Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leon12345
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 23:13
Bongoarnhem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:41:
Niemand de fMMS instellingen voor Vodafone?

Ik krijg het maar niet aan de praat terwijl het eerder wel werkte...
1. leer hoe google werkt!
2. kijk eens bij de makers van fmms
3. binnen 1 minuut dit voor je gevonden : http://wiki.maemo.org/MMS#Vodafone_2

best moeilijk dat internet af en toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Data, browsen enz met je sim-kaart (3G) via NITdroid werkt prima, maar je moet wel de pincode van je sim-kaart halen (onder Maemo via telefoon instellingen). Blijkbaar kan ie daar nog niet mee omgaan.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

N900 is momenteel bij Nokia afgeprijst naar 429,- maar haast je wel, want op is op (en ze worden verder niet meer ondersteund door Nokia); het definitief einde van maemo is in zicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik denk wel dat je een g-to-the-ek bent als je dat er ook voor betaalt.
iig is ie 354 in de pricewatch.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:14

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Bij Nokia USA was ie 250 dollar voordat ie verdween uit de store :)

En volgens mij is maemo/n900 een beetje definitief ten einde, in ieder geval zo zou blijken uit bugreports.

[ Voor 45% gewijzigd door Gundogan op 07-01-2011 22:16 ]

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dat hij EOL is, was te verwachten, de meeste telefoons doen een jaar mee, en verdwijnen dan naar de achtergrond

Wat ik wel 'jammer' vindt, is dat er nu niet echt een vervanger beschikbaar is
( volgens mijn standaarden dan )

De telefoon presteert nog goed, dus ik "hoef" niet persé een andere, maar alternatief zou fijn zijn :P
We wachten vrolijk af, komt wel goed, denk ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

En volgens mij is maemo/n900 een beetje definitief ten einde, in ieder geval zo zou blijken uit bugreports.
De N900 is anders wel de officiële ontwikkel telefoon voor de ontwikkelaars van Meego hoor ;) De ontwikkeling van Maemo zal wel redelijk stil staan ja, in afwachting van Meego ;)

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 14:41:
Niemand de fMMS instellingen voor Vodafone?

Ik krijg het maar niet aan de praat terwijl het eerder wel werkte...
http://wiki.maemo.org/MMS#Vodafone_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:11
leon12345 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 15:05:
[...]

1. leer hoe google werkt!
2. kijk eens bij de makers van fmms
3. binnen 1 minuut dit voor je gevonden : http://wiki.maemo.org/MMS#Vodafone_2

best moeilijk dat internet af en toe....
Had ik zelf ook al gevonden hoor alleen krijg het niet meer aan de praat zoals ik eerder al had vermeld.
Vandaar dat ik het hier vroeg bij mede gebruikers.

Weet je wat nog het mooiste is, die instellingen op de WIKI heb ik er een tijd terug zelf nog opgezet.
Ik zie wat over het hoofd maar kom der niet achter wat.

Maar iig bedankt voor de moeite. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Bongoarnhem op 09-01-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op zondag 09 januari 2011 @ 12:08:
[...]

[...]

Had ik zelf ook al gevonden hoor alleen krijg het niet meer aan de praat zoals ik eerder al had vermeld.
Vandaar dat ik het hier vroeg bij mede gebruikers.

Weet je wat nog het mooiste is, die instellingen op de WIKI heb ik er een tijd terug zelf nog opgezet.
Ik zie wat over het hoofd maar kom der niet achter wat.

Maar iig bedankt voor de moeite. :)
Ik heb het exact zo ingesteld en dan werkt het goed.
Gooi de instellingen anders eens weg en stel alles opnieuw in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:09

Brazza

Byte me!

KC27 schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 21:07:
Data, browsen enz met je sim-kaart (3G) via NITdroid werkt prima, maar je moet wel de pincode van je sim-kaart halen (onder Maemo via telefoon instellingen). Blijkbaar kan ie daar nog niet mee omgaan.
Welke versie heb je?

Ik zou zo graag die nieuwe versie van Ubuntu/Kubuntu willen draaien, maar tot dusver no-joy.. Misschien gewoon eens vanaf de interne schijf ipv een langzaam SD kaartje. Maar ben bang dat ik niet of nooit in Maemo kom ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 18:57
Wil even delen dat ik veel plezier heb van Evopedia: hiermee heb ik de complete Nederlandse Wikipedia op mijn N900 staan. Heel handig om snel even iets op te zoeken. Gebruik het bijna elke dag.
Vanochtend nog: iemand vroeg hoe lang goudvissen leven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14:08

ErikKo

Rippie

reviews: CES: MeeGo: de tussenstand
Voor de meeste van ons waarschijnlijk niet veel nieuws. Helaas wel teleurstellend, gezien er veel geroepen wordt dat 'het einde van de N900 in zicht is'. De geruchten zijn dat de samenwerking tussen de Moblin ontwikkelaars en de Maemo ontwikkelaars niet soepel gaat.

N900 mag dan wel de dev-phone voor MeeGo zijn, in de tijd die ze gehad hebben moet er wel een beter resultaat uit zijn gekomen dan wat er tot nu toe is.
Het zorgwekkendste is echter de performance. Zelfs voor de contactenlijst - die vrijwel leeg was - moest het toestel dertig seconden op vol vermogen draaien voor deze op het scherm werd getoverd.
Een simpel voorbeeld als dit moet toch een designfout zijn? Dit los je niet zomaar op door het OS te 'optimaliseren'.

Gezien de netbook varianten allemaal prima werken, maar alleen de smartphone versie (ex-Maemo?) erg veel moeite heeft, vermoed ik dat Maemo is aangepast op Moblin i.p.v. samengevoegd.

Ik vind het heel jammer. Ik had eigenlijk meer verwacht van MeeGo. Ik wist dat het nog niet geweldig was, maar het feit dat ze ermee op de CES gaan staan lijkt wel alsof ze er trots op zijn. Zoiets geeft toch alleen maar slechte publiciteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• citruspers
  • Laatst online: 21:11
Maemo ontwikkeling gaat steeds langzamer omdat Meego om de hoek ligt, terwijl ik juist geen vertrouwen meer heb ik Meego. Ze hebben echt goeie mensen aangenomen maar....jongens, hier kan je toch niet mee aankomen? 30 seconden om een freaking contactenlijst te openen!?

I'm a photographer, not a terrorist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:16
ErikKo schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:03:
reviews: CES: MeeGo: de tussenstand
Voor de meeste van ons waarschijnlijk niet veel nieuws. Helaas wel teleurstellend, gezien er veel geroepen wordt dat 'het einde van de N900 in zicht is'. De geruchten zijn dat de samenwerking tussen de Moblin ontwikkelaars en de Maemo ontwikkelaars niet soepel gaat.

N900 mag dan wel de dev-phone voor MeeGo zijn, in de tijd die ze gehad hebben moet er wel een beter resultaat uit zijn gekomen dan wat er tot nu toe is.

[...]
Een simpel voorbeeld als dit moet toch een designfout zijn? Dit los je niet zomaar op door het OS te 'optimaliseren'.

Gezien de netbook varianten allemaal prima werken, maar alleen de smartphone versie (ex-Maemo?) erg veel moeite heeft, vermoed ik dat Maemo is aangepast op Moblin i.p.v. samengevoegd.

Ik vind het heel jammer. Ik had eigenlijk meer verwacht van MeeGo. Ik wist dat het nog niet geweldig was, maar het feit dat ze ermee op de CES gaan staan lijkt wel alsof ze er trots op zijn. Zoiets geeft toch alleen maar slechte publiciteit?
de geruchten zijn inderdaad dat Maemo zich moest aanpassen aan Moblin, ook een hoogstwaarschijnlijke reden waarom het zo lang duurt met de N9. Maemo 6 aka Harmattan zou in principe al eind 2010 gereed moeten zijn, echter door de verandering van de koers (het samenvoegen van Maemo en Moblin) was Nokia genoodzaakt om Maemo zoveel mogelijk "Meego" te maken.

De vertrokken Ari Jaaksi zei dan ook : Harmattan is a "MeeGo instance" instead of just "MeeGo product". ...

wat eigenlijk wil zeggen dat Harmattan een onderdeel is van MeeGo maar geen MeeGo product, maw het is niet Meego-compliant genoeg om het een MeeGo product te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Laatst online: 08-10 23:48

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Interessant leesvoer over wat er aan de hand is tussen de ontwikkelaars:

http://www.wafaa.eu/tag/moblin

Wordt er niet bepaald vrolijk van om eerlijk te zijn :/

[ Voor 20% gewijzigd door Ventieldopje op 11-01-2011 12:45 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Laatst online: 16-01 18:40
Link van Phas0r is gewoon teleurstellend droevig. Dat moet zich dan een Linux Foundation representator noemen? //sigh

Wat betreft de MeeGo CES bericht.

Bah. Gewoon Bah.
Niemand zit te wachten op een half werkend Moblin remake met een nieuwe interface en slechter prestaties. Natuurlijk, het is nog lang niet af, maar als dit een jaar onderzoek en development heeft gekost dan ben ik bang dat de Release niet veel beter zou zijn. Hoe kan Nokia alles van Maemo opeens het raam uit smijten en met zoiets op de proppen komen?
Drop heel MeeGo en breng Harmattan uit zoals julie eerst wilden. Er is een heel community die op jullie zit te wachten en als we het in de tussentijd moeten doen met berichten zoals hierboven gelinked dan is het niet gek dat er meer mensen overstappen naar android.

*GenjiBlade knuffelt zijn N900

Ik wil Maemo 6 >: (

Ahwell. Wellicht horen we over een jaar dat MeeGo opeens om is gegooid en wel goed werkt.
Op het moment zie ik het totaal niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

GenjiBlade schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 13:04:
Link van Phas0r is gewoon teleurstellend droevig. Dat moet zich dan een Linux Foundation representator noemen? //sigh

Wat betreft de MeeGo CES bericht.

Bah. Gewoon Bah.
Niemand zit te wachten op een half werkend Moblin remake met een nieuwe interface en slechter prestaties. Natuurlijk, het is nog lang niet af, maar als dit een jaar onderzoek en development heeft gekost dan ben ik bang dat de Release niet veel beter zou zijn. Hoe kan Nokia alles van Maemo opeens het raam uit smijten en met zoiets op de proppen komen?
Drop heel MeeGo en breng Harmattan uit zoals julie eerst wilden. Er is een heel community die op jullie zit te wachten en als we het in de tussentijd moeten doen met berichten zoals hierboven gelinked dan is het niet gek dat er meer mensen overstappen naar android.

*GenjiBlade knuffelt zijn N900

Ik wil Maemo 6 >: (

Ahwell. Wellicht horen we over een jaar dat MeeGo opeens om is gegooid en wel goed werkt.
Op het moment zie ik het totaal niet zitten.
Beetje raar dat Nokia die N900 versie van MeeGo heeft laten zien op de CES, wat toch meer een mainstream gadget beurs lijkt te zijn voor producten die toch bijna af moeten zijn. MeeGo op de N900 is volgens mij een onafhankelijk project waar Nokia zijn medewerking aan verleent en ook de naakte versie van een nog niet klaar MeeGo is en hoogst waarschijnlijk niet gaat lijken op MeeGo op de N9 waar ze achter gesloten deuren aan werken.

Maarja, beter iets van je laten horen dan niets zullen ze wel gedacht hebben. Maar ik denk dat ze voor dit soort beurzen beter een native MeeGo phone in verre ontwikkeling hadden kunnen gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door Gundogan op 11-01-2011 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Gundogan schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:43:
MeeGo op de N900 is volgens mij een onafhankelijk project waar Nokia zijn medewerking aan verleent en ook de naakte versie van een nog niet klaar MeeGo is en hoogst waarschijnlijk niet gaat lijken op MeeGo op de N9 waar ze achter gesloten deuren aan werken.

Maarja, beter iets van je laten horen dan niets zullen ze wel gedacht hebben. Maar ik denk dat ze voor dit soort beurzen beter een native MeeGo phone in verre ontwikkeling hadden kunnen gebruiken.
Dit snap ik even niet. Er zijn volgens jou 2 takken MeeGo in ontwikkeling, een onafhankelijke versie en een versie die Nokia zelf op eigen houtje achter gesloten deuren ontwikkelt? Die eigen variant van Nokia zou nog onvoldoende af zijn om te kunnen laten zien, waardoor ze dan maar besluiten een tussenstand van dat andere project laten zien, dat een indruk achter laat die nou niet bijzonder overtuigend is, om het maar even heel mild uit te drukken, getuige reviews: CES: MeeGo: de tussenstand. Een fabrikant als Nokia gaat zijn eigen naam te grabbel gooien met een volkomen onaf systeem dat door anderen wordt ontwikkeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Beuzelarij schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:58:
[...]

Dit snap ik even niet. Er zijn volgens jou 2 takken MeeGo in ontwikkeling, een onafhankelijke versie en een versie die Nokia zelf op eigen houtje achter gesloten deuren ontwikkelt? Die eigen variant van Nokia zou nog onvoldoende af zijn om te kunnen laten zien, waardoor ze dan maar besluiten een tussenstand van dat andere project laten zien, dat een indruk achter laat die nou niet bijzonder overtuigend is, om het maar even heel mild uit te drukken, getuige reviews: CES: MeeGo: de tussenstand. Een fabrikant als Nokia gaat zijn eigen naam te grabbel gooien met een volkomen onaf systeem dat door anderen wordt ontwikkeld?
De N900 versie (wat zoals anderen al zeiden als ontwikkeling basis moet dienen voor MeeGo app ontwikkelaars denk ik) en wat denk ik ook op de CES is getoond, wordt door dit team ontwikkelt:

http://wiki.meego.com/ARM/N900#The_team_and_the_work

Neem aan dat dit niet allemaal dezelfde mensen zijn die ook binnen Nokia aan de N9 werken.

Vind het ook een beetje vreemd ja, maar het zijn natuurlijk niet allemaal veredelde hobbyisten daarentegen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gundogan op 11-01-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
Ja, ik vind het sowieso gek dat Nokia iets laat zien wat getuige het nieuwsbericht nog zo onaf is, maar helemaal als dat een project van 'anderen' zou zijn. De enige reden die ik kan bedenken waarom ze dat toch nog hebben laten zien, is dat ze er mee willen aangeven dat er nog wel degelijk op MeeGo ingezet wordt, en daarmee tevens de geruchten van Android op een Nokia hebben willen ontkrachten. Maar dan lijkt het me toch wel een ontwikkelfase van Nokia zélf wat op dat toestel staat, en niet iets van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
de "Nokia-versie" van Meego wordt erg geheim gehouden. Slechts weinigen weten wat de status is en hoe het er uberhaupt uitziet. Zelfs Nokia medewerkers die normaal gesproken al snel de ontwikkeling van een product kunnen volgen krijgen niks te weten indien zij niet zijn aangesloten bij het project. Daarom is er momenteel ook min of meer niks gelekt behalve dan een prototype van een aantal maanden geleden waarvan er nu ook weer gezegd wordt dat die verouderd is en dat het design is gewijzigd. Degene die er wel wat van weten hebben waarschijnlijk een handtekening gezet onder een dikke NDA.

[ Voor 8% gewijzigd door dcell op 11-01-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beuzelarij
  • Niet online
dcell schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 15:39:
de "Nokia-versie" van Meego wordt erg geheim gehouden. Slechts weinigen weten wat de status is en hoe het er uberhaupt uitziet. Zelfs Nokia medewerkers die normaal gesproken al snel de ontwikkeling van een product kunnen volgen krijgen niks te weten indien zij niet zijn aangesloten bij het project.
Ik vind dat een rare situatie voor een besturingssysteem waar voor een groot deel de toekomst van Nokia vanaf gaat hangen. Alsof dat door een clubje van 5 man ontwikkeld wordt, en de rest overhead is. Het heeft er meer schijn van dat ze zich een beetje vertillen door teveel ineens te willen, in een poging iPhone en Android tegenwicht te bieden. Zoals het via QT beschikbaar willen maken van applicaties voor zowel de nieuwe Symbian als MeeGo.

Het is natuurlijk goed om de tijd te nemen nu alles degelijk op te zetten, omdat je uiteindelijk moeilijk kunt bouwen op een slecht fundament. Alleen geef je geïnteresseerden, waartoe zeker ook applicatie-bouwers moeten gaan behoren, niet veel vertrouwen door iets te laten zien wat nog aan alle kanten hapert. Dan kun je beter niets melden.

Ik hoop echt dat Nokia er uiteindelijk iets moois van gaat maken, en vooral dat het nog redelijk 'open' blijft. 'Echt' Linux, zoals bij Maemo. Zonder die al te strikte controle van wat er wel en niet mag op een toestel, zoals Apple en Google die uitoefenen. Nokia moet echter wel oppassen dat hun achterstand in dat topsegment niet al te groot wordt. Beleggers willen geld zien, en als het op een gegeven moment te lang duurt voordat iets rendabel wordt, wordt het wellicht afgeschoten. Mijns inziens hadden ze beter nog een tijdje op Maemo kunnen voortborduren, om wat meer tijd voor MeeGo te krijgen. De introductie daarvan zou dan waarschijnlijk nog wat langer geduurd hebben, maar Maemo was nog niet bepaald verouderd en had die tijd met wat doorontwikkeling zeker kunnen overbruggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Mijn vermoeden werd dus vandaag bevestigd: het blijft angstvallig stil rondom de N9, en nu weet ik waarom: er wordt geprutst met MeeGo. Ik weet niet wat er allemaal in de tussentijd is uitgevreten, maar blijkbaar niet veel.
ik zie de N9 nu als de N96 2.0. Een update (en misschien dat niet eens), maar geen waardige vervanger voor de N900.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 20:00
Ik ben er ook klaar mee, ik ga binnen kort m'n N900 verkopen en over op de HTC Desire HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat vinden jullie van de Motorola Atrix als evt. opvolger van de N900?
NVIDIA Tegra 2 (Dual-Core 1GHz Cortex A9 + GeForce ULP)
Android 2.2
1G RAM
16GB Internal memory, expandable by microSD up to 48GB [4]
4-inch qHD display (540 x 960) with Gorilla Glass
5.0MP with Dual LED Flash, 4x Digital Zoom and Auto Focus, 720p video capture @ 30fps
VGA Front facing camera for video calls
1930 mAh battery
Fingerprint scanner as power on/off
117.75 x 63.5 x 10.95 mm
135 g
Met de docking-station wordt het namelijk een soort van desktop PC met Firefox browser en alles. Hopelijk laat Nokia op de MWC in februari iets soortgelijks qua hardware en software (via MeeGo) zien, ik hoop het !!

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2011 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Nu online
Patrick V. schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:57:
Ik ben er ook klaar mee, ik ga binnen kort m'n N900 verkopen en over op de HTC Desire HD.
Succes!
Daar heb ik ook al zoveel klachten over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Klopt, ik zelf ook maar dat waren meer de eerste leveringen. Er draait tenminste een os op wat niet stil staat.

Ik vind het betreurent dat eerst Maemo de hemel in word geprezen, vervolgens brengen ze nog 3 updates uit en that's it. Meego laat voorlopig nog opzich wachten, al lijkt dat voor mij ook stil te staan.

Nokia zal mij eerst weer moeten overtuigen met een waardige N900 vervanger dat draait op Maemo 6/Meego voor ik weer een Nokia koop. De communicatie van Nokia naar de buitenwereld is erg slecht, waar dit soort dingen van komen.

Ik typ dit overigens op mn N900, jammer genoeg 1 van de laatste keren ben ik bang voor.

[ Voor 70% gewijzigd door Patrick V. op 12-01-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:01:

[...]

Met de docking-station wordt het namelijk een soort van desktop PC met Firefox browser en alles. Hopelijk laat Nokia op de MWC in februari iets soortgelijks qua hardware en software (via MeeGo) zien, ik hoop het !!
Ik vind dat docking->desktop idee best geweldig. Op de filmpjes zag de desktop omgeving er helaas nog niet 100% vloeiend uit, maar het is zeker iets om in de gaten te houden (hopelijk dit jaar nog volwassen, mooie opvolger van de N900 dan). Kan de netbook in de toekomst ook weg en zit alles nog meer in 1 apparaat wat je echt overal mee naar toe kan nemen :)

Wat helemaal mooi zou zijn is dat die desktop omgeving ook tevoorschijn komt als je telefoon via HDMI op een monitor aansluit (en dan natuurlijk geen vaste telefoon resolutie, maar aanpasbaar aan de monitor). Bluetooth muisje en keyboard erbij (of gewoon bedienen via je telefoon die in een soort virtueel keyboard + touchpad verandert) en gaan met die banaan zonder specifieke accessoires :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Beuzelarij schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 16:20:
[...]

Ik vind dat een rare situatie voor een besturingssysteem waar voor een groot deel de toekomst van Nokia vanaf gaat hangen. Alsof dat door een clubje van 5 man ontwikkeld wordt, en de rest overhead is. Het heeft er meer schijn van dat ze zich een beetje vertillen door teveel ineens te willen, in een poging iPhone en Android tegenwicht te bieden. Zoals het via QT beschikbaar willen maken van applicaties voor zowel de nieuwe Symbian als MeeGo.
Volgens mij zijn ze de afgelopen 2 jaar veel strikter geworden om het lekken van prototypes te voorkomen. Fotos/specs van upcoming toestellen/prototypes van Nokia waren vroeger meer regel dan uitzondering. Tegenwoordig is het een stuk moeilijker om aan die informatie te komen omdat ze alles gesloten houden.
Het is natuurlijk goed om de tijd te nemen nu alles degelijk op te zetten, omdat je uiteindelijk moeilijk kunt bouwen op een slecht fundament. Alleen geef je geïnteresseerden, waartoe zeker ook applicatie-bouwers moeten gaan behoren, niet veel vertrouwen door iets te laten zien wat nog aan alle kanten hapert. Dan kun je beter niets melden.
ik denk dat de applicatieontwikkelaars wel het 1 en ander weten alleen zullen ze net zoals de interne medewerkers een NDA hebben getekend. Hoe MeeGo eruitgaat zien is bekend, alleen de Nokia-variant (voornamelijk de UX) is een onbekend terrein.
Ik hoop echt dat Nokia er uiteindelijk iets moois van gaat maken, en vooral dat het nog redelijk 'open' blijft. 'Echt' Linux, zoals bij Maemo. Zonder die al te strikte controle van wat er wel en niet mag op een toestel, zoals Apple en Google die uitoefenen. Nokia moet echter wel oppassen dat hun achterstand in dat topsegment niet al te groot wordt. Beleggers willen geld zien, en als het op een gegeven moment te lang duurt voordat iets rendabel wordt, wordt het wellicht afgeschoten. Mijns inziens hadden ze beter nog een tijdje op Maemo kunnen voortborduren, om wat meer tijd voor MeeGo te krijgen. De introductie daarvan zou dan waarschijnlijk nog wat langer geduurd hebben, maar Maemo was nog niet bepaald verouderd en had die tijd met wat doorontwikkeling zeker kunnen overbruggen.
precies hoe ik er ook over denk ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

Om nog een beetje de hoop voor jullie hoog te houden; De CES demonstreerde MeeGo Handheld op de N900. Dit is niet het OS wat op de N9 komt. Ze proberen wel MeeGo Handheld naar de N900 te porten, waar het dus zo traag op werkt.

Waar wij nog niets gezien van hebben, is MeeGo-Harmattan, wat niet te vergelijken is met MeeGo Handheld. De N9 krijgt dus gewoon een Maemo 6 core (als je het zo wilt noemen), maar dan inclusief de MeeGo API, zodat hij compatible is met MeeGo.

Dit werd mij pas duidelijk na deze post bij het CES. Hier kun je zien dat er een duidelijk verschil is tussen MeeGo Handheld en MeeGo-Harmattan (Maemo6). Maemo 6 wordt gewoon MeeGo Compatible. (Zie glossary)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-09 07:49
Ook ik vind de ontwikkeling van Meego een domper. Net als vele anderen hier ben ik erg tevreden met de N900 en ik mag er ook nog een jaar mee verder. Meamo 5 is mijn inziens een erg vlot draaiend systeem wat nog jaren mee zou kunnen. Door de strategie van Nokia door het als een devolepers toestel in de markt te zetten, hebben de grotere software ontwikkelaars de weg naar Meamo nooit weten te vinden. Dit is erg jammer, want de potentie is er nog steeds. Een enthousiaste community heeft toch tal van nuttige applicaties voor het toestel geschreven. Wat mij betreft had Nokia ook beter kunnen doorontwikkelen op iets in potentie heel sterks, dan over te stappen naar Meego. In de echte high end markt heeft Nokia op dit moment geen grote spelers. Symbian is al tijden hetzelfde, zonder grote aanpassingen. Leuk voor de mainstream, maar niet voor de high end markt. Ik ben benieuwd wanneer Nokia weer een echt high end toestel op de markt gaat brengen en vooral welk OS het zal draaien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
ErikKo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:06:
Om nog een beetje de hoop voor jullie hoog te houden; De CES demonstreerde MeeGo Handheld op de N900. Dit is niet het OS wat op de N9 komt. Ze proberen wel MeeGo Handheld naar de N900 te porten, waar het dus zo traag op werkt.

Waar wij nog niets gezien van hebben, is MeeGo-Harmattan, wat niet te vergelijken is met MeeGo Handheld. De N9 krijgt dus gewoon een Maemo 6 core (als je het zo wilt noemen), maar dan inclusief de MeeGo API, zodat hij compatible is met MeeGo.

Dit werd mij pas duidelijk na deze post bij het CES. Hier kun je zien dat er een duidelijk verschil is tussen MeeGo Handheld en MeeGo-Harmattan (Maemo6). Maemo 6 wordt gewoon MeeGo Compatible. (Zie glossary)
Waarom zijn ze dan uberhaupt ooit aan MeeGo begonnen als het toch gesplitst gaat worden tussen Handheld/Harmattan Core en Tablet/Netbook? Wat is hier het nut van behalve de eigen ontwikkeling remmen en 3 halfbaked teams hebben i.p.v. 1 goed functionerend team die 1 kick-ass OS maken?

En wat is er dan het meerwaarde van MeeGo Harmattan? Als het toch al Maemo 6 Core wordt waarom dan de moeite doen dit compatible te maken met Meego door Maemo te bloaten met extra API's ipv het gewoon door ontwikkelen van Maemo, deze verbeteren en perfectioneren en dan op sync mogelijkheden compatible maken op HW niveau.
Met elk nieuw bericht over MeeGo/Maemo wordt ik meer en meer teleurgesteld.
3 verschillende versies OS met dezelfde naam wordt gewoon fail. Vooral omdat het 3 hele verschillende OSen zijn en niet gewoon 3 variaties met hetzelfde beeld.

Aanvankelijk had ik weinig mening over MeeGo en wilde ik het zelfs op mn N900 proberen, na Screens en functionaliteit te hebben gezien werd ik enthiousaster maar sinds de CES is het gewoon als een baksteen gaan zwemmen.

Dan maar de route van 3DFX en volledig opensource developen.

Ohja, en dan dit:
Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 22:01:

[...]

Leuk apparatje, geen opvolger van de N900.
Ik zie nvidia en Android. Waar is de OMAP en Maemo? Of MeeGo? Of uberhaupt iets wat op Linux lijkt? Minder internal mem, verouderd versie van Android, vingerprint lezer? toegevoegde waarde is??? soort van Desktop PC met firefox browser. N900 kan dit allemaal zelfs zonder docking.

tof apparaatje, kHou liever me N900.

[ Voor 16% gewijzigd door GenjiBlade op 12-01-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
Ik ben ook bezorgd over de ontwikkeling van Meego, maar om ook wat tegenwicht te geven, (voor wie het nog niet kent):

dit youtube-filmpje toont Meego op de N900 met een nieuwere videodriver. Daarmee draait het wel vloeiend. Of dat de contact list helpt betwijfel ik, maar dat is misschien een relatief simpele bug.

Ik begreep dat de driver nog erg buggy was, en daardoor nog niet openbaar is.

En meego is nog een stukje opener dan maemo, dat biedt ook hoop. Ik ben wel bang dat de n900 wat krap in z'n geheugen zal komen te zitten, meego wordt tenslotte voor nieuwe apparaten ontwikkeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-02-2024
Al is er nog geen waardige opvolger van de N900, ik vind toch dat ook andere merken nog niets hebben gefabriceerd wat kan tippen aan ons apparaatje!

Maar om nog even een leuke discussie op gang te brengen: Wat mis je nog aan de N900, of wat moet echt worden verbeterd?

Wat ik mis:

- ondersteuning voor meer dan 1 exchange mailaccount.
- e-book reader met ondersteuning voor DRM beveiliging
- ondersteuning Silverlight

[ Voor 3% gewijzigd door James RB op 13-01-2011 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lpdv74 schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:57:
Al is er nog geen waardige opvolger van de N900, ik vind toch dat ook andere merken nog niets hebben gefabriceerd wat kan tippen aan ons apparaatje!

Maar om nog even een leuke discussie op gang te brengen: Wat mis je nog aan de N900, of wat moet echt worden verbeterd?

Wat ik mis:

- ondersteuning voor meer dan 1 exchange mailaccount.
- e-book reader met ondersteuning voor DRM beveiliging
- ondersteuning Silverlight
Langere accu
HDMI uitgang
Dunner toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Eigenlijk mis ik alleen een langere accuduur, maar in principe vind ik dit geen groot probleem. MEestal heb ik een adapter bij en als ik vooraf al weet geen stroom of adapter besachikbaar te hebben voor langere tijd pas ik mijn gebruik en N900 dusdanig aan dattie weer lang genoeg mee gaat.

Betere flashplayer zou fijn zijn maar met de flashversion dingest is het te doen

Eigenlijk zou ik de Swappolube integrated willen zien ipv via een app zoals nu, dat zou al heel wat schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
ErikKo schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:06:

Ik denk dat je wel ergens gelijk hebt met het reviewen van de resultaten van MeeGo op de n900: er is geen officiële ondersteuning. Op de tablet in de review werkt het wel netjes.
Alleen begrijp ik dan weinig van de interface (maar dat mogen fabrikanten zelf inrichten).

Dus ik weet het nog steeds niet. MeeGo heeft op zich potentie, maar wordt lauw ontvangen. Ik mis het enthousiasme wat ik bij Maemo heb. En als het multitasken dan minder goed is geïntegreerd...tsja
Ik weet het gewoon, ik blijf wel wachten. Weer.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Een VNC verbinding is handig als je toch achter de computer zit omdat je met een echt toetsenbord toch 10 keer zo snel een reactie op SMSjes kunt tiepen, of je contact list bewerken en dat soort dingen.

Wie weet hoe je in een .cmd of .bat bestandje iets uitvoert in de achtergrond?
Ik wil met één klik op mijn Windows-desktop een VNC verbinding open hebben. Nu moet ik twee keer klikken. (Putty-snelkoppeling en vnc-snelkoppeling. Ik wil x11vnc niet constant hebben draaien en bovendien moet je voorkomen dat je screen gelocked wordt zolang je bezig bent.)

Daarvoor moet ik twee programma's starten: een ssh verbinding die de vncserver start, en een vnc-verbinding.

Ik heb een PuTTY sessie die automatisch een stukje code uitvoert':
/bin/vncserver.sh
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
#!/bin/ash
#Redsandro 2011-01-14
#Start VNC server, keep screen on. Server automatically exits (5 seconds) after vnc connection is closed.

x11vnc -usepw &

while [ `pidof x11vnc` ]
do
    dbus-send --print-reply --system --dest=com.nokia.mce /com/nokia/mce/request com.nokia.mce.request.req_tklock_mode_change string:unlocked
    sleep 5
done

Een vnc snelkoppeling die verbinding maakt en een N900vnc.cmd op mijn buroblad:
code:
1
2
cmd /c "D:\Software\Network\PuTTY.port\putty.exe -load N900-vnc"
"D:\Home\Desktop\N900.vnc"

Maar die laatste werkt niet zoals ik wil. De vnc-snelkoppeling wordt pas uitgevoerd als de putty-sessie wordt gesloten.

[ Voor 12% gewijzigd door Sando op 14-01-2011 17:53 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sando schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 17:48:
Een VNC verbinding is handig als je toch achter de computer zit omdat je met een echt toetsenbord toch 10 keer zo snel een reactie op SMSjes kunt tiepen, of je contact list bewerken en dat soort dingen.

Wie weet hoe je in een .cmd of .bat bestandje iets uitvoert in de achtergrond?
Ik wil met één klik op mijn Windows-desktop een VNC verbinding open hebben. Nu moet ik twee keer klikken. (Putty-snelkoppeling en vnc-snelkoppeling. Ik wil x11vnc niet constant hebben draaien en bovendien moet je voorkomen dat je screen gelocked wordt zolang je bezig bent.)

Daarvoor moet ik twee programma's starten.....
Misschien heb je hier wat aan. Op die pagina staat dat als je voor elke regel start zet ipv de regel te beginnen met het 'commando' ze tegelijk worden uitgevoert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
teddebraak schreef op woensdag 27 januari 2010 @ 23:10:
[...]

zoeken op fabrikant. is topfield. (heb ik gevonden op een garantiesticker ergens op het apparaat) probeer de tf4000fi ens
voor de liefhebbers deze werkt ook met deTopfield tf6000COK

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 15:48:
[...]

Misschien heb je hier wat aan. Op die pagina staat dat als je voor elke regel start zet ipv de regel te beginnen met het 'commando' ze tegelijk worden uitgevoert.
Ja dat zocht ik! Bedankt!

-edit-

Eén klik vnc-verbinding zonder permanente vnc-server met screenlock-beveiliging:

N900-vnc.cmd:
code:
1
2
3
start D:\Software\Network\PuTTY.port\putty.exe -load N900-vnc -pw **********
choice /d y /t 6 > nul
start D:\Home\Desktop\N900.vnc

PuTTY moet uiteraard even dat script uit mijn vorige post uitvoeren.

[ Voor 29% gewijzigd door Sando op 15-01-2011 21:09 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:59
ik heb een groot probleem met mijn n900.

Ik kan sinds vrijdag geen smsjes meer ontvangen omdat mijn geheugen vol zou zitten. Dit klopt helaas dan weer niet, ik heb zelfs de eMMC geflashed en daarna normaal geflashed maar het haalt niks uit.
Ook komt er niks meer in conversaties te staan (terwijl ik wel iets ontvang).

Error:
Afbeeldingslocatie: http://talk.maemo.org/attachment.php?attachmentid=8739&stc=1&d=1270699982

Alleen dan in het nederlands.

% gebruikte ruimtes zijn:

rootfs 56%
ubi0:rootfs 56%
tmpfs 7%
tmpfs 34%
none 1%
tmpfs 0%
dev/mmcblk0p2 6%
home/opt 6%
dev/mmcblk0p1 1%

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Xentor
Heb je al geprobeerd om bij conversaties gesprekken te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een vraagje, waarom vinden jullie dat MeeGo/Maemo zoveel beter is dat Symbian? Wat is het verschil? Wat kunnen jullie ermee?

Ik twijfel tussen de E7 en de N9. Maar het is niet eens bekend worden (officieel) of de N9 weldegelijk komt. Denk dat het nog veel later gaat komen vinden jullie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Over populariteit gesproken:
Mijn N900 heb ik nu het langst in bezit tov eerdere toestellen uit de N-series van Nokia; dat zegt toch wel iets. Nooit eerder behield ik zolang een bepaald model van Nokia (de 5100 ff buiten beschouwing, maar dat was geen smartphone), ik bedoel maar: dat zegt toch iets.

Ondanks diverse keren doffe ellende met het toestel (3x naar Nokia geweest; de laatste keer zelfs 7 weken) vind ik het nog steeds het mooiste en voor mij nuttigste toestel van alle die verder op de markt te krijgen zijn. Aangezien de laatste reparatie (7 wkn weg) mij een volledig nieuw toestel opleverde zal ik er vast nog wel lange tijd plezier van hebben!

Had ik in de 7 wkn reparatie tijdelijk een htc legend met android 2.1 in gebruik, het weerhield mij niet na de ontvangst van de nieuwe N900 de htc weer te verkopen (heb wel ff gedubd ;) . Nu 3 mnd later beslist geen spijt van deze beslissing.

Dit mag ook weleens worden uitgesproken gezien alle negatieve berichten over de opvolging van het OS op de N900 of N9. [ twijfel gerust; uiteindelijk kies je toch voor de N9 00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xentor
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:59
Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:17:
@Xentor
Heb je al geprobeerd om bij conversaties gesprekken te verwijderen?
Staat helemaal niks meer in daarom vind ik het ook vreemd, Heb nu via instellingen alles gereset (waaronder inbox en contacten) in de hoop dat het nu beter gaat. 1ste smsje ging nog goed.

- iRacing profiel | Ryzen 7700x | 4070 | 32GB DDR5 | -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:35:
Over populariteit gesproken:
Mijn N900 heb ik nu het langst in bezit tov eerdere toestellen uit de N-series van Nokia; dat zegt toch wel iets. Nooit eerder behield ik zolang een bepaald model van Nokia (de 5100 ff buiten beschouwing, maar dat was geen smartphone), ik bedoel maar: dat zegt toch iets.

Ondanks diverse keren doffe ellende met het toestel (3x naar Nokia geweest; de laatste keer zelfs 7 weken) vind ik het nog steeds het mooiste en voor mij nuttigste toestel van alle die verder op de markt te krijgen zijn. Aangezien de laatste reparatie (7 wkn weg) mij een volledig nieuw toestel opleverde zal ik er vast nog wel lange tijd plezier van hebben!

Had ik in de 7 wkn reparatie tijdelijk een htc legend met android 2.1 in gebruik, het weerhield mij niet na de ontvangst van de nieuwe N900 de htc weer te verkopen (heb wel ff gedubd ;) . Nu 3 mnd later beslist geen spijt van deze beslissing.

Dit mag ook weleens worden uitgesproken gezien alle negatieve berichten over de opvolging van het OS op de N900 of N9. [ twijfel gerust; uiteindelijk kies je toch voor de N9 00 ]
Maar ga je dan de N900 ook echt blijven gebruiken totdat de N9 uitkomt? Als het zo doorgaat gaat het nog wel heel erg lang duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Xentor schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:45:
ik heb een groot probleem met mijn n900.

Ik kan sinds vrijdag geen smsjes meer ontvangen omdat mijn geheugen vol zou zitten. Dit klopt helaas dan weer niet, ik heb zelfs de eMMC geflashed en daarna normaal geflashed maar het haalt niks uit.
Ook komt er niks meer in conversaties te staan (terwijl ik wel iets ontvang).
Het is een bekend probleem. Heb em zelf ook een keer gehad. Heeft volgens mij te maken met je simkaart. Jammer genoeg voor je weet ik het niet meer precies, maar ik heb destijds het probleem verholpen aan de hand van een post op mameo talk forums.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Ik heb de N900 al ruim een paar maanden, mooie telefoon en kan er inmiddels mee lezen en schrijven.

Ik was echter het weekend in Belgie, en kwam tot de ontdekking dat ik geen MAIL en INTERNET kon krijgen.

Network selection: Automatic
Network mode : DUAL
Data roaming: Always allow

Settings Internet connections:

connect automatically: ANY Connection

Als ik kies Internet connecties heb ik daar een lijstje met WLAN (WIFI) connecties en 1 PACKET DATA connectie TELFORT. Die kies ik, maar connect niet.

Ook handmatig verschillende providers gekozen, maar kreeg het niet werkende.

Ik kan een nieuwe connectie aanmaken, maar is altijd een WLAN connectie, ik kan geen PACKET DATA selecteren??

Telfort SIM abonnement heb ik al 5 jaar, en met alle voorgaande Nokia communicators altijd probleemloos internet gehad in heel Europa.

Wat doe ik fout, of zie ik over het hoofd?

[ Voor 5% gewijzigd door John2B op 17-01-2011 19:13 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zal of Telfort even moeten bellen, of zelf via mijntelfort je instelling moeten veranderen bij instellingen, toestaan internet buitenland.
Heb het ook gehad. na flink balen, geen internet Duitsland, Belgie en Engeland, Telfort gebeld,..en ziedaar.. ja hor meneer, het is nu ingesteld. Kwamde instelling laatst ook tegen bij mijntelfort.
Sucses!
BTW wat vreemd was, weet niet of jij daar ook last van hebt/had zelfs open wifiverbindingen kon ik niet gebruiken in het buitenland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:28:
Je zal of Telfort even moeten bellen, of zelf via mijntelfort je instelling moeten veranderen bij instellingen, toestaan internet buitenland.
Heb het ook gehad. na flink balen, geen internet Duitsland, Belgie en Engeland, Telfort gebeld,..en ziedaar.. ja hor meneer, het is nu ingesteld. Kwamde instelling laatst ook tegen bij mijntelfort.
Sucses!
BTW wat vreemd was, weet niet of jij daar ook last van hebt/had zelfs open wifiverbindingen kon ik niet gebruiken in het buitenland!
Had daar niet de beschikking over een WIFI toegang, kon da dus niet checken. Ga maar eerst even bellen.

UPDATE:

Proxy instellingen niet juist...LEEG. Even een SMS update binnen gehaald, ik kan het niet testen, maar het dat zal het ongestwijfeld zijn geweest. 8)7

FOUTJE...bedankt ...!!

[ Voor 12% gewijzigd door John2B op 17-01-2011 21:51 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 16:42
Voor mensen die graag mooie apps en dergelijk willen voor hun bureaublad is dit een mooi topic: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=36439&page=218 (De deviantart van Maemo :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee hoe ze hier de achtergrond achter de klok enzovoort weg hebben gehaald? Dat die 'titelbalk' gewoon op de achtergrond is geplakt dat weet ik.

Ook wordt bovenaan op die pagina het thema Word City genoemd, en dat deze te downloaden is in de ovi store, ik kan hem echter niet vinden.. Iemand een linkje voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dekkelkamp
Hier staat je gevraagde thema ( link werkt vanaf je N900 ).

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Verwijderd schreef op maandag 17 januari 2011 @ 18:27:
Ik had een vraagje, waarom vinden jullie dat MeeGo/Maemo zoveel beter is dat Symbian? Wat is het verschil? Wat kunnen jullie ermee?
Symbian is voor breezersletjes en Maemo is voor Tweakers.
Met Maemo kan je alles en met Symbian bijna niets.

Voor details zul je zelf even wat moeite (lees: google) moeten doen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingsenol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-03-2022
enige wat ik een beetje mis op de n900 is watsapp. al mijn vrienden hebben het en het zou mij een hoop smsjes per maand besparen. heeft iemand enig idee wanneer en of deze app ooit uitkont voor de n900?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 16:42
Verwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 20:25:
Iemand enig idee hoe ze hier de achtergrond achter de klok enzovoort weg hebben gehaald? Dat die 'titelbalk' gewoon op de achtergrond is geplakt dat weet ik.

Ook wordt bovenaan op die pagina het thema Word City genoemd, en dat deze te downloaden is in de ovi store, ik kan hem echter niet vinden.. Iemand een linkje voor mij?
Theme customizer downloaden uit repo. Programma openen (staat in het instellingen menu) en dan menu opacity op 0 zetten. Daarmee wordt het menu doorzichtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo

ErikKo

Rippie

kingsenol schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 06:48:
enige wat ik een beetje mis op de n900 is watsapp. al mijn vrienden hebben het en het zou mij een hoop smsjes per maand besparen. heeft iemand enig idee wanneer en of deze app ooit uitkont voor de n900?
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33893
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65283

Misschien dit jaar dus. Maar het is 'under consideration', dus alles behalve zeker dat hij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

ErikKo schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:22:
[...]

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=33893
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=65283

Misschien dit jaar dus. Maar het is 'under consideration', dus alles behalve zeker dat hij komt.
Zeker hetzelfde verhaal als Shazam voor de N900 :'(

Hoewel er nu ook Instictiv is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-07 22:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Kenny1001: -1 voor je slechte post waarin je niet zegt dat het over het inzetten van MMC als VRAM gaat.

Maar wel interessant. Zou het uitmaken? Traag geheugen? Kan me moeilijk voorstellen. Het interne RAM is speciaal duur snel geheugen. Daarom is het ook niet meer. Anders zou swappen ook wel razendsnel zijn.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trestry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-10 23:12
Het interne ram heeft hier weinig mee te maken. De N900 beschikt over 256mb intern geheugen. Daarnaast heeft het 768mb swap geheugen. Dit wordt gebruikt als niet alles meer in de 256mb interne ram past. De post die kenny plaatst gaat over het verplaatsen van de swapfile naar de MMC.

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd, maar het schijnt dat de N900 met veel vensters open beter presteert. Ook zou de N900 na een aantal dagen minder traag worden, zoals dat nu bij sommige mensen gebeurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
ja na wat meer te lezen was het mss idd geen goed id. Maar je vindt het interessant..?
Ik wil wel betere specs, zou te gek zijn deze op zo'n manier te kunnen krijgen, maar helaas ik denk dat als ik betere specs wil gewoon n ander toestel moet uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Toch presentatie Nokia N9 op MWC in Barcelona (zie tweakers.net nieuws)
Uitegust met 1.2 Ghz Atom cpu en 12 mp camera (gelijk N8)
Ons wachten wordt toch beloond... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
We zullen zien, maar het zou me zeer verbazen als een toestel gebaseerd op MeeGo harmattan op een intel chip kan draaien.
Harmattan is ontwikkeld voor OMAP, en een laatste switch naar atom is niet triviaal. De gehele Maemo codebase is ook sterk gericht op OMAP. Daarom ontwikkelt Nokia ook MeeGo op basis van de moblin core (van origine atom optimized).

Tot nu toe heb ik ook weinig tekenen gezien dat Nokia nog heeft gewerkt aan een IA32 build van Maemo/MeeGo harmattan.

Maemo 5 heeft alleen een x86 image in de Maemo 5 SDK (scratchbox gebaseerd). De nieuwe Qt SDK maakt gebruik van MADDE om de crosspiling te vergemakkelijken. Daarin heb je runtimes voor MeeGo handheld voor ARM en IA32, maar de Maemo 5 runtime is ARM only. Dit is een probleem omdat je dus voor Maemo 5 ontwikkeling met Qt SDK ofwel de Simulator moet gebruiken ofwel een echte N900. De emulator (= een Maemo 5 runtime in MADDE) is onbruikbaar traag omdat een ARM systeem moet worden geemuleerd.
Wellicht als je een hele snelle Core i7 hebt, maar op een gemiddelde Core 2 niet.

Ik gok MeeGo Harmattan op een OMAP3 chip van 1.2 GHz (de OMAP3640)

Maar met 512MB ram is dat toch wel een hele aardige boost ten opzichte van de N900!

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2011 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Wat voor touchscreen krijgt de N-9? Of is daar nog niets over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
De "atom" chip zal wel een versie uit de oaktrail-familie zijn, schat ik. Een logische stap, gezien de lange ontwikkeltijd. Aangezien Intel en Nokia beiden MeeGo ontwikkelen, kunnen ze bij de start ook beiden de hardware leveren: een logische stap.

Dit kan een hele goede zet worden, gezien de mogelijkheden van de combinatie OS en hardware.
Ik weet nog niet hoe oaktrail gaat presteren tegen de huidige gevestigde orde, maar Intel heeft vaker mooie dingen laten zien. Mijn interesse is toch wel weer aangewakkerd...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom praten de laatste mensen die hier hebben gepost, niet hier => Nokia N9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 21:31
Gisteren Modrana gebruikt om met de auto op plaats van bestemming te komen. Synthetische spraak is niet optimaal natuurlijk, maar ruim voldoende om de bestemming te bereiken. Nederlandse vertaling is nog niet helemaal compleet, maar Nederlandse straatnamen in het Engels laten uitspreken klinkt ook nergens naar.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Vaag probleem hier: mijn Media Player Widget is weg :S Kan hem niet meer kiezen in de widget lijst en staat ook niet ergens in een andere view :( Heb gezocht naar een oplossing maar dit probleem komt niet vaker voor geloof ik... Kan je die widget opnieuw installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Laatst online: 21-05 21:28
warhamstr schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 00:08:
Vaag probleem hier: mijn Media Player Widget is weg :S Kan hem niet meer kiezen in de widget lijst en staat ook niet ergens in een andere view :( Heb gezocht naar een oplossing maar dit probleem komt niet vaker voor geloof ik... Kan je die widget opnieuw installeren?
Er is wel een alternatieve Media Player widget. Blijkbaar heeft de std. widget een bug waardoor ie niet altijd werkt. Heb ik zelf geen last van, dus ik heb het alternatief niet getest.

Verder zal het probleem wel zijn dat de widget nog wel (gedeeltelijk) geinstalleerd staat, zodat je hem niet meer opnieuw kunt plaatsen. Er is vast wel ergens een config file die je kunt aanpassen, maar dat zou je moeten opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Dit heb ik met mijn mail-widget, precies hetzelfde. De handelingen waren bij mij:
- widget uitzetten
- widget toevoegen
-> nergens te vinden, ook niet meer toe te voegen!

Iemand een alternatief voor de mail-widget? Mis het wel namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
BvDorp schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 15:33:
[...]

Dit heb ik met mijn mail-widget, precies hetzelfde. De handelingen waren bij mij:
- widget uitzetten
- widget toevoegen
-> nergens te vinden, ook niet meer toe te voegen!

Iemand een alternatief voor de mail-widget? Mis het wel namelijk..
Heb dit wel eens vaker gehad met mijn widgets danwel andere pictogrammen. Een nachtje uit laten staan lostte bij mij het probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nokia N9 specifications (expected):

* 4.2 inch TFT capacitive touchscreen
* 480 x 800 pixels
* QWERTY keyboard
* Handwriting recognition
* Intel Meego OS
* Wi-Fi 802.11 b/g/n
* 1.2 GHz processor
* 3G (4G)
* Stereo FM radio with RDS
* Bluetooth
* 12 MP camera with LED Flash
* A-GPS support
* MP3/WAV/eAAC+/WMA player support
* MicroUSB v2.0
* HDMI port

Nokia N9 ha become the much awaited smartphone of the year 2011 as Nokia is the world leader in handsets. Nokia N9 will compete with other 4G smartphones like Motorola Atrix and Dell Venue, which were surfaced at CES. Let's wait for the launch to see how the world receive this new smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Verkeerde topic ;)

Maar ben benieuwd, Nokia kennende duurt dit nog wel even

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Dus de pixels van de N9 worden groter ofzo? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Laatst online: 03-09 07:49
Inderdaad, niet als je monitoren in verschillende formaten hebt, met dezelfde resolutie. Persoonlijk vind ik de resolutie voor zo'n formaat scherm ook groot genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Kent iemand dat "Where is my iPhone" van Apple? Bestaat er ook zo iets voor de N900?
En dan bedoel ik niet SMScon want dat is achterlijk en erg jaren '80.

Via een account bij Apple kan je je iPhone lokaliseren via GPS als ie gejat is, wat je dan op een kaart (google maps) ziet. Je kan ook berichtjes naar je eigen telefoon sturen, irritant geluid afspelen en dat soort dingen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Ik heb "I Am Here" installed op mijn N900.

Bij verlies of diefstal van je N900 stuur je een SMS met een bepaalde zelf ingevoerde code vanaf een geregistreerd nummer. Je N900 zal dan om de 20 min GPS co-ords gaan lokaliseren en bijhouden en steeds emails sturen met gMaps plaatsjes waar je telefoon is, ook maakt ie foto's met de frontfacing cam als ie wordt open geschoven en de rear facing als de lenscover open wordt gemaakt. Overigens gaat ie ook mails sturen als de accu bijna op is.
Als je geen mail account hebt ingesteld dan stuurt ie SMSjes, geen idee wat die inhouden, nooit geprobeerd.
I Am Here heeft ook de mogelijkheid bij install om hidden te blijven, dus evt. dieven die zulke apps zoeken kunnen I Am Here niet vinden (alleen via console te uninstallen)

Een voorbeeldje:

Bij install van I Am Here registreer ik de code " Ey GB! Waar ben je? " samen met telefoon nummer 06-12345678 en mailadres genjiblade@test.com

Ik verlies me N900, met 06-12345678 stuur ik "Ey GB! Waar ben je?" naar me N900 die vervolgens GPS co-ords gaat terug mailen naar genjiblade@test.com inclusief eventuele foto's van de front of rear cam. Als de N900 onder me bed ligt, prima, als ik opeens foto's zie van iemand die ik niet ken bel ik me N900 in de hoop deze terug te krijgen en iets af te spreken met de vinder. Als dat geen oplossing bied: "Hallo meneer de politie agent - Mijn mobiel is gestolen - maar hier heb je GPS coörds + foto's van diegene die hem nu in handen heeft :D"

Om eerlijk te zijn ben ik nogal tevreden met deze app, je kan geen berichten naar je eigen phone sturen of geluidjes afspelen maar dat hoeft wat mij betreft ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Ik had een tijdje geleden deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: http://www.nokia.nl/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/C/CR-114/CR-114_overview1_grey_302x302.png

Volgens Nokia is die compatible met de N900. In praktijk is deze dat niet, want het rubber klemt precies op de aan/uit knop. Echter kan je wel vrij simpel met een scherp mesje een stukje rubber wegsnijden precies om de aan/uit knop. Dan klemt hij de N900 prima vast en het toetsenbord kan ook nog eens precies open.

Ideale autohouder op deze manier en stukken goedkoper dan een brodit houder.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@ GenjiBlade:
Bedankt voor de tips, die kende ik nog niet!

Zou mooi zijn als je uiteindelijk ook via internet je phone in de '!!!' modus kunt zetten, maar dit is al een stuk beter dan SMScon!

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 14:18
Sando schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:26:
@ GenjiBlade:
Bedankt voor de tips, die kende ik nog niet!

Zou mooi zijn als je uiteindelijk ook via internet je phone in de '!!!' modus kunt zetten, maar dit is al een stuk beter dan SMScon!
zeker goede tip, meteen installeren. Had tot nu toe ook smscon. hoewel ik het nog nooit had uitgeprobeerd dacht ik dat je bij SMSCON wel via smsberichten automatisch acties kon laten uitvoeren. Hierbij zou je kunnen denken aan het afspelen van een geluidsfragment (ik zeg irritante pieptoon of een "ik loop met een gejatte telefoon 8)7 ").

maargoed ik ga het nu installeren.
Edit: Overigens gewoon te vinden via de OVI STORE ongelooflijk nokia biedt een leuk (gratis) en handig programma aan;)
Edit 2: Het is dus niet de officiële app van nokia ovi store... Bekijk via dit blog welke repository's je moet toevoegen.http://mynokiamobile.org/2010/02/01/how-to-add-more-application-to-your-nokia-n900/

[ Voor 18% gewijzigd door lutj op 27-01-2011 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Isane
  • Nu online
ik zie "I Am Here" niet tussen de programma's staan in de repository staan. Terwijl ik wel alle test repo''s aan heb staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik kijk waarschijnlijk met mijn neus, ik kan hem ook niet vinden, met testing en devel in mijn repo's.

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=50246

-edit-

hmmm... closed source, unverified, problemen.. mss toch niet zo'n mooi proggie.
quote: zimon;876537
One good example, and a learning experience, why closed source applications should not be trusted in the first place. Now maybe we will never know what was in our devices. Although candy would look really delicious, do not eat it if you do not know its ingredients.
Check here for the open source better solution:
http://wiki.maemo.org/SMSCON

[ Voor 155% gewijzigd door Sando op 28-01-2011 13:09 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Damnn,

jammer zag er zo goed uit dat programma!
Lijkt ook allemaal zo logisch maar jammer dat er dan op zón manier misbruik van wordt gemaakt.

Terug naar SMSCON dan maar weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jep, en in de categorie Terug naar SMSCON, ik ben mijn wachtwoord vergeten. :P
Waar kan ik de configuratie verwijderen? :9

Ik ben een legale bezitter van mijn N900 sinds 300 pagina's terug!

[ Voor 22% gewijzigd door Sando op 30-01-2011 08:17 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
Hmmz, ik wordt nu opeens steeds gebeld door een buitenlands nummer (+23277703923), maar ken niemand die nu in sierra leone zit of daar woont. Weet iemand hoe ik dit kan blokkeren? Ik vind het nu bloedirritant worden namelijk.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 18:50
Ophidian schreef op zondag 30 januari 2011 @ 10:10:
Hmmz, ik wordt nu opeens steeds gebeld door een buitenlands nummer (+23277703923), maar ken niemand die nu in sierra leone zit of daar woont. Weet iemand hoe ik dit kan blokkeren? Ik vind het nu bloedirritant worden namelijk.
Misschien is dit wat voor je? http://www.mynokiaworld.c...anted-calls-on-your-n900/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Ophidian
Misschien heb je hier of hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
Heel erg bedankt allebei, het script zelf had ik inderdaad ook gevonden, maar hoopte dat er iets met een GUI was. Ben benieuwd of het werkt. Ben het gebel inmiddels beu, de teller staat nu op 13 keer en iedere keer een seconde ongeveer... Snap niet waar het opeens vandaan komt.

Edit: Progje getest, werkt prima! Geen belletjes meer gehad ook :D

[ Voor 11% gewijzigd door Ophidian op 30-01-2011 21:52 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ophidian schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:58:
Heel erg bedankt allebei, het script zelf had ik inderdaad ook gevonden, maar hoopte dat er iets met een GUI was. Ben benieuwd of het werkt. Ben het gebel inmiddels beu, de teller staat nu op 13 keer en iedere keer een seconde ongeveer... Snap niet waar het opeens vandaan komt.

Edit: Progje getest, werkt prima! Geen belletjes meer gehad ook :D
Fijn om te horen, dat het werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Afgelopen vrijdag blunder gehad met N900, of naja, onverwachte samenloop van omstandigheden.
Vrijdag avond de sloot in gesprongen om een kind eruit te trekken (verder niks aan het handje - jongen was erin gevallen tijdens een bosspel bij Scouting - was koud en nat meer ook niet)
Eenmaal eindelijk uit de stress van erin springen en ouders bellen e.d. merk ik toch op dat me N900 nog in me broekzak zit. Ai.
Ding was al uit gegaan, snel batterij eruit, sim eruit, haarföhn erop en nachtje op de kachel laten staan, heel de zaterdag in een pot rijst gehouden, wilt ie zondag niet meer aan :/

Wel laden! :o

even uit laden laden, geflasht (Dus I Am Here is nu ook weg), en alles doet het zoals normaal.

O+ mijn N900

EDIT: We gaan richting de 10k posts. Misschien tijd voor een Deel2?

[ Voor 4% gewijzigd door GenjiBlade op 31-01-2011 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Jeetje wat een verhaal. Ben blij om te horen dat die N900 vaak de waterschade nog overleeft!

Ik heb sinds het plaatsen in een verkeerde broekzak een minigaatje in de bovenste laag van het scherm. Gelukkig doet de touch eromheen het nog. Ik had een droom dat mijn telefoon stuk ging en dat ik baalde en dat ik nergens meer een telefoon kon kopen. OMG HOE SLECHT IS DAT, dromen over hardware, dat heb ik nog nooit gehad!

offtopic:
Waarom altijd die nieuwe topics? Misschien krijgen we wel taart als we tot de 1000 pages komen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
De N900 is niet vies van een beetje water idd :D

Mijne werkt ook nog perfect (na een duik in een emmer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:51
Hej. Weet iemand waar ik de originele modest kan downloaden. Ik heb namelijk een tijd gelden de modest package van mohammadag geïnstalleerd, maar ik zou graag de originele modest installeren. apt-get --reinstall install modest werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op maandag 31 januari 2011 @ 12:25:
De N900 is niet vies van een beetje water idd :D

Mijne werkt ook nog perfect (na een duik in een emmer)
Zeg dat wel ja, je bent inmiddels ervaringsdeskundige. ;)

Dat is me een avontuur dat je meegemaakt hebt @GenjiBlade. Gelukkig is alles goed gekomen met die jongen en je N900.
Wel jammer voor I am here. Hier misschien een alternatief.

@Redsandro
Een mens kan raar dromen. Ik vind jouw droom wel typisch, want Nokia is per januari 2011 gestopt met de productie van de N900 volgens dit bericht:
Navraag bij Nokia bevestigde de vermoedens. De Finnen hebben besloten de N900 per 1 januari als 'End of Life' te classificeren. Dat betekent dus dat het toestel niet meer geproduceerd wordt en dat hij ook uit de winkelschappen gaat (voor zover hij daar nog te vinden was). De laatste voorraad wordt op dit moment alleen nog via online Nokia Shop verkocht maar... op is op. In de Nederlandse afdeling van de Nokia Shop is hij overigens ook al niet meer te vinden. Echter, op diverse andere online shops wordt het toestel wel nog aangeboden. Die hebben schijnbaar ook nog exemplaren op voorraad, maar mocht je er dus nog een willen kopen dan moet je er wel snel bij zijn ;-))

Verder wist Jurgen Thysmans van Nokia mij nog wel te verzekeren dat de support (Nokia Care) voor de N900 wel actief blijft. Mocht je dus pas een N900 gekocht hebben en er problemen mee ondervinden dat wordt het toestel nog gewoon gerepareerd en eventueel omgewisseld. "Daarvoor beschikt Nokia Care over voldoende onderdelen en 'swap-exemplaren' die ook alleen voor die doeleinden gebruikt worden", aldus Jurgen Thysmans.
Bron
Er zijn echter ook positieve ontwikkelingen:
The Maemo Community Council and Mohammad Abu-Garbeyyeh are pleased to announce the launch of the Maemo 5 Community SSU project. It is currently in a testing and elaboration phase, and your help is required.

Community Seamless Software Update (CSSU) is being developed by the Maemo community, for the Maemo community. It aims to deliver fixes which can't be delivered easily through Extras, such as core N900 packages. It won't, however, bundle software which can be installed through the Extras repositories.
Bron
Ik ben benieuwd of Nokia overstag gaat :
Nokia bezint zich op een reorganisatie van haar platformkeuze. Voor de toekomstige generatie smartphones zouden de Finnen wel eens andere besturingssystemen dan het eigen Symbian kunnen gaan gebruiken. Dat heeft de nieuwe Nokia-ceo Stephen Elop tegen persbureau Reuters gezegd.

Naast het nieuwe besturingssysteem MeeGo, dat uit Nokia’s eigen stal komt, zou het bedrijf zelfs overwegen smartphones op Windows Phone 7 of Android uit te brengen. Geruchten over een samenwerking met Microsoft doen al langer de ronde. Topman Elop, afkomstig van Microsoft, laat weten interesse te hebben in een samenwerking. Eén van de voordelen hiervan is dat Nokia in dat geval haar eigen kaartendienst Navteq zou kunnen behouden.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yakolev
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik zoek een nieuwe (smart)telefoon, niet te duur uiteraard en iemand raadde mij deze aan. Is deze ook nog een beetje 2de hands goed te krijgen?

Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvDorp
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 16:39
Yakolev schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 01:54:
Ik zoek een nieuwe (smart)telefoon, niet te duur uiteraard en iemand raadde mij deze aan. Is deze ook nog een beetje 2de hands goed te krijgen?
Waren zelfs die twee zoekopdrachten teveel? Sta hier echt van te kijken zeg, zo gaan we hier niet met elkaar om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny1001
Yakolev schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 01:54:
ja die is zeker nog te krijgen,ingeven in MP of speurders had je dit ook kunnen vertellen. En je plaatselijke mediamarkt/gsmwinkel ook:-).
waarvoor wil je een smartphone?wat verlang je ervan? Wil je n makkelijk toestel? heb je al es n smartphone gehad?zo ja welke?heb je al es met n n900 geknoeid? wil JIJ een n900?...
Pagina: 1 ... 100 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.