Olie, euhm ik meende dat er Castrol Performance 10W40 in gekomen was, alleen half/vol is een goeie. Op 20-3 jl (7000km inmiddels erbij) is de olie vervangen.
* rlkz laat het olie verversen altijd over aan de garage 
Als het om auto's gaat, heb ik meestal twee linkerhanden, m'n kennis ligt héél ergens anders

-Sander- schreef op dinsdag 13 oktober 2009 @ 19:11:
Volgens mij vandaag RKLZ gespot op de Zuiderweg/Eemsgolaan
Overigens dat tikken, doet hij dat alleen bij koude motor of als je auto een tijdje stilstaat met de motor uit ?
Want dan hoeft het nog niet ernstig te zijn, kan prima de nokkenasversteller zijn dat je hoort.
Daar loopt de olie weg namelijk en geeft een paar seconden een ratelend geluid na het starten bij een beginnende slijtage.
Als deze al wat verder heen is blijft hij soms zelfs ratelen (nonstop) tot een bepaald toerental.
Dat kan kloppen inderdaad, ik reed even een ommetje na 't werk
Mjah het was niet dat soort tikken, dieselgeluidje van de nokkenasversteller is het ook niet, althans niet dat geluid. Het zat er overduidelijk, maar het is nu blijkbaar? verdwenen. Ik heb express ook nog even met het raampje open rondgereden, niks te horen. In iedergeval is het iets om in de gaten te houden
[edit] Zit zomaar even na te denken, ik heb wel eens vaker van die vage dingen met m'n auto. Niet dat het Alfa eigen dingen zijn, maar toch apart;
- Zonnedakje gaat automatisch of soms handmatig dicht na contact eraf
- CV is soms prachtig, ene kant wel vast, andere kant niet. Heb een keer eerst alle deuren moeten openen om vervolgens één voor één de boel dicht te krijgen. Ene kant wel, andere kant niet
Ah jah, wat is er nou aan een auto die nooit wat heeft?
[
Voor 17% gewijzigd door
rlkz op 13-10-2009 19:55
]