Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 09:54
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:46:
[...]
Ik ben benieuwd of Nokia overstag gaat :
Hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=69150 staat een heel interessant verhaal over waarom ze dat niet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Yakolev schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 01:54:
Ik zoek een nieuwe (smart)telefoon
als je nog twijfelt tussen een gewone GSM en een smartphone dan is de N900 zeker niets voor jou, het duurt namelijk even voor je er gewoon mee kan bellen 8) .
De N900 is een beetje hoogdrempelig; een telefoon aannemen lukt nog wel voor m'n vrouw, re zomaar zelf een beginnen is gelukkig wat moeilijker >:)
Yakolev schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 01:54:
Is deze ook nog een beetje 2de hands goed te krijgen?
Jazeker, heb de mijne sinds vorige week, eindelijk, tweedehands op ebay gekocht en kwam van Oostenrijk, in perfect staat !

Ik wou toch sowieso een qwerty (hier in België zijn de meeste azerty) , en aangezien in ik een abo van het werk heb moest ik anders volle pot betalen, was 450 €, nu heb ik em voor 220 €.

En BLIJ dat ik ermee ben *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sinds een tijdje kan ik niet meer normaal browsne zonder dat als ik naar een website als twitter.com/facebook.com (eigenlijk op het moment dat ik in probeer te loggen, of als er geen www. meer voor staat krijg ik de volgende melding:

"De pagina verwijst niet op een juiste manier door"

"MicroB heeft vastgesteld dat de server het verzoek voor dit adres doorverwijst op een manier die nooit zal eindigen.

- Dit probleem kan soms worden veroorzaakt door het uitschakelen of weigeren van cookies"

Cookies staan bij mij aan, en in elke andere browser werkt het wel (Opera en Firefox geprobeerd) Opera is overigens geen alternatief(nog) want dat loopt elke 2 min. vast en sluit zichzelf af.
Firefox vind ik nog iets te traag in vergelijking met MicroB.

Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Overigens heb ik Vodafone als provider!

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-01 18:40
wimmme schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:34:

De N900 is een beetje hoogdrempelig; een telefoon aannemen lukt nog wel voor m'n vrouw, re zomaar zelf een beginnen is gelukkig wat moeilijker >:)
Mijn vriendin is anders al aardig opweg SMSjes voor me te beantwoorden als ik rij, contacten lijst doorspeuren voor mijn ouders' nummer en zelfs buienradar en Angry Birds.. :/

Ik denk niet dat de N900 hoogdrempelig is voor de basic features, out of the box is ie al aardig goed te gebruiken mits je gewoon even kijkt welk plaatje er op welk knop zit.
Iedereen die snapt wat een telefoon is begrijpt dat de telefoon knop bedoeld is voor de telefoon functie. Als men weet wat een adresboek inhoud, dan kan je ervanuit gaan dat dat een contactenlijst bevat en de KYBD - lijkt misschien moeilijk, echter kan de moeilijkheidsgraad vies tegenvallen als je thuis een computer hebt.

tIs eerder hoogdrempelig als je leuks ermee wilt gaan doen zoals OCen, system settings veranderen zoals Swappiness en Laptop mode, eMMC gaan uitwisselen of de cam gaat instellen zodat ie MOOI foto's maakt ipv standaard.
Wat nog erger is is conflicting packages voor apps die je PERSE MOET hebben of N900 uitzetten, en opeens niet meer aan kunnen zetten en moeten flashen.

Dit vind ik juist het mooie van de N900. Iedereen kan ermee omgaan en het zo moeilijk maken als ze willen. OOB is het een prima toestel en redelijk simpel te gebruiken.
Voor die die wat updates willen en misschien paar leuke apps is het niet al te moeilijk om uit te zoeken hoe het werkt.
Voor de echte tweakers hebben we dan de terminal met pearl scripts, Queen Becon, OCen e.d.

@N user:
Dank voor de tip! Zal dat vanavond eens even gaan proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

ik baal als een gigantische stekker, ik trek net m'n micro usb stekkertje van mn lader uit de n900 en de USB port komt gewoon mee!! :| HELP

The number one enemy of progress is question

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Tijd om een Nokia Care Point te bezoeken.

Gebeurt mij elke paar maanden. Word gratis gefixt, je bent hem wel 2 weken kwijt.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

wtf? wordt dat normaal gevonden? zoiets moet je toch gewoon goed vastzetten :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-10 13:41
Guumuus schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 18:18:
wtf? wordt dat normaal gevonden? zoiets moet je toch gewoon goed vastzetten :S
Ik denk dat dit ook aan het gebruik ligt. Ik heb hier namelijk nog nooit last van gehad. Ik heb een van de eerste types, en ik ga er niet speciaal voorzichtig mee om. Hoe ik de usb verwijder:
Dicht bij de basis vastpakken en voorzichtig maar wel stevig er recht uittrekken.
Ik gebruik mijn nagels tussen stekker en behuizing en wip de stekker er als het ware uit.
Ik gebruik een Nokia lader (110/220 volt versie, amerikaanse stekker), een Nokia usb-kabel en een merkloze lader in de auto. Ik denk dat ik gemiddelde genomen 3 of 4 keer de usb gebruik per dag.

Misschien dat jullie daar iets aan hebben.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:22
Nas T schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:25:
[...]

Ik denk dat dit ook aan het gebruik ligt. Ik heb hier namelijk nog nooit last van gehad. Ik heb een van de eerste types, en ik ga er niet speciaal voorzichtig mee om. Hoe ik de usb verwijder:
[.....]
Misschien dat jullie daar iets aan hebben.
Ik ruk em er meestal gewoon uit en nu na meer dan een jaar zit het poortje nog steeds even vast als normaal, gebruik zelf de meegeleverde nokia lader, usb kabel en een logitech oplader/usb kabel die ik bij mijn muis heb gekregen en incidenteel een lader van samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Hier ook geen problemen gehad met de USB poort met uithalen van laders. Elke nacht hangt ie aan de Nokia lader, over dag op het werk aan zo'n Nokia Dongel en in de auto ook weer zo'n dongel.

Meestal trek ik de usb kabel er recht uit aan de stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier geen problemen met losrakende USB poorten oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beehr11
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-10-2024
Ik heb in het verleden ook een losgebroken micro-usb poort gehad, netjes binnnen de garantie verholpen; wel 7-8 weken zonder m'n N900 gezeten, das minder.
Sinds dien ben ik wel voorzichtiger met het vast -en loskoppelen van de lader. Het blijft een zwak onderdeel van de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Beehr11 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:29:
Het blijft een zwak onderdeel van de phone.
Dat is logisch, aangezien het een klein poortje betreft maar de connector wel aardig strak vast zit (veel kracht concentreert zich bij loshalenkabel). Persoonlijk had ik liever mini-usb voor het laden, maar die connector zit niet zo goed vast, wat weer negatieve gevolgen heeft.
Het zal een kwestie zijn van voorzichtig zijn en goed de usb-poort verlijmen/bevestigen door Nokia.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, ik heb vandaag een 2e hands Nokia N900 gekocht, kijken of het wat voor me is. Deze wil ik nu eigenlijk terugbrengen naar fabrieksinstellingen alleen dat blijkt (vanuit mijn bevingen op google) dat het best lastig is! Iedereen flasht het.. Maar daar ben ik niet echt zo een fan van.. Kan iemand hier misschien mij helpen? Bijv. de vergrendelingscode oid? Had gelezen dat het voor alle Nokia telefoons 12345 is maar dat is het zeker niet op deze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:03:
Heren, ik heb vandaag een 2e hands Nokia N900 gekocht, kijken of het wat voor me is. Deze wil ik nu eigenlijk terugbrengen naar fabrieksinstellingen alleen dat blijkt (vanuit mijn bevingen op google) dat het best lastig is! Iedereen flasht het.. Maar daar ben ik niet echt zo een fan van.. Kan iemand hier misschien mij helpen? Bijv. de vergrendelingscode oid? Had gelezen dat het voor alle Nokia telefoons 12345 is maar dat is het zeker niet op deze!
Als je instellingen opent en daarna bovenaan het venster tikt kan je in het roll down menu alle instellingen en gegevens wissen..

Je kan via Nokia pc suite een verse installatie heel makkelijk uitvoeren .

Welke vergrendeling wil je wissen want er zitten niet echt vergrendelingen op deze telefoon.

( je begint je post met "heren" voor zover ik begrepen heb is er ook een vrouw actief hier)

sterkte met je nieuwe aanwinst

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 20:03:
Flashen is niet zo'n probleem. Daar hoef je niet bang voor te zijn. Bij het flashen reset je alleen niet de unlock code. Je zal aan de oude eigenaar moeten vragen wat de code is. Anders moet je wat moeite doen om de code te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Nienix: Als ik klik op de gegevens & instellingen verwijderen vraagt het een vergrendelingscode. Deze heb ik niet. Hoe kan ik aan deze komen? Dan is het probleem ook meteen opgelost.. (Een post beginnen met heren zal ik vanaf nu uitsluiten;)) Hoe kan ik trouwens een verse installatie uitvoeren via PC Suite? Kan het niet vinden?

@rob-bo: Ben eerlijk gezegd een harde noob in flashen e.d. Misschien eens langs een Nokia vestiging gaan..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2011 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
Zojuist even met QT SDK 1.1 gespeelt..
Schaamteloos de QML rss example aangepast om wat rss feeds van nu.nl te laten zien..
Afbeeldingslocatie: http://www.luckies.nl/maemo/rssnews.png

de .deb staat hier : http://www.luckies.nl/maemo/rssnews_0.0.1_armel.deb

in de .deb staan zelf geen dependencies ingesteld volgens mij (is door de QT SDK aangemaakt).
Ik denk wel dat als je dit wil draaien eerst nog even een
code:
1
apt-get install qtquickcompat
moet doen..

en daarna een
code:
1
dpkg -i rssnews_0.0.1_armel.deb

De kolom aan de linkerkant kun je ook scrollen, onderaan zit ook nog een link naar de tweakers.net frontpage rss feed...

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rob-bo schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:30:

Hier: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=69150 staat een heel interessant verhaal over waarom ze dat niet gaan doen.
Zeker interessant om te lezen. Ik ben benieuwd met wat voor nieuws Nokia komt op MWC.

@ny-hardcore
Rss feeds van nu.nl werkt prima. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:27:
@rob-bo: Ben eerlijk gezegd een harde noob in flashen e.d. Misschien eens langs een Nokia vestiging gaan..
flashen is heel eenvoudig. Programmaatje en flash-image downloaden, n900 via usb aansluiten terwijl je de knop "u" of "r" indrukt, wat code invoeren en de rest gaat vanzelf.

Hoe het precies moet is vast op tal.maemo.org te vinden of op google.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Jetfly,

Flashen wordt uiteraad in deze topic en maemo.org uitgebreid behandeld ;) Updaten via PC Suite niet geloof ik, bij deze een freebee:

Haal de Nokia PC Suite van de Nokia website
Hang je N900 aan de PC via USB en kies voor Suite modus
in de Suite zal er een optie staan om je toestel te updaten.

PErsoonlijk vind ik flashen fijner, het geeft net even een fijner gevoel, zoiets als een Clean OS install. PR1.3 heb ik via de suite gedaan omdat over the air faalde door conflicting packages. >.<
Uiteindelijk maar gewoon geflasht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob-bo
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 22:27:
@Nienix: Als ik klik op de gegevens & instellingen verwijderen vraagt het een vergrendelingscode. Deze heb ik niet. Hoe kan ik aan deze komen? Dan is het probleem ook meteen opgelost.. (Een post beginnen met heren zal ik vanaf nu uitsluiten;)) Hoe kan ik trouwens een verse installatie uitvoeren via PC Suite? Kan het niet vinden?

Je kunt de vergrendelingscode op deze manier resetten:

http://talk.maemo.org/showthread.php?t=37808

Je moet wel wat van Linux weten om het te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woont er echt niemand in de buurt van Utrecht die dit voor me kan doen... >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 28-08 15:53
Heb dus nog steeds het probleem dat mijn N900 extreem traag is bij het openen van nieuwe smsjes. (Dus de gele ballonnetjes die je krijgt bij het overzicht of zelfs bovenaan het scherm)

Ik vermoed dat dit komt doordat ik een 2500 tal mp3's in de library heb zitten van de mediaspeler. Kan dit?

Nog een irritant probleem: als je de mediaspeler NIET open hebt staan en je mist een oproep, begint die spontaan te spelen. Dan duurt het nog eeuwen tegen dat die mediaspeler open is want die widgets werken super super super traag. Wanneer dit gebeurd op een plek waar je in de 1ste plaats al geen telefoon op kon nemen dan zit je helemaal met de gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:01:
Zojuist even met QT SDK 1.1 gespeelt..
Schaamteloos de QML rss example aangepast om wat rss feeds van nu.nl te laten zien..
.......
De kolom aan de linkerkant kun je ook scrollen, onderaan zit ook nog een link naar de tweakers.net frontpage rss feed...
Dat wekt heel goed, het scrollen gaat ook veel vloeiender als bijvoorbeeld een feed in het programma Feedingit.
Heb je een linkje naar welke sdk je hebt gebruikt? Dan ga ik er zelf ook even mee spelen :). Is er in dat programma ook een optie om een .deb te genereren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmy
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 00:12
keejoz schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 12:51:
Heb dus nog steeds het probleem dat mijn N900 extreem traag is bij het openen van nieuwe smsjes. (Dus de gele ballonnetjes die je krijgt bij het overzicht of zelfs bovenaan het scherm)

Ik vermoed dat dit komt doordat ik een 2500 tal mp3's in de library heb zitten van de mediaspeler. Kan dit?
Ik heb de Top 2000 op m'n N900 staan en merk zelf niets van traag openende SMSjes. Gaat eigenlijk nog net zo snel als in het begin. Mogelijk dat een bepaalde applicatie roet in het eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SL65
  • Laatst online: 22:55

Nog een irritant probleem: als je de mediaspeler NIET open hebt staan en je mist een oproep, begint die spontaan te spelen. Dan duurt het nog eeuwen tegen dat die mediaspeler open is want die widgets werken super super super traag. Wanneer dit gebeurd op een plek waar je in de 1ste plaats al geen telefoon op kon nemen dan zit je helemaal met de gebakken peren.
Staat je telefoon non stop aan (lees je zet hem nooit uit)? Heb zelf wat rare problemen/traagheid gehad omdat mijn N900 een maand achter elkaar aan stond (gebruik hem ook als wekker vandaar :P). Na een simpele restart was alles opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ny-hardcore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-10 17:53
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:50:
[...]

Dat wekt heel goed, het scrollen gaat ook veel vloeiender als bijvoorbeeld een feed in het programma Feedingit.
Heb je een linkje naar welke sdk je hebt gebruikt? Dan ga ik er zelf ook even mee spelen :). Is er in dat programma ook een optie om een .deb te genereren?
Vond ook dat het lekker werkt :D
alleen nog uitzoeken of ik iets kan maken dat als je op het bericht klikt dat dan de nu.nl site met volledig artikel geopend wordt ofzo..

de sdk staat hier:
http://labs.qt.nokia.com/...hnology-preview-released/

hier een overzicht van de qml examples die erbij zitten:
http://doc.qt.nokia.com/4...qdeclarativeexamples.html

cd /pub && more beer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ny-hardcore schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 14:36:
[...]

Vond ook dat het lekker werkt :D
alleen nog uitzoeken of ik iets kan maken dat als je op het bericht klikt dat dan de nu.nl site met volledig artikel geopend wordt ofzo..

de sdk staat hier:
http://labs.qt.nokia.com/...hnology-preview-released/

hier een overzicht van de qml examples die erbij zitten:
http://doc.qt.nokia.com/4...qdeclarativeexamples.html
Thanks, ik ga ook wat proberen te maken. De bedoeling is, als ik er handig in wordt (kan nog even duren) een soort 'app' te maken op basis van rss feeds, waar men zelf ook feeds bij kan toevoegen/verwijderen. Verder nog maar even kijken wat er allemaal mogelijk is voor een 'noob' in programmeren zoals ik (alleen C# gehad op school).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Installeer even conky of voer het programma 'top' uit in de terminal en kijk of er een programma is wat een groot gedeelte van de resources (CPU, Mem) gebruikt. Anders is het voor ons ook gewoon gokken waarom hij zo traag doet. Door de mp3's komt het iig niet, ik heb ook iets van 3000 nummers erop.

Het probleem dat hij de mediaspeler opent als je klaar bent met bellen heb ik ook geen last van, ook zijn de widgets gewoon snel hier

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2011 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guumuus
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

Beehr11 schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 13:29:
Ik heb in het verleden ook een losgebroken micro-usb poort gehad, netjes binnnen de garantie verholpen; wel 7-8 weken zonder m'n N900 gezeten, das minder.
Sinds dien ben ik wel voorzichtiger met het vast -en loskoppelen van de lader. Het blijft een zwak onderdeel van de phone.
heb 'm gister ingeleverd bij een nokia service point, mag toch hopen dat ik 'm geen 7-8 weken kwijt ben. Ben verknocht aan dat ding vooral omdat smsen gigantisch snel en makkelijk gaat en dat kan ik niet zeggen over de k700i waar ik nu mee zit opgescheept....

heb die vent trouwens gewoon gezegd dat ik iemand van nokia aan de lijn had gehad, die me heeft verteld dat het een bekend probleem is...heb nog gewoon garantie als het goed is dus mag lije dat 't me niks kost, ben altijd erg voorzichtig met electronica dus kan niet zeggen dat t mijn schuld is, leek wel of de lijm gewoon los liet ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nienix
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-10 19:18
de nieuwe firefox 4 beta is er
http://www.mozilla.com/nl/m/beta

Ampera-E, 252x375Wp Pv Systeem, 22kWZappi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James RB
  • Laatst online: 11-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Laatst online: 20:00
Ik heb gisteren m'n N900 weer terug gekregen van reparatie (had problemen met internetten op wifi, opnieuw flashen etc werkte niet). Blijkt dat ik een compleet nieuwe N900 terug heb gekregen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 15:14:
[...]

Installeer even conky of voer het programma 'top' uit in de terminal en kijk of er een programma is wat een groot gedeelte van de resources (CPU, Mem) gebruikt. Anders is het voor ons ook gewoon gokken waarom hij zo traag doet. Door de mp3's komt het iig niet, ik heb ook iets van 3000 nummers erop.

Het probleem dat hij de mediaspeler opent als je klaar bent met bellen heb ik ook geen last van, ook zijn de widgets gewoon snel hier
Xorg gebruikt 40% CPU en hildon ook 40% wanneer ik alles sluit. Vervolgens via een widget de mediaspeler open. Duurt dikke 15 seconden.

Hij blijft ook traag na een reboot. Probeer dit toch minstens elke 2 weken te doen maar dit lost niets op.

Oh en hij blijft ook

[ Voor 8% gewijzigd door keejoz op 04-02-2011 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-10 11:42
Heeft iemand dit al getest:

http://maemo.org/packages...el_free_armel/mcsp/1.0-5/

ik durf het niet aan om te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lucash schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 11:54:

ik durf het niet aan om te installeren.
Ik ga het in iedergeval niet installeren, het bevat maar 1 hotfix (waarvan nergens staat wat er dan 'gefixed' is) en een pakket (qtquickcompat) welke ik al heb geinstalleerd om de QT4 demo rssnews te draaien..

Het heeft op dit moment niet veel nut om het te installeren lijkt me, in de toekomst kan het echter wel intressant worden als er meer gepatched word.

keejoz schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:13:
[...]

Xorg gebruikt 40% CPU en hildon ook 40% wanneer ik alles sluit. Vervolgens via een widget de mediaspeler open. Duurt dikke 15 seconden.

Hij blijft ook traag na een reboot. Probeer dit toch minstens elke 2 weken te doen maar dit lost niets op.

Oh en hij blijft ook
Heb je veel software uit de testing en devel repositories geinstalleerd? Als dat het geval is kan het daar aanm liggen.. Anders heb ik ook geen idee wat het is.

Je draait wel de nieuwste softwareversie? pr1.3? Zo niet zou je die kunnen installeren misschien dat het wat helpt. Het is iig niet normaal dat hij zo traag is.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:04:
Ik heb gisteren m'n N900 weer terug gekregen van reparatie (had problemen met internetten op wifi, opnieuw flashen etc werkte niet). Blijkt dat ik een compleet nieuwe N900 terug heb gekregen :D
Bof jij even, Patrick. ;)
In ieder geval kan je nog een tijdje vooruit met je nieuwe N900, want zoals ik al een paar posts geleden schreef, gaat de Maemo community zelf de updates verzorgen:
Community Seamless Software Update (CSSU) is being developed by the Maemo community, for the Maemo community. It aims to deliver fixes which can't be delivered easily through Extras, such as core N900 packages. It won't, however, bundle software which can be installed through the Extras repositories.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Patrick V. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 09:04:
Blijkt dat dit nieuwe toestel lichte vlekken in het scherm heeft 8)7

Heb de leverancier voorgesteld of ik niet over kan stappen op een ander toestel, wat ze in overweging nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fv
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 15:40

fv

-------------------> hiero

Sando schreef op zondag 30 januari 2011 @ 08:16:
Jep, en in de categorie Terug naar SMSCON, ik ben mijn wachtwoord vergeten. :P
Waar kan ik de configuratie verwijderen? :9

Ik ben een legale bezitter van mijn N900 sinds 300 pagina's terug!
Hi, ik ben de developer van SMSCON (commandline Python script) voor de N900 in samenwerking Christos (een griek die in Zwitersland woont), die de GUI implemetatie heeft verzorgt. Wat je kunt doen is de de SMSCON-editor uninstallen en dan opnieuw installeren, dan is het default password weer "12345".

PS: Eerdaags komt er een nieuwe release uit (met bug fixes & nieuwe mogelijkheden).

Videoprojectie engineer, hardware & software development, ICT en veel meer. De meest nutteloze technische projecten zijn het leukst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Patrick V. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:39:
[...]

Blijkt dat dit nieuwe toestel lichte vlekken in het scherm heeft 8)7

Heb de leverancier voorgesteld of ik niet over kan stappen op een ander toestel, wat ze in overweging nemen.
Twee lichte spotjes in het midden en iets rechts van het midden zeker, het best zichtbaar bij een wit scherm zoals de terminal?

If so, live with it, dat heeft elke N900 die ik in mijn handen heb gehad :P

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Lucash wrote|:

ik durf het niet aan om te installeren
Ik heb het er zojuist opgezet, ogenschijnlijk is er niets veranderd; de telefoon start normaal op. Het zou volgens sommigen de foon sneller maken en er zouden bugs gefixt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Hooglander1 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:49:
[...]

Twee lichte spotjes in het midden en iets rechts van het midden zeker, het best zichtbaar bij een wit scherm zoals de terminal?

If so, live with it, dat heeft elke N900 die ik in mijn handen heb gehad :P
Klopt, maar nee daar neem ik geen genoegen mee. Mijn vorige toestel had dit niet, en ik verwacht dus ook niet dat mijn nieuwe dit wel heeft. Ik ben het sowieso zat omtrent Maemo / Meego dat ik overstap op een HTC, desnoods met bij betalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:15:
[...]

Klopt, maar nee daar neem ik geen genoegen mee. Mijn vorige toestel had dit niet, en ik verwacht dus ook niet dat mijn nieuwe dit wel heeft. Ik ben het sowieso zat omtrent Maemo / Meego dat ik overstap op een HTC, desnoods met bij betalen :P
Laat even weten of dat zomaar kan, dan kan ik het ook overwegen :) Heb je je n900 al langer dan een jaar trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hooglander1 schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 12:49:
[...]
Same here ...

Viel me ook al een keer op, dacht dat het ouderdom was, tot ik een "wilde" n900 tegenkwam bij een kennis
Die bleek hetzelfde te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:47:
[...]

Laat even weten of dat zomaar kan, dan kan ik het ook overwegen :) Heb je je n900 al langer dan een jaar trouwens?
Nee in april een jaar. Maar geen idee of dit "zomaar" kan, maar ik heb een reden.. ik lever een N900 in zonder vlekken, dan verwacht ik ook dat ik er zo'n 1 terug krijg (inmiddels hoop ik liever op een ander toestel, dat hoor ik maandag) :) Zelfde als je je auto terug krijgt van de garage met een barst in het raam, daar ga je ook mee terug ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Patrick V. op 05-02-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
moet zeggen (post nu vanaf me N900) - ik dacht ook dat die vlekkenouderdom waren =/
mooi is dat.

ahwell, weet ik in ieder geval dat ik niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Die lichte vlekjes hebben zowat alle N900's. Alhoewel het niet hinderlijk is, je ziet het vrijwel alleen bij weergave van witte schermen. In mijn 1e N900 had ik er twee, 2cm van rechts aan de rechterkant; bij mijn 2e N900 (terug van reparatie een fonkelnieuwe) had ik er nog eentje, ook opdezelfde plaats.

Maar het is pas zichtbaar als je er speciaal op let; daarvoor was het me niet opgevallen. Wanneer het nou lichte vlekken zouden zijn geweest tegen een donkere achtergrond, ja dan...

Het heeft geen zin om hem ervoor weg te brengen; het risiko dat je hem terugkrijgt met nog meer vlekken is dan levensgroot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
racinfo schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 06:55:
Maar het is pas zichtbaar als je er speciaal op let; daarvoor was het me niet opgevallen. Wanneer het nou lichte vlekken zouden zijn geweest tegen een donkere achtergrond, ja dan...
Nu je het zegt ja ^^
Mja als ik mijn scherm op de laagst instelbare brightness zet zie ik ze helemaal niet meer dus heb er zelf eigenlijk helemaal geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,
Ook ik heb 'last' van de "twee puntjes". Vraag mij even hardop af of het te maken kan hebben met de pr 1.3:
Ik weet nl zeker dat ik deze puntjes niet had voor de update. en het lijkt erop dat we ze nu allemaal hebben...op dezelfde plek!
Misschien iemand die zin heeft om als test te flashen met pr 1.2?
Moet toegeven dat ik er geen last van heb, maar niet leuk vind! zeker niet bij een toestel van 500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:59:
Hoi,
Ook ik heb 'last' van de "twee puntjes". Vraag mij even hardop af of het te maken kan hebben met de pr 1.3:
Ik weet nl zeker dat ik deze puntjes niet had voor de update. en het lijkt erop dat we ze nu allemaal hebben...op dezelfde plek!
Moet toegeven dat ik er geen last van heb, maar niet leuk vind! zeker niet bij een toestel van 500 euro.
Nee, is al sinds het begin, is geen "firmware"probleem, maar eerder een verkeerde plaatsing van onderdelen onder het LCD
Misschien dat er iets 'doorschijnd'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorosMyrddin
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:16

MorosMyrddin

Zet die Ploat af !!

ik heb maar 1 echte vlek, recht in het midden, was er al altijd.
Maar is niet storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 19:13:
[...]

Nee, is al sinds het begin, is geen "firmware"probleem, maar eerder een verkeerde plaatsing van onderdelen onder het LCD
Misschien dat er iets 'doorschijnd'
Ik heb ook maar eens goed gekeken bij een wit scherm. Zijn de "puntjes" wel redelijk groot? Het zijn niet lossen pixels ofzo? Ik geloof namelijk dat ik eventueel ook wel iets zie op een wit scherm. Was me nog nooit opgevallen en ik moet nu ook echt moeite doen om iets te zien, maar het zou kunnen dat ik ze dus ook heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
het zijn bij mij "vlekjes" van ongeveer 0.4 bij 0.4 cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-p
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 26-09 18:50
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:59:
Hoi,
Met pr 1.2 had ik die puntjes ook al hoor. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Och, ik vind die vlekjes niet storend, ik moet best opletten om ze uberhaupt te zien en wel erg goed mn best doen om er last van te hebben. Als iedereen inderdaad dezelfde vlekken heeft als ik dan kan ik me absoluut niet voorstellen dat iemand daar over gaat klagen, of je moet van huis uit een enorme zeikerd zijn, dat kan ook.

Die vlekken zijn dan ook het enige "defect" (als het al zo kan worden genoemd) die ik aan mijn N900 heb.

Ben er geheel onverschillig over. Argument van een telefoon van 500 euro gaat bij mij niet op: Ik heb er geen last van en ik zie ze amper, dus het boeit me niet.

Intussen: vriend van me heeft sinds kort een HTC Desire Z. Hij was al maanden aan het kijken naar een nieuwe telefoon, wilde misschien de N900 halen en heeft last minute toch de Z gehaald.
Gister avond haddie wat moeite verbinding te maken met mijn WLAN hier, fluistert ie zo stilletjes naar zijn telefoon:

"Waarom ben je geen N900?"

:D

Dat duurt niet lang denk ik. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Ik heb er dus wel last van, en verwacht ook dat ik een N900 krijg zonder vlekken (had er immers 1 zonder :)). Als ik bij aankoop de vlekken al had, had ik het toestel namelijk terug kunnen brengen en desnoods kunnen kiezen voor een ander.

Het toestel is niet ontworpen met vlekken in het scherm, dus lever dan ook toestellen af zonder vlekken. Zijn die er wel, dan moet Nokia de verantwoordelijkheid op zich nemen en het repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Wie heeft er Hi en verstand van Linux en/of Curl?

Ik wil graag een Queen-BeeCon widget op mijn desktop die aangeeft hoeveel procent van mijn bundel ik al heb gebruikt. Het meeste werk meen ik al gedaan te hebben, maar waar een gewone browser het percentage weergeeft, geeft de webpagina via curl NaN weer.

Lijkt het je ook niet relaxed om zo'n scriptje te hebben, denk dan even mee in dit topic. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Laatst online: 02-10 23:49
Ik heb die vlekjes ook al een tijdje, heb me er nog nooit aan gestoord want je ziet het alleen op echt witte achtergrond terwijl je schuin kijkt.

Ik draai nu sinds gisteren de 1.3.3.7-1, ik heb het gevoel dat het net ietsje beter werkt.

Kreeg vanochtend ook alweer een update, waarna de Ctrl-Backspace functie het ook weer gewoon deed. :)

Het lijkt allemaal goed te gaan tot dusver.

Edit: De nieuwste update van het Community SSU enabler script komt niet meer tevoorschijn tussen de programma's. Voor de update stond ie er nog wel gewoon tussen zoals beschreven in de instructies. Op een andere N900 waar direct de nieuwste enabler is geinstalleerd komt hij er ook niet tussen. Ik verwacht dus dat er binnenkort weer een nieuwe update komt.

[ Voor 31% gewijzigd door killerdemon op 07-02-2011 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
Andere N900 in @killerdemon's post is dus de mijne.

Yay CSSU problemen. :P

Tussen het werk door zijn met met Terminal en installer bezig voor een workaround (of mogelijk ietswat ik zelf verkeerd heb gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
@ GenjiBlade

Nouja de versie van gisteravond deed het gewoon, maar er waren dus 2 updates vanochtend. Eentje voor de SSU Maemo zelf en eentje voor de SSU enabler.
Nadat ik de SSU enabler ook maar geupdate had dacht ik van 'laat ik hem eens opnieuw draaien, misschien is er iets wat ie moet bijwerken' maar toen was ie dus bij mij ook verdwenen.

Het is nog wel enabled dus ik krijg gewoon nieuwe 1.3.3.7 updates, maar de enabler is dus idd wel handig mocht je het willen enablen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
killerdemon schreef op maandag 07 februari 2011 @ 12:09:
Het is nog wel enabled dus ik krijg gewoon nieuwe 1.3.3.7 updates, maar de enabler is dus idd wel handig mocht je het willen enablen. :)
1337 updates? You sh1tt1ng me...

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Huh, enabler, verdwijnen, handig?
Iets met klok en klepel, maar klinkt dat buggy of is er een relaxte community updater?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KC27
  • Niet online
Omdat Nokia geen nieuwe firmware-updates meer uitbrengt (zie hierboven bij laropo) heeft de community deze taak opgepakt.
Ik heb vanmorgen Community Seamless Software Update (CSSU) geïnstalleerd.
Alle installatie-aanwijzingen staan hier: http://wiki.maemo.org/Community_SSU
Ik heb ook gelijk een firmware update binnengehaald die een enkele bugs herstelt in PR 1.3.
Het versienummer van deze update is: PR 1.3.3.7-1. Een lijst met alle bugfixes is te vinden op: http://wiki.maemo.org/Community_SSU/Changelog
Deze update is - voorlopig - alleen voor mensen die meedoen met testen en ontwikkelen. Als je toch wilt proberen en niet bang bent om evt. flashen: ga je gang!
Tot nu toe bij mij geen problemen met deze update.

WP: Alpha Innotec MSW2-6S | PV: 20 x 300 Wp AEG | ACCU: 2x16x280Ah LiFePO4 3 x Multiplus II 48/3000 | DYN: Tibber | Gasloos | Day Ahead Optimizer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
Hier werkt hij goed hoor. Mail client ook van 3.4 naar 3.9 oid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
@Redsandro

Die enabler activeert gewoon de repository en zet de Community Maemo pkg op hogere prio dan de nokia, zodat de package manager het systeem gewoon kan upgraden. :)

Geen updater nodig dus, alleen een activatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Thanks! Nu aan het installeren. :)

Wel een beeetje eng. Achter bijvoorbeeld Ubuntu zit een multimiljonair die wel zorgt dat het goed is. Nokia gaat echt niet CSSU backen. Dus als alle serieuze mensen straks een andere phone hebben kan een kiddie die de overhand weet te krijgen zo bagger door de updater pushen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sslojko
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:38
Net geweldig nieuws gelezen.

http://www.myriadgroup.co...n-Non-Android-Phones.aspx

Het gaan over een applicatie die het mgelijk maakt om android applicaties en games te draaien op andere platformen.En het wordt gedemonstreerd op een n900. Ik hoop dat we snel hiervan kunnen genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

@Hierboven:
Wow, eindelijk een normale google-maps!? Ik hoop het!
-edit- meh, commerciële oplossing is commerciëel.

Wanneer komt trouwens de CSSU stable repo, staat dat ergens?

En wat ik me al een jaar afvraag: Wat betekent dat nummertje in de taakbalk? Nu staat er een 5 naast het wifi icoontje.

[ Voor 26% gewijzigd door Sando op 08-02-2011 12:51 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Nog een link naar (Myriad) android apps op N900

http://www.myriadgroup.co...4FF2B4CA13A2D8CE313E.ashx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
@all

inmiddels werkt de CSSU bij mij. Uninstall - reinstall commit en dan doet ie het. ook even de swappolube eroverheen gegooid, N900 lijkt wel erg nice te draaien nu.

@sslojko
Dat is wel erg interessant. Vraag me af in hoeverre de apps goed werken, of Alien Dalvik een betaalde app wordt en hoe het draait op N900. Die ga ik volgen, goede tip.

EDIT:
Meh.
Myriad Alien Dalvik will be commercially available later this year on the MeeGo platform
alhoewel er verwijzing wordt gegeven naar andere platformen zijn er geen specifics. racinfo's PDF link hint naar Maemo, maar zegt er ook bij dat het eerst alleen op MeeGo verschijnt.
Sando schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:48:
En wat ik me al een jaar afvraag: Wat betekent dat nummertje in de taakbalk? Nu staat er een 5 naast het wifi icoontje.
Welk nummertje? Ik heb alleen de gewoonlijke 2 / 3 / 3.5 G nummer - niks anders. =/

[ Voor 50% gewijzigd door GenjiBlade op 08-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmme
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
GenjiBlade schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:59:
@all

[...]

alhoewel er verwijzing wordt gegeven naar andere platformen zijn er geen specifics. racinfo's PDF link hint naar Maemo, maar zegt er ook bij dat het eerst alleen op MeeGo verschijnt.

[...]
Ik wil dit ook op Maemo :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucash
  • Laatst online: 09-10 11:42
Sando schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:48:

Heb je heel toevallig Wi-Fi Signal Applet geinstallerd? Want dan ist gewoon de sterkte van het wifi signaal en dat gaat van 1-10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
@ Myriad zooi

Om eerlijk te zijn kan ik die onstabiele android applicaties missen als kiespijn. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:16

Gundogan

Rip and tear, until it is done

In het filmpje op de FP zie je het gedemonstreerd worden op de N900 in Maemo5 :)

Op zich een mooie ontwikkeling als de performance goed blijft. De N900 lijkt echt tot leven te komen na z'n dood zo....undead N900! :X

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 14:08

ErikKo

Rippie

GenjiBlade schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 12:59:
[...]
First implemented on the Meego/Maemo platform, Myriad Alien Dalvik can support other platforms, to be developed depending on customers needs.
Staat in het laatste paragraaf van de PDF. N900 en betaalde apps. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Het is nu definitief, mijn N900 is net de deur uit gegaan.

Ben benieuwd wat er nog voor ontwikkelingen zijn, maar ik ben over naar Android :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 16:11
foutje..

[ Voor 93% gewijzigd door Bongoarnhem op 08-02-2011 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Patrick V. schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:23:

Ben benieuwd wat er nog voor ontwikkelingen zijn, maar ik ben over naar Android :)
Zal je positieve input op dit forum missen!

Maar eindelijk Whatsapp voor de N900 binnen handbereik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Patrick V. schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 18:23:

Ik wens je veel plezier met je nieuwe toestel en sluit me aan bij bovenstaande post van @
Bongoarnhem. :)

Ikzelf ben nogal kieskeurig wat toestelkeuze betreft. De N900 heeft dat alleen nog maar verergerd, alhoewel ik de E7 een prachtig toestel vind en erg nieuwsgierig ben naar de N9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

lucash schreef op dinsdag 08 februari 2011 @ 14:53:
[...]

Heb je heel toevallig Wi-Fi Signal Applet geinstallerd? Want dan ist gewoon de sterkte van het wifi signaal en dat gaat van 1-10
Oooooh ik denk dat dat het is, kan me niet herinneren of ik dat installeerde, maar het nummertje gaat weg als ik WIFI disconnect.

Hij staat (nu) wel op 5 terwijl ik 2 meter vanaf de WIFI router zit.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Sando schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 00:47:
Hij staat (nu) wel op 5 terwijl ik 2 meter vanaf de WIFI router zit.
Dit heb ik ook. Ik heb hem nooit boven de 6 uit zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 00:59
Duidelijke taal van Elop! Lijkt erop dat er eindelijk iets gaat gebeuren bij Nokia. Ik ben benieuwd welke kant op:
http://www.engadget.com/2...n-brutally-honest-burnin/

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmtsjmftsch schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:14:
Duidelijke taal van Elop! Lijkt erop dat er eindelijk iets gaat gebeuren bij Nokia. Ik ben benieuwd welke kant op:
Gerucht: Nokia gaat misschien over naar Android of WP7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

@Patrick V wrote:

Ben benieuwd wat er nog voor ontwikkelingen zijn, maar ik ben over naar Android ;)
Jammer Patrick, maar aangezien ik ook al eens een tussendoortje maakte naar Android op een htc legend (tijdens 7 wkn reparatie van 1e N900) zie ik je echt nog wel terugkomen >:)

Er gaat nu eenmaal niets boven een N900 !!! (ongeacht op welk OS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
Haha, wie weet! :p

Er is zeker niets mis met de N900, top toestel. Ik vind alleen dat de ontwikkeling te veel stil staat, nu de community updates uitbrengt en die virtuele omgeving voor Android komt word het misschien toch nog wat. En wie weet dat Meego dit jaar nog wel komt voor de N900 :)

Als dat zo is kan ik de overweging maken, maar ik ga eerst kijken wat Android mij te beiden heeft in samenwerking met de HTC Desire HD. Het toetsenbord ga ik zeker weten missen :)

@ Bongoarnhem & N user: Bedankt! Ik zal zeker mee blijven lezen, en nog reageren waar dit kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hmtsjmftsch schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 08:14:
Vervelend dat er over Meego wordt gerept over eind 2011!
Dat hoop ik toch niet want zo lang kan ik niet zonder nieuw mobieltje!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Oeh ik hoop dat de community dik gaat devven voor Maemo en dat er gewoon een complete community OS ontstaat, Maemo 6 ofzo, die gewoon veel cooler is dan het geemmer met Meego enzo.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartenmk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21-05 21:28
Nou we zullen vrijdag zien of het echt is. Overigens staat er dat er eind 2011 maar 1 device zou zijn, kan in principe ook betekenen dat er in April 1 komt, en verder geen meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GenjiBlade
nieuws: Reuters: Nokia annuleert MeeGo-smartphone met toetsenbord

:D

Dit + MeeGo Notebook ongeveer down the drain + CSSU + Opensource community?

Is het al te vroeg om te hopen voor Maemo 6? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Gaat lekker met de berichtgeving. Dit N900 forum sneeuwt nu wel even onder gezien alle nieuwsartikelen.

Ik zat toch wel een beetje stiekem op de N900 te wachten.
Jammer wederom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo

racinfo

E-MTB

Dat de N9 met toetsenbord door Nokia is geschrapt kon ook weleens als reden hebben dat die N9-00 inmiddels op de (namaak) chinese markt is verschenen. Nokia zal zijn vingers niet branden aan de N9-00 met keyboard uitbrengen als die inmiddels al in het grijze (made in china) circuit ruim voorhanden is, dus brengen ze alleen de N9-01 uit; en volgende week om deze tijd zullen we beslist meer hierover weten.

Overigens schijnt op de chinese N9 een symbian versie te draaien, net als op de namaak N900, namaak Iphone en namaak htc's. Een zeer flauwe afspiegeling qua bediening als je het vergelijkt met de originele uitvoeringen.

Ik las trouwens ook weer dat Nokia behalve de N9-01 nog een high-end smartphone gaat uitbrengen; dat zou dan in het 4e kwartaal van 2011 worden gedaan. Deze zou de aanduiding S (van Super) gaan dragen. Wellicht met een ander OS erop als waar nu zo druk over wordt gespeculeerd. Maar nu gis ik ook maar wat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nas T
Het wordt afwachten met Nokia. Volgens mij is het er 1 grote bende, dus wie weet wat er gebeurt. Ik denk vrij weinig, het management ligt in een identiteitscrisis en dat zal wel gevolgen hebben voor de resultaten. Jammer dat er geen N9 komt, maar welk topmodel dan wèl?

Voorlopig blijft deze schoenmaker bij zijn leest.

vrede in rust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Laatst online: 00:59
Er is niet gezegd dat er geen N9 komt. Alleen dat er geen N9-00 komt. N9-01 kan dus gewoon nog worden aangekondigd. ;)

No matter the age, never lose the Kramer inside

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 14:18
laten we het nou maar gewoon over de N900 hebben ipv alle berichtgeving van nokia.
hopelijk komt de mogelijkheid om van android apps gebruik te maken er snel voor de N900!! lijkt me super vet!

• racinfo

racinfo

E-MTB

De Nokia N900 (negenhonderd) is en blijft een veelzijdig apparaat; wie weet wat er nog voor ter beschikking komt; gelukkig zijn degenen van die millioen bezitters ervan. Ook al wordt hij niet meer nieuw geleverd; hij zal juist door de mogelijkheden in trek blijven tot de allerlaatste het heeft begeven. Daar zal m.i. zelfs de komst van de N9-01 niets aan veranderen.

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-10 18:57
Zit te denken om het scherm te vervangen: er zit een krasje op en het scherm reageert op een plek erom heen niet goed meer. Zijn er hier mensen die hun scherm hebben vervangen. Ben benieuwd naar ervaringen. Volgens mij moet ik twee dingen vervangen (bovenste scherm en het deel eronder). Klopt dat?

• keejoz
Als ik mijn N900 oplaad via de bijgeleverde USB kabel in m'n laptop dan zit er stroom op mijn N900... Die zwarte rand rond het scherm is een metaal en daar zit dus echt stroom op. Met je gewone vingers voel je het pas als je "schuift" maar met bv. een elleboog voel je het meteen echt pijn doen.

Als ik hem loskoppel is het weg...

Nu zit ik met 2 vragen:

kan dit kwaad?
hoe los ik dit op?
Pagina: 1 ... 101 ... 118 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden horen in [ABO] Nokia N900 Levertijden en Abonnementen topic.