als synology de schijf met de nieuwe firmware heeft getest.
Verder is de fix voor WD ook door Synology zelf gegeven.
Die Samsung is een fix door ons tweakers zelf en wordt niet formeel genoemd op de site van Synology en ook niet formeel ondersteund
Uh nee. De fix komt vanuit samsung zelf (nieuwe firmware voor je HD) en de patch is van synology.

[ Voor 18% gewijzigd door job op 27-01-2011 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:54
Mijn schoonouders willen ook een synology NAS hebben en de 101J is voldoende voor hun wensen. Alleen als ik kijk welke hardeschijven compatible zijn lijkt me dit erg vreemd:
http://www.synology.com/s...ld&bays_id=1&product_id=5

Is die site niet accuraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

jongetje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:27:
Mijn schoonouders willen ook een synology NAS hebben en de 101J is voldoende voor hun wensen. Alleen als ik kijk welke hardeschijven compatible zijn lijkt me dit erg vreemd:
http://www.synology.com/s...ld&bays_id=1&product_id=5

Is die site niet accuraat?
ff bij de 110j kijken. De 101j wordt niet meer eens verkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:54
wontcachme schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:41:
[...]

ff bij de 110j kijken. De 101j wordt niet meer eens verkocht
Mmmm dat is inderdaad een beetje dom van mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
theMob schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:29:
[...]

Die link is nooit weg al ben ik een behoorlijke Linux noob en gebruik ik beide DS-en voor mijn bedrijfje. Dat werkt nu als een zonnetje dus ik ben een beetje huiverig om te gaan experimenteren met een andere image. Daarentegen draait op de 508 eigenlijk alleen MySQL en data opslag, dat zou ik ook (tijdelijk) naar een andere computer kunnen verhuizen. Dus ja, wel geïnteresseerd.
http://wiki.debian.org/PowerPCSPEPort dit is een link naar een Debian wiki pagina van de benodigde port voor Debian. Onderaan staat een link naar een chroot image maar die heb ik niet gebruikt (degene die ik wel heb gebruikt vond ik eerder).

Ik heb deze gebruikt: http://download.breakpoin...-debootstrap-root.tar.bz2 . De (franstalige met crappy vertaling naar engels) instructiesite kan ik echter even niet vinden vanaf deze plek.

Belangrijkste is iig dat je de image gewoon uitpakt naar een plek op je /volume1 ofzo, liefst onder een dir waarvan de naam met @ begint. Bij mij is het bv. /volume1/@debian/chrootgnuspe geworden.
Na het uitappek van de dir moet je de /dev, /proc en /sys van je Synology OS met de "-o bind" optie mounten naar de respectievelijke dirs in de chroot dir structuur. Je /etc/passwd, /etc/group en /etc/shadow synchroon houden kan ook handig zijn.

Daarna is het een kwestie van "chroot /volume1/@debian/chrootgnuspe /bin/bash" doen en je hebt een shell waarvan het lijkt alsof je op een Debian systeem werkt :P. Vanuit daar kan je alle nodige compilers en andere build tools apt-get installen (packages zijn wel unverified) en bv. tvheadend compilen.

MAAAARRRRR..... als je nog bepaalde driver modules nodig hebt en die moet compileren, dan moet je dat wel gewoon in de omgeving (of toolchain) van je Synology voor elkaar zien te krijgen, aangezien die compatible moeten zijn met de kernel van je host systeem.

Het mooie van deze chroot is wel dat je in feite aan je Synology systeem zelf verder niets verandert :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
Na lang twijfelen toch een 411j gekocht.

WD green 2TB erin gezet. Wil nu films die op de nas staan bekijken via 100mbit cat5 linksys320router netwerk streaming naar mijn popcorn a200, maar zodra de films,met name 1080p mkv, een videobitrate bereiken van 20Mbps of hoger begint de film te stotteren en verdwijnt het geluid. Na een minuut als de zware scene over is herstelt hij zich. Met bitrate bedoel ik hetgeen wat de popcorn laat zien wanneer je op de info knop drukt tijdens een film, rechts onderin.

Dezelfde films werken wél goed via de interne hdd vd popcorn en via usb hdd gekoppeld aan de popcorn.

Aangezien 100mbit ruim voldoende is om full hd films te streamen, lijkt het erop dat het de preformance is vd -nas.

Kan iemand dit bevestigen, dat het ligt aan de preformance vd NAS. Als dit namelijk zo is, wil ik hem deze week nog terug sturen. Maar misschien ligt de bottleneck wel ergens anders..iets wat ik over het hoofd zie.

Alvast bedankt

[ Voor 7% gewijzigd door nijntje82 op 27-01-2011 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

nijntje82 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:11:
Kan iemand dit bevestigen, dat het ligt aan de preformance vd NAS. Als dit namelijk zo is, wil ik hem deze week nog terug sturen. Maar misschien ligt de bottleneck wel ergens anders..iets wat ik over het hoofd zie.
Je gebruikt zeker een Samba share? Je kunt veel beter NFS gebruiken. De NAS is snel zat maar je videostreamer verslikt zich in de load die Samba oplevert. NFS is een veel simpeler en sneller protocol dat het goed doet op kleine apparaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nijntje82 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:11:
Ligt vast niet aan je nas. De 411j Haalt probleemloos die 100mbit van je verbinding.
Het is ongetwijfeld de trage netwerksnelheid van je popcornhour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 10:59
Exirion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:19:
[...]

Je gebruikt zeker een Samba share? Je kunt veel beter NFS gebruiken. De NAS is snel zat maar je videostreamer verslikt zich in de load die Samba oplevert. NFS is een veel simpeler en sneller protocol dat het goed doet op kleine apparaatjes.
Ik gebruik zelf ook een 411J waarvan een PCH C-200 over een 10/100 cat 5 netwerkje middels SMB de media ophaalt, nog geen films tegengekomen die haperen (Zelfs een extreme Blu-ray rip die piekt op 60 mbit)

Ik zou de oorzaak eerder zoeken in je netwerkinfrastructuur, en dan met name de router, waarschijnlijk een goedkoop dingetje van je ISP. Probeer eens een switch er tussen te zetten zodat het verkeer niet door de router gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zodiac schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:39:
Ik gebruik zelf ook een 411J waarvan een PCH C-200 over een 10/100 cat 5 netwerkje middels SMB de media ophaalt, nog geen films tegengekomen die haperen (Zelfs een extreme Blu-ray rip die piekt op 60 mbit)
OK, ik weet in ieder geval dat de RTD1073 spelers (ik heb zelf de AC Ryan en Asus) beter met NFS draaien dan met Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
heb een linksys router, en gebruik NFS. Heb alle andere services uitstaan, op de popcorn. Voorheen heb ik wel eens een mkv gestreamed, ook 1080p van mn laptop naar de popcorn, dat leek wel goed te gaan..

Denk zelf ook niet dat het direct aan mn NAS ligt..

Kan ik met een cross kabel mn nas direct aan de popcorn hange als test, kijken of het dan wel werkt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Zodiac schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 15:10:
Zelf heb ik de Samsung F4s (HDUI) schijven met een 411J gekocht. Het patchen klinkt als een heel gedoe, maar in de praktijk was ik er nog geen 10 minuten aan kwijt:

1. USB sticky met DOS bootomgeving en HDUI firmware in PC
2. Overige schijven in machine uitschakelen
3. F4 in een externe eSATA behuizing (zonder behuizing en schroeven, alleen interface)
4. Opstarten, schijf patchen, maal 4
5. 1 Schijf in NAS, DSM installeren, DSM patch installeren, afsluiten, overige disks erin, aanzetten
6. Klaar is <username>

De meeste tijd ben je kwijt aan het configureren van je Diskstation en, indien van toepassing, RAID parity check
Hoe sluit de de externe behuizing aan op je pc, via een usb kabel of een e sata kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
het lijkt erop dat ik het heb gevonden, de popcorn a200 is in te stellen op 10-100mbit of auto. Nu hij op auto staat lopen de scenes weer goed. Ik ga verder met testen. Probleem ligt dus iig bij mn popcorn en niet bij de router-nas infra/configuratie. Als echt alles goed werkt zal ik het nog een keer hier posten. Dus iedereen met een popcorn dat ding op auto zetten! Bedankt voor de tips iig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
nijntje82 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:03:
Kan ik met een cross kabel mn nas direct aan de popcorn hange als test, kijken of het dan wel werkt :?
Als je ze beiden hun eigen vaste ip opgeeft in dezelfde range dan moet dat kunnen ja.

edit: te laat.
Nerdwebber schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:09:
Hoe sluit de de externe behuizing aan op je pc, via een usb kabel of een e sata kabel?
Moet via e-sata.

[ Voor 84% gewijzigd door job op 27-01-2011 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
thanks voor de reacties. Het lijkt het dus op dat het een popcorn netwerk instelling was. Er zit nu wat meer snelheid in. Ook in het laden en spoelen. Ben weer gerustgesteld! Scenes tot 30 Mbps geen problemen geconstateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-08 15:45

XXlerator

Old time gamer

Exirion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:19:
[...]

Mijn ervaring is juist omgekeerd. Ik kreeg op mijn HDX1000 die streamt vanaf mijn DS211 via een NFS share na een tijdje stotterende beelden en slecht/geen geluid. Nadat ik de SMB share aan de praat had heb ik geen enkel probleem meer gehad en ik stream alleen maar 1080p materiaal met het liefst ook een hoge geluidskwaliteit. Voor mijn gevoel moest NFS ook beter/sneller werken, maar ik kan niet bedenken waar het is misgegaan anders dan dat de load op de HDX1000 via NFS toch te hoog is. Alles overigens via een Gbit netwerk.
nijntje82 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:27:
thanks voor de reacties. Het lijkt het dus op dat het een popcorn netwerk instelling was. Er zit nu wat meer snelheid in. Ook in het laden en spoelen. Ben weer gerustgesteld! Scenes tot 30 Mbps geen problemen geconstateerd.
Welke instelling heb je veranderd op je popcorn? De HDX die ik heb is (ouder, maar) vergelijkbaar, dus wellicht kan het me helpen om mijn NFS share ook beter werkend te krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door XXlerator op 27-01-2011 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Nerdwebber schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:09:
[...]

Je kunt ook de HD204s op je interne sata kabels aansluiten als je je andere HDD's toch los trekt. Kwestie van ompluggen. Zo heb ik het in elk geval gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XXlerator schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:29:
Mijn ervaring is juist omgekeerd. Ik kreeg op mijn HDX1000 die streamt vanaf mijn DS211 via een NFS share na een tijdje stotterende beelden en slecht/geen geluid. Nadat ik de SMB share aan de praat had heb ik geen enkel probleem meer gehad en ik stream alleen maar 1080p materiaal met het liefst ook een hoge geluidskwaliteit. Voor mijn gevoel moest NFS ook beter/sneller werken, maar ik kan niet bedenken waar het is misgegaan anders dan dat de load op de HDX1000 via NFS toch te hoog is. Alles overigens via een Gbit netwerk.
Het hangt ook af van de instellingen die gebruikt worden. Je kunt o.a. blokgroottes instellen. Maar theoretisch beschouwd is NFS een veel sneller protocol omdat het eenvoudiger is. Bovendien heeft het Samba altijd opgebroken dat het een reverse-engineered implementatie is die niet echt de schoonheidsprijs verdiende en niet altijd even efficient is, maar dat hebben we grotendeels aan Microsoft te danken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nijntje82
  • Niet online
XXlerator schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:29:

Welke instelling heb je veranderd op je popcorn? De HDX die ik heb is (ouder, maar) vergelijkbaar, dus wellicht kan het me helpen om mijn NFS share ook beter werkend te krijgen.
Waarschijnlijk heb jij hem al zo ingesteld. Maar bij network heb ik de Ethernet Configuration op AUTO gezet ipv 10-100mbit. Dit zorgt voor veel meer snelheid!!

Als ik de auto optie kies kan ik nu ook TCP Receive Window instellen. Volgens een ander forum kan je bij een waarde van 32000 ong. een snelheid halen van bijna 10MB/s.

[ Voor 15% gewijzigd door nijntje82 op 27-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XXlerator

XXlerator

Old time gamer

Exirion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:38:
[...]

Het hangt ook af van de instellingen die gebruikt worden. Je kunt o.a. blokgroottes instellen. Maar theoretisch beschouwd is NFS een veel sneller protocol omdat het eenvoudiger is. Bovendien heeft het Samba altijd opgebroken dat het een reverse-engineered implementatie is die niet echt de schoonheidsprijs verdiende en niet altijd even efficient is, maar dat hebben we grotendeels aan Microsoft te danken :)
Hmmm nu je het zegt, daar zou het wel eens aan kunnen liggen. Ik heb op mijn DS211 jumbo frames op 9k ingesteld (ivm SMB transfers vanaf pc's naar NAS vice versa) en dat gaat vermoedelijk niet op de HDX1000. Bovendien heeft de HDX een 10/100 poort terwijl de rest van het netwerk Gbit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
@XXlerator
@job

Bedankt voor jullie reactie. Het is nu helemaal duidelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
Weten jullie of het normaal is dat het builden van een RAID 0 array, op een Synology 1511+, met Samsung F4EG 2TB disks(5), ongeveer 2 dagen duurt?

[ Voor 1% gewijzigd door thvd op 27-01-2011 15:44 . Reden: Aantal disks toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

XXlerator schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:50:
Ik heb op mijn DS211 jumbo frames op 9k ingesteld (ivm SMB transfers vanaf pc's naar NAS vice versa) en dat gaat vermoedelijk niet op de HDX1000. Bovendien heeft de HDX een 10/100 poort terwijl de rest van het netwerk Gbit is.
Sterker nog, bij mij werkt mounten helemaal niet als ik jumbo frames aanzet op m'n NAS ;) M'n iMac ondersteunt het wel maar m'n video streamers niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
thvd schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:18:
Weten jullie of het normaal is dat het builden van een RAID 0 array, op een Synology 1511+, met Samsung F4EG 2TB disks(5), ongeveer 2 dagen duurt?
Bij mij duurde op een DS1010+ met 4 F3EG 2TB HDD's een RAID5 18 uur. Kan dus lang duren. Weet niet hoelang bij RAID0 en 5HDD. Je zit nergens progressiebar of iets dergelijks ? HDD's zullen nog wel activiteit tonen door LED lampje dat knippert zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thvd
  • Registratie: Juni 2009
Je kunt in de webgui bekijken op hoeveel procent zich 1 van de schijven zich bevind. Welke schijf dat is kun je aan de hand van de temperatuur bekijken, of zo als jij aangaf, via de LEDjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Morgen of overmorgen komt mijn nieuwe DS411+ binnen *O* als vervanging voor mijn kapotte DS411+ -O-

Op welke manier richten jullie je schijven in wanneer je sabnzbd, sickbeard en/of couchpotato gebruikt? Ik twijfel tussen een losse schijf voor deze programma's en de drie andere HD's in raid5 of gewoon gewoon alle schijven in de raid5 doen en dan gewoon daarop alle programma's installeren.

En wat zou het beste zijn: Nu alles installeren met de meest recente firmware of de meest recente Beta firmware?

[ Voor 28% gewijzigd door wontcachme op 27-01-2011 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

abusimbal schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Bij mij duurde op een DS1010+ met 4 F3EG 2TB HDD's een RAID5 18 uur. Kan dus lang duren. Weet niet hoelang bij RAID0 en 5HDD. Je zit nergens progressiebar of iets dergelijks ? HDD's zullen nog wel activiteit tonen door LED lampje dat knippert zeker.
Hier met DS1010+ met 5x WXD20EARS in Raid Hybrid was ie klaar in 8 uur dat viel nog mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Op zoek naar een Synology NAS worstel ik met de keuze. Qua performance weet ik dat de DS211 sneller is dan de DS211j en dat de DS211+ op zijn beurt de snelste van deze familie is. Kan iemand me informeren over performance verschil in cijfers wanneer er er een bestand van 10GB via usenet gedownload wordt dat vervolgens gecontroleerd en uitgepakt wordt? Laten we zeggen dat we downloaden met een snelheid van 20mbit en dat de NAS is voorzien van één WD HD154UI.

Praten we dan over een verschil van enkele minuten of moet ik eerder denken aan tientallen minuten?

[ Voor 4% gewijzigd door JBS op 28-01-2011 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:06:
[...]

Hier met DS1010+ met 5x WXD20EARS in Raid Hybrid was ie klaar in 8 uur dat viel nog mee.
De EARS zijn toch een slechte keuze voor raid, niet?
Ik ben van de green's weggebleven omdat het fora vol staat met problemen.:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

multipasser schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:16:
[...]

De EARS zijn toch een slechte keuze voor raid, niet?
Ik ben van de green's weggebleven omdat het fora vol staat met problemen.:S
Draait perfect hoor, alleen moet je de Idle even aanpassen die standaard op 5 sec staat naar bv 300 sec of uitzetten met wdidle3 tool.

Had ze al in mijn ds409 sedert ruim een jaar, en tevreden mee, wat ze toch allemaal niet verzinnen zeg.

Voor een Nas die het hele jaar door aanstaat kan wel een ander en veel duurder type plaatsten, maar dat is hier niet nodig.

Bovendien zijn mijn prestaties helemaal top zoals je in topic kan terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Iemand hier een ups bij zijn nas in gebruik? Ik las net dat bij RAID stroomuitval niet goed is en aangezien het er hier vaak uitvliegt, wil ik dit gaan voorkomen. Wat ik zoek is een zo klein mogelijke ups die eigenlijk er alleen voor zorgt dat de NAS netjes kan afsluiten nog zodat de RAID goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

JBS schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:51:
Op zoek naar een Synology NAS worstel ik met de keuze. Qua performance weet ik dat de DS211 sneller is dan de DS211j en dat de DS211+ op zijn beurt de snelste van deze familie is. Kan iemand me informeren over performance verschil in cijfers wanneer er er een bestand van 10GB via usenet gedownload wordt dat vervolgens gecontroleerd en uitgepakt wordt? Laten we zeggen dat we downloaden met een snelheid van 20mbit en dat de NAS is voorzien van één WD HD154UI.

Praten we dan over een verschil van enkele minuten of moet ik eerder denken aan tientallen minuten?
Ik heb een 22Mbit verbinding van Ziggo en een DS211. Ik haal (via encrypted verbinding) bestanden binnen met 2-2,5 MByte/sec. Dit betekent dat ik de verbinding behoorlijk goed benut. 10GB duurt wat meer dan 1 uur, er vanuit gaande dat er niet gerepareerd hoeft te worden. Met een DS211+ ga je op dit punt geen voordeel behalen.

Verdere performance vergelijking: http://www.synology.com/enu/products/2bay_perf.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wontcachme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:40:
Iemand hier een ups bij zijn nas in gebruik? Ik las net dat bij RAID stroomuitval niet goed is en aangezien het er hier vaak uitvliegt, wil ik dit gaan voorkomen. Wat ik zoek is een zo klein mogelijke ups die eigenlijk er alleen voor zorgt dat de NAS netjes kan afsluiten nog zodat de RAID goed blijft.
Ik heb zelf de DS211 aan een APC Smart UPS 1000VA, beiden staan in de meterkast. UPS is met usb aangesloten en de DS211 herkent 'm keurig en geeft wat informatie weer, zoals verwachte tijdsduur na stroomuitval. Deze UPS is relatief zwaar voor alleen een NAS; ik heb er ook een servertje, router en kabelmodem aan hangen.

Kijk anders eens in de HW compatibility list van Synology. Waarschijnlijk zou je voor alleen een shutdown ook prima klaar kunnen zijn met zo'n stekkerdoos met accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

JPS schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:03:
[...]

Ik heb een 22Mbit verbinding van Ziggo en een DS211. Ik haal (via encrypted verbinding) bestanden binnen met 2-2,5 MByte/sec. Dit betekent dat ik de verbinding behoorlijk goed benut. 10GB duurt wat meer dan 1 uur, er vanuit gaande dat er niet gerepareerd hoeft te worden. Met een DS211+ ga je op dit punt geen voordeel behalen.

Verdere performance vergelijking: http://www.synology.com/enu/products/2bay_perf.php
Thanks. Ben benieuwd hoe groot het verschil zal zijn tussen een DS211 en DS211j in een vergelijkbare situatie. Iemand met een DS211j die zijn bevinding kan delen?

De sheet ken ik overigens, maar daar komt een vergelijk op dit punt niet terug. Ben vooral geinteresseerd in usenet-taken als repareren en uitpakken. Op zich maakt het niet uit als het met een DS211j paar minuten langer duurt, maar hij moet geen tijden bezig zijn met het uitpakken van een download van 10GB.

[ Voor 12% gewijzigd door JBS op 28-01-2011 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

JPS schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:08:
[...]

Ik heb zelf de DS211 aan een APC Smart UPS 1000VA, beiden staan in de meterkast. UPS is met usb aangesloten en de DS211 herkent 'm keurig en geeft wat informatie weer, zoals verwachte tijdsduur na stroomuitval. Deze UPS is relatief zwaar voor alleen een NAS; ik heb er ook een servertje, router en kabelmodem aan hangen.

Kijk anders eens in de HW compatibility list van Synology. Waarschijnlijk zou je voor alleen een shutdown ook prima klaar kunnen zijn met zo'n stekkerdoos met accu.
Daar staan er 4 waarvan er twee al niet meer leverbaar zijn. Ook handig. Ik zal kijken naar een stekkerdoos met accu. Echter hebben die vaak geen USB/Netwerk waardoor de NAS niet kan weten waardoor de accu leeg is. Voorlopig lijkt deze mij het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody

Rhapsody

In Metal We Trust

Ok, ik heb net mijn twee Samsung F4EGUI schijven gepatched. Vervolgens ook de DSM patch van Synology uitgevoerd. DSM versie 3.0.1379 geeft het systeem nu aan.

In totaal ben ik er wel eventjes mee aan het klooien geweest, maar dat lag meer aan mij geloof ik;
  • Heb eerst FreeDOS gedownload en op cdtje gebrand
  • Vervolgens de F4EG patch op een USB stick gezet.
  • PC kast open gemaakt en de aanwezige schijven lostgekoppeld
  • NAS open gemaakt en schijf er uit gehaald
  • Schijf uit NAS aangesloten op pc
  • PC booten via cd met USB stick aangesloten
  • In het FreeDOS menu gekozen voor optie 1 (start FreeDOS), vervolgens optie 5 (FreeDOS only)
  • Bij prompt naar c: gegaan (dat bleek USB stick te zijn) en f4eg.exe uitgevoerd
De laatste vier punten heb ik natuurlijk herhaald voor de tweede schijf. Patchen zelf ging snel.
Update van Synology ook. :-)

En alle data is nog steeds aanwezig evenals custom scripts e.d. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

wontcachme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 17:36:
[...]

Daar staan er 4 waarvan er twee al niet meer leverbaar zijn. Ook handig. Ik zal kijken naar een stekkerdoos met accu. Echter hebben die vaak geen USB/Netwerk waardoor de NAS niet kan weten waardoor de accu leeg is. Voorlopig lijkt deze mij het beste
Ja, dat is waar, USB is wel nodig. Inderdaad is die APC 350 een prima optie, relatief compact en zeker geschikt voor de taak. Kijk ook eens hier:
http://forum.synology.com...erruptible_Power_Supplies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
XXlerator schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 13:50:
[...]

Hmmm nu je het zegt, daar zou het wel eens aan kunnen liggen. Ik heb op mijn DS211 jumbo frames op 9k ingesteld (ivm SMB transfers vanaf pc's naar NAS vice versa) en dat gaat vermoedelijk niet op de HDX1000. Bovendien heeft de HDX een 10/100 poort terwijl de rest van het netwerk Gbit is.
Ik heb de volgende opstelling:

Airport Extreme:
1. HDX1000
2. Syno DS411j

Op de Syno en de Airport staan Jumboframes aan (9000) en ik heb geen problemen met mijn HDX. Doet het gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik kom er vandaag achter dat ik een groot probleem heb met inloggen op de webinterface van mijn NAS, de 109

Als ik wil inloggen kom ik er niet meer op met mijn admin wachtwoord, dan krijg ik de melding:
youre not authorized to use this service
Op verschillende pc's kom ik er niet meer op.

Google leerde me dat ik wat moet unblocken, maar goed ik kom er dus helemaal niet meer op. Een ander ip adres invoeren op mijn pc was het advies maar dat lukt ook niet.

Ik kan intern en extern niet meer op de web interface inloggen.

Wie kan mij helpen hiermee?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:58
Slasher schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:34:
Ik kom er vandaag achter dat ik een groot probleem heb met inloggen op de webinterface van mijn NAS, de 109

Als ik wil inloggen kom ik er niet meer op met mijn admin wachtwoord, dan krijg ik de melding:

[...]

Op verschillende pc's kom ik er niet meer op.

Google leerde me dat ik wat moet unblocken, maar goed ik kom er dus helemaal niet meer op. Een ander ip adres invoeren op mijn pc was het advies maar dat lukt ook niet.

Ik kan intern en extern niet meer op de web interface inloggen.

Wie kan mij helpen hiermee?
Achterop zit een reset knop. Druk deze in tot de NAS een piep geeft. Hiermee wordt het IP adres opnieuw opgehaald en wordt het wachtwoord voor de admin account naar default teruggezet.
Let wel op dat als de NAS die ene piep gegeven heeft je niet binnen 10 seconden nogmaals de knop indrukt. Dan gaat ie namelijk volledig herstellen en ben je alles kwijt.

Addicted to silent computing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Je kan de boel altijd resetten.
Maar de melding "youre not authorized to use this service" komt ook voor als de synology te weinig geheugen/schijfruimte heeft. Dan zou de synology uitzetten (via powerknop of stekker) voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Crahsystor schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:39:
[...]

Achterop zit een reset knop. Druk deze in tot de NAS een piep geeft. Hiermee wordt het IP adres opnieuw opgehaald en wordt het wachtwoord voor de admin account naar default teruggezet.
Let wel op dat als de NAS die ene piep gegeven heeft je niet binnen 10 seconden nogmaals de knop indrukt. Dan gaat ie namelijk volledig herstellen en ben je alles kwijt.
thanx, dat hielp, bij auto block mijn interne ip adressen weggehaald. hoe die daar komen weet ik echt niet.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Eindelijk alle schijven ingesteld en de instelling goed gezet, ik start hem opnieuw op en hij is alle instellingen verloren en ziet de Ds411+ opeens als een DS1511+ in Synology Assistent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

wontcachme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:19:
Eindelijk alle schijven ingesteld en de instelling goed gezet, ik start hem opnieuw op en hij is alle instellingen verloren en ziet de Ds411+ opeens als een DS1511+ in Synology Assistent :(
Is er ook een drivebay bijgekomen?
Anders ben je er goedkoop van af. :)

Dat is een bummer, is het met beta drivers?
Zo'n dingen mogen niet. Zijn je hd's compatible?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

multipasser schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:21:
[...]

Is er ook een drivebay bijgekomen?
Anders ben je er goedkoop van af. :)
Nope :+
Dat is een bummer, is het met beta drivers?
Zo'n dingen mogen niet. Zijn je hd's compatible?
De laatste officiële firmware. Maar na nog een reboot ziet hij alles weer normaal en ook de configuratie is er gewoon nog. En mijn HD's zijn 3x Seagate's en 1x WDEARS dus ze zijn compatible.

Ga er toch maar geen belangrijke data op plaatsen nog. Eerst komende dagen nog eens goed testen en kijken of het vaker gebeurt.

[ Voor 11% gewijzigd door wontcachme op 28-01-2011 23:27 ]

Pagina: 1 ... 57 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.