Alfa Romeo, post hier pics van Alfa [Deel 30] Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tsja... Ik twijfel nu ook, ik ben vreselijk tevreden over mij Pzero Nero's

Afbeeldingslocatie: http://www.lakeshorewheelandtire.com/wheels/pirelli-pzero-nero-ms-2.JPG

Ook met Langsgroeven.... zijn relatief stil en slijten niet enorm hard.

Toch twijfel ik om een band te nemen met V profiel zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://ssl.delti.com/tyre-pictures/Goodyear/gsd3.jpg

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 00:17

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Wat ik niet handig vind, is dat de hele brede groeven ineens veel smaller worden. Bij de Pzero Nero's verdwijnen deze op de linker helft zelfs in het niets, dus waar moet dan dat water heen? De rechter helft op de foto gooit het mooi opzij onder de band vandaan de weg op.

Sjah ..
Bertus schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:15:
ik ben vreselijk tevreden over mij Pzero Nero's
daar gaat het om toch !? :)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 10:43
En maar weer wat Pics:

Nog wel met zwarte spiegels, er zitten nu zilveren op.

Afbeeldingslocatie: http://kaivanhoeckel.nl/users/alfa/own/1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kaivanhoeckel.nl/users/alfa/own/2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kaivanhoeckel.nl/users/alfa/own/3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kaivanhoeckel.nl/users/alfa/own/4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://kaivanhoeckel.nl/users/alfa/own/5.jpg

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
ing._Buttje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:53:
Wat ik niet handig vind, is dat de hele brede groeven ineens veel smaller worden. Bij de Pzero Nero's verdwijnen deze op de linker helft zelfs in het niets, dus waar moet dan dat water heen? De rechter helft op de foto gooit het mooi opzij onder de band vandaan de weg op.

Sjah ..

[...]

daar gaat het om toch !? :)
En toch lijkt het me dat die kerels bij Pirelli wel weten wat ze doen qua ontwikkeling band/profiel... net zoals alle andere grotere fabrikanten...
dat kleine chineesjes en c-merken gewoon wat leuks maken, wat totaal niet werkt, van een stuk 3e hands rubber... oke...

Maar heb zelf soms ook idee van 'waar moet dat water heen'.

Heb zelf yokohama c.drive onder de yaris, weinig problemen mee opzich, maar je leest her en der wel mindere verhalen.
Afbeeldingslocatie: http://www.az-pneu.sk/pics/pneu/yokohama_c_drive.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

kaiiestan schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 12:05:
En maar weer wat Pics:

je bedoelt chroom ?

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19-03-2020

c0ne

It's m3!

Ik denk dat ik voor de Vredestein Sportrac 3 ga.
Afbeeldingslocatie: http://www.bandengids.nl/bandenimg/Vredestein%20Sportrac%203.jpg

2 stuks op de achteras, dan de ContiPremiumcontact 2 naar voren en die nog even kaalrijden.

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/WegenbelastingVrij%20(2-1-1985%20tot%202-1-2010).jpg

jeuj !!!!!!!!!!111 :)

*O* *O* *O* lalalalaa

ff voor de gelegenheid een paar pics uit de oude doos ..

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/FebruariZon/low/Alfa_18.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/FebruariZon/low/Alfa_10.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/FebruariZon/low/Alfa_06.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.alfa90register.nl/overig/90/FebruariZon/low/Alfa_15.jpg

O+ O+

[ Voor 61% gewijzigd door Alfa Novanta op 09-10-2009 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
gelijk bezwaar invullen! eikels :(

Congrats! *O*

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke!
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-09 10:05

Ikke!

aka Netfinity

ing._Buttje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 11:53:
Afbeeldingslocatie: http://ssl.delti.com/tyre-pictures/Goodyear/gsd3.jpg

Doordat de groeven hier heel lang zijn, heb je nooit een complete groef van smal via breed naar smal op het wegdek gedrukt. Dat smalle stukje aan de buitenkant hoeft maar weinig water af te voeren als het op het wegdek zit, het brede stuk is alweer los van het wegdek. Het is niet zo dat al het water uit die brede sleuf door dat smalle spleetje moet.

225 brede banden onder een Leon, tsja dat zal ook niet de standaard maat zijn. Met relatief brede banden heb je weinig druk op het wegdek, waardoor het water niet genoeg opzij wordt gedrukt. Denk dat een Leon wat te licht is voor zulke brede banden op een waterlaagje. Vrachtwagens hebben nog bredere banden, maar veel meer kracht per oppervlakje band, waardoor die nooit last hebben van aquaplaning.
Iets breder dan standaard gaat nog prima, maar dat je er last mee krijgt als je 225 ipv 195 0f 205 hebt lijkt me te verwachten. Op droog is het wel weer leuk, en 18" met 205 breed lijkt nog smal, das ook jammer.

Klik mee voor GoT!........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Cruise-control in de regen? :X

Ik heb de eerste paar 1000 km op de Pirelli's achter de rug en die bevallen erg goed. Al die V-profiel banden cuppen als een dolle op de GTV, de Nero's hebben daar veel minder last van. Ten opzichte van de P-Zero Nero zijn de nieuwe Zero's merkbaar beter op droog. Ook op nat had ik minder last van sporen e.d. dan met mijn (smallere) Nero's.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ing._Buttje schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 18:27:
[afbeelding]

jeuj !!!!!!!!!!111 :)

*O* *O* *O* lalalalaa

ff voor de gelegenheid een paar pics uit de oude doos ..

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

O+ O+
Nog plannen om binnen afzienbare tijd het koppakkings probleem te fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
* Harry biedt nog wel wat (schaarse) vrije momenten aan om een helpend handje toe te steken zodat deze bella gerestaureerd kan worden.

Maarjah, da's oud nieuws, daar hebben Buttje & ik het wel vaker over gehad.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MexxT
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-04 20:57
GA!S schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 22:32:
Cruise-control in de regen? :X

Ik heb de eerste paar 1000 km op de Pirelli's achter de rug en die bevallen erg goed. Al die V-profiel banden cuppen als een dolle op de GTV, de Nero's hebben daar veel minder last van. Ten opzichte van de P-Zero Nero zijn de nieuwe Zero's merkbaar beter op droog. Ook op nat had ik minder last van sporen e.d. dan met mijn (smallere) Nero's.
wy not?
t was gewoon rustig op de weg, dus kon makkelijk.

@ 225 breed verhaal, 205 is volgensmij standaard ja. leon weegt idd niet zo veel, iets in de richting van 1200kg.

Audi S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Omdat je gegarandeerd te laat bent met je reactie als het mis gaat.

de betaler vervuilt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

GoldenSample schreef op vrijdag 09 oktober 2009 @ 23:30:
Nog plannen om binnen afzienbare tijd het koppakkings probleem te fixen?
nou, de enige goede optie om dit te fixen, is het te laten doen. Toeval wil dat er in Leeuwarden (18km verderop) een motorenrevisie bedrijf zit. Ik wil daar eens gaan informeren of hun er heil in zien. Heb geen haast verder, maar wil hem wel weer eens hebben rijden.

Volledige restauratie kan alleen als het schip met geld komt en ik zou dat ook willen uitbesteden. Ik ga in geen geval de auto 5 jaar half-klaar in de garage laten staan. Daar heb ik geen tijd voor/zin in.

Vooraleerst zou ik hem weer rij-klaar willen hebben. Even wat reëler. Dus remmen en koppeling nalopen en het lekken onder het achterraam fixen. Dan kan ie wel weer eventjes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Jippie *O*

BMC CDA voor m'n 146 is binnen, nu nog even kijken wanneer te monteren. Ah jah, even wachten op een mooie zonnige herfstdag :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ing._Buttje schreef op zaterdag 10 oktober 2009 @ 09:47:
[...]

nou, de enige goede optie om dit te fixen, is het te laten doen. Toeval wil dat er in Leeuwarden (18km verderop) een motorenrevisie bedrijf zit. Ik wil daar eens gaan informeren of hun er heil in zien. Heb geen haast verder, maar wil hem wel weer eens hebben rijden.

Volledige restauratie kan alleen als het schip met geld komt en ik zou dat ook willen uitbesteden. Ik ga in geen geval de auto 5 jaar half-klaar in de garage laten staan. Daar heb ik geen tijd voor/zin in.

Vooraleerst zou ik hem weer rij-klaar willen hebben. Even wat reëler. Dus remmen en koppeling nalopen en het lekken onder het achterraam fixen. Dan kan ie wel weer eventjes. :)
wat is het probleem dan, kop krom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

ik heb werkelijk geen idee. Mogelijk steken de cilinderbussen niet meer hoog genoeg boven het blok uit waardoor de klemkracht te laag is als de kop er op komt. Als ze overmaatse koppakkingen kunnen leveren dan wil ik het er nog wel een keer mee proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
*zucht*

M'n blok rikketikt meer dan normaal. Motor draait voor de rest prima, alleen ik hoor waarschijnlijk de klepstoters?! tikken. Helemaal als de motor koud is, tikt hij er aardig op los.

Aankomende week maar weer even langs de garage :O

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Pak even een (lange) schroevendraaier en zet deze even punt voor punt op de plek waar de kleppen (ongeveer) zitten. En met je oor op je hand (soort van tunneltje maken met je hand) aan de andere kant van de schroevendraaier. Zo kan je horen welke klep het hardste tikt.

Wel met draaiende motor natuurlijk. Anders mag je ook wel even komen aanwaaien hoor, luisteren we samen even.

[ Voor 17% gewijzigd door Harry op 11-10-2009 16:46 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Zo ben ook weer bezig mijn Auto APK klaar te maken:

Heb al
Nieuwe schijven + blokken achter

Moet nog
nieuwe Bovenste draagarm links
Nieuwe Achterbanden
Ruitenvloeistofpomp

En euh... dat was het, viel me alles mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

from the Intrewebzz
Afbeeldingslocatie: http://www.vollebregt1.nl/coppermine/albums/userpics/10001/normal_alfa-gespot-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vollebregt1.nl/coppermine/albums/userpics/10001/normal_alfa-gespot.jpg

Als ze er nou eens een koplamp-unit ala 159 op zouden zetten...

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Harry schreef op zondag 11 oktober 2009 @ 16:45:
Pak even een (lange) schroevendraaier en zet deze even punt voor punt op de plek waar de kleppen (ongeveer) zitten. En met je oor op je hand (soort van tunneltje maken met je hand) aan de andere kant van de schroevendraaier. Zo kan je horen welke klep het hardste tikt.

Wel met draaiende motor natuurlijk. Anders mag je ook wel even komen aanwaaien hoor, luisteren we samen even.
Lol nvm (goeie tip btw), vanochtend was het weer goed. En zojuist nog even een extra lang rondje gemaakt richting huis (Roden, Haren ed) en wederom is het geluid normaal voor een TS 8)7
Mjah ik ben altijd panisch als het op geluidjes aankomt, niet alleen van auto's maar ook elektronische app ed, één of andere tik. Ik hou het in elk geval maar even in de gaten houden, misschien de temperatuur wisseling? ah jah auto's..

We zouden ook nog even samen poetsen, alleen die planning van mij werkt niet echt mee :O
c0ne schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 11:27:
from the Intrewebzz
[afbeelding]
[afbeelding]

Als ze er nou eens een koplamp-unit ala 159 op zouden zetten...
Eén ding is zeker! dat ding moet ontzettend snel zakken naar de grond, het lijkt wel een SUV :N

[ Voor 20% gewijzigd door rlkz op 12-10-2009 19:03 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rlkz schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 19:01:
Lol nvm (goeie tip btw), vanochtend was het weer goed. En zojuist nog even een extra lang rondje gemaakt richting huis (Roden, Haren ed) en wederom is het geluid normaal voor een TS 8)7
Mjah ik ben altijd panisch als het op geluidjes aankomt, niet alleen van auto's maar ook elektronische app ed, één of andere tik. Ik hou het in elk geval maar even in de gaten houden, misschien de temperatuur wisseling? ah jah auto's..
Euhm ... heeft dat blok hydraulische klepstoters? Wanneer heb je, je oliepeil voor het laatst gecontroleerd? Net als met de nokkenasversteller .. hij moet wel voldoende olieaanvoer hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-10-2009 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Vorige week reed er een 8c voor mij in deurne (een rode). Erg leuke auto's met een mooi geluidje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
ing._Buttje schreef op maandag 12 oktober 2009 @ 22:21:
[...]

Euhm ... heeft dat blok hydraulische klepstoters? Wanneer heb je, je oliepeil voor het laatst gecontroleerd? Net als met de nokkenasversteller .. hij moet wel voldoende olieaanvoer hebben.
Poeh, daar houd mijn kennis min of meer op. Maar m'n oliepeil controleer ik minstens elke maand, maar er gaat niks uit :)

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

En hoe oud is je olie? En wat voor zit er in? Misschien dat die kanaaltjes van de klepstoters wat nauwer geworden zijn door aanslag. In synthetische olie zitten dopes die dergelijke zaken tegen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik vermoed dat rlkz half-synthetisch gebruikt in de 146. Dat is tenminste wel het meest gebruikte voor die motoren.

Ga alleen niet zomaar volsynthetisch gebruiken. Aangekoekte olieresten komen dan opeens los en kunnen oliekanalen gaan blokkeren met alle mogelijke gevolgen van dien. Dan moet eerst het blok 'gespoeld' worden, dan synt. olie er in en na een +/- 5.000km het blok nog eens spoelen en weer nieuwe olie.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Ik heb de 146 toevallig gister wat bijgevuld. 400 ml op 7800 km, niet slecht dacht ik.
Er zit bij mij Kroon-oil 10w40 in, daar ook mee bijgevuld. Sta ik (uiteraard NA het bijvullen) eens goed op de fles te kijken, is het vol-synth. Terwijl ik in de winkel juist express de half-synth pakte 8)7 :? . Nah ja, op 4,5 liter zal die 400ml. ook niet al te veel kwaad kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Volgens mij vandaag RKLZ gespot op de Zuiderweg/Eemsgolaan :D

Overigens dat tikken, doet hij dat alleen bij koude motor of als je auto een tijdje stilstaat met de motor uit ?
Want dan hoeft het nog niet ernstig te zijn, kan prima de nokkenasversteller zijn dat je hoort.
Daar loopt de olie weg namelijk en geeft een paar seconden een ratelend geluid na het starten bij een beginnende slijtage.
Als deze al wat verder heen is blijft hij soms zelfs ratelen (nonstop) tot een bepaald toerental.

[ Voor 79% gewijzigd door -Sander- op 13-10-2009 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

c0ne schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 16:55:
Ik heb de 146 toevallig gister wat bijgevuld. 400 ml op 7800 km, niet slecht dacht ik.
Er zit bij mij Kroon-oil 10w40 in, daar ook mee bijgevuld. Sta ik (uiteraard NA het bijvullen) eens goed op de fles te kijken, is het vol-synth. Terwijl ik in de winkel juist express de half-synth pakte 8)7 :? . Nah ja, op 4,5 liter zal die 400ml. ook niet al te veel kwaad kunnen.
Volsyntheet is wel _errrug_ duur. Weet je het zeker? Zou niet de eerste keer zijn dat ik het ook dacht het te hebben maar na het lezen van de achterkant toch tot ontdekking moest komen dat er synthetische toevoegingen in zaten ... en dus niet vol-syntheet.

[ Voor 48% gewijzigd door Alfa Novanta op 13-10-2009 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Olie, euhm ik meende dat er Castrol Performance 10W40 in gekomen was, alleen half/vol is een goeie. Op 20-3 jl (7000km inmiddels erbij) is de olie vervangen.

* rlkz laat het olie verversen altijd over aan de garage B) Als het om auto's gaat, heb ik meestal twee linkerhanden, m'n kennis ligt héél ergens anders :D
-Sander- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:11:
Volgens mij vandaag RKLZ gespot op de Zuiderweg/Eemsgolaan :D

Overigens dat tikken, doet hij dat alleen bij koude motor of als je auto een tijdje stilstaat met de motor uit ?
Want dan hoeft het nog niet ernstig te zijn, kan prima de nokkenasversteller zijn dat je hoort.
Daar loopt de olie weg namelijk en geeft een paar seconden een ratelend geluid na het starten bij een beginnende slijtage.
Als deze al wat verder heen is blijft hij soms zelfs ratelen (nonstop) tot een bepaald toerental.
Dat kan kloppen inderdaad, ik reed even een ommetje na 't werk :)

Mjah het was niet dat soort tikken, dieselgeluidje van de nokkenasversteller is het ook niet, althans niet dat geluid. Het zat er overduidelijk, maar het is nu blijkbaar? verdwenen. Ik heb express ook nog even met het raampje open rondgereden, niks te horen. In iedergeval is het iets om in de gaten te houden

[edit] Zit zomaar even na te denken, ik heb wel eens vaker van die vage dingen met m'n auto. Niet dat het Alfa eigen dingen zijn, maar toch apart;

- Zonnedakje gaat automatisch of soms handmatig dicht na contact eraf
- CV is soms prachtig, ene kant wel vast, andere kant niet. Heb een keer eerst alle deuren moeten openen om vervolgens één voor één de boel dicht te krijgen. Ene kant wel, andere kant niet

Ah jah, wat is er nou aan een auto die nooit wat heeft? :P

[ Voor 17% gewijzigd door rlkz op 13-10-2009 19:55 ]

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
SHIT

Self
Healing
Italian
Technology

Kan je weinig anders van maken als ik het zo lees :)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Over shit gesproken ..
Bron: http://www.nu.nl/auto/2101607/alfa-romeo-werkt-v8.html

“Alfa Romeo werkt aan V8”
Uitgegeven: 14 oktober 2009 10:49

AMSTERDAM - De samenwerking van de Fiat Group met het Amerikaanse Chrysler concern leidt tot opvallende projecten. Als we de nieuwste geruchten moeten geloven, komt er voor het eerst in dertig jaar weer een Alfa met V8 uit eigen huis.
© Autoweek

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_FoXyvaPSnVk/SS7H9UnuTgI/AAAAAAABaXc/_GUSBv4rd-w/s320/Alfa-8C-11.jpg

Alfa Romeo zou werken aan een V8 met de nieuwe gaskleploze Multiair-techniek. Daarmee worden het verbruik en de uitstoot gedrukt.

De nieuwe krachtbron zou een inhoud krijgen van slechts 3,0-liter. Dat weet het Engelse Autocar te melden. Met zo’n kleine inhoud past hij mooi in de lijn met Alfa’s V8 motor van dertig jaar geleden. Toen reed de Montreal sportauto rond met een 2,6-liter V8.

Afbeeldingslocatie: http://www.oldtimergala.de/content/produktfotos/1186087950AlfaMontreal.jpg

Op het moment is er de 8C Competizione die gebruikmaakt van een V8 van Maserati.

Afbeeldingslocatie: http://www.autowereld.com/imagesDB/400/61161195319_alfa.jpg

Amerikaanse markt
Volgens Autocar gaat Alfa Romeo de V8 gebruiken in de opvolger van de 166. _/-\o_
Die gebruikt op zijn beurt ook weer techniek van de Chrysler 300C.

Alfa Romeo wil in de toekomst graag succesvol worden op de Amerikaanse markt en daarvoor lijkt een V8-motor onontbeerlijk. Het ligt voor de hand dat de kleine V8 ook wordt gebruikt in andere producten van Chrysler.

HOLY SHIT !! :9

[ Voor 6% gewijzigd door Alfa Novanta op 15-10-2009 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 19:37

Specht

Il Cuore Sportivo

Zijn nog wel geruchten..... dus even afwachten of Alfa zelf nog met een officieel persbericht komt.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Dat van de V8 in de opvolger van de 166 hoor ik al veel langer uit verschillende hoeken komen.

@Buttje; in de Autoweek (moet even voor je navragen welke week dat geweest is) staat ook het e.e.a. over de opvolger van de 166. Het aardige is dat er ook een afbeelding van de 90 in staat als zijnde "oorsprong van de 166", daarna gevolgd door de 164 en dan uiteraard de 166.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

ing._Buttje schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:12:
[...]

Volsyntheet is wel _errrug_ duur. Weet je het zeker? Zou niet de eerste keer zijn dat ik het ook dacht het te hebben maar na het lezen van de achterkant toch tot ontdekking moest komen dat er synthetische toevoegingen in zaten ... en dus niet vol-syntheet.
Op de fles staat alleen "Synthetisch"... Kroon-Oil Emperol 10w40.
<google>
Omschrijving
Emperol 10W-40 is een ultra-moderne brandstofbesparende, universele motorolie gebaseerd op minerale en synthetische basisoliën, welke van nature een hoge viscositeitsindex bezitten. Uitgebalanceerde additives zijn toegevoegd, om de volgende eigenschappen te verkrijgen:
HalfSynth dus. Niets aan de hand. Lekker handig trouwens dat ze dat duidelijk op de fles zetten. Toch goed gekeken in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:45

sopsop

[v] [;,,;] [v]

En maar weer wat Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Stoer! Nog iemand met een 147 Q2 (ik heb er ook eentje). Hoe bevalt'ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

c0ne schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:49:
Op de fles staat alleen "Synthetisch"... Kroon-Oil Emperol 10w40.

[...]

HalfSynth dus.
idd .. tot die conclusie kwam ik toen ook toen ik dat las dat van die minerale bestandsdelen! 8)7

VolSyntheet is niet te betalen .. ik vind normale olie al duur met 25 euro voor 5 litertjes.

Check dit maar eens ..
http://www.halfords.nl/NL...yId=9&subCategoryId=26583

.. alleen die bovenste 3 groene cans zijn volsyntheet.

Afbeeldingslocatie: http://www.halfords.nl/Images/Catalog/Medium/331881.jpg
Harry schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:18:
@Buttje; in de Autoweek (moet even voor je navragen welke week dat geweest is) staat ook het e.e.a. over de opvolger van de 166. Het aardige is dat er ook een afbeelding van de 90 in staat als zijnde "oorsprong van de 166", daarna gevolgd door de 164 en dan uiteraard de 166.
heej, koel :) die heb ik nog niet gelezen ..

[ Voor 59% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2009 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ing._Buttje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 10:53:
[...]

idd .. tot die conclusie kwam ik toen ook toen ik dat las dat van die minerale bestandsdelen! 8)7

VolSyntheet is niet te betalen .. ik vind normale olie al duur met 25 euro voor 5 litertjes.
DUUR?

Menn, ik ben voor Agip Racing 10w60 bijna 20 euro per LITER kwijt :(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Bertus schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 11:30:
DUUR?

Mensen met echte auto's moeten ook wat meer betalen voor echte olie :+ Ben elke 5000-7000 Km. 70-80 € armer voor 5 Liter, maar het is het waard O+

Vanochtend trouwens een 156 GTA gezien : Knal rood, maar verprutst met rode grille + een of ander stom rood ding op de plek waar een raambanner zou zitten achterop bij een WTCC wagen zeg maar + uitlaat hing scheef :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Niet online
En maar weer wat Pics:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Collega :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:12
Harry schreef op donderdag 15 oktober 2009 @ 23:18:
Dat van de V8 in de opvolger van de 166 hoor ik al veel langer uit verschillende hoeken komen.

Dat is 20e jaargang nr. 41 / 7-14 oktober 2009.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

[...]

DUUR?

Die Emperol kostte me bij de Automat 11,10 voor een liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
croxz schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 14:29:
[...]

Dat is 20e jaargang nr. 41 / 7-14 oktober 2009.
Euh... die dus :P
(da's wel heel gedetailleerd)

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

[...]

DUUR?

Ik betaal 43 euro voor 5 liter 10W60 Racing olie van Valvoline.
Is Half syntetisch, prima olie. En zeker een aanrader voor degene met 16v's.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ik heb er Agip SINT 2000 10w40 in, half syntheet uiteraard, eurootje of 38 meen ik, voor 5L

ARparts heeft trouwens wel betaalbare VolSyntheet trouwens ..
http://www.arparts.nl/agip.htm
Da's dan oplichting zou je zeggen .. bij ARparts is dat € 12 de liter!

[ Voor 40% gewijzigd door Alfa Novanta op 16-10-2009 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:56

KhaZ

Alfa Romeo

Gooi er hier (1.8 TS) 10W60 van Agip in.. bijvoorbeeld bij AutoMove in Oldenzaal €50 voor 4 liter, = €12,50/L.

Beetje kostbaar met een olieverbruik van 1L/1500km.. maja.

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ing._Buttje schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 20:02:
Ik heb er Agip SINT 2000 10w40 in, half syntheet uiteraard, eurootje of 38 meen ik, voor 5L

ARparts heeft trouwens wel betaalbare VolSyntheet trouwens ..
http://www.arparts.nl/agip.htm

[...]

Da's dan oplichting zou je zeggen .. bij ARparts is dat € 12 de liter!
Het verschilt hoor... ik heb 8 liter voor 115 euro (laatste keer)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Heb even zitten rekenen:
Als ik een liter Kroon-Oil Emperol in de winkel koop kost me dat 11,10 inc. Btw.
De garage (Martijn) heeft er 4,5 liter ingegooid voor 38,25 ex. btw, dat is 8,50 ex btw per liter. Dus 10,12 per liter inc.
Dat ontloopt elkaar niet dus niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Leuk, mijn motor is vanmorgen overleden...... wat rotzooi die 16v drek. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfisti
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:45

Alfisti

So macht Reisen Spaß

Specht schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 15:09:
Leuk, mijn motor is vanmorgen overleden...... wat rotzooi die 16v drek. :')
Das ruk :'( Onderin kapoet gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ja waarschijnlijk krukas/lager kapot, evt in combinatie met versprongen distributie ofzo, exacte diagnose weet ik niet, en boeit me ook niet.

http://www.youtube.com/watch?v=DWaTufQKWbI

Dit is dus de krukas die je hoort, heb met dit geluid in totaal nog ongeveer 100-200 km gereden dus dat zal ook wel mede de oorzaak zijn (maar toen dacht ik nog dat het de stuurpomp was), en vanmorgen nadat ie op de brug had gestaan was het bij het starten direct einde verhaal, geen compressie meer oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Sander-
  • Laatst online: 14-09 22:28

-Sander-

///M Powerrrrrr

Het klinkt alsof Seabert in je motor verstopt zit :+
Afbeeldingslocatie: http://www.jeugdsentimentportaal.be/animatie/seabert/seabert_06.jpg

Wel balen, ik meen dat je er toch net (een jaar ofzo) een andere motor in had zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Oei lekker balen weer zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Ah klote man :(

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

-Sander- schreef op zaterdag 17 oktober 2009 @ 17:33:
Het klinkt alsof Seabert in je motor verstopt zit :+
[afbeelding]

Wel balen, ik meen dat je er toch net (een jaar ofzo) een andere motor in had zitten ?
Yup dit is motor nummero 2 die aan gort is. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

minder :/ .. enig idee hoe het kan? Loop je altijd te trappen of was het wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Ik rij uiteraard wel sportief, maar ik ga niet lopen trappen met koude motor.
Een theorie die ik heb is, mijn alfa staat altijd in een ondergrondse parkeergarage, dus elke ochtend moet ik met koude motor naar boven eruit rijden, meestal met 2500- 3000rpm, wellicht dat dit een mede oorzaak is dat er ergens slijtage is opgetreden met als gevolg rotzooi in de olie wat bij de krukas/lager is gekomen?

Verder was het natuurlijk wel een blok met veel gelopen km's, +/- 260.000 nu, lagers waren overigens wel nieuw, en er zat 10w60 olie in.
Motor is ook ruim half jaar geleden 2x gespoeld met Forte, met spoelen geen rare dingen gezien aan de olie.
Dus tja.. ik gok op slijtage door ouderdom cq km stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Mjah, die 2500 / 3000 rpm is natuurlijk wel van relatief korte duur. Dus in hoeverre dat daadwerkelijk mede een oorzaak kan zijn van het kapotdraaien van 't blok.

Blijft wel bijzonder zuur natuurlijk.

Al een idee wat je nu gaat doen?

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:57
Shit zeg Rainier! Slijtage lijkt me onwaarschijnlijk met nieuwe lagers hoor!

Vandaag mij gecoate klepdeksels ed. eens geplaatst. De rest wordt ook nog aangepakt :)

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.33/762450001-762500000/762475401-762475500/762475437_5_tjcT.jpeg

Best aardig geworden al zeg ik het zelf :9

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
* Harry trekt er nog eens een keertje één uit den ouden doosch...

Afbeeldingslocatie: http://alfa164register.nl/fotoalbum/userpics/Soulfly/2x164-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry166/164.jpg
De GB-ZN-39 was de mijne. Daar achter staat een identieke 164 die van een goede vriend van mij was.
Aardige side note, ik heb hem na 10 jaar VW's gereden te hebben in een 164 gekletst. Een jaar geleden verkocht hij deze en ging BMW rijden. Sinds gistermorgen heeft hij weer een 164. Nu een 3.0 V6 24v Super.

De BMW kon op lange afstanden niet tippen aan de 164 :D

[ Voor 12% gewijzigd door Harry op 18-10-2009 21:18 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Het is jammer dan de 3.0 24v niet standaart in de 155 is geleverd. De potentere koets zou daar een erg fijn scheurijzer van maken :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ik ben van mening dat je de 164 daarmee fors te kort doet Erwin.
Ja hij is soepeler geveerd dan de 155, dat zondermeer. Het is ook een andere klasse auto wat dat betreft. Maar hij kan keurig overweg met het betere hoekwerk.

Hetzelfde geld overigens voor de 166 met de 3.0 24v en de 3.2 24v (jah jah, zelfs de 3.2 is in de 166 geleverd).
De 166 heeft overigens (elke 166) het prettige voordeel een goed doorontwikkeld onderstel te hebben.

Ik weet niet hoe het met de 156 zit, maar de achterwielen van de 166 kantelen (niet extreem natuurlijk) bij stevig bochtenwerk om zo de grip op de weg te verhogen.
ephymerous schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:26:
Ik vind een 164 een fijn cruise ijzer.. en de 155 een scheurijzer ;)
Moet je de 164 wel vergelijken met een 155 met standaard (origineel dus) onderstel hè :)

Maargoed, ik ben ook meer van de cruise-mobielen met goede potentie dan scheurijzers.

[ Voor 68% gewijzigd door Harry op 18-10-2009 21:30 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Harry schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:25:
Ja hij is soepeler geveerd dan de 155, dat zondermeer. Het is ook een andere klasse auto wat dat betreft. Maar hij kan keurig overweg met het betere hoekwerk.
Ik vind een 164 een fijn cruise ijzer.. en de 155 een scheurijzer ;)
Moet je de 164 wel vergelijken met een 155 met standaard (origineel dus) onderstel hè :)

Maargoed, ik ben ook meer van de cruise-mobielen met goede potentie dan scheurijzers.
Dan vind ik de 155 nog een stuk scherper sturen :) Ik vind het sportievere leuker. Maar neig onderhand toch wel naar een daily zonder schroefset ed ;)

[ Voor 35% gewijzigd door ephymerous op 18-10-2009 21:36 ]

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Harry schreef op zondag 18 oktober 2009 @ 21:12:
[me=30231]

[..]

Sinds gistermorgen heeft hij weer een 164. Nu een 3.0 V6 24v Super.

De BMW kon op lange afstanden niet tippen aan de 164 :D
d:)b vet !!

Hetzelfde geld overigens voor de 166 met de 3.0 24v en de 3.2 24v (jah jah, zelfs de 3.2 is in de 166 geleverd).
De 166 heeft overigens (elke 166) het prettige voordeel een goed doorontwikkeld onderstel te hebben.
Heej, hij heet niet voor niets Super ;)
Ik weet niet hoe het met de 156 zit, maar de achterwielen van de 166 kantelen (niet extreem natuurlijk) bij stevig bochtenwerk om zo de grip op de weg te verhogen.
uiteindelijk kantelen ze allemaal ;)

Afbeeldingslocatie: http://forums.forzamotorsport.net/photos/misc/images/2233509/original.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Die 155 heeft op 't moment van de foto uberhaupt geen grip :+

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Maar is het nou onder- of overstuur :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Geen stuur...

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

+5 inzichtvol :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

:D
Als ik ooit 10.000 euro teveel heb dan koop ik een 75 QV in racetrim :9 :9 Ik vind dat zo'n gaaf gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-09 22:40
Ik ga binnen 3 weken over van een:
Afbeeldingslocatie: http://www.leasemotive.com/internal/content/img/153.jpg
Fiat 500 1.2 Lounge

Naar een:
Afbeeldingslocatie: http://i34.tinypic.com/6gbgwj.jpg
Alfa 147 1.9 Collezione

Beige leer, climate control,cruise control en 120Pk :D zijn leuke extra's :)

Leuke upgrade :D

If it aint broke, fix it till it is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:48
Valt me bij deze foto op hoeveel van de lijnen van een 75 er nog in de 155 zitten...

En waar ik een 155 tegenwoordig echt oud begin te vinden, en je nog maar echt weinig mooie tegenkomt, begin ik de 75 gewoon steeds vetter te vinden, vooral de wat 'dikker' uitgevoerde :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

issie ook :Y

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sander.steenhuizen/PLAATJESMAP/75zijkantlinks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~sander.steenhuizen/PLAATJESMAP/75achterkant.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Alfa Novanta op 21-10-2009 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Afbeeldingslocatie: http://i20.ebayimg.com/05/i/001/1a/4c/e555_12.JPG
LOOOOOOOOL _O_ :*)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Nu ook met Qv skirts 8)

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/883/alfa155qvskirts.jpg

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
xpost :(

Delta heeft (vermoed ik) een keerring van de turbo eruit of iig slecht liggen. Roken bij vollast en hoge toeren, veel minder oliedruk dan normaal (iig ~2 bar minder) en vermogensverlies.

Morgen maar effe turboslang eraf trekken... kijken of er olie in zit (tis nu donker... ik ben moe en pissig dus geen zin)

Boe hoe

[ Voor 7% gewijzigd door Bertus op 22-10-2009 22:42 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Morgenvroeg richting Almelo..... 145 QV bekijken.
Ben benieuwd, als de motor goed is neem ik em mee, en ga ik komende weken de handel overzetten naar mijn 155.
145 gaat dan weer in de verkoop, evt in losse onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

145 onderdelen zijn altijd interessant!

@ Frank, al meer info?!

Ik ga de downtime op GoT nuttig gebruiken, morgenvroeg banden laten wisselen en daarna een mooi ritje om een setje zijwindschermen op te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
c0ne, ik ga zo naar mijn garage toe.

WS keerring aan de uitlaatkant. (inlaat is schoon)

hij rookt als een oorlogsschip als ik boost heb

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Goed en slecht nieuws:

Het is niet me turbo die kaput is.

Het is ws mijn kat die dicht is/kapot is

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Nou is er niets mis met oorlogsschepen (/me c0ne is ex-marine) maar voor een lancia lijkt 't me niet normaal ;)
Hoop dat de schade / kosten meevallen, anders wil ik het blok wel ophalen tegen oud-ijzer prijs O-)

Edit: Doe je snel Frank :/
Nou ja, als het de kat is valt het mee, alhoewel die dingen ook niet goedkoop zijn.

Banden niet op voorraad, maar de zijwindschermen zijn opgepikt en gemonteerd! Scheelt een bak met ruis bij 100+ km/u!

[ Voor 14% gewijzigd door c0ne op 24-10-2009 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
true, maar voor 100 euro heb ik een kat hier. En anders maar leeghalen, dan zien we wel

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Een vraag voor Harry over de 166! :) We hebben het een poos terug gehad over de ICS van de 166... als je een ICS hebt met gsm en navigatie, zit er dan ook std DSP op? :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Bij Alfa is bijna niets standaard ( bij de 166 niet tenminste :( ).
Elke extra is zo ongeveer een optie geweest bij de 166. Zo dus ook DSP aangezien er dan namelijk ook 2 subwoovers in de hoedeplank zitten.

Je kan bij de ICS heel makkelijk zien of je DSP hebt of niet. Of je hebt een equalizer in je audio-menu en anders als je het fysiek wilt zien, bij de eerste serie zit de DSP module dan boven de navigatie unit / cd-wisselaar en bij de FL zit deze rechts achter het klepje (beide in de kofferbak dus).

Je kan dus als je een 166 zonder DSP hebt, ook de pech hebben dat als je DSP wilt, er een andere kabelboom naar achteren gelegd moet worden. Bijzonder irritant wat dat betreft.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Nieuwe aanwinst cq slachtoffer.

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/qv1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/qv2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/qv3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.straetmans.demon.nl/qv4.jpg

145 QV uit 1996.
Qua uiterlijk niet de mooiste, maar het blok loopt prima, 153.000 gelopen, alle sleutels waren aanwezig + codekaart, en dealeronderhouden.
145 heeft gele koni's en verlagingsveren, een goede csc sportdemper, en "gta" koplampen.
Ga proberen de gehele koets in 1x te verkopen, tenzij er serieuze interesse is voor de koni's bijv, velgen gaan apart en skirts waarschijnlijk ook.
Moet nog ff bekijken hoe ik het ga doen.... iniedergeval komende weken de motor overbouwen in de 155.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

best zonde voor een originele 145 QV eig ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
xpost

raaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhhhh

Gisteravond: 23.46:

voicemail van me monteur:
Hallo Frank, kan je me terugbellen over je auto.

Dus ik bel em om 01:45

WAT BLIJKT:

Het ligt niet aan de turbo, niet aan de kat. Toen hebben ze de bougies eruit gehaald en CIL 3 en 4 waren drijfnat. Conclusie: OF mijn zuigerveren, OF er is iets stuque in me kop. Auto zuipt nu 1 liter per 200km, dus ik wil er pertinent niet meer mee rijden.

De kop is gereviseerd door een bedrijf, als die gaar is mag hij het oplossen... anders prolly nieuwe zuigerveren

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

koppakking ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Dat kan, maar is erg ongebruikelijk bij deze motoren.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
Het is wat met die italianen...

* rlkz heeft ook wat moois gevonden; 147 2.0TS :)

nog even doorsparen...

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

rlkz schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:44:
Het is wat met die italianen...

* rlkz heeft ook wat moois gevonden; 147 2.0TS :)

nog even doorsparen...
post dan ook ff de plaatjes :P

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s072/of02_0006341972.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of03/s072/of03_0006341972.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of06/s072/of06_0006341972.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of04/s072/of04_0006341972.jpg

errug nice indeed :9
Bertus schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 19:38:
Dat kan, maar is erg ongebruikelijk bij deze motoren.
't is een half Alfa blok .. idem als de 155 Q4 .. met name de kop is anders. Er zal ook wel een aangepaste koppakking op zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c0ne

c0ne

It's m3!

Specht schreef op zaterdag 24 oktober 2009 @ 22:15:
Nieuwe aanwinst cq slachtoffer.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

145 QV uit 1996.
Qua uiterlijk niet de mooiste, maar het blok loopt prima, 153.000 gelopen, alle sleutels waren aanwezig + codekaart, en dealeronderhouden.
145 heeft gele koni's en verlagingsveren, een goede csc sportdemper, en "gta" koplampen.
Ga proberen de gehele koets in 1x te verkopen, tenzij er serieuze interesse is voor de koni's bijv, velgen gaan apart en skirts waarschijnlijk ook.
Moet nog ff bekijken hoe ik het ga doen.... iniedergeval komende weken de motor overbouwen in de 155.
Specht, zou je me eens willen PB'en met info en een richtprijs voor die velgen? En eventueel de koni's + veren, moet alleen even uitzoeken of dat wel past op een 146

@Rlkz, sjieke bak! Beetje mijn stijl, alleen zou ik hem met een zwart dak willen, dat vind ik helemaal prachtig.

[ Voor 5% gewijzigd door c0ne op 25-10-2009 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

c0ne schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 21:52:
[...]

Specht, zou je me eens willen PB'en met info en een richtprijs voor die velgen? En eventueel de koni's + veren, moet alleen even uitzoeken of dat wel past op een 146

@Rlkz, sjieke bak! Beetje mijn stijl, alleen zou ik hem met een zwart dak willen, dat vind ik helemaal prachtig.
Ik zal wel scheel zijn, maar ik zie geen pb knopje hier? :')
Iniedergeval, voor de koni's ben je te laat, Yoda was je al voor. :P
Velgen met de banden vraag ik 250 euro voor.

[edit] De complete koets + interieur blijft overigens gespaard, is gereserveerd door iemand die er een racer van gaat maken. Tenzij dat niet doorgaat, dan kan het zijn dat ie toch uit elkaar gaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Specht op 25-10-2009 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Specht schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 22:05:
[...]

Ik zal wel scheel zijn, maar ik zie geen pb knopje hier? :')
Iniedergeval, voor de koni's ben je te laat, Yoda was je al voor. :P
Velgen met de banden vraag ik 250 euro voor.
Moet je ff direct messages bij voorkeuren aanvinken.

Die 147 is er erg nice ja _/-\o_ Hier in het dorp rijdt er ook een facelift 147 met dezelfde GT-velgen rond, maar dan nog iets lager bij de grond. Maar vind 'm wel duur, liever een 156/147 GTA dan, voor een kleine meerprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Specht

Specht

Il Cuore Sportivo

Laatst gezien dat je voor 15.000 euro al een nieuwe (demo) 147 2.0 hebt.
En voor die prijzen heb je inderdaad ook al een hele nette 147 GTA als je creatief bent met importeren. :P
Vanmiddag ook al even zitten rondkijken... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlkz
  • Niet online
GTA is nog bruuter inderdaad.

Ik vind het alleen jammer dat een 2.0TS in de 147 niet echt tot zijn recht komt itt in een 156. Ah jah, ik ben een muggenzifter :P

I browse with Vivaldi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
ing._Buttje schreef op zondag 25 oktober 2009 @ 20:49:

errug nice indeed :9

[...]

't is een half Alfa blok .. idem als de 155 Q4 .. met name de kop is anders. Er zal ook wel een aangepaste koppakking op zitten.
van fiat ;)

Maar inderdaad, er stond daar ook een 155 Q4 voor revisie. Kop, gaskleppositie etc lijkt allemaal anders :) (ook niet veel anders btw)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
2 dagen (Zondag samen met Sander) naar het TT-Circuit van Assen geweest i.v.m. de finale races van de DSC. Zoals sommige misschien wel weten en anderen niet, rijd onze Peter1 hier in mee. (maarja, daar post ik dan weer geen foto's van aangezien ze in BMW 130's rijden.... daar is weinig italiaans aan hè :P)

Maargoed, wel deze fraaie italiaanse bolide op het circuit mogen aanschouwen.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/harry166/DSC/DSC_24-10-09-06.jpg

Geslaagd weekend. Een hoop gezelligheid ook!

BMW 535D

Pagina: 1 ... 4 ... 21 Laatste