Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

[b][message=35219135,noline]
En de harddisks hoor je idd ook. Ik heb een beetje het idee dat dit ook aan de 'goedkope' behuizing van de gemiddelde Synology heeft. Ik heb het idee dat het materiaal het geluid van de koppen te goed doorgeeft.
Ik deel je mening, de behuizing van de Synology's had degelijker en zwaarder uitgevoerd mogen worden. Door de lichte bouw is er ook te veel gelegenheid voor resonanties. Het is niet perse een slechte ventilator of rumoerige schijf; het is de behuizing die e.e.a. versterkt.

/Update: zojuist heb ik de fan vervangen en de resonantie is weg. Natuurlijk hoor je 'm nog wel, maar de hinderlijke brom is verdwenen en ik hoor nu ook de disk die hiervoor door de brom werd overstemd.

Links op de foto de originele fan; rechts de nieuwe. De schoepen van deze fan zijn wat dunner uitgevoerd.

Afbeeldingslocatie: http://i974.photobucket.com/albums/ae222/Picturestore1/Tweakers/P1030134-1.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door JPS op 17-12-2010 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-08 14:24

ZaZ

Tweakers abonnee

De kwaliteit van de behuizing per versie verschilt enorm.
De J behuizing is ook duidelijk de minste van alle behuizingen.
de 710 behuizing is verreweg de beste. (van de synos die ik heb, that is)
Van een afstand (afgezien van de kleur) lijken ze allemaal op elkaar, maar er zit een enorm verschil tussen.
Zo moet je om bij de disks komen met 210j een beetje opentrekken met 'grof' geweld en zit het allemaal wat 'geklikt'
Bij de 710 werkt alles met robuuste sledes enzo. Nogmaals; een enorm verschil dus.

[ Voor 4% gewijzigd door ZaZ op 17-12-2010 11:14 ]

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Nja, verschillen zullen er zijn. Ik ben in ieder geval niet bepaald onder de indruk van het witte 2-bay kastje. Lelijke Leds ook. Liever had ik zoiets als de Readynas Duo gehad. Maar goed, hij staat nu in de meterkast dus who cares :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

JPS schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 11:20:
Nja, verschillen zullen er zijn. Ik ben in ieder geval niet bepaald onder de indruk van het witte 2-bay kastje. Lelijke Leds ook. Liever had ik zoiets als de Readynas Duo gehad. Maar goed, hij staat nu in de meterkast dus who cares :+
Ja die zijn erg plastic. Krijg ook een beetje kindersurprise gevoel erbij. Wordt dus ook erg duidelijk als je een 710+ (ook een 2-bay kastje) ernaast hebt. Ziet er redelijk hetzelfde uit, maar hoe dichterbij je komt hoe duidelijker het kwaliteitsverschil. En als je er dan mee gaat stoeien voel je dat ie veel zwaarder is en veel robuuster en bekruipt het gevoel dat je met de 210j met rommel te maken hebt.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:18

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie net dat de nieuwe DS211+ een 92mm fan heeft, dus dat is wel een duidelijk verschil in bouw tov de DS211 die een 70mm fan heeft :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:04
Dus wat ik hier uit op kan maken is dat als jullie van te voren wisten dat de kwaliteit van de J zo in elkaar stak, deze niet hadden aangeschaft?

Ik was net van plan om een DS211J aan te schaffen, maar van de laatste berichten wordt ik niet echt vrolijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

De -J versies zijn wel de budgetversies. Dus ergens wel logisch dat daar ook op bezuinigd wordt.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaZ

ZaZ

Tweakers abonnee

Ik ben wel tevreden met de J. Hij is niet zo heel krachtig maar daar heb ik 'm ook niet voor.
Die is puur om offsite backups naartoe te schrijven. Doet ie prima!
Zou 'm zelf niet gebruiken voor iets anders dan een beetje filesharing enzo. Als je alle toeters en bellen uit DSM tegelijk wilt gebruiken en ook nog sabnzbd en dat soort meuk wil gaan draaien, dan moet je gewoon een wat beter model kiezen imho.
Je kan niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten.

Lekker op de bank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik moet zeggen dat ik steeds meer neig naar een QNAP. Voor een paar tientjes meer dan een DS211 heb je een QNAP TS-219P met een degelijke bouw (metaal), 2 hd bays, en 512MB geheugen. Nog even nadenken...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 16:05
@Eddos: Ik denk dat die conclusie te kort door de bocht is.

De -J is gewoon fantastische value for the money (in dat prijssegment vind je niets dat qua out of the box features ook maar in de buurt komt van de Synology).

Of je de behuizing en het geluid een schokkend nadeel vindt, tsja.... dat hangt er van af waar je het ding wil plaatsen. Ik ga toch vooral voor de functie, features en performance. Leuk als zo'n Netgear Readynas er zo 'professioneel' uit ziet maar als het dan net niet biedt wat ik wil zou ik wel balen....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Exirion schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:27:
Ik moet zeggen dat ik steeds meer neig naar een QNAP. Voor een paar tientjes meer dan een DS211 heb je een QNAP TS-219P met een degelijke bouw (metaal), 2 hd bays, en 512MB geheugen. Nog even nadenken...
Qnap zijn idd ook erg mooi. Heb er een jaar terug ook over gedacht toen ik m'n single bay Synology wilde vervangen.

Echter, Qnap mist nog steeds iets wat ik op m'n Synology juist erg vaak gebruik: De audio station (en dan zowel streaming/livetranscoding als richting een usb audio device) .

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• despijker
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 23:50
Exirion schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:27:
Ik heb ook gewacht op de 211+, maar ben uiteindelijk voor de Qnap 219P+ gegaan.
Pas kort in huis (weekje) maar wat is tot nog toe heb gezien van het apparaat stemt me tevreden.
Stevige behuizing, prima software en vooral lekker snel. (write +/-45 MB read boven de 100MB.sec in raid1).
Los daarvan heb ik de prestaties van de 211+ nu gezien, maar dat is volgens mij niet heel erg verbeterd tov de 211.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:22
JPS schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 09:50:
[...]

Ik deel je mening, de behuizing van de Synology's had degelijker en zwaarder uitgevoerd mogen worden. Door de lichte bouw is er ook te veel gelegenheid voor resonanties. Het is niet perse een slechte ventilator of rumoerige schijf; het is de behuizing die e.e.a. versterkt.

/Update: zojuist heb ik de fan vervangen en de resonantie is weg. Natuurlijk hoor je 'm nog wel, maar de hinderlijke brom is verdwenen en ik hoor nu ook de disk die hiervoor door de brom werd overstemd.

Links op de foto de originele fan; rechts de nieuwe. De schoepen van deze fan zijn wat dunner uitgevoerd.

[afbeelding]
Heb je deze fan van synology zelf gekregen?
of gewoon in de winkel gekocht?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Niet online

JPS

Speedfightserv schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 16:32:
[...]

Heb je deze fan van synology zelf gekregen?
of gewoon in de winkel gekocht?
Ticket aangemaakt op Synology.com, waarna ze aanboden een andere op te sturen. Deze kwam na ongeveer een week vanuit Taiwan binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
despijker schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 15:35:
[...]

Ik heb ook gewacht op de 211+, maar ben uiteindelijk voor de Qnap 219P+ gegaan.
Pas kort in huis (weekje) maar wat is tot nog toe heb gezien van het apparaat stemt me tevreden.
Stevige behuizing, prima software en vooral lekker snel. (write +/-45 MB read boven de 100MB.sec in raid1).
Los daarvan heb ik de prestaties van de 211+ nu gezien, maar dat is volgens mij niet heel erg verbeterd tov de 211.
Zelfs de 210+ scoort bijna net zo goed als de 211+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ripley
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16-09 22:59
De DS1511+ staat nu ook op het punt van uitkomen. Zie hier en hier. Ik neem aan dat dit de opvolger wordt van de DS1010+. 45 TB opslagcapaciteit, interessant voor diegenen die het internet willen downloaden om later in alle rust offline nog eens terug te lezen. ;)

Ben benieuwd wanneer de opvolger van de DS710+ komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-07 19:12
Ripley schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 22:44:
De DS1511+ staat nu ook op het punt van uitkomen. Zie hier en hier. Ik neem aan dat dit de opvolger wordt van de DS1010+. 45 TB opslagcapaciteit. Interessant voor diegenen die het internet willen download om later in alle rust offline nog eens terug te lezen. ;)

Ben benieuwd wanneer de opvolger van de DS710+ komt.
Zal alleen onbetaalbaar worden die 1511+ :D

De opvolger van de 710+ heb ik wle oren naar maar het moet niet zo zijn dat hij bijna hetzelfde presteert als de 710+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

Chadi schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:09:
[...]

De opvolger van de 710+ heb ik wle oren naar maar het moet niet zo zijn dat hij bijna hetzelfde presteert als de 710+
Vanaf iets meer dan €700 komt hij straks in de PW :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:23

wontcachme

You catch me? No you wont

Rooke schreef op donderdag 16 december 2010 @ 18:20:
Ik heb die van mij vandaag besteld, mogelijk morgen binnen :)
En al binnen?

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:12
Hij is helaas gisteren pas verstuurd en de link van de trace pagina van DHL werkt niet :-( dus ik hoop vandaag :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Rooke schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 12:09:
[...]

Hij is helaas gisteren pas verstuurd en de link van de trace pagina van DHL werkt niet :-( dus ik hoop vandaag :)
DHL bezorgt volgens mij niet op zaterdag. En zijn vaak wat langzamer dan TNT

EDIT: waar heb je hem besteld?

[ Voor 5% gewijzigd door wontcachme op 18-12-2010 12:14 ]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 14:12
Central point, lees net in mijn account dat er "17-12-2010 10:15 Automatic update from Centralpoint Office due to full delivery" stond maar geen briefje of pakketje gezien :z

[ Voor 3% gewijzigd door FDMK op 18-12-2010 12:26 ]

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Chadi schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:09:
[...]

Alleen de 1511+ zal rond de 700 euro komen ( leeg )
maar 2x de DX510 ( of 511 ) zal je ook 2 x 550 euro gaan kosten

Dus met 45TB aan schijfruimte ( trek daar de gibi getallen nog maar vanaf ) zul je aan bijna 4000 euro (ex btw) of iets over de 4500 euro incl. komen

Succes :)

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 18-12-2010 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
Weet niet of dit al voorbij gekomen is maar hier nog iets leuks om het Surveillance Station uit te testen zonder dat je een IP Cam nodig hebt.

Werkt alleen met mensen die een Android telefoon hebben. (Misschien is er ook wel een dergelijke app voor de Iphone.)

Installeer van uit de android market op je Tel de "IP Cam" App.
Geef deze even een login en wachtwoord.
Start de server.

Ga naar de admin van de Synology en activeer het Surveillance Station.
Voeg een nieuwe camera toe.
Voor het ipadres in van je Tel (natuurlijk met Wifi verbonden).
Voer de poort in zoals deze ook in de IP Cam applicatie staat.
Merk: Door de gebruiker gedefinieerd.
Videoformaat: MPJEG
Streaming: HTTP
Bronpad: /videofeed
En natuurlijk je aangemaakte gebruikersnaam en wachtwoord.

Nu kan je eens spelen met automatische opnames en bewegingsdetectie.
Of misschien wel het op afstand bekijken van je stream, tenminste als je je tel kan missen :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

timovd

Voorsprong door techniek

@Sanderdw Hoe heet die app precies? Welke ontwikkelaar? Wil het ook wel proberen. De cam op mn android benaderen lukt al wel, maar nog niet andersom.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Waarom stuurt Synology nou elke week tweets de deur uit met dat ze volgende week weer nieuwe artikelen uitbrengen. Weet ik nog niet of ik nou moet wachten of er een DS411 uitkomt of dat ik een keuze moet maken tussen de DS410 en DS411+ :(

* wontcachme moet toch echt voor kerst een NAS in huis hebben

EDIT:
Ik ga voor de DS411+. Heb hier overlegt en wil het toch wel voor mijn verjaardag cq kerst binnen hebben aangezien het deels als cadeau is. Neem er twee 2tb schijven erbij (heb hier nog een 2tb liggen) en maak daar raid 5 van. En doe er dan nog een losse 750gb (heb ik ook al) erbij in als temp drive. Daarna nog een kleine (128mb usb stick) erin als nzb drive zodat niet elke keer de boel aanspringt.

[ Voor 39% gewijzigd door wontcachme op 18-12-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Ik heb hier sinds 2 dagen mijn eerste NAS, DS411J.
Tot nu toe erg tevreden. Hij is lekker klein, maakt nauwelijks geluid. Heb er 4 WD 2 TB in zitten. Opstelling Raid 5, pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
Temp is ook ok, zit al de hele dag te kopieren naar de NAS en temp fluctueert tussen 31 en 33 graden.

Moet natuurlijk de meeste extra dingen uitzoeken. Download manager (via NZB) werkt ok. Wel wil ik liever 'getnzb' erop. Heb ik ook draaien op mijn popcorn hour 110. Zit daar standaard op. Heb geen kennis van Linux. Dus wordt nog een hele toer om het op de NAS werkend te krijgen. Belangrijkste redenen om 'getnzb' te gebruiken is dat deze minder intern geheugen gebruikt en ook in staat is automatisch de rar/parren.
Op termijn wil ik ook mijn website (weerstation, Davis Vantage Vue) hosten.

Hoe dan ook, tot nu toe erg tevreden. ;) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

HofmanJaap schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:50:
Moet natuurlijk de meeste extra dingen uitzoeken. Download manager (via NZB) werkt ok. Wel wil ik liever 'getnzb' erop. Heb ik ook draaien op mijn popcorn hour 110. Zit daar standaard op. Heb geen kennis van Linux. Dus wordt nog een hele toer om het op de NAS werkend te krijgen. Belangrijkste redenen om 'getnzb' te gebruiken is dat deze minder intern geheugen gebruikt en ook in staat is automatisch de rar/parren.
Op termijn wil ik ook mijn website (weerstation, Davis Vantage Vue) hosten.

Hoe dan ook, tot nu toe erg tevreden. ;) ;)
Waarom geen Sabnzbd gebruiken? Is een gecompileerde versie van te downloaden voor alle Synology nassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Ok, prima, ga ik proberen. Maar ben echt windows mannetje. Hoewel ik met mij Ipad inmiddels ook aardig weet om te gaan (jailbreaking). Welke distributie moet ik kan hebben?

Inmiddels wat gevonden....eens kijken of het me lukt......

Het is gelukt. Alleen groot raadsel waar het programma de downloads neerzet. Staat wel 'downloads\compleet' maar zie niets staat op de NAS!
Goed, inmiddels dat ook opgelost, bij installatie wel help proggie geïnstalleerd en daar moet je de dir aangeven op je NAS. nu werkt het, pfff.

Lijkt goed te werken, nu ook automatisch Rar/parren, dank 'wontcachme'

[ Voor 60% gewijzigd door HofmanJaap op 19-12-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaBla1973
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:46
Ik heb net mijn DS 209 geupdate naar 2x 2TB WD green.
Er zat eerst 2x 1TB WD green in.

Ik heb het volgende gedaan:

Eerst alle data op een 2TB gezet via een externe behuizing.
En daarna me 2x 1TB eruit nwe 2TB er ingezet en alle data van de externe overzet.

Nu zag ik net dat er div films niet goed gecopyed zijn.

Als ik me schijf wissel voor de 'oude' 1TB kan ik wel een volume aan maken maar dan wis is alle data.

Dus hoe kan ik nu de films nog van me oude 1TB afhalen?

Thx

Edit : laat maar gaat gewoon via de externe behuizing :)

[ Voor 5% gewijzigd door BlaBla1973 op 19-12-2010 13:33 ]

Computer nr 486 denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Ik heb sinds een aantal weken de DS109, en ben er erg tevreden mee. Je voelt de 'maar' al aankomen...

Ik gebruik deze in combinatie met een Popcorn Hour A-200 om films te bekijken, en dat gaat veelal erg goed, maar bij hogere bitrates gaat het stotteren. Het gaat in dit geval om M2TS bestanden, maar ook MKV bestanden met hoge bitrates. De huidige situatie loopt via Samba, met alleen een switch ertussen (heb deze ook al verwisseld om te kijken of het probleem hieraan lag).

Via NFS stottert vrijwel elke film, dat is geen optie, via UPNP/DLNA worden niet alle bestanden goed getoond (vooral M2TS bestanden), Samba blijft dus over.

Gestreamed vanaf mijn PC (op dezelfde switch en ook op de Popcornhour) spelen films vlekkeloos af, zelfs de 'bird scene' met een bitrate van 50 mbps. Kopiëren naar en van de DS109 gaat met 40 MB/s naar zowel mijn laptop als computer, vanuit alle mogelijke aansluitingen, genoeg bandbreedte dus.

Zodra ik echter dezelfde films wil streamen vanaf mijn DS109 gaat het bij de hogere bitrates fout. Even op pauze zetten en weer verdergaan lost het voor een aantal minuten weer op, maar het is geen lekker film kijken.

Ik heb al gezocht op optimalisaties voor zowel de Popcornhour als de DS109, heb de switch verwisselt, andere kabels gebruikt, opnieuw geinstalleerd (beide apparaten), jumboframes aan/uit, andere harde schijf in de DS109, alleen beide apparaten op de switch, etc. maar weet verder geen oplossingen meer.

Iemand die dit probleem kent en/of hier een oplossing voor weet? Erg zonde dat alles prima gaat en erg snel werkt, maar het apparaatje niet kan gebruiken om films te streamen. (dat was de aanschafreden nou juist)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Weet iemand een web based zoekmachine die je kan installeren op een DiskStation? Ik vind het wel een gemis dat ik niet meteen bestanden kan opzoeken (spotlight wil de boel niet indexeren, vanwege netwerkschijf).

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik ben nu pas die nieuwe update aan het installeren, eerder niet aan toegekomen... Hoe weet ik zeker of het goed is gegaan van EXT3 naar EXT4? Kan ik dat ergens zien? Heb 'm al die tijd niet meer gebruikt, dus ben al het een en ander vergeten over het ding in de tussentijd :$

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

NeoPhire schreef op zondag 19 december 2010 @ 14:31:
Iemand die dit probleem kent en/of hier een oplossing voor weet? Erg zonde dat alles prima gaat en erg snel werkt, maar het apparaatje niet kan gebruiken om films te streamen. (dat was de aanschafreden nou juist)
De vraag is eigenlijk welke NFS server ze gebruiken. De standaard user space server, of de kernel space server? Ik gebruik tegenwoordig een user space NFS V3 implementatie (vanwege de 2GB limitiet van de oudere versies) en dat werkt perfect op een 4 jaar oude NAS met Debian 3.1 erop (400MHz, 128MB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
[quote]reinoud schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:32:
[quote]
HofmanJaap schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 22:50:
Ik heb hier sinds 2 dagen mijn eerste NAS, DS411J.
Tot nu toe erg tevreden. Hij is lekker klein, maakt nauwelijks geluid. Heb er 4 WD 2 TB in zitten. Opstelling Raid 5, pricewatch: Western Digital Caviar GreenPower WD20EARS, 2TB
Temp is ook ok, zit al de hele dag te kopieren naar de NAS en temp fluctueert tussen 31 en 33 graden.
Houden jullie wel "rekening" met het problem LCC ?

Ik heb één WD EARS 20 schijf, en met het WDIDLE tooltje de idle 'uit' gezet
De nas doet dit zelf wel, na 15 minuten inactief

Hier het topic bij synology zelf

[ Voor 5% gewijzigd door FreshMaker op 19-12-2010 19:38 . Reden: linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-09 23:40
timovd schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 17:16:
@Sanderdw Hoe heet die app precies? Welke ontwikkelaar? Wil het ook wel proberen. De cam op mn android benaderen lukt al wel, maar nog niet andersom.
Hij heet "IP Webcam" in de market.

Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:41
Exirion schreef op zondag 19 december 2010 @ 17:09:
[...]

De vraag is eigenlijk welke NFS server ze gebruiken. De standaard user space server, of de kernel space server? Ik gebruik tegenwoordig een user space NFS V3 implementatie (vanwege de 2GB limitiet van de oudere versies) en dat werkt perfect op een 4 jaar oude NAS met Debian 3.1 erop (400MHz, 128MB).
Weet niet goed wat ik met deze reactie kan? Het gaat mij er vooral om dat het via Samba niet goed loopt. Mocht het via NFS wel goed lopen is dat uiteraard ook een oplossing, maar ik heb alleen aangegeven NFS geprobeert te hebben, en geen oplossing daarin te vinden.

Wellicht zit er een oplossing in verborgen die ik zo snel niet zie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
FreshMaker schreef op zondag 19 december 2010 @ 19:36:
[quote]reinoud schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:32:
[quote]

[...]

Houden jullie wel "rekening" met het problem LCC ?

Ik heb één WD EARS 20 schijf, en met het WDIDLE tooltje de idle 'uit' gezet
De nas doet dit zelf wel, na 15 minuten inactief

Hier het topic bij synology zelf
Was ook al op de hoogte van deze problemen. De leverancier (Wifimedia) hiermee geconfronteerd. Deze gaf het volgende aan:
'Deze problemen zouden verholpen zijn met de combinatie van de nieuwe levering van deze harde schijven in samenwerking met de nieuwe software van Synology (welke wij voor u installeren).'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 13:47
Hoi. Ik wil ook de 411j gaan aanschaffen icm 4x2Tb schijven. Weet iemand of de 4x Samsung EcoGreen F4 2TB, 5400rpm, 32MB, SATA een goede optie is? Ik zie ze namelijk niet op de site van de fabrikant staan als compatible schijven...

Alvast bedankt voor een reactie! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Laatst online: 10:01

Rhapsody

In Metal We Trust

Zou gewoon moeten werken. Volgens mij hebben enkele gebruikers dit in dit topic ook bevestigd.

Hier staat ook nog wat informatie.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvos
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-05 13:47
Rhapsody schreef op maandag 20 december 2010 @ 08:38:
Zou gewoon moeten werken. Volgens mij hebben enkele gebruikers dit in dit topic ook bevestigd.

Hier staat ook nog wat informatie.
Thanks! 'k had de vraag ook bij een zaak uitgezet en deze hebben zojuist ook bevestigd dat het met de laatste firmware allemaal goed moet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

backupdevice

Boeh!

Damn, wanneer komt er een Spotify plugin voor de DS....

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-08 03:05
HofmanJaap schreef op zondag 19 december 2010 @ 22:51:
[...]

Was ook al op de hoogte van deze problemen. De leverancier (Wifimedia) hiermee geconfronteerd. Deze gaf het volgende aan:
'Deze problemen zouden verholpen zijn met de combinatie van de nieuwe levering van deze harde schijven in samenwerking met de nieuwe software van Synology (welke wij voor u installeren).'
Dat is een ander probleem wat verholpen is daarmee. Namelijk een performance issue door slechte format van de disks.
LLC is het probleem dat de disks na 6 seconden in park gaan waardoor die LLC immens snel omhoog gaat. Dit valt op te lossen met een WD3IDLE tool van WD zelf en is enkel via een boot diskette / stick te runnen maar is wel heel simpel.

De LLC bij mijn disks is na 2 weken nog onder de 100 dus toppie :)

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
backupdevice schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:28:
Damn, wanneer komt er een Spotify plugin voor de DS....
Omschrijf eens wat zo'n plugin zou moeten doen...... ?

Je omschrijft nu niet wat je wil doen en uit je toon maak ik haast op dat het ongeveer een schande is dat Synology nog niet datgeen heeft geimplementeerd wat jij graag zou willen.

Verder.... spotify support in allerlei verschillende toepassingen is nog heel erg preliminary. Sowieso zijn de meeste spotify api's (als ze er al zijn, voor Linux is er bv. al wel eentje) alleen beschikbaar als je een premium account hebt omdat daar de noodzaak is vervallen dat er reclames getoond worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:34

Mystikal

It never hurts to help!

Ik zit met een redelijk simpel probleem.

Ik wil de 410j benaderen via verkenner (w7). Ik kan kiezen voor connect as network drive, maar dat kan ik alleen op het niveau van de schijven die erin zitten. Ik wil eigenlijk de nas als root kunnen connecten.

Verder is de nas ook niet te zien bij network in mijn windows verkenner.

Ongetwijfeld basis dingen, maar ik kreeg het niet gevonden via google.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
sleepwalkerbe schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:44:
[...]

Dat is een ander probleem wat verholpen is daarmee. Namelijk een performance issue door slechte format van de disks.
LLC is het probleem dat de disks na 6 seconden in park gaan waardoor die LLC immens snel omhoog gaat. Dit valt op te lossen met een WD3IDLE tool van WD zelf en is enkel via een boot diskette / stick te runnen maar is wel heel simpel.

De LLC bij mijn disks is na 2 weken nog onder de 100 dus toppie :)
Mmm, ok. Hier zit de LLC na een paar dagen tussen de 370 en 385, bij 'Onbewerkte gegevens' (S.M.A.R.T . info).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maestrodesigns
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18-04 16:02
Hmm... Mocht iemand nog voor de kerst een NAS in huis willen hebben, ga dan niet voor de 211+.
Ik heb 'm in bestelling staan, maar de levertijd is compleet onbekend, zowel bij de webwinkel als bij de leverancier en dit schijnt bij de meeste winkels/leveranciers zo te zijn.

Op z'n vroegst verwachten ze 'm eind dit jaar weer binnen te krijgen, maar ik vermoed dat t zo maar eens januari gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
Nou bij sommige webwinkels is hij direct leverbaar uit voorraad. :*)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24
Mystikal schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:11:
Ik wil eigenlijk de nas als root kunnen connecten.
Dat kan met elke telnet client (command line) of probeer eens iets als winscp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14:44

backupdevice

Boeh!

eymey schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:58:
[...]

Omschrijf eens wat zo'n plugin zou moeten doen...... ?

Je omschrijft nu niet wat je wil doen en uit je toon maak ik haast op dat het ongeveer een schande is dat Synology nog niet datgeen heeft geimplementeerd wat jij graag zou willen.

Verder.... spotify support in allerlei verschillende toepassingen is nog heel erg preliminary. Sowieso zijn de meeste spotify api's (als ze er al zijn, voor Linux is er bv. al wel eentje) alleen beschikbaar als je een premium account hebt omdat daar de noodzaak is vervallen dat er reclames getoond worden.
Lijkt me duidelijk wat ik ermee wil doen. Ik wacht op een plugin van Spotify die ik kan intergreren in Squeezebox server op mijn Ds209II+. Op dit moment zijn er voor de DS geen plugins.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Mystikal schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:11:
Verder is de nas ook niet te zien bij network in mijn windows verkenner.
Dat probleem heb ik dus ook en heb hier een aantal posts terug ook al over gehad maar blijkbaar zijn we een van de weinigen met dit probleem. :/

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:56

Boedha

Niks

Wanneer zou de DS1511+ leverbaar zijn :9 Op de site van Synology is er eigenlijk alleen maar iets te vinden op het engelse forum.

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Boedha schreef op maandag 20 december 2010 @ 16:14:
Wanneer zou de DS1511+ leverbaar zijn :9 Op de site van Synology is er eigenlijk alleen maar iets te vinden op het engelse forum.
Wacht er ook op . . :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 30-05 12:51
Ligt en aan mij of is het een aardige klus om goede HD te vinden voor de DS211j? :P Ik wil namelijk een DS211j kopen om de volgende redenen:

- Timemachine naar DS211j vanaf iMac en MacBook Pro
- Opslag video, wat ik dan kan streamen naar PS3 / Xbox360 of streamer

Ik zoek dus eigenlijk voor start een goede 2tb schrijf die groen is en goed werkt met slaapstand. En waar ik dan naderhand een 2e schijf van 2tb naast kan plaatsen voor Raid of wellicht JBOD

Iemand suggesties? Mijn gevoel zegt Samsung omdat ik van WD teveel gekke dingen lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

marketeer schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:40:
Ligt en aan mij of is het een aardige klus om goede HD te vinden voor de DS211j? :P Ik wil namelijk een DS211j kopen om de volgende redenen:

- Timemachine naar DS211j vanaf iMac en MacBook Pro
- Opslag video, wat ik dan kan streamen naar PS3 / Xbox360 of streamer

Ik zoek dus eigenlijk voor start een goede 2tb schrijf die groen is en goed werkt met slaapstand. En waar ik dan naderhand een 2e schijf van 2tb naast kan plaatsen voor Raid of wellicht JBOD

Iemand suggesties? Mijn gevoel zegt Samsung omdat ik van WD teveel gekke dingen lees
Gewoon de lijst met compatible HD's bekijken die bij Synology staat. Bij de Samsung staan geen gekke dingen en ze zijn goedkoop, dus gewoon die nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Wels van de pricewatch gehoord :P Hij is overigens per direct leverbaar.

Vandaag de DS211+ in gebruik genomen. Enige wat ik al kan verklappen is dat hij fluisterstil is, met een Samsung 7200rpm 1TB F3 erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3oC
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:10
Ik zit met een heel creatief probleem, mijn audio station heeft last van geheugenverlies... :P Mijn library werd niet meer van nieuwe MP3's voorzien na een stroomuitval, en er kwamen errors bij het vullen van de database.

Ik heb nu de tabellen leeg gekieperd, maar om een een of andere reden wil de DS410 zijn media niet meer indexen? Heeft iemand een idee hoe ik dit kan forceren, Postgress db opnieuw kan aanmaken, ... ? Synology fora heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.

Ik krijg de volgende melding in de logging:
System failed to parse media metadata of file

DSM 3.0

https://www.linkedin.com/in/coenversluis || http://www.judovianen.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Niet online
HofmanJaap schreef op maandag 20 december 2010 @ 12:24:
[...]

Mmm, ok. Hier zit de LLC na een paar dagen tussen de 370 en 385, bij 'Onbewerkte gegevens' (S.M.A.R.T . info).
Dan hoop ik voor jou dat je de schijf nog niet "volgezet" hebt, en in mijn bescheiden tip om even in dit topic te lezen, en de bootable CD te maken ( of usbstick maken )
en de schijven te WD3IDLE'en

Op de lange duur kan je jezelf misschien wel voor de kop stompen dat hij minder lang meegaat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
FreshMaker schreef op maandag 20 december 2010 @ 21:29:
[...]

Dan hoop ik voor jou dat je de schijf nog niet "volgezet" hebt, en in mijn bescheiden tip om even in dit topic te lezen, en de bootable CD te maken ( of usbstick maken )
en de schijven te WD3IDLE'en

Op de lange duur kan je jezelf misschien wel voor de kop stompen dat hij minder lang meegaat ...
Is ook wat, staat een goede TB inmiddels op. Probleem zou opgelost zijn. met laatste firmware van Synology en laatste levering van de schrijven. LCC loopt niet heel snel op maar toch.
75 uur NAS aan, dus zou betekenen dat HDD een goede 5 jaar mee gaan, prima lijkt me zo. Maar houd het in de gaten! Maar dank voor je zorg, heel attent.

Ook in mijn w7 pc ook 2 WB schrijven zitten. Eentje waarvan de schrijf al 2 jaar oud is (LCC 2100) en eentje die ik 8 maanden geleden gekocht heb, WB10ERS (LCC 27000). Bij laatste lijkt het probleem meer te spelen......

[ Voor 8% gewijzigd door HofmanJaap op 20-12-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yihaaa
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:56
Ik heb 2 stuks WD10EADS-00L5B1 schijven in m'n DS207+
Beiden hebben een "onbewerkte" LCC van rond de 6285. Is dit hoog of gaat dit nog?
Power on uren zijn ca. 15.000 uur. Wat is ongeveerd de verwachte levensduur van deze schijven? Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
wontcachme schreef op maandag 20 december 2010 @ 17:54:
[...]

Gewoon de lijst met compatible HD's bekijken die bij Synology staat. Bij de Samsung staan geen gekke dingen en ze zijn goedkoop, dus gewoon die nemen
Dan ga ik voor deze schijf!

productreview: Samsung EcoGreen F3EG, 2TB review door aval0ne

Of de F4 maar die qua prestatie volgens mij iets trager dan de F3 maar qua power en sound weer beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

marketeer schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:42:
[...]

Dan ga ik voor deze schijf!

productreview: Samsung EcoGreen F3EG, 2TB review door aval0ne

Of de F4 maar die qua prestatie volgens mij iets trager dan de F3 maar qua power en sound weer beter
De F4 trager? Volgens mij juist sneller als ik snel de specs las

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HofmanJaap
  • Niet online
Yihaaa schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:21:
Ik heb 2 stuks WD10EADS-00L5B1 schijven in m'n DS207+
Beiden hebben een "onbewerkte" LCC van rond de 6285. Is dit hoog of gaat dit nog?
Power on uren zijn ca. 15.000 uur. Wat is ongeveerd de verwachte levensduur van deze schijven? Iemand een idee?
De fabrikant geeft aan max 300.000 LCC. Dus 6285 is prima met 15000 uur! Pas bij 47x 15000 uur dood!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
wontcachme schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:50:
[...]

De F4 trager? Volgens mij juist sneller als ik snel de specs las
http://nl.hardware.info/r...nt-f4-ecogreen-2tb-review

De PCMark Vantage test is de F3 telkens sneller volgens mij. Of zit ik nu helemaal scheel te kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:01
Vandaag ook de DS211 besteld met 2x 1,5TB schijven:
1x Synology DS211 (1.6GHz 16bit CPU, 256MB RAM)
2x Western Digital WD15EARS GP (SATA II, 64MB)

Zodra hij binnen is en alles is gekopieerd en draaiende zal ik hier mijn bevindingen posten!

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een DS411j besteld met 4x WD20EARS ben benieuwd en zal mijn bevindingen posten.
Wordt mijn 1e ervaring met een NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

marketeer schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:01:
[...]

http://nl.hardware.info/r...nt-f4-ecogreen-2tb-review

De PCMark Vantage test is de F3 telkens sneller volgens mij. Of zit ik nu helemaal scheel te kijken :?
Die had ik niet gelezen. Hij is langzamer ja, maar ik betwijfel of je het merkt tijdens het gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-11-2024
The_Cyberspace schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:44:
[...]

Dat probleem heb ik dus ook en heb hier een aantal posts terug ook al over gehad maar blijkbaar zijn we een van de weinigen met dit probleem. :/
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:22
Na wat rond gemaild te hebben om het geluid niveau van m'n DS111 wat naar beneden te krijgen (hij is wel stil, maar ik wil hem nog stiller hebben) kwam ik dit tegen op het internet:

http://www.akoestiekwinkel.nl/tecnocell.html

zou het wat wezen dit spul van 6 mm in de synology te plakken?

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De DS1511+ is nu officieel toegevoegd op de frontpage van Synology.
http://www.synology.com/enu/products/DS1511+/index.php

Vorige week vrijdag besteld en hoop hem voor kerst te ontvangen, samen met 3 x seagate ST32000542AS drives. :P
Hij wordt geleverd met de DSM 3.0 v1358 en niet met de v1372 ?
zie: http://forum.synology.com...hp?f=165&t=31014&start=15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

The_Cyberspace schreef op maandag 20 december 2010 @ 15:44:
[...]

Hmm, ik snap er niets van. Ik heb namenlijk W7 opnieuw geinstalleerd en toen is pas het probleem ontstaan. Daarvoor stond hij er altijd tussen. Nu is het vervelend als ik meteen iets wil opslaan op de NAS. Ik kan dan niet naar de NAS browsen.
job schreef op maandag 20 december 2010 @ 13:01:
[...]

Dat kan met elke telnet client (command line) of probeer eens iets als winscp.
Bedankt, maar wil je voor mij iets duidelijker zijn. Met betrekking tot dit onderwerp opteer ik liever voor Jip en Janneke taal :)

[ Voor 24% gewijzigd door Mystikal op 21-12-2010 11:33 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Dat spul is dik...ze hebben ook iets wat dunner is

http://www.akoestiekwinkel.nl/vibraflex.html

Het werkt prima...ik heb de kuip van mijn motor er mee vol geplakt en hij trilt nu aanzienlijk minder. Hij is wel een paar kilo zwaarder nu, dat spul is loodzwaar. Maar het helpt alleen tegen het trillen van de kast en niet tegen dingen als gefluit of geruis van je fan.

[ Voor 15% gewijzigd door Ortep op 21-12-2010 12:02 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Speedfightserv schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:59:
Na wat rond gemaild te hebben om het geluid niveau van m'n DS111 wat naar beneden te krijgen (hij is wel stil, maar ik wil hem nog stiller hebben) kwam ik dit tegen op het internet:

http://www.akoestiekwinkel.nl/tecnocell.html

zou het wat wezen dit spul van 6 mm in de synology te plakken?
6mm is wel erg dik, heb zelf ooit eens een pckast 'dichtgeplakt' met foam van Akasa...
http://www.akasa.com.tw/u...nce%20Kits&model=AK-PAX-2
Wat kost dat?...
pricewatch unsorted: Akasa PaxMate II kleine dempingsset voor behuizingen Akasa AK-PAX2

Geen isolatie op basis van bitumen (stinkt), goed handelbaar/bewerkbaar,weegt niets en plakstip aan de achterkant, 4mm dik en trilling/geluidsdempend :z
Deze foam heeft ook een geurtje maar die verdwijnt na een paar dagen.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2010 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mystikal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:32:
Bedankt, maar wil je voor mij iets duidelijker zijn. Met betrekking tot dit onderwerp opteer ik liever voor Jip en Janneke taal :)
Eerst telnet en ssh aanzetten: http://forum.synology.com...he_Command_Line_Interface

Dan kan je gebruik maken van putty: http://www.chiark.greenen...atham/putty/download.html
downloaden, opstarten en verbinden met je synology

of als je iets grafisch wilt, winscp: www.winscp.net

Wil je ook nog bestanden over kunnen zetten met winscp, dan moet openssh installeren op je synology.
Daarvoor moet je wel eerst bootstrappen.

Maar als je jip en janneke uitleg wilt (simpeler ga ik het niet uitleggen), kan je zelf ook aangeven wat je nou precies wilt bereiken. Je wilt root acces tot je synology...., ja en dan?
Dat is niet zo lastig.. daar heb je niets anders voor nodig dan het root wachtwoord (zelfde als je admin wachtwoord) en een manier om met het ding te verbinden: telnet, ssh, scp, ftp etc...

[ Voor 96% gewijzigd door job op 21-12-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Allereerst bedankt voor je uitgebreide uitleg.

Ik wil 2 dingen bereiken.

Mijn NAS zichtbaar maken onder 'Network' in Window 7
Mijn NAS 'root'(!) connecten in widows verkenner, zodat ik er een drive letter aan kan hangen.

Maar wellicht lukt puntje 2 niet, omdat puntje 1 niet werkt :?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mystikal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:57:

Mijn NAS 'root'(!) connecten in widows verkenner, zodat ik er een drive letter aan kan hangen.

Daar heb je geen root voor nodig.
Jouw probleem zit waarschijnlijk in windows. Ga met de share instellingen van windows prutsen.

Zorg ervoor dat je netwerkverbinding in windows als home of werk profiel staat ingestelt.
Schakel network discovery in.
Schakel de encryptie in op 40 - 56bit (wellicht overbodig, maar test het toch eens).
Kijk of bestand en printerdeling wel mag van de firewall

Verbinden kan natuurlijk altijd via \\ip-adres_synology of \\hostname_synology (standaard \\diskstation)
Dat kan je gewoon intikken in je startmenu, dat hoeft niet via de explorer.

Om een schijfletter toe te kunnen kennen hoef je trouwens je synology niet te kunnen zien in explorer onder netwerken, je moet er hooguit bij kunnen.
alt > tools > map network drive > \\diskstation

Root is in de verste verte niet nodig voor wat jij wilt.

Vertel eens waar je vastloopt? :)

[ Voor 116% gewijzigd door job op 21-12-2010 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Mystikal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 13:57:

In Jip en Janneke taal: Kijk naar mijn vorige post op de vorige pagina en klik op 'klik' (oftewel, je moet zowel de NAS als de W7 computer lid maken van dezelfde werkgroep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
De zelfde werkgroep maakt het inderdaad makkelijker om de synology te zien in explorer. Maar dat (het zien in explorer) is niet nodig om het ding een schijfletter toe te kennen.

[ Voor 6% gewijzigd door job op 21-12-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

theMob schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 14:21:
[...]

In Jip en Janneke taal: Kijk naar mijn vorige post op de vorige pagina en klik op 'klik' (oftewel, je moet zowel de NAS als de W7 computer lid maken van dezelfde werkgroep).
Ik zal het nog eens checken, maar ik had dit volgens mij reeds gedaan! Vanavond voor de zekerheid nog een keer controleren en laat het dan weten of het is gelukt.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_cyberspace
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

the_cyberspace

Prutser :)

Mijn 211 hangt dus in/aan een domein.

Ook al hang ik de 211 niet in het domein en zorg ik ervoor dat alles dezelfde werkgroep naam heeft treed het probleem ook op.

"Sommige mensen zeggen dat ik gek ben, maar gekken horen toch thuis in het gekkenhuis, of ben ik nou gek??"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Als er geen router tussen zit zou ik het dan niet weten. Misschien moet je na de verandering rebooten?

Over 'in een domein hangen'... Wat vul je dan in bij domein en wat zijn de voordelen ervan? Heb ik me al lang afgevraagd en ook naar gezocht, maar op die hele basic vragen is het soms moeilijk een antwoord te vinden. Kennelijk weten andere mensen dat al bij hun geboorte :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElCondor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:48

ElCondor

Geluk is Onmisbaar

Een domein is een hiërarchische structuur van (windows) computers, waarbij er op zijn minst één server is die toegang tot netwerkresources bepaald. Voordeel er van is dat dit alles centraal te regelen is, in plaats van toegang per computer in te stellen.
Een domein heeft altijd een Fullqualified domain name (fqdn) en mogelijk een netbios name.
De server en pc namen zijn daar dan weer van afgeleid. Bijvoorbeeld: computer.domeinnaam.local en server.domeinnaam.local. Deze structuur wordt in een directory, niet te verwarren met een folder op de harde schijf, opgeslagen. Voor windows heet dit Active Directory (google het eens)
In het dialoogvenster op de NAS vul je de FQDN van je domein in, als je dit hebt, en bij DNS vul je het ipadres van je DNS server, in veel gevallen tegelijkertijd de Domain Controller, in. Advanced settings gebruik je alleen als je ook nog subdomeinen gebruikt: server.subdomein.domeinnaam.local, maar dat is echt heel uitgebreid.
Vervolgens kun je de gebruikers die in je Active Directory staan toegang verlenen op de NAS. Dit is voor die gebruikers dan geheel transparant en ze hoeven geen wachtwoorden of usernames in te vullen.
Let wel: mocht vervolgens je DC offline gaan, dan hebben je gebruikers ook geen toegang meer tot je NAS.

Als je geen Windows server draait, waar dan ook nog Active Directory op draait, dan heb je dit verder niet nodig. Wil je het gaan gebruiken, lees je dan eerst goed in hoe je een domein op zet en wat er allemaal voor nodig is.

Hay 365 dias en un año y 366 occasiones para festejar (Boliviaans spreekwoord)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theMob
Beadnkt voor de uitleg. Inderdaad even gegoogled en dit lijkt redelijke overkill voor mijn situatie met twee NASjes en zo'n 6 computers. Temeer daar ik nu net voor Synology heb gekozen omdat dat wat handiger leek dan een een Windows Servertje of twee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 15:00:
[...]

Ik zal het nog eens checken, maar ik had dit volgens mij reeds gedaan! Vanavond voor de zekerheid nog een keer controleren en laat het dan weten of het is gelukt.
Dus toch niet... Solved

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vandaag m'n eerste Synology NAS binnen gekregen. Het is de nieuwe 211+ geworden. Meteen 2 x 2TB HDD's erin gezet.

Eerste indruk: Wat een prachtig apparaat! Zit stevig in elkaar en is absoluut onhoorbaar (staat in een bureaukastje). Schijnt tevens zeer zuinig te zijn ;).

Meteen maar even SABnzbd, SickBeard en CouchPotato geïnstalleerd. Wat ben ik blij dat hier GNU/Linux op draait :). Eerste aflevering wordt nu gedownload. Ben benieuwd naar de snelheid qua parren en unrarren.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
Ik heb een Synology DS210J met 2x 1TB WD 1002FAEX (black) en ben er erg blij mee. Ik draai het in RAID 1, omdat ik liever kwaliteit dan kwantiteit heb in dit geval.
Ik ben echt ontzettend tevreden.

Ik gebruik 'm t meest als mediaserver. Icm een mac mini (en nu tijdelijk een PS3) werkt dat echt hemels. Ik heb SabNZBd+ erop draaien, en kan vanaf overal (ter wereld) downloads toevoegen aan de queue die dan netjes klaarstaan als ik thuiskom.

Ik heb wel drie vragen. Mijn hoofdvolume, 'Volume1' heeft een aantal submappen, waaronder 'video' en 'music'. Ik dacht dat het in SabNZBd+ handig was om in te stellen dat standaard alles werd opgeslagen in /Volume1/ en dat ik dat kon wijzigen door een categorie toe te kennen aan een download. Het blijkt toch dat dat niet lekker werkt; dat vergeet je snel.
Ik ben nu een 1080P versie van Inception kwijtgeraakt. Hij is opgeslagen in /Volume1/ en ik krijg 'm daar met geen mogelijkheid uit. Sterker nog, ik zie 'm daar nieteens zitten. Ik heb de download directory nu standaard gezet op /Volume1/video/downloads, en die van muziek dan op ../../music/Downloads, dus het gebeurt me in de toekomst niet meer. Maar heeft iemand enig idee hoe ik die Inception map nog kan weggooien? Ik heb het met SSH wel geprobeerd, maar ik ben echt een SSH noob... Via de filestation lukt het me ook niet, omdat ik niet in het hoofdvolume kan.

Vraag twee gaat over het volgende (dit schijnt een makkie te zijn...): Ik heb Transmission ook geinstalleerd. Alleen hij download twee seconden en zegt dan iets als access denied. Goed, ik weet dat de permissies niet goed staan, maar hoe krijg ik dat in godsnaam goed? Echt geen flauw idee waar ik moet kijken...

Mijn derde vraag gaat over dyndns... Ik heb een dyndns adres, en het werkt niet. Ik heb de EZ internet wizard gedaan; en ik heb een compatibele router, en de poorten staan open. Wat kan er nog meer mis zijn? Ik kan vanaf buiten niet bij m'n files (wat het belangrijkst is) en helaas ook niet bij diskstation. Ik heb het idee gehad dat het wel heel even gewerkt heeft. Ik heb een .dyndns.org adres.

Oh en nog een laatste vraagje: Is er een MKV remuxer voor op de synology zelf? Dan hoef ik mkv's niet via m'n computer te remuxen voor de PS3.

Alvast heel erg bedankt, en ik blijf dit topic zeker volgen; ik kan er vast een hoop van leren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
CarpeVentum schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:24:
Ik ben nu een 1080P versie van Inception kwijtgeraakt. Hij is opgeslagen in /Volume1/ en ik krijg 'm daar met geen mogelijkheid uit. Sterker nog, ik zie 'm daar nieteens zitten. Ik heb de download directory nu standaard gezet op /Volume1/video/downloads, en die van muziek dan op ../../music/Downloads, dus het gebeurt me in de toekomst niet meer. Maar heeft iemand enig idee hoe ik die Inception map nog kan weggooien? Ik heb het met SSH wel geprobeerd, maar ik ben echt een SSH noob... Via de filestation lukt het me ook niet, omdat ik niet in het hoofdvolume kan.
telnet aanzetten, en met putty op zoek naar je bestand. (inloggen met root ipv administrator)
Gebruik cd om te navigeren, en ls om de inhoud van de huidige directory te zien.
Vervolgens het commando
mv /huidig pad/filmnaam.extentie /nieuwpad/filmnaam.extentie
gebruiken om het bestand te verplaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 21-12-2010 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Oke top, daar moet ik uitkomen, maar is er ook een OSX versie van Putty? Ik heb die .tar.gz gedownload en in de map 'macosx' gesnuffeld, maar dat is echt de ruwe source code. Ik heb hier geen beschikking over windows...

Thanks voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatic_david
  • Laatst online: 15-09 12:01

fanatic_david

It's Britney, b*tch!

CarpeVentum schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:42:
Oke top, daar moet ik uitkomen, maar is er ook een OSX versie van Putty? Ik heb die .tar.gz gedownload en in de map 'macosx' gesnuffeld, maar dat is echt de ruwe source code. Ik heb hier geen beschikking over windows...

Thanks voor je hulp!
Onder OS X kan je gewoon de standaardapplicatie Terminal gebruiken :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Ah oke, en ik heb ook al gevonden hoe ik moet Telnetten in Terminal. Ik ga het even proberen. Bedankt!

Edit: ik heb het geprobeerd, en krijg dezelfde resultaten als ik via ssh had. Hier een screenshot van mijn noobheid met commando's:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/grabs/a99f93c9f8e3eb2c8f51b8ede985a06c.png

[ Voor 51% gewijzigd door CarpeVentum op 21-12-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ieperlingetje
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Is iedereen zijn DiskStation zo georganiseerd dat je nooit hoeft te zoeken? :P Hier mijn vraag nogmaals:
ieperlingetje schreef op zondag 19 december 2010 @ 15:41:
Weet iemand een web based zoekmachine die je kan installeren op een DiskStation? Ik vind het wel een gemis dat ik niet meteen bestanden kan opzoeken (spotlight wil de boel niet indexeren, vanwege netwerkschijf).

Tijdmachine | Nieuws trends

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

ieperlingetje schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 20:07:
Is iedereen zijn DiskStation zo georganiseerd dat je nooit hoeft te zoeken? :P Hier mijn vraag nogmaals:

[...]
http://hints.macworld.com...p?story=20050430233117572 misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waits
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17-09 09:27
CarpeVentum schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 19:52:
Ah oke, en ik heb ook al gevonden hoe ik moet Telnetten in Terminal. Ik ga het even proberen. Bedankt!

Edit: ik heb het geprobeerd, en krijg dezelfde resultaten als ik via ssh had.
Ten eerste: volume1 is lower case (dus niet Volume1)
Ten tweede: Je komt niet op de root binnen. cd volume1 werkt dus niet. cd gaat één map lager, binnen de actuele map. cd / gaat naar de root.
Probeer:
cd /volume1
daarna commando ls (LS in lower case)
je ziet dan de mappen binnen volume1
als je daar niet 'video' ziet, dan is die map er niet, maar heet ie anders?

Als er wel bijvoorbeeld een map 'music' is, dan ga je daar, na inloggen via ssh/telnet naar toe met:
cd /volume1/music , of eerst cd /volume1 en daarna cd music)

[ Voor 4% gewijzigd door waits op 21-12-2010 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Het is toch zo dat je een volume aanmaakt bij het installeren van je diskstation? Dat heb ik ook gewoon nog steeds. Daar had ik eerst één map in aangemaakt, genaamd Lexis. M'n Diskstation heet ook Lexis.
Nu heb ik onlangs de Mediaserver aangezet, en dan maakt ie automatisch de mappen video, music en photo aan. Vervolgens was ik dus zo dom om te denken dat ik slim bezig was (zie het originele lange verhaal)...
En om de mappen hierarchie te schetsen:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/grabs/75dc22b39791a9ec62578e49cd39be06.png
Deze laatste map is dus niet zichtbaar in de mappen hierarchie in disktation.
Met screenshot:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/grabs/a7549ff4c15704b97191ab94b57239f7.png

Edit: Ik reboot net m'n synology, en verbind net via de Finder, zie ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://grab.by/grabs/3ae75945c20f1fcceb621b94c41dca58.png
Dat OneRepublic album was ook kwijt (net als Inception), maar vond ik minder belangrijk, omdat het toch kleiner was.. Nou, dan kan die in ieder geval weg...

[ Voor 31% gewijzigd door CarpeVentum op 21-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Situatsie: DS211+ die gebruikt gaat worden door een twintigtal medewerkers op kantoor en nog een vijftal mensen extern. Meeste medewerkers zitten op XP.

Zoals hierboven al wordt gesteld is het dus onmogelijk om de root van je diskstation te mappen naar een schijfletter? Met behulp van NetDrive kun je wel via WebDAV de root mappen naar een schijfletter maar gewoon intern via de standaard windows optie (xp) lijkt dat niet te lukken :? (hij vraagt om een gedeelde map, gedeelde schijven kan hij niks mee). Dus ik heb nu maar een rootfolder aangemaakt en daar alle andere mappen ingezet. Met als resultaat dat ik ook de optie dat iedere gebruiker automatisch een eigen map krijg maar heb uitgezet (deze map komt immers direct in de root - en ik ga niet voor elke map een aparte schijfletter maken). Vervolgens iedereen maar handmatig een eigen mapje heb gegeven, erg handig is dat niet.

Verder heb ik al even gegoogled waarom het er via het DSM panel geen rechten toegewezen kunnen worden aan subfolders, erger nog; via het panel zijn niet eens subfolders aan te maken (die zijn wel zo handig met 50GB aan zeer diverse pure pdf en word e.d. documenten) maar dat schijnt dus aan Linux te liggen. Enige overzichtelijke optie is dan nog via File Station 3, maar die kent sterke restricties, zo kan er maar 1 groep en/of 1 gebruiker aan een map toegewezen worden. Windows ACL heeft meer opties, maar juist daarom zijn we van de Windows Servers afgestapt. Het moest vinkjeswerk blijven :P. Is daar nog steeds geen workaround voor, of op komst?

[ Voor 7% gewijzigd door Malarky op 21-12-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marketeer
wontcachme schreef op maandag 20 december 2010 @ 23:18:
[...]

Die had ik niet gelezen. Hij is langzamer ja, maar ik betwijfel of je het merkt tijdens het gebruik.
Nou ik zie op het Synology forum dat er met de F4 heel wat problemen zijn:

http://forum.synology.com...hp?f=26&t=27905&start=165

Damn is er dan niet gewoon 1 2TB schijf die het gewoon out of the box goed werkt op een DS211j?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:05
Heb vandaaag voor het eerst SABnzb gebruikt.
En nu de beginnersfout gemaakt door geen download map te defineren, Dus mijn "test" download staat nu ergens verborgen.

Heeft iemand een eenvoudig idee om dat weer te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

marketeer schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 21:48:
[...]

Nou ik zie op het Synology forum dat er met de F4 heel wat problemen zijn:

http://forum.synology.com...hp?f=26&t=27905&start=165

Damn is er dan niet gewoon 1 2TB schijf die het gewoon out of the box goed werkt op een DS211j?
Damn. Maar eens kijken of ik de schijven kan ruilen voor een paar Western Digitals. Daar zijn de LLC problemen mee opgelost als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Von Henkel schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 22:06:
Heb vandaaag voor het eerst SABnzb gebruikt.
En nu de beginnersfout gemaakt door geen download map te defineren, Dus mijn "test" download staat nu ergens verborgen.

Heeft iemand een eenvoudig idee om dat weer te verwijderen?
Ik heb precies hetzelfde probleem; zie de eerste post van mij op deze pagina, en dan de derde alinea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02:05
Heb het net gelezen, m.a.w een format is sneller dus...eer je door die materie heen bent heb ik alles weer bij het oude
Pagina: 1 ... 50 ... 66 Laatste

Dit topic is gesloten.