theMob schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 12:29:
[...]
Die link is nooit weg al ben ik een behoorlijke Linux noob en gebruik ik beide DS-en voor mijn bedrijfje. Dat werkt nu als een zonnetje dus ik ben een beetje huiverig om te gaan experimenteren met een andere image. Daarentegen draait op de 508 eigenlijk alleen MySQL en data opslag, dat zou ik ook (tijdelijk) naar een andere computer kunnen verhuizen. Dus ja, wel geïnteresseerd.
http://wiki.debian.org/PowerPCSPEPort dit is een link naar een Debian wiki pagina van de benodigde port voor Debian. Onderaan staat een link naar een chroot image maar die heb ik niet gebruikt (degene die ik wel heb gebruikt vond ik eerder).
Ik heb deze gebruikt:
http://download.breakpoin...-debootstrap-root.tar.bz2 . De (franstalige met crappy vertaling naar engels) instructiesite kan ik echter even niet vinden vanaf deze plek.
Belangrijkste is iig dat je de image gewoon uitpakt naar een plek op je /volume1 ofzo, liefst onder een dir waarvan de naam met @ begint. Bij mij is het bv. /volume1/@debian/chrootgnuspe geworden.
Na het uitappek van de dir moet je de /dev, /proc en /sys van je Synology OS met de "-o bind" optie mounten naar de respectievelijke dirs in de chroot dir structuur. Je /etc/passwd, /etc/group en /etc/shadow synchroon houden kan ook handig zijn.
Daarna is het een kwestie van "chroot /volume1/@debian/chrootgnuspe /bin/bash" doen en je hebt een shell waarvan het lijkt alsof je op een Debian systeem werkt

. Vanuit daar kan je alle nodige compilers en andere build tools apt-get installen (packages zijn wel unverified) en bv. tvheadend compilen.
MAAAARRRRR..... als je nog bepaalde driver modules nodig hebt en die moet compileren, dan moet je dat wel gewoon in de omgeving (of toolchain) van je Synology voor elkaar zien te krijgen, aangezien die compatible moeten zijn met de kernel van je host systeem.
Het mooie van deze chroot is wel dat je in feite aan je Synology systeem zelf verder niets verandert

.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.