Ze zeggen het..
Uiteraard alleen de oude Arese 3.0/3.2 V6en dan.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Dat is geen argument, ik doe ook 45.000 per jaar met een V6. Kwestie van willen.G-PHREAK schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:27:
[...]
Hoe dat rijdt.. prima! je moet wat met 50k/jaar he
de betaler vervuilt
Jij kookt graag en staat graag aan de pomp... Kwestie van willen...
Vandaag een 300km gereden @ 1 op 19,6. Gewoon doorrijden, lekker met 't verkeer mee... Eens per 1000km / 1100km / 1200km (afhankelijk veel stad, gemengd of veel snelweg) tanken a €75,- / €80,- schakellui kunnen rijden, omdat je altijd koppel ter beschikking hebt.
Gewoon... omdat 't kan....
(en die diesel? die hoor ik toch niet als ik er in zit, dus 't zal me een zorg zijn)
Vandaag een 300km gereden @ 1 op 19,6. Gewoon doorrijden, lekker met 't verkeer mee... Eens per 1000km / 1100km / 1200km (afhankelijk veel stad, gemengd of veel snelweg) tanken a €75,- / €80,- schakellui kunnen rijden, omdat je altijd koppel ter beschikking hebt.
Gewoon... omdat 't kan....
(en die diesel? die hoor ik toch niet als ik er in zit, dus 't zal me een zorg zijn)
BMW 535D
Ik verlang ook nog wel eens terug naar die goede oude tokkelaar (1.9 TD)... Was niet vooruit te branden maar reed zalig
(ja, dat klinkt raar... maargoedO
Heeft ook een computer!
Dat kan ook op benzine met een GTV 2.0 V6 Turbo bijvoorbeeldHarry schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 23:55:
schakellui kunnen rijden, omdat je altijd koppel ter beschikking hebt.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Fijner met een 3.0 hoor. Zo'n turbo wil/moet je op druk rijdennero355 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 10:26:
[...]
Dat kan ook op benzine met een GTV 2.0 V6 Turbo bijvoorbeeld
XXXVI
@Nero; ja, maar niet met 1000 / 1100 / 1200 km op 1 tank. En is hoogtoeriger dan de diesel
@Ephymerous; alsof een 3.0 niet op toeren gereden moet worden wil die een beetje fatsoenlijk bij de pinken zijn.
@Ephymerous; alsof een 3.0 niet op toeren gereden moet worden wil die een beetje fatsoenlijk bij de pinken zijn.
BMW 535D
** Kijkt nog eens naar topic titel ... YUP! Alfa topic !! Niet "Green hippy VW people"Harry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:21:
@Nero; ja, maar niet met 1000 / 1100 / 1200 km op 1 tank. En is hoogtoeriger dan de diesel
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik zit hier goed hoor
zoek maar op in de topicstart 
Rij de grootste diesel die AR gelevert heeft en de grootste auto die AR geleverd heeft (in de afgelopen 10 jaar i.i.g.
)
Rij de grootste diesel die AR gelevert heeft en de grootste auto die AR geleverd heeft (in de afgelopen 10 jaar i.i.g.
[ Voor 52% gewijzigd door Harry op 18-08-2010 15:01 ]
BMW 535D
Met zowel een 12v als 24v, en zelfs met mijn 2.5 12v met andere stokken is het heerlijk schakellui rijden hoor. Hoog in toeren zijn het kanonnenHarry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:21:
XXXVI
Kijk en dat is nu net het verschil. Ik ben die hoge toeren niet nodig om toch snel te kunnen zijn.
BMW 535D
Met een turbo benzine heb je vaak ook veel koppel bij relatief lage toeren. En dan nog, is er iets mis met toeren maken?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Ik zeg nergens dat er iets mis mee is...
Ik zeg alleen dat IK het niet nodig vind en de eigenschappen van diesel prefereer boven benzine. Hetzelfde dag GA!S al jaren op LPG rijd. Kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur waar graag op ingehaakt wordt @Tweakers.
Ik zeg alleen dat IK het niet nodig vind en de eigenschappen van diesel prefereer boven benzine. Hetzelfde dag GA!S al jaren op LPG rijd. Kwestie van persoonlijke smaak en voorkeur waar graag op ingehaakt wordt @Tweakers.
BMW 535D
Geen argument? Mijn portemonnee denk daar echt anders overGA!S schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:35:
[...]
Dat is geen argument, ik doe ook 45.000 per jaar met een V6. Kwestie van willen.
LPG is geen optie voor mij. Te vaak tanken en onbetrouwbaar.
Daarbij rij ik liever in een vlotte diesel dan in een benzine, ieder z'n ding.
Denk dat GA!S het onbetrouwbare wel durft te betwisten
hij rijd al enkele jaren vele kilometers op LPG
BMW 535D
Ja dat zal best maar ik heb in mijn directe omgeving al genoeg LPG horrorverhalen meegemaakt dat ik daar voortijdig van genezen ben
Nieuw?G-PHREAK schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:01:
[...]
Waarschijnlijk gaat de 147 dit jaar nog plaatsmaken voor een 159
Dan kun je vanaf nu nog maar kiezen uit 2 dieseltjes. 159 gamma is namelijk uitgedund. Zie:
http://www.autoweek.nl/au...-159-programma-uitgekleed
En productie van de GT is ook gestopt, en ook de Brera en Spider gaan uit productie in oktober, en zijn bovendien nu al niet meer te bestellen via Nederlandse dealer.
Kortom Alfa is goed bezig.

AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Nee het wordt geen nieuwe.Specht schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:21:
[...]
Nieuw?
Dan kun je vanaf nu nog maar kiezen uit 2 dieseltjes. 159 gamma is namelijk uitgedund. Zie:
En productie van de GT is ook gestopt, en ook de Brera en Spider gaan uit productie in oktober, en zijn bovendien nu al niet meer te bestellen via Nederlandse dealer.
Kortom Alfa is goed bezig.![]()
Daar is Autoweek laat mee zeg, dat was in juli al gebeurt. Maar geen probleem hoor, want die 1750 benzine motor is toch degene die je wilt, de rest werd al bijna niet meer verkocht. De 1.8 was prijstechnisch nog wel aardig maar de 2.2 JTS was te duur geworden met de introductie van de goedkopere, schonere en snellere 1750 en de V6 verkocht toch al vrijwel niets, enkele tientallen per jaar. In de diesels is ook nog een mooie keuze nu, dus ik begrijp het uitdunnen wel.Specht schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:21:
[...]
Nieuw?
En inderdaad, als hier iemand GT rijdt, hou die auto. Nooit weg doen, dat is een klassieker in spe.
Eerst een huis, wanneer er budget overblijft een GTBeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:20:
En inderdaad, als hier iemand GT rijdt, hou die auto. Nooit weg doen, dat is een klassieker in spe.
XXXVI
Ik vind dat juist positief : De 3 lelijkste Alfa's gaan eruitSpecht schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:21:
De Brera & Spider lijken i.v.m. de GTV & "oude" Spider 2 oversized hokken met een Renault kont

Verder heb ik een keer geprobeerd in de Spider te zitten ... zelfs een Italiaan past er niet in
De GT had nooit die lelijke achterkant + afschuwelijk 147 dashboard mogen hebben !! Voor de rest wel een leuke auto dankzij de 156 gelijkenissen.
Maar goed... ik zal wel weer een zeikerd zijn ?!
Weet ik : Ik volg dit topic vanaf het eerste deel zowat ongeveerHarry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 15:00:
Ik zit hier goed hoorzoek maar op in de topicstart
[ Voor 13% gewijzigd door nero355 op 19-08-2010 10:32 ]
Die Spider is echt een auto die je in het echt moet zien, op foto's lijkt hij nergens naar. Ik heb wel eens een dagje mee kunnen rijden en ik vond het een fraai ding, met deze velgen erop. Maar, qua rijplezier koop je voor het geld wel leukere auto's, dat moet gezegd.
Smaken verschillen, maar er is wat mij betreft weinig mis met het interieur van de GT. Wel leer, liefst in een mooie kleur. Stof is een no-go.
Smaken verschillen, maar er is wat mij betreft weinig mis met het interieur van de GT. Wel leer, liefst in een mooie kleur. Stof is een no-go.
Tsk tsk........... waar is je gevoel voor prioriteit???ephymerous schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 09:58:Eerst een huis, wanneer er budget overblijft een GT
[ Voor 111% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2010 10:36 ]
Heb al 2 van die Italiaanse hokken heBeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:31:
[...]
Tsk tsk........... waar is je gevoel voor prioriteit???
[ Voor 5% gewijzigd door ephymerous op 19-08-2010 10:35 ]
XXXVI
Idd een zeikerd janero355 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:31:
[...]
De GT had nooit die lelijke achterkant + afschuwelijk 147 dashboard mogen hebben !! Voor de rest wel een leuke auto dankzij de 156 gelijkenissen.
Maar goed... ik zal wel weer een zeikerd zijn ?!
[...]
Overigens is elke gelijkenis met een 156 juist een minpunt imo..
meningen meningen..
De 156 moet je ook een beetje in zijn tijdperk zien. Je moet eens kijken wat de concurrentie destijds (1997) verkocht in dat segment, en dan vooral even naar de interieurs kijken..... de 156 was tevens een van de allereerste vierdeurs coupés, met die verborgen deurgrepen achter enz.
[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 19-08-2010 13:41 ]
156 was terecht auto van het jaar
na de Giulietta/75/155 en i.t.t. de concurentie met dit lijnenspel/design een onwijs vernieuwende wagen!
Hij blijft, ook nu, nog steeds erg fijn om naar te kijken. En met TS een onwijs fijne, strakke wegligging

De 159 is nog veel mooier, maar dat zal nooit zo'n succes worden omdat hij veeeeeel te zwaar is.

na de Giulietta/75/155 en i.t.t. de concurentie met dit lijnenspel/design een onwijs vernieuwende wagen!
Hij blijft, ook nu, nog steeds erg fijn om naar te kijken. En met TS een onwijs fijne, strakke wegligging

De 159 is nog veel mooier, maar dat zal nooit zo'n succes worden omdat hij veeeeeel te zwaar is.

[ Voor 5% gewijzigd door Alfa Novanta op 19-08-2010 13:49 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Die mening deel ik soms wel en soms niet ... de achterkant ervan blijf ik een beetje raar vinden vooral bij de wielkastening._Buttje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:48:De 159 is nog veel mooier
Daar heb je idd gelijk in.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:41:
De 156 moet je ook een beetje in zijn tijdperk zien. Je moet eens kijken wat de concurrentie destijds (1997) verkocht in dat segment, en dan vooral even naar de interieurs kijken..... de 156 was tevens een van de allereerste vierdeurs coupés, met die verborgen deurgrepen achter enz.
Eens!ing._Buttje schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:48:
156 was terecht auto van het jaar![]()
Hij blijft, ook nu, nog steeds erg fijn om naar te kijken. En met TS een onwijs fijne, strakke wegligging![]()
[afbeelding]
XXXVI
De 156 blijf ik nog steeds een prachtige wagen vinden. Heb er destijds naar gekeken als opvolger voor m'n Mazda, maar dat werd me door zoveel mensen afgeraden (waaronder mijn eigen monteur met +/- 30 jaar ervaring) in verband met betrouwbaarheidsproblemen, dat ik er toch maar van afgezien heb.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Ik rijd 'm nu 5.000 km, geen vreemde problemen. Geen enkele! Gewoon onderhoud als remmerij, aandrijfashoesje en distributieriem. Nu 194.000 gedraaid.Arfman schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:04:
De 156 blijf ik nog steeds een prachtige wagen vinden. Heb er destijds naar gekeken als opvolger voor m'n Mazda, maar dat werd me door zoveel mensen afgeraden (waaronder mijn eigen monteur met +/- 30 jaar ervaring) in verband met betrouwbaarheidsproblemen, dat ik er toch maar van afgezien heb.
Mijn ouders rijden een JTD, nu 50.000 km (130k - 180k) zonder problemen. Nieuwe bandjes en nieuwe remblokken, uiteraard een kleine beurt.
En zo ken ik er nog een hele rits. Voor mij zijn het gewoon uitstekende auto's. Zeker de diesels!
XXXVI
Psssssst....... ik weet niet of iemand het je al verteld heeft.... maar je 155 heeft ook een V6ephymerous schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:34:
Heb al 2 van die Italiaanse hokken heWordt dan mijn daily, zoveel lol als de 155 kan een GT me toch niet geven. Daar rijdt ie te braaf voor, zeker een 1.8 of 2.0. Een V6 wil ik niet ivm running costs
BMW 535D
Maar die gebruikt hij niet als daily driver
(denk ik)
PS: http://www.autoweek.nl/vi...zit-Alfa-Romeo-75-America
Same here... een eind 2002 156 2.4 JTD sportwagon van 215DKM naar 330DKM gereden nu. Koppeling vervangen bij 300dkm (origineel!) en daarbij meteen het vliegwiel laten vervangen (auw!). 3 maanden terug voor het eerst echt "pech" gehad; een pakking bij de hogedruk brandstofpomp kapot. Kon echter niet vervangen worden (bosch levert geen onderdelen) dus een revisiepomp: 700 euro, maar dat kan in weze bij iedere auto gebeuren. Verder wat slijtage spul als remschijven, ruitenwissers etc, maar niets bijzonders! En een waanzinnig fijne auto om te rijden, dat koppel, ongelofelijk!ephymerous schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:10:
[...]
Ik rijd 'm nu 5.000 km, geen vreemde problemen. Geen enkele! Gewoon onderhoud als remmerij, aandrijfashoesje en distributieriem. Nu 194.000 gedraaid.
Mijn ouders rijden een JTD, nu 50.000 km (130k - 180k) zonder problemen. Nieuwe bandjes en nieuwe remblokken, uiteraard een kleine beurt.
En zo ken ik er nog een hele rits. Voor mij zijn het gewoon uitstekende auto's. Zeker de diesels!
Harry schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:41:
[...]
Psssssst....... ik weet niet of iemand het je al verteld heeft.... maar je 155 heeft ook een V6
Das inderdaad het weekend scheurijzer... als ie niet geschorst staatBeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:27:
Maar die gebruikt hij niet als daily driver(denk ik)
Ding is sinds zaterdag weer in belasting en verzekering. Uitlijnen vandaag gebeurt en nog kleine puntjes voor apk (lampje, ruitenwissers)
XXXVI
Ben ook zeer te spreken over de 2.4 JTDwessel99 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:31:
Same here... een eind 2002 156 2.4 JTD sportwagon van 215DKM naar 330DKM gereden nu. Koppeling vervangen bij 300dkm (origineel!) en daarbij meteen het vliegwiel laten vervangen (auw!). 3 maanden terug voor het eerst echt "pech" gehad; een pakking bij de hogedruk brandstofpomp kapot. Kon echter niet vervangen worden (bosch levert geen onderdelen) dus een revisiepomp: 700 euro, maar dat kan in weze bij iedere auto gebeuren. Verder wat slijtage spul als remschijven, ruitenwissers etc, maar niets bijzonders! En een waanzinnig fijne auto om te rijden, dat koppel, ongelofelijk!
BMW 535D
*meldt zich*
Zo, heb eindelijk weer een echte auto gekocht na mijn volvo misstap (s40 2.0) emotieloze auto, er ging niks kapot, geen roest en bovenal het rijden werd saai
.
Nog 2 weekjes wachten en dan kan ik hem ophalen (verkoper is op vakantie)

specs:
Alfa 33 1.7 16v boxer
145000 km
geen roest
airco
cruise control
Origineel recaro interieur.
Zo, heb eindelijk weer een echte auto gekocht na mijn volvo misstap (s40 2.0) emotieloze auto, er ging niks kapot, geen roest en bovenal het rijden werd saai

specs:
Alfa 33 1.7 16v boxer
145000 km
geen roest
airco
cruise control
[ Voor 3% gewijzigd door n0pe op 19-08-2010 21:19 ]
1.7 boxer, heeeeeeeeerlijk
gefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd naar dat Recaro interieur, zou me niet verbazen als dat dezelfde stoelen zijn als die in de Integrale zaten.
Ik had ook bijna een Volvo gekocht....n0pe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:18:
*meldt zich*
Zo, heb eindelijk weer een echte auto gekocht na mijn volvo misstap (s40 2.0) emotieloze auto, er ging niks kapot, geen roest en bovenal het rijden werd saai.

Bijna dan, hè...
Bally Jerry pranged his kite right in the how's your father. Hairy Blighter dicky-birdied, feathered back on his sammy, took a waspy, flipped over on his Betty Harper's and caught his can in the bertie!
in de Integrale zijn ze net iets mooier, maar tochBeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 22:29:
1.7 boxer, heeeeeeeeerlijkgefeliciteerd! Ik ben wel benieuwd naar dat Recaro interieur, zou me niet verbazen als dat dezelfde stoelen zijn als die in de Integrale zaten.
Stuur is overigens een Nardi stuur evenals pookknop.

[ Voor 5% gewijzigd door n0pe op 19-08-2010 22:43 ]
jeuhBeQuietAndDrive schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 16:27:
Maar die gebruikt hij niet als daily driver(denk ik)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Lage kilometerstand zeg! Houdt 'm netjes hèn0pe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:18:
specs:
Alfa 33 1.7 16v boxer
145000 km
geen roest
airco
cruise control
BMW 535D
Gezien de slijtage op de voorstoel is daar wel meer dan 145.000 mee gereden.....
You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...
Ik vind de stoelen er anders nog prima uitzien voor 145k. Ik heb auto's gezien met de helft aan kilometers met stoelen die er 10x zo erg uitzagen.Snuffel schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 07:56:
Gezien de slijtage op de voorstoel is daar wel meer dan 145.000 mee gereden.....
Gaaf zo'n 33. Morgenvroeg moet ik ook met de autoambulance op pad voor een 33, mijn jongste broertje heeft er eentje gehaald. Wel een iets minder spannende, een 1.7 8v boxer met 138.000 km. Geen roest en rare dingen maar wat groot onderhoud kan geen kwaad (riemen, olie, bodem tectyleren we opnieuw) 

XXXVI
Nice, leuke starters auto.
Ja leuk, nette wieltjes ook nog. Wel even die trekhaak weghalen
Dat heet parkeersensor tegenwoordigBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:21:Wel even die trekhaak weghalen

n0pe schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:18:
*meldt zich*
Zo, heb eindelijk weer een echte auto gekocht na mijn volvo misstap (s40 2.0) emotieloze auto, er ging niks kapot, geen roest en bovenal het rijden werd saai.
[afbeelding]
[afbeelding]
specs:
Alfa 33 1.7 16v boxer
145000 km
geen roest
airco
cruise control
Beide prachtige 33's!ephymerous schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:39:
Gaaf zo'n 33. Morgenvroeg moet ik ook met de autoambulance op pad voor een 33, mijn jongste broertje heeft er eentje gehaald. Wel een iets minder spannende, een 1.7 8v boxer met 138.000 km. Geen roest en rare dingen maar wat groot onderhoud kan geen kwaad (riemen, olie, bodem tectyleren we opnieuw)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
I browse with Vivaldi
hehe, dat moet ie zelf maar bekijken.BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 12:21:
Ja leuk, nette wieltjes ook nog. Wel even die trekhaak weghalen
XXXVI
True
ik koop een auto mede omdat ik het ontwerp mooi vindt, en een ontwerp verfraai je slechts zelden middels een afgeronde roestige buis achterop. Ik heb in al die tijd ook nog geen seconde gedacht 'goh, had ik nu maar een trekhaak'.
Gaat eraf zei hij vandaag. De 33 staat in de loods en op korte termijn onderhoud uitvoerenBeQuietAndDrive schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 14:03:
Trueik koop een auto mede omdat ik het ontwerp mooi vindt, en een ontwerp verfraai je slechts zelden middels een afgeronde roestige buis achterop. Ik heb in al die tijd ook nog geen seconde gedacht 'goh, had ik nu maar een trekhaak'.

Die 156 ben ik trouwens erg tevreden mee. Aanhanger trekt ie prima en auto geeft geen kick. Maar ook zaterdagnacht terug uit Amsterdam met illegale snelheden geeft het ding geen kick en is de snelheidsbeleving minimaal
XXXVI
wat voor blok ligt er ook alweer in?
156 heeft een 2.0 16v, de 33 een 1.7 8ving._Buttje schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 11:55:
wat voor blok ligt er ook alweer in?
En nee, ik denk dat ie de aanhanger met auto officieel niet mag trekken. Maar wat maakt het uit, 7km en op 500m na geen buitenaf wegen
[ Voor 27% gewijzigd door ephymerous op 23-08-2010 13:01 ]
XXXVI
Het blijft een fototopique, mijn broertje heeft er ook een paar geupload 

XXXVI
ziet er erg strak uit 
Bron: http://www.nuzakelijk.nl/...agen-aast-alfa-romeo.html
'Volkswagen aast op Alfa Romeo'
Uitgegeven: 23 augustus 2010 15:52
Laatst gewijzigd: 23 augustus 2010 15:51
FRANKFURT - De top van het Duitse autoconcern Volkswagen (VW) heeft interesse om het Italiaanse Alfa Romeo in te lijven, mocht Fiat besluiten om het onderdeel in de etalage te zetten. © ANP
Dat heeft een hooggeplaatste manager binnen VW maandag gezegd tegen het Duitse autoblad Automobilwoche. ''Alfa is een wereldwijd bekend merk met sportieve genen en een fantastische traditie. Als we zo'n schatkist kunnen krijgen, moeten we niet te lang wachten'', aldus de directeur.
Het Italiaanse merk wordt herhaaldelijk in verband gebracht met het Duitse concern, dat een overnamekas heeft van 17,5 miljard euro. Daarmee wil VW plannen financieren om Toyota, 's werelds grootste autoproducent, tegen 2018 van de eerste plaats te stoten.
Het VW-concern telt in totaal tien merken. Maar Volkswagen-topman Ferdinand Piech heeft vaak gezegd nog twee merken aan de stal te willen toevoegen.
Eerder deze maand rondde Piech de overname af van de ontwerpstudio van de Italiaanse icoon Giorgetto Giugiaro. Hij tekende de gestroomlijnde sportcoupe Alfa Romeo Brera. Fiat heeft meerdere malen gezegd geen plannen te hebben om Alfa Romeo te verkopen.

Ik zeg doen!
Weg bij die prutsers van Fiat die Alfa kapot aan het maken zijn.
Nee van die VAG groep wordt je blij

Blijer van dan van de Fiat groep
Fiat heeft duidelijk geen visie, doel of interesse met Alfa dus laat een ander merk het dan maar proberen.
Als het dan toch overgenomen moet worden laat dan BMW het doen... die gezapige VAG onderstellen wil ik niet onder een AR zien. Dan is het merk echt ter ziele...
[ Voor 42% gewijzigd door ephymerous op 24-08-2010 11:24 ]
XXXVI
Niet dat ik een VAG fan ben, maar die kleine turboblokjes van VW zijn niet bepaald verkeerd, echt fijne torretjes hoor. Echte Alfa Romeo blokken zoals de oude V6 gaan we toch niet meer terug zien. Die 1750 motor komt weer in de richting van wat goed is, dat wel.
Probleem is dat Fiat de koers die het wil varen met Alfa Romeo elke zoveel jaar weer wijzigt. Het ene moment zijn ze vol lof over het merk en investeren ze er goed in. Het andere jaar weten ze niet hoe snel ze een x aantal werknemers op straat moeten zetten en de boel moeten hervormen. Dat komt een merk nooit ten goede. Als daar wat meer stabiliteit kan komen, dan is dat goed voor het merk.
Maar welke kant gaat het op? Fiat heeft wel wat leuke modellen: de 500 is een groot succes, de Grande Punto blijft prachtig in dat saaie B-segment en de Bravo is een miskende auto, niets mis mee en bovendien fraai om te zien, vooral van binnen. Alles daarboven moet Fiat zich gewoon niet aan wagen, ontwikkel in plaats van zo'n Croma nu eens een leuke spider. Maar, Lancia's worden Chryslers, Alfa Romeo misschien dus naar VW en dan blijft er niet veel meer over daar.
Probleem is dat Fiat de koers die het wil varen met Alfa Romeo elke zoveel jaar weer wijzigt. Het ene moment zijn ze vol lof over het merk en investeren ze er goed in. Het andere jaar weten ze niet hoe snel ze een x aantal werknemers op straat moeten zetten en de boel moeten hervormen. Dat komt een merk nooit ten goede. Als daar wat meer stabiliteit kan komen, dan is dat goed voor het merk.
Maar welke kant gaat het op? Fiat heeft wel wat leuke modellen: de 500 is een groot succes, de Grande Punto blijft prachtig in dat saaie B-segment en de Bravo is een miskende auto, niets mis mee en bovendien fraai om te zien, vooral van binnen. Alles daarboven moet Fiat zich gewoon niet aan wagen, ontwikkel in plaats van zo'n Croma nu eens een leuke spider. Maar, Lancia's worden Chryslers, Alfa Romeo misschien dus naar VW en dan blijft er niet veel meer over daar.
[ Voor 26% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-08-2010 11:34 ]
Dat is het grotendeels al, het is beschamend hoe Alfa het op dit moment doet in de markt maar aan de andere kant is dat ook niet gek als je het met een bejaarde-147 en GT, net-niet-Mini en te zware 159 moet doen. Ik hoop voor ze dat de Giulietta ze succes zal brengen.ephymerous schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:23:
Dan is het merk echt ter ziele...
Als je dit dan leest vraag je helemaal af of Alfa echt beter zou worden bij VAG
http://www.autonews.com/a...E/100829955#ixzz0xVZBflWb
http://www.autonews.com/a...E/100829955#ixzz0xVZBflWb
Dus een ge-rebadged Seat"It's pretty simple in our view -- VW could kill the Seat brand and re-launch it as Alfa. Former VW CEO Bernd Pischetsrieder used to say that he wanted to turn the (struggling) Seat brand into a 'Mediterranean, emotional, sporting brand -- VW's Alfa Romeo'," Warburton wrote.
"Rather than imitate, why not just actually become Alfa Romeo?"

Ah dat zou zonde zijn ja
Inderdaad. Ik rijd in een Seat, en als die uit de VAG groep zouden droppen ben ik benieuwd wat dat doet met zaken zoals dealernetwerk, garantie, restwaarde, etc. Dus ik hoop dat dat niet gebeurt.
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Dat het management bij Alfa Romeo aka Fiat verkeerde dingen aan het doen is, dat weten we al jaren. Dat is het enige wat een VAG group inderdaad zou kúnnen bijdragen. Alleen vrees ik dat ze zich met het design en de emotie gaan bemoeien, een vlak waar een saaie-grijze-muizen-VAG-group zich ver van houden moet! Anders krijg je inderdaad een Seat A1/A2/A3/A4/An+1 met Alfa Badge

Moah, zo gezapig rijd de Golf V van Sander anders echt niet. Prima onderstel hoor... Wat te stuiterig voor mijn smaak, maar ik rijd een ander segment met andere verwachtingen in dat opzicht.ephymerous schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:23:
Als het dan toch overgenomen moet worden laat dan BMW het doen... die gezapige VAG onderstellen wil ik niet onder een AR zien. Dan is het merk echt ter ziele...
BMW 535D
zonder rijbewijs be mag je zelfs niet met die aanhanger zonder lading rijden... en er hangt best een flinke boete aan en evt nog wat gezeik erna, is nl misdrijfephymerous schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:59:
En nee, ik denk dat ie de aanhanger met auto officieel niet mag trekken. Maar wat maakt het uit, 7km en op 500m na geen buitenaf wegen
VAG en Alfa, tsjah. Heeft z'n voor en nadelen volgens mij.
Of FGA heeft nog serieuze plannen met Alfa Romeo; Giulia (SW), Duetto (Spider) ed, 5d MiTo. Tevens de stap richting de VS. Opvolger van de 166 met RDW?
of...
VAG neemt het roer over, waarbij Walter Da Silva en Giugiaro inmiddels al onder één dak zitten. Gezien VAG Alfa graag tegenover BMW wil positioneren, betekent dit waarschijnlijk RWD met dikke motoren. Maar als Alfa het sportief kindje wordt, wat gebeurt er met Seat?
Maar als ik héél eerlijk ben, ik zit er niet op te wachten. Tuurlijk, VW spul is best betrouwbaar en degelijk, maar ik moet er niet aan denken als zometeen bij het stoplicht 13 in een dozijn Alfa's zie staan
Of een gekloonde VW/Skoda dashboard in een Alfa, zie je het al voor je?
Dat exclusieve maakt Alfa Romeo tot wat het is. Het heeft gewoon iets, en ja zelfs met een Fiat Group 146
Tuurlijk, mijn Alfa geschiedenis is nihil om een echte die-hard Alfist te zijn, maar ik heb gewoon iets met het merk ansich. Het is de beleving van alles bij elkaar...voornamelijk de auto's, club verband, sfeer. Zou zonde zijn als dat met de grond gelijk wordt gemaakt. Laat dan BMW de boel maar opkopen, 6-lijn, RDW's. mwah dat is volgens mij best te pruimen..
Ach en anders maar een 328i op de stoep
edit:
Of FGA heeft nog serieuze plannen met Alfa Romeo; Giulia (SW), Duetto (Spider) ed, 5d MiTo. Tevens de stap richting de VS. Opvolger van de 166 met RDW?
of...
VAG neemt het roer over, waarbij Walter Da Silva en Giugiaro inmiddels al onder één dak zitten. Gezien VAG Alfa graag tegenover BMW wil positioneren, betekent dit waarschijnlijk RWD met dikke motoren. Maar als Alfa het sportief kindje wordt, wat gebeurt er met Seat?
Maar als ik héél eerlijk ben, ik zit er niet op te wachten. Tuurlijk, VW spul is best betrouwbaar en degelijk, maar ik moet er niet aan denken als zometeen bij het stoplicht 13 in een dozijn Alfa's zie staan

Of een gekloonde VW/Skoda dashboard in een Alfa, zie je het al voor je?
Dat exclusieve maakt Alfa Romeo tot wat het is. Het heeft gewoon iets, en ja zelfs met een Fiat Group 146
Tuurlijk, mijn Alfa geschiedenis is nihil om een echte die-hard Alfist te zijn, maar ik heb gewoon iets met het merk ansich. Het is de beleving van alles bij elkaar...voornamelijk de auto's, club verband, sfeer. Zou zonde zijn als dat met de grond gelijk wordt gemaakt. Laat dan BMW de boel maar opkopen, 6-lijn, RDW's. mwah dat is volgens mij best te pruimen..
Ach en anders maar een 328i op de stoep

edit:
Alfa Romeo niet te koop; FGA zegt weer nee tegen VAG
‘Please, don’t mention the war!’
bron: Auto Edizione
[ Voor 9% gewijzigd door rlkz op 24-08-2010 19:47 ]
I browse with Vivaldi
Nouja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Da Silva heeft met de Leon en iets mindere mate de Altea toch behoorlijk vernieuwende en "emotioneel" ontworpen auto's neergezet. Ja, je gaat dan krijgen dat de knopjes om je raam omhoog te doen hetzelfde in je Alfa zijn als in de Golf 5 of Octavia of Altea, maar hoe belangrijk is dat? Misschien ben ik daarom wel geen Alfist, dat soort dingen boeien me weinig, het moet er (in mijn ogen) goed uitzien en het moet het al helemaal goed doen.ing._Buttje schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:38:
Dat het management bij Alfa Romeo aka Fiat verkeerde dingen aan het doen is, dat weten we al jaren. Dat is het enige wat een VAG group inderdaad zou kúnnen bijdragen. Alleen vrees ik dat ze zich met het design en de emotie gaan bemoeien, een vlak waar een saaie-grijze-muizen-VAG-group zich ver van houden moet! Anders krijg je inderdaad een Seat A1/A2/A3/A4/An+1 met Alfa Badge
Mjah, AR is in zeker opzicht natuurlijk wel altijd een onderscheidende factor geweest in dat soort dingen.
Waar Renault een tijdje geleden met de U vormige handrem deed alsof het iets briljants had bedacht, had AR dat al in de Alfa 90 en Alfa 75 in de eerste helft van de jaren '80.
Juist het stukje onderscheidend durven te zijn ten opzichte van de rest. En dat gaat tot in de knopjes bij wijze van.
(aan de andere kant vind je (afgezien van de positionering van de knoppen) mijn ICS terug in Lancia, Porsche en Maserati).
Verder zijn de tekenkwaliteiten van DaSilva (of eigenlijk het team onder aanvoering van DaSilva) natuurlijk bijzonder goed. Aardig dan ook te zien hoe hij elementen vanuit FGA (Alfa Romeo) mee nam naar VAG (Seat).
Waar Renault een tijdje geleden met de U vormige handrem deed alsof het iets briljants had bedacht, had AR dat al in de Alfa 90 en Alfa 75 in de eerste helft van de jaren '80.
Juist het stukje onderscheidend durven te zijn ten opzichte van de rest. En dat gaat tot in de knopjes bij wijze van.
(aan de andere kant vind je (afgezien van de positionering van de knoppen) mijn ICS terug in Lancia, Porsche en Maserati).
Verder zijn de tekenkwaliteiten van DaSilva (of eigenlijk het team onder aanvoering van DaSilva) natuurlijk bijzonder goed. Aardig dan ook te zien hoe hij elementen vanuit FGA (Alfa Romeo) mee nam naar VAG (Seat).
[ Voor 16% gewijzigd door Harry op 24-08-2010 21:20 ]
BMW 535D
Hij is alleen het dashboard vergeten te doen dus dat mocht een of andere duitser doen en het resultaat is ... ehh ... zoals alle VAG meuk eigenlijk : L-E-L-I-J-KArfman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:12:
Nouja, je kunt zeggen wat je wilt, maar Da Silva heeft met de Leon en iets mindere mate de Altea toch behoorlijk vernieuwende en "emotioneel" ontworpen auto's neergezet.

Eens een kever, altijd een kever is daar het motto
Ga er maar eens wat harder mee... dan merk je wel hoe gezapig die VAG onderstellen zijnHarry schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:18:
[...]
Moah, zo gezapig rijd de Golf V van Sander anders echt niet. Prima onderstel hoor... Wat te stuiterig voor mijn smaak, maar ik rijd een ander segment met andere verwachtingen in dat opzicht.
Stuiterig wordt tegenwoordig verward met sportief. Met een goede progressieve veer en een goede demper hoeft een auto waarmee je zeer sportief kan rijden (lees: snel de bocht om) absoluut geen stuiterbak te zijn.
Even ervanuitgaande dat het onderstel van jou 166 redelijk als nieuw is houd je zo'n Golf V wel bij. Ondanks het andere segment
[ Voor 30% gewijzigd door ephymerous op 25-08-2010 13:10 ]
XXXVI
Mwah, smaken verschillen maar volgens mij valt het allemaal wel mee.nero355 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:00:
[...]
Hij is alleen het dashboard vergeten te doen dus dat mocht een of andere duitser doen en het resultaat is ... ehh ... zoals alle VAG meuk eigenlijk : L-E-L-I-J-K
Eens een kever, altijd een kever is daar het motto
http://img2.netcarshow.co..._800x600_wallpaper_05.jpg
Ik heb bijna hetzelfde interieur, alleen dan zonder FR pookknop. Toegegeven, het materiaal is niet denderend (plastic) maar lelijk .. nee. Maargoed, smaken verschillen
Precies, het onderstel onder m'n 159 liet me strak allerlei bochten nemen, en was toch alleszins comfortabel. Da's met m'n huidige sloep (Lincoln Mark VIII uit 98, air suspensionephymerous schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 13:07:
Stuiterig wordt tegenwoordig verward met sportief. Met een goede progressieve veer en een goede demper hoeft een auto waarmee je zeer sportief kan rijden (lees: snel de bocht om) absoluut geen stuiterbak te zijn.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.
Mjah, met zo'n amerikaan weet je dat 't varen wordtHillie schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 03:21:
[...]
Precies, het onderstel onder m'n 159 liet me strak allerlei bochten nemen, en was toch alleszins comfortabel. Da's met m'n huidige sloep (Lincoln Mark VIII uit 98, air suspension) wel anders.
BMW 535D
Arfman schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 21:53:
Mwah, smaken verschillen maar volgens mij valt het allemaal wel mee.
http://img2.netcarshow.co..._800x600_wallpaper_05.jpg
Ik heb bijna hetzelfde interieur, alleen dan zonder FR pookknop. Toegegeven, het materiaal is niet denderend (plastic) maar lelijk .. nee. Maargoed, smaken verschillen

Verwijderd
Dat console is inderdaad foeilelijk, dan vind ik zo'n "om de bestuurder heen gebouwd" console veel mooier, zoals in de 159, alhoewel dat ook wel een vrij basaal console is

De nieuwe giulietta is wel meesterlijk

De nieuwe giulietta is wel meesterlijk

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2010 12:04 ]
Jammer dat er dan weer met "
" en "dat is foeilelijk" wordt gereageerd ... ik laat toch ook iedereen in z'n waarde? Smaken verschillen nu eenmaal, maar blijkbaar is dat besef nog niet tot iedereen doorgedrongen.

Ik heb niks tegen jou : Puur de autoArfman schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:07:
Jammer dat er dan weer met "" en "dat is foeilelijk" wordt gereageerd ... ik laat toch ook iedereen in z'n waarde? Smaken verschillen nu eenmaal, maar blijkbaar is dat besef nog niet tot iedereen doorgedrongen.
RetroVerwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:03:
Dat console is inderdaad foeilelijk, dan vind ik zo'n "om de bestuurder heen gebouwd" console veel mooier, zoals in de 159, alhoewel dat ook wel een vrij basaal console is
IMHO totaal Alfa onwaardig ... had net zo goed in een Fiat gekund
Alfa onwaardig? Eindelijk weer eens een anders dan anders ontwerp, geen dikke middenconsole waar alles in gepropt moet worden maar meer een elegant dashboard over de breedte van de auto dat je normaal alleen in een roadster tegenkomt. Mooi tegen de trend in van 400 knopjes, ik vind het echt knap.
[ Voor 4% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-08-2010 13:07 ]
Dashboard van jouw Integrale is mooier dan dat dashboard wat mij betreft
Die vierkante bak plastic?
thanks
Het past bij de auto dus is het goed
En veel tijd om er naar te kijken heb je toch niet als je een beetje door rijdt
Zo, m'n gear is klaar voor overmorgen (jup zaterdag ipv zondag, het weer is bedroevend op zondag
)
Morgenavond nog even snel m'n 146 afspoelen en dan is alles weer opietop.
* rlkz heeft er zin an!
Morgenavond nog even snel m'n 146 afspoelen en dan is alles weer opietop.
* rlkz heeft er zin an!
I browse with Vivaldi
Geloof dat je dat afspoelen zelf niet meer hoeft te doen rlkz..... dat doet 't weer wel voor je.
[ Voor 4% gewijzigd door Harry op 27-08-2010 07:51 ]
BMW 535D
Ik ga zaterdag een Toyota Corolla ophalen.....
voor en samen met een vriend. Dus nee niet voor mij.
voor en samen met een vriend. Dus nee niet voor mij.
Precies, ik heb ooit een Starlet gehad met RWD. Helaas was die 3 pk niet genoeg om er werkelijk iets mee te doen.....
4AGE
Mijn favoriete 1600, zeker de 20v's. Die klinken zo verschrikkelijk gaaf.
Kwam nog een leuke Alfetta tegen, schijnt 2.0 V6 turbo in te liggen.

Kwam nog een leuke Alfetta tegen, schijnt 2.0 V6 turbo in te liggen.

Plaatjes:

Klepdekseltje + brandstofleiding gepolijst.

Tja, wat moet ik er van zeggen. Een 155 2.0 TS 16v op gas, daarna een 156 1.6, een 156 2.0 en een 156 SW 1.8. En nu dus de GTV waar ik zelf gas in heb laten zetten. In totaal meer dan een half miljoen KM op gas, waarvan bijna 150.000 met de GTV. De GTV bevalt zo goed dat ik de volgende weer zelf in ga bouwen.Harry schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:34:
Denk dat GA!S het onbetrouwbare wel durft te betwistenhij rijd al enkele jaren vele kilometers op LPG
de betaler vervuilt
Ziet er netjes uit GA!S !! 
* Harry gaat nog eens heel hard overdenken of de volgende auto wel weer een AR gaat worden. (nee de 166 gaat niet weg).
Nadat niet al te lang geleden de distributieriem en multiriem vervangen zijn, draaide na 1000km (ongeveer) de multiriem aan gort (in repen gereten, niet geknapt).
Garage gebeld en overlegd... Eerst snel maar even zelf een nieuwe multiriem erom gelegd ('t ding kost nog geen 15 euro, dus waar hebben we 't over). De garage had zo snel geen plek en ik wilde de 166 wel gebruiken.
Helaas 600km later lag 't kreng er weer af. Deze keer wel heel. M'n eigen garage maar weer ingedoken... Nu vond ik ook de reden waarom de eerste riem in stukken gereten was....
Iets dat eigenlijk niet voorkomt (ik heb nu toch meerdere dealers gesproken), krijg ik natuurlijk weer voor elkaar

De bout van de riemspanner afgebroken in het blok.....
Oorzaak? Geen idee... te vast, vast zetten is een optie. Maandag morgen bout? Kan ook, maar deze is op z'n minst 2 ton oud, zo niet 3 ton.
Inmiddels hebben we in de bout een gat geboord en de resterende bout er met een speciale tapset uitgedraaid (goed gereedschap is het halve werk, uitdraaien was 5 minuten werk). Nieuwe bout gehaald en die gaat er morgen ochtend in.
* Harry gaat nog eens heel hard overdenken of de volgende auto wel weer een AR gaat worden. (nee de 166 gaat niet weg).
Nadat niet al te lang geleden de distributieriem en multiriem vervangen zijn, draaide na 1000km (ongeveer) de multiriem aan gort (in repen gereten, niet geknapt).
Garage gebeld en overlegd... Eerst snel maar even zelf een nieuwe multiriem erom gelegd ('t ding kost nog geen 15 euro, dus waar hebben we 't over). De garage had zo snel geen plek en ik wilde de 166 wel gebruiken.
Helaas 600km later lag 't kreng er weer af. Deze keer wel heel. M'n eigen garage maar weer ingedoken... Nu vond ik ook de reden waarom de eerste riem in stukken gereten was....
Iets dat eigenlijk niet voorkomt (ik heb nu toch meerdere dealers gesproken), krijg ik natuurlijk weer voor elkaar

De bout van de riemspanner afgebroken in het blok.....
Oorzaak? Geen idee... te vast, vast zetten is een optie. Maandag morgen bout? Kan ook, maar deze is op z'n minst 2 ton oud, zo niet 3 ton.
Inmiddels hebben we in de bout een gat geboord en de resterende bout er met een speciale tapset uitgedraaid (goed gereedschap is het halve werk, uitdraaien was 5 minuten werk). Nieuwe bout gehaald en die gaat er morgen ochtend in.
[ Voor 95% gewijzigd door Harry op 28-08-2010 23:29 ]
BMW 535D
Zoals een V6 eruit hoort te zien!GA!S schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:42:
Plaatjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
[...]
Hmm, behoorlijk vervelend. Hopelijk is het probleem opgelost met een nieuwe bout ed. Keep us updated!Harry schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 23:23:
[...]
[...]
--
Spettacolo Sportivo was gister bijzonder vermakelijk
Op de heen weg werd het wel akelig donker en moest op een gegeven moment 50km/h rijden omdat je anders geen ene moer zag. Gelukkig, bij aankomst, trok de zwarte lucht snel weg.
Wederom een hoop mooi spul gezien, met name de TZ3 was echt prachtig (en dat geluid
Pics coming up asap!
Erwin, leuk je even gesproken te hebben. Altijd leuk om het gezicht achter de auto te kennen.

[ Voor 4% gewijzigd door rlkz op 29-08-2010 19:37 ]
I browse with Vivaldi
Insgelijks! We zagen je wegrijden en iedereen die daar nog stond vond de combi met jou wielen super!rlkz schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:50:
Erwin, leuk je even gesproken te hebben. Altijd leuk om het gezicht achter de auto te kennen.
[afbeelding]
XXXVI
Thnx!ephymerous schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:18:
[...]
Insgelijks! We zagen je wegrijden en iedereen die daar nog stond vond de combi met jou wielen super!
Overigens de eerste paar foto's online; klik
De rest komt eraan
I browse with Vivaldi
Leuke platen
Probeer ze nog maar eens te vinden. Heb de afgelopen weken diverse GT, GTA en soortgenoten gezien met heel wat minder kilometers die om te huilen zo smerig waren onder de kap. Inclusief oliesporen... (lekker laten staan dus).
de betaler vervuilt