Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 12:19

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Juist met een persoon gesproken die 5x 3tb hitachi's in de 1511+ heeft draaien. Ze werken perfect!
Ze blijven zeer koel en presteren goed. Dus nu afwachten wanneer ze hier arriveren.

Ik zit op mac. In wat formateer ik de drives het beste?
HFS+ zou synology ondersteunen maar dat blijkt toch niet te zijn?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-09 03:36
Waarom zou je ze van te voren formatteren? Totaal nutteloos.
Ten eerste zal je je de schijven ongetwijfeld in een Raid zetten, ten tweede formateert de synology de boel zelf met ext2/ext3. Daar doe je verder niets aan.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 29-01-2011 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nee, niet zelf formateren. Maar er zijn toch verschillende mogelijkheden om te formateren in de synology niet?
Of is het enkel ext2/3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

multipasser schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:35:
Nee, niet zelf formateren. Maar er zijn toch verschillende mogelijkheden om te formateren in de synology niet?
Of is het enkel ext2/3 ?
Die NAS draait Linux dus waarom dan een ander dan het standaard filesystem gebruiken? Gewoon de NAS de boel laten formatteren.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
multipasser schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:35:
Of is het enkel ext2/3 ?
Nope, enkel ext2/3. Maar zelfs al zou het kunnen? Waarom zou je?
Je mac kan probleemloos bij de bestanden op de synology (als dat je vrees is) via smb of appletalk.

Of ben je in de war met de verschillende raid levels die je kan kiezen?

[ Voor 9% gewijzigd door job op 29-01-2011 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Is het sinds de 3x firmware niet zo dat bij een clean format ext4 wordt gekozen door de NAS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Zou best kunnen. Doet natuurlijk niets af aan het punt dat je bij de installatie niet zelf kan kiezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• abusimbal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-09 19:45
ext4 is ook mogelijk sinds DSM 3.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Slasher schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:49:
[...]

thanx, dat hielp, bij auto block mijn interne ip adressen weggehaald. hoe die daar komen weet ik echt niet.
Te vaak verkeerd ingelogged denk ik.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar dagen een DS1511+ (5x 2TB) en ik wil hier eigenlijk alleen maar niets dan lof kwijt.
De eerste dag had ik 4 disken, dat was zo klaar, toen kwam de 5e erbij, daar heeft ie wel een uur of 18 op moeten stampen (had er data op staan)

Webserver, nzbget, couchpotato, en de leuke iphone appjes (voor photostation/audiostation) werken allemaal erg goed en snel. (rar uitpakken blijft behelpen)

Alles draait als een tierelier; gemiddeld 80MBps doorvoer naar de NAS (ik heb veel files van gemiddeld 30MB). Ik heb wat met jumboframes lopen pielen, maar de beste setting komt voor mij op 3000 uit.
Als ik jumboframes uit zet, dat werkt net zo "snel" als op 9000, maar kom dan niet boven de 65MBps.

Ik werk vanaf een iMac en er zit een Netgear WNDR3700 tussen. Erg fijn apparaat vooralsnog en stiller dan ik had gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:43:
Ik heb sinds een paar dagen een DS1511+ (5x 2TB) en ik wil hier eigenlijk alleen maar niets dan lof kwijt.
De eerste dag had ik 4 disken, dat was zo klaar, toen kwam de 5e erbij, daar heeft ie wel een uur of 18 op moeten stampen (had er data op staan)

Webserver, nzbget, couchpotato, en de leuke iphone appjes (voor photostation/audiostation) werken allemaal erg goed en snel. (rar uitpakken blijft behelpen)

Alles draait als een tierelier; gemiddeld 80MBps doorvoer naar de NAS (ik heb veel files van gemiddeld 30MB). Ik heb wat met jumboframes lopen pielen, maar de beste setting komt voor mij op 3000 uit.
Als ik jumboframes uit zet, dat werkt net zo "snel" als op 9000, maar kom dan niet boven de 65MBps.

Ik werk vanaf een iMac en er zit een Netgear WNDR3700 tussen. Erg fijn apparaat vooralsnog en stiller dan ik had gedacht.
Je snelheid kan zeker verdubbelen met de 1510, er zit of staat iets niet goed in je netwerk.
Mijn DS1010 haalt met schrijven 112 MBps en bij lezen 122 MBps.

Voor jumbo frames 9000 moet alles dit ondersteunen, bekabeling, switch,router, netwerkkaart in je pc (deze moet ook op 9000 ingesteld worden in apparaatbeheer,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-08 12:01
Dag allemaal,

Deze week ga ik een DS211J aanschaffen. Wat is het doel hiermee?
- Backups van verschillende netwerkgebruikers
- Centrale mediaopslag (en vervolgens afspelen met wd tv live)
- downloadcenter of SABNZBD voor nzb's binnen te halen (van op afstand)

Het enige waarover ik nog twijfel is welke 2 HD's (1TB of 2TB per stuk) ik erin steek en welke structuur ik het best kan gebruiken voor de doeleinden zoals hierboven beschreven (RAID0,1,..)

Ik hoor veel verschillende dingen over de WD green caviars EARS. Deze wilde ik echter eerst aanschaffen maar ik wil niet na 3 maanden gaan vervangen. Ook weet ik niet of ik de technische kennis heb om die herconfiguratie te doen (3s nr 300s via DOS). Ik wil eventueel wel naar seagate of samnsung gaan maar het probleem is dat ik de compatibiliteitslijst van synology nietmeer 100% vertrouw (WDEARS problemen)

Iemand tips?

mvg

tbo

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 11:26:
[...]

Je snelheid kan zeker verdubbelen met de 1510, er zit of staat iets niet goed in je netwerk.
Mijn DS1010 haalt met schrijven 112 MBps en bij lezen 122 MBps.

Voor jumbo frames 9000 moet alles dit ondersteunen, bekabeling, switch,router, netwerkkaart in je pc (deze moet ook op 9000 ingesteld worden in apparaatbeheer,
Op een enkel kabeltje ? Dat is best knap, klinkt als de meest optimale verbinding aangezien je theoretisch 125MBps max zou kunnen halen.

En wat voor systeem gebruik je dan om data er heen te krijgen ? Ik denk dat dat hier niet sneller gaat lukken gezien de snelheden van mijn interne mac-disk en externe usb2 drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf PC Quad Core 9500 - 6GD Ram naar Nas via Switch dLink DGS1005-D, bekabeling is nieuw Cat6, nieuwste driver voor netwerkkaart Marvell in PC, ingesteld op Auto sense & Jumbo frames 9000, Ds1010+ ook op 9000 ingesteld.
Ik zit inderdaad op de max van verbinding, echter met fillezilla gaat nog iets sneller, daar schommelt bij schrijven de snelheid zo tussen 120 & 144 MBps.
Dus very happy with, super speed en alles stabiel.
Wel erbij vermelden dat de overdracht vanaf een RAID O WD Black Caviar 2 x 1TB komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2011 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
multipasser schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 00:15:
Ik zit op mac. In wat formateer ik de drives het beste?
HFS+ zou synology ondersteunen maar dat blijkt toch niet te zijn?
DSM 3.0 formatteert standaard in ext4. Je mac maakt vervolgens gewoon verbinding via het afp protocol. Windows pc's via nfs/smb. Niks aan de hand. :)

Gister een 2e Synology bij mijn ouders neer gezet. Een DS-211j met ook 2x een Samsung F4EG 2TB. Ik had geen idee of deze nieuwe schijven nu wel of niet de nieuwe firmware erop hadden dus heb ze gewoon gelijk maar even gepatcht (kwestie van 5 minuten, had de bootstick en alles nog liggen van de vorige schijven). Het apparaatje is nu bijna klaar met het checken van de twee schijven voor raid0. Straks nog even de nieuwe firmware (1379) installeren en dan is deze er ook klaar voor.

Mijn Macbook back-upped dmv Time Machine naar mijn Synology DS-211+. De iMac van mijn ouders back-upped straks naar deze DS-211j. Ik wil het zo opzetten dat de twee apparaatjes straks dmv rsync over het intranet de .sparsebundle van beide systemen synchroniseren, zodat altijd op twee verschillende plaatsen back-ups aanwezig zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door JanHenk op 29-01-2011 13:14 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Is dit hier nou nog niet besproken? De DS Audio app voor android en iphone? Vanaf je telefoon muziek van je audio station luisteren. Firmware 3.0 is vereist. Ik zat eerst met rechten te prutsen, heb maar een aparte account aangemaakt met alleen rechten op audiostation en de muziek share.

http://www.synology.com/e...eatures/iPhone-Mobile.php

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 11:42
Weet niet of mensen al de behoefte hebben gehad om het te bespreken. Jij blijkbaar wel :P

Iig.. gebruik zelf de Android versie en het werkt als de brandweer!!!! Zelfs via 3g op m'n Android naar FLAC files luisteren werkt prima dankzij realtime transcoden naar mp3 door de Synology. Hoewel dat met m'n DS209+II maar net gaat :X

Het enige wat aan die Android app voor DS-audio nog mist is het kunnen aansturen van internetradio. Er zit wel een remote control feature in de app om lokaal opgeslagen muziek af te laten spelen op een extern USB audio apparaat, maar je kan vanaf je Android geen internetradio streams starten..... Jammer genoeg lijkt Synology dit ook niet zo belangrijk te vinden (getuige een reactie op de app in de Android market).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Internet radio mis ik ook niet heel erg. Lossless transcoden moet ik nog even checken, dat ging al op de 2.3 web interface dus dat zou hier ook moeten kunnen

Zie alleen wel weer dat ik nog niet alle tags op orde heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja hier gebruik ik internetradio nog wel eens om deze ook op m'n FM ontvangers (bv. wekkerradio met best goede geluidskwaliteit) te krijgen. Heb namelijk een USB FM transmitter in de Synology zitten :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
En dat werkt? Briljant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik kom hier een vreemd probleem tegen, geen idee waar het aan ligt.

Ik heb de DS-211j die hier aan het lokale netwerk hangt gemount op de iMac via de admin account. Ik heb twee shared folders aangemaakt, waaronder een voor time machine.

Ik probeerde net eveneens de DS-211+ die ik niet op lokaal netwerk heb staan te mounten via afp. Het eerste wat Finder mij vroeg is welke share ik verbinding mee wilde maken. Alleen staan in dit lijstje alleen de shares die ik heb aangemaakt op de 211j in het lokale netwerk...

Andersom doet zich precies hetzelfde probleem voor trouwens. Als ik de verbinding met de lokale DS verbreek kan ik prima verbinding maken met de shares op de DS op afstand. Als ik daarna weer met de lokale DS verbinding wil maken zie ik daar ook enkel de shares staan waar ik al verbinding mee heb, en zijn de lokale shares in geen velden of wegen te bekennen.

Iemand eerder iets dergelijks mee gemaakt?

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 15:05:
Weet niet of mensen al de behoefte hebben gehad om het te bespreken. Jij blijkbaar wel :P

Iig.. gebruik zelf de Android versie en het werkt als de brandweer!!!! Zelfs via 3g op m'n Android naar FLAC files luisteren werkt prima dankzij realtime transcoden naar mp3 door de Synology. Hoewel dat met m'n DS209+II maar net gaat :X
Dat kan dat ding ook niet :+ Omzetten naar WAV is wat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
http://forum.synology.com...d_Compatible_USB_Speakers . Daar staan 3 producten van "Hifast" (het makkelijkst verkrijgbaar via eBay). De werking is echt briljant. Met een paar dip switches zet je hem op een vrije frequentie (je kan helaas maar uit een stuk of 8 kiezen dus 1 daarvan moet wel vrij zijn) en verder gedraagt ie zich gewoon als USB audio device. Geluidskwaliteit is niets mis mee (zeker niet op wat kleinere radio ontvangers).

Nu snap je denk ik wel waarom het voor mij wel handig zou zijn om vanuit m'n bedje met DS Audio ff een internetstreampje op te kunnen zetten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:37:
[...]
Dat kan dat ding ook niet :+ Omzetten naar WAV is wat ie doet.
Nee hoor. Sinds 3.0 kan je kiezen of het WAV moet zijn of MP3. WAV kost de Synology uiteraard minder cpu power maar valt niet te streamen via 3g (en wordt ook lastig als je geen hoge upstream hebt met bv. glasvezel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

wontcachme schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:25:
Maar na nog een reboot ziet hij alles weer normaal en ook de configuratie is er gewoon nog.
Het gebeurde net weer. Weer opnieuw opstarten daarna en het probleem is voorbij 8)7

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-09 14:56
Ik zit met een klein probleempje.

Ik heb een DS211.
Als ik daar een 400GB WD paspoort aan koppel dan is er niks aan de hand en blijft de schijf constant benaderbaar.
Als ik echter mijn net verkregen 1TB Samsung (2,5") erin stop dan verliest hij na een tijdje zijn verbinding, hij komt dan ook niet meer terug voordat ik hem ontkoppel en weer aansluit.
Dit probleem heb ik niet als ik de schijf op mijn laptop of ps3 aansluit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

De nas zelf is dan nog druk bezig met downloads, dus in standby staat ie zeker niet.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

eymey schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 17:41:
[...]

Nee hoor. Sinds 3.0 kan je kiezen of het WAV moet zijn of MP3. WAV kost de Synology uiteraard minder cpu power maar valt niet te streamen via 3g (en wordt ook lastig als je geen hoge upstream hebt met bv. glasvezel).
Dat is volgens mij niet helemaal juist en hangt ookvan het type DS af. Transcoding naar MP3 kan alleen op de hele krachtige uitvoeringen, juist omdat dit heel veel CPU resources vereist. Bij mijn DS211 is de optie bijvoorbeeld grijs en kan ik alleen voor WAV kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

Blijkbaar zitten er hier al met een DS1511+. Ga mijn vraag hier dan maar ff herhalen om de bevindingen te horen.
Ben beetje aan kijken om eens een NAS het huis in de slepen.
Eventuele problemen die er zijn in combinatie met WDC schijven caviar black/RE4 or RE4-GP.
De NAS zal op termijn gekoppeld worden aan paar camera's (alarm), media streaming, iTunes, backups laptops, ....
Eventueel ervaring met througpout snelheden over gigabit trunk. De NAS zal via een 802.3ad trunk (via HP Procurve) op thuisnetwerk hangen (22 gigabit aansluitingen).

Iets specifieker hoe gedragen de WDC caviar black/WDC RE-4 in zo een DS1511+ of DS1010 ? Temperatuur en geluidsproductie.

Als ik dit moet geloven zouden de Caviar black stiller zijn dan de green versions http://www.tomshardware.c...2tb-hdd-7200,2430-11.html

Maar zoals gezegd wat eventueel met temp in een box met 5 schijven. Als ik dit lees zou een caviar black de beste balans hebben tussen tussen performance, geluid en prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat de bottleneck wat permonce betreft je gigabit netwerk is en niet je harddisk. Dus kwa performance zal het niet uitmaken welke harddisk je hebt. Wel is het belangrijk om te kijken of je harddisk in de compatibiliteit lijst staat van Synology. Het beste is om dan een enterprise harddisk te kiezen en niet een desktop, als je geld genoeg hebt tenminste. Zit je op een budget, dan moet je het met een desktop harddisk doen. Je moet dan nog wel de firmware updaten, cq aanpassen afhankelijk van het merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdh
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:47
Ik zou me een van deze dagen een Synology DS211J willen kopen. Nu heb ik hier thuis nog 2x een WD20EARS liggen en ik vroeg me af of deze problemen kunnen vormen in RAID. Deze zijn redelijk recent dus ik kan de TLER optie niet wijzigen. Dit gaf problemen in een RAID 1 setup op mijn PC. Ik heb dit forum en andere forums eens doorzocht maar vond niet echt een duidelijk antwoord of de WD20EARS compatibel zijn met de DS211J. Op de Synology website staan ze bij compatibele schijven maar ik wil zeker zijn.

Iemand nog ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:45

timovd

Voorsprong door techniek

Ik heb 4x WD20EARS in mn 410j met RAID10. Doet het prima! Worden, zoals je zelf als zegt, ondersteund door Synology.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 22:07
Ik heb de 211+ maar gehaald omdat ik niet wil wachten op d eopvolger van de 710+ maar ook niet al te veel wilde uitgeven.

Iemand ervaringen met dit ding in combinatie met de F4 van Samsung?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pegasus
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-09 20:03
Sinned123 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 09:11:
Ik zit met een klein probleempje.

Ik heb een DS211.
Als ik daar een 400GB WD paspoort aan koppel dan is er niks aan de hand en blijft de schijf constant benaderbaar.
Als ik echter mijn net verkregen 1TB Samsung (2,5") erin stop dan verliest hij na een tijdje zijn verbinding, hij komt dan ook niet meer terug voordat ik hem ontkoppel en weer aansluit.
Dit probleem heb ik niet als ik de schijf op mijn laptop of ps3 aansluit.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

De nas zelf is dan nog druk bezig met downloads, dus in standby staat ie zeker niet.
Niet alle USB drives zijn compatible met een (Synology) NAS. Er is hierover veel geschreven op het Synology forum. Enkele typen USB drives worden door Synology als compatible aangegeven. Daarnaast is er een lijst op de Synology website te vinden met drives die door gebruikers zijn getest.

Oorzaak lijkt zitten in de driver die nodig is om de USB drive aan te sturen. De meeste drives worden onder Windows herkend en geinstalleerd. Een NAS draait op Linux en die herkent niets automatisch en installeert ook geen drivers.

Ik gebruik zelf een Intenso MemoryStation 2.5" van 500GB. Die werkt perfect en wordt ook als Linux compatible aangegeven door Intenso :) De Fujitsu HandyDrive die ik hiervoor gebruikte had dezelfde problemen die jij omschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WickedStealthy
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-02-2024

WickedStealthy

Too slow to die ....

Verwijderd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:25:
Ik denk dat de bottleneck wat permonce betreft je gigabit netwerk is en niet je harddisk. Dus kwa performance zal het niet uitmaken welke harddisk je hebt. Wel is het belangrijk om te kijken of je harddisk in de compatibiliteit lijst staat van Synology. Het beste is om dan een enterprise harddisk te kiezen en niet een desktop, als je geld genoeg hebt tenminste. Zit je op een budget, dan moet je het met een desktop harddisk doen. Je moet dan nog wel de firmware updaten, cq aanpassen afhankelijk van het merk.
Ik betwijfel of de connectie de beperkende factor zal zijn. De NAS zal met de centrale 24-poorts switch verbonden zijn via link aggregatie en heeft dus in principe +-240MB/s ter beschikking. Dus het ding moet wel iets kunnen pushen als het gevraagd wordt door verschillende clients (backups).

En zover ik weet staan ze er allemaal tussen de caviar black, RE4 en de RE4-GP.

Mijn bekommernis is vooral lawaai wat die schijven betreft en warmte ontwikkeling en eventuele problemen daarmee. Daarom dat ik eens wilde weten wat de ervaringen met die schijven was in dergelijke toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
timovd schreef op zondag 30 januari 2011 @ 19:59:
Ik heb 4x WD20EARS in mn 410j met RAID10. Doet het prima! Worden, zoals je zelf als zegt, ondersteund door Synology.
Heb je dan geen last van die LLC die te hoog is? Op de forums bij synology staat het er vol van.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:51

lier

MikroTik nerd

tboheeren schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:47:
Heb je dan geen last van die LLC die te hoog is? Op de forums bij synology staat het er vol van.
Op diezelfde fora staat ook een tooltje waarmee je dat heel eenvoudig kan op lossen.

[ Voor 11% gewijzigd door lier op 31-01-2011 10:55 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Synology forum staat het er ook vol van hoe je dit definitief verhelpt.
Wdidle3 is de oplossing, en de goede ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:58:
Op het Synology forum staat het er ook vol van hoe je dit definitief verhelpt.
Wdidle3 is de oplossing, en de goede ook.
Gaan ze dit probleem in de toekomst kunnen oplossen met synology firmware? Of is die dos-manier de enige?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

tboheeren schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:03:
Gaan ze dit probleem in de toekomst kunnen oplossen met synology firmware? Of is die dos-manier de enige?
Dit ligt buiten het bereik van Synology aangezien elk non-Windows OS tegen hetzelfde probleem aan loopt.
Het gaat dus om een probleem (instelling) van de disk en niet van Synology.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
lier schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:05:
[...]

Dit ligt buiten het bereik van Synology aangezien elk non-Windows OS tegen hetzelfde probleem aan loopt.
Het gaat dus om een probleem (instelling) van de disk en niet van Synology.
Dan is het toch beter voor een gebruiker zoals mezelf (niet technisch) om voor een andere schijf te opteren niet?

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
tboheeren schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:22:
[...]

Dan is het toch beter voor een gebruiker zoals mezelf (niet technisch) om voor een andere schijf te opteren niet?
Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt ben naar SeaGate voor mijn DS211+.
Ben hiervoor een enorme WD "fanboy" geweest dus het was wel een beetje moeilijk om de overstap te maken maar tot nu toe bevalt het me prima.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tboheeren
Earzz schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:39:
[...]

Dat is ook de reden dat ik ben overgestapt ben naar SeaGate voor mijn DS211+.
Ben hiervoor een enorme WD "fanboy" geweest dus het was wel een beetje moeilijk om de overstap te maken maar tot nu toe bevalt het me prima.
Kan je me vertellen welke seagate dat juist is? Ik ben zelf ook WD fan maar ik wil niet verplicht zijn om een 'tweak' uit te voeren met een nieuw product.

Inventaris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik denk dat het 1 van deze zijn. Ik heb zelf de 1.5TB in mijn NAS zitten en werkt perfect zonder maar enige tweak te doen.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier

lier

MikroTik nerd

tboheeren schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
Kan je me vertellen welke seagate dat juist is? Ik ben zelf ook WD fan maar ik wil niet verplicht zijn om een 'tweak' uit te voeren met een nieuw product.
Allicht kan je leverancier deze "tweak" voor jou uit voeren!?
Zelf heb ik voor de ST32000542AS gekozen (oké, je vroeg het aan iemand anders).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-01-2024
Op het Engelse Synology forum wordt er vandaag nogal dramatisch gedaan over de 2TB F4 samsung schijven.

"Stay away from these drives.... Four (4) out of five (5) now have turned up silent data corruption, even after patching... "

Zijn deze schijven echt niet te vertrouwen? Wilde er 4 aanschaffen met een DS411+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf vind ik de Samsung F4 2Tb schijven nog de beste optie voor de Synology. Je moet dan wel de Samsung patch draaien en Diskstation 3.1 beta draaien.
Alle andere harddisken, inclusief de Seagates hebben ook issues (die weliswaar verholpen worden met firmware updates, cq. wdidle config instellingen veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:42:
Zelf vind ik de Samsung F4 2Tb schijven nog de beste optie voor de Synology. Je moet dan wel de Samsung patch draaien en Diskstation 3.1 beta draaien.
Alle andere harddisken, inclusief de Seagates hebben ook issues (die weliswaar verholpen worden met firmware updates, cq. wdidle config instellingen veranderen.
Ik lees inderdaad dat de Seagates klikken en dat de WD niet geschikt zouden zijn in Raid 5 opstelling. Het is dus een afweging tussen de kans op dataverlies en klikken. Dan denk ik dat ik maar voor de klikkende Seagates ga kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 08:45

Exirion

Gadgetfetisjist

Nerdwebber schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:51:
Ik lees inderdaad dat de Seagates klikken en dat de WD niet geschikt zouden zijn in Raid 5 opstelling. Het is dus een afweging tussen de kans op dataverlies en klikken. Dan denk ik dat ik maar voor de klikkende Seagates ga kiezen.
De Samsungs werken prima als ze eenmaal gepatched zijn. Waarom dan voor Seagates kiezen die alsnog problemen hebben?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gebruiker op het Engelse forum is ook de enige gebruiker die melding maakt van missing data/cq corruption. Het is inderdaad een afweging tussen de kans dat deze missing data ook bij jou gaat optreden.
Het klikken van de Seagates is op te lossen met een firmware update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onzin mijn DS409 draait al meer dan 1 jaar op WD Green schijven, het feit dat je Idle moet aanpassen betekend dat je schijven dan wat minder green zijn, dus iets meer aan stroom verbruiken aangezien ze minder vaak naar ruststand gaan.

En in RAID 5 met 4 WD greens tot nu toe geen enkel probleem gehad.

Enige kanttekening voor wie zijn NAS het hele jaar door ononderbroken laat draaien is het te overwegen om voor de Nas schijven te gaan, wel flink duurder maar langere garantie, en toch meer zekerheid dat ze het vele jaren uithouden.

Overigens zijn de WDEARS door Synology goedgekeurd.

http://www.synology.com/s...u&bays_id=3&product_id=60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Ja de WDEARS en de Seagate ST542AS zijn inderdaad beiden goedgekeurd door Synology. De Samsung F4 staat er niet (meer) op. Maar wat is de beste keuze voor een betaalbare en zuinige 2TB schijf in Raid 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Samsung F4 staan er niet (meer) op omdat Synology een fix heeft moeten doen op de Diskstation software. Deze fix zit in de Diskstation 3.1 Beta. Zodra er een officiele Diskstation 3.1 versie is, komen de Samsungs gewoon weer terug in de compatibiliteits lijst (is mijn vermoeden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 13:41:
De Samsung F4 staan er niet (meer) op omdat Synology een fix heeft moeten doen op de Diskstation software. Deze fix zit in de Diskstation 3.1 Beta. Zodra er een officiele Diskstation 3.1 versie is, komen de Samsungs gewoon weer terug in de compatibiliteits lijst (is mijn vermoeden).
Als er bij de F4 echt sprake is van "silent data corruptie" waar je niets van merkt bij het afspelen van een film maar die wel te constateren is bij vergelijking van bestanden op bit niveau dan ben ik bang dat ze niet terug komen op de compatibility lijst. Ik zou het vervelend vinden als ik de schijven niet kan vertrouwen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nerdwebber op 31-01-2011 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik al zei is het slechts 1 gebruiker die dit meldt. Ik trek zijn bevindingen in twijfel. Maar ja, zeker weten doe ik het natuurlijk ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Earzz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 23:23
tboheeren schreef op maandag 31 januari 2011 @ 11:45:
[...]

Mijn excuses, ik heb inderdaad 2x de Seagate Barracuda LP ST32000542AS 2TB aangeschaft voor mijn DS211+.
Ik heb ze nog niet horen klikken, toen ik ze in mijn destop had (die naast me staat) hoorde ik zo nu en dan een hééél klein elektronisch geluidje (klikje?) dit was overigens totaal niet storend.
Ik ben best een Piet lut als het aan komt op geluid, mijn 2 WD10EADS schijven zijn in ieder geval een goed stuk luider.

XboxLive: Dave 130R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik had al 3 x 2TB in RAID5 in mijn Synology 410 en dat was behoorlijk traag met rarren/parren, ik heb er nu een 10K schijf bij in gezet, de WD3000HLFS en dat werkt super, het is een 2,5 inch schijf met een koelblok ter grootte van een normale schijf.
Heerlijk snel en de schijf word maar iets warmer dan die andere schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik lees net op de website van Synology dat ze op de Cebit in maart DSM 3.1 gaan aankondigen en nog wat leuke nieuwe producten. Ik ben benieuwd of daar bijvoorbeeld ook een DS 111+ tussen zal zitten.

Verder snap ik deze tekst niet helemaal, maar het klinkt wel stoer!

De nieuwe DiskStation series zijn uitgerust met een enkel volume-capaciteit van meer dan 100TB en gegevensdoorvoersnelheid van 800 MB/sec. Voor grootschalig opslagbeheer ondersteunt DSM 3.1 meerdere RAID-volumes met een flexibele opslagtoewijzing..

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08:50

wontcachme

You catch me? No you wont

ppaddo schreef op maandag 31 januari 2011 @ 16:01:
Ik lees net op de website van Synology dat ze op de Cebit in maart DSM 3.1 gaan aankondigen en nog wat leuke nieuwe producten. Ik ben benieuwd of daar bijvoorbeeld ook een DS 111+ tussen zal zitten.

Verder snap ik deze tekst niet helemaal, maar het klinkt wel stoer!

De nieuwe DiskStation series zijn uitgerust met een enkel volume-capaciteit van meer dan 100TB en gegevensdoorvoersnelheid van 800 MB/sec. Voor grootschalig opslagbeheer ondersteunt DSM 3.1 meerdere RAID-volumes met een flexibele opslagtoewijzing..
Moet dan wel een glasvezelverbinding tussen liggen lijkt het. Dat haal je niet met je standaard LAN netwerkje

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Fiberchannel of SAS poortje?
Met zo'n snelheiden ben je niet meer met een NAS bezig lijkt me?
Xsan of DAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 14-09 09:49
Hey,
Ik ben sinds kort eigenaar van een DS211J. Ik gebruik het vnl voor backup mogelijkheden, hoewel ik ook alle andere functionaliteiten aan het verkennen ben.

Naast een backup van twee PC's naar de DS211J (via de Synology Data Replicator) zou ik ook een 'externe' backup wensen te nemen. Standaard is er een backup mogelijkheid naar Amazon S3 voorzien, maar die is vrij duur vergeleken met een aantal alternatieven (e.g. Crashplan - maar niet ondersteund door Synology?).

Kortom, heeft er iemand van jullie ervaring met backupservers die NAS/Synology ondersteunen en betaalbaar zijn?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artcore
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik ben uitermate tevreden met mijn DS110J. Ding is veelzijdig en makkelijk in het gebruik. Ik heb wel 1 irritant probleempje. Ik heb regelmatig dat al mijn down-/uploads ineens allemaal een fout geven, zoals in onderstaande screenshot. Ik moet ze dan allemaal handmatig opnieuw laten starten/controleren, wat erg lang duurt.

Het gebeurt voornamelijk als ik grotere downloads toevoeg. Herkent iemand dit probleem? Is de DS110 niet krachtig genoeg om meerdere grote downloads goed te laten verlopen?

Afbeeldingslocatie: http://content.screencast.com/users/roelofd/folders/Jing/media/ebd5e5c8-fd37-402e-b440-fa03768370ae/2011-02-01_0840.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11:09
Artcore schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 08:44:
Ik ben uitermate tevreden met mijn DS110J.
Ik had hetzelfde probleem op mijn 210j. Na wat fora doorgespit te hebben heb ik Transmission erop gezet. Neemt minder systeem resources en vastlopende downloads heb ik niet meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-09 19:17
Helaas niks voor de DS409+ hier... Ik heb een DS409+ met DM3.0-1354 met twee HD204UI disks van eind 2010. Tot heden geen problemen dus ik zit met het dilemma of het toch verstandig is om de Samsung firmware update te draaien en of ik m'n DS ook moet gaan updaten (naar 1379?) ?
Deze toch? : http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00

Rhapsody

In Metal We Trust

catchingfire schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:57:
[...]

Helaas niks voor de DS409+ hier... Ik heb een DS409+ met DM3.0-1354 met twee HD204UI disks van eind 2010. Tot heden geen problemen dus ik zit met het dilemma of het toch verstandig is om de Samsung firmware update te draaien en of ik m'n DS ook moet gaan updaten (naar 1379?) ?
Deze toch? : http://www.samsung.com/gl...iew.do?b2b_bbs_msg_id=386
Wat betreft die Synology spinup; dat zou ik even vragen aan Synology als ik jou was. Via Twitter / mail zijn ze best snel met reactie.

Die Samsung link klopt inderdaad. :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Rhapsody op 01-02-2011 12:32 ]

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Vanmorgen de patch gedraaid op de DS211, nu afwachten of de problemen verholpen zijn. Gelukkig had ik de samsung firmwarepatch al wel gedraaid, dus tot nog toe geen dataverlies gehad.

Wel vervelend dat de 2e drive regelmatig niet te vinden leek, waardoor het volume als degraded werd aangemeld. Pas na een herstart was de drive weer te vinden, maar was de system partition natuurlijk niet meer in sync. Maar goed, repareren en de disk toevoegen aan het volume is tot nu toe al 3 keer goed gegaan.

Nu zou dat probleem zich dus niet meer voor mogen doen.. * Equator keeps fingers crossed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Installing 1511+ met 15TB! :)
Keep you guys posted. Het zal wel een dagje duren voordat de raid5 klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
multipasser schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 15:21:
Installing 1511+ met 15TB! :)
Keep you guys posted. Het zal wel een dagje duren voordat de raid5 klaar is.
Met Hitachi 3TB schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
De klachten over de samsung F4 op:
http://forum.synology.com...hp?f=26&t=27905&start=255
gaan vandaag door.
"My point about saying this stuff so strongly, and so many times, is that many people will think they've successfully dealt with the issue and will put them into NAS/storage solutions and will not see the problems. The data loss will occur, the messages will be suppressed, and unless you're looking for it, you'll never know. The problem, as admitted by Samsung, is SILENT data loss and corruption. it is still occurring, even with patched drives...."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Yep. Ze werken alvast.
Creating raid. Parity check zit nu aan 105%, blijkbaar gaat die tot 2400% soms?
Raar maar waar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
multipasser schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:35:
[...]

Yep. Ze werken alvast.
Creating raid. Parity check zit nu aan 105%, blijkbaar gaat die tot 2400% soms?
Raar maar waar :)
Ben erg benieuwd of ze goed blijven werken. Hoe heet worden ze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dries_Aendekerk schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:51:

Ik ben sinds kort eigenaar van een DS211J. Ik gebruik het vnl voor backup mogelijkheden, hoewel ik ook alle andere functionaliteiten aan het verkennen ben.
Zie dat je de DS211J in bezit hebt. Gebruik je 'm ook om via nieuwsgroepen te downloaden? In dat geval: zou je eens willen reageren op mijn vraag hieronder? :) Ben erg benieuwd naar gebruikers ervaringen op dit vlak.
JBS schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:51:
Op zoek naar een Synology NAS worstel ik met de keuze. Qua performance weet ik dat de DS211 sneller is dan de DS211j en dat de DS211+ op zijn beurt de snelste van deze familie is. Kan iemand me informeren over performance verschil in cijfers wanneer er er een bestand van 10GB via usenet gedownload wordt dat vervolgens gecontroleerd en uitgepakt wordt? Laten we zeggen dat we downloaden met een snelheid van 20mbit en dat de NAS is voorzien van één WD HD154UI.

Praten we dan over een verschil van enkele minuten of moet ik eerder denken aan tientallen minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multipasser

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 21:20:
[...]

Ben erg benieuwd of ze goed blijven werken. Hoe heet worden ze?
Ik hoop het ook :)
Dat zou zonde zijn van de HD's en/of het geld.

Ze zijn 40graden, eentje 39 en eentje 37.
Na 8uur nonstop raidbuilding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nerdwebber schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:00:
De klachten over de samsung F4 op:
http://forum.synology.com...hp?f=26&t=27905&start=255
gaan vandaag door.
"My point about saying this stuff so strongly, and so many times, is that many people will think they've successfully dealt with the issue and will put them into NAS/storage solutions and will not see the problems. The data loss will occur, the messages will be suppressed, and unless you're looking for it, you'll never know. The problem, as admitted by Samsung, is SILENT data loss and corruption. it is still occurring, even with patched drives...."
Is dat echt zo, zijn er meerdere bronnen die dit zeggen, of gaat het om één iemand, die gewoon een brak systeem heeft en de drives de schuld geeft?
Ik zoek namelijk een betrouwbare, zuinige en koele 2TB schijf om in m'n DS207 te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mech-Warrior
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-09 18:04
Ik heb een DS1511+ met 4x 2TB F3 van Samsung (nog in december gekocht, tussen kerst en nieuw).
Ze staan in Raid 5 +hot spare enhet bouwen van de Raid duurde ongeveer 8 uur.
Gemiddelde temperatuur toen en nu (tijdens parren unrrarren) is 34 voor de warmste en 33 voor de koudste.
De NAS staat in de meterkast, samen met een Linksys E3000 met DD-WRT die op 251mW staat te zenden >:)
En, niet te vergeten, een warmte terugwin douche water ding (nieuwbouw huis) die nog niet geisoleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Laatst online: 14-09 09:49
JBS schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:03:
[...]
Zie dat je de DS211J in bezit hebt. Gebruik je 'm ook om via nieuwsgroepen te downloaden? In dat geval: zou je eens willen reageren op mijn vraag hieronder? :) Ben erg benieuwd naar gebruikers ervaringen op dit vlak.

[...]
Helaas, ik download er niets mee. Het is voornamelijk backup, en ben nu Photostation een beetje aan het verkennen.

Misschien dat iemand dit weet:
* Ik heb in de folder /Photo een hoop foto's opgeladen (ongeveer 15.000), hij zit er al 24h op te knarsen (thumbs genereren e.d.). Is dit normaal?
* Kan je de layout van de Photostation aanpassen? Elke folder wordt weergegeven dmv een thumb, ik zou graag andere thumbs kiezen. Ook zou ik willen dat de naam van de folder erbij komt.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:24
Dries_Aendekerk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:57:
[...]

Helaas, ik download er niets mee. Het is voornamelijk backup, en ben nu Photostation een beetje aan het verkennen.

* Ik heb in de folder /Photo een hoop foto's opgeladen (ongeveer 15.000), hij zit er al 24h op te knarsen (thumbs genereren e.d.). Is dit normaal?
* Kan je de layout van de Photostation aanpassen? Elke folder wordt weergegeven dmv een thumb, ik zou graag andere thumbs kiezen. Ook zou ik willen dat de naam van de folder erbij komt.
ja, reken maar op een dag of wat.
ja Folderthumb is heel eenvoudig aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Dries_Aendekerk schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:57:
[...]

Zeker, dat kan dagen duren. Mijn DS211 is met vergelijkbaar aantal foto's en wat filmpjes een kleine week bezig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanPedaal
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

JanPedaal

Coureur extraordinaire

maartend schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 12:04:
[...]

ja, reken maar op een dag of wat.
ja Folderthumb is heel eenvoudig aan te passen
Je kan dit ook in photostation zelf aanpassen (als admin ingelogd). Ga in de map waar je de thumb van wil aanpassen, en klik de foto die je als thumb wil. Er staat dan ergens "instellen als albumhoes" of iets dergelijks.

Release your inner hooligan - With great power comes great responsibility, with horsepower comes no responsibility

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nerdwebber
BounceMeister schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 07:25:
[...]

Is dat echt zo, zijn er meerdere bronnen die dit zeggen, of gaat het om één iemand, die gewoon een brak systeem heeft en de drives de schuld geeft?
Ik zoek namelijk een betrouwbare, zuinige en koele 2TB schijf om in m'n DS207 te zetten.
Ik weet niet of deze gebruiker een brak systeem heeft. Maar ik lees vandaag in hetzelfde topic dat Sumsung het volgende heeft meegedeeld:

"Dear Customer,
Since your drive was made past 11/2010 the patch has already been applied. Therefore you don't need to patch it again. Also your drive should not fail due to a missing patch.
Thank You for choosing Samsung"

Zorg dus dat je schijven koopt met productiedatum 2011 en je zit goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ook ik had een foute Samsung HD204UI er in zitten. Even aan de PC gekoppeld en firmware geflashed. Was een fluitje van een cent en geen data weg.

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
Weet iemand hoe het ziet met ondertitels ? Ik krijg namelijk geen ondertiteling op mijn Panasonic G20 icm de 211+ . Speel gewoon VOB files af . Moeten de subs dan hard ingebakken zijn of kan je met een omweg alsnog de ausio of de subs veranderen aanpassen?

Waarom worden IFO files trouwens niet ondersteund?

[ Voor 9% gewijzigd door Chadi op 02-02-2011 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:55:
Weet iemand hoe het ziet met ondertitels ? Ik krijg namelijk geen ondertiteling op mijn Panasonic G20 icm de 211+ . Speel gewoon VOB files af . Moeten de subs dan hard ingebakken zijn of kan je met een omweg alsnog de ausio of de subs veranderen aanpassen?

Waarom worden IFO files trouwens niet ondersteund?
Wordt allemaal ondersteund. Hoe maak jij contact tussen syn en tv? Wat voor protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
maartend schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:23:
[...]

Wordt allemaal ondersteund. Hoe maak jij contact tussen syn en tv? Wat voor protocol?
Nou er zit op de afstandsbediening een knop en dan kies ik mediaserver en daar op dat lijstje staat Diskstation wat mijn synology is. Dan blader ik naar video's en zie ik de betreffende video's staan. Alleen de Ifo's daar staat een uitroepteken op wat niet onderteund wordt

Ik heb trouwens in de Synology alles aangevinkt in het derde Tabblad ( DMA compatibiliteit ) maar dat maakte weinig uit.

[ Voor 11% gewijzigd door Chadi op 02-02-2011 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 17:31:
[...]

Nou er zit op de afstandsbediening een knop en dan kies ik mediaserver en daar op dat lijstje staat Diskstation wat mijn synology is. Dan blader ik naar video's en zie ik de betreffende video's staan. Alleen de Ifo's daar staat een uitroepteken op wat niet onderteund wordt

Ik heb trouwens in de Synology alles aangevinkt in het derde Tabblad ( DMA compatibiliteit ) maar dat maakte weinig uit.
Ik snap je. Ik bedoelde wat anders, maar ik snap je wel. De beperking zit hem in je TV. Die ondersteunt niet alle formaten.
Ik heb bijv. een popcorn hour c200. dat is een mediaplayer. En die ondersteunt wel heel veel en ik kan dus dvd's violledig afspelen, inclusief menu. En daar zit dus jou probleem en dat kan ook het probleem veroorzaken met je ondertiteling. Tip ; koop een leuke media player, er staan er hier een paar op als 2de hands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
maartend schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 19:07:
[...]

Ik snap je. Ik bedoelde wat anders, maar ik snap je wel. De beperking zit hem in je TV. Die ondersteunt niet alle formaten.
Ik heb bijv. een popcorn hour c200. dat is een mediaplayer. En die ondersteunt wel heel veel en ik kan dus dvd's violledig afspelen, inclusief menu. En daar zit dus jou probleem en dat kan ook het probleem veroorzaken met je ondertiteling. Tip ; koop een leuke media player, er staan er hier een paar op als 2de hands.
Welke goedkope mediaplayer raa dje aan? Want de Xtreamer die ik in huis heb die speelt helemaal niets af van de Synology ook al ziet hij de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:48:
[...]

Welke goedkope mediaplayer raa dje aan? Want de Xtreamer die ik in huis heb die speelt helemaal niets af van de Synology ook al ziet hij de bestanden.
Welke xtreamer heb je? Moet toch in principe kunnen. Stel je vraag eens in het xtreamer topic.
Maar welke ik aanraad? Geen, die keuze moet je zelf maken. Maar ms. is dit iets ; Klik

Maar kijk wel altijd naar beoordelingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerritGluurbuur
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20-09 17:23
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:48:
[...]

Zelf heb ik een Eminent 7075-dts deze werkt prima met me Syno 210j. Misschien is het wat voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een package/app die een ftp client levert op DSM, iemand dit in gebruik?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
BorisG schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:05:
[...]

Zelf heb ik een Eminent 7075-dts deze werkt prima met me Syno 210j. Misschien is het wat voor je.
Ik denk dat ik dat hele UPNP/DLNA gedoe heb overschat. Ga wel voor de netwerk shares die leveren voor mij minder hoofdpijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat ik dat hele UPNP/DLNA gedoe heb overschat. Ga wel voor de netwerk shares die leveren voor mij minder hoofdpijn.
Als dat kan met je TV, dan kom je er ook uit. Maar probeer ook je xtreamer goed aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
maartend schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:17:
[...]

Als dat kan met je TV, dan kom je er ook uit. Maar probeer ook je xtreamer goed aan de praat te krijgen.
Dat lukte met de netwerkshare. Ik bedoel of ik nou op dat ding ga streamen of sharen .. 1 pot nat als je het gewenste effect maar krijgt :)

Met de TV kan je jamme rgenoeg geen netwerkshare aangeven dus heb ik een kleine player nodig die wel werkt met netwerk shares.. Bijna iedere player volgens mij. Heb toevallig 2 weken terug een MD-270 gekocht van sitecom en die werkt ook prima.

Ben met NZbget bezig alleen dat wil niet echt opschieten :) Denk dat ik toch maar SABNZB erop ga gooien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
De Xtreamer werkt prima met de Synology
heb je de juiste user + rechten aangemaakt op de synology, daar kan het ook wel eens fout in gaan
en met de DLNA service komt het vaak voor dat er idd geen sub's komen, ligt een beetje aan het protocol, en hoeveel werk er door de (tv) fabrikant ingestopt is

< de meeste tv's vinden het al 'best' als er beeld is..... ondertitels is nie echt een prioriteit >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Myst
  • Laatst online: 22-09 15:35
Bierkameel schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:54:
Ik had al 3 x 2TB in RAID5 in mijn Synology 410 en dat was behoorlijk traag met rarren/parren, ik heb er nu een 10K schijf bij in gezet, de WD3000HLFS en dat werkt super, het is een 2,5 inch schijf met een koelblok ter grootte van een normale schijf.
Heerlijk snel en de schijf word maar iets warmer dan die andere schijven.
Maakt dat echt zoveel uit qua tijd/belasting met parren/rarren?
Ik neem dus aan dat je die 3x2TB in RAID5 zo gelaten hebt, deze schijf als Basic volume erbij hebt gezet. Vervolgens download je je bestanden op de 10K schijf, laat je het op die schijf parren/rarren en verplaats je de uitgepakte bestanden naar je RAID5 setup? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Rooke schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:08:
Ik ben opzoek naar een package/app die een ftp client levert op DSM, iemand dit in gebruik?
De standaard ftp functie voldoet niet?

edit: ooh verrek.. je zoekt een client. Ik weet dat als je bootstrapt dat je daarna met ipkg een client kan instellen.
Dat zal dan waarschijnlijk wel een commandline client worden.
wget is natuurlijk ook een optie.

Wat wil je er mee doen? Wellicht dat een andere oplossing ook mogelijk is.

[ Voor 37% gewijzigd door job op 03-02-2011 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cassanov99
  • Laatst online: 05-09 18:05
Heeft iemand ook al een oplossing om nzbget geinstalleerd te krijgen op de synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:00

Rhapsody

In Metal We Trust

cassanov99 schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:27:
Heeft iemand ook al een oplossing om nzbget geinstalleerd te krijgen op de synology?
Zoek eventjes, er zijn tutorials voor ;-)

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
job schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:49:
[...]

Ja, via ipkg kan je een 2 of 3 clients uitzoeken, en ook Midnight heeft een ftpfunctie
maar allemaal commandline ftp:user:pass@ipadress...

Toevallig van het weekend mee bezig geweest, maar uiteindelijk intern via nfs mounts de files overgezet
(nu nog uitvissen hoe ik naar en van een externe synology kan mounten ( ander extern ipadres achter router )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
FreshMaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 17:35:
nu nog uitvissen hoe ik naar en van een externe synology kan mounten ( ander extern ipadres achter router )
iscsi?

[ Voor 18% gewijzigd door job op 03-02-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
Zou je denken, maar ik wil juist de mapstructuur benaderen /volume1/media/ e.d.
Iscsi is eerder een "losse" partitie op de synology

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
job schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:49:
[...]

De standaard ftp functie voldoet niet?

edit: ooh verrek.. je zoekt een client. Ik weet dat als je bootstrapt dat je daarna met ipkg een client kan instellen.

Thnx,

Ik heb tegenwoordig toegang tot een ftp server waar heul content opstaat die ik kwijt ben geraakt. Het gaat dus om een paar honderd gig. Het doel is om remote die ftp-lclient te kunnen bedienen zonder dat daar een pc voor aan hoeft te staan. Grafisch geniet de voorkeur maar wat niet gaat, gaat niet.

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 03-02-2011 20:14 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Pagina: 1 ... 58 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.